V Číně mají systém, který sleduje a rozpoznává obličeje hráčů a znemožní hraní her Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 09 červenec 2021
altJeden z největších herních vydavatelů, TENCENT oznámil novou „službu“. Zatím jen v Číně.

 

 

 

 

Asi víte, že Čína je největším herním trhem na světě a tamní firmy dnes vlastní i velká západní studia a vydavatele. Jedním z největších je TENCENT. Vlastní podíly v mnoha studiích, včetně EPIC, Blizzard či UBISOFT a mnoha mnoha dalších „západních“ firmách. Investuje také do mnoha jiných služeb, patří mu část sítě REDDIT a také řady multimediálních vydavatelů. Firma je průkopníkem sledovacích technologií a aktivně s vládou v Čině vyvíjí sledovací technologie. A hlavně je uvádí do praxe na tamním uzavřeném Internetu, kde ovládá největší služby, které nahrazují Google, Facebook atd. které v Číně vlastně nenajdete.

TENCENT aktivní sdílí údaje svých uživatelů s Čínskou vládou, sleduje osoby a pomáhá jejich přímou i nepřímou likvidací. Samozřejmě nejvíce v Číně, ale je prakticky jasné, že ve velkém posílá údaje o všech uživatelích i ze svých zahraničních služeb. Firma je prodlouženou rukou Čínského komunistického režimu. A pěkně mocnou rukou, jejíž vliv díky prakticky bezedným kapsám a zájmům tamního režimu na geopolitickém boji, stále narůstá. A sledování uživatelů a jejich všudypřítomná cenzura už dnes probíhá v takovém rozsahu, že to dalece přesahuje i představy George Orvella.

No a tato firma, jejíž hry a služby používá velká část čínské populace, ale také část lidí v zahraničí, oznámila novou skvělou službu. Plně rozjíždí a nasazuje systém, který přímo kontroluje jednotlivé hráče přes rozpoznávání jejich obličejů. Asi víte, že Čína má problém s epidemií hráčské závislosti, takže zavedla systém, který od roku 2019 omezuje u dětí do 18let dobu hraní her. Maximálně mohou hrát 90 minut denně a nesmí hrát vůbec mezi 22:00 až 8.00. Chválihodný záměr, samozřejmě narušuje fakt, že samotnou technologii používá pro jiné účely. Samozřejmě realita byla trochu komplikovanější.

Existovaly možnosti, jak to obcházet. Nyní má ale Čína i díky úsilí Tensentu nástroje, jak to skutečně vymáhat. V Číně funguje na každém rohu systém detailního sledování všech. Systémy pro rozpoznávání obličejů jsou všude a vláda zavádí systém bodování „vzorného občana“. Bylo tak jen otázkou času, než to zavede i na sledování všech aktivit na internetu. Speciálně když online služby a hraní jsou všudypřítomné. Tlak na dělaní her jako služba je o to větší v Číně, protože na rozdíl od offline hraní umožňuje detailně sledovat i přímou komunikaci jednotlivých občanů a aktivně ji cenzurovat.

No a také vymáhat ta nařízení. Tencent tak představil novou funkci „Midnight Patrol“, která právě identifikuje hráče pomocí obličeje a odhalí tak ty, kteří nařízení porušují. Zatím je to v „testovací fázi“, ale už teď v desítkách hlavně mobilních her. Tedy u telefonů a zařízení, které kamery mají vždy a firmy je mohou i bez souhlasu a vědomí uživatele využívat. Podle plánu se ale rozšíří do všech her a zařízení, prostě bude v Číně povinná.

Samozřejmě tahle technologie je snadno zneužitelná a jak jsem napsal, ve velkém se zneužívá v Číně tamním režimem běžně. Svoboda slova, politického myšlení apod. nic takového v Číně neexistuje. Tyhle systémy ten stav udržují a jsou naprosto klíčové. Z pohledu nás, uživatelů na Západě, je jen velmi obtížné hlídat vliv a dosah Čínských firem napojených a zapojených ve sledovacích aktivitách služeb a zařízení, která používáme. Ale je prakticky jisté, že jde o všechny firmy z pevninské Číny. Jinak by ani nemohly fungovat. Samozřejmě teoreticky by měly dodržovat zákony a nesledovat uživatele na Západě, ale víme, jak to v praxi je :). Nemluvě o tom, že uživatelé dnes odsouhlasí prakticky cokoliv, takže pokud jde jen o podmínku „souhlasu uživatele“, není to žádná překážka …

Nedivte se tak tomu, že Čínská vláda o vás ví prakticky všechno, možná i to, co nevíte sami. A kromě toho mohou tyto informace využívat i Čínské firmy pro to vám něco nabízet a prodávat, zatímco Západní firmy, které musí být v podobných technologiích podstatně opatrnější, tyhle výhody nemají. Nejlépe jsou na tom z pohledu sledování uživatelů Facebook, Google či Apple. Ale ti jsou pod drobnohledem, takže si až tak detailní podobné sledovací technologie jako používá TENCENT u svých velmi podobných služeb, nemohou v praxi dovolit nasadit. I když by jistě technologicky podobnou věc zvládli.

 

  • Sledují nás všichni :) - důvody jsou ale různé

Každopádně pokud máte pocit, že vás někdo sleduje, speciálně na internetu, nemusí to být jen paranoia. S pravděpodobností hraničící s jistotou vás skutečně hodně služeb a zařízení sleduje. Některé proto, aby vám rychle nabídly přesně to, co potřebujete a k čemu je používáte, jiné proto, že vás prostě sledují a učí se tak. Téměř jistě vás sleduje čínský výrobce zařízení nebo Čínský provozovatel služby, o čemž nemusíte ani vědět že tam má vliv, sleduje a sledovat může. Čína tohle sledování prostě aktivně používá a nijak se tím netají.

Nemyslím si, že by služba jako sledování obličejů hráčů uspěla a byla do praxe nasazena i u nás. Porušuje ochranu práv a svobod uživatelů maximálním způsobem. Na druhou stranu, mnozí používají běžně odemykání svého zařízení obličejem, a od toho se prostě nijak indentifikování hráče hry obličejem neliší. Navíc speciálně mnoho her jako služba sledují a vyhodnocují chování hráčů neustále, na tom jsou postaveny a do budoucna vydavatelé počítají se službami a funkcemi, které ty data využívají k nabídkám mikrotransakcí, úpravou herní obtížnosti a nucením ty mikrotransakce používat atd. Možnost sledování výrazů hráčů při hraní by podobné technologie ještě vylepšilo ….

Takže je jen otázkou času, než se začne objevovat velké množství her nabízející standardně možnost přihlášení přes sken obličeje, pokud už takové nejsou … ;)

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kryptortor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-10 20:20:54
avatar
To co DD popisuješ je vlhkým snem úředníků v EU i šéfů FB, Googlu a Twitteru. Dalo by se říct, že je to Fukuyama naruby (tedy znakem universalismu nebude demokracie, jak jsme jí ještě před 10 lety na Západě znávali, ale naopak se jím stane čínský totalitární model kapitalismu).

Ale třeba Západ zachrání Orbán s Polákama v zádech. Můžeme se jen modlit..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ot 2021-07-10 20:39:35

Poláci mi vadí nejméně. Jejich black metalové kapely patří k top světové scéně - Behemoth, MGLA. Rád budu při jejich boku hájit východoevropské zájmy. Masterpiece :-D
požírač křemíku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 15:41:38
avatar
Já doporučuju ještě Deus Mortem, nářez jak sviňa
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-10 21:24:42
avatar
snem úředníků EU těžko, snem FB určitě .... snem Google možná, Twitter určitě ne, ten razí trochu jiný přístup ...

Orbán a Poláci zachrání něco těžko, rozhodně ne demokracii, jejich současná reprezentace je v cenzurování a potírání názorů a občanů kteří se jí nehodí, jen pár kroků za Čínou, takže jejich ochranu opravdu nechceš ...

nezachrání nás nikdo, zachránit se musíme sami ... chodit k volbám a volit dobré lidi jak v ČR tak do EU ...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 11:03:47
avatar
To je fakt s tím Orbánem. Zatím potírají LGBT, za což jim spousta lidí tleská, ale s takovým přístupem si můžou kdykoli zamanout, že začnou potírat třeba PC hráče...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 11:13:12
avatar
LGBT je jen okraj, jde o to co tam dělají s médii ... státní média jsou to nejhorší a hlavní pilíř státní cenzury ... Jak Polská tak Maďarská vláda ovládá média a to je prostě cenzura a Orvell 1.0 .... jak říkám, Polsko a Maďarsko jsou v současnosti jen pár kroků za čínou (technologicky 100 let) a pokud si někdo myslí, že tyhle státy a jejich současné vlády jsou ochránci demokracie, tak je to jako tvrdit, že Hitler byl ochránce míru a židů ...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 21:05:15
avatar
To je dost přestřelené a už vůbec.. to přirovnání s Hitlerem je hodně přes čáru. Maďarská vláda neovládá všechny, pořád si můžete vybírat mezi jedním nebo druhým. Třeba u nás, nebo jinde v západní Evropě, ale naopak vláda neovládá média, ale nemáme zato žádné pravicově konzervativní, jako konkurenci k levicově liberálním, které jsou u nás řekl bych 100% zastoupeny (čest výjimkám), takže to je Maďarsko naopak, tady je snaha mít taky jen jednu stranu pohledu světa. EU prostě vadí, že tohle Maďaři zastavují a nejkřiklavější je to s LGBT, proto tolik povyku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 16:58:28
avatar
srovnání je naprosto na místě ... potírají práva občanů jejichž názor se jim nehodí, nakazují soukromým provozovatelům médií a sociálních sítí co mohou a nemohou mazat a tím jim berou právo svobody slova.


Pravicově konzervativní a levicově liberární? nic takového není ...

Jsou tu nacisti a komunisti, stejná banda jen z obou stran spektra. Naštěstí obojí jsou malé skupiny. A pak je tu střed. Drtivá většina obyvatel jsou liberálové, rozdíl mezi pravicí a levicí je minimální, spory jsou jen o velikost státu a míru přerozdělování.

Každému rozumně a svobodně smýšlejícími, speciálně těm co se označují za pravičáky ;) tak musí kroky Polska nebo Maďarska vadit ...

jinak všechny ty proti LGBT akce, to jsou jen hlouposti k odvádění pozornosti od neschopnosti těch politiků v daných zemích řešit skutečné problémy ...

jestli si chce někdo říkat muž nebo žena nebo něco mezi, ať si tak říká já jim budu svobodně říkat jak chci já. Jestli chtějí LGBT mít manželství, ať ho mají (dobře jim tak) a nějaké argumenty s ochranou tradičních rodin jsou totální výsměch vzhledem k rozvodovosti apod. Tradiční rodina je prázdný či spíše mrtvý pojem nejméně desítky let ... LGBT se týká tak malé skupiny občanů, že to co se kolem toho děje speciálně v Polsku či Maďasku absolutně neodpovídá významu ... je to jen divadlo neschopných politiků směrem k hloupým voličům ... kdyby se stejný prostor věnoval skutečnému řešení skutečných problémů, ukázalo by se jak neschopná je současná politická reprezentace v zemích kde se proti LGBT apod. nejvíce brojí ...

proto ten povyk ... Polská a Maďarská reprezentace zjevně porušuje práva a demokratické principy, protože na tom sbírají laciné politické body od hlupáků, co si myslí, že homosexualita je nakažlivá a LGBT (které se drtivé většiny společnosti jako mě případně tebe, vůbec netýká nijak jim neškodí apod.) může za jejich mizerný život, za jejich neschopnost, hloupost a lenost v jejich mizerném životě, kde hledají někoho s lacinými rychlými řešeními složitých problémů, nejlépe typu vůdce ala Hitler apod.

nejvíce mají plnou hubu demokracie a svobody slova ti, co tomu nejméně rozumí a ti také obhajují zjevně protiprávní kroky Polska a Maďarska ...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-13 07:39:41
avatar
Provozovatelé sociálních sítí přece nic nepíší ? Tak jak jim můžu brát svobodu slova ? Svobodu slova mi bere sociální síť tím, že sama maže bez vysvětlení, bez upozornění, bez řádných pravidel.

Vaše rozdělení společnosti je dost zajímavé ale je to váš názor.

Svobodně říkat člověku na západě "žena" co vypadá jako žena již nemůžete, protože když to řeknete někomu kdo se za ženu nepovažuje máte na krku žalobu a prohrajete ji. Ale vlastně kecám, svobodně to říkat můžete, ale to neznamená že vám to zaručuje svobodu i po projevu

Nemusí LGBT a spojenci útočit na tradiční rodinu, a snižovat její význam, který po tisíciletí utvářel tento svět, který někdo chce během desetiletí zlikvidovat. To že je rozvodovost vysoká neznamená zase pro mě nic. Neberu nikomu ať si žije s kým che nebo bere třeba tučňáka, ale nevím proč by se tomu mělo říkat stejně jako tradiční rodině. Udělení stejných práv je jen o razítku ve sněmovně.

A čím Maďarsko porušuje Demokracii, že si lide ve volbách zvolili vládu a ta dělá rozhodnutí ? No pokud se to voličům nelíbí, tak příště volby nevyhraje. Tak nevím proč by do toho měli co říkat třeba Belgičané ? Maďarsko není nějaká provincie evropské federace, ale svobodný stát se svými občany. A pokud chcete Orbána srovnávat s Hitlerem, tak tím jen snižujete význam a ohled na oběti nacionálně socialistického režimu a to není jen můj názor, ale i názor kancléřky Angely Merkel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-13 08:00:54
avatar
Provozovatel sociální sítě, nebo jiného webu je soukromá osoba a i mazání bez vysvětlení je uplatňování práva svobody slova. Sociální síť ti nemůže brát svobodu slova, protože sociální síť nepatří státu a nevztahuje se tak na ni povinnost svobodu slova poskytovat. Máš obrovské mezery ve vzdělání ...

Svoboda slova tak jak je daná ústavou se vztahuje výhradně na veřejný prostor tedy prostor vlastněný státem a tedy všemi občany. A to není žádná ze sociálních sítí. Ty jsou všechny soukromé prostory a tak si jejich majitel a provozovatel může v rámci jeho svobody slova a svobody obecně, mazat bez vysvětlení co chce. Pokud tam bude chtít mít příspěkvy jen o kočičkách, může mazat příspěvky s pejsky a nic tím neporušuje. Svou svobodu slova můžeš uplatnit tím, že si založíš vlastní službu a síť a tam si nastavíš svá pravidla ...

každý kdo se snaží nařizovat, speciálně politici, co může a nemůže FB a další mazat na svých stránkách, tak zavádí cenzuru ... stačilo by přitom zakázat politikům vstupovat na sociální sítě a bylo by vyřešeno ...

tradiční rodina nemá žádný význam, je to prázdný a mrtvý pojem. Navíc LGBT nijak nepoškozuje tradiční rodinu" můžeš si udělat rodinu jakou chceš a nic kolem LGBT ti to nezakazuje a neomezuje tě v tom ... to je ta svoboda které nerozumíš. ochrana tradiční rodiny tím, že budeš pošlapávat práva jiných na jejich rodinu, je jasné porušování práv. Tradiční rodina žádnou extra právní ochranu nepotřebuje, je to zase jen vějička na blbečky a jednoduché voliče, kteří si myslí, že když stát bude dělat nějaké zákony, že to tak automaticky zlepší jejich rodinu a vyřeší jejich problémy protože nemají rádi někoho ...

Kromě práva zjevně neznáte ani dějiny. Hitler byl totiž také demokraticky zvolen ... srovnání je na místě. Zatím samořejmě bez té pozdější genocidy, ale začátek tam je velice srovnatelný.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-13 13:10:58
avatar
Zajímavé to vaše pojednání ohledně cenzury soukromých prostor na síti. Takže kdyby začali mazat příspěvky na základě rasy, národnosti, sexuální orientace, náboženství, tak to je už přes čáru to se nesmí, ale třeba na základě nějakých životních hodnot, politického přesvědčení, názorů, myšlení atp. Tak to je v pohodě ? Nebo Vám vadí i to první. Protože to co dělají sociální sítě je de facto porušování článků Listiny základních práv a svobod. Proč teda cenzurují jen něco, co se zrovna hodí jedné skupině obyvatel ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-14 11:39:17
avatar
protože je to jejich právo ...

sociální sítě nejsou státní a veřejný prostor je tak nezákoné a protiústavní na ně aplikovat práva a povinnosti vyplývající z ústavy, která platí pro stát a veřejný prostor ...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-14 22:47:10
avatar
Víte vy vůbec co jste to napsal za blbost ? Zákony se musí dodržovat všude, ne jen na státním majetku. Nemůžu si doma na zahradě hajlovat, nebo stáhnout někoho z kůže jen proto, že je to na mém soukromém pozemku a stát mi nemá co nařizovat, ať si to nařizuje někde na úřadě.... tímhle jste se úplně odkopal...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 09:44:05
avatar
je vidět že tomu absolutně nerozumíte ....

svobodu slova nemůžeš mít absolutní, nemůže se vztahovat na věci a prostor mimo ten státní protože si prostě nemůžeš dovolit říkat o jiné soukromé osobě co chceš a porušovat jeho práva. FB, Twitter atd. jsou soukromé osoby (dle definice soukromých firem v USA) a mají tak stejná práva jako jiná soukromá osoba, tedy právo na vyjádření a to je i mazání příspěvků, které chtějí a jak chtějí ... a je to v pořádku. nechtěl bych být v pozici soukromého majitele, kterému by stát nařizoval, držet na svých stránkách věci, se kterými nesouhlasím a porušují má práva ...

takže přestaňte tu hloupě žvanit o něčem, čemu zjevně nerozumíte. Mám plné právo vás smazat a odstranit ze svého prostoru - to je právo, které mě garantují zákony a ústava. Vy máte plné právo tady nebýt, ale můžete se vyjadřovat jinde. Vy mě však chcete diktovat (a DDWorld = FB v tomto případě, platí pro nás stejná pravidla pokud jde o ústavu a svobodu slova speciálně) že vás nemám právo smazat, protože prý máte právo tady prostě být ? Ano, jsou zákony, které musíme dodržovat všichni. Pak jsou tady zákony jako cenzura a právo svobody slova, které jsou jasně definovány ústavou.

A obojí se vztahuje výhradně ve vztahu stát vs občan. Takže když si někde ve veřejném prostoru budeš vyřvávat "Babiš je vůl" a budeš to mít na transparentu napsané, tak pokud neporušuješ jiné zákony v daném místě, nemá stát právo tě cenzurovat. Pokud si ale budeš vyřvávat na facebooku, DDWorld.cz a jiném soukromém prostoru že "Babiš je vůl", je na našem rozhodnutí, zda ti ten prostor dáme nebo tě smažeme, to je naše právo jako soukromých provozovatelů prostoru na vyjádření (=mazat věci a uživatele). A pokud by Babiš nebyl premiér, tedy ústavní činitel a ty si řval někde veřejně, že "babiš je vůl", tak porušuješ jeho práva jako soukromého občana a můžeš být za to zatčen, obžalován a odsouzen dle platného zákona ...

neexistuje nic jako absolutní svoboda slova, protože být nemůže. Speciálně ne mezi soukromými osobami. Můžeš si myslet co chceš, to žádný zákon v demokratických zemích neupravuje, ale nemůžeš si říkat co chceš. Tvá svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého. Chceš si doma Hailovat? klidně můžeš, ale dělej si to soukromě. Chceš si někoho stahovat z kůže? to se obávám že jasně porušuje práva té druhé osoby včetně dalších zákonů ... mimochodem zákony postihují pouze činy nikoliv to co si myslíš. Pokud svou myšlenku přeneseš do praxe, ať tím že ji řekneš nahlas, napíšeš nebo jinak uskutečníš, pak se to teprve řeší ...

takže přestaň se tu laskavě vyjadřovat k něčemu, čemu nerozumíš, nebo využiji svého práva na vyjádření ... a pokud nechápeš, proč by bylo opravdu špatné nařizovat mě, či provozovatelům FB a dalších soukromých prostor, že nemohou mazat některé uživatele či příspěvky a svoboda vyjádření jiných je tak nad svobodou naší, co by majitelů platforem, tak se nemáme o čem bavit ... v demokratických státech platí také rovnost před zákonem a to tvé uvažování jasně porušuje.

Pokud se ti nelíbí pravidla a přístup majitelů platforem, kteří tě mažou nebo jiné mažou, není to cenzura a porušování tvých práv. Ty máš právo jít jinam, udělat si vlastní prostor a ten ti nikdo z nás nebere ....
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 07:16:37
avatar
sorry ale nepiste o niecom comu nerozumiete, mam v Madarsku známych, to co píšete nieje pravda. Situaci je na Slovensku daleko horsia pozrite sa kto tam ovlada media. Predpokladam ze u Vas v CR to bude podobne.
požírač křemíku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 15:49:01
avatar
Polsko a Maďarsko jsou btw jediný státy v EU, který zavedli legislativu proti cenzurování občanů na sociálních sítí od technologických gigantů. A představa, že někde v EU existujou nezávislá státní média je úplně mimo. I naše ČT si jede svojí politickou agitku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 17:04:40
avatar
žádná cenzura ze strany sociálních sítí být nemůže, protože cenzura může probíhat jen ve vztahu stát vs občan, nikoliv jako občan/firma vs občan ...

pokud někdo zakazuje facebooku twitteru mazat příspěvky speciálně od politiků, tak tím nezavádí zákon proti cenzuře, ale cenzuru, protože potírá právo majitelů a provozovatelů soukromých služeb nakládat se svým prostorem ...

Každý kdo tvrdí, že stát má určovat co může a nemůže sociální síť smazat, tak nechápe základní fakt, že cenzura a zákon o svobodě slova platí pouze mezi občanem a státem. Stát nemá co někomu zakazovat se vůči němu vyjadřovat. Polsko a Maďarsko jednoznačně porušují demokracie a zavádí cenzuru protože sociální síť pokud nejsou vlastněny státem, tak si mohou mazat co chtějí a cenzura to není, protože ony nejsou stát ...

když tě na DDWorld.cz smažu, tak tě taky necenzuruji, využívám svého práva co by majitele prostoru mít tu jen to, co chci já .... nijak tě tím necenzuruji, protože ti neberu právo se vyjádřit jinde na tvém prostoru. A pokud by mě někdo zakázal mazat příspěvky, porušil by tím má práva na vyjádření a svobodu slova ...

Facebook, twitter jsou prostě jen větší platformy, ale to neznamená, že nemají právo mít na svém prostoru jen to co chtějí. Každý kdo to myslí se zákony proti cenzuře skutečně dobře, tak bude jejich právo mazat a blokovat uživatele bránit ...

majitelé Facebooku twitteru apod. ti nijak nebrání udělat si jinde na webu svůj prostor a tam se ventilovat dle potřeby ... a žádný politik se nemá co nárokovat prostor na jejich stránkách a schovávat se za falešné řeči o tom, jak bojuje proti cenzuře ...

nelíbí se ti současné sociální síťě a jejich politika? udělej si vlastní službu, nikdo ti v tom nebrání ...
požírač křemíku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 19:03:55
avatar
Není to tak černobíle jednoduché a nesouhlasím, že soukromá firma si může dělat co chce. To by nás pak mohli třeba telefonní operátoři odstřihnout od sítě jenom proto, že jsme po telefonu říkali pro ně nepříjemné názory. A mimochodem právě Čína je místem, kde se provádí různé perzekuce občanů i prostřednictvím soukromých firem ve velkém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 20:04:01
avatar
srovnáváš jablka a traktory ...

Ano, čína je stát a provádí cenzuru .... jde o to, že Čínské firmy jsou soukromé jen na oko. Vše řídí tamní strana a vláda, dokud skáčeš a cenzuruješ jak pískají, nechají tě v klidu. Když začneš zlobit, tak je jedno kolik máš peněz a jak velká je tvá firma, prostě zmizíš a tvoje firma taky ... ano Čína je jasný případ cenzury ....

Facebook není stát, nepatří žádnému státu, patří soukromým osobám se stejnými právy jako máš ty. A tak si může mazat co chce ... já obecně bych udělal pravidlo, že politici nesmí na sociální sítě a byl by klid.

Pokud se politici na Západě začnou míchat do toho, co může Facebook smazat (speciálně které politiky může mazat) tak dělají cenzuru, protože Facebook není státní instituce, může si mazat co chce a není to cenzura. Být na FB není povinnost, není to právo, je to jen možnost ... nikdo ti nebrání si tvé názory ventilovat jinde ... je důležité udržet sociální sítě s právem mazat zejména politiky a politické řeči dle libosti ... to je svoboda vyjadřování ...

pokud by existovala státní sociální síť, tedy byl by to veřejný prostor, tam by stát prostě mazat názory nemohl, protože by to byla cenzura ....
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 20:40:49

Napsal bych to velice podobně.
EU jediná dělá něco proti monopolům a na ochranu občanských práv. Vžyť si tady na to pořád někdo stěžuje, jak se zavádí další regulace a omezení pro firmy a provozovatele :-)
A o těch volbách naprostý souhlas. Nechápu, proč tu tolik lidí volí naprosté svině a hajzly s takovou zarputilostí.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 09:29:53
avatar
Modlit se, že svobodu na západě zachrání Orbánova a Kaczyňského diktatura a cenzura? To myslíte vážně?
Ta nenávist vůči skutečné svobodě a podlehnutí dezinfomacím je tristní.
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nadpis? 2021-07-10 20:37:43

Co to má být za popisek.....maminek toprá cestinec a tatinka daky gut sokola?

Kurňa kdo se v tom má vyznat co nám má nabodnout takofa šlanka


Nauč se to číst po sobě to je otřesný. Když si to dovolí někdo v diskuzi ( klidně i ty) tak to jako tolik nevadí ale v článku takovejch zmatků.................
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-10 21:25:11
avatar
sorry editor
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - editor 2021-07-11 20:18:34

Vsak v pohode to taky nebylo myšleny ve zlym jen kvuli korekci pro ty co to ctou pozdeji
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Překlep 2021-07-11 22:09:26

Ještě jeden překlep:

TENCENT aktivní sdílí
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 22:14:45

A po minerech budou odcházet z Číny i hráči. Co stou ušetřenou elektřinou budou dělat? Že by laserové a nebo dokonce plazmová děla? ;)
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 10:26:27

Čína je názorný příklad komunistického režimu: sledovat, nařizovat a zakazovat vše co se jim nelíbí (včetně Bitcoinu a kryptoměn).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 10:26:57
avatar
kryptomněny mají ale extrémní negativní dopad na všechny, zejména na ty, co je nepoužívají ... Čína má kvůli těžařům problémy s elektrickou sítí a výpadky proudu, nemluvě o spotřebě energie, kterou získává zejména z uhlí, takže těžaři mají přímý vliv i na znečištění apod. zákaz kryptomně v současné podobě, tedy vznikajících tzv. těžbou. je dobrá věc ...
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 11:01:52

Ano, Čína patří mezi největší světové znečištovatele ovzduší už desítky let... a rozhodně to není k vůli Bitcoinu a kryptoměnám. Čína zakazuje Bitcoin především proto, že je to decentralizovaná měna nad kterou nemá žádnou moc a jako totalitní režim ji nemohou ovládat. Na kryptoměny může mít každý svůj názor, ale něco zakazovat protože se mi to nelíbí je samozřejmě naprostý nesmysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 11:17:38
avatar
názor na kryptomněny mít můžeš, ale pokud tím názorem popíráš fakta, tedy že na těžbě založené kryptomněny jsou čisté zlo, mají obrovský negativní dopad na prostředí a také na lidi o s kryptomněnami nechtějí mít nic společného, tak to není názor ale hloupost ...

Čína není proti kryptomněnám jako takovým, je proti současnému bordelu v nich a potýká se zdaleka nejvíce s negativními dopady, protože drtivá většině těžby a uživatelů těch měn byla na jejím území ....

Svoboda kryptoměn je hezká, ale pokud ovlivňují druhé, kteří s nimi nechce mít nic společného, mou možnost koupit si grafickou kartu za rozumné peníze, mít elektriku za rozumné peníze a nemít výpadky kvůli těžařům a tak nemůže být o svobodě řeč. Kryptomněny negativně ovlivňují mnohem více lidí než kolika přináší pozitiva ... to je jasný fakt.
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 12:00:43

Osobně si nemyslím, že kryptoměny v současné podobě, kdy je na těžbu stále nutné nemalé množství el. energie, je nějaké dokonalé řešení. Zcela určitě je to ale velký krok vpřed oproti současným klasickým měnám. Na druhou stranu, zavrhovat kryptoměny s tím, že je to "čisté zlo" protože zrovna nejsou k dostání grafické karty, nebo kvůli "současnému bordelu" mi nepřipadá jako správný a rozumný názor. Věřím tomu že jako vše, i kryptoměny se budou postupně vyvíjet a zdokonalovat a kdo ví, jednou s nimi možná budeme platit stejně jako dnes s klasickými měnami.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 12:07:49
avatar
já jsem pro digitální měnovou budoucnost, ale to rozhodně nejsou kryptomněny v současné podobě ...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 21:02:45
avatar
Jelikož jsou kryptoměny vysledovatelné, tak v tom vidí budoucnost i Čínská vláda, proto taky pracuje na té své. A když už jsme u toho, tak i ECB na tom pracuje. Tak kdo že tu něco psal o Orwellovy ?
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 15:00:44
avatar
" Nemyslím si, že by služba jako sledování obličejů hráčů uspěla a byla do praxe nasazena i u nás. Porušuje ochranu práv a svobod uživatelů maximálním způsobem"
Tady se v posledním roce pod záminkou Covidu porušuje listina základních práv a svobod zcela bezprcedentním způsobem, ne pořád tak jak v Číně, ale stejně jsem jsem doufal, jako člověk co pamatuje komunisty, že už něco podobného nezažiju. Takže osobně bych nejradši tvůrce podobné technologie viděl viset. Je to jen otázka času, kdy to sem doputuje. Vždyž jen když si vezmu, že kdo se kdysi nepřipojoval přes modem, fakt svobodný internet nezažil. Z cenzury na dnešních webech je mi na blití, proto rád chodím sem, je to jeden z mála webů, kde nesedí hovado jako z dob STB a nemaže vše, co jde proti zájmům vlády a strany...
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sledování obličeje 2021-07-11 20:29:13

Docela by mne zajímalo vyjádření hráčů her třeba od wargamingu (je to jen jeden příklad ale i další by se našli), kdy se patrně z dobrého důvodu navzájem nahlašují kvůli používání ,,BOTů,, Kolik lidí je využívá na svých xtých účtech kvůli nelegálnímu obohacení svého primárního účtu atd. Z pohledu použití čistě jen pro hráče a kvůli korekci je to ok i když by to chtělo ještě určitě doladit. To, že někoho někdo sleduje tu bylo i v dobách bez internetu a bylo to vždy různými formami, a ne nemyslím jen v dobách komunistů. Mimochodem tu čtu ,,hovado jako z dob STB,, to jistě chce také doplnit o ,,hovada z doby kapitalistické,, protože jsou úplně stejní, a kdo si myslí že ne tak je naivka.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 20:59:36
avatar
Neboj strana a vláda za nějakou dobu zavede "internetové občanky" v zájmu ochrany a potírání proti hate speech a všemu nepohodlnému co maskuje pod pejorativním názvem dezinformace. A co se týče cenzury..., i tady se to občas vymaže všechno a zamknou se komentáře.
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 19:38:17
avatar
PAMATUJI si doby kdy se řikalo mob telefony se nedaji odposlouchavat ani sledovat dneska vam zapnou klidne i micrak nebo kameru i když mate vypnuty mobil čina/usa dělaji to uplně všeci usa neni o moc lepší než čina Usa si hraje na demokracii a svobodu ale když se podivate za tu oponu na ty jejich hnusne špinave města plne fetaku a houmlesaku fuj nechci
https://www.youtube.com/watch?v=csa2terQwoU&ab_channel=Michal%C5%A0opor

https://www.youtube.com/watch?v=GHo_K3vYiP4&ab_channel=Michal%C5%A0opor
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 20:43:56

To mají limit 90 minut? To ja v 17, tedy před 34 lety, když jsem získal svůj první počítač, hrál minimálně 3 hodiny denně, o víkendu spíš dvojnásobek :-)
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-11 21:03:37
avatar
Byly víkendy kdy jsem spal 3 hodiny denně
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 09:18:42
avatar
dokonce když jsme hrávali UO tak jsme nespali vůbec o víkendech
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 10:05:02
avatar
UO klasika (první a jistou optikou doposud nepřekonaná onlinovka) - svážely se na víkend počítače do domu jednoho kamaráda, abychom se mohli šábnout o cenu vytáčeného připojení, které bylo akor pro studenty drahé. Ve 4 lidech jsme si už mohli dovolit hrát celý víkend a k tomu koupit několik bas piv. Byl to skvělý sociální event, v mezičase se kecalo a požívalo alkohol, takže ani MMO tenkrát nebránilo F2F setkávání a dalším kolektivním aktivitám
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 08:41:51

Přesně kvůli Tencentu naprosto a zcela ignoruji EPIC ... dost pochybuji, že ty hry zdarma jsou skutečně zadarmo ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 09:55:48
avatar
nějak jsem z článku nepochopil, jestli je tohle špiclování podle redakce "dobrý" nebo ne. Ale použitím "DD logiky" si to odvodím sám:
Víme, že potírání krypta Čínou "dobré" je, protože to je ekologicky správné (na tom CN vládě určitě záleží...) -> a protože to je ekologicky správné, tak je to i OBJEKTIVNĚ správné a není zde prostor pro jiný "názor", protože ten by nebyl již OBJEKTIVNÍ (byl by protiekologický)
No a když se omezí hraní miliónům mladých číňanů, tak to ušetří taky kvanta proudu a ekologické to je, tím pádem taky dobré v "objektivním slova smyslu". A kdyby někdo tvrdil opak, tak je NEOBJEKTIVNÍ, protože by chtěl pálit energii, a přeče pálení energie je větší zlo, než kdybychom ji měli vyměnit za svobodu a nešpiclování - smajlík potlesku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 11:53:29
avatar
ano, z vašich posledních diskusních příspěvků je evidentní, že máte problém s pochopením textů ....

potírání na těžbě založených kryptomněn je věc dobrá, přímo žádoucí, protože tyto měny jsou zločin proti zdravému rozumu a přírodě ...

všudypřítomné sledování je špatné, protože jasně omezuje a zasahuje do práv a svobod ...
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 12:22:47

Plýtvání energie na hraní je zločin proti zdravému rozumu a přírodě ...

Veškerá činnost vedoucí potírání zločinů proti zdravému rozumu a přírodě je dobrá.

Ergo všudypřítomné sledování je dobré pokud vede k zamezení plýtvání.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 18:03:37
avatar
EDIT: raději nic
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 21:00:36
avatar
To nám zase po dešti vylézají trolové :-D
Bohy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 10:44:18
avatar
"Nejlépe jsou na tom z pohledu sledování uživatelů Facebook, Google či Apple. Ale ti jsou pod drobnohledem, takže si až tak detailní podobné sledovací technologie jako používá TENCENT u svých velmi podobných služeb, nemohou v praxi dovolit nasadit"
drobnohledem
To co zavádí Čína máme tady na demokratickém západě jen se zpožděním
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-12 23:18:28

Aby jsi se nepletl, jakože spíš Čína má u nich něco z těchhle ,,vymožeností,, se zpožděním. Ono to totiž spíš vypadá, že to jako vždy někde viděli nebo vyčenichali a po čínsku zkopírovali to na ně totiž sedí víc.

Ale kde by to v našem svobodném a demokratickém světě mohli asi tak vidět?
Bohy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-13 09:26:44
avatar
To je jasné ,že Čína je machr na kopírování
Já jsem ale myslel sociální kreditní systém ala total control obyvatelstva
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 790x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 811x
Komentářů: 4
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1537x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1373x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1775x
Komentářů: 6