Šílenství pokračuje: BitCoin pokořil 16 tisíc dolarů (nárůst 20% za jeden den!) zesiluje kritika. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 07 December 2017
altŽe jsou digitální měny bublina je evidentní, jen se neví, kdy splaskne. Do té doby na ní pár lidí ukrutně vydělá.

 

 

 

BitCoin má o propagaci a pozornost postaráno, do obří bubliny se jen sypou peníze velkých i drobných investorů, kteří se snaží na tomhle šílenství vydělat, a to bublinu ještě nafukuje. Před několika dny BitCoin pokořil 10 a 11 tisíc dolarů, následovala několika tisícová redukce, ale nyní už zase roste. Dnes už pokořil i 16 500 dolarů a udělal skoro 3 tisíce dolarů (přes 20% posílení) za jediný den!!!

Investoři jsou jak šílení, malý velcí, všichni chtějí na této obří bublině vydělat. BitCoin a další digitální měny se však dostávají i po stále větší kritiku. Aktuálně podporu BitCoin ukončil STEAM, který prostě zjistil, že se na běžné placení nehodí, protože má obrovské náklady na převody a značně nestabilní kurz. Právě nákladnost a neefektivitu celého systému digitálních měň, začíná spousta lidí kritizovat. Asi víte, že se neustále řeší emise, spotřeby a hledá se cesta, jak omezit uhlíkovou stopu, kdy klimatické změny jsou prostě evidentní a negativně je člověk ovlivňuje a přispívá k nim. A pak někdo vymyslel digitální měny a všechny snahy o efektivitu a rozumné využívání zdrojů vypadají teď jako špatný vtip. BitCoin na ověření transakcí spotřebovává v současnosti obrovské množství energie, uvádí se, že je na téměř 5násobku spotřeby všech elektrických aut na světě! Systém je extrémně neefektivní a tím, jak roste objem obchodování, a i počet dalších digitálních měn, je zátěž a zbytečné pálení obrovského množství elektřiny, ještě zásadnější. Právě proto mnozí považujeme Digitální měny v současné podobě za naprostou zvrácenost.

Prostě to není efektivní systém a není dobrý z mnoha důvodů. Sílí taky hlasy po zákazu BitCoinu a dalších digitálních měn a s tím, jak se do toho sypou další a další peníze, se o digitální měny začnou zajímat státy a různé komise či bankovní a státní finanční dozory ještě více. Osobně si myslím, že vzhledem k tomu, že digitální měny slouží evidentně pro zisk reálných peněz a snaží se na tom vydělat kde kdo, poněkud to neodpovídá původnímu záměru a cíli digitálních měn ….

Každopádně jen na BitCoinu jste za pár uplynulých dní mohli vydělat dalších 5 tisíc dolarů, kam až to poroste, než to spadne? Každopádně někdo na tom ještě hodně vydělá, ale to samozřejmě bude muset spousta lidí zaplatit …. Osobně si začínám myslet, že BitCoin a další digitální měny budou zakázány a tím, jak se do nich pumpují další a další peníze bez kontrolních mechanismů, dohledu atd. začnou státům hodně brzy vadit, nemluvě o té neefektivitě jejich provozu, kdy na jejich provoz v měřítku současného finančního systému, bychom potřebovali násobně více energie, než se nyní vyrábí. Tohle prostě není správná cesta digitalizace peněz. Drtivé většině těch, kteří do digitálních měn naskočili, těží je a obchodují s nimi, o žádnou digitální měnu a krásnou budoucnost nejde, zajímá je hlavně současná reálná finanční výhodnost a neskutečná ziskovost tohoto letadla převedeno na reálné peníze ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 00:14:30
avatar
už som sa zľakol že týždňový review o BitCoinoch tento týždeň nebude
Mrni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 12:48:47

Jojo,cekal jsem uz vcera kdy se to prehouplo pres 15000$...Ale asi jak by to vypadalo,mit 15 i 16 000 za jeden tyden

P.S. na tenhle web uz se spis divam ze srandy, protoze me "objektivitou" zklamal, takze sem budu schvalne davat kritizujici prispevky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 12:52:07
avatar
hodnotíte objektivitu objektivně nebo subjektivně "že máte pocit"?
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 06:09:59

a zase BTC ... o tom ze tazba BTC celosvetovo je nakladna to ano je tam mnozstvo spalenej elektriny .. tak isto ako pri prevadzke vsetkych tych kamennych bank s vysvietenymi prevadzkami a X reklamami po mestach, vyuzivajucich IT sluzby ktore nebezia na vzduch a tak isto hrani hier na PC a pod. ... toto je velmi tenky lad na debatu ... to ze cena je nestabilna je pravda dokaze behom 24hod spravit +2000USD a potom ich zase stratit .. ale zas je to volny trh a je to to vsetko o nacasovani a sikovnosti ludi ktory sa tomu venuju... ja hovorim ze kazdy ma sancu a ide len o to ako ju dnes vyuzije
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 09:34:50

15 nejvetsich lodí světa vyprodukuje více emisí než všechny auta na světě. Admine chceš dále debatovat o smyslu omezování emisí ? Je očividné kde by se mělo začít.

Aaaaah....
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 11:26:58

Ono v podstatě se pořád hledá cesta, jak by miliardy lidí mohly žít naším konzumním pohodlným životem, aniž by nás to zahubilo v několika desítkách let. Ono to podle mne ani nejde.

Podle mne existuje jediný způsob a to redukce populace. Problém je, že tato planeta by dokázala nasytit možná i 20 miliard lidí, proto se pořád tak vesele množíme a dvě miliardy lidí mají buď nadváhu nebo jsou přímo obézní. Ale nemá dost zdrojů na to, aby současných 7,5 miliardy lidí mohlo žít naším konzumním způsobem života. A ona nemá zdroje, aby takto mohla žít ani polovina současné populace. Proto si myslím, že pokud nedojde v příštích 50 letech k redukci světové populace alespoň na 25% současné populace, tedy pod dvě miliardy lidí, tak 22. století bude pro lidstvo nejspíš to poslední, které na této planetě zažije. Výhodou je, že tato planeta přežila už řadu velkých vymírání. Planeta to přežije, protože za pár desítek milionů let bude ekosystém zase v pořádku. Ale už bez nás . Ale kladu důraz na použité slovo myslím .
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 12:36:05

Přesně tak. Lidstvo se přeceňuje a až někomu rupne v kouli a začnou nad námi létat opravdové, pořádné rachejtle, pak lidstvo vyhyne, ale planeta si pár milionů počká, než stvoří další sebedestruktivní tvorečky :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 12:53:35
avatar
tak k těm lodím přidáme ještě BitCoin a další .... to je správná cesta? .)
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 13:47:11

Berte to tak, že člověk je tvor od přírody poměrně škudlivý. Čili pokud do něčeho vloží kapitál a zvedne tak tržní kapitalizaci dané komodity na vyšší hodnotu, než je HDP ČR, tak v tom asi nějaký smysl bude.

Ale vemte si třeba takové diamanty. To je svým způsobem naprostý protipól BTC. Nicméně stojí neskutečné peníze. Ale stál by ten přírodně stlačený kousek grafitu tolik, pokud by na jeho těžbu neměla monopol společnost De Beers? To je otázka.

V obou případech se cena může zdát iracionální. Ale tak tomu je. Člověk je tvor inteligentní, ale to neznamená, že jedná racionálně.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 14:36:58

Ne ale budeme si zavadet na auta Euro 10 a podobný blbosti a ohánet se ekologii na kazdem kroku abychom emise snizili o 4% ale o pár stovek Km vedle se nastartuje tanker který ty emise zvedne o 70% To vám přijde normální? Nemelo by se spise vynalozit usili aby teda ta lod nemela tak velke emise, idealne aby treba jezdila na atomovou energii atd ?

Dále je tu BTC který samozřejmě spápne nějakou energii ale v globále je to pořád plyvanec a budeme si hrát na strašné populisty tím, že budeme tvrdit, že z toho důvodu je nutné to zakázat, protože to škodí naší planetě. Ono totiž celkově vyspělej svět má zásadní problém a to ten, že řeší neustále absolutní blbosti, ale řešení skutečných problémům se vyhýbá. A nebo si vytváří problémy umělé, kde nejsou aby bylo vidět, že se něco děje.

A mimochodem kdyby se k tem lodím ten BTC přičetl tak je to možná tak 1% Možná ani to ne. Buďte trošku realista.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 15:23:43
avatar
přidávat plivanec tam kde už je více než dost napliváno ...? tento přístup vážně nikdo rozumný podporovat nemůže ...
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 15:30:54

Víte ono pro lidstvo je zbytečná energie vynaložená na provoz tohoto webu. Ať už samotná energie tak i úsilí s tím spojené. Je to stejné přirovnání jako s provozem BTC.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 16:11:33
avatar
to je lež, tento web přináší hmatatelný přínos v podobě objektivního doporučení a objektivních uživatelských zkušeností s mnoha PC produkty ... nicméně třeba váš komentář stejně jako má snaha na něj slušně odpovědět je skutečně plýtváním energie, protože nikomu nic nepřináší ....
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 16:19:49

Bitcoin přináší alternativní možnost placení po celém světě a komukoliv kdo tuto měnu akceptuje. Mimoto je etalonem pro šifrování a kryptoanalízu, bez které by dnešní šifrovací algoritmy nebyly určitě tam kde jsou, ale vám to přijde málo A BTC vlastně nikomu nic nepřinesl
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 16:32:09
avatar
bitcoin je úzce napojený na současný finanční systém se vším špatným co nabízí z čehož si BitCoin vybírá jen to nejhorší bez současného finančního systému by BitCoin neměl žádnou cenu .... ale to se vám nehodí do krámu, co?

..... je plýtváním a zbytečností ve všech možných směrech. Nemá jedinou výhodu. Za výhodu rozhodně nelze považovat fakt, že se obtížně sleduje, čili že je zakryptovaný, což běžnému uživateli, který nemá důvod cokoliv schovávat nic nepřináší, jen to žere ohromné množství energie a výpočetních prostředků. A fakt, že je proto výhodný pro zločince a teroristy a umožňuje jim legalizovat a přesouvat obrovské částky, radši nerozpitvávám. Alternativní lepší možností placení rozhodně není, ne když se jeho hodnota vyjadřuje v hodnotě běžných peněz, které lze elektronicky taktéž používat a řídí se pravidly, mají dohled atd. Digitální měny jsou zvrácenost v mnoha směrech nepřináší jedinou dobrou věc, která je zlepšením toho, co mnoho jejich zastánců kritizuje na současném finančním systému, na kterou jsou všechny digitální měny úzce napojeny což úžasně ignorujete.

Bitcoin a spol by neměly žádnou cenu a 99,9% jejich držitelů by do nich nešly, pokud by se jejich cena nepočítala v běžné měně, bitcoin aspol nejsou nezávislé, jsou velmi závislé na finančním systému .... co proti němu jsou, tak jsou nesledovatelné, bez pravidel, bez řízení, bez dohledu a snadno zneužitelné ....

Současný finanční systém není dokonalý, ani náhodou, ale pořád jsou lepší nějaká pravidla, nějaký dohled a dozor, než žádný dozor a žádná pravidla .... zejména když dokáže zničit a ovlivnit vzájemně lidské životy ... bitcoin představuje svět bez pravidel silničního provozu a nemyslím si, že bez pravidel by byl provoz na silnicích lepší a bezpečnější ....
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 16:56:28

Tak si tento komentář zarámujte a přečtěte si jej za 20 let. Víte když se podívám v dnešní době jaké jsem měl názory před 15 lety tak se tomu musím smát, ale tohle co jste teď napsal je demagogie toho nejtěžšího kalibru .

BTW: Když se podíváte dnes na váš hometuning počítačů stále by jste to tak obhajoval jako před těma rokama? Myslím, že ne.

V tomto hodně připomínáte Okamuru. Ten taky o všem dovede hodiny mluvit ale konkrétní názor na cokoliv a nebo navrhnout nějakou změnu jak by to tedy mělo být, to nikdy

Vůbec nehodláte akceptovat, že Blockchain je technologie. Stejná jako třeba programovací jazyk. To, že zabezpečení počítačů a klasickcýh bank z toho čerpá dejme tomu posledních 5 let jen tak hodíte za hlavu jakože to je zbytečnost

Mimochodem vše se dá vyjádřit v penězích. Když se někdo nechá ošukat do zadku za 100 milionu korun tak jeho čest vyjde na 100 milionů. Popřemýšletje o tom.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 16:46:25
avatar
Malinko zapomínáte, co představuje tenhle BitCoin pro běžné lidi... koupíte si za to v sámošce rohlík? Těžko. (zatím)

BitCoin je potencionální investice pro spekulanty, neboli platidlo, které obchází zákony a banky. Ve stavu jaký je BitCoin teď, představuje volnou, tedy univerzální měnu pro velké hráče a těch pár přísavek v podobě malých "investorů" a "těžařů" se na tom nabalí. Prakticky se nic nezměnilo, pouze se obchází zaběhnutá pravidla. A dokud ti velký hráči budou držet cenu BitCoinu pomocí svých reálných investic, tak bude mnoho BitCoin pozitivních maníku měnu oslavovat.
Bych se ani nedivil, kdyby v tom měli prsty energetické společnosti, neboli nezávislí investoři do energetiky.
Momentální SW model pro ověřování jediného BitCoinu prý sežere cca 200kWh. Tedy čím více k transakcím dochází, tím více elektřiny systém papá.

Bych se nedivil, kdyby se BitCoin vyšplhal k 100000 dolarům... jelikož pokud je jen částečně pravda to, co výše píšu, tak BitCoin kryptoměna je v hledáčku mnohem vyšších hráčů než je lid samotný.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 23:23:12

Bitcoin je hlavně původce blockchainu jako technologie.

I kdyby samotný Bitcoin neznamenal vůbec nic, pořád je tu ta revoluce, kterou přinesl. Blockchain, proof of work, decentralizovaná síť... technologie na tom postavené rostou jako houby po dešti.

Pravidla jsou veskrze jednoduchá, aplikovaná precizně se všemi negativy do posledního středníku, bez žádných náhlých regulací, ale pevně daná. Všechno, co se může stát, lze předpovídat. To u klasických měn neexistuje.

Mám doma moc výpočetního výkonu, zimu, chci si přitopit, co takhle prodat svůj výkon v distribuované výpočetní síti? Co takhle decentralizovaná směnárna, kde veškeré směny budou fungovat aukcí, včetně plateb? Decentralizovaná databáze historických dat?

Všechno se to překotně vyvíjí a těžko říct, kam přesně to nakonec povede. Jisté je, že u měn to neskončí.

Citace:
Momentální SW model pro ověřování jediného BitCoinu prý sežere cca 200kWh. Tedy čím více k transakcím dochází, tím více elektřiny systém papá.

Tohle je naprosto absurdní tvrzení. Bitcoinová síť bude žrát pořád stejně výkonu nehledě na množství plateb. Vyplývá to z postupu objevování bloků a je to naprosto samozřejmé. Tenhle přepočet je pouze přibližný, a kromě neznalosti principů Bitcoinu, nezlobte se, je to zřejmý případ dezinterpretace statistiky. Kromě toho čísla to chce taky vědět, jak se k němu došlo. Není to špatné číslo, něco vyjadřuje, ale rozhodně to není cena za jednu transakci, pokud se povede příští rok zavést Lightning network, a bambilion transakcí za sekundu. To by musely asi všechny elektrárny světa napájet jen Bitcoin minery. A v některých sklepech by začalo být nechutně horko.

Zjednoduším to. Každých X minut se najde blok. Do bloku se dá narvat až Y transakcí, řádově je to 5 za sekundu. Pokud se blok nepovede naplnit, vyplní se balastem. Nevýhoda toho systému je, že se může zaplnit platbami, na které prostě už nikdy nepřijde řada.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-12 09:57:26

To jsou dle autora zanedbatelné záležitosti
Kakos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 09:38:34

před rokem DD psal o tom, že to byla jeho největší chyba v životě a promarněná šance, že do toho nešel. Evidentně ho to trápí čím dál víc jak letí kurz nahoru z každýho druhýho článku tu jde cítit zaujatost jako prase. Jen by mě zajímalo, jak by DD psal o kryptoměnách, kdyby do toho před lety šel a teď by měl jmění v hodnotě několika desítek milionů Kč a třeba farmu kde by těžil. To by asi spíš byly články o tom, jak je to tisíckrát lepší než dočasný finanční systém, daně atd. Kritizoval by banky, státy a burzy. A hledal by řešení, jak ten obrovskej výpočetní výkon nasytit tak, aby to bylo v souladu s uhlíkovou stopou. DD, stěžovat si umí každej, ale najít řešení, to už umí málokdo :-)
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 11:37:31

No a neviem ci to pisal pred rokom alebo dokonca pred 3 mesiacmi

Kazdopadne toto napise clovek bez skusenosti tak ako majster “obr” ktory je rad ze predal milionovu farmu pretoze tazba teraz je vraj nerentabilna ... zaujimave ze tu nie je spomenuty Nicehash ale mozno to bude na novy clanok
Kakos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 14:24:18

a to ti povídal kdo že je těžba nerentabilní? Já mám ve sklepě Antminer L3+ co žere 800W a těží zhruba 20 USD denně (respektive do úterka těžil,dokud nehacknuli NiseHash), teď těží míň, protože jedu přímo jen LTC na Antpoolu. Při ceně L3+ 1 900 USD s DPH to jako neni rentabilní? Nechápu co je na tom nerentabilního. Nepatřim mezi těžaře co to jen těží a přeprodávaj. Už jsem za BTC i LTC několikrát nakupoval (celkem asi za 3 500 USD) a nakupovat budu dál. Ukažte mi lepší způsob jak na druhej konec světa poslat 3 500 USD za poplatek 4 USD do dvou vteřin!!!
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 18:27:22

tak mne spravi 12 GPU pri spotrebe 1000W momentalne 20USD denne a dalsich 8 spravi na inom coine cca 15USD - obe v cistom... takze ako ja sa neburim kvoli tomu ze je to nerentabilne ... ale pozrite si clanok na konkurencnom webe kde v novike o tom ako hackli nicehash je bombasticka sprava o tom ako trh zaplavia miliony lacnych grafickych kariet ... ja o rentabilnosti viem svoje v tomto smere a co sa tyka kryptomien tak tomuto systemu fandim
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-11 13:24:54

Jo ta obrovina mne taky celkem dost pobavila .
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-11 16:48:14

Dnes me doslo 10x 1070 Ti
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 13:03:21
avatar
ano je to má největší spálená životní šance a vím to .... ... ale jsem zásadový a řekl jsem, že do toho prostě už nejdu, říkal jsem to při 1000 dolarech a říkám to i teď při 15 000 a kdyby stál milion, tak to budu říkat dále...

prostě podle mě je to jasné letadlo, z mnoha důvodů neefektivní zvěrstvo a navíc horší než běžný finanční systém atd. Já věřím v digitální budoucnost, ale BitCoin a spol. je zvěrstvo ...

Když stál BitCoin pár drobných a byla to taková věc pro pár nadšenců, mohlo to být zajímavé, nicméně současná hodnota a šílenství nemá nic společného s původní myšlenkou. 99% hodnoty a lidí, kteří nyní v BitCoin apol. jsou jsou tam ne kvůli tomu, že je to podle nic budoucnost financí, ale proto, že na tom chtěj vydělat ale myslí tím hodnotu ve stávajícím starém finančním systému. BitCoin není oddělený od současného systému, bez něj by neměl žádnou hodnotu a v podstatě si bere ze současného systému a toho co peníze dělají zlého, to nejhorší .... Digitální měny 99% jejích držitelů vůbec nezajímají a nezajímaly by, pokud by se na nich nedaly vydělat reálné peníze ....
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 13:58:45

Prostě BTC v tuto chvíli je čistá investiční komodita, se kterou je možné ve vybraných obchodech platit. V podstatě stejná je definice zlata z finančního pohledu. Je to něco, čeho je omezené konečné množství, stejně jako u zlata. A proto do něj lidé investují. A čím více do něj investují, tím vyšší bude jeho hodnota.
Jaká je současná tržní kapitalizace trhu se zlatem? Bude obrovská, v červnu to bylo přes 190 bilionů korun. Tolik se investovalo do trhu, kde se obchoduje žlutý lesklý kov. Přitom, když byste našel hroudu zlata na zemi a nevěděl, co to je, měla by ta hrouda pro vás nějakou cenu? Respektive větší cenu jak cenu těžítka na papír?

Čili to mne fascinuje. Někteří lidé dokážou lámat rukama a nechápat cenu BTC, ale nepřijde jim divné, kolik stojí investiční zlato nebo diamanty. Zvlášť u těch diamantů je to úsměvné, protože za přírodní diamant dostanete úplně jiné peníze, než za umělý ... přitom je to jinak naprosto to samé, jen jeden vznikl pár kilometrů pod zemí a druhý v laborce.

BTC je prostě investiční komodita. Další věc, se kterou lidé mohou spekulovat. A pozastavovat se nad cenou respektive ekologičností těžby... Viděl jste někdy, jak se těží takové zlato nebo jiné rudy? Moc ekologický proces to není. Oproti nim je BTC hodně čistá investiční komodita.
Kakos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 14:31:10

to že se z toho stala komodita a odporuje to základním principům s kterýma byl BTC založen, to máš samozřejmě pravdu. Je smutný, že lidská chamtivost je obrovských rozměrů. Co musíš ale BTC přiznat je to, že otevřel Pandořinu skříňku světovýho finančnictví. Ukázal nám, že MY lidi si dokážeme vytvořit platidlo, který nebude tak lehce ovladatelný světovými bankami a úzkou skupinou lidí na světě. Ukázal, že jsme schopni se zatim alespoň částečně odpoutat od zavedených konvencí. To, že jsou lidi hovada a každej na tom chce akorát zbohatnout, to už je problém zakořeněnej v nás lidech a ne v technologii BTC a Blockchain. Mimochodem Blockchain je jeden z nejlepších vynálezů týhle dekády a doufám, že po pádu BTC tahle technologie nezmizí :-)
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 14:42:11

Hej co totu píšete za blbosti jaké základy pro které byl založen ? BTc je v tomto ohledu pořád stejný byl založen jako alternativní platidlo a je jedno jestli je jeho hodnota 1 dolar nebo 10000000 dolarů. Jeho funkce je neměnná. Takže věty odporuje základním principům pro které byl založen ? WTF??? To jste vzali z kterého článku ? čtu to toiž jen a jen tady na DDwordu. Už si sundejte tu studenou osušku z hlavy a trošku tomu tématu věnujte, než něco budete psát. Protože se tu jen papouškují pořád dokola výmysly, které s pravdou mají společného opravdu málo.
Kakos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 14:55:49

pokud vim, tak platidlo, které bude NEZÁVISLÉ na stávajícím finančním systému. Pokud se z něj stala komodita obchodovatelná na burze a její hodnota vyjadřována v klasických penězích, tak je jeho základní princip narušen :-)

jeho účel je stále platný, dá se posílat kamkoliv a odkukoliv a komukoliv 24/7, to je pravda. Ale řekl bych že tak 80% lidí co ho za poslední rok koupilo, ho k tomuhle rozhodně nepoužilo. Je to pro ně investiční příležitost a chtějí na jeho rostoucím kurzu zbohatnout. Vyndejte tu hlavu z písku. Co si myslíte že může za jeho raketový růst poslední půl rok? To že s tim lidi chtějí platit? Jste blázen
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 15:21:00

No žijte si teda v té své dimenzi
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 14:51:07

Můžete mi prosím osvětlit jaká byla původní myšlanka při založení BTC? Děkuji za vaši odpověd.
Kakos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 14:53:41

pokud vim, tak platidlo, které bude NEZÁVISLÉ na stávajícím finančním systému. Pokud se z něj stala komodita obchodovatelná na burze a její hodnota vyjadřována v klasických penězích, tak je jeho základní princip narušen :-)
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 15:19:33

Na burze se zatim neobchoduje a kazda komodita se da vyjadrit v penezich. To nedavá žádný smysl.
Kakos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 17:00:29

že se neobchoduje na burze? a co je potom Bittrex? Gemini? Coinmate? Bitfinex? to jsou přeci burzy :-)
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 17:01:45

to je směnárna trubko. Exchange anglicky aby jsi chápal.
Raahka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 17:24:48
avatar
Na burzách se obchoduje a docela už dlouho
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 11:15:21

Krásný týden, velmi krásný týden. Není nad to, když vám BTC za 4 dny vydělá víc, než vaše běžná práce za měsíc .

Ne jako původně jsem se koukal skepticky na odhady, podle kterých měla hodnota BTC do konce roku 2018 dorůst na 20 tisíc dolarů. Teď celkem věřím, že tato meta bude dosažena ještě letos. Leda by se někdo snažil zpeněžit těch 4500 ukradených BTC z NiceHash. Ale jelikož věřím, že to provozovatelé položili sami, když zjistili, kolik vlastně mají, tak podle mne budou dost obezřetní, až to budou chtít přeměnit na fiat měnu. Druhou možností je skutečně hacker, ale tam se to podle mne použije pro postupné platby za služby na internetu pro třetí strany. Tedy k zajištění něčí anonymity .
Nicméně začínám věřit, že na konci roku 2018 by mohlo být reálných i 100 tisíc dolarů za minci. Pokud si vezmete poslední vývoj, kapitalizace BTC prudce roste, to je pozitivní do budoucna. A ani kauzy typu zákaz ve Vietnamu, Coinbase nebo poslední u NiceHash nemají na hodnotu vliv, takže ta důvěra v BTC je vysoká a odráží se to na jeho hodnotě. Navíc ta medializace přitahuje další a další lidi, což samozřejmě opět pomáhá.

Jenom by mne zajímalo, jak dnes vypadá ten člověk, co měl na disku tuším přes 5000 BTC a poslal je s celým PC na skládku. Jestli ještě hledá. Protože dneska už hledá skoro dvě miliardy korun
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 12:52:25

Pokud ten můj smolař je ten samý co ten tvůj, tak ten disk našel, ale data byla neopravitelná. A podle mě to byly stovky, proto to tehdy neřešil, protože btc měly hodnoty v centech.

Ani nevím kde jsem to slyšel, možná nějaké top 10 bolestivé virtuální ztráty, tehdy byl myslím na prvním místě borec, co mu rozstříleli loď v eve za asi čtvrt milionu a tenhle byl při tehdejším kurzu až několikátý.

Jinak se při současných cenách asi spousta lidí tváří různě Taky jsem míval, a někdy v roce 2012 prodal po asi deseti dolarech. Tehdy to zapaltilo elektriku a něco málo na novou kartu. Dneska by byl dům.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 13:39:58

No já ten příběh už pár let nesledoval, takže netuším, jak to dopadlo.

No jinak jsem také na prvopočátku prodával cca. 30 BTC měsíčně Dohromady jich tehdy bylo možná 300 ... no nebudu počítat, kolik je to dnes. Stačilo, že jsem to počítal před dvěma lety
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 16:44:30

Jojo, jenže já toho tehdy nechal, protože jsem neměl kde to mít puštěné, aby to nerušilo. Manželka byla doma s prckem... nemrzí mě to, spíš si říkám, že jsem si jeden symbolický mohl nechat, kdyby náhodou cena znatelně vzrostla
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 16:56:53

To som teda zvedavy, aky minersky vykon ma Titan V...
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 18:28:37
avatar
Můj osobní názor. Nezvedá se hodnota bitcoinu, ale klesá hodnota peněz. Hodnota jakéhokoli platidla je přece podmíněna vírou v jeho budoucí směnitelnost...A hodnota současných bankovek (jak virtuálních v bance, tak fyzických peněz) ve smyslu "jestli je fakt máte"je velmi diskutabilní. Majitelé účtů například na Kypru ba mohli vyprávět. Ještě mě napadá krach v Argentině - tehdy jsem tam měl známé - prostě přijdete do banky a a nic.
Takže ať si každý spekuluje jak chce.....
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 07:54:36

Koukám že nejen zde, se o Bitcoinu píše čím dál častěji. Ti, co si BTC už před pár lety koupili, na tom samozřejmě vydělali nemalé peníze. Takže je vcelku pochopitelné, že se najdou tací, kteří závidí. A s narůstající hodnotou Bitcoinu lze očekávat, že těchto "negativních a nenávistných" příspěvků o tom "jaký je Bitcoin zlo" bude postupně přibývat. Každopádně, ať se o Bitcoinu píše negativně čí pozitivně, jisté je jedno. Jak BTC tak ostatní Altcoins tím jen získávají na popularitě.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 14:52:59
avatar
Problém placení bitcoinem (třeba i u Steamu) je, že se jedná jen o platební bránu, bitcoiny jdou zprostředkovateli a prodejce dostane koruny, eura nebo dolary... Což je trochu s podivem, vzhledem k tomu, že jeho cena dlouhodobě stoupá. Na druhou stranu odvést DPH z bitcoinu není vůbec jednoduché, tím spíš, že se jeho hodnota jde extrémními výkyvy v krátkém časovém úseku.

Osobně si myslím, že bitcoin nemá důvod splasknout v příštích několika letech. Jediné, co by ho mohlo položit je, kdyby někdo dokázal bitcoiny falšovat či "tisknout". Nicméně kurz určitě zažije několik pádů, je to jen přirozené. Čím více lidí ho bude používat, tím stabilnější bude kurz, zatím většina lidí bitcoiny hromadí, jen minimum ho používá (je to logické, cena roste, je blbost se bitcoinu zbavovat). Až ho bude většina prodávat, poletí ceena dolů. Stabilita přijde s používáním, ale i tady je problém, že bitcoin vlastní mizivé procento lidí. Pokud někdo důvěryhodný (banka, PayPal...), začně spravovat peněženky cryptoměn normálním lidem a bude ručit za jejich bezpečí, stoupne počet uživatelů a cena za bitcoin poletí klidně přes 500 000 dolarů a bude to naprosto "reálná" cena, protože počet bitcoinů je omezen a jde jen o to, pro kolik lidí bude výhodnější užívat bitcoin než směňovat národní měny, které jsou z principu inflační a nevyplatí se je vlastnit.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-11 08:45:30

Přesně ... někdo by musel "hacknout" samotný princip fungování a buď si uměle vytvořit vlastní BTC a dát je nerušeně do oběhu nebo podobným způsobem napadnout systém plateb, kdy by dokázal například vytvořit falešnou platbu či napadat obecně převody BTC. Tohle by mělo skutečný potenciál BTC položit, protože by systém kolem BTC naprosto ztratil důvěru.
V tomto směru je velkou výhodou právě ta enormní náročnost "těžby" BTC, protože v ní je uschována i bezpečnost celého systému.
Další možnost by mohl být plošný zákaz, například pokud by BTC zakázán v drtivé většině světa. Pak by sice stále existoval, ale pouze v šedé zóně, měl by zcela jinou tržní kapitalizaci, protože drtivá většina lidí by své peníze z BTC vybrala jeho prodejem. Čili stále by existoval, ale stál by opět několik dolarů, případně desítek dolarů. K tomu ale podle mne jen tak nedojde.
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Samozrejme ze to statum vadi 2017-12-09 22:17:10

Vadi jim to hlavne proto ze si na tom obtizne vezmou sve vypalne od lidi kteri riskovali. Stat nemusi riskovat jen obcany krasne okrast. A bankeri ty zuri asi nejvice nebot snad poprve za poslednich 100 let banky nemuzou diktovat regulovat a samozrejme vybirat poplatky...a to je ten jevetsi trn v oku...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-11 13:22:08

Přesně ... ono Banky se na to dívají asi stejně, jako taxikáři na Uber. A největší jejich problém je v tom, že to nemá majitele, nemá to centrální správu, nedá se to tedy nijak jednoduše vypnout, zakázat, skoupit, zlikvidovat. Prostě nedokáží nad tím nijak získat kontrolu.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-11 08:46:03

V současné chvíli bych rozhodně BTC z ruky nepouštěl.
Mirindo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-13 09:02:54

Kedy to uz ludia pochopite, DD tu pise tieto "osvetove" clanky len preto, aby ste sa mu tu snazili dokazat opak.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 475x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1516x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1896x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1149x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1905x
Komentářů: 3