Windows 7 prý zvýší prodej PC! Výrobci PC si klepou na čelo – současný HW je nevyužitý Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 21 March 2009
altPřed pár dny vyšla studie, podle které se zvýší zájem o PC po příchodu Windows 7. Výrobci PC ale kroutí hlavami …

 

 

 

Optimismu je stále zapotřebí, ovšem mělo by se tak činit s mírou. Opět nás čeká vydání nového operačního systému a opět je tu jedna studie, či analýza, podle které nový operační systém Windows 7 zvýší zájem o PC o 10%. Proč používáme slovo opět? Protože podobné prognózy byly i před příchodem Windows Vista, kde se slibovalo, že prodeje PC po příchodu Windows Vista výrazně stoupnou. Uživatelé a zájemci o nový OS Microsoftu, div neměli stát fronty a davy koupě chtivých zákazníků před PC obchody měli krotit pořádkové síly. Že Windows Vista žádný revoluční zájem o PC nespustily, už víme. Možná právě pověst toho, že si kvůli nim budete muset pořídit nový HW, dost lidí od Vista odradil a studie tak ve výsledku nejen že byla absolutně mylná, ale možná i novému OS uškodila.

Máme několik měsíců do příchodu Windows 7, které kupodivu mají být méně náročnější než Vista, protože jsou vlastně optimalizovanou a vylepšenou Vista a absurdní analýza o tom, že Windows 7 zvýší prodeje PC je na světě. Jeden by řekl, že za studií musí stát výrobci PC, kteří se tak na sebe snaží upozornit, ti však podle reakce nemají s podobnými studiemi nic společného. Přední výrobci PC na světě reagovali na podobou zprávu jen kroucením hlavy a ťukáním si na čelo. Žádný výrobce si nemyslí, že uživatelé si poletí pořídit nový PC jen proto, že vyšel nějaký operační systém Windows 7. Naopak jsou si vědomi několika faktorů, které ovlivní prodeje daleko více než příchod W7. První faktor je faktor hospodářské situace a všeobecného poklesu poptávky po všem, co se PC týká. Druhým faktorem je, že Windows 7 jsou méně náročnější, než Vista a protože vlastně ani současný HW nemá s Vista žádný problém, je nakupování nového HW vlastně úplně pasé.

Současný HW je trvale nevyužit a už nějakou dobu napřed před současným softwarem. Máme dávno 64bit rozšíření CPU, ale 64bit stále nehraje prim a dokonce i Microsoft zase vydá Windows 7 i ve 32 bit verzí, čímž konečně posunutí v před 64bit technologie opět nijak nepomůže. Máme dvou a vícejádrové aplikace, a stále je zde řada neoptimalizovaného HW. Máme výkonné grafiky dokonce i s DX10.1 s možnostmi tesselace a ty trápíme zastaralými DX9 hrami, či pseudo DX10 mody, které jsou naroubovány na DX9 hrách a ještě se někteří diví, že ta pokročilá technologie současných grafik nic moc nepřináší – jak by taky mohla?! Výkon i technologie současných grafik jsou dalece k tomu, nazvat je využity a to ještě vůbec nehovoříme o GPGPU systémech, kdy se aplikace pracující a využívající sílu GPU jen obtížně prosazují. V této realitě je skutečně totální nesmysl, aby Windows 7 ovlivnily prodeje PC, to by musely být čistě 64bit, spustitelné minimálně s dvoujádrovým procesorem, či spíše maximálně orientovány na 4 jádrové CPU a pracovat jen s DX10.1 grafikou, jako základem DX11 na kterém staví hlavně a donutit vývojáře i uživatele konečně používat něco modernějšího. Pak by možná nějak prodeje PC ovlivnily. To ale Microsoft nikdy neudělá, posouvat tolik technologický vývoj není v jeho zájmu, protože by samozřejmě Windows 7 nebyl kvůli nutnosti pořízení nového HW tak výdělečný a kladně přijímaný. Windows 7 sice bude fajn OS, lepší než Vista, dodělanější atd., ale ve výsledku to bude stále jen z bláta do louže, technologicky zpátečnický. Microsoft se bojí udělat skutečně revoluční OS, který by využil skutečně naplno možností současného HW a vykašlal se na podporu starého, ke kterému skutečně starý OS stačí.
Zdroj: DigiTimes



Jak by, teoreticky, mělo podle vás Windows 7 vyjít:


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
kaozz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Demagogie 2009-03-21 15:00:03
avatar
"Microsoft se bojí udělat skutečně revoluční OS... vykašlat se na podporu starého"

Pokud někdo je schopen navrhnout, aby byl vytvořen nový operační systém s nulovou zpětnou kompatibilitou, tak to asi nemá v hlavě v pořádku. To by znamenalo, že veškerý software, který mají uživatelé doma by mohli hodit do popelnice a nakoupit si všechno znovu. Což by ovšem znamenalo, že v době vydání onoho "zázračného" operačního systému by byl veškerý software hotový a k dispozici, což je další nesmysl. Výsledkem takového jednání by bylo to, že by si nový operační systém nekoupil vůbec nikdo... možná pár technofilů, kteří by stejně museli mít doma další počítač s Vistou nebo XP pro případ, že by chtěli spustit nějaký starší software nebo hru.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:01:32
avatar
to je ten pohled v souvislostech
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:22:45
avatar
Mně to přijde spíš jako fantasmagorie.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:31:59
avatar
ono ani nemá smysl nyvrhot takový systém když na něj není opovídající železo, x86 procery se do hrobu zatím nechystají, power archytektura je tu do servrů a bochybuju že by jí hodlalo ibm masově produkovat do normálního desktopu, protože by se jí významě zkrátili marže a navíc od toho tu má amd.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 10:00:45

Na konkrétním procesoru se dá navrhnout mnoho různých operačních systémů. Pokud jsi nevšíml, na 86 jich už mimo Windows existuje pořádná řáda.
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hehe 2009-03-21 16:31:01
avatar
Presne tak.

Ostatne vzdy ked M$ skusi len trochu opustit kompatibilitu, ci podporu stareho hardware spusti sa nanho zato sprska kritiky, po posledny pripad netreba ist ani az tak daleko do historie, vola sa tusim Windows Vista. :-)
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:49:21

Ke starému software si necháš starý hardware. V tom nevidím problém. Problém je spíš donucení vývojářů veškeré aplikace přeprogramovávat kvůli tomu že si někdo udělá systém nekompatibilní s tím co pracně vytvářeli X let.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 17:23:11

ke staremu sw si nemusis nechat stare zelezo, ale muzes pouzit nejakej poradnej SW na Virtualizaci. Treba WMware Workstation. V dnesni dobe je to daleko elegantnejsi reseni aby jsi nemusel shromazdovat hromady HW. A nebo pouzijes treba HYPER-V. A dokonce leckdy to beha rychleji nez na starem HW, spise bych rekl vetsinou. Ja osobne bych se nesnazil hrat nejakou hru v XP kdyz mam Visty nebo W7. ve WMware bych pouzival ty programy ktery na Vistach nebo W7 nejdou treba nainstalovat. https://www.vmware.com/tryvmware/?p=workstation-w pokud mas dostatek pameti RAM muzes si takhle pustit i vice systemu najednou a minimalne 2CPU na 2,8-3,2GHz
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:44:20
avatar
jenže dnes není problém virtualizovat, emulovat, výkonu je dost.

Když to šlo v dobách Win95 (přechod ze 16 bitů) a v době Win2k (přechod na NT jádro, i když ten byl HODNĚ zpackaný), tak nevidím zásadní problém s přechodem na 64b (když koneckonců tu 64b Windows už nějaký ten pátek jsou a rozhodně se tedy nejedná o nějaké neznámé vody)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 21:15:39
avatar
Klidne by mohli udelat novy operacni system, ktery by vyuzival maximalne hardware a nebyl zpetne kompatibilni, ale museli by udelat zaroven emulator, ktery by dokazal pod timto operacnim systemem spoustet programy pro X86 procesory a postupne by se vsechny uz nove programy delaly predevsim na tento os. Byl by to idealni stav!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 22:17:22
avatar
a k cemu by OS mel vyuzivat 4 jadrove procesory? k cemu by mela byt OSku dx11 grafika?
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 23:30:06
avatar
ja tiez nechapem naco ma mat os 4jadro a dx11 grafu pozrite sa na linux kam sa hrabe vyzualne vista...os ma byt minimalne narocny ide skor o aplikacie nie aby ma brzdil system vid vista na single core cpu a gf6....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:00:24
avatar
windows 7 - pokročilý OS, kompatibilní jen s vícejádrovými CPU, 64bit a DX10.1/DX11 grafikami? co to je za kravinu proboha??? co by ten OS mel jako delat? zakladnim ukolem OS je zprostredkovani funkcniho rozhrani pro spousteni aplikaci. na co by mel mit OS proboha takove naroky? vyuzit vykon pocitace je na aplikacich. to jako mam potrebovat 4 jadrovy procesor a dx11 grafiku na to abych si mohl poklepat na ikonku na plose??? na to abych si mohl na internetu prohlidnout email??? blabol tisicileti...doporucuju nastudovat k cemu slouzi OS. uci se to snad uz i na zakladni skole
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 16:30:54

No myslim ze ta anketa je s temi DX10/11 grafikama trochu prehnana ale pouze 64bit system si myslim ze by byl krok spravnym smerem minimalne by se tim zlepsila situace na poli ovladacu a mozna by se zacli i vice aplikace optimalizovat pro 64bit a hlavne by se to konecne sjednotilo a nemuseli by byt pro vsechno 2 verze. By me zajimalo kdy tohle nastane ze prestane existovat i 32bit verze nejakeho noveho systemu.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:24:53
avatar
ne DX 10/DX11, ale DX 10.1/DX11, protože samozřejmě DX11 vychází z DX 10.1, zatímco s DX 10 nemá vůbec nic společného.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:29:38
avatar
souhlas, a přesto je anketa prozatím velice vyrovnaná...
zajímavé
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:48:26
avatar
je videt jaci tu jsou odbornici, kdyz ani neznaji zakladni ukoly OS
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:56:08

Trošku mi to připadá spíš jako frustrace nad tím, že Ati má kartu s podporou dx 10.1 a nikde to není zná, takže se hledá další obětní beránek. Ale to se pláče na špatném hrobě. Hlavním vyníkem bych označil konzole. Ale to je jen můj názor
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:57:25

Konzole a omezeni DX 10, potazmo DX 10.1 jen na Visty.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:57:57
avatar
ja vistu, jeji rozsireni a pocet dx10 ready hernich stroju..
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:01:37

Jo jo ta Vista a hlavně dx10 pouze na ni a na W7 bude jeden z nejpodstatnějších důvodů + teda hw vyspělost konzolí. A nutno taky dodat, že dnes vyvíjet AAA hru je finančně náročné a nejisté a to si v době finanční krize ne každý může dovolit
kajak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 08:07:17
avatar
Myslím že až takový blábol to není, nikdo ti nebrání v tom používat zastaralé XP či novější visty a to ti k poklepání na ikonu stačí. Ti co si koupí nový HW koupí nový OS, těm co stačí poklepat na ikonu či prohlídnout email ať si nechají stávající OS.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 12:38:48
avatar
a co by ten OS mel tedy delat???rekni mi nejakou smysluplnou cinnost k cemu by byl OSku nutny quad cpu a dx11 grafika???
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:09:14

Ale doufam chapes ze nekde musi byt ta hranice a musi nastat ten zlom kdy se neco "prohlasi" za standard a vse co bylo pred tim se zacne ignorovat. Nemuze kazdy system donekonecna podporovat starsi architektury.
To ze 70% lidi staci kdyz tam funguje word a soliter je sice mozny ale proc pak nekdo takovy chce novy system?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 15:45:34
avatar
jo ale treba zlom nastupem uplne jine architektury. a ne naprosto dementnimi naroky, ktery tomu jsou stejne uplne k nicemu a neni jak toho vyuzit. quad cpu at vyuzivaj ruzne aplikace, dx11 grafiky zas hry, ale k cemu by to proboha mel vyzadovat OS??? rekni mi proste konkretni priklad k cemu by to melo byt??
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:12:40
avatar
dost dobře jsem nepochopil tu anketu, ale podle mě by měl microsoft začít myslet mozkem a místo distribucí jako home premium, ultimate, basic by měl zavést verze jako notebook, home/work pc.... přičemž každou náležitě optimalizovat
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 16:35:25
avatar
Nějaký Game OS by nebyl špatný
I když si vlastně nedokážu představit, v čem by to spočívalo
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:45:09

Trefa...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 22:18:11
avatar
Nemusel by bejt game OS, ale spíš game mode v OS. Něco co by vypnulo vše co neni třeba a případně optimalizovalo celej OS na práci se hrou.. standartní nastavení jakejchkoliv woken neni zrovna game friendly.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 15:52:04
avatar
co se týče té poptávky W7, tak pochybuju že se to zvedne..
možná si W7 koupí lidé, co si doposud šetřili na pc s vistou a mají XP, a teď když vidí že příjde W7, tak si na něj počkaj a zakoupí...a protože ti co si nakoupili visty nebudou vrážet prachy do OS za 4000(z počátku ) ... tak ten nárust zustane u 0%
kmsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 16:15:27

Pekny clanok

a uplne suhlasim
ked ma nieco vyst tak nove...naco si budem platit za nieco co uz davno mam len z malimi prikrasleniami

spatna kompatibilita by mala byt ale nie markatna ved inac by sa vsetky programi a nadstavby na novo

kazdy by pouzival windows podla toho aky ma HW
ale tym padom by musel byt stary aj novy os kompatibilny navzajom pri komunikacii
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 16:45:35
avatar
Takže příští windows budou jen na dx11 grafiky a na čtyřjádrové CPU!!!Klidně by to tak mohlo byt akorat bysme se mohli dockat nejakych dobrych her k takovemu OS!!
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:14:14

Aby OS vyžadoval kartu s podporou dx11 je pěkná píč. Ne každý na počítači jen hraje a operační systém má sloužit jen jako mezivrstva mezi aplikacema a hardwarem. Btw když už by to tak dopadlo, musel by dávno existoval funkční a odladění software, na což nemá spousta společností finanční prostředky. A aby jsi spustil OS k tomu potřebuješ mít 4-jádrový cpu? proboha na co?
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:29:47
avatar
No ted na nic ale nekdy za X let tomu urcite tak bude!!
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:43:57

Ježiši a proč? Co by měl třeba takový vypalovací program, IM klient, Internetový prohlížeč z toho, že běží pod dx11 a využívá 4 jádra cpu? Vypalovat rychleji nebude, zobrazovat stránky taky ne. Vše záleží na tom, jak je napsaná aplikace
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:33:31
avatar
třeba myslel to, že aplikace které se teď píšou ve win API nebo v něčem podobném budou v budoucnu běžet všecky na directech
už vidím ty hlášky: Nemáte dostatečný shader model pro spuštění programu kalkulačka
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 19:47:56
avatar
a takle by to asi chtela polovina lidi tady...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 22:31:46
avatar
za X let nasadíme brýle...zapneme čip který budeme mít nainstalován v mozku, lehneme si na postel křeslo atd. ( něco jako matrix ) a budeme ve virutálním světě kde budem pociťovat bolest, ale nikdy nezemřem, spácháme zločin, ale do vězení nepůjdem atd. ( něco jako legendární GTA )
tak to vidím já
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2009-03-21 22:52:50

Tyhle prognozy a idey jsem slyšel už někdy kolem roku 1996, že za 10-15 let budeme žít jen ve VR apod. Zatím to nevypadá
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 17:03:55
avatar
Osobně se mi nelíbí kam se ubírá směr vývoje stejně jako se mi nelíbí že nemůžu využít HW naplno. Jedno W7(64bit) přinesly, jsou poměrně stabilní, dají se na něm hrát hry, kompatibilita s 32bit aplikacemi taky není nejhorší. Kromě gameparku mi na nich fungovalo naprosto všechno. Jediný bug byl že po startu systému se vždycky vrátila standartní obnovovací frekvence(75hz místo 100hz). Nových a "lepších" her se dočkáme až na svět příjde Xbox720 a PS4. Ale silně pochybuji že něco překoná atmosféru ve fallou1@2, blood, mafia, atd. Bohužel herní průmysl jen ždímá staré nápady a jde to z kopce(viz fallout3).

Ale popravdě jsem našel aplikaci která provětrá faldy mého CPU, je to emulátor PS2 díky kterému je už pár her hratelných i na PC.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:46:28
avatar
"Nových a "lepších" her se dočkáme až na svět příjde Xbox720 a PS4"
nebo až hráči na PC přestanou krást. Takže zas nic no
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 23:33:45
avatar
tak ked clovek pusti nove nfs tak sa ani nedivy ze hraci kradnu
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 01:21:05
avatar
Chceš snad krádež omlovat tím, že vždyť on ten produkt byl stejně k ničemu?
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 02:47:13
avatar
Tímhle to omluvit opravdu nejde. Stejně jako neukradnu v penny dvd přehrávač protože to je šmejd v hodnotě 150,- který prodávají za 1500,-. Ale i tak jsem byl doslova nas*aný když jsem si koupil fallout3, čekal jsem pokračování herní série a ono to byla postapo střílečka. Pak jsem znechuceně originál prodával o polovinu levnější a byl jsem rád že jsem se toho zbavil.

Ale dovedu pochopit když si někdo ukrande hru typu GTA4 nebo spore. GTA má neuvěřitelně špatnou optimalizaci, otravnou ochranu a požaduje SP3(na mé sestavě způsobují pády systému), Spore má zas extrémě otravnou ochranu. Tyhle hry jsem si opravdu ani já nekoupil, ale stáhnul a hned smazal.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 12:21:32
avatar
tak pri hrach od ea typu nfs nhl fifa na pc neni jasne kto koho okrada keby si to nekupim na xbox tak by som si mlatil hlavu o stenu a nfs nema cenu ani stahnut....a tie ochrany su skor proti pouzivatelom napr hl2 ktoru som origos rozbehal az rok potom kedze som nemal net
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:53:04
avatar
tak je jasné že EA to s těmi ochranami přehání a navíc vydává poslední dobou samé hovadiny a to je jednoduchý signál pro zákazníka nekupovat nic od EA. Sam sem se uz poucil a dneska bych od nich nic nekoupil ani kdyby to stálo deset korun.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:44:01

Omlouvám se ale věta:
"Máme dvou a vícejádrové aplikace, a stále je zde řada neoptimalizovaného HW"
mi trochu nedává smysl...
Nechci rýpat, jen je to trochu matoucí.
Hezký den.
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:49:08

Zajímalo by mě, jak se projevuje neoptimalizovaný hw?
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:52:47

Mě zase co je to dvou a více jádrová aplikace.
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 18:56:59

No, tohle si dovedu přeložit asi tak, že myslel aplikace, které jsou optimalizovány pro více jádrové procesory. Otázka je, kolik běžných aplikací je nutné optimalizovat pro více procesoru? Browser, Word,Excel, IM klient, Vypalovací software? K čemu? Když na tyto aplikace bohatě dostačuje dnešní výkon a jediné co je potřeba, je mít dostatek ram...Nevim co chtěl autor podobným článkem říci
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:27:11
avatar
Jo, to je jedna z možností, jak si to přeložit.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 20:48:17
avatar
hmm ta věta je vskutku unikát
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-21 22:19:16
avatar
Překlik, asi to měl být SW.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nulová zpětná vazba? 2009-03-21 22:20:43
avatar
Ale.. a ony x64 Visty nepodporujou zpětně 32bit aplikace? Já bych řek, že jo.. jde o to v čem jede OS nativně, prostě by to bez x64 procesorů nejelo.. a optimalizovat OS na dvě jádra je dost dobrej nápad, rozhodně by se to rapidně zrychlilo, kdyby wokna dokázaly použít víc jak jedno jádro..
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 09:56:15

Jasně budu čekat na win 7, abych si mohl koupit nový počítač Bez těch super úžasných 3D efektů s oknama bych se posral
Ať dělá Mikrošrot místo OS hry, tam by se jim mohlo i podařit jít správným směrem...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 20:35:53
avatar
Možná tomu nebudeš věřit ale skutečně spousta lidí si pocká aby mněli sve nove pc s win 7 nez s win vista.
A mimochodem jestli o tom nevíš tak Microsoft má jedno z největších herních studií.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 10:15:16

-
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 12:22:46

Tohle je hloupost, celé to spojování prodeje HW a jakékoli verze OS je hloupost. OS tu není od toho, aby nějak promlouval do prodejů HW. Nikdo z nás si snad nekupuje HW jenom s tím cílem, aby na něm rozjel nový OS. Pokud mi všechny programy fungují jak mají, tak není důvod se hnát do nového OS.
Ostatně pro kanceláře stejně pořád je a ještě dlouho bude idální WinXP. Ve velkých kancelářích se stejně začínají pomalu prosazovat zcela jiná řešení než klasické lokální stanice. Takže je dost možné, že i Windows 7 jakkoli vypadají proti Vistě lákavě, nebudou mít na růžích ustláno.
Kancelářské PC totiž potřebuje jen relativně malé množství výkonu, proto se začínají čím dál více prosazovat tencí klienti, který prakticky jen rozsvítí monitor a zajistí periferie a vše ostatní běží na serveru. Tady Windows zcela vypadávají kromě těch na serverech, klienti běží na upravené odnoži linuxu, což uživatel ani neví a ve velkých společnostech o 50 a více PC se to značně vyplatí, protože to ušetří i nemalé peníze za správu.
Éra klasických PC pomalu ustupuje alespoň v této sféře.
Albert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 14:59:19
avatar
Souhlasím, že Windows 7 nebude lákadlem pro velké společnosti, které buď mají XP nebo Visty a těch pár specializovaných aplikací ala Office na nich chodí jistě bezproblémově.

Ta úvaha spíš směřuje do oblasti osobních počítačů k domácímu použití. DX11 a nový systém určitě budou lákadlo pro mnoho lidí, kteří dnes mají XP a kartu jen DX9. Mnoho lidí bude chtít novou grafickou kartu a s tou se v mnoha případech sveze koupě komplet nového počítače. S tou úvahou souhlasím a tak jako byla mylná úvaha o boomu HW nákupu při příchodu Vista, tak věřím, že tentokrát už ten boom větší či menší příjde.
roman63 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dx 10.1 vers. využití v korpo 2009-03-22 22:27:29

Citace:
..pracovat jen s DX10.1 grafikou..


Může mně někdo vysvětlit, jaký význam pro korporace má výše uvedená DD podmínka?

Nevidím jediný důvod, proč by kancelářská krysa v korporaci při psaní písemností ve Wordu využila Dx10.1...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-22 22:41:55
avatar
Solitaire s rychlejším AA?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 10:42:52
avatar
Podle mě, kdyby 64bit. verze Windows 7 stála o štvrtinu méně než 32bit. verze, tak by lidi více kupovali 64bit. verzi. To by aspoň trochu konečně pomohlo rozšíření 64bit aplikací a časem by pak došlo určitě i na větší nákupy lepšího HW.
Dicorion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 14:09:17
avatar
já jen doufám, že konečně doladí ty otřesně ofláknuté drivery na vše možné. Mluvím samozřejmě o 64bit systému. To co si výrobci dovolí nevydat je až zarážející. běžně najdete několik updatů pro 32bit verzi Windows, přičemž pro 64bit neseženete ani jednu. Smutné a jen doufám, že se tohle s W7 výrazně zlepší...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-23 14:30:11

Siuace se uz ale vyrazne zmenila. Na novy HW se jiz vydavaji drivery pro 64bit bezne, problem zustava u podpory starsiho HW. Tam ale nelze, nez doufam v postupne vylepsovani situace a u neceho ani k tomu nedojde. Ale to je prirozene, tezko predpokladat, ze se bude stale vsechno podporovat i kdyz to je x let stare.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 504x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 665x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1227x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1067x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1085x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1743x
Komentářů: 6