Dostupnost grafických karet AMD Radeon RX 6000 a NVIDIA RTX 3000 je minimální. Ceny strašné. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 28 prosinec 2020
altJe tomu měsíc od uvedení Radeon RX 6000 grafik na trh. Skončila doba hájení. Jaká je situace?

 

 

 

 

Takže skončila tzv. doba hájení novinek na trhu. Mnozí se rozčilují, že při vydání nových grafik AMD a NVIDIA byla dostupnost minimální až žádná. Já ale nechápu, co je na tom tak překvapivého. Není to nic nenormálního. Prakticky až na výjimky tomu tak bylo u každé zajímavější nové generace grafik v minulosti, první týdny byly mizérie. Jenže poté se právě zhruba po měsíci, situace výrazně srovnala a dostupnost karet začala být normální v druhém měsíci prodejů, včetně výběru mnoha různých variant skladem za ceny odpovídající těm oficiálně ohlášeným. A tímhle se současná situace liší.

AMD Radeon RX 6800/6800 XT jsou na trhu přesně měsíc, RX 6900 XT pak tuto hranici překročí příští týden. NVIDIA RTX 3080 10GB je na trhu dokonce už více jak 3 měsíce, RTX 3090 24GB pak přesně 3 měsíce. RTX 3070 8GB pak 2 měsíce a RTX 3060 Ti tento týden dosáhne jednoho měsíce na trhu. Minimálně v případě NVIDIA grafik by tak dostupnost měla být dávno normální a normální by měly být i ceny odpovídající těm oznámeným. Jenže ani zdaleka není.

Prakticky vzato je situace u obou výrobců velmi podobná, jen s rozdílem, že AMD má časový odstup. Karty skladem nejsou, nebývají a drtivá většina poctivých obchodníků ty karty nemá vlastně ani zařazeny do prodeje, protože jednoduše není schopna říci, kdy v případě objednávky, ty karty budou schopni doručit. Jinými slovy, drtivá většina NVIDIA RTX 3000 i RX 6000 grafik jsou v obchodech vedené bez cen, nebo s absurdními cenami, dostupné na dotaz nebo ani na ten ne.

  • NVIDIA RTX 3000 – situace je mizerná, těžaři hrají velkou roli!

Stále platí, že výroba nových 8nm NVIDIA AMPERE čipů není úplně ideální. Sama společnost to přiznává investorům a nepředpokládá zlepšení situace dříve jak někdy v průběhu Q1 2021 nejdříve. A to samo je otázkou, zda vůbec. I tak ale vyrábí statisíce nových karet. Ty však nemíří z velké části k hráčům, kteří se zlobí.

Sama NVIDIA přiznala ve svém hospodaření, že nové RTX 3000 prodává ve velkém (nebo dokonce většinově) přímo těžařům. A není zdaleka sama. Ve velkém své nereferenční modely prodávají těžařům také sami výrobci karet. Tady vidíte část jedné nové farmy osazené 78 novými RTX 3080 od PNY (PALIT apod.):

A takových dodávek je dnes ohromné množství, protože digitální měny jsou zase na vzestupu. Za této situace tak nelze čekat žádné zlepšení dostupnosti RTX 3000 grafik v běžných obchodech. Nějaké malé dodávky (zdaleka neodpovídající normálu) sice chodí, ale ty si zase stahují prodejci a výrobci OEM sestav pro sebe, takže pokud novou RTX 3000 chcete, obvykle s tím musíte koupit celou sestavu, i když zdaleka nejsou ideálně postaveny.

Ceny samostatných karet jsou pak absurdní. RTX 3060 Ti, která má stát nějakých 11 tisíc korun, se prodává klidně za 20 tisíc, totéž platí o RTX 3070. Výkonnější RTX 3080 10GB, která má stát 19 tisíc, se běžně prodává za 30 tisíc. A naprosto absurdní předražená RTX 3090, která je jen zanedbatelně výkonnější než RTX 3080, ale má být za 40 tisíc, se prodává za 46 – 50 tisíc korun. Nevím, jestli je tak pozitivní zprávou, že RTX 3090 karty skladem jsou, protože doporučit je nemůžu vůbec nikomu. Za ty peníze rozhodně nestojí!

  • AMD Radeon RX 6000

                        – situace kopíruje situaci NVIDIA jen časovým odstupem

Nové grafiky AMD velmi překvapily, protože naprosto nikdo nečekal, že AMD dokáže přímo konkurovat RTX 3080 a dokonce v mnoha případech i RTX 3090. Přitom jsou nové RX 6000 efektivnější, a dokonce za zajímavější ceny (alespoň podle těch za které to prodávají/prodávali sami AMD a NV). A velmi povedené už jsou samotné referenční edice. AMD ale tyhle své karty uvedlo na trh později než NVIDIA, kdy RX 6800/6800 XT mají za sebou teprve měsíc na trhu. Navzdory slibům jednoho přímo odpovědného pracovníka AMD, to ale vypadá, že kopíruje situaci NV karet, jen s časovým odstupem.

RX 6800/6800XT i RX 6900 XT dorazily na trh nejprve v referencích, a to v mnoha desítkách tisíc kusů celkem. Byl to největší launch nových Radeonů v mnoha posledních generacích, přesto toto nadstandardní množství ani vzdáleně nestačilo aktuální poptávce. AMD dokonce původně mělo v plánu rychle přepnout výrobu a dodávky GPU ze svých referencí na nereference. Ale poptávka po referencích je tak velká, že AMD oznámilo pokračování jejich výroby až do odvolání. To je dobrá zpráva proto, že v USA se tyhle reference prodávají přímo přes stránky AMD a karty stojí ty oficiální vynikající ceny, o kterých si jinak můžeme nechat jen zdát. Zda ale AMD rozšíří přímý prodej i k nám do Evropy, je otázka. Možná.

Výrobci ne-referencí, pak mají dodávky nových čipů „v obvyklém množství“, ale tohle obvyklé množství teď v tuto chvíli ani náhodou nestačí. AMD navíc tyto dodávky nerozděluje rovnoměrně, ale upřednostňuje některé výrobce a ti upřednostňují některé trhy. Nemáme ale zatím zprávy o tom, že by se RX 6000 ve velkém objevovaly v přímých dodávkách těžařům. V redakci pak už máme pár týdnů nereferenční edice nových RX 6800 XT, ale zatím jsme vám je ani neotestovali, protože do prodeje v ČR se prakticky ještě nedostaly a nevíme, kdy dostanou. Zájem je obrovský. Zatímco NVIDIA přiznává problémy ve výrobě, čemuž se nikdo nediví, protože SAMSUNG nemá velké zkušenosti s výrobou velkých GPU, v případě AMD problémy s výrobou u TSMC jako takové, vlastně nejsou. Problém je jen fakt, že TSMC je naprosto a kompletně vytíženo, další kapacity prostě nemá. AMD tak může jen měnit zadání, co má TSMC na 7nm v jakém poměru vyrábět, ale protože je poptávka abnormálně vysoká u všeho, je to vlastně jedno. AMD vyrábí také obě SoC pro nové konzole a současně i RYZEN procesory a nemá tedy moc důvod upřednostňovat RDNA2 výrobu. Navíc velké NAVI 21 GPU má horší výtěžnost než menší čipy pro konzole či RYZEN procesory, o které je také obrovský zájem, speciálně o konzolová SoC takový, že jsou nedostatkové. Jinými slovy, pokud TSMC nepřidělí při současné poptávce AMD další odpovídající 7nm kapacity, které ale nemá, tak se na dostupnosti nových Radeonů asi nic výrazně nezmění, a to přes fakt, že výroba jede v desítkách až stovkách tisíc kusů už teď. Tím spíše, že poptávka ještě roste, protože nikdo nepočítal s tím, že by RX 6000 dokázaly více než konkurovat RTX 3000 …

Pokud jde tedy o současnou dostupnost RX 6800/6800XT/6900XT karet v obchodech, je to ještě horší než u RTX 3000 a situace se liší jen v tom, že NVIDIA vyšly o pár měsíců dříve, a všichni tak měli výrazně více času představit a zařadit do nabídky mnoho modelů, z nichž prakticky žádný není skutečně dostupný. U Radeon RX 6000 tedy již jsou zařazeny i první ne-reference, ale dostupnost i ceny jsou dle očekávání, a bylo dodáno zatím jen minimum karet. Ale celkem zajímavě se jeví ten vodou chlazený ASUS STRIX RX 6800 XT AiO za 28 tisíc. Dokáže totiž běhat o 10-15% rychleji než RX 6800 XT v základu prakticky tak konkuruje RTX 3090. Bohužel ceny ostatních edic a modelů jsou absurdní, třeba RX 6800 (bez XT) za až 20 tisíc jsou stejný opruz jako RTX 3070 za podobné ceny. Prostě fajn karty, pokud by stály to, co by stát měly, ale za současných cen bych si o ně neopřel ani kolo …

  • Závěr …

Vím jen, že karty se dají objednat, skladem samozřejmě nikde nejsou (na to si počkáme), ale několik objednávek z mého okolí bylo úspěšně a standardně vyřízeno v poslední době a RX 6000 karty dorazily, takže úplně nedostupné RX 6000 také nejsou a v případě některých RTX 3000 je to velmi podobné. Ovšem čekal jsem to u AMD rozhodně po měsíci lepší, než to je. Na cestě jsou ale další dodávky referencí i nereferencí, ale kdy se situace alespoň přiblíží „normálu“ to není schopen v tuto chvíli nikdo ani odhadnout. Výrobci se pak vzhledem k situaci soustředí na třeba jen výrobně na jednu konkrétní edici, tak aby netříštili síly, i když pracují na dalších variantách svých karet, ale nechtějí je zatím ani předvádět. I když CES se blíží a bude tam plno zajímavých novinek.  

Omezení navíc nejsou teď jen na straně dodávek GPU samotných, ale také pamětí, a hlavně dalších komponent pro výrobu komponent samotných, kdy všechno jeden na maximum a výrobci se perou o kapacity a dodávky. Problémem je také doprava, kdy kapacity jsou notně omezeny, jsou výrazně dražší a všechno se tak ještě více komplikuje.

Od výrobců karet také vím, že drtivá většina nepočítá u nových dodávek po novém roce s těmi oficiálními cenami karet, které stanovily AMD a NVIDIA. Nově totiž výrazně zdražilo vše. Výroba čipů, materiál pro čipy, všechny komponenty, všechny vstupy a výrazně zdražila i doprava. Očekávejte tedy že realisticky budou ceny karet běžně o 70-150 dolarů výše, než byly ty ceny v realitě věcí v roce 2020. Rok 2021 je a bude totiž mnohem mnohem dražší … možná pokud by opadla poptávka, ceny by tolik nerostly a výrobci by začaly bojovat o zákazníky. Ne jako teď, když zákazníci bojují o karty. Ale vzhledem k tomu, že poptávka teď převyšuje nabídku v mnoha případech a výroba tak zdražuje i proto, že se někteří výrobci přeplácí v tom, aby dostaly přednost v kapacitách, tak tohle všechno se do cen výsledných produktů musí projevit. A grafické karty zdaleka nebudou jediné, které tohle zdražení všeho postihne …

Chtěl bych mít pro vás lepší zprávy, ale nemám. Situace, jaká nyní je, bude nějakou dobu pokračovat. Poptávka je prostě ohromná a nedivím se. Kolegové a známí z businessu hlásí, že ještě nikdy neměli tolik zájemců o grafiky za 20 tisíc+, dražší CPU, desky apod. prostě věci, které se dřív prodávaly po desítkách kusů, jsou najednou žádány minimálně po stovkách a výroba na to plánována prostě ani nemohla být. Možná za 2-3 měsíce se věci trochu uklidní, ale i tak ceny budou výše, protože zdražuje všechno. Navíc vzhledem k soupeření výrobců o výrobní kapacity se dá očekávat další vzestup cen v dalších letech. Jedinou dobrou zprávou je, že se za to všechno chystají velmi zajímavé grafické produkty – mobilní i desktopové v roce 2021. A vývoj na dalších generacích pokračuje a chystají se velké věci a tvrdé soupeření a velké technologické a výkonové skoky. AMD je evidentně plně zpět ve hře a RDNA2 je pořád jen začátek (připodobnil bych to k RYZEN 2000 sérii, takže RDNA3 a RDNA 4 alias ZEN 2 a ZEN 3 v GPU světě, to bude teprve něco). NVIDIA tak ví, že musí reagovat (a údajně výrazně změnila plány) a Intel také něco chystá. Zadarmo to ale nebude … každopádně grafický mainstream za 10+ tisíc a high end za 30 tisíc, tohle bude běžná realita …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 00:06:26
avatar
Nevidím žiadne zdroje k tvrdeniam o dodaných kusoch, nič. Pôsobí to veľmi neprofesionálne.

Podľa výrobcov nereferenčných kariet (MSI) do dnes AMD nedodalo karty - “Despite almost a month passing since the launch of Radeon RX 6800 cards, the supply of graphics cards is still non-existent.” Web videocardz zhodnotil launch AMD kariet za horší ako NVidia. Nemecký Proshop, ktorý predáva v dalších 7 európskych krajinách zverejnil konkrétne čísla. V skratke: z 2930 objednaných kusov RX 6800 boli výrobcovia schopný dodať 4% (117 kariet, z toho 100 referencii) a z 2513 objednaných RX 6800 XT 1,7% (42 kariet 25 referencii). To spolu nie sú ani dve stovky a to sa bavíme o obrovskom Nemeckom trhu a dalších siedmych krajinách.
zdroj: https://videocardz.com/newz/msi-focusing-on-radeon-rx-6000-gaming-series-only-other-series-currently-not-planned-due-to-lack-of-navi-21-gpu-supply
V Hardware Unboxed sa zhodli, že za vysoké ceny je zodpovedné AMD a zbytočne si kazí povesť. Nereferenčné prevedenia sú ďaleko za hranicou +50$ a je jedno či ide “dvorného” úpravcu alebo nie. Stačí si pozrieť posledné Q&A na YouTube. Situacia je ďaleko od tvrdenia “objednáš a do pár dní máš doma”. Síce je AMD znovu konkurencie schopné, ale pre zákazníka sa tým absolútne nič nezmenilo, skôr naopak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 01:29:03
avatar
v článku píši, co jsem se dozvěděl od svých zdrojů a co vím z první ruky ...

to je hezké, že se na HWU shodli, ale oni do toho nevidí, karty neprodávají ani nevyrábějí, takže jen střílí od boku názor ... já vím že AMD za ty vyšší ceny zodpovědné rozhodně není, za vše může současná poptávka a zejména nová cenová realita zdražení všeho včetně dopravy .... prostě situace se změnila a nové dodávky všeho jsou za nových podmínek a převis poptávky nad nabídkou to ještě zhoršuje ....
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 10:32:41

tak pises neco o desitkach tisic radeonu a tady mame cisla ze v nemecku se dodali necely dve stovky kazdopadne je to uplna silenost, ja uz se rozhodl sondovat bazary a pokud narazim na nejakou 2070(S) za slusnou cenu, tak beru tu. 3060 ti by byla sice super, ale za vic jak 13k je to uplnej nesmysl. dostupnost konkurencni 6700XT vidim jako mizivou i kdyby ji amd v tom lednu predstavilo. realne to vidim tak, ze zlepseni dostupnosti nebo cen muzem cekat nejdriv na podzim pristi rok...jedine by bitcoin padl extremne na drzku, ale to taky necekam.
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je ale OK 2020-12-29 11:41:57

lebo výrobcovia HW tradične uspokojujú trhy v poradí

1. USA+CAN
2. JAP
3. krajiny platiace EUROM +UK
4. Čína
5. krajiny EÚ bez EURA
6. zvyšok Európy
7. zvyšok Ázie


Momentálne kvôli doprave je Čína pre EUROzónou
A aj v rámci Eurozóny existuje prioritizácia GER+SPA+ITA+FRA
pre zvyškom.

Teda Aj GER dostáva len to, čo ostane po uspokojení doypztu v USA+CAN+CHN
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 13:34:01
avatar
Nehnevaj sa, ale sme na prelome 2020/21 a ty ako zdroj uvádzaš: “co jsem se dozvěděl od svých zdrojů a co vím z první ruky ...” Nikdy nebolo jednoduchšie na zdroj odkázať ako dnes, takže toto neobstojí u nikoho.

Stále ako dôvod nedostatku kariet uvádzaš vysoký dopyt, ale ten je momentálne nepodstatný keďže AMD očividne nebolo schopné napríklad spomínanému MSI v priebehu mesiaca dodať ani kus. Ostatný výrobcovia vzhľadom na neschopnosť dodať čo i len kus nebudú na tom o nič lepšie. Za ceny nieje zodpovedný nikto iný ako AMD. Nikto iný nemá tu moc aby to kontroloval. To čo si opísal ani zďaleka neopodstatňuje odporúčané ceny výrobcami a to nehovorím o predajcoch. Sapphire Nitro+ +50$ vs +150$.

Myslel som si, že Hardware Unboxed budú určite horšie informovaný ako DD. Chcelo by to trošku sa odosobniť a viac nadhľadu, takto zbytočne degraduješ svoju prácu a čas, ktorý si tomu venoval.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 17:09:32

maximalne s tebou suhlasim!

dovolim si skopirovat aj nieco z videocardz clanku, kde sa pise ---- "if we were to call the NVIDIA RTX 30 release a paper launch, then the RX 6800 launch was still in a ‘cellulose’ state. " = svata pravda. RX 6000 seria bola najhorsi launch doteraz, ale pamatam si na tie odkazy na Twittery, ze nic take sa nebude konat ako launch novych kariet od nvidie.... RTX 3000 sa daju zohnat aspon sem tam sa objavia v noci na eshopoch po 5 ks ale 6000 seria od AMD vobec. Nic ine necitam, len vyhovorky preco amd tak a preco onak a za vsetko moze nVidia a najvacsi vtip je R5 5600X za 325 Eur 6 jadro koncom roka 2020 za 325 eur... nonsens.

uz nech sa naskladnia RTX 3060 a RTX 3060ti
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 21:00:04
avatar
No tak, jen to řekněte, jak se ten člověk jmenuje, jmééééno!
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 10:56:43

A vy teda karty prodavate nebo vyrabite nebo taky strilite od boku?
Alarik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 00:38:09

Pro AMD je a bude výhodnější z jednoho wafferu udělat 550 čipletů do Ryzenu s velkou marží než 100 GPU s drobkama. Nemluvě o výtěžnosti. Plus APU pro konzole ukrajuje z kapacit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 01:30:13
avatar
yep ....

pokud se TSMC nerozhodne přidělit AMD další kapacity není šance na to, že se něco výrazně zlepší, proto AMD usiluje o veškeré 7nm a 6nm kapacity, netlačí se na 5nm protože ty už si pro sebe rezervoval Apple atd.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 10:37:30

80% vsech 5nm kapacit u tsmc...i qualcomm zacal kvuli tomu vyrabet novej snapdragon na 5nm procesu u samsungu. nezbyva nez doufat, ze samsung vyladi svy procesy i pro velky cipy jako gpu (ani ten snapdragon neni zadnej drobecek) a tsmc bude mit poradnou konkurenci, jinak nasledujicich par let bude pro desktop pc a hrace opravdu smutnych...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 18:13:38
avatar
Smutných? To snad ani ne.
Smutné to bylo poslední dekádu před vydáním Zen, když měli Intel a NV prakticky monopol.
Teď to je a bude výrazně zajímavější a veselejší. Bohužel není jisté jak moc drahé to bude. Zatím to vypadá dost nejistě...
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-03 18:43:39

Ono je potřeba si také všimnout proč je tak velká poptávka. Protože konečně nové generace něco přináší, že?!

Takže přát si, aby nová generace byla nic moc a drahá(od výrobce), s tím, že to alespoň půjde koupit protože to nikdo nebude chtít. To mi přijde krátkozraké.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 02:16:21
avatar
Citace:
digitální měny jsou zase na vzestupu.

Ano, je tady opět, znovu a zase pravidelná a další bublina.

Platí ale pro ni to stejné jako pro všechny předchozí - není to normální stav a nebude se opakovat. Amen

A já už opět lituji, že jsem se vůbec kdy pouštěl do nějaké těžby, protože jste měl pravdu - nevyplatí se to, jsem POUZE na trojnásobku toho co jsem vložil = těžký fail. Ještě že ostatní Vás tu alespoň poslechli a tak takovou pitomost neudělali. Budiž já odstrašujícím a špatným příkladem pro všechny. Ještě jednou Amen!
Alarik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 10:06:43

Měl jsi koupit akcie AMD před 5ti lety, když byly za 2 dolary a teď jsou na 35ti násobku. Lepší a ekologičtější investice.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 11:08:58
avatar
co je na výrobě čipů ekologického? Není to náhodou právě svinstvo vyžadující drahé kovy, speciální zeminy a hodně vody?

Než zas budu village idiots špatně pochopen: nejsem ekoterorista, naopak tím narážím na jedince, ktěří tvrdí, že jedno je snad více friendly s přírodou, protože to ani náhodou
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 12:03:56

LOL, odběr elektřiny na težbu Bitcoinu (jen samotného BTC) je stejně velký jako ho má celá ČR! Takže je výroba čipů daleko více friendly. Jsem si všiml že jediný village idiot si tu ty. Pod každým článkem jsou tvoje pseudomoudra, jak je všechno špatně a jen ty to víš nejlíp.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 13:17:44
avatar
když je jedno "ekologičtější" než druhé, tak to ještě neznamená že je to "ekologické". To že nic není absolutně bez chyby naopak znamená objektivitu, protože bez chyby obvykle věci ve skutečném světě nejsou. To, že se ti nelíbí že něco není na 100% dokonalé protože jsi fanda té značky tak to je mi líto, ale já kvůli tobě nebudu lhát, aby si se jako mohl cítit lépe.

A všimni si jedné věci - přestože mě otevřeně urážíš, odpověděl jsem ti slušně. Mám já to ale svatou trpělivost, třeba zde jednou také dospěješ. Přeju ti vše dobré do nového roku
Savagi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 22:19:02

Klasické fiat měny běží na serverech, které jedou na “vzduch”? Prosím zamyslete se dřív než placnete nějakou blbost. Většina klasických peněz je dnes elektronických.
Jsme v 21. století. Argumenty typu neekologicky a financování terorismu nechte do zpráv v televizi.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-01 09:29:52
avatar
Ano, máš recht.
Ale když vypneš servery s FIAT měnami, tak chcípnou i kryptoměny.
A naopak: když vypneš krypto, FIAT pořád jedou.

Krypto je závislé na FIAT, ale FIAT jsou nezávislé na krypto.
A v tom je sakra sakra rozdíl.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-01 05:27:53
avatar
super, dejme tomu že máš ve všem pravdu. Jak to ale souvisí s tím, proč by si nemohli těžaři kupovat grafiky na těžbu mi jaksi uniká.

Když nikdo nedostane kartu na hraní her, tak se fiat měnám přece taky nic nestane

Tady každej offtopicuje jak může, ale článek je o dostupnosti grafických karet
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-01 09:33:35
avatar
Reagoval jsem na to, že FIAT běží na serverech a tedy taky žerou kvantum energie. Toť celé.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 12:05:29

Já měl akcie AMD ale prodal je za 14 USD. Moc brzo. Ale zato jsem si koupil za 32 USD TSMC a zatím paráda. A Bitcoin jsem si také koupil. Jednou bude za 100K USD nebo i více.
Maran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 19:23:37

Měl jsem to v úmyslu, ale podělal jsem to. čekal jsem, že se vyšplhají tak na 22 dolarů, takovýto úspěch AMD nečekal nikdo.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 03:08:07
avatar
A co RX 6700XT, v lednu bude akorát paper lunch a ty super ceny o kterých si psal už taky platit nebudou? Tam by mohla být lepší výtěžnost a taky jsou ty čipy menší než u 6800 série.
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 03:00:04

Říkáte že mám kontrolovat AMD obchod s 6800xt a je nějaká šance že půdou objednat ? potřebují 2x6800xt můj pc a od dcery
Shylock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 11:13:42
avatar
patro.cz....
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 04:20:58
avatar
počkej si pul roku Za ty ceny co tam napálí to koupi jen idiot každeho jednoho težaře bych nakopal do řiti !
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 16:24:22
avatar
máte ode mne + za to, že je alespoň nechcete hned vraždit, když Vám teda "berou" (ač si za ně zaplatili) grafiky, na které Vy přece máte právo, protože je chcete používat k tomu nejsvětějšímu a společnosti-prospívajícímu účelu - hraní her.

A teď nám sem hoďte tu ohranou o "vědeckých účelech"

Přitom stačí přestat brečet a půl roku počkat když na to teď "nemáte" . Tak to dělám já, protože dle některých na diskuzích na jiných webech jsem prý "socka" jináč bych si šel pro tu 3090 které skladem jsou. Jop beru to, nehádám se, jsem teda "socka", a proto počkám, nebudu kvůli tomu ale brečet ani nikomu nakopávat gluteus maximus
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 00:51:18

Socka bych neřekl spíš někdo kdo chce rozumný výkon za rozumný peníz ,také jsem chvíli koukal po 3090 ale po všech recenzích Tech pár procent za tak velký příplatek proti 3080 nebo 6800 xt se neoplati
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-03 18:52:54

Hele Machina, "nejsvětější" důvod to není, ale je to důvod kvůli kterému se ten produkt vytvářel. Jde tedy o prvotní určení tohoto produktu. "Herní karta" na hraní her.
Pokud chceš "počítat", tak si kup výpočetní model, ten je pro to určený. Taky je dražší, protože se předpokládá, že ho majitel bude používat na získávání peněz.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny 2020-12-29 05:09:36

Tohle pojede minimálně rok. Holt jak se objeví na inzerátu Vega 56 koupím podvoltuju a můžou si ty krámy za více než 10tisic strčit dospic. Představa že vyplaznu jen za grafiku co za desku cpu a ramky.No uvidíme co přinese gpu 6700 a
cpu 5600 v lednu. Maximálně postavím pc na předchozí generaci cpu a gpu.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 16:29:51
avatar
Vega 56 od sapphire, třeba pulse je dobrá volba. Jde to přeflashovat na Vegu64 a jak píšete pěkně potunit. Je to napůl cesty mezi RX580 a 5700XT s tím, že hlavně v 1440p je to blíž té 5700. Já jednu sehnal za rovných 5000. S odstupem času se ukázalo,že to je o 15% lepší jak 1070ka.

Doufám, že nemáte pravdu a prorokovaný rok se nenaplní, nicméně kdybyste tu pravdu měl, budu čekat dál s Vámi
rudi6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 19:00:05

Ja by som možno mal na predaj SAPPHIRE VEGA 56
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 03:46:24

To zní zajímavě, jakou cenu si představujete? Stáří karty? Těžba či hry?
erotel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 08:49:48

No chci RX 6800xt,ale vypadá to,že si objednám vodní blok na svou RTX2070 v číně(nikdo jiný ten blok na moji kartu nedělá) a další rok vydržím.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2070 2020-12-29 10:48:00
avatar
podívej se tady na 2070 . v DE toho je dost - --
https://www.mindfactory.de/product_info.php/Corsair-Hydro-X-Series-XG7-RGB-20-SERIES-GPU-Water-Block--2070-FE-_1310918.html
erotel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 14:57:05

mám tuhle https://cz.msi.com/Graphics-Card/GeForce-RTX-2070-ARMOR-8G-OC.html
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 09:30:52

Já objednával 6800xt nitro, prý dostupnost asi polovina ledna. Otázkou bude, za jakou cenu. Teď aktuálně tam je asi 20700 s daní. Mohu taky objednat 3080 s vodním blokem (26k), který bych asi stejně dával na tu 6800xt a pak mě to výjde na velice podobné peníze. No a teď přemýšlím do čeho jít, jelikož 6800xt má SAM, jenže 3080 má cuda (to více využiji v davinci resolve). Nicméně asi na 99% dopadne ta nitro, jelikož 3080 teď kupovat je holý nesmysl (10GB VRAM a hlavně ten příkon). Grafiku bude vytížena na 80% hraním her, video editing asi jen 20% max. Mám 5900x
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 11:06:23

Ja chci také 6800xt nitro a za 21 tisíc nádhera kde se dá predobjednat popřípadě jiné modely na normální cenu ?
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 11:18:15

Pokud budete mít možnost sehnat někde za slušné peníze referenci, to jest do dvaceti tisíc, tak berte tu, jelikož v dohledné době asi pod 25K tuto kartu v nereferenčním provedení nekoupíte.

Výkon je prakticky stejný a teploty si můžete stáhnout podvoltováním. Mě jede moje referenčka při maximální zátěži lehce pod 70°C a žere maximálně 205W. A to prosím pěkně bez snížení výkonu. Otázkou je, jestli ty reference budou pořád vyrábět a nabízet za tu stejnou cenu jako na začátku prodejů.
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 11:25:18

Já mám firemní účet u atcomp, takže tam. Mám objednané 3 kusy nicméně možná jeden bude volný, jelikož jeden kolega si to rozmyslel a počká na 3080ti. Nicméně stále nebudu vědět přesnou cenu, dokud je nebudou mít skladem
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 13:30:01

Uvidíme jestli to bude 25 tisíc tak to je nesmysl jelikož k tomu potřebuji vodní blok
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 11:29:15

Zatím se jako normální člověk k žádné nedostanou aniž bych co 2 sekundy refresoval a předobjednávky nechcou dělat , takže jak se naseru tak nekupim AMD ale nvidii únor březen 3080 ti už mě to začíná srát jak se chovají obchody but předražené nebo nejde udělat předobjednávka
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 14:18:31
avatar
nechci ti brát nadšení ale myslíš že 3080ti bude za normální penize :-) a normálně k dostaní . to těžce pochybuji bude to ještě horší jak tedka . Ale přeji ti at ji máš .
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 00:53:50

uvidime jak to bude nejhuř 3090 a nebo se na to vyseru uplně ,ta moje stařička vega 64 nitro ,at se AMD vyprdne na konzole a vali raději cpu a grafiky do stolnich kompu ,stejně za ty konzole maji banan marži !
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 11:49:02

Bohužiaľ, situácia sa zlepší až v momente, akonáhle začnú padať kryptomeny. Lenže to sa tak skoro nestane, naopak, zrejme došlo k zásadnému zlomu. Čo je tým zlomom? Jednoznačne Aféra Pornhub, kde daný web musel premazať 75% svojho obsahu, no zároveň ho Visa a MasterCard odrezali od platieb a ten web v záujme prežitia začal akceptovať platby kryptomenami.

Výsledok asi bude rovnaký ako u všetkých technologických vymožeností. Akonáhle sa toho chytil XXX obsah, tak sa to proste presadí bez ohľadu na konkurenciu...
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 13:06:01

Jasně chápu ale stačí tak málo jenom ať výrobce prodá jednu kartu na občanku a je hotovo ale místo toho se tvari že dělají maximum přitom banán
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 15:17:59

jenze tohle neni na vyrobci ale spis na prodejci. no a jasne, ze alza radsi proda novou grafiku se starym intelem v sestave, kdyz by ty intely jinak nemela sanci nikomu udat...a jestli jeden clovek koupi 20 karet nebo 20 lidi po jedne jim je taky jedno.
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 18:01:03

jo jo proto czc a alzu nakopat do prdele hlavně za ty ceny :-)
Maran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 12:21:44

Snad svou RTX 3080Ti koupím v pěkné nereferenci pod 33k do konce března.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 17:39:09
avatar
za skoro stejné ceny se aktuálně prodávají ( tedy pár minut po tom co přijdou na sklad těch pár ks.) ty pěkné nereference 3080 jako např. ta od MSI - Suprim X - za 32k byla jak je vidět např. zde: Odkaz takže bych čekal že ty 3080ti ve stejně pěkné nereferenci budou minimálně tak za 40k
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 15:55:13
avatar
Stále mě zaráží to neuvěřitelné pokrytectví.

pálení elektřiny na crypto - fujky
pálení elektřiny na paření - mňamky?

Co je větší zvěrstvo - pálení elektřiny pro chod sítě, nebo pálení elektřiny pro svou vlastní zábavu?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 16:37:15
avatar
na pařanském webu pochopení nenajdeš. Přesně na tohle jsem tu posledně dostal absurdní odpověď, že hraní je prevence deprese, osamění a dalších spousty faktorů prý akor teď při lockdownu.

To že pití alkoholu, sex nebo cokoliv jiného na to může fungovat stejně/lépe si nedokáží pařani představit, protože hraní her mají hned před/po sledování porna na prvním místě
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 16:48:42

ja si ke hrani rad otevru lahvace...a dost lidi hraje jen kdyz sou zhuleny
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 18:35:29
avatar
posledních pár let ty hry nestojí za nic, takže to chápu. Já pocházím z doby kdy se člověk na hraní zhulit nemusel a naopak se na ně ještě těšil. Jsem vděčný za to, že tyhle doby pamatuji, ale na stará kolena už hulit kvůli hrám nezačnu
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 12:20:25

V tezeni se nevyznam, tak se třeba pletu. Ale tak nak sem cekal ze to jede 24/7 na 100% výkonu. Což se s žádným pařením podle mě nedá srovnat, ale jak říkám třeba se pletu, v těžení se nevyznám. Jinak proti těžení nic nemám.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 17:43:05
avatar
tak Vám řeknu tolik, že se podtaktovává jádro a přetaktovávají paměti + podvoltovává se na co nejnižší spotřebu.

Výsledkem je, že třeba taková RX580 s TDP 185W kterou má pařan přetaktovanou a limit posunutý žere řekněme +-200W. Teploty kolísají neustále nahoru a dolů, což víme že tohle čipům neprospívá. Zároveň max teploty letí třeba k 80-90 stupňům.

No a RX580 poladěná na těžbu má kolem 100-110W max a teploty třeba kolem 50 stupňů.

Tak a teď tohle vysvětlujte gaming joudům, kteří si myslí že karta mučená OC a jen hrami je lepší volba. Ale to máte jako se vším, čím méně má někdo nformací/zkušeností, tím dřívě a pevnější má na věc názor Odkaz. Nicméně tak jednoduché to není, samozřejmě blb nastaví i těžební kartu blbě stylem co nejvíce OC i za cenu 0.1Mhs/s
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-01 09:36:44
avatar
No ale pořád je to o tom, že je sakra rozdíl když ti běží karta 24h 7dní v týdnu na 100-110W a když jí hráč šoupne klidně na 200W (což nemá po celou dobu hraní) na 8h = extremní pařan.
8*200*7 = 11200W
24*100*7 = 16800W

A to se tu bavíme o jedné kartě.
Těžař nemá jednu kartu.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 19:33:28
avatar
to máte pravdu, já ale v tomhle příspěvku řešil něco jiného - poškození/"ojetost" karet, která prostě dle mého v uvedených dvou příkladech je lepší po těžbě než po extrémním gamerovi. Ale jak jsem psal, neměli bychom takto zobecňovat. Já střelil svoje RX580ky 4Gb po těžbě klidně přátelům a vím, že jsou všechny v pohodě a na jedné sám hraju. Ty karty jsou v lepším stavu něž od někoho, kdo na tom roky pařil.

A mimochodem, uvažovali jste vůbec,že na těch kartách po těžbě se hraje? Tím chci říct, že jejich životní cyklus nerovná se "jen" těžba,ale "hraní A! těžba". Tím chci říct, že pokud těmi kartami po těžbě uspokujuji potřeby hráčů, tak tím "zachraňuji" spousty nových grafik kterých by na trhu bylo méně protože ti lidé by si je šli koupit kdyby nebyly dostupné takovéto levné grafiky - po těžbš. Ale to už samozřejmě haterům nedochází
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 21:30:00

Nemůžu si pomoct, ale na Váš odkaz a poukazování na hatery, Village idiots a podobné termíny bych přirovnal text jedné české kapely "každá země, kde se moc mluví o svobodě je podezřelá".
Možná by jste měl s tím poučováním začít u sebe. Indície k tomu přímo vybízejí.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-01 05:22:38
avatar
nic lepšího než ad-hominem nemáš? Víš je úplně jedno jak mluvím nebo že si myslíš, že jsem arogantní idiot. Věcné argumenty mám, zbytek prupovídek je nepodstatná omáčka a signature hlášky. Chytrý človek je dokáže odfiltrovat a jít právě po tom sdělení (btw většina z nich je ironie, ale slepici to nevysvětlíš), idiotovi záleží víc na formě než obsahu. K jaké skupině patříš? Vidím jen ad-hominem, přirovnání k nějaké kapele a absolutně žádnou návaznost na "opotřebovanost" grafických karet o které jsem ve svém příspěvku mluvil.
A jaké poučování? Píšu svůj názor. Poučuješ jenom ty mě a osobními útoky. Kdybys byl schopen racionální diskuze, napíšeš svůj názor k tématu tj. bez útoků vysvětlíš svůj názor k tématu a podpoříš ho argumenty, jako jsem to udělal já. Nic z toho jsme se ale od tebe nedočkali -> opravdu si nemůžeš pomoct. Proto vyhledej raději odbornou pomoc
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 17:57:40
avatar
Pro jaký chod sítě?
Tady nikdo nejritizuje elektriku kterou spálí routery a switche aby síť fungovala, ale to, že se nechávají 24/7 jet grafiky vyrobené pro hráče kvůli nějakému nesmyslu typu pyramidová hra, kde nejvíce vydělá ten, který bezúčelně propálí nejvíc kW elektriky

Jak píše správně MACHINA, na webu pro hráče nemůžeš čekat, že někdo bude mít pro takovéhle pokrytectví pochopení.
Kdyby nás těžaři neokrádali o herní GPU, možná bychom nějaké pochopení našli (i když o tom pochybuju), ale minimálně by nám to bylo fuk. Takhle jsou těžaři škodná a poslední dekádu v podstatě nepřítel číslo 1.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 18:48:02
avatar
Chod krypto sítě nebo jak to nazvat. Tady to chápu.
Těžba je o ověřování transakcí a odměny za toto.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 19:36:04
avatar
to ehm právě klasická těžba není, takže můžete začít hatovat ještě víc
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-01 09:36:23
avatar
Hmm a co je v mém příspěvku za ten tzv. hate?
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-05 15:14:47

Jedna grafika pod zátěží pár hodin denně na hraní
78 grafik které jednou naplno 24/7/365
...hmmm co je větší zvěrstvo je snad jasné ne?
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 20:34:09

Karty nejsou, protože prodejci všechno perou do "svých" sestav.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 21:53:12
avatar
Takže ceny se srovnají ,až budou karty dostupný a na skladech, takže možná touto dobou příští rok nejdříve, udělal sem dobře stou rtx 2070 super za 13000 ve výprodeji, všechny karty jsou ted vyprodaný doslova a každej sleduje bazar, chtěl sem ji střelit, ale rozmyslel sem si to - naštěstí
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-29 22:02:52
avatar
Já těď splašil z druhej GB 1660 super na moje fullHD 144hz.. na něco novějšího nemá vůbec cenu čekat...
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ztracené karty 2020-12-30 00:03:41

Tak se prý našlo 500000 karet.

Odkaz
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 10:33:20
avatar
super apríl, tedka kolik lidi se chytne . maš u mně bodík

palec dolu OMG , nemocný člověk .
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 02:39:36
avatar
Na ten kontejner musím zareagovat...Je to beztak kachna. Do jednoho kontejneru nenarveš 500 000 Grafik ani kdyby ses posral. Nenacpeš to ani do pěti...Na půl milionu grafik by ti pravděpodobně nestačilo ani deset kontejnerů. Jináč kdyby se nejednalo o hoax tak by to jen potvrzovalo to co DD říkal... Že Nvidie vyrábí do zásoby a na nový rok se zázračně objeví v obchodech hafo grafik. Takže uvidíme jak to dopadne. Sám jsem zvědavý. A hlavně mě zajímá kdy se konečně zvednou dodávky všeho od AMD. Je to strašné. Chci nové konzole, Ryzen a RX 6800XT a NIKDE není nic dostupné! Německo, Nizozemsko, Francie, Anglie, Česko... Nikde není nic k sehnání...Jedině z USA tam už to vypadá trošku lépe a občas se to dá sehnat za cca o pár procent vyšší ceny (cca 20-30% oproti doporučeným ). Všechny tyto produkty se dají sehnat na ebay od skalperů ale ty částky by jim platil jedině idiot. Raději nechám ty peníze hnít na účtě a rok počkám než živit takové tasemnice.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 15:13:29
avatar
Procáky 5xxx od AMD jdou sehnat. Ale doba dodání je 3 týdny.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 03:21:14
avatar
jo pul mega karet se ztrati zahadně
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nedokážu 2020-12-30 04:14:29

extrapolovat, kde bude při té expanzi lidské hlouposti lidská populace za 50 let. Zdroje se nezvratně vyčerpávají, lidská populace se množí, jak komáři nad bažinou a lidská debilita, hloupost a lenivost se šíří jako mor ve 14. st. Zaplať bůh, páč životní styl lidské populace je pro planetu neudržitelný. Absurditu této civilizace nevystihuje nic lépe než je Bitcoin, nereálná virtuální pseudoměna, vytvořená nikým, něčím a nenesoucí jakoukoliv reálnou hodnotou. Hodnota 1kg brambor je pro dnešní mileniáli nula, ale až nastane skutečná krize, tak zpovykané lidstvo pozná skutečnou hodnotu věcí. Sorry, ale tak to je, dnešní generace mě nezájmem o cokoliv (těch pár geniů to nezachrání) složitého, ta všeobecná nevzdělanost a nezájem o společenské dění bohužel utvrzuje v tom, že vrcholu civilizace jsme již dosáhli. A jen tak mimochodem, kdyby vývojáři Cyberpunku 2077 měli na starost let na Měsíc v 60. letech, tak Saturn V nevyletí výše, než je vrchol Eiffelovky. :-)
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 08:40:03
avatar
Tak ta hra je mnohonásobne zložitejšia ako SW riadiaceho počítača na Apollo 11. Apollo malo tisícky riadky kódu, kde v prípade cyberpunk to budú pravdepodobne milióny. Originálne zdrojaky Apolla 11 https://github.com/chrislgarry/Apollo-11 samozrejme celková zložitosť projektu Apollo bola niekde úplne inde
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 09:21:22

Složitější neznamená sofistikovanější. V programu Apollo věděli naprosto přesně, co který řádek kódu či paměťová buňka má na starost, měli k tomu havarijní manuály, všechno až do puntíku. Bojovalo se o každý byte paměti. Kdežto v CDPR to dnes funguje asi takto:
"-Hele, Czcibore, ten modul na nahodilé chodce nějak blbě funguje, chodci vaporizujou už po 10 metrech, lidem to vadí. V tom zdrojáku nejsou skoro žádný komenty! Co dělá ten vstupní parametr znikają_gdy_idziesz? -To dělal ještě Kondrat, a ten už tu půl roku nedělá, já o tom nevím nic. Nechal tu k tomu jen tenhle 4stránkovej word, tak do toho koukni, třeba to pomůže."
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 19:18:37

Tak to tě zklamu, ale Eifelovka je 3x vyšší než Saturn V.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 09:33:50

Vývoj je pozitivní i negativní zároveň. Pozitivní je, že svou současnou grafickou kartu bych byl teď schopen střelit jen s minimální ztrátou oproti ceně za jakou jsem ji před 3 roky kupoval. Negativní je, že při pořízení byť je o pár desítek % výkonnější náhrady, by se mi pěkně provětrala má prkenice... Pokud by tedy bylo co pořizovat, že...
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 10:08:43

Ta situace ohledne gr karet a konzoli se jen tak nezlepsi ta poptavka je takova ze dle meho nazoru bude odbaveni trvat mesice jen co mam info tak pri uvedeni 6800xt udelali lidi 1000 obednavek za minutu tak odhaduji ze min 2x vic lidi v cesku ji chce a kolik ji dostalo ?? Cca 100 a 1900 lidi je nasranejch

btw ta karta ma potecial me boostuje v pohode 2550MHz ale to referencni chlazeni je sice dobry ale na vetsi pretaktovani to chce bud lepsi chladic nebo vodu.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 12:50:33

Ale zase se zjednodušil výběr hardvéru. Namísto toho, aby se člověk musel přehrabovat desítkami nebo i něco přes sto či dvěstě produktů, tak stačí zašrtnout "skladem", a má to pěkně na jednu stránku.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6800xt skladem 2020-12-30 11:40:03
avatar
POWERCOLOR Red Devil AMD Radeon™ RX 6800 XT 16GB GDDR6 Limited Edition skladem za 28000,-18ks :-)
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 12:25:00

No nekup to za 28k
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - trochu mimo 2020-12-30 12:47:06
avatar
Ahoj, netuší někdo co se děje s Ryzenama s IGPU do AM4?
Nikde nejde nic sehnat
Oldis22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 12:57:40

No klasika,
ted nic neni, kde je tak o vic jak litr vyse :/
snad ze to brzo prezene...pac ted kdo chce AMD tak vezme radeji cenove vyhodnejsiho Intela...

PS: pak je i blby to ze kdo nesleduje aktualni situaci tak haze spinu na AMD ze je pekne predrazeny atd.. lidi nechapou ze se existuje neco jako nabidka/poptavka system...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 17:44:10
avatar
Ono to není jen o házení špíny.
Zen 3 jsou předražené až běda už od AMD, a když se k tomu přihodí ještě poptávka převyšující nabídku a předkupníci, tak ty ceny jsou úplně nesmysl...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 23:42:22
avatar
nejsou předražené, jsou stále velmi levné na to co jsou a v jaké pozici jsou. Mít na sobě logo Intel, stojí nejméně dvojnásobek ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 05:24:30
avatar
Hmm a pak se div, že lidi tvrdí, že jsi fanoušek AMD...
Jak můžeš vůbec něco takového napsat? :-O

Ty procesory jsou vyráběné stejným procesem jako Zen 2, používají stejnou konstrukci a dokonce kromě toho čipletu s CPU jádry ani AMD nic neměnilo.

Takže zcela objektivně vyrábí Zen 3 za cca stejné peníze, nebo spíše ještě levněji, než dokázalo vyrobit Zen 2 při uvedení. A přesto posunulo ceny tak, že kdo si mohl před rokem koupit Zen 2 osmijádro, dnes může udělat generační upgrade na Zen 3 šestijádro (které má podobný výkon).

To je v podstatě totéž, co jsme kritizovali na NV RTX20XX generaci, kde si majitelé GTX10XX mohli za stejné peníze udělat upgrade na stejně výkonnou kartu jakou už měli. A pokud se nepletu, tam jsme tomu úplně neříkali "jsou stále velmi levné na to co jsou a v jaké pozici jsou" ;-)
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 13:05:53
avatar
mě to spíš přijde jako by je AMD přestalo vyrábět. I na eshopech už nejsou zalistovaný. 3400G už není na Alze ani CZC a jiné modely už skoro ani neexistují.
Intel a jejich grafiku nechci.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 19:06:26

Na mironetu pořád mají. Ale je otázne, zda se 3400G za těch 4600 Kč vůbec vyplatí - ta cena už je strašná...
To už je lepší snad koupit i3-10100F a k tomu za 2000 Kč nějakou ojetou RX 560/4GB. Ušetřím a ještě získám po všech stránkách vyšší výkon a větší variabilitu.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 17:59:45
avatar
na Mironetu mají střídavě i Renoir Odkazcož teda doporučuji před vousatými 3200/3400G. Za 900,- navíc dostaneš Zen2 6C/12T i s daleko lepší grafikou. Mě to přijde lepší než kupovat předražený Zen2 Matisse bez grafiky R5 3600. Na teď ti to stačí i k diskrétní grafice a pak ho mnohem lépe udáš (dáš do ITX desky do PC pro manželku/děti/rodiče nebo prodáš home office krysám pro které není hraní prioritou
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2020-12-30 19:19:51

Mne spíše zaráží,že se nikdo nepozastaví nad tou šílenou spotřebou,vzpomínám doby jak se všichni smáli jak amd žere jako kamna a dnes jsou na tom oba výrobci ještě hůře. Tímhle tempem bude žrát za 5 let herní gpu 1-2 KW to jako really?
Ještě že jsem stará škola a preferuji starší ale kvalitní kousky,než ty nové nedodělky. Čest výjimkám. ale poslední roky je na trhu krize a raději si pustím, riddicka, unreal,doom,halflife ,dragon age,zaklínače apod než to co vydávají poslední dobou a chtějí za to víc a víc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-30 23:40:41
avatar
no protože problém vysoké spotřeby je jen pokud je to u AMD ... pokud to mají někteří jiní, problém to najednou není ...

alespoň tak jsem to pochopil ...
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 19:37:46
avatar
grafické karty s takovou spotřebou nejsou ale nic nového, již před skoro 10ti lety - v březnu 2011 se daly koupit karty které měly TDP 375W, po OC se dalo určitě dostat přes 400W, možná i na těch 500W - jako např.: Radeon HD 6990 Odkaz nebo GTX 590 Odkaz
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-31 16:59:53
avatar
Přeji všem krasny nový rok,
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-01 15:55:16

https://www.ap-shop.cz/powercolor-red-devil-amd-radeon--rx-6800-xt-16gb-gddr6-limited-edition/? gclid=EAIaIQobChMI6er9nvz67QIVkOJ3Ch36yQuuEAQYBSAB EgKWhfD_BwE

Kdo by chtel v tehle chvili je skladem pouhych 30 tacu to je porad levnejsi jak nakej iphone
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-01 20:18:28

Na czc jsou momentálně z "herní" kategorie grafik k dispozici skladem nebo s dodáním do 2 dnů POUZE a JEN karty nVidia. A i z jejich nabídky jsou k dispozici pouze GTX 1650 (11 typů od 3999,- po 4499,-), GTX 1050 Ti (2 typy za 3622,- a 4093,-) a pak RTX 3090 (5 typů za šílených 44 tisíc až 50 tisíc).

To je jedním slovem katastrofa.

Grafiky se 4GB VRAM budou zjevně nový standard.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 695x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 753x
Komentářů: 2
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1389x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1227x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1122x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1761x
Komentářů: 6