HORIZON ZERO DAWN: RECENZE hry a TEST výkonu GPU a CPU – Velká malá hra v úžasném prostředí Tisk E-mail
Pondělí, 24 srpen 2020
HORIZON ZERO DAWN: RECENZE hry a TEST výkonu GPU a CPU – Velká malá hra v úžasném prostředí
Technické zpracování a TEST výkonu CPU a GPU

• HORIZON ZERO DAWN: RECENZE hry a TEST výkonu

GPU a CPU – Velká malá hra v úžasném prostředí

Řada jinak zajímavých her je uměle omezena jen na PlayStation konzoli. A bohužel dnes testovaná hra přesně ukazuje, že řada nedostatků je právě způsobena tím, že hra byla směřována na značně kompromisní a výkonově omezenou platformu. Pokud by tvůrci udělali hru hlavně a přímo pro PC a pro omezenější konzole ji jen portovali, jako se to dělá, řada věcí mohla být jinak a lepších.

Je to o to větší škoda, že HORIZON ZERO DAWN je jedno z nejzajímavějších příběhových RPG, které jsem za poslední roky hrál. V mnoha směrech má styl a kvality, jaké předvedl v poslední době snad jen Witcher 3, nicméně srovnání s ním nesnese, protože vůči němu je hra rozsahem sotva pětinová. Přesto je tam potenciál vidět a jsem rád, že hra na PC našla cestu. Protože proti původní 30FPS PS4 verzi máme možnost si hru vychutnat v nativním 4K při 60FPS a včetně datadisku. Bohužel kromě možnosti nastavit vyšší detaily, rozlišení a FPS a pár drobných technických vylepšení (TressFX na vlasy hlavní hrdinky) díky AMD, už tvůrci bohužel na technické zlepšení hry pro PC rezignovali. Vydali to prostě ve stavu, v jakém hra už 2 roky je a nevyužili příležitost.

Dnes pro vás tedy mám recenzi hry a také benchmark/test výkonu grafik a procesorů. Pojďme se na to podívat.

• HORIZON ZERO DAWN

– mix neoriginálních prvků v originálním světě

Ještě, než se do toho pustíme, musím zdůraznit, že tohle je vlastně RPG prvotina herního studia Guerrilla Games, kteří dosud vydali jen akční střílečky. A ačkoliv je toho hodně co se úplně nepovedlo, jako celek, klobouk dolů. Speciálně jiné podobné hry, které dnes vydávají někteří kdysi specialisté na RPG, jsou proti tomu odpad (ANTHEM apod.). Přesto se nemohu ubránit dojmu, že se až příliš hrálo na jistotu a hra by si zasloužila víc.

HORIZON ZERO DAWN je klasické příběhové RPG s hlavní hrdinkou v otevřeném světě. Chce se říci, že klasické je místy „až moc“, protože do puntíku otrocky přímo kopíruje většinu prvků jiných her. Až občas máte pocit, že chvíli hrajete Witcher 3, chvíli Assassin´s Creed a chvíli Far Cry 5 a prostě všechno už jste viděli. Prakticky nic v oblasti gameplaye a herních mechanismů není originální a vlastně ani příliš propracované. Je tu vše jen v naprostém základu. Pokud jde o systém dovedností postavy, levelování, výbavy, inventáře a craftingu. V těchto věcech je hra hodně podobná (téměř identická) posledním dílům Far Cry/Assasins Creed série. Nemá smysl popisovat hratelnost a prvky hry, všechno je stejné jako v mnoha jiných titulech.

Kde ovšem tvůrci originalitou nešetřili, to je samotná hlavní postava a prostředí i příběh, kde se hra odehrává. Právě tady je vidět obrovský potenciál, který tahle hra má. A to, že pokud by si tvůrci dali záležet, mohla by to být kvalita ala Witcher 3, což je nejvyšší uznání.

Hra se odehrává v daleké budoucnosti, kdy lidstvo, jak jej známe, bylo dávno zničeno. Nechci prozrazovat mnoho, protože zápletka hry je opravdu skvělá. Stejně tak filmové sekvence a podání hlavní postavy patří k absolutní herní špičce. Ano, nad určitými aspekty příběhu a zápletky není radno příliš přemýšlet. Nedávají moc logický smysl (řeknu jediné: „EMP“), ale jinak podání příběhu je silné, emotivní a vtáhne do hry. Skvělé jsou i mnohé vedlejší příběhy a postavy. Bohužel ačkoliv hra a její otevřený svět působí úžasným a velkým dojmem, pravdou je, že je velmi velmi malá.

Rozsahem je stěží pětinová proti Witcher 3, vedlejších misí je opravdu jen pár a je to velká škoda. Vedlejší postavy jsou velmi velmi zajímavé, jenže přinejlepším u některých si odbudete 2-3 rychlé mise (u mnoha jen 1) a to je všechno. Většina misí je navíc typu skoč tam, dones/zabij to a vrať se. Když jako já hrajete hru stylem objevit splnit, je plnění vedlejších misí na několik málo minut a nejdelší je cestování, pokud nemáte objeven rychlý bod.

Zbytek prostředí je sice naplněný úžasnými tvory a scenériemi a zábavnou akční hratelností, ale nic víc tam není. Odměny za objevování nejsou žádné (které by za to stály), takže opravdu žádný důvod se v tom prostředí toulat, což je škoda, protože je vizuálně a stylově úžasně s využitím některých známých skutečných míst ze středozápadu USA, tak, jak by vypadaly za 1000 let.

Hlavní hrdinka Aloy je pak jedna z nejlepších hlavních herní postav, které se kdy objevily. Z fleku ji můžeme srovnávat s živoucí a propracovanou Larou Croft z poslední TOMB RAIDER trilogie, kdy podobnost a propracovanost postav je určitě čistě náhodná ;). Pokud se vám líbí Lara, budete mít Aloy asi ještě radši.

A teď k tomu, jak hra běhá na našich PC ….

Spuštěno: 444x