NVIDIA děkuje AMD za vyklizení pozic! Hlásí obrovské příjmy a rekordní výdělky z prodejů grafik! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 12 listopad 2016
alt1,24 miliardy příjmů jen z divize herních grafik (59% růst!) Bezkonkurenční prostředí v akci.

 

 

 

 

Ano, není to nijak přehnané tvrzení (i když je to samozřejmě nadsázka). NVIDIA opravdu může děkovat AMD za její „skvělý tah“ spočívající v letošním vyklizení pozic v segmentu herních (ale vlastně i profesionálních grafik) dražších než 250 dolarů. AMD prostě letos nevydala žádnou novou grafiku (s výjimkou Radeon PRO DUO, což ale opravdu není masovka), která by mířila do vyššího segmentu za více než 250 dolarů. AMD se rozhodlo soustředit jen na mainstream a nahnat tržní podíl (což se daří), ale finančně je jednoznačným vítězem NVIDIA. A jako zákazníci může letos vidět, jak vypadá a co to znamená mít trh bez konkurence a tedy výběru a soupeření produktů.

  • Rekordní NVIDIA

NVIDIA ohlásila bezprecedentní finanční výsledky, kde úžasný pohled je na divizi GAMING. Plných 1,244 miliardy dolarů je příjem jen a pouze z herních grafických karet, přitom předchozí (a velmi silné) výsledky této divize byly „jen“ necelých 800 milionů v předchozích kvartálech. NVIDIA také hlásí rekordní růst marže. Kde se to vzalo?

Inu, trh s grafickými kartami a celkové prodeje sice tvoří z více než 80% modely pod 300 dolarů, ale celkové příjmy z grafik z 80% tvoří ten zbytek tedy horních cca 15%, což znamená velmi drahé grafiky s vysokými zisky pro výrobce GPU a výrobce grafik. No a pokud jste si náhodou nevšimli, tak NVIDIA se letos v roce 2016 stala i výrobcem a dokonce přímým prodejcem grafik! Prodává totiž na vlastních stránkách vlastní edice, vysoko-příplatkové referenční „Founders edition“ grafiky GTX 1080/1070/1060 a exkluzivně i ultra drahý (nejvýkonnější herní grafiku na trhu) TITAN X model, který jinde nekoupíte. Letos má tedy NVIDIA nejen příjmy ze samotných čipů, ale i masivní příjmy a zisky z celých grafických karet, které si dokonce i vlastně sama prodává a nemusí se tak moc s nikým dělit. Celkový zisk z jedné dražší grafiky tak musí být naprostá pohádka. To celé je podpořeno situací, že AMD pro rok 2016 dobrovolně vyklidilo pole ve vyšším segmentu. GTX 1070, GTX 1080, TITAN X nemají dnes žádnou konkurenci ze strany nabídky grfik AMD! No a situace i pro nás zákazníky podle toho vypadá.

Asi nepotřebujete vysokou matematickou školu, abyste si udělali představu, co to celé znamená. Ano, takhle maximalizované příjmy a zisky umožnilo neexistující konkurenční prostředí. Co k tomu říci? „Skvělý tah, AMD, pokud jste s RX 460/470/480 nezískali alespoň 40-45% celkového podílu, tak nevím, nevím jestli to za to stálo (pro zákazníky)“. Každý, kdo si letos chtěl koupit dražší a výkonnější grafiku si prostě musel pořádně sáhnout do peněženky a „za-sponzorovat“ NVIDIA. No a díky tomu NVIDIA zaslouženě slaví nejlepší výsledky své historie.

Daří se jí v podstatě ve všech oblastech a celkově tak Q3 2017 (NVIDIA má trochu jiné počítání kvartálů, její Q3 2017 = naše srpen, září, říjen 2016) dopadlo rekordním 2 miliardovým příjmem, 59% marží a 562 milionů dolarů je pak čistý zisk! Naprosto neuvěřitelná čísla, která spolu s růstem technologického trhu obecně, znamenají i rekordní růst ceny akcií NVIDIA v letošním roce. Navíc podle všeho bude následující kvartál (Q4 2017 pro NV) podobně příznivý. Důvodem je stále fakt, že AMD stále neuvedlo (a neuvede) konkurenci do vyšších cenových segmentů, naopak NV uvedla konkurenci do těch nižších. AMD také teprve nyní uvádí mobilní grafiky a profesionální karty, které už NVIDIA ale na trhu také má. Každopádně situace podobná stávajícímu bezkonkurenčnímu prostředí ve vyšších segmentech bude na 100% pokračovat ještě další tři měsíce, protože AMD vydá VEGA grafiky až v lednu (01/2017) a na trhu budou pravděpodobně až v únoru (02/2017), tedy celý další kvartál má NVIDIA volné pole a může ždímat co to jen dá a samozřejmě by byla hloupá, pokud by téhle neuvěřitelné a v historii soupeření grafik AMD/ATI vs NV nevídané situaci, nevyužila.  

  • Máme si zvykat, nebo bude pro zákazníky lépe či hůře?

Za pozornost stojí také to, že mrtvý PC trh, kam většina grafik NVIDIA směřuje, zjevně není tak mrtvý, jak si mnozí myslí a jak mu mnozí prorokovaly (ostatně roste i AMD a to prodává stále hlavně staré produkty a nové neohlásilo). U NVIDIA jsou pak příjmy z klasických grafik jsou stále 5-6x vyšší než příjmy jakékoliv jiné divize (profi segment, datacentra, automobilový průmysl či OEM). NVIDIA pomalu roste i všude tam, zdaleka nejvíce v datacentrech, kam směřují výkonná GPU za obrovské peníze (TESLA P100 například), ale stále je hlavně grafickou společností. Snaží se sice proniknout i se svými CPU (ARM) hlavně do aut, ale tam to jde o poznání pomaleji, protože se z klasického mobilního segmentu stáhla. V této souvislosti ale překvapilo, že NINTENDO po NVIDIA TEGRA sáhlo a postavilo na ní svoji klíčovou novou konzoli SWITCH, jež se začne prodávat v březnu (03/2017). V její úspěch ale věří málokdo, takže na rozdíl od AMD a její dnes zcela zásadní pozici na herním trhu, co by dodavatele CPU i GPU řešení pro konzole, NVIDIA v této oblasti je v podstatě neviditelná. V současné chvíli jí to ale určitě nevadí a klidně vymění příjmy z levných čipů, za ty obří příjmy z drahých grafik, zejména když jí konkurence tak pěkně vyklidila pole. Vážně doufejme, že AMD představí pořádné grafiky do vyššího segmentu, protože si jinak nechci ani představovat, kam by NVIDIA mohla šponovat ceny grafik dál. Pokud někdo potřeboval vidět, jak vypadá svět grafik, kde nesoupeří AMD a NVIDIA a není žádný výběr a musíte brát co je a platit podle toho, tak to letos ve vyšším segmentu názorně vidí.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 01:57:50

Tady bude problem i to ,ze hodne lidi si koupilo spise 1060 nez 480,uz jen proto,ze AMD to podelalo s tema referencnima verzema,kdezto nvdia to pustila hned

A za dalsi je fakt,ze je hodne lidi co chce grafiky do 21cm(kvuli miniitx) nema u AMD sanci,tady amd opet nema co nabidnout,takze situace je spatna i u toho mainstreamu

Pro nas je to spatne,protoze ja bych si rad koupil AMD,ale nemohl sem,protoze pro me nemili nabidku
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 08:55:45

Souhlas,
dopadl jsem úplně stejně
Původně jsem uvažoval o RX480 a skončil u GTX1060. Nereferenční modely měla 1060 na trhu dřív a v okamžiku kdy vyšla dokonce levnější než 480 (7500Kč).
Kdybych se rozhodoval dnes. tak bych možná volil jednu z nereferenčních RX470 s 8GB(6900-7500Kč), ale s Gainward GTX1060 6GB naprostá spokojenost. Pro můj Dell U2412M s fullHD je naprosto ideální.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 14:52:39

Souhlas s oběma. Já na 1440p neměl co koupit od AMD :-( RX480 je na luxusní hraní ve full slabá.
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 11:26:25

Co to tady pisete za hlouposti? na fullHD malo? to asi tu kartu ani nemate a nikdy jste nevidel zadne testy. Myslim si ze by jste mel prispevek vymazat.

FULLHD testy
Rise of the Tomb Raider (2016) - DX12 - prumer 72FPS
Hitman (2016) - DX12 - prumer 80FPS
Grand Theft Auto V - DX11 - prumer 85FPS
Tom Clancy's The Division - DX11 - prumer 61FPS

Takze priste si sezente fakta a pak tady piste. A tuto lez si strcte za klobouk!!!
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 20:13:04

Gepir znovu si přečti o jakém rozlišení se baví a potom si sežeň FAKTA a nerejpej. Deláš ze sebe vola.

1440p je QHD 2560x1440 a on píše na full ve 1440p......

fullHD je 1080p

Takže očekávám, že se jim zde omluvíš.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 21:46:21

Čtete to na co reagujete? Samozřejmě jsem měl na mysli full detaily na 1440p. A ano, nemám RX480, jak si můžete také přečíst výše a testy mám nastudované celkem poctivě.
Anonymní  2016-11-14 12:06:15

cože? Místo RX 480 jsem si vybral 1060... to je fakt trošičku mimo, to sis mohl fakt už vzít tu rx480 protože pro mě jako pro nVidiáka je 1060 humáč a hnus.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 15:41:40

nedá mi to proč ne 1060?
Anonymní  2016-11-15 17:07:03

video, přímá podpora HW přehrávání HD filmů apod...
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To se divím 2016-11-13 03:26:10

A to se AMD prodávalo tak pěkně a po celých kupách.
Dle DDw:
- AMD má 6x více GK připravených na trh(a přesto nebyly) než Nvidia(a ta je vůbec neměla mít)....
- GK AMD nejsou k dostání na trhu, protože jsou hned vyprodané...
- AMD obsazuje 85% trhu GK...
- VEGA, VEGA, VEGA - bude!
To bylo jásotu nad novými AMD grafikami pro masy a co z toho?
Škoda, AMD mám rád, ale to co vyvádí už není normální. To nemůžou najít někoho normálního na obchodní strategii a marketing?
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 09:04:44
avatar
Ona je ta situace velmi podobna jako u applu, prodava pro nekolik malo procent trhu ale potencionalni zisk z celeho segmentu bere temer beze zbytku.
Ja vzdcyky s nadsenim pozoruju, jak skvele rozhodnoti by delali vsichni ostatni, dost to pripomina komentovani fotbalu.
Anonymní  2016-11-14 12:09:54

ty seš chytrej, všichni kdo do toho jen trošičku viděli, tak už měli jasno před tím než vůbec uvedli RX480. Už předtím říkali co má AMD dělat a co nedělá. A Teď nás budeš moralizovat, že po bitvě je každej generál? Tak to hodně brzdi. My možná říkáme jak by to u AMD mělo vypadat a AMD nás neposlouchá a závěr? AMD je na tom špatně tam kde je, tak kde bereš tu drzost napsat že s našimi návrhy by nebyli na tom líp?
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 13:09:41
avatar
Ja jsem nic takoveho nenapsal! Kde berete VY tu drzost komentovat muj post, bez toho aniz byste si ho vubec poradne precetl!

Na to radit velke spolecnost v tezke financni situaci a v rovnez nelehke konkurencni si troufate, ale ani post v diskuzi si poradne precist neumite!
Anonymní  2016-11-15 17:09:05

zajdi za doktorem, to je schizofrenie, cituji z tvého předchozího příspěvku:
"Ja vzdcyky s nadsenim pozoruju, jak skvele rozhodnoti by delali vsichni ostatni"
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 16:17:45
avatar
To je obecny fakt, ktery jste si pouze hloupe vstahl na sebe a absolutne jste nepochopil co jsem napsal!
Ja jsem pouze napsal, ze takle jednoducha reseni/vysvetleni maji vzdycky svoje velke trhliny, navic pokud se neopiraji o realnou situaci. Nevyjadroval jsem se pritom k zadnemu konkretnimu, jenom jsem chtel pripomenout, ze mnoho znich neni vubec realne proveditelnych.
K osobnim invektivam se uz vubec nebudu vyjadrovat, to uz me fakt nebavi, jenom doporucim cist, co ten clovek napsal, nez se bezduvodne rozcilim, precejenom zdravi mate jenom jedno.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 19:45:51

Tak ono je to hlavně o tom, že toto je článek o ziscích, které jsou nejvíc v dražších grafikách, takže to co vypisuješ klidně mohla být pravda, ale peněz z toho není tolik.
A taky to bude o kapitálu, který nVidia oproti AMD má, takže připlatit si za dřívější vydání není problém...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 21:38:34
avatar
AMD se prodává dobře, ale právě jen v tech 80% trhu, kde dnes působí, v horních necelých 20% dnes není a tak se tam těžko může prodávat ;).

AMD jde zjevně o podíl a podřídilo tomu vše, NVIDIA si s podílem hlavu dělat nemusí a může maximalizovat zisky, zvlášť když ji AMD tak pěkně nechalo volné pole působnosti v horním segmentu .... nemusí tam tak vlastně investovat ani do reklamy protože tam není na výběr a tak i to jí maximalizuje zisky.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 03:04:38

No jo, ale co z toho, že se prodává dobře. AMD je podle mě v pozici, kdy musí vydělávat a ne skoro "dotovat" 80% trhu.
"AMD jde zjevně o podíl" - to bych neřekl, prostě jednoduše nemají v High co nabídnout. Vyprávění o podílech je jen taková uklidňovačka.
Myslím, že VEGA bude dobrá, ale přijde mooooc pozdě. Škoda.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 16:32:32
avatar
Kazda firma musi vydelavat, nicmene proto abyste mohli vydelavat si musite pripravit prostredi a presne to AMD ted dela, tedy mobilizuje aktiva pro nejblizsi produkty, o kterych veri, ze by vydelat meli. Na procesorech prakticky nic nevydelate, APU tam nejaky vydelky budou ale musite prijit s necim zasadne lepsim nez ma konkurence, coz je duvod investic do HBM. To jak AMD vydela na Polaris je jeste brzo predvidat, ale je to nizsi segment a hlavni pro AMD tady je ziskani ztracenych pozic, ne vydelek.
Vydelek primarne musi byt z jinych segmentu tedy HPC, kde maji ROCm, z Vegy a samozrejme ze Zenu.
Tedy z produktu a technologii, ke kterym se AMD pripravovala roky.
A vsechny tyhle produkty prinesou neco noveho co trh potrebuje, bez toho nevydelate, rozhodne ne firma s takovy marketingem jako je AMD, ktera navic ma snad polovinu zisku z embedded, kde je vam ten marketing dost putna.
Zen prinese vysoky vykon za mnohem nizsi cenu nez konkurence. Vega prinese High-end s HBM, na kterym budou zalozeny obe nove generace konzoli, opet neco co tu nemame a AMD Vegy dozajista vyuzije i v HPC.
A APU budou do budoucna odstranovat potrebu dedikovanych grafickych reseni mimo high-end, kde konkurenci ani zadnou nemate a ,ot v nejblizsich letech nebudete!
O penize by AMD nemuselo mit strach, pokud se jim neco nepose...
Ale tohle vsechno chce cas a financne ma AMD zajisteno dost financi na nejblizsi investice, nez zacnou vydelavat. Financne problem u AMD tedy neni nijak zavazny a hlavni je vsechno vydat a nic neposrat. A ta navratnost by tam mela byt pomerne vysoka a zisk taky.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 07:16:29
avatar
Jooo joo svatá pravda. Server DD je dobrý, ale člověk si to musí přebrat a porovnávat i s jinými servery.
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 12:25:03

To nic to jsi se nechal jen únést místními fakty
pawelino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 07:05:34
avatar
teraz je vidieť,že marketing hrá veľkú rolu čo u AMD chýba :-(
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 15:14:45
avatar
bohuzial v tomto kole to nebol len marketing co AMD polozilo na kolena. podcenenie nereferencnych edicii, vyssie teploty a spotreba ako u konkurencie za cca rovnaku cenu, neschopnost priniest na trh konkurenciu k 1070 a 1080... AMD si za toto moze sama a to som poslednych 10 rokov bol cisto Radeon.
LutteR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vysvětlení 2016-11-13 07:15:18

Omlouvám se, ale článek jsem moc nepochopil. Žil jsem v domnění, že mainstream tvoří zisk, lowend je jen pro doplnění portfolia a highend dělá jméno (= je jej nutné dotovat). Takhle to přeci funguje u procesorů už několik let, kdy AMD úmyslně nevydává konkurenci k nejvýkonnějším procesorům Intelu. Copak u grafik je to jinak? Proč je to jinak? Děkuji.
BTW: je nutné neustále opakovat, že PC trh není mrtvý a jak se všichni ostatní mýlili. Tahle aktualita se objevuje snad u každého článku v posledních několika letech => už to není aktualita (Případně bylo by možné neaktuální informace, které slouží jen k hlubšímu pochopení, nějak označit, abych věděl kam až mohu text přeskočit a nepřišel o žádnou novinku?)
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 07:53:33

Já to taky nepochopil.
Celé týdny tu čteme o tom, jak jsou karty RX 4xx perfektní, posila v podobě ZENu na obzoru, a AMD tudíž čekají už jen světlé zítřky.
Najednou je všechno v kopru a jde to do loje.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 08:43:19
avatar
Ale aj AMD sa zlepšovalo, aspoň akcie šli hore podobne ako Nvidii od vydania Pascalov. Problém so ziskom AMD je skôr WSA s GlobarFoundries.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 19:50:43

Já tady nečtu, že AMD jde do háje, kde si to četl?
Já čtu, že nVidia hodně vydělává - segmentu od 10 tisíc nahoru vlasně monoplně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 21:33:14
avatar
zjevně toho nechápete více ... kde je v článku co o tom, že AMD má nějaký problém? nemá ... jen dovolilo NVIDIA obsadit bez konkurence a bez boje zajímavou část trhu a ta toho naplno využívá .....

to co vy tvrdíte, nemáte z DDWorld.cz a prostě jste si to vymyslel ....
Anonymní  2016-11-14 12:12:30

AMD jde do háje protože ten trh vyklidilo... myslím že to je samo o sobě dostatečně silný argument pro to že to tam vedou z louže do bláta.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 00:11:24

Cituji: "AMD má nějaký problém? nemá"

Takže pro AMD to podle tebe není problém, že "dovolilo NVIDIA obsadit bez konkurence a bez boje zajímavou část trhu"?
Firma přijde o nejzajímavější část trhu a pro tebe to není problém? To si snad děláš srandu.

Kde jinde tedy nažene ty zisky, které nutně potřebuje? Pochybuji, že mu jablko nějak moc zaplatí. Přesto pro hrušku dělal ty první grafiky, místo toho, aby je dodal výrobcům nereferencí. Ale jablko je jablko, AMD asi nemělo na výběr.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 07:58:48
avatar
Jasně, jako u CPU . Intel samaritán dotuje svůj ztrátový highend .
LutteR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 16:02:11

Není mi jasné na co narážíte. Je to to samé jako byste se podivoval nad tím, že někdo dává peníze do F1, nebo vůbec do reklamy (vždyť to jsou přeci vyhozené peníze, tak proč by to někdo dělal).
Přeci jen zní lépe, když můžete napsat mám nejvýkonnější, nejlepší, nejrychlejší ...
BTW: moje tvrzení byla nadsázka - já nevím kolik Intel na highendu vydělá, ale předpokládám, že to bude výrazně méně než na mainstreamu (resp jsem o tom byl do dneška přesvědčen). Ale rád se nechám poučit.
Anonymní  2016-11-14 12:14:01

vy si vážně myslíte že celý intel stojí na i3 3750, kterými dotuje výrobu i7 7xxx K ? Změňte doktora a nebo prášky.
vkba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 09:32:20

vacsinou staci precitat nadpis a par viet novinarcina sa robi inak, ale DD je mozno plateny od poctu slov
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 21:36:03
avatar
Ne mainstream tvoří hlavní část podílu, protože se tam prodává kusově nejvíce zboží, ale vzhledem k nutnosti držet ceny nízko a existenci ostré konkurence jsou zisky na 1 prodaném kusu malé. V high endu, kterého se sice prodá několikanásobně méně, jsou ale zisky mnohonásobně větší. Zejména teď když jeden výrobce má v podstatě monopol a může si určitovat ceny, navíc GTX 1070/1080 nemají výrobní náklady o moc vyšší než mainstreamové grafiky, jenže stojí 3-4x tolik ... zisk na nich je obrovský a tak tvoří značnou část příjmů.

NVIDIA sama už dlouhá léta tvrdí, že GTX grafiky tvoří většinu hrubých příjmů, ale čistý zisk má mnohem větší z malého procenta drahých profi grafik ....
LutteR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 07:57:56

Z toho mi tedy vyplývá, že AMD jde do kopru, protože opustilo trh, který pro něj byl sice nezajímavý, ale v monopolu přináší brutální nárůst zisků => AMD ušetřilo na drahých produktech (CPU i GPU), ale tím umožnilo monopol a nárůst cen těchto produktů 3-4x a tedy nezanedbatelný nárůst příjmů konkurence => konkurence má více prostředků na vývoj, který si AMD nemůže dovolit.
Proč by tohle někdo rozumný dělal?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 11:47:46
avatar
Proc ne? Treba to bylo tohle a nebo zavrit kram? Pokud je maly kapital, tak mi prijde racionalnejsi se soustredit na tu vetsi cast trhu na ukor tech nejdrazsich karet. Mozna ze prave diky tomuto se ted muzou o to efektivneji zamerit na ty drazsi karty.
Osobne mne vydane karty drazsi rekneme nez 10 000Kc kupne nezajimaji, jo recenzi si rad prectu, ale nemam vyuziti pro takovou vec - a myslim ze takovych je porad vetsina.
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 12:45:29

LutteR to napsal dobře, taky mě nezajímají grafiky nad 10tis, ale co z toho pro AMD když se jak napsal admin "mainstreamu se prodává kusově nejvíce zboží, ale zisky na 1 prodaném kusu jsou malé. V high endu, kterého se sice prodá několikanásobně méně, jsou ale zisky mnohonásobně větší." Pokud se ze zisku mainstreamu AMD zaplatí vývoj nové generace a nového highendu tak proč ne, já tomu ale moc nevěřím a současné zisky nvidie mě v tom jen utvrzují, že bude hrát AMD druhé housle. Sám bych byl pro zdravou konkurenci a jako zákazník abych měl větší volbu..vše ukáže čas jaká to byla volba soustředit se na mainstream
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 07:39:25

Já si jako nemůžu pomoct, ale GTX 1050 Ti 4GB za 4100,- s DPH zní mým uším podstatně lépe než RX 460 4GB za 3500,- s DPH.

Nechápu, proč AMD sakra neslevní aspoň pod 3 tisíce s DPH, když je 1050Ti o 30% výkonnější (zhusta se srovnává s RX 470, přičemž je ale překvapivě pouze 128bit) a není to navíc zkriplené jádro, kde je 1/8 SP jednotek z nějakého záhadného důvodu zdeaktivováno (což z psychologického hlediska nálady nepřidá). Pro computing je CUDA taky stále více uchopitelnější než OpenCL. X let se hovoří o výpočtech na GPU jádrech a kde nic tu nic, stále prd, v širokém měřítku reálně nic použitelného.

Až bude GTX 1050 Ti reálně k sehnání (zatím to mají všichni ve stavu "objednáno"), tak do ní půjdu. Bude to pro mě premiéra, dosud jsem nikdy nVidia kartu v PC neměl.

AMD to podle mě těžce prokaučovalo. Pro RX 4xx karty mělo nasadit skutečně konkurenceschopné ceny a měli vylézt rovnou s tou vylepšenou nízkoztrátovou edicí. Nyní každej jouda nákup odkládá - no bodejť ne, já bych taky nekupoval kartu, když vím, že za x týdnů bude k dispozici ta samá, řachnutá ale o 100-200 MHz výše a paradoxně pouze s 2/3 spotřebou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 21:41:14
avatar
protože je spousta případů, hlavně v nových DX12 hrách, kde RX 460 4GB není o nic pomalejší než GTX 1050 Ti .... zjevně navíc AMD má jiné plány a to pravděpodobně uvést novou revizi RX 460 s vyšším výkonem, nižší spotřebou a i ve 4GB bez přídavného napájení ....

OpenCL ale dávno CUDA vytlačuje tam není žádný problém ....navíc statistiky prodejů ukazují, že podíl AMD roste na profi i herním segmentu, takže zjevně věci nejsou tak špatné, jak si to představujete a mimochodem přeceňujete zákazníky. 90% z nich neví vůbec nic a koupí co se jim řekne
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OpenCL vs CUDA 2016-11-13 21:52:45

A v čem OpenCL to CUDA vytlačuje ? Prosím o konkrétní příklad takového softwaru ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 01:09:00
avatar
Apple platforma?
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 07:20:45

To není žádná odpověď. Jak zásadní je apple v globálním měřítku ? Když si odečteme mobilní a tabletovej segment. No zase tak moc ne.

A jestli to, že systém který byl do roku 2014 bezproblémový se od doby používání AMD karet potýká s množstvím glitchů při renderingu jako nějaké vítězství ..... Tak asi máme každý jiný pohled na věc.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 13:26:48
avatar
Kde nic tu nic!?
Prace, kterou udelala AMD v oblasti general computing byla obrovska. Podporila tim prostor obecnych vypoctu nezavisle ja platforme. Pritom nezavisly nastroj v takle zasadni oblasti je neuveritelne dulezity. Vypocty nemohou byt pouze pro ty, kteri si to mohou dovolit. Demokratizace a otevrenost v tehle casti trhu je neuveritelne dulezita, protoze ne kazdy ma finance na draha proprietarni reseni. Ten pristup by mel byt proste otevreny kvuli vyzkumu, vede atd. AMD v tomhle oboru udelalo ohromny kus prace!
Posun od openCL k HSA, od Boltzmanna k ROCm (dnes ve v1.3) je neuveritelny.
Samozrejme, ze pokud se o to nezajimate, tak vite prd, ale fakt neznamena, ze pokud to nevidite v reklame, tak to neexistuje.
A realne ten system pouzivaji od univerzit pres firmy az ja nevim po koho.
"realne nic pouzitelneho", to jsou neskutecny blaboly! Neuveritelny...

Mohu se zeptat cemu se v oblasti obecnych vypoctu venujete, ze mate tu drzost hanit spolecnost, ktera toho prave na tomto poli udelala tolik.
Tezko najdeme firmu, ktera by investovala tak masivne casu i penez do demokratizace a otevrenosti v oblasti obecnych vypoctu.

Neuveritelny...
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 19:38:47

Dokud nebude h264 free encoder, současně s kvalitou srovnatelnou s ffmpeg enkodérem, tak to nepovažuji za computing pro široké masy.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 08:14:06
avatar
Těžko říct co AMD k tomuhle vedlo. Soustředění veškerých sil na Zen nebo snaha vydat highend za každou cenu až s dobře připravenými HBM2.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 08:38:09
avatar
Opravdu neni tezke rict co vede AMD k rozhodnutim za posledni rekneme dekadu, je stav volnych rezerv, ty jsou v tehle dobe nejlepsi za poslednich par let, coz proste bude bude potrebovat pri vydani zenu a vegy. Samozrejme, ze pokud by AMD bylo v lepsi financni situaci vydavalo by produkty jako na bezicim pasu. Duvod pritom proc nejsou v dobre situaci je naproste pokriveni konkurencniho prostredi, ktere vubec nazyvat konkurencnim je absurdni.
Tezit z toho ve vysledku zakaznici rozhodne nebudou, tem to ovsem vubec nevadi, zakaznik je koneckoncu ten kdo se necha vzdycky rad oskubat.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 10:08:29
avatar
čekal sem mesic na nerefernscni RX 480
nepochopitelne byla nereferencni 470 skladem driv
480 byla az mesic po 470
nastesti ten vykon je stejny

nez sa v AMD rozhupali vseci meli 1060 a 1070

kdyby 1070 stala 10K tak ju veznu ale vic jak 10K za karty nedavam stejnak to po zaruce zdechne
majko885522 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vga 2016-11-13 11:30:40

Mal som vapor 290 sapphire 4Gb a som ju predal. Lutujem. Kupil som hned po vidani 470 8G,hlucna karta som ju predal. Potom som si za tie peniaze zobral 480 4G u ufona zeleneho. Vratil som ju vymenil za fxf 480 8G gtr. Ze kvalitne pcb neviem co som mal za kus,ale bol na nic horsie vysledky,ako 470 8gb sapphire. Od dnes len sapphire. Podla mna maju oni najlepsie pcb. Doplatok 60e za 480 8G gtr.Videl som na nete tie videa ako tato karta slape na 1475mhz, prt mal som ju 1235mhz, 1,031mV, podtaktovanu hriala ako samo peklo. Dnes som ju vratil hrozna karta. A po pretaktovany 50mhz zeru,ako 290 390 to je trapas. Docasne som na intel hd 530. Cakam na reviziu cipu, alebo rozmyslam nad fury, ale neviem ci tam ma nebude skrtit pamet 4g.Mam monitor 2K 2560 1440. Napriklad Rise of the Tomb Raider tato hra ma specifikum na ram. Poradte. 470 asis qvality 78,6, 480 74,5 a grx 480 8G 76,4 ak niekomu pomoze informacie. 470 8Gb najlepsia volba cena pomer. 480 4g skrtena pametamy. Nema vyznam kupit 480 8g vykon je indenticky s 470 8G. Som vratil a zaplatim za cestu 10e ako nepodarok moja jedina nvidia 6600GT legenda. Spotreba 470 480 je indenticka pri hrani mam merac na zasuvke.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 11:13:42

Tieto tvoje traktaty bez ciarok, bodiek a odstavcov nikto citat nebude.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 14:59:16

Tak předně kupovat si RX470 na 1440p je totální hovadina, protože na pořádné hraní v tomto rozlišení nestačí ani RX480/GTX1060.
majko885522 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 17:10:11

Nesuhlasim hry isli cca 30 40 fsp na ful ultra max fxaa. zaklinac cez 40, Rise of the Tomb Raider 35 az 29. Doom na vulkane ide cez 60, crysis 3 35 40 nevidim problem pokil hra netrha nemusim mat 60fsp aj ked je to optymum 40 staci. Pokial mas fajn cpu i5 6600k 4,4 aj to nieco potihne. Kupil som preto 470 ,lebo mam moznost it na cf co nvidia nema moznost ist na sli u modelu 1060. skoda ze tie ceny su na svk predrazene keby stali ako v amerike za dolare bolo by to prijemnejsie a lacneejsie take dve 470 250e 300dolarov.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 13:04:21

Pokud vám to stačilo, pak ok, mně R9 390 (ekvivalent RX480) na QHD nestačilo, ale každý máme jiné nároky a proto se prodává víc druhů GK.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 22:05:44
avatar
Pokaždé, když někde vidím video nebo čtu článek o tom, jak AMD RX 480 tolik netopí / nežere a pak někdo (v tomto případě Vy) tvrdí přesný opak, tak mě zajímá, jakou máte skříň a chlazení? Díky.
Myslíte, že na YT jsou videa (např. JayTwoCents) jen reklamní trik? Nebo se prostě jedná o špatný kus s možná blbě instalovaným chladičem?
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gratulace Nvidii 2016-11-13 11:45:52

Gratuluji Nvidii za dosazene vysledky. Diky ni letos vetsina hracu (ja take) dostala to, co potrebovala! Snad se konkurence pouci.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 11:53:24
avatar
Uvedené info v článku, bolo absolútne predvídateľné. Ono to vyrukovanie AMD, iba s RX460/470/480 ani dobre dopadnúť nemohlo - hlavne pre zákazníkov od mainstreamu vyššie.

AMD svoj podiel na trhu GPU môžno nejako stabilizuje, vďaka vyššie spomenutým lacnejším grafikám, ale NV sa z toho môže akurát tak radovať. Žiaden strach z antimonopolných úradov a od GTX1070 vyššie, jednoducho bez konkurencie, v postavení absolútneho monopolu. Tie čísličká nie sú vôbec prekvapivé. Neuviesť nič proti GTX1070/1080/TitanX po tak dlhú dobu, to je pre AMD buď na uterák do ringu (chápať, nemáme na to finančné zdroje a treba si na naše výkonnejšie čipy počkať), alebo im spoločnosť tajne šéfuje NV, lebo jej hrá AMD presne do kariet.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 11:55:25

Spíše nechápu proč nepřišli třeba s duální 470 nebo 480. Přece jsem tu četl,že 2 jádra už nemají microsuttering v podání AMD
kataros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nechapu 2016-11-13 13:27:03

Nechapu co za pacienti nakupovaly nv karty nad deset tacu..Zbytecne vyhozene prachy..Hry posledni dobou totalni ptakoviny nic co by stalo za rec..Na ty hry co vychazi staci karty kolem peti klacku.Tohle fakt nechapu asi to kupuji decka na machrovani kdo ma vetsi skore v marku
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 13:46:17

Vždy to není jen o hraní .-)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 15:04:04

Děkuji za označení pacient. Debilnější názor tady těžko hledat. Co nebaví vás, může bavit někoho jiného. Jsou i lidi, co hrají na vyšším rozlišení a tam ten výkon potřebujete. Jestli vás nebaví aktuální hry, kupte si PC z bazaru a netřeba komentovat aktuální dění, protože se vás to netýká.
kataros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 15:09:45

Jaky nazor ja si muzu rikat a komentovat co chci pokud vim je svoboda projevu...Nemuzu za to ze sis koupil zelenou kartu a neni co hrat poradneho...Tak mi napis co za pul roku vyslo prevratneho a narocneho na porizeni karty prez deset tisic...Bohuzel trhas si vlasy ze si vyhodil penize oknem..Jsou to tvoje penize utratit je muzes jak chces,ale urcite sis to koupil protoze novinka od Nv..
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 15:11:38
avatar
rozmyslal si niekedy nad tym ze ludia hravaju aj na vyssich rozliseniach ako je HD?
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 15:17:23

Zřejmě neumí nebo nechce umět číst. To je tu celkem časté u některých diskutérů.
kataros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 15:48:49

A to jako z kartou do desti tacu nemuzu hrat na qhd....Chce to myslet nez napisu ptakovinu..A ano umim cist...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 16:10:29

S telefonem za 1000Kč taky můžete volat, místo kapra se salátem jíst na Vánoce rybičky z konzervy, mít ukrajinu místo normálního kola, dovolená v koncentráku místo moře. Můžete co chcete Jen prosím nepište ostatním, že jsou pacienti, když si pořídí něco, co není podle vašeho gusta. Tolerance je fajn.
kataros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 16:32:09

Tohle vsechno mam skoro a jsem spokojeny jak zelva a jsme u toho ze proc si nevystacit s malem,kdyz stejne neni o co stat az bude muzu to rozbalit a neni to otazka penez...Proste vestsina ty karty koupila z blbla marketingem a nv fans..Neco jak apple..I kdyz to nepotrebovaly...Nesnasim toleranci...
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 22:50:45
avatar
4K uz potrebuje podstatne vacsi vykon ako qhd.... rozmyslam ci fakt nie si len troll alebo si fakt tak blby to pochopit.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 15:13:58

Nikde nepíšu nic o tom, že nemůžete komentovat, přečtěte si znovu, co jsem napsal.

1) vůbec si nemůžu stěžovat na svoji koupi, právě naopak, tak mi nepodsouvejte nějaké nesmysly.

2) proč za půl roku? Já nehraju hry podle vás, tj. za poslední půl rok. Jinak ještě jednou, hraji v QHD a tam výkon potřebuji - Witcher III, Total War - Warhammer, Civilization VI, Dirt Rally, Grim Dawn. Vše mi drží stabilně 60FPS.

3) grafická karta opravdu není něco, kvůli čemu bych si trhal vlasy, to opravdu ne, ale pobavilo mne to, legrační.
kataros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 15:25:43

Pokud si spokojeny dobre tva vec,ale odpovedel si co jsem rikal vyslo z hola nic co by stalo za nakup takove karty..Ty hry co jsi jmenoval vetsina je uz davno dohrana..A pokud vyjde neco poradneho pristi rok uz tu bude vega a volta takze zbytecnost koupe...A pokud nevyjde nic zase bude stacit karta do deseti tisic..a pokud budu chtit fps loupim free nebo gsync monitor...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 17:13:01
avatar
@kataros

tak, neuraz sa, ale máš dosť...Sám si občas napíšem s kamošom, čo má GTX980Ti, čo je stále vyššie ako RX480 a výkon mu nedostačuje. Má 4K monitor, ja mám QHD a už také vymaxované Inquisition, je v náročnejších úsekoch na hrane. Jediná vec, s ktorou s tebou súhlasím, je tá, že až tak super veľa kvalitných hier za poslednú dobu nevyšlo. Ale aj tu držím do budúcna iskričku nádeje v prípade Kingdoms Come: Deliverance. Našli si vydavateľa - Deep Silver. Tu vidím veľký potenciál, a dúfam, že to nepokazia, lebo toto RPG, by som osobne zbehol.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 12:08:41

v prípade Kingdoms Come: Deliverance je asi lepsie nic neocakavat a predides sklamaniu,
v pripade uspechu budes milo prekvapeny
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 13:32:33
avatar
tak zhruba to aj robím, ale je to proste jediná hra momentálne, kde ma zatiaľ screeny, či video z hry trocha šťuchne, domrviť to samozrejme môžu a bojím sa toho ...ale nádej zatiaľ žije...
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 13:45:50

my s kolegom im velmi drzime palce, ale su tu iste otazky,
ako napr. ci hratelnost a zabavnost v tejto hre bude dostatocna,
a ak bude, ci aj vydrzi pri dlhsom hraní,
nuz uvidime
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 14:24:58
avatar
To sa uvidí. Podľa súčasných hier, ak by som to mal brať, tak to prakticky vzdávam s očakávaniami. Až hra výde, bude všetko jasné...bojím sa HW náročnosti, zvlášť ak som z tých, čo maxujú radi. Závery nerobím zatiaľ, ani nie som optimista...možno malinký. Posledná hra, čo ma uspokojila, tak to bol Dragon Age: Origins. Inquisition som ani nedohral zatiaľ, darmo je krajší...možno skúsim toho witchera časom, ale zatiaľ nie.
majko885522 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 21:22:34

vypoctovy vykon ma polaris paradny 6,2 teraflop skor amd mas univerzalnu kartu vulkan direx 12 to iste netreba ti vin10
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 15:41:21
avatar
Výpočtový výkon pěkný, ale k čemu je, když není vidět. GTX 1070 má jen lehce vyšší-6,5 TFLOPS a RX 480 nemá šanci. RX 480 je srovnatelná s GTX 1060, která má 4,5 TFLOPS.
majko885522 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 17:18:36

asi 14nm samsung bol neodladeny proces sa tesim na reviziu amd vsetko robi na dva razy hystoria sa opakuje. ale aj cena 1070 500e dost tolko ja nedam max tak 300e inak ked som kupol 290 vapor som predal dve 7850 cf 240e a doplatil som 110e.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 15:53:26

ale pro 1050Ti je ten 14nm v pohodě
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 15:03:41

Podle mne ma NV ty karty lepe vyladene nez AMD jak po strance vykonu tak softwarove.Ja osobne mam zelenou v pc uz mnoho let a nikdy jsem s ni nemnel nejmensi problem a vzdy plna spokojenost kdezto kamarad ma AMD kartu a sem tam jsme se setkali s nesmyslnyma errorama typu directx error,zamrzani hry nebo padani hry ktere na me NV jely vzdy v poho tak nevim no.To same se tyka fps ve hrach nevim jak je to mozne ale prijde mi ze fps na NV jsou plynulejsi nez na AMD prijde mi ze AMD karty v nekterych hrach generuji vice fps nez podobna NV ale tech mene fps na NV je plynulejsi nez tech vice na AMD.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 15:40:24
avatar
Jestl máš málo plynulý dojem ze hry, pořiď si za pár korun freesync. Naopakpak s méně fps na AMD s freesyncem na tom budeš lépe než s více nesyncnutými fps na nvidii
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 22:54:38
avatar
Budí to dojem, že monitory s G SYNC jsou nějak drahé, ale jestli to člověk myslí opravdu vážně s pořádným monitorem, tak rozdíl v ceně je cca 1000,-Kč u monitorů kolem 12 tisíc. Kdy monitory s podporou G SYNC jsou opravdu na úrovni. Když si člověk koupí monitor za 6k s freesync, tak to není žádná hitparáda a vím o čem mluvím.

Freesync tam je jenom proto, že to dovoluje standart, ale praktické využití je asi jen na to, že si člověk přehraje netrhaně film.

G-Sync modul pracuje v rozmezích 0 až 144 fps (respektive 30 až 144 Hz) o tomhle si freesync může nechat zdát. Prostě není všechno zlato co se třpytí. Stačí si o tom něco načíst. U freesync, když budeš mít 40+ fps, tak není problém, ale když budeš hrát hru kolem 60fps, tak ti velmi často padne fps pod 40 a pod tuto hodnotu freesync absolutně rezignuje.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 00:43:10
avatar
Být to můj web, máš ban za lži. Nevíš o čem mluvíš

Citace:
(respektive 30 až 144 Hz) o tomhle si freesync může nechat zdát.

lež 144Hz a více freesync monitorů existuje minimálně 2x tolik co těch s Gsync, laskavě si projdi seznam Odkaz

Citace:
G-Sync modul pracuje v rozmezích 0 až 144 fps
nesmysl, žádný modul nepracuje od 0. Rozsahy pod 30 jsou kryty LFC - low frame compensation, Freesync umí LFC pochopitelně též, ale ne každý freesync monitor ho umí - výrobce ho buď implementuje nebo nikoliv (síla otevřených standardů). LFC navíc uspokojivě pracuje od 20-25 (subjektivně, mám ho na svém monitoru), zapomeň že bys s Gsyncem měl plynulý dojem při 15fps
Citace:
Freesync tam je jenom proto, že to dovoluje standart, ale praktické využití je asi jen na to, že si člověk přehraje netrhaně film.

Lež číslo 3, pokud freesync funguje, funguje všude tj. i ve hrách, nejhorší freesync rozsah co jsem kdy viděl byl 42-60, což použitelné je (stačí hru nastavit tak, aby nepadala pod 42 fps)
Citace:
když budeš hrát hru kolem 60fps, tak ti velmi často padne fps pod 40 a pod tuto hodnotu freesync absolutně rezignuje.

mám chuť být vulgární. Můj freesync monitor má rozsah od 30 a takových opět existuje minimálně 2x tolik co gsync monitorů. A nejen to, mám i LFC, které funguje i pod těch 30, stejně jako u gsync

Dále - první verze Gsyncu taky neuměla to, co ta současná, až v2 je srovnatelná se současným freesyncem, takže Gsync je zde ten, co tahá za kratší konec - má horší input lag s vypnutým vsyncem, linus to prakticky měřil.

V životě si pořádný freesync monitor neviděl, tvé výroky dokazují, že nemáš načtenu ani teorii, natož abys to viděl v praxi
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 06:37:09
avatar
Noo pořádně jsi prečti co píši. Ale říkám pouze, že když si někdo koupi monitor za 6k s freesync, tak to není žádná hiparáda. Kdy si člověk myslí že ušetří při nákupu levných komponent. U G sync máš monitory kolem 11k a rovnou si kupuješ kvalitu a to same s free sync... Když zakoupíš monitor v cca stejné hodnotě. Proto jsem reagoval na komentář "AMD s freesyncem na tom budeš lépe než s více nesyncnutými fps na nvidii". Dále si dej do slovníku "respektivě" a pak na to reaguj. A jedem dále, kde jsem tvrdil, že při 15fps jede G Sync plynule? Jak říkám nejdříve si přečti v jakém komtextu je odpověď a pak adekvátní reakci. Jinak netvrdím, že nemáš pravdu. Nabídka monitoru s freesync je více, ale je to pouze proto, že to je standard, prostě levnější alternativa k G sync. A na levném monitoru za 6k není to žádná hitparáda jak říkám, kdy 80% monitorů má právě hodně malý rozsah jak sám říkáš. Proto také tvrdím, že když si chce člověk užít pořádný rozsah, tak stejně musí koupit monitor kolem 10 az 12k a je jedno jestli freesync nebo G sync. Tak příště pořádně přečíst a nesrovnávat jablka a hrušky. Hezký den.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 17:44:21
avatar
však hej, srovnej si ale parametrově srovnatelný monitor Gsync s parametrově srovnatelným freesync monitorem. Ten s freesyncem bude o 5-6 tisíc levnější bavíme-li se například o kategorii 34" 21:9 ultrawidů s LFC. Takový freesync monitor stojí 25 tisíc, ten s Gsyncem není pod 31. Člověče závěr z toho je jasný a vůbec nesrovnávám hrušky s jabkama jak se mi tu snažíš namluvit. A ty šitky levné 24" TNka s freesyncem za 5-6 tisíc jsou na tom stejně. Podobná 24" TN shitka s Gsyncem má možná lepší rozsah, ale nejlevnější stojí 11 tisíc!!! což je v téhle kategorii téměř dvojnásoběk!
Co z toho plyne? Že pro ty co budou kupovat v brzké domě kombo grafika a monitor se synchronizační technologii, tak vyhrává AMD na celé čáře. I kdyby VEGA byla o tisícovku dražší než 1080Ti a o 10% pomalejší, tak v kombinaci s monitorem je vítěz už teď, protože těch 6 tisíc rozdílu na monitoru, bezpečně smaže rozdíly na grafikách
Já teď takové kombo kupoval. Potřeboval jsem mini ITX kartu a monitor se sync technologií. Vzal jsem Fury Nano a Acera s rozsahem 30-75 + LFC za 23 tisíc. Dohromady jsem se dostal na 35 tisíc. Mohl jsem mít přitom za 10-11 tisíc výkonnější a úspornější GTX 1070ku, jenže bych k ní musel koupit Gsync Acer predatora za 34 tisíc, tedy 11+34 a to už by bylo o 10 tisíc navíc! Měl bych trochu výkonu navíc, zahnutou obrazovku co nechci a pak už jen 100 místo 75Hz, které nepoznám, protože na tolik fps se v 3440x1440 ani s tou 1070 nedostanete. A kdybych chtěl to zahnutí tak jdu do Aceru x341ck, který ko má též a pořád bych byl na tom o 4 tisíce lépe. Nvidia se nevyplatí - monitor kupujete na mnohem více let než grafiku, dost možná gsync do pár let chcípne, to se adaptive syncu nestane, jeho podporu už ohlásil i Intel

prostě nový monitor bych bez synchronizační technologie už dnes nekupoval. Uvažujte takto, hodně lidí vynechává tuhle součást a posuzuje jen grafiky. Ono je to ale celek. A jako celek je Nvidia ten, kdo tahá za kratší konec svou debilní politikou ohledně gsyncu
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 07:44:25

Ani G-Sync, ani FSync nejsou shora nijak omezeny, resp. je omezuje pouze maximum, které dá použitý panel. Na trh se chystají 240 Hz monitory s oběma technologiemi.

G-Sync i Freesync mají LFC, u G-Syncu se aktivuje při poklesu pod 30 FPS, u FSyncu záleží na implementaci výrobce (bývá to 40 nebo 48, nevím, zda je momentálně na trhu FSync monitor, který začíná na 30).

Při 15 FPS nebudeš mít plynulý obraz ani s GSyncem, ani s FSyncem.

Linus ... kapitola sama pro sebe. Linus je občas schopný tak zmrvit zajímavou myšlenku, že je to spíše k pláči. Existuje plno jiných videí a článků, kde to měřili také a došli k závěru, že GSync i FSync přidávají tak maximálně 1-2 ms k latenci, čili jsou si rovny. Ony s také obě technologie vyvíjí s ovladači, takže co někdo naměřil před rokem nemusí dnes vůbec platit.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 00:37:07
avatar
Lepší freesync monitory mají také rozsah od 30 a LFC pod tuto hranici, tedy je to srovnatelné s gsync
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 01:10:48
avatar
prosímtě buď mluv o tom, čemu rozumíš, nebo radši mlč ... Kdyby fungovalo FreeSync jako tvrdíš, tak by se těžko stalo oficiálním standardem, který stejně bude muset časem NV plnit .... GSYNC zjevně stejné kvality aby se mohlo stát standardem nemá a tak už v podstatě skončilo, monitorů s ním je minimum ...
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 07:38:10

Něco takového bych očekával od mnohých diskutujících, ale ne od člověka, který vede PC magazín a považuje se za odborníka.

G-Sync monitorů je minimum, protože se montuje jen do dražších monitorů. Kterých je v nabídce výrobců logicky méně, než levnych monitorů, které jsou všechno variace stejné techniky v jiném obalu.

G-Sync ti do monitoru za 6000 Kč nikdo nedá, protože by na tom prodělal.

Je sice opravdu fajn, že je Freesync standartem, nicméně jeho použitelnost u monitorů s rozsahem 48-60 Hz, v lepším případě 40-75 Hz je diskutabilní. Nevíc kvalita obrazu těchto levných Freesync monitorů je také velmi diskutabilní. A pořádný Freesync monitor se cenou umí dostat na úroveň G-Sync monitorů, to se neboj.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-15 00:35:01
avatar
Pořádný freesync monitor je stále levnější
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 07:54:23
avatar
Ferrari je také minimum DD a stále tu je... Tohle asi nemá cenu komentovat. To že něčeho je málo nebo je drahé neznamená že to není nebo to skončilo.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 15:35:18
avatar
Tak asi jsem jediná vyjímka. Já kupoval před pár týdny Fury Nano, protože v kombinaci monitor se synchronizací plus mini itx grafika má nvidia podobné řešení s příplatkem 7-10 tisíc korun, čili v tomto specifickém scénáři je i její 14nm grafika nekonkurenceschopná 28nm Nanu
Ceneon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - představení GPU Vega 2016-11-13 19:52:47

Tak uvidíme, zda bude představena Vega na dnes startující konferenci Supercomputing 2016: Odkaz
Odkaz

Před měsícem byly zachyceny zásilky s názvem DRACARYS: Odkaz

I zde na DDWorldu byl článek o tom, že Vega bude představena ještě letos coby grafika pro výpočetní segment: Odkaz

V programu konference Supercomputing je prezentace AMD pouze ve středu, tak je pravděpodobné, že zde AMD Vegu představí. Ještě je tedy snad čas na levný nákup jejich akcií, čekám u představení Vegy nárůst 1-2 dolary minimálně, u představení Zenu to byl celý dolar. A pak už jen čekat na 15$+ v lednu, únoru... :-).
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ahoj 2016-11-13 19:43:30

Máš recht
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 20:05:12

V AMD asi dělají něco špatně. Je sice hezký, že karty od nich budou za rok ve hrách možná i výkonnější a nebo taky ne, ale koho tohle zajímá ? Lidí zajímá poměr cena-výkon-spotřeba právě teď a v tom ATIny prostě prohrávají. A vůbec kdy budou ty nový revize 470 a 480tek ?, který mají mít poloviční spotřebu a jak se rozeznají od těch starých. A proč by si lidi měli kupovat starý revize ? tohle je neskutečný bordel a už kvůli tomu Atiny vůbec nesleduji.

Nvidie dokáže vydat fungující kartu na první pokus a člověk má z toho pocit, že mu bude dobře sloužit. U Ati se akorát čeká na zázrak a většinou teda nic moc. Je to škoda, ale prostě to dělají blbě.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 20:37:34
avatar
AMDčka, nie Atiny (ale príde mi, že keby to boli staré Atiny, bolo by lepšie)

...proste, AMD sa teraz v situácii, kedy má len nižšie herné segmenty, na ktorých toho veľa nezarobí, musí modliť, že aspoň číňankovia im budú RX470D kupovať, ak si oni totiž povedia, že chcú radšej GTX1060 3GB, tak už by som naozaj nechcel byť v koži AMD...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 21:31:51
avatar
1, poměr cena-výkon spotřeba, tak to na tom AMD není vůbec špatně, mnohem lépe než v minulé generaci a poměr cena-výkon dokonce jasně vede ve všech kategoriích, kde má teď grafiky ....

2, ATI neexistuje od roku 2010 ani jako značka

3, AMD vydává fungující grafiky normálně a jestli si myslíte že NVIDIA vydává jen fungující grafiky, asi to vážně moc nesledujete .... problémy s paměťmi u GTX 1070/1080 jsou obecně známé .... přijde mě, že sledujete jen to co se vám hodí ;)
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 22:04:59
avatar
Sám sem po X desítkách let přešel k NVIDIA nákupem 1060 6GB, a proč ? Protože je prostě lepší než co dneska má AMD. Jediná dobrá alternativa od AMD je 480 8GB, ale u té mě opravdu nebaví čekat 2 roky na to až bude výkonnější po optimalizaci ovladačů a nástupu DX12, když stejně 90% her je stále na DX11, kde 1060 6GB vládne. Jinak o 1070 a 1080 ani nemluvím, to jsou prostě děla proti kterým AMD v současné době nemá co nasadit.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 22:28:20
avatar
Tobě tu GTX 1060 musí ten A10 pěkně brzdit, díval ses na zatížení GPU přes Afterburner?
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 22:57:32
avatar
Joo brzdí vím o tom Proto čekám s čím se AMD po novém roce vytasí. Jen si pokládám jestli má smysl čekat na ZEN nebo si koupit ověřenou i5 6500, která tu 1060 nakrmí. Jinak ta moje stařičká A10 na 5Ghz natočená se statečně drží
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 12:33:54

To bych nedělal, 5. ledna vychází Kaby Lake (i kdyby se nepovedl Zen), a vy za stejné peníze dostanete o něco výkonnější CPU a novou platformu.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 16:46:10
avatar
Proto budu čekat max. do března a pak se rozhodnu
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 08:53:52
avatar
čo k tomu dodať.. masaker.. cena akcii ze dovidenia, kto kupil pred rokom trebars, sa nabalil
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 09:36:56

AMD z hlediska marketingu po*ralo, co mohlo. Nejdriv tim, ze neuvedly nereference rx 480, takze dost lidi odeslo k nv 1060 a pak tim, ze nevydalo nic ve vyssi tride. A spousta lidi cekala na neco noveho po x letech, kdyz furt byly grafiky na starych vyrobnich procesech, takze ted vsichni kupovaly 1070 a mene 1080, trh uz bude pomerne nasycen, takze az pristi rok AMD nekdy vyda s velkou slavou Vega grafiky, tak zdaleko se nebudou kupovat tolik, jako se ted kupuji 1070/1080. Jejich chyba, tak at se pak nedivi, ze jsou furt ve sra*kach.
f7b [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 10:07:49
avatar
suhlas, ja som cakal minimalne na neref RX480, ktore bohuzial nesplini moje ocakavania a preto som skoncil s gtx1070, kedze amd nedodala na trh ziadnu protivariantu...
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 10:44:37
avatar
No já jsem trpělivý a stále čekám na VEGU a ZEN prostě raději počkám než si koupit ten DX12 nekompatibilní zelený výtvor
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 2016-11-14 12:04:47

se doufám začně výrazně lépe dařit s vydáním ZEN, procesorová divize vždycky dělala větší zisky a obrat. AMD také sráží v minulosti uzavřené akvizice (např. s ATI) a k tomu ještě WSA, nevyrábíte, máte menší obrat a ještě za to platíte pokuty. :-(
lambo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 480 nebo GTX 1060 ? 2016-11-14 14:40:45

Zdravím, Vím že to k tomuto článku moc nepasuje, ale jak skončil souboj mezi RX 480 nebo GTX 1060? Respektivě co si mám koupit, Chci poslat do důchodu GTX 480.

Ps nebude na dd porovnání VGA?
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 16:51:48
avatar
1060 lepší pod DX11... 480 lepší pod DX12. Na hraní her je v současné době "lepší"1060, kdy DX12 her je jak šafránu... Bohužel... Za dva roky třeba zase předeslat na něco jiného,dle situace. Každopádně STEAM statistika mluví jasně ve prospěch NVIDIA
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 21:54:14
avatar
lepší je RX 480 už jsou i nereference, takže není co řešit, stejná cena, stejný nebo lepší výkon a 8GB paměti tedy více než 6GB u GTX ... + podpora FreeSync + je základ téhle grafiky v konzolích Xbox a PlayStation takže lepší optimalizace her když se skutečně optimalizují

test jsem nedávno dělali: Odkaz
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-14 21:12:11
avatar
teraz čítam...NV GTX480? - to bol na svoju dobu Top High-end...a nebola to prevádzkovými vlastnosťami najpodarenejšia NV, dosť/veľmi topila, sa čudujem, že ti vydržala doteraz, ak si ju nechladil nejako špeciálne...v GTX1060 6GB vs RX480 8GB to máš na tesno - čo uprednostníš - GTX1060 by mala byť o niečo lepšia v DX11 + prevádzkové vlastnosti, RX480 v DX12...to je na tvojom rozhodnutí čisto, vyššie má karty momentálne už iba NV zatiaľ, tam na výber nie je...

Odkaz

Odkaz

tu máš testy z guru3d, prvý odkaz je na nereferenčný RX 480 8GB od MSI a druhý na 1060 6GB, rovnako od msi, dobre si tam poprechádzaj tie testy, choď na ďalšie strany, alebo jednoducho prepínaj cez tú kolónku nižšie, kde je introduction
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-17 09:29:05

Taky jsem nedávno řešil výběr mezi RX480 a GTX1060.Prošel jsem všemožné testy,vychází to tak že hry běžící na DX11 (těch jsou stovky)jedou lépe na GTX1060,hry jedoucí na DX12 (těch je jen několik,časem jich má být víc)jedou lépe na RX480.Na hraní her v DX12 musí být v kompu Windows 10.
Cena karet podobná,spotřebu má RX480 o cca 30W wyšší,takže při stejném chladiči karet bude GTX o něco chladnější nebo tišší.Takže u mě nebylo co řešit,vyhrála GTX1060.
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-19 20:06:32

A já tady stále čekám na ty AMD high-endy z HBM2 nu což než tu budou budu mít našetřené i na tu dvoučipovou
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 29x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 635x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2597x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1305x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1185x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1875x
Komentářů: 1