AMD posílá skvěle vybavenou Radeon RX VEGA 56 do mainstreamu? Míří na GTX 1660Ti. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 22 February 2019
altCeny RX VEGA 56 míří dolů. Na pouhých 279 dolarů, čímž se karta stává dostupným mainstreamem.

 

 

 

 

Na trh velmi brzy dorazí nová generace mainstreamu. Tedy zatím od NVIDIA, která vydává GTX 1660Ti, jež nahradí GTX 1060 a nabídne přitom výkon na úrovni GTX 1070, ovšem za cenu právě GTX 1060. Hovoří se tedy o nějakých 270-279 dolarech cca 7500 korun vč. DPH. Na této cenové hladině má AMD nedávno uvedený Radeon RX 590, což je ale jen 12nm vylepšených RX 580. Pro něj už ale vzniklo místo na nižší cenové hladině, protože RX 570 se dnes prodává kolem 4 tisíc, RX 580 je za 5,5 tisíce. RX 590 zamířily k 7 tisícům a nejspíše ještě o něco klesnou. Co tedy nabídne AMD na pozici výkonného mainstreamu proti GTX 1660 Ti kolem 8 tisíc korun?

Novou generaci mainstreamu v podobě 7nm RX NAVI. Ale to bude až nejdříve v průběhu léta. Do té doby to vypadá, že na pozici mainstreamu se přesune skvělá RX VEGA 56! Tahle karta se totiž v posledních dnech a týdnech začala v zahraničí prodávat za 279 dolarů (270 euro)!!! Je k mání běžně v základní edici skladem. A to je super nabídka!

RX VEGA 56 je totiž rozhodně mnohem lépe vybavená, než GTX 1660Ti. RX VEGA 56 má velký OC potenciál, 2048-bit sběrnici 8GB ultra drahých HBM2 a výkonem se pohybuje mezi GTX 1070Ti a GTX 1080. Po OC dokáže být i výše. Nic z toho GTX 1660Ti nenabídne. To je opravdu jen mainstreamová karta, tedy 192-bit sběrnice jen 3 až 6GB paměti a výkon na GTX 1070. Samozřejmě GTX 1660Ti bude žrát výrazně méně než VEGA 56, ale pokud budou karty za podobnou cenu, tedy 279 dolarů (7500 korun) s výjimkou té spotřeby je RX VEGA 56 mnohem lepší karta. Nicméně záležet také bude na dostupných edicích, referenční VEGA 56 s ref. chlazením je dost hlučná karta. Nicméně u nás zatím nejlevnější edicí je solidní, nereferenční RX VEGA 56 PULSE od Sapphire, která se běžně prodává za 9500 korun vč. DPH, což je fantastická cena.

Každopádně soupeřem GTX 1660Ti tedy zjevně nebude RX 580/590 ale RX VEGA 56, což udělá tenhle souboj mnohem zajímavější. Přeci jen jsme v segmentu, kde cena a poměr cena/výkon je mnohem důležitější, než cokoliv jiného a pokud AMD dokáže RX VEGA 56 nabídnout za mainstreamovou cenu … samozřejmě má to i druhou stránku věci. Chystané mainstreamové RX NAVI budou stát nejen proti RX 580/590 ale i RX VEGA 56 a tak jsme ještě zvědavější, což nabídnou. Každopádně RX VEGA 56 za 7500 až 8000 korun? Fantastická nabídka …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 13:38:34

V konečnom dôsledku je dôležitý celkový výkon, spotreba, hluk a teploty a až potom vybavenosť. A v mnohých aspektoch nie e Vega 56 víťazom.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 13:50:26

Uvidíme podle testů. Nicméně je mi jedno, jakou to má sběrnici a jaké to má RAM. Karta s lepším poměrem cena/výkon je vítěz.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 07:33:10

Zaleži aj ako sa ponahlaš, prva lastovička 7nm GPU je vonku, vieš čo to znamena, že o par mesiacov pridu dalšie
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 14:10:20
avatar
problém může být to že VEGA 56 bude mít asi oproti GTX 1660 Ti o minimálně 60 Wattů vyšší TDP ( 180 vs. 120), dnes je prostě moderní dávat skoro všude všechno co nejvíce efektivní a úsporné, jako např. LED žárovky atd. a tak si nedokážu představit že si někdo dá dobrovolně do pc na hry kartu která má +- stejný výkon za +- stejné peníze ale až o 60 Wattů vyšší spotřebu
SonGokussj4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 14:23:43

Jsem velkým zastáncem AMD, ale @martin.666 má v tomto pravdu.

Je sice pěkné mít o 2GB RAM víc, lepší technologicky, lepší sběrnici, dražší RAM, ale pokud to bude mít výkon skoro stejný (ne všichni taktují) a přitom to bude víc topit, ... je otázkou, zda do toho člověk půjde.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 14:25:20

jasne, ze nepojde do toho nikto, kedze u nas Vega56 stoji stale 370 eur
neviem naco tu riesit zahranicne ceny
LumenGS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vega56 370? 2019-02-22 23:10:39

U nas uz davno Vega nestoji 370. Minimalne mesiac je za cca 320, od Sapphire. A za seba mozem povedat, ze keby ozaj klesla cena na tych zhruba 270, tak konecne to bude dobra nahrada za moju 1050ti. Pekny skokovy rozdiel vo vykone. Na druhej strane ak aj Navi pride s takymto pomerom cena/vykon, ale celkovo lespim vykonom (alebo spotrebou) bude to este tazky oriesok co kupit.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 08:38:47

absolutne nesuhlasim, za 321 eur som ho nasiel iba v pofidernom obchode kde je problem reklamacia. Tym padom na tej stranke su aj GTX-RTX karty lacnejsie, bavme sa o overenych obchodoch kde su ceny ako som napisal.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 06:56:42
avatar
Dle heureky uz je k prodeji za 7100,- s DPH a je skladem..
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 20:29:10

Pošli odkaz, na Heurece jsem novou kartu pod 9000Kč neviděl.
A provařené obchody jako Alza, Alfa a CZC - nejlevnější 9500Kč (SAPPHIRE PULSE)
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vega za 6990 2019-02-27 11:06:41
avatar
Odkaz
DrOctavius2000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 16:15:20

No teoreticky má Vega ďaleko väčšiu pamäť ako 8GB ...ak HBCC funguje ako má, tak ten rozdiel by stál za zváženie aj napriek spotrebe.
Najväčší problém Vegy je pre mňa to ako dopadlo Fury, kde po uvedení novej generácie úplne prestali optimalizovať ovládače.
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 14:27:43
avatar
1. Kdo resi spotrebu u karty takrka za 10k
2. Ten kdo ji resi , tak undervoltuje jak cpu tak grafiku, lze tim dost snizit teploty a celkovou spotrebu ;)
Nicmene uz to chce nejake znalosti.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 17:43:52

ten kdo řeší spotřebu koupí kartu efektivnější od konkurence, naco vegu a srát se s ní když koupí 2060 za stejnou cenu, má lepší výkon a lepší spotřebu
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 10:17:18

Třeba někdo, kdo si chce hodit lepší grafiku do PC v obýváku, když chce nejen sledovat filmy ale občas si i zahrát...
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 14:43:31
avatar
60w větší spotreba?To nekdo řeší? Kolik hodin hrajes nebo používáš PC na Full výkon? Když 1 KWh stojí cca 5kc.Tak tech tvejch 60W je naprosto směšný řešit
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 14:57:24

Spotřeba a pár W navíc je jediná výmluva pro nákup 1660Ti.
To, že díky větší HBM2 paměti a výkonu kolem GTX 1070Ti má Vega 56 delší potenciál udržet krok ve hrách, to je asi vedlejší
Ale tak, kdo nečekal, že se tu vyrojí zase honiči ne FPS, ale W.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 15:12:07

Jenže my ještě nevíme výkon 1660Ti. Spotřeba jde ruku v ruce s teplotami a chlazením (hlučnost). Jak říkám. Je potřeba počkat na testy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 15:22:07
avatar
víme výkon, stejný jako 1070
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 15:47:57

odkaz pls
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2019-02-22 15:52:03
avatar
https://www.youtube.com/watch?v=lRkY53pwRCc
TLDR: v prumeru o dve procenta rychlejsi nez gtx 1070
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 15:56:12

Díky. Tak to je fajn výkon. Teď ještě počkat na českou cenu. Každopádně pokud by vega56 stála oněch 8k a 1660Ti taky 8k, tak osobně bych šel asi do amd verze. Každopádně by to musela být nějaká tichá verze za 8k.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 17:46:16

v době kdy si psal tak byly regály těch karet plné, velké krámy začínají na 7500/7600, skladově byly většinou MSI Ventusy za 7900...

Jsou to zaváděcí ceny, ustálí se to a modely se srovnají, hlavně u levné karty nemá smysl koukat po prémiových edicích, než třeba 1660Ti Strix, tak o 6 set dráž už mám RTX2060...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 00:30:23
avatar
Místy ani to ne.

Ten výkon je spíš dost tristní. Karta tak na full HD.

Než tohle tak když už nVidii tak 1070 Ti STRIX, třeba.. (second hand samo).
Renus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 07:05:46

WTF? Vždyť má větší herní výkon na 4k, jak GTX 1080. Ale tak vy jste přeci proroci, jako když jste před dvěma lety tvrdili, že 6GB vram nestačí.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:57:51
avatar
Tos viděl nějaký dost divný recenze, protože 1660 Ti je ve 4k de facto mrtvá.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 19:22:08
avatar
6GB VRAM u takto drahé karty nestačí.
Odkaz
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 23:58:08

A kde je side by side test s 6GB kartou, to že VRAM usage je vyšší neznamená že to je nutné.

Odkaz

tady jde krásně vidět ve FHD 3 vs 6GB, s 6GB kartou hra alokuje více paměti, obě ale běží v pohodě, rozdíl výkonu není pamětí ale počtem shaderů u 3GB verze. Někde dokonce ta 3GB verze běží na stejno s 6GB.

Ve většině případů stačí 6GB i na 1440p, ale u těch 1060 stejně člověk v tom rozlišení musí jít nastavením dolů, takže kde by to byl problém v max detailech, tak to problém opět nebude protože s detaily půjde dolů i vram usage.

Dřív než paměť těm 6GB kartám dojde výkon, už tak jsou to karty dobré sotva na FHD ve vysokých detailech.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 09:51:39

Škoda, že u těch fps nemá hodnotu v ms, ale jen FPS.
Tam kde Vram nestačí, zabírá si pc větší RAM (je to vidět i v tom testu cos postnul). Tzn načítání ze subsystému, místo přímo z Vram a tam dochází k dropům, které jednoduché FPS nezobrazí, ale právě ms hodnota, která mu tam chybí.

Jinak mám tu obyč 1050 2GB a když na pitomé TV 1360*768 zapnu starší hry typu GTA5, FC4, JC3, tak na low/medium v HD ready! mám za chvíli pamět Vram plnou. Nechci ani domýšlet, co udělá 3GB Vram na silnější grafice ve FULL HD v novějších hrách.
Prostě 3GB Vram je dnes už totální nesmysl i v lowendu.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 17:47:34

Ježiš dyť 1070,1070Ti, Vega56/64 RTX2060... to jsou karty na FHD ne na 1440p nebo snad 4k, koukneěte na metro, recomended karty pro 1080p 60Hz a je nutno podotknout že to neznamená na maximální detaily.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:58:25
avatar
No asi jak čí, moje Vega 64 jede v 1440p docela pěkně. Sice při tom žere i asfalt, ale jede to.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 23:59:13

A už si hrál metro na ultra preset, nebo lépe na extreme se všemi options jako hairworks? To dá leda 2080Ti
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 15:26:09

To máš pravdu, že je třeba vyčkat.
Ale když si vemeš RTX 2060, která je herně na úrovni GTX 1070Ti, tak to vypadá, že 1660Ti bude skutečně někde kolem GTX 1070 s měnší Vram. Jo za cenu 6500 by to bylo fajné.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2019-02-22 15:44:36
avatar
No ja osobne vidim prinos v potrebe mene dimenzovaneho chlazeni, na cemz vyrobci radi setri u levnejsich modelu. Staci se podvat na mnohe nejlevnejsi modely RX 580 vs levne GTX 1060 s podobnym, mnohdy stejnym chladicem. Radeony jsou mnohem urvanejsi. A neocekavam, ze tady to bude jine.
Ale kolem 8k by za V56 byla krasna cena.
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 15:40:11

Ta Vega56 je v priemere asi o 7% vykonnejsia (podla HW Unboxed) - inde sa uvidi podla skladby hier, co vsak vychadza aj inde rovnako je, ze zere o cca 150W viacej. Kedze ani DX12 uz dnes nie je vyhodou AMD a NV je na tom asi s novymi kartami aj lepsie, tak jedine co tam snad kazi dojem dokonalosti je tych 6GB RAM (ale zatial sa to nejak dramaticky nikde neprejavuje. Ak bude slusna cena, do mainstreamoveho pocitaca aj vzhladom na odpadne teplo je ta ticka urcite lepsi kup.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 16:01:29
avatar
já osobně moc tohle neřeším ale vím že hodně lidí tohle řeší hlavně v poslední době, znám osobně spoustu lidí co si koupili právě třeba ty 8 W LED žárovky místo 60W klasických a tak. i třeba na WC kde jsou v průměru jen 1 hodinu denně max. aby ušetřili těch cca 52W a pokud vím tak právě při hraní her je grafická karta většinou zatěžována na 90-100% na rozdíl od procesoru který většinou tak zatěžovaný není takže spotřeba grafické karty se poměrně zásadní měrou podílí na celkové spotřebě při hraní her, takže si myslím že 60W navíc je opravdu dnes pro spousty lidí rozhodující a ono to pravděpodobně nebude končit jen u těch 60W rozdílu, to byl ještě takový můj hodně skromný odhad na základě TDP, v reálu při porovnání OC edic těchto karet může být rozdíl i okolo 100W bych si tipnul
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 23:00:48
avatar
Odkdy se množství ušetřené elektrické energie uvádí ve
Citace:
W
?

6GB je za tu cenu blbost. Občasné cuknutí mi za tohle nestojí, ale to grafy často neukazují.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 01:21:49
avatar
sorry jako, po tom co jsem to napsal tak jsem si toho všiml že, jsem omylem namísto Wh napsal jen W ale říkal jsem si že to snad pochopí každý co jsem tím myslel a tak jsem to už nijak neupravoval ...

jinak nechápu jak to s těmi 6GB a cukáním myslíš, jasně není to na na 4k hraní ideální karta to ale není ani RTX 2070 nebo VEGA 64 s 8GB ale pro ty co chtějí mít hodně fps na 1920x1080 protože mají 144 Hz monitor jako já např. tak 6GB není vůbec žádný problém, takzvané cukání pak může způsobit snad jen pomalý procesor
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 17:41:24

ano nemají co ukázat, 6GB je ve FHD víc než dost. Prokazují to všechny testy, 6GB je i dost v nových hrách pro 1440p, v Metru dokonce na 4k,

Ale na to Vega ani podobně karty vůbec nemíří, jsou slabé, v FHD se potí a nedrží konzistentních 60FPS...

Nároky hrou jdu nahoru.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 19:28:16
avatar
Prokazují to všechny testy, které si viděl tzn. že ne všechny.
Budu to sem dávat tak dlouho, dokud si nevystrčíš hlavu z prdele.
Odkaz
Prej 6GB víc než dost .
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 20:27:13
avatar
to bereš na základě článku z ComputerBase kde to měřili na Call of Duty: WWII což je naprosto ukázková hra kde se kašle na nějakou optimalizaci, už v rozlišení 1600x900 si vezme 7,5 GB z VRAM... Odkaz a ta druhá hra - Final Fantasy XV na které to měřili na tom s optimalizací není o moc lépe: Odkaz
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 20:38:33
avatar
Částečně ses naučil číst (jsou tam i jiné hry), tak ještě zbývá uvažování.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 21:28:02
avatar
věřil jsem že napsat o těch 2 hrách jaké jsou bude stačit pro ukázku toho o jak věrohodné tvrzení se jedná, protože na tom se mi zdá že zakládáš ten článek
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 00:02:42

Ukaž mi test kde 6GB ve FHD nestačí a nemyslím ukázat overlay s usage větší než 6GB VRAM, ale side by side kde bude jasně vidět že to ovlivňuje výkon a průběh frametimes. nic takového se totiž ve hrách neděje.

To je asi jako zaplý prefetch ve win kde mi kdlině wih po spuštění a přednačtením zabírají 16GB z 32GB RAM, ale že těm win reálně stačí necelé 2GB z toho člověk nevyčte.
majklyk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 60W 2019-02-22 17:08:58

To že má Nvidia mensi spotrebu se zaroven promitne na tom, ze kvuli AMD (napr. Vega) potrebujes koupit novy zdroj + dobrou (drazsi skrin).
60w až tak nikdo neresi, ale spise jak se vyporadat s teplem a pozadavky na zdroj.
Bylo by to fajn Vega(nebo GTX1060ti) za 7500, ale u nas to neklapne. Cekam nejmin 9000 stale.

Nvidia 6GB je ale uz limitace. Uz ted vadi a grafika se kupuje zpravidla na nekolik let.

Finalni rozhodnuti nech je na kazdem. Podle her. U AMD me vadi, ze RX 580 8gb ma stale maly pixel filrate (oproti Nvida) Mozna je to duvod, proc v nekterych hrach Nvidia exceluje (GTA V, Witcher3, Tomb raider...) Amd se v tom ve srovnani i o radu mensi a generace starsi kartou nezlepsilo.

RX580 PixelFilrate 45GP/s Texure Filrate 190GTexel/s)
R9 270x PixelFilrate 34GP/s Texure Filrate 85GTexel/s)
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 17:55:22

Doporučuju kouknout na testy 1060 3G vs 1060.
A nekoukat na číslo VRAM usage ale side by side průběh FPS...

Realita je taková že 1060 3G trpí jen ve Forze, jinde podává 3G varianta očekávané výsledky vzhledem k nižšímu počtu CUDA někdy dokonce drží stejný výkon s 6G modelem s více shadery.

https://www.youtube.com/watch?v=zJzMt-ihsHw




RX mají nižší fillrate? Wow, tak už chápu proč to nebrat na letecké simy, kde je to fillrate limited.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 23:16:20
avatar
Od spotřeby se odvíjí vyprodukované teplo, a tudíž náročnost na kvalitnější chlazení. Takže tady nejde o kačky na účtu za elektřinu, ale o příplatek za dobrý chladič ... nebo hučení pod stolem.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 23:45:33

Kdyby se to tak češtinově nepřehánělo s těmi výrazy o hluku a teplu.
Je to pořád nějaké hučení, vysavač ... nedávno jsem tu četl přirovnání k parnímu stroji Lidi neblbněte, hluk se uvádí v db, pokud je karta od výrobce dělaná kvalitně, jako konkurenční chladiče a ventilátory mají stejné výrobce, tak ta hlučnost vs spotřeba je od vás podpásovka. V kvalitě karet stejné řady není rozdílu. A rozdíl 60W na tom změní o 10% otáček tak maximálně, ale neprodukuje to vysavač, nebo nějaký hučení.
Hlučnost je starý mýt, lterý už dneska neplatí.60W v tom neudělá rozdíl takový, aby to bylo nepříjemné s jednou kartou a s druhou nikoli. Blbost.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 09:18:46
avatar
Ano, rozdíl může být těch 10-20%, ale to může udělat rozdíl 2-3 dB (což je exponenciální, ne lineární stupnice). Viz např. tady: Odkaz a Odkaz. (A to v případě 2080 jsou teploty o něco výše, takže hlučnost je o něco lepší, než by byla při teplotě 2070.)
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 17:57:42

Navíc leckdy třeba blower člověku zní méně hlučnější než nereference o 2-3db tichší, protože má jiný akustický projev, což je bohužel věc, co nikdo v recenzi neuvidí, db nejsou všechno.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 13:03:18

nemuset chladit výkon jedné žárovky jde na hluku poznat Odkaz
u nejnovější karty je ten rozdíl 3x větší ticho
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 17:58:33

60W, kdyby Vega56 brala o 60W víc než 1660Ti, to možná RX, ale Vega bere spíš 120-150W víc. tzn 2x tolik
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 14:33:12

Pokud ta cena Vegy 56 bude opravdu do 8000kč, tak tu máme letošní NAVI v podobě Vega 56 už v únoru/březnu
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:00:02

tak honem třeba nakoupit na mindfactry, new eggu, amazonu, když nebude vadit blower. Vyprodají se za tu cenu a pak zas budou jen drahé. Cena 279 je jen krátkodobá akce pro specifické modely, ne trvalé plošné snížení ceny napříč modely
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 00:04:46

tak mínuskáři kde na velkých krámech máte vegy56 za vysněných 279, jsou pryč i ty blowery se už zas prodávají i za 400+ USD
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 06:57:39
avatar
za tuhle cenu je uz i v CR a je skladem...
https://xevos.store/produkt/msi-radeon-rx-vega-56-air-boost-8g-oc-rx-vega-56-air-boost-8g-oc/
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 20:34:53

Hmm karta za víc než 12000Kč, to je fakt terno
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Full HD 2019-02-22 14:40:53
avatar
Dostačuje mi hraní ve Full HD, takže upřednostním spotřebu. Dlouhou dobu jsem byl spokojený s HD6950, odešla po šesti letech a nyní zvažuji nákup GTX 1660. Netvrdím, že je nejlepší, ale na moje hraní ve Full HD je vzhledem ke spotřebě dostačující. Plně vyhovující.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 15:57:30
avatar
na 1080p ti bohate staci i mnohem levnejsi RX 580 8GB.. nebo jeste mnohem levnejsi RX 570 4GB a pockat na NAVI..
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jsem si toho vědom 2019-02-22 16:04:29
avatar
Ahoj, jsem si toho vědom. Ale já si raději připlatím. Klidně bych šel i do vegy za cenu okolo osmi tisíc. Ale jak už se tu psalo, výkon podobný, proto upřednostním spotřebu. Deset procent výkonu navíc pro mě nehraje roli. Ale co, třeba AMD překvapí a jelikož budu kupovat až někdy v září, tak se ještě uvidí. Pařím přes zimu, letos jsem to finančně nedal, tak šetřím na tu příští.
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 17:27:12
avatar
Na 1080 si teď kup cokoliv a teprve až vyjde čistě herní NAVI, tak si připlať (pokud to bude mít význam, protože RX560 stačí pro 1920x1080, RX570 "dá" 2560x1440 a RX580 (sám jednu prodávám), utáhne 3440x1440 a když se trošku uskromníš, tak i 4K 3840x2160) - záleží na tom jak jsi náročný.
Pro "kup cokoliv" jeden nejmenovaný bazar nabízí třeba:
Sapphire PULSE SE Radeon RX560 VGA 4GB DDR5 (6942853397) - 2200,-
Nebo lépe:
SAPPHIRE PULSE Radeon RX 570 4GB GDDR5 - záruka do května 2020 (Alza) (694315278 - 2990,-
Nebo ještě lépe:
Sapphire Pulse RX 580 OC 4GB záruka 12/2020 (694239678 - 3650,-
A máš dostatek výkonu na vše i s podporou DX12/Vulkan + FreeSync - nevidím důvod dávat teď love do novinky, kde časem teprve spadne cena a karta aby pak jela na 30-40%.
Pokud GTX 1660, tak k tomu kup aspoň lepší LCD s 2560x1440.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bazar mě neláká 2019-02-23 08:29:13
avatar
Souhlasím s Tebou, ale jelikož budu kupovat až za půl roku, tak věřím, že cena ještě klesne pod sedm tisíc. Uvidíme.
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 22:58:06
avatar
Tak jestli budeš kupovat až za půl roku, tak to nemá cenu teď vůbec řešit - kdo ví co bude,.. :-)
Myšlenka byla nekupovat teď drahou grafárnu, když ty pravé snad již odladěné kousky na 7nm teprve přijdou - myšlenka byla na něčem, dostupném "za pár drobnejch" do toho září "přežít" a pokud jsi doteď jel na HD6950, tak z toho co jsem navrhoval by postačilo myslím cokoliv.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:04:53

"Na 1080 si teď kup cokoliv a teprve až vyjde čistě herní NAVI, tak si připlať (pokud to bude mít význam, protože RX560 stačí pro 1920x1080, RX570 "dá" 2560x1440 a RX580 (sám jednu prodávám), utáhne 3440x1440 a když se trošku uskromníš, tak i 4K 3840x2160) - záleží na tom jak jsi náročný."

Fakt, tak si s tím zahrajte Metro Exodus. FHD@60FPS avg... 1070/206/Vega56 a to ta hra neběží ani na max detaily, to RX560 poběží na jednotkách FPS, samo, někomu to stačí a bere to jako uskromění se
Renus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 07:10:56

RX580 už dnes v mnoha hrách nestačí na ultra detaily, (60fps stable) natož ubohá RX570. Tuhle demagogii si nech pro AMD fans.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 07:43:52

Tak utratit až dvojnásobek jen pro to, aby sis v 1080p nastavil místo high ultra, to je neskutečně kktina, sorry jako
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:06:58

No jenže v mnoha hrách si s tím RX musí nastavit na FHD low aby měl 60FPS... pokud chce tu kartu vyměnit třeba do roka, ok, no problém, pokud to chce na delší dobu...

a pokud to chce doporučovat tak ať se nejdříve zeptá na požadavky, protože zním lidi co budou nespokojení s výkonem 2080Ti na FHD a low detailech protože chtějí třeba v APEXu krmit svůj 240Hz monitor na max, tzn hledají 240FPS 1% low
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 00:22:08
avatar
Díky za názor, nicméně RX580 jsem měl (stále mám, akorát už ji nahradila Vega56) a mám +/- představu na co stačí, nebo ne a málokdy jsem musel něco výrazně snižovat z max. detailů. Při 1920x1200 se vyloženě flákala, pak jsem ale pořídil LCD s 3440x1440 a tady už bylo znát, že se musí dost snažit. Své doporučení jsem psal týpkovi, co dosud jel na HD6950 s kterou byl jak sám píše "dlouhodobě spokojen" a předpokládám že na ní "60fps stable" také neprovozoval, takže nějaká představa toho, jak náročný asi je, by tu byla - nevím, kde bereš tu představu o tom, že všichni nutně vyžadují "60fps stable" => nejedná se o demagogii - ukaž mi lepší kartu pro 1920x1080 za cca 3500,-
Na PC pařim už od dob 286 a 60fps jsem nevyžadoval ani tenkrát (ačkoliv takovej Dizzy v 60fps mohl bejt fakt nářez
:-) ), ani dnes a ano aktuálně jsem i Já spíš fanoušek AMD - Nvidia jsem měl naposled 8800GT a vůbec mi nechybí. Grafiky AMD fungují také a to velmi dobře a za to co Nvidia už x let předvádí ji nechci ani jakkoli podporovat (lži, brzdění vývoje, klamání, uzavřené standardy, blokování těch volně dostupných, zase další lži, podplácení, vyhrožování, omezování, pomlouvání a "jiný srandy")
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:01:49

Proč si kupovat kartu co v nových hrách bude rychle minimum requirement. Koukněme na Metro Exodus, takhle budou graficky náročné hry vyžadovat HW... 1070/2060/Vega56 jako doporučené sestava na FHD aby měl člověk 60FPS avg a to ne v nejvyšších detailech, RX už je mrtvé
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 00:08:47

"na 1080p ti bohate staci i mnohem levnejsi RX 580 8GB"

a víte co kolega hraje za hry a jaké žádá FPS?

Jak s tím radeonem nakrmím 144Hz monitor, co teprve 240Hz monitor? Třeba v aktuálním hitu Apex Legends FHD 240Hz lidi na low presetu nedokáží krmit ani s 2080Ti (myšleno je 240FPS jako 1% low, ne avg)

Záleží na požadavcích, někdo chce velký výkon, někdo velkou kvalitu, někdo snese nižší fps i kvalitu.

Koukněme na metro, jak ta RX běhá pokud chce člověk stabilních 60FPS.... resp. kam hluboko musí jít v detailech... Ne nadarmo k té hře doporučují pro 60FPS avg v 1080p karty jako Vega56, 2060....
Co třeba AC:Odysey, tam na stabilních 60FPS člověk musí jít na low preset, možná kombinace low/medium

Takové hry budou přibývat
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 06:59:20
avatar
kdo kupuje grafiku za 5-6tis tak nema doma monitor za 15tis+ nemyslis? kdo ma 240Hz drahej monitor asi nebude koukat po levny grafice.. 99% lidi co ma doma 1080p monitor ma standartní 60-75Hz model.. tak to proste je
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 15:37:07

Konecne poradna mainstream karta of Nvidie. Skoda, ze nevysla minuly rok. Spotreba super, cena solidni, vykon by mohl byt o par procent lepsi. Hromada edici. Jeste kdyby byla konkurence (doufam, ze Navi prijde co nejdrive). Koukal jsem na 7 zahranicnich recenzi.
Zatim nejlepe hodnocena karta za posledni roky, vsechny servery ohodnotily medailemi. To jen dokazuje, ze GPU trh posledni roky na tom nebyl dobre (RTX, Vega 64, VII).
Ve hrach je 1660 ti o 5-8 procent pomalejsi nez RX VEGA 56, takze chapu ty slevy. Bohuzel neverim moc ceskym obchodum, ze 56ku slevni k 8000Kc. Nebo jeste hure 1660 ti se nebude prodavat za doporucenou cenu.
Jedine co mne prekvapuje jsou negativni komenty od lidi a revieru, kteri rikaji ze RTX a DLSS je na nic a potom jako negativni vec napisou ze 1660 TI nepodporuje RTX a DLSS.
Konecne se graficky trh probouzi a myslim, ze tento rok bude zajimavy.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 16:07:45

6GB karta za 8000,- je k pláči, na žádný potlesk to neni.
Renus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 07:13:19

Tak se podívej na herní grafy. Dokud nevyjde nová generace konzolí, tak nároky na pc hry zas tak nevzrostou, jelikož na PC vychází většina náročných her jako porty z konzolí.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:09:17

Jako třeba Metro Exodus co na FHD chce karty jako 1070/206é a Vega56?

Ony ty nároky jdou nahoru ale ne paměťové, na většunou her ve FHD na nějaké high detaily stačí 3GB karty, ony na víc stejně nemají výkon, ultra detaily pro 1060 jsou utopie pro většinu nových her
Mirdaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 18:45:46

Ono je za 8000 korun něco výkonnějšího?

není! takže je to nejlepší mainstreamová karta pro velkou většinu mainstreamových uživatelů, kteří řeší hlavně ten výkon.
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 19:28:04
avatar
Ahoj,
Za 8000,- nevím, ale za 7331,- vidím v nabídce třeba:
MSI Radeon RX Vega 56 Air Boost 8G OC (která je myslím i o něco výkonnější),.. :-)

Škoda - nabídka už neplatí,..
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 16:38:34
avatar
Povedlo se mi sehnat vega 64 strix s 32mesicni zarukou za 7000 s tim ze cekam na dalsi highend co prijde od amd - Vega VII me nepresvedcila tak jsem sel do te 64ky. Nvidii nechci kvuli pametem. Kdyz uz tak minimalne tech 11GB ale to bych realne koupil jen 1080ti protoze rtx 2080ti je pomerem cena/vykon uplne mimo rozumne uvazovani. Bohuzel u 1080ti mi vadi zastaralost grafiky jako takove.

Doufam ze navi prijde i s necim co ma vykon vega vii. Uvidime
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 16:55:43

Tak ceny zatím nejsou nic extra.
GAINWARD GeForce GTX 1660Ti 6G PEGASUS 7600
MSI GeForce GTX 1660 Ti VENTUS XS 6G OC 7900
MSI GeForce GTX 1660 Ti GAMING X 6G 8980

No....jsem zvědavej na poměr cena/výkon
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 18:56:07

No, verze s dvěma větráčky s cenou do 8000Kč jsou v pohodě.
Teď uvidíme kam u nás klesnou ceny Vega 56, zatím jsou nejlevnější v provařených obchodech kolem 9500Kč, což už je velký rozdíl.
Jinak ve FullHD rozlišení bych se 6GB nebál, pořád jsou nové hry, kde i stará GTX1060 6GB předhání RX580 8GB a k mému překvapení na sestavě Intel v TechPowerUP testu nového Metra Exodus ve FullHD předběhla kartu RX580 i verze GTX1060 s 3GB, což mi přišlo až zvláštní: https://imgur.com/a/dApiVpu
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:12:02

7600 odpovídá 280 USD, tak co je na tom špatného

Koupit si premiovou edici u tak levné karty je nesysl, za 9k Gaming 6G kdy ventus o 1100 levnější udělá stejnou práci (ok Gaming má RGB LED, když je to vyžadováno, tak to smysl za příplatek má), jinak je pak lepší dát 500 navíc a koupit si RTX2060.

Však to taky recenzenti říkali, karty kolem MSRP mají super poměr cena výkon, místo premiových edicí si pak mají lidi koupit 2060
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2019-02-22 17:10:52
avatar
No tak nejlevnejsi jsou za 7,5k na czc. Sice to je trochu pochybny jednovetrakovy model od palitu, ale podle recenze na guru3d je hlucnost v zatezi 36db (a teplota 63c), coz je na pidimodel docela malo. Kazdopadne RX 590 je passe. Kdyz uz tak rx 580 a pretaktovat.
majklyk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 17:22:53

Kdyz se divam na ne na CZC, tak karta se dve ventilatory a dvěma heat pipe GIGABYTE GeForce GTX 1660 Ti WINDFORCE za 8300.
Lepsi verze k 9000. Cekal jsem, že to trochu vic napáli pri zavedeni.

Tak jen aby ty DDR6 pameti vydrzeli, ne jako u RTX.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 17:23:53
avatar
Je to jen o trochu vic oproti zahranici, kdyz nepocitam nasi kokotsky vysokou DPH. S tim vyrobci karet fakt nic neudelaji
Renus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 07:15:20

Tak u doporučených cen nejde jen o DPH, ale také o to, že v EU musí mít elektronika záruku 2 roky. Ve většině zemí světa je záruka pouhý rok.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:13:38

v EU máme zákonnou záruku 2 roky.

A proto ty karty mají standardně 3 roky záruku Takže ne, zákon s tím nemá co společného
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 17:58:26
avatar
Jako pánové. Dnes jsem si dal do Kompu svou novou VGA. Jako měl jsem GTX 1080TI, GTX 1080TI ve SLI, GTX 1080, GTX 1080 ve SLI,Vegu 64... Ale tohle je teda fakt MASAKR. RTX 2080TI všechno spláchne jako nic. To je MASO. To je pokrok . Samozřejmě Deus EX.. S MSAA 8x.. Jede 20fps
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 17:57:49

I GTX 1080Ti ve SLI?
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 18:07:06
avatar
Ano... GTX 1080TI ve SLI ma menší FPS. Jediná hra která ho fakt používala dobře je Witcher 3..tam ale 2x GTX 1080TI ve SLI jelo cca 70-75 FPS. Ted mam trebas na louce... 100fps. Kingdom Come.. Na Ultra... V lese cca 70-80 FPS.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 18:08:10

No na louce
V zátěži, při náročné scéně.
V tom případě by bylo SLI hodně mizerně otimalizované.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 00:32:17
avatar
SLi je nevyvážené a má tu nepříjemnou vlastnost, že výkon může hapat na úroveň jedné karty (sem tam.. někdy často).

Technologie více GPU není špatný nápad, jen provedení moc nefunguje. Nicméně v DX12 je nový standard, ale zatím nepoužívaný, pro více GPU. Měl by to být funkčnější než SLi nebo CF.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 00:45:36

Jo, ale třeba takové CF 2x 580 předháníí GTX 1080 a je i nad ní.AMD v tom má větší zkušenosti, ale v podstatě je to teď nepotřebné. Zato 0% - 10 až 30% max škálování SLI je smutné
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 02:43:09
avatar
Bohužel oboje chce podporu ze strany výrobců. Doufam, že se to časem díky DX12 zlepší, ale kdo ví..

Stejně pokud bude multi-gpu v budoucnu tak ne v dnešní podobě.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 09:08:32

Mohlo by to být podobné jak s cpu. Nejdřív budou dualcory (báze CF a SLI) a po optimalizacích se to rozroste na quad core gpu atd. Mohlo by to tak v budoucnu být.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:20:38

CF 2x 580 předežene 1x1080?

Really v každé hře? I v té kde CF bude mít negativní dopad na výkon?


Ale no tak, I kodury dost Failnul, když u RX480 ukázal 2 vs 1... ono to byla pravda, jen v jedné hře, jinde to byla bída bídoucí
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:17:52

On je naopak užívaný přesně úměrně tomu co přinese.

Vývojáři multi GPU v DX12 řešit nechtějí, je to pro ně moc práce, musí myslet na jakoukoli kombinaci karet, karet nejen různých vendorů ale různých výkonů....

To je problém nízkoúrovňových API, mají spousty možností, ale to klade na vývojáře velké nároky, nejen aby rozumněl dobře SW, ale i HW, myslel na tisíce možných kombinací...

SLI/CF mělo výhodu v tom že bylo omezeno na stejný typ čipu a hlavně to řešili primárně autoři ovladačů, ne vývojáři her.
ajtak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 10:33:41

a to mas nahrani jako AMD Threadripper 1920x,to je docela fail
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 11:05:11
avatar
Nemám počítač jen na hraní.Hraju hry a dělám si Video. Threadripper v kombinaci s RTX 2080TI je pro mne parádní kombinace. Těch 12 Jader je dostačující(zatim) a grafika je TOP. Ještě uvazuji o dalších 32gb RAM.Nechapu proč by měl být Threadripper FAIL.. Intel mi v jeho cenové hladině nemá co nabídnout.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 18:19:05

No že ta karta bude nevyužité s tím CPU, ale každému co jeho jest.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 23:20:17
avatar
Doporučuji navštívit Benchmark Unique Superposition.. Kde uvidíš přesně Sestavy a jejich nastavení.Mám cca 12250 bodů ve 4K Standart. To jedu skoro na Defaultni nastavení celého systému.Kdyz tomu dám pokouřit tak budu určitě za 13000 bodů. Už teď jsem 153 na světě.Kartu mám cca 2 dny... Az zjistím její limit(chladím ji vzduchem) tak teprve nastartuju Threadripper . Threadripper je dobrej na hry... Ale MAX do 16 jádra. Více jader uz není ono(menší frekvence). Samozřejmě příchod Threadripper 3...kterek je za dveřma... Tam bude určitě základní frekvence úplně jinde
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 23:50:16

když člověk hraje benchmarky tak asi fajn.

Problém je že lidi tu kartu neumí často s Ryzeny na 4.2GHz vytížit na 100%. Ty jádra navíc nic nepřinesou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 18:23:00
avatar
ehm no 33+ tisíc .... co jsi čekal?
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 18:42:05
avatar
Nečekal jsem takové stabilní FPS.V takovém množství.Tohle mne ale fakt překvapilo.Jak je jesný že ten rozdíl 3440x1440 vs 4K je poznat.To je dobrejch pár FPS navíc...Musím napsat že jsem spokojen.Cenu neřeším..Karta bude přístí léto určitě jestě nad 20000 na bazarech.Pak pujde do světa..a přijde NAVI 3070 Chtěl jsem vzít Radeon 7..ale je opocenej už teď.Počkám na NAVI 3070
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 00:32:46
avatar
Už jde i levnějc, 28k CZK je minimum aktuálně.
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 18:04:51

Zkouknul jsem na rychlo několik recenzí:

1660 Ti je průměrně přibližně výkonná jako 1070ka, v novějších hrách a ve Vulcanu 1070ce lehce ujíždí. Vega 56 je trochu rychlejší cca průměrně o 5 % jak kde.

Ale to nejzajímavější, spotřebou v zátěži je mezi 1060kou a 1070kou, což z ní dělá nejefektivnější kartu současnosti. Proti 590 nebo Vega 56 je úspornější o 100 W.

Teď je zde otázka spolehlivosti, u rtx karet se nemůžu dopátrat v čem je problém, možná je to jen mýtus. Je lepší si vybrat kartu s 3 letou zárukou.

Každopádně tahle karta je pro AMD největší problém.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 22:03:56
avatar
Hlavně je na trhu plno karet po těžařích i kvalitní kousky předchozí generace, co dobře slouží. Osobně mám GTX 1080 od Zotacu, po registraci u nich mám celkem 5 let záruku )2 u prodejce a další 3 u nich) a nic z téhle nové generace karet mi nenabízí tolik, abych jí měnil. O zákazníky budou bojovat ve skupině, co při těžební mánii na pořádnou kartu neměla a nebo jí nesehnala. A bazarové Vegy už jsem viděl i za 5 tisíc, RX470 se 4GB RAM za 2,5 litru. Takže spoustu lidí napadne tuhle neslanou-nemastnou novou generaci překlenout bazarovkou a počkat si na generaci novou
Renus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 07:20:26

Který hlupák by koupil bazarovku po těžaři? Odpálené a pískající cívky opravdu v PC nechci. Navíc některé eshopy mají v podmínkách reklamace uvedeno, že karta nesmí být použitá při těžbě kryptoměny a údajně to lze i dokázat.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 10:28:37
avatar
lol. To je samozrejme nepreukázateľné. Len tým chcú odstrašiť ľudí.
Podobne ako keď majú v reštaurácii oznam že za odložené veci nezodpovedajú. Zákon samozrejme hovorí niečo iné.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 12:15:16
avatar
Jako karty z pořádného RIGU jsou lepší nežli domácí kobercovky. Ty mas doma těžko kartu pod filtrem a ventilační m stanem. Karty stejně v kvalitnim RIGU neběží na 100%..To uz je prodělek na elektřině vs výkon samotné karty. Takovej ten domácí RIG co jede na 130%.. To je špatná koupě.Ale dobrej RIG není špatná koupě
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 21:08:36

Rad bych se zeptal zda se jedna jen o nejakou akci nebo vite vice informaci ohledne slevnovani Vegy 56 vice nez ostatni. Co mam za info z Newegg, tak se jednalo jen akci (limited-time sale, prisel mi oficialni mail). Mozna se pletu a vazne ceny budou na 8000Kc.
Dekuji za odpoved.
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AND 2019-02-22 21:30:27
avatar
tady si to precti
https://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2019/02/21/amd-drops-radeon-vega-56-to-279-to-fight-nvidias-gtx-1660-ti/#42ffce9b37a2
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 21:36:38

Proč neušetřit čas?
Je to limitovaná nabídka.
“Radeon RX Vega 56 has been heavily promoted since the holidays and into the new year as partners have been eager to make RX Vega 56 and it's forward looking 8GB of HBM2 available for more gamers. To clarify, the current Radeon RX Vega 56 promotion is not a price drop. Additionally, the RX Vega 56 graphics card will continue to be offered as part of AMD’s Raise the Game: Fully Loaded bundle with three of this year’s blockbuster titles.”
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 22:26:21

Dekuji za odpoved. Samozrejme najit si to umim a proto jsem se ptal. Dotaz totiz smeroval na autora clanku. Protoze verim ze ma zakulisni informace (jak sam parkrat zminoval) a nenapise clanek o limitovane edici, ktera plati jeden vikend. Clanek je jasne smerovany ze karta Vega 56 bude smerovat do mainstreamu 200-300$. Rad bych vedel, zda teda brat clanek vazne (karta se bude prodavat za cenu do 300$) nez prijde Navi a nebo ne.
Dekuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 22:15:46
avatar
podle mě to musí být dlouhodobá záležitost, AMD tu cenu potvrdila oficiálně a ono co si budeme povídat, za vyšší cenu by to dál nedávalo smyl, karta by byla prakticky neprodejná ... takhle může nabídnout lepší výkon a lepší poměr cena/výkon i lepší výbavu, ale pokud by měla stát 300+ tak co nabídne? stejný výkon, lepší výbavu, ale horší poměr cena výkon? to nedává smysl .... VEGA 56 za více než 10 000 nedává smysl. Takže buď skončí její výroba, nebo prostě cena bude 7500-8000 korun
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 22:31:35

Plne souhlasim. Ale bohuzel jsem nenasel oficialni potvrzeni ani od AMD ani od nasich evropskych partneru, kteri dovazeji karty. Muzete poskytnout odkaz na oficialni potvrzeni (AMD tu cenu potvrdila oficiálně)? Dekuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 01:32:24
avatar
nemám další info ... AMD jen potvrdilo 269/279 dolarovou cenovku, tedy že za ty peníze karta je dostupná (což je) a prodloužení nabídky her zdarma ...
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 00:15:12

kde je dostupná za tu cenu? Kartxy za 279 USD zmizely ze všech nabídek a třeba na amazonu to lítá kartama za 400+
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-22 22:48:31

Aby to nebylo podobné, jako kdysi limitovaná edice radeonu 5850 extreme ed. Doprodával se před ukončením výroby za cenu, kdy se pochybovalo i nad kvalitou PCB, tak nízká cena to byla. Nicméně bylo to v omezeném množství před ukončením výroby. Mohla by se opakovat podobná situace a jako poslední upgrade před zapomněním. Než přijde skutečný nástupce Vegy 56.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 01:32:56
avatar
to je otázka, samozřejmě výrobní náklady na VEGA 56 nejsou malé, i když AMD nemá problém s kapacitami 14nm výroby a ta je pro ní i docela levná, stejně tak HBM2 je sice drahé, ale ne pro AMD ;) .... AMD je totiž spoluvlastníkem HBM2 technologie, vyvinula ji. A jak měl bylo nedávno z více zdrojů naznačeno, AMD platí za HBM2 podstatně méně než co ty paměti normálně stojí pro NV a ostatní, proto si je může dovolit osazovat na RX VEGA a VEGA karty ;) ....

každopádně je otázka kolik ta karta stojí, určitě bude dražší výrobně než RX 580/590 která za tyhle peníze dosud byly prodávány ....

každopádně jak říkám, pokud by měla být výrazně dražší než 1660Ti tak by nedávala smysl takže cena musí být 269 - 300, tedy nižší než byla doposud tak i tak .... nebo prostě zmizí z nabídky a její výkon nabídne až NAVI .... fakt nevím co teď bude, pokusím se zjistit ....
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 02:44:49
avatar
Výrobní náklady pro 56 jsou prakticky jako pro 64. Tzn. je to fakt drahé.

Nicméně RVII je suverénně mnohem dražší. A zřejmě to AMD taky nějak přežije.
Deenz0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 20:14:24

Proč je tu "hate" na 1660Ti, když ta karta je vlastně super? Nabízí skvělý poměr cena výkon, přetaktování kolem 10%, spotřebu ve hrách do 140W a výkon GTX 1070 a Vega 56?


Proti tomu vyzdvihování Vegy 56, který ještě stojí 10+k, referenční verze jsou hlučné a nenabízí možnost přetaktování (nedá se to poslouchat) a nereferenční jsou ještě dražší?

Proč? Vega 56 je starší high end a podle toho vypadá, ve výsledku má ale jen o 2GB větší paměť. Draze vykoupenou spotřebou a zatím i cenou.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 22:58:20

Já to vnímám tak, že jsme u konce 1 generace Vega karet.
Tak jak přišla, tak si zachovala technologickou suverenitu a ani teď se nemá zaco stydět proti konkurenci, která je mladší.
To že cenově se to teď hýbe, je důsledek konkurence, ale nikomu to žíly netrhá. Takže žádný hate na nic. Jen "nová" GTX 1660Ti nemá takovou sílu, aby přeřvala (ani marketingem) dosluhující úspěšnou Vegu 56
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 00:33:17
avatar
No, nemít RX64, tak o tom pouvažuju. Protože BIOS flash a OC.

Míněno o RX56.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 11:34:10
avatar
Bude 1180TI? Vrána kráká na Netu To by Radeon VII snížil cenu
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 08:52:27
avatar
Pochybuji, Nvidia by parazitovala na svých RTX kartách, které se údajně moc neprodávají. Hodně lidí by si vzali tu "1180Ti" a oželeli by RT jádra.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Promo 2019-02-23 14:25:49

Ta cena Vegy 56 je len promo! Ta cena je platna pre verziu s jednym vetrakom (ktore su najhorsie)

https://www.techpowerup.com/252900/amd-partners-cut-pricing-of-radeon-rx-vega-56-to-preempt-geforce-gtx-1660-ti
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 19:02:37
avatar
Jestli myslíš, že je to verze s "blower fan", tedy ten DOBRÝ způsob chlazení pro většinu case, kdy horký vzduch opouští jak grafickou kartu tak case, tak ty rozhodně nejsou nejhorší.

Nejhorší verze jsou ty co maj 3 větráčky a máš ve výsledku horký vzduch všude v case a ještě to chladí blbě.

Nemluvě o tom, že blower fan jsou obvykle blízko referenčním, což je dokonalý kandidát na vodní chlazení. Zatímco většina 3-větrákových jsou custom PCB, které někdy jo a někdy ne z hlediska vodníka.

A dodám, že pro RX56/64 je voda fakt nejlepší způsob chlazení (víceméně pokud člověk chce solidní výkon, taky jediný).
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 23:52:23

Jinstě že má blower své klady... také zápory. na tak horkých kartách to je hlučné a hodně lidí dává přednost tichším provedením

No ale stačí kouknout jak ty karty za 280 stejně už dávno nejsou, vyprodaly se a i ty blowery jsou teď na amazonu za 400+ USD. Takže to k tomu snížení ceny.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 08:42:15

to dufam myslis zo srandy
najhorsia verzia je s troma vetrakmi a najlepsie je blower fan? nonsens.
Blower fan je hlucny a s vysokymi teplotami, nieco ako ked startuje stihacka. To vodne chladenie je mimo temy... to este aby som na kartu kupoval za 100 eur kit na vodne chladenie..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 11:27:37
avatar
jenže ten blower chladič funguje všude stejně dobře, proto se použivá ... nezáleží na prostředí, což se o běžně chlazených kartách říci nedá ....
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 09:01:53
avatar
Stačí průvan ve skříni a je po negativech větrákových verzí, blower při zátěži přehluší i cihlu v pračce. Taky jsem ho měl na HD 4870 a nikdy více. Když to tak vezmu, proč se podle téhle logiky nedělá blower chlazení na procesor pro lidi co si neumí/nechtějí vyřešit chlazení skříně.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Promo 2019-02-23 17:36:38

"Ceny RX VEGA 56 míří dolů. Na pouhých 279 dolarů, čímž se karta stává dostupným mainstreamem."

Ano, a co je tak zvláštního že AMD spustí omezenou slevovou akci pro vybrané prodejce a vybrané modely (blowery)

Ten drop ceny není dlouhodobá sleva...

"Radeon RX Vega 56 has been heavily promoted since the holidays and into the new year as partners have been eager to make RX Vega 56 and it's forward looking 8GB of HBM2 available for more gamers. To clarify, the current Radeon RX Vega 56 promotion is not a price drop. Additionally, the RX Vega 56 graphics card will continue to be offered as part of AMD’s Raise the Game: Fully Loaded bundle with three of this year’s blockbuster titles."


Ještě jednou "the current Radeon RX Vega 56 promotion is not a price drop"


AMD chtěla jen rozvířit vody v době vydání nové karty konkurence která jen o pár procent (do 10%) méně stojí o 40% více (MSRP) a má dvojnásobnou spotřebu. Za tu cenu je vega naprosto nesmyslný kup a je to svým způsobem konkurence vegy.

1660 bude asi o 15% slabší než Ti, ta bude teprve pravou konkurencí pro RX590 s o 30USD niží cenovkou a opět cca poloviční spotřebou. 1650 pak bude konkurencí pro RX570/580 v ceně pod pět tisíc.
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mega test 2019-02-24 16:42:34

Odkaz
Hardware Unboxed: GeForce GTX 1660 Ti Mega Benchmark
Vega 56 Pricing Discussion
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-24 21:25:21

Také jsem ten odkaz sem chtěl dát. Někdy je potřeba uvést na pravou míru ty bludy, které se zde berou za hotovou věc
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nic 2019-02-24 17:26:50

Takže AMD právě přišlo o FHD high/ultra mainstream a žádná sleva na Vegu 56 se nekoná, přesněji to byla jen časově omezená nabídka. Nezbývá než čekat na Q3 na NAVI
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 07:00:27
avatar
casove omezena nabidka?
https://xevos.store/produkt/msi-radeon-rx-vega-56-air-boost-8g-oc-rx-vega-56-air-boost-8g-oc/
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 08:00:44

To, že to má teď v nabídce, neznamená, že to není časově omezená nabídka. Oni to mohli v té omezené neabídce nakoupit a prodávat to budou tak dlouho, dokud to nevyprodají. Jinak je to koukám jedinej obchod co to má. A jak to znám, tak napíšou "skladem" a po objednání ti napíšou, že už ji nemají. Samozřejmě se můžu mýlit. Jinak za ty love dobrej kup
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 08:09:43

Xevos store, 63 recenzí na heuréce, tam opravdu každý hned poběží nakoupit a platit nejlépe kartou.

Zkusil jsem dát do košíku 9 ks a napsalo mně to, že to není možné, že mají skladem jen 1 ks
Mirdaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-25 16:50:08

Ano! Už je tam zas za 12,5K
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ok 2019-02-27 13:01:18
avatar
Koukám, že na jisté promoakci pro pár grafických karet se nechá napsat celý článek..

Evidentně Vega56 do maistremau nemíří..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 790x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 811x
Komentářů: 4
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1537x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1373x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1775x
Komentářů: 6