Monitory a vy! Chystáte se do 4K a používáte Eyefinity? Jaká kategorie monitorů vás zajímá? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 28 září 2013
altFullHD je standardem i na DDWorld, kdy uděláme standard z UHD (4K)?

 

 

 

Asi vás nepřekvapí informace, že velká většina čtenářů DDWorld.cz používá rozlišení FullHD a jemu podobná. Stále je tu sice početná skupinka uživatelů s nižším rozlišením, ale jejich počet se snižuje. Roste i počet uživatelů přistupujících z mobilních přístrojů jako jsou tablety, či telefony.

Před časem jsme uvažovali o tom udělat mobilní verzi, nicméně díky vývoji mobilních zařízení a internetu k tomu nakonec není důvod. Dokonce nová generace tabletů a telefonů už předehnala mnohé notebooky a monitory a nabízí i více než FullHD rozlišení. Všimli jsme si, že roste i počet uživatelů s více monitory a rozlišení kolem 5760x1080 se stává poměrně populárním velkým rozlišením. Zajímá vás tedy Eyefinity/Surround?

Máme pro vás dělat pravidelné přehledy zajímavých monitorů? A které cenové kategorie vás zajímají nejvíce. Budeme si myslet, že na 4K monitory chceme přejít časem všichni. Kolik musí stát takový 4K monitor, aby vás/nás zajímal? A kdy si myslíte, že se podobně jako dnes FullHD stane UHD (4K) standardem?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 09:15:08
avatar
Vzhledem že dnes ještě furt FullHD standardem není, tak bych s tím nikam nespěchal. Hry jsou hlavním hejbným tahounem technologického vývoje, ale vzhledem k tomu že jsou tu konzole a je o nich větší zájem než o PC tak se nikam moc nehnem.
4K na filmy jedině. Ale to si ještě hodně dlouho počkáme kord v naší zemi než se k nám něco dostane.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 16:07:53
avatar
souhlas. Každý LCD monitor má nejlepší obraz v nativním rozlišení. 4K znamená větší výdaj za monitor a na hry to znamená dražší GK, aby to utáhla. Pokud jde o video, tak to bude 4K s mizerným datovým tokem a nebo upscaling.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 09:36:56
avatar
Já o Eyefinity přemýšlím a myslel jsem, že by nebylo špatný to udělat třeba z tohoto monitoru "Philips 278G4DHSD" ... je to IPS a ještě k tomu je pasivní 3D (aktiv bych nechtěl) a cena je výborná a má i úzké rámečky ... jediný co mi vadí je obnovovací frekvence jen 60Hz, když teď čím dál víc čtu všude možně, že na hry je dobrý mít 120 HZ nebo 144 Hz, že je to fakt na plynulosti znát, ale tyto monitory už jsou o dost dražší a navíc jsou vlastně jen TN, což mi vadí nejvíc. ... No mě by nejvíc zajímalo, kdyby si chtěl někdo pořídit eyefinity a mít 3D monitory jaký by si pořídil, pokud by to nemělo být moc drahé a nebo jestli třeba vzít 3D monitor jen ten prostřední a prostě na 3D využívat jen jeden ? A taky by mě hodně zajímalo, jak dobře by byla použitelná třeba 120 cm televizka připojená ke kompu ? To se nikde nemůžu nějak moc dopátrat ? Jak by to bylo s odezvou, s kvalitou obrazu při hraní atd. Třeba koupit nějakou takovou telku za 20 tisíc a pařit na 120 cm obrazovce by taky nemuselo být toiž špatné ne ? Děkuji za jakékoli názory.
Acheron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - paření na 120cm obrazovce 2013-09-28 12:58:22

ahoj
vlastnim 127cm plazmu s compom je prepojená pomocou VGA
subjektivne je podľa mňa lepší než HDMI
(skúšal som oba káble, nemeral som žiadne parametre, ide len o moj dojem)

testoval som ja a brat viacero hier...
problém s odozvou je už niekde pri COD2-ke ktorá je este ako tak hratelná

rýchlejšie hry aho COD1, Quke, Quake Live už majú "obrazové" lagy (unreal sa neskúšal)

Battlfield 2 je celkom ok novšie FPS hry neviem
HL2ka a epizody - singl su ok

závodné hry su na telke super (G25)
prevažne hrajem RPG takže mi takéto zobrazovadlo vyhovuje
za mna velku TV ako zobrazovadlo doporučujem
(samozrejme každý nech vyberie čo mu vyhovuje)
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 09:05:04

Plazmu na kompu ? Vypálíš jí a zničíš ji nejsou k tomu určené !
Acheron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 18:48:35

no toho som sa pri kúpe bál, to je pravda, ale nakoniec to nie je tak hrozné, samozrejme pokiaľ to ide nastavujem priehľadnosť HUD-u, sporič sa zapne po minúte a pod...
aj ked občas ostane nejaký ten "otlačok"
pri pozeraní filmov spoľahlivo zmizne
prevádzkujem plazmu s compom už štvrtým rokom a na negativa tohoto spojenia som si zvikol, vobec to nieje optimálne, ale za daný peniaz je to super (moj pohľad)
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 09:46:54
avatar
No FullHD standardem je. Jen par tech plazem ma jen nizsi rozliseni a par vybehovych notebooku.

Do roku nastoupi Era, kdy bude FullHD minimum ve vsem... takze je celkem na miste se nad tim trosku pozastavit.

Eyefenity bych mezi popredni zobrazovaci technologie zatim nestavil... dokud to vyrobci nepochopi a neudelaji konecne 1monitor ze trech panelu, tak to bude porad okrajova zalezitost.
Ted se snazi cosi ukazat ve formatu 21:9, ale proste to neni ono... je to male, nejde to zahnout, takze jedine pro praci.
Osobne sem fanda Eyefenity, ale bezrameckoveho. Mit monitory vedle sebe s dvema ramecky co maji dohromady 3cm+ je podle me uchylarna. Hratelnost to urcite boostne, ale pro me to je jednoduse neakceptovatelne.
Uz at jsou tady konecne ty AMOLED technologie, kdy mi vyrobce doda zahnuty, ultrasiroky, 40"-50" monitor, kde me obraz pri hrani FPS vazne zabije! Tedy... vtahne do deje/akce. :-)
Nebo jak sem psal drive, 3panely s moznosti naklopeni bocnich pro FPS, Games, Work. A do modu Flat, pro Cinema.
andrejcallo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 09:56:48

eyefinity by som velmi chcel ,ale bohužial nemam pre tri monitory miesto.tak aspon keby už boli cenovo dostupne 4k monitory pre mňa minimalne 24"
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 10:55:25
avatar
4K bych nechal pěkně odležet a až by si to koupilo horních 10 tis. a dalších půl milionu pod nima tak bych do toho šel. Protože stejně na to nebude obsah, tak kam chvátat. No ale nebyla by paráda se takhle rozvalit k televizi velký jako půlka stěny v obýváku v internetový půjčovně si půjčit nějakou filmovou novinku ve 4K za dvacku a pustit si ho ze streamu... co tak za deset let?

Tři monitory sem nezkoušel, mám co dělat obsluhovat dva, ale tak na hraní to asi nebude špatný. Já bych ale upřednostnil 1 pořádnej 16:10 monitor za řekněme 9 tis. než 3 šunky za 3 tis.
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 12:26:44

Jo, tak někdy kolem roku 2020 si koupím první 4k monitor za 4 tisíce. A vůbec, kdoví jestli v té době budu ještě něco vidět :-(
Max_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ještě je čas 2013-09-28 11:16:58

Jelikož celkem v pohodě zatím přežívám s 1680x1050, tak nic lepšího než pracovně-filmový 24-27" fullHD neplánuji. Taky nepatřím mezi "horních 10k" abych dal do grafiky 10k.
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - QHD 2013-09-28 11:22:20
avatar
Já zatím celkem v pohodě přežívám s QHD monitorem. Řekl bych, že nic lepšího se neprodává (ono se to v ČR ještě opravdu neprodává). Mám IPS, 2560x1440, 120Hz. Bohužel na to nemám dost dobrou grafiku, tak valím jen na 72Hz. Myslím, že je to neporovnatelně lepší než nějaky ejfinity.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 11:36:50

Samozrejme by sa mi pacilo prejst na vacsie a kvalitnejsie zobrazovadla ale pre teraz to neni priorita Vacsinu casu som aj tak za pracovnym PC od zamestnavatela ktore si nevyberiem.Snad sa konecne tohto roku dockam upgradu z Conroe2cpre+2x19" zrejme na 2x22"1080p.Mozno aj 3x.Na dane ucely vyhovuje viac relativne mensich LCD ako 1 obrovsky.Na doma zatim musi stacit 22"1680x1050 Ucel plni dobre viac nevyhnutne nepotrebujem.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2013-09-28 11:58:34

Tak pro televize je to od úhlopříčky 50 palců prakticky nutnost. Tam je prostě 1080p už příliš malé rozlišení.
Jinak u monitoru k PC normálně na stůl v tom zase kdo ví jaký důvod nevidím. Pro běžné monitory kolem 23 palců je to odpovídající rozlišení. Pro 27ku už bych ale šel do 2560x1440. Jinak by nemělo smysl si pořizovat větší plochu, když se na ní vejde to samý, co na menší 23ky. Navíc přeci jen u 27 palců už je velikost bodu poměrně velká u 1080p variant.
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 12:31:42
avatar
Mě by nejvíce zajímaly monitory kolem té "24" 1920 x 1200 s cenou 5-7k. Ideálně vybrat podle zaměření Hry/Filmy/Ostatní atd.
4k TV i monitory jsou u nás ještě hodně velké sci-fi . Cenově určitě... Dokud neboudou za přijatelnou cenu 20-30k nemá se o tom asi smysl moc bavit. Sem tam nějákou newsku...

Eyefinity je už zajimavější. 3 alespoň trochu slušnější monitory 10-12k + grafika 10k+. Škoda, že neznám nikoho, kdo by to měl - rád bych to viděl naživo.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 13:39:04
avatar
Eyfinity - ne
Zajímá mě - 1920x1080/1200 (24 - 27 palců)
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 14:59:54

Eyefinty-maximálně, možná to budu příští rok stavět:-)
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 16:48:19
avatar
delas ted marketingovy pruzkumy dd?

..ja si prines z prace za 100kc "vyrazenou" 26 1920x1200 a prijde mi ze nic lepsiho nepotrebuju.. ale kdybych videl nazivo 4k asi bych si to nemyslel
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 18:07:06
avatar
Namiesto takehoto vypytovania urob hlasovanie, nahadz parametre, cenove rozpetia a vse co chces vediet a nech kazdy hlasuje
Kalidasa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 18:49:26

4K monitory zajímají. Tak za 50.000Kč a méně.
FullHD monitory nezajímají, ty už má každý.
Eyefinity zajímá.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 20:30:15

Vicemonitorova reseni jsou fajn ale ty ramecky a lomene prechody mezi monitorama to neni ono.
Doufam ze se tak do peti let rozsiri ohebne displeje. To bude Eyefinity jaksepatri.
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 21:19:58
avatar
Už zase článek naprosto o ničem? Chápu, že je admin v USA, ale to tu není žádná redakce? Nebo ta je snad v USA s ním?
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-28 21:23:20

počkej počkej, plánuju Ájfinity z 15" CRT, jen nemůžu sehnat redukci. Mě to přišlo vhod ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-29 05:32:30
avatar
neboj, už se vracím, redakce mezitím makala na testech a dalších věcech, ale v ydávání je holt na mě (respektivě když to jde nechci aby o dělal někdo jinej).
qlen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-29 00:31:36

Eyefinity je marketingová blbost AMD. Jinak víc spojených monitorů jen bez rámečků, potom to má smysl, ale hrát hru a vnímat dva tlusté přechody je nenormální. To snad monitory s poměrem stran 21:9, to má smysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-29 05:31:36
avatar
Mluvíš jako řlověk, co to nikdy neppužíval. Eyefintiy není žádná marketingová blbost, ale velice užitečná a velice znatelná a přínosná věc.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-29 15:56:07
avatar
Více monitorů je vhodných na práci. Sám to tak mám. Hry bych na tom ale nikdy nehrál a hrát nebudu. Užitečné a přínosné to tedy je, ale v herním průmyslu to nadchne pouze děti nebo lidi, kteří mají nudný reálný život.

Osobně přirovnávám mezeru mezi obrazovkami jako kondom na penisu. Prostě to vadí. tady nejde o nějaký zvyk nebo toleranci, ale o princip. To stejné jako současné 3D technologie ... pokud musím na hlavu oblékat brýle, které bych nikdy nenosil ani dioptrické, pak to nikdy nekoupím, i když to považuji za zajímavé a finance na to mám.
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 07:21:16
avatar
100% souhlasím: "v herním průmyslu to nadchne pouze děti nebo lidi, kteří mají nudný reálný život."
qlen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 10:15:10

Tak jsem to myslel, je to taková trendová záležitost mladých, kteří tím můžou machrovat a užívat si "více proužků, více addidas" efektu. Normální člověk nemá uzpůsobené vnímání na hraní přes okno.
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-29 00:35:27

4K bude pre mna aktualne vtedy ak na tom bude ficat aj filmovy priemysel (myslim ze v tej dobe uz budu cenovo relativne dostupne) a pokial to dokazu natlacit do max 27-29" uhlopriecky. Vacsi monitor fakt nepotrebujem vzhladom na to ako blizko pri nom sedim. .
Co sa tyka eyefininty tak jedine v prevedeni ako napr. Samsung MD230X3, resp. vyskladane z monitorov s ultra tenkym ramcekom. A suhlasim ze naozaj idealne to bude az s prichodom ohnutych panelov. Potom rovno aj 3 x 4K
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-29 15:23:36
avatar
Môj názor na eyefinity a veliké lcd je už jednoznačný - doprdele s nima
Mal som 32" a boleli ma oči...teraz mám 24" a ešte ma občas bolievajú...
A za všetko môže "nové ultra super technologie" !!!
LED podsvietenie a pod...
Keď som mal roky 19" klasický tak ma ani raz oči neboleli !!!
Akonáhle som prešiel na FullHD tak za mesiac ma začali bolievať...
Páči sa mi ten ohnutý LCD,ale zase by ho človek musel mať hoodne blízko očí aby videl dobre tie ohnuté časti,lebo ďalej od očí by sa to akurát skreslovalo...a aj cena je vysokááá !
Známy mal 3 monitory,už ich dal preč a nechal si jeden 40" na ktorý má napojený PC na kukanie filmov a občasné hranie a aj PS3 a XBOX360 na hranie...a je spokojný teraz...
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-29 20:01:03
avatar
Eyefinity za me ne, 4k ma jeste cas. Monitory bych rozdelil do kategorii "do 4k", "4-8k" a "nad 8k" - kazda kategorie si urcite najde cilovku.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-29 22:26:28
avatar
Eyefinity nie, nemám to kde dať a hry nestíham ani hrať. Skôr sa mi už zdá moja 24" IIYama malá, takže možno prechod na vyššiu uhlopriečku. Spomínam si na jedného z kamikadze zákazníkov čo si kúpil tri monitory a o 23.30 mi volal aby som mu hneď prišiel odstrániť rámčeky lebo sa na to nedá kukať a on hraje s kamarátmi po sieti Tak som mu všetky tri monitory rozobral od plastov, obojstrannou páskou zlepil hrany k sebe a poukladal na stôl a zozadu popodkladal s knihami aby to nedrblo (spolu s plastmi totiž museli ísť dole aj podstavce). Ale keď som odchádzal, chalan bol nadmieru spokojný a odvtedy sa neozval
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-29 22:44:10

Eyefintiy ne (i když pravda mám na stole monitory dva..), velikost 24palců rozlišení nejmíň 1920*1200
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FHD 2013-09-29 23:09:34
avatar
na 4k si este pockam ked to bude aktualne, nateraz uplne staci standard FullHD.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 01:51:35
avatar
Čím větší plocha, tím lepší. Ale eyefinity mě nezajímá. Zkoušel jsem ho a velmi mi vadí přechody mezi monitory (rámečky). Tím myslím na hraní, na práci je to jedno, tam také více monitorů používám. Ideálem (pro mě domů) by byl jeden obrovský monitor s poměrem stran 4:3, protože je to vhodné i na práci. Nudlování mi vadí. Vzhledem k cenám je ale profesionální 30" monitor mimo mé možnosti, tak už pár let používám 26" 1920x1200 (16:10). Byl to vhodný kompromis, dnes už nejde pomalu sehnat ani to 16:10. Kdybych kupoval monitor dnes, volím nejlevnější 16:10 s 2560x1600 s minimální úhlopříčkou 26"
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 10:54:31
avatar
Hledám herní (pro FPS) monitor 24" 16:10 1920x1200, který by měl zároveň rozumný kontrast, barvy ujeté v přijatelných mezích (abych si na něm mohl upravit fotku, kdy něco na levé straně obrazovky bude mít stejnou barvu po přesunutí na stranu pravou), se změnou jasu neblikal a nepískala elektronika. No a to v cenové hladině okolo 7000...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 366x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 617x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1133x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 976x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1050x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1733x
Komentářů: 6