ATI Radeon HD 5000 mají výkonové rezervy v ovladačích – tajná zbraň proti NV FERMI?! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 16 březen 2010
altProtože už se to nějaký ten den na internetu přetřásá, stejně byste se to dozvěděli …

 

 

Tak vám to řeknu. Více než dost věcí nasvědčuje tomu, že majitelé ATI Radeon HD 5000 grafik dostanou s novou verzí ovladačů Catalyst 10.3 pořádnou porci výkonu navrch. Než začnete jásat, čtěte dál. Hodně testerů, co testuje grafiky ATI HD 5000, narazilo při testování na jistou anomálii. U grafik vydaných po HD 5870/5850 se v jistých případech objevuje to, že slabší modely třeba dva HD 5770 v CF nebo HD 5830, dokáže výkonově dotáhnout nebo dokonce překonat model HD 5870/5850, aniž by k tomu byl logický důvod vzhledem k parametrům. Proto se objevují teorie, které mluví o tom, že ATI si nechala u HD 5850/5870 rezervu v ovladačích.

Nutno říci, že podobná věc by na grafickém trhu nebyla žádnou novinkou a v minulosti se objevila třeba u NVIDIA GF8800, kdy NVIDIA vydala zázračné ovladače těsně, nebo souběžně s vydáním konkurenčních grafik ATI. Hodně věcí nasvědčuje tomu, že ATI si něco podobného přichystala nyní, kdy k tomu samozřejmě vzhledem k bezprecedentnímu zpoždění GF100 měla času více než dost. AMD-ATI zjevně také přesně odhadla dobu příchodu konkurenčních grafik a tak se „zázračný“ výkon objeví právě u Catalyst 10.3, jejíž beta verze je už nějakou dobu dostupná pro testování a opravdu se v některých případech ty nárůsty dostavily.

Že to skutečně vypadá na cílenou strategii, napovídá i fakt, že tyto vysoké výkonové nárůsty u HD 5870/5850 se objevují u her jako Batman, DIRT2, HAWX, STALKER, tedy u her, které se nejčastěji testují a kde se bude hodně bojovat. Objevují se i informace o rezervách ATI v chystaném METRO 2033, které je už ve finální verzi a připraveno na vydání. Jen pro pořádek. U těchto her se nebavíme o nárůstu výkonu v jednotkách %, tedy v rámci chyby měření. Ty nárůsty jsou rapidních 20-50%! Že ty rezervy nějaké jsou, prozradila ATI už zprávou o navýšení výkonu FireGL grafik, kde se v určitých aplikacích najednou karty dostávají o 20% výše.

Závěr: O tom, že AMD-ATI rozhodně neukazuje skutečný plný potenciál HD 5850/5870 grafik se už od jejich vydání minimálně tuší. Už jen to, že prostě ty karty nemají půl roku žádnou konkurenci, rozhodně přispívá ke snaze ATI, „schovat si něco na horší časy“. NVIDIA totiž u vydávaných GTX 470/480 cílí na současný výkon HD 5850/5870 grafik a naladila takty přesně tak, aby GTX 470 byla těsně pod HD 5870 a GTX 480 ji překonávala. Když ale ATI vydá ovladače, které v hlavních hrách najednou vystřelí výkon o 20% a více, bude FERMI vypadat skutečně jak propadák.

Já osobně nejsem úplně přítelem těchto hrátek. Dělá to ze situace poněkud nepřehledný guláš a také je to skvělá příležitost pro manipulaci s výsledky – třeba někteří záměrně otestují HD 5000 proti FERMI na starých ovladačích, nebo si dají tu práci a najdou si ty hry, kde ten výkonový přínos není tak velký. Pak když ty výsledky porovnáte se standardním testem na nových ovladačích, kde se výkonové přínosy projeví, budou ty dvě recenze v podstatě tvrdit každá jiný závěr a rázem tu máme další pole pro flame. Na druhou stranu úplně chápu, proč by něco podobného ATI udělala. Je to levnější a jednodušší, než na rychlo vydávat nějakou novou kartu nebo nějakou přejmenovávat. Navíc to nikomu neublížilo. HD 5850/5870 byly půl roku s přehledem nejlepší grafické karty mezi 5000 – 10 000 a po půl roce ATI „odemkne“ část výkonu a majitelé těch grafik mohou být spokojení i nadále, protože jejich půl roku stará grafika poráží novinku od konkurence.

PS1: HD 5000 grafiky vypadají vedle čehokoliv, co kdy vyšlo, zatím jako dokonalé grafické karty bez problémů. Minimální reklamovanost, kdy navíc většina těch reklamovaných souvisela se SW problémem s řízením spotřeby u Catalyst 10.1 a následnou nestabilitou, který už byl napraven. Nicméně přeci jen se zdá, že dokonalé nejsou – opatrně se spekuluje o tom, že ATI prý našlo rezervy u tesselace, která nechodí tak dobře, jak by měla (ATI nejde do hlavy Unigine Bechmark, kde GTX 480 v některých úsecích poráží HD 5870 – i když při obrovském rozdílu čipů, kdy GF100 má 3 miliardy tr. a 530mm2 a RV870 2 miliardy tr. a 330mm se dá ten rozdíl prominout) – zatím se ale neví, zda je to problém HW nebo SF. A také jsou to zatím spíše opatrné spekulace. Tesselace na HD 5000 funguje, ale nikdo netvrdí, že by nemohla chodit lépe. Je to také vlastně první generace grafik s DX11 a standardizovanou tesselací, takže určitě se mezery dají čekat.

Zdroj: DDWorld.cz, widescreengamingforum.com

PS: Včera jsem psal o cenách a vydání GTX 470/480 – tak mám další novinky, ale psát na to samostatný článek nebudu, někteří by mě asi už sežrali. Znám české ceny GTX 470 u dvou modelů, které u nás budou k dispozici … zhruba 9300-9500 korun včetně DPH. Díky nejmenovanému velkoobchodu, který je fandou našeho webu a podělil se o tuto skutečnost. Takže opět potvrzení toho, co jsem říkal, že bludy o tom, jak GTX 470 bude o 2000 levnější než HD 5870, jsou opravdu jen bludy. Bohužel uvedení recenzí bylo posunuto z příštího týdne na ten následující a to konkrétně až 29.3.2010 (vsaďte se, že vydání Catalyst 10.3 ATI posune na tento den nebo den předem). A také dostupnost karet má být až druhý týden v dubnu – od 6.4.2010 :/. Jo a GTX 480 má definitivně jen 480SP a ne 512SP jak původně měla mít – ty jsou v podstatě nevyrobitelné a za ně si pořádně zaplatíte a určeny budou pro TESLA grafiky. Nicméně to už jste mohli asi odvodit z minulých článků, kdy jsem psal, že rozdíl mezi GTX 470/480 bude minimální, a že GTX 480 je spíše takový prémiový model GTX 470.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:12:47
avatar
Pekne se nam to vybarvuje. Jestli se to s catalysama 10.3 potvrdi, tak je to takovej bonus za vcasny nakup nebo vernost
PS: ta cena 470ky zas neni tak hrozna v porovnani s 5870 (ovsem jen z pohledu ceny)
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:00:54
avatar
no cenou radeonů asi karty NV nehnou, ale pokud hnou výkonem... tak si můžeme koupit levnější HD58xx karty a máme tady to "zlevnění" na které tolik lidí čeká
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:04:55
avatar
No ne zlevneni, ale zlepsi se pomer cena/vykon
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bonus za praci 2010-03-16 18:13:18
avatar
Bonus za praci vyvojara je stabilita a vykon karet, realne si mysliet ze ATI cakala na vydanie fermi mozeme doplnit o fakt ze programovatelny chip ma v novych technologiach vzdy 20percent vykonu k dobru ale dostat to do ovladacov nie je jednoduche.

Verim ze pokrocile techniky compute shaderov namiesto starych metod, DX11 a vyuzitia velkych L1,L2 na chipe prinesie obcas aj tych 50% navyse.
Staci aj v Catalystoch 10.4
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 09:37:55

U nV jsi za stejny vykon vzdycky platil trochu vice nez u Ati, takze zadne prekvapko a rozhodne to stavajici vytrvalce neodradi jako je to neodradilo nikdy predtim....
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:22:52
avatar
No mě se to osobně moc nelíbí jestli je výkon schválně zkriplenej kvůli tomu, ab si nVidia myslela, že má vykonější grafika a pak se přesvědčila o opaku. Zákazníci by nikdy neměli být rukojmí!
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:21:33
avatar
mne sa to paci.. je to s*urveny kapitalizmus, pomoze to len hracom a zaroven drzat hladinu technickeho pokroku,,
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:56:12
avatar
no mě by se to nelíbilo v případě, že bych ten "schovaný" výkon nějak využil... takhle ten výkon navíc stejně asi nevyužiju, ale vědomí, že mám kartu silnější než vlajková loď NV mě bude hřát na prsou
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:05:37
avatar
Ati vydala Karty podle plánu a pak měla půl roku na doladění ovladačů.Nevidím v tom žádný problém.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:54:27

Mám dvě otázky.

Máte něco z 5kové řady Ati karet?
Já mám 5870 ale nepřipadám si jako rukojmí. Proč bych si tak měl připadat? vysvětlete mi to prosím.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 18:00:45
avatar
Ano mám jak HD5870 tak HD5770 do mého pracovního PC : ) Nepříde mi moc fajn, když GPU co si pořídím má záměrně nižší výkon než by měla mít kvůli tomu, že si nechává něco do budoucna kdyby bylo hůř. Co kdyby hůř nebylo? To jako bych měl nižší výkon, pak by přišla další řada a už by se to nějak dál neřešilo? Mě nejde o to, že bych pochyboval o kvalitách HD5XXX řady, mě de čistě o princip...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 19:58:34
avatar
já si nemyslim, že by to bylo úmyslně... ono je ve výsledku jedno jestli hra běží na 60 fps nebo na 75 fps. (víc jak 60 fps na běžným LCD stejně neuvidte) Vy to nepoznáte, ale v těch grafech to vypadá podstatně líp. A to do teď nemusela ATI řešit, protože prostě konkurence nebyla. Teď je, bude se hodně testovat a bude hodně grafů, kde se každej fps hodí..
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:16:33

Ale no! ATI si myslela ze fermi pride pred pol rokom, kto do prdele mal vediet že Fermi pride az ted.
A co se stezujes mal si nejvykonejši kartu a s timi ovladacmi sa to nezmeni, ani po prichode GTX480 čo by si ešte chcel za 8-9k Kč
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 21:33:30
avatar
A nenapadlo vás že vývoj ovladačů taky nějakou dobu trvá? Takže zaprvé zpráva je stále nepotvrzená (ovladače oficiálně nevyšly) a zadruhé je bezpředmětné spekulovat o zadržování naschvál.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 22:51:23
avatar
Máš pravdu, určitě za nějaký měsíc bude navýšení i u nvidia ovladačů, až je vylepší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 22:53:13
avatar
a za ten samý nějaký měsíc tu bude HD 6000 a nějaký navýšení i NV ovladačů bude pasé ... ;)
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 23:05:42
avatar
Mimochodem, existuje ještě nějaký jiný zdroj než jen ten jeden? Neobvinuji je z falšování, ale něco podobného tu už jednou bylo když se zvedlo fps tuším v Crysis díky chybě s AF... Ted je to navíc u beta verze. Prostě bych byl s razantními prohlášeními opatrnější, dokud se to nepotvrdí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 02:14:54
avatar
ano u některých her to potvrdzují i uživatelé, zrpávu o 20% nárůstu výkonu u FirePro GL grafik pak vydalo samo AMD. Takže jo opatrnost je na místě, také píši, že se o tom mluví, ne že je to 100% hotová věc, ale dost zkušeností i mých nasvědčuje, že HD 5850/5870 něco skrývají ...
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 22:52:31
avatar
Nemůžu s tebou souhlasit,já si myslim že vývojáři,potažmo firmy ví o konkurenci sakra hodně,tudíž i to kdo kdy a jak s čim přijde.
P.S.Cena 470tky která bude výkonově lehce pod 5870tkou,která je ale o nákou tu stokorunu levnější při zřejmě lepších provozních vlastnostech co se týče spotřeby nevidim jako ideální,pkud by ta karta byla za 8tis tak je to skoro jasná volba,ale takhle většinou jen pro fanoušky té určité značky.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 08:31:11

Já si koupil kartu a Vím jaký měla mít výkon (a ten výkon má). Souhlasil jsem, že za ten výkon dám ty peníze. To není žádný podvod. Podvod by to byl kdyby mi výkon ořezali a já si kupoval něco co má ve skutečnosti nižšší výkon.

Nyní Ati dodává nové ovladače a zvýší mi výkon. Dostávam něco navíc navíc a jsem tomu rád. nemám jediný důvod si stěžovat. Naopak děkuji, že dostávám zadarmo navíc výkon.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:26:23

Škoda, že mé HD5770 se ten nárust netýká, nebo ano? Z článku usuzuji, že navýšení výkonu ovladače přináší pouze řadě HD58xx
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:22:32
avatar
Nezbyva nez doufat, ze tam aspon nejake to procento navic bude. A i kdyby ne, stejne je podle me 5770 VX za tu cenu skvela
Scream [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:11:44

V článku se píše HD5xxx ;)
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 18:49:57

nějaký nárůst bych čekal (i kvůli tomu že 5770 mám ;)) ale ne tak velký jako u řady 58xx (hádám zhruba o 1/2 menší nárůst výkonu než u 58xx)
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 19:59:54
avatar
no ta půlka je tak reálná, i vzhledem k polovičním parametrům jádra..
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:26:48
avatar
Tak ja som u Ati zvyknuty na to, ze casom ide vykon pomerne/prijemne hore. Skratka, brusia ovladace ako krasny diamant
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:04:13

Tak tak, u ATi jsme zvyklí na postupný nárust výkonu jak postupně ladí ovladače. I když u 20-50% už v tom opravdu byl asi záměr, což mě jako fandu ati trochu mrzí, ale nedostatek výkonu jsem dosud nepociťoval.
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 18:52:41

me to nemrzí, pokud pak ATI porazí tu škeredou zelenou společnost tak jen tak dál
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:11:48

ono to je taky suboj , ktory je vyrovnany , no ked bol suboj 200 vs 4000 , tak nvidia vyhravala o 65 vs 35 marketshare
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - možnost 2010-03-16 14:29:54
avatar
Takže by možná mohla být možnost, že ze své 5750 dostanu pár % výkonu?
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:10:45

i mne to zajima , mam to ve svem mainstream pc ...
Holub [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:51:35

AMD/ATI ma vcelku zajimavou, ale zda se, ze fungujici strategii... Odemykani jader a tyhle vykonovy rezervy v ovladacich, to je podle me velice dobra strategie
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:01:27
avatar
tak odemykání jader už není na nových chipsetech řady 8xx oficiálně podporováno..
Holub [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 07:01:43

Mam Intel, takze se o AMD CPU moc nezajimam, ale to, ze to neni oficialne podporovano neznamena, ze se to neda odemknout neoficialni cestou, ne?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 16:59:08
avatar
A ono to je oficiálně podporované i na řadě 7xx? Vím, že AMD proti tomu mělo ze začátku nějaké námitky, ale jak se k tomu postavila potom už nevím.
Jendosa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:02:59
avatar
Jestli to bude pravda, tak ATI udělala opravdu dobrý tah. Mám HD5870 Vapor-X a jedu skoro všechno na maximum. Ale výkonu není nikdy dost
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:05:36

Pořád lepší ovladače co odemykají výkon, než ty co vypínají chlazení.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:19:20
avatar
Nebo takove, co podtaktovavaji jadro i pameti, aby se to neuskvarilo jeste v zarucni dobe
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:22:46
avatar
na nVidia TEFAL mi nesahaj!!!
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 19:34:56

benshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:18:11

tak aj by som rad reagoval na MC Baxxtera
pokial tu hovorime o rukojemnikoch tak ja mam skor pocit, ze nvidia tu uz dost dlhu dobu robi rukojemnikov alebo skor idiotov zo spotrebitelou svojim neustalim preznacovanim, zatlkanim problemou a natahovanim s Fermi. nevidim nic zle na tom co spravili. pokial si nainstalujes novy ovladac dostanes to co by si mal dostat teda vykon naviac, kazdy novy ovladac ma nieco vylepsit a ak prinesie az taketo zlepsenie akzdy by mal byt len rad...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:25:08
avatar
Citace:
tak aj by som rad reagoval na MC Baxxtera

Tak potom prečo nereaguješ na Mc Baxxtera?
benshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:38:27

sory moja chyba...
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - testy 2010-03-16 15:25:00
avatar
vazne by som ocenil, ak by hry boli testovane na aktualnych ovladacoch. zavisle servery potom budu umyselne poskodzovat alebo nadvihovat vykon zelenych, ci cervenych.. takto bude to najnovsie co na trhu je a basta!
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:34:38

este tak 3-4 roky a to budu ovladace.. oni uz asi ani nebudu vyrabat nove grafiky.. len odomykat dalsie a dalsie ficurky u tychto.. ;)
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:44:35

Já se tak těším na uvedení Fermi, ani nevíte jak.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:09:57
avatar
Aj ja, chcem sa totiz Nvidiotom oficialne vysmiat za ich slepy fanatizmus.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:31:04

Přešně tak
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:52:56
avatar
bych predpokladal ze mnozi pilne testuji ted atiny na 10.2 ovladacich, aby az jim prijde do redakce fermi, aby mohli rychle otestovat ji. sem zvedav, kdo si da tu praci rychle pretestovat ATi na novych 10.3 ovladacich. jestli je vypusti den pred oficialnim vypustenim fermi, tak to ale bude taky chyba ATI, ze v recenzich na fermi budou atiny otestovany s 10.2 ovladacemi.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:12:59
avatar
10.3 beta ovladace unikli na web uz pred nejakou dobou a vela ludi a verim tomu ze aj redakcii uz na nich otestovalo. Vo forach niektori narast vykonu potvrdzuju.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 18:16:15
avatar
uz je mam stahnuty, taky je vecer zkusim.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 17:03:30
avatar
No jenom aby nebyl ten nárůst jenom v těch beta, aby to otestovali proti Fermi a pak v oficiálních to tak už nebude.
ludom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fermi dokáže iné veci...... 2010-03-16 15:54:29

to som netušil, že príchod Fermi dokáže navýšiť výkonnosť mojej 5870. jednoznačne sa teda musim poďakovať :-) aj keď musím priznať, že zatiaľ mi to vlastne ani nebolo treba
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:03:18
avatar
Tak a mam dosť,... po precitani nazvu tejto novinky som sa skoro nepostavil tak som sa smial. nie je co dodavať ROFL Už prichadzaju na rad staré známe frazy z obdobia 2900XT ako vidim.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:49:59
avatar
Na tvoj FERMI optimizmus ti ostava este desat dni. Potom sa pocitam na chvilu asi odmlcis .
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:07:59

fermi optimistu odhalis tym , ze porovnava 480 vs 5970
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jednoznacne GTX485 2010-03-16 21:51:32
avatar
Jednoznacne GTX485 bude to prave
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 17:04:35
avatar
Ale kdy?
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:22:23

No trochu mi tam chyba ta posledna spekulacia ako na inych weboch, a to ze je chyba v 10.3 Beta. Jedine zeby DD vedel nieco naviac ako ine weby.....
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:36:41
avatar
To je všechno moc pěkné, 5xxx karty jsou bezva, včera jsem nahradil 4850ku 5750kou a je to fakt mazec, jak se ta malá mrška umí otáčet. Ale...!!! Jen na 60Hz, což je pro moje 22" CRT samozřejmě trvale nepoužitelné. Jestli se mi nepodaří donutit ovladače (mám 10.2) vypotit přes D-Sub 100Hz (3850, 8800, 4850, 4870, 4890 - všechny tyhle v pohodě, 5750 ani ťuk), tak pude z domu a bude mi to líto. Ale já kvůli ovladačům nový monitor kupovat nebudu...
Takže já osobně jsem teď na Ati slušně nakvašený. Jako bych si koupil malý výkonný sporťáček a zjistil, že šajtrpáka je u nové verze vyšroubovaná a dá se řadit jen pod volantem...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:01:11
avatar
No na CRT se už dnes (z části pochopitelně) moc nemyslí...snad to vyhraješ.
No já sem taky v prdeli- zprovoznil jsem System Shocka 2 na old XP compu a asi dnes nepůjdu spát .
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:19:46
avatar
Mám nějaké návody s přepisováním registrů a tak, ale do toho se mi moc netento a hlavně mě vytáčí že jsem do takové situace tak nečekaně natlačený... Ještě zkusím i tu betu 10.3 CCC.
S tím System Shockem ti rozumím, taky jsem nedávno dceři na XP noťasu rozchodil Revolt a bylo to dlouhý....!
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 18:18:17
avatar
Revolt je zábava, ten system shock to je psycho . Lituju lidi co si ho nikdy nezkusili a lituju sebe, že sem nehrál jedničku - teď už se k ní nevrátím - grafiku bych nepřekousl + asi bych se musel vrátit do DOSU/W95 . O problému CRT frekvence vs. nový Ati sem už slyšel, ale ono to dnes opravdu řeší málo lidí - bohužel nevýhoda grafiků co ještě nepřešli na EIZO za 50 tisíc - no jestli tenhle problém mají jen nový Ati tak by se měli zamyslet - vím že hodně grafiků si ještě hýčká CRT a dokonce si ty nej kousky za relativně směšnou cenu kupujou z druhé ruky. Když by byl ten návod na registry kvalitní tak bych se do toho jít nebál, ale záleží co vše máš na PC. Good luck.
Tady to řeší z více stran - holt starý monitor, nový OS a nová karta to někdy nesedne Odkaz
EDIT - Heheh erupce no jo . Hodně kvalitní zábavy to určitě bude, řekl bych že než to dohraju za všechny 3 charaktery tak bude léto. Chtělo by to fakt remake system shocka 1 - ta grafika o ovládání už je mimo, ale to bych chtěl moc. Jsem rád i za tu dvojku.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 18:06:39
avatar
Asi erupce na slunci, ale nedavno jsem si taky nahral System Shock 2. Jsem si uz myslel ze jsem posledni dinosaurus. Preju hodne kvalitni zabavy se SHODAN
thomopulus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 22:19:15

Zkusil bych Ati Tray Tools místo CCC, jde tam nastavit zámek na obnovovací frekvenci, něco jako Riva Tuner u nvidie, Když jsem používal oba programy střídavě podle grafiky, tak nebyl problém.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 23:50:47
avatar
Tak bohužel ani ATT, ani Riva nefunguje. Staré ovladače (9.12) taky jen 60Hz. Ovladače od Asus (bůhvíjaké CCC) se pro jistotu ve win7 nechytly, že můj OS není podporován

4850ka na nových ovladačích 100Hz bez problémů, znovu jsem to zkoušel.

Prostě 57xx podporují jen 60Hz, protože tak je to správné a kdo nemá LCD tak je nemoderní a není in a ať táhne do haj*lu... Jak nápadně mi to připomíná situaci na Applech. Tak jak to děláme je to nejlepší a pokud to chceš jenom trochu jinak tak je to tvoje chyba.

Ještě zkusím HW řešení z ulomením dvou pinů na redukci, pak zkusím úpravy registrů. Ale zítra mají vyjít 10.3 CCC tak možná počkám. Slibují "Improved monitor settings".
Každopádně místo užívání si nové karty, resp jejího výkonu se už druhou noc jebu s refreshem... S REFRESHEM!!!
Díky Ati...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 02:13:28
avatar
já bohužel opravdu neznám nikoho kdo by HD 5000 s CRT používal tak jsi první no
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 09:53:28

Pozor, ja na LCD 24" s hd4870 take pouzivam dsub vstup do monitoru, a ne proto ze by nemel monitor ci karta dvi, ale proto ze monitor umi na dsubu 75Hz, pricemz diky kratke vzdalenosti jsem neprisel o sebemensi kvalitu, ten monitor kresli stejne pres obe rozhrani schvalne jsem si zapojil oba vstupy do monitoru a oba vystupy z karty(na jednom jsem udelal z dvi pomoci redukce dsub) a prepinal na monitoru vstupni signal/kanal a dsub naprosto bezztratovy.... Ovsem v onlinovkach ten rozdil byl a to prijemny pro dsub...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 10:47:53
avatar
Víš sám Honzo, že kvalitní CRT (mimochodem mám pocit že i tohoto NECa jsem koupil na základě tvého doporučení někdy v "pravěku") poskytuje obraz na jiné úrovni než LCD i střední třídy... Je jasné že se tomu jednou nevyhnu, asi půjdu do HP LP2475w, ten mám jako druhý panel v práci, sice jede do červena a je prakticky nezkalibrovatelný, ale na takové to domácí šmudlámí dobré. Ale říkal jsem si, že k tomu přistoupím až tohle CRT odejde do kytek...

K problému, nepomohlo N I C ... 60Hz a čau... Ještě uvidím ty 10.3, zkusím ten power strip (ale moc šancí mu nedávám) a pak se rozhodnu jestli se 5750ky zbavím a pojedu dál na 4850, nebo koupím LCD....
Ať tak nebo tak, si to u mě Ati pohnojila. Zkusím jim schváně poslat dotaz...
Chroustostroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 10:25:01

Ahoj zkusil bych PowerStrip. Sveho casu jsem ho pouzival na manualni nastaveni frekvenci co mi ovladace neumoznovaly. Jen si nejsem jisty jestli tahle bezva utilitka bude chodit na win7. Nez se pustis do lamani pinu a prepisovani registru, zkusil bych PowerStrip
survivor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CRT 21" Sony Trinitron G520P 2010-03-30 09:10:08

Ahoj taky používám CRT a k tomu ATI 5870, Win7 64bit, ovladač k monitoru mi udělal jeden Vietnamskej manik na Sevenforum, takže do Catalystů 10.2 jelo všechno na výbornou 1600x1200x100Hz 1280x960x120Hz prostě lahoda.

Když jsem ten driver neměl, tak to všechno jelo max 85Hz Jenže ted nevim co se stalo, ale od Catalystu 10.3 to ten ovladač k monitoru nějak nepřekouslo a nějak se to zadrhává, takže jsem se vrátil k 10.2 ted to řešit nebudu a počkám na 10.4. Jinak stále čekám na lepší LCD než je můj monitor a nemůžu se dočkat až konečně se výrobci uráčí udělat

LCD s těmito parametry: nativ.rozlišení 1680x1050 na hry tak akorát, cokoliv jiného než TN, 120Hz kvůli virtuální synchronizaci, LED podsvícení.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:01:18
avatar
No kdo bude chcet uskodit ATI a skreslit vysledky ma na to zase dost dobru moznost. Takze teraz pri testoch s
FERMI hlavne sledovat verziu ovladacov. Ale ako som kedysi pisal o skreslovani vysledkov zase tu bude nekdo ako (pct-obr.) ktory tam radsej verziu ovladacov ani neuvedie a bude to testovat na vybranych hrach takze nepresnost (+- 10-20%) a potom z toho bude neunahlene zavery.
Napr. HD4870 vs GTX260(216) mal som ich obidve doma a neviem ako ich "obr." testoval ked mne pri ATI vysli dost ine vysledky (a to este pri slabom CPU- AMD x2 5000+BE som mal viac FPS)
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:06:07

preto su tu vzdy testy od vsetkych stran ci uz od cervenych fanatikov , alebo zeleych idiotov ...
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:21:01

Tak tak. Budeme se muset prostě koukat po srovnáváních od mírně fanATIckejch webů, ty tam daj spolehlivě ty nejnovější ovladače
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:20:30

DEVastor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:08:59
avatar
Jeliko

//nejak zlobi psani s diakritikou...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:11:34
avatar
Že by další s Internet Explorerem ?
vlado.sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:30:10

a potom nvidia otvory ovladace a furt dokola.
Do vianoc niečo kupim ale zatial len čakam na fermi čo z toho bude naozaj.Nie len članky jedna baba povedala,.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:31:15
avatar
DeaDDog = narazka na me? Je jednoduche prejit na jiny prohlizec, ale spise by me zajimalo, v cem presne to je? nebo co stahnout, aby to fachalo s hacky a carky
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:45:06
avatar
Jo tak analyzuj kód a hledej chybu. Explorer je shit a nemá smysl se s ním srát když nemusíš - v tom to je. Ale když máš rád zbytečný složitosti tak ok .
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:54:54
avatar
Já fandím nVidii, podle mě bude mít značné rezervy v ovladačích, přeci jen je to nová architektura a je docela dobře možné, že přes kvalitní ovladače půjde popohnat výkon slušný kus nahoru

Pro mínusáře jsem přidal smailík na konec, aby věděli, že to nemyslím smrtelně vážně jako skrytých 200% výkonu
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:26:54

Nová architektura to sice je...ale ej to spíš krok k topení, než technický krůček ve vývoji dopředu. Takže já osobně tam moc dolaďování nevidim, určitě ne v ref. verzích. Ačkoli já už mám HD 5850, stejně sem na Fermi zvědavej, ale moc od něj nečekám...maximálně bych si na něm smažil pop corn při koukání na HD filmy
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 10:03:57

Tohle vypada na pruser s power managmentem, pouzityma matrosema pro zemnici "sbernici" a vyrobakem, to vse ma za dusledek prilis velke toky proudu na uzemeni aniz by "protekly" architekturou , nicmene v podstate tohle se muze stat i sebevetsimu vyrobci, viz Intel s Prescottama ci AMD s Phenomama I, a kazdy se pouci a dalsi generace je o to skvostnejsi....

Nicmene o to zajimavejsi by mohli byt mainstreamove FERMI, s 2mld- tranzistoru uz by se ty problemy nemuseli projevovat tak markantne a hlavne u nich udelat nejakou tu revizi a doladit vyrobak resp. efektivitu chipu by nemusel byt vazny problem....
sidopd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:58:41
avatar
Tak a zase ma "DD" potešil... Ja ale neviem prísť na to ,ako je možné,že stále tu píšu nVidiáci,že sú z "brčkem v pozoru" z Fermičky .... Mne je jedno ,či aj nV má skrytý výkon a o mesiac /dva vydajú ovládače a budú mať nejaké % výkonu navrch.... Podstata u mňa je jednoznačne v cene/spotrebe/a výkone... A to odpadové teplo u nV, no keby som chcel mať v case gril, tak kúpim nV....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 09:01:25

Odkial vies, ze to odpadove teplo bude take velke ako si myslis?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 10:08:23

Kdyby tak velke nebylo, tak ty karty uz jsou tu skutecne pred vanoci, jenze ty terminy byli idealisticke bez korekci na vznikle a dodatecne odhalene problemy....

nV ma problem s HW power managmentem karty a la PhenomI(nizke takty, vysoka spotreba) a za tim si stojim
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 10:17:40

Som zvedavy ako na tom budu konecne predavane verzie kariet pretoze som skor nadobudol pocit, ze uniknute informacie boli o predprodukcnych vzorkach a nie o produkcnych GPU. Nemyslim si samozrejme, ze problemy s power managmentom vyriesia ale podla mna sa nebudu prejavovat v takej miere ako to bolo donedavna prezentovane. Uvidime.
Chroustostroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 10:34:49

Tak ta spotreba pravdepodobne nebude takova jakou by si nvdia predstavovala s tim s tebou souhlasim, ale duvod proc fermi neprisla o vanocich je jiny. (i kdyz nas muze nvidia jeste prekvapit). Tim duvodem je mala vyteznost cipu (v listopadu byla jen okolo 2%). Z toho duvodu bylo treba delat nove revize, ktere nebudou tolik nachylne na tvorbu defektu pri vyrobe.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - velký nárust 2010-03-16 19:00:27
avatar
ty nárůsty jsou rapidních 20-50%!


DD nepřeháníš to trochu?
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:43:00

tjn, 20-50% se mi zdá fakt moc...chápu, že to je jen u několika her, ale stejně...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 22:56:32
avatar
koukni do grafu a spočítej si to sám ;)
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - K titulku 2010-03-16 19:05:45
avatar
...mají rezervy nejen výkonové, osobně si myslim že tam toho dost chybí. Jsem sice majitelem první ATi ale chybí mi tam toho spousta co majitele HD 4/3/2xxx tam mají...

V tomhle se me osobne libi NV ovladace spíš(myslím GUI a nastavení)
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:03:31

hlavne , ma to NVIDIA , ze sa ta pri OC pyta , ci to ma loadnut pri starte , ATI sa ta nepyta a rovno da na starte , co je problem , ked presvihnes s OC
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:01:43

DD WHAT A GREAT post , konecne nieco co ma potesilo , konecne ati ma nieco v zalohe , konecne sa zvisi vykon 5970 KONECNE (stale su tam veeelke rezervy)
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:09:28

a jeste muzu se zptat ze ci to zlepsenie plati aj pre ATI HD 5750 ???
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:14:11

a jeste , ze toto je dalsi dovod , preco sa 5x90 nebude vyrabat ...
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to je narez! 2010-03-16 21:26:52
avatar
nejdriv jsem nevedel, jestli to neni levarna, ale proc vlastne? vykon doted byl dostacujici a co potesi uzivatele vic nez dalsich par procent fps navic po nejakem pul roce pouzivani
oldik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EYEFINITY 2010-03-16 22:00:34

Zdravím všechny a prosím o pomoc! Pořídil jsem 3 monitory (Benq G2420HDB), koupil Radeon HD5850 zkusil zapojit a nic. Tak jsem se dočetl, že potřebuji jeden monitor připojit přes display port. Tak jsem objednal redukci DP-HDMI (typ F) a pořád nic. Vždy se mi podaří rozjet jen dva monitory.Poradí někdo, co pořídit, aby to fungovalo? Zkusil jsem WinXP i Win7. Předem díky za rady.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 22:57:18
avatar
ta redukce musí být aktivní! Stojí zhruba 99dolarů ...
oldik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 00:30:23

To je jako špatný vtip. 99 dolarů je docela balík. Takže tento kabel nebude fungovat? http://www.softcom.cz/produkt/kabel-displayport-dp-m-dvi-m-3m/
A kde lze takovou redukci koupit? Proč to není někde jasně napsané? A bude to fungovat pro WinXP?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 02:10:24
avatar
to taky není ono ... ty musíš mít aktivní redukci http://www.insidehw.com/News/Hardware/New-Active-DP-to-DVI-Adapter-from-Sapphire.html

u nás se špatně shání má ji kromě Sapphire ještě DELL a Apple. Nicméně na to jsem v článcích o Eyefinity upozorňoval a také je to na stránkách AMD - minimálně jeden LCD musí být přes DP nebo aktivní redukci, obyčejná to neřeší ... jinak ta redukce je na ovladačích nezávislá. to USB je v podstatě jen napájení.
oldik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 21:27:30

Takže se mi konečně podařilo najít dodavatele v ČR. Pro všechny stačí do vyhledávače nebo zboží zadat kód 44000-00-40R. Je do originál adaptér od Sapphire.
jouda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 23:36:46
avatar
http://banditahighfidelity.blogspot.com/2010/03/oddbornik-kristalove-cisty-lhar.html

http://obrovsky.blogspot.com/2010/03/deti-demente-stachu-geforce-gtx-470.html

proc mi to kdo tedy zde smazal jako DD, ja myslel ze tohle tu nechame, at kazdy vidi co s edeje ne? JInak mam na plose novej wallpaper s Ruby a pousatim si song od Roba ale je bohuzel jen pro HD 4800 series , to me stve ti dementy od nvidije tu zasiraij dizkusi : (
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 23:55:25
avatar
Cituji a posílám palec nahoru:

CNN said...
Btw. ten najnovsi clanok od DDho je zase sila. :-) To by chcelo hlbsi rozbor, zvlast ma pobavilo ako pripadne zamknutie vykonu drivermi "nikomu neublizilo". To keby to urobi Nvidia chcem vidiet tu plamennu siru o okradani zakaznikov. :-) Pricom najviac ho trapi, ze ak je to pravda niekto moze pouzit starsie ovladace a ATI nevyjde v testoch az tak dobre. Lol, tak zato si snad moze predovsetkym ATI samotne ak robia podobne triky co "nikomu neublizuju" :-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 02:12:46
avatar
Jsou to chudáci ... už si i o mě vymýšlí, co bych údajně řekl, jen aby mohli pomlouvat ...

Je to jedno co jim napíšeš, oni neposlouchají, diskuse s nimi je nemožná. Třeba na ten přípěvek, člověk normálně přemýšlí, jestli ten člověk ty moje články vůbec čte ... takže já v článku napsal:

Citace:
... proto se objevují teorie, které mluví o tom, že ATI si nechala u HD 5850/5870 rezervu v ovladačích.

Nutno říci, že podobná věc by na grafickém trhu nebyla žádnou novinkou a v minulosti se objevila třeba u NVIDIA GF8800, kdy NVIDIA vydala zázračné ovladače těsně, nebo souběžně s vydáním konkurenčních grafik ATI. Hodně věcí nasvědčuje tomu, že ATI si něco podobného přichystala nyní ...


A on si ihned vymýšlí co bych řekl, kdyby to udělala NV. Já píšu, že to dělala, a že je to normální, a že chápu, i když v závěru zase píši, že toho nejsem příznivcem u žádné ze stran protože vzniká prostor pro manipulaci s výsledky testů, ale ne, oni si prostě vymýšlí, co bych udajně řekl ... že bych pomluvil NV přitom jsem to pomluvil u obou ...

problém je, že těch pitomců je tam 5 přebere to jeden od druhého a už o mě všude roznášejí, že já nenávidím NVIDIA, že ji pomlouvám, přitom si ty mé údajné pomluvy sami vymýšlejí a překrucují nebo vůbec neberou na vědomí to, co píšu a ještě mají tu drzost někoho poučovat ...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 10:19:25

Pohybujes se na velmi tenkem lede a oni se citi jako konkurence ohrozeni(a pravem, zacinas jim lezt do zeli coz je jedine dobre), je to jejich prirozena obrana ze se pokusi kohokoliv kdo by jim mel "ukousavat" z chlebicka zadupat do zeme jakymikoliv prostredky...

Ty jedine co musis udelat je prenest se pres to a nezacinat s nimi zabomysi valky, jinak do toho zabrednes a oni te proste umelou a vrati zpet hluboko pod jejich uroven na principu vylhanych argumentu pomoci kterych udelaji z tebe pro vetsinu neprijatelneho fanatika....

PS: Proste se oprosti jakychkoliv komentaru smerem ke konkurenci, to nech laskave na ctenarich tim konkurence nedostane prilezitost a naopak z nich se stanou v ocich ctenaru ti co nestoji za zlamanou gresli....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 02:07:05
avatar
víš, já bych tato individua držel od slušných lidí co nejdále a nedával jim publikum pro jejich zmatené výkřiky ... i proto, že si nemyslím, že by chytří a vzdělaní lidé s věkovým průměrem 25+, kteří v drtivé většině případů navštěvují tento web, byly těmi teen o kterých tihle teen a zastydlí puberťáci píšou ...
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blablabla 2010-03-22 12:15:29

je mi velice neprijemne, vam to oznamit , ale ocekavany prudky narust vykonu pod temito ovladaci. se konat nebude
respektive bude ovsem pouze v ramci cca2-3procent. jinak bych asi o tom musel neco vedet.sice se rika pod svicnem nejvetsi tma ale tohle by asi bylo uz moc. jo a jeste ke vsem tem krasnejm grafum a prubehum fps ve hrach-asi bych to nemel rikat ,ale pokud neni vypnuta optimalizace ovladacu , pak jsou obrazem toho co mate videt ne co chcete videt
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 18:14:20
avatar
Mam za to, ze obrysek trpi nejakou poruchou pise vlasne o sobe, ale navenek to vypada, ze o nekom jinem. Zajimave a smutne!
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 04:31:43

D.D. Drž to v chodu a pohromadě a nedej se .....rát.

Máš palec nahoru.Jen tak DÁL!!!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1373x
Komentářů: 6
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1136x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1849x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1124x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1896x
Komentářů: 3
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Úterý, 12 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1858x
Komentářů: 1