NVIDIA oficiálně: FERMI odloženo na Q2 a žádný mainstream FERMI! Další přejmenování G92! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 20 February 2010
altPokud čekáte na nové grafiky NVIDIA, tak mám jednu špatnou a další ještě horší zprávu.

 

 

 

V podstatě žádné nové grafiky NVIDIA nepřijdou. Nedávno jsem vás informoval o tomto článku, Charlieho, který poměrně obsáhle přinesl informace o špatném stavu FERMI grafik. Navzdory tomu, že tento člověk přináší neuvěřitelně přesné informace o grafikách dlouho před jejich vydáním a v 9/10 případů se zcela trefí, opět se objevili pochybovači. No tak už můžete pochyby zahodit, protože vše nasvědčuje tomu, že NVIDIA svoje FERMI opravdu nezvládla.

Bohužel informacím o tom, že FERMI je jeden velký průšvih a není to vůbec podařená generace, nahrály dnes informace přímo od NVIDIA. FERMI jsou opět zpožděny a nové datum uvedení má být až 30.dubna! Takže žádné Q1, ale už je z toho zase Q2, o kterém jsem trochu s nadsázkou před několika měsíci hovořil, že by to tak také klidně mohlo dopadnout. A hele ho …

Víceméně to tedy potvrzuje, že FERMI je ve stavu více než bídném a korunu tomu NVIDIA nasadila prohlášením, že současná generace GPU je skvělá. Šéf NVIDIA se v rozhovoru vyjádřil v tom smyslu, že záleží na 40nm výrobě, ale současná generace GPU (G92b a deriváty) je prý skvělá pro všechny a stačí na vše, co dnes běžní uživatelé potřebují, přičemž ve vyšších segmentech nová generace technologicky aktuálních grafik bude, protože tam to zákazníci kupující high end čekají. Jinými slovy tak v podstatě odpískal jakýkoliv mainstream FERMI v dohledné době a jedinými novými grafikami pro desktop a mainstream tak budou GT300 grafiky a tedy nic jiného než opět přejmenované G92 které už bylo použito v 65nm podobě na 8800GT/8800GTX 512MB, v 55nm na 9800GT/9800GTX/9800GTX+ pak na GTS 240/250 a teď se na 99,9% dočkáme GTS 340/350.

Takže takhle se to má. A nedělal bych si iluze, že se GTX 470/480 nějak hojně na trhu objeví a to ani v květnu, kdy by se do obchodů měly reálně dostat. Ve stavu v jakém FERMI je, kdy opravdu nemůže konkurovat ATI RV870 na stejně drahých grafikách, když je známo, že mnohem dražší (a nedostupná 512SP verze) GTX 480 nabídne jen o 15% vyšší výkon. NVIDIA spoléhá s FERMI hlavně na profi segment. Podle toho, jak to vypadá, bude opravdu většina FERMI čipů, jejichž výroba jde a půjde špatně, směřovat na TESLA a Quadro grafiky, za které si NVIDIA může nechat pořádně zaplatit, i když bude grafika výrobně 2-3x dražší než jen o 15% slabší HD 5870. Pomalu bych zamával FERMI první generace na rozloučenou a budeme vyhlížet s napětím konec roku, kdy by se mohlo mluvit o FERMI2.

Takže žádná bitva grafik nás nečeká, ATI zcela technologicky, výkonově a hlavně zaslouženě, díky nikoliv jen marktingově novým grafikám dominuje s lepší nabídkou v low endu, mainstreamu i high endu a kupovat dnes NV GT200 grafiky nebo brzy přejmenované na GT300, opravdu může udělat jen hodně neinformovaný člověk (měl bych i jiný výraz ;) ). FERMI se hned tak neobjeví a tak ho opravdu můžete přestat vyhlížet a nevypadá to, že by byl nějaký důvod na něj dále čekat, pokud jste nákup nové grafiky doposud odkládali. Tohle samozřejmě nejsou dobré zprávy, konkurence by se hodila hlavně pro srovnání, protože ATI rozhodně monopol na grafickém trhu nemá, ale bylo by rozhodně nefér, kdyby letos zaslouženě neobsadila výrazně větší část trhu na desktopovém i mobilním trhu. Ještě štěstí, že se ATI letos nezvykle ostře opřela do vývoje ovladačů a podpory herních vývojářů. Reparát NVIDIA a uvedení nějakých nových konkurenceschopných grafik nové generace, bych tedy viděl až na přelom roku, ale to už bude úplně jiný souboj s ATI, protože ta chystá kompletně novou grafickou generaci.

Bude to zajímavý rok …

Zdroj: Vr-zone, Computerbase.de, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 03:12:41
avatar
K tomu se dá jen říct: LOL...bohužel se opět zase tak nesmějeme, není skoro co testovat. Možná jen ty nereferenční verze grafik a to jen ATI Ono to teda bylo jasné už z toho, co jsem četl od Charlieho, ale je pravda, že jsem tomu nechtěl uvěřit, že je to až tak v kytkách, jak to popisoval...no a zřejmě je. chjo
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:52:33
avatar
no nic tak doufejte v priliv zakladovek, noteboku a procesoru pac tam to vypada na testovani slibneji
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-02-21 01:31:09

Vidim ze aj DD je snilek a nedokaze pochopit ze matematika nedovoli aby AMD ziskalo tohto roku nejaky trhovy podiel aj keby mala gr.karty neviem ako dobre.
..........................................
DD,ked uz tak rad citujes Charlieho, tak zacituj aj to co napisal v clanku cca 3 dni dozadu a tym je to,ze prvy termin kedy AMD moze zacat zvysovat trhovy podiel je koniec roku ked zacne produkcia v GlobalFoundries.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 01:39:16
avatar
já nepíšu, že ATI obsadí .... já píšu:
Citace:
ale bylo by rozhodně nefér, kdyby letos zaslouženě neobsadila výrazně větší část trhu na desktopovém i mobilním trhu.


to je rozdíl. Já také v mnoah článcíhc uvádím, že NVIDIA drží u TSMC větší výrobní podíl a také v mnoha článích píšu, že ATI do budoucna spoléhá proto na GlobalFoundries
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 05:25:57
avatar
By ma zaujímalo - Koľkokrát je možné premenovať jednu generáciu grafík a popritom to stále dookola predávať??? Alebo - Kedy si podaktorý jedinci uvedomia, že je nejaké zvláštne, že tie grafiky sú stále nejaké rovnaké a hry im bežia stále rovnako rýchlo(v amerike sa určite nájdu taký, ktorý majú každú "novú" kartu od Nvidie s najvyšším poradovým číslom...to musí byť potom haluz, keď vymenia GTX295 za GTS350)
Strogg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 07:28:22

Přejmenují a budou prodávat za nižší cenu, nebo takovou, aby konkurovali, ne ?
A kdy že se mají ty 340/350 objevit ?
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 08:27:13
avatar
Za koľko chceš prosímťa predávať GTS250, premenované na GT3x0? Veď už teraz ju zoženieš za 85€ (2550sk), nemôžu ju zlacniť tak, aby z nej nič nezarobili...
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:45:14

tak za 85 € je GTS 250 fakt super ... ma sice trochu vyssiu spotrebu, ale zase je vyrazne vykonnejsia ako jej cenova konkurencia HD 5670, pri ktorej si vsak nikto naplno nevychutna vymozenost menom DX11
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:52:00
avatar
Tupci se najdou vždy, takže dokud nVidii to přejmenování bude vycházet tak to bude dělat. Za chvíli nvidia s číslováním dožene ATI.
Frankie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 08:03:05

Já se divim, že jí nepředbíhá, aby Nvidia grafiyk měly větší čísla...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:26:05
avatar
Tak staré Nvidie jsou v číslování pořád nad ATi
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:06:42
avatar
premenovanie grafik je pre dalsiu generaciu nVidiotov!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 14:34:31
avatar
Citace:
v amerike sa určite nájdu taký, ktorý majú každú "novú" kartu od Nvidie s najvyšším poradovým číslom...to musí byť potom haluz, keď vymenia GTX295 za GTS350

uplne stejna haluz jak kdyz si nekdo vymeni hd4870x2 za hd5670...nevim jak ty, ale nikdo normalni by starou kartu za 12k asi nevymenil za novou kartu za 2-3k a navic od te nove ocekaval vyssi vykon.
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 14:55:26
avatar
To jsem nějak nepochopil. Ty snad někoho takového znáš?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 21:02:30
avatar
Veď práve to tak znie, takže tiež nechápem kam tým ako mieril...pri nejakých amerických blbečkoch Nvidiotoch je taká kombinácia ako som napísal možná, pretože oni si nemusia ani uvedomiť cenu grafiky, keďže grafiku síce vie osadiť aj opica(ako sme sa nedávno dozvedeli), ale "normálny" američan určite nie Preto pri novom PCčku sa im cena grafiky stratí, keď siahnu po najvýkonnejšom Core i9 so spomínanou úžasnou Geforce GTS350 ...no ale ukáž mi Raigore kde nájdeš(alebo si našiel ako píšeš) takého blbca, čo kupuje takýmto spôsobom ATIny...neviem ale ja som doslova presvedčený o tom, že tí čo kupujú ATI majú aspoň taký základný prehľad a vedia čo kupujú. Okrem toho 5670 nie je najvyššie číslo a taký čo menia grafiky len kvôli vyšším číslam, tak by nemenili za nič slabšie, ako za 5870, či skôr už za 5970, no narozdiel pri Nvidii máš GTS350 momentálne najvyššie číslo ;)
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 00:10:55

Dobreee, takze podla teba kazdy kto kupuje NV je totalna lama a len ten kto kupuje ATI sa vyzna?

Fakt dobreeeeeeee, zadri este nejaky vtip ... ak si to vak myslel vazne tak amen tma.

Neda sa to povazovat za nejaky druh rasizmu?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 09:39:04

No, není to pokaždé úplně totéž. Postupně se mění TDP, trochu tam výkon, trochu stabilita, trochu teplota, občas velikost karty. Teď tam dodají dx10.1.
Ale je to smutek, co si budeme říkat. Obávám se, že Nvidia prostě nemá dost peněz na vývoj. A pokud je nějak nedostane, může v oblasti grafik zajit tak do slepé uličky a končit. A potom tady budeme mít zase mainstream za 20tis, highend za 40, lowend za 5. Samozřejmě, nám vysvětlí, proč ceny jsou tak vysoké, smíříme se s tím a budeme zas léta šetřit na slušnou kartu.
Gazornoplate [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:16:38
avatar
V tom případě zapomínám na, z hlediska konkurenceschopnosti a hluku, směšnou GeForce FX 5800 a zapomínám na slabší ATI HD 2900 XT.
Tohle je skutečný propadák a trapnost. A propos, dle článku "to" vlastně nikdy nevyjde, 31. duben dle dostupných informací a současného poznání vědy ještě jaksi neexistuje...
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 23:45:33
avatar


dal sem palec, ale chtel bych dat aspon 3,.. sem si ani nevsim a ani mi neprislo divne no couz,...

edit,.. DD chybku opravil takze ted uz ten vtip novym citatelun asik nedojde
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 07:36:57

To zpoždění bude mít za následek mimo jiné i pozvolnější nástup DirectX 11 v nových hrách (myslím tím DirectX 11 only). No já už jsem dál nečekal a šel do ATI a chybu jsem neudělal.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 09:45:59

Co je ještě velice hnusné pro nás, uživatele, tak to, že pokud ta zelená půlka karet na trhu nemá DirectComputing (jednodušší výpočty přes DX11 grafiku), autoři masových programů (hry, střih, - všechno, co není na objednávku) nebudou ho používat, i kdy by chtěli. A tak NV spomaluje nám přechod na kvalitnější SW.
Pro samotnou NV je to také velice zle, protože postupně stejně ZAČNOU to programování pro grafiky používat. A nebude to vůbec adaptováno k NV grafikám. I může se stát, že i když přijdou na trh, ale ten je už prostě kvůli existujícímu SW nepříjme. NV si opravdu hraje s ohněm.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 09:52:51

NV podporuje DirectCompute cez ovladace od kariet G80 a vyssie. Sice to samozrejme nie je take rychle ako na novych AMD/ATI kartach, ale podpora tu je a tudiz sa nic v tomto smere nebrzdi.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 14:33:29

Ano, máš pravdu - zkontroloval jsem to u NV. Omlouvám se.
Tak jsem trochu v rozpacích - četl jsem, že dx11 se pyšní podporou výpočtů přes grafiku... Je to tak? Jmenuje se to nějak? Na wiki jsem to přimo nenašel...
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 16:45:18

Ano, je to prave ono spominane DirectCompute
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 07:38:26
avatar
Snad teraz uz konecne pochopite, ze vas Nvidia od zaciatku vodila za nos. Dufam, ze nabuduce nebudete obvinovat druhych zo zaslepenosti a vy sami nebudete slepo verit samozvanym OBRovskym FERMIstifikatorom a radsej si utvorite vlastny nazor na zaklade indicii a objektivneho posudzovania. Medzi indicie patrili napriklad aj tieto udalosti: prezentacia "makety" ako hotovej FERMI karty, predaj akcii CEO Nvidie, pravidelne oddalovanie vydania, neexistujuce herne testy, cielena marketingova masaz sluziaca na kamuflovanie a zamerne zahmlievanie skutocnosti, vydatne podporovana niektorymi redaktormi "profesionalnych" IT webov atd.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 07:45:14
avatar
Tohle je fakt mazec.Takový průšvih tu snad ještě nebyl.Mám dojem že u NV by měly začít veřejné popravy pro výstrahu těm kdo by chtěl zbastlit zase něco takového.On ten čip návrhem není špatný ale co je to platné když se to s rozumnými náklady vyrobit nedá.Mám dojem že u NV někdo kdo rozhoduje o realizaci projektu musel blouznit a nebo byl zhulenej jinak to není možné.
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 07:49:46
avatar
Nejdřív jsem si říkal, že to s fermi dopadne jako s RV600, ale to jsem se spletl, protože RV600 alespoň vyšla.
Frankie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 08:05:15

Tak ono tohle taky vyjde... A určitě se najdou i lidi, který to koupí
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 08:46:05
avatar
Ano - Hulan, Obr a Stanek.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 08:52:27

Hulán teď nemá ani na chleba, Obr právě leží na JIPce s infarktem myokardu a Staněk bude ten "zázrak" fasovat... Takže Huangu: 0$ income
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:12:38
avatar
Len ci to je infarkt. Lebo kludne to mohlo byt aj nieco ine, napriklad zeleny prasok "Fermium", ktorym mu niekto v Pekingu ochutil vypecenu kachnicku, pripadne pivo. A odvtedy nam ten clovek halucinuje.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:19:19

Myslíš MariHuangana? To je skutečné svinstvo.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 08:54:00

Hmmm. Si myslim, ze posledne menovany ju bude mat zadara.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:08:08
avatar
Pochybujem, pri tej ubohej vytaznosti si ju bude musiet kupit aj samotny Huang .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 08:47:47

A sakra. Ten Charlie ma uz zacina stvat...
CZRaptor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 08:59:54
avatar
bravo Nvidia jen tak dal
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 10:34:20
avatar
Doufám, že to bylo míněno jako ironická, až sarkastická poznámka. Monopol totiž nesvědčí nikomu, ani pro mě překvapivě odolnému AMD/ATI.
Dřív nebo později by si začali foukat a usnuli na vavřínech, jako se to stalo nVidii. A kontrolní otázka, soudruzi: Kdo by ostrouhal nejvíc?
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 10:39:24
avatar
Nemohu souhlasit víc, ten kdo tenhle neúspěch nVidia přeje a zároveň je to člověk, kterej svého plechového miláčka, čas od času upgraduje, tak je jedním slovem masochista a nebo má moc peněz : D
CZRaptor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:52:34
avatar
sami si kopou hrob ted mam v kompu 8800GTS tak taky čekam co z Fermi bude,ale asi nic,novy komp bude až za rok a to muže být uplně jinak
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 02:19:36
avatar
Já tento neúspěch nVidii přeju a jsem normálně smýšlející člověk. Důležité je se na to dívat dlouhodobě a v rámci trhu. Nvidia má pořád větší podíl na grafickém trhu než ATI a neznalí uživatelé mají v povědomí spíše Nvidii než ATI.

Takže ideální situace by byla, kdyžby se Nvidia dostala do pozice horší firmy co se týče podílu a povědomí všech uživatelů. Musela by tedy tvořit lepší produkty a nám by to jenom prospělo. Extrémní případ, že ATI získá dominantní pozici je hodně nepravěpodobný a snad si oba nemyslíte, že opravdu může nastat.
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 08:52:33
avatar
To si opravdu nemyslím, jen jsem přesvědčen, že spoléhání na MirkoDušínovstsví jednoho výrobce, který získal de facto technologický monopol a má podle všeho našlápnuto na jeho udržení, trhu nesvědčí. O mnoho lepší by bylo, kdyby se nVidii podařilo hodit na trh něco aspoň srovnatelného a se slušnou nadějí na další zlepšování, aby si výrobci zase šli pořádně po krku.
Já jsem velký fanda AMD v CPU i GPU a na svou preferenci jsem i doplatil, jelikož jsem Linux-positive a leží mi tu AMD grafírna ladem, zatímco v mašině mám stařičkou NV44 (GeForce 6200), takže jim jejich zasloužený úspěch přeju ze srdce, stejně jako se těším na novou generaci CPU. Jen bych rád v GPU viděl, že mám z čeho vybírat, to je vše.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:22:05
avatar
Nalijme si čistého vína.Na momentální nabídku her jim G92 a GT 200 bohužel stačí.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:25:48
avatar
Zrovna pred chvilou mi sem postar hodil balicek a v nom bolo nieco, na co im G92 a GT200 stacit nebude - DX11 Alien vs Predator.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:41:47

Pokial viem tak jedine nastavenie DX11 v AVP3 je zapnutie teselacie na votrelcoch co je podla mna dost malo...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 17:08:28
avatar
Na tom nezalezi, na Nvidii si proste teselaciu nezapnes. Bodka/Tecka.

EDIT: uz to mam nainstalovane a DirectX11 ponuka nielen teselaciu ale aj advanced shadows a 4xAA. Takze "pokial viem" u teba znamena, ze nevies .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 18:24:29

JJ. To som nevedel. Samozrejme som to v ponuke nemal. Ale dik za info. Je u teba badat nejaky posun od DX9 verzie? Skusal si sa hrat s nastaveniami a vypnut moznosti DX11?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 07:49:54
avatar
Este som to neskusal, ale mam to v plane. Cakal som na AvP aby som uz konecne mohol dopisat clanok o HD 5850.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:38:28
avatar
Až na DX11, i když DX11 snad až na jeden benchmark zatím nepřináší víc než PhysX (a že PhysX toho moc nepřináší).
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:20:32
avatar
tak DX11 přináší výkonový optimalizace, který zvyšujou fps...takže to má nějakej přínos. PhysX ti dá jen vizuální balast, nic víc..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 14:38:01
avatar
jako by sme tech fps meli dneska nedostatek
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:40:52

Mozno doteraz ale Metro 2033 to zreme zmeni. Zacinam uvazovat vazne nad HD5870 pretoze na Fermi 2 sa mi fakt cakat nechce. Opat "macka vo vreci" o ktorej nikto nic nevie.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:37:02
avatar
Citace:
...nové datum uvedení má být až 31.dubna!

OK, pokud to není nějaký zvrácený vtip na úkor příznivců nVidie, tak konecm dubna (tuším, že 26.) končí pro Nvidii Q1 fiskálního roku 2011, takže přeci jen by Fermi mohli stihnout vydat v čase, který předpověděli (Q1, FY 2011), nicméně to nemění nic na tom, že dostupné "pro všechny" budou až v Q2 (ať již normálním nebo tím od nVidie).
Rorschach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:40:37
avatar
Všichni čekali výkonovou řež mezi Fermi a HD5000 a bohužel to vypadá, že na ten pravý souboj si budeme muset počkat až na Fermi2 vs HD6000

Nejsou už nějaké spekulace o HD6000? Počty jednotek a podobně???
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:22:30
avatar
HD6xxx by měla bejt úplně jiná architektura, takže srovnávat počty jednotek může bejt irelevantní. Přeci jen HD5000 pořád má základ v R600, který bylo na HD2900XT..
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 15:28:52
avatar
S každou novou generací se počet SP na jádře zdvojnásobil, takže takové RV970 by mohlo mýt 3200 SP na jedno jádro, výroba by mohla být 32- 28 nm, možná bude v jádře podpora DX 11.1 ( něco jako bylo DX 10.1), mohly by být použity rychlejší paměti ( 7 Ghz GDDR5 ?) ... jinak jestli bude uplně jiná architektura tak těžko říct
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 21:01:15
avatar
hlavně to je asi jedno.. protože v současný době je HW mnohem dál než hry... proto se vymýšlí Eyefinity aby ten výkon byl kde využít..
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:43:06

Bohužel za přejmenování může i AMD, protože grafiky rodiny 57XX jsou výkonem v dosahu minulé generace Nvidie na G92 a ta tak může tyto čipy použít.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 10:14:36
avatar
Jak to myslíš? G92 v podání GTS 250 je třeba výkonově i za 5750 512MB, tak nevím, zda je takové použití dobré. Ale píšeš v dosahu, takže sice nejhorší, ale je pravda, že když na nejlevnější HD57xx ztrácí 10%, tak to ještě dosah je. Jenže 5770 už je zase jinde...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:36:18

Myslím to tak, že G92 nebyl zas tak špatný čip. Na začátku na 65nm bez problémů v ořezané formě porazil HD3870 od AMD. Později po přechodu na 55nm zase dokázal velmi dobře konkurovat mainstremovému HD4850, který dokázal i porážet. Samozřejmě neořezaný a na vyšší frekvenci. Teď pokud ten samý čip pouze obohatí o DX10.1 a vyrobí na 40nm, tak budou mít miniaturní čip. S dalším navýšením frekvence se navíc může dostat výkonem na dosah HD4870. Pokud se vemete, kde jsou grafiky HD5750 a HD5770 výkonem, tak zjistíte, že by se karta s takovým čipem usadila někde mezi. HD5750 je výkonem někde mezi 4850 a 4870. HD5770 je pak kousek nad HD4870, tak akorát aby ohrožoval GTX260 216sp od Nvidie. 40nm verze G92 by nemusela mít problém se usadit výkonem nad HD5750. Vzhledem k tomu, že by to byl malý a levně vyráběný čip, tak by Nvidia měla po problému, protože by zapadl do segmentu, kde jsou slušný prodeje.

Proto říkám, že výkon nových 5750 a 5770 jsem čekal výše, rozhodně jsem čekal, že silnější karta minimálně vyrovná HD4890, což se bohužel nestalo. Proto je tu pro Nvidii velký prostor, aby i s velmi starým G92 v nové revizi prorazila. DX11 totiž zdá se ještě dlouho nebude potřeba. Hry jsou totiž pořád hlavně DX9 v základu s naroubovanými efekty z DX10 nebo vyšších.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 14:18:52
avatar
Tak sice jsou to hezké úvahy, ale vychází z mylného počátku.

U G92 a jeho dřívějších a pozdějších derivátů jde o to, že první 65nm kousky měly zmiňované nízké frekvence. Ty způsobovala architektura, která není zrovna vysokým frekvencím nakloněna (tedy alespoň v porovnání s AMD/ATI). Navíc se tam různě měnily ty počty jednotek (osobně bych musel hledat, když bych chtěl uvést příklad, neb se v tom nevyznám, jaká karta jich měla kolik).

S menšími výrobními postupy samozřejmě i přes menší možnosti taktů architektury vzrůstá možnost vyšších taktů a tudíž i nárůst výkonu. Ono ale to také není úplně jen o zmenšení výroby, úpravy tam určitě jsou i jiné. Takže ano, když se začně na nízkém základu, určitě může jádro stačit i dál.

Jenže se to nedá moc srovnávat s AMD/ATI. Tam jsou freknvece od začátku vysoké. Navíc architektura je sice vylepšována, avšak v základu stejná s předchozími kartami. Pokud měla HD4850 800 jednotek a HD5770 má 800 jednotek (těch samých), rozdíl tam logicky velký nebude. Takže očekávat nějaké velké zlepšení je spíš neinformovanost než cokoli jiného. Navíc když to tak bylo i při minulé generaci (HD3870 vs HD4770).

O DX11 bych se nebavil. To, že to nVidia nemá je už teď hodně špatné, ty hry na to uplatnění už tu jsou a bude jich stále víc, takže tam to prostě potřeba je, na to mám jasný názor. Pokud by se hrálo na to, že je málo her, kde to je a že jich bude víc až za rok, tak se posouváme do úrovně krasobruslení a čtverných skoků, které kvůli svému nízkému ohodnocení degradují tento sport (viz olympiáda). Tím že nVidia ještě dlší dobu mít DX11 karty nebude, nemluvě o mainstreamu degraduje pokrok na poli grafických karet...takže žádný leader na poli GK
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 15:28:16

Ono 4850 a 5850 mají stejně jednotek, ale pokud by běžely na stejné frekvenci, tak by byl 5850 pomalejší, jak 4850. Stejně tak 5770 běží na čipu na stejnym taktu jako 4890 a má stejný počet shaderů a vykreslovacích jednotek, ale výkon má pouze něco nad 4870. Čili čip Juniper je na stejné frekvenci pomalejší jak RV770. Samozřejmě že brzdou bude také nižší propustnost pamětí. Čili řada 57XX nepřináší proti řadě 48XX žádné navýšení výkonu. Prodává se za stejnou cenu jako 48XX před příchodem nové generace a nově nabízí DX11 a nižší spotřebu, ale po stránce výkonu nabídne za stejnou cenu stejný výkon a to je podle mě chyba.

DX se prakticky zastavilo na DX9c. Podle mne za to nemůžou výrobci karet, ale spíše MS a konzole. MS omezil DX10 pouze na Vistu. Vistu ale prakticky nikdo nechtěl z oprávněných důvodů. 5 ze 6ti hráčů tak nakonec stejně mělo pořád XPčka omezená na DX9 a za takových podmínek žádný rozumný vývojář nevydá hru, kterou by si mohlo zahrát 16% hráčů, když by si 2/3 z nich stejně hru stáhlo o cracklo. Navíc tu jsou konzole a portování her z konzolí a snaha vytvořit hru jak pro PC tak pro konzole taky přiměla vývojáře držet se spíše DX9 (grafika v konzolích vychází z DX9 karet) a DX10 tak prakticky existovalo a existuje pouze jako nástavba pro lepší efekty. Stejně tak DX11 je prozatím spíše zklamání a moc titulů není. Naštěstí nové sedmičky vypadají narozdíl od Visty použitelně a mají všeobecně kladný ohlas, takže snad se rychle rozšíří a my se konečně zbavíme DX9 a časem snad budou hry nativně vyvíjené výhradně pod DX11.
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 16:16:35
avatar
Ano, řada 57xx oproti 48xx zvýšení výkonu nepřináší, ale co 5850, 5870 a 5970 že?
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 17:07:15

Jistě ale srovnávám výkon v určité cenové kategorii a nic z toho co uvádíš se v bývalé cenové hladině Radeonu HD4850 tedy kolem 4tisíc korun neprodává. V této cenové kategorii je výkon nových grafik Ati pořád tam kde byl u starší generace. Nakonec se za ceny přes 4 tisíce dal sehnat i HD4890. Jeho výkon za podobnou cenu u nové generace karet nedostanete. Nedostanete ho ani v případě nákupu 5770ky a musíte investovat minimálně do novinky v podobě 5830.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 16:34:13
avatar
Kludne si kup staru Nvidiu ak sa ti este dnes zda dobra, takych ako ty musi marketing Nvidie milovat. Uz tu niekto spominal ze DX11 nie je len o hrach a teselacii, co takto podpora standardu ktora je priamo implementovana vo Windows 7/Vista uz pol roka? Ak si kupujes kartu na dlhsie ako par mesiacov, preco by si bol tak hlupy a kupil nieco stare? A co spotreba? Radsej budes mat grafiku s vyssou spotrebou, len aby to bola Nvidia.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 17:02:19

Nic proti ale mam v PC HD4850ku od Asusu, kterou jsem pořídil za 2800. I předchozí tři karty byly od Atiny ještě z rodin X1950, X800 a 9700. O nákupu karet od Nvidie neuvažuju. Jenom říkám, že generace karet od Nvidie založených na G92 rozhodně není mrtvá. Není to o tom, jestli si to někdo koupí jako samostatnou grafiku, ale je to o OEM výrobcích a ti tyhle karty koupí, protože lidi co si koupí PC v obchoďáku neví nic o tom, co je jejich GT220 a podobně zač. V marketu jim řeknou, že je to nová generace Nvidie a to lidem stačí. Odnesou si to domů pod dojmem jaký že to nekoupili dělo. Tady Nvidie pořád bude vydělávat a pořád vydělává a tady se s 40nm verzemi G9X a GT2XX předělávek stále bez problémů uchytí. Prozatím to jsou karty typu GT210, GT220 a GT240. Nakonec se objeví i o něco rychlejší předělávka, jenom se to přejmenuje na třístovky a zase se spousta lidí chytí. O tom, že je G92 mrtvý čip se říkalo už když přišly Radeony založené na RV770 a stejně se karty s 55nm G92 prodávaly velmi dobře.
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 19:36:03
avatar
Oprav mě pokud se mýlim, ale 5850 nemá 800sp jako 4850.
+ na to že má 5770 "pouze" 128bit má slušný výkon

A co si budeme povídat. Řada 5xxx je určena především pro majitele Ati 3xxx a GeForce 8xxx. Málokdo kupuje každou generaci GK
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 19:40:13
avatar
pravda, pravda. jsem chtěl odepsat podobně, ale koukám, že jsi to zvládl dříve
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 20:10:19

To je to, co se mi na tom ve výsledku nelíbí. Pokud má někdo zástupce z předchozí generace grafik z oblasti mainstreamu tak se mu nákup hned té další generace nevyplatí. Kdo má starší ještě z generace 3XXX a předchozích tak tomu se samozřejmě i karta rodiny 57XX vyplatí, protože si o dost pomůže. Podobné to bylo v době končící doby radeonů X19XX, kdy pokud si někdo pořídil tehdejšího krále mainstreamu X1950Pro, tak si neměl z čeho vybírat, když se následně v mainstreamu objevily karty jako HD2600 nebo 8600ka od Nvidie, které sice uměly DX10, ale výkonem byly slabší, přitom za stejnou nebo vyšší cenu. Ale není to jen mainstream. Ono důkazem toho je i dlouhodobá recyklace Nvidie. Od G80 po GT200b až po současné 40nm DX10.1 minihybridy je to pořád prakticky to samé a je to podle mne špatné, když si Nvidia po takovou dobu vystačí pořád s tím samým a vesele v tom hodlá pokračovat. Právě na tom má i vinu Ati, protože řada HD2XXX výkonem ani provozními vlastnostmi neoplývala a nedokázala konkurovat. Ani následující řada HD3XXX se nedokázala čipu G80 a G92 vyrovnat, ale přinesla aspoň lepší provozní podmínky. Až RV770 byl konečně výkonný čip, který ukázal, že se Nvidie se svým přístupem a propagací monolitických obrů mýlí. RV870 to posunul ještě o něco dále, i když velikostí je už o dost větší jak takový RV670. Ale i na evoluci R600-RV670-RV770 až RV870 je vidět, že zdvojnásobení počtu jednotek nevede k dvojnásobnému výkonu ani při vyšším taktu a že by to chtělo novou efektivnější architekturu.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 09:19:33
avatar
takže za nVidiu která se snaží vydělat na generaci čipů které se jí dávno zaplatily a stále se jí vyplatí překopávat může Ati? to je jak kdyby mě někdo označil za viníka, když by, řekněme, můj soused vyráběl furt to samé a tvrdil že to je novinka... čoveče to pouze svědčí o vychcanosti huanga a jeho firmy, to, že r600 se seklo na tsmc které to na 55nm (či 65?) nedokázalo vyrobit je už jiná pohádka
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 09:21:38

Citace:
takže za nVidiu která se snaží vydělat na generaci čipů které se jí dávno zaplatily a stále se jí vyplatí překopávat může Ati?


ATI nie. Proste to NV presvihla s novou generaciou a tym padom jej nic ine ako recyklacia toho co tu uz ma nezostava. Za tejto situacie nic vynimocne.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:48:57
avatar
no nevim,... ono je dosah a dosah, a mne se zda ze tuhle grafiku zadupe do prachu i AMD mobilni hiend, coz je pro desctop grafiku potupa jak slak

a clovicek co si koupil 8800 Ultra nemnel u Nvidie za posledni 4 roky rozumnej duvod k ubgradu
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:47:43
avatar
a je to tady za chvílu z toho bude gts750
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 10:42:19

a jestli se nekdo v marketingu Nvidie dokaze blysknout tak to daj rovnou na GTS850 a maj kompletne uzevrene kolecko jednou radou
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:54:21
avatar
To si snad dělaj p**** z nás, kdyby ty k****** něco dělali v roce 2008-2009 a ne jednom neseděli na svých prdelích v marketingovém centru a jenom nepřejmenovali ten ubohý G92, tak by tu FERMI mohl být. Jenže oni se na to v******, takže ještě jsem rád, že maj takový problémy, aspoň se poučej.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:56:49

Pozor, oni zahodili celou architekturu těsně před dokončením a vydali se cestou "Fermi". Takže určitě něco dělali...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 09:51:08
avatar
nVidia Fermi Forever
"I'm gonna kick your ass, bitch!"
Snad hráči chápou : )
thomopulus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 18:25:23

Neee Duken vyjde, věřím
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 10:13:52
avatar
mam taky blby pocit ze ati svoje grafiky neustale zdrazuje, a nebude to posilovanim dolaru. a po tejto informacii pojdu opet hore. este stastie ze som si vcera zohnal asus5850 za skvelu cenu, kedy mali jediny a posladny kus na sklade
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:47:21
avatar
nezdražuje AMD, ale výrobcovia resp. predajcovia...
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:02:13
avatar
A hlavne kurzy dolaru pri vydani 5xxx byli trosku jinaci nez pri vydani 4xxx
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:50:34
avatar
vyrobcovia, distibutory, subdodavatele, maloobchodnici a ,... no a zdrazuje dolar,...
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 10:46:16
avatar
Ta poslední věta je Super...na přelomu roku ATI chystá novou generaci Karet Je skoro Březen a DX11 Hra se tady ani nenachomejtla...AvP stojí za prd...Metro přijede ale nikdo neví jak se bude hrát a jak bude dobré...no a dál...vyjdou tak 3 hry a koner roku je tady myslím že Nvidia má pravdu že zatím stačí DX9-10 kartičky...nač teď kupovat novou ATI když není nic co stojí za prohnání těchto stroječků na obrázky
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 10:49:14
avatar
Stylom,ktory popisujes a teda : "Naco nove,ved stare je dobre" by sme boli este v dobe kamennej ... Teraz je vsak otazne ci by to bolo dobre alebo zle ...
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 10:57:49
avatar
nechápeš mne...říkám nač teď vyhazovat Love za nové VGA co páchaj obraz v DX11 když není NIC!!!NIC co stojí za cenu těchto karet...žádná HRA...no a na staré hry zase moc velkej luxus EDIT:Jedině když si zapneš Fraps a vidíš místo 47fps 82 fps
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 10:57:21

Taky si myslím, že je to od Nvidie vlastně chytré. V době celosvětové krize a v době kdy nejsou hry (DX11) a ani není potřeba žádný další výkon prostě nové architektury neuvádějí, protože na to nění vhodná doba.
Mě vážně stačí 260 na všechno a báječně se pobavím při hraní her a to úplně stejně jako majitel nejnovější 5970 ... tak kam spěchat?
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:08:57

Opravdu si myslíš, že v době krize není potřeba vydělávat, že v době krize není potřeba platit své zaměstnance? K čemu je nVIDIi tvoje karta, za kterou dostali zaplaceno vloni a letos za ni nedostanou ani Korunu?
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:17:37

Nevšiml jsem si, že by NV nevydělávala nebo neplatila své zaměstnance. Jediný kdo masivně propouštěl bylo AMD. Myslím, že i z obchodního hlediska NV moc dobře ví co dělá a prodává to, co je v dané době výhodné.
Rozhodně si asi nemyslí narozdíl od tebe, že by teď měli být prioritou předražené grafické karty.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:33:23

Citace:
Nevšiml jsem si, že by NV nevydělávala nebo neplatila své zaměstnance
nic takového jsem neřekl, jenom si myslím, že pokud zákazníci nevidí důvod k upgradu svých grafik, znamená to, že je kupují méně a obchodníkům klesají jak tržby, tak zisky.
Citace:
Rozhodně si asi nemyslí narozdíl od tebe, že by teď měli být prioritou předražené grafické karty.
chtělo by to citaci.
Citace:
z obchodního hlediska NV moc dobře ví co dělá
o tom svědčí její křečovité a histerické PR chování, že?
Citace:
a prodává to, co je v dané době výhodné.
prodává zejména to, co má. To, co nemá nemůže prodávat. Nová architektura není otázkou dopolední porady a odpoledního započetí výroby, všechno jsou to pouhé odhady situace na trhu na dobu rok - dva dopředu a někdy se to holt nepovede, no.
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:51:22

Ještě prosím u toho co jsem napsal udělej větný rozbor, označ podmět a přísudek a tak.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:10:07

Aneb jak se místo oponování předešlému diskutérovi schovat za pseudovtipnou hlášku, hodnou dítka školou povinného, že?
Jinak post z 2010-02-20 11:33:23 stále bez adekvátní reakce, co Ty na to?
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 15:23:32

Alespoň jsem originální. Zato upozorňovat na pisatelův nízký věk a narážky na školní povinnost jsou v diskuzích trapné jak sáňky v létě.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 15:57:39

Na svůj nízký věk jsi tu upozornil zejména Ty svým projevem, já jsem to pouze zdůraznil.
A větný rozbor je opravdu prudce originální, to uznávám.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:30:40
avatar
V době krize si nekoupím VGA jen proto že je krize...Já sám mám krizi...nepotřebuji kartu kterou strčím do kompu a budu naň prohánět staré hry
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:07:58
avatar
Spusť si Serious Sam HD na full a ti garantujem, že ti grafika bude kašľať ako tuberák.
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:11:47

Hrál jsem kdysi SS2, co jsem dostal zadarmo k nějaké grafice od NV a přišlo mi to jako přebarvená slátanina. Takže to bohužel vyzkoušet nemůžu. Monitor mám teď 1680*1050 a zahraju si všechny hry co mám na max. detaily.
Jestli si někdo myslí, že nutně potřebuje předraženou 5970, 5870 s DX11, tak jen do toho. Jsou to vaše peníze.

EDIT: Teď jsem mluvil s kámošem ... GTX260 monitor 1920*1080,CPU,GPU,GPU MEMORY SPEED .. vše na ulra. Defaultně nastavenej V-SYNC na enabled a při zobrazování FPS je číslo pořád 60.
Tak nevím co má bejt na Serious Sam HD tak náročnýho, že by to 260GTX nezvládla s prstem v nose.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:28:42
avatar
Max 3D rendering Mpix: Unlimited
Antialiasing: Ultra (8x)
Shadow antialiasing: High (4x)
ren_fRenderingPixelRatio=2.0
Level: Moon Mountains
FPS: http://img535.imageshack.us/img535/6871/005moonmountains0000.jpg

Nech si to nastaví rovnako, ideálne nech sa postaví na rovnaké miesto s rovnakým pohľadom a potom môžeme porovnávať.
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:37:10

Kámoš to přinese příští sobotu na lanku ke mě domů, tak to pak vyzkouším podle tvého nastavení.Ale říkal, že na to nastavení vůbec nesahal a má všechno nastavený na max. a fps neklesá pod 60 při V-Sync. Doufám, že to bude alespoň ve více lidech zábavnější než co si pamatuju.
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 01:04:06

No teraz som to skusil s i7 920 a GTX 285 = 93 fps
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 02:55:12
avatar
Ten systém je monštrum. Skús nastaviť ren_fRenderingPixelRatio=3.0, že koľko ti klesne potom. A postni screenshot, nech sa môžem pokochať.
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 03:24:19

Beriem spet, zabudol som na ren_fRenderingPixelRatio=2.0 Ono to potom tak nejak ide pomalsie ako tebe

Ocividne je 8x nad sily mojej grafiky. Ked nastavim AA na 4x, tak to da 20 fps.

A ked som dal ren_fRenderingPixelRatio=3.0 a 8x AA tak sa z toho system skoro nespamatal
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 10:22:16
avatar
Ja som vedel, čo vravím. Takže som mal pravdu. DD by to mohol použiť ako becnhmark pre grafické karty. Ono pri tom extrémnom nastavení zaťaží kartu na maximum. Ja som tak testoval pretaktovanie. Pre len o trošku vyššom nastavení systém skolaboval do sekundy.
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 10:59:58

Vsak ono je to vlastne rozlisenie 3840x2400, kde zapnutie 8x AA musi tu moju kartu bezpodmienecne odpisat Tam karta nestiha kvoli tomu, ze je to proste na nu vela a naraza sa na uzke hrdlo architektury pre spracovanie AA. Lebo aj ked dava hrozne nizke fps(a teda by mala byt max. vytazena), tak jej teploty a aj teplota CPU je vyrazne nizsia ako ked necham Full HD rozlisenie s 8xAA
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:10:55
avatar
dx11 nie je len o hrach!!!
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:50:30
avatar
Ale i o tý samolepce na krabici
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:25:23
avatar
Ja to dokonale chapem a tiez som spokojny s GTX260 ( bodaj by nie ) ... Ale jedna seriozna firma si predsa nemoze povedat ze nebude drzat krok s konkurenciou len preto,lebo stare karty stacia ... Samo o sebe je to vsak blbost,NV dobre vie ze potrebuje nove karty a tieto reci len zakryvaju jej neschopnost ...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 10:47:14
avatar
Nas mily technologicky "leader" v oblasti vizualnych technologii je na smiech este aj vlastnym zamestnancom ... Ale ja osobne si z toho tazku hlavu nerobim, vsetci robime chyby a treba kazdemu dat druhu sancu ... Pri tretej sanci je to uz velmi otazne a pri stvrtej (pripad nv) uz naozaj na zamyslenie
EbayFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:17:39

Zajímavé, jak u všech zdrženích a nedostupnosti u ATI za to mohl jen a jen TMSC, u problémů NVIDIE za to může jen a jen NVIDIE.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:27:54
avatar
Samozrejme že áno keď má nvidia na chuja návrh čipu
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:29:33

a kto iny im za to moze???
keby robili mensie jadro uz by mali grafiky hotove....lenze oni sa nepoucia ze male jadra sa lepsie vyrabaju
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 11:58:10
avatar
i tak si hodne lidi nvidia grafiky koupi, napr kvuli linuxu nebo boinc.
Pravda ovsem je ze DX11 hry zatim nic moc a na hrani v pohode postacuje radeon serie 4000 nebo geforce 260 a vyse a ty jsou dnes za hubicku
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:12:28

Tak za 1. zas tolik lidí nemá Linuxy, za 2. pokud mají Linuxy a nepoužívají nějaké extra grafické programy, tak pochybuju, že si koupí kartu za několik tisíc, aby si vyměnili svou 8800/9800 nebo GTX260 za GTX300 o prakticky stejném výkonu. A pokud mají nějaký low-end, tak už vůbec ne a za 3. Ati ovladače pomalu ale jistě dotahují nVidie ovladače na Linuxu. Bude to trvat, ale myslím, že to brzo bude...

DX11 zatim nic moc? A co bys čekal, neni tu s námi 10 let jako DX 9 ;)
Bijek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BOINC 2010-02-20 18:43:18

No já jsem si novou grafiku koupil právě kvůli BOINC. Nebyla to ale žádná Gforce ale právě ATI. V BOINCu poráží lowend ATI highend Nvidie rozdílem třídy.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 09:37:14
avatar
než se objevila vůbec první hra s dx10 efekty (a to pouze) tak to trvalo taky snad rok od vydání prvních karet... a teď, když dx11 je implementované v pár hrách pár měsíců po vydání prvních dx11 karet si lidi stěžujou že dx11 na hraní zatím nic moc..... já se divím co vám vadí..... 8800 taky lidi kupovali a dx10 hrát nebylo co, narozdíl od dx11 které už se pomalu objevuje...
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:08:13
avatar
AMD-ATI teraz alebo nikdy! Lepsiu prilezitost realne ovladnut vacsinu trhu (desktop) uz asi nebude mat.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:16:19
avatar
pokud si pamatuju par clanku tady tak nam bylo slibovano ze situace bude o dost lepsi nez s vydanim DX10 ale prijde mi to stejne. Ale pevne verim ze se to zlepsi jak pises.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:25:54
avatar
zajimavy clanek:

http://www.semiaccurate.com/2010/02/17/nvidias-fermigtx480-broken-and-unfixable/
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:54:45

Skvělý článek.
ravi2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:49:59
avatar
Takze jedine co to prinesie bude spomalenie technickeho vyvoja hier a mozeme zabudnut na nejake dobre cisto dx 11 hry ...uz mi je z toho na nic
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 12:50:06
avatar
pekny gol dva clanky dozadu je o tom 200 prispevkova diskusia
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:13:16

KToto ma len utvrdilo v tom,ze na pokoritela Crysis resp Crysis 2 si pockame az do vydania novych konzol, je to smutny pribeh. Uz si nerobim ani najmensie iluzie. A dufam ze buduca generacia konzol bude uz definitivne posledna lebo keby nebolo ich tak dnesna gameplay grafika by sa uz kludne blizila aj kvalite cgi trailerov.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:26:11
avatar
Citace:
(G92b a deriváty) je prý skvělá pro všechny a stačí na vše, co dnes běžní uživatelé potřebují

tož v podstatě má pravdu,na současné nenáročné hry stačí. Ale radši si koupím ATI, páč je lepší myslet i trochu do budoucna . Snad jen kdyby NV nasadila opravdu atraktivní cenu.

Pokud nebude mainstream Fermi, tak se asi ještě vyrábí G92 a GT200 že?
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 14:07:05

To máš těžký. Někteří si pořád myslí, že si kupují grafiku na to, co bylo. Ne! Grafiku si kupujete na to, co bude!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 14:50:42
avatar
to vis ze jo...a kdy tu bude neco, kde tu novou grafiku poradne vyuziju a uvidim na tom, ze ty tezce vydelany tisice mi opravdu neco prinesly?

dokud staci v pohode stara a nemusim se nijak zvlast omezovat detaily, tak pojedu na ty stary. az nebude stacit tak koupim novou. cim dele mi ale ta starsi vydrzi, tak tim vykonejsi nebo levnejsi budu mit pak tu novou grafiku.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 15:50:42
avatar
Ty ses takovej ten logik bez znamky inteligence ze

Tak mi rekni proroku,zda je lepsi koupit si ted kartu za rekneme 10 tisic a nemit ji kde vyuzit a nebo si koupit tu samou kartu (nebo lepsi) za 3/4 roku s temer polovicni cenou,kdy uz uplatneni mit bude..
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 16:18:34

A už je to tu zase. Zásadní otázka: pokud si kupuješ novou grafiku, budeš na ní hrát hry, co jsi hrál doteď na té staré grafice, nebo hrát hry, které teprve vyjdou?
Citace:
a nemit ji kde vyuzit
nemáš ji kde využít, protože nejsou DX11-only hry. Proč? Protože se studiu z ekonomického hlediska nevyplatí vyvíjet hru pro (zatím) tolik omezený trh. Co z toho plyne? Nové grafiky se neprodávají. Když se neprodávají, je jich málo. Když je jich málo, nevyplatí se dělat hru čistě pro ně. Když se nevyplatí dělat hru čistě pro ně, není důvod k jejich koupi...
Tak jako už tisíckrát v minulosti nastala situace, kdy se střídají technologie. Vždycky se musí najít skupina lidí, která do toho půjde i za cenu cenové nevýhodnosti nových produktů, problémů softwarových a hardwarových, nízkého/nulového okamžitého přínosu... Vzpoměň si, jak dlouho byly na trhu ke koupi Athlony 64, než se pro ně objevily odpovídajicí mainstream aplikace.
Na proroka si tu hrát nebudu, protože jsi definoval málo počátečních podmínek .
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 18:53:36
avatar
vsak i ted je minimum 64bit aplikaci a to mame 64bit procaky skoro vsichni a peknou radku let.

jinak nevim kolik si toho pamatujes ty, ale v minulosti zadna takova situace jako ted nebyla. vzdy totiz vysla nejaka narocna hra, ktera potrebovala ke hrani na plny detaily opravdu high-end grafiku nebo klidne az grafiky dalsi generace a jeji vzhled tomu odpovidal. takovej byl treba morrowind nebo oblivion a jeste drive spousta jinych her. pak treba kdyz vemu half-life 2, tak ten nabizel primo mody pro jednotlivy dx 7-9 a ta dx9 nabizela na prvni pohled viditelnou mnohem lepsi grafiku nez dx8 mod. a podobne to bylo treba ve far cry. tedka aby sme poznali co prinasi dx11, tak musime 5 minut zkoumat screeny vetrelcu...

na co budu tedka utracet x tisic za novou grafiku, ktera mi je k nicemu a navic nevim kdy vubec prijde nejaka hra, kde bych ji mohl vyuzit. to si mame vsichni koupit drahe dx11 grafiky a zacit se modlit aby vyvojari aspon do toho roka uvedli nejakej dx11 titul???
Citace:
pokud si kupuješ novou grafiku, budeš na ní hrát hry, co jsi hrál doteď na té staré grafice, nebo hrát hry, které teprve vyjdou?
na nove grafice budu hrat hry co teprve vyjdou to je snad jasne a logicke. ale o tom, jestli si tu novou grafiku koupim nebo ne, se rozhoduju v soucasnosti. a kdyz mi v soucasnosti stara grafika na vse staci, tak na co zbytecne utracet kvuli nejiste budoucnosti?sry ale prachy neseru...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 20:18:47

Citace:
na co budu tedka utracet x tisic za novou grafiku, ktera mi je k nicemu a navic nevim kdy vubec prijde nejaka hra, kde bych ji mohl vyuzit. to si mame vsichni koupit drahe dx11 grafiky a zacit se modlit aby vyvojari aspon do toho roka uvedli nejakej dx11 titul???
Zeptám se Tě na jednu věc: máš v plánu kupovat novou grafiku?
Odpověď ANO - pak k tomu máš asi důvod: stará grafika umřela/stará grafika už výkonově nestačí. Máš na výběr mezi starou architekturou, jejíž nedostatky (absence DX11) v současnosti nevadí, nebo novou architekturou (DX11), jejíž přednosti v současnosti využiješ pouze u několika her, ještě šitých horkou jehlou. To, co si vybereš, závisí zejména na tom, jak dlouho plánuješ novou grafiku používat:
a)chceš pouze přežít do doby, než bude nákup DX11 opodstatněný spoustou DX11 her = 1 levná + 1 drahá v dohledné době nebo
b)chceš si pořídit něco, co už chvilku výkonově vydrží = 1 drahá
Otázka je, jestli (1 levná + 1 drahá) je dražší nebo levnější než (1 drahá)
******
Odpověď NE - tak co tu sakra řešíš? Vždyť Tě nikdo nenutí cokoliv kupovat. Nebo jsem Tě tu snad přemlouval, abys šel utrácet? (Potom se ale nediv, že jenom podporuješ začarovaný kruh, který jsem uvedl výše.)
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:33:52

pro dd:
ati ma technologicky navrch nad nv
to je fakt a vsichni to vedi. co se takhle uz vysrat na to neustale to troubit do sveta ? z kdysi velice zajimavych clanku se stavaji sracky...
sry no want start flame ,peace with you
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 16:11:37
avatar
takže co mám dělat? Začít si zprávy o NVIDIA vymýšlet? Jak jim jde všechno skvěle, jak recenze DX11 budou do vánoc a podobně? Nechceš mi snad naznačit, že bychom měli přestat informovat v souvislostech o aktuální situaci na trhu?
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 17:01:16

ano to presne naznacuji, vsichni jiz vime jak ati "valcuje"nv a bylo by vhodne zacit nas informovat o zcela jinnych udalostech. precist si pripadne sve clanky pred odeslanim do"tisku" a odstranit z nich vzdy alespon cast ody na radost ohledne vitezstvi jednech nad druhymi.obvzlaste z clanku kam to fakt vubec nepatri....
p.s.pracoval jsem v obou spolecnostech nyni jiz 4 rokem u ati /lokalizace ridiciho soft.-ovladacu/ a muzu rict ze obcas se nejen tady docitam veci /myslim odborneho razu/ze neverim vlastnim ocim
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 17:52:01
avatar
tak kritizovat je jedna věc a napsat věcně, že je něco špatně, když tomu rozumím a vím, je věc druhá. ty zatím zkoušít tu kritiku, ale proč takto pozdě? proč to nepíšeš hned u těch článků, kde nevěříš vlastním očím? poděl se s námi o to, co víš, když víš, že to není dobře...

druhá věc je to, že se o tom informovat musí. články jsou o té tématice po celém světě, takže jsou i tady. to že se něco opakuje sem tam je docela v pořádku, protože se to tak dělá také všude. je to základ, neb ne každý si čte všechny články každý den. ti, co si čtou každý den, takové vsuvky ignorují či přeskakují (můj případ v podstatě na všech informačních webech).
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 02:47:26

to bych velice rad ale je zde neco jako nda na velkou "bublinu".snad jedine ze hledat ve verzi direct x 10,11vizualni rozdily oproti 9 je opravdu nesmysl
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:33:54
avatar
Nie, nebudú sa vyrábať, nvidia povie že dnešné hry sú tak mizerné, že ich vôbec netreba hrať a preto ani nebude vyrábať nové karty.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:39:11
avatar
To je jako v politice at uz CSSD nebo ODS. Delaj tam lumparny, korupce a nakonec je stejne lidi voli a budou tam porad. A Nvidie je to same, vsichni vi co dela a stejne ty "jako" nove karty lidi budou kupovat.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo, 2010-02-20 13:43:45
avatar
tak to snad opravdu vypada, ze se NV rozhodla radsi stale oddalovat uvedeni Fermi 1 a zamerit vse co ma na vypilovani architektury a masivne prijit az s Fermi 2 - i na ukor postoupeni casti trhu. Pokud to tak je, tak te architekture v NV opravdu dost veri (a neni duvod proc take ne, navrh vypada dobre, s tou produkci uz je to holt horsi). Jenom se divim, proc nenechali jeden tym pracovat na starem jadre - prece nemuze byt tak slozite jej prevest na 40nm a zakomponovat DX11. Tim by snizili naklady na vyrobu, trosku pohonili frekvence nahoru a smazli naskok AMD v podpore DX11 - a co si budeme rikat, vykon zelenych karet je stale uchazejici, ta architektura byla stejne povedena, jako ma ted konkurence. No, ale asi je pro ne Fermi takova priorita, ze tohle reseni zavrhli.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:53:50
avatar
Myslim si že máš pravdu,zisky mají více než slušné tak je asi nejspíš netrápí jestli karty vydají s velkým zpožděním anebo dokonce vůbec a přijdou až s Fermi2.Kdyby měli hluboko do kapsy tak určitě už dávno něco vydali.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 13:48:18
avatar
No a neměli náhodou Fermi vydat zároveň s hrou METRO2033,které je přímo podporováno Nvidií a podporuje DX11?Doufejme že i hra se nezpozdí,po velkém očekávání a také velkém zklamání z AvP,je to kousek na který se opravdu těším
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 14:22:46

Kým výjde fermi tak nvidia stihne premenovať grafiky ešte dva krát a fermi bude nakoniec GTX 680.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 14:31:00
avatar
okolo FERMi je vzdy 50+ prispevkov.
60 % z vas si ju urcite kupi.. a reci typu - vela zera , slaby vykon si nehajte poznam vas.
tienovlas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nvidia 8800 ULTRA 2010-02-20 14:32:25

Celkom si pamätám stála okolo 20000 Sk a mlčky som závidel kto na ňu mal.Asi pol roka pred príchodom 4870 zlacneli X1950PRO a ja som si kúpil svoju prvú výkonnejšiu grafickú kartu za 6500 Sk.4870 som neodolal a kúpil som si niečo lepšie za 6800 Sk. A preto je fakt smutné že idú vyrábať to isté na novom výrobnom procese,lebo konkurencia je veľmi potrebná.Zvlášť keď dnešné hry sú zlátaniny pre Xbox360 a Ps3 a ich obhajovateľov lebo ako inak len obhajujú svoje staré kalkulačky.Dalo sa čakať že PC nebude večne ťahať vývoj hier. A ja len dúfam že to konzolistov prestane baviť si kupovať "nové hry" v tom istom kabáte. Stále hrajú na starom železe a kritizujú hry pre ich grafiku? Asi čakajú od vývojárov zázraky, ale crisis 2 bude iba sklamanie ak to spravia ako s AvsP .Na túto hru som sa tešil a pre zlé recenzie som si ju radšej stiahol z netu.A teraz keď to hrám tak to nie je také zlé ako to opísali a určite ju pre MP kúpim.Aj tie recenzie len vymývajú mozgy asi ich za to niekto platí.Ja som si teraz kúpil 5850 a neľutujem po reklamácii 4870 to bola jasná voľba aj keď som zvažoval NVIDIU ale v čase nákupu som fakt nemal na výber .Vytápať izbu už nechcem lebo mám radiátor a v lete je to problém ak nemáte klimatizáciu.Tak dúfam že tie 300 nvidie budú mať aspoň dobrú spotrebu ak nie výkon,lebo ináč ich kúpi iba NVIDIOT.
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konec Nvidia GF100 2010-02-20 14:46:23
avatar
Já osobně jsem hodil za Nvidii do ringu ručník, když toho není schopna sama. Je to smutné, ale nevidím jiné východisko. Takto jsem to komentoval: „Pokud absence DX11, není zatím velkou ztrátou pro grafické karty GeForce, pak by se kupující měli více zajímat, jak tomu bude zítra, za měsíc či rok. Právě takové otázky by si měli klást kupující, když se jim budou snažit prodejci a marketing Nvidie namluvit, kupujte naše nově přeznačené karty s prastarou DX10 a nižší.“ Odkaz Jak může někdo dnes postavit nový PC na koncepčně několik starých komponentech?
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 17:29:46

Je to jednoduché. Pokud všichni hlavní výrobci herních GPU (v tomto případě NV a ATI), nebudou mít DX11 grafické karty na trhu, tak se DX11 ve hrách nijak zvlášť rychle rozšiřovat nebude. Úplně stejně to nakonec dopadlo s DX10.1.

A pokud si lidé GeForce kupují, proč by je měl výrobce PC přestat nabízet? O kšeft se připravovat zcela určitě nebude. Nežijeme v utopii ale v kapitalismu.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 12:29:17
avatar
Já chápu tvrzení, že současný jádro G92 stačí, když vidim, že hry dodneška pořádně nevyužívají DX10, natož pak DX11.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 15:25:17
avatar
TAK ČTU vedle na Webu že tady letí Kachna 480tka prý vyjde normálně v Březnu...
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 15:33:01
avatar
Jenže autor taky psal a hodně dávno o statisících, či dokonce 10 milionech vyrobených kusů. Něco jiného je papírové uvedení a něco jiného je plné pulty…
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 15:38:24
avatar
No jo...ale komu pak věřit...ještě že je to jedno stejně si to nekoupím
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 15:41:19
avatar
Podívat se co je na pultech, pak do peněženky a jsem si hned jist, tím co si můžu koupit.
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 16:16:22
avatar
Zbytek Kachny Odkaz Do mailu mi právě dorazil slajd k chystané prezentaci GeForce 300 na veletrhu CES 2010. No málem mi vypadly oči z důlků .. GeForce 300 bude na trh uvedena první týden v březnu
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 17:58:03
avatar
To je zase megačlánek! Hezký je, když už se autor předem omlouvá za to, že něco slíbil a nedodržuje to...no a ten zbytek, sranda docela.

btw: dneska mi přišel mail do schránky a nestačil jsem se divit, lezly mi oči z důlků. psalo se tam, že Fermi nevyjde a místo toho se nvidia přesune na trh spotřební elektroniky (např. praček, sporáků či luxů), kde vidí větší uplatnění svého skvělého marketingu, který už na trhu počítačů tolik nezabírá.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 16:33:41
avatar
Pane Cavemane, pripominate mi baby z vesnice co chodej kazdej vecer pro mliko do kravina.
Tomek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 5850 2010-02-20 16:08:19

Uz mesic mam 5850 a nemuzu si stezovat, cekat se urcite nevyplati
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HAHA 2010-02-20 17:06:54
avatar
A pak že se té 3xx řady nedočkáme, přijde dřív než jsme čekali, jen nikdo nečekal že bude postavená na 4 roky staré technologii, měli by si změnit ten název - The Way It's Meant To Be Recyclated
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hardwarova tragedie softwarove 2010-02-20 18:13:42
avatar
Hardwarova tragedie softwarove spolecnosti pokracuje. dneska uz vim o postupe vyroby 40nm chipu vic nez NVIDIA a dokazal bych im poradit

Takze: At Vam to ATI udela budete urcite spokojeni a s nalepkou CUDA to prodate dal.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 20:21:23
avatar
teď jsem si vzpomněl na jeden obrázek
Odkaz

docela mě to pobavilo

EDIT: staré, ale stále aktuální
ch4ser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 19:33:18

Že vy těm kravinám a zrovna na tomto webu věříte...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 19:53:03
avatar
No jo, to je pravda, nVidia už toho n*srala cez svoje PR oddělení tolik, že jen težko se jim dá věřit.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 20:12:26

ked ti tento veb vadi chod na extrahardware a tam tvrdia toto iste...

...to len jedni ne pctuningu este veria ze v marci bude fermi na pultoch(a to nehovorim o tom, ze uz v decembri slubovali recenziu)
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 19:50:31
avatar
tak vývojarmo u nvidii nezavidim , vedenie tam talči pracovnikov na vytvaranie Mega-Džiifor-Saurov ktore sa v podstate nedaju vyrobit , Ati(AMD) sa už davno vybrala inou cestou a zda sa že to bolo mudre rozhodnutie
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-20 21:21:08
avatar
Tak,tak,veliký monolitický čip není cesta k úspěchu,ale spíše do zatracení....
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 00:42:41
avatar
to je....dost blby...potrebujem krapet prece konkurenci...
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 10:32:17

toto ste videli? Že teplota fermi v 2D 70stupňov.

Odkaz
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 10:53:43

Nepostuj tu prosim odkazy na Vargove vyplody, kazdy dobre vie ze pred spanim prosi Satana aby si NVIDIU bral do pekiel
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FERMI 2? 2010-02-21 12:17:41
avatar
FERMI 2? no mne sa nejako nechce veriť že by architektúru FERMI nejako vylepšili skôr ju len zmenšia na 32nm alebo 28nm a premenujú aby to vyzeralo že to bude druhá generácia. Možno max. pridajú ďalšie SP pri zachovaní súčasných rozmerov jadra aby dosiahli vyšší výkon.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 09:30:50

Prave to presne zrejme Fermi potrebuje. Nizsi vyrobny proces. Tym padom sa odbije problem so spotrebou a aj s teplotami a moze sa navysist vykon. Takze to nebude iba premenovanie. Bude to evolucia Fermi a teda poprave verzia 2.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 13:53:05
avatar
Pro vsechny usery je to skoda, ze se Fermi takhle odklada a furt se neco prejmenovava. Chceme mit na trhu konkurenci a ne "tohle"
Libb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neinformovaný člověk? 2010-02-21 14:08:38
avatar
kupovat dnes NV GT200 grafiky nebo brzy přejmenované na GT300, opravdu může udělat jen hodně neinformovaný člověk (měl bych i jiný výraz ;)
No já nevím, třeba já bych o ATI ani neuvažoval kvůli ovladačům :-)
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:43:18
avatar
zaujimave ze najviac o problemoch s ovladacmi pisu majitelia kariet Nv, ja mam Ati od doby R9700 a ziadne poroblemy som za tych par rokov nemal
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:15:27
avatar
Ani ja.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 15:41:04
avatar
... smutne spravy pre vsetkych ...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 10:55:58

je to nafigu.. ziadna konkurencia pre ATI a tlak na ceny..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 358x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 727x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 953x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3443x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1394x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1239x
Komentářů: 5