Halo Infinite – TEST výkonu GPU, CPU a RECENZE hry – překvapivě povedená klasická akční hra Tisk E-mail
Neděle, 26 prosinec 2021
Halo Infinite – TEST výkonu GPU, CPU a RECENZE hry – překvapivě povedená klasická akční hra
TEST výkonu GPU a CPU, technické zpracování hry

• Halo Infinite – TEST výkonu GPU, CPU a RECENZE hry

– překvapivě povedená klasická akční hra

Na platformě XBOX je HALO legendární akční série, která nyní vychází i na PC. Halo Infinite je pak nejnovější díl série, který příběhově přímo navazuje na předchozí Halo 5: Guardians. Ovšem při svém představení na E3 v roce 2018, vzbudila velkou vlnu nevole kvůli opravdu zastaralé grafice a vizuálu. Tvůrci hry tak vydání nakonec výrazně odložili a hodně vylepšovali. A výsledek nakonec mnohé příjemně překvapil.

Halo Infinite vychází v mnohem lepší grafice, a hlavně jako hotová dodělaná hra. Ta obsahuje nejen skvělý klasický multiplayer, který jako samostatná část k dispozici dokonce zdarma (Free2Play) a nemůžete si tam zaplatit žádné herní výhody nad ostatními hráči, pouze kosmetické prvky. Je zde ovšem také povedená placená příběhová kampaň. A přestože hra v ani jedné části nenabízí vlastně nic objevně nového, tak možná právě proto že se nesnaží měnit něco co funguje a nepřidávat hru zásadně negativně ovlivňující mikrotransakční prvky apod., tak prostě opravdu funguje a baví …

• Halo Infinite je klasická „oldschool“ akční hra

s klasickými mechanikami a hratelností

Jak multiplayer, tak příběhová kampaň nepřichází se žádnými novými herními mechanikami či inovativní náplní. Nesnaží se zaujmout rádoby moderními novinkami, které jsou hlavně zjednodušeními, ale sází na úplnou klasiku FPS žánru. Multiplayer hry připomíná svým stylem staré pecky jako Unreal Tournament nebo multiplayer z prvního Half Life, kampaň zase funguje jako klasika v „otevřených“ koridorech. kdy se na vás valí hordy nepřátel a sem tam je vše proloženo zdařilými zajímavými filmovými sekvencemi s příběhem, který vás drží až do konce. Nic víc, nic míň.

Tady bychom s recenzováním hry mohli vlastně skončit. Tak jednoduché to je. Prostě tvůrci hry ze studia 343 Industries nevymýšleli nic složitého ani nového. Na staré osvědčené konstrukci i svých předchozích dílů HALO, postavili „prosté“ pokračování = přesně to, co se po nich vlstně chtělo. Základem jsou tak jednoduché ale osvědčené herní mechaniky, spousta jasně definovaných ale dostatečně rozličných zbraní bez nějakých možností jejich komplikovaného extra vylepšování. Nějaká starost o brnění apod. pak odpadá zcela. Všichni hráči v rámci multiplayeru pak mají k dispozici naprosto stejnou výbavu a maximálně se mohou kosmeticky odlišit. Nemohou si ovšem zaplatit nebo "vyhrát" žádnou extra herní výhodu proti jinému hráči, jako je to dnes v mnoha jiných hrách. A už jen proto, že tohle lepší multiplayerová hra, než Call of Duty, Battlefield a spoustu dalších …

Příběhová kampaň pak nabízí „otevřený“ svět, kdy jde vlastně o jednu "velkou" mapu, ve které se odehrává příběh a hlavní příběhové body jsou evidentně zvýrazněny. Mimo to je tam řada vedlejších robných "aktivit" (cílů), ale nic objevného. Rozhodně jde o mnohem menší hru, než třeba v podobném stylu dělaná Far Cry série. Základem je tak především příběhové pokračování celé ságy s dvojicí známých oblíbených postav.

Díky „otevřenějšímu“ světu máte možnost se po mapě volně pohybovat, časem i s využitím strojů, včetně létajících. Nepřátelé se „obnovují“ takže o akci z blízka nebo z dálky není nouze. Samozřejmě umělá inteligence je zde minimální, největší výzvou, pokud jde o obtížnost hry je fakt, že někteří nepřátelé mají opravdu hodně života a extrémně silné zbraně. Jak je zlikvidovat je ale čistě na vás a vašem stylu. A arsenál možností je bohatý, každý si najde, co mu vyhovuje. Herní svět je jinak dost chudý, nic kromě zajímavé mimozemské architektury v něm vlastně není. Užijete si ale nějakých 10 - 14 hodin klasické příběhové akce, ala DooM apod., zde samozřejmě ve známém sci-fi stylu HALO.

A to platí i o multiplayeru, kde najdete klasické režimy hráčů proti hráčům, nebo BOTy, klasické arény, zbraně, dočasné bonusy s možností sesbírat je po mapě (nově se zvukovou indikací znovuobjevení). Spousta skákání a prostě přímočará akce v malých arénách bez vymýšlení složitých nových mechanik apod. Žádné placené herní výhody lepší výbavy apod. Co si seberete na mapě to zrovna máte. Zkrátka naprosto klasika žánru FPS, zde v celkem aktuálním vizuálu. Multiplayerová část je navíc zdarma jako F2P! Bohužel jde zde battle pass, který speciálně platící hráče docela urazí se svými absurdními cenami a časovou náročností. Tvůrci ale pracují na jeho zlepšení … používat ho nemusíte, i neplatící hráč si užije a máte ve všech zápasech stejnou šanci vyhrát jako platící hráč. Jen nebude vaše výbava a postava vypadat „tak cool“.

Jak hra šlape po technické stránce na našich PC? Přeci jen panovaly oprávněnné velké obavy po nepovedené ukázce na E3 2018. Dobrou zprávou ale je, že se hodně vylepšovalo. Hra nakonec graficky sice neohromí na dnešní poměry a možnosti, ale rozhodně neurazí. A šlape slušně. Tak se na to podívejme …

Spuštěno: 674x