AMD ukáže Intelu, jak má vypadat high end! Oznámilo procesory RYZEN THREADRIPPER a EPYC! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 17 May 2017
altBude hodně veselo! Tedy pokud nejste peněženka, ta se letos prohne :). Ale bude to stát za to!

 

 

 

 

Společnost AMD pořádala Financial Analyst day konferenci, na které ukázala mnoho nových i chystaných produktů a také čísla. Vzhledem ke stavu AMD je rok 2017 právem považovaný za klíčový. A protože už máme za sebou uvedení první části produktů nové generace, můžeme už říci, že AMD je na dobré cestě. A bude zjevně ještě lépe …

  • AMD se bude soustředit na high end

Strategicky mění AMD dosavadní plán minulého vedení firmy, které se orientovalo spíše na nižší segmenty, a dokonce na ARM. Současné AMD postavilo své nové produkty tak, že se chce soustředit na výkon. A to jak cenově dostupný výkon v mainstreamu, tak chce nově proniknout zpět do highendu. A to ve všech segmentech. A nejen proniknout, ale výrazně změnit poměry, jaké tam panují dosud, nabídnout mnohem lepší výkon, než jaký je tam dnes a pokračovat nadále ve vývoji v tomto segmentu.

  • AMD oficiálně ohlašuje high end platformu RYZEN THREADRIPPER!

A je to oficiální! Intel má velký, hodně velký problém. Protože pokud vydá jen ten 10jádrový procesor v červnu pro X299, tak ho AMD doslova rozseká a dokoná druhý zázrak v krátké době, protože bude mít nejvýkonnější procesor na trhu! AMD totiž oficiálně ohlašuje novou high end platformu s procesory RYZEN ThreadRipper, které budou mít opravdu 16jader/32 vláken a jsou orientovány na pozici nejvýkonnějšího PC segmentu vůbec.

AMD odhalí další podrobnosti o této platformě brzy, téměř jistě vezme vítr z plachet Intelu, který svou X299 se zatím jen 10jádrovým Core i9, představí na Computexu, ale s uvedením na trh později v červnu. AMD ale podle všeho výkonnější platformu se svými 16jádrovými procesory ukáže také na Computexu, ale dostupnost bude až v létě. Nicméně to asi moc nevadí, už jen její překvapivá existence a fakt, že to AMD dokáže demonstrovat je šok pro všechny, nikdo jsme to nečekali, a už se těším až uvidíme výkon 16jádrového RYZEN v CB … asi budeme sbírat bradu ze země. Já myslím že se koukám na svůj další procesor a konečně náhradu za svůj pomalý Intel i7-5960X :).

  • AMD má i EPYC platformu :)

Pokud jde o názvy nových produktů, AMD se rozhodně nedrží zpět. No a pro servery a datacentra ohlašuje NAPLES platformu s procesory pod obchodním názvem EPYC (tedy už ne OPTERON).

V čele kráčí nikdo jiný, něž pravděpodobně nejvýkonnější procesory v současnosti, AMD EPYC s 32jádry a 64vlákny pro novou obří patici a je to opravdu velký procesor:

Vypadá to, že nedostatkem procesorového výkonu u AMD trpět nebudeme, a to v takovém stylu, v jakém to nečekal ani největší optimista.

Ale AMD toho představilo mnohem více … o tom ale až jindy.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 01:41:43

tesim sa drzim amd v tomto velmi palce, aby ziskali peniaze, podiel na trhu, vyhrabali sa z dlhov a potom by nastal poriadny konkurencny boj a tazit z toho budeme len my
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 01:44:36

Právě na to koukám. Také držím palce. Myslím, že se konkurenční firmy budou asi brzy divit, co AMD předvádí.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 04:37:05
avatar
Znie to vsetko pekne, ak je to pravda tak z dnesneho hi-endu sa stane mainstream. Osobne neverim ze sa intel bude len prizerat, ako mu AMD ukrajuje z kolaca ked uz teraz ma na trhu aj 20jadrove procaky.
Pekne vidiet ako je dolezita konkurencia. Nebyt ryzenu tak v hladine 10000 za procak by tu boli stale 4jadra. Ked som v roku 2011 kupoval i7 3820 tak som to este chapal. Ale mat v roku 2017 stale 4jadro za 10litrov je smutne.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 09:36:58

Stal. Příchodem Ryzenu 7, budíček
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 14:22:29
avatar
ale výkonom ho kľudne do hi-endu zaradiť môžme. príchodom 16 jadra sa stane mainstream.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 06:01:19
avatar
TY PYCO EPYC PROCAK!
...

Sorry, nedalo mi to )
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 11:26:06

Je to OoT, ale taky mi to nedalo - TY CYPE-EPYC PROCAK. Sorry.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - á em dé 2017-05-17 07:30:03
avatar
sice drtikol intelu, ale stale tezce mastna cena, to sme si moc nepomohli nu coz, tak uz to chodi. I AMD vi co si muze za svy novinky rict a patricne toho vyuzije, ceny lehce pod intel a usmev na rtech jak intel vrže zuby a neslevnuje, mesice vymejsli novoty a jejich cena bude kdovijak moc konkurencni.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 09:23:41

ona je uz znama cena? Ted jsem se lehce rozhlid ale nikde nic nevidim :-(
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 08:29:17

jednoznacne na toto mozem napisat len to, ze mam radost z AMD
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nejvýkonnější procesor na trhu 2017-05-17 08:55:51

Podle čeho DD soudíš, že 16jádrový Threadripper bude výkonnější než 28jádrový Xeon Platinum 8180?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 09:11:49
avatar
??? copak XEON je desktopový procesor? Tomu konkuruje přeci EPYC ....
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 10:04:49

Xeon jsou i CPU do WKS, ale určitě ne řada 8xxx Fagot asi bumbal
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-19 14:29:56
avatar
To, ze se plete, jeste neznamena, ze je potreba se do nej navazet...
Charlly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 10:02:29

Zatím to vypadá dost slibně. Ze bych se po letech vrátil k AMD. Na podzim chci nové PC X299 nebo toto. Jsem zvedavej kolik to bude mít PCI linek. Potřebuji dvě GK dva ETH 10gb a aspoň dva M2 disky. Víc linek u mne vytězí. AMD má dobře našlápnuto. Jen aby to tak bylo teď už jen počkat na testy.
wildhorse [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 20:32:02

Niekde som videl ze realne bude mat Skylake-X i Ryzen 9 vyuzitelnych 44 PCIe liniek, ale u Intelu to bude ako vzdy stat viac.

Co som videl nejake schemy pre AMD Threadripper dosky tak sa pocitalo len s 1x ultra M.2 (cez CPU) a 1x U.2 (cez chipset) ale uvidime. U X99 slo mat 2x ultra M.2 cez CPU bez vyuzitia PCIe kariet. U X299 chipset bude mat PCIe linky ako Z270, takze tam hrozi ze nejake ultra M.2 budu napojene tam co je spatne.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 10:08:01
avatar
Krasa. Tak to to ma byt. Konecne konkurencia aj v oblasti high end-u.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 11:09:45

cokolvek uvedie Intel v HEDT ako najvykonnesie ... hovori sa 12C/24T v Booste na 4GHz a to nebude stacit na 16T/32C Threadripper na nizsom takze .. jednoducho jadro je jadro ... od prichodu Ryzenu som rozhodnuty ist do AMD nakoniec bolo malo dosiek tak som stale v cakacke ... i7 4790K sice nemuselo ale islo do sveta, teraz stale robim na prenosnom WKS co nie je vyhra, pri modelovani OK ale uz pri CAM-e sa zapoti ... a nakoniec sa ukazuje ze cakanie nakoniec nebolo na skodu a moj dalsi stroj bude AMD (Threadripper+Vega)
wildhorse [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 20:28:12

Myslim ze Intel sa nenecha dlho strapnovat a vyda 14C Skylake-X. Je otazne ake bude realne TDP, to oficialne sa totiz medzi Intelom a AMD srovnavat neda. To rozhodne kto moze dodat vecsi vykon.
karel002 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 13:48:08

Hlavně ať to při vypuštění na trh mají už odladěné s deskami, jejich biosy, paměťovými moduly a operačnímy systémy. V high end segmentu za high end ceny by to už chtělo.
Redmarx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vzdyt si to nekoupite 2017-05-17 14:03:42

Hrozny placani tady, AMD odhalilo procesory za 20 az 50K, to si tu nikdo z vas do desktopu neda a tudiz zustane situace jaka je ted, RyZen bude s pomalyma pametma, protoze taktovat to nad 2133MHz zatim nejde horko tezko dohanet Intel Core i7.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 14:27:38

Přestaň lhát komouši.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 14:35:15
avatar
upozornění na FLAME a lhaní ....
Redmarx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 18:07:08

Ze ses nerozepsal v cem lzu, kdyz me takto obvinujes, ono je vzdycky dobry nazor umet podeprit aspon nejakym argumentem!

20-50K je cena o ktere se na netu v diskuzich normalne spekuluje, snad krome fanatickeho webu jako je tento.

Ohledne problemu s pametma na X370 deskach, opet staci vylezt ze sve ulity a pise se o tom uplne vsude, ze se spousta DDR4 pameti neda nataktovat nad 2133, pritom jsou to treba 3000MHz pameti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 18:16:06
avatar
já nechápu proč by měl být ThreadRipper levný? Jsem si ale jist, že nabídne i více než 2x tolik výkonu, než Intel tady za podobné peníze dosud nabízel ....

Takže to ukončíme, uděluji ti BAN za lhaní a FLAME. Máme jak osobně, tak desítkami dalších recenzí a stovkami uživatelů že taktovat paměti na RYZEN není dnes na 3200MHz žádný problém a jde to už i výše ....

Píši ti z počítače s RYZEN 1800X s 3200MHz DDR4 RAM nastavenými jediným klikem na 3200MHz a vše 100% funkční ... takže jsi lhář, FLAMER a nejspíše i blázen, prosím běž si spamovat na jiné IT žumpy v ČR kde píšou podobné nesmysly jako ty ... hodíš se tam. U nás se píše jen o reálných faktech a nevymýšlíme si ....
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 18:32:15

mohol by si prosim DD upresnit na jakych ze to pamatiach ˇ(konkr, model) sa ti to podarilo nastavit jednym klikom na 3200?

Mimochodomuz len 12hod a pride mi nova zostavicka s CPU ryzen 1600x a pamatami Corsair DIMM 16GB DDR4-3200 Kit (CMK16GX4M2B3200C16) a havne uvidim , na kolko klikov nastavim aspon podobnu frekvenciu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 18:57:34
avatar
Gskill Flare X AMD 3200MHz DDR4 2x 8GB
wildhorse [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 20:25:03

Bohuzial uzivatelia 2x16GB modulov vecsinou az tak uspesni niesu. Vyzaduje to dost snahy a znalosti aby to chodilo na vysokych frekvenciach. Ale mozno sa to casom zmeni, ked se nedavno vydali nove BIOSy s viac moznostami nastaveni pameti. 16GB nieje moc pameti na 8 core.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 19:00:55
avatar
Ryzen umí rychlejší paměti, ale já jeho hlavní problém vidím v nevyrovnaném výkonu...
Jsou aplikace a hry kde zdatně konkuruje Intelu, ale pak jsou tu takové, kde nestačí ani na starší Intely.

Teď jsem se třeba zajímal jak Ryzen dokáže zvládat české Factorio, hra která je čistě závislá na výkonu CPU, pamětí a latencí a tam Ryzen hluboce zaostává.

Výsledky z hodně náročné mapy http://www.tuwr.net/~factorio/factory%201%20-%20568hr.zip

Ryzen 7 1800X OC 4.1 GHz + DDR4 3200 MHz (16-18-18-36-1T) - 22.5 UPS/FPS
i7-6700K OC 4.1 GHz + DDR4 3200 MHz (16-18-18-36-1T) - 33.4 UPS/FPS
Ryzen 7 1700X OC 3.8 GHz + DDR4 2933 MHz (14-14-14-34) - 22 UPS/FPS
i7-6700K OC 4.6 GHz + DDR4 3600 MHz (15-16-16-30-1T) - 38 UPS/FPS
i7-7700K OC 5 GHz + DDR4 3000 MHz CL15 - 35 UPS
i5-2500 3.7 GHz - 19.5 UPS/FPS
i5-6600K 3.9 GHz RAM 2400 MHz - 23 UPS/FPS
UPS znamená "updates per second"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 19:07:20
avatar
To je ale zcela mylný pohled. RYZEN žádný problém s výkonem nemá. To ale není problém procesoru jako té konkrétní aplikace .... RYZEN je zcela nový CPU zcela nová architektura, optimalizace pro něj tedy některé aplikace nemají .... vše bylo dělané na Intel. Hra zjevně závislá na výkonu CPU ani pamětí není, protože jinak by RYZEN snadno převálcoval všechny uvedené Intel procesory .... škoda že v to výčtu nemáš i7-6900K .... možná by se také nedostal výrazně přes i5 výkon, což by jasně ukazovalo že není problém ve výkonu CPU ale ve výkonu hry která postrádá jakékoliv optimalizace ... nevěříš tomu, že jen 4jádrový CPU se stejným výkonem na jedno jádro je skutečně výkonnější než 8jádrový CPU? že ne ;)

RYZEN výkonem nikde nezaostává, zaostávají výkonem jen konkrétní aplikace, které ale musí opravit/optimalizovat jejich tvůrci ... stěžuj si u autorů hry. Každý procesor má výkon pořád stejný (má ho stejné maximální množství), to kolik ho využije aplikace je věcí aplikace ne procesoru a jeho výrobce ....
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 19:23:45
avatar
Ta hra nemá optimalizace ani pro Intel, je to čistě závislé na výkonu CPU, RAM a latencích a Ryzen to prostě nedává... viz slova autorů:

Citace:
"We don't optimize for specific CPUs (or any hardware configuration for that matter). We optimize the algorithms we write to be more efficient (just do less work) and the data we use to be more cache-friendly - none of the things we do care about what hardware you have - it will all run faster regardless."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 20:54:27
avatar
ehm ... takže když všechny zejména ty optimalizované aplikace reálně využívající výkonu celého CPU ukazují že RYZEN 7 1800X má stejný nebo vyšší výkon jako i7-6900K (Na jedno i všechna jádra!) čemuž odpovídají i parametry CPU a jejich reálný výkon .... tak tito "ehm" exoti budou tvrdit že tomu tak není že jejich aplikace využívá výkon? Chci vidět výkon i i-6900K v tom testu, jestli je vyšší než u AMD a než u i7-7700K tak to mají optimalizovaný jen pro Intel a lžou že ne ...

a pokud nemá i7-6900K vyšší výkon než i7-7700K jsou to lháři ještě větší, protože zjevně výkon CPU nevyužívají ani vzdáleně ....

a v podstatě lžou už v tomhle vyjádření, že to nemají optimalizované na žádný konkrétní HW? To není reálně ani možné, mají to optimalizované 100% na platformu a architekturu, na jaké to vytvořili ....
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 16:07:29
avatar
Vyšší výkon to na i7-6900K mít nebude, reálně to využívá max. 8 vláken, z toho 2 vlákna hodně a zbytek sporadicky, ale o to tady nejde. Ryzen je v tomto případě o hodně pomalejší jak Intel a to na stejné frekvenci.

Lháři bych je rozhodně nenazval, komunikují s komunitou všude možně a vždy byly otevření ohledně všeho co dělají.

Jinak je mi jasné, že Vám se to nehodí do krámu, tak musí být hned všichni ostatní lháři... to vše vysvětluje.

EDIT
Jinak jako jeden z hlavních důvodů vidím to, že Ryzen neumí rychle komunikovat s pamětí. Hra potřebuje rychle data z RAM a Ryzen má mnohem větší Latency jak Intel viz níže.

Ryzen 7 1800X OC 4.1 GHz + DDR4 3200 MHz (16-18-18-36-1T) http://imgur.com/zV3rnT2
i7-6700K OC 4.1 GHz + DDR4 3200 MHz (16-18-18-36-1T) http://imgur.com/gyHbvs4
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 15:42:44

že je to tvrdě optimalizivané na Intel je vidět i z výsledků na Intelech. Možná to nedělali schválůně, jen používali nějaký kompilační Intel friendly produkt.
bghj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-19 14:19:59

Citace:
Možná to nedělali schválůně, jen používali nějaký kompilační Intel friendly produkt.

Což jsou v dnešní době prakticky všechny: P4 už skoro nikdo nepoužívá a s Bulldozerem se nikdo kromě Gentooistů obtěžovat nebude.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 17:35:06
avatar
lžou! jednoznačně ... každý se základním technologickým přehledem ví že to co tvrdí (nebo tvrdíte vy tady) je lež ...

1, hra zjevně tedy nevyužívá výkon CPU, protože i7-6900K je mnohem výkonnější CPU než i7-7700K ... výkon CPU tudíž nevyužívá jak by měla a mohla ...

2, hra je zjevně opimalizovaná na Intel, ostatně při té neschopnosti optimalizovat i na vícejádrové Intel CPU pochybuji, že měli čas udělat optimalzace na vícejádrové 2měsíce staré RYZEN ... ;)

3, to není o tom co se mi hodí a nehodí do krámu, to je o tom že jejich prokazatelnou lež šíříte dál ... RYZEN má dokonce vyšší IPC než Intel na jádro i všechna jádra při stejné frekvenci (Intel je s nějakými CPU výkonnější proto, že má vyšší frekvenci) ... na jedno jádro jsou procesory srovnatelné. Takže tvrdit, že je RYZEN slabší CPU je prokazatelná lež. Jako vám nepřijde divné, že stovky aplikací včetně her ukazují jednu věc (tedy, že RYZEN není o nic horší než Intel) a jedna hra ukazuje RYZEN takto výrazně zaostávat? A nějakou výmluvu na latence pamětí neberu ...

Vývojáři té hry jsou buď šmatláci nebo lháři, pokud tvrdí, že využívají výkon CPU a přitom i7-6900K prohrává s i i7-7700K a a jednoznačně se tak usvědčují, že hra nemá žádnou reálnou optimalizaci využívající skutečně výkon CPU a že je udělána jednoznačně pro Intel na kterém ji téměř jistě stvořili a že optimalizace pro RYZEN ani neumí optimalizovat a pokud nepoužívá VULKAN API tedy low API nějak mi nesedí jejich vyjádření o tom že optimalizace pro konkrétní HW netřeba ... ...

A nezlobte se na mě, ale když tisíce jiných vývojářů dělají hry a mnozí už dokázaly na RYZEN optimalizovat a ukazuje se že výkonově nic neztrácí na Intel, tak jedna hra ukazující něco zcela jiného je minimálně podezřelá

jestli pak ten mizerný výkon RYZEN v jejich hře není způsobený tím, že neumí výkon CPU využívat a hru opravdu optimalizovat ... vám to ani trochu divné nepřijde? Realita je prostá, oni to neumí nebo nechtějí řešit optimalizace, tak to svádí na hardware. Nebyli by první ani poslední takoví "vývojáři" ...

každopádně byl bych rád, pokud byste tady podobné lži nešířil ... akceptuji fakta a pokud 1000 testů a recenzí říká jednu věc, pokládám tvrzení 1 testu tvrdící něco opačného za lež a hloupost. Celá věc je myslím navíc naprosto jasná, problém je v chybějících optimalizacích hry nikoliv v RYZEN procesoru ....
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 08:20:05
avatar
no předpokládám že to programovali na intelu.. na co to tedy asi bude optimalizované ?
bghj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-19 14:18:39

Citace:
Ta hra nemá optimalizace ani pro Intel

Docela by mě zajímalo, jak to, že to víte tak jistě. Víte, že současné kompilátory optimalizují od jisté úrovně kódu dolů samy? Víte, pro kterou architekturu současné kompilátory optimalizují nejlépe (a často i ve výchozím nastavení)? Tušíte proč asi?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 08:16:57
avatar
co to sakra meleš ty vořechu ?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 17:30:18
avatar
No pěkné tohle. Co tak radši ale 35-45W Ryzen 7 a k tomu mini ITX desku. Dočkám se někdy? Je už to alespoň v roadmapě?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 18:15:09
avatar
65W RYZEN 7 ti nestačí?

ITX desky jsou na výrobcích desek, AMD desky nevyrábí ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 15:46:21
avatar
Nestačí. Pro segment klasických desktopových procesorů Intel řady "T", tedy jako například 35W i7-6700T nebo i7-7700T nemá zatím AMD přímou Ryzen konkurenci. 65W je oproti 35W skoro dvojnásobek, což je v těsných ITX buildech jako je ten můj zásadní. Své 35W i7 uchladím, jsem si jistý, že 65W však už ne (při rozumných teplotách). Vzhledem k tomu, že to i7 je celkem výkonné, tak aby měl upgrade smysl, tak by to chtělo alespoň 6C/12T, nejlépe však 8C/16T. Takový Ryzen mi na trhu chybí - pomalu taktovaný, neosekaný Ryzen 7. Podobně jako je i7-7700T oproti i7-7700K - nic neořezáno, jen podtaktováno
bghj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-20 01:22:30

Citace:
Takový Ryzen mi na trhu chybí - pomalu taktovaný, neosekaný Ryzen 7.

Možná mi něco ušlo, ale to je vážně takový problém podtaktovat si to sám?
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TDP 2017-05-17 18:52:43

Tak TDP si snad každý dokáže poštelovat sám, když to má odemčený násobič a s napětím jde hýbat taky.
Stará známá poučka říká, že příkon je přibližně v přímé úměrnosti s frekvencí a také s druhou mocninou napětí.
JoEx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 21:00:07

No, moja peňaženka sa rozhodne prehýba len zvnútra von keĎ ju mám plnú zas****ch eurocentoviek

Ale nemám už v pláne kupovať procesor...nienie...jedine ak by sa mi podarilo môjho maznáčika odpáliť
Inak sa nebojím že by vyšla najbližších 4-5 rokov hra ktorú by nezvládol
wildhorse [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nejvýkonnější procesor na trhu 2017-05-17 21:55:05

tak ho AMD doslova rozseká a dokoná druhý zázrak v krátké době, protože bude mít nejvýkonnější procesor na trhu!

Ako vies ze bude mit nejvykonnejsi procesor? Su benchmarky ktore ho srovnavaju s X99 Xeon E5-2699A v4?
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 22:24:37

Jaký idiot by strkal Xeon E5-2699A v4 do X99? Jinak proti tomu není Threadripper, ale EPYC.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 22:38:30
avatar
znovu ... bavíme se o desktopu tedy Core i9 procesorech, tam Intel nabídne zatím jen 10jader a to na 16jader přímo konkurenčních RYZEN 9 ThreadRipper prostě stačit nebude a neznám nikoho, kdo by o tom pochyboval ...

maximálně 28jádrový nový XEON je serverová záležitost tedy přímá konkurence AMD EPYC procesorů a NAPLES platformy s až 32jádry ... a ano testy existují, AMD včera demonstrovalo výkon proti tomu nejlepšímu, co Intel nabízí ... jak myslíš, že to mezi 2x 32jader/64vlákne a 2x 28jader/56vláken dopadlo, v situaci, kdy AMD má více jader, vláken a Intel nemá ani výhodu vyšších taktů?

Jinak ano, 16jádrový RYZEN není nejvýkonnější CPU vůbec ... tím je oficiálně nový EPYC s 32jádry, který právě včera nepřekvapivě porazil nejlepší jen 28jádrový XEON od Intelu .... pokud jde ale o deskop bavíme se o Core i9 vs RYZEN ThreadRipper procesorech, tedy 10 a později 12jádrových Intelech vs až 16jádrový AMD .... a vážně si myslíš, že tenhle souboj může Intel při těchto parametrech vyhrát?
wildhorse [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 20:13:47

Pokial sa X99 a Broadwell-E procesory predavaju tak su stale v hre, i ked su stare. Xeon E5-2699A v4 v X99 v desktopu je validna alternativa, i ked cenovo nakladna.

Benchmarky myslim porovnavaju dual socket system. U single socket Xeon E5-2699A v4 a Threadripper 16C to moze byt ine. Pokial na to existuju benchmarky nebolo by od veci do clanku na to dat link. V googlu to ted nemuzu najit.

Tiez som cital ze Intel planuje 32 core Xeon Skylake-Purley.

Myslim si ze Threadripper 16C Skylake-X 12C lahko porazi ale obavam sa ze to bude skor procesor pre server nez desktop koli mnozstvu CCX a 2 prakticky procesorov. Intel potom najskor vyda Skylake-X 14C.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 23:07:19
avatar
Teda ten "EPYC" je teda EPIC CPU! Skoro mi to připadá jak kdyby bylo 1. dubna.
bghj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-19 14:21:46

Kdepak, Itanium bylo EPIC CPU. EPYC je AMD64 CPU.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-17 23:33:29

Týmto si AMD robí dobrú službu hlavne z marketingového hľadiska. Konečne fanúšikovia značky, ktorí to potrebujú, budú môcť siahnuť aj po TOP výkone na desktope. Ostatní, ktorí to nepotrebujú alebo si to nebudú môcť dovoliť aspoň budú vnímať, že AMD tam hore po rokoch niečo má a bude to vzbudzovať dôveru. Myslím si však, že na tomto Ryzene 9 AMD veľa nezarobí, lebo sa toho veľa nepredá. Ale ak zlepenec Ryzen 9 bude mať dobre vyriešenú komunikáciu medzi jednotlivými CCX, tak som si istý, že si nájde priaznivcov.
V podstate ale celý desktop je Intelom dobre pokrytý, Ryzen je síce fajn, no neprináša nič extra, avšak trh potrebuje hlavne nejaký impulz do notebookov, lebo tam intel naozaj robí veľkú hanbu niečomu čo sa volá CPU. Verím, že v tomto segmente bude AMD omnoho úspešnejšie ako v desktope /podľa aktuálnych predajov/.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 00:05:29
avatar
jasně, kromě o desítky % vyššího výkonu za často o desítky % nižší cenu proti Intelu nepřináší nic extra ...

Já vás lidi nechápu, co sakra chcete více? AMD udělalo větší skok na poli CPU než cokoliv za posledních 10 let, má více výkonu než dokázal kdy nabídnout Intel, dokonce za lepší cenu a s ještě lepší efektivitou ... mám pocit, že i kdyby AMD udělalo ty procesory ze zlata, tak někteří řeknou že to není nic extra ..


Notebooky jsou také zajímavý segment, a AMD tam míří, ale není desktop a high end není z hlediska příjmů a zisků o nic méně zajímavý ....
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 07:50:12
avatar
Přesně, kdyby Intel představil namísto slibovaných (už nevím 12 jader? Na podpud AMD) třeba 14-ti jádro, tak to bude revoluce! Intel přestavil nejpokročilejší CPU! ano, je drahý, ale je to skvělý CPU! ----- AMD předhodí 16. jader... buuuu to je ale slabota! A cena, to je drahý... (sarkazmus, ovšem lidé co tohle píší sarkazmem nehýří...) PS. už Vidím ty gumy jak si kupují Intel 12. jadrer za stejné peníze jako AMD 16. jádro (ceně bych se nedivil... stejná) a říkají jak je to výhodná koupě!
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 08:22:41
avatar
nj si vymyslí jiný argument proč je AMD fail.. třeba, že je to pro socky když je to levnější, viz. pacient(i) na PCt
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 22:14:03

Ja nie som žiaden AMD hater, naopak - s napätím som čakal čo Ryzen prinesie. Prečo hovorím, že to nie je nič extra? No takto som si to z testov poskladal. Aby ste ma pochopili - ak chcete, budem sa opierať o tento test Odkaz
Ryzen 1400 prináša 8 vlákien
Ryzen 1600 prináša 12 vlákien
To je 2x resp. 3x viac ako má i5.
Z testov vyplýva že /uvažuje iba s nepretaktovanými verziami a zanedbávam frekvenčný rozdiel/:
Octane 2,0; Ryzen je horší
JetStream; Ryzen je horší
Kraken; Ryzen je horší
Cinebench R15 Multi; Ryzen je lepší
GeekBench 3 Multi; Ryzen je lepší
WinRar; remíza
HWBOT H265; remíza
Time Spy Physicz; remíza
AoS; remíza
Fallout4; Ryzen je horší
Witcher3; remíza
Crysis3; remíza
The Division; Ryzen je horší
Battlefield 1; Ryzen je horší
Tomb Rider; Ryzen je horší
Spotreba; remíza

Ryzen bol horší 7x
Remíza bola 7x
Ryzen bol lepší 2x

Môžeme uvažovať, že časom sa to trochu /hlavne v hrách/ zlepší a Ryzen to dotiahne na remízu. Z tohto pohľadu to nie je vôbec zlé. Čo však na tom je zlé je to, že aby v tomto súboji Ryzen uhral v priemere aspoň remízu, tak potrebuje 2x alebo až 3x viac vlákien.

Je takmer desivé, že Ryzen oproti i5 dokáže uhrať relatívnu remízu pri dvojnásobnom, ale skôr trojnásobnom počte vlákien. Tieto Ryzeny totiž podľa mňa mali stáť proti 8 a 12 vláknovými i7.

A tu sa dostávam k podstate veci a k tomu, prečo mi je AMD trochu ľúto. AMD 5-6 rokov robili na novej architektúre, aby ju nakoniec už od začiatku boli nútení predávať s diskontom.

Musia ju predávať s diskontom, lebo výkonovo sú pri dvoj-trojnásobnom počte vlákien tam, kde Intelu stačia 4. Teraz nehovorím o hrubom výkone, ktorý nie je ničím limitovaný. Ten Ryzen má. Žiaľ celá architektúra má zrejme niekde bottleneck, ktorý celkový výkon dokáže riadne pribrzdiť.

Ak by sa teda R5 predávala v cenových hladinách i7 /kde podľa počtu vlákien a hrubým výkonom má patriť/, tak by bola nepredajná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 23:31:54
avatar
to je hodně krátkozraké až naprosto mylné hodnocení ...

Naprosto ignoruješ fakt, že RYZEN je výrazně výkonnější všude tam, kde na výkonu CPU skutečně záleží! a to při stejné spotřebě .... ve spoustě hlavně jednodjádrových testů a testů kde fakticky není výkon CPU jako celku využíván, RYZEN moc nebo vůbec nezaostává a to je vlastně výhra, protože se to nečekalo... všude tam ke je ale výkon CPU opravdu využit, tedy náročné aplikace vyžívající více jader/vláken všechno co CPU nabízí, je RYZEN o desítky % výkonnější ... při stejné spotřebě.

Jen ti chci připomenout že Intel dělal jen jednotky % vylepšení v rámci několika posledních generací, takže tvrdit že AMD nic moc je pěkný nesmysl ....

AMD nic se slevou neprodává .... další nepochopení situace. AMD ti prodá více procesoru, zatímco Intelu ti prodá kus procesoru a k tomu kus grafiky ... výrobně to ale stojí stejně a nedivil bych se, kdyby dokonce na výrobě stálo i5 více než RYZEN 5 atd. ....

RYZEN žádný bottleneck nemá ... výkon na takt je stejný jako u Intelu, Intel má jen výhodu vyšších taktů ... AMD má ale výhodu více jader/vláken a to přebíjí výhodu Intelu .... ano ve hře je i fakt, že samozřejmě RYZEN je nová architektura a ne všechny aplikace ji využívají správně a optimálně, ale i bez toho je RYZEN lepší než jakýkoliv CPU proti němuž ve stejné cenové hladině stojí ... výrazně! Takže tvůj pohled stojí na naprosto nepochopení výsledků recenzí, nepochopení co se s čím srovnává a neznalosti základních faktů ...
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 23:54:32

Ok, nechcem budiť dojem snahy o nekonečné hádky, preto ponúknem poslednú myšlienku.
Píšeš, že Ryzen je lepší oproti čomukoľvek v rovnakej cenovej hladine.
Nezdá sa Ti, že práve v tom je problém?
Nezdá sa Ti zvláštne, že cenovou hladinou proti R5 nie je i7, ale i5?
Ak abstrahujeme od ceny, tak predsa podľa počtu vlákien by súboj mal prebiehať na úrovni 8vs8 a 12vs12.
Lenže k takémuto súboju vôbec nedošlo, lebo AMD ho svojou cenovou politikou zmarilo.
Ešte stále si myslíš, že AMD nepredáva so zľavou?
Ok, môžeme sa na to dívať aj tak, že AMD nepredáva so zľavou, ale Intel predáva predražene.
V podstate je to jedno, iba žiaľ AMD menej zarába.
Pre ľudí je to dobré, majú lepší výber.
Možno Zen2 sa bude vedieť viac vyrovnať v súboji vlákna vs. vlákna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-19 00:43:42
avatar
ne nezdá se mi ... AMD nabízí za stejné peníze mnohem více než Intel, Intel nás posledních mnoho let držel na 4jádrech, AMD nabízí 8jader pro mainstream ve stejné cenové hladině ....

Když si uvědomíš v jaké pozici je AMD a v jaké Intel jaké mají možnosti tak AMD dokázalo zázrak a posunulo nejen samo sebe proti FX, ale celý trh o několik skoků kupředu, nejvíce za posledních 10 let .... a pořád je to někomu málo? nechápu vás ....
bghj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-20 13:08:51

Citace:
Nezdá sa Ti zvláštne, že cenovou hladinou proti R5 nie je i7, ale i5?

Vám se zdá "zvláštní", že v cenové hladině kolem šesti tisíc korun je zboží za šest tisíc korun? To je nanejvýš tautologie, ale co přesně je na tom zvláštní?
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-18 09:29:02

ja sa uz tak smejem nad tym, aky ludia su sprosti ako vazne, neberte to v zlom, ale ked citam komentare od niektorych jedincoch tak sa hanbim za vlastnu rasu

nik nemusi byt ekonom aby pochopil ako tazko v prdeli je amd s peniazmi a ze nema na rozdavanie ako intel, vid nedavne odkupenie indickej(?) firmy na autonomne auta za niekolko miliard

lenze amd aj bez tych penazi vytvorilo Ryzek, cpu, ktory konecne vratil konkurenciu na trh, tak dlho ziadanu konkurenciu, kedy ceny sa pohnu, vykon sa pohne a vzdy, opakujem, vzdy z toho budu tazit iba zakaznici, ludia co tvrdia, ze naco amd nech krachne atd by sa mali spamätat, vyvoj uz teraz bol strasne pomaly, kedy za vysoke sumy ste dostali nejake rozumne 4-jadro

vazne by sa poniektory mohli konecne spamätat a ked vam az tak velmi vadi amd, tak o nich necitajte, nechodte na stranky, kde sa amd rozobera a ani to nekomentujte, zbytocne len seba vytacate a aj ostatnych

edit: pre tych co tu tak minuskuju, je mi u prdele, ze budem mat 25 minusiek trafena hus totiz vzdy zagaga ;) a tie minuska ma len v tom utvrdzuju :*
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 164x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 676x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2718x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1319x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1190x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1881x
Komentářů: 1