AMD Radeon HD 6990 Oficiálně – Grafická bestie pro hráče a nejvýkonnější grafika světa Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 28 únor 2011
altUž je to tady, už jen týden zbývá do uvedení nové nejsilnější grafické karty světa a nástupce HD 5970.

 

 

 

 

Jak už jsem vás informoval minulý týden, věci se daly do pohybu a společnosti AMD a NVIDIA se znovu utkají o pozici výrobce nejvýkonnější grafické karty, pozici, kterou už velmi dlouho okupuje AMD a její Radeony. Do některých redakcí už dorazily první HD 6990 a ty už jsou připraveny i na start, který proběhne příští týden. Přesnější datum, vám zatím neprozadím, vše je pod NDA. Dnes se ale objevily oficiální PROMO fotografie od AMD nového modelu:

Radeon HD 6990 je oficiálně grafická karta určena pro Eyefinity a hraní na 3 monitorech. Věřím tomu, že jen málo z těch, kteří si tuto grafickou kartu pořídí, 3 monitory doma nemá. Přesto očekávám, že se najde i pár méně inteligentních „recenzentů“, kteří tuto grafickou kartu budou testovat v rozlišeních jen 1920 či 2560, budou z toho vyvozovat závěry, ikdyž potenciál této karty, neukáží.

Radeon HD 6990 je grafická karta pro ultra HD rozlišení a kromě 2560x1600, což je rozlišení jednoho 30“ monitoru a podobné rozlišení se už začíná objevovat i na některých menších monitorech, vás hlavně na našem webu čekají testy v rozlišení 5760x1200, což je pole, kde bude probíhat souboj nových high endových modelů.

 Jak vidíte, referenční HD 6990 je chlazena jediným ventilátorem, karta by se měla vejít do 300W a to i přesto, že je to skutečně duální HD 6970. Její cena také nebude špatná. Konkurenční GTX 590 bude mít co dělat, aby se efektivitě i ceně nového HD 6990 vyrovnala. Navíc už mohu potvrdit, že HD 6990 funguje mnohem lépe, než HD 5970 a je to další krok správným směrem na poli duálních grafických karet. Výkon HD 6990 je skutečně fantastický.

 

Radeon HD 6990 dorazí již brzy na trh, vzhledem k tomu, že tento týden už bude karet venku poměrně dost, očekávejme ke konci týdne první úniky dat od méně spolehlivých lidí. Plné recenze by měly vycházet zhruba v polovině příštího týdne. Mnozí očekávají souboj s GTX 590, bohužel musím říci, že ty karty sice výkonově konkurencí v některých rozlišeních budou a nejzajímavější pak bude souboj v 5760x1200 8AA/16AF, tedy plných detailech na 3 monitorech, které obě karty obslouží, avšak vším ostatním se za vyrovnanou konkurenci příliš považovat dát nebudou. S ohledem na dostupnost a veliký cenový rozdíl. Musím říci, že HD 6990 přichází právě včas, protože nové herní tituly jsou skutečně pro 5760x1200 na jedné HD 6970 už poněkud náročné a pokud si je chcete náležitě užít, bude vás HD 6990 hodně zajímat …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pawek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 13:37:44
avatar
Vypadá pěkně,ale aby to ten jeden ventilátor uchladil při přiměřeném hluku.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 13:52:24
avatar
Neboj se karta na tom bude mnohem lépe než HD 5970 . Toto chlazení je o dost lepší a efektivnější. Jinak hodně pěkná kartička. Osobně bych bral kdyby někdo ji prodával přímo s tímto originálním polepem od AMD.Vypadá to fanstasticky ne jak některé rádoby bojovnice z budoucnosti co vypadají jak z nějakého komixu.
Jinak karta obslouží šest monitorů ale je zapotřebí dokoupit HUB který stojí 2,5k (v přepočtu) a je těžce sehnatelný i v zahraničí...Docela škoda. Jako by bylo tak těžké tam osadit o jeden MiniDisplayPort více. Určitě by se tam někde dal natěsnat .
Teď už jenom aby unikly snímky GTX 590 a to nejlépe hned zítra
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 13:51:08
avatar
Co pěkná. Krááááásná
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 16:48:37
avatar
Uchladí, tuším, že chlazení je "lehce" stejné jak na Asus Ares, a tam to bylo velmi efektivní.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 21:37:21
avatar
Když půjde lehce vyměnit za vodu mám konečně adekvátní náhradu za 5870 ;)
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 13:49:45
avatar
Uvidíse, jak budou vypadat Nereferenční verze a jak pudou taktovat. Jo a DD: Nevíš, kolik by tak mohly stát? Kolem 15 tisíc to tak bude?
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 13:53:15
avatar
Přesně tak 15000-15500,- (standardní cena ve velkých obchodech)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 14:44:08
avatar
vím kolik stojí ofico, nevím kolik bude stát v ČR ... můj odhad je 14 500,- +
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 21:39:14
avatar
Pořát cca o 2-3tisíce lepší než dvě karty koupený separátně. + pro mně výhoda nemusím kupovat dva vodní bloky ale jen jeden :-)
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 13:53:47
avatar
Citace:
Přesto očekávám, že se najde i pár méně inteligentních „recenzentů“, kteří tuto grafickou kartu budou testovat v rozlišeních jen 1920 či 2560, budou z toho vyvozovat závěry, i když potenciál této karty, neukáží.

Budeš testovat GTX 590 ve 3D?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 14:45:33
avatar
ne. 3D je hloupost ... nedá se to používat více než 2h denně, nemám o to zájem ... HD 6990 i GTX 590 umí 3D v 5760x1200, ale já se jím zabývat nebudu, protože to nic kromě problémů se zdravím nepřináší ...
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 20:17:29

jj, dnešní 3D patří už 20 let do šrotu!
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 21:41:54
avatar
Bohužel souhlasím, chtěl jsem si koupit 3D palzmu ale po asi 30minutovým testu kdy mi 3D začalo lézt děsně na nervy jsem se rozhod ušetřit 6k a jít do 2D.

Spíš by měli začít makat na holografických technologií kombinovaný se standardní telkou, to bude mít podle mně mega úspěch...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2011-02-28 22:56:28

Jak může být 3D hloupost, je to nejvěrnější vnímání třeba hry, prožitku z čehokoliv.
Eyefenity je jen přechod ... k dokonalému zprostředkování co nejlepšímu přenosu hry na hráče.Když už jsme u her.
Slovo hloupost může být nyní, protože mě bolí hlava ze 3D , ale co bude v budoucnu? Eyefinity není konec vývoje.
Proč tedy hloupost a ten postoj

edit: Druhá věc je, jaký to bude mít dopad na život normálních lidí, takže "vývoj" v uvozovkách. O tom neradno polemizovat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 23:38:50
avatar
já mluvil současné technologii 3D .... ne o 3D celkově určitě si četl můj nedávný článek, tak si ho přečti znovu a hlavně nevynechej můj závěr ;)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 23:55:06

no četl, nečetl ...
Nebýt těch tvých divokých výrazů, tak snad ani neceknu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 23:58:32
avatar
divokých? No nevím co je na realitě divokého
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 00:05:43

Tvá realita, tebou definovaná
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 02:45:07
avatar
nikoliv, jasně fakty definovaná a doložená, mnou jen popsána ...
prochizcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 14:05:26

no tech 15 to bude to minimalně ale co no každopádně gtx 590 malo být 2gtx 580 se sniženými takty takže by to hd 6990 mělo porazit a téma typu spotřeba když má někdo 15 litrů na grafiku tak pochybuju že řeší spotřebu
nevím co je pravdy na té gtx 590 jsou to pochybné zroje
a nvidia to může udělat jako u gtx 480 že bude s tdp lhát
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 00:34:43
avatar
Taky že lhát bude jinakt to ani nejde. Ta karta budem mít v základu spotřebu 400W a po OC klidně i 600-700W
Zdá se vám to mnoho? Samotná HD 5970 po OC na 950MHz si řekla klidně i o 450W a více (ano pouze samotná grafická karta)
Edit:Jaké pochybné zdroje u té GTX 590? Ta karta je reálná. Osobně jsem už viděl GPU-Z Screeny s kartou od Asusu a Evga. Všechny parametry co zde byly v poslední době uvedeny jsou pravdiv- mohu to potvrdit. 512SP na jádro a takty okolo 650MHz (vím přesně jaké budou-ale nemohu prozradit).
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 15:49:17

300W je maximum na PCIe x16, to si nikdo v základu nedovolí překonat. Proto HD5970 byla 2x HD5850 a nikoliv HD5870. GTY590 bude mít nižší napětí. Prostě to nikdo neudělá, to si uděláš doma sám na své triko. Po OC to už určitě bude jako Otesánek. Ale koho při takové ceně zajímá spotřeba.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 16:17:14
avatar
Asi tě zklamu ale dokonce i GTX 480 je schopna při plném vytížení těch 300W překročit...Nvidia si to kldině dovolí. Akorát bude opět udávat hodnoty na míle vzdálené reálitě. Navíc už zde bylo pár nereferenčních karet které 300W překročily.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 17:32:06

Tak u té GTX 480 se to dalo předpokládat, prostě musela vyjít. GTX580 by problém neměla mít. Nereferenční je mimo AMD/nVidia, věc výrobce karet, nikoliv čipů. Nezklamal jsi mě (ani já vás nepotěším Marečku, čtyři méně ).
Suprak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 14:07:14
avatar
Dalo by se říct, že přichází grafický počin roku 2011. Už se moc těším na testy. Forza IT!!!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 14:27:49
avatar
Pěkná, ale pro milovníky highendu je stejnak výkonnější si koupit 2xHD6970 nebo 2xGTX580 .
Jinak s tím že ji budou mnozí testovat jen na jednom monitoru souhlasím. Nebo si snad myslíte že většina lidí si ji bude kupovat pro eyefinity?
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 14:55:58
avatar
Tak pro co jiného by sis ji chtěl koupit? Ano pro 2560x1600 to bude také vhodné a umožní to "mastit" metro a další hry v maximální možné kvalitě. Ale popravdě zde stačí i jedna jednočipovka. No tyto dualky jsou dle mého lepší varianta než dvě karty. Ty se totiž velice obtížně taktují a zvláště Caymany v CF mají mnoho problémů. Samovolně během hraní se vypíná CF a dělá to dost neplechy. HD 6990 by tímto neduhem neměla disponovat. A dvě GTX 580 mi nepříjdou jako lepší než jedna GTX 590. Dvě GTX 580 mají jedno jediné plus dá se k nim připojit třetí karta do 3Way SLI (které je velice dobře použitelné a to dokonce i na třech monitorech). Ale GTX 590 má výhodu nižší ceny a vyššího OC potenciálu díky výběrovým jádrům. Stejně obě varianty je třeba chladit vodou když chceš taktovat a u GTX 590 ušetříš na vodním bloku protože ti stačí jeden na SLI dvou GTX 580 potřebuješ dva bloky.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 15:14:52
avatar
Proč si lidi kupují nejvýkonnější grafiky? Aby k nim připojovali monitory dokud to ještě bude plynulé aby využili všechen výkon? A nebo proto aby měli rezervu do budoucna a na fórech mohli machrovat se svými výsledky z benchmakrů?

Já si myslím že ta druhá skupina je o dost početnější, at už podle výsledků i z vašeho webu, kam s eyefinity v podstatě nikdo nechodí, nebo z různých anket na webech kde eyefinity používá jen málo lidí.

Nemám s SLI ani crossfire zkušenosti, četl jsem recenze kde CF na HD6900 jen chválili, ty problémy o kterých píšeš, to je pro mě novinka. Každopádně jak je to po OC se teprv ukáže, ale bez OC 2X HD6970 prostě bude výkonnější než jedna HD6990. Vyšší frekvence a 2x16x PCI-E (AMD 890FX) jí to bez problémů zajistí.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 15:41:04

2X HD6970 ?? Proč tak draze, nedávno proběhly testy a 2X HD6850 byly na úrovni HD5970!! Sice to nebude HD6990, ale za 8000Kč takový výkon.
Souhlasím, jde především o prestiž.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 16:25:03
avatar
Mě to dělá docela často a na zahraničních forech o tom pár zmínek najdeš taky. Dokonce i Obr v úvodu jedný recenze (na nějakou vga) se o tom v odstavci zmiňoval...Problémy: CF po naběhnutí do woken nefunguje a nejde zapnout. Mnohdy pomůže až xtý restart. Během hraní se CF vypne ( na několik desítek vteřin)...Jsou to vcelku maličkosti a nevyskytují se u všech ale u mě zlobí často a tak budu moje ATIny měnit za nějakou dvoučipovku. Už mě to doslova s*re
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 15:05:46
avatar
tak tyhle grafiky nemá cenu si kupovat pro jeden monitor a když bych si kupoval high end tak dám určitě přednost jedné před CF/SLI, protože to máš s auty (už tu hodně zmiňovaný příklad) radši mít jedno pořádné než 2 slabší
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 18:35:42

Já si radši pořídil dvě pořádná auta ve svých kategoriích, než jedno superpořádné.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 19:30:04
avatar
tj, takové Pagani Zonda R drží sice rekord na Nürburgringu , ale na normální silnici nesmí a na většinu okruhů ji nepustí, protože překračuje hlukové limity
Anonymní  2011-02-28 20:48:44

Top Gear 16x04
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 20:50:00
avatar
jj a taky je v The Italian Job
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 14:34:16

Crysis 2 poziadavky ale zatial tam neni dx11 tak vyzera ze dx11 bude dost narocne. http://www.pcgameshardware.de/aid,813699/Crysis-2-PC-Systemanforderungen-fuer-fast-alle-Detailstufen-aufgetaucht-DirectX-11-fehlt/Action-Spiel/News/
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 15:55:04

Citace:
Už je to tady, už jen týden zbývá...
Tak to mám rád. Ty jsi jak páníček co přijde domů a říká: "Podívej se Bobíku šunčička, no přivoň si, šunčička" a Bobík hopsá na zadních nožkách a natahuje se. Páníček ji zabalí a šup s ní do ledničky a říká "Tak za týden Bobíku." No díky.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 16:19:56
avatar
Copak? Vlastní zkušenost s Bobíkem?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 17:33:28

spíše milostný život
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 23:27:55

rofl
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 18:25:12
avatar
Jo pěkná je už se těším na testy škoda že v mém případě zůstane jen u čtení těch testů jelikož na ní nebudou penízky.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 20:15:02
avatar
Tak ja bych na ni prachy mel Ale myslim, ze je utratim za neco jineho.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 20:19:46
avatar
Za GTX 590 viď?
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 20:54:01
avatar
mám jeden dotaz, stále sa spomína že aká je pecka hrať na 3 monitoroch nebolo by možno lepšie to hrať na veľkom full hd LCD? rozlíšenie by nebolo tak náročné a obraz veľký aj keď by sa stratil ten periférny obraz. Ale napr. konzoly sú väčšinou k TV a predsa musí byť celkom zážitok hrať na 37" a väčšej telke ako na 24" monitore
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 00:02:27

Při full HD je jedno jaká úhlopříčka to je, stačí ti HD6870. Těžko srovnávat obraz konzole a PC. Konzole jsou technologicky zastaralé, obraz je horší. 2560x1600 (největší 30¨) stačí jednojádro GTX580, HD6970 max. výkon. Panoramatický pohled - Eyefinity, tady se teprve ukáže síla, jinak jsou to vyhozené peníze.
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 11:49:48

V práci nám to vyřešili IT ideálně, pořídili dvojici Full HD projektorů a umístili je do rámu, takže obraz z jednoho krásně navazuje na obraz druhého. Rozlišení 3840x1080, a na ploše s úhlopříčkou okolo 5 metrů. Žádné rámy jako na monitorech a zážitek mnohanásobně lepší než na 3 monitorech. Stálo to celé necelých 1900 liber, včetně plátna na zakázku o velikosti 150x530cm.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 11:56:38

Hmmmm, tak to musí být zážitek to sledovat. Mě vždycky dělá problém výška obrazu. Full HD je krásný, ale jak je to nudla s malou výškou, tak mám pocit stísnění a je po pohodě.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 12:48:38
avatar
No to si piš. Si vzpomínám jak jsem hrál v divadle tak jsme během zkoušky napíchli PC na kino-plátno a pařili na tom FAR CRY Rozměry plus mínus stejné jako ty popsané výše...Nezapomenutelný zážitek
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 13:51:17

to muselo být tak realistické, že po vás musela zůstat hromada vystřílených nábojnic a 3 utržené ruce!!
ArcturusTO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 21:42:20
avatar
tri monitory doma su... hned prva co pride na sklad musi putovat ku mne tesim tesim tesim AMD 4ever
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 07:27:02

A to já bych je na jednom monitoru klidne testnul.Myslim si, že pokud chcete mít nějakou výkonovou rezervu(která určitě nebude od věci s nástupem nových her )a hrát na max.detaily se všim všudy, tak výkon těchto karet např.v rozliš. 2560...utopíte uplně v poho.O hd 5970 se taky řikalo že je dobrá tak na eyfenity a nic mín nemá smysl.Z osobní zkušenosti vám řikám že i v 1920... má hd 5970 v některých hrách sakra co dělat.Tyhle karty si nekupukou lidi kuli piškvorkám ale proto aby si dali ty nejnáročnější pecky na max.detaliy se všim všudy.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 07:23:50
avatar
TY jsi ji jiz porovnal s GTX 590, ze mas nadpis nejvykonejsi grafika sveta?
Jen se ptam, jestli mas teda nejake informace co mi nemame.
SeNi89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 09:54:48
avatar
Kamarád z jistého českého herního studia už testoval 590 i 6990 v jejich novém enginu (ano, oba výrobci to berou jako velkou prestiž a snaží se grafiky pro nový a fakt přelomový engin vyladit, teda vlastně ovladače, testovali finální jádra na vývojové PCB) a situace je jasná - v nižších rozlišeních 1920 a 2560 je nvidie rychlejší o 5 až 8 průměně (někde i o 16) procent a docela tichá, na třech monitorech je to vyrovnané, někde ale atina docela utíká nvidii, protože je tam prý divná anomálie v 4AA. Uvidíme uváděcí drivery.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 11:00:53
avatar
Mám
GhostXT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 10:51:55
avatar
Som naozaj zvedavy na tie teploty tej karty hlavne a kedze to ma napajanie 2x8 pin a lepsie zdroje maju dva 6 pinove a dva 8 pinove pciE... bola by skoda nechat len tak hompalat v skrinke tie dva 6 pinove tak co tak na ne napojit 6950? zdroje typu Enermax MODU87 800W alebo corsair AX850W to musia v pohode bez OC utiahnut,spotreba 6990 je na zakladoch 375W cca iba samotna karta a ten chladic by mal byt schopny uchladit az 450W... no kazdopadne kombinacia 6990 a 6950 je velmi zaujimava
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Specifikace PCI-SIG 2011-03-01 12:47:05

To bylo řečí, jak bude tato grafická karta úsporná, ale vzhledem k tomu, že používá napájení 2x8pin, tak už je to porušení specifikace PCI-SIG.
Už dokonce unikly specifikace karty:
2x8pin (spotřeba méně než 375W), typická 350W
OC Verze spotřeba až 450W, typická 415W.
SeNi89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 12:48:16
avatar
Takže budou muset lhát jako nVIDIA, aby dostali certifikaci?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 13:10:05
avatar
ne prostě tu certifikaci mít nebudou stejna jako ji neměli u HD 5970 4GB ...
SeNi89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 14:20:30
avatar
Napsal Jan "DD" Stach a redakce
Pátek, 04 únor 2011
Citace:
...protože NVIDIA se nedokáže efektivitou vyrovnat HD 6000 grafikám a má problém s udržením se pod 300W TDP, kam se HD 6990 vejde.


Zdroj: Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 14:40:33
avatar
první část věty platí, ta druhá záleží na nastavení PowerTune ;) ... pořád si ale stojím za tím, že se pod 300W reálné spotřeby, udrží ;)

Pochop, že NDA je NDA (tentokrát jsem jej i podepisoval) ...

ale nemám problém přiznat, žejsem čekal, že se alespoń u prvního nastavení karty udržíme pod 300W TDP ... podle mě mohlo AMD nechat nastavení 800/5000 což by na 300W stačilo ... ato druhé klidné těch 880/5000 ba 400W ...
SeNi89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 14:54:12
avatar
Na defaultních taktech v zátěži pod 300W u grafiky, kterou jsi ještě nedržel v ruce? Asi ne, že? Nebo ty si snad kupuješ high-end abys ho potom podtaktoval? Spíše naopak, že ano.
800/5000 by možná stačilo na 300W, ale na GTX590?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 15:10:06
avatar
Tu kartu neměl v ruce ještě před týdnem žádný z novinářů a občas mě baví, jak si myslíte, že píšeme na základě toho, že ty produkty máme ... žádná firma ti nepůjčí takový produkt měsíce před jeho vydáním ....ale klidně ti jej ukáže a něco ti o něm poví, ale sváže ti ruce tím, co můžeš pustit ven a co ne .... měli jsme ale informace, neúplné, ale pořád mnohem více než jste měli vy i více než jsem mohl říkat, ale dalo se z nich hodně odvozovat ....

mě bylo před měsícem řečeno o dvou referečních nastaveních, vyšším a nižším - využití toho duálního BIOSu. O výši taktů toho druhého jsem věděl, o výši toho prvého ne, ale čekal jsem že to bude právě pro těch 300W hranici .... takhle říkám na rovinu, že to moc nechápu, ten výkonový rozdíl mezi těmi současnými nastaveními je tak jen 8-9%, prostě to první mělo být podle mě těch 800-5000MHz jen kvůli dodržení těch 300W a to druhé mělo být těch 880 kvůli pozici nejvýkonější karty na světě ....

Takhle se zdá, že AMD se chce dostat na úroveň GTX 590 už tím prvním nastavením .... proč to takhle je, nevím ....
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 12:54:10

Jedna věc je ale jistá, tohle hraje do karet nVidii, která může bez problémů zvolit vyšší frekvence, a tím velice snadno porazit 6990.
Zde je odkaz na oficiální slade AMD
http://img839.imageshack.us/i/amdradeonhd6990offdetaiv.jpg/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 13:10:20
avatar
snadno??? nenech se vysmát
milenium [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jake ombargo? 2011-03-08 12:10:05

nevim jak zde na DDWorlde, ale na Guru3D uz davno maji hotove testy...dnesnim dnem pocinaje a ten vykon,jak se dalo predpokladat, je 2x6970 a nekde nam nejvykonejsi grafika sveta doslova stagnuje vuci konkurenci... no nevim nevim, ale nevypada to na nejaky prulom FPS, a to z cenou cca 650 - 700 USD... stale je jasne, ze je to sice 1 karta, ale 2 cipy !!! pro nektere polemiky !!!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 660x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 722x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1167x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1108x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1756x
Komentářů: 6