Escape From Tarkov – RECENZE hry, která může být nový S.T.A.L.K.E.R., ale snaží se být MMO?! Tisk E-mail
Neděle, 24 září 2017
Escape From Tarkov – RECENZE hry, která může být nový S.T.A.L.K.E.R., ale snaží se být MMO?!
Zpracování hry

• Zpracování hry

Pokud jde o technické zpracování hry, tak je nutné zmínit, že jsme testovali uzavřenou betu. To znamená, že hra není zdaleka hotová, ale dá se k ní dostat, pokud chcete. Z technologického hlediska staví hra na UNITY 5 herním engine, což není příliš obvyklé řešení na hru tohoto stylu a FPS střílečku. V současnosti hra běží na DirectX11 a Windows 7 a výše.

Graficky hra na zadek neposadí, řekl bych že vypadá v mnoha směrech velmi zaostale, ale prostředí je stejně jako v případě S.T.A.L.K.E.R. neuvěřitelně atmosférické. Kvalita některých grafických prvků je však až příliš nízká, některé textury a modely jsou prostě minimálně nehotové. Ale je to beta verze, tedy nic finálního a může se ještě pár věcí zlepšit. Z hlediska fungování hry na současném HW, hra evidentně nemá hotovou optimalizaci, ale ve 4K rozlišení s GTX 1080 jsem neměl až tak velký problém dosáhnout hratelných FPS, ale na některých mapách je to zatím hodně náročné.

• Technologické zpracování – dojmy

Ač jde tedy o betu, kdy grafika, optimalizace a další věci nejsou zdaleka hotové, hra rozhodně působí zamýšleným dojmem, tedy atmosféricky, kdy stěží budete hledat něco podobného na současném trhu. Asi nejdál je propracování zbraní a jejich úprav, tady se tvůrci skutečně vyřádili a horko těžko budete hledat hru s takovým důrazem na realističnost střelby atd. Zvuk je také fajn, rozhodně důležitý prvek ve hře, kde se doslova plížíte a snažíte se přežít. Dabing je na vysoké úrovni také. Ovládání hry není problém. Pochopitelně je tam sem tam nějaký technický bug, je to přeci jen BETA. Asi největší problémy jsem měl se zasekáváním postavy v úzkých průlezech či dveřích, ale když se natočíte jinak, tak to prolezete, takže jsem se nikde nazasekl a hra ani nepadala, takže slušný.

Největším technickým problémem, kromě zatím nehotové optimalizace, absence moderního VULKAN/DX12 a využití moderních GPU a CPU, je problém s AI. Jako obvykle. Nikdy nevíte, kolik na mapě bude skutečných hráčů a kolik AI. Potkávat můžete obě skupiny různě, někdy je ale AI ve značné přesile, tedy potkáváte jen AI protivníky (u BETA ale chápu). Samozřejmě jde o to, aby bylo vůbec s kým hrát. AI je ale nevyzpytatelnější než reální hráči. AI se příliš neschovává, je schopna vás skoro ignorovat, aby se vzápětí AI protivník otočil a jednou ranou vás odpravil. Musím říci, že AI a její okaté podvádění s AIM botem, je velmi frustrující.

A jaká je tedy hra jako celek?

Spuštěno: 789x