EA nasadí mikrotransakce do všech her - placené bonusy a tedy méně hry za stejné peníze? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 01 březen 2013
altCo vlastně dostaneme za své peníze, když si koupíme novou hru? Poloprázdnou "DEMO" verzi?

 

 

U plošného zneužívání původní myšlenky DLC, tedy přídavného obsahu, který měl být skutečně přídavný a bonusem zdarma pro ty, kteří si koupili hru, to bohužel neskončí. Dnes už je ona původní myšlenka bonusových DLC znásilněna mnoha vydavateli a mnoho her vychází účelově a plánovitě ořezaná a osekaná, ovšem stále za plnou cenu a ta "přídavná" DLC z oněch odřezků vychází dokonce už s i vydáním samotné hry - samozřejmě často za poplatky. Dnes tedy vypadá situace takto:

Pokud si myslíte, že nemůže být ještě hůře, tak se pletete. Výše uvedený diagram toho, co za naše peníze dostaneme, může (a  pravděpodobně bude) brzy vypadat nějak takto. A to i u singlplayerových her:

O co jde: Společnost EA oficiálně nasadí mikrotransakce do všech svých her. Nejen Free-to-play titulů, ale i do normálních singlplayerových titulů. Již si tento způsob vyzkoušela u Dead Space 3, kde se to setkalo s velmi negativní reakcí od hráčů u zákazníků, nicméně peníze nesmrdí a za ten výdělek za tu nevoli zkrátka stojí.

Připravte se tedy na to, že ve všech hrách od EA si budeme moci za malý poplatek zpřístupnit třeba novou postavu, vyšší úroveň, zbraň, auto a tak podobně. Otázkou, která nás trápí, zda si půjde tyto bonusy ve hře vyhrát i bez placení? Především, na základě dosavadních zkušeností s politikou ohledně DLC, věříme tomu, že jako zákazníci platící za finální produkt, dostaneme díky této věci, opět o něco méně finálního produktu než před lety či dnes. Že vydavatel nejen vystříhá část obsahu a příběhu hry pro DLC, ale také omezí třeba arzenál apod. a za všechno si tedy budeme připlácet. Nemáme bohužel důvod věřit něčemu jinému.

Takže místo toho, abychom za 1000 korun dostaly celou hru, dostaneme jakési torzo, kde zaplatíme třeba dalších 1500 korun dohromady za 5 DLC, které nám doplní příběh či obsah původní celé hry a dalších 1000 korun zaplatíme na mikrotransakcích za to, abychom měli arzenál, inventář a další věci v plné míře. Ačkoliv to samozřejmě budou vydavatelé popírat, když si vzpomeneme, jaká byla situace když začínaly DLC a jaká je nyní, není náš popis pravděpodobné situace vůbec nereálný.

Nezlobte se, ale tomu se opravdu nedá zatleskat (tedy z pohledu hráče. Z pohledu tvrdého businessu to na potlesk je). Samozřejmě vydavatelé a konkrétně EA dobře ví, proč to dělá a asi to vydělává. Jsem si jistý, že i ostatní vydavatelé sledují, jak s tím EA uspěje a nepochybuji, že někteří sáhnou ke stejnému modelu. Pokud by se tyhle plíživě navyšované ceny her projevily v jejich kvalitě, možná bychom to akceptovali, ale vzhledem k tomu, že mnoho her je horších, méně nápaditých, neustále zjednodušovaných proti minulosti, tak tohle skryté navyšování ceny stále jednodušších her není rozhodně opodstatněné.

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 16:28:54
avatar
Tak uvidíme, kam až to spadne ..... prostě jedna plna hra by měla být v ceně koupě a nějakou tu přidavnou misi si bude možno koupit. Ne aby to dopadlo tak, že příjdeš (imaginarně) na rozcestí a bez koupi DLC si dál nezahraješ
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 17:05:16

ono to pujde dal , ale co ti bude platne rozcesti kdyz vsechny cesty budou uzavrene krome jedne ..
na zbytku bude cenovka ...

a po konci hry zjstis ze pribeh pokracuje ale samozrejme s cenovkou...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 19:37:03

a nebo s dotazem na TPB
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 05:25:26
avatar
Nastastie mame jednu moznost. NEKUPOVAT TO. Proste zakladnu hru si kupit ale dlc piratit. Je to fer a nenasilny protest voci vydavatelstvam ze tadialto cesta nevedie.
Anonymní  2013-03-02 14:26:28

Tiež si nemyslím že im to pomôže
krouda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MMORPG 2013-03-04 11:31:51
avatar
Zdravím, myslím, že jakýkoliv směr vývoje nakonec skončí u modelu, který už teď funguje u MMO her. A tím zamezí i pirátění, neboť je z principu snadno odhalitelný. JFK
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 16:37:10

Myslím, že řešení je jednoduché - nekupovat to. Dokud to budou lidi kupovat, budou studia plnit finanční plány a akcionář/vlastník bude spokojený, budou bonusy, manažeři budou spokojení, budou vyšší výplaty, vývojáři budou spokojení. Že tam chybí spokojený hráč? No a?
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 23:04:47

Jenže u kolika her tohle člověk dopředu ví? Tak nějak předpokládá, že si kupuje kompletní hru, a ne jen demo v plné délce.
hury [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 23:35:58

Tak si kup hru az po jej recenzii na internete a nie pol roka pred vydanim.A hned vies ci stoji za to.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 14:14:43
avatar
no tie recenzie stoja tiež za prd. väčšinou sú kúpené aby dostali najlepšie hodnotenie a v skutočnosti je to grc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 14:34:22
avatar
akm si myslíš, že jde většina penzě, které vydavatel utratí za vývoj hry? Do reklamy na velkých herních magazínech ;)
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-03 09:57:01
avatar
no veď práve, že dajú obrovské prachy do marketingu a nie že by ich dali do vývoja a kvality hry. ale biznis je biznis ale skôr takéto výhrady platia pre naše končiny, keď si zoberieš, že v západnom štáte zarobí cca 2500€ tak s tým nemá taký problém kúpiť hru za 40€, kdež to u nás so zárobkom 500€, silno o tom pouvažuješ. (nesťažujem si, len vysvetľujem!!!) ČS 15 mil. trh je pre nich zanedbateľný, kdež to USA-trhu (300 mil.) je to jedno
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 10:17:42
avatar
Budete se divit ale v zemích kde mají několikanásobně vyšší platy jsou často větší škrti než u nás.Lidé tam 2X - 3X obrátí každý $ nebo € než ho vydají.Je to dáno tím že lépe hospodaří s penězi z důvodu více myslet na budoucnost a tedy více spoří.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 16:50:40

Penize za DLC/postavu/auto/zbran/atd. = Torrent
Tak nejak to dopadne. A opet uslysime srdceryvne narky prodejcu na piraty
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 22:56:41
avatar
SKIDROW, RELOADED, FLT....atď...to je liek na EA.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 13:06:15

Ja ty lidi co za tema prezdivkama stoji obdivuju a uznavam. Jednak to jsou mozkovny a delat to pro druhe zadara a ve svem volnem case to se v dnesnim svete malo vidi.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-03 16:48:56

nedavno jsem cet, co resej za ochrany pri patchovani crysis 3. Muj obdiv maj taky. :-)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 14:22:54
avatar
Na Mp hry jsou ale i oni krátcí. Myslím že čas kdy klasický singl ve hrách nebude vůbec se také blíží...
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 17:33:17
avatar
Tak uvidíme jak to bude dál. Mě osobně vůbec nevadil postup s Battlefield 3. Koupil jsem plnou hru a potom Premium za 999,- takže celkem jsem dal za BF3 se vším asi 2200,- což mi nepřišlo moc. Když si vzpomenu na BF2 třeba, tak Tam byla původní hra za 1000,- + 2datadisky každý stál 500-800 (už nevím přesně). Takže tady mám za 1000,- 5datadisků těmi jejich DLC.
Ale samozřejmě pokud by to došlo, tak daleko,že by hry pro dokončení hry (příběhu) potřebovaly již zmíněné DLC, tak bych jim na to kašlal a začal bych znovu stahovat hry jako za mlada.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 14:25:08
avatar
V bf3 to je v pohodě, ale tam je vidět že každé DLC je jiné a rozhodně nebylo jen tak za hry vyjmuto a pak zpětně prodáno. Věřím DICE že i u BF4 zůstane kvalita zachována.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 19:50:59
avatar
jenže k BF2 jsi dostal serverovou instalaci gratis a hlavně leveleditor. Takže mohlo vzniknout spousta "free" obsahu - mapy (některé z nich lepší než originální) a hlavně mody nebo dokonce totální konverze. A to vše za cenu "vanilla" BF2 (já nikdy k BF2 nic nedokoupil).

A teď to srovnej s tím, že každé DLC přídá (ó díky, zasraní paraziti z EA!) 4 mapy, pár vehiklů a semtam nějakou zbraň.

To celé na pozadí zabugované hry, kterou vývojáři neustále předělávají, protože je jednou nevyvážená tam, jindy zase onde. (tedy ne že by v BF2 nebyly bugy a glitche)
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 18:15:46
avatar
to sa stane myslim onedlho masovo,lebo takto platit za nedorobky im budu podla mna len prachaci ale blbci...
vivat torenty
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 19:58:45
avatar
Jenom blbec jim za to bude platit. Já si to klidně stáhnu.. vlastně nestáhnu, protože mě většina her za to ani nestojí. Momentálně hraju LOL, a ten systém mě přijde nanejvýš férovej. Hraju zdarma a nejsem znevýhodněn. Kdo chce, at si zaplati rychlejší expy, nebo nějakej skin, je to jeho věc. Mě to přijdou vyhozený peníze, ale nic proti nemám, vyvojáři se musí podporovat. Ty peníze jim za tu hru přeju. Naposled sem si koupil GW 2. Stál sem na to frotnu na půlnoční prodej. Zabavila mě na stovky hodin bez měsíčních poplatků. Ano, už me to omrzelo a nemám tam co dělat, ale těch hodin, kolik sem u toho strávil.. dobře utracený peníze. Ale tyto systémy, tak na ty jim s prominutím seru. Už jenom kvůli tomu přístupu bych jim za to nedal ani korunu. Jestli si stěžujou na pirátsví, at se prvně podívají k sobě (ale nebudme blbí, oni to moc dobře ví ). Takže stahovat, stahovat a když vás chytí, tak zas stahovat ;-)
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 05:16:15
avatar
Aj v EVE online je ferovy system platenia. Asi snad najferovejsi. Hra ma 14 dnovy trial a potom si hrac musi zaplatit ALEBO si moze kupit 30 dnovu karticku priamo v hre za herne peniaze. Tieto karty tam na trh davaju tiez hraci. Ti ktory si ich kupili za real peniaze na EVE webe. Cize tu vznika spojitost, pocet predavajucich a pocet kupujucich. Sami hraci urcuju cenu takmer vsetkeho, takze kto by mal namietky ze takto si moze nejaky bohaty hrac kupit za real peniaze niekolko stoviek tych karticiek. Ale proste by presytil trh a tie karticky by mali malu cenu a on by nezbohatol az tak. Je to perfektne samoregulujuci system platenia za hru. Ti co su ochotni platit za real peniaze maju vyhodu ze mozu predat 30 dnovu karticku na trhu (ktoru preda za herne peniaze). Cize ti co si ulahcuju hranie platenim v podstate zaplatia herny cas ty,m co to hraju poctivo bez kupovania penazi za herne peniaze. Ten system je tak paradny ze EVE je jedna z poslednych MMO, ktora ma este stale predplatny system a nepodlahla "Free-to-Play" manii a klamania a ktora, naproti konkurencii aj rastie. Dokonca sa o tom pisalo vo Forbes Odkaz
jenyk001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No jo 2013-03-01 21:02:26

Prachy až na prvním místě.Ruku na srdce,kdy jste u hry strávil celou sobotu,neděli a víc ?Já u OFP (asi jsem už starej) a ty nové mě nějak nechytily,vlastně jo-Skyrim (i když na něj lidí nadávali).Těd si občas dám WOT,pokud nechci tak neplatím.Sice postup pomalý ale jde to,do duchodu mám co dělat na X tier Teď jsem si sice trošku odporoval ale už u pc nesedím celé dny
Anonymní  - Tak se... 2013-03-01 23:05:24

Tak se prostě na EA vykašlem a hotovo, nic by jim neprospělo víc než komplení ignorace.
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 23:31:44

přesně tak vždyť ty hry jsou tak špatný že mi nestojí ani za to si je stáhnout zadarmo a oni ještě čekají že jim za to budu platit ?
Anonymní  2013-03-02 22:11:41

to más pravdu .Dnes som kúpil v Tesco pivo Budvar 12 dúfam že ste ho predali tak ako naši Zlaty bažant lebo niečo hrozne Nehnevajte ze to sem ťahám ale je to na žiadanie peňazí späť ako zla hra
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-01 23:27:56

Ač nerad tak to říct musím. Některé hry jako takové mě zajímají, chci je hrát, ale podporovat toto nemíním, tudíž jsem zastáncem WAREZ verzí v tomto případě účelově. Oko za oko, zub za zub, Snad to lidi nebudou kupovat.
Ale chápu že nejvíce prodejů je v usa a tam jsou samí debílci a tupé ovce, kteří to koupí vždycky.

No ikdyž si tak říkám, že mi za to hry hrát ani nestojí. Přes třináct let čekám na skvělou inteligenci ve hrách a ono nic. Bral bych Třeba FEAR 1 inteligenci do hry jako crysis, skyrim apod. To co je tu dnes je k pláči. Myslíte že nové konzole to změní? Nebo to zase bude jen o grafice a texturách? Taky je k pláči kolizní systém, lze to vidět ve skyrimu jak někoho podřízneme - vlastně nepodřízneme nýbrž mácháme ve vzduchu.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 19:53:18
avatar
nebo si to vem obráceně - proč se srát s vývojem kvalitní hry, když nějaký vyčůraný čudlík tu hru stejně ukradne? Proč se namáhat a házet perly sviním? Když amíkům stačí předestilovat už 4x vydžusovanou gamesku...
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 20:31:55

Ne nepochopil jsi mě. Za hru jsem ochoten zaplatit, ale tak aby byla dobrá, nebyla oničem, netrvala 5hodin a chtěli za to 1000kč + milion dlc obsahu zvlášť zaplatit. Typycky je to vidět na duelu EA vs CD Project. Hra již dokončená, patche vydávali co chvíli, DLC taky v ceně, hra dobrá. Takhle by měly vypadat vývoje her nejen v CD Project, ale všude. Pak bych mluvil o Warez verzích jinak.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 20:35:36
avatar
Problém je v tom, že vydavatelé vidí, že lidi hry hrají a nekupují. Tak jim to "osladí" - nutnost být online, pirátské ochrany, DLC. Pokud bys tu hru nehrál vůbec, tak teprve pak má tvé počínání smysl.

EA dělá to, co jí zákazníci dovolí. Když 20 milionů lidí koupí DLC, tak si piš, že příští "díl" bude ještě s více DLC. Uwarezení to jen posílí, protože warezit DLC je samozřejmě složitější.
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 23:03:52

Uwarezení to jen posílí, protože warezit DLC je samozřejmě složitější. A to je právě důvod mého počínání proč warezím hry jako takové. Kdyby šlo hru koupit a dlc warezit bez problémů, asi bych hry kupoval. Takhle mi zbývá jediné a to je warez. Objednávám tomb raider, tam snad dlc v obsahu příběhu a misí nehrozí. Pokud se i tam ukáže že bohužel ano, tak už asi hru nikdy nekoupím, s výjímkou cd project, a budu víceméně warezit. Jeden z důvodů proč nemám konzoli je cena hry 1299kč a ještě pak dlc?? No tak to ne jako no. Nechci být nějak za nevím koho, ale Honza Stach celkem oprávněně o konzolích píše kritiku.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-05 18:47:32
avatar
ad Tomb Raider
Citace:
DLC, které vám ve hře zpřístupní exkluzivní hrobku k prozkoumání a rychlejší lezení po sklalách.

Příběhové DLC tam možná nebude, ale bez DLC bude nějaký obsah uzamčen...a co to je za postup vydávat DLC v den vydání hry...
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-04 16:00:07

ja bych amikum do tech ovci nenadaval (teda ovce tam jsou taky, ale jako vsude jinde :-) ),
stale nam do toho moc promlouva cena hry, kdyz si vezmes, ze koupi hru za 50$, u nas to je 1000-1300, problem je ale v tom, ze kdyz porovnas mzdy, zivotni naklady, atd, tak pro ne je 1$ zhruba jako pro nas 5kc, on tech svych 50$ klidne muze utratit za zabavu na jedno odpoledne a kdyz je to blbost tak je odepise, kdezto my muzeme akorat prskat, protoze za svoje prachy cekame nasobne lepsi produkt nez dostaneme :-(
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 04:41:40
avatar
K nicomu inemu to nepovedie len k vacsej miere piratstva. Opacny krok vzad, a to dost velky. Ine by bolo kebyze zakladnu cast hry daju free to play, ktora by sa dala prejst aj bez "dlc" zbrani. Ale aby tam zamerne vynechali niektore levely, pripadne zaver hry uz v plne zaplatenej hre tak to nie..
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 09:45:46

Takový systém se dá akceptovat se zavřenýma očima pouze v případě,že bude (neúplná) hra stát nějakých 200-300 Kč místo dnešních 1000-1300 Kč. Pokud se nám tento systém nelíbí, jediná a zároveň nejúčinnější zbraň je hry od takového vydavatele ignorovat. Nové prodejní modely se buď uchytí a přistoupí na ně většina vydavatelů nebo neuchytí a o tom rozhodujeme i my!
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 10:44:52
avatar
Přesně tak
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 14:22:37
avatar
No ono to tu už je. Napríklad Mass Effect 2 bez DLC je to strašne krátke. Jediným spôsobom ako to zvrátiť je nekupovať, ale ako vysvetlíte ľuďom, že ich rozmaznané deti chcú na vianoce hru, ktorá sa neoplatí? Nijak!
Elkedak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 16:19:11
avatar
Dobrý rodič svoje dítě zná a bude vědět jak mu vysvětlit, že něco takového si rozumný člověk prostě nekoupí.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-03 09:49:41
avatar
len koľko tých dobrých rodičov je
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-03 17:10:59
avatar
Však ano. Samotnou hru jsem koupil. DLC stáhl.
Senatko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-02 19:25:42
avatar
5-6 rokov hrám CS 1.6 a Dotu, posledne 2 roky som sa viac zažral do steamka, a nakupujem nejaké nove zaujímave tituly ktoré ma beru. Kľudne si môžu všetky vývojárske štúdia vytvoriť, hry z DLC-čkamí ktoré budú stať tisíce, proste ich nekúpim, jednoducho znovu zapnem CS a dotu :/
rmw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - náš zákazník náš pán ... 2013-03-03 13:32:04
avatar
Je to jasné, v dnešní době staví všechny společnosti před zájmy klienta, ty své.

Hezká doba "náš zákazník náš pán" sbohem ...
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-03 15:29:24
avatar
At si na piratstvi nadavaji jak chcou, ale poctive a dobre udelana hra si na sebe vzdycky vydela!!! ;-)
Nejvic me stve byt online pri singleplayerovych hrach.. Hravam v podstate jenom online hry a bydlim na vesnici, kde mam WI-FI= Docela casto me pada net a proto predstava, ze si nemuzu zahrat ani posranej single bez netu je dost k smichu. Ale popravde, me tyto novy hry ani nebavi, takze se tim nejak netrapim
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-03 20:01:56

odpoved na tve problemy ma warez scena.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-( 2013-03-03 19:58:28
avatar
EA since 1982 - fucking up gameplay since 2002!
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-03 20:42:05

Ted maji na STeamu kompletni civilizaci V za 10ecek i se vsema prilepkama.Uz jsem koupil.

Ja jsem se naucil takhle kupovat hry. Pockam az jsou v akci a kompletni edice. Navic to ma tu vyhodu ze jsou za tu dobu i kompletne patchnute. Takhle jsem si vytvoril velkou knihovnu her na STeamu a nove hry vubec nemusim kupovat. Proste vse kupuju s 1-2 letym zpozdenim a vubec to nevadi protoze mam stale co hrat. Ma to vyhodu i v HW. Treba nez se dostanu k Crysis 3 tak bude za hubicku a bude patchnuty a budu na to mit i poradny HW. Takhle se da taky castecne bojovat proti vysokym cenam, spatnemu obchodnimu modelu a jeste podporit vyvojare.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-04 10:54:56
avatar
robim to presne ako ty a uz mam na steame po par rokoch cez 100 akciovych hier a stale mam co hrat.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-06 08:23:26
avatar
Robim to podobne ako vy ... az na to ze hru kupim az je v skutocne dobrej cene ... napr. naposledy som kupil balik THQ (cez net nie steam) ... za 4.5e (5$) ... a balicek obsahoval METRO 2033, SR3, TQ, COH + 3 datadisky, redFaction, ... a asi este neaka.

Posledne som sa chystal zakupit Witchera EE+ dir.cut + Witcher 2 EE spolu za 7.5e (jednotka za 2.5e, dvojka za 5e), no nakoniec som si povedal ze pockam este rok a bude aj jednotka aj dvojka za 2.5 (spolu za 5e) ... a naviac teraz vidim ze som dobre urobil kedze bude vychadzat aj 3ka ... takze bude v baliku aj ta a taktiez za rozumnu cenu.

Inak najlepsie je cez steam nakupovat ked su "sviatky", pretoze vtedy steam dava brutalne cena a zlavy na hry (resp. komplet balicky), napr. take vianoce boli teraz super ... kazdy den pribudali nove balicky za super ceny a naviac kazdy den boli 3 hry za 25% ceny (75% zlava) a este naviac si denne hraci vyberali jednu z 3 hier, ktoru su na druhy den mohli kupit zo zlavou od 50 do 75% (a niektore mali aj 90% zlavy).
SpiddeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-04 07:28:14

EA už to ale fakt přehání... -.-

Chudáci lidi co hrajou od nich hry, když je tak ždímají... =/
Naštěstí na můj comp od EA nic nepáchne ani warez... =D 95% her od Blizzardu a 5% her od Riotu.. =D nic jinýho ne.. =) na nic jinýho ani není čas.. =D
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-05 11:43:54
avatar
Ještě, že existují hry bez DRM a bez DLC

Jinak k DLC A DRM, třeba Mass Effect mě fakt naštval, protože jsem hru koupil, což byla chyba, možnost koupit a především zprovoznit některé DLC s českou verzí v zásadě nefunguje, další je pak problematičnost DLC 'zdarma' pro jedničku a nepochopitelná ochrana... u trojky, kterou jsem si taky koupil jsem začal s nainstalováním pirátské verze ale pro změnu tam dali multiplayer, který má vliv na singleplayer...nakonec jsem podlehl a nainstaloval origin, ale pirátská veze a editace výsledků z MP by byla lepší...jednak mám výhrady k samotné hře a tomu jak oproti jedničce hra člověka limituje, ale především k problémům a dlouhému kontrolování všech DLC...a kvůli nějaké chybě i jejich složité instalaci na nový OS... spojení DRM a DLC se mi vážně nelíbí a nejhorší je, že zatímco pirát hru hraje, tak platící zákazník prochází support fóra.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 437x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 988x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 839x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 961x
Komentářů: 1
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1715x
Komentářů: 6
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydání
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydáníÚterý, 09 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1771x
Komentářů: 1