STALKER: Clear Sky– DX10 vs DX9 a náročnost na grafiku Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 09 September 2008
ikonaProtože právě vychází nový STALKER, podívejme se krátce na to, jak vypadá v DX10 a která grafická karta je pro tuto hru nejlepší ...

 

 

Pěkná srovnání a testy má na svědomí známý německý magazín pcgameshardware.de (PCGH). Tradičně nám jako první servíruje aktuální informace o tom, jak to s novým Stalkerem vypadá. Tak se na to podívejme:

stalker-dx9-dx10-1

   Pokud sledujete herní přehledy, tak víte, že druhý díl STALKER vlastně předchází dílů prvnímu. Dějově. Grafická stránka hry zůstala podobná. Autoři hry si ale poněkud více vyhráli s detaily a přidali podporu DX10. Jak hra vypadá v normálních detailech ve srovnání s maximálními v DX9 a DX10 modu, ukazuje hned několik pěkných obrázků.

stalker-dx9-dx10-2

   Nebudeme tvrdit, že mezi DX9 a DX10 je nějaký výrazný rozdíl, ale přesto tam je. Jsou efekty zejména, co se týká práce se světlem, které v DX9 prostě nejsou. V současnosti už většina hráčů (kteří si hry skutečně kupují), mají moderní počítače a v pohodě fungují na Windows Vista. A tak je DX10 mód zajímavější. Hra v tomto nastavení vypadá jako celek velmi dobře a uvidíme, zda doplní skvělou atmosféru z prvního dílu.

stalker-dx9-dx10-3

   Jisté otázky panují kolem náročnosti na grafickou kartu. Vzhledem k tomu, že hra staví na stejném, i když modifikovaném herním enginu, jako první díl, který v našich testech pravidelně prezentujeme, lze očekávat, že výsledky karet budou podobné. Server PCGH.de otestoval tři rozlišení - 1024x768, 1280x1024 a 16080x1050 a takhle to dopadlo:

stlaker-cs-1

stlaker-cs-2

stlaker-cs-3

   Radeon HD 4870X2 je skutečně fenomenální grafická karta, která v současnosti nemá jakoukoliv konkurenci a je kategorií sama pro sebe. V současnosti neexistuje jiná high-endová grafická karta. Jen o 1500 korun levnější proti HD 4870 X2 je model NVIDIA GTX 280. Ten ale rozhodně nepodává výkon, který by tomuto rozdílu odpovídal. Výkon GTX 280 ve srovnání s HD 4870 X2 je opravdu vzhledem k zanedbatelnému cenovému rozdílu, mizerný. Mizérii GTX 280 ještě podtrhuje, kromě duální 9800GX2, jejíž majitelé si také mohou pískat, model ATI HD 4870, která byť je cenovou konkurencí k GTX 260 a stojí dnes právě polovinu toho, co HD 4870 X2, tak GTX 280 výkonově skoro kopíruje. Zejména v rozlišení 22" LCD je to opravdu zcela vyrovnané. Model GTX 260 už ve vyšším rozlišení zaostává a poráží jej i levná HD 4850. Relativně spokojeni mohou být majitelé (tedy já) 8800GTX/Ultra. Při pohledu na výkon téhle skoro dva roky staré karty si skutečně nemáme nač stěžovat. Nicméně při pohledu na konkrétní čísla nás trochu mrazí. Pokud bereme, že na plynulé hraní potřebujeme alespoň 30-35FPS (pokud je ta hra udělaná jako Crysis, pak i 25FPS je dost), pak v rozlišení 1920x1200 nic jiného, než HD 4870 X2 neuspěje - obávám se tedy, že 8800GTX@ultra u mě právě dosloužila, inu pro HD 1920x1200 už to prostě není ono, ale co taky chtít po 2 roky staré grafice :). Pokud si tedy budete chtít nový Stalker užít v plné nádheře a troufám si říci, že ho takový Fallout3 bude náročností věrně kopírovat, pak je čas na upgrade a nejspíše se brzy podíváme na nějaké další HD 4870 X2 modely grafik, které už nejsou tak nevyužitelné, jak se mohlo podle prvních testů zdát ...

Zdroj: PCGH

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 19:14:03
avatar
Velice zajimave, diky DD,

Jen jedna otazka, ty ocekavas ze Fallout 3 bude mit takhle vysoky pozadavky na grafiku, i kdyz je to vyvyjeno i na konzole, ktery jak vime jsou pro nas, majitele nabusenych PC sestav, jaksi trochu brzdou ve vyvoji her?
Nevim proc ale neco mi rika ze Fallout3 nebude o moc narocnejsi nez Assassins Creed
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 19:19:02
avatar
PC verze mají vždy možnost volby detailů. konzolové verze jsou navrženy na jednu úroveň detailů a nejsou schopny zvládnout to, co PC. V PC verzích je tak ještě možnost nastavit nejvyšší detaily a na ty samozřejmě je zapotřebí odpovídající grafická karta. Myslím, že na HD monitor má dnes už HD 4870 X2 své rozumné opodsttanění a využití ... samozřejmě pokud si chceme užít maximu toho, co hra po grafické stránce nabízí. Což samozejmě nemusíme a nikdo tak není nucený skutečně akutně upgradovat. prostě nastaví nižší haldinu detailů osobně ale, protože mám času na rhaní málo, tak si jednak hry vybírám a když už, tak si jí chci užít se vším všudy ....
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 19:33:52
avatar
jasny to chapu, ja taky kdyz hru, tak na max. dokud nemam na novej HW tak radsi hru nehraju(kvuli my zavislosti na HW me pritelkyne prestava mit rada )
Kazdopadne v AC sli detaily taky zmenit(sice jen malicko) ale stejne si myslim ze horni strop bude to samy jako u konzoli a pujde to nastavit pouze dolu, aby i hraci se starsima masinama mohli hrat. No ale to je jen muj osobni personalni nazor
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 09:53:33
avatar
Ha ha s tou závislostí... něco mi to připomíná -jako bych slyšel manželku ale teď dostala tenhle http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400812550CEITV noťas, takže desktop je můj muhahaha...
Doufám, že nevadí odkaz na jiné stránky
kocour [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 20:49:13
avatar
mno ako vidim, tak onedlho budem potrebovat upgrade z mojej HD3870 . Naozaj ma zarážajú dosť nízke fps všetkých "single gpu" kariet už pri rozliseni 1280x1024 a to BEZ AA/AF ! Zeby to bolo este nevyladenymi ovladacmi ???
Vidím to tak, že ak sa ATI vydarí HD5x00 séria tak vo február-marci upgradujem

edit: DD patrilo by este do clanku uviest jednu zaujimavost na ktoru prisiel PCGH.com, a to ze Clear Sky vyuziva (zatial) len jedno jadro CPU !!! To by celkom vysvetlovlao aj tie nizke FPS pri takych nizkych rozliseniach !? Zeby to vyriesili az patche samotnej hry ? Taktiez musime brat do uvahy samotne odladenie ovladacov pre tuto hru (ci nahodou nechyba samotny profil pre tuto hru v ovladacoch ... atd)
btw: neviete v akom stave je hra a ci uz je to finalna verzia, ktora sa objavi na pultoch ??? ... trosku som si zateoretizoval tak ma prosim neukameňujte diky
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 19:29:16

ta prva tabulka ma celkom zarazilia na takom nizkom rozliseni a tak malo fps? sa mi zada ze to budu mat na svedomi ovladace pripadne stalker samotny sa mi nechce verit ze by to bola tak ultra narocna hra ze by PC s GTX 280 dalo len slabych 50 fps v skutone nizkom rozliseni 1024x786
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 20:38:33
avatar
problem techhle HD karet je ten ze u nizkejch rozliseni nejsou rozdily ve vykonu tak velky jako u HD rozliseni
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 11:15:10

ja viem ze nie su ale ja som poukazoval na to smiesne nizke cislo fps u kariet ktore nie su zrovna zadarmo
Smidak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Eh? 2008-09-09 20:05:17
avatar
Tady mi něco sakra nesedí - sám píšeš, že "Grafická stránka hry zůstala podobná.", ale výsledné FPS třeba u HD3870 (kterou teď si říkám bohužel vlastním) jsou oproti STALKERu 1 minimálně třetinové? A to ještě srovnávám STALKER 1 při rozlišení 1280x1024 se STALKER 2 při 1024x768 Ano, já vim, že tam je DX10 podpora, ale neříkejte mi, že to bude takhle náročná potvora A pokud bude Fallout 3 takhle náročný, tak to abych honem honem utíkal pro HD4870, protože toho si chci prostě užít na maximum Doufám, že se pleteš, hodně pleteš...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 22:02:18
avatar
protože starý Stalker je DX9 ;)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 22:08:14
avatar
Clear Sky je také DX9 jen má trochu DX 10 triků navíc ne? Engine je původní DX9 myslím. I v DX9 je CS o dost náročnější než SoC
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 22:12:00
avatar
no vždyť ... ale mě už je to jedno, upgradováno na HD 4870 X2 a mám zase do příchodu RV870 pokoj
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD3870X2 2008-09-09 22:15:45
avatar
To je jedna z těch, co si našla domov z tý taktovací akce Asusu?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 22:18:29
avatar
A to jsem před pár týdny četl furt dokola jak je grafický výkon zbytečný a k čemu že to je, když každému stačí obyčejná karta za 2-3 tisíce a ejhle, už to zase není tak žhavé.

Počkám asi raději na HD5x vs NV10, aktuální karty kromě X2 asi už zase zastarávají
PlayerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 23:20:48

hele kdyz uz si u ty x2ky ... je normalni ze na tom hornim plechu za boha neudrzim ruku ? Imho tam mohli dat alespon nejaky zebrovani.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 01:31:06
avatar
jo je to normální chladí to dva čipy RV770 takže se není čemu divit už ale dumám jak na tom vymyslet lepší chlazení kromě vody
PlayerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2008-09-10 13:21:06

ja mam na mysli ten horni cernej plech ... ten snad jadra nechaldi ne ?? ja vodu nasadim cekam jenom na jinej chladic nez EK ... a pak me napadlo na ten plech nalepit pasivy na pametovy cipy .. a jeste tu mam medenej pasiv na chipset.. mozna by to pomohlo ... drobet ;)
Smidak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 09:03:13
avatar
Já vim, že tam je DX10ka, ale takovejhle rozdíl? To mi neřikej A bennie má naprostou pravdu...hlavně že se všude řikalo (hlavně teda tady), že stačí grafickej výkon nějaký karty kolem trojky Ale co, stalker mě nijak nevzrušuje, já si počkám na Fallouta 3 a Diablo 3
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 20:27:25
avatar
aaa boha, a som na mojej HD3850 dohral
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nezoufej... 2008-09-10 10:04:41

testoval jsem demoverzi stalkera na 3650 (ano ano 3650) s 512Mb DD3, dinamicka svetla DX9. cca Stredni detaily (min travy vic textury).
A vysledek v pohode hratelne!!! Dokonce bych rekl ze lip nez SoC.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 20:30:54
avatar
No to mě pos... si dělaj srandu s tim DX10 ne? Fajn.. jedu na průměrný detaily. 4870X2 si teda kupovat nebudu..
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 20:38:04
avatar
No super, nedávno sem si koupil notebooka s HD2600, že si na tom i něco zahraju, podle takovejhle testů by mi měl bejt teoreticky k ničemu, ale já si za nim stojim a věřim, že tohle je jen šílenej úlet.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 20:51:35
avatar
hmm ta to si na sve HD 3870 moc neuziju asi uz to bude chtit upgrade kdyz konecne prichazi nove hry
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak to čumím 2008-09-09 21:02:21
avatar
ten new Stalker nedává nic krom 4870 x 2 To je snad ještě náročnější jak Crysis Už aby tu byla new generace grafik na 40 nm, jinak si nezahrajem
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 21:14:40
avatar
Aspon narozdil od Crysis v nem vice GPU skaluje velmi dobre.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 21:27:10

No myslím že hry sou hlavně o hraní a ne o sledování FPS ve Fraps a špekulování s úrovní AA.Tak se snad ještě nějaké hratelné hry dočkáme než umřem.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - WTF ? 2008-09-09 21:34:45
avatar
Co to je za blbost ???

Hrál jsem teď tu ruskou verzi co je na netu (warez blablabla atp. si odpusťte) a výsledky jsou takové :

AMD 6400+ , 4GB ram , Radeon 4870 .... 1680x1050 a max detaily (krom AA/AF)

Průměrné FPS co jsem sledoval příkazem přes consoli, bylo číslo přesahující 50 FPS a při volné plání atp. 70 s přehledem ...

Nevěříte ? Uvidíte ... ta RUS verze s tou US/CZ je rozdílná jen v jazyce, a ten vyjde odlišný až 16.9. což je za týden ...

btw : Na 3870 si to zahrajete s přehledem ...

Hezký den.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 21:50:58
avatar
Jakej OS? Pokud mas XP tak to max detaily nemohly bejt protoze ty jsou jen v DX10.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 22:07:04
avatar
Vista64, E6600, 6GB RAM, GTS512 v DX9 v 1680x1050 cca dvojnásobek toho co píše tabulka pro 9800gtx v DX10, ale v DX10 je ale o dost horší, tam by to odpovídalo, vzhledově ale rozhodně té náročnosti ne. Optimalizace nic moc, proti původnímu stalkerovi teda hnusně náročnější.

Vydání zase posunuli, nejméně o 14 dní, takže třeba se to ještě zlepší, předobjednávku mi na xzone posunuli po 15. září.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 22:48:50
avatar
To ze posunuli vydani se vi uz tejden. Uz ho mam predobjednanej.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 08:35:03
avatar
já ho mám předobjednaný a zaplacený už asi půl roku, ale že je posunuté vydání mi uniklo
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 22:12:21

Taky se mi to zda nejak mimo ty cisla.....
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Update : 2008-09-10 00:08:19
avatar
Výsledky co jsem zaznamenal = Windows XP SP3. Nicméně pod Windows Vista 32bit to na této sestavě jelo taktéž na max (mám instlé oba systémy) ... jen mě nenapadlo to prubnout i pod těma Vistama co se týče FPS - není to totiž momentálně můj primární systém. Co se týče DX10 efektů, opravdu to jde zdát co se týče stínování a osvětlení ... asi jako v crysis když jste v lese. Pokud máte velký monitor a hezky výs to osvětlí, až jsem občas přivřel oko

Nicméně, pod XP jede stalker CS podle mě a mých pocitů +- stejně jako stalker klasický. Druhý PC co mám = R 3870 ... tam to šlapalo taktéž vpohodě - ale bez vist a tudíž DX10 efektů.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HE 2008-09-10 18:10:34
avatar
Proč si lidé Kupují OS Vista 32 Bit a strkaj tam 4 GB Ram?To jako na koukačku?Je potřeba Informovat naše spoluobčany
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 20:46:32
avatar
přesně tak když už Vista tak 64 bit. to byl taky u mně duvod proč sem přešel na visty
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 21:42:03
avatar
No hlavně 4 giga Ram na 32 Bit je na nic že
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-11 07:29:32
avatar
A to si mam jako kvuli 32-bit systému kupovat jedem RAM modul 2 GB, další 1 GB a ten poslední třeba 256 MB? Aby mi jako náhodou 512 - 768 MB paměti nezahálelo? A připravit se tim o výhodu dual-chanel zapojení? Zkoušel jsem 64-bit Visty (mam 2x2 GB RAM) a pozoroval jsem zhoršený chod (zejména zpomalení, popř. absolutní nefunkčnost, např, Medal of Honor Airborne, tedy ne nějaký roky starý programy) aplikací oproti 32-bit (taky když jsem se rozhodoval při nákopu orig., tak vyhrálo 32-bit). 64-bit mi dnes kromě využití větší kapacity RAM žádný jiný výhody nepřináší. V CADu ani jinejch paměťově náročnejch aplikacích nedělam a hry - jakožto moje nejnáročnější aplkikace - se ani nepřiblíží při využití RAM ke 2 GB, což je limit pro 32-bit systémy. Až budou všechny programy psaný nativně pro 64-bit, pak na nej přejdu. Ale na nějakou emulaci nebo předhazování 32-bit knihoven v 64-bit systému seš můžu tak akorát vykašlat.
md20 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 14:27:40

Mam Vistu 64 a Airborne fičí v pohode. Jediny Problem je, ak mas PhysX ovládače novšie ako na inštalačke. Inštalácia sa vždy zruší. Vtedy ich treba odinštalovať a už to ide inštalovať. Pozornému oku by to nemalo uniknúť, nakoľko to zrušenie je vždy pri inštalácii PhysX. Spomalenie na Viste 32 aj 64 spôsobuje kontrola užívatelských kont. Keď to vypneš budeš sa diviť rýchlosti systému.
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 10:06:37

Souhlas!
Ja sem testoval DEMO na 3650!!!!
Detaily grafiky stredni svetla na plno.
Rychlost se mi zdala dokonce vetsi nez u SoC!! Hratelne celkem v pohode!
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 21:45:56
avatar
nechci byt hnidopich ale zda testovali v rozliseni 16080x1050 tak si muzeme blahoprat protoze dnesni grafiky jsou na tom ohrome dobre...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 21:52:59
avatar
Holt si na moznost dat max detaily musim pockat do pristiho upgradu... s cimz nemam problem, proste si ted nastavim "jen" vysoky detaly misto nejvyssich.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 13:16:19
avatar
zustal jsem nepochopen apeloval jsem tak na DD aby si to v clanku opravil z 16080*1050 na 1680*1050
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Narocnost 2008-09-09 22:11:48

To, ze bude novy Stalker narocnejsi nez Crysis, jsem opravdu necekal....
Ikdyz se mi ty testy nejak nezdaji...Rikalo se, ze se Crysis neprodaval kvuli narocnosti na HW, tak aby Stalker nedopadl nejak podobne...
Protoze kupovat i kvuli tomu 4870X2 bude asi malo lidi.....
No uvidime....
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD38x0 2008-09-09 22:13:53
avatar
Zdravím. Nevím co tak šílíte, že je HD38x0 na odpis, že je třeba upgrade a tak, nezapomeňte, že ty testy jsou pod DX10. Takže pod DX9 si to na maximální detaily určitě rozjedete v pohodě.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 20:43:02
avatar
tak to dik abych si přeinstaloval system. Ale to bude jako s crysis na max detaily který s HD3870 nerozjedu ale staci jen krapet ubrat na detailech a hra je krásně hratelná aniz by byla grafika nejak výrazně ochuzena.
thess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sli/cross 2008-09-09 23:00:05
avatar
no podle tabulek to vypada ze sli i crossfire tu funguji skoro na 100%.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-09 23:17:48
avatar
Snad to nebude takové žhavé!To by byla náročnější než Crysis,podle toho co vidím.A to má mít Crysis Warhead menší nároky na hardware než první díl,při stejné kvalitě.Někde bude asi problém...
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX9 ? 2008-09-10 01:38:14
avatar
Nějak mě v těch grafech chybí srovnání pod DX9... je už někde něco? Díky
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lidi, uklidněte se 2008-09-10 07:00:12
avatar
Ty čísla jsou taky podle mě úplně mimo, brzo se podle mýho budeme moct přesvědčit, že ty karty budou mít v Stalker CS mnohem lepší výsledky! Takový propady výkonu oproti ostatním současnejm hrám prostě nejsou možný! Beztak Němci z PCGH chtějí poškodit vývojáře z východu => pomsta za porážku ve 2. sv. v.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 07:12:13

lol DD ted si mě dostal, místo aby si vyčetl náročnost hry, chválíš X2... Vždyt ta hra je náročnější než crysis v very high! V tom rozlišení je hra hratelná pouze n x2 a ve větších rozlišení ani na ní ne bože... - kdyby zvítězil ještě před X2 dejme tomu GX2 napsal bys: mizerná optimalizace a jak je to špatná hra, a že si jí zahrajou jen tak 0,5% lidí co maj GX2 grafiku - nehodnotil jsi takhle nějak Crysis? (Crysis je ale herně úplně někde jinde) Ted je ale ticho po pěšině...
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 10:09:46

Ta hra je hratelna na HD3650 takze v pohode.
Ten test je nejak na p**u
Marin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Naročnost 2008-09-10 07:23:49

Ještě před nedávnem jses tady rozplýval nad HD4850 a hlásal jak to není výborná koupě, jak nám stačí karta za 3 500kč, kolik nemáme utrácet za PC atd. Teď se rozplýváš nad HD4870X2, která stojí 10 000kč.
Takže hurá do obchodů a jdeme si všichni koupit kartu za 10 000kč, děkuji nechci. Myslím, že tě budu brát s velkou rezervou. V AMD/ATI tě musí mít hodně rádi
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 07:50:03
avatar
Pokud nemusis mit vsechny detaily na max. tak ti 4850 bohate staci....
Gregi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hlupost 2008-09-10 08:35:41
avatar
Tak toto je odrb mazimalneho razu. Ako moze mat v 1024x768 bez AA/AF (co najviac zraza FPS rade 38xx) 20 FPS? A 8800GT (ktora je jednoznacne v DX10 slabsia) o 50% vacsi vykon? Tady udelali nekde soudruzi chybu! Bud su to sudruhovia ktori robili testy, alebo programatori GSCka.
Tie testy nie su korektne.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 09:28:48
avatar
Hm je fakt, že aby 8800GT měla srovnatelné average a lepší min FPS než 9800GTX+ (při méně SP - tuším 96 vs 12 a byla 5% za GTX260 (která jich má asi 196?) v DX10 je dost nesmysl. Kdoví jak to měřili. 8800GTX která dává 260GTX je taky dost podivné, když GTX260 má podstatně více SP (128 vs 196?) a o 25% širší sběrnicí a víc paměti.

Edit: ten xichtík je číslo osm
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 09:41:19
avatar
Nevím proč tak vyšilujete, pokud si nejste jistí jestli vám hra na vašem PC pojede podle vašich představ, není nic jednoduššího než si hru stáhnout, vyzkoušet jak jede a když to bude jak jste si představovali tak bych teprve objednal.Takto jsem to dělal donedávna, než jsem upgradnul na 4850, ted se chvíli nemusím bát.

A nevím jak vy ale já jsem nikdy neměl problém s tím ubrat trošku na detailech.Mě vždy šlo spíše o hratelnost, než o vzhled.Ale toto je jen můj názor a nikomu ho nevnucuju.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 11:28:29

pred necelymi 2 mesiacmi som si kupil HD 4850 a ta mi musi proste vydrzat aspon 2 roky tak tu nestraste s tym ze uz to nestaci to by ma moc nastvalo
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ---- 2008-09-10 18:15:34
avatar
Grafika v PC 2 Roky??????Ha ha ha...nech se vysmát....
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-11 20:19:37

to vies ja nie som nejaky PCfil co si masti brko nad kazdym fps a mega rozlisenim na 1024x786 mi to minimane este rok a pol bude stacit, peniaze investujem do hodnotnejsich veci a na to obcasne hranie mi to bude bohato stacit
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 20:37:48
avatar
jo to by sis musel tak pořidit HD 4870 X2 nebo alespon GTX 280 abys měl naději že vydrži 2 roky
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-11 07:34:17
avatar
Záleží, jak dlouho se pojede na UT3 enginu, na 8800 GTS 512 na 1680x1050 na max detaily mi všechy hry jedou kolem 60FPS.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 20:59:21
avatar
Ja jsem 4870X2 nepořizoval hlavně kvůli tomu,že za 3 měsíce tu máme nové jadro,takže karta na 2 roky je už minulost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-10 21:05:25
avatar
jestli myslíš RV870, tak tu bych dnes odhadoval tak na březen, vož je ještě září-říjen-listopad-prosinec-leden-únor-březen no prostě půl roku, což je na využití HD 4870 X2 hafo času
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-14 14:36:26
avatar
To se o 770 taky psalo a trvalo to cca 4 měsíce.V únoru jsem koupil 3870X2 a v červenci už byla 4870 se stejným resp. vyšším výkonem...
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stalker na 4870 2008-09-19 21:16:10
avatar
Takže, Stalkera mám doma a musím konstatovat,že po 2 hodinách hrani mi na mém HW běha Stalker s patchem 10004 mezi 30-50fps.Vše nastaveno na nejvyšší hodnoty (DX10) při 1680x1050.Hra jde plynule i při 25 fps..ATI radeon 4870 oc 790/4400.Pokud se s dalšími patchy situace ještě vylepší není co řešit.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon grafik 2008-10-02 21:45:18

Hele DD, vzpomínáš si, jak jsem ti před pár měsíci oponoval, že pro grafiku za 8000 není nutné mít 24"? že i pro 19" bude mít význam grafika typu 4870 nebo 280GTX?
Tak přesně tohle je ten případ. Crysis, ClearSky, a určitě ještě další hry,které se objeví ještě letos, budou vyžadovat i při rozlišení 1280x1024 pořádnou grafiku.
Mám 8800GT@700/1000 a v ClearSky mám 20FPS (DX9c,vše na max kromě stínů(50%), FSAA a AA(off), Ligtning a Distance na 75%.
Představa, že bych měl 24" krmit 4870 nebo 280GTX mě teda jaxi nenaplňuje. Ještě že mám 19".
GiGi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-03 00:00:53
avatar
... dobře no na 24" je přeci jen občas HD4870/GTX 280 málo jako dá se, ale ne všudy si plné detaily dovolíš ... HD 4870 X2 to ale jistí
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aspoň nějaká satisfakce:lol: 2008-10-03 09:13:46

Každopádně je to hnus, to abych si po roce koupil novou grafiku
jenže když si koupím X2, tak mi to C2D 2.9 asi nebude stíhat krmit....
Každopádně musím souhlasit s tím, že ClearSky je graficky rozhodně nejhezčí hra vůbec. Myslím, že ani F3 ho nepřekoná.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 585x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1535x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1909x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1161x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3