Preview: Serious SAM 3: BFE klasická akční hra a její nároky na grafiky – skvělé hodnocení hráčů! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 29 listopad 2011
altTohle je skutečná akční hra, mnohem lepší než Call of Duty MW3 :).

Nový Serious Sam 3: BFE je značným oříškem pro mladší hráče a redaktory, kteří si s ní nevědí rády. V dnešní době podplacených recenzí a zaplacených hodnocení a vysokých známek pro každou blbost je velmi vzácné, že hráči dávají hře vyšší ocenění a známky, než redaktoři (asi nedostali zaplaceno, tak špatnými známkami chtějí dohnat vydavatele k nápravě).

Na Metacritics má nový SS3 hodnocení od uživatelů 8.9/10 zatímco novináři dávají 70/100. Takové Call of Duty má od novinářů, kdy se někteří nerozpakovali této recyklované splácanině udělovat i 100/100, hodnocení 81/100, ale od hráčů dostává děsivé hodnocení 2,1/10. Inu Serious Sam 3 je zdá se rozhodně lepší akční hra. A myslím si to i já, protože na rozdíl od spotřebního CoD je tohle prostě akční hra jakou má akční hra být.

Nové zpracování starého dobrého akčního systému, upraveného samozřejmě pro moderní dobu. I tak je neskutečně zábavná a přesně tím, co od akční hry očekáváme. Otázkou zůstává, jak je nové zpracování náročné pro náš hardware. Vyzkoušeli jsme …

  • Náročnost na grafiku  

Nečekejte nejšpičkovější engine, není to DX11, ale musíme říci, že obsahuje celou řadu jinak moderních funkcí, které když pozapínáte, tak vypadá dost dobře a pro účely téhle akční řežby je více než dostatečný. V mnoha ohledech vypadá i líp než takové Call of Duty MW3. Samozřejmě mnoho moderních efketů chybí, není to DX11, ale autoři hry se tam ani žádné DX11 fičury nacpat naroubovat nesnažili, ostatně není to top AAA titul takže to nechali u vyladění DX9 a funguje to: 

Když si to chcete užít naplno, potřebujete celkem solidní grafiku, hlavně s větší pamětí, kterou hra využívá velmi dobře. Překvapivě velmi dobře si tu vedou grafiky AMD Radeon, na které NVIDIA grafiky ztrácí trochu více a to oba výrobci mají optimalizované ovladače pro tuto hru. AMD zdá se na poli ovladačů v posledních letech zapracovalo a dnes se mu skutečně daří. Je to vidět i na rychlosti vydávání podpory novým hrám a opravování nedostatků. Naopak NVIDIA trochu zpomaluje a dokonce ani u nového Batmana, kterého si sama optimalizovala, nenabízejí její grafiky o nic moc vyšší výkon, než levnější modely konkurence. Zajímavé.  Že by definitivně padlo nějaké to letité dogma ohledně ovladačů obou firem? Ze zkušenosti musím říci, že pokud někdo říká, že má jedna firma lepší ovladače než ta druhá, tak prostě lže. S oběma jsou občas problémy. A pokud měl jeden nebo druhý nějakou ztrátu nebo náskok, dnes jsou zcela vyrovnané.

(hra jede výborně v Eyefinity, jen musíte s jednou grafikou ubrat na AA)

Samotná hra je ale v maximálních detailech tedy i s FXAA hodně náročná. Zapnout tam jde ještě náročnější vyhlazování, ale to pošle všechny karty do nehratelných FPS, takže se obávám, že je to asi nějaké rozbité :). Pokud ale uberete a vystačíte s FXAA, bude to hratelné v podstatě na všem solidním a hra bude vypadat hodně dobře.

  • Závěrem

Samozřejmě jsem od SS3 nečekali žádné technologické orgie, ale především akční řežbu jako za starých zlatých časů vrcholu akčních her. A dostali jsme ji. Musím říci, že tahle hra je možná i o kousek zábavnější než Battlefield3  (v singlu)!

Je rozhodně lepší než Duke Nukem Forever, který se až příliš držel staré školy. Tohle je stará škola s vylepšeními pro aktuální herní svět a dává zábavností na zadek mnoha velkým titulům. A hráčům se líbí a já musím říci, že se vůbec nedivím. Snad stihneme dodělat recenzi v rozumném času, ale máme tady toho rozdělaného nějak hodně.   

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 14:40:20
avatar
skoro vsechno je lepsi nez bf3 v singlu...novyho sama sem jeste nehral, ale kamos mi rikal, ze to je sice dobry ale oproti predchozim dilum docela zklamani.
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 14:58:15
avatar
Tak BF3 single sa bude ešte ťažko niečím prekonávať úplne že 8 hodín stratených čo mi už nik nevráti
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 15:27:07
avatar
asi si presiel tu hru opakovane, alebo si si dal slofika, inak dovod pre osem hodin hrania bf3 nevidim.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 16:02:43
avatar
Větší "single-player like" zábava je CO-OP.

Jinak v multiplayeru mam nahrané už dva dny a něco.. lvl 41. BF3 je kvůli multiplayeru, single je tam "aby se neřeklo". Přijde mi, že to tak bylo vždy..

Upřímně i kdyby to vydali bez singlu, tak by se nic nestalo..
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 20:17:06
avatar
No tak evim v Bad Company 1 i 2 byl podle mě solidní singl. Zvlášť teda v jedničce, kde se dali úkoly řešit nelineárně, hra byla vtipná a skvěle hratelná. Škoda jen, že z nějakého nepochopitelného důvodu se to nedostalo na PC...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 08:38:21
avatar
Zrovna jsem si včera podruhý na Hard dal Bad Company 2 singl a je to hrozně fajn. Někdy se občas jen tak zastavit a poslouchat kecy společníků jsou fantastické zážitky. Třeba pětiminutová (fakt nekecám, 5 minut!) filozofická debata o bohu a nábožentsví po té, co jsme zmasakrovali obrovskou vlnu nepřátel byla vážně k popukání. A nebo další

Haggard: "Hulk Hogan versus Sarge, who wins?
Sarge: "I win, 'cause I'll shoot his big ass."

Jo kéž by BF3 šel stejnou cestou...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 15:30:11
avatar
Pravda, v BC2 když člověk poslouchal co kecaj to byly dobré rozsekávky. Působili dost reálně (nebo filmově).

Celkově mam BC2 pořád radši než BF3..
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 14:41:49

Videa na Steamu vypadaj skvele. Skoda ze jsem nevedel drive byl ted pres vikend v akci, koupil bych. Zkusil jsem BF3 singl a bylo to celkem prumerne. Vim vim je to o MP Nevite nekdo kdyz skacu v tom vlaku z vagonu na vagon (uz podruhe kdy utecu z te vysetrovaci mistnosti) tak mam zmacknout space a at mackam nebo drzim space nebo cokoliv jineho vzdy spadnu a umru. Je to nejaky bug nebo neco delam spatne?
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 15:10:11
avatar
Nemáš ho mačkat opakovaně?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 15:50:00

To jsem zkousel. U prvniho vlaku to fungovalo a ted u druheho ne. WTF?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 15:30:27
avatar
Možná bug, je to DICE.. vždycky je tam bug.
lulinak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-01 08:37:40

me to delalo taky, pomohl jen restart cely mise, pak to slo napoprve, asi bug.... staci to pak zmacknout jen jednou. Proste jen dokresleni dementniho systemu formy "interaktivniho hrani" dle soudobych vyrobcu her....
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-01 13:44:25

Diky moc zkusim. Restartoval jsem hru ale misi jsem nezkousel restartovat. Docela by me mrzelo kdyz uz jsem s tim stravil nejaky cas to neukoncit.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 15:01:10
avatar
Do hája, jak je možné, že v obchode, kde nakupujem - Gameexpres, je dátum vydania až 29.2.2012 ?? Viem, že je to na Steame, ale radšej by som krabicu...
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 17:19:33

V některých obchodech jej mají v úmyslu prodávat v březnu. Asi hodlají udělat rekord v poměru prodaných/ukradených kopii.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 21:36:38
avatar
Také koukám na březen, asi konečně vyzkouším nákup přes Steam ,i když krabicovou verzi mám radši, nebo nasadím obvyklou strategii stáhnout a koupit, čímž pokazím statistiky a rozšířím řady pirátům (nebo poctivcům, podle úhlu pohledu)
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 16:02:53
avatar
...Ktorá v konečnom dôsledku tak či tak vyžaduje Steam.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 15:23:12
avatar
Serious Sam mě nikdy nebavil, Painkiller je hrou velice obdobnou, ale díky implementaci fyziky je střílení mnohem zábavnějí. Tady mi to vždycky přišlo, že na mě běží nepřátelé, kteří po jednom či více zásahů prostě zmizí a ne třeba tak vtipně odlétnou jako v Painkillerovi.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 16:03:49
avatar
Ah.. klasický PK, ten mi taky chybí, byla hodně podobná hra, jen o notnej stupeň temnější. A ano, tak fyzika tam byla opravdu fajn věc (kolíkovač byl super zbraň ).
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 16:09:29
avatar
Souhlas People Can Fly, teď prej budou dělat prequel k Gears of War, kdo to sakra chce? Já chci dalšího Painkillera a nebo další Bulletstorm (nevim proč se tahle hra neprodávala, fakt mě to s*re) : (
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 15:34:22

Citace:
Takové Call of Duty má od novinářů, kdy se někteří nerozpakovali této recyklované splácanině udělovat i 100/1000


Tak 100 z 1000 nie je veľa bodov.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 16:08:02
avatar
Jo, tak kazda hra ma svoje .... jeste jsem se nerozhodl.
Morfable [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 16:46:13
avatar
Samozřejmě mnoho moderních efketů chybí, není to DX9 , ale autoři hry se tam ani žádné DX11 fičury nacpat naroubovat nesnažili, ostatně není to top AAA titul takže to nechali u vyladění DX9 a funguje to
Lucynka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 16:57:43

Preco netestujete na lepsom CPU nez je 8150(aj stary x6 by bol lepsi)??? minimalne fps by boli urcite lepsie pri Intely ako aj priemer. Stacil by aj i5 2500 pripadne i7 2600 nemusel by to byt i7 3930-60
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 20:16:27
avatar
já fakt nevím, kam na to chodíte ... FX-8150 je třetí nejvýkonějíš mainstreamový CPU hned za mnohem dražšími Core i7-2600K/2700K. je výkonější než Phenom II X6 i Core i5-2500K. Nic nezdržuje ...

FX-8150 je výkonný herní CPU jak v základu, natož na 4,5GHz co ho máme!
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 08:00:01
avatar
No ako mozme dat stavku ze intel i5 2500K na 4,5 GHz vs FX 8150 na 4,5 GHz a aky kto bude mat vykon, vam garantujem ze intel z toho vynde ako vitaz za lepsiu cenu, spotrebu a teploty ......mozno sa milim ale za pokus to stoji.....8150 je na urovni i5 2500 v celkovom vykone!!! ale o 40 € mensou cenou, to je bohuzial fakt, ale je to jedno v podstate no nie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 12:04:15
avatar
V sestavě máme FX-8150 ne Core i5-2500K a já jsme si jistý, že ani jeden nenní na 4,5GHz nijak pomalý - to byl původní dotaz. Procesor máme v redakce na testy, tak jsme jej využili ...
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 12:14:09
avatar
Skoda, a do buducna ostanete pri 8150 alebo kupite nieco lepsie?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 12:20:59
avatar
Nechte se překvapit
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-01 00:49:07
avatar
tady odjakziva byly v testovacich sestavach amd procesory. at uz do prichodu core 2 vyborne athlony x2, tak i mizerne prvni phenomy, pote slusne phenomy II, ted zas mizerny bulldozer...dalsi zmenu ocekavaj az prijde piledriver, at uz bude jakykoli v porovnani s konkurenci
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 18:14:36
avatar
Tohle je skutečná akční hra, mnohem lepší než Call of Duty MW3

Možná... Ale v tom případě MNOHEM MNOHEM MNOHEM lepší než tupá a zabugovaná BF3. Ale možná to nejsou bugy, možná je to prostě tak špatný návrh hry..
Leda že by DX11 bylo tím jediným a zásadním kritériem hodnocení...

Moc se těším až si SS3 zahraju.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 07:37:30
avatar
Já mám spíš takový dojem že má autor odpor k posledním dílům CoD, ostatně jeho styl psaní o tom vypovídá.... CoD je mnohem zábavnější v singlu než všemi do nebe vyzdvihovaný BF3 (i když beru že tam se sází hlavně na MP) no a SS3 jsem ještě nehrál, ale předchozí díly to byla řežba, prostě nepustit prst ze spouště a kropit ostošest, předpokládám že SS3 bude to samé.... právě kvůli tomu mě zaráží že CoD:MW3 DD úplně zpražil a tohle vynesl do nebe
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 13:17:34

Asi je to o tom, že se čekala nějaká revoluce, ale MW3 je jen "datadisk" prodávaný za cenu plné hry.
Jinak SS sérii jsem hrál celou a vždy jsem se u toho bavil
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-01 10:01:25
avatar
Ano. Tento datadisk je spražen. A závodní hra ke které nejde připojit volant (!) je chválená...!
Mě je to šumák, hodnocení her vždy bude více či méně subjektivní a zaujaté. Nejsme stroje. A jestli je to zaujaté a pokřivené vinou úplatku redaktorům, nebo přebujelých osobních antipatií nebo patií vyjde na stejno. A sice tak, že člověk si názor udělá sám.
Já například hru po zkušenostech s mnoha drahými nehratelnými "peckami" kupuju až po tom, co ji dohraju. Dohraju - platím. Nedohraju - neplatím.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-02 08:27:32
avatar
Citace:
Tento datadisk je spražen. A závodní hra ke které nejde připojit volant (!) je chválená...!


j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 21:21:22
avatar
tak doteraz som ziadneho SS nehral, ale podla vida co som videl to moze byt sranda, kazdopadne u mna to na DNF nebude mat. A takisto sa tesim na postal
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 21:39:33
avatar
Já začal s dvojkou a docela jsem se bavil, Onan the Librarian je skvělý nepřítel a vůbec celá hra je plná narážek na všechno možné včetně Quakea a Unrealu:-) Serious Sam je takový jiný Duke Nukem:-)
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 21:50:18
avatar
no hej chlapik vyzera ze je tiez mampic..sta
atomic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-30 00:18:37
avatar
Hej tak na toto se těším, SS byly vždycky super pecka, a ty hlášky jsou taky super! ...Btw koho taky hrozně vytáčí, jak je úplně vidět, že to chlápek na videu hraje na konzoli s gamepadem? Grr, to je příšerný..nechápu, jak se vůbec můžou dělat střílečky na konzole..A nebo v tom případě vlastně začínám chápat, proč začínají být střílečky tak zoufale primitivní - protože by to chlapíci s gamepadama v ruce neměli jinak šanci dát..Jo, a na hře samotný mě teda vadí, jak všechny lékárničky zběsile blikají, to už je fakt jako pro malý děti..Ještě by tam mohli lítat šipky, kam máš střílet, aby jsi trefil nepřítele nebo já už fakt nevim..
Quaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dostupnost krabicové verze 2011-12-02 11:45:17

Nevíte někdo, kdy bude v ČR dostupná krabicová verze? Údaje v e-shopech se velmi liší, některé uvádějí až konec února nebo začátek března 2012.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 663x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 724x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1329x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1110x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1756x
Komentářů: 6