Spolehlivost notebooků je nízká třetina jich do 3 let selže – ASUS nejspolehlivější, HP nejméně Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 23 November 2009
altZajímavá studie zachycuje spolehlivost jednotlivých značek mobilních počítačů.

 

 

Ze studie vyplývá, že nejlépe jsou na tom se spolehlivostí obecně menší výrobci notebooků. Spolehlivost se také liší v závislosti na délce užívání. Je velmi zajímavé vidět, že hodně notebooků má problémy do 3 let. Nejlépe ze všech si však vedou stroje společnosti ASUS, kde do dvou let postihly problémy necelých 10% notebooků a do tří let pak 15,6%. V závěsu za ASUS je společnost Toshiba s podobnými výsledky a není bez zajímavosti, že tyhle dvě společnosti obsazují dnes zhruba 5-6 místo co by největších výrobců na trhu a plánují společnou budoucnost.

Za touto dvojicí je s odstupem SONY a Apple a pod 20% selhání do 3 let se ještě dostaly stroje s logem DELL. Více než 20% mobilních počítačů pak do tří let selhalo u značek Lenovo, ACER, Gateway a „výhercem“, co by nejnespolehlivějšími mobilními počítači, jsou ty s logem HP. Skoro 16% HP notebooků selže už do 2 let a do 3 let pak selže 25,6%, což vzhledem k tomu, že HP je co do počtu největší výrobce, je poměrně alarmující.

Největší předpoklady k selhání mají obecně levnější stroje, nepřekvapí tak, že během prvního roku užívání se nejvíce poruch objevuje u levných netbooků, kde jich selže skoro 6%. Poměrně vyrovnané to je kupodivu u běžných notebooků, kde sice prémiové stroje mají větší šanci bezproblémového provozu, ale rozdíl proti levnějším strojům není zase tak velký.

Obecně však čísla ukazují na poměrně zajímavý fakt. Mobilní počítače jsou obecně poměrně nespolehlivé a to ve srovnání s jakoukoliv jinou elektronikou, uvádí studie. Desktopové PC mají menší pravděpodobnost selhání. Problém mobilních přístrojů je zkrátka to, že musí snést hrubší zacházení, přitom jsou jejich komponenty menší a v podstatě křehčí. Nejvíce selhávají pevné disky, LCD a další namáhané díly nejen vlastním provozem, ale i fyzicky. Každopádně mobilní počítače mají poměrně vysokou pravděpodobnost selhání. Studie uvádí, že celkem 1/3 testovaných mobilních PC do tří let selhala. Zajímavá data …

Zdroj: squaretrade.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 07:01:01
avatar
ja mam HP uz neco vice nez dve roky a nic zatim, nstesti. Nevim ale taky je to vo tom jak se kdo stara vo notas, muj sice bezi skoro porad, vic nez klasicky pc ale staram se o nej. Videl sem lidi ktery si na zavreny notebook polozili dokonce i horke kaffe, coz me skoro kleplo kdyz jsem to videl, taky brani notasu do perin a tak. Lidi si to vubec nevazi a nestarai se o to, jako kdyby to byla jenom knizka a ne kus elektroniky o ktery je taky potreba dbat...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 07:42:25

Tak to máš ještě rok Pak se sepne pojistka a spálí celý notebook. Jinak by sis nekoupil nový ne? Hmm horký kafe To byl asi frajer...
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 12:43:46
avatar
jo, to jsem videl i u moji mamy,ta to delala taky. zjistil jem to podle krouzku vod poharu ktere byli na monitoru z druhy strany. pak jem ji zjezdil a byl klid...tedkom uz jenom z nej vyklepavam popel vod cigar,,,je to na prd a jo, mnel jsem an nej zaruku jenom rok, coz mne mrzi ze na hp se dava na nektere modely jenom rocni zaruka, divny mno
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 14:01:34

Já myslel že 2 letá záruka je ze zákona
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 14:05:20
avatar
1 rok to je jenom když to koupíš na firmu. Jako koncový musíš mít podle zákona na nové zboží dvouletou záruku. Pokud jste ho teda nějak nekupovali jako použité zboží, kde jste se písemně dohodli, že berete na vědomí, že je tam kratší záruka. Jinak za prodloužení záruky si u HP můžeš připlatit a to až na 3 roky se mi zdá. Takže jako firma zaplatíš více.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 18:05:45
avatar
ne, vono to vod nova a jeste jsem se je ptal pro jistotu jestli to je jenom rok ? i kdyz ze zakona jsou dve, tak rekli ze proste je to tak ze HP to tak dava, heizlove, mno nic ale tak zatim notasek muj milaškovitý funguje jen na tu intelackou grafiku jsem krapet nastvanej. A kdyz clovek koukine do obchodu tak tedkom bych za ty prachy koupil hezky delo, mno nic vyvoj de dopredu jeste ze i ceny nak dou dolu.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 22:41:17

Si můžou říkat že je záruka třeba pšt minut Ale pravda je taková že záruka je ze zákona 2 roky na nový zboží. Myslím že by neobstály.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 07:59:20
avatar
No pokud je to kupovane u nas a na fyzickou osobu, tak nemaji sanci na sto procent. Zakon je v tomto jasny jako facka. Minimalni zarucni lhuta na nove zbozi je 2 roky s vyjimkou zbozi jako potraviny, ktere se znehodnoti drive a nejde tomu zabranit.
Ale kdyz uz i vetve, ktere prodavaji v obchodech uznavaji reklamace, tak bych se na to divil, ze by je neuznavala HP.
Ono muze jit o to, ze HP ruci jen rok. Ale prodejce, od ktereho mas notebook s papirem, tak ten proste 2 roky musi mit jisty. Tebe uz nemusi zajimat, co s tim prodejce bude delat. Ale zaruku ti uznat musi.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 11:21:38

Přesně tak, záruka je dva roky, jestli HP tu záruku neposkytuje, což je dost divný, asi bych si nekoupil notebook na který se výrobce bojí dát slušnou záruku, tak má rodejce smůlu, musí záruku vyřídit.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 12:08:16
avatar
Pritlekyne ma Lenovo. Lehce po jednom roku ji odesla baterka - ne kapacita, ale proste uplne prestala fungovat znicehonic. Na baterii je 1 rok. I kdyz jsme argumentovali, ze je to na kapacitu, ale ze funkcnost musi byt 2, tak to neproslo a nema baterku
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 12:23:17

Tak ČOI
vmb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 07:52:35

mas pravdu, ze vela ludi sa o notasy nestara. A cudujes sa? Ked v TV vidis stale tie stupidne reklamy na mobilny internet, kde nasa "nast" rocna mladez tam so zapnutym notebookom tancuje, skace, drbe sa niekde v zmrnutom aute (alebo v snehu pred chatou) a stale ma zapnute book, ktory je stale pipojeny na net? Ved to priamo nabada, ze ten book vydrzi vsetko....
Ked som este sukromnicil a predaval hardware, tak som mal kopec takych "zakaznikov".
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-11-23 12:25:01

No,ja by som sa ani necudoval keby tie notebooky obsahovali nejake kurvitka :-)))
eXp10it [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 07:53:33
avatar
Zajímavá studie, statistika je mocná. ALE nejsou to data od prodejců ale od nějaké americké pojíšťovací společnosti takže pro běžného českého konzumenta nemají žádnou vypovídací hodnotu. Jednak jsou americké notebooky tak trochu "jiné", dále nasazení jednotlivých značek pro firemní/domácí použití je úplně jiné a největší míra zkreslení je pak zakopaná v tom jaké notebooky se to vlastně pojišťují a kdo si je nechá pojístit. Vyjádření nějakého servisního technika by pro mě mělo větší :/
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 08:03:07
avatar
no já co měl notes, tak šel do servisu ASUS i ACERy, ale zase na druhou stranu, vše opraveno poměrně rychle a bez problémů. Takže u ASUSu vyměněný HDD a u ACERů vyměněná DVD mechanika a u druhého baterie, která po 5ti měsících vydržela cca 15min

hlavní je to do dvou let prodat
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 08:10:16

no neviem mne ta statistika aspon podla ohlasov niektorych servisakov od HP prijde este ako celkom milosrdna.
Co sa Aceru z tych 4 modelov co som mal doma , pravidelne odchadzala CDromka takze zasa ziadne prekvapenie. No a Lenovo odkedy to neni IBM kvalita isla kapanek dolu vodou. Teda aspon co mozem pozorovat u kolegov s novsimi modelmi.

Hlupa otazka ale kde je MSI?
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 15:18:20
avatar
MSI nie je na poli notebookov az tak dobre aby sa dostalo do zoznamu. Mam este 3 MSI notase, >2 roky, jediny problem bol s vetracikom, ktory po case zacal chrcat a vydavat divne zvuky. Po reklamacii(vymenili ventilator?) to uz nerobi a to je dost dlha doba.
Asusom co som mal vacsinou odchadzaju kryty, ale ten posledny to bola hroza a des a po cca 8 mesiacoch mi jedneho dna proste nenastartoval. Asi maticna ale uz je v reklamacii vyse mesiaca a vzdy mi povedia, ze uz uz mi na druhy den zavolaju kvoli vyjadreniu a stale nic.
Acery podla mojich osobnych skusenosti drzia >3 roky zatial dobre(treba ich viac cistit zvnutra od prachu)
HP sa tiez uz dari >2 roky. Uvidime ci prezije kriticku hranicu 3 rokov.
Ostatne som zatial nemal moznost skusat viac ako rok
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 18:09:51
avatar
no aj nevim, mnel jsem rozebranej notas po dvou letech skoro do sroubku abych ho vycisitil a jen jsem vyjevene koukal protoze jsem ani vlasne nemel co cistit, nic tam nebylo a to jsem pendloval cez hezky zaprasena mista a stul se taky moc od prachu neutiral takze nevim mno. Jedien na noitasy mam pyfku za to ze nejsou vodotesny, jeden jsem uz jednou krapet mno zamocil no a nak uz nesel pak nastartovat ale jinak s tim ThinkPadem nebyl zadnej problem tak nevi mno.
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 23:32:35
avatar
To čo vyrába MSI nie sú notebooky preboha, to sú náhradky notebookov, je to zlý sen každého obchodníka s NBkmi... Tých historiek, čo som sa napočúval o tom ako odišiel nejaký MSI book bolo neskutočne veľa a stačilo mi to na zbytok života. MSI booky by mali dostať doživotný BAN a myslím to seriózne.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 08:22:57
avatar
Uvnitř je to stejně to samý... Spíš záleží na používání a typu NTB...
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 09:06:03
avatar
k NB sa oplati priplatit dodatocnu zaruku. mne Asus zlyhal uz po polroku, potom po roku a tak po dvoch rokoch a jednom dni.
zaruku som mal len 2roky takze som mal smolu
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 13:37:09

to naozaj netreba, staci kupovat normalne notebooky a nie Asus. Asus su najhorsie bezne dostupne noteboky, nasledovane acerom a fujitsu siemens. Notebooky kupuj Lenovo, Dell, HP, Toshiba. Presne opacne ako pise ten marketingovy graf v clanku!

btw. moj HP ma 3.12. 5te zakupeniny
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 09:30:12
avatar
Já mám jiné zkušenosti, asi 5 známým odešel notebook po záruce mezi 2 a 3 rokem, přičemž jejich pořizovací cena byla nad 20 tisíc. Zatímco jeden kámoš má Acer za 10 tisíc již třetí rok, asi náhoda.
Prostě se mi zdá že většina notebooků odejde těsně po dvouleté záruce, což mi nepřijde jako náhoda, ale dobře vypočítaná životnost. A tito známí (studenti na koleji) ode mě také chtěli(jí) postavit desktop, aneb za méně penez více muziky
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 09:37:36

Ta zivotnost tam je prokazatelne, tyka se i jinych veci nez NB. 2 roky a konec. HP nizsi modelovy rady jsou v poslednim roce neskutecne poruchovy - wi-fi modul, card reader, baterka. Hodne zalezi na tom jak se k tomu chovas. Nekdo se divi, ze mu to odchazi, kdyz s nim blbne v posteli - logicky se natahne mnohem vic prachu, snizena zivotnost. Nekdo koupi stroj za 12 litru, denne ho 10x otevre a zavre a za rok se divi, ze mu praska spoj atd. V zasade furt kdyz koupis ThinkPad za 25k a vejs, neprohloupis. Stejne tak DELL a HP, ale tyka se vyssi=drazsich rad, za zpracovani a material si proste nechaj zaplatit, ale zaroven produkujou i sitku, aby obstali v konkurenci. ACER se sice zlepsil, ale furt je to uz pri prvnim dotyku lacinejsi plast. Ale na bezny pouzivani nenarocny uz dneska staci. ASUS celkove vyrabi uspokojivy NB, nic moc a na me ma moc lesklyho plastu, ale odolnost snesitelna.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 11:20:01

Víko praská v drtivé většině případů proto, že je vyrobeno z nevhodných materiálů Odkaz, nebo je špatně konstrukčně vyřešeno uchycení víka na pant Odkaz.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 11:31:35

Jiste, ja to myslel tak, ze nelze ocekavat od NB za 12litru, ze ti snese vysoky namahani materialu, na to by ta cena proste nestacila. U vyssich modelu platis i za kvalitnejsi plast, lip odladenou formu, lip vyreseny namahany spoje atd., proste za lip odvedenou praci.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 11:35:28

Stál 26,xxx Kč
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 11:50:10

Bohuzel neni videt znacka. Kazdopadne s tim ramem se setkas vcelku casto, zalezi jakym zpusobem je to celkove pojaty, vyztuze atd. Kazdopadne to ze takhle ohnes jeste nutne neznamena nekvalitni material, ten horsi uz by se ti nevratil zpatky... Podle uchyceni pantu bych tipnul ASUS, ale vazne nevim, kazdopadne tohle je treba krasny priklad konstrukcni chyby - ten pant neni dosatecne zajisten vyztuzema, tlak se prenasi dost vyrazne na jedno misto a pak uz nechybi moc, aby se to zlomilo.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 11:55:57

Je to Acer TM5520G-401G16Mi Odkaz prasklina je jednoznačně způsobena konstrukční chybou. Jinak na ohebnosti plastu jsem chtěl demonstrovat, že se nehodí pro pohlcování ohybového namáhání a veškeré zatížení tak působí na zadní kryt displeje, který pak praská. Kdyby ty stříbrné kovové plíšky, co jsou přišroubované k víku displeje protáhli o 2 centimetry nahoru, k praskání by nedošlo
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 12:07:11

No predpokladam, ze uz byl po zaruce, takze starsi dvou let. ACER proste sazel a doted sazi spis na vybavu nez na zpracovani. Presne o tom protazeni to treba je, kolikrat staci malo, treba jak je kolikrat konstruovany nuceny obihani vzduchu v NB, to je des. K nekterym by mely dodavat jednoznacny varovani, ze jakmile zakrejes vetraci otvor, prehreje se ti to. Ale to vsechno souvisi se zpracovani, koukni na nejakou dobrou recenzi (kde NB i rozebreou nej popisou) treba Lenova ThinkPad nebo nejakyho DELL - tam je videt to, ze s navrhem si dali praci a je mysleno na to, aby to vydrzelo.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 12:37:52

Tak prasklina se objevila asi po 14 měsících, zpočátku byla vlasová, potom se ale rozšiřovala a prodlužovala. Na reklamaci jsem se vybodnul, protože si dokážu živě představit, jak by to probíhalo a dopadlo... V době kdy jsem ho kupoval (ostatně ani dnes) nebylo běžné, aby recenzent ntb rozebral a nechal na posouzení čtenářů, jestli je návrh po konstrukční a provozní stránce domyšlený a kvalitní. Jinak ohledně chlazení komponent se zřejmě shodnem, viz diskuze Odkaz
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 16:40:13
avatar
no zase ani kovovy pant a rollcage nieje zarukou vsetkeho Odkaz
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 12:29:31
avatar
ten moj stal 43k. vacsinou tie so zdielanou grafikou vydrzia dlhsie lebo sa na ne nekladu take vysoke naroky na vykon aj v lete.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 09:45:53

ludia by to mali presta hadzat o zem a vydrzi to dlhsie..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 12:52:04

Neni to moc bezne ani dnes, specializovane servery to vsak casto delaji, pokud k tomu dostanou svoleni od vyrobce ci distibutora. Takze u nas je mozne se setkat na EHW a PCT s tim, ze se minimalne podivaji pod sasi. Laikovi to moc samozrejme nerekne, ale kdo se trochu vyzna dokaze uz od pohledu dost veci odvodit, napriklad rozlozeni komponent napovi dost o systemu pruchodu vzduchu atd. Osobne mam s ACERy zkusenosti spis negativni co se tyce kvality, vynikajici co se tyce zarucniho servisu (PPL prijede, vyzvedne, priveze). Bohuzel s nima mam taky zkusenost, ze odchazeji velmi brzy po skonceni zaruky (LCD, notebook u me). Ted jsem mel v ruce nekolikrat Extensu 5kovy rady s dedikovanou i integrovanou grafikou, na prvni pohled jine plasty, lakovani vypada odolneji, pri testu chyceni protilehlych rohu a pokusu o zkrouceni zretelne zesileni pevnosti konstrukce. Dve jsem ted preprodal dal, tak cekam jak se to vyvrbi. Kazdopadne na prvni dojem doslo k vylepseni kvality, jeste cenova hladina tech Extens je okolo 15-16k Kc. A zapomnel jsem podstatnou vyhodu, alespon pro me - matny display, LED podsviceni, 15,6" - bezny testy dopadly vcelku pozitivne, na TNT matrici standardni hodnoty.

EDIT:// patri pod hell.dll, spatne jsem to naklik...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 13:05:08

Začíná mi být jasné, že jsem schytal první revizi ProFile konceptu (kupoval jsem ho měsíc po uvedení) a v dalších revizích a následnících (Extenza série) ten kocept dotáhli do použitelnosti, alespoň co se plastů týče. Vnitřní uspořádání je nadále tragické.
edit RE: testy na webech - nedělám si iluze, že by Acer dovolil recenzentům cokoliv jiného, než pouhé odmontování spodního krytu. Některé věci prostě musí být před kupujícími skryty pokud možno navždy
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 15:55:15
avatar
Najviac ma vie pobaviť, keď sa ľudia sťažujú, že im odišli notebooky, a pri tom ich nosia v igelitkách, jedia na nich, nechávajú to na slnku, búchajú do toho a neviem čo ešte. Ak by si kúpili klávesnicu, myšku a chladič pod notebook, tak by sa im hneď predĺžila životnosť.
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 18:28:54

Mam doma FUNCKCNI ibm thinkpad stary asi 12-15 let (nevim presne byl sem tahda maly a nemeli sme to nove) .. ten uz asi mimo vsechny tabulky :-D
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 19:44:08
avatar
Starý ThinkPady se nepočítají, protože se vyráběly v dobách kdy hardwarový komponenty jeste za něco stály, tj, byly bytelný, používali přemíru drahejch kovů, zlato na spoje atd.., navíc to bylo zabalený do hořčíkovýho ramu s titanovym kompozitem na víku od IBM, takže tam nebylo, co zničit, maximálně se ti mohl podělat pevný disk, ci nejaká jina pohyblivá součást, ale fyzicky starý thinkpady zničit nešly. Já sám mám X31 a to taky nejde snad ani poškrabat, držet to muzu jakkoli za víko, a to se ani nehne, panty pevnejsí než u novýho Acera a to při stáří 6 let, a zatím vubec nevypadá, ze by se mohl nekde podělat, a když jo, tak nová deska stojí tisicovku na ebay a spokojenost. Výkon 3x vyšší než Atom a když si clovek sežene RAMku a vetší CF kartu, nebo pevnej disk, tak na tom běhají i Windows7 jak víno, takže jak by řekl klasik "kdo z vás to má?"
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 22:26:31
avatar
tiez rozmyslam na ebay kupit nejaku t43 za 300€nechce sa mi stale tahat kazdy den do kanclu ten novy

ako sme sa bavili minule inde, dnes je to vsetko konzumna elektronika s obmedzenou zivotnous, neznicitelne veci sa uz bohuzial nerobia
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 23:42:52
avatar
MSI G série.. 2 roky a furt šlape, časté herní využití..

Btw. MSI tam chybí? Asi by jim skazilo statistiku.. u jejich notebooků (ani netbooku) sem nějak nenarazil na špatné zkušenosti uživatelů, či nějak vysokou poruchovost.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 09:32:58

Nevim jak ted, ale cca rok nazpatek jsem ze mnou prodanych respektive dodanych osmi MSI noteboku reklamoval 3. Ale vypovedni hodnota takhle malyho vzorku asi nebude vysoka, v soucasny dobe spis volim jiny znacky, MSI me stale nepresvedcilo.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 11:06:02

vsetky msi ktore poznam su bud na reklamacii alebo po reklamacii vymenene za napr. Lenovo s naslednou spokojnostou. MSI je bezkonkurencne najhorsia znacka na notebooky, 30x horsia ako asus
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 08:51:56

Tady srašně záleží na použití, příjde mi že jsem nikdy neviděl těžce zapřažený Apple, zato Lenovo(dříve IBM) slouží převážně k naprosto jiným účelům.
Osobně jsem používal 2 HP, 1 Lenovo a teď mám Toshibu. Pouze u prvního HP odešel po 5 letech každodenního používání disk, a s novým diskem putoval k novému majiteli.
Anonymní  - realita 2009-11-24 13:37:05

ty čísla jsou sice ze vzorku, ale zobecnit by se to klidně dalo, mě se ten přehled líbí
nikdy neuděláte zcela přesnou statistiku a vaše subjektivní hodnocení nemusí odpovídat celkovému hodnocení od všech vzorků, ale rozporovat ho můžete

je to asi o ceně, určitě modelu a určitě používání
dám krk za to, že používání NB je tak specifické u každého, jako otisky prstů nebo DNA

takže pokud nějaká statistika je tak, je vždy zobecněná, zkreslená, přesto na něco poukazující

Subjektivní názor:
oblíbíl jsem si IBM (Nyní R62)
- nehučí, netopí, může se mnou do postele, beru ho za víko, a slouží jako podložka pod cokoli , pocit spolehlivosti
- cena lehce vyšší, váha běžná, rozměry běžné

Objektivní zhodnocení:
- koho opravdu zajímá jak s věkem odchází notebooky, at si udělá statistiku vzorku prodávaných notebooků na aukru, uvidíte, které značky po těch letech ještě vůbec fungují

Když budou prachy tak bych bral řadu T.
oxid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 14:56:41

ono zase HP ma mozno brutalne spolahlive "kurvitka"
ale zrejme natom nieco bude ked aj nasa firma presla od HP k DELL.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 740x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 774x
Komentářů: 2
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1464x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1306x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1128x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1767x
Komentářů: 6