ATI nasadí HD 4830 s RV770LE proti GeForce 9600GT Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 24 září 2008
altSpolečnost AMD-ATI mezi grafické karty HD 4670 a HD 4850 nasadí ještě jeden grafický model. Co to bude?

 

 

    O této variantě se spekulovalo již dlouho. AMD-ATI v současnosti je ve všech segmentech v poněkud lepší pozici než jediný konkurent, společnost NVIDIA. Celkem vzato je jediný významnější prostor v modelové řadě AMD-ATI (kromě prostoru mezi HD 4870 a HD 4870 X2, kam ale přijde HD 4850 X2) jen mezi novou HD 4670 za cenu 1700-2200 korun s DPH a modelem HD 4850 za cenu 3500-4000 korun vč DPH. Přesně mezi tyto modely hodlá AMD-ATI skutečně umístit ještě jeden grafický model. Počítejme tedy s tím, že v cenové hladině kolem 2500-2700 korun přivítáme model s označením HD 4830.

hd4850-4

 

  HD 4830 má být založeno na grafickém jádře RV770LE. Jedná se tedy o odlehčené jádro. RV770 na modelech HD 4850/4870 má aktivních 800 výpočetních jednotek. Jádro RV770LE má mít údajně 480 aktivních jednotek. To je pořád více než jádro RV730, které má na modelu HD 4870 320 jednotek. Navíc grafická karta HD 4670 má 128bit sběrnici a 512MB GDDR3 RAM. Model HD 4830 bude mít 256bit sběrnici a také 512MB GDDR3.

  A jak to bude s výkonem? Dodělávám test HD 4670 a 9500GT, takže co nevidět zveřejním. Výkon HD 4670 přesto prozradím, že je lehce pod úrovní HD 3850 a tedy zhruba 10-12% pod úrovní modelu 9600GT. Na model 9600GT má právě tlak vyvinout HD 4830.Už jen díky 256bit sběrnici a 420 jednotkám v jádře, bych výkon HD 4830 odhadoval zhruba o 1/3 vyšší než u modelu HD 4670. A to by na NVIDIDA GF9600 mělo s přehledem stačit. NVIDIA se tak dostane pod ještě silnější tlak. Spotřeba HD 4830 by neměla být kdoví jak velká, s o něco málo více než polovinou aktivních jednotek v jádře proti RV770, by to nemělo být nijak výrazně odlišné od spotřeby GF9600GT. Tyto dvě karty tak budou přímými konkurenty. Osobně už delší dobu proklamuji, že když někomu nestačí Integrovaná karta, pak je možná zajímavou volbou něco do 2000 (dnes tedy HD 4670). Pokud i to je málo, tak HD 4850 je z pohledu poměru cena-výkon-užitná hodnota-trvanlivost, jednoznačnou volbou. Osobně tak vnímám grafické karty tou 9600GT/9800GT nebo HD 4830, jako poněkud zbytečné. Pravdou ale je, že tento názor se mnou nesdílí mnoho uživatelů. Znám lidi, kteří dají požadavky při výběru PC, že chtějí grafiku, na které si hodně zahrají, když jim pak člověk oznámí cenu, tak už při částce 2500 korun kroutí očima s dotazem, jestli jsem se nezbláznil. Pro tyto uživatele, a že jich není málo, jsou modely HD 4830 a GF9600GT skutečně ideální, ale je nutné trochu krotit nároky. 256bit sběrnice a 512MB GDDR3 paměti spolu s obstojně výkonným grafickým jádrem jsou uspokojivým grafickým základem, který má reálně na to rozhýbat velmi slušně všechny současné hry. Já bych stejně radši když už, tak už minimálně ten Radeon HD 4850 :)    

   Kdy se HD 4830 objeví? Potvrzený termín zatím nemám, potvrzeno jen je, že bude :). Během října by se taky konečně měl objevit očekávaný duální model HD 4850 X2, který zase zaplní mezeru mezi HD 4870 a HD 4870 X2 a to v cenové hladině kolem 7500-8000 korun, čímž poněkud potrápí „další nový" model v řadě NVIDIA karet GTX 260 216SP. Tím bychom pomalu měli modelový rok na poli grafických karet uzavřít. NVIDIA ještě vyhrožuje čtvrtým přejmenovaným grafickým modelem s jádrem G92, něco jako 9800GTX++ a taky se možná objeví něco s 55nm GT200 (označené jako GT206), ale to skutečně nejsou úplné grafické novinky. To stěžejní, co se v letošním roce udát mělo, se již událo. Nových modelů se zase dočkáme až na přelomu 1Q/2Q příštího roku.

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chybka 2008-09-24 15:06:22
avatar
Trochu ses nahore sekl ,misto 4670 tam mas 4870. ,věta "To je pořád více než jádro RV730, které má na modelu HD 4870 320 jednotek" .Jinak good info.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 17:32:19
avatar
DD, prosím tě. Udělej si v těch číslech pořádek, jednou tam máš, že HD4830 bude mít 480 jednotek, jednou zase 420... dál jsem zatím nečet
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 10:39:46

To je matení nepřítele...

4830 bude mít skutečně 480 jednotek z jednoduchého důvodu:

480/800 = 3/5 (tzn. ze 2/5 jednotek z R770 bude vypnuto)
420/800 = 21/40 (vypínat 19/40 jednotek je podle mne hloupost)

Pěkný den
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 10:56:31
avatar
Dle mého ani ne. Vypínáním nefunkčních jednotek vyšších modelů je možné využít i ne zcela ůplně zdařené kousky čipů.(např nečistota na čipu může mít při 55nm výrobním postupu kritický vliv,klidně to může odrovnat i necelou polovinu unif.jednotek) A prodávat to jako odlehčenou verzi výkonějšího modelu.zbytek čipu je funkční. I přes to je 480 unifikovaných jednotek docela dost , Z takovýchto kousků se dá většinou updatem firmware udělat lepší karta.(s rizikem chyb)
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4670 konecne i v shopech 2008-09-24 15:17:01
avatar
Radeon 4670 už se konečně objevil i v šopech ,tak do toho asi půjdu, oproti mému radeonu HD 2600XT s 120 unifikovanymi jednotkami bude 320 jiné kafe ,navic z 65nm na 55 Odhaduju cca 2x vyšší výkon. Navíc bez žádných zbytečných přídávných napájecích konektorů pěkně do 75W v loadu Pohoda,tak to ma byt
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 4830 2008-09-24 15:17:09
avatar
Můj pohled na HD 4830 článek vystihuje 100%.
Karta to nebude špatná jen je velká škoda,
že jediný důvod jejího vzniku je
zaplácnutí skuliny v cenovém segmentu.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 21:04:33
avatar
nejde o zaplacnuti skuliny ale nahrazení starši grafiky HD3870, se kterou ma mit srovnatelny vykon.
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 22:39:20
avatar
Pokud jde o náhradu, tak to nebude nic moc. Svého času jsem uvažoval o HD 3870 - dost dobrá karta. Jen zbytek PC na to tak nějak nebyl, ale jinak bych za ní těch cca 5000 Kč dal. Tak za tu cenu je dnes HD 4830 asi neprodejná.

Nejde o náhradu karty ale o zacelení prostoru v cenovém segmentu.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 15:03:51
avatar
radeon 4830 nahrazuje v soucasnem cenovem segmentu 3870 sem zvedavy kolik ale za ni budou presne chtit..9600GT je zhruba srovnatelna s 3870 takze tu bez problemu 4830 predezene o tech 10-15% ale zajimave bude i srovnani s 9800GT ktera je o dost levnejsi nez 4850 a myslim ze 4830 je mireno prave proti 9800GT. 9800GT se da prave sehnat za tech 2500-2800Kc a 9600GT v pohode za 2300Kc. Uvidime jaka bude tedy cena 4830
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 15:23:57
avatar
Kdyz tak na to koukam, tak by RV770LE klidne mohl byt RV770 s vypnutymi nekterymi castmi, tedy idealni zpusob jak se zbavit ne uplne stoprocentnich jader. A i tak si myslim, ze 4830 by mohla byt velice dobra grafika. Slusny vykon za slusnou cenu, ani bych se nedivil, kdyby v pomeru cena vykon prekonala 3870.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 20:06:15
avatar
Je to klidne mozne, to oznaceni - RV770LE by tomu odpovidalo.

to DD: Doufam, ze ten test HD4670 vs 9500GT nebude jen mezi temihle grafikami. Ale prihodis tam treba prave i tu 9600GT popr. 9600GSO(resp. 8800GS). Test mezi jen temi grafikami by byl docela nudny, vitez je totiz predem jasny asi vsem lidem s nejakym prehledem o situaci. HD4670 je zkratka skvely kus hardwaru, v soucasnosti bez konkurence(a mozna nejen soucasnosti), ktera by se ji byt jen priblizila.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 15:08:57
avatar
souhlasim..9600GSO se da sehnat za stejnou cenu jak 4670 tedy pod 2k. i kdyz v provoznich vlastnostech 4670 drtive zvitezi, vykonove by to mohlo docela vyrovnane a cenove to vyrovnane je

9600GSO Odkaz
4670 Odkaz
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HDMI 2008-09-24 15:48:27
avatar
Nevíte, zda k ní bude existovat HDMI konektor? Mám tu HTPC a uvažuju mu posílit grafárnu, ať mám kde hrát ;o)
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HDMI má 2008-09-24 17:06:13
avatar
HDMI redukce je součástí většiny nových grafických karet ATI a kdyby ne ,tak už od řady HD2000 jej podporují a stačí jen dokoupit redukci DVI-HDMI.Některé karty budou osazovány přímo HDMI konektorem. Takže by neměl být problém.
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 17:56:38
avatar
Díky moc.
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 15:59:25

Chudak Nvidia Rana za ranou.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 16:25:20

Tak jak se to veme. Jak dlouho už 9600GT je na trhu, že? Správně by už měl být osud těchto karet nvidii jedno, bohužel je otázka, zda připravuje nějaké nástupce a kdy je uvede. Pokud ne nějak brzo, tak má vyšlápnuto na docela solidní úbytek pěněz. I když, nahrabáno má dost.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 16:36:43

nVidii to není jedno, jak dlouho už je na trhu G80? kolem 2 let že ano... Kdyby se nVidia nenafoukala a vymyyslela něco nového, tak má teď konkurenceschopné karty.
Proklínám nVidii za to že odkoupila 3dfx, to byla hodně nadčasová firma...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 18:03:29
avatar
jenze 3dfx krachovala kdyz ji nvidia kupovala
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 11:08:15
avatar
Největší chyba NVIDIE byla vývoj jádra GT200, v době kdy ještě nebyl pro tak komplikovaný a rozměrný čip dostatečně malý výrobní postup. Nvidia chtěla svým jádrem rozdrtit konkurenci a předpokládala že proti GT200 nebude konkurence ,tudíž by se výroba oplatila a karta by se mohla prodávat dostatečně draho, bohužel ATI podcenila a výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Výroba na pokraji efektivity a neůspěšný rok. Nic není však ztraceno.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 16:32:06

Chtěl jsem ti dát palec dolů, protože tvůj příspěvek neříká nic co by nikdo nevěděl a je naprosto zbytečný, ale omylem jsem dal palec nahoru
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 17:21:49

Za svůj osud si může 3Dfx samo a těžko z toho můžeš vinit někoho jiného.

A to co jsem psal mělo být pochopeno tak, že NV není osud G80/G92 jedno, což je ale vzhledem ke stáří těchto jader chyba. NV podcenila schopnost ATI uvést kvalitní výrobek a dobře jí tak, že se jí to nyní vymstí.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 21:40:08

V tomhle, že nVidia prostě udělala chybu, s tebou souhlasím, ale už to tu zaznělo miliónkrát...
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 19:16:07

Mě je to fuk, ale nvidia by mohla vydat něco co položí na lopatky 4xxx.Ceny by klesly a kdyby 4870 stála tak 2k vůůůůbec bych se nezlobil
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Boh zehnaj buducnosti 2008-09-24 21:57:28
avatar
Len nech sa pekne snazia. Ja som spokojny, lebo kazda karta prinesie to co potrebujeme. Moznost vyberu za super peniaz. Stale nezabudnem ked som kupoval 6600 GS 256Mb DDR3 ako novinku za 250 €, lebo u nas neboli. Na tu dobu slusna grafika, ale nech sa nikto nehneva, Hned ako som ju namontoval tak boli hry ktore nevladala tahat high detailoch. No a za tie prachy sa mohli hambit. Boh zehnaj buducnosti.
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 08:54:09
avatar
Myslím že je to jedině dobře, že ATi vydává další kartu na povedeném jádře RV770.. Je to dobrá atlernativa k 4850, kdy přeci jen ten rozdíl +- 1000,- může být pro příležitostného hráče (jako mě ) celkem rozhodující. Zkrátka s dalším přihlédnutím ke spotřebě je tato karta velmi vhodným kandidátem pro velké masy lidí, a to bude konkurenci pálit.. Takže se těšme co se uděje na přelomu roku.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4830 a 4850 2008-09-25 09:50:48

Mozna to bude idealni zaklad pro mobilni trh resp. doufam ze se uz pracuje na mobilnich 4830kach a 4850kach... K 4jadrovymu Dellu s 16GB RAM, 17"LCD s LED podsvetlenim by se naramne hodili...

Tady je trochu vice info nez na ofiko strankach Dellu:

http://www.svethardware.cz/akt.jsp? aktuality_start=0#6445CDE6CD14E2C6C12574CE006080B6
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 15:11:35
avatar
no idealnejsi by pro mobilni trh bylo spise jadro s fyzickymi 480SP a ne s fyzickymi 800SP a 320SP vypnutymi ale 4670 je jako jadro pro vykonne notebooky dokonale
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - parametry 2008-09-25 15:23:56
avatar
lidi tak se mi zdá že to co uniklo dříve jako info o 4870 tak byla právě tato karta která se dostává na trh až nyní takže myslim že se ati při uvádění povedl dokonalej husarskej kousek pustit pár info o slabší verzi jádra kežby se povedlo to samé i u CPU
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 15:36:43
avatar
spis si myslim ze tech 480SP si novinari odvozovali z drivejsich informacich kdy mela vyjit vykonejsi verze R600 prave s 480SP. ale misto toho pak vysel die-shrink RV670 a do RV770 nacpali rovnou 800SP. pred vydanim RV770 byl ale problem to ze byla potvrzena informace o vykonu vyssim jak 1Tflop, takze k 480SP si museli novinari vymyslet asynchroni takty jadra a shaderu, protoze 800SP pusobilo v te dobe moc neuveritelne i kdyz uniklo na jedne prezentaci primo z amd, ktera ale byla brana spise jako podvrh.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 74x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1396x
Komentářů: 7
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1150x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1862x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1127x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1899x
Komentářů: 3