Nakupování komponent a stavba PC teď – co se změní v létě a je správný čas? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 28 červen 2019
altNikdy nebyla situace na poli hardware a PC pro nás lepší, ale je dobrý čas nakupovat teď?

 

 

 

 

Pokud se chystáte na nákupy počítačových komponent a stavbu PC, tak potěšující je, že až na kurz dolaru (ten už býval pro nás výhodnější), nikdy nebyla lepší situace. Ceny grafik, pamětí, SSD a dalších komponent jsou nízko a dají se koupit opravdu dobré věci za skvělé peníze. Samozřejmě pokud chcete maximální výkon, očekávejte vyšší ceny, ale také je pravdou, že kvalita a nabídka špičkových komponent nikdy nebyla lepší. Každopádně pokud se chystáte nakupovat tento týden, ještě bych počkal. Snad jestli jste více zaměřeni na cenu, dá se v některých segmentech v klidu nakoupit už dnes.

  • Co se změní po uvedení RYZEN 3000 CPU a X570 desek?

Připravujeme pro vás samozřejmě aktualizovaný přehled sestav a doporučení, ale nemůžeme to udělat bez těch zásadních nových komponent, které vyjdou brzy a změní v některých cenových hladinách opravdu hodně. Komponenty navíc musíme otestovat, protože na rozdíl od jiných, DDWorld.cz doporučuje na základě vlastní zkušeností a doporučované sestavy a komponenty skutečně testujeme a zkoušíme.

Nicméně neočekával bych příliš změny v nižších cenových hladinách. RYZEN 5 3600 nebo 3600X jsou určitě velmi zajímavé a klidně bych na ně doporučil počkat, ale RYZEN 5 2600/2600X jsou a budou levnější. Takže pokud vám jde o co nejnižší cenu a TOP výkon za každou cenu neřešíte, je volba jasná. Nicméně za sebe doporučím se ten RYZEN 5 3600 pořídit, když vám těch několik set korun vadit nebude. Stojí za to! Ovšem v nižší cenové hladině prakticky určitě nebudeme moci použít nové X570 desky, které jsou a budou dražší, protože musí být o poznání kvalitnější kvůli PCIe 4.0 atd. Takže B450/X470 desky (zejména tedy B450) budou nadále plně aktuální.

Základní desky X570 budou určitě jasnou volbou u dražších PC, kdy předpokládám, že ceny nejlevnějších X570 modelů budou někde kolem 5 tisíc minimálně. Výběr dražších edic kolem 8 tisíc ale bude také velmi široký. Nemluvě samozřejmě o až 12 jádrovém procesoru, později doplněném o 16jádrový RYZEN 9. Každopádně z hlediska PC sestav v cenové hladině nad 30 tisíc bych řekl, že se změní proti současnosti hodně. Takže tady bych určitě na novinky už počkal.

  • Co na poli grafik?

Podobné je to na poli grafických karet. Pokud vám jde o cenu a poměr cena/výkon, pak není na co čekat. AMD Radeon RX 570 a RX 580 za 3,5 – 5 tisíc korun a dokonce i RX VEGA 56 za 7 tisíc, jsou jasnou volbou, pokud jde o novou grafiku v mainstreamu. Skvělý výkon za skvělou cenu. Určitě se vyhněte nákupům GTX 1650, 1660/1660 Ti za ty peníze jsou horší a méně výhodné dnes. Drtivé většině hráčů navíc výkon RX 570/580 naprosto stačí, takže za 3,5 – 5 tisíc můžete mít sice starší, ale fantasticky výhodnou kartu.

O něco zajímavější to bude ve vyšším segmentu kolem 10 tisíc. Pokud nepočítám atraktivní bazarové nabídky, tak určitě se vyplatí počkat na nový 7nm NAVI Radeon RX 5700, který bude mít hodně dobrý poměr cena/výkon. Určitě také bude lepší nabídkou než za podobnou cenu pouze 6GB RTX 2060. Výkonnější RX 5700 XT na tom také nebude špatně, zejména když bude o poznání levnější než RTX 2070 s podobným výkonem. Zatím vše nasvědčuje, že AMD si podrží lepší poměr cena/výkon s novými modely a NV bude preferovat vyšší ceny. Ve vyšším segmentu ale změny moc neočekávám. NV možná rozšíří nabídku inovovanými RTX 2000 modely, ale ceny nejspíše zůstanou, kde jsou. Konkurence v podobě high endových Radeon RX 5800/5900 se očekává až příští rok.

  • Závěr

Mám od vás spoustu dotazů ohledně nákupů PC, ještě jednou tedy říkám, že chystáme aktuální přehled sestav, ale chceme tam prostě už ty zásadní novinky zohlednit, takže testujeme a zkoušíme. Každopádně pokud se ptáte, zda je dobrá doba na sestavení PC a nákupy a upgrade, tak rozhodně!

Možná už to ani o moc lepší nebude. Některé poměrně moderní a výkonné komponenty jsou extrémně levné a může to být také naposledy kvůli různým tlakům, které ženou ceny výroby a všeho vzhůru. Na minimum spadly ceny pamětí a také SSD, vysoká konkurence je na poli desek, PC skříní, chladičů a výběr je ohromný. Opravdu si myslím, že lepší situaci na nákup PC tu snad ještě nebyla a tohle léto tedy bude zajímavé. Současně zejména nová generace procesorů RYZEN představuje takový posun a je tak cenově dostupná, že se rozhodně vyplatí a stojí za to upgradovat spoustu starších počítačů. Budeme se všemu věnovat v dalších týdnech a měsících, připravujeme jak přehledy sestav, tak spoustu dalšího včetně cenových rádců apod. PC platforma je na vrcholu sil, PC hráči mají žně, v lepší kondici PC nikdy nebylo. Važme si toho, nemusí to trvat věčně.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 09:21:53

Za mě bude nákup nejdříve druhá polovina srpna, možná září. Ale už se těším na testy nových Ryzenů. No zatím to asi bude R 3600, nehce se mi dávat za procesor více jak 10 tis. PC bude stejně na hry.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 10:21:59
avatar
No teď bych si určitě nic nekoupil.

V čem je méně výhodná 1660 proti 590? Když stojí dost podobné peníze. Pokud je nevýhodná 1660 tak potom i 590.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 11:30:02

žiadna sranda s vyberom komponentov. Ja planujem za 2 tyždne novy PC a už ma hlava boli teraz
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 11:47:55
avatar
Jsou i horší věci Jako třeba stavění baráku
Franky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 12:29:12

Ja mam jasno. RAM a CPU mam vybrate, dosku neviem sa rozhodnut ktoru (X470). Cakam este kym ceny trochu klesnu.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 12:48:27

kde jsou ty vega 56 za 7 tisic? na alze maj posledni za 8 tisic, na czc aktualne nedostupny a cenovka zacina na 9 tisicich...nebo jestli do toho pocitas zanovni//bazarove, to uz ji rovnou muzes koupit za 5k jetou...

u ryzenu 5 3600 rikas ze bude stat 5500kc, ryzen 5 2600 stoji aktualne 3600-3800. odkdy je 1800kc v teto cenove relaci par stovek?? vsak r5 3600 bude o polovinu drazsi nez 2600 to sem zvedavej na ten narust vykonu co ma stat za to!
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 14:50:56

Vega56 7232,-Kč doprava zdarma
https://www.ab-com.cz/gigabyte-rx-vega-56-gaming-oc-8g-graficka-karta/? gclid=EAIaIQobChMIzaPoiZiM4wIV14TVCh1vKw97EAkYASAB EgJwD_D_BwE

Cinebench R15
R5 1600 156/1147
R5 2600 163/1282
R5 3600 196/1561 - mě to jako skok připadá, to je jako R5 2600 + 600MHz
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 16:28:56

ok diky, tak si nasel jedinej posledni eshop kde je tahle verze lehce pres 7k v cinebench jako pekne srovnani a uznavam ze i narust vykonu slusny, ale me spis zajima (a troufnu si tvrdit ze 95% potencionalnich kupujicich) praktickej vykon, hlavne ve hrach a pripadne v nejakejch beznejch aplikacich. kdo potrebuje renderovat, tak se asi uplne nediva po 6c cpu....
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 08:58:17

Tak hru nejsou obecně extra náročné na CPU. Často je to vinou starého engine hry, který hru trápí na 2-4 jádrech. Podívej se na konzole, co předvádějí na 8mi jádrech CPU za 2-3k....
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 14:54:06

Jj, moc karet není a velké obchody mají shodně ceny kolem 8000-9000kč. Občas je nějaký střední za 7500-8500Kč.
Ale on je ještě jeden častej problém u kupujících a to je limit výkonu zdroje, takže se mě lidi ptají, hele co koupit když mám 450W-550W zdroj, tak pak je otázka jestli chtějí cena/výkon, pak radím RX580 nebo to nejlepší co jim zdroj utáhne a pak je to GTX1660Ti. Právě 1660Ti zapadla do mezery jak výkonem tak cenou a AMD na tuhle kartu ještě chvíli nic mít nebude, protože novinky míří proti RTX 2060 a 2070 a to i cenou.
Zrovna teď jsem pomáhal s výběrem komponent z obou táborů, a výsledkem bylo 2x CPU Ryzen 2600, 1x CPU i5 9400F a 2x GTX1660Ti a 1x RX580.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 08:55:36

Jako že srovnáváš výprodejovou cenu předešlé generace za cenu aktuálního modelu? Co je to za nesmysl?
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 15:03:00
avatar
Budu pro kamarada v nejblizsich dnech stavet herni pc do 22 500 Kc s bednou a moniorem bez OS. Proto by me zajimalo, jestli ma smysl cekat na novy Ryzen nebo postavit neco na R5 2600?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 15:38:17
avatar
Co se stane když si těch pár dní počkáš? Myslím, že nic. Budeš mít větší výběr a Ryzeny 2xxx v nejhorším nebudou levnější.

Napíšeš nám konfiguraci té sestavy?
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 17:23:32
avatar
Nic se nestane, právě o tom uvažuju, že počkám těch pár dní. Jenom asi už nedostanu žádný hry zdarma, který teď dávají.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 17:40:44
avatar
Toho bych se nebál.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 17:24:44
avatar
Já bych to viděl zatím takhle:

https://www.czc.cz/ 253174,233925,259285,230175,220369,212488,241825,2 36393/kody

Později bych dokoupil větší HDD.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 17:59:18
avatar
Vypadá to dobře.
Osobně bych tedy šel do GOLD zdroje, ale to je věc názoru.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 20:38:13
avatar
Mrkni na toto SSD.
Odkaz
Transcend MTE220S, M.2 - 512GB
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 21:46:48

To nemá logiku.
--------------
Zdroj s 3letou zárukou, bedna za 2litry, Ramky se možná na 3200 cl16 dostaneš.
-----------
Až na ten zdroj a bednu by to šlo.
A to sem byl ještě hodně slušnej.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 23:04:52
avatar
Jeden píše, že to vypadá dobře, další, že to nemá logiku, kde je teda pravda? Chtělo by to někoho objektivního třeba "DD", kdo by řekl, jak to doopravdy je.
To se potom těžko něco rozhoduje.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 01:52:43

Víš, jak sem to myslel.
Do nízkorozpočtového PC si dal šrot zdroj s tříletou zárukou a předraženou bednu, hlavně že si ušetřil na ramkách.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 02:56:14
avatar
A co by si teda vzal za zdroj s bednou do takovyho rozpoctu? Silentium Pc ma dobry pomer cena/ vykon a ten zdroj ma taky dobry hodnoceni.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 03:58:54

S tim zdrojem nesmíš udělat chybu.
---
Dva levný zdroje s 5letou zárukou.
https://www.czc.cz/seasonic-s12ii-520-520w/74749/produkt
https://www.czc.cz/fortron-hydro-600w/194418/produkt
---
Bednu Silentium kolem 1000 až 1100,-Kč, třeba tu s ovladačem ventilátorů, nebo nějakou podobnou do 1100,-
https://www.czc.cz/silentiumpc-regnum-rg4-pure-black/222548/produkt
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 10:44:19
avatar
To nejsou špatné tipy.
Ten Seasonic za 1500 a bedna Regnum RG4 za 1100.

Pak si může dovolit lepší SSD a třebas RAMky na 3200MHz.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 12:29:06

Tak by mohl vypadat, ten PC pro kamaráda.
https://www.czc.cz/12lf7tgejah7l9vk518p1640e7/seznam
+ 3600,-Kč na monitor
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 14:03:34
avatar
Nebo takhle:
https://www.czc.cz/ 253174,233925,212488,241825,253006,222548,252273,7 4749/kody

22 153 kč
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 14:16:55

Když já si myslim, že ty rychlý SSD 3500/2300 jako na hry moc tomu nepomůže.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 15:30:53
avatar
Jasně, ty rozdíly oproti SSD v SATA jsou minimální. Ale když na to ty prachy budou, proč jej nevzít.
Navíc tím nezaplácne SATA port a využije M.2 připojenou přímo na CPU.
Později může dokoupit SSD do SATA na další hry a nebo vyloženě na hry a M.2 přenechat čistě na OS a apky. A nebude muset řešit migraci OS na jiný disk.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 15:51:31

Návrhy dostal od nás dvou, ted už je to na něm, určitě ho někam nasměruje co sme mu navrhli.

Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 17:10:53
avatar
Jo, asi tak nějak
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-30 09:12:15

Ještě sem udělal malou změnu
https://www.czc.cz/67ug0ta1uoic1boev8q77ok7bc/seznam
---
+ Vega56
https://www.ab-com.cz/gigabyte-rx-vega-56-gaming-oc-8g-graficka-karta/? %20gclid=EAIaIQobChMIzaPoiZiM4wIV14TVCh1vKw97EAkYA SAB%20EgJwD_D_BwE
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-01 12:10:56

Tohle se povedlo vyladit. Za málo peněz dost muziky. Palec nahoru
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-01 18:11:38
avatar
Díky za tip, jenom se mi moc nezdá formát micro atx. Spíš bych bral něco jako Msi tomahawk. O tom ssd od kingston jsem dřív taky uvažoval ale na jednom foru mi bylo řečeno, že je to takový lowend a lepší bude právě 2,5"od WD Blue 500gb.
Vega bude dobrá volba jenom mě štve, že už není dostupná nitro + verze.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-01 23:07:18

Za každou cenu sem se držel rozpočtu 22500,-
Překročil sem to o 77,-Kč.
Mezi tím ta Vega56 klesla o 200,-Kč dolu.
------
Já mám zákl.desku MSI B350 PRO-VHD, tahle je novější MSI B450 PRO-VHD v2.
Mám levnou desku, za ty prachy je slušná.
Dělal sem sní šílený věci.
https://ctrlv.cz/5P0t
OCCT je drtič, kaskádu sem chladil ventilátorem, protože nad 85C se OCCT vypne.
https://ctrlv.cz/1L8l
Ramky sem zkoušel na 3533MHz, ale bohužel nestabilní, chyběl mi kousek, možná se k tomu ještě vrátim.CAD sem nezkoušel
https://ctrlv.cz/mNpG
--------------
OC CPU test stability se Aidě64 nezapotí, Aida je slabá.
Pokud budete číst OC recenze, test stability provedli v Aidě, věřte tomu že to je nestabilní.
------
Tady mám teploty 30min zátěž BF4-multiplayer
default - OC 3975MHz
https://ctrlv.cz/h7U0
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 22:48:20
avatar
Ehm vydechlý grafiky se kupujou z bazaru a né nový. za takový hříšný prachy. Jen blázen by koupil takovou vysloužilou potvoru novou, stejně tak věechny 10xx karty. To jednoduše nemá smysl.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 10:53:29
avatar
Vážně? Kamarádovi bys z bazaru koupil jetou GPU bez plné záruky? To seš tedy kámoš
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 18:04:11
avatar
Ne řekl bych mu at není blbej a koupí si ji z bazaru.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 19:15:48
avatar
A když mu za rok, rok a půl klekne, tak mu řekneš co?
Může takto kleknout i nová, ale na to má záruku.

U bazaru nikdy nevíš, jak se k tomu kdo choval. To je celý problém.
Všeobecně z bazaru bez problémů CPU a RAM.
S GPU bych byl opatrnější a spíš jen pro sebe...ať si do debilů nadávám sám sobě
Dalo by se uvažovat na GPU z bazaru se skoro plnou zárukou (jako že jí měl někdo 2-3 měsíce), ale jinak bych do toho moc nešel.
Samozřejmě je to osobní názor, stejně jako ten tvůj.
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-01 12:12:29

Moje zkušenost zatím veskrze pozitivní, ale vždy jsem bral kartu, která měla ještě záruku v obchodě.
phv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 15:40:03

Smyl čekat má.

Když už nic, tak ten ryzen jde pořád s cenou dolů, asi aby uvolnil místo R5 3600
Sleduji ceny obden asi 2-3 týdny a připadne mi, že AMD dělá výprodeje a chystá trh na nové produkty.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 16:25:23

Já počítám, že mu chybý 650,-Kč
monitor 4000,-
bedna 1000,-
https://www.czc.cz/fgsrqqcj1ujae8tmo8f21p65fb/seznam

nebo Ryzen 5 3600 a GPU RX580 do 3000,- z Aukra.
Nebo MSI B450 PRO-VHD v2 za 1990,-Kč, mám nižší verzi B350, je to dobrá levná deska.
phv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 16:29:06

Máte zkušenosti s tím zdrojem? Je tichý?
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 16:38:41

Mám ho 3roky, je pohodě, levou zadní dal OC FX8150 160W + R9 280X 230W. Asi je tichej, mě řvou jiný ventilotory v PC.
Po třech letech napětí +12V a +5V, žádný - jak bych to napsal, žádný poklesy napětí, kondíky OK, jak novej, pořád běhá stejně.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 17:16:37
avatar
Monitor za 3000,- (AOC G2460VQ6, 24" FullHD, 75Hz, FreeSync + LFC)...takže to dá
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 17:26:57
avatar
Jenomže ten monitor má TN panel. A ten v žádným případě nechci!
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 18:02:10
avatar
Tak nechtěj, tvoje volba ;)

Dříve jsem nad tímhle LG taky uvažoval (právě kvůli IPS), ale větší frekvenční rozsah a LFC naklonilo jazýček pomyslných vah právě na to AOC. A jsem s ním spokojený
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 19:15:18
avatar
Nějaký typ na levný free sync monitor s aspoň 75Hz bez TN a s podporou LFC?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 20:40:45

Nemaš čo riešiť AOC Q3279VWFD za tie prachy nezoženieš nič lepšie https://lcd-monitory.heureka.sk/aoc-q3279vwfd/
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 20:50:35
avatar
Nevím jestli má LFC, ale asi ne, ale do 3 litrů taky dobrý AOC 24V2Q
Jinak prý s LFC je HP 24fw a za 3500Kč. Potřeba u obou ověřit, jak to mají s LFC.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 09:34:43
avatar
A jaký je vlastně objektivní důvod měnit do kvalitního tu monitoru? Ips má taky spoustu nedostatku jako je glow, podání barev, odezva, spotreba. Celkem dobre to mají vyřešené monitory od 10 000 výš, ale v nízkých cenových hladinach je to tragédie.
Tn mělo problém s pozorovacimi úhly, ale to už není dnes problém.

Určitě doporucuju přečíst nějaké recenze daných monitoru (jakéhokoliv typu) než se objedná. Jen technické parametry nestačí.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 10:14:09
avatar
Co jsem četl, tak TN má horší podání barev, horší pozorovací úhly, ale lepší odezvy. Ve spotřebě je rozdíl pár wattů.

Osobně si myslím, že u monitoru řešit pozorovací úhly nemá moc smysl. Je jedno jestli má 160° nebo 175°. Stejně na to všichni čumíme přímo, tedy v úhlu 0°-15°.
Podání barev...to zjistíme jen když vedle sebe budeme mít různé technologie nebo s kalibrační sondou.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 14:02:06
avatar
Je tomu uz slusnych par let, kdy jsem mel na stole vedle sebe tn a ips panel - nedam dopustit na podani barev u ips panelu a nic s tn jsem snad temer deset let uz nikam nikdy neporidil.. Rozdil ve spotrebe je prakticky zanedbatelny, statisticky to jsou nejake jednotky W. Sirsi pozorovaci uhly se muzou hodit v okamziku, kdyz pred tim monitorem neco potrebuji probrat dva a vice lidi, neznam nic horsiho kdyz se jedne musi ruzne nakrucovat at zobrazovany objekt vidi aspon trochu rozumne. Ta trosku lepsi odezva se imho precenuje, casual hraci pohodlne vystaci i odezva ips panelu.

Co se vlakna tyce, tak souhlasim se snajprikem - ten monitor je za svou cenu vyborna volba. Mam s nim i osobni zkusenost a treba ten rozsah freesync lze jeste o nejakych 8fps snizit (mapr. pomoci cru tool). Jestli hru neudrzis nad 40 fps, tak ti ani LFC uz ten zazitek moc nezprijemni a kdyz to nahodou vyjimecne spadne pod, tak to prezijes, za ty prachy...
Jenom si nejsem jisty, jestli to parovat s RX580, spoustu her to zvladne, ale vsechny pohodlne spise uz ne - v kombinaci s QHD by to chtelo pritlacit uz spise aspon na vegu56.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 14:05:25
avatar
Já měl možnost posoudit kvalitu zobrazení a pozorovacích úhlu napříč cenovymi spektry a srovnatelné ips bylo vždy 2x drazsi vůči tn. Úhly jsou u tn limitujici jen při takřka těsném pozorování a nebo dívání se na monitor zespodu.

Každopádně je potřeba si říct, kolik do toho chce kdo vrazit. Doporucuju zkusit mrknout na ips i tn varianty osobně a rozhodnout se na základě toho.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-29 10:18:28
avatar
Žádný.
Osobně jsem jel podle seznamu AMD (Odkaz), který ale bohužel není delší dobu aktualizovaný (nebo aspoň nebyl před Vánoci, kdy jsem to študoval a kupoval AOC). Když tam jukneš, zjistíš že s LFC a IPS je jen pár monitorů a to s rozsahem 48-144Hz...ceny budou od 4-5tis.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-28 16:03:39

Keby len ten ryzen šel s cenou dolu, ale s cenou dolu idu DDR4 RAM, s cenou dolu idu SSD/M2, s cenou dolu idu GPU matične dosky. Proste na trh prichadza s brusu nova generace CPU GPU matične SSD.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 584x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1535x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1909x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1161x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3