První monitory s rozlišením 8K (7680x4320) míří na trh! 32“ DELL UP3218K a LG LM315 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 06 leden 2017
altZatímco se mnozí stále ještě trápí na zoufale neostrém FullHD na trh míří rozlišení 8K!

 

 

 

 

Pokud už jste viděli v akci 4K monitor s jeho parádní ostrostí a jemností, asi už se nemůžete na FullHD obrazovku ani podívat. FullHD je dnes dobré tak leda na 5“ telefon, na velkém monitoru už je to podívaná jak s pískem v očích ;). 4K monitory jsou už cenově dostupné a stávají se mainstreamem. Nicméně spousta lidí dává přednost monitorům „na půl cesty“. Tedy panelům s rozlišením 2560x1440 apod. Kromě zajímavé nabídky monitorů je důvodem většinou výkon.

Problém je, že ač jsou 4K monitory dostupné už za rozumnou cenu a už za 10 tisíc koupíte slušný monitor s tímto rozlišením, v současné době nekoupíte slušnou grafiku pro 4K za rozumný peníz. To nejvýkonnější, co se v obchodech nachází dnes je GTX 1080 a ta je pro FullHD overkill, pro 2K je tak akorát a pro 4K už ne vždy stačí. NVIDIA má sice TITAN X ale ten se běžně neprodává a hlavně stojí 38 tisíc v obyčejné referenci, což není rozhodně rozumná cena. A i ten má co dělat, aby dával v současných hrách ve 4K alespoň těch 60FPS a ne všude to zvládne. No a někteří z nás mají hned tři 4K monitory …. A žádnou grafiku, která by to byla schopna utáhnout :(.

A teď si představte, že na trh už míří monitory s rozlišením 8K!

  • 32“ DELL UP3218K

Toto je první monitor s rozlišením 7680x4320 na 32“ údajně OLED panelu. To je 33200000 pixelů a hustota 280ppi! Pro srovnání, 3840x2160 (4K) na stejné úhlopříčce je jen 8300000 pixelů a 140ppi. A o tom jak mizerně a hrubě proti tomu vypadá 2560x1440 nebo dokonce 1920x1080 rozlišení na stejné velikosti panelu svědčí 93 resp. 70ppi v jejich případě.

DELL UP3218K nabízí špičkové parametry, 10bit RGB, REC 709 a hromadu dalšího. Ke grafické kartě ho musíte připojit dvěma DisplayPort 1.3 konektory najednou. Má samozřejmě pivot atd. A kolik za něj? Inu levný není, stojí 5000 dolarů, tedy nějakých 157 tisíc korun vč. DPH.

Ale nebojte, už letos se na trhu objeví cenově dostupnější 8K monitory. Jeden chystá LG s jeho LM315, s AH-IPS panelem, který se má začít vyrábět v březnu (03/2017) a další uvede SAMSUNG. Na trhu půjdou pravděpodobně v druhé polovině roku. S těmito monitory ale vyvstává problém. Když nemáme dnes na trhu běžnou grafickou kartu za rozumnou cenu s dostatkem výkonu pro 4K při 60FPS, co teprve dostatek výkonu pro rozlišení se 4x více pixely? No a co kdybych chtěl své tři parádní BenQ BL3201PT 4K monitory vyměnit za tři 32“ 8K monitory? Sakra …. AMD a NVIDIA, trochu výkonu do toho umírání. Dobrou zprávou je, že 3x 4K monitor je výkonem méně náročný než jeden 8K, takže pokud se v dohledné době (tedy letos), objeví grafická karta použitelná i na 8K, budu mít konečně vyhráno :).

A co vy? Také vás trápí extrémní nedostatek grafického výkonu a naprosté ignorování potřeb zákazníků ze strany AMD i NV, kdy jen NV sice něco výkonnější nabízí, ale za high end cenu to není výkon, který by něco řešil, protože je prostě nízký. 8K monitory jsou tady a NVIDIA s AMD naprosto zaspali :(.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 18:30:22
avatar
Zaspalo AMD a tým pádom aj Nvidia logicky - načo sa snažiť ak netreba.

Ale takto to bolo vždy, že čo sa náročných hier týka + daného nadštandardného rozlíšenia na svoju dobu, tak grafiky nikdy nestačili.

Ono rastie rozlíšenie - čo má dopad na grafícký výkon prirodzene, ale zároveň sú stále náročnejšie aj hry na grafický výkon a to je smrtiace kombo pre grafiky.

Osobne mne ešte nejaký čas bude 1440p stačiť...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 18:35:02
avatar
Navíc takhle to bylo i když se hrálo na jednom monitoru ... natož teď, když se hraje na 3 i více ... to je prostě moc velká nálož.
eddwardiq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 20:03:32

nemyslim si ze by niekto zaspal... nie je mozne z roka na rok 4 nasobne zvysit vykon... vsetko chce svoj cas...
a uz vobec to nie je vinou AMD ci Nvidie...
problem je v tom ze sme desatrocie trcali na 1080p monitoroch a zrazu na nas vypustia 4K a vyssie monitory... je to velmi velky jednorazovy skok vo velmi kratkom case a nie ze nie...
ak je niekde koren problemu tak v TSMC a vyrobe ako takej, dlhe roky sme trcali na 28nm cipoch, cim sa vykon nemohol razantnejsie posuvat dopredu a toto je potom vysledok... a kym bude 16/14nm aktualny tak vykon pre viac ako 4K 60fps tu nebude.

Ja s 1440p vydzim dlho, na jesen som vymenil 8 rokov stary FHD za 1440p takze neplanujem nic menit este par rokov
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 20:51:17

Presne tak ze strany vyrobcu karet nikdo nezaspal jen proste rozliseni a vykon karet nejdou dopredu rovnomerne.Udelat pro vyrobce tv nebo monitor s vysim rozlisenim neni problem ale udelat tak vykonou kartu je mnohem technologicky narocnejsi ukol nez nake rozliseni.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 18:49:03

DD nez se objevi pouzitelna karta na 8k tak uz bude 16k.A uz jen cekam za treba 2 roky jak budete rikat vasi oblibenou hlasku ze 4k oproti 8k je jak nasypat si pisek do oci Videl jsem konecne 4k nazivo a ma to dobry ostry obraz a kdyz prijdu domu na moje 1080 nemam s tim nejmensi problem podle mne jste moc rozmlsani Chcete 1080p pc staci 20k plus chcete 4k pc? 50k plus chcete 8k 100-150k plus a ted se jen zamyslet ano mam ostrejsi obraz ale za jakou cenu a co pomer cena vykon
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 19:33:14

Momentálně zbytečný monitor,zůstanu u svého fullHD 27 a stále mi bude dlouho stačit Tento monitor výše uváděný dle mého má max uplatnění v DTP a grafice,pro normální využití je k ničemu,když jsou highend GK které mají problém uživit 4K natož 8K a filmů ve 4k je také jako šafránu natož 8K neznám jedinný Dle mého to je jako kdysi u vietnamce čím víc proužků tím víc adidas Kdyby spíš uvedli nove technologie jako OLED apod do realu místo těchto nesmyslů teď se vývoj ubírá úplně nějak divným směrem,vše je jen o mamonu a vývoj skoro nula Kde jsou ty časy když jsem běžel koupit v té době ati all in wonder 9800 za 10k abych si mohl zahrát novou hru,dnes jsou dá se řící všechny hry stále na stejné kopyto a i proto nemám už 5let důvod upgradovat svou sestavu Sice už musím ubrat na detailech trochu ale stále si zahraju dá se říct vše
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 19:33:02
avatar
tak FullHD + 27" by som osobne už nechcel, podľa mňa je pre FullHD ideálna uhlopriečka od 21,5 do 24". Potom je už hrubý raster displeja...

GTX9800?...s hrami súhlasím, strašne to upadá a pretláča sa konzolové ovládanie, Crysis pôvodný, to si chcel zahrať skoro každý na vysoké detaily. Ale málokto na to v tej dobe mal PC.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 20:43:35

Souhlas se Shadow 27 je pro fhd moc pokud byste na to koukal z vetsi vzdalenosti tak ok ale pri normalni to je opravdu moc pro 1080.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 21:04:25

2560x1440 na 32 palcov je tiež malo? Nikde som to zapnuté v predajni nevidel preto sa pýtam
JaraCimrman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 21:47:10

ja mel 1440p 32" monitor kratce doma a musel jsem tak 15cm od obrazovky abych rozeznal jednotlive pixely, bude to mozna jeste jemnejsi nez 1080p na 24"

edit: tak dle DPI kalkulatoru https://www.sven.de/dpi/ je oboji naprosto totozne 92 PPI pri 1080p na 24" vs 1440p na 32"
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 22:35:30

dik
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 13:31:38
avatar
Jake GTX9800? Borec jasne mluvil o ATI 9800 all-in-wonder, ve sve dobe bych rekl nejvhodnejsi herni grafika na trhu. Budes asi mladsi rocnik.

Pro FullHD taky preferuji velikost 24 palcu. Na te 27ku uz bych precijenom preferoval aspon QHD. Dost me ale stve, ze s freesnycem to stoji to same co 4K :/
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 18:16:40
avatar
Ano, som mladší ročník. Ale evidentne ma treba čítať pozornejšie.

Bola v tom komente pôvodne reakcia na Crysis, preto som v odpovedi uviedol GTX9800 s otáznikom, či nejde o tú grafiku. (Odpovedá dobe, kedy bol Crysis aktuálna záležitosť). All in wonder 9800 by dávala Crysis ťažko....


To už ale nie je vidieť - koment bol zeditovaný - dá sa to vidieť z dátumu komentov, kedy už má moja reakcia na príspevok "Boreczmostu" skorší dátum ako jeho príspevok. Toto je dobré brať v úvahu, než mi rovno odpísať podobným štýlom .
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 18:49:46

Když vyšel Crysis, nejsilnější grafika byla 8800GTX.
To byly časy, kdy se čekalo na new generaci grafik a ne jako dneska, kdy nás tlačí k upgradu uhlopříčka displaye

Pardon 8800Ultra
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 18:56:09
avatar
V tom máš pravdu. Ja som Crysis hral prvýraz na 8800 GTS 640MB. Dnešné hry sú na výnimky samozrejme dosť úbohé žial. Chcelo by to viac sa zamerať na hrateľnosť a návykovosť, kedy hra chytí a nepustí.

Ešte k 8800GTX, ano to bola najaktuálnejšia generácia vtedy (G80 čip)...9800GTX je nástupca na G92 a tie grafiky neboli ďaleko od seba.

Crysis dával zabrať slušne ešte aj neskorším generáciám grafík ako GTX285 či dokonca HD5870 (v patričnej kvalite samozrejme).

Celkom dobrý postreh teda, chválim ťa, len by to chcelo menej účtov a bolo by to fajn .

a než som dopísal koment, tak som klikol DDworld v druhom okne a ešte si pridal tú 8800Ultra, no čo ti poviem, tam nie je v jadre žiaden bonus, je to len GTX8800 na silnejších taktoch a používa čierny chladič, líšiaci sa od 8800 GTX
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 19:01:38

Ano, rozdíl byl v taktech, ale Ultra byla samostatná grafika, tak ji považuju za samostatný high end.

A můžeš mi vysvětlit, těch vícero účtů?
Dost by mě zajímalo, kdes k tomu přišel
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 19:30:04
avatar
Intuícia, aspoň neničím ranking ostatným, ehm v snahe trafiť účet niekoho iného v snahe nasypať mínusky. a trávim čas v Skyrime

Na sviatky, si sa celkom slušne pripravil, musím uznať, škoda iba, že nehrám tvoju hru, tak ako si to predstavuješ. Ale stolking ti ide, môj účet hojne kontroluješ, či nie som náhodou Online/Offline a prípadné porovnanie času prihlásenia s inými účtami. Počet zhliadnutí môjho účtu krásne narástol, už cez 12 000, úplne za všetky zhlidnutia nemôžeš, ale aj tak je to milé od teba.

//: jj, len si tlieskaj, ale pls. mi nepíš osobné správy ako prišiel VelDro alias sebesta voľakedy na kávičku.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 19:40:40


Tak mladý a už tak paranoidní ... Tleskám

\\ Měl by si s tím něco dělat. Myslím to vážně.
Rozhodně paranoia není v pořádku.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 20:04:40
avatar
@Varin

Tak posledný flame odo mňa:

Citace:
Měl by si s tím něco dělat. Myslím to vážně.
Rozhodně paranoia není v pořádku.


Kiež by to bola paranoia, už len kvôli iným účtom, ktoré spozorovali priveľa krivého hodnotenia za posledný čas - pritom ja som nadosah, od teba mi to už nevadí...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 20:07:37

Stejně nechápu jak můžeš někoho obvinit z Tvé intuice.
To bych si ani já nedovolil. Ale OK. Hodně štěstí.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 22:07:29

Jinak nehraju na digiauru. Neřešim jak je tu kdo dlouho.
Vaše hieararchie tady mě moc nezajímá. Já se chci něco dovědět, pokecat!

Takže tolik k tvému obvinění.

PS: Nežer to tolik a věnuj se tomu, co tě baví, ale s mírou ;)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 19:32:08
avatar
Prostě lepší rozlišení tu bude pořád dřív a hardware ho bude jen dotahovat a nejspíš nikdy nedotáhne ... tomu se říká pokrok.
Myslím, že o trápení a písku v očích nemůže být vůbec řeč ... pokud na to člověk nekouká z půl metru
Stejně jako nedám za grafiku 20tis, ani za monitor nedám těch deset tis.
Každý má ten poměr nějak nastavený. Stejně si myslím, že nejrozšířenější rozlišení je pořád Full HD
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 20:08:03

Měl jsem mnoho monitoru, v poslední řadě velmi kvalitní 24" FHD IPS, poté Benq 27" FHD ultralevne IPS a překvapivě pěkný obraz. Ale už přece jenom trochu "zoubkovatěl". Na lance jsem seděl u 1440p to byl skok hodně velkej a viditelnej, odpadá ten moment AA a jede se bez něj což částečně kompenzuje nárust potřebného výkonu. Teď mám 29" 2560*1080 a maximální spokojenost. 21:9 je na filmy a hraní 80% her bomba. Pokud hra podporuje tohle rozlišení (nehraju starý hry) Aktuálně Battlefront, Overwatch, Killing Floor 2, Act of Agression, Zaklínač 3, HOTS, RS6 Siege. RX 480 to dává s přehledem jak u čeho medium až ultra detaily, vypnuté AA protože není třeba. Obraz je opravdu znatelně hezčí než na FHD 27" a o dost i na 24". Dalším krokem bude monitor jedině s freesync ideálně zase nudle. Bohužel ty masakrální 32" mají obraz neskutečněj (jeden jsem na chvíli testoval) Ale nepřesvědčilo mě to dát za něj 22k. Mám na to a můžu, ale mám své hranice. Tzn ideál vga do 8k a skřípu zubama viz první várka RX 480 A monitor podle chuti a ušetřenýho keše ideálně max 10k a pak musí vydržet alespoň tři roky
JaraCimrman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Seems legit 2017-01-08 21:43:33

Nekteri z nas maji tri 4k monitory a chteji na tom hrat 4k hry? By me zajimalo kde takovyho joudu najdu. Proc by nekdo takovy monitory mel kdyz nemuze vyuzit jejich plnej potencial?
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 21:59:00
avatar
8K a hrať na tom WOT...
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pro 2017-01-08 22:15:04

statickou analýzu obrazu 8k dejme tomu (CAD, CAM, DTP apd.), ale pro hraní her je to nesmysl a zbytečné mrhání výpočetním výkonem, který ještě ani není k dispozici.
PatchmaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 11:33:46

No, stále vlastním 9 let 22" ASUS VW222S (1680x1050) a dokud neumre, asi menit nebudu...sice bych si klidne mohl koupit lepsi, nicmene zatim me tohle staci. A 4k me zatim taky extra nelaka, spis 2k. Ale takove HDR, IPS ci OLED, FreeSync + 27-32 palcu monitor, to me zajima.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-08 23:56:16
avatar
Osobně mám 1440p na 25" a myslím,že je to optimální poměr požadavek na výkon vs. jemnost
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 01:42:27
avatar
1440p je na 25" moc jemné. To se hodí spíše na 27", samozřejmě můj subjektivní názor, jako vždy
eddwardiq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 08:00:31

asi mas rovnaky DELL ako ja
podla mna uplne v pohodicke jemnost... zaujimave bolo ze ked som ho prvykrat zapojil tak mi Win 10 nastavil skalovanie UI na 120%, ale vratil som to na 100% a v pohode...
s GTX 1080 je to rozlisenie presne akurat pri pouziti post process AA... pripadne maximalne na MSAA 2x, na vyssie uz nema vykon pre 60fps v kuse
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 01:41:45
avatar
tak vzhledem k tragickému (ne)škálování UI v OS a hlavně hrách jsou taková DPI nepoužitelná i kdybyste na to měli mimozemský HW co to v těch 60fps utáhne
eddwardiq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 08:03:48

s tym skalovanim suhlasim... to je podla mna velka brzda rozsirovani vysokych rozliseni... nikto sa nechce pozerat na rozmazane UI v OS v aplikaciach ci hrach a ked to clovek necha bez skalovania na 100% tak vsetko bude extremne malicke...
postupne sa to zlepsuje ale este je dlha cesta pred nami...
ved ani ten Steam co je zaklad nepodporuje skalovanie
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 08:55:41

Tak ono bohužel bylo rozlišení na PC poměrně dlouho zabetonované na stálých hodnotách. Stačí se podívat jak dlouho sloužilo rozlišení 1080p jako etalon výkonu grafických karet. Notebooky byly snad víc jak 10 let a bohužel stále jsou osazovány panely s nehorázně nízkým rozlišením 1366x768. Takže drtivá většina uživatelů dnes kouká na monitory s rozlišením v rozpětí 1-2 megapixelů.

A je otázka, proč tomu tak je. Kdo to zabetonoval?Grafické karty na to dlouho neměly dost výkonu, dodnes top karty dají 1440p, ale na 4K už je to slabé. Výrobci panelů určitě taky nespěchali s vývojem panelů s vyšší hustotou obrazových bodů a mrkvosoft to očividně taky dost podcenil.

Takže teď se najednou hráz protrhla a během pár let přecházíme z 1080p až na hypotetické 16x vyšší rozlišení 8K. Nikdo na to nebude mít výkon a nikdo na to nebude mít oči, protože windows a jeho apky to nebudou umět škálovat. Takže 8K monitory budou prodávány včetně lupy .
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 07:50:37

problem je v tom, ze krome technologickeho pokroku her se pri prechodu na 4K rozliseni znasobi pozadavky na vykon jeste navic 2x (oproti 1440p)
4K je navic porad pomerne maly trh, takze je logicke, ze to zatim zvlada jen absolutni HW spicka
pro me je porad herni svaty gral 34" ultrawide 100hz 3440x1440, dnesni hardware to nakrmi a obcasny problemy s kompatibilitou za ten zazitek stoji.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 08:40:26

Otázka je, zda ten nárůst v rozlišení není až přehnaný. Těch profesí, které takové rozlišení využijí je opravdu málo. Pro výrobce grafických karet to bude samozřejmě problém. Pokud tu léta bylo jako etalon rozlišení 1080p s nějakými cca. 2 megapixely, tak bylo jasné, že už 4K s více jak 8 megapixely bude pro grafiky problém a taky že stále je. Zatím to vypadá, že teprve letošní karty budou schopné jakž takž reálně provozovat hry ve 4K a to se pořád bavíme o top jednočipech. Mainstream grafiky mají pořád problém i s 1440p. 8K je oproti 4K stejný skok nahoru jako 4K versus 1080p. A velmi pochybuji, že pro hry tu v dohledné době bude něco, co bude schopné vykreslovat v 8K rozlišení. Přeci jen je to přes 33 megapixelů.

Trochu si říkám, zda to najednou nejde moc rychle. Zvlášť když windows a jeho aplikace s vysokým rozlišením mají často problém. V případě videa pak je zase otázka, na čem to chtějí distribuovat. Směšné lisované kotoučky nepřipadají v úvahu a datové toky, které to bude generovat zase budou noční můrou ISP (nejen z pohledu streamování, ale hlavně z pohledu warezáků, kteří to budou tahat přes torrenty nebo share servery).
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-10 09:01:02
avatar
Záleží také jaké hry. Některé starší hry zvládnou vyšší rozlišení a i když s texturami nikdo nic neudělá, objekty jsou vidět ostřeji a dál. Navíc řada her má méně náročnou grafiku a rozlišení je v nich znát.

Také si myslím, že poměrně často vyšší rozlišení a vyšší framerate dají obrazu víc než kvalitní stíny a volumetrické osvětlení mlhy. Samozřejmě ideálem jsou max efekty, rozlišení i frekvence, ale čím lepší monitor, tím více volby má pak hráč podle svých preferencí.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 09:01:32

Ještě počkám (1680x1050)
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 10:14:04

Mám 23 FullHd monitor (LG),dívám se na něj tak s 100-120cm,žádné pixely nevidím.Nemám důvod přecházet na vyšší rozlišení,ostatně,sporné je jestli je lepší pustit si třeba zaklínače v rozlišení 1080p,na full detaily s vyhlazováním a se vším všudy než si ho zahrát sice na 4k ale sotva na medium bez vyhlazování a jiných efektů.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 12:21:45

Na více místech jsem viděl uvedený kontrast 1300:1, takže to OLED na 99% není. Spíše IPS + Quantum Dot.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 12:25:31

Jinak k 8k a vyšším rozlišením.

Zásadní výhodou takto vysokých rozlišení je to, že na nich mnohem lépe funguje interpolace, čili obraz s nižším rozlišením nebude tak zoufale neostrý a vyblitý jako na monitoru s rozlišením nižším.

Např. 1920x1080 je 16 pixelů (4x4), 2560x1440 je 9 pixelů (3x3), atd. Bude záležet na elektronice, ale nižší rozlišení by mohly na takovém monitoru vypadat "nativně" ostře.
eddwardiq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-09 16:34:52

cisto teoreticky ano, ale o tom sa presvedcime az ked to uvidime
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-10 08:57:50
avatar
8K je super, na řadu úloh půjde použít nižší rozlišení bez výrazné ztráty kvality (u 8K zejména 4K a FullHD). Na méně graficky náročné úlohy se vyšší rozlišení hodí, podle mě zejména u ostrých fotek (ne rozmazané hnusy vyfocené mobilem s mizernou optikou i čipem) bude vidět propastný rozdíl. Méně už u videa, u her bude záležet na hře a enginu, ale 1080p ani 4K rozhodně nestačí.
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-10 10:20:54
avatar
U mě je další stanice pokroku u monitorů 27" 2560x1440 nebo 32" 2560x1600. O jiném rozlišení neuvažuju. Velikost pracovní plochy je u mě více zásadní než fotografické rozlišení. Se slzou v oku vzpomínám na poměr stran 16:10.
Crusader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-10 15:58:17
avatar
Jako nejpodstatnější u nárůstu rozlišení, resp. PPI vidím to, že cca od PPI 320 / 8K@27" není třeba řešit nějaké nativní rozlišení, protože člověk už nemá z běžné vzdálenosti od monitoru šanci rozeznat rastr. Jinými slovy, když si na podobném monitoru pustím hru v 1080p/2160p, bude vypadat +- stejně jako na monitoru, který je 1080p/2160p nativně, v čemž vidím nemalou výhodu.

Třeba teď pracuju na 4K@28" monitoru, když v kreslení namaluju nijak nevyhlazenou křivou čáru, pořád z půl metru jasně vidím zuby od rastru, ale jsou tak malé, že se dá předpokládat, že při 8K už by tam nebyly.

Stejně tak mě fascinuje, jak všichni u VR motají dohromady nativní rozlišení panelu v brýlích a faktické rozlišení obrazu na vstupu a z toho plynoucí náročnost. Přitom jde jen o to, že screen-door efekt, který je způsobený fyzickým rastrem displeje můžu eliminovat jemným displejem a jaké rozlišení do toho ženu z PC už je lhostejné (a vyhladím ho případně pomocí AA)...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 372x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 624x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 996x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1053x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1735x
Komentářů: 6