Vydání a dostupnost atraktivních CPU s GPU: AMD RYZEN 7 5700G a RYZEN 5 5600G se blíží! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 13 July 2021
altUž 5.8.2021 se začnou běžně prodávat nové APU pro desktopové nadšence.

 

 

 

 

Ačkoliv oficiálně již tyto procesory AMD prodává pro OEM, v běžném prodeji se neobjevily. Hlad desktopových nadšenců po výkonných procesor s integrovanou grafikou od AMD, je docela velký. Speciálně když ani minulá série RYZEN 4000G, to nakonec do běžného volného prodeje nestihla a zůstala jen pro OEM. Oficiálně tak stále jedinými běžně prodávanými procesory s integrovanou grafikou jsou stařičké maximálně 4jádrové RYZEN 3000G se ZEN+ architekturou.

A to se konečně brzy změní. Na trh a do běžného prodeje se konečně chystají stávající 7nm CEZANNE procesory, které znáte z mobilních RYZEN 5000U/H sérií. Ty samé čipy, tentokrát ve formě desktopových AM4 procesorů, které jsou už nějakou dobu dostupné pro OEM výrobce, dorazí i do volného prodeje. Prozatím jsou oznámeny dva modely, které budou takto dostupné.

8jádrový/16vláknový RYZEN 7 5700G s 65W TDP, který má stát 359 dolarů (cca 10000 korun vč. DPH) a pak 6jádrový/12vláknový RYZEN 5 5600G za 259 dolarů za 6900 korun vč. DPH. Ten by měl být zároveň nejlevnějším ZEN 3 modelem na trhu vůbec, a tak není moc pochyb o to, že jsou na tenhle model mnozí hodně zvědaví. Speciálně když po stránce výkonu integrované grafiky VEGA, má jít i nejschopnější APU na trhu.

Každopádně DDWorld.cz pro vás bude mít recenzi včas. Pokud jde o to, zda se na trhu objeví i RYZEN 3 5300G se 4jádry/8vlákny, který je dostupný jen pro OEM, to je otázka. Vzhledem k napjatým kapacitám výroby u TSMC bych příliš nedoufal. Každopádně i tak konečně moderní APU od AMD po letech, dostupné všem. Jsme na ně hodně zvědaví, i když pochopitelně vzhledem ke zkušenostem s nimi z mobilní platformy víme, co očekávat :).

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-14 16:26:56
avatar
já teda beru 5700G ihned. Doplním to Patrioty Viper Steel series 2x8GB na 4400Mhz 19-19-19-39. S cenou do 4 tisíc jsou to nejdostupnější takto rychlé kity. Deska k tomu ITX Gigabyte A520I AC. Protože je to spolehlivá gigabytka, protože je ITX, protože pcie3 stačí a protože má v BIOSu vysloveně uvedenou podporu těch paměťových kitů, které s ní jdou i na těchto frekvencích

Chlazení pokud mě rozměrově sedne bude Noctua NH-P1, pak půjde o zcela pasivní PC!!! Napájet budu přes Pico PSU cca 150W, na klasický SFX zdroj už stejně nezbude místo, protože ho bude okupovat chladič

Co se týče pořádné recenze očekávám že konečně nějaká redakce:
- to otestuje alespoň s 4400Mhz pamětmi
- OC iGPU na alespoň 2200Mhz
- infinity fabric synchronně! s těmi pamětmi tj. 2200Mhz! (no problem pro monolit)

Tyhlety úpravy vystřelují herní výkon podstatně výše, než to, co vidíme v různých recenzích (zklamal i Steve z Gamers Nexus). Vzhledem k tomu, že s takovými úpravami nebyl problém ani na starším 4750G dostat ve full HD z Doom Eternalu až kolem 75fps na střední detaily, tak u 5700G bychom mohli jít ještě výše Odkaz

A když mě nikdo takovou kvalitní recenzi nenapíše a zase to budou cpát na velké desky a dávat k tomu 3200Mhz paměti, tak si tu recenzi napíšu sám, když už ani Steve neví jak má takový produkt otestovat
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-14 18:28:45

Mám nově (cca týden) kompa s AMD PRO 4650GE, což je korporátní 35W verze APU (6C/12T) s iGPU VEGA 7 grafikou a výkon to má na rozdávání a hlavně to ticho, to ticho a chlad. Co mě točí, ta míra zastarávání, která je s AMD rekordní. Prostě u Intelu byli mezigenerační posuny v IPC pár %, takže třeba ob tři řady si nic moc neztrácel. AMD udělá mezi 3. generacemi posun IPC o 70%, to je k nas..ní. :-D Samozřejmě vtip, díky AMD tu máme možnost mít superpočítač za (proti Intelu) pár korun (zase na lowendu je to horší, tam se teď přesunul Intel). Mám také komp s i5-6500T (korporátní 35W verze Intel Skylake), což je relativně slušný (rozuměj dodržující TDP) APU s Intel® HD Graphics 530, ale výkonem je to cca na 1/3 CPU AMD o antigrafice Intel ani nemluvím, ta je tu do počtu. Taky přemýšlím o provedení nějakého testu GE-čkové řady AMD, páč na netu toho moc není, na českém už vůbec.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-14 18:28:59
avatar
nemůžeme to otestovat s DDR4 4400MHz, ty CPU na to nejsou stavěný ... otestujeme to s 3600 max, 3800 pokud to naběhne s nimi ...
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-14 19:26:42

DD, nevíš kdy budou ty zen3 na 12+nm? Asi později a už s DDR5 do AM5 že? Nebo?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-14 20:17:31
avatar
nevíme nic jistě
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-14 21:57:28
avatar
chápu je to OC a tím pádem proti pravidlům zápůjček redakcím?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 17:29:36
avatar
ne, žádná taková pravidla nejsou ...

problém je, že v poměru 1:1 dokáže RYZEN 5000 fungovat jen s DDR4 na 3600/3800MHz, speciálně APU ... rychlejší DDR4 jsou problém, běží jen s děličkou a hodně hodně záleží deska od desky ....
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 13:03:28
avatar
Od kdy vám vadí testovat OC? :-O
Vždyť to testujete každou chvíli jak u CPU, tak u GPU, tak proč ne u APU?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 17:28:13
avatar
nám nevadí testovat OC ... já ti říkám, že RYZEN nepodporují v režimu 1:1 takty DDR4 výše než 3600/3800 MHz, takže nemohu otestovat DDR4 4400MHz protože to 1:1 nikdy s RYZEN 5000 nepoběží ... samozřejmě pro zajímavost to můžeme zkusit i když to bude tedy s děličkou, co to udělá z hlediska iGPU, ovšem vzhledem k cenám takhle rychlých DDR4 to málokdo bude řešit, tím spíše, že příští generace která už bude mít DDR5 to udělá ůplně bezpředmětné ;)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 19:44:49
avatar
To byste novým APU křivdil - 4400Mhz paměti znamenají "jen" 2200Mhz infinity fabric. Jen připomenu že starší Renoir dává zaručeně 2200 s maximy kolem 2300Mhz. Cezzane prý dává 2300 a maxima až k 2500! Mhz. Ale nemusí dávat ani tolik, stačí když nebude horší než Renoir, což nebude. Proto doporučuju právě 4400Mhz i kvůli té děličce. Nejsem blázen, 5000Mhz paměti za 20 tisíc nedoporučuji, ale 4400Mhz za 4 s téměř jistou šancí na běh 1:1 ANO. APU bude za 10 tisíc,proč by si k němu někdo nekoupil paměti za 4 tisíce když to není ani polovic? Ano před zdražením pamětí to bylo ještě příjemnějších 3600,-
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-16 10:03:57
avatar
Právě že už Zen 2 APU zvládají v režimu 1:1 tyto 4400Mhz paměti. Jinak bychom tu nemluvili o tom, že to stojí za otestování u nových Zen 3 APU, kde je potenciál, že zvládnou ještě víc.
Proto MACHINA píše, že to tolik posune výkon celého APU. S děličkou by to ani nestálo za vyzkoušení...

Ten I/O čiplet u Zen 2/3 samozřejmě nic takového nedokáže, ale jak mají ta APU řadič paměti vyrobený namísto 12nm taky 7nm jako zbytek CPU a nejspíše i tím, jak je to monolit, tak to prostě dává i mnohem vyšší frekvence.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 19:26:48
avatar
no... OC iGPU a infinity fabric alespoň skutečné OC je, s těma pamětma to moc nechápu - deska přímo ve svém memory support listu uvádí PN těch konkrétních modulů - přímo výrobce desky tedy garantuje funkčnost na 4400Mhz, má to prakticky změřené (žádná metoda pokus/omyl). Dále paměti tonsamozřejmě zvládají taky a prodávají se jako "4400Mhz" paměti. No a výrobce desky to samozřejmě testoval s konkrétními AMD procesory (ehm jiné tam ani nejdou). Mimochodem memory support listy má gigabyte 2: jedny pro chipletové čipy a druhý pro monolitická APU. Těch 4400Mhz je funkčních pochopitelně POUZE při použití s APU, nicméně tam jasně je. Z těchto důvodů je tedy naprosto regulérní s jěčím takovým měřit
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 12:23:42
avatar
Pcie3 ti musí stačit. Tyhle APU modernější čtyřku nemají.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 19:52:28
avatar
to samozřejmě vím, právě proto je ideál A520 chipset v kombinaci se slušnou značkou a rozumně zvolenou edicí, mám to promyšlené víc než si myslíte:
APU - 10K
Paměť - 4K
Deska - 2,5K

16,5 tisíc za tyhle 3 věci není kdovíjaká raketa při dnešní ceně grafik. Když to budu chtít stavět na budget koupím k tomu nejlevnější věžový chladič třeba Zalman nebo nějaké to silentium ferra a je to chlazené královsky. A zdroj můžu ušetřit, protože na to teoreticky stačí cokoliv 250W (ne že bych já osobně to chtěl párovat s Eurocasem, ale platinum 750W k tomu fakt potřeba není)
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TPD != realna spotreba 2021-07-15 19:01:08
avatar
bacha, to ze ma TDP 65W nie celkom presna znamena ze bude zrat len 65W, moze to byt viac ... (150W by ale mohlo stacit),

ja som na 4750ku dal 700W zdroj ktory ide do cca 30% bez ventoilatora, takze sa vobec neroztoci

Inak s kompletne pasivnym je tiez riziko prehrievanie inych nez CPU suciastok .. aspon nieco pomalobezne na odvetravanie skrine bude asi treba.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 19:59:48
avatar
Ano už OC 4750G dává lehce přes 100W. Měl jsem kompletně pasivní PC kdysi ještě na VIA. Je potřeba mít dírkovaný case nahoře aby teplo mohlo unikat přirozeně vzhůru. Nezkušeným stavitelům tohle samozřejmě nedoporučuji, ale těm nedoporučuji ani itx. Tady ale předpokládám mezi čtenáři potřebné znalosti

Jinak podívejte se na charakteristiky účinnosti toho zdroje. Jde o to, že pokud nemáte alespoň 80+ platinum je účinnost při malých odběrech (10%) toho zdroje malá,takže žere v idle zbytečně moc. Pico PSU a DC-DC měniče a AC-DC notebookového typu mají velké účinnosti klidně 95-98%
wladqis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-14 22:43:46

Pre mňa za mňa, moje kombo ryzen 5 3500x + Sapphire Radeon 5600 xt to aj tak nenahradí, aj keď také APU by boli ideálne ak by som bol bez grafickej karty.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-14 22:51:58

Tam jde o tu parádičku, kdy apu chlazené CPU chladičem dokáže obstojně rozhýbat moderní hry. Mě se to také líbí, ikdyž to obyč R5 2600 + 1660S výkonem nenahradí. Je to pěkný kousek mezi úsporou vs relativně výkonným hw.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 20:03:13
avatar
ano, chápete mě, je to taková zvláštní parádička, ale návštěvy čumí když paříte v obýváku na TV AAA hry a přitom nikde nejde PC ani slyšet a ani vidět (pověšené na Vesa vzadu za TV).
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-07-15 20:43:00

Zrovna takový Xbox X udělá více fps, ale není to o sobě sám umění a preferencích to je mi jasné. Osobně bych to dělal kvůli sobě a plácnul to do obyč case a na osvědčený chladič. Návštěvě bych nalil panáka a ty by ani nevěděli časem kde jsou. O tom to podle mě je :-D
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 230x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 708x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 931x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3398x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1388x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1234x
Komentářů: 5