3x ASUS STRIX Radeon RX v TESTU – Jakou grafiku si vyberete? RX 480 nebo RX 470 nebo RX460
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 24 srpen 2016
alt

 

 

 

 

 

  • 3x ASUS STRIX Radeon RX v TESTU

              – Jakou grafiku si vyberete? RX 480 nebo RX 470 nebo RX460

Třikrát ASUS STRIX a třikrát jinak. STRXI RX 480, STRIX RX 470 a STRIX RX 460. Co který nabízí? Samozřejmě jde o nejnovější 14nm grafické karty založené na AMD POLARIS 10 a POLARIS 11 čipech, kdy už jsme oba modely v základu otestovali, takže víte, co co se zhruba jedná. Dnes se podáme na modely od společnosti ASUS, které je prodává ve svém vlastním nereferenčním provedení a nejvyšší verzí je STRIX řada. Nicméně jak vám dnes ukážeme, není STRIX jako STRIX ani STRIX :).

 

  • AMD Radeon RX 480, RX 470 a RX 460

Pro úplnost testu tedy doplňme, o jakých základech grafik to dnes mluvíme. Všechny jsou čerstvými novinkami.

Na vrchu mainstreamové nabídky stojí Radeon RX 480, který se prodává ve špičkové 8GB edici za 239 dolarů (od 7100 korun vč. DPH) a 4GB verzích za 199 dolarů (od 6100 korun vč. DPH). Radeon RX 480 nese plnou specifikaci jádra POLARIS 10 a je nástupcem mainstreamových modelů Radeon R9 380X a původního HD 7870.

Pod ním je Radeon RX 470, dodávaný na trh hlavně ve 4GB verzích. Navzdory očekávání není o mnoho slabší než RX 480. Využívá stejné grafické jádro POLARIS 10, ale místo 2304 jednotek jich má aktivních „jen“ 2048. Obě karty ale mají nadále 256-bit sběrnici a 4-8GB paměti a u nereferenčních modelů (RX 470 v referenci na trhu ani není) i velmi podobné takty. Cena karty má startovat na 179 dolarech, tedy zhruba 5300 korun vč. DPH. Proti RX 480 má obvykle nižší TDP. Radeon RX 470 tak je přímým nástupcem velmi populárních modelů jako Radeon R9 380 či HD 7850, které byly velmi populárními modely díky vynikajícími poměru cena-výkon a hlavně opravdu použitelnému hernímu výkonu.

AMD uvedlo ale i low endový model založený na miniaturním 14nm GPU POLARIS 11. Radeon RX 460 má 128-bit sběrnici a u 2GB verzí se obejde bez přídavného napájení. Výrobci ale na trh uvedli i taktované modely a to i se 4GB paměti, které napájení mají. Ceny karet tak jsou 110 dolarů za 2GB verze (od 3300 korun) a 139 dolarů za 4GB varianty (od 4100 korun vč. DPH).

Všechny modely mají nejaktuálnější verzi grafické architektury GCN (POLARIS) s novou výbavou zahrnující HW akceleraci H.264 4K standardu, podporu 10-bit, HDR, posílený výkon paměťového systému s novými kompresními technologiemi a optimalizacemi, pochopitelně plnou podporu DirectX 12 a API VULKAN a HDMI ve verzi 2.0b a DisplayPort v1.4.

 

  • ASUS STRIX RX 480/470/460

V dnešním testu se podíváme hned na trojici nereferenčních grafik ASUS řady STRIX a i když mají všechny stejné, dnes již poměrně známé modelové označení STRIX, nejedná se o stejné provedení. Co mají všechny tři edice společného? Mají RGB podsvícení :).

 

  • ASUS Radeon RX 460 STRIX OC 4 GB

Nejluxusnější low endovou verzí RX 460 v nabídce ASUS je nová malá STRIX edice. Na rozdíl od velkých STRIX s DirectCU chlazením, tady je pasiv mnohem menší a menší jsou i ventilátory.

Ostatně na RX 460 s TDP kolem 70W opravdu nepotřebujete nějaké masivní chlazení. I tak se bavíme o luxusní verzi RX 460 vybavené hned 4GB paměti a přetaktováním GPU z 1200MHz na 1256MHz. Karta má i přídavné napájení.

 

  • ASUS Radeon RX 470 STRIX OC 4 GB

I v případě RX 470 reprezentuje STRIX edice to nejlepší od ASUSu. I tady najdeme STRIX chlazení, které je sice o něco větší než na RX 460, ale není to velikost toho obřího 30cm chlazení, které známe z výkonnějších grafik. V případě této verze je pasiv o něco menší a opět jsou tu jen dva ventilátory.

I tady ASUS kartu z výroby přetaktoval, kdy GPU má 1270MHz. Bohužel se ASUS držel referenčního doporučení AMD a 4GB paměti tak běhají na 6600MHz. Karta má přídavné napájení (6-pin) a také RGB podsvícení chladiče. Některé potěší i nereferenční dvojice DVI výstupů.

 

  • ASUS Radeon RX 480 STRIX OC 8 GB

Ano, tohle je ten STRIX, který známe :). Obří téměř 30cm chladič DirectCU s masivním pasivem a trojicí ventilátorů. Stejný chladič ASUS používá i u násobně dražších high end grafik. Tady jej máme na grafice mnohem levnější. Podsvícených RGB ploch je na něm také o něco více než na menších verzích. Jako OC edice má takty na GPU zvýšené a to z 1266 na 1330MHz. Paměti pak drží 8GHz. Jako nereferenční karta má silnější napájení (8-pin).

Kromě fyzických rozdílů ve velikosti karet a výkonu chlazení je pochopitelně i rozdíl ve výkonu grafik samotných, ale také v ceně. Zatímco nejlevnější STRIX RX 460 OC stojí 4699 korun, RX 470 OC STRIX stojí 6599 korun a RX 480 OC verze má stát zhruba 8500 korun (ale nemáme to potvrzeno).

ASUS kromě STRIX OC edic bude mít i netaktované verze STRIX o pár set korun levnější a pak také DUAL verze (jiné chlazení) s ještě nižší cenou. Dnes se tedy podíváme na to, co nabízí nejvyšší STRIX OC edice, když je máme tak pěkně pohromadě. Všechny mají standardně 3 roky záruky.

 

 

  • ASUS Radeon RX 460 STRIX OC 4 GB

Nejmenší a v současnosti i nejlevnější z rodiny nových STRIX grafik je low endová RX 460 4GB.

Tomu odpovídá i mnohem menší krabička, stále ale s výrazným potiskem :). Kromě samotné karty obsahuje i nálepky na chladič a také stahovací zipy. A samozřejmě i CD s ovladači a SW, ale to si stáhněte aktuální ze stránek ASUS a AMD.

Samotná kartička je opravdu malinká. Není to sice ITX formát, ale nemá k němu daleko. Délka karty činí 19,4cm a na šířku má 12cm. Zabírá dva sloty.

PCB a vše je nereferenční. Karta má tedy i 6-pin napájení apod. Chladič má hliníkový pasiv s posílením o dvojici měděných heatpipe a dva 80mm ventilátory. Karta má i další pin pro připojení fanů.

Na výstupech najdeme 1x DVI, 1x HDMI a 1x DP. Kartu umí CrossFire samozřejmě už přes PCIe slot. Chladič má na sobě malé logo ROG, které je podsvícené a lze si to barevně nastavit (RGB podsvícení).

Podívejme se na výkonnějšího sourozence …

 

 

  • ASUS Radeon RX 470 STRIX OC 4 GB

Větší ze STRIX modelů je RX 470, který by měl nabízet velmi dobrý poměr cena-výkon.

Balení je o něco větší, opět tu máme polepy na chladič a stahovací zip pásky. Je tu také bonusový WoWarships kupon.

Karta už je o něco větší, ale rozhodně není přerostlá. Má 24,2 cm na délku a 12,9 cm na šířku. Opět zabírá dva sloty.

Chladič je viditelně masivnější s mohutnějším pasivem a velkými ventilátory. Pasivy má i napájecí kaskáda.

Karta má na výstupech dvě DVI, 1x HDMI a 1xDP. Napájecí konektor je 6-pin a opět tu je i 4-pin pro připojení extra ventilátoru – z nějakého důvodu :). I tento STRIX chladič má na sobě RGB podsvícené logo s možností nastavení barvy.

No teď se podívejme na největšího sourozence …

 

 

  • ASUS Radeon RX 480 STRIX OC 8GB

Zatím nejvýkonnějším z rodiny nových Radeon RX STRIX modelů je RX 480 model v 8GB provedení. Ten už nese ono známé obří chlazení v odpovídající krabici.

Tahle kartě už je opravdu velká. Má 30cm na délku a 13cm na šířku. Zabírá dva sloty. Masivní STRIX DirectCU chladič má obrovský pasiv s mnoha heatpipe, zadní backplate a tři velké ventilátory. Úplně stejný chladič používá i 2,5x dražší GTX 1080 STRIX ;).

Chladič je také výrazně podsvícení včetně velkého loga na zadní straně (což třeba STRIX GTX 1060 verze nemá).

Na jinak poloprázdném PCB najdeme silnou napájecí kaskádu, karta má 8-pin napájení a hned dva 4-pin konektory pro další ventilátory. Nechybí kontakty pro připojení sond atd.

 Na výstupech najdeme 1x DVI, 2x HDMI a 2x DP. Na rozdíl od konkurenční GTX 1060 která neumí SLI tedy zapojení více grafik, RX 480 podporuje CrossFire a nepotřebuje k tomu žádné další konektory.

A co tedy dokáží tyto karty v praxi?

 

 

  • Testy a testovací sestava

Vybavili jsme a přestavěli naši hlavní testovací sestavou, kterou tvoří aktuálně nejvýkonnější platforma na trhu, Intel X99:

Pro otestování grafických karet jsme zvolili technicky aktuální hry. Vybrali jsme hlavně hry s ohledem na aktuálně používané herní engine a technologie, které budou využívat i připravované tituly, tak aby testy byly vypovídající pro výběr grafických karet.

Testujeme tři hlavní rozlišení. 1920x1080, 2560x1440 a 3840x2160, vždy v plných detailech. Testovány jsou vybrané typické herní scény o délce 120s, které projíždíme 3x na každé grafice v každém testovaném rozlišení. Výsledně uděláme průměr a výsledek měření vidíte v grafu jako průměrnou hodnotu FPS zaokrouhlenou na celé číslo. Pokud by karta vykazovala i přes slušné FPS nějaké problémy typu microstutteringu, byla by pod grafem o tom poznámka. Snažíme se o maximální jednoduchost a přehlednost výsledků, pochopitelných tak i pro méně problematiky znalé čtenáře.

Všechny grafické karty mají stejné podmínky, stejnou testovací sestavu, herní sekvenci i herní nastavení. V příslušných kapitolách najdete i naměřené provozní vlastnosti a na konci také z naměřených hodnot výkonu a známé ceny spočítanou výhodnost. Toť celý náš postup měření, zkrátka čistě a jednoduše, žádné zbytečné laborování.

Upozorňujeme, že výsledky testů nejsou přímo srovnatelné s výsledky na jiných serverech vznikajících na jiných sestavách. Také se mohou lišit výkony v různých částech hry, stejně jako nastavení detailů. Testované hry jsou také někdy vylepšovány výrobci či módy, které mohou ovlivňovat výkon. Výsledky našich testů jsou tak vždy platné k datu vydání testu a slouží k přímému objektivnímu srovnání testovaných grafik, které v tomto testování mají všechny stejné podmínky.

 

 

  • Star Wars Battlefront (DirectX 11)

Jako první tady máme nejnovější hru s FrostBite enginem, který se ve velkém používá u her patřící pod EA. A kromě Battlefieldů na něm běží i nové hvězdné války, ale hlavně na něm poběží již oznámený nový Mass Effect a další hry, takže rozhodně se vyplatí sledovat výkon v této hře.

Současná nejnovější verze engine přišla o podporu API MANTLE (to se totiž stalo univerzálním standardem pod názvem API VULKAN, jehož podpora je později v plánu), ale má nová vylepšení a optimalizace částečně už patřící technicky pod DirectX12. Nicméně v současnosti je Star Wars Battlefront "jen" DirectX11 hra. Chystaný Battlefield 1 na vylepšené verzi stejného engine už ale bude DirectX12, stejně jako Mass Effect, postavený na ještě lepší verzi FrostBite engine. 

Podívejme se na další moderní hru ...

 

 

  • The Division (DirectX 11)

Jedna z nejzajímavějších nedávno vydaných her běžící na zbrusu novém engine je pravděpodobně vizuálně asi nejlépe vypadající hra současnosti.

Engine je vybavený i některými zcela novými NVIDIA GAMEWORKS technologiemi, které podstatně zlepšují kvalitu a zpracování technik stínování. Ale jsou to hodně výkonově náročné (i když rozdíl je alespoň staticky dost vizuálně viditelný). Až na jednu techniku navíc běhají na NVIDIA i AMD grafikách, takže jsme se rozhodli s výjimkou té jedné techniky běžící jen na NVIDIA grafikách, nechat ostatní GAMEWORKS nastavení aktivní. Pokud je vypnete, získáte hodně FPS, protože náročnost těch technologií je značná, ale vizuálně The Division vypadá prostě úžasně a hra je navíc stále aktuální, dost povedená a stále ve vývoji a bude tu s námi hodně dlouho. Ono je to totiž vlastně MMO :).

Podívejme se na další hru ...

 

 

  • Far Cry PRIMAL (DirectX 11)

Další z letošních her, která ovšem běží již na osvědčeném a použitém herním engine. Viděli jsme jej u skvělého Far Cry 4.

Nový PRIMAL má ale některá vylepšení, mezi něž patří i odstranění NVIDIA GAMEWORKS technologií, jež v tomto případě věci poněkud komplikovali. PRIMAL vypadá ve výsledku ještě lépe a je dosti dobře optimalizovaný. Určitě se enginem této hry ještě setkáme, protože další Far Cry je jistě v přípravě, ale věříme že v ještě modernější DX12 podobě, protože UBISOFT chystá DX12 vylepšení.  

Jdeme k další hře ...

 

 

  • The Witcher 3 (DirectX 11)

V našem testu nesmí chybět tenhle herní skvost. Nejen jedno z nejlepších herních RPG všech dob, ale i skvěle vypadající hra, kterou jsme navíc letos oprášili díky parádnímu velkému datadisku.

Herní engine také bude použit u dalšího chystaného velkého RPG projektu tvůrců této hry, i když toho se dočkáme kdoví kdy. Zaklínač 3 je ale jedna z těch her, kvůli které se vyplatí jít si koupit pořádnou grafiku. Vypadá prostě famózně a výrazně to ovlivňuje hratelnost a zážitek. DX12 se možná dočkáme, ale není to u této již vydané a dokončené hry prvořadé, tvůrci se totiž soustředí na zbrusu nový projekt, který pojede určitě na notně vylepšené verzi použitého engine včetně DX12.

Podívejme se na další hru ...

 

 

  • GTA 5 (DirectX 11)

Další z vynikajících a dlouhotrvajících her, které vyšly nedávno. Poslední GTA má navíc online režime, který je hodně populární, takže opět určitě nesmí v testech chybět.

Rockstar si na PC verzi dali docela záležet a hra má tak vzhledem k detailně zpracovanému živoucímu prostředí opravdu parádní grafiku i velmi dobrou optimalizaci. Pravděpodobně se s tímto herním engine, setkáme ještě u nějaké další hry, ale v modernější podobě.

Podívejme se na další hru ...

 

 

  • HITMAN (DirectX 12)

Jedna z prvních DirectX 12 her, která nedávno vyšla a bude vycházet další obsah pro ni (hra vychází epizodicky). DirectX12 je zkrátka tady a zatím všechny hry, kde alespoň trochu funguje s nějakým přínosem vůči DX11 ukazují, že současné NVIDIA GTX 900 grafiky sice podporu DX12 inzerují a hru rozběhnou, ale zdaleka ne tak dobře jako AMD grafiky a to i několik let staré HD 7000 modely.

HITMAN je spolu s několika dalšími jednou z prvních DirectX12 her, které využívá DX12 v širším měřítku včetně pokročilých technik. Nicméně obě hry jsou stále i DirectX11, nejsou tedy nativní DX12. Na trhu už jsou ale i hry, které bez DX12 nespustíte, například nedávno vydaný Quantum Break a pár dalších, zejména her vydaných na Windows 10 platformě. Bohužel v těchto hrách nelze posoudit přínos DX12 proti DX11, nicméně minimálně Quantum Break ukazuje, že AMD grafiky si pod DX12 výrazně výkonově polepšily ve srovnání s NVIDIA grafikami, které, ne že by z toho těžit vůbec nedokázaly, ale spíše přestaly těžit z faktu, že pod DX11 jsou AMD grafiky brzděny. Nástup DirectX12 je rychlý a vyjde s ním většina velkých AAA her, které se chystají. Na cestě jsou i první, které jsou skutečně na DX12 postaveny od základu.

 

 

  • Total War: Warhammer (DirectX 12)

Další z nových DirectX12 her. Tedy hra vyšla jako DX11 ale chystá se DX12 update, jehož testovací verzi máme k dispozici. Přínos DX12 v této hře je proti DX11 ohromný a výrazně ovlivňuje hratelnost. Tahle hraje navíc jedno z příjemných herních překvapení roku a naprosto vynikající strategie, která zabaví na hodně dlouho. A jak šlape v DirectX12 na našich grafikách? NVIDIA i AMD modely proti DX11 těží v desítkách % zlepšení je markantní o desítky FPS. AMD se ale přece jen daří díky lepší podpoře DX12 a asynchronním shaderům vytáhnout trochu více:

Podívejme se dále ...

 

 

  • DooM (API VULKAN)

Horkou novinkou je vůbec první velká hra s vylepšením API VULKAN, což je nová generace otevřeného API standardu, který vzešel z AMD MANTLE a má tedy velmi podobné technologické cíle i jejich provedení, jako DirectX12. API VULKAN je ale otevřený i mimo Windows, adaptoval jej již například Google pro ANDROID. Na PC by pak mohl běžet na Windows i Linux. Jedna z prvních velkých her, která demonstruje jeho značné praktické přínosy, je nový DOOM, který v základu staví na OpenGL. Přínos VULKAN je však značný na NVIDIA a hlavně AMD grafikách jde o desítky % výkonu. Hru jsme tedy zařadili, navíc když jde o tak povedený nový titul, který hned tak neomrzí:

I API VULKAN stejně jako DX12 využívá najednou grafický i výpočetní výkon grafik, z čehož těží univerzálnější architektura AMD grafik. Ale přínos je znáti na NV grafikách, byť není tak velký. Na herním engine nového DooM (idTech) poběží i další chystané hry a to prý s ještě masivnějším nasazením a využitím VULKAN, takže rozhodně se vyplatí sledovat. Doufáme také v prosazení VULKAN API do dalších her.

 

 

  • Provozní vlastnosti - Spotřeba, chlazení a taktování

Důležitým aspektem jsou dnes provozní vlastnosti, které se u jednotlivých modelů grafik dokáží poměrně významně lišit.

 

  • Spotřeba

Jako vždy měříme spotřebu v několika testech a hrách, nikoliv jen v jedné - uvádíme pak v grafu průměr těchto všech měření. Pokud narazíte na nějakou recenzi, kde měří spotřebu v jediném testu, vůbec jí neberte vážně, protože díky úsporným technologiím a dynamickému řízení spotřeby, mají všechny současné karty různou spotřebu v různých hrách a rozdíl může být klidně až mnoho desítek W! Takže co platí ve srovnání grafik v jedné hře, ve druhé platit nebude - proto děláme průměr spotřeby v rámci všech našich testů. Kolega kompletně přepracoval a přeměřil spotřeby i s ohledem na zařazení dalších testů.

 Taktéž platí, že existují specifické aplikace, které dokáží vytížit uměle grafiku naplno a proti běžné spotřebě ve hrách a běžně užívaných aplikacích, bude spotřeba vyšší o další desítky W. To je možná zajímavé ohledně výběru vhodného zdroje, ale o běžné spotřebě to nevypoví vůbec nic. V našem případě vidíte tedy typickou spotřebu celé sestavy, a že máme hodně "nabušenou sestavu" takže jsou a čísla docela vysoká :). Hodně přes 100W jde například na vrub jen použitému procesoru.

ASUS se svými STRIX grafikami docela příjemně překvapil. Pokud jde o spotřebu, tak vzhledem k výkonu a nastaveným taktům je spotřeba velmi dobrá a jsou to všechno velmi efektivní grafické karty.

 

  • Chlazení karty

Tři verze STRIX chladičů a přesto každý sedí. Nejjednodušší STRIX chladič na RX 460 4GB je opravdu malý, ale zcela dostatečný. Karta má běhat na 1270MHz v maximech a v průměru se u této hodnoty opravdu drží, takže chlazení zcela dostačuje. Přitom poskytuje slušné teploty a je také tiché i v zátěži. Vzhledem k nízkému TDP karty asi nic z toho nepřekvapí :).

Trochu větší je STRIX chladič na RX 470. Teploty jsou opět velmi dobré, hlučnost je také nízký. Problém ale je, že karta by měla mít takt až 1270MHz. Jenže stabilně jej nedrží a karta v průměru má jen něco kolem 1150MHz, takže výkonnější chlazení by pár % výkonu přidalo. Anebo lze zvýšit otáčky, obětovat tedy něco z tichosti provozu a pak by to mělo těch 1270MHz držet.

Zdaleka nejvýkonnější je STRIX DirectCU chladič na RX 480 verzi. Stejné chlazení používá ASUS i u GTX 1060/1070/1080. Bohužel se zdá, že ASUS trochu nedoladil profily otáček. Teploty jsou v pořádku, hlučnost je ale o něco vyšší než hlučnost STRIX verze GTX 1070/1060 s podobnou spotřebou i teplotami, což je divné. Ale dá se to doladit ručně na mnohem na nižší hlučnost za pár °C nahoru. Každopádně karta stále není běžně na trhu, takže doufejme, že je to naším vzorkem. Chlazení ale dokáže držet stabilně vysokou frekvenci, která má být na GPU až 1330MHz a mezi 1300 – 1330 MHz se také stabilně v praxi drží.

Všechny tři karty mají RGB podsvícení, ale jen RX 480 jej má opravdu výrazné. Samozřejmě STRIX chladiče umí vypínat ventilátory, takže v klidových stavech mohou jet na pasivy a být tak bezhlučné.

 

  • Taktování

Stále je trochu problém v podpoře taktování Radeon RX 400 grafik ze strany dostupných aplikací. Stále to není úplně dotaženo, takže se nám rozhodně nepovedlo nataktovat karty na nějaké maximum.

V případě RX 480 STRIX s nejmohutnějším chladičem se z továrních až 1330MHz na GPU a 8GHz na pamětech podařilo kartu stabilně provozovat na 1370MHz pro jádro a 8800MHz pro paměti. Nárůst výkonu proti tovární OC (1330MHz) verzi ASUS činil zhruba 5%. Proti referenční RX 480 je nárůst výkonu klidně kolem 15%. Bez pořádné podpory taktování ze strany dostupných aplikací ale nevíme, kolik RX 480 skutečně zvládne.

RX 470 STRIX není extrémní edicí, jaké některé jiné modely jiných výrobců, které jsou fakticky fyzicky RX 480. ASUS udělal svou STRIX RX 470 přeci jen jednodušší s menším chlazením a slabším napájením. Také bohužel drží referenční takty pamětí jen 6,6GHz, což se ukazuje jako velká brzda, stejně jako chlazení, které nedokáže stabilně udržet těch 1270MHz co by měla karta mít a běhá v průměru jen kolem 1150MHz. Pokud tomu naložíte, tak karta dokáže běhat kolem 1355MHz pro jádro a hlavně takty posunout na 7,4GHz na pamětech, což výkon posune hodně dramaticky klidně 16-18% běžně až lehce nad úroveň RX 480 na maximálních 1266MHz. Chlazení to zvládne při nárůstu teplot a slyšitelném zvýšení hlučnosti.

 

RX 460 STRIX 4GB jde taktovat také. Chlazení není žádný problém. Karta stabilně běhala kolem 1365MHz na jádře a 7,5GHz na pamětech. Nárůst výkonu je v průměru kolem 5-6%. Nicméně tuhle kartu si asi kvůli taktování a nahánění výkonu pořizovat nikdo nebude ;).

 

 

  • Výkon, ceny a výhodnost grafik

Začněme u výkonu grafických karet. Otestovány máme aktuální grafické karty v aktuálních testech s aktuálními ovladači. A jak si tedy celkově výkonově karty stojí?

 

  • Výkon grafik

Otestovali jsme všechny modely ve vyrovnaných podmínkách v náročných nastaveních a aktuálních hrách a takovýto je tedy průměrný výkon:

Ještě tedy rozepsáno zvlášť pro DX11:

a zvlášť pro DX12/VULKAN, aby byli všichni spokojeni ;).

 

  • Ceny a výhodnost grafik (poměr cena/výkon)

Jaké grafické karty jsme dnes testovali, víte. Uvádíme tedy ceny testovaných verzí grafik, typické běžné ceny, nikoliv nutně nejnižší, ale ani nejvyšší.

Ceny grafik jsou teď hodně divoké, zohlednili jsme slevy, ale mnoho grafik je teď ve výprodeji, nebo jsou sice v obchodech uvedeny, ale nejsou a nebudou již skladem (většina FURY, R9 390/390X modelů) a tak je to teď trochu divočina. Dostupnost GTX 1060 a RX 480 v obchodech také s cenami hodně hýbe … aktuálně už se situace lepší.

 

  • Poměr cena/výkon aneb výhodnost nákupu

Poměr cena výkon je samozřejmě ovlivněn těmi výprodejovými cenami a změnou generací, nicméně i když nové karty začínají na vyšších cenách, jsou výhodnější než starší modely.

Takže pojďme k závěru a hodnocením ...

 

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

Z hlediska výkonu nás žádná z karet rozhodně nezklamala. Výkon RX 480 STRIX edice je dosti působivý, ale chtělo by to optimalizovat profily otáček ventilátoru pro tuto grafiku, přijde mi, že ASUS tam nechal profily pro GTX grafiky, přičemž ale jádro POLARIS 10 je menší a díky vyšší hustotě tranzistorů má trochu jiné teplotní charakteristiky. Ručně se to dá doladit a karta může mít stále pod 70°C a být mnohem tišší, i když ani z krabice nebyla vysloveně hlučná. Bohužel stále nevím přesně, kolik ASUS bude za kartu skutečně v ČR chtít. Karta z nějakého důvodu stále není v obchodech. V zahraničí uvádí cenu kolem 279 dolarů, takže doufám, že kolem 8500 tisíc by být mohla (nástřely cen za 10 tisíc považuji za hloupé). Vzhledem k použitému chlazení s masivním podsvícením (lepší než na STRIX GTX 1060 verzi) není cena špatná za tuhle TOP edici, i když je samozřejmě mnohem vyšší, než oficiálních 7100 korun za 8GB RX 480.

Nejlevnější z testované trojice je RX 460 STRIX OC ve 4GB variantě. Nicméně je to v současnosti také nejdražší RX 460 na trhu a s cenovkou 4699 korun se nebezpečně blíží nejlevnějším a mnohem výkonnějším RX 470. 4GB stejně výkonné a dobře chlazené RX 460 nabízí běžně konkurence za ceny 4100 korun a v low endu je těch pár set korun vážně znát na výhodnosti. Cena je ale asi tak to jediné, co bych ASUS STRIX vytkl, jinak je to pěkná, tichá grafika.

Pravděpodobně nejzajímavějším modelem z této trojice je STRIX RX 470. Cena 6599 korun je slušná, i když také není nejnižší v rámci RX 470 modelů. Co mě trochu vadí, je, že chlazení aby bylo tiché, tak nedrží stabilně těch až 1270MHz a karta má tak nižší výkon. Stejně tak ASUS nastavil takt pamětí jen na referenčních 6,6GHz, což je dost brzda a ostatní mají běžně 7 i 8GHz. Takže to za ty peníze rozhodně není nejvýkonnější RX 470 verze na trhu. Nicméně má slušnou spotřebu je slušně tichá a ten výkon rozhodně není špatný, což dokládá i velmi dobrý poměr cena-výkon. Zajímavý je i OC potenciál, byť chladič po OC není už tak tichý.

 

  • Závěr a hodnocení?

Jakou z nich si vyberete je tak trochu spíše řečnická otázka :). Cenové rozdíly mezi RX 460, RX 470 a RX 480 ve STRIX verzích jsou značné a každá z nich je prostě jiný cenový segment. Jediná RX 470 jede podle mě trochu pod své možnosti a to i kvůli menší verzi chladiče. RX 460 a RX 480 jsou vyvážené a platí, co jsem napsal výše.

Všechny lze rozhodně doporučit, i když ASUS to se svou cenovou politikou bude mít přeci jen trochu složitější. Zejména cena jeho RX 460 je hodně vysoko. V případě RX 480 doufáme ve skutečně brzkou dostupnost a rozumnou cenu, ale to je takový obecný problém všech RX 480 :-/. ASUS musíme pochválit za solidní optimalizaci spotřeby jeho edic a celkově jsou to všechno příjemné karty s nízkou hlučností a dobrým výkonem v rámci svých kategorií za dostupné peníze, zejména s ohledem na to, kolik jsme za podobný výkon platili před vydáním RX 400 grafik. STRIX chladič s RGB podsvícením je pěkný a tři roky záruky v základu OK. Záležet tedy bude na cenách a hlavně dostupnosti.

Hodnocení ASUS Radeon RX 460 STRIX OC 4 GB: 81%

("Velmi dobře zpracovaná, tichá dobře vybavená grafika, jenže cena je vysoká ... ")

Hodnocení ASUS RX 470 STRIX OC 4GB: 88%

("Dobře zpracovaná grafika se solidním chlazením s výborným poměrem cena-výkon")

Hodnocení ASUS RX 480 STRIX OC 8GB: 90%

("Skvělý výkon, výborný chladič, skvělé zpracování .... doufejme že i za slušnou cenu")

Za zapůjčení grafik děkujeme společnosti ASUS

Za poskytnutí výbavy pro testy děkujeme našim partnerům:

   

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - recenze 2016-08-25 12:06:42

Chyba v závěru:
Hodnocení ASUS RX 480 STRIX OC 4GB: 90% Jedná se o 8GB verzi ne ?

Co se ceny týče je to jednoduché cena Strix RX 480 bude +- pár stovek stejná jako u GTX 1060 což aktuálně je 9700Kč vč DPH. Takže určitě to bude přes 9000.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jakou grafiku si vyberete? 2016-08-25 20:57:32
avatar
Ja rozhodne 480. ;-)
Len este som nevidel test na MSI. Zatial to vyzera ze Asus Strix je najtichsia. Ale ani MSI Gamig X natom nieje zle.

Otazka je ktora je tichsia?
P.S. Uz par dni (tusim 3) je Strix v obchodoch Odkaz (takze to co mate na test asi nebude predprodukcna vzorka), len v tom maju chaosz (a tie ceny! Mam chut objednat z nemecka kde je o 70€ lacnejsia). Casto ziadne obrazky k produktu alebo obrazok zo 470ky a napisu RX 480 a o kusok nizsie v popisku RX 470 vam ponuka, ... A maju to tak vsetci! Asi to odpisali jeden od druheho aj s chybami
Tak teda co?

A casto tam nemaju ani part. nbr. Zaujimalo by ma aky ma mat part. nbr. 480ka Asus Strix. Je to 90YV09K0-M0NA00?

P.S. Bude aj test MSI RX 480 Gaming X? A ak ano kedy?
Lebo neviem ci uz kupovat alebo este cakat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:22:15
avatar
když si pohraji s nastavením ventilátorů tak samozřejmě velký STRIX RX 480 je nejtišší


RX 480 MSI Gaming bude .... někdy
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:07:06
avatar
Dik, toto som potreboval vediet. Viem ze aj MSI je velmi ticha ale Strix by mal byt este tichsi.

Takze Strix 480 je tichsia ako MSI 480 Gaming X.
Alebo to bolo myslene tak velky strix 480 je tichsi ako mensi strix 470, ci 460?
Dufam ze. 1. pripad.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:13:24
avatar
nemyslím si ... MSI bude asi tišší z krabice

ten menší strix na RX 470 je z krabice o malinko tišší protože ten větší STRIX na RX 480 má podle nás špatný profil na otáčky ... když se to doladí bude tišší 480 ... prostě větší chladič
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:34:18
avatar
Dik za info. Vela ludi tu tvrdi ze asus nieje najtichsia tak neviem no.
Ale je pravda ze tie vrtule na starsej generacii greafik vyzeraju fakt male prditka tak mozno preto.
Budem verit testu.

A dalo by sa pozriet to part numbero? Aby som si objednal urcite to co chcem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:35:35
avatar
MSI Gaming X edice s tím masivním TwinForce chladičem jsou dnes asi nejtišší ale ten chladič je prostě taky obrovskej a má velké ventilátory a dobře udělaný profily otáček ...
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:53:48
avatar
Tak teraz ako?
aDDmin 14:22:15 když si pohraji s nastavením ventilátorů tak samozřejmě velký STRIX RX 480 je nejtišší...

aDDmin 16:35:35 MSI Gaming X edice s tím masivním TwinForce chladičem jsou dnes asi nejtišší ...

A ktory je tak obrovsky a tak dobre urobeny? Asus ci MSI? Uz sa v tom asi stracam.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:57:12
avatar
Tak znovu .... MSI má ty chladiče z krabice asi nejtišší, má je velké, velké ventilátory a dotažené profily ...

ASUS STRIX RX 480 z krabice je to tichá karta, alke ne tak tichá jako třeba 1060/1070 se stejným chladičem, problém je asi v profilech, ručně se to dá lehce doladit ... pak je tichá také .... MSI je tišší protože ty ventilátory má větší a jen dva ;)
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 18:55:46
avatar
Dik za upresnenie.
Mam este otazku k tomu "MSI je tišší protože ty ventilátory má větší a jen dva"
"ručně se to dá lehce doladit ... pak je tichá také"
Otazka jeako moc ticha? Je tichsia aj voci rucne doladenej Asuske 480ke? Alebo ju len dorovnava?

Ide mi totizto iba o 480ky. Viem ze Asus Strix je na 1060/1070 z krabice tichsia ako RX 480. Ale zaujima ma prave porovnanie RX 480tiek. MSI gaming X a Asus Strix. Nie 1060/1070.

Teda z krabice je MSI tichsia ako Strix, ale po manualnej uprave je to ako? Aj tak je MSI tichsia? Alebo tam uz vedie Strix? Ci narovnako?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 19:18:09
avatar
všechno jsou to velmi tiché karty, tak tiché jak je s tím chladičem jen možný ... voda je tišší tedy může být
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 19:30:30
avatar
No jo to jo ale ktora je tichsia? :-)

MSI ma iba dve vrtule ale zas ked su 3 tak sa asi musia tocit pomalsie si myslim. A teda byt tichsie.
No neviem. Hladam tu tichsiu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 19:30:49
avatar
když to upravíš (všechny firmy dodávají klasicky SW k tomu) tak je to úplně stejné ...
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 20:07:18
avatar
Aha, takze to je nastejno. Tak to potom je nieco ine. Ja som mal info ze po uprave strixu je rovnako hlucna ako MSI gaming.
Ale kd ju len dorovnava ...

Ale zas som tusim cital ze pri tej rovnakej hlucnosti ma MSI teplotu 70 -75 stupnov a Strix iba 60-65 teda je tam viac moznosti. Ak dam strix na 70-75 je vraj tichsia.
Ale ked je "iba" rovnako ticha tak to potom zvazim aj MSI.

Ale ked ja nemam rad cisto cinske znacky. :-D
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 00:05:28
avatar
Jake:

či už zvolíš RX480 Strix, alebo RX480 MSI Gaming, tak hlavne kartu hneď prežeň záťažou - hrami, 3Dmarkom, omrkni teploty a či je všetko v norme, tie karty sú si určite veľmi podobné, ak narazíš na model, ktorý bude ok, tak si myslím, že budeš spokojný, či už to bude ASUS, alebo MSI...
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 04:27:33
avatar
Dnes si vybrat je skoro nemozne.
V testoch je ticha ale ludia pisu dost ze nieje. A to plati pre obe.
Je to cudne.

Fakt neviem. Teda viem chcem tu tichsiu ale asi nezistim ktora to je.
Na jednej strane viac vrtul viac hluku, ale na druhej strane viac vrtul lepsie chladi a teda sa musia tocit pomalsie a teda su tichsie.
Tazko povedat naozaj.

Ale nacom sa dost testerov zhodlo je ze Strix drzi teplotu na 65 stupnov zatial co MSI Gaming (Rovnako ako Nitro+) na 70+. Takze mesi potencial na taktovanie a hlavne hluk uz asi moc nepojde znizit.
Ale ked dam Strix na teplotu MSI teda na 70+ stupnov tak bude este tichsia ako v zaklade.
Aspon teoreticky.

Najlepsie je ked by ju niekto mal a napisal co a ako.
Ale to asi nebude mozne este chvilku a potom si to ajtak kazdy necha preseba :-(
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 08:54:11
avatar
podľa mňa to až zbytočne riešiš, ano, ideš kupovať grafiku a niečo stojí, ale aj tak, proste napr užívateľské recenzie, tak na to sa veľmi spoľahnúť nedá - niekto napíše, že je mu karta hlučná, iný že je tichá...tam zmyseľ nevidím...je proste treba kartu po kúpe dobre odskúšať, či sedí chladenie na čipe a odvádza svoju prácu a celkovo či je karta ok, ak je, tak osobne si myslím, že tá hlučnosť strixka aj MSI bude znesiteľná...3 ventilátory nemusia nutne znamenať hlučnú/hlučnejšiu kartu, ak sú kvalitné a nedosahujú vysokých RPM....
Bryan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 12:56:13
avatar
Kartu ASUS RX 470 STRIX OC 4GB mám již týden v PC. Předtím jsem měl Sapphire HD 6850 a rozdíl ve hlučnosti je větší než jsem čekal, když všude v testech tvrdili, jak je tichoučká. Například v The Division se karta sice nedostane nad 65 stupňů, ale větráky jedou na 1700 Rpm, což je teda docela turbína, když to porovnám se starou 6850tkou, která sice měla jen jeden větrák, ale tichoučká byla i v maximální zátěži(2000Rpm) a stejně se nedostala nad 70 stupnu.

Je pravda, že po upravení profilů otáček se dá karta ztišit na cca 1600Rpm a 70 stupnu v The Division, ale stejně je na můj vkus trochu hlučnější.

Jináč jsem ale naprosto spokojen, výkonově je na tom parádně.
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 10:18:20
avatar
Nevím do jaké míry se výsledkům dá věřit, ale když mrkneš sem: Odkaz, tak je tam přesně porovnání MSI a ASUS. Teploty si oba chladiče i po OC drží, hluk by se měl taky zvýšit minimálně (dobré je třeba video kde sice porovnávají GTX 1070, ale ty chladiče by asi měli být totožně s těma na RX480 Odkaz).
Osobně bych šel do MSI, ten Twin Frozr se fakt povedl a bude imho tak o 30 euro levnější než ASUS, ale je to jen díky tomu že mám taky grafiku od MSI a jsem spokojen.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 13:34:34

No musím říct, že Palit velice překvapil. Za to G1 to je klasika Gigabyte chladiče jsou tragické už od dob 7970. Bléééé. (defakto na něm meněj jen dekle a pasiv je pořád podobnej)
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-27 06:14:19
avatar
No neviem mal som nahradne grafiku Gigabyte GTX 660 a bola to najtichsia grafika aku som kedy mal.

Inak dik vsetkym za osobne skusenosti.
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - peklo zamrzlo... 2016-08-25 12:15:47
avatar
Četl jsem to pozorně a za celý článek ani jedno kopnutí do nVidie... vyjma těch známých a doložených, jako je výkon pod DX12, ale i to napsáno jako prosté konstatování. Škoda, že to takhle nešlo už dřív .
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 00:40:34

To je sice pravda, ale zase mi to kopání chybí, i když s ním nesouhlasím. Už to tak nějak patřilo k DDW.
No nevím, asi mě víc bavil styl kopání.... to jsem se u toho rozčiloval, diskutoval...
A teď přečtu a nemám na co nadávat.
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 07:37:24
avatar
Nj, tak já jsem to včera rozklíčoval, když jsem se s DD přes SZ hádal, kdo z nás je větší lhář... Tenhle článek totiž napsal DD a redakce. Ty ostatní články plný nesmyslů o dotacích nedostupnosti a nedržení taktů a kdoví čeho psal jen sám velký a neomylný DD. Takže buď ta "redakce" tady dělala korekturu a všechny nesmysly vyházela, nebo tohle dokonce DD vůbec nepsal...
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 13:12:52

Chyba v rozměru karet rx460 a 470-u obou uveden stejný rozměr.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:31:45
avatar
opraveno
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 13:18:32

No k ASUS kartám :

Měl jsem od nich 1070 STRIX s těma třema větrákama a za posledních pár let to byla nejhlučnější karta v PC, jakou jsem měl. Vyměnil jsem ji za MSI, která prakticky nejde slyšet.

Na tom ASUSu mě to ale štvalo o to víc, že ty jejich karty jsou suveréně nejdražší a ještě jsou dělané stylem "větrák si dolaď sám".
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:08:55
avatar
Zaujimave. Podla testov je ale Strix tichsi ako MSI.
Hmm ... Fakt cudne ..
Tak teraz neviem ...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 23:11:54

Ahoj Jake, tak niektorí hovoria ze hlucna je MSI dalsi uvádzajú iné značky, tak si to vyskúšaj sám. ASUS - asus mal mať v minulosti zlé chladenie na AMD.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 00:24:52
avatar
tak si to vyskúšaj sám..
To si mam ako kupit obe a vyskusat? :-D
Idealne ale realne a financne nemozene. :-)

Preto som cakal na testy ale kedy bude test MSI Gaming X to nevie asi ani sama redakcia. :-(
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 7790@R7 260X 2016-08-25 13:21:15
avatar
Já před časem prodal HD 7950 Vapor X, když jsem čekal než spadnou ceny RX 480 a také než přijdou na trh. No jak cena, tak dostupnost mě unudila a prozatím jsem si koupil za necelých 1200,-Kč HD 7790 (ono to rozjede i BF 4, 64 hráčů na střední detaily (nechápal jsem). Trochu jsem si o kartě přečet a přemázl ji BIOSEM R7 260X (aby šli více taktovat paměti). Takže se Sapphire HD 7790 1 GB OC je nyní R7 260X OC Sapphire při taktech 1200/6500 (zatím). Ale karta není slyšet (vůbec). Hraji jen Battlfield a HD 7790 pod mantle dělala chyby v texturách, po úpravě BIOS je vše OK. Tak mě to úplně svedlo k myšlence, že by mi nakonec na BF stačila i RX 460. Samozřejmě primárně bude BF1, takže už to asi dokopu na mé nadupnuté R7 260X dokud nevyjde BF1. Kdyby to někoho zajímalo flesch je přes AtiWinflasch a bios dle velikosti paměti v databázi Techpowerup.
GagosCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 13:50:02
avatar
U té RX 470 a RX 480 Strix poměr cena/výkon tedy nic moc, na Alze 6600 za RX 470 Strix . To už bych raději šel do 1060 6 GB od Evga za 7300 na CZC. Od dnešního rána je mají skladem, ale dočetl jsem se, že tato verze má ošizené chlazení. Našel jsem ale jinou výhodnou 1060 6GB od Gigabyte a ta už má lepší chlazení a ta RX 480 Strix stojí v ČR zatím kolem 10 000, to už je lepší si za 10 koupit výprodejovou Strix GTX 980 Ti s výkonem těsně pod 1070.

https://www.czc.cz/evga-geforce-gtx-1060-6gb-gddr5/195220/produkt

http://www.nakupnigalerie.cz/gigabyte-gv-n1060wf2oc-6gd-
290380

https://www.alza.cz/asus-strix-gtx980ti-dc3-6gd5-gaming-d3025054.htm?o=3
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:23:44
avatar
98TI bych už nekupoval ani ve výprodeji ;) ... žere, neumí DX12 pořádně a podpora pro ni i výkon bude rychle klesat ...
GagosCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:44:33
avatar
Pokud bych si měl vybrat mezi RX 480 Strix za 10 a 980 Ti Strix za 10, tak je jednoznačná volba 980 Ti. Pod DX 11 si RX 480 ani neuprdne a pod DX 12 bude 980 Ti vést taky. Jinak to s tou spotřebou je samozřejmě pravda, ale za tu spotřebu navíc ten výkon stojí.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:43:54

Je to tak. Spotřeba sice bude o něco větší, ale to výkon taky. Také bych v této ceně 980Ti vůbec neřešil a bral. Už když jsem kupoval 1070 tak jsme uvažoval o 980Ti za 12, ale to nebyla moc dobrá nabídka za 10 už je to zajímavější. Mimoto 980Ti jde moc dobře taktovat a výkonem se potom dostane až ke 1080.
vrbicm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 15:24:05

980Ti je teď podle mě nejlepší volba. Koupil jsem minulý týden novou (GIGABYTE GTX 980 Ti WINDFORCE 3X OC Gaming 6GB) za 10.000,-CZK a žádná karta se jí nemůže momentálně za tuhle cenu rovnat... RX480 jí nesahá ani po kolena a GTX1070 je o malinko výkonější ale stojí minimálně o 3k víc. Toť můj názor
RotBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 15:17:32

gtx 980ti za 10k je mnohonasobne lepšia volba ako neaka rx 480 alebo gtx 1060 za 9k .. Gtx 1060 jedine gainward za 7600kč..
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:32:19

1060 Gigabyte nebrat !!!! Na CZC v diskuzích řeší, že výrobce osadil nekvalitní cívky a karty pískají a to tak, že hodně a ve velkém %

Navíc prorovnávat ceny Rx z předražené Alzy a 1060 z CZC je taky trochu mimo. Alza je bezkonkurenčně nejdražší obchod.
GagosCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:35:56
avatar
Rozdíl ceny mezi Alzou a CZC je u RX 470 Strix 100 Kč.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:40:51
avatar
Rozdiel alza a iny shop napr na MSI 480ke je skoro 100 eur.
MSI RX 480 Gaming 8G
Alza 374,93€
Iny shop 294,57€

Odkaz
Odkaz
GagosCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 17:16:05
avatar
Bavím se o RX 470 Strix, která je cenově velmi nevýhodná, když za tisícovku navíc můžu mít kartu s 6 GB VRAM a celkově lepším výkonem.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 18:43:47
avatar
To iste co som napisal plati aj pri 470ke.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 18:12:53

Tak jakou kartu nebrat? Odpovídáte na Gainward GTX1060 s tím, že Gigabyte GTX 1060 nebrat, nějak to nedávám ;)
Pokud míníte Gainward, tak tam nepíská nic, alespoň u mě.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dostupnost 2016-08-25 13:52:35
avatar
Kde tedy ty karty jsou? Pořád marně hledám širší nabídku nereferenčních modelů od vícero výrobců v různých shopech, kde standardně nakupuji (TSBohemia, CZC, Softcom).
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:13:45

Pravdu? nikde a do 12.9 ani nebudou.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:14:35
avatar
K tomu tsbohemia by si prosím ťa vedel niečo bližšie napísať?
Objednal som u nich 480ku, tak dúfam že to nebola chyba. Ceny na SK sú tragické
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Karty su bezne skladom 2016-08-25 14:19:27
avatar
Karty su bezne k dostaniu. Castokrat skladom.
Odkaz
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:32:29

No dostupnost je tragická Prostě to byl takovej "paper launch" defakto doteď jsou k dostání skladově jen Nitro a reference. Některé obchody ani nemají Strix a jiné zařazeny.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 15:15:42
avatar
Přesně tak. Já se dívám primárně na tyto 3 obchody. TS Bohemia v ČR bývá celkově nejlevnější z těchto tří klasických eshopů + kamenných prodejen. Čistě eshopy bez kamenné prodejny nepočítám. Navíc TS Bohemia má dlouhodobě akci, kdy, pokud najdete stejné zboží jinde levněji a oznámíte jim to, obchod ve spoustě případů cenu dorovná nebo i nabídne nižší.
A tyto zmiňované obchody mají v nabídce pořád hlavně reference a z nereferencí Sapphire. Nevidím MSI, Gigabyte, Asus ani jiné značky, které nabízí AMD produkty (pokud vůbec mají v ČR oficiálně zastoupení).
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:18:15
avatar
Ide o to ze su aj ine obchody ako len tie 3.
Treba kupovat tam kde je lacnejsie.
Ale to uz je kazdeho vec. Niekto kupuje v oblubenych shopoch ale za drahsie niekto na lacnejsie v menej znamych ale rovnako dobrych.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:23:12
avatar
Nesúhlasím. Hlavne pri drahších veciach človek zošedivie počas reklamácie.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:48:52
avatar
Ako som napisal je to osobna vec kazdeho cloveka co preferuje.
Niekto kupuje tam kde je najlacnejsie a je mu jedno kde to je.
Niekto iba u svojho oblubeneho obchodinka a zvazuje aj ine veci ako ceu, napr. pripadnu reklamaciu.

Ale ked kupujem iba tu a tu a nikde inde tak potom nemozem plakat ze je to drahe. Pretoze ono to je aj lacnejsie ale niekde inde, tam kde si to nechces kupit.

Ja osobne som nepotreboval reklamovat asi 7 rokov. A za 100€ to kludne risknem.
Ano aj taky je niekedy rozdiel alza - iny shop.
Napr.MSI pretoze Asus som zatial na alze nenasiel.

MSI RX 480 Gaming 8G
Alza 374,93€
Iny shop 294,57€

Odkaz
Odkaz
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 07:09:51

Uplne s tim nesouhlasim, dostupnost je mizerna, ale uz cca 14 dni mam doma msi gaming rx 470 4gb ze softcomu, kdyz jsem videl, jak ty karty rychle mizej, tak jsem radeji taky objednal i kdyz jsem mel puvodne v planu kupovat kartu pozdeji, ale jsem rad, karta je to paradani, na full hd dostatecny vykon a temer neslysitelna, fakt super.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 07:25:24

Mluvil jsem o rx 480.
Na to, že tu před rokem chodily články, jakože AMD, které "údajně" vždy ladilo process nové výroby a proto to bude mít teď u GF v pohodě, zatímco nvidia vždy jen zhrábnula co někdo připravil a proto bude mít zpoždění, to vypadá docela naopak. Mimoto při uvedení 1070 a 1080 se tu také mnozí opírali do těchto karet, že při uvedení jich byl omezený počet a nebyly nereference v případě rx 480 už to tak vidět není.

To že je karta běžně dostupná pro mě znamená, že si otevřu E-shop a vyberu si verzi přesně jakou chci z 5ti druhů a jsou skladem všechny a né jen jedna a to ještě při štěstí.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 09:26:20

Tak to pak jo, souhlas, taky jsem chtel koupit nereferenci rx 480, jenze furt zadny nebyly skladem a pak vysly rx 470 v 4gb verzi (a dokonce jich bylo par skladem), ktere byly o dost lacinejsi s dostatecnym vykonem pro fullhd a s minimalnim vykonnostnim rozdilem oproti rx 480, tak jsem vzal 470ku a hotovo.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 18:22:46

No, k slovenským obchodům se vyjadřovat nemůžu (i když skladem ji vidím jen v jednom), ale podle české Heureky je Asus STRIX-RX480-O8G-GAMING dostupná taky jen v jednom malém obchodě hp-tonery za 10 256 Kč. Cena má k odhadovaným 8500Kč daleko a když se rozklikne odkaz, tak přímo u nich na webu mají NA DOTAZ, takže skladem není opravdu nikde ;)
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 09:57:39
avatar
Na TSBOHEMIA aktuálně 2 kusy RX 480 Strix skladem taky za 10 290Kč. Ať hledám jak hledám, nikde jinde nenacházím (oprava, nacházím, viz dole). Cena v článku je od realné ceny dost mimo...

Posledních asi 7 let jsem jel na rudé vlně a chtěl jsem i teď jít do nějaké RX 480, ale ta nedostupnost nereferencí je pro mě fail roku. Grafiku jsem potřeboval a tak jsem šel do MSI GTX 1060 6GB (parádní grafika mimochodem). Škoda, věřím že lidí jako já bylo víc a AMD přišlo zbytečně o spoustu zákazníků.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 09:13:13
avatar
oficiální česká cena od ASUS: 8990 korun za naší OC verzi, 8500 itsíce za STRIX no-OC verzi.
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 11:20:20
avatar
To je možné, já jen píšu že momentálně se za ty peníze u nás prostě sehnat nedá (teda respektive já jsem ji nenašel - podle heuréky cca 15 obchodů a všude cenovka přes 10000).
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 10:04:45
avatar
odporúčané ceny sú fajn, či oficiálne, ale realita býva iná, prečo to nepostnúť: Odkaz
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-07 07:09:34

Tak tak a cena se nikam nemění Strix 480 stále 10300+. Šílenost. To by koupil jen blbec.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:13:21

Vzhledem k tomu na jaké peníze si Asus svoji Strix řadu cení, bych na otázku hned v titulce odpověděl... nevybral bych ani jednu. Tím naceněním ty karty ztrácí svůj význam u spotřebitele a k čemu trochu oLEDkovaného pozlátka, když konkurence nabídne podobný/stejný výkon za menší peníz.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:21:05

Jo, Asus je předraženej a zdaleka není nejtišší a nemá nejlepší chlazení.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:49:53
avatar
To mas skade? Mas ho doma? Mas aj ine znacky ked porovnavas?
Podla testu je najtichsi. Aj nemcom to tak vyslo.
Ak mas niaky iny zdroj prosim uved zaujimalo by ma to pretoze hladam najtichsiu 480ku a ma to byt prave Asus.
Ale ze "neviem iba si to myslim" mi nestaci.

Dik.
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 14:33:29

Včera na CZC 1ks RX470 nitro+ skladem. BUM, už je na cestě
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 15:09:01

Ukradls jí kámošovi, rozhodoval se, jestli objednat, až zmizela
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 15:56:11
avatar
Asi ho to rozhodilo natoľko až dal chudákovi Marawovi mínusku
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 16:23:47

Já tady pracně sbírám palečky a ty mě dáš mínus za to že tvůj kámoš je pomalý
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 17:07:32

To nebyl já
besh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 01:05:24

Vcera na CZC hlavne 5 > a vice ks RX 470 MSI Gaming X 4 GB! Rychle jsem hodil do kosiku a objednal za 6185,-, za chvili uz byla skoro za 6500,- a hlavne hned vsechny fuc! Dneska jsem si ji vyzvednul a uz uz jdu na Deus Ex, kdyz jsem zjistil, ze se mi nevejde do staryho Cooler Master Centuriona. Takze jsem si jeste udelal radost a poridil i novou skrin...ale dneska jsem teda vostrouhal.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 18:46:32

Mám pocit že to výrobci GK s těmi cenami pořádně přehánějí.Pamatuju když jsem kupoval ATI Sapphire 3870 Toxic,stála kolem 4 200kč,tenkrát střední třída,v době koupě jsem dal každou hru naplno.Dnes v podstatě ta samá třída,a mám dát 9-10 000kč.A nejen to,v krabici té Ati bylo bohaté příslušenství,HDMI kabel,S-video kabel,VGA kabel,redukce a další kabely bůhví na co.Dnes za kartu stejné třídy vypláznem deset tisíc a k tomu dostanem nálepky na chladič.Si dělají srandu už?
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 19:04:26
avatar
Nezmenilo sa to len u HW. Staromilci určite pamätajú krabice pc hier s hutnými manuálmi a bonusmi.
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 19:04:52

Složitější/komplexnější výroba čipů, inovace výrobních linech a nezapomeň, že kdo má moc, chce ještě víc
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-25 19:11:25
avatar
jenže kolik stát dolar v tý době? 16-18 korun ?
besh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 01:16:22

Jestli Marthy pockal do leta, tak dokonce 14.5 CZK...
Abusko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ja uz som si vybra 2016-08-26 08:37:02

Necakal som, nenadaval som, chytil som sa veci a som spoko
https://www.youtube.com/watch?v=yzr_F3MaWG8
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 09:16:10
avatar
pěkný
Abusko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 09:37:02

diki
uz som nemohol pocuvat ako sa kazdy stazuje ze neni nereferencka a len cakaju zo zalozenymi rukami tak som sa rozhodil to dat na youtube ze nic zlozite to neni len nesmies byt lenivec a ovca co konzumuje len to co mu niekto predhodi
BTW pochybujem ze tu bude nieco lepsie testovat kedze otacky su do 800 a teplota do 65 :-)
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 09:47:52

nj je fajn mít tak RX 480 za vlastně 10 000 Kč a oficiálně bez záruky.

Ale jinak pěkná práce, sám jsem tento chladič už 3x instaloval a je to docela drbačka

mimochodem moje 1070 má při těch tebou uváděných otáčkách 51 stupňů ve hře DooM. Takže i nereferenční výrobci umí použít chladič na úrovni accelera.
Abusko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 09:54:56

10 000 Kč ??? na to si ako prisiel?? neviem aky je kurz ale karta ma vysla 232e "dovoz" chaldic 52e cele dohromady 290e to neni 10k ani na stare SVK koruny a kolko si dal ty za kartu?
PS:ano uznavam 1070 a 1080 podarene karty spotreba/vykon len ta cena :-/
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 10:22:35

V době uvedení videa RX 480 8000Kc + accelero 1700 je 9700 Kč

Nesrvonávám 1070 s rx výkonově, ale chladiče na 1070 zotac a accelero.
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 11:27:24
avatar
Je řeč o Zotac GeForce GTX 1070 AMP! Extreme ? To už je slušný kus kovu , ale chladí fakt parádně .
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-26 11:30:45

jojo je to takovej malej ingot 1.5Kg Ukoval to nejakej středovekej kovář kladivem z mordoru lol
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dobrý test 2016-08-26 08:46:34
avatar
Díky za super test, fakt dobrá práce a myslím, že dost neutrálně a bez zaujetí napsáno jen tak dál
neok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je tak se vsim 2016-08-26 21:08:09

No kdyz si vezmu, ze bazarova R9 290 OC se da sehnat za 4000 a zminena GTX 980 ti za 10 000, tak RX 480, 470 nebo GTX 1060 me nechavaji dost chladnym... Kdyz uz, tak maximalme GTX 1070, pokud chci mit dobry pocit, ze mam novinku
Ale RX 480 za 10 000 s vykonem R9 290OC je dost ulet.
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-27 15:31:40
avatar
U mňa jednoznačne vyhráva RX 470 ! Mám monitor s "len" 1440*900 a neplánujem väčší takže táto grafika mi bude stačiť aj na 5-6 rokov, možno dlhšie
Ide mi hlavne o 4gb ram,lebo gtaV na 1gb proste ide na low detaily...síce nevypadá zle ale na high je to "iné kafe" a aj na Dooma bude treba lepšie železo...
Ide už len o to, čo mi výjde brigádička a budú chechtáčky
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 280X 2016-09-01 11:24:08

Jak tak koukám, tak mne nové grafiky nějak moc nezaujaly. Bazarová 280X za 3500 - 4000 je na FHD zdaleka nejvýhodnější volbou.
kkaktus_Baxton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 480 vs GTX 1060 2016-09-07 10:58:41

Zajímalo by mě, jak je možné, že tady na ddworldu vychází v testech lépe (nebo srovnatelně) RX 480 s GTX 1060 ale v testech jinde vychází výrazně lépe GTX 1060 ? Chci si jednu z těch karet koupit a je mi jedno jakou, chci tu která je rychlejší a takhle nevím jak to tedy je...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-07 12:06:47
avatar
protože to jinde měří buď blbě, nebo jen ve starých hrách, kde chybí jakékoliv otimalizace a využití nových API ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!