AVAST místo toho, aby chránit vás a vaše data i před sledováním a sběrem, je sám prodával. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 02 únor 2020
altCelosvětově známá česká společnost byla příliš hamižná. AVAST si pod sebe pěkně nakálel.

 

 

 

 

Asi se shodneme, že pokud někdo tvrdí, jak nabízí super skvělé bezpečnostní aplikace, které mají chránit uživatele před viry, bezpečnostními průniky, sledováním a sběrem dat apod., že je hodně divné, když pak takhle firma vezme data svých zákazníků a vesele je prodává dál. Jenže přesně tohle dělal AVAST. Jsem velmi znechucen, ale nikoli překvapen.

Celosvětově známá česká firma, která má opravdu dobrý antivir a nabízí i širokou škálu extra placených služeb a řešení, přímo proti sledování vaší činnosti na internetu, se dostala do pořádně prekérní situace. A nemůže z toho vinit nikoho, kromě sebe. Profláklo se totiž, že ve velkém sbírá extrémně podrobná data uživatelů svých aplikací, která pak obratem poskytuje dceřiné firmě Jumpshot, která je pak za miliony a miliony dolarů prodávala s pěknou analýzou dál, společnostem jako Microsoft, Google, Pepsi, Home Depot a mnoha mnoha dalším. Podle zdrojů, které celou věci prozradily, jsou ty informace tak precizní a detailní (a tedy cenné), že ačkoliv jsou poskytovány anonymně, není velký problém uživatele poměrně přesně identifikovat. Prakticky vzato, AVAST vás zná líp, než vy sami a má váš pohyb po internetu a provoz detailně zaznamenán.

AVAST se tak stal okamžitě „miláčkem“ všech bezpečnostních expertů, novinářů a uživatelů po celém světě, kteří si pochopitelně velmi rádi praští, zejména když nám firma všem tak hezky rozdala klacky. Šéf společnost, Ondřej Vlček se poměrně rychle ale nešikovně snažil celou situaci vysvětlit a vyřešit. Oznámil, že firma Jumpshot končí. Údajně ale vše bylo v souladu s GDPR, a osobně podnikání se sběrem uživatelských dat prý nikdy nepovažoval za prioritní a uzavření firmy tedy považuje za správnou věc. Ačkoliv to prý negativně ovlivní některé zákazníky jako jsou právě Microsoft, Google, Pepsi, Home Depot.

Celé vyjádření osobně beru jako výsměch nám všem, kdy šéf Avastu evidentně nepochopil (nebo se tak tváří), o čem to vlastně celé je. Mluvit o tom, jak negativně budou ovlivněny firmy jako Microsoft, Google, Pepsi, Home Depot tím, že nedostanou uživatelská data, která by mít v žádném případě neměla, je výsměch na druhou, speciálně od AVASTu. Ten, co by bezpečnostní firma nabízející řešení a aplikace, které mají chránit uživatele před sledováním a sběrem dat (což vehementně inzeruje každému kdo používá její Avast antivir apod.), ve velkém sbíral, analyzoval a dál prodával detailní data uživatelů. Tedy dělal přesně to, před čí inzeruje, že své uživatele chrání a brání.

Z toho se prostě vybruslit nedá. Tím spíše, že problémy kvůli sběru dat nemá AVAST v poslední době poprvé. Jeho doplňky pro prohlížeče jsou velmi problematické. A dělají vlastně pravý opak toho, co Avast inzeruje. Tedy místo ochrany uživatelských dat, je vlastně sbírají. Za vše samozřejmě může ta úžasná lidská vlastnost jménem hamižnost. AVAST si jako firma vedl velmi dobře, takže opravdu nechápu, proč někomu stálo za to, prodávat uživatelská data, když je to zcela evidentně v přímém rozporu s hlavním záměrem celé firmy a vším, co inzeruje. Prostě někomu vlezly peníze na mozek.

Inu AVAST bude po zásluze potrestán. První trest přišel hned, v podobě samozřejmě velmi pěkné „reklamy“, která se AVASTu díky této kauza dostane. Následně prudce spadla cena akcií (ze 165 na 120 a pád pokračuje) a s ní i hodnota a pověst firmy. No a samozřejmě uživatelé jsou velmi znepokojeni. Osobně jsem používal Avast antivir téměř na všech PC více než dekádu a samozřejmě jsem nebyl sám. Po tomhle opravdu nevěřím AVASTU ani slovo. Je to nepříjemnost, protože antivir mají opravdu dobrý (a zdarma) ale placené další věcí, za téhle situace každý, kdo bude AVAST v placené podobě dál používat, tak je blázen. Je evidentní, že samotný sběr dat, je i přes existující GDPR nařízení EU, extrémním problémem nadále. Obchodování s daty a speciálně sběr uživatelských dat a sledování uživatelů na síti, by mělo být naprosto zakázáno a přísně postihováno. A speciálně firmy jako AVAST by měly být těmi, které by měly stát na straně uživatelů, aktivně bránit sběru dat a monitorování uživatelů, a hlásit ty, kteří sběr a monitoring dat provádějí.  

AVAST si tak pořádně nakálel do vlastního hnízda a velmi těžko z toho vybruslí. Tohle by mu klidně mohlo zlomit vaz, protože proč by teď někdo měl téhle firmě věřit, že to s bezpečností svých zákazníků myslí vážně? Zejména po tom směšném vyjádření šéfa společnosti, jak to teď chudinka Microsoft, Pepsi, Google a další budou mít těžké a negativně je to poznamená. Je evidentní, že šéf firmy místo toho, aby si okamžitě začal sypat popel na hlavu a plazil se s omluvami před řadovými uživateli a platícími zákazníky jeho aplikací, tak místo toho spěchal líbat zadek akcionářům a velkým firmám.   

Jsem toho názoru, že okamžitě by mělo být zahájeno vyšetřování. A mimo jiné se také podívat, zda AVAST náhodou nepoužíval klamavou reklamu, protože zjevně dělal pravý opak toho, co inzeroval. Tedy místo ochrany vaši dat, je sám sbíral a prodával. Každopádně můžeme bezpečně říci, že AVAST a bezpečnost jsou dvě věci, co nejdou dohromady … A to je docela problém pro bezpečnostní firmu. Smutné, ten kdo o všem rozhodoval, zaslouží minimálně zavřít a pověsit za uši do průvanu. Už je mu to ale asi jedno. Má vyděláno (alespoň pokuta?), ovšem AVAST jako firma může začít prakticky od nuly, protože nikdo při smyslech mu nemůže teď věřit a zaplatit ani korunu za její bezpečnostní programy a služby, když s bezpečnostní zjevně nemají nic společného.

Je to obrovská ostuda ale také zjevný systémový problém …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 02:04:16
avatar
Nesbíral data jenom od těch, co používali nějaký ten doplněk v prohlížeči? Něco takovýho jsem četl ale nevím jak to přesně bylo.
Já free verzi od Avastu používal, takže by mě zajímalo, čím ho nahradit, aby to bylo zadarmo.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 05:26:09

Antivir má přístup do celého PC, takže jestli prodávali data, tak rozhodně nepotřebovali ještě nějaký doplněk.

Jestli si někdo platí, aby ho nesledovali a přesto o něm Avast data prodával, je to na obrovskou žalobu. Česká firma = že ji US zákony finančně zabijí. US firma by dostala max. směšnou pokutu.

Roky jsem používal Aviru, byla v pohodě, ale občas vyskočilo nějaké okno. Před 2 měsíci jsem přešel na Kasperskýho a jsem v pohodě - neotravuje vůbec. Bere o maličko míň paměti i procesoru než Avira. Ale při otevírání nějakého programu občas jen trošičku zpomalí(kontrolou) PC, ale to mi nevadí, to zpomalení je skoro neznatelné(0,1-1s). To Avira nedělala.
Ale zadarmo je jen antivir..., což mě bohatě stačí.
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 23:06:02

Ano, antivir má přístup do celého PC, ale tohle se týká opravdu jen doplňku v prohlíženči. Nenapadá mě jak legálně využít ostatní info z PC. Pro markting je důležité jak se chováme na webu, ne co máme uložené na disku.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 11:16:36
avatar
comodo
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 16:03:17

Místo Comodo mám TinyWall. Je úplně jednoduchý a lépe se mi v něm blokuje komunikace. Nijak neotravuje.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 08:57:35
avatar
já používám Bitdefender…
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 08:08:41

Problém není ve sběru dat jako takovém. I odborníci se shodují, že v rámci boje proti malware a virům to skoro ani jinak nejde. Problém je ale v tomo:
1) Že detailní data (nikoli nějaký agregát či statistiku), u kterých není těžká deanonymizace, dále prodávají
2) Souhlas se sběrem a zpracováním takových dat je udělán stylem opt-out, nikoli opt-in (jinými slovy v defaultním nastavení se sbírá)
3) a našlo by se dalších možná 10 problémů

Osobně jsem zvědavý, jak tu zapracuje GDPR, protože data v této, byť pseudoanonymizované podobně jsou pořad osobní data chráněná GDPR - momochodem, dle rozhodnutí nějakého soudního orgánu jsou anonymizovaná data, u kterých existuje byť jen teoretická možnost deanonymizace, osobní data). Pokuta by mohla být dost mastná.

Jinak Avast už několik let nepoužívám. když začal otravovat nějakými vyskakovacími okny a podobnými blbostmi, přešel jsem na BitDefender - funguje dobře a člověk o něm prakticky neví.
JanM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 08:20:38

Myslim, ze je potreba zminit, ze sbirani a prodej osobnich dat bylo pouze u FREE verze a pouze pokud tomu dal clovek vyslovny souhlas. Obrázek
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 09:47:21

??
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 11:08:44

Problém je, že ty data nejsou anonymní

A je otázka, jak dlouho tam tahle volba je. Nevím, naposledy jsem Avast instaloval tak 5 let zpátky, takže si to nepamatuju. Ale co sleduju aktuální kauzu, tak se píše, že tam tahle volba minimálně v loňském roce nebyla a bylo to defaultně zapnuté.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 09:46:51

Avast, sto programů v jednom, ani nevim na co jsou.
Vlastní instalace a všechno to povypínat.
Prodavali informace a poškodili si jméno které léta budovali.
---
Chamtivá firma

https://byznys.ihned.cz/c1-66714600-avast-prodaval-detailni-data-prestal-chranit-uzivatele-je-to-chamtiva-firma-rika-jeji-byvaly-zamestnanec
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 11:20:59

Antiviry jsou mrtvé, může za to Windows Defender ve W10, který je zcela zdarma.
Ano, taky jsem víc než dekádu instaloval Avast (Free!) na kde co, ale s touto praxí jsem skončil pár let nazpátek. Byl to čím dál vlezlejší soft, pořád vyjížděly hoax okýnka typu "Váš počítač může být napaden! Vyřešte to se 75%ní slevou...", atp.
Šlo to do prdele...

Avast už dávno není (pouze) antivirovou firmou, hledaj zkrátka a jednoduše byznys, kde se dá.
A s tím Jumpshotem to je taky úsměvné, tu firmu v zásadě pořizovali za jiným účelem, než jak ji teď ruší. Je vidět, že z ní vysáli jen lidi a know-how - prázdnou "skořápku" pak použili pro tento pofidérní byznys s prodejem dat.
Bohy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 10:12:18
avatar
Všechny antivirové firmy přeprodávají data , je jen otázka kdo v tom umí chodit a na koho to praskne
Na síti není soukromí,tak s tím počítejte a tak se chovejte!!!
Loader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2020-02-03 08:33:35

Anonymni je ten ktery umi byt anonymni... staci premyslet a pouzivat spravny prozhlizec (urcite ne Chrome, IE, FF) a VPN.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 10:16:37
avatar
Nejlepší pro chod pc je antivir žádný, nebo když už, tak integrovaný Defender je dostatečný.
xxx_88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 10:58:54

Tyjo to jsou mi problémy. Každá druhá společnost pracující s online softem si nějaká ta uživatelská data škudlí pro sebe a pro svůj rozvoj, prodej je další věc. Pokud máte společnost dělající sw (antivir) který má přístup do celého PC tak pochopitelně máte přístup k více datům než kalkulačka, ale i ta kalkulačka dokáže dost dat nasbírat když je autor šikovný. Neříkám tím že je to správné či dobré, to ani omylem, jen říkám že to tak prostě je.
Co se jinak týče avastu, utekl jsem od něho již před nějakým tím rokem, antivir to byl asi dobrý, ale ty zkur*ené reklamy co každou chvíli vyskakují typu "nezabezpečený PC, kupte si tuhle ochranu, vyčištění PC, ..). Ze všech free antivirů jsem nakonec koupil ESET licenci na ebay, na což tedy fakt hrdý nejsem, ale od té doby si platím ESET (oficiálně již) doteď a jsem s ním maximálně spokojen.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 11:08:42
avatar
Existují jediné 2 antiviry a to je Eset a Kaspersky. To ostatní jsou jen takové pozlátka a pokusy o antivir.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 12:10:52
avatar
No ten Kaspersky nevím,nevím instaloval jsem nové pc noví hdd (ssd) a Kaspersky dostal jsem ho jako bonus k jinému zboží antivir udělal test a na nové instalaci hned 10 virů ?? čuměl jsem jako puk po druhé kontrole našel už jenom 4 ihned to šlo z mého počítače a vrátil jsem se ke klasice a to je Eset od té doby klid.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 15:52:58

No nevím.
Mě na 4 roky používaném PC našel 5 virů a všechno byly cracky. Takže za mě je v pohodě, nenašel nic, co by neměl.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-06 18:13:15
avatar
Eset stojí za ... a na aféru s Kasperskym se už zapomnělo?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-06 18:17:43
avatar
error
KlauCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 11:40:20

Pokud si kdokoliv myslí, že ostatní to nedělají tak je velmi lehce řečeno naivní (neplést si s Na i v ní )
Nebudu se zastávat ani Avastu ani dalších ale jejich prohlížeč mne víc než stačí na to, aby mne uchránil od reklam a mám ho zdarma takže ho klidně budu používat i dál včetně antiviru zdarma ( kdo potřebuje antivir co opravdu funguje tak ho využívá jen pro to, že ví že dělá něco co ho může ohrožovat, což nedělám) A jestli o mně prodali info že chodím na DDWorld či další obdobné stránky + mail.........ok když jim to pomůže mi přidělit reklamu kterou mi v zápětí securitibrowser zamezí . Něch sa páčí
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 14:08:27
avatar
že ti to nevadí je fajn, ale zamysli sa nad tým. Zarobili na tebe bez tvojho vedomia a nekalo. To ti nevadí? Potom sa nečudujme kto nám vládne a nikomu rozkrádačky v miliardách ani nevadia. Pri pive pindáte a to je všetko.
KlauCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 16:08:06

1. Pivo nepiji 2. Zloděj co křičí chyťte zloděje není důvěryhodný zdroj. 3. každý má dnes mobil a tam má uuuuuuuuurčitě placený antivir. A to bych řekl že je daleko přínosnější na sběr informací než PC ( Většina lidí co chodí skrze mobil na FB, nakupuje, platí, zkrátka komunikuje a browsí a to obvykle během pracovní doby si sami dělají větší problémy) Osobně pokud někdo o mne prodá info....ok a k čemu to asi někdo využije když mu nedám příležitost toho využít. Tak asi prodal absolutně bezcenné info a v podstatě jeden zloděj okradl druhého .
Pokud Ty osobně nemáš zabezpečené info o sobě a teď se Tě to hluboce dotklo na duši.....dobře ti tak. I na internetu tak jako na vozovce jak se chováš tak dopadneš.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 21:56:31
avatar
na pc mám comodo - platený, a nemám žiadne soc. debility ako fejsbúk a podobne. Takže zabezpečené info mám.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 12:26:31
avatar
Když je někdo tak blbej, že používá antivirus, tak už není pomoci a tohle je to nejmenší. Permanentně více či méně zpomalené PC, občas se něco nepovede a pád OS - ne, to nepopisuji zavirované PC, ale PC s antivirem .

Nepoužíval jsem antivirus na Windows XP (i dnes), neaktualizovaných W7 ani na různých linuxech. Měl jsem a mám jen aktualizovaný Firefox.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 13:43:42

antivirove firmy vydelavaji jen na pocitacove negramotnosti uzivatelu. tohle dalsi pekna ukazka, sledovat se nechal jen ten kdo si necetl instrukce pri instalaci. normalni uzivatel, kterej nehleda na pochybnych zdrojich cracky, filmy, divny porno, drogy, neproklikava spam slozku v mailu (na gmailu si nepamatuju ze by mi spam pristal v hlavni slozce) a neklika na reklamy o zazracnem zbohatnuti, zhubnuti nebo vyhre v soutezi, antivir nepotrebuje, max defender integrovanej ve windows. horsi ze tech normalnich uzivatelu je malo a nejsmutnejsi ze si lidi krome pc instaluji i antiviry do mobilu, kde jim krome navstev pornhubu bude sbirata prodavat i data z sms, volani, polohy, fotek, protoze vsude antiviru udeli pristup.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 14:04:23
avatar
čo je divné porno?
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 14:56:38

No tak to je síla ty komentáře, win defender? a žádný nejlepší, tak to ano )) No a Allie no comment.
Dexter máš palec, jedinej ok.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 15:32:55
avatar
Njn, tím se je lepší se nezabejvat. Praxe je praxe, to že někdo tvrdí, že antivir je k ničemu protože na jeho PC na kterým si hraje hrym ho nikdy nepoužil... To má asi moc vypovídací hodnotu. Takže bych asi navrhoval odstranit je ze všech škol a nemocnic. Protože jsou to zbytečně utracený miliony.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 16:20:05
avatar
Neplácej svoje blbosti. Na PC taky hraju, ale mám ho i pro mnoho dalších účelů. BTW nedávno jsem řešil asi 15 zavirovaných PC co antivir měly - užij si svůj hloupý pohled a ještě hloupější argumentaci.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 17:14:43
avatar
K tomu není co dodávat. Že jsi řešil nějaký pc co byly zavirovaný a co jako?

Tak až budeš dělat administrátora, kde budeš mít 100 a více PC a uživatelů, tak určitě navrhni, že mít antivir je zbytečný. Určitě ti s tímto progresivním přístupem dají zelenou protože jim ušetříš 100tis za 3 roky .

Jaký by jsi chtěl slyšet argument? Já bych chtěl slyšet jiný než na mém PC sem za 10 let neměl ani jednou vir. Jednak to ani sám nevíš, protože plno virů jednoduše jen sbírá data a zadruhé koho zajímá nějaký jeden šoula někde v horní dolní? To je snad nějaký ukazatel potřebnosti nebo nepotřebnosti SW? Já jsem třeba taky nikdy neměl zápal plic, tak si mylsím, že léky na tuhle nemoc jsou k ničemu a vlastně léky na všechny ostatní nemoci co jsem neměl. To je snad nějaký argument?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 18:42:04
avatar
Tak v korporátu samozřejmě antivir mít musíš, už kvůli tomu, že jinak neprojdeš auditem. Navíc nikdy nevíš kdo na tom PC bude dělat a zaměstnanci tam často udělají věci, které by doma neudělali, protože z cizího krev neteče;-)
Domů do PC bych si fakt nic jiného než Defender nedal a i ten jen proto, aby Windoze neotravovali, že žádný nemám. Když jsem naposledy koukal na Virus Bulletin, tak rozhodně špatné hodnocení nedostal...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 16:12:11
avatar
Nějaký argument by nebyl? Jsem bez antiviru minimálně 10 let na svých obvykle minimálně 3 PC.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 23:56:43

Ty že máš 100% auru? Vždyť se podívej co píšeš. To jsou neskutečný bláboly.
Min 90% lidí je podle tebe blbých? Jen ty jsi letadlo?

Uvědom si, že velká většina lidí dělá jedno z tohoto: kouká na porno, stahuje cracky, kliká na všechno, stahuje poštu bůhví od koho......
Každý PC nerozumí jako ty, tak je přece lepší když mají alespoň nějaký antivir.

To že má PC antivir a je zavirovaný je nějaký rozumný argument? Podobně jako že když mám airbagy, tak neumřu. Jsem očkovaný proti chřipce, tak ji nedostanu. Všechno má svoje mouchy, ale lepší něco s mouchami než nic. Jak by asi vypadalo těch 15 zavirovaných PC, kdyby ty antiviráky neměly? Podle mě už by dávno umřely!

Věřím, že jedeš bez antiviru 10 let. Jenže ty přesně víš, jak se máš na PC chovat, což ví málokdo.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 00:42:28

To je PC satira, konkrétní případy a názory proběhly v diskuzi okolo
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 02:40:27
avatar
Oni nejsou nutně blbí. Naopak si jsem celkem jistej, že nejsou.
Ale bohužel možná tvých zmiňovaných 90% lidí nepřemýšlí nad tím na co kliká.
Dokonce jsem měl jako zákazníka týpka, kterému jsem nejdéle jednou za kvartál musel odvirovávat PC, přesto že tam měl ve své době nejlepší antivir. Nakonec jsem zjistil, že výchozí chování, kdy mu antivir nahlásil, že našel nákazu a jestli jí má zablokovat, byl ten problém. Protože týpek vždycky klikal "neblokovat", jinak ho to nepustilo na jeho pornáče LOL
Frekvence zavirování se u něj snížila, když jsem antivir překonfiguroval, aby nic neoznamoval, na nic se neptal a vše blokoval a odstraňoval. I tak ale neklesla na nulu, páč některým lidem ani sebelepší antivir nemá šanci pomoct.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 20:42:25

Pokud někdo opravdu má PC jen pro hry, tak bez antiviru proč ne. Jen se mi nezdá , že by jste nelezli do bankovnictví, neobjednávali zboží online, nechodili na vlastní mail apod. Nicméně vaše volba, já spam na mailu zásadně neotvírám, takže jsem v pohodě.

Já osobně používám Norton a na to co dělám na compu mi to za prvé stačí a za druhé jsem spokojen. Rozhodoval jsem se mezi Kaspersky a Nortonem. Vyhrál Norton kvůli multilicenci 5 zařízení za 2399/2 roky a následně 2399/rok. Tzn. že Kaspersky a Eset jsem nikdy nevyzkoušel a nemohu je hodnotit.

Edit: Kdysi jsem měl Avast a raději prchl právě kvůli výše zmíněným věcem typu: napadený počítač , kupte si hned od nás škrábátko na záda a bude vám to jedno.....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 16:21:45
avatar
Na PC bankovnictví mám, zboží objednávám často, na mailu jsem ještě častěji a nemám antivirus minimálně 10 let. Co tam máš dál?
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 16:37:07

Však píšu, že je to vaše volba. Já mám compa 50% zábava a 50% práce, já na tom bez antiviru nepojedu. Ale respektuji, že jsou i tací, kteří jej nepotřebují. Poslední větou sice chápu kam míříš, ale špatným směrem. Je to o názoru, já bych na prodejní servery bez antiviru nelezl. Bankovnictví uznávám je hlavně o vlastní hlouposti uživatele, zda přijde nebo nepřijde o peníze. Na tom vlastnictví antiviru nic nezmění. Nicméně tak jako máš právo ty na svůj názor tak já mám právo na svůj.

Co tam máš dál? (no offence, nejsem vztahovačný, beru to fakt jako výzvu k diskuzi a nic osobního v tom nevidím)

Editováno ohledně bankovnictví
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 17:38:03
avatar
Hele jsou i borci co choděj prcat štětky bez gumy. Nebo ve státech kde to není povinné jezděj na motorce bez přilby. Tolik asi k Allie Fox argumentaci. Když ti to tak vyhovuje tak si to tak dělej.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 09:37:44

chodit na stetky bez gumy nebo jezdit na moto bez prilby je celkem nebezpecna vec. dokud se na pc ale nechovas nebezpecne, tak zadnej antivir nepotrebujes, respektive staci zapnutej defender ve windows. navic i tak ti antivir casto nemusi vubec pomoci, bo kazdou chvilu je nejakej novej vir, malware, kterej jeste nemusi mit v databazich...ale to uz je podobnej pripad, jak kdyz ti ta guma praskne
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 02:45:23
avatar
LOL
To je velmi originální přirovnání a hodně mě pobavilo(díky!), ale jak píše ReveNCZ, není úplně adekvátní.
dolinator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 17:51:31
avatar
robia to vsetci ale len avast-u na to prisli.pripomina mi to dieselgate v 2015.. ci uz vo vacsej alebo mensej miere myslim ze udaje zbiera viac antivir hracov
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 21:00:51

Avast používám cca 15let, tak jsem si před 2 měsíci řekl, že jim konečně něco taky zaplatím a vzal na rok jejich balíček asi za 500kč včetně jejich firewallu a pak zjistím, že mi to je asi k ničemu.
Příště zkusím jet jen na defenderu bez antiviru a uvidím, zda to bude ok.
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 22:58:13

Proč k ničemu? To nechápu. Avast nekončí, končí jen Jumpshot což je dceřinka.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 23:22:38

Od té doby co nescháním cracky a keye, tak s viry nemám problém. Ale pravdou je, že ani Avast tomu nezamezil tehdá před lety
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 22:42:08
avatar
Osobně používám Eset family, je to akorát 3 licence, co potřebuji, tedy počítač doma, na chatě a notebook. Vyjde to tak na pětistovku ročně za zařízení. Což mě nezruinuje. Avastu se naštěstí i většina známých zbavila, jednak čím dál otravnější hlášky, ale hlavně nějaký ten rok zpátky měl problém s AMD procesory, prostě po updatu Avastu byla z pc kalkulačka, bral si tak 90 procent výkonu procesoru. Stalo se mi to u dvou lidí. Ještě že vedení Avastu už v Praze na Pankráci sedí, tak přesun o pár budov vedle nebude těžký...
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 22:45:49

Avast ve sberu uzivatelskych dat je jiste zcela bezvyznamny ve srovnani s chytrymi telefony. Sotva se na Avast prislo, tak davy sdilici sve vymesovani na FB, Twitru,... jsou dotceni, ze je naruseno jejich soukromi. Ale tohle je dulezita lekce pro vsechny! Uz LG G2 z roku 2013 hnedka pri startu zada potvrzeni licencnich ujednani a v nich asi v polovine (kdo by to cetl, ze?) uvadi, ze souhlasite se zasilanim dat do Jizni Koreje na zpracovani. Pred par lety jsme se podivovali, ze tohle ujednani obsahuji chytre televize. A ted rychle pryc od Avastu! Zabyval se nekdo z vas, jak si dnesni antiviry stoji? Ja ano a u Avastu (+ Comodo FW) zustavam. Vami zminovany MS Defender ani kandidatem na dustojny AV neni.
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jen půlka pravdy 2020-02-02 22:56:03

Nechci se tady Avastu nějak zastávat, ale nechápu proč je zase nutné říkat jen půlku pravdy.
Jumpshot nevyhodnocoval žádná data z ČR ani evropy. Veškerá statistika byla od uživatelů z USA a byla prodávaná zase firmám z USA. Upřímně, ČR nikoho nezajímá, nejsme dostatečně velký trh takže kdo kam v ČR leze je světu dost jedno.
Každý server kam se dostaneme nás monitoruje, vědí jak dlouho jsme na jaké stránce, kam jsme klikli předtím a kam potom.
Pokud to bylo anonymizované ve smyslu tisíců prokliků tak je mi to jedno. Proč si myslíte že je Vaše maličkost tak strašně zajímá že by měly důvod pátrat po jednom konkrétním uživateli. K čemu by jim to bylo?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 01:12:24
avatar
tady jde o princip .... bezpečnostní firma inzerující ochranu dat je nemá co sbírat a prodávat ...
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 11:28:33

Souhlas. I tak by to mělo být v článku uvedené, takhle to vypadá jako poplašná zpráva, která má vyděsit uživatele v ČR ačkoli se jich to reálně vůbec netýká.
Proč tu teď x lidí píše že mají Avast a co si teda teď mají vybrat? (mj. šlo vážně jen o plugin prohlížeče, s AV to nemá reálně nic společného, pro funkci AV není plugi stěžejní, to má být v článku taky).
Proč by si vybírali něco jiného (pokud pominu morálku že firma dělá někomu jinému něco "špatného"), Avast funguje dál a funguje u nás stejně jak před zavřením Jumpshotu, u nás se nic neprodávalo.
Uznávám že je to pro Avast špatná reklama a že to může někoho (morálně) od jejich AV odradit, za mě jsou ale důležitější jiné věci jako třeba licenční politika, funkčnost, gui atd, to jsou parametry podle kterých vybírat AV. Každý to má jinak.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 12:26:13

u antiviru je nejdulezitejsi jak casto je updatovana databaze. a to splnuje i defender na jednicku. dale je perfektne integrovan do systemu, a tim i relativne nenarocnej na zdroje a nevim teda s cim te prudil jak pises nize, ale me neprudi s nicim, jen ze obcas vyhodi hlasku, ze posledni kontrola systemu byla ok. ale i to se da vypnout a muze fungovat v silent rezimu, dokud teda nejakej vir, malware opravdu nenajde...pro domaci uziti nema smysl provozovat jinej antivir nez defender a jinej firewall nez ten z windows. instalujes si akorat dalsi aplikaci, ktera ma plny prava a vidi uplne vsechno co na pc delas a dale ty data odesila a tvurce programu je jeste prodava dal..tento antivir se tedy chova jako ukazkovej malware, jen s tim rozdilem ze si ho uzivatel nainstaloval dobrovolne. a opravdu si nedelej iluze, ze jiny free antiviry to nedelaj podobne..me staci ze se spousta dat posila do microsoftu jen tim ze pouzivam windows, nepotrebuju to posilat vsechno i dalsim firmam
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 02:48:39
avatar
Amen
Líp to napsat snad už ani nejde!
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ad: GDPR 2020-02-03 06:53:40

> že ačkoliv jsou poskytovány anonymně, není velký problém
>uživatele poměrně přesně identifikovat.

vs

>Údajně ale vše bylo v souladu s GDPR



Bavne sa o tom, čo je podľa GDPR osobný údaj


Ak je v miestnoti jedna blondína, tak veta "Blondína v tejto miestnosti" je osobným údajom...
Osobné údaje sú všetky informácie, ktoré sa týkajú identifikovanej alebo identifikovateľnej osoby. Rôzne útržky informácií, ktoré po spojení môžu viesť k identifikácii konkrétnej osoby, takisto predstavujú osobné údaje.

Osobné údaje, ktoré boli odidentifikované, zašifrované alebo pseudonymizované, ale možno ich použiť na opätovnú identifikáciu osoby, zostávajú osobnými údajmi a patria do rozsahu pôsobnosti GDPR.

Osobné údaje, ktoré boli anonymizované takým spôsobom, že jednotlivca viac nemožno identifikovať, sa viac nepovažujú za osobné údaje. Na to, aby údaje boli skutočne anonymizované, musí byť anonymizácia nezvratná.
Odkaz


Principiálne nie možné,aby to, čo opisujte bolo v súlade
s GDPR.
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 09:02:10

Já jsem vlastně rád, že to takhle skončilo. Konečně Avast odinstaluju z domácího PC a nechám tam Defendera. Už jsem se na to chystal dlouho ale byl jsem línej klikat.
Manželka už je naštěstí vycvičená, že na neznámé věci se nekliká a jiné riziko tam není.
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 11:36:32

Defender je obecně dost prudivej, nejsem zvyklý na to GUI aktuálně se s ním trochu peru, ale třeba Vám bude vyhovovat.
Taky nevím proč jsou prodané prokliky uživatelů USA důvodem k odinstalování Avastu jako antiviru v ČR.
Mě v avastu vyhovuje safe-zone, Defender ho nemá a virtuálku instalovat nechci.
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 12:37:21

Nevim, na noťasu Defender mám a nevím o něm. Doufám teda, že je zapnutej...
Prodej uživatelských dat je vážná věc. Jestli Americe nebo Rusku je zcela podružné.
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 13:17:51

jde to vyřešit odinstalováním pluginu
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A doprdele. 2020-02-03 09:55:03

A doprdele. Ja som pred mesiacom obnovil licenciu a stiahli mi 70 Euro. Ktoré iné antivíry by ste mi odporučili? Ja som pozeral po MalwareBytes alebo Eset.
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 11:31:06

Ahoj, proč chceš zahodit 70 Euro kvůli pluginu v prohlížeči (který se nemusí instalovat)? Uniká mi souvislost.
Díky.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 15:32:48

Ahoj ja mam internet security od avastu už to tušim po novom volajú premium security. Nechcem zahodiť 70 Euro. Už som zahodil Čiže mám licenciu na rok 2020. Po tejto správe už neobnovím licenciu a preto sa pýtam aké Ďalšie antivíry by ste mi odporočili. Spomínam MalwareBytes alebo Eset, či má náhodou niekto skúsenosti s ich premium verziami.
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 16:08:17

Jo tak, ok, tak to nech doběhnout, já myslel že je licence na dva roky.
Obecně se chválí Eset ale myslímm že je dražší než Avast, Kaspersky je ruský AV.
Jinak Windows defender je asi Ok jestli nemáš spešl požadavky a je to gratis.
Určitě nedoporučuju McAfee, to je horší balast jak Avast.
Ještě můžeš zkusit Norton/Symantec. Symantec používají státní instituce tak to asi nebude šunt, kdo to dělá nevím.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 02:50:08
avatar
Defender
Geralld [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 13:35:54
avatar
Jak to tak vidim tak je nejlepsi pouzivat placeny antivirus jen kdyz provadite platby jinak asi windows defender. Zaklad by mel stacit prece jen je to primo od vyrobce systemu a jen vyrobce muze vedet nejlepe co jeho softwaru vadi.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-06 18:21:20
avatar
Vzpomínáte na aféru s Kasperskym? A jak ho to poznamenalo? Prakticky nijak! A s Avastem čekám, že to bude podobně. Nejvíc mě teď pobavilo, jak spousta lidí přechází od Avastu k AVG(Avast). A jinak data o mně asi Avast nebude mít zrovna 2× kvalitní. Přeci jenom 2/3 času trávím v linuxu a Ubuntu to není.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 473x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1516x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1896x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1149x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1905x
Komentářů: 3