Nejhorší doba pro nakupování čehokoliv, je právě teď. Podvodné neexistující slevy Black Friday! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 29 November 2017
altKdy nakoupíte nejméně výhodně? Na tzv. Černý pátek! Inzerované slevy jsou jedna velká lež.

 

 

 

 

 

Letos to bylo masivní, Black Friday slevové akce doslova na každém rohu, obchodníci se předháněli v inzerování obřích slev v desítkách procent. Realita však byla o poznání jiná. Apify si dali tu práci, že podrobně monitorovali slevy a ceny produktů u tří velkých obchodů, Alza, Mall a CZC. Monitorovali ceny produktů dlouho před černým pátkem, ale také krátce po něm a samozřejmě během konání ohlašovaných slev. A přišly na velmi zajímavé věci:

Pokud jste sami trochu sledovali situaci, sami asi uznáte, že obchodníci letos „lhali“ o slevách snad nejvíce v historii. Deklarované slevy až 80% byly ve skutečnosti maximálně 6-20% a to navíc jen několika málo vybraných produktů, tvořící jen malé jednotky % nabídky obchodů. Často se přitom jednalo o zboží, které bylo nezajímavé i po slevě. Drtivá většina produktů, u kterých byla inzerována sleva, ve skutečnosti v žádné slevě nebyly! Stály buď úplně stejně jako několik týdnů před slevami, nebo dokonce více!

Oblíbenou metodou obchodníků, je předražování zboží krátce před vypuknutím slev. Zákon totiž nařizuje, že obchodníci musí uvádět cenu před slevou. A tak mnozí u toho mála zboží, které poslali do akce, navýšili týden před Black Friday výrazně cenu, aby s velkou slávou ohlásili ty velké slevy. Výše uvedení obchodníci se nařčením brání zuby nehty (pochopitelně negativní publicita podobného typu je nežádoucí, jelikož je hlavní prodejní sezóna), a vše svádí na individuální lidská selhání. Jenže APIFY je nachytala na více než jednom případu a většina z nás, kteří věci sledovali, jistě najde mnoho dalších případů.

Sám jsem nyní uvažoval o koupi jednoho většího domácího spotřebiče, a tak jeho cenu už několik týdnů sleduji a schválně jsem byl zvědav, na černý pátek a slevu v jeho případě. No obchodníci nepřekvapili! Několik posledních týdnů stál mnou sledovaný spotřebič normálně 10 590 korun v řadě obchodů, u některých dokonce s dodatečnou slevou dalších -1000 korun. V posledních dnech před Black Friday však nejen zmizela inzerovaná dodatečná sleva, ale začala z ničeho nic růst i cena spotřebiče, který byl nadále normálně skladem, navíc se jedná už o téměř 2 roky prodávaný model a nikoliv novinku a kurz koruny spíše posiluje a býval mnohem výše. Zkrátka nic nevysvětluje náhlé zdražení. Nejdříve vystoupal na 11 590 a následně v některých obchodech až na 13 990 korun! No a přišel Black Friday, v nejmenovaném obchodě jsem tak stejný spotřebič najednou viděl za tu cenu 13 990,- jako slevu ze 17 990,-, což byla cena toho spotřebiče před více než 1,5 rokem, kdy vstupoval na trh a kurz koruny byl navíc o dost vyšší. Většina obchodů ale drží cenu 11 990, z které už ale někteří v minulých dvou dnech opět postupně zlevňují aktuálně je nejlevnější za 10 790.

Takže zatímco před černým pátkem jsem mohl mít daný produkt za 9 590,-, na černý pátek stál v očekávané slevě minimálně 11 590,- v některých případech až 13 990,-, obojí vydávané za ceny po slevě. A rozhodně to nebyl jediný produkt, u kterého jsem viděl něco podobného. Takže žádné individuální selhání, čím se hájí obchodníci, ale zjevný úmysl. Celý Black Friday je v českých obchodech jeden velký podvod na zákazníky, což bylo jasné téměř každému už dříve, letos jsem ale viděl tak okaté případy, že se divím, že ČOI nezasáhla a ten obchod normálně nezavřela (což by byl pro dané obchodníky mnohem větší trest než ty směšné dodatečné pokuty).

ČOI se k celé situaci vyjádřila. Umělé navyšování cen já osobně vidím jako jasný podvod na zákazníka a klamavou reklamu, ČOI však tvrdí že (převzato z Lupa.cz):

„Žádný zákon nezakazuje ceny zvýšit jakkoli podnikatel uzná za vhodné a třeba za pár dní zase zlevnit. Můžeme se bavit, jak je to z morálního hlediska, ale zákon nestanovuje výši možného zdražení, trvání takové ceny a maximální výši zlevnění či něco takového. Obecně platí, že sleva má být odvozována z ceny, za kterou bylo zboží skutečně prodáváno,“
„Pokud bude zboží za původní cenu nabízeno několik dní, jen obtížně bychom mohli konstatovat, že podnikatel klamal spotřebitele. Na druhou stranu, pokud např. internetový obchod uvede cenu se slevou, ačkoli takové zboží nikdy v minulosti neprodával a nedoloží, z čeho tedy sleva vychází, dopouští se tady klamání,“

Osobně souhlasím, že obchodník má právo stanovit si cenu, jakou chce a zákazník má právo to za ni nekoupit, nicméně pokud mnoho týdnů před Black Friday stojí zboží stabilní nižší cenu, následně na pár dní výrazně zdraží bez zjevné příčiny, a pak po slevě stojí sice méně, ale pořád o něco více než celé týdny před tím, je to podle mého zjevný podvod a klamavá reklama. Žádné jen „nemorální“ jednání. Morálku bych do toho vůbec netahal. Samozřejmě jsou slušnější a férovější obchodníci (ti většinou nepatří mezi nejúspěšnější), a pak ten zbytek. Prostě ale ta inzerovaná sleva není reálná, protože udávaná cena rozhodně nebyla obvyklá.

Musím říci, že by bylo zajímavé prosadit, aby všichni ze zákona museli do jednotného srovnávače cen a viditelně hned pod cenou uvádět vývoj cen v čase v grafu o jednotných specifikacích. Pak by bylo jasně vidět, jaké ty slevy a kdy skutečně jsou a vyhnuli bychom se podobným případům. Každopádně Black Friday a vůbec předvánoční období je naprosto nejhorší doba pro nakupování čehokoliv. Že v drtivé většině případů jsou všechny uváděné slevy vylhané, je jedna věc, ale také drtivá většina zboží, zejména elektroniky jsou vlastně končící výběhové modely a staré přesluhující krámy, protože od ledna se začnou představovat nové modely a staré věci skutečně vstoupí často do slevy a výprodejů, tentokrát skutečných, ne těch současných imaginárních. Takže víte, jak před Vánoci a na Black Friday nejvíce ušetříte? Že necháte nakupování až na období bez podobných mega akcí. Nicméně sledovat ty lidi, jak se rvou o předražené zboží to je podívaná, to už se pak člověk nediví vůbec ničemu.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 17:13:07

Tak k tomu není co dodat. Černé na bílém, co mnozí tuší, ale jiní ignorují

V alze jsme prošel celý BF katalog a zajímavé tam byly asi tři modely telefonu a gelové tablety do myčky

Já jsem impulzivně pár produktů v pár obchodech koupil (asi dvě věci), ale to byly přesně ty kusy, kterých měli maximálně tucet a lákali jimi na zbytek nabídky. Na druhou stranu, reálná sleva byla napříč sortimentem v hodně obchodech. Sice malá, ale přes to to byla reálná sleva. Třeba ds216j u CZC byl fakt levně... Takže jsem nějaké drobné ušetřil, ale kupoval jsem jen to, co jsem předtím chtěl a ne protože k tomu byla zrovna akce. Dalo by se říct, že jsem plánované nákupy odložil na BF a celkem se zadařilo.

Ale celkem se black friday pozitivně odrazil na různých eschopech, které přes rok žádné slevy nemívají a většinou to řeší nějakými krkolomnými akcemi přes slevomat a podobné blbosti. Teď měli black friday slevu. Takže jsem měl levněji vyrobenou mikinu s potiskem. (Sleva byla zcela reálná).

Takže jsem se šílenství účastnil a nakupoval ve slevě i ve "slevě". Jasně, nebylo to 80%, ale u věci za pár tisíc reálná sleva 10% proti běžné ceně potěší.

P.S.
luxusní byl v tomto aliexpress a jeho 11.11. (protože kupovat cokoliv po 11.11. neřijde do jara)
Běžná cena 3.00
Probíhající "standardní" sleva 2.50
Nákup přes mobil sleva na 2.49
Ohlášená sleva na 11.11. sleva 2.48

Tam si na nic nehráli, ve slevě sice bylo skoro všechno, ale aspoň nezdražili
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Njn 2017-11-29 17:41:49

Před Vánoci se vždy zdražuje. Černý pátek alespoň udrží ceny na předvánoční hladině.

Slevy se konají výhradně na loňské modely. Ale občas dostanete docela solidní "dárky". Já získal od CZC k notebooku drona (kterej stojí za hovno, je to jen hračka, ale neberte to za korunu :-) a k telefonu za 4 tisíce rukavice. To vcelku ujde.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 19:01:11
avatar
Sedlák řekne: "Podvod jako prase!", ale díky naší legislativě je vlastně vše v pořádku.
ČOI s tím nic udělat nemůže. To musí zákonodárci. Otázkou je, jestli by se jim vůbec chtělo...
Jediná obrana je si cenu ověřovat aspoň přes net např. na heurece. Jinak člověk naletí jako každý druhý.
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 19:24:04
avatar
Ano, co není zákonem zakázáno, je povoleno, to platí pro soukromý sektor. Pro veřejné instituce zase platí, že může dělat jen to, co jí zákon výslovně umožňuje. Pokud zákon jasně nedefinuje, co je zakázáno, pak to instituce nemůže trestat. Obyčejným lidem se to jeví jako že instituce nic nedělá a je tedy k ničemu. Toto zdání má dotyčný jen do té doby, kdy je sám pod dohledem veřejné instituce (policie apod.), pak zase nadává, že instituce dělá příliš mnoho, že stát omezuje tzv. svobodu. Svoboda znamená činit i zlo, pak je to svoboda. Svobodu si představuje jinak velká korporace a jinak obyčejný řadový človíček.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 19:37:31

Jenže svobodu tady skoro nikdo nechce (dle výsledku voleb), zato by všichni rády ty jistoty.

Takže koblihožrout jde a koupí telku, protože je na ní napsáno sleva 50%. A on by chtěl mít jistotu, že když se s tím nákupním košíkem prodral přes dav a získal vytoužený zlevněný artikl, tak že koupil výhodně. Prostě chce aby za něj stát pohlídal, že když použil svalstvo místo mozku, tak že nakoupil výhodně, protože to přece nejde, aby on byl za blbce, co dá na reklamu.

(Když píšu vytoužený, tak tím myslím to, že po telce toužil od okamžiku, kdy se dověděl že je velká a za polovinu, rozhodně tím nemyslím to, že měsíc studoval recenze, srovnával s konkurencí a pak hledal kde by ji výhodně koupil)
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 19:26:12

Tak on celý princip černého pátku měl být o uvolňování skladů před tím, než se zavezou věci na zimu a vánoce. Prostě do pátku jedna nabídka, pak změna sortimentu. Takže se prodávají celoroční kraviny, co by jinak ležely na skladu půl roku nebo výběhové modely u věcí, u kterých výrobci uvádějí před vánoci novinky.
No, a protože v IT tak nějak u většiny výrobků nefunguje sezónnost, tak to podle toho vypadá. V reálné slevě jsou jen výprodejový modely, protože nabídka před pátkem i po pátku bude defakto stejná. Prodejci nemají reálný důvod dát na cokoliv slevu.
Notebook se bude prodávat stejně v létě jako v zimě, stejně tak sporák,auto nebo mobil. Zato zahraní nábytek nebo plavky, tam je důvod se toho zbavit...
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 19:23:58

Tak na nás, co sledujeme dění kolem hardware a ceny celý rok, si panáčkové stejně nepřijdou. Já jak vidím někde napsáno sleva X%, tak si říkám, z čeho je to vlastně sleva. A když mi někdo napíše, že je nějaký produkt k jinému přidávaný ZDARMA, tak lituju toho obchodníka, co ten bundle dává vlastně bez zisku nebo dokonce do ztráty jako službu pro nás zákazníky (tedy vyjma akcí, kdy přidává produkt přímo vendor) Jo v kapitalismu dostat něco zadarmo, legrační Ale na lidi to stačí, zdarma nebo sleva a jsou jak šílení.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 08:44:39

V tomhle mi přijde zajámavý czc. Zatím co u alzy mám elektronické předplatné týdne na 1250 měsíců (bez legrace) a dostal jsem za poslední rok tři sněhové kluzáky, pexeso a HDMI kabel, tak u CZC často přibalují nějakou věc od výrobce. Myš, powerbanku atd. Zajímavé je, že ty akce bývají v CZC často, zatím co jinde podobné bundly nejsou, nebo nejsou tak rozsáhlé. A není to tak, že by to v czc kvůli tomu stálo víc.

Jasně od MSI myši k desce za 2,5k nečekám kdo ví co, ale furt je to hodnotný dárek co potěší. Minimálně je to funkční produkt který časem použiju k nějaké lowcost sestavě a není to naprosto zbytečná věc na vyhození.
A třeba 10500mAh powerbanka od ASUS, kterou přibalovali loni je jedna z nejlepších powerbank co jsme měl.

Takže s těmi dárky zdarma to fungovat může, ale chce to asi nadstandardní vztahy s vendorem.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 09:20:58

Spíš bych řekl, že to chce efektivně využívat marketingové zdroje na tyhle akce. Když někdo umí dát týden (to je spíš trest než odměna) na 1250dní a někdo powerbanku od vendora, tak je v tom cítit, že CZC si nechalo poslat powerbanky a alza objednala shit časopis a zbytek peněz šlo jinam...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 11:22:23

Tak jsem to kontroloval, je to 986 čísel, tedy TÝDNŮ, tedy čtení na 19let!
Jsem zvědavý, jestli za 19 let ještě budou týden vydávat, jestli ne, budu chtít refundaci

To předplatné mi přiklepávají rychleji než jde čas Bodejď by ne, když mi ho dávají vlastně bez jakýchkoliv nákladů, ta elektronická licence je nic nestojí, naopak musím mít tu jejich apku a tak nějak mi to podsouvá další nákupy. Nasrat. Takže ano, je to spíš za trest.

Takže tam cítím určitý rozdíl, mezi elektronickými knihami a časopisy za jakože bůhvíkolik tisíc, které nijak nevyužiji a kvalitní powerbankou za minimálně 600 a slušnou myší odhadem taky tak za 300-400.

Abych alze nekřivdil, teď jsem ke kejsu dostal triko Cooler master, ale tuhle nabídku mají i v ostatních shopech.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 11:04:48

Kdyby radši ty ptákoviny, co k tomu přidávají, rozpustili do ceny, ptákoviny si můžu kupovat sám
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 13:52:36

No, těžko říct.
Digitální blbosti od alzy jsou ptákoviny s nulovou hodnotou (ok, tak asi jednu knížku jsme si přečetl), takže tam není o co zlevňovat produkt.

A u hodnotných dárků je to takové ošemetné - když mám mobo za 2500 a k tomu powerbanku za 500, tak nemůžu čekat, že mi dají mobo za 2000 a k tomu nic, protože ta powerbanka má reálné náklady na výrobu tak 100. A kdyby mi mobo prodali místo 2500 za 2400, tak ta sleva nebude tak vidět.
Ok, byli by třeba o tu stovku levnější než jiné obchody, ale je pro ně lepší utratit kilo za powerbanku a dát mi dárek v hodnotě 500. A kyž nad tím přemýšlím, tak je pro mě lepší utratit 2500 a dostat dárek za 500 než utratit 2400 a mít ušetřené kilo.
Myslím, že to na mě mají nastavené dobře, protože to opravdu vnímám jako dárek a ne že zdražili aby mi mohli dát kravinu zdarma. Prostě jako hry ke grafikám. Taky nečekám, že mi zlevní kartu o 1500 místo toho aby mi dali wolfa a prey...
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 20:10:26
avatar
Můžu říci, že tak 2-3 roky využívám z předvánočních slev akorát dopravu zdarma, co mají tři dny až týden někteří obchodníci, když potřebuji koupit nějaké menší věci. A i tu je třeba ohlídat, třeba takový Conrad v době dopravy zdarma zdraží nejčastěji kupované věci o tu stovku, aby náhodu neprodělal. Jinak díky za pěkný článek, nedělal jsem si nějaké iluze, ale realita je ještě horší...a to ještě nemluvím o tom, když nějaký blb jde kvůli slevě do kontokorentu a zaplatí pak úroky. Nechci slevu zadarmo
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 20:32:31
avatar
"Celý Black Friday je v českých obchodech jeden velký podvod na zákazníky" Trochu silné, házet všechny do jednoho ptyle. Najdou se i vyjímky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 21:22:34
avatar
vzácné, tak vzácné, že lehce zaniknout v té hromadě
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 23:47:23
avatar
To ano. Skoro by se dalo stanovit pravidlo, že čím větší český obchodní subjekt, tím vyšší pravděpodobnost fiktivních slev. Obchodnící čitajicí pár jednotlivců naopak mají většinou slevy opravdové- negativní reakce by je mohla snadno položit na lopatky, takže si jednoduše nedovolí nijak kazit reputaci. Osobně jsem si napřiklad pořídil předmět s cenovkou 13500,- za 3980,- a tak má vypadat skutečná black fryday sleva.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 22:36:53

nj ale kdy jindy donutit lidi s IQ kolem 80 utrácet jako šílený
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 22:48:10
avatar
No pracoval sem na pozici kde sem ty polozky na cernej patek nacenoval pro alzu a czc. Jako co si myslite vy chytraci? Vyrobce vam da tak podporu/slevu na vyprodej starejch skladovejch polozek. Tahle sleva ale neni nijak vyjimecna na vyzadani ji dostanete vzdy (5-10% prumer (ok na cernej patek prihodi neco malo navic kdyz hodne brecite)) Proc by mela bejt sleva vyssi? Aby se prodavalo pod naklady? Takze si jen ukusujete z vlastni marze aby ty slevy na ktery tu nadavate nevypadaly uplne smesne. No a jestli mame v kanalu prumernou marzi mezi vyrobcem a maloobchodem 5-10% tak co byste chteli? Nakupovat procesory za pulku standartni ceny?

Tusite jak silna je v it konkurence ohledne cen? Rozhodne to neni ceskej obchodnik kdo vas obira ten je rad ze se drzi.

Nekdy me tvoje clanky docela prekvapujou DD tohle je nenavistnej fnuk pubertaka na zly obchodniky. Ne clanek cloveka co s nimi leta spolupracuje.

//Alza z toho vylejza nejlip koukam. Ale tak to je proto ze maj skoro monopol na BFU a muzou tak prodavat standartne s nejvyssi marzi za nejvyssi ceny. Ale sleva CZC presne odpovida realite trhu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 22:45:23
avatar
sorry, ale když víš že sleva je reálně 5-10%, proč uvádět zákazníky v omyl inzerovat 75-80% a předražovat? ... nebylo by tedy fér inzerovat těch 10% a dát ji tak opravdu? nikdo by neřekl ani ťuk a ještě bychom vám zatleskali ;) a nebo proč vůbec Black Friday dělat .... hmm myslím že nebude problém v nás, kteří nadáváme na to jak to někteří dělají a už vůbec vás nenutím ukusovat si z marží .... jestli si to nepochopil, nadávám na matení zákazníka, umělé navyšování cen a inzerování falešných slev .... nikdo neříká, že máte na prodejích tratit a prodávat se ztrátou. Ani slovo není v článku, že máte dávat něco zadarmo ....

ne, nespolupracuji se žádným obchodem! Maximálně distribucí .... ale žádný obchod ....
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 23:01:58
avatar
Myslel sem disti samozrejme sry. Se zeptej v asbisu jak to funguje? Mas veci na testy ne? Reknou ti to samy..

Nedelat slevy? Myslite ze ty distributori je delaj protoze chtej prodavat lacinejc? Maximalne vyprodat pred vanocni sezonou stary sklady (odhaleni pointy CP) sou to koncaci ktery tlaci na takovyhle nesmysly a pak fnukaj.

Jezis ze mas inserovanou slevu na letaku na 80% ktera se tyka nakyho kabelu kterej koupis za 10 a prodas za 100 je past na kterou snad nejde nalitnout

A ohledne toho mateni... Si myslis ze si nekdo vede naky tabulky kde hlida za kolik kdy prodaval. Leda ve snu
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 07:36:14

Problém je v tom, co je to reálná sleva. Zákon takový pojem nezná. Chápu naprosto přesně, jak to myslíte. Prodávat něco za 1000Kč, pak to jednorázově zdražit na 1200 a dát na to 20% slevu je prostě hnus. Reálná sleva proti běžné ceně jsou 4%, ale zákazníky můžete na letáku lákat už pěkným číslem 20%.

Jediné řešení by bylo, pokud by sleva musela být vyjádřena vůči průměrné roční ceně, za kterou byl daný produkt u daného prodejce prodán. Tedy ne nabízen, ale za kolik jej skutečně prodal. Pak by samozřejmě prodejce nemohl dělat stejný trik. Problém ovšem je, že na kontrolu něčeho takového by bylo potřeba víc úředníků, než na EET. Plus samozřejmě řada produktů má nějakou uváděcí cena při vstupu na trh a ta postupně klesá, což by u řady produktů samo o sobě udržovalo tu průměrnou cenu dost vysoko a opět by to poskytovalo prostor pro nereálné slevy.

Jediný způsob, jak koupit opravdu se slevou je sledovat daný produkt nějakou dobu. Já třeba když chci koupit novou televizi, tak protože to není nic, co by stálo pár stovek, tak prostě nějakou dobu vybírám, při tom sleduju cenu. Takže když vím, za kolik se ta televize prodává poslední 2 měsíce, tak nepadnu do podobné slevové pasti, protože vím, zda ta sleva je reálná nebo není. Pokud někdo vyrazí nakupovat naslepo jen proto, že je zrovna Black Friday, tak se samozřejmě nachytá. Plus třeba Heuréka ukazuje i vývoj ceny daného produktu i to jaká je ta cena u konkurence. Takže pokud vám někdo tvrdí, že na tom je 30% sleva a ostatní shopy to mají za stejnou cenu bez slevy, tak víte, že tam něco smrdí.

Prostě ta sleva není zadarmo
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 22:48:38
avatar
Tak se nechovám jak hovado a slevy nedelam. Jednoduche a pokud my jsem chytraci ty jsi obycejnej debil co byl jeden co ty trapny "naoko" akce delaji, to se mas cim chlubit.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 08:36:56
avatar
Přesně.. nějdřív jsem si myslel že třeba trolluje ..ale on to myslí fakt vážně.. vůbec nepochopil podstatu problému o které je článek a ještě se těmi praktikami bude chlubit ... OMG
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 19:08:27
avatar
Budte radi ze vam nekdo rekne pravdu z druhy strany a chce se ucastnit diskuze .. co sem nepochopil prosim?
vkba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 23:12:00

''Musím říci, že by bylo zajímavé prosadit, aby všichni ze zákona museli do jednotného srovnávače cen a viditelně hned pod cenou uvádět vývoj cen v čase v grafu o jednotných specifikacích.''

tak toto ma dostalo - DD ty by si nechcel tiez nejaku novu regulaciu? Neostava ti niekedy nahodou HW ktory mas po recenziach? Zdanujes ho dodatocne? Pripadne ake marze mas na reklame?

Taketo nezmyselne vladne prikazania nikam nepovedu. Problem je v tom ze kazdy ocakava nezmyselne zlavy na novu elektroniku (1-2 roky) a bez zlavy nechce nic kupit.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 01:54:03

To je pravda! Pořád se volá neregulovat internet atd., prostě co nejméně regulace ze strany státu. DD a ty chceš novou regulaci?
Jinak s DD souhlasím, že by se to mělo nějak řešit, ale regulací se má řešit co nejméně problémů.
Stačilo by třeba, že by se sleva musela počítat z průměrné ceny za 3-12 měsíců. Nebo - jednoznačně prokázaný úmysl, zvýšení cen zboží před slevou je trestný. Sazba 1rok natvdo + při opakovaném prohřešku zavření obchodu + zrychlení soudu. Toto by pomohlo určitě.
U daní úmysl na odsouzení bohatě stačí, tak proč by nestačil u tohoto podvodu se slevami.

Jednotný srovnávač cen je nebezpečný.
Jakmile by i ti méně chytří pochopili, jak to funguje, tak by časem třeba až 80% lidí nakupovalo podle tohoto srovnávače.
Třeba Alza odebere od distributora nejvíce třeba Iphonů. Tzn. že si i vyjedná nejlepší velkoobchodní cenu. A protože má peníze, tak prodej bude dotovat a za tu vekoobchodní cenu ho bude prodávat. Tzn. že 80% lidí si Iphone koupí u Alzy - udělá tohle po nějaký čas s většinou zboží a tím mraky obchodů zkrachují - potom dostane jako skoro jediný prodejce iphonu v ČR exkluzivitu a je to. Obchody zkrachovali - mám exkluzivitu a zdražuji a zdražuji. A v cizině moc lidí nenakupuje.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 07:24:32

Ten poslední odstavec je naprosto reálný. Několik mých dodavatelů si už před dvěma týdny stěžovalo, že Alza doslova vysává trh před Vánocemi. Že řadu produktů nebudou mít skladem dřív než po novém roce a jediný, kdo to bude mít bude Alza. Ona Alza už díky tomu získává postupně exkluzivitu na řadu produktů. Třeba modrou verzi Galaxy S8 od Samsungu by měla mít na CZ trhu jen Alza. Vše ostatní bylo z šedého dovozu nejčastěji z Polska.

V tomto směru by to chtělo vstup Amazonu na náš trh. Ne jen přeložené DE verze, ale skutečné CZ verze. To by byl hráč schopný plně Alze konkurovat a to by se asi zelená příšerka zapotila. Na CZ trhu totiž již Alza nemá jakoukoli konkurenci. Mall to sice zkouší, odkoupil i CZC, ale pořád je jako celek moc malý.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 19:21:12
avatar
To myslis vazne? Alza je proti amazonu neviny decko. Amazon je parazit co zneuziva vybudovanejch trhu jelikoz neplati nic za reklamu zbozi na lokalnich trzich. Nemluve o tom ze ma 1000x vyssi tlak a uplatky pro vyrobce. Par poptavek od amazonu sem nacenoval a oni vyzaduji o rad lepsi ceny nez za jaky nakupuje cz distribuce. To vam prijde spravny? Myslite ze je to největší firma sveta protoze to sou skvely dobraci? Diky bohu za zakon o lokalizaci zbozi...
vkba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 19:12:02

nesuhlasim ani s tvojim navrhom. kto ma ist do base na rok natvrdo? riaditel pobocky?akcionari?manazment?alebo nestastnik kto tam nalepi cenovku(napriklad omylom)

cena je o vztahu zakaznik-predajca! ked je zakaznik blby, tak nech kupi za vyssiu cenu. Ked sa niekomu cena nepaci, nech to nekupuje. Ceny ktore sa vela krat uvadzaju v obchodok ako povodne su cenny odporucene predajcom. Pri niektorych produktoch ako nabytok, su zvacsa o dost nizsie. Pri elektronike, napriklad GPU su zase vyssie. A nie je to preto ze si to v hlave niekto zmysli ale pretoze rozhoduje dopyt a ponuka, do ktoreho sa miesaju rozdne dane(aj improtne) regulacie, obmedzenie, zaruka, enviromentalne poplatky a podobne ktore ziadneho zakznika nezaujamju, pretoze chcu 55 palcovu oled telku najlepsie za 500 eur
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 02:39:36

Tak to souhlasím, že cena je o vztahu zakaznik-predajca!

Jenomže, když mě prodejce oznámí, že je zboží zlevněné, tak žijeme v právním státě a já bych mu to měl věřit - a jestli to není pravda, tak mě podvádí a to je trestné!
Aby ta sleva zákonu vyhovovala, prodejci dosahují obejitím zákona. Což je znovu trestné - třeba při (ne)placení daní to funguje parádně.
Takže, kdyby byl stát co k čemu, tak už nyní má zákony na odsouzení takových obchodníků. To, že to nedělá je pouze neschopností státní správy.
Prostě má být v zákoně přesně definováno, co je a co není sleva.
I.N.K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 23:14:22
avatar
Náhodou, na Amazone bol Kindle so 40€ zľavou.
Z Amazon.de, Kindle Paperwhite bez reklám za 100€, poštovné zadarmo, teda 2550Kč.
Skvelý obchod. Môžeš kúpiť 10, postaviť sa vedľa vchod do Alzy a predávať za 3500 a stále si lacnejší ako oni...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 07:18:20

Sledoval jsem jenom Alzu a na některých věcech ta sleva byla reálná. Nicméně nebyl to žádný zázrak a bylo to opravdu jen na věci ve výprodeji. Jinak onu pseudoslevu má Alza už od dob Alzasoftu, kdy tam vždy měli současnou cenu a naprosto nereálnou "cenu minulého týdne" .

Čili pořád je to naprostý výsměch tomu, jak probíhá akce Black Friday v zahraničí. Ale už se alespoň dá říct, že u někoho ty slevy opravdu jsou. 15% není zrovna moc, zvlášť na produktech, kde mají marži přes 40%, ale už pomalu zjišťují, že nejsme zase tak blbi, jak si myslí. Znam elektra, kde ty slevy jsou opravdu jen virtuální a někde dokonce zkouší prodat produkty "ve slevě" za vyšší ceny než před slevou. To ale začíná pomalu mizet, protože je to doména hlavně kamenných obchodů a lidé se houfně přesouvají na online obchody.

Jinak postavení Alzy na našem trhu začíná být celkem nebezpečné. Zelená příšerka nabrala obrovský náskok na konkurenci a letos jsem od některých dodavatelů zaznamenal stížnosti, že Alza prostě vysává trh. V tom smyslu, že řadu produktů bude mít před Vánocemi skladem pouze Alza, protože vysává dodavatele. Odebírá ve velkém množství, takže dosáhne na zajímavé rabaty a může si pak dovolit prodávat za lepší ceny. Podle mne má Alza potenciál dosáhnout téměř monopolu během pár let.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 09:29:21
avatar
Článek o slevách, praktikách, legislativě a ČOI na Aktualne.cz: Odkaz
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 10:03:21
avatar
Tohto roku pocitacova technika v poriadnych akciach (tych realnych) byt ani nemoze, pretoze dnesny rok je pre pocitacove komponenty (GPU, RAM, SSD) strasny. Predajcovia su radi, ze maju vobec zopar modelov aktualnych grafik a ramiek skladom. Ved pred mesiacom sa objavilo zopar doteraz nedostupnych modelov rx570 a rx580 za ako-tak normalnejsiu cenu a vzapati par dni potom zacali tie ceny stupat. A z takychto cien potom predajcovia daju black friday zlavu, tak to je ako "uzasne"
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 12:55:18
avatar
Tohle černé období vždy ignoruji. Najít slevu na věc co člověk potřebuje či chce je prakticky utopie.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 13:50:50

Vedel jsem, ze koupim na narozeniny 14.12. dceri televizi. Nejaky cas jsem porovnaval ruzne modely. Jake prekvapeni, kdyz mi zacatkem listopadu zdrazili o 2 a pl tisice mnou vybranou Samsung 43MU6172 z 11 990 na 14500. Jak Mall tak Alza. Na Black Friday ji ve velkem vsichni zlevnili zpet na 11 990. No na Mall i Alzu jsem se vykaslal a koupil ji za 11980 u Exasoftu, kde tak stala porad...
8vasa8 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 16:31:49

No já jsem si tam sehnal kamerku o 4,5k levněji a byla to reálná sleva. Je ale pravda že to je starší zboží
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 17:08:55

Kazdej kdo veri v 80% slevy je hloupej a je to jeho problem.I prumerne inteligentni clovek vi ze 80% sleva je nerealna a firma ktera by sve produkty takto podcenovala by velice rychle krachla.Bohuzel tak hloupich lidi je hodne a cernej patek z Ameriky funguje i u nas.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 19:06:16
avatar
Jeste k argumentum ze se podivate do historie a ejhle kdysi stala TV min, sou to podvodnici!

Ehm slyseli ste nekdy o cenotvorbe? Poptavce a nabidce? Nebo inflaci?

Cena se de facto meni kazdej mesic a it trh je snad nejvic elasticky ze vsech trhu. Lita to nahoru a dolu na vstupu i na vystupu.

Ocekavat pak trendovou krivku ceny ktera bude dlouhodobe mirne klesajici bez vykyvu je absurdni naivita.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zas objevujeme Ameriku 2017-11-30 20:02:30

Před 2 nebo 3 lety jsem tady při řešení cen zmínil, že některé e-shopy udávají i v případě nově uvedených produktů za doporučenou cenu onu "původní cenu" o několik tisíc dražší. Takže nic nového pod sluncem. Tohle se tu děje tak 15 let. A protože jsem se ptal, tak ani o klamání zákazníka se nejedná, protože je tam to kouzelné AŽ. Třeba air bank. Úrok 4,9%. Ale pouze při době splácení 7-9 let. Další obezlička jsou ty malý písmenka. Většinou to začíná : "Týká se pouze produktů..." Taky podfuck. No a teď budu hledat zákon o době pro vrácení, protože když jsem vracel kabát družice z e-shopu Lidlu a na infolince mi operátorka sdělila, že zákonná lhůta pro vrácení zboží kupovaného přes e-shop neni 14 ale 90 dní. Když jsem oponoval, sdělila mi, že oni postupují striktně podle zákona. Takže jestli už někdo ví, rád se nechám poučit.
Vamtal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-30 23:16:17
avatar
Teď jsem koupil GTX 1080 ve verzi AMP! EXTREME od Zotacu za o něco málo míň nez 13 tisíc.(a to jsem chtel puvodne koupit RX VEGU ....sami uznate ze by se nevyplatila proti zeto nabidce)....žadný rozbaleno ...nic takovyho .....fungl novou se zarukou.....a né nekupoval jsem to na firmu.......když člověk hledá (a ví kde hledat) ma přehled a trochu trpělivosti tak najde dobrou slevu (nehledě na roční období)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 508x
Komentářů: 1
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1464x
Komentářů: 5
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydání
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydáníTuesday, 09 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1688x
Komentářů: 1
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamal
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamalMonday, 08 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1523x
Komentářů: 5
Assetto Corsa se dočká nového dílu EVO
Assetto Corsa se dočká nového dílu EVOThursday, 04 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1958x
Komentářů: 0
Remake Star Wars: KOTOR stále žije!
Remake Star Wars: KOTOR stále žije!Wednesday, 03 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1550x
Komentářů: 1