Cyberpunk 2077 trhá rekordy! Ale má hromadu problémů – CD Projekt udělal to, co kritizoval? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 11 prosinec 2020
altNa rovinu, myslím si, že letos neměla tahle hra vyjít. Není prostě hotová. Až bude, tak to bude pecka :)

 

 

 

 

Cyberpunk 2077 je tu! Ale po pár desítkách hodin hraní říkám zcela otevřeně: byl bych radši, kdyby nebyl :(. CD Projekt mě poněkud zklamal, protože v mnoha směrech udělal to, co kritizoval u jiných her a vydavatelů. Vydal zcela nepokrytě nehotový produkt! Hra obsahuje ohromné množství bugů, včetně některých, které rozbíjí hru a vytrhávají ze zábavy. Zásadním problémem je, že po technologické stránce není hra ani zdaleka hotová, natož optimalizovaná. Tohle prostě není hotové :(.

Budu se věnovat mnoha aspektům v chystané recenzi, kterou vám nabídneme brzy. Jeden kolega teď nedělá nic jiného, než hraje, abychom pro vás měli kompletní dojmy a zkušenosti pro recenzi hry. Druhý kolega pak pilně testuje grafiky a procesory, takže již o víkendu budeme mít kompletní článek s recenzí hry a benchmarkem GPU a CPU, jak jste od nás zvyklí :).

V rychlosti musím říci, že jak z obsahové, tak zejména technické stránky této hry, současná verze je maximálně beta verzí. Z hlediska obsahu tam chybí spousta věcí, funkcí apod., které v RPG hrách bývají. Tady evidentně některé věci být také měly, ale tvůrci je nestihli a 100% je doplní později, je to někde až příliš očividné.

Nejhorší stránkou je ale ten technický stav. Hra přitom měla původně vyjít začátkem roku, takže s hardware nové generace se nepočítalo. Jenže NVIDIA nabídla tvůrcům velký balík peněz, pokud do hry naimplementuje naprosto zbytečný Ray Tracing a také DLSS (bez kterého je RT nepoužitelný i na high end RTX 3000 grafikách). Co tedy CD Projekt dělal ten půl rok, o co hru odložili? Zjevně pracoval na složité implementaci RayTracingu a DLSS, tedy implementačně pracných funkcích, které ale využije dnes tak maximálně 100 – 150 tisíc hráčů s vybranými silnými grafikami NV. DLSS nemá smysl zapínat bez RT a RT stejně zvládne jen pár nejvýkonnějších grafik NV z poslední doby a ty prostě více než 100 – 150 tisíc hráčů mít nemůže. Proč je to problém? Protože CD Projekt hodil kvůli NVIDIA přes palubu miliony ostatních hráčů. Celá hra má technicky problémy, není vůbec optimalizována pro RDNA architekturu AMD, což je problém, protože nová generace konzolí tuhle architekturu má. Takže na nové generaci konzolí hra má dost problémy. Ale proti tomu, jak jede (resp. nejede) na starší generaci konzolí, je to ještě dobrý. Fakt, že hra neobsahuje jedinou optimalizaci pro RYZEN a Radeon RDNA architektury, je bolestně viditelný a nepochopitelný, speciálně když tyhle věci (PC + konzole) mají v tuto chvíli už miliony hráčů. Ale na zbytečný RayTracing a DLSS, které slouží doslova jako berlička, aby se to RT vůbec dalo použít, si CD projekt čas našel? Zajímavé priority.

Pochopil bych, kdyby měl CD Projekt hotovo a pak by řešil Ray Tracing. Jenže současná verze hry vůbec není optimalizovaná pro RYZEN a RDNA a obecně není hotová a optimalizovaná. Tohle prý bude řešit velký „NEXT GEN“ update někdy příští rok. Ještě horší je ale ten technický stav té hry samotné. Jsou věci v grafickém menu, které hru dělají jen náročnější, přitom aktivace některých prvků vizuálně nedělá vůbec nic, než že jen sníží FPS. Některé věci kolem vylepšení stínů jen ubírají až polovinu FPS, některé další prvky jako movie grain apod. hru rozostřují apod. Ta hra by mohla běhat plynule, ale evidentně vyladění nikdo nevěnoval žádnou pozornost. Když nastavím věci na ULTRA kvalitu automaticky, tak na Radeon RX 6900 XT mám ve 4K sotva 40FPS v průměru. Zajímavé je, že využití GPU je v té chvíli jen kolem 70%, a padá i níže. Takže z nějakého důvodu není využita naplno. Když ale vypnu pár prvků, které se naprosto nijak vizuálně neprojeví na kvalitě, najednou mám pořád většinou v Ultra detailech 60+FPS a GPU jede na 98%. To není normální. Vzhledem k tomu, že i konzole s nižším rozlišením a detaily mají problémy udržet 30FPS stabilně, zjevně se prostě u CD Projektu nikdo skutečným optimalizacím nevěnoval. Ale hlavně, že je tam Ray Tracing, který mimochodem na AMD RX 6000 (RDNA 2) není v tuto chvíli aktivní, jelikož to tvůrci na tuhle architekturu nedodělali, protože ji zjevně ignorovali zcela … ostatně v plánu bylo to vydat půl roku před tím, než RDNA 2 dorazí …  

Ale dobře, optimalizace stranou, hra vypadá OK a běhá OK, když si s tím pohrajete a nepotřebujete na to NASA počítač. Co mě nejvíce vadí jsou bugy a glitche. Je to velká hra, nějaké tam budou, to by nebyl problém. Ale to množství extrémně viditelných je problém a nechápu, že to tak někdo pustil na trh. Jsou příliš viditelné a je jich tam obrovské množství. Ve hře prakticky chybí AI, ale hlavně že je tam DLSS, tedy AI upscaling ;). Kdyby místo toho tu umělou inteligenci použili pro pohyb postav ve hře, udělali by mnohem líp. Zkuste chvíli stát uprostřed toho parádního města a sledovat ty AI postavy, jak se hýbou a jak reagují jeden na druhého kolize atd. Vypadá to jak 10 – 15 let stará hra. Pohyb nepřátel při soubojích je také nesmyslný a ubírá to na zábavnosti. Asi nejotravnější je ale fakt, že nepřátelé prochází skrze pevné objekty, například dveře. Nebo je třeba ignorují, strčí zbraň do dveří a střílí jakoby „skrz“ ně. Což by bylo fajn, kdyby hra obsahoval nějaký slušný fyzikální model prostředí, ale ten nemá. No, a to všechno korunují časté „T“ pózy, kdy se postavy zaseknou „v základním postavení editoru“. A tak dále a tak dále a tak dále …

  • Hra trhá rekordy!

Je to škoda, protože ten potenciál tam jasně je. Jak už jsem napsal v prvních dojmech nedávno, ta hra je v mnoha směrech prostě Witcher 3 v jiném prostředí :). Tedy stejný styl hry a příběhového RPG. Největším rozdílem není jen to prostředí, ale hlavně kvalita románové předlohy. V současném stavu to zdaleka nedosahuje na kvality Witcher 3, ale ani ten nebyl při vydání zdaleka tak dobrý, jako je dnes. CyberPunk 2077 je ale bez debat jedna z nejlepších her od vydání Witcher 3 a je to přesně můj styl hry :). Je hlavně dospělá, pro dospělé publikum, má hloubku, je to poctivé RPG a má hodně znovu-hratelnosti a zábavnosti. Není divu, že jsou z ní všichni paf. Takovéhle hry se už prostě nedělají, protože většina vydavatelů a současných tvůrců velkých her, kouká na hru jako na výrobek. A podle toho také vypadají. CyberPunk ne, to je zjevně děláno s velkým zájme, bohužel po stránkách kvlaity výrobku je to slabší v současné verzi.

Dobrou zprávou pro tvůrce je, že ačkoliv hru vydávají i verzi bez DRM (GOG), což si skoro nikdo dnes netroufne, tak s pirátstvím mít problém nebudou. Hra se už vlastně zaplatila. Jen předobjednávky prý tvořilo 8 milionů kusů! V současnosti bych tak odhadoval, že hra se pohybuje kolem 10 milionů prodaných kopií a u nich to zdaleka neskončí. Hra už také vytvořila rekord na STEAM a TWITCH mezi singleplayerovými hrami, kde ji hrálo a sledovalo pře 1 milion lidí současně! Mimochodem v těch 8 milionech předobjednávek tvořila PC platforma 59% proti 41% všech konzolí dohromady! Vzhledem k tomu, že hra je na konzolích víceméně nehratelná a nevypadá ani zdaleka tak dobře jako na PC, je to pochopitelné. Dokonce se kolega z redakce smiloval nad jedním svým kamarádem, který si to na své PS4 prostě nezahraje, protože hra tam běhá a vypadá příšerně, a jelikož za současné situace PS5 nesežene, tak mu půjčil jednu z našich testovacích sestav. A vypadá, že jsme zpět na PC zase předělali jednoho konzolistu, protože k PS4 už se prý nevrátí a PS5 by byl také krok zpět proti PC :).

Jsem si jist, že CyberPunk 2077 se dočká ještě velkých vylepšení, v tomhle tvůrcům věřím. Ale ta současná verze je maximálně BETA verze a vyjít neměla. Já jsem od CD Projekt očekával na základě jejich politiky hotový produkt, který už budou jen rozšiřovat. Ostatně tvůrci v minulosti hlasitě kritizovali jiné vývojáře, kteří vydávají nehotové produkty. Je tedy škoda, že na to rezignovali a vydali ji v tomhle stavu, i když samozřejmě za mnohé může určitě současná situace. Stejně si ale myslím, že tu hru měli odložit do příštího roku a rozhodně to nevydávat bez optimalizací pro RDNA a nové platformy a generace konzolí, když už to vychází po jejich vydání. Pak nevypadá moc dobře, že věnovali velké množství času vývojářů pro zapracování NVIDIA podpory RT a DLSS ale že přitom hra běhá mizerně, není optimalizovaná a má spousta bugů a problémů.

Ale zase u her s podporou NVIDIA je to běžné. Pamatujete na posledního Batmana s GameWorks NVIDIA podporou apod? Tu hru dokonce stahovali z trhu, jak byla rozbitá. Ostatně jen minimum her dnes vychází s podporou NV. Jednak proto, že NV nemá HW v konzolích, takže vývojáři her dělají hry hlavně na s ohledem na ně, ale také proto NV má zvláštní přístup k „optimalizacím“ her. Obvykle „její hry“ jedou špatně na AMD grafikách a současně špatně na všem včetně NV kartách mimo nejvýkonnější NV grafiky, a i tam to není žádná sláva. Zatímco když vychází hra s podporou AMD, tak jede skvělé na NV grafikách a skvěle na AMD grafikách. Ale jak jistě víte, AMD a NV zaujímají k herním optimalizacím zcela odlišný přístup. Pro NVIDIA je hlavní, aby hra vypadala náročně a nutila hráče k pořízení nové grafiky. Je škoda, že se k tomuhle PR propůjčil CD Projekt u jednoho z nejočekávanějších titulů. Ale peníze nesmrdí. Jenže pak se nedá omluvit, že místo toho, aby se věnoval tomu, z čeho by těžila většina hráčů, věnoval se tomu, z čeho těží jen NV a její zájmy. Přitom ten RayTracing natož DLSS berlička pro něj nejsou vůbec podstatnou složkou hry a ani být nemohou a mohli být dodělány jako bonus později. A je jedno jak moc se nám RT líbí jako technologie. Realita je, že se současnou úrovní výkonu GPU je a bude ještě mnoho let zbytečným vlastně neefektivním využitím HW výkonu ve hrách, a to navíc jen na pár prvků. A i bez nich to vypadá a bude vypadat dobře. A je tak v tom současném stavu smutné, že zbytečné RT a DLSS jako jedny z mála věcí fungují v současné verzi CyberPunk 2077. Kdyby se jen místo toho věnovali vývojáři ladění hry samotné ….

Prostě zbytečně uspěchané vydání, které škodí jinak fenomenální hře. Tedy bude fenomenální, až bude hotová … :). A jaké jsou vaše první dojmy?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Yukito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-11 23:34:46

Stav hry je velmi žalostný ale hra je tak skvělá že nemůžu přestat hrát. Leč si myslím že rozhodně měli hru odložit klidně o pár měsícú aby měl člověk při prvním průchodu co nejlepší zážitek. Jinak je ale hra tak masivní že musím CD projektu odpustit veškeré nedostatky.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 12:42:53

rozhodně měli hru odložit klidně o pár měsícú

Hm, a co kdyby si ty odložil hraní o pár měsíců? Nevyšlo by to nastejno?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 20:09:49

Sice to není moc dobrý příklad, ale hra je asi komplikovanější na mechanizmy, takže to záplatování bude potřeba více než v jiných "jednodušších" hrách. Nechci vyvolat dojem, že to vydání je v pořádku, ale feedback od hráčů na jejich setavách pomůže s opravami. Druhá otázka je koupit hru a být betatester, ale chce to u tohoto titulu trochu trpělivosti.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 01:06:46
avatar
I špatná reklama je dobrá reklama .... o hře se mluví a dá se předpokládat, že se to bude pomalu zlepšovat

Edit: Přestože trhá rekordy, akcie společnosti výrazně klesly. Jejich hodnota je oproti minulému týdnu o 26 procent nižší, za den klesla o zhruba deset procent.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cyberpunk 2077 gets FPS boost 2020-12-14 09:30:31
avatar
"... bude pomalu zlepšovat"
Na Ryzenech nefunguje správně SMT:
https://videocardz.com/newz/cyberpunk-2077-gets-fps-boost-with-a-patch-for-amd-ryzen-cpus (Odkaz)

Dá se to prý ručně opravit hex editorem přím v Cyberpunk2077.exe, rapidně to zlepší LOW 0,1 fps. Týpci s Reyzenama v diskuzi pak píší o zlepšení 20-30 fps.

Tohle vypadá klasicky na práci Intelích kompilerů. Docela by mě zajímalo, kde by dnes bylo AMD výkonem Ryzenů, kdyby všechno bylo zkompilováno nástroji, které naschvál nebrzdí non-Intel CPU...
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 00:16:56
avatar
Co vsechno se nehodi na nvidii. Klasickej hate nezklamal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 00:45:59
avatar
ano váš hejt nezklamal ... v článku je jasně napsáno, že za to můžou tvůrci hry kteří se radši věnovalo zbytečnému RT a marketingu s NV místo aby ten čas využili pro ladění hry, ale vy tam zase vidíte, jak za všechno může NV ... jo ten váš hejt tady je vážně děsnej ...
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 13:13:30

Ber to pozitivně, první letošní problém, který se nehodil na Covid.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 13:56:26
avatar
no jsem si jist, že i ten hrál v tomhle roce v možnostech dokončovacích prací roli ... ;)
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 12:52:32

Bacha na to, teď koukám na tohle video jako reakci na nesmyslný ban nvidie na Hardware Unboxed a jsou to fakt namistrovaní kokoti, co si myslí, že můžou všem diktovat, co budou a jak dělat:

https://www.youtube.com/watch?v=3GyaSfOi6fs&ab_channel=JayzTwoCents
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 14:23:18

A tady Linus nvidii za to brutálně zjebal

https://www.youtube.com/watch?v=iXn9O-Rzb_M&ab_channel=LinusTechTips
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-15 12:31:10
avatar
jj, škoda, že se takhle někdo nezastane i malých recenzentů velikosti DDWorldu. Na takové si takhle NV vyskakuje už roky a zastání nikde.
Museli to zkusit až na někoho velikosti HW Unboxed, aby se z toho stal veřejný problém...
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 00:35:33

Pokaždý, když jdu hrát, musím nastavit znovu jazyk. Fakt výsměch ta technická stránka
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 00:46:20
avatar
teď vyšel aktuálně 1.04 patch a tohle by měl snad řešit ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 03:02:08
avatar
nevyřešil to bohužel
SonGokussj4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 11:54:00

Co jsem četl patch notes, jazyk kopíruje nastavení steamu (nebo gog galaxy?), možná zkusit změnit jazyk tam.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 20:21:20
avatar
Bohužel se v menu GOG klienta nemůžu dopátrat češtiny
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-15 12:32:53
avatar
Jo, Galaxy češtinu nemá.
Že by první legitimní důvod, proč chtít hrát CyberPunk na Steamu namísto GOG? ;-)
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-15 21:56:37
avatar
Pro mě byl důvod hrát na Galaxy, že jsem chtěl krabičku
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 00:45:53

to si jako vazne myslis ze celej team cd projektu delal pul roku na RT a DLSS? vzdyt to je uplnej nesmysl. RT z principu funkce praci se svetlem zjednodusuje proti rasterizaci a na implementaci dlss taky nemuze byt nic slozityho, zvlast kdyz NV vsechno poskytne. navic na hre pracuji dalsi desitky lidi, kteri nemaj s grafikou nic spolecnyho a asi se teda pul roku nebo dyl flakali. hra je ocividne nedodelana a nestihali to, ale svadet to na nvidii a rtx...to je fakt sila
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 01:08:05
avatar
hele to říkáš ty, já ti na to řeknu, že ani bych se tomu nedivil ... implementace do poměrně zastaralýho engine který nic takového neměl, je dost složitá speciálně to DLSS trvá dlouho ... a podle toho jak se dalo dělat a jak vypadá zbytek technického stavu hry že vůbec neudělali optimalizace pro next gen včetně tedy RYZEN a RDNA2, bych řekl že ten půl rok extra potřebovali řpesně na to NV RT + DLSS .... to není svádění věcí na NV, prostě to tak vypadá ...

určitě nemůžeš popřít, že nějaký čas to zabrat muselo, takže kdyby se místo toho věnovali jiným věcem, mohla hra vypadat a fungovat o něco lépe a RT mohlo být doděláno později ...

bohužel to není poprvé kdy hra vycházející z podporou NV a její technologií má problémy běhat i na NV kartách a hlavně na všem ostatním ... ten poslední BATMAN je jen příklad a takových je mnoho, nemůžeš popřít jistý vzorec chování ... jestli je NV původce toho problému nebo ne nemění nic na tom, že ten čas na tu implementaci RT+DLSS se evidentně měl využít jinak a lépe ... a mimochodem neobviňuji NV ale CD projekt ... mohl poslat NV a její RT/DLSS do háje a říci jim že nejdříve dodělají hru, pak budou doplňovat věci extra, což RT je ... je to extra prvek co využije pár hráčů apřesto mu věnovali drahocený čas, místo toho aby nejdříve dodělali hru ...
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 03:24:52

lide co meli na starosti RT jsou uplne jini nez ti co opravuji nejake standardni bugy a jini nez ti co delaj textury, jiny nez ti co vytvari modely postav, jini nez co programovali engine... takze asi tak...

na dlss nechapu co by melo byt dost slozity na implementaci. ve hre zapnes dlss, tak se obraz renderuje v nizsim rozliseni a dlss pres tensor jednotky to upscaluje na nativni rozliseni monitoru. tam toho nebude o tolik vic na praci pro vyvojare nez pridani prepinace do nastaveni.
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 08:21:04

To je taky super, ty vůbec netušíš jak se co implementuje, ale přesně víš, že to je hračka a jen dodělání přepínáče. Nemyslíš, že kdyby to bylo tak snadné, tak má DLSS dneska každá hra? Stejně tak RT?
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 12:54:54

A to víš nebo si to jen myslíš?
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 20:01:11

a co chces jako vyvojar na dlss resit??? vis jak funguje? celej ten upscaling resi ovladace a grafika a odehrava se mimo herni engine. pro vyvojare tam nic moc prace neni nez jen rict grafice ze ma pouzit dlss, podle nastaveni kvality dlss vyrenderovat obraz v nizsim rozliseni a zasilat ji data o pohybu obrazu, ktera dlss take bere v potaz. u dlss 1 se jeste neuronova sit trenovala pro kazdou jednotlivou hru (resila si nv sama, ne vyvojari) ale ta uz je u dlss2 obecna..ze specialne implementace dlss je slozita jak tvrdi dd je proste z principu hloupost.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 08:37:46
avatar
Asi nechápeš, že nejdříve musí Nvidia vzít tu hru, která by měla být po grafické stránce hotová. Na svým superpočítači naučit UI to správně upscalovat, a pak pro to můžou vyjít ovladače pro grafické karty. Je s tím opravdu hodně práce.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 16:38:32

tak si to precti jeste jednou..za druhy tohle je ale prave NV a ne vyvojaru hry...nam tu de o ty vyvojare, kteri podle DDho nemeli kvuli technologiim nv cas na dodelani hry...
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 09:37:39
avatar
Takže DD vlastně nevíš jistě, že za celkovej stav hry může NVIDIA, jen říkáš, že by tě to nepřekvapilo. Ale v každým článku to prezentuješ jako holej fakt, jak kdyby si byl na exkurzi v CDP a u piva ti to přiznali... Prostě to neukočírovali a potřebovali víc času, kterej už bohužel nedostali, tak to vidím já. A kdyby tam nebylo RTX a DLSS, tak by ta hra v den vydání vypadala dost podobně.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 21:16:00

Ty vole vy jste někteří fakt magoři. Jasně je psané, že za stav hry může CD Projekt. A DD jen vyjádřil názor, že mohli věnovat čas, který věnovali implementaci NVIDIA technologii pro minoritní skupinu hráčů, opravám a vývoji her pro majoritu hráčů. Je fakt, že za oponu nevidíme. Bůh ví co CD projekt vedlo k tomu, aby hru vydali v tomto stavu. Jestli už prostě jim přišlo že je těch odkladů moc a rozhodli se pro testing na komunitě?
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 22:41:49

a tady si zas nekdo mysli ze kazdej clovek co pracuje na hre umi naprogramovat engine, vytvorit modely a textury, naskriptovat “ai”, a udelat animace a k tomu si pri pauze na kafe napsat par dialogu...

hlavne ze sam cdprojekt u poslednich odkladu rikal, ze jsou hlavne kvuli odladeni hry na vsechny platformy, tedy zejmena stare konzole. na kterych je to i tak strasnej fail. mozna kdyby se ne spise vykaslali, tak to vypada jinak..ale popularnejsi je vinit technologie NV a ze je vubec cdprojelt implementoval jak sem psal jinde ale, na pc 15h, hra mi nespadla ani jednou, co se tyce questu tak 0 bugu, 2 bugy s privolanim vozidla, nekde zabugovane zubate blikajici stiny (okraj bocniho okna v aute, dtiny schodiste z venku budovy), a to sou vsechny problemy na ktery sem narazil. na gtx1070 a r5 2600 ve fullhd na skoro ultra detaily v pohode hratelny...ale i tak odkladam dokud nebudu mit novou gk a zatim dohraju valhallu..

jeste k te optimalizaci..zde http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/amd-radeon-rx-6800-xt-test-a-recenze-graficke-karty-ktera-porazi-nvidia-rtx-3080-13.html mi dd v komentari tvrdil ze se cyberpunk odlozil kvuli optimalizaci na rdna2...tak nevim co se stalo kdyz ted pise ze optimalizace na rdna zadna neni
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 02:32:25
avatar
Tak mám nahráno asi 10 hodin a mě ta hra nebaví, přijde mě to nuda zatim, jenom přeplácaný město hovadinama, lootování jak v Borderlands, ta přeplácanost vším je opravdu příšerná, ... AI postav je bez okolků hrůza děs a souboje jsou až směšné, ... a model střílení je o ničem, ... ze zbraní a střelby pocit žádný. Mě to spíš přijde podobný hodně ve všem Borderlands 2 (trojku jsem nehrál zatim) a abych pravdu řekl, tak Borderlands mě bavilo i víc a to o dost víc a můžu to porovnat, protože jsem dvojku hrál až nedávno, asi před půl rokem a to tu grafickou stylizaci v tý hře opravdu nemusim. Pro mě zatím zklamání a myslím, že tomu dám tak půl roku a skusím se k tomu vrátit později, až to bude v lepším stavu. Každopádně Witcher 3 byl nářez, pamatuju si to nadšení od prvních dnů hraní. Tohle se s tím nemůže srovnávat
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 07:34:18
avatar
Hra by mala mat implementovane aj AMD technológie ako FidelityFX Contrast Adaptive Sharpening and dynamic resolution scaling, čiže sa nedá povedať, že by bolo AMD úplne ignorovane. Tiež na konzolách je RDNA podobne ako AMD karty na desktope. Skôr ide asi o to, že hra je veľmi náročná na HW.
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 08:23:54

Jak psal ender hra obsahuje AMD fidelity cas upscaling, takže něco málo od AMD použili.
Co mě šokovalo a naštvalo, že aktualizace pomocí GOG klienta vyžadovala 124GB místa na disku, během aktualizace tedy hra narostla na dvojnásobek aby se zase smrštila, musel jsem tak z drahého NVMe disku smazat 2 hry jen kvůli aktualizaci 1.04.

Byl jsem ze stavu hry zklamaný dokud jsem si neprošel první přestřelkou, kombinace s hackováním mě docela dostala, asi bych měl vyzkoušet Watch Dogs Legion. Každopádně po odehrané 1 hodině hry si počkám až to doladí, až si to na rx 5700 xt v pohodě zahraji na mém 1440p ultraširokém monitoru, prozatím se vracím k Valhale.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 10:14:52
avatar
Kde si vzal 124GB? Po aktualizaci na verzi 1.04, má hra necelých 60GB.
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 11:06:34
avatar
On myslel při instalaci hry/patche, dost lidí to řešilo, že ikdyž měli dost místa na disku, tak jim to nešlo. Na instalaci potřebuješ 2x více místa, než hra samotná zabírá.
Hra pouze s jedním jazykem má těch cca 60GB, pokud tam máš všechny jazyky, tak to má prý asi 110GB...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 12:42:56
avatar
Jak tam přidám další jazyky (na gogu)?
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 08:50:27

Sorry všem fandům , ale tahle hra je brak. Po shlédnutí 1 hodiny vypadá otřesně ( na dnešní dobu) po grafické stránce, prostředí celkově čistá 0 pohyby 0 fyzika 0 , doufám že to má aspoň dobrý příběh, ale toto si koupí v předprodeji a teď jen masochista. Další z řady ,,výhodných,, předprodejů kdy hru si užije opravdu až po 5 letech někdo na low platformě a ne majitel současného HW který se na to připravil. Pokud to vůbec budou nějak řešit dál, zabere jim to ještě tak 2 roky aby to vypadalo a mělo wow efekt, který přineslo třeba Crisis ve své době. a to už se to bude prodávat za 350-550 Kč.
Gratuluji všem napáleným.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 10:07:03
avatar
Já mám za sebou asi tři hodiny a po grafické stránce jsem se s mnoha problémy nesetkal. Jo, jsou tam glitche a obraz je takový neostrý. Ohledně DLSS - v nastavení Quality nějaké přímo očividné zhoršení obrazu nevidím (abych ho zaznamenal, natož aby mi vadilo), ale snímková frekvence poskočí z 55 na 80. Ostrost jsem trochu zlepšil pomocí filtru nVidia Ansel.
Ryzen 3600X + RTX 2080)
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 11:03:59
avatar
Můžu vědět, jak to máš nastavené? Mám v podstatě stejnou sestavu, jen mám 3700X, RT a DLSS jsem vypnul, neviděl jsem žádný přínos. DLSS jsem měl nejdříve zaplé, ale textury země vypadaly jako by je tam někdo nablil, tak jsem to vypnul.
Jinak jedu v QHD na ultra mimo grain filter, tuhle blbost nevim, proč do her pořád cpou, kdo sakra chce mít grafiku zrnitou? A mám ještě vyplé rozmazání obrazu, fps mi lítají mezi 60 a 95 dle lokace a počtu npc...
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 13:32:04
avatar
Detaily na Vyšší, jen odlesky Ultra.
Netvrdím, že to DLSS nemá vliv na kvalitu, jen v tom tmavém osvětlení města jsem si toho zatím nevšiml. Ve dne mimo město to třeba vypnu. :-)
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 17:36:34
avatar
A ještě jedna důležitá věc - vypnout chromatickou aberaci a hloubku ostrosti (ta myslím může za ten rozmazaný pocit).
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cdp 2020-12-12 11:18:16
avatar
Njn, to je tak, kdyz se v nektere firme uvari obrovsky potencial, tak se na ni nalepi vsechny ty financni pijavice a pak to jde ruzne rychle do kytek. Asi se uz nikdy nedokazu zbavit dojmu, ze tam kde ziskaji vetsi vliv "lidi od penez" tak to zacne byt spatne.

Hra mi tedy jeste nedorazila. Ale ke grafickym technologiim a featuram ve hrach obecne, jsem si uz davno zvyknul, ze obvykle temer polovinu ruznych features musim vypinat, abych se na ty hry vubec dokazal divat. Jako ani mi to tolik nevadi, jen je mi lito tech, kteri bez tech vselijakych rozmazavadel a tahatek funkci na on nedokazou zit. Pokud se da hra vypnutim tech zbytecnych funkci rozbehat pohodlne i na prumernych sestavach s primerenou urovni detailu, tak nevidim zase nejaky stezejni problem. V tomhle pripade to je pruser podle vseho hlavne u konzoli, tam to zrejme zkonili fakt hodne :/
Je to smutne, kdyz uz ani tomu poslednimu relativne duveryhodnemu vydavateli nemuzeme verit na release v den vydani - ale tak lidi se na to dokazou prizpusobit a tem penezichtivym vydavatelum to nejakym zpusobem taky dokazou vratit. Proste je treba akceptovat, ze hry v den vydani jsou temer zpravidla jen past na zakazniky a v pripade fakt chteneho titulu je nejlepsi si pockat aspon na prvni slevovy vyprodej. Kdyz takovy precedent prijme dostatecne mnozstvi zakazniku, pak se vydavatele uz opravdu budou muset chytit za hlavu.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 11:57:48
avatar
presně.. "nejlepší" je ten stupidní výmysl "chromatic aberation" nebo jak se tomu nadává, nechápu na co to ve hrách vůbec je. ..
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chromaticka aberace 2020-12-12 18:19:05

jen pro zajimavost - ve svete fotografie tohle oznaceni prave nechces (nezadouci vlastnost objektivu)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 11:00:35
avatar
Prostě kurvítko obrazu, naprosto nic to nepřináší, jen si myslíš že máš rozbitý oči a máš chuť jít na oční... NVidia made crap, good job
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-15 12:00:57

Jako optik řekněme profesionál ti popíšu fyzikálně o co jde: každá vlnová délka světla má trošičku jiný index lomu. Takže fialová se ti zlomí pod trošičku jiným úhlem než zelená a na rozhraních prostředí dochází k tzv. chromatickým efektům - takové ty fialové hrany. Podrobnější teorie např.: https://refractiveindex.info/ (sám tam občas chodím, když řešíme nějaké problémy v práci).

Přidání takovéto "fičury" do her je podle hráče amatéra naprosto proje..ný čas vývojářů a je to naprosto zbytečné.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 13:03:14

Mě by hlavně zajímalo, jaké by byly předobjednávky, kdyby v tom nebyl Keanu Reeves...podle mě to dost utáhli na něm...
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak velkou roli asi hralo 2020-12-13 22:13:00

i renome, jaky si udelali s Witcher 3
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 08:19:33
avatar
Velkou? Řekl bych, že Zaklínač v tom hraje obrovskou roli. Keanu je jen takovou třešničkou

To renomé je bohužel dvojsečné.
U Cyberpunku vzniknul neskutečný vláček, obrovská očekávání a tlaky na CDP. Asi i díky tomu si nedovolili další odklad, který by si hra rozhodně zasloužila podle toho stavu v jakém vyšla.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 16:40:26

na pc je ta hra v ok stavu..mnohem lepsim nez treba bylo kcd..jak pisu vyse, na zadnej zavaznej bug (pad hry, nemoznost dokoncit jakejkoli quest) sem po 20 hodinach nenarazil.
darth_stofi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 11:41:05

Když jsem si domů přinesl PS4 verzi, tak jsem ji dal instalovat a mezi tím jsem se podíval na youtube. Po instalaci jsem hru dal do krabičky a tu do poličky. I když mám pročko, tak tohle prostě hrát nebudu. Počkám si na nativní verzi pro PS5. Přitom ta hra grafikou nijak nevybočuje z řady a měli jsme tu i na konzolích hezčí a lépe běžící hry. Tohle je prostě jejich nedostatek schopností nebo odhadu vlastních sil a času. Když vidí jak to běž tak to pece nemůžou takhle vydat. Musí být uplně slepí. Nebo to měli vydat jen na PC a na konzole až za půl roku třeba
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 12:27:20
avatar
Nechapu, mam tam nahraných zatim 8,5h a jsem víc než spokojenej.. Bugu sem potkal zatím jenom pár a z toho nic zásadního co by mě znemožnilo pokračovat ve hře..
Hraju to na rtx 2070 super ve 4k v ultra nastavení s dlss a fps mám kolem 50-60....
Komu dropujou fps doporučím dát nastavení hustoty lidí v ulicích na normální či nižší, pač výchozí je nejvyšší počet a to dělá problémy míň výkoným CPU - četl sem na netu..
Zatím mě teda fakt nepřijde, že ta hra je rozbitá, jo a CPU mám ryzen R51600 , asi snad hraju jinou verzi hry, ale určitě na AMD kartě a bez upscalingu ikdyž tam nějaký to fidelity fx je to musí stát za hovno to se nedivim, že pak lidi co ty karty maj nadávaj..
Mimochodem vim o dalších 4řech lidech , 2 ztoho to mají na pc, 1 dokonce má AMD kartu a neztěžuje si..
samozřejmě na ps4 základní mě kamoš brečel , že mu to jede 720p, na Pročku další , že se to docela dá hrát aspon začátek, ale tak konzolisti mají jiný nároky
Marťásek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 16:45:29

Také nemohu říct, že bych nebyl spokojenej. 4K, nějvyšší RT + Dlss mi dává 45fps v průměru. Bugů jsem moc nezahlédl. Odehrál jsem cca 6h a zaznamenal jsem jen to diskutované přepínání češtiny v menu, jednoho zaseklého nepřítele ve dveřích a jedno levitující cigáro Grafika parádní (hlavně modely postav) a to jsem těsně předtím hrál RDR2. Napadá mě, že to možná optimalizovali na kombinaci RTX + intel, pak by to vysvětlovalo negativní komenty lidí, co mají Ryzen + AMD grafiku. Každopadné bych přál, aby to každému běželo bez chyb, je to parádní hra a v téhle době dobrý únik od reality
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 18:02:59
avatar
Tohle já už asi nadosmrti nepochopím. Dycky ale DYCINKY, když vyjde nová rozsáhlá hra, tak je rozbitá (jestli za to může nVidia, nebo mimozemšťani je mi jedno). A POKAŽDÝ se najde hromadu lidí, co se tomu diví. Až bude Cyberpunk hratelný, tak bude současný top hardware za hubičku. Zaklínače mám dohraného až letos, pěkně odladěného se všemi DCL za výprodejní cenu a nijak ze sebe necítím prašivinu. U hry si má člověk hrát a né se stresovat s bugama. Na druhou stranu, platící betatesteři jsou potřeba a zlevňuje to hru samotnou :-)
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 13:13:35

Ale to je nejlepší, hrát hry tak rok či dva po vydání. Člověk si ušetří porodní bolesti, bugy jsou vychytané a i výkon je líp odladěný a pravděpodobně i GPU bude mít člověk lepší, než v době vydání...

Já jsem hrál letos Mafii III, 4 roky stará hra, ale když vyšla, tak to byla katastrofa...ale teď to běhalo fajn, bez problémů...i když hra jako taková je teda dost odfláknutá, na to, jaký má potenciál...

KCD jsem taky hrál taky dva roky, po tom co vyšlo...taky děsně zabugovaný, neodladěný...po dvou letech pohodička, na žánej problém jsem nenarazil, snad jen 2 glitche za celých 180 hodin hraní...

Teď hraju RDR2, taky to mělo dost problémů, na některých sestavách to nejelo vůbec...teď s tím nemám víceméně žádný problém, akorát v Rockstaru jsou asi dementi a s posledním patchem rozesrali hlasitost zvuku, kdy se po každým spuštění nastaví pro hru ve Windows hlasitost na 23%...jinak to běhá fajn...


Takže Cyberpunk vidím tak na příští zimu až
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-13 20:28:17

jako jeste sem v cyberpunku nenarazil na nejakej zavaznej bug..drobny graficky chyby hlavne u stinu tam sou (paradoxne to resi rt ), jinak jednou se mi spawnula motorka primo pod auto a jednou mi privolany auto gumovalo dokola na silnici a srazilo me kdyz sem chtel nastoupit..jinak za 15h nic moc jinyho. jo verze pro stary konzole je uplne rozbita, na pc si na nic moc stezovat nemuzu, optimalizace pro starsi hw taky vic nez dobra...a jeste mi ani jednou nespadla, coz treba valhalla v prvnim tydnu po vydani 2x
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-15 12:11:15

Já koupil z aplnou cenu v den vydání jedinou hru - Mafii definitive edition. Důvod byl ten, že jsem chtěl odměnit vývojáře, kteří zamakali na českém dabingu (a nahlas říkám skvělém českém dabingu. Není vůbec horší než v původní Mafii). Jinak kupuji hry pouze v alespoň částečných výprodejích .Druhá nejdražší hra je, že jsme minulý týden koupil FIFU 21 za 35€, ale upřímně mi pořád přijde FIFA 20 jako nejlepší FIFA všech dob. Koupil jsme ji (FIFU21) za 251Kč. Jinak běžně čekám na 2 až 3 akce ročně na Ubisoftu, Steamu, Epicu a nakupuju vždycky balík her a za ten balík nedám nikdy víc než 1000Kč dohromady.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-12 21:38:33
avatar
Zajímal by mě nějaký seznam bugů, ale já jsem asi slepej nebo málo zkušenej hráč, ale kromé dvou výskytů grafických artefaktů v poušti jsem nic závažnýho nenašel.

Bohužel musím konstatovat, že grafická stránka hry není nic, z čeho bych si sedl na zadek. Po výtvarné stránce super, atmosféra (aspoň za mě) super, ale z techniského hlediska... Textury nic moc a Raytracing, musím souhlasit s DD, přínos nic nic nula a akorát to žere výkon. Na druhou stranu, jak psal někdo výše, DLSS vyžene FPS hodně nahoru a kvalita obrazu se téměř nemění. To není jako Metro Exodus, kde vám DLSS v první verzi akorát rozmazalo obraz a když ten algoritmus vylepšili, tak to sice obraz nerozmazalo, ale navýšení výkonu bylo v řádech jednotek FPS.

A k hratelnosti, jak říkám, nejsem moc zkušený hráč, takže tak jak to je, mi to stačí. Akorát to neustálé nastavování jazyka v menu je otravný, přitom taková banalita...

Edit: A při spuštění hry mi dost často zčerná monitor. Občas mi hra umožní zobrazit menu, když se do něj chci z naloadovné hry vrátit, ale návrat do hry opět skončí černou obrazovkou. V takovým případě pomáhá jedině restart PC... To už začíná být i na mě moc
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 06:21:43
avatar
Hra má bugy, ale zatím jsem nenarazil na nic, co by mě donutilo čekat na opravu. Nejvíc mi vadilo, že jsem měl sejmout nějakého šéfa gangu, ale ten už byl složený. Ale pokračování to nebránilo, asi to nebyl důležitý úkol. Hru di zahraji teď a pak se k nî vrátím, až bude odladěná, doplněná a já budu mít výkonnější železo.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 08:24:54
avatar
Tak mam nahranych přes 20 hodin, to samy maji kamoši 2 a taky bugy tam jsou to jo asi jako v KCD při vydání ,ale nic hroznyho jak se zde píše to není..
questy jdou splnit všechny, semtam vidim třeba kouřit člověka bez cigarety nebo jde projít skrze jiný npc, ale žádná hrůza se nekoná
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 08:43:40
avatar
Počkám si minimálně půl roku, nebo do prvního DLC. Pak se na to vrhnu.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 10:22:03

Proč tenhle fail omlouváte ?
Faktem je, že po 8 letech vývoje a 2 (nebo 3?) odkladech vyšla nedodělaná, zabugovaná hra, nehratelná na konzolích a graficky taky nevypadá nějak skvěle. Kdyby to bylo jiné studio/hra tak je rozcupujete ale tohle je přece CDP a oni to za rok dodělají a bude to "fenomenální" co?
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-14 15:10:35

ta hra je totalny odpad, graficke glitche, bugy, neexistujuca Ai vozidiel, chodcov, nepriatelov

auto sa len tak spawnu pred vami, to iste ludia, policia vas ani nedokaze nahanat, preto ju priamo za vami spawnuje (je krasne video na yt, kde typek na budove na balkone zatrelil zensku a policia sa za nim spawnula, odpad)

a toto robili 8 rokov? odpad odpadov, ale hlavne, ze to ma RT a CDPR za sebou, potom to ludia budu jak blbci branit, pricom tej hr chyba tak 2r vyvoja este
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-15 07:00:02
avatar
Žiaľ ivestori na nich tlačili a už nemali možnosť to odložiť. Chceli od nich aby bola hra pred vianocami vonku. https://www.pcgamer.com/cd-projekt-reassures-investors-that-cyberpunk-2077-is-really-actually-definitely-releasing-on-december-10/
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 623x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1547x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1235x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1914x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1166x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1914x
Komentářů: 3