115 - 125 let, déle žít prý člověk nemůže. Dovolím si nesouhlasit! Všechno jde, když se chce. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 23 říjen 2016
altVědci tvrdí, že člověk má šanci se dožít maximálně 115 – 125 let. Délka života roste, ale má hranice.

 

 

 

 

Průměrný věk, kterého se lidé dožívají, rapidně roste od začátku 20.století a to i v ČR. Ač se to zdá neuvěřitelné ještě v roce 1920 se muži dožívali v průměru 47 a ženy necelých 50 let. V roce 1989 už to ale bylo 68,1 a 75,4 roku. V současnosti už se v průměru dožívají v ČR muži 76 let a ženy 82 let. Mnozí si tak kladou otázku, kam se může délka života prodlužovat dále. Vědci a hlavně statistici ale nyní přišli s tvrzením, že je prý lidský život omezený na maximálně 115 v nejlepším případě 125 let. Zatím nejstarší doloženou osobou byla Francouzka Jeanne Calment, která zemřela ve věku úctyhodných 122 let a 164 dní.

Samozřejmě s tím, že existuje nějaká hranice nesouhlasí, ani se nemíní smířit celá řada vědců a dalších lidí. Asi se shodneme na tom, že biologicky od přírody tak jak jsme teď „naprogramováni“ je pravděpodobně těch 115-125 let skutečně nějaká „hranice“, ke které se ale přibližuje stále více lidí, byť je to z celkového počtu pořád zlomek. Počet stoletých lidí ale neustále výrazně roste. Důležité je ale říci, že samotná délka života není tak podstatná, jako spíše kvalita života. Nejde o to žít 120 let a posledních 30 let být hluchý, slepý a v podstatě uvázaný doma na vozíku k ničemu, což se asi shodneme. Jde o to prodloužit život opravdu jako život. Co se týká biologického aspektu, vědci se netají tím, že pokud se bude dále lidský život prodlužovat, nebude to dílem přírody jako dosud, bude to díky bioinženýrství a zkrátka díky umělému obcházením nebo úplného rušením biologických zákonů lidského těla.

Proces stárnutí a mapování genů je v posledních letech podrobován velmi detailním studiím a zkoumáním. Není se co divit, jakékoliv prodloužení hlavně aktivní délky dožití je ekonomicky potenciálně velmi zajímavé, rozhodně nejzajímavější a nejžádanější objev historie spolu s objevem neomezeného čistého zdroje energie. Bohužel, procesu stárnutí stále ne zcela rozumíme, zejména u člověka, kde je složitější. Existuje řada teorií a přístupů, jak délku života člověka prodloužit. Jsou dokonce tací, kteří tvrdí, že lidé, jež se dožijí 1000 let, už se narodili, takže objevy jsou prý blízko. Asi nejschůdnější cestou se zdá být narušení samotných procesů stárnutí a tedy genetické a bioinženýrské zásahy do obnovování buněk, kterými jsme jako lidé tvořeni. Jinými slovy, stejně jako teoreticky dokážeme udržet po neomezeně dlouhou dobu v chodu stroje čistě výměnami součástí, mělo by to samé fungovat na lidské tělo. „Bohužel“ lidské tělo je podstatně složitější stroj.

Takže jestli jste zprávy o tom, že se nemáte šanci dožít více než 115-125 let zachytili a jste z toho celý zklamaní jako já, tak doufejme, že vědci brzy přijdou s nějakým řešením. Nevím jak vy, ale já jsem rozhodně zvědav, kam se věda a všechno posune za taková 2-3 století a rád bych byl u toho (v aktivním stavu). Těch 125 let je prostě hrozně málo … si vezměte, jak dlouho třeba trvá, než člověk dohraje Fallout4, a to se jistě chystá pokračování ;). Rozhodně bych rád oslavil minimálně příchod 22. století. Normálně sice nový rok neslavím, ale tady bych udělal výjimku a pokud by to bylo v hotelu na Marsu, tak super :).

Doufejme, že jako i v mnoha jiných případech, když někdo říká, že něco nejde, nebo je to nepravděpodobné, tak že to nakonec nějak půjde .... ostatně minulost nám dává dost příkladů. ne nejde překonat rychlost zvuku, ne nejde obeplout svět, ne nejde přistát na Měsíci, ne nejde realitime komunikovat s lidmi na druhé straně světa ... atd. Když se chce, všechno jde! Ano, další otázkou je, zda jsme na případnou „nesmrtelnost“ připraveni se všemi důsledky ….

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 02:03:44
avatar
Kedysi som si aj ja hovoril ze by bolo skvele dlho zit a vidiet ako bude svet vyzerat o dajme tomu sto rokov. Ale tym ze je clovek starsi a skusenejsi, zacina si uvedomovat ze tento svet je daleko od idealneho miesta pre zivot. A podla mna sa aj tak nie je na co v buducnosti tesit, budu len same problemy - zmena klimy, vela ludi a malo vody a zradla, znecisteny vzduch, vsade plno kokotov s nabozenskymi a ideologickymi viziami snaziacimi sa vnutit im ich videnie sveta a ak EU vydrzi dalsich 20 rokov tak v podstate navrat totalitneho rezimu aky sme tu mali pred 89 a proti ktoremu sme bojovali. Co sa tyka nasej buducnosti som velky pesimista, clovek nemusi byt jasnovidcom, staci sa poobzerat okolo seba.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 02:44:34
avatar
Z části souhlasím, ale čím jsem starší, tím víc vidím že svět(alespoň ten kolem mne) je takový jaký jej chci vidět. Problém je, že X lidí si nevidí za špičku nosu, kolikrát ani nejsou schopni nějaké konstruktivní, nebo nedej bože racionální debaty.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 04:37:20
avatar
Souhlas, bylo by to znásilnění evolučního vývoje lidstva. K vývoji dochází díky nové generaci a toto by tento rytmus nalomilo. Další věc je psychika, člověk se opotřebovává i mentálně. Jsem přesvědčen, že by byly sebevraždy na denním pořádku. Hlavně díky obrovské psychické zátěži v dnešním světě, která je často větší než fyzická. Fenomen vyhoření nezmizel a narážíme na něj čím dál častěji již dnes.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 11:09:19

Tenhle článek patří do Blesku, ne sem...
A propo - vy byste chtěli strávit 50 let v důchodu??? Nekde v duchodaku si nechat utirat prdel nebo se belhat o holi???
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 14:36:48
avatar
Ale kdepak. Kdybychom se dožívali 125let, tak odchod do důchodu zvednou aspoň na 110let. Takže toho bych se fakt nebál.
Není v zájmu státu...resp. těch nahoře, abychom si důchod užívali 50 let...práve naopak: makat co nejdéle, ideálně do důchodu se ani nedostat.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 19:09:31

To sice ano, ale my nebudeme schopni tak dlouho pracovat. Pletes si aktivní pracovní věk s dozitim :-)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 20:35:33

Přesně tak. Navíc kdo by ty důchody platil, že?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 23:02:10
avatar
Nepletu. To si pletou jiní a bohužel jsou to ti, co tvoří zákony. Už dnes by nejradši napařili odchod do důchodu v 75 letech.
A jim je jedno jesli v takovém věku makat můžeme nebo ne.
Ale to už se dostáváme asi jinam:-)

Žít dlouho by bylo hezké pokud by člověk byl stále aktivní, i ve 125 letech je život moc krátký na to aby zažil to co si přeje, chce. Ovšem bylo by to individuální, každý to vnímá jinak.
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-24 12:59:30

Aktivní pracovní věk by se měl logicky prodlužovat spolu s tím věkem dožití. Pokud bychom žili déle, tak bychom v 50ti vypadali na 23, jako ten Steve Ludwin, co si píchá už nějakých 20 let hadí jed

Samozřejmě pokud by se jen prodlužovalo stáří a byli bychom posledních 40 let života na přístrojích, tak to asi není na práci úplně ideální
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 12:38:00

Z evolučního hlediska nedává tak vysoký věk dožití prakticky žádný smysl.
Člověk může přímo předávat své geny do dalšího pokolení řekněme tak do 45 let max. Pak už je konec.
Ano, je možné vyvinout v určité míře evoluční tlak na vyšší dožití jedince druhu tím, že se budete vědomě a účelně "přistarávat" o přežití potomstva svých potomků, ale to se evolučně projevuje pouze o 1 generaci dále.

Paradoxně dnes, kdy dětská úmrtnost je minimální (tj. ať už s/bez péče prarodičů, přežije prakticky vždy 100% vnoučstva = existence prarodiče nemá smysl), predispozice pro dlouhověkost v genetické linii slábnou.
Takže věk dožití by se měl spíše naopak snižovat. Pokud životaschopnost potomků není schopno reálně ovlivnit to, zda ještě prarodič žije nebo nežije - začne evoluce upřednostňovat logicky přímé genetické vlohy. A to, ač to říkám nerad, právě na úkor oné dlouhověkosti...

Příklad z přírody:
Odkaz
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-25 10:39:56
avatar
Ja by som povedal, že toto má aj nemá niečo do seba. Skôr by som ale povedal, že v minulosti evolúcia fungovala inak vzhľadom k tomu, že prežili len tý najsilnejší.

Dnes je to tak, že prežije každý a pri výbere partnera sa hľadí na úplne iné faktory. Síce nežijeme ako "zvieratá" ale tým pádom genetický kód degraduje.

Mno aj toto je paradoxné lebo napr. Stephen Hawking by normálne neprežil a gény tiež nemá veľmi prémiové i keď z intelektuálneho hľadiska je veľmi prínosný pre ľudstvo.
Ceneon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nesmrtelnost z pohledu Véd 2016-10-23 12:27:47

Přikládám nejlepší článek, který jsem o nesmrtelnosti četl: Odkaz

Ve zkratce: je potřeba se o tělo dobře starat, správně jej živit, ale taktéž je třeba věřit ve svou vlastní nesmrtelnost, zde přikládám výňatek ze závěru tohoto článku:
Na dosiahnutie nesmrteľnosti však nestačí iba konzumácia surovej stravy. Môžeme rečou matematiky povedať, že to je síce nutná, ale nepostačujúca podmienka. Surová strava sama osebe poskytuje iba značné zvýšenie životného potenciálu. Veď inak by aj zajace či gorily boli nesmrteľné.

Pretože sme stvorení na Obraz a Podobu Bohov, tak aj my tvoríme na náš obraz, t.j. na Obraz Bohov. Vytvorili sme počítač a teda môžeme tento obraz použiť. Naše telo – hardware – zabezpečíme surovou stravou a celkovo správnym zaobchádzaním, ale nesmrteľnosť musí byť aj v „software“. Ak tam máme spustený vírusový, cudzí psychoprogram, tak o dlhovekosti nemôže byť ani reči. Musíme byť presvedčení o tom, že môžeme žiť večne, alebo tak dlho, ako si želáme. Ak si budeme myslieť, že zomrieme, tak zomrieme. Vtedy a tak, ako si to programujeme.

Ještě zde dávám výňatek z knihy Zvonící cedry o tom, co říká Anastasia o délce života původních obyvatel Země:
"Životnost každé buňky byla delší, ale i když se buňka unavovala, bylo ji dáno odumřít, tak okamžitě místo ní vznikala nová, plná energie. Lidské tělo mohlo žít tolik let, kolik si přály Duch a duše."
„Tak to vypadá tak, že dnešní člověk sám nechce žít déle?"
„Svými činy každou vteřinu zkracuje svůj věk a smrt pro sebe vymyslel sám člověk."
„Jak to vymyslel? Vždyť přichází sama. Proti vůli."
„Když kouříš nebo požíváš alkohol, když vjíždíš do města, nasycujícího vzduch smradem spálenin, když konzumuješ umrtvené jídlo a zlobou požíráš sám sebe, tak řekni, Vladimíre, kdo jiný, než ty sám přibližuješ svou smrt?"
„Teď pro všechny nastal takový život."
„Člověk je volný. Každý sám buduje svůj život a každou vteřinou určuje svůj věk."
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2Ceneon 2016-10-23 15:35:06

To sis dneska ubalil sváteční matroš, co. Dobrá jakost.
Jardat [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 22:56:39

Já bych byl v klidu. Určitě se objeví někdo, komu se ještě nestihlo říci, že to nejde.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-24 07:14:07
avatar
To co nedávno řekl nějaký ten vědec o maximální délce života, že je cca 125 let, tak usoudil pouze dle statistiky. Takže bych to nebral moc vážně, protože bioinženýrství může život razantně prodloužit a to teoreticky na nekonečně dlouhou dobu, ale my se to určitě nedožijeme, protože to je hudba hoooodně vzdálené budoucnosti
stachuj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-24 09:32:56

jo, kdyz si nekoupi motorku jako ty
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-24 11:34:33

Věřím že je možné se dožít vysokého věku, ale otázka je, zda to člověk opravdu chce když vidí jak to tu vypadá.. A být upoutaný na křesle nebo posteli jako ležák s tím, že se o mě možná někdo postará, není zase až tak povzbudivé. Podle mě už to není život ale přežívání, však kolik hodně starých nebo nemocných lidí čeká, až přijde ten jejich čas kdy si konečně odpočinou. Já osobně bych se tedy nechtěl dožít ani té stovky, ale každý má na to asi jiný názor.
Lukash [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - príjemný článok 2016-10-24 13:50:29
avatar
Podaril sa ti zaujímavý článok. Mne sa najviac páčila myšlienka, že dôležité je hlavne to aby mal život svoju kvalitu. Totižto ak niekto prežije 10 spokojných a šťastných rokov, je to z môjho pohľadu viac ako keby žil 200 rokov v nešťastí. Takže ona tá otázka dlhovekosti a jej limitov možno nie je až taká najdôležitejšia.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-24 22:08:23
avatar
Pokud se někdo domnívá, že potřebujete žít déle než 125 let aby mohl hrát počítačové hry, tak si určitě nezaslouží ani těch 125
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-24 22:40:32
avatar
tsss
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-25 09:29:37
avatar
Biologie je neskutečně komplikovaná.

Zjednodušeně řečeno jeden gen může dělat různé věci v různých organismech. Dokonce v různých buňkách jednoho organismu. Záleží na řadě faktorů a myslím si, že "vedlejší efekty" genového inženýrství není lehké předvídat. Ne pokud měníme něco tak komplexního, jako je délka života.

Tím neříkám, že pokrok není možný, jen si nemyslím, že lze udělat novou lidskou DNA a říci, že nový člověk bude žít X let. Bude třeba ho X sledovat a teprve až v druhé, třetí generaci bude možné zjistit, co vše se vlastně změnilo.

Až zpětně lze přesně posoudit, co která změna provedla, a pokud někdo chce tvořit tisícileté lidi, bude možné až za dva, tři tisíce let možno posoudit zda uspěl.

Ono lze předpokládat podstatné změny metabolismu a fungování buněčného cyklu a ty mohou ovlivnit další generace, ne vše je zakódována v DNA jako takové, záleží na přístupnosti genů, na tom, jak vypadala DNA předchozí generace.

A poslední otázkou pak je, jak velké změny DNA udělají z člověka něco jiného?
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-27 09:58:52

Proc by nekdo chtel zit 1000 let?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 615x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1542x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1234x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1911x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1164x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3