NVIDIA hraje falešnou hru s cenami AMPERE RTX 3000 grafik – budou běžně dražší, než se tváří! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 13 září 2020
altPokud se vám zdály ceny nových grafik NVIDIA RTX 3000 až moc dobré, máte pravdu.

 

 

 

 

Asi nejsem jediný, komu se zdají oznámené ceny nových RTX 3070 a 3080 až příliš netypicky dobré pro současnou NVIDIA a její politiku a styl. 499 dolarů za RTX 3070 8GB, tedy kartu s výkonem RTX 2080 Ti a 699 dolarů za RTX 3080 s výkonem o 30% vyšším? Jako zákazníci si pochopitelně nestěžujeme. Ale zní to možná až moc dobře, než aby to byla pravda. A jak to tak vypadá, naše podezření se ukázalo jako oprávněné. NVIDIA hraje falešnou hru …

NVIDIA tlačila ceny poslední generace vzhůru, nejen proto, že mohla, ale také proto že samozřejmě 1 dolar nemá stejnou hodnotu, co 1 dolar před lety a všechny náklady na vývoj a výrobu se zvedly. Takže prostě grafiky (stejně jako ostatní věci) je dnes dražší vyrobit. Z toho důvodu jsou 499 a 699 dolarů stále o zhruba 100-200 dolarů vyšší ceny, než kdysi byly obvyklé za grafiky daných tříd, ale prostě vzhledem k situaci ve výrobě, inflaci atd. to považuji za v pořádku.

Na těch cenách je ale divné hlavně to, že jsou jediné a platí přitom pro ty velmi luxusní „FE“ varianty, které si NVIDIA prodává sama. Poslední roky měla ceny přitom nastaveny tak, že 499/699 dolarů platilo pro referenční (tedy níže taktované) edice se základním zpracováním, které vyráběly výrobci karet, sama NVIDIA ale prodávala své FE edice za 599/799 dolarů, protože měly dražší zpracování, lepší chladiče a šlo vlastně o OC edice. A tím samým jsou i nové FE verze RTX 3070/3080.

Co do výrobních nákladů jsou ale ty luxusní NVIDIA FE karty určitě mnohem dražší, než drtivá většina nereferencí. Mají velmi neobvyklé PCB a především chladiče jsou velmi nákladné, mnohem dražší, než jiné. Jinými slovy, NVIDIA RTX 3070 FE, 3080 FE a 3090 FE jsou pravděpodobně jedny z nejlepších vzduchem chlazených edic na trhu, s výrazně vyšší kvalitou zpracování PCB, než byla pro NVIDIA a její reference typická. A přesto mají ty základní ceny?!? To je divné.

I proto, že co do výrobních nákladů prostě RTX 3070FE musí být dražší než RTX 2070S, RTX 3080 je určitě mnohem dražší než RTX 2080S, a je to rozhodně karta na úrovni RTX 2080Ti výrobními náklady. Jediná RTX 3090 která je dražší než 2080Ti, má víceméně to, co jsme čekali. NVIDIA prostě musí mít nutně marže nižší na RTX 3000 FE, než měla na RTX 2000FE, a to je něco, co určitě nechce a nemůže si dovolit. Jenže ono to je trochu jinak!

  • Ty ceny jsou údajně jen na oko. RTX 3000 budou reálně dražší!

Vypadá to, že všechno je pečlivě naplánované. NVIDIA nemá zájem prodávat dlouhodobě RTX 3070 a RTX 3080 jen za těch 499/699 dolarů. A také nebude. Zprávy o tom, že karet bude jen omezené množství, jsou prý správné, ale není to proto, že by SAMSUNG nebyl schopen dodat i přes horší stav 8nm výroby, větší množství čipů. NVIDIA prostě víc karet nechce, chce vyvolat umělý nedostatek, tak aby ospravedlnila vyšší reálné ceny karet v obchodech, za které je chce reálně prodávat. A nejen to. Ty ceny se nedají s nereferenčními kartami stejné kvalitativní úrovně jako jsou RTX 3000FE verze, vůbec dosáhnout!!!

Výrobci grafik v tuto chvíli nejsou schopni vyrobit kartu kvalitativně srovnatelnou s FE verzemi za těch 499/699 dolarů. A o to se NV postarala. I ty nejlacinější edice s viditelně laciným zpracováním, budou obvykle o něco dražší.

Celé je to prostě falešná hra. NVIDIA poslala do recenzí ty své luxusní, pečlivě vybrané kousky FE edic, které tak ukáží RTX 3070/3080 v nejlepším možném světle. A protože je alespoň na oko oficiálně nabízí za těch solidních 499/699 dolarů, všichni budou nadšeni. Jenže nereferenční karty, které bude drtivá většina lidí kupovat, tak dobré zdaleka nebudou. Ty levnější edice samozřejmě kvalitou chlazení, a tedy i výkonem budou zaostávat, a to budou o něco dražší. A ty lepší edice s kvalitními silnými chladiči, a tedy provozními vlastnostmi a výkonem na úrovni FE edic, budou výrazně dražší. To bohužel potvrzují výrobci.

Ceny RTX 3070 v solidních běžných edicích nebudou 499 dolarů tedy 14 tisíc korun, ale běžně 599 dolarů (16,5 tisíce) i víc. RTX 3080 pak nebude stát 699 dolarů tedy 19 tisíc vč. DPH, ale normální slušné edice budou za cenu kolem 799 dolarů a více, tedy 22 tisíc korun. NVIDIA se tedy jen tváří, že vydává karty za 499/699. A to proto, že nechce opakovat ten fail, kterými byly RTX 2000 edice. Ty všichni oprávněně kritizovali za přepálené ceny a jak NV přiznala několikrát, prodeje TURING řady zdaleka nedosáhly očekávání. NVIDIA si tedy nemůže dovolit udělat stejnou chybu s oznámením reálných vysokých cen. Ty ale chce a musí kvůli maržím udržet vysoko. Jenže kdyby je tak oficiálně ohlásila, zase by všichni mluvili o tom, jak jsou nové karty drahé. Takže tu máme marketingový trik, kdy NVIDIA nechala udělat dostupností omezenou sérií svých drahých luxusních edic, ty pošle recenzentům a do svého prodeje za ty oznámené na oko příznivé ceny, čímž vytvoří dobrý dojem z testů a recenzí, který ale nebude odpovídat realitě, protože těch karet nebude tolik.

Vznikne tedy z počátku umělý nedostatek, což na oko omluví vyšší ceny reálně běžně dostupných karet. Ty vysoké ceny se ale budou držet, protože reálně výrobci karet nemohou jít níže, protože je NVIDIA nenechá kvůli reálným výrobním nákladům. Samozřejmě ten úvodní umělý „nedostatek“ karet bude jen přechodný, bude trvalý u těch luxusních FE edic, protože NV prostě nemá zájem je ve velkém s nízkou marží prodávat za ty oznámené ceny. Ale u běžných edice žádný nedostatek nebude, a to zhruba od listopadu. Ovšem ceny zůstanou nahoře, protože prostě není možné pro výrobci za podmínek jaké NV stanovila, vyrobit a prodávat kvalitní edici srovnatelnou s FE verzí za těch oznámených 499/699 dolarů. To, že drtivá většina uživatelů bude za RTX 3070/3080 platit o 100 dolarů více, než jsou oficiální ceny, už ale nezmění ty úvodní pozitivní dojmy a recenze.

  • Už to dává smysl :)

Že je to manipulace hraničící s podvodem? Ano, ale NVIDIA je zvyklá se pohybovat na hraně. Říká tomu agresivní marketing. A problém bude mít každý, kdo na to upozorní. Ona je ale z obliga. Protože prostě těch pár karet pro případné rychlé zájemce za ty peníze dostupných ke koupi bude (jedno že omezený počet), má alibi. Ty karty tak na trhu existují a prodává je, takže vyhovuje papírově všem zákonům, i když duch zákona dostává pořádný výprask. A může současně tvrdit, že cenová politika u nereferenčních cen je zcela v rukou výrobců karet. Což sice není pravda, protože NVIDIA určuje ty minimální ceny nejen tím, za kolik ale že vůbec výrobcům za určitých neveřejných podmínek dodá ta potřebná GPU. Ale tvrdit to může. Blázen ten, kdo tomu věří.

Já říkám geniální! Prostě musíte uznat a obdivovat NVIDIA, jak dokáže dělat marketing a prodej. Ona prostě ví, že nejdůležitější není produkt, ale marketing kolem něho. Do toho NVIDIA investovala a investuje. AMD tomu nikdy se svým přístupem nemůže konkurovat. Možná Intel by mohl, ale tomu by to v současné chvíli nikdo nevěřil. Jako zákazníci si to tedy zase pořádně zaplatíme, a pokud stejně jako mě vám byly ty 499/699 dolarové ceny velmi podezřelé, protože prostě znamenaly výrazné snížení marží, už víte proč. NV si zvykla na svých 60%+ marží a určitě kvůli hospodářským výsledkům nemůže jít níže, což by musela, pokud by ty ceny 499/699 platily i pro většinu nereferencí. Věděl jsem, že to nebude jen tak, ale tohle mě nenapadlo. Pořád dokáže překvapit :).

Nicméně NVIDIA se nakonec nepodařilo utajit tuhle strategii. Pravda, už ty oficiální ceny nereferenčních verzích, které jsou nám známé, napověděly, že to nebude tak dobré, jak se NV tváří. Nyní už víme, proč to tak je. Už prostě chápu, proč velmi nuzně vypadající nereferenční edice, u kterých bychom předpokládali, že budou mnohem levnější než ty luxusní FE verze, mají všechny cenovky ještě o kousek vyšší, než ty FE verze. Už to dává smysl.


 

BTW: A ještě jedna zpráva. V pondělí 14.9.2020 se nedočkáte recenzí RTX 3080 FE, protože byly oficiálně odsunuty na 16.9.2020 kvůli problémům s dopravou vzorků. Až ten den tak vyjdou testy FE edice, tedy ty, které stanový ten úvodní „dojem“ z RTX 3000 grafik. O den později dorazí recenze nereferenčních edic, které budou horší nebo podobné, ale za vyšší ceny, tedy ty RTX 3000 karty, které bude drtivá většina uživatelů skutečně kupovat v obchodech. Recenze RTX 3090 jsou naplánovány na 24.9.2020.

Recenze a vydání RTX 3070 pak až na 15.10.2020 s tím, že se mohou ještě posunout. Každopádně nákup těch pěkných luxusních FE edic přímo od NVIDIA, pokud se na vás nějaká z toho záměrně omezeného počtu dostane, vypadá jako zajímavý tah. Jinak bych se ale do nákupu novinek zatím nehnal, pokud novou kartu vážně nepotřebujete anebo jsou vám peníze jedno. Všechny ostatní edice RTX 3000běžně dostupné v obchodech za tytéž peníze buď nebudou existovat vůbec, nebo budou prostě mnohem horší provedením i chlazením a tedy výkonem. A ty dobré edice budou jednoduše dražší, protože RTX 3070/3080/3090 nejsou karty za těch oznámených 499/699/1499 ale za 599/799/1699. A nejlepší běžné edice, které nadšenci od výrobců kupují, budou ještě dražší.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 14:01:46
avatar
Hmm, počkám si co předvede AMD, ale vypadá to, že RTX 3070 o kterou jsem měl zájem(za těch 14-15K), tak nakonec možná vystřídá AMD, s daleko lepším poměrem cena/výkon...
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:54:10

Mam rovnaku taktiku, ale este treba vydrzat momentalne je silna erekcia vsade naokolo . Pockajme co ponukne nereferencna 3070 a co prinesie AMD.
Merihim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 14:39:54

Takže jestli to dobře chápu tak Nvidie FE edice jsou lepší zpracováním než custom edice?? Vždyť to bylo vždy obráceně ne?? O chladič mi nejde spíš myslím kvalita PCB napájení vrstvy atak.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 14:48:49

Ano, zpracování PCB tentokrát vypadá opravdu hodně dobře u FE verzí. Mně nezbývá nic jiného než pečlivě sledovat stránky a přímo od NV koupit 3080 FE za 19 000 Kč. Hned jak bude dostupná, tak okamžitě objednávám. To stejné doporučuji všem ostatním, předpokládám že po kartách se jen zapráší.
Mirdaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 14:55:42

17.9. mám naštestí volno. Sednu k PC a mačkám F5 dokud hned neobjednám, taky pudu do 3080. Přemýšlel jsem sice spíš o 3070(na to moje hrání by bohatě stačila), ale když jich bude tak málo a za tak super cenu!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 14:58:27
avatar
ano, vše tomu nasvědčuje, ve stejné kvalitě prostě nereferenci za ty uvedené oficiální ceny nekoupíš ani náhodou ... celé je to bouda
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 14:46:40
avatar
Neviem ako nV ale čo sa týka RX 5700(XT) tak referenčné karty mali najkvalitnejšie PCB + osadené komponenty. Všetky custom návrhy sa im v najlepšom prípade iba dorovnali ale boli dokonca horšie. Čo nebol prípad chladenia, kde referencie mali turbíny a custom výrobcovia to predsa mali len zmáknuté lepšie.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pořád dokola stejný písně 2020-09-13 14:48:44
avatar
Je zajímavé, že podobné demagogie se objevují při každém uvedení nových karet a potom se stejně vždy ukáže že to jsou jen bláboly někoho na internetu.

Kolikrát už jsme slyšely jak bude množství karet omezené.

Jen uvedu pár příkladů za poslední roky:
Zotac a Gainward 1060 Kdy se psalo žě ceny těchto karet si dokonce snad nvidie dotuje aby to lépe vyúadalo v recenzích.
EVGA 2060KO Stejný případ
Msi 2070S Ventus a Gigabyte 2070SOC
A našlo by se jich určitě ještě mnoho.

Jedinej moment kdy nějaké karty byly nedostupné byla těžební horečka. Jinak byly tyto zprávy vždy liché a vyplodem někoho na internetu. Nevím co k tomu lidi vede a proč tomu vůbec někdo věnuje pozornost.

Je samozřejmé, že hned po otevření prodeje karty nebudou, ale to je u každé novinky a je jedno zda to je karta, iphone nebo novej model Oktávie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:00:21
avatar
hele proč ty tady neustále prezentuješ naprosto lživé věci, vytrháváš z kontextu a překrucuješ realitu?

všechno co píšeš je opakem reality. Speciálně ty KO edice 2060 což se ukázalo být přesně jak se říkalo, tedy dočasná věc za dočasně snížené ceny aby RTX 2060 nevypadala při vudení 5600XT tak hloupě ... jenže několik 3-4 týdny RTX 2060KO jako id alší edice najednou stály to co stály RTX 2060 dosud, tedy byla to přesně ta záškodnická akce, jak se psalo že to je... a tak dále a tak dále ... prakticky všechno co píšeš jako že byly bláboly, tak byla realita a ty tu blábolíš ...

začínám mít více než pocit, že pracuješ pro NVIDIA, protože tohle není jinak možný, nikdo by netrávil tolik času trollováním v diskusích a neustálým omíláním lživých věcí a překrucováním reality ve snaze z nich udělat pravdu ...

takže poslední varování, já tu trolly prostě nebudu tolerovat speciálně ty, kteří překrucují pravdu ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:03:40
avatar
Jo,jooo díky za auru na nula to jsi se zase argumentačně vytáhnul.

Nechápu za co mě varuješ když tu jen říkám vlastní názor jak se věci popisují a jak reálně dopadnuly. Je vidět že si svůj názor dovedeš obhájit velice dobře. Ani jsem nereagoval na tebe. A za to mám auru na nula

Mohl by jsi mi říci jaké tvé pravidlo jsme porušil abych si tohle zasloužil?

Mi dokaž svou pravdu konkrétně ohledně té 2060KO. Na skladech jsou totiž ještě teď. To že si udělala EVGA akci na svou kartu, které měla plnej sklad je čistě její věc a za 300 jsou tam stále.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:38:13
avatar
jak říkám, ignoruješ a překrucuješ realitu a mě je jedno jestli na DDW něbo jinde ... ta KO edice měla být za 279 ne za 299 ;) to je to na co poukazuji a o čem se psalo a ty prostě překrucuješ realitu ...

já tu prostě nebudu tolerovat ignorování a překrucování reality ... a není to poprvé co jsem přímo tebe upozorňoval .... říkám ti to tedy znovu, co co si naspal že "pořád dokola stejné písně" to je lež ... prokazatelná lež. Nechápu proč to vůbec píšeš pod článkem, který nejsi schopen argumentačně nijak rozporovat a vyvrátit že tomu tak není ... to co si předvedl se jen snaží shodit můj článek a informace v něm i když nemáš v ruce žádná fakta .... takže ne, já tě nenechám tohle dále dělat ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:35:23
avatar
Mela byt za 279 ne za 299.

V tom pripade jsem se spletl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:42:43
avatar
ale to je ono, na těhle "detailech" velmi záleží a ty je buď vědomě ignoruje nebo se pleteš často ... často tak překrucuješ co je psáno, protože detaily třeba jedno slovo ti "unikne"

takže mě řekni, jaká je ta pointa celého toho tvého příspěvku, než jakoby "shodit" článek a informace v něm obsažené jako nedůvěryhodné apod. ?! Máš nějaký skutečný důkaz že tomu co píši já a další je jinak? A mít ho musíš, když píšeš, že je to demagogie ... máš důkazy, že ty ceny těch nereferencí jsou jinak než píši?! at. mít je musíš když píšeš co píšeš .... takže je chci vidět, protože já bych rád měl všechno o čem píši správně a tvé informace vyloženě odporují tomu co vím já ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:45:28
avatar
Pointa je nevyvolavat zbytecne panicke situace tlacici lidi do nakupu v prvni chvili coz je jasne z konce meho prizpevku citace o iphonu nebo oktavce. Kazde zbozi co je novinkou je casto v prvnich tydnech nedostupne. Potom to prejde a zbozi je.

Vzdy se mi vyplatilo si pockat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:58:18
avatar
ale o to vůbec v tom článku přeci nejde ....

navíc zase vyloženě kecáš, spousta produktů je v den uvedení dostupná přesně za ty oznámené ceny speciálně iphone nebo oktávky ;)

a v článku i dalšíc mám napsáno jasně, že nemá smysl s nákupem nové GPU spěchat, pokud ji nepotřebujete nebo vám nejsou peníze jedno a ideálně v listopadu bude lepší čas ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:00:35
avatar
Neni to tam napsano naprimo. Ale clovek chtici nvidii si z toho jednoduse tento zaver vyvodi. Bud hned na startu fe edici nebo pozdeji uz draz a nebo zadnou protpze nebude.

A cenach jsem se nezminoval.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:06:50
avatar
ááááá populární čtení mezi řádky a domýšlení si ...


v tvé článku je ale něco o demagogii takže pořád si nevysvětlil, jaké máš důkazy, že to co jsem napsal na základě informací které jsem uvedl, je špatně, tedy pokud jde otu cenovou ralitu běžných RTX 3000 karet ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:18:01
avatar
O cene jsem nic nepsal. Precti si co jsem napsal. Jen si odmysly tu ko o ktere jsem se spletl. Nic zavadnyho.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:31:13
avatar
napsal jsi nesmyslný demagogický příspěvek, který se týká článku jen tak, že se ho snaží shodit bez jediného faktu jako že "údajně podobné kecy" se prý objevily v minulosti a nebyly pravdou (i když reality je, že pravdou byly) .... to mě přijde jako hodně závadné ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:31:16
avatar
Mno fajn bude nejaky ten clanek o dxr? Aby se predeslo onomu gulasi co se tu objevuje?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:34:45
avatar
až to bude aktuální, tak bude ... zatím mám jiné v bufferu ...

nicméně nevím co čekáte ... DXR je součástí DirectX API standardu, platí pro všechna GPU, které jej podporují .... MS který za ním stojí jen měl možnost naladit a optimalizovat vše kolem DXR v kombinaci s novou RDNA 2 architekturou protože to potřeboval pro svůj XBOX a vývoj svých her ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:37:31
avatar
No jde o to ze mnozi si tu mysli. Ze existuje rtx a dale dxr a amd rt. A ze hry ktere uz nyni maji rt tak pojedou jen na nvidii a plno dalsich nesmyslu.
Petrs01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:14:24

Tento web má opravdu trefný název. Je to takový paralelní svět, kde má DD vzdycky pravdu. Sleduju to tu od začátku a vždy se při uvedeni nové generace GPU skvěle bavím. A to už ani dávno hry nehraju a nevlastním PC:-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:32:53
avatar
to je dobře že se bavíš .... ne DD nemá vždycky pravdu, jen nepíše kraviny a lži a když se zmýlí tak to uzná a omluví se ... to je celé ...
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:40:38

Napsal člověk, který má účet založen 24.8.2020..... a kecy o tom jak si si založil jiný účet, že jsi byl smazán atd. si nech na koledu.

A konkrétně Dexter1 tu fakticky trolí docela brutálně. Když vám to tak vadí, tak sem nechoďte a pokud sem chodit chcete tak si uvědomte, že to není váš web a podle toho se chovejte. A ty Dextere se nauč jak psát kritické názory. Až se to naučíš nebudeš mít problémy. Začínat příspěvek na diskuzi, cituji: DEMAGOGIE, tak se nediv takový reakci. Sám máš argumenty hodnoty nula a druhýmu je vyčítáš.

EDIT: Jo a Petrs01 ani se nesnaž sem psát jak si to tady doteď jen anomně pročítal a zrovna dnes jsi se rozhodl ozvat. Už jsem to tu psal dříve ,jakmile se oznamují nové produkty NV případně Intelu ,objevují se tu různé názvy účtů se zajímavě neustále stejnými argumenty proti DDworldu, protože je píšou pořár stejní jedinci dokola. (Toto neplatí na Dextera, ten tu opravdu diskutuje).
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 17:21:15
avatar
VendyPhoenix:
Nemyslím si že bych trollil, prostě jen addminovi nelezu za každou cenu do ***** jako třeba Varin a nebo Snajprik

To DD: A už se někdy v historii tohoto webu stalo že jsi se zmílil a omluvil ses?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:00:36
avatar
mnohokrát ... já nemám problém se omluvit když se spletu. V toto případě se nepletetu, či zatím neexistuje důkaz, že bych se mýlil ...
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:13:15
avatar
Pardon - Dexter je sice držka namajstrovaná, ale přece nemůžete tvrdit, že se to stalo tak, jak píšete, když se to ještě stát nemohlo? Tedy konkrétně u RTX 3000.
Jako napsat něco "hele bacha, vypadá to, že má nVidia připravený supr marketingový tah, takže možná se vyplatí, když koupíte FE", bylo by to cajk. Ale to co napsal Dexter není útok na vás, ale na tu teorii jako takovou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:15:55
avatar
Citace:
"hele bacha, vypadá to, že má nVidia připravený supr marketingový tah, takže možná se vyplatí, když koupíte FE
a přestě to doslova v článku mám
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:46:59
avatar
Takže jsi mi tu auru snížil za to že jsem napadnul tvou vizi budoucnosti? No to je od tebe hodně hezké.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:55:07

...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:51:59
avatar
Počkajme si par tyzdnov a cenu budu take akp maji byt. Tak to bolo stale. Nove karty pri uvedeni maju stale cenu vyssiu nez by mali byt je to najzákladnejšia vlastnosť trhu....

Aj amd karty boli na zaciatku drahe po par tyzdnoch mozno 2 mesiacoch cenu padli tam kde maju byt. Neverim ze sa nebude dat zohnat 3070 za 600e. Ober edicie samozrejme pojdu vyrazne hore aj vykon...ja mam auros 2070S a stala 630e ale ma vykon ako 2080 a boostuje na 2100mhz v par hrach to skace k 2150mhz

Otazka na zamyslenie?
Preco autor nepisal takyto podrobny clanok pri uvedeni 5700serie?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 15:55:35
avatar
a další s velmi krátkou pamětí ....

při vydání RX 5700 byly k dispozici výhradně reference a stály skoro všechny to samé +/- 10 - 20 dolarů dle značky. Ještě nějaký hloupý dotaz máš? a beru to jako provokaci ...

pokud vím tak RX 5700 karty rozhodně nestály o 100 - 200 dolarů více, než za co byly oznámeny oficiálně, což je zjevně případ nových RTX 3000

je vidět že si absolutně nepochopil co se v tom článku píše a na co je poukazováno ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:14:18
avatar
Pan autor ak neviete uniesť dokazne bremeno je to Vasa vec nie moja. Dlhodobe neuznavate cudzi nazor ktory je miereny kriticky voci amd...

Evidentne neviete poriadne slovensky a ja poriadne cesky respektive tazsie sa mi chape pisany cesky text voci slovenskemu.

Ja som pisal ze amd zdrazila 5700 seriu a to je fakt. Plne rozumiem preco ale tu sa nato nejak zabuda a hatuje sa tu rtx20 seria ze je predrazena ale Porovnajme si cipy rx580 a 5700 a porovnajte si ceny. Ja o tomto zdrazeni rozpravam.

Poprosim zdroj kde bude stat 3070 700us ako pisete.

Dalej nepamatam si ziaden kriticky clanok ako na nv ak ano poslite mi link a porovnam si ich.

Mam doplnujucu otazku
Nemali by ste zaujem o to aby som pisal clanky pre ddw? Vy by ste ich samozrejme schvalovali alebo robili korekcie s mojim suhlasom. Lebo zamyslite sa povest tohto webu upada co ma mrzi nakolko ho dlhodobo sledujem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:29:08
avatar
to že vy důkazy ignorujete a překrucujete realitu je váš problém ne můj, já důkazy a realitu prezentuji ....

AMD dražila RX 5700 sérii, to si zase něco vymýšlíte, RX 5700 série byla levnější než měla být od začátku a rychle zlevnila ještě víc .... takže si vymšýleíte

a ne nemám zájem o lidi, kteří ignorují fakta a pokud budete pokračovat ve lhaní tak se rozloučíme ...

já nepíši kritické články vůči nikomu, já píši informativní články o realitě a faktem, to o čem jsou a jaké jsou, za to si mohou ti o kterých je psáno, sami ... kvalita webu je v pohodě na malý nezávislý team .... zato kvlaita některých čtenářů a diskutérů silně upadá, budu muset udělat čistky abych zase zvedl kvalitu komentářů ...


jinak pokud si někdo myslí, že je to nějaký článek proti NVIDIA, tak evidentně neumí číst, protože já NVIDIA jasně chválím za skvělý tah a marketing, na který AMD prostě nemá a mít nebude se svým přístupem .... samozřejmě pokud se ukáže, že kvalitní nereferenční verze se začnou prodávat za stejnou cenu, za jakou NVIDIA oznámila FE edice, tedy nepotvrdí se to, co je v článku, rád se omluvím a opravím své články za základě nových faktů. zatím ale nemám žádné indicie, které by naznačovalo, že to co jsem naspal, je špatně ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:36:45
avatar
Pan autor vo vela veciach s Vami suhlasim lebo Vase názory su vecne a jasne ale casto prave vy prekrucate skutost a pravdu si vysvetlujete po svojom. Mozno som to napisal chybne a nepresne ale aspon vidno ako reagujete na kritiku amd....

Ja mam na mysli a nevymyslam si to, su len a len fakty ze ako my vysvetlite, a to nehovorim ze 5700 bola draha, ze rx580 stala 229us a 5700 349us?

Ak kritizujete nv za ceny rtx20 preco nekritizujete amd za ceny 5700?

Nerozumiem tomu preto obe serie aj 5700 aj rtx20 zdrazeli ale kritika sa tu pise iba na nv?
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:20:45
avatar
Omlouvám se, že se zapojuji do vaší diskuse.
Opravdu si zcela vážně myslíte, že pokud nVidia napálí očividně přemrštěné ceny (viz RTX2000), tak je to v pořádku, ale pokud AMD zvýší ceny nad svoji obvyklou hladinu, tak je za to třeba na ni házet špínu? V AMD se dlouhodobě snažili nVidii konkurovat nižší cenou a celkovou výhodností, až prostě uznali, že se jim to nevyplatí, protože neinformovaní lidé a samozřejmě ti, kteří nevědí co s penězi, stále kupovali ty předražené nVidie. Toto zde bylo uvedeno v některém z článků při uvedení 5700 série. Proč by měla AMD uvádět své produkty za mnohem nižší ceny, než by mohla, když je na světě zcela zjevně kvantum lidí, kteří si koupí kartu za extrémní cenu, ať je sebevíce nevýhodná.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:57:40
avatar
Nie nepochopil ste ma. Mozno som to nenapisal jasne a zrozumiteľne. Je nechcem aby sa tu hadzala spina na nv alebo amd ale aby tu bola objektivita. Ak hadzeme spinu na nv tak preco sa to nedeje u amd? Cize bud hadzeme spinu na oboch alebo ani na jedného a hladame objektivne fakty. Napr ja som dlhodobo kritizoval amd zato ze obchodne nemoze dlhodobe dotovat jednu diviziu. Poznam to z vlastnej praxe ako my dotujeme par vyrobcov hoc su rok co rok v strate a len kvoli tomu aby sme drzali trh ich dotujeme.

Z obchodneho hladiska je to samozrejme uplne v poriadku co urobilo amd a tak tp ma byt aby bolo zdrave s tymto vobec problem nemam. Mne vadi ze na jedneho sa tu kyda a na druheho nie. Hoc aj keby to bolo opacne garde.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ad ceny 2020-09-13 20:08:44
avatar
Jj, nejdříve tady byly vyšší ceny takto zdůvodněny. Že vlastně AMD už nemá potřebu být levnější. Když potom AMD zlevnila, tak to bylo prezentováno jako úžasný krok a past na NV.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:39:55
avatar
tak AMD bylo výhodnější předtím a bylo výhodnější stále, v čem je problém?

RX 5700XT je fantastická karta, výkonem na úrovni RTX 2070S, která byla klidně o třetinu dražší .... https://youtu.be/gt9h5ckS_xo?t=208 takže nechápu v čem je problém .... ano AMD zlevnilo a byl to fantastický krok a vypadalo to jako past na NV a fungovalo to, v čem je problém? Stále na trhu neexistuje za 10tis lepší karta než 5700XT!
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:21:34
avatar
Já ale nerozporuji výhodnost 5700XT. Jen zmiňuji to zdůvodnění obou kroků (původních vyšších cen a následné zlevnění). Vyšší ceny byly vlastně logické a AMD už nechce být tím levným výrobcem. A po zlevnění se z toho najednou stala past a majstrštyk AMD.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:39:01
avatar
Stalr nevidim zdroj kde bude stat 3070 700us

Dakujem
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lhaní 2020-09-13 18:12:05
avatar
Jen technická. Když už Addmine tak rád obviňuješ lidi ze lhaní, tak si aspoň nastuduj co je lhaní. Třeba tady definice z wiki:

Lhaní je tvrzení něčeho, o čemž mluvčí nebo pisatel ví, že je nepravdivé, nebo o čem nemá rozumný důvod se domnívat, že je pravdivé, přičemž to vydává za pravdu buď sobě nebo jiným.

Takže pokud je pisatel přesvědčen o tom, že má pravdu, tak nelže.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:58:20
avatar
Palec hore
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 19:59:38
avatar
a to má řešit to že někdo lže?
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:16:16
avatar
Ne. Mělo by?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:37:06
avatar
ano, mě to vadí
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:00:41
avatar
To chápu. Ale je ti jasný rozdíl mezi lhát a nemít pravdu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:03:53
avatar
ano, ale když existují fakta které odporují tomu co píši, tak to není nemít pravdu ale lež ;)
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:11:33
avatar
Nie to je chybny nazor a nie klamstvo a to je rozdiel. Ten kto nemam pravdu nemusi nutne klamat.

Klamete vedome a to je rozdiel. Toto si prosim dostuduje lebo tu vznikaju zbytpcne konflikty.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:28:56
avatar
Aha, takže ne. Tím se to vysvětluje.

Lež je když VÍM, že existují fakta které odporují tomu co píši, tak to není nemít pravdu ale lhát.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:34:51
avatar
Jj ja si tiez myslim ze chybny nazor alebo nespravny nie je to iste ako klamstvo.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:32:37
avatar
Uz ma to uráža pan autor sa naučte chovať ja Vas neurazam ze ste klamar!!!!!

Pisem jasne a vecne ak to nechapete tak mi napíšte ze som klamar.

Rt20 aj 5700 su predrazene ci sa Vam to paci alebo nie a gtx1000 a rx500 boli v danych kategóriách lacnejšia tak v com klamem ?

Piste vecne a neurazaajte citatela ktory sa nevie branit!!!!!

Toto som na ziadnom zahranicnom it magazine nezazil ze clovek napise svoj nazor a da k nemu aj fakty a redaktor ho zato nazve klamarom
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:44:19
avatar
ano na zahraničních magazínech vás rovnou pošlou do **** a buď vás hned smažou, nebo vám ten příspěvek ani nezveřejní ...

urážíte mě neustále svým překrucováním a lhaním o mě ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:08:46
avatar
A dost

Napiste mi jasne kde klamem a kde Vas urazam a prosim citovanie a datum!!!


Cakam..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:11:34
avatar
bylo by snaží naspat těch pár vašich příspěvků které mě neuráží ....

většinou jde o příspěvky, které se netýkají mě nebo mých článků ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:22:33
avatar
Ja si nikdy nedovolim nikoho urazat absolutne nikdy je to pod moje moralne hodnoty. Ak ste ma niekde zle pochopili tak napiste kde kludne aj do sukromnej spravy a uvediem to na pravu mieru. Nemam vedomost ze som Vas urazal. Na toto mame vo firme one to one Ak sa Vas nejaky moj prispevok dotkol tak sa ospravedlnujem ale nikdy by som si vedome nedovolil niekoho urazat nakolko to považujem za slabost, vadu charakteru a manažérske zlyhanie. Ako ospravedlnenie a prejav dobrej vole Vam spisem blog / recenziu na moj dalsi projekt kopresorom chladeni
Workstation

Stale ste mi nenapisal ako klamem ked napisem ze rx20 a 5700 zdrazeli vyrazne voci gtx1000 a rx500
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:27:56
avatar
je nemohu váš článek přijmout, já mám problém rozumět i tomu co píšete v diskusi, nejsem schopen číst a redigovat slovenské články ...

já jsem se se slovenštinou setkával minimálně, bohužel mnohem lépe umím a rozumím anglicky než slovensky ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:46:34
avatar
No to som si na Vas cechoch vsimol ze mate problem s svk a ked mame call s kolegami z emea tak stale cechom musime vysvetlovat veci viacrat alebo radsej hovorit anglicky ;) To ma mrzi lebo spolocna federacna bola fajn a je to prijemny namet diskusie ked som s kolegami z francuzska alebo finska a svedska

Btw clanok viem napisat aj anglicky ;)


.....ps: este stale cakam
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 19:37:24
avatar
DD už zase? :-O To myslíš fakt vážně? :-(

Která část z toho, že RX 5700XT jsou předražené ve srovnání s RX 580 není pravda? To je fakt, navíc snadno prokazatelný! To není žádné překrucování nebo lhaní.
Můžeme se dohadovat o tom jestli to výrazné zdražení bylo zaviněno vyššími výrobními náklady, inflací, nebo za něj mohla NV, ale samo to zdražení je nezpochybnitelný fakt.
Takže obviňovat někoho, kvůli jeho zmiňován, ze lži z tebe dělá ne zrovna čestnou a důveryhodnou osobu, a určitě ti to nezíská respekt!
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:05:07
avatar
Nebolo by lepšie počkať na ceny v obchodoch ako takto špekulovať?
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:32:04
avatar
Bez pochyby. Jako zamyšlení by tento článek byl zajímavý, hlavně z retrospektivy, třeba za 3-4 měsíce. Ale tvrdit, že se něco nějak stalo, když se to ještě stát nemohlo... to mi přijde trochu Dark...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:28:38
avatar
není to z mé hlavy ;) a sám musíte uznat, že je to divné ty ceny ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:11:46

No já vám nevím, ale cena referencí byla vždycky tou nejnižší ne? A naopak edice typu X TRIO nebo ROG bývají ty nejdražší. Obvykle tyto edice stojí o 4-5k víc, než reference. Tomu by odpovídaly i ceny na overclockers.uk
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:17:39
avatar
Cena referencí ano, ale cena FE verzí ne, ta byla vždy o 100 dolarů vyšší protože jsou to OC edice ;), na úrovni TOP edic nereferencí ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:47:50

No vypadá to, že budou prodávat jen FE edice. Od těch slabších upustili asi. Nebo aspoň nejsou v nabídce.
Jinak mě zaráží jedna věc. Proč proboha neudělá AMD prezentaci svých grafik před vydáním karet Nvidie? Třeba 16.9.? Takto se může připravit o nějaké potencionální zákazníky.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 16:52:27

Asi je nemají ještě připravené. Prostě AMD je oproti NV zase pozadu s novými GPU.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 17:02:28

Jinak FE 2080Ti byla za 32700. A taková ROG byla za 36k. Takže taky byla cena vyšší. Za mě to je teda normální stav, který zůstal nezměněn
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena v DE 2020-09-13 16:55:45
avatar
cena - ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC - 759e . a už je ve slevě z 789e :-)
Mirdaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 17:08:22

Tak to není zas tak hrozný
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 19:58:36
avatar
za základní edici?!
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:38:52

Už jsem to psal. Vždyť ty referenčky jsou a byly ty nejlevnější karty. Tak co je v nepořádku?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:43:01
avatar
znovu ....

je referenční edice a pak je FE edice, obojí je něco jiného ...

FE edice nejsou referenční, mají dokonce už druhou generaci vyšší takty díky lepšímu chlazení atd. Referenční edice je něco, co má základní takty, tedy něco podle čeho výrobci navrhují své karty atd.

NVIDIA u RTX 2000 řady udělala to, že byla referenční edice za 699 a její FE edice za 799 dolarů. Tohle teď na oko neudělal, protože zkouší to navléci jinak (viz článek) ... nicméně RTX 3000 FE edice od NVIDIA nejsou referenční edice ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:40:52

Ale vždyť u RTX3xxx nejsou jiné, než FE edice. A co jsem viděl specifikace nereterenčních karet, tak žádné z nich nemaji nižší takty, než ty FE edice. Z toho usuzuji, že všechny karty budou mít minimálně takové takty, jako FE. A vzhledem k tomu, že jiné karty nebyly oznámené, tak právě ty FE jsou referenční
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:00:20
avatar
papírově ty boosty možná ano, reálně kvůli rpzdílným chalezním tak ale budou rozdíly ... ty papírové boosty jsou prostě bezcenné, protože kdyby na nich karty jeli, tak ten výkon co NV prezentuje by byl o 10-15% nižší ;)

FE karty jsou vlastně "nereferenční" verze dle návrhu NV

referenční karty ale existují, jsou to karty, které klidně mohou výrobci vyrábět. Je to design, který NV/AMD dávající výrobcům grafik a od něj se výrobci odráží ve svých designech ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:18:05

Reference je to, co výrobce garantuje jako nejnižší hodnotu. A vzhledem k tomu, že byly ohlášené karty jednoho typu, tak se výrobci karet drží minimálně těch taktů, které Nvidia prezentovala. Neuvidíte žádnou 3080 s nižším taktem, než 1710MHz... Proto jsou ty FE karty referenčním kartami. Protože od těchto karet se odráží nereferenční edice.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:21:33
avatar
ne, FE karty nejsou referenční ... součástí referenčního designu je i design PCB a chlazení a mohu vám garantovat, že PCB FE verzí je odlišné od referenčního designu, který byl poskytnut výrobcům karet ...

a rád bych vás upozornil na fakt, že referenční grafiky se nemusí vůbec dostat do běžného prodeje. Ale existují vždy. platí to pro AMD i NV karty ... referenční design prostě musíte udělat. FE verze RTX 3000 ale nejsou referenční ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:57:38
avatar
Pockat chapek Vas spravne ze nv poskytla referencne pcb vyrobcom mimo toho svojho vyrezaneho pcb??

Cize dajme tomu asus evga a gigabyte budu mat rovnake pcb na stock nereferencnych kartách???

To velmi rychlo zistime nejak sa mi tomu nechce verit
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 06:39:47

Tak já to beru tak, že referenční karty jsou to minimum, co musí AIB splňovat. Referenční karty jsou takový odrazový můstek. Jsou to prostě jen karty na porovnání. Takže pokud tedy existujou referenční karty, jak píšete, dejte sem jejich specifikace. Protože od referenčních karet se odráží i ostatní karty.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 17:10:07

Za výkon o 30 % nad 2080 Ti stále solidní cena.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 17:18:47
avatar
no zatím ano , ale ale .... uvidíme za pár dní jak vylezou Rudí a mužeme srovnavat tedka to jsou jen .... domenky co muže a nemusí byt atd .. počkejme na finalní den D :-) .
Mně minulý tadne odešla stařenka 295x tak jsem rychle koupil nahradu , byla to rychlovka 5700xt ve sleve nova a take čekám co bude . zatím myslím že hodně lidi čeká co bude a pak budou přemýšlet o koupi .
Mirdaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 17:20:23

Jen o 1200kč víc než na CZ stránkách nVidia.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 19:59:10
avatar
ale o tom to není ... když oznámím cenu 700 tak očekávám 700 ne 780 nebo 800
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:33:02
avatar
699 bez dane!!!!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:47:46
avatar
?!??!

ty jsi vážně ***** ...... to děláš schválně?!

Ceny se vždycky u všeho uváděli v USD tak, že je to bez daně .... o čem to tu blábolíš?!


699 za RTX 2080 je to samé jako 699 za GTX 1080Ti, když z toho chceš českou cenu tak to vynásobíš kurzem a přičteš 21% DPH a zhruba dostaneš českou cenu, ale o tom to není ...

i ceny ostatních edic v USD jsou stejně ... tady jde o to, že když NVIDIA ohlásí RTX 3080 za 699 tak očekáváme, že ji za těch 699 v běžném krámu koupíme, jenže se ukazuje že nekoupíme, že to bude za 779 nebo dokonce 799+ za edice, které jsou kvalitativně srovnatelné s těmi FE edicemi, takže jestli to tobě přijde v pořádku ... to je jako by Apple ohlásil iPhone za 699 a na krámu ho měl za 779 stejná věc ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:06:49
avatar
Znovu urazanie to sye fakt tak nizko ?

Cena 699us je bez dane a nevsimol som si ze je nielde uvadzana cena 800us?
Ved uz ak eu ceny su zname a staci k nim priratat dan danej krajiny. Pockam si na zaciatok oktobra ale som si isty ze za 800e bez problemov nejaku 3080 zozeniem. Nebavime sa o ober ediciach tie su casto o 100 az 200e drahsie ale s tymto nv ani amd nema noc pan autor.

A poprosim Vas neurazajte ma a nenadavajte mi!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:09:59
avatar
vy jste vylezl z jeskyně?!?!?!

dolarová cena je vždycky bez daně!!! tady jde o to, že NV oznámila 699 dolarů a prodává za to luxusní FE edice ...

bylo dosud normální že za tu oficiální oznámenou cenu byly dostupné běžně v obchodech i ty nereferenční edice, minimálně ty základní (některé byly i levnější) ... nicméně v tuto chvíli stojí všechny nám známé edice nereferencí, včetně těch nejzákladnějích s horším chlaezním a zprcováním než FE, výrazně více než těch 699 dolarů, to není normální a v pořádku ....

A daň do toho netahejte, ta s tím nemá co dělat a já vás neurážím, na to si vystačíte vy sám když tu předvádíte co předvádíte ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:25:42
avatar
Ja si pockam na realne ceny tak mesiac az 2 po vydani ked sa ceny ustalia. Zatial sa k tomu nemam ako vyjadrit. 690us je u nas cca 800e vratane dane a nevidim dovod preco za tu cenu nenajdem u dodavatela takuto cenu.
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 17:28:45

Stejně je zajímavé, jak se tady snad bez výjimky objevují jen negativní rumory na Nvidii a Intel a jen pozitivní na AMD. :-)
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:21:22

A opět účet založený před méně než dvěma měsíci. Je opravdu zajímavé jak všechny tyto "mladé účty" píšou stejně:

1)výkřik do tmy
2)žádná fakta
3)téměř stejná skladba vět apod.

Kluci lépe se domluvte mezi sebou, vypadá to potom blbě.
Moje otázka na tebe TomasM: když tu to tak sleduješ a to celé měsíce (musíš několik měsíců sledovat jinak by mě zajímalo jak obhájíš své tvrzení, že se zde objevuje takové množství článků proti NV a Intel), proč jsi si zde utvořil účet a v podstatě nediskutuješ, ale pouze "vykřikuješ" a šmitec bez jakékoliv informační hodnoty.

Dám příklad na sobě: mě přestal před pár lety vyhovovat PCtuning. Zejména OBR a to natolik, že jsem je přestal sledovat, ale v tom okamžiku mě ani nenapadlo zakládat si tam účet a vykřikovat tam v diskuzích něco proti objektivě. Prostě tam mají jiné názory o kterých se s nimi diskutovat z mé strany nedá. A tak co? A tak proč bych ji tam zasíral diskuze. Vážně vás vykřikovače nechápu..........
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:14:30
avatar
Moje řeč, já tam účet měl a přesně kvůli Obrovi, jsem ho smazal. A Obr, to je příklad lhaní a překrucování faktů, mimo jiné.
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:23:21

Já jsem tu sám za sebe, ostatní diskutéry neznám. Účet jsem si regnul už v červenci, ale až před pár dny jej admin aktivoval.

A důvod, proč sem chodím? Bavím se. DD je protipól OBRa. Oba jsou extrémisti, ale každý na jiné straně. :-) Oba dokážou neskutečně vychválit pozitiva své oblíbené firmy a naopak až příliš zveličovat všechna negativa.

AMD má dlouhodobě problém s ovladači, tady se o tom skoro nemluví. A když už, tak jen v oslavném článku, že za chyby může Microsoft. Když se na jaře provalila vážná zranitelnost Take A Way na CPU od AMD, zde k tomu nic nevyšlo. O chybách Intelu (ač jich je samozřejmě mnohem víc) tu ale DD píše i v nesouvisejících článcích.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:52:13

Červenec byl před dvěma měsíci...... Takže jsi mi dal za pravdu.

A bavit se tím, že zasíráš diskuzi místo aby jsi se snažil ty články argumentačně napadat a tak to zde zlepšit.... fakticky nechápu. Z mého úhlu pohledu to nedává smysl.
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 19:16:33

Já ale nechci tenhle web zlepšit, to snad ani nejde. Když chci relativně objektivní informace v češtině, čtu si na Cnews nebo Diit. Olšan i Nox jsou nejlepší hardwaroví zpravodajci.

Když už tedy ale mám dát rady do života, tak by DD:

1. Neměl psát jak hotentot. Že se ani po 20 letech psaní nenaučil česky, to už nic nespraví. Ale články mají mít nějakou strukturu, aby se dobře četly. Tady jsou texty náhodným sledem myšlenek, které se navíc mnohokrát opakují. To se fakt nedá číst.

2. Měl by měřit všem stejně. Fakt nejde nevidět, jak nemá rád Apple, Intel, Nvidii nebo Sony. Jak už jsem psal jinde. Objektivita se pozná i podle toho, jakým způsobem o těch firmách píše a jestli píše všechny relevantní informace, nebo něco zamlčuje.

3. Měl odkazovat na zdroje. DD vykrádá cizí zprávy a nápady, aniž by na ně alespoň odkázal. Takhle se novinařina nedělá.

4. Neměl se chvástat, jak všechno ví, že má dobré kontakty apod., ale nijak to nedokázat. Nepamatuji si, že by DD někdy přinesl nějakou skutečnou exkluzivní informaci. Jen věci, co už psali jinde. V zahraničí jej nikdo necituje jako důvěryhodný zdroj.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:12:38
avatar
A jedeme zase ....

1, vážně mě uráží vaše srovnání se známým lhářem a manipulátorem. Já vždy objektivně hodnotím produkty aď mají logo jakékoliv ... v našich recenzích najdete oceněné a doporučené všechny kvalitní a povedené produkty NVIDIA, Intelu i AMD a kritiku všech nepovedených všech tří značek, takže vaše tvrzení, že jsem zaujatý pro nějakou značku považuji za naprosto nedoložené, lživé, urážlivé a pomluvu ...

2, články jsou v pohodě, prostě jsou psané v souvislostech, snažím se být stručný, pracuji na sobě neuustále, ale některé věci se napsat prostě musí a dlouhé je to proto, aby tam bylo vše a někteří jako vy jste si nevykládali věci po svém a nepodsouvali mě něco, co jsem údajně napsal/nenapsal. Takže kvůli vám jsou ty články dlouhé ...

3, To jestli mám nebo nemám rád Apple, Intel NVIDIA nebo SONY je jen váš subjektivní dojem. A asi jen 1000x jsem psal, že mě vůbec nevadí Apple, intel, NVDIA nebo SONY, nevadí mě jejich produkty ani nic podobného, mě vadí konkrétní chování, konkrétní činy a nevadí mě kvůli mě, ale kvůli nám zákazníkům a situaci na trhu, to je celé ... ale to ví a pozná asi každý, kdo to skutečně čte a nevymýšlí si jako vy ....

já odkazuji na zdroje kde je to nutné, dělám to samé co všichni ostatní jen s tím rozdílem, že já ty zprávy jen tupě nekopíruji ale doplňuji o další informace z dalších zdrojů ...

Ani kdyby dokázal existenci boha, tak vy budete tvrdit svoje ... já jsem nikdy nikde nepsal, že přináším exkluzivní informace, samozřejmě že vzhledem k naší lokalitě uprostřed Evropy, daleko od sídel firem a výroby nemáme šance mít informace první, ale mám slušné zdroje které mě mezi prvními informují a to mě stačí. Já se nijak nechvástám, ale když už něco píši, tak než to napíši a publikuji, tak si to ověřuji o tom jsou mé kontakty a zdroje ... a je mě upřímně úplně jedno, co vy si o tom myslíte. Já mám informace které potřebuji tak jak potřebuji, trvalo mi roky než jsem si vybudoval své kontakty a jsem s tím spokojený.
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:40:43

Chvástáte se. Zrovna nedávno s těmi RX 6000 jste psal něco ve smyslu "já už všechno vím, ale nepovím". Tohle seriózní redaktor nedělá.

Neodkazujete. Vždy ani v tom článku není odkaz. Někdo si dal tu práci, že objevil informace z nějakého německého e-shopu, ale vy neodkážete ani na ten shop ani na toho člověka. Snad v žádném článku nemáte odkazy, maximálně vložené tweety nebo videa. Leaknuté fotky také "kradete", aniž byste odkázal.

Ta neobjektivita a nenávist vůči některým firmám není v tom, že byste přímo lhal. Ale manipulujete tím, jakým způsobem píšete, či případně nepíšete vůbec. Viz to výše zmíněné bagatelizování, zveličování nebo ignorování.

Stručný fakt nejste. Kdybyste si články po sobě přečetl a odmazal ty duplicity, tak budou třikrát kratší a mnohem lépe se číst.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:55:55
avatar
to není chvástání, to je konstatování. Navíc nejsem jediný, kdo to ví, tak není čím se chvástat. Seriozní redaktor nemá důvod neříci, že ví, když je to relevantní ...

na fotkách jsou většinou watermarky, takže tím je zdroj uveden, když je třeba, tweaet jsou pokud vím zdroj sám o sobě .... odkazy dávám jen když je to nutné a když se mě chce, protože je to pracné v mém redakčním systému to je celé ... není za tím žádný zlý ani postranní úmysl, když zdroj neuvedu ....

já s ničím nemanipuluji, to je jen ve vaší hlavě. Já píši vždy o věcech tak jak jsou, ocením každý kvalitní produkt Intelu, NVIDIA stejně jako AMD .... takže vy tu o mě prostě lžete, vy nemůžete dokázat co říkáte, protože já vám klidně ukáži články, kde produkty a technologie NVIDIA a Intelu dostaly odemě ocenění a doporučení ....

stručný nejsem kvůli vám a vám podobným protože nemohu být. Musím to napsat tak, aby to bylo jednoznačné a pořád je to málo, protože vždycky přijdete a začnete mě něco podstrkovat že tam je, není, je tam mezi řádky apod.

když přestanete tvrdit, že jsem neobjektivní nebo že nenávidím nějaké firmy, což je váš výmysl a lež, já budu psát kratší články ....
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 08:52:53

Watermark není odkaz na zdroj. Fotky s watermarkem bez odkazu jsou leda tak krádež.

Kdybyste informace popisoval srozumitelně, nemusíte je v článku desetkrát opakovat. Pak by texty byly kratší, záživnější a lépe čitelné.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:34:18

Klidek Dextre, to das hned si tu karmu raz dva naklikas na povodnych 100, dnes si už dal 2lvl karmi, do konca buduceho tyzna mas stovecku coby dup, ešte to chce aspon dalšich 10 novych učtov
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:48:24
avatar
Ale ale panáček nám vylezl z "Nory".
No víš fajnovko asi to nepůjde ta aura je a nula nastálo a pokud si myslíš že tu mám další úcty tak jsi chorobně nemocnej.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:32:59
avatar
1. Chcete říct, že no-X, nebo pan Olšan jsou lháři?
2. Stručný? Vážně, zkuste si přečíst něco o Occamově břitvě, určitě by pomohla k lepší srozumitelnosti vašich článků.
3. Víte, když napíšete "nevadí mi nVidia" a pak napíšete bambilión článků, stejně vám to nikdo neuvěří.

EDIT: 3. Víte, když napíšete "nevadí mi nVidia" a pak napíšete bambilión článků kde je vidět opak, stejně vám to nikdo neuvěří.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:36:56
avatar
1, o nikom z nich jsem nemluvil ... no-X určitě není lhář, Olšana neznam ...

2, znám

3, to mě nevadí, já ty články nepíši pro/proti NVIDIA ale kvůli informovanosti ... a za subjektivní dojmy některých nemohu. Jak říkám já nemám nic proti NVIDIA, ale vadí mě některé konkrétní věci a činy a to z velmi objektivních důvodů ...
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 21:19:03
avatar
Vy mluvit jazykem jiného kmene...

TomasM: 1. Neměl psát jak hotentot...
aDDmin: 1, vážně mě uráží vaše srovnání se známým lhářem a manipulátorem.

S kým vás TomasM srovnává? S hotentotem? Nějak tomu nerozumím...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 19:23:10
avatar
S tím Take A Way jsem si říkal to samý. Ale tak nějak jsem čekal, že tady o tom nebude ani zmínka.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:24:44
avatar
Nevím, ale není to třeba tím, že AMD nedělá takové sviňárny, jako nVidia a Intel?
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:46:25

Intel i Nvidia měly dominantní postavení, takže určovaly pravidla hry a často toto postavení zneužívaly. Je správné, že se o tom píše. V čem vidím problém, je to, že se zde bagatelizují problémy AMD a naopak příliš zveličují problémy Intelu a Nvidii.

Nebo se nehodící zprávy ani nevydají. Z principu už pak takové výběrové zpravodajství není objektivní, ale zmanipoulované. To je jako číst výhradně Aeronet nebo Parlamentní listy. Člověk by z toho měl pocit, že svět je úplně v prdeli.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:33:24

No vidíš, že to jde. Přesně toto mám na mysli. Místo výkřiků diskutuj. Proti takto napsané formě příspěvku se zde nedá nic rozumně namítnout, protože teď jsi napsal svůj názor podpořený vysvětlením proč si to myslíš. A to mi jde. Klidně můžeme mít extrémně rozdílné názory.

Ale zrovna v tomhle se shodnem. Taky mám u některých článků pocit, že se tu některé problémy AMD bagatelizovaly.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:24:15
avatar
Dominantní postavení nikoho neopravňuje, aby určoval pravidla hry. Je to přesně naopak, existují kvůli tomu antimonopolní úřady atp.
Prostě když máte prachy, neopravňuje vás to chovat se jako hovado. A to nVidia i Intel v minulosti dělali.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 19:57:57
avatar
já za to ale nemůžu ... já píši o tom co se děje ....
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:25:18
avatar
Konkrétně v tomto případě/článku se to ale přece ještě neděje. Možná bude, ale zatím ne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:31:33
avatar
no bohužel děje, já ty oficiální ceny výrobců karet mám v ruce, proto jsem to nspal, ale ten důvod jsem neodhalil já v článku je původce toho odhalení ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:31:59
avatar
Nie je podla Vas logicke sa pytat AIB preco tie ceny ako hatit nv? Co ma ona docinenia s obchodnou strategiou AIB??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:18:18
avatar
NV má všechno co do činění s cenami AIB grafik ... prosím prosím koukněte se na to video, máte to tam přesně vysvětleno proč a jak to v tomto případě jde a co NV dělá s cenami RTX 3000 grafik svých i AiB ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:36:21
avatar
Nejak nechapem ale nv nemoze povedat aib ze hek msi 3080 budes predavat za 800us a ani o cent viac alebo menej a to iste povie asusu...bola by to kartelova dohoda a prznili by konkurenciu a úrady by im v momente capli po prstoch. Viem o com pisem my sme to chceli takto riesit ale narazili sme
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:41:21
avatar
.... tohle už je neuvěřitelný ...

vy vážně nechápete a ignorujete ten fakt, že vždy do této doby, když AMD a NV oznámili ceny grafik, tak ty ceny platili i pro běžně dostupné nereference? a to je to na co narážíme ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:48:43
avatar
Zatial nemam vedomost zeby mali AIB rovnake takty tj. Beriem ich ako OC tj vyssia cena.

Len upozorňujem ze nv stanovy ceny a aj aib ale trh si zomelie po svojom ;)
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trochu chladné hlavy 2020-09-13 18:03:22
avatar
Někteří přispěvatelé mi příjdou jako malá děcka, kterým někdo sebral hračku a hodil mu ji do kanálu.
Můj pohled na článek je: přiměřená kritika na marketing NVidie, který se dle mého nenachází na hraně, ale za hranou. Zapomněli jste na ty chudáky, co si koupily RTX 2070 a za pár měsíců Nvidia, protože AMD, jednoduše přejmenovala karty na RTX Super (strašná píčovina) a bez obalu přejmenovala grafiky o třídu výš na nižší třídu, tj.: 2080 na 2070 Super atd.
Teď mi řekněte, jak k tomu přišli ty kupci, co si pořídili RTX 2070 s jádrem RTX 2070, proti těm, kteří za pár měsíců, si za stejné peníze pořídilo RTX 2070 Super s jádrem z RTX 2080. Pro mě je to obyčejný podvod na spotřebitele, protože těm chudákům udělali defacto z grafiky 2070, grafiku 2060.
A tady se pouze zmíní, že je pravděpodobné, že stávající generace nebude za avizované ceny a hned se tu všichni bouří, že to není pravda a někteří ještě k tomu přikyvují, "že to vlastně taky není špatná cena".
Ne o ceně to není, ale o podvodném marketingu ano. To je pouze můj názor, kdyby tady zase chtěl někdo vykřikovat.
Tak přestaňte bekat a doufat. Vyčkejte, jak to bude a neútočte okolo sebe. Vy jste jak ty jedinní správní demokrati, kteří mají správný názor a každý jiný odlišný, je špatný.
Poslední rada pro ty, kterým se nepozdává úroveň, či cokoliv jiného. Admin promine. Táhněte do prdele a blijte ty vaše srágory někde jinde, dělá se mi z vás špatně a to jen čtu ty vaše bláboly. Berte kurník jiný názor, jako názor a nesnažte se někomu vnucovat váš a celá zeměkoule bude v poho.
Jinak předpokládám, že ty grafky budou dražší a ne proto, že jsou kvalitnější, nebo cokoliv jiného, ale protože prostě podlej marketing NV.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:21:11

Ode mě plus i když nejsem blbej a vím, že se to vztahuje i na mě. Ale u mě už prostě začíná být překročena tolerance proti vykřikovačům z účelově založených účtů a není to o jiném názoru.

Z mého úhlu pohledu:
Např. Pemora a Dexter: ty tu opravdu diskutují a i když jsem se dnes vymezil proti Dexterovi, tak napadám formu a částečně obsah. Za mě jsou celkově v pohodě.

Petrs01 a TomasM: čistě vykřikující účty za účelem prasení jakékoliv diskuze. A jelikož diskuze čtu, tak jejich záměrné prasení mi vadí.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:27:38
avatar
No on je tady na webu problém spíš s přijímáním jiných názorů než má autor. A že si koupíš nějaký produkt a za nějakou dobu lze za stejnou cenu koupit produkt lepší se děje celkem často. Nejen v oblasti HW a SW. To chceš definovat třeba po jaké době je to již ok a do kdy je to podvod? V době koupě 2070 jsi za tu cenu dostal 2070 s udávanými parametry. Tak jaký podvod? Ano problém byl u 970 a jejích 4/3,5 GB, tam to bylo podle mne za hranou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 19:57:15
avatar
názory mě nevadí, vaší mě to, když někdo vydává názor za fakta nebo faktům odporuje bez faktů jen proto, že má názor ...
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:14:08
avatar
Pro Kiche -Tak nevím jestli špatně píši, nebo ty špatně čteš. Pokud jsem si koupil 2070 s udávanými parametry, za udanou cenu, tak je to v pořádku a s příchodem nové generace, bych neceknul ani slovo. Ale pokud mi někdo po pár měsících udělá z parametrů 2070ky, parametry 2060ky bez příchodu nové generace, byl bych trochu dost nasranej. Ale vidím, že tobě to asi vyhovuje, tak si běž koupit nějakej předraženej krám od NV a přestaň prudit.
A co další věci, mimo nějaký 3,5 GB, co třeba např. G-sync, to musíte koupit monitory za třicet, protože to jinak nefunguje. A hle najednou to funguje i na monitoru za osmičku. Jdi mi do prdele s celou NVidií. Až se začne chovat normálně a nikoliv nemorálně, tak si možná od ní něco koupím a to samé platí i pro další firmy, které ti nabízejí něco, co má i někdo jiný za přemrštěný prachy (Intel, Apple). Víš i morálka má u nějakých lidí, určitou váhu.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:43:27
avatar
Já se vyjadřuji slušně. Z nás dvou si teda jako prudil fakt nepřipadám. S nasráním souhlasím. Ale kde je ta hranice? Půl roku? Rok? Co si já koupím, do toho ti je úplný prd. Pokud mi cena 30 za monitor z G-sync přijde ok, tak to koupím. A pokud to bude fungovat, je to ok. Mi to za ten příplatek třeba nestálo. O morálce jsem nic nepsal.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:47:00
avatar
Dovolim si poupravit Vas podla mna chybny nazor.

2070 vysla a predavala sa v danej dobe a po 8 mesiacoch co nie je uplne kratka doba nv vyda 2070s s lepsimi parametrami a rovnakou cenou co nevidim ako podvod ( ale len reakcia na 5700 pretoze 2070s je v priemere o 10per nad 5700xt ) a za dalsie 2070 sa nikdy parametrovo nestala 2060 pretoze 2060 ma 30 sm a 2070 36 sm
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:26:44
avatar
Ale jo, souhlas, ale takto laděný článek, který prostě nelze brát jinak než spekulaci (dokud se to nestane) fakt vyvolá max. paniku a spousta lidí si pak koupí něco, co třeba ani nechce.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 07:17:32
avatar
A čo ma povedať ten co si kúpil Radeon IIV (699) a AMD po piatich mesiacoch kartu stiahlo a vydalo 5700X(za 399) s podobným výkonom(-6%)? Neobhajujem NVidiu, ale u AMD sa podobne veci tiež nájdu.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:19:04
avatar
Pak že je DD zaujatý proti nVidia tím jak řeší že karet bude málo vlastně vzbuzuje u lidí větší poptávku, hned jak uvidí někde kartu za správnou cenu tak bude čekat (strachy) že to nevydrží a objedná.

Do příchodu karet AMD jsou za tyhle ceny RTX 3070 a 3080 prostě bomba , ale já bych také počkal co přinese brzy AMD. Takže klid RTX bude dost a raději počkejte co AMD. Havně RTX 3080S či Ti s dvojnásobnou pamětí 10GB je prostě pro někoho málo.
joyster1787 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-18 08:35:36
avatar
No vyzerá to tak,že RTX dosť nebude. A už sa začína napĺňať čo DD písal v článku. Začiatok predaja dopadol tak ,že karty nie sú. Vlastne je ich tak málo,že je obrovský problém vôbec niekoho dohľadať komu sa RTX 3000 skutočne reálne podarila kúpiť. Tento DDho článok môže kľudne dopadnúť tak ako písal a to tu bolo kriku aký je damagóg
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "Raketovej indženýr?" 2020-09-18 09:07:32
avatar
Nikdo nenapsal že on je demagog ale ten v tom videu.

A je snad naprosto jasné, že ty karty v první den prodeje nebudou v dostatečném množství. To se stalo možná tak u Radeonu 590 a nebo nvidie 1650 o které neměl absolutně skoro nikdo zájem, aby jich v první dne prodeje bylo dostatek. Nic se nenaplňuje, probíhá absolutně normální scénář zahájení prodeje nového produktu o který je zájem.
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 18:27:08

Tenhle článek už je opravdu jen o očernění jednoho výrobce ve prospěch jiného. Vsadím se, že zde nebude podobný hejt na AMD, že karty vydají pozdě a jen jako reference v málo kusech a podle obvyklého zvyku nejspíš s tragickým chladičem a nerefernční provedení budou dražší a dostupné v 2021, ale budou se tu psát hanopisy jak za to může Nv, Intel, EU, kurz dolaru a Jan Tleskač. Za mě by si autor měl srazit auru a jít do kouta popřemýšlet, co zde napsal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 19:56:27
avatar
kdybyste ten článek četl, tak víte že to není žádné černění:

je to pochvala NV za opravdu geniální marketing:

Citace:
Já říkám geniální! Prostě musíte uznat a obdivovat NVIDIA, jak dokáže dělat marketing a prodej. Ona prostě ví, že nejdůležitější není produkt, ale marketing kolem něho. Do toho NVIDIA investovala a investuje. AMD tomu nikdy se svým přístupem nemůže konkurovat.
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:36:37

To jsem bohužel četl a dokonce celý a ne jen ten jeden vytržený odstaveček z kontextu, který mi zde předkládáte, ale jako pochvalný článek to neshledávám. To Vy jste spíš nečetl můj komentář nebo jste ho nedokázal zpracovat. Frekvence hate-Nv článků se zde zvyšuje a podle mě je to medvědí služba pro AMD
Odkaz

PS: za to vytrhávání z kontextu a používání jen toho, co se hodí taky diskutéry banujete, takže ten můj návrh se sražením aury není tak od věci

PPS: předem se omlouvám, zda jsem chybně pochopil pochvalný článek marketingového odd Nv, asi jsem to měl odhadout už z pochvalného nadpisu
Citace:
NVIDIA hraje falešnou hru s cenami AMPERE RTX 3000 grafik
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:49:08
avatar
jenomže to je váš subjektivní pocit že tu někdo hejtí .... já prostě píši o věcech, tak jak jsou ...

nebo vám přijde normální, že NVIDIA oznámí cenu 699 dolarů, která platí i pro její luxusní OC edici FE a v reálu zjistíme, že ani ty nejhorší nejzákladnější neOC edice za těch 699 nebudou a ty edice srovnatelné s FE budou o 100-150 dolarů dražší?

takže jak to mám napsat, aby to podle vás nevyznělo jako "negativní článek o NVIDIA"

tady žádný NV hate prostě není, ten vytváříte vy, já píši o tom, co NV dělá a jako to dělá, když to bude dělat jinak budu psát jinak ... to je celé ....

a ten odstaveček není vytržený z kontextu. Já to myslím přesně jak jsem napsal. zcel jednoznačně gratuluji geniálnímu marketingu NVIDIA a do toho NV naplno jde a investuje, tomu prostě nemůže AMD konkurovat, to říkám upřímně, objektivně ... to je pochvala pro NV, její marketing je prostě nejlepší ....

BTW:
Citace:
NVIDIA hraje falešnou hru s cenami AMPERE RTX 3000 grafik
... to není kritika ani hate, to je konstatování a popis situace ... a nepředložil jste jediný důkaz, že to co píši na základě jasně uvedených zdrojů je špatně ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:54:44

aDDmin:
Pořád to nechápu... Nvidia oznámila ceny karet. Pokud vím, tak ty ceny ctí a bude je za ty ceny prodávat.
To, že jsou nereferenční karty dražší, je naprosto normální přeci... Pořád nechápu v čem je problém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:04:29
avatar
ne to není normální .... když AMD nebo NV oznámí ceny karet, platí i pro nereference, minimálně ty nejzákladnější (alespoň dosud to tak bylo), mě nevadí že by byly třeba o 10-20 dolarů ty ceny jinak, to je normální, ale že nejzákladnější horší verze jsou o 100 dolarů dražší než ty luxusní FE verze?! to není normální, není to v pořádku a je to problém ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:02:45
avatar
A cp stim ma nv?

Aib si urcuje cenu svoj karty nie?

Fe edicie v rtx30 nie su pokial viem
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:23:33

Naopak. Jsou jen FE edice.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:48:53
avatar
Uhol pohladu ale kazdopadne su to referencie / stock edicie

Nerozporujem ze chladic v rtx3080 je kvalitny to je fakt ale nic to nememi na fakte ze je to stpck edicia s stock cenou
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 12:58:13
avatar
Pokud má nVidia na FE edici vlastní návrh PCB a chlazení, který se liší od jakéhokoliv jiného návrhu (tedy i návrhu, který předala výrobcům jako referenční), tak FE edice již z principu nemůže být referenční.
Když ti to převedu implicitně na barvy, tak nVidia vytvoří referenční návrh, který je v bílé barvě a jakákoliv jiná barva je nereference. Pak nVidia vytvoří svoji FE edici, která je zelená, což znamená, že to není reference, ale naopak nereference. To, že ji hodlá prodávat za oznámenou cenu z ní referenci neudělá.

Na závěr si dovolím zcela základní shrnutí obsahu článku. nVidia oznámila cenu referenčních karet a za tuto cenu hodlá prodávat svoji FE edici, která ale není referenční kartou. Zároveň zajistila, že se za tuto cenu nereferenční karty v obdobné kvalitě nedají vyrobit a proto budou všechny nereferenční karty v obchodech za mnohem vyšší cenu. Při prvním pohledu tedy nVidia vlastně dotuje svoji FE edici, při druhém pohledu si pouze snížila marži, aby si zajistila legitimnost oznámených cen a větší prodeje přes svůj vlastní obchod na úkor všech výrobců, jimž dříve pouze dodávala čipy, ale nyní jim konkuruje.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 13:36:53

Ano je to tak jak píšete. Sama Nvidia to má na stránkách jako Foundres edition. Nicméně to nic nemění na tom faktu, že jsou to referenční verze karet. Jsou to karty, které ukazují parametry nové generace. Neviděl jsem žádnou kartu, která by měla nižší specifikace, než FE edice. Čili je to odrazový můstek pro AIB. Takže FE edice jsou referenční (výchozí) karty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:17:09
avatar
jenže NV stanovuje doporučené ceny a hlavně minimální ceny ... v tom videu to máte vysvětleno, jak to funguje ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:32:54
avatar
Ano vysvetlim to a pochopil po svojom ale ja jeho nazor nezdielam a mam nato iny nazor
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:39:29
avatar
jenže to co prezentuje on (a já) není názor, ale na faktech a informacích od partnerů založená realita ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:45:47
avatar
Ja budem mat Vase fakty v stredu a som velmi zvedavy ak budu Vase fakty chyvne ako sa zachovvate...

Ak ignorujete moju otazky tak ju zopakukem priamo:

Ako klamem ked tvrdim ze amd ( a aj nv ) zdrazelo 5700 seriu voci rx580 dost vyrazne? Jadro je velkostne aj poctpm CU rovnake ale stalo o 50per viac ???
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 00:37:33

Citace:
když AMD nebo NV oznámí ceny karet, platí i pro nereference, minimálně ty nejzákladnější (alespoň dosud to tak bylo)

kolik ze nereferencnich rx5700 a rx5700xt se dalo koupit za stejny prachy jako reference? ehm...zadna...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:58:19
avatar
Ja to tiez nechapem lebo v minulej generacii boli referencie a FE edicie ( iba rtx20 ) ale teraz su len referencie znovu a ziadne FE a potom AIB a tie su stale drahsie ( alebo v rovnakej cene ) od referencie tak nerozumiem tomu theatru. NV nema priamy dosah nato ci si AIB da cenu za 3080 699us alebo 899us
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:01:05
avatar
protože by NV musela zase ohlásit dvojí ceny ... ;) což nechtěla ... o tom celý ten článek je, jak to bude s cenami ;)
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:19:49
avatar
No ja sa nato pozeram jasne

Cena referencie 699us a ceny nereferencie 699us+ vacsinou 749us a viac..ober edice kludne aj 899us

Ale stale dostanete vyssi takt k tej cene. AIB si nastavuju cenu nie nv svojich edicii ak by to nv fixne / zmluvne nastavila tak by mala opletacky s uradmi nakolko by sa nato pozeralo akp na kartel dohodu. My sme to tiez tak chceli vo firme ale dostali sme po prstoch a aj Lenovo svojho dostalo po prstoch
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:11:35
avatar
vy prostě naprosto ignorujete informace, které jsou v článku a videu ... tam je jasně vysvětleno v čem je problém a proč ty ceny jsou jaké jsou ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:32:10
avatar
Pane ja ich neignorujem preboha ste normalny?

Ja s nimi len nesuhlasim a mam na tuto situaciu iny nazor moze byt chybny ale tak istp aj Vas ;)


Este stale ste mi nenapisali kde klamem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:40:08
avatar
no váš nesouhlas ale není založený na žádném faktu a neopírá se o žádný reálný důkaz ... zatímco to co říká on a píši já máme podepřeno daty ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:41:56
avatar
A Vas nesuhlas je zalozeny na akom fakte prosim?

Stale cakam kde klamem....

Ja cerpam z verejne dostupnych zdrojom k dnesnemu dnu a to si aj priamo na webe nv. V stredu budem vediet presne ceny vsetkych edicii. Nemam prustup k svojim uctom mojich dodavatelov. A poslem Vam Vase fakty pane.
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:57:26

Mohl by jste mi sdělit jakou frekvenci má nonOC edice RTX 3080? Protože Nv jiné než FE edice nepředstavila a také neuvedla, protože nejsou. 699 USD je cena za FE a co si na to přihodí custom výrobci je na nich, ale cucat si z prstu ceny z přepočtu do USD z jednoho obchodu v Německu, to je trochu málo na napsání tohoto článku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:06:45
avatar
NVIDIA neuvádí skutečné takty, jen boost takty, které ale luxusní edice a FE edice výrazně překračují (stabilně) ... jenže když máš základnější edici s základním chlazením mají co dělat aby šly nad ty boost takty, takže v praxi jsou mezi těmi kartami rozdíly ....

já mám v ruce i oficiální české ceny za jednotlivé edice, všechny jsou mnohem vyšší než ty NVIDIA a ne není to normální že základní edice horší edice stojí mnohem víc než lusuxní FE edice ... a nechápu proč to omlouváte?!
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:15:43

Pokud máte v ruce oficiální CZ ceny, tak proč recyklujete nonsence článek z jiného webu? Proč je nepoužijete v článku? S boostem se operuje u každé edice každého výrobce, takže mi tady nevyprávějte nic o nonOC verzích, protože ty nejsou, budou jen OC, Nv zveřejnila jádro na základním boostu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:35:31
avatar
protože ten dotyčný s tím odhalením přišel a protože mluvíme o dolarových cenách tak jsem tam dal dolarové ceny ....

vy nevíte jak funguje ten boost, že ne? Když vezmete kartu s NV boostem 1600MHz a dáte na ní lepší chlazení, tak bude mít lepší výkon protože ten takt bude stabilně na 1900MHz ... pokud ale na tu kartu dáte horší slabší chladič, pojede jen na 1750MHz a nemusí to být stabilní, dokonce může padnout i na ten boost 1600MHz .... o tom to je. Udávání toho boostu je vlastně k ničemu, když NV neudá maximální takt, což neudělá, protože by musela vysvětlovat, jaktože klidně karty ze stejné edice se stejným chaldičem endosahují stejných maximálních taktů ;)
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 22:25:07

Takže vám přijde seriózní postavit článek na převodu USD/EUR z jednoho shopu v DE? Mimochodem na Caseking.de stojí základní RTX 3080 na stejných taktech jako FE edice s třívětrákovým chladičem, který je z jiné galaxie proti třeba Radeonu VII, 740 EUR / 599USD bez DPH. To že si dovolí nenažraný ASUS prodávat to samé za 925 EUR je už podle vás marketing NV??
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:09:54

Jádro pudla tkví v tom, že FE stojí 699 eur a karty jiných výrobců o 40 až skoro 200 eur víc. Nevím, jak moc je tenhle trh regulovaný, aby úřady mohly Nvidii za ty dumpingové ceny klepnout přes prsty.

Caseking.de ale také nemusí mít finální ceny a třeba to jen předčasně střílí, jako to občas dělá Alza. Možná dojde ke korekci. Kdyby takhle Nvidia vyjebala s ostatními výrobci, ti by se ji mohli pomstít a začít prodávat jen Radeony. :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:16:17
avatar
ne , na tom ten článek nestaví .... staví hlavně na tom videu a informacím v něm obsažených ...

jde o to, že výrobci grafik nemohou ty své karty prodávat za 699 USD/EUR protože NV to zařídila tak aby nemohli ... v tom zdrojovém videu je to všechno vysvětleno ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 09:51:09
avatar
Já si nicméně myslím, že postavit celé tvrzení na bázi jednoho videa někoho, koho nikdo nezná (80tis sledujících) je přinejmenším zvláštní.

Co když to video udělal jen za důvodem vyvolání kontroverze a vlastního zviditelnění?

Myslím, že není potřeba vysvětlovat, že udělat konspiraci na cokoliv není problém hlavně v případě kdy daná věc ještě ani nenastala.
Celé to je totiž založeno pouze na dojmologii stejně jako tvrzení haterů 5G a podobně.

Když se podívám na ten jeho kanál tak defakto do momentu kdy začal dělat podobná videa jeho kanál nikdo nesledoval.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:36:12
avatar
tak big Navi nestojí na žádných drahých/nedostatkových pamětech (GDDR6X/HBM2), nepotřebuje tudíž ani speciální interposer ani křemíkové můstky, ani si nevymýšlí 12pin napájení, prostě nic speciálního/drahého,vše je jen o jádře, které ani nežere tolik co ampere - tzn. nepotřebuje fancy chlazení ala FE Ampere. Tentokrát na to šla AMD jako chytrá horákyně. Stát se může cokoliv, ale kromě special moderního jádra je to karta, kterou by Vám kdekdo vyrobil před dvěma lety - tudíž logisticky tentokrát nejsou potíže
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 21:30:42
avatar
Hezky řečeno ::thumbs-up::
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 130$ chladiče 2020-09-13 20:12:30
avatar
podle leakerů ty FE chladiče jsou pěkné, leč drahé kousky. Konkrétně až 130$ tzn. tohle je neudržitelné. NV to ví, leakeři říkají, že jader je prý více než těhle chladičů! Tady něco nehraje, dokonce partneři jich prý nehodlají vyrábět nějak více.

Prostě NV udělala vše pro první dojem - musí prodat co nejvíce do příchodu RX6000 - svým ovečkám co nemohou počkat pár dní na big Navi. A ceny byly čistý fake, realita bude výše. Navíc jsou v presu - dost možná budou hned s příchodem big Navi modely 3070 i 3080 neprodejné, tak proč jich vyrábět více? Skutečné prodejní modely budou až SUPER/Ti edice. U těch ale zapomeňte na ceny FE edic, budou ještě dražší!
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:22:49

Nebo big navi na 3080 stačit nebude, to je taky možné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:36:48
avatar
určitě to možné je, v tom případě ale určitě bude cenově zajímavější ;)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 20:45:40
avatar
z různých leaků jsem přesvědčen že bude - jsou to stejní lidé co leaknuli tu cache/modely atd. Víme co umí RDNA1, víme že RDNA2 má minimálně 50% větší efektivitu, dle leaků k 60%. Už jen to mě stačí na to, aby mě bylo jasné, že kdyby tím vyrobili už jen velké RDNA1 jádro, bylo by to nad 2080Ti. Jenže RDNA2 určitě nebude bez úprav v architektuře, které by nepřinesly další výkon. I kdybys byl značně konzervativní, musíš uznat alespoň 5-10%. A infinite cache je už víceméně potvrzená. Podívej se co dokáže velká cache u velkých CPU... A teď si to sesumíruj - 3080 není v klidu ani náhodou. Ale klidně všechny ty indicie ignoruj, nahraď je slepou vírou v NV, nečekej a hned kupuj FE edici. Hloupě se ale budeš cítit pak ty sám, kdežto když se pletu já, tak budeš v pohodě
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2020-09-13 22:58:52
avatar
poprosil jsem obchod o ceny 3080 a 3090 , a tady jsou ne všechny ale jen vyčet některých :
Gigabyte RTX 3080 Gaming OC - 825 e
Asus RTX 3080 ROG Strix - 877 e
EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming - 899 e
MSI RTX 3080 Ventus 3X 10G OC -- 788 e
ASUS RTX 3080 ROG Strix O -- 925 e
INNO3D RTX 3080 iChill X3 -- 768 e
EVGA RTX 3080 FTW3 Gaming -- 873 e

hm ?
a 3090 od 1580 e - i přes 1900 e
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:14:51
avatar
a to je ten problém, když NV na svých stránkách uvádí doporučenou cenu pro RTX 3080 699E a vlastní luxusní FE edice za 699E ... takže opravdu není normální, že i ty základní neref. edice výrobců stojí mnohem mnohem víc ....
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale nekoupí ? nebo se pletu 2020-09-13 23:30:20
avatar
dneska večer mi to nedalo a šel jsem na stranky nVidia.de a chtěl jsem koupit 3080 , nojo ale ona tam nejde koupit . poprosili mně o data a že se ozvou až karta bude ?
Hm tak bud ji mužu koupit/zaplatit a dostat v dany datum nebo prostě karta nejde koupit, nerozumím tomu . prosím o vysvětlení . Danke
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:38:44
avatar
jak to souvisí s uváděnou cenou?

¨jinak start prodejů RTX 3080 je 17.9.2020
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:45:56
avatar
když kartu prodavají a píši že v prodeji bude 17.9.2020.Tím ji mužu mít 17.9 doma . Normalně zboži koupim na int. zaplatím a dane datum zboží přijde domu na adresu .Takhle jsme už kupoval hodně vecí do bytu atd ..
Dneska koupím / zaplatím a zboží mi přijde třeba 22 den v mesíci ( např. až naskladní atd ) .Zkracene objednavka .
neni to jen aby natahli lidi na lep ?
KlauCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1. Pokud.......... 2020-09-13 23:47:51

1. Pokud aDDmin něco napíše, je to pravda
2. Pokud se mýlí, a to se nestává, platí bod 1
3.Pokud Addmina osočíte nebo upozorníte na FAKT, že to napsal nevyhovujícím způsobem = označí vás za flamera ať to pravda je či není.
4.Nelíbí se vám ty články dlouhodobě.......nečtěte víc jak posledni odstavec ( z osobní zkušenosti doporučuji, stejně ten zbytek má zkopírované z předešlých 500 000 článků)
5. Pokud se Addmin nedokáže v diskuzi do diskuze ,,zapojit,, tak do ní raději nepiš ( A ne nejsi schopen diskutovat pouze se pouštíš do hádek)
6. Příklad diskuze: Addmine ty nemáš pravdu v tom a v tom a nebo mám z toho jiný pocit. A addminova správná odpověď má znít: Chápu tvůj pocit, ale já mám takové informace z www.YXZ.zdroje tu máš odkaz a přesvěč se sám jestli mi nevěříš.

P.S. vymaž si ty bláboly co máš nakopírované v paměti a začni nanovo, od nuly a bez osobních pocitů(jen analiticky), pak ti tu třeba lidi přestanou flamovat těmi nesmysli jako třeba pravdou.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-13 23:51:23
avatar

Pobavilo
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - komici 2020-09-14 10:31:49

Přesně...pobavilo...číst tady někdy ty diskusní bláboly tady je fakt vtipné....klaus..pobavil, ale spíš než tady si přečti -ehm-na jinem webu pana Obe...začínal jsem čist celé články ,pak už jen konec a pak už jen diskuse. NAROZDÍL od DD( a to jsem opravdu nestranný)ten člověk ten intel má zasunutý v hlavě 100% A nevím fakt mě baví lidi-Copak vám tu někdo podsunuje -KUP TOHLE NIC JINÉHO---NE---Máte mozek tak si z článku ven co uznáš za vhodné,to samé platí o autoru článku,i kdyby tu napsal že země je šišatá a skákejte všichni z okna -taky si vezmeš a uděláš svůj názor.
Nenutí vás kupovat to nebo to..napíše co ví,co si myslí a je vaše věc co si z toho vemeš.
Věty typu ale to tak není,ty jsi tu psal,....blablabla.Jsi posedlej intelem,NVD,ATI.....TAK SI JI KUPTE...tady fandí spíš AMD....NO A???Tak to lidi nečtěte když to víte atd. Jsou tu lidi prostě kteří jen ..blabla..rejpají..........fakt smutné.....mate mozky tak kupujte co chcete ....Mamííííí
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 09:28:59
avatar
Nechcete mi nekdo tvrdit, vcetne pana Stacha, ze jste opravdu verili tomu, ze ty ceny v obchodech budou odpovidat tomu, co ohlasila nVidia?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 09:48:43
avatar
a proč bychom tomu nevěřili, oficiální cena je oficiální cena alespoň doposud tomu tak bylo ...
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 10:37:47

Přesně,když ohlásím cenu tak přece za tu cenu to prodávám.Nebo by to tak mělo bejt a pokud není tak to je už ehmm prodejce!!
Přece nebudu tvrdit prodávám něco za tu cenu a já přijdu do obchodu a zjistím že je to dražší-co si asi pomyslím--jo přesně to--jděte do pr....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 12:00:26

Však ty si tu kartu za ty peníze koupit můžeš přece. Přímo od Nvidie.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 10:46:13

a vyrobci je nikdy moc nedodrzovali, zvlast u karet s vlastnim designem chlazeni nebo OC (coz jsou snad vsechny v te tabulce nahore). a prodejci uz vubec ne, viz tezebni horecka. delas velblouda a konspirace z naprosto bezne zalezitosti, a jeste to oznacujes za podvody a falesne hry na zaklade nejakyho videa na youtube s radoby chytrymi kecy bez dukazu, ktery dokaze natocit kazdej..smesny. jedinej rozdil oproti minulosti je, ze zadne referencni karty nejspis v prodeji nebudou, a ze nvidia prodava FE verzi bez prirazky oproti minulym rokum. ze se ty karty hned vyprodaj a dostupnost bude slaba, je diky te cene a kvalite karet naprosto logicka. otazka spis je, jestli to je omezena serie a pak uz nikdy dostupne na webu nvidie nebudou (coz by se teda dalo povazovat za ne moc OK jednani), nebo se budou prubezne naskladnovat i pozdeji.

a jen tak mimochodem i ceny referenci v obchodech bezne dost litali a malokdo se drzel oficialni ceny. u radeonu dodrzoval oficialni cenu vicemene jen sapphire, asus treba i stejnou referencni 5700xt prodaval po uvedeni do obchodu o 500-1000 draz...a jedinej sapphire drzel rozumnou cenu i treba u 5600xt pulse, karty ostatnich vyrobcu byly take podstatne drazsi...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 11:42:13
avatar
ale dodržovali, minimálně základní reference stály kolem těch doporučených cen vždy ...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 11:58:37

1. a ktera ta karta z tabulky v clanku je zakladni reference? 2. kolik ze stali po vydani 5600xt jinych vyrobcu nez sapphire pulse? 3. referencni 5700 a 5700xt od asusu stala po vydani stejne jak referencni sapphire 5700/xt?

odpovim si sam... 1. zadna, 2. bezne klidne o litr vic nez pulse, 3. ne, o 500-1000 vic nez reference sapphire => tohle je naprosto bezna vec. jen ten clanek z toho dela uplne nesmyslne halo...

jedinej pripad kdy by se s clankem dalo souhlasit, tak pokud by nvidia udelala 1000 FE edic 3090 a 10k FE edic 3080/3070, ktery by se po vyprodani kompletne prestali vyrabet a prodavat na jejich webu. a na tento pripad to zatim nevypada...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 12:06:38

Na overclockers mají například cenu za GeForce RTX 3080 TUF Gaming 10GB GDDR6X PCI-Express Graphics Card - 649,99 liber. A to je včetně jejich 20% DPH. Při aktuálním kurzu (28,87) To vychází bez DPH na cca 15650 korun. Což je s DPH u nás cca 18940 korun. Takže bych si v klidu počkal, kolik budou stát které edice. Protože jak vidno, tak to má každý krám jinak a každý krám na tom má nahozeno svoje.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 11:14:00
avatar
Každý kto veril cenám a grafom v prezentácii, by sa mal dať liečiť.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 11:49:33
avatar
Nič také sa neudeje, minimálne nie po uvedení nových konzol. Za 500€ bude dostupné kompletné riešenie s výkonnou grafickou kartou, to si každý dobre premyslí či dá takú istú sumu len za grafiku, ktorá dramaticky rýchlejšia nebude.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 13:17:08
avatar
No nevím, ten cenový rozdíl zhruba odpovídá běžnému rozpětí reference/lepší nereference, a ten FE chladič mi také nepřijde jako něco, o co by se zákazník měl prát - designově atraktivní, ale hlučnost očekávám na podobné úrovni jako posledně ... ale třeba se pletu. (Pojmu "luxusní" v této spojitosti nerozumím.)
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 13:55:11

Takže ty slevy kolem 50 % z předchozí generace jsou kachna?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 14:14:22
avatar
spíše ty oznámené ceny nebudou reálně na trhu platit, takže v recenzích uvidíš luxusní RTX 3070/3080/3090 s nejlepšími vzduchovými chladiči za těch oznámených 499/699/1499 ale reálně běžně v prodeji budou karty s horšími chladiči za víc a nebo stejně dobrými chladiči za podstatně víc ...

prostě je to hra. NV ti slíbí a v testech ukáže luxusní krásnou RTX 3080 FE za 699, ale schválně jich nechala vyrobit málo, protože je za těch 699 nechce prodávat. A postrala se o to, aby výrobci grafik nedokázaly za těch 699 nabídnout kvalitativně srovnatelnou edici, takže všechny RTX 3080 budou dražší, i ty se základními chladiči. Ty dobré budou o dost dražší, prostě místo 699 počítejte se 799+ atd.

NV ale nechtěla oznámit těch reálných 799 protože by to vypadalo jako u RTX 2000 nechtěla tu kritiku, chtěla dobrý dojem. Tak to vymyslela takhle, je to chytré, je to mazané, je to nahraně zákona (ale NV ty FE karty má, jen prostě jich je a bude omezený počet) ...

neříkám, že to tak 100% bude to se dozvíme tento týden, ale zatím všechno co jsem slyšel a viděl tomu nasvědčuje .... je to chytrá strategie a dává smysl i z hlediska výrobních nákladů na ty karty a udržení marží vysoko, jak NV potřebuje ...

pořád budou RTX 3000 o parník zajímavější než RTX 2000, musí být "výhodnější" protože AMD prostě bude konkurenceschopná, ale jen to nebude až tak dobré, jak NV tvrdí a tváří se, že bude .... za ty oznámené oficiální ceny prostě kvalitativně stejně dobrou nereferenční edici nekoupíš ... a FE verze jsou záměrně kusově omezené.

Prostě bude to dobré, ale ne až tak dobré .... bohužel. Záležet bude i na AMD, to má příležitost hodit NV do AMPERE vidle, protože AMPERE má hned několik slabých míst ...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 14:58:18

pekna teorie, ale nvidia krome sveho webu neprodava grafiky. ti prodavaji vyrobci. marze nvidii nejde z prodane karty, ale z prodanych cipu co si od ni vyrobci grafik objednaji...jestli asus da ten cip na zakladni verzi grafiky nebo za o 150$+ drazsi rog edici je uz nvidii jedno, dostane z toho stejne, maximalne jim muze platit asus extra prirazku za vyberove cipy co zvladaj vyssi OC...

at uz sou FE edice zamerne omezene nebo ne...ale je opet uplne logicke, ze FE edic nebude nekonecne mnozstvi, protoze spoustu cipu si od NV objednaji jednotlivy vyrobci, a take si NV nevyrabi komplet celou FE kartu ve svych tovarnach, ale pcb ji dela nekdo jinej dle jejiho navrhu, chlazeni ji dela nekod jinej dle jejiho navrhu...opet toho nejde udelat nekonecne mnozstvi. dela se tady kauza okolo uplne standardni veci, jedine co je jinak oproti turingu, tak to, ze NV prodava FE edice na svem webu o 100$ levneji a ze to je proste tak dobra nabidka, ze se hodne brzo vyproda. tady opet zalezi zase jen jestli to je limitovana edice par kusu a pak uz se pres web nvidie prodavat vubec nebudou a nebo jestli si ji tam koupis i za pul roku, rok...a ceny v obchodech jsou pak dalsi vec, protoze na to maji vliv i samotni prodejci, kteri radi ceny navysuji kdyz je neceho nedostatek a velkej zajem zakazniku.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 19:48:05

Počkejme si na ceny z obchodů
Já si pamatuju na souboj GTX1060 (nereferenční) a RX480 (k dispozici pouze referenční), kdy i navzdory vyšší ceně za nvidia se daly bez problémů sehnat 1060 edice za oficiální cenu, zatímco referenční RX480 byly u nás všechny dražší než oficiální cena a dražší než 1060. Tehdy jsem tady četl, že nvidia tyto levné edice dotuje...
Pak přišla těžební horečka a ceny letěly nahoru, kdy moje karta najednou stála o 1500Kč víc
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 20:07:54
avatar
Svýho času se 1060 prodávaly i za 11 000

Ale to o dotování ceny 1060 se tu opravdu psalo.
Svetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 20:49:31

Ano, psalo, namatkou treba zde http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/prehlidka-nereferencnich-gtx-1060-6gb-pocty-kusu-ale-zatim-omezene.-jake-jsou.html Konkretne "Nicméně byla to jen NVIDIA která na českém trhu dokázala zadotovat pár karet, které se tak po startu prodávaly chvíli za doporučené ceny." A nebylo to pouze v jednom clanku, staci hledat
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 09:53:40
avatar
Tak především je to opravdová hloupost na kterou neexistoval nikdy žádný podklad. A čas také ukázal, že ty karty stály vyjma těžební mánie pořád tu stejnou cenu +-. Stejně tak jako v nynější situaci není žádný podklad pro to, že by se měl odehrát scénář popsaný zde, kromě tedy toho videa, které je velice pravděpodobně jen výmysl založeý na dojmologii jednoho člověka toužícího po zviditelnění sebe sama na youtube.

Ale je pravda, že je docela sranda si pročíst ty starší témata třeba zde: Odkaz

Hlavně ten zástup zabanovaných účtu každého kdo oponoval.
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 08:53:52

Může mi někdo vysvětlit, proč by Nvidia teď uměle vytvářela nedostatek karet na trhu, když tady bude mít do dvou měsíců konkurenci od AMD a pak se jí ty karty budou samosebou prodávat ještě o to hůř?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 09:17:38
avatar
Nemůže. Nedává to totiž smysl, ale říká to nějaký neznámý Youtoober na internetu takže je to bráno jako pravda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 10:39:16
avatar
aby zvedla cenu ... mám potvrzeno od výrobců karet, že první týdny budou dostupnost minimální, pak se to "zázračně" zlepší .... a je to tak schválně ...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 10:54:52

tak to uz si fakt delas srandu ze? to mi rekni u ktere jine ocekavane karty, po ktere kdy byla pri vydani velka poptavka, to takle nebylo...jak u geforce nebo radeonu...jo prvni varka se vyproda prakticky hned..dalsi lidi musi cekat nez se naskladni dalsi karty. z obchodniho hlediska delat to takle schvalne je ale totalni nesmysl, protoze az se to podle tebe "zazracne" zlepsi, tak uz by tu mela byt na trhu i konkurence od amd. ktera ma byt dle tebe lepsi efektivnejsi za lepsi cenu...dostupnost geforce se nezlepsi v zadnym pripade "zazracne", ale tim ze treba dost lidi si jeji nakup rozmysli a koupi mozna vyhodnejsi konkurenci...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 11:37:43
avatar
s poptávkou to nemá co dělat .... já vím jaké jsou reálné dodávky karet ...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 11:51:29

takze nvidia ceka s dostatkem karet na konkurenci...asi vi neco co my nevime no s takovou ten marketing nvidie je vsechno jen ne genialni...naopak si sama sobe skodi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 19:07:47
avatar
neškodí, kdybyste si přečetl ten článek a podíávl na video, tak to má logiku a NV ví, co dělá ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 11:53:23

A jaké teda jsou podle vás?
Naopak toto prostě odporuje všem obchodním praktikám. Naopak v zámu Nvidie je nasytit trh svými produkty, dokud tu není odpověď od AMD. Čili pokud by uměle brzdili prodej a uměle zvedali cenu, šli by proti sobě a proti svým penězům.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 11:47:58

Moment. Takže Nvidia dodává výrobcům čipy za nějakou smluvenou cenu. Nvidia těch čipů dodá schválně méně, aby se uměle zvedly ceny. To znamená, že výrobci ty karty budou nabízet za vyšší ceny, než by měly být.
A potom se stane co? První nával se prodá a najednou bude čipů dost? Pak tedy výrobci karet zlevní (samozřejmě cena čipů od Nvidie zůstane stejná) ?
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 11:53:49

potom bude cipu dost, protoze vsichni si prece budou kupovat mnohem lepsi konkurenci za mnohem lepsi penize s mnohem lepsi spotrebou...presne na to podle tehle reci NV ceka. je prece nesmysl aby drivejsi uvedeni NV vyuzila k prodeji co nejvice karet, kdyz tu zadna konkurence neni
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 09:41:52
avatar
AMD ukázalo podobu chladiče na nějaké RX 6000 kartě Odkaz je super že tam nedali opět nějaký hlučný blower chladič a raději takový podobný jako je na Radeon VII ale to by mohlo také znamenat že nepůjde o tak super efektivní a úspornou kartu jak si někteří myslí když je na ní stejný typ chladiče jako na Radeon VII což je karta která má spotřebu nějakých téměř 300W ?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 09:47:05
avatar
Tak hlavně chladič na R VII také nebyl nic oslňujícího. Jestli tohle je ten "pokrok" tak už začínám bejt více skeptický.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 10:05:07
avatar
Jj teď jsem koukal na různé recenze a třeba na Odkaz naměřili dokonce 51 dB a to jsem si myslel že by měl být takový typ chladiče tižší než co jsou ty blower chladiče ale tak stále je nějaká naděje že ten chladič nebude úplně stejný pokud jde o hluk
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 21:22:44
avatar
Dovolím si postnout jeden odkaz z diskuze konkurečního webu:
https://abload.de/img/eh592orwkaac6znc7jho.jpg

Odkaz
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Možná na tom něco bude... 2020-09-15 21:27:36
avatar
Dle analýzy v tomto videu (Odkaz) bude mít spíše problém s chlazením Ampere. Analýza též potvrzuje to, o čem DD psal - RTX 3000 FE bude malá várka, zbytek nechá nVidia na ostatních výrobcích, kteří budou mít své karty díky nákladům na chladiče podstatně dražší.

https://www.youtube.com/watch?v=tXb-8feWoOE&feature=emb_logo
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny 2020-09-15 19:06:23
avatar
Jestli si myslíte, že budou nové nereferenční RTX o něco dražší než FE, tak jste na omylu. Jestli si myslíte, že budou drahé, tak jste taky na omylu. Nové nereferenční RTX grafiky budou totiž super drahé. Budou tak drahé, jako ještě nikdy žádná herní grafika nebyla. I takový Titan se může jít zahrabat. Co byste řekli na ASUS Strix RTX3090 za cenu kolem 83.000,-? Že je to přehnané? OK, tak něco levnějšího. Co třeba RTX3080 za 59000,- Kč?
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 19:09:34

Nevím, kde jsi na přišel
Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 668x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 725x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1175x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1111x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1756x
Komentářů: 6