RECENZE hry a TEST výkonu PC: GEARS 5 je překvapení roku a nejlépe vypadající hra dneška? Tisk E-mail
Monday, 09 September 2019
RECENZE hry a TEST výkonu PC: GEARS 5 je překvapení roku a nejlépe vypadající hra dneška?
Technické zpracování a test výkonu GPU a CPU

• RECENZE hry a TEST výkonu PC: GEARS 5

je překvapení roku a nejlépe vypadající hra dneška?

Původně konzolová XBOX série GEARS of War se už podívala i na PC, ale předchozí díly přeci jen působily značně archaicky a konzolově. Aktuálně ale vychází pátý díl, a i fandové série jsou překvapeni, jak moc tvůrci změnili věci k lepšímu a vlastně jak moc je hra jiná ve srovnání s předchůdci obecně. Druhé překvapení je pak v tom, jak skvěle tahle hra vypadá a především šlape. V době, kdy většina AAA her vychází ve stavu, za který by se dříve styděly i betaverze, GEARS 5 šlape bez problémů, a především nabízí úžasnou grafiku a běhá skvěle i třeba na Radeon RX 580.

• GEARS 5 – nová generace nastupuje

Gears of War série skončila s původním obsazením minulým dílem a pátý na něj přímo navazuje, ovšem už s „novou generací“ postav. Doslova. To samozřejmě neznamená, že se ještě nepotkáte se starými známými. Pokud jste předchozí díl nehráli, není to nutné, novinka se dá užít i tak. Navíc jde především o ten příběh a tvůrci tak kvůli tomu dali do hlavního MENU hry parádní video, které vás provede událostmi minulých dílů, takže i když jste je nehráli, o nic nepřijdete.

GEARS 5 vzalo ten stejný akční koncept předchůdců, a pořádně jej vylepšilo. Důraz je kladen na masivní příběhovou kampaň, trvající nejméně 15 hodin s mnoha dechberoucími a napínavými filmovými momenty, kdy grafické zpracování, herecké výkonu a nadabování jednotlivých postav, to je naprostá extra třída! Příběhově sice není hra tak objevná a nevymýšlí nic zásadně nového, ale to neznamená, že si ho pořádně neužijete, a hlavně je to jízda od začátku do konce!

Nové postavy jsou vynikající, mají hloubku a máte o ně zájem. Dokonce i starší postavy byly zakomponovány s novou pečlivostí, hloubkou a kvalitou a výsledek překvapí v maximálně pozitivním dojmu. A to zdaleka nekončíme. Pak je tady ona klasická surová akce, kdy si jistě pamatujete, že předchozí díly byly hlavně o tom, že běžíte od překážky k překážce, vždy když někam doběhnete, tak v prakticky prázdném prostranství se najednou začnou objevovat nepřátelé. GEARS 5 celé tohle pojetí změnilo.

Nabízí polo-otevřený svět, kde se budete přesouvat poměrně zábavným způsobem („vznášedlem“), přičemž si mezi tím budete užívat interakce postav. Dokonce můžete narazit na vedlejší mise, které sice nejsou extra zajímavé, ale nabízí slušné odměny a prostě rozbíjí tu jednotvárnost starších dílů. Svět GEARS 5, kdy navštívíte místa ze starších dílů, jež se samozřejmě výrazně změnila, působí mnohem uvěřitelnějším a živějším dojmem. Výrazně lepší je i interakce s nepřáteli, kteří se už často nezjevují odnikud, ale jsou většinou již v oblasti, věnují se svým věcem a vy tak můžete iniciovat kontakt podle svého, včetně možnosti tichého zlikvidování apod. Jinak samozřejmě hlavní koncept akčních přestřelek, zbraní a pohybu byl jen vylepšen, nikoliv zcela změněn, protože GEARS 5 má svůj dobrý styl. Přibyly RPG prvky, užitečné schopnosti a prostě hloubka k jinak tradičním mechanismům.

Hra kromě kampaně čistě pro jednoho hráče, nabízí i možnost kooperace. A to dokonce split screen i na PC! Samozřejmě je zde také klasický multiplayer s několika režimy. Do multiplayeru se bohužel procpaly mikro (makro) transakce, jsou sice jen kosmetické, ale zase. Koupíte si za velké peníze hru a stejně si musíte kupovat další věci? Škoda, bez mikrotransakcí by to bylo určitě lepší.

Nicméně pozitiva naštěstí převládají a další překvapující stránkou nového GEARS 5, je technické zpracování a celková optimalizace. Společnost tvůrci hry a Microsoft totiž úzce spolupracovali s AMD a výsledkem je asi nejlépe vypadající hra současnosti, která výborně funguje od prvního dne a ani nepotřebujete ultra high end grafiku, abyste si tu nádheru mohli doma vychutnat. Jak tedy šlape?

Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Spuštěno: 545x