ATI Radeon HD 4890 už je na skladech – OC Edice půjdou přes 900MHz na jádře! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 24 březen 2009
altDo vydání HD 4890 zbývají 2 týdny, ale grafiky už jsou na skladech! Těšte se také na OC edice – ASUS chystá Matrix HD 4890!

 

 

 

Grafická karta ATI Radeon HD 4890 má sice oficiálně vyjít až 9.4.2008, jenže obchody se už v tuto chvíli plní grafikami téměř všech značek a tak se mluví o tom, že se vydání nakonec posune. Faktem ale je, že HD 4890 je už realitou a může se klidně začít prodávat. Výrobci grafik si totiž pospíšili, protože nedávný útlum výroby výrazně výrobu mnoha modelů grafik obecně omezil, jela výroba HD 4890 vlastně v klidu a nerušeně a tak karty jsou hotové dříve, než je u nových grafik obvyklé. Výrobci jsou také již mnohdy před dokončením nereferenčních verzí. Například takový ASUS už kuchtí ASUS HD 4890 Matrix.

Referenční HD 4890 tiká na 850MHz pro jádro RV790 a 3900MHz pro paměti GDDR5. ASUS už testuje Matrix HD 4890, kterou kompletně vystavěl na vlastním návrhu PCB i napájení. Díky tomu má čip RV790 na taktu 900MHz (!) a GDDR5 paměti běží na 4GHz.

ASUS také počítá s dalším taktováním. Chladič grafiky sice vyfocen nebyl, ale můžeme se vsadit, že dostane víceméně stejný, jako má HD 4870 Matrix, nebo GTX 260 Matrix. Cena karty by měla být někde mezi 250-275 dolary.

Dokonce už jsou k mání i první OC pokusy s běžnými HD 4890 a hlásí se úspěchy: 1GHz na RV790 a 4,5GHz na RAM:

Referenční HD 4890, se kterou se budeme v prvních týdnech prodejů setkávat, má velmi agresivně nastavenu cenu a to 249 dolarů. Mnozí výrobci půjdou i pod ní, takže v klidu můžete čekat ceny okolo 6000-6500 korun, co dnes stojí běžně HD 4870 1GB, který je opravdu pomalejší. Dostupnost karet bude skutečně velmi dobrá a zbývá tedy vyřešit otázku, jak to bude s uvedením grafiky na trh. Zatímco vypadá, že by se mohla zopakovat situace s vydáním HD 4850, kdy týden před oficiálním vydáním byly na světě kompletní testy, a všichni věděli, o co jde. V současné době to vypadá s HD 4890 velmi podobně, výrobci se navzájem hlídají, a jakmile tuhle grafiku ukáže jeden, lavina už se nezastaví. HD 4890 je totiž i pro výrobce velice atraktivní počin, takže jsou si vědomi, že kdo zaváhá, než....e ;). Do oficiáního konce NDA 9.4.2009, je opravdu docela dost daleko. Samozřejmě i na našem webu vám grafiku představíme, jakmile to bude možné, vzhledem k ceně a skutečně vysokému výkonu, který nabídne, se bude jednat o opravdu velice zajímavou volbu pro mnoho z vás, kteří uvažujete o nové grafice a uvažujete o něčem jako HD 4870 nebo GTX 260. Radeon HD 4890 bude opravdu zajímavější volba.

Zdroj: techPowerUp, DDWorld

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 06:44:37
avatar
Ten dvoupinovy vetrak na te karte nevypada zrovna hezky, a uz vubec ne 6+8pin...
3D_Crab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 15:27:04
avatar
Co je na dvoupinovém větráku špatného ? U mě byl dvoupinový větrák jak na 7600GS tak na HD3870 (bluePCB) a šel normálně regulovat (přes RivaTuner).
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lacomme 2009-03-24 16:18:01
avatar
6+8pin je pouze na ES verzích.. Pordejní verze budou mít 2x6pin
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 16:57:21
avatar
Čo je zlého na tom pripojení karty na zdroj??? Jednak sa mi to nezdá ako pravda, ale keby to tak aj bolo, tak by to znamenalo iba doslova perfektné taktovacie schopnosti so stabilným fungovaním grafiky a nariekať nad týmto pripojením mi príde, akoby niekto nariekal nad výkonným zdrojom, popritom tak ako pri zdroji ani tu neznamená, že tá grafika bude mať spotrebu podobnú 4870x2, aj keď má rovnaké pripojenie na zdroj, tak isto nebude mať PCčko 1000W spotrebu, keď bude mať v sebe 1000W zdroj...
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 06:54:06
avatar
ATI Radeon HD 4890 je stále velká neznáma a čekám mnohem víc než větší takty RV770, jinak mne hodně zklame.
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 07:23:41

Nevim, proč by tě měla hodně zklamat. Za cenu, za kterou si doted mohl mit HD4870 ted můžeš mít HD4890, která je ve všech ohledech lepší, tak co si stěžuješ? JAsně, taky bych byl radši, kdyby měla 1000SP ale i tak je to super, že ATi udělalo "devadesátku".
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 13:16:25
avatar
Hej kúpa výhodná, ale len dovtedy, kým nezistíš, že HD4870 je za 225 € a je menej výkonná ako GTX260 216SP, ktorá stojí len 204 €, sám som bol prekvapený, keď som zistil, že existuje aj výhodnejšia kúpa ako Ati, ale je to naozaj tak
romero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 13:53:43

Gainward HD4870 512MB DDR5 kupis za 160 € Odkaz
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 14:16:09
avatar
Trošku čudná cena, vzhľadom na to, že HD4850 512 stojí na tej istej stránke 147 €, a na ageme sa Gainward HD4870 512 predáva za 240 €. Ale zaujímavá stránka, nevedel som o nej, určite sa aj na ňu pozriem, keď budem kupovať nové PC
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 15:35:37
avatar
haha tak už ti konečně sklaplo a nebudem tvůj příspěvek o ceně číst pod každým článkem?! ale jo kup si svoji "výhodnější" 260
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 16:44:14
avatar
Čau Bin Ládin, vedel som, že sa budeš schovávať na tomto webe Pre tvoje info, napísal som 2 články, kde som spomenul cenu GTX260 a HD4870 a to v tomto článku a v predchádzajúcom, a aj to len z toho dôvodu, že som práve včera len tak porovnával pomer cena/výkon medzi týmito dvomi kartami a zistil som, že aj keď DD kritizuje NVidiu a jej karty vždy a všade, na ostatných weboch sa o týchto dvoch kartách píše ako o vyrovnanej konkurencii (čo sa týka výkonu) a cena GTX260 je o nejakých 25 € nižšia ako HD4870 (ktorú som si chcel dať do pc, ale asi si kúpim tú :"svoji "výhodnější" 260"
PS ani Ati nie je dokonalá a jej kartám sú často vyčítané veľké výkyvy medzi min a max FPS, čo sa v prípade Nvidie nedeje, každá minca má proste dve strany
Dranci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 17:05:15
avatar
Meleš z hladu
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 20:00:50
avatar
Rešpektujem tvoj názor, ale byť na tvojom mieste, večer by som sa vyhýbal tmavým uličkám, Yoda
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - N1 živnostník... 2009-03-24 19:58:13
avatar
Citace:
...napísal som 2 články*
...hmmm tak to si skoro redaktor (*článok alá N1=komentár)
Citace:
...a cena GTX260 je o nejakých 25 €
...blábol, nekukaj do jedného - dvoch eshop-ov , písal som na tvoj skvelý príspevok a dal som ti tam aj link na Gainward HD4870 512MB(1GB cca +5%) za skvelých cca 161€.
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 16:44:23
avatar
Skús svoje komplexy riešiť u psychológa a nie na tomto webe, OK
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - N1 menejcenný... 2009-03-25 19:59:20
avatar
hmmm, došli argumenty tak začíname ordinovať pán doktor(Dolittle...)
Ty si mi ale odborník na slovo vzaté
Aj sa začínam báť, tých blbostí čo tu plácaš

EDiT: nepovažujem sa odborníka(...len merne pokročilý user ), nikdy som to netvrdil
BTW: motherboard?...skús použiť CPUz(v1.50) Odkaz
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 19:44:33
avatar
No, nie som zďaleka taký odborník ako ty, ale snažím sa.
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 15:33:18
avatar
hmm, jen aby si nedopadl jako můj kámoš, kterej od novýho roku už potřetí reklamuje svoji gtx260. první dvě "umřeli" vždy při 80°C a poslední špatně zobrazovala textury jasný, má asi jen smůlu, ale tak si člověk říká, že na těch řečech o špatným pcb asi opravdu něco bude. proto, dokud nvidia nepřijde s něčím opravdu novým, tak prostě nvidii ne!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 09:22:25

Tech 100MHz a nakonec pameti na 975, to neni zase tak spatny. Jedna se o revizi, ja bych rekl slusny vysledek. Pokud to pujde do slusneho OC, tak bych to oznacil za vylozene dobry pocin.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:19:47
avatar
"stále velká neznáma" je akurát tak iba pre teba , snáď si naozaj nečakal , že to bude 40nm s viac ako 1K SPs ?
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 16:06:36
avatar
Jestli bude mít 4890 opravdu jenom zvýšené takty, budu taky "zklamaný". Jde o to, že Ati měla opravdu -hodně- času na to, aby jenom přetaktovávala a lehce zlepšila efektivitu shaderů.
4890 by prostě mělo být taková trochu kick-ass kartička.
Další možnost samozřejmě je, že se většina inženýrů soustředí na RV870 a 4890 byla, řekněme, zanedbávaná.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 16:34:45
avatar
kedy už poniektorí pochopíte, že peniaze musí AMD liať do RV870, načo by jej bolo drahé , napr. 40nm RV790 s 1280SPs (podla F-mana), ktoré tu potrebuje byť 3-4 mesiace a ktoré by neskôr konkurovalo RV870 ???
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 18:51:25
avatar
V tom případě budou "Osmistovky" žrát i chodníky s patníkama, jestli je RV790 "tak nějak, aby se neřeklo".
Z dlouhodobějšího hlediska (pro AMD) máš ovšem nejspíše pravdu, teď to trochu odfláknout, ale na podzim to rozjet v plné parádě a trochu nakřápnout konkurenci.
Faktem ovšem je, že třeba takový NVidia měla/má taky moře času na vývoj, takže GT300 by měl být podobný El Brutalissimo. Už se docela těším na podzim
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 19:21:01
avatar
jj, na G300 som moc zvedavý , bude to po TROCH ROKOCH konečne nové nV GPU . Takisto je aj RV870 veľká neznáma...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 21:16:37
avatar
pokud vím zatím neexistuje žádná oficiální informace o teto grafice takže je možné všechno. Vše jsou stále jen internetové drby.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 08:15:40
avatar
Hm neregulovaný větrák a spotřeba a la GTX280 ... jsem zvědavý jestli se opravdu bude prodávat aspoň pod 7000

Na PCT mají údajně už i prodejní verzi a ta vypadá jinak... 6+6 pin, a větrák vypadá na 4 kabely...
http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=newscategory&id=13006&Itemid=67#newska2
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 09:23:27

U nas prvni tri mesice spise pres 7k.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 21:18:51
avatar
Tomu bych nevěřil vyděl bych to tak těsně pod 7
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 08:39:08
avatar
Jsem zvedavy na testy ve skutecnych aplikacich. Jedine co vim bude to, ze ma byt vykonejsi nez 4870. O kolik ve skutecnosti ale nevim, uz kvuli tomu, ze se menilo jadro.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 09:18:06

tiez ma dost zaujimaju realne testy..

a keby sa na tom dala spojazdnit modofikacia na firepro.. to by bolo ine kafe.. )
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 09:58:51
avatar
Myslím že ATI má právě tolepší období..kéž by jí to vydrželo
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 10:07:48

Zprávy o tom, že GTS250 bude levnější a výkonnější než 4850 se asi nedočkáme co?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 10:14:24
avatar
Nikde jsem nic takoveho nenasel. Odkud mas tuhle informaci?
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:22:31

Aktuality PCT.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 16:37:53

Kdyby to napsal OBR, tak to spíš beru jako joke, ale jinak teda ta novinka byla přidána před nedávnem, tahle zpráva tu byla dřív, myslíš, že tu DD sedí 24/7? I když nevím kdy byla ta zpráva ve zdrojích.

Hmm tak tu je a zpráva je nedůležitá, to pak sorry a další hádka se tu rozjíždí.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 21:22:32
avatar
tady přeci nejde o žádnou aktualitu ale o zadostiučinění autora recenze GTS250 na PCT, který byl značně kritizovaný za vydaný poměr cena/výkon v době kdy nikdo pořádně nevěděl kolik bude GTS250 stát.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 10:23:27

GTS 250 512 asi vykonejsi nez HD4850 nebude a 1GB verze zase nebude levnejsi. Kazdopadne snizeni cen potesilo. Uvidime jak zareaguje ATi, v tomhle segmentu asi uz moc prostoru pro zlevnovani mit nebude. Mozna ceka na uvedeni RV740.

Ceny u nas - Alfacompu jsou cca: 3700,-KC za GTS 250 512 a cca 4100,--KC za GTS 250 1GB. Pameti i PCB splnuje specifikace GTS 250. Bohuzel dostupnost 1GB verze je zatim mizerna.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 08:13:21
avatar
No jo, ale třeba zrovna na Alfacompu začínají HD 4850 512MB na 3460,-Kč. Takže je ATi stále levnější.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 09:44:36

Nejlevnejsi jsem tam nasel

Gainward HD4850 3530,--.

BFG OC GTS 250 512 - 3570,--.

Na dostupnost jsem nekoukal.

Mozna by to chtelo udelat prurez trhem. Pokud budu mit cas, zkusim projet pra obchodu a hodim to sem.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 10:11:22

Takze prurez 4 e-shopama. Vsude brano dostupnost skladem a nejlevnejsi dostupny model z nabidky. Ceny k dnesnimu dni, pamatujte, ze se to ted asi bude hodne menit, takze nebrat za trvaly stav. Brany obchody czc, alza, mironet, alfacomp. Pokud muzete doplnte dalsi.

CZC:

ATi PowerColor HD 4850 (635/1986) - 3 558,--
Nvidia MSI N250GTS (760/2300) - 3 677,--

ALZA:

ATi ASUS EAH4850 (625/1986) - 3 654,--
Nvidia MSI N250GTS OC (760/2300) - 3 739,--

V bazaru nabidka Sapphire HD4850 Toxic (675/2200) - 3 450,--

Mironet:

ATi - ASUS EAH4850 (625/1986) - 3 543,--
Mironet bohuzel kategorii GTS 250 nevede, pro srovnani OC verze GTX9800+.
Nvidia ASUS EN9800GTX+ DK TOP (775/2360) - 3 681,--

Alfacomp:

ATi Gainward HD 4850 (625/1986) - 3530,--
Nvidia ASUS ENGTS250 (740/2200) - 3640,--

Zaver: rozdil je v radu jedne stokoruny ve prospech HD 4850. V prospech Nvidie mluvi, ze se jedna vesmes o OC verzi MSI, mirna vyhoda oproti HD4850, ktera je bezne na defaultnich taktech. Zhodnoceni vyhodnosti toho ci onoho uz necham na vas. Ja bych dnes volil GTS 250. Mozna jeste lepe 9800GTX+, ktere se cenove v prumeru pohybuje okolo 3250,--.
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:04:23
avatar
Jsem zastánce ATI ale tohle se nedá nepostřehnout 250 GTS za 3600 a atd je podle mne zásadní newska která si zaslouží aby nebyla přehlédnuta.Totiž při té ceně se její poměr cena/výkon (tak často zviditelnovaný fakt co se týká karet ATI) dostává na uroven ohrožující HD 4850
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:10:33

no já zastánce ATI nejsem, ale máš pravdu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:21:26
avatar
Vzhledem k tomu, že HD 4850 se dá normálně pořídit pod 3500 a co si budeme povídat HD 4850 je pořád o chlup lepší než GTX 250 512MB, tak bych z toho zásadní newsku nedělal ;)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:35:33

zásadní newsku ne, ale vyrovnanou konkurenceschopnost by bylo dobré zmínit. A 9800GTX+ je o chlup horší než 4850? Ano, ale jak kde
Neřekl bych že často, takže jistá konkurenceschopnost tam je...tedy pořádná
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:39:00

Ja bych pouzil zde oblibene - "zdaleka ne vsude". Mirne je vykonejsi HD4850, opravdu mirne. Zalezi jaky pohled zvolis atd. Celkove, z pohledu vsech parametru, se jako lepsi reseni ke koupi v soucasne dobe jevi GTS 250.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 13:00:59
avatar
to si děláš srandu? HD 4850 je rozhodně celkově lepší řešení ke koupi než GTS 250 ....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 13:05:58

Nedelam. Ted mi prijde jako lepsi reseni ke koupi GTS 250. Nevim, proc bych si mel delat srandu. Cenove jsou stejne. Vykonove rovnez, posoudim-li ostatni aspekty jako provozni vlastnosti, vychazi mi GTS mirne lepe. Momentalne, bych volil GTS 250 oproti HD 4850. Jeste pred tydnem to bylo naopak, resil jsem presne kterou kartu koupit, vyhrala HD4850. Dnes by to byla GTS 250, nemam s tim problem.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 18:23:23

Noo pozeram fakt sa Nvidia umudrila a konečne 8800GTS predava za cenu 4850 a ta 8800GTS slape na krk aj GTX260 čo je podstatne drahšia karta.
Dnes už nieje čo riešiť rovnaky vykon, rovnaka cena, podobna spotreba, takže ked si niekto kupi 4850 alebo 8800GTS tak chybu neurobi žiadnu už je len na nom čo preferuje.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 18:29:00

jenže 9800GTX+ alias GTS250 je nataktovaná na vyšší frekvence, díky nižšímu výr. procesu
Takže koupíš +/- výkonem vyrovnané karty, at 4850 nebo GTS 250 se stejnou spotřebou, navíc v idle mírně nižší u GTS 250.
Takže jestli si to myslel ironicky (8800GTS), tak to trochu mimo
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 13:37:06

"to si děláš srandu? HD 4850 je rozhodně celkově lepší řešení ke koupi než GTS 250 ...."

Proč tak radikální odpověd ?
Je opravdu takový rozdíl mezi nimi, tedy mimo techn. pokročilosti, která mi výkon nepřidá a spotřebu neubere ?
Je to marketing, co za to může, nezůstanem nV nic dlužni, že ?
Ptám se tedy znovu ... je opravdu takový rozdíl mezi GTS 250 a 4850 ? O co jako hráč přijdu, bude to nižší fps, nebo vyšší spotřeba, nebo větší rozměry karty... snad horší ovladače ?

Né, bude to cena o 2 kilka vyšší, která je rozhodující
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:36:02

No zalezi prave jak budes kvalifikovat "normalni sehnani". Tam bude kamen urazu. Pokud budu chtit nakupovat v czc, alfe, mironetu atd. coz ja povazuju za normalni, tak tam HD4850 za 3500 neporidim. Nezname shopy osobne nedoporucuju, to uz je pak na kazdem.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:26:14

Nechci nic rikat, ale v tomhle segmentu to jiz jednou pred zlevnenim od ATi bylo... Ne ze by se tady o tom informovalo, ale bylo to tak. Tady Nvidia tezi z delsi zivotnosti G92b na trhu, muze jit s cenou jeste nize a stale na nem bude vydelavat. Ati potrebuje RV740, aby mohla opet na pomer cena/vykon zautocit ci pravdepodobne dohnat ziskovost z HD4850 na hranu.

Ovsem jedna podstatna vec: HD4850 se da sehnat levneji pod urovni GTS 250 512. Ale je to s rizikem mene znameho shopu, to uz je pak na vas. Alfacomp je provereny.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 13:54:50
avatar
Tam pracujes, ze ho tak propagujes? Mam ho kousek od prace, takze tam obcas nakupuji. Ale je to proste stejna banda darebu jako kdekoliv jinde Uz jsem mel par prilezitosti reklamovat a rozhodne bych nikomu nepral takove jednani, ktere se dostalo mne
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 13:58:21

Ne, jen jsem ho zminil, protoze newska o zlevnovani GTS 250 brala jako zaklad ceny z Alfacompu. Ale da se o nem rict, ze patri dejme tomu mezi TOP 5 ceskych e-shopu, tudiz lze predpokladat, ze pripadne reklamace by mely byt bez problemu. Ja osobne preferuji czc, ale tohle je vzdy o tom, jake mas osobni zkusenosti.
Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 15:32:17

Reklamace tam (alfacomp) bezproblémů nejsou. Když z toho nemají dobrý pocit nebo si nejsou jistí, zda to výrobce vezme, tak to nechcou poslat, ač jsou povinni to udělat. Nelíbí se mi prostě jejich přístup.
V Softcompu se snima dá mnohem lépe komunikovat.
V Tsbohemii jsem taky nebyl spokojený, teď už mě však znají, tak problémy nemám. V tom Softcompu jsem však byl spokojen hned od začátku (s přístupem).
Reklamu jim dělat nechci, nenakupuji u nich, jelikož nemají pobočku v mém městě...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 16:06:44
avatar
ja nakupuju dlouhodobe jen v czc a absolutne bez problemu. kdyz sem posledne reklamoval vadne tlacitko na ikari tak my poslali do dvou tydnu mysku uplne novou jediny co obcas objednavam jinde jsou skrine a chlazeni a to u alphacool. a tam sem zatim nic reklamovat nemusel.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 14:43:09
avatar
v hodně testech sem viděl HD 4850 o 1 - 2% horší jako 9800GTX+ a GTS 250 byla lepší eče tak o pul procenta..a to teměř všude..snad dvě hry byly na stejné urovni
navíc 9800GTX a HD 4850 sou stejně drahý
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 14:50:36
avatar
to nejsou, ukža mi kde stojí 9800GTX 3500
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 15:02:07
avatar
s rozumnou dostupností a včetně DPH třeba tady

3231,- Kč
http://www.bednar-minolta.cz/108/d.563814. ASUS_EN9800GTX+_DK_HTDI512MB_DDR3_2xDVI_I_HDTV_PCI e2.html

3248,- Kč
http://www.agen.cz/produkt/69529/ASUS-EN9800GTX-DK-HTDI-512MB-fan-PCIe.htm

3261,- Kč
http://eshop.kak.cz/zbozi/gae426m-graficka-karta-asus-en9800gtx+-dkhtdi512m-90/

atd...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 15:02:48

Dokonce plusko... ale vylozene bych si to netroufl tam koupit...

http://www.bednar-minolta.cz/108/d.563814. ASUS_EN9800GTX+_DK_HTDI512MB_DDR3_2xDVI_I_HDTV_PCI e2.html
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 15:06:27

http://asus.mironet.cz/vga-asus-en9800gtx-dkhtdp512mb-ddr32xdviihdtvhdcppcie2+dp87159/

Mironet uz bych bral. No musim rict, ze narozdil od slev od ATi, tak Nvidia asi na prodejce tlaci. Ty slevy se objevuji v celem spektru. GTS 250 je taky skoro vsude za 3650.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 15:30:48
avatar
Vzal jsem ty nejlevnější skladem nebo do 3 dnů
Já bych tam taky nekupoval, ale to je o vkusu.

Osobně preferuji avcomp.cz či/resp. atcomp.cz, czc a alza taky super zkušennost. Vřele nedoporučuji třeba suntech, tam jsem se dost spálil.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 21:29:03
avatar
Asus EN9800GTX+ DK s vlastním chladičem za 3206,- včetně DPH
http://www.lan-shop.cz/graficke-karty/asus/66704
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 12:15:07
avatar
250 GTS za 3213,-
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=63533
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 12:21:54

Ale bohuzel neni dostupna a dodaci lhuta neznama. I kdyz asi nebude trvat dlouho nez bude, protoze konkurence ji skladem ma i kdyz o 400 draze.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 10:39:07

Tady je ještě jeden aspekt. To, že "jela výroba HD 4890 vlastně v klidu a nerušeně" přivede nejen k rychlejšímu dodání na trh, ale i k lepší kvalitě chipů a následně i karet. Co už teď je vidět v OC testech. Vůbec, myslím, že elektronika, vyrobená teď bude mít v průměrů lepší kvalitu.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 10:51:28
avatar
No nevím jestli je úplně rozumné čekat, že v době krizu, kdy všichni šetří kde se dá, budou výrobky kvalitnější....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 11:20:28

Naopak, právě v době krize se kvalita zvyšuje.
1. Pracovníků je dost, dost časů (všechny nevyženeš) a programy kvality mohou být plněné v plné míře. Ale to je jen možnost, to je pravda.
2. A to je potřeba, kterou neobejdeš: Trh v době krize není trhem prodávajícího, ale kupujícího. V době boomu kupovatele stojí frontu na věci. Zboží je deficitem. A vůbec výrobce nemusí koukat na kvalitu. Ani kupující na ní moc nekouká - peněz všichni máme dost. Stejně za půlroku koupíme novou verzi.
Naopak, během krize nikdo nechce kupovat. A musíš ho lákat. Mnoha věcmi, včetně kvality. A kupovatel chce věc, která něco i vydrží, neplánuje vbrzku nový nákup.
3. Pokud Tvoje firma v době krize šetří na kvalitě, může dostat do velkých potíží. Vaše štěstí, že u nás doopravdy krize ani nezačala.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:51:00
avatar
Moje firma na výrobcích nešetří, poněvadž poskytuje výhradně služby

A při ceně 200 EUR za hodinu mojí práce si nízkou kvalitu dovolit nemůžeme krize nekrize

Nicméně jakkoliv souhlasím, že je lépe nabízet lepší kvalitu, stále si myslím, že výsledkem krize bude horší kvalita výrobků.

Problém krize je, že kupující v důsledku menšího prodeje mají méně peněz na výrobky (oni ty peníze dostávají zaplacené za práci přidanou k prodávaným výrobkům), takže důsledkem je že se méně vyrábí, protože se méně prodává a protože se méně prodává, tak se méně vyrábí.... prostě recese. Na vysokou kvalitu bych tedy nesázel. Ceny grafik jdou dolu jako nikdy předtím, a to se musí i na kvalitě projevit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 13:02:00
avatar
jasně že se to projeví, protože výrobce nesmí šetřit,. protože by riskoval snížení kvality a tedy možné náklady na reklamace, na které nemá a musí jim předejít ;)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 15:04:15
avatar
Pak je ovšem otázka, co se mu vyplatí víc, jestli třeba není lepší vydělat 500 milionů na ošizených výrobcích a nezaplatit 100 milionů na reklamacích

Samozřejmě vydělat 100 milionů na ošizených výrobcích a zaplatit 500 milionů na reklamacích, to asi nebude dobrý kšeft
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 11:36:03

Se snizovanim vyrobnich nakladu dochazi k poklesu kvality vseobecne. Neni to jen v dobe krize, predevsim prave pred ni, diky skokovym poklesum cen HW doslo k markantnimu rozdilu kvality. Tyka se elektroniky vseobecne. Svoji roli v tom hraje i planovana zivotnost a nasledna obnova.

Co se tyce HD4890. Prave prvni serie trpi vestinou nedostatky ve vyrobe, ktere se odladi casem. Jak se rika, jen hlupak kupuje novinky. Tohle plati vseobecne o vsem.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:00:49
avatar
V tom případě jsem asi opravdu hlupák - vlétě jsem koupil první revizi HD 4850 (ještě i s prvním BIOSEM)za pakatel díky levnému dolaru. Za ušetřený prachy na ní dal Accelero, takty a napětí změnil v ATT a dodnes s ní nemám jediný problém
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:19:37

Netvrdim, ze nejsi stastny hlupak... Ne vazne, plati ze novejsi veci jsou vice nachylne k problemum. To neznamena, ze vsechny budou spatne. A to neznamena, ze neni potreba aby se prodavaly.
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kvalita aktuality.... 2009-03-24 11:47:34

Musím kvitovat, že se DD v aktualitě tentokráte věnuje výhradně tématu ATI.

Netušíte někdo, jak na tom bude HD4890 se spotřebou? Pokud tam jsou provedeny nějaké úpravy v PCB i napájení, tak by snad mohla jít ve srovnání s HD4870 dolů nebo se pletu?!?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 11:52:04
avatar
u referenčích HD 4890 bych očekával to samé jako u HD 4870, stejná spotřeba, ale vyšší výkon, což není tak zlé. U OC verzí HD 4890 určitě bude spotřeba vyšší, přeci jen jádro nad 900MHz si už o něco navíc voltů řekne ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:18:41

spotřebu přeci neřešíme, to je jako svítit si jednou žárovkou navíc, nula...nula ho.no
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba.... 2009-03-24 12:39:22

Na vysvětlenou - mně ani tak nejde o to, kolik člověk zaplatí, jako spíše o to, jak silnej zdroj na ni bude potřeba. Nedávno jsem si totiž koupil 500W Seasonic s garantovanou účinností 80%+....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:50:05

Na jednu kartu ti bude stacit jeste hodne dlouho. Stacila by i 450W.
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 450W.... 2009-03-24 14:56:03

No v druhým kompu (když přijdou kámoši na LAN) mám sice taky novej, ale za to "kvalitní" Eurocase 450W. S tím to vidíš jak ohledně HD4890? Díky za názor...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 15:34:46

Podle me stacit bude taky. Predpoklad pro load u HD4890 je cca 170-180W Max. Pak zalezi na zbytku sestavy, ale utahnout by to mel. Kvalitnejsi zdroj by ale nebyl od veci. Nejde jen o hruby vykon zdroje, jsou tam dalsi aspekty.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 21:31:14
avatar
jo jo jine aspekty - u Eurocase třeba riziko vyhoření
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 23:38:03
avatar
ten eurocase radši vyhoď ať nedopadneš jako já, když mi tahle m*dka shořela a vzala sebou desku, jeden paměťovej modul a dvd mechaniku od tý doby už na zdroji radši moc nešetřím a nějakej fortron by ti měl v poho stačit a ani ti moc nevybílý šrajtofli
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 11:53:30

Zatim se nevi. Jedno je jiste. Pokud bude referencni verze na 850MHZ a OC pujde az do 1GHz, museli napajeni nejakym zpusobem prepracovat. Dolu asi pravdepodobne nepujde, spise zustane cca. stejne, coz i tak bude dobre. Otazka spotreby v loadu az tak dulezita nebude. Spise zda bude konecne korektne fungovat PowerPlay, zatim to vypada, ze by mohlo.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:03:46
avatar
Nu nedávno jsem tu četl že HD 4890 bude mít nižší spotřebu. Chápu že v zátěži ne, to je taky celkem jedno, protože většinu času je karta ve 2D módu a to je největší bolístka HD 4870. U HD 4890 by na spotřebě v klidu mohli zapracovat, měli na to spoustu času...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 12:21:33

Nekde jsem cetl, ze by v idle mel PP pracovat na 450MHz, coz neni mnoho, ale taky zase ne uplne malo. Uvidime jak to nakonec dopadne, PP uz nas trapi dlouho, uz by byl cas aby se dotahlo do funkcni podoby.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 13:00:21

tjn, bylo to hodně měsíců
Spotřeba v klidu bude určitě vyřešena

edit: nejde ani tak o snížení frekvence, ta se na spotřebě projeví málo, jako spíš na snížení napětí jádra
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 17:21:33
avatar
Kdyby tak ty novinky sypala i Nvidia...to by byl trh hned o nicem jinym....bohuzel Nvidia sype jenom "prejmenovane novinky"...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 22:11:22
avatar
No hlavně už představte tu GTX 295 má to už celkem velký zpoždění i když na HD 4890 su zvědavej víc.. kolik toho výkonu proti mé hd 4870 512 předvede
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 409x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1552x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1267x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1861x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1662x
Komentářů: 0