Gigabyte Radeon RX 480 G1 GAMING v TESTU – Tichá grafická karta za dobrou cenu v akci
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Sobota, 08 říjen 2016
alt

 

 

 

 

  • Gigabyte Radeon RX 480 G1 GAMING v TESTU

                                             – Tichá grafická karta za dobrou cenu v akci

Jaká je plně nereferenční RX 480 v edici GAMING G1 od společnosti Gigabyte? Dnes pro vás máme test další z nereferenčních Radeon RX 480 grafik, která se prodává v 8GB i 4GB edici. Společnost Gigabyte nám poslala na otestování jejich plně nereferenční GAMING G1 s WindForce 2X chlazením a RGB podsvícením.

  • AMD Radeon RX 480

Představovat tuhle grafickou kartu asi netřeba. Nejvyšší verze s plně aktivním POLARIS 10 jádrem vyráběným novým 14nm procesem představuje velký skok v efektivitě i výkonu mainstreamových grafik zejména proti předchozí HD 7800 sérii. V současnosti jsou na trhu verze se 4GB paměti a pak 8GB verze. Konkurencí RX 480 je GTX 1060. Výhodou RX 480 jsou lepší parametry a potenciál, kdy má 256-bit sběrnici až 4 nebo 8GB paměti a výkon 5,7TFLOPS. Naproti tomu GTX 1060 má jen 192-bit, 3 nebo 6GB paměti a výkon 4,73TFlops. GTX 1060 má ale k nižšímu výkonu i nižší spotřebu. Ceny se v současné době již srovnávají, i když GTX 1060 jsou ve stejných nereferenčních edicích jako RX 480 obvykle o několik set korun dražší.

  • Gigabyte Radeon RX 480 G1 GAMING

Plně nereferenční edici představila i společnosti Gigabyte. V identickém vlastním zpracování PCB i chlazení prodává aktuálně dvě verze, tedy 4GB a 8GB model, přičemž v obou případech patří k cenově nejdostupnějším variantám RX 480 vůbec.

V našem případě si otestujeme 8GB variantu, kterou Gigabyte i přetaktovalo a z maximálních 1266MHz u reference tahle karta běhá na 1290MHz. Mezi další vychytávky patří pochopitelně mnohem lepší chlazení, zejména po stránce hlučnosti, RGB podsvícení, napájení 6+2 fázové s 8-pin a celkově zajímavé zpracování včetně zadního backplate.

Nechybí samozřejmě ani stylová SW podpora. Jaká je ale karta v praxi? Na to se dnes podíváme …

 

 

  • Grafická karta

Balení je standardní, žádné zbytečnosti, vše co je třeba.

Karta samotná je zcela nereferenční, tedy Gigabyte udělalo jak vlastní PCB tak chlazení. Celková délka karty je solidních 232mm, šířka 116mm a výška 40mm, tedy zabírá dva sloty.

Nové WindForce 2X chlazení je složeno z velkého pasivu s heatpipe a celé to chladí dva 90mm ventilátory, které mají i systém umožňující pasivní, tedy absolutně bezhlučné chlazení karty v nižších zátěžích.

Další novinkou je kompletní systém podsvícení ve stylu nastavitelného RGB, včetně nastavení různých stylů svícení atd. Karta má také pěkný plechový zadní backplate. Je napájena 8-pin konektorem.   

Na výstupech pak najdete 1x HDMI 2.0 a 3x DP 1.4 a také jeden DVI. CrossFire můstky nehledejte, CF funguje dávno přes sloty. Gigabyte dbalo na to, abyste měli přehled, jak na tom karta je, takže je vybavena různými indikačními diodami, které signalizují stav napájení apod. 4GB verze se od 8GB verze nijak fyzicky neliší.

Jediný rozdíl je v taktech. 4GB edice má sice také přetaktování na 1290MHz na GPU, ale jen 7000MHz na pamětech. To 8GB verze má 1290MHz na GPU a 8000MHz na pamětech.

Vzhledem k tomu, že výkon RX 480 dávno není žádné tajemství a testovali jsme ji, zajímá nás hlavně karta v provozu. Takže dnes to bude také zrychlený test ...

 

  • Testy výkonu v DirectX 11

Samozřejmě jsme ale udělali výkonové testy na naší testovací sestavě:

Hlavně proto, abychom kartu pořádně vyzkoušeli a také samozřejmě abychom ji srovnali s referenční verzí, proti které má lepší chlazení i mírné přetaktování. A tady jsou výsledky:

Výkon odpovídá taktování, které je jen mírně zvýšeno proti referenci, ale na trhu jsou i výše taktované RX 480 edice.

 

 

  • Testy výkonu v DirectX 12 a API VULKAN

A ještě samozřejmě pár testů v DirectX12 a novém API VULKAN:

Opět výkon odpovídá taktování karet …

 

 

  • Provozní vlastnosti - Spotřeba, chlazení a taktování

To hlavní co nás zajímá u nereferencí jsou samozřejmě rozdíly v provozních vlastnostech grafik.

  • Spotřeba

Jako vždy měříme spotřebu v několika testech a hrách, nikoliv jen v jedné - uvádíme pak v grafu průměr těchto všech měření. Pokud narazíte na nějakou recenzi, kde měří spotřebu v jediném testu, vůbec jí neberte vážně, protože díky úsporným technologiím a dynamickému řízení spotřeby, mají všechny současné karty různou spotřebu v různých hrách a rozdíl může být klidně až mnoho desítek W! Takže co platí ve srovnání grafik v jedné hře, ve druhé platit nebude - proto děláme průměr spotřeby v rámci všech našich testů. Kolega kompletně přepracoval a přeměřil spotřeby i s ohledem na zařazení dalších testů.

 Taktéž platí, že existují specifické aplikace, které dokáží vytížit uměle grafiku naplno a proti běžné spotřebě ve hrách a běžně užívaných aplikacích, bude spotřeba vyšší o další desítky W. To je možná zajímavé ohledně výběru vhodného zdroje, ale o běžné spotřebě to nevypoví vůbec nic. V našem případě vidíte tedy typickou spotřebu celé sestavy, a že máme hodně "nabušenou sestavu" takže jsou a čísla docela vysoká :). Hodně přes 100W jde například na vrub jen použitému procesoru.

Gigabyte G1 RX 480 nás nijak zvlášť nepřekvapila. Spotřeba je podobná, jako u některých jiných OC edic RX 480 a to dosti slušná.

  • Chlazení karty

A jaké je chlazení? Gigabyte nás velmi příjemně překvapilo, pokud jde o hlučnost karty, která je opravdu velmi nízká a ani v zátěži není karty ve slušné skříni v podstatě vůbec slyšet.

Nicméně Gigabyte téhle vynikající tichosti karty trochu „obětovala“ teploty, takže zahřívání karty je poněkud vyšší, než u některých konkurenčních edic.

80°C v zátěži nicméně ničemu nevadí, karta je velmi tichá, což uživatelé ocení především a přetaktování 1290MHz docela stabilně drží (padá maximálně o 15MHz), takže i výkon je stabilní, lepší než u reference, která stabilně 1266MHz neudrží a pokud chcete aby udržela, musíte pořádně zvednou otáčky chladiče, což se na hlučnosti projeví a vidíte to v tabulkách.

Také tepoty překračují 94°C takže 80°C u Gigabyte při 1290MHz je vlastně výborné, zejména když rozdíl hlučnosti je „nebe a dudy“.

  • Taktování

Stále je trochu problém v podpoře taktování Radeon RX 400 grafik ze strany dostupných aplikací. Stále to není úplně dotaženo, ale karta se nechá přetaktovat. S osazením chlazením jsme se dostali na 1380MHz pro jádro a 8800MHz pro paměti, což ale zvedne dost spotřebu a na chlazení je to také hodně.

Výkon to ovšem katapultuje o dalších 10%, což není vůbec špatné, zejména když se bavíme o výkonu na úrovni přetaktovaných GTX 980 či RX 390X, tedy vyššího segmentu minulé generace. Nicméně s lepším chlazením by se dalo asi dosáhnout více.

 

 

  • Výkon, ceny a výhodnost grafik

Začněme u výkonu grafických karet. Otestovány máme aktuální grafické karty v aktuálních testech s aktuálními ovladači. A jak si tedy celkově výkonově karty stojí?

  • Výkon grafik

Otestovali jsme všechny modely ve vyrovnaných podmínkách v náročných nastaveních a aktuálních hrách a takovýto je tedy průměrný výkon:

Ještě tedy rozepsáno zvlášť pro DX11 a zvlášť pro DX12/VULKAN, aby byli všichni spokojeni ;).

  • Ceny a výhodnost grafik (poměr cena/výkon)

Jaké grafické karty jsme dnes testovali, víte. Uvádíme tedy ceny testovaných verzí grafik, typické běžné ceny, nikoliv nutně nejnižší, ale ani nejvyšší.

Poměr cena/výkon aneb výhodnost nákupu

Poměr cena výkon je samozřejmě ovlivněn těmi výprodejovými cenami a změnou generací, nicméně i když nové karty začínají na vyšších cenách, jsou výhodnější než starší modely.

Takže pojďme k závěru a hodnocením ...

 

 

  • Závěr a hodnocení

Gigabyte G1 GAMING patří k nejdostupnějším nereferenčním modelům RX 480 na trhu. 8GB verze se běžně dá pořídit dost pod 8 tisíci korunami, 4GB verze je k nalezení i za méně než 7 tisíc. Je tedy v průměru výrazně levnější, než MSI GAMING X nebo ASUS STRIX nereferenční edice, a konkuruje tak modelům Sapphire NITRO nebo XFX. Osobně bych Gigabyte G1 GAMING přirovnal nejblíže k Sapphire NITRO edicím, ty jsou opravdu hodně konstrukčně jednoduché a Gigabyte G1 je podobná ale proti NITRO edici je přeci jen zpracování o něco lepší, chlazení je mohutnější atd. Samozřejmě ale v mohutnosti chladiče nemá zase na MSI GAMING X nebo ASUS STRIX edice, které jsou ale i výrazně dražší.

Gigabyte se navíc soustředilo hlavně na tichost chlazení, takže i přes mírné přetaktování na 1290MHz, které karta navíc drží celkem stabilně (což je zajímavé hlavně proti referenci), tak je opravdu velmi tichá. Jedna z nejtišší RX 480 na trhu, kdy ani v zátěži ve slušné skříni prostě není slyšet. Bohužel s teplotami už to není tak veselé. Karta docela topí, ačkoliv stále netopí zdaleka tolik, jako karty minulé generace s podobným výkonem. Nepovažuji to tedy za problém a je to úměrné chlazení, které by to určitě zvládlo o pár stupňů chladit lépe, ale zase by se zvedla hlučnost.

  • Závěr

Gigabyte Radeon RX 480 G1 GAMING je rozhodně zajímavá konkurence Sapphire NITRO edicím, ke kterým má nejblíže. Je ale tišší o něco zajímavěji udělaná, i když i o malinko dražší. Výkonově ale nemá tak výrazné tovární taktování. Po stránce dalšího taktování, RX 480 dokáže hodně, bohužel chladiče to poněkud omezují. Na našem trhu je Gigabyte G1 GAMING edice rozhodně zajímavá verze a nemám k ní velkých připomínek. Určitě by se ale dalo s RX 480 vymyslet více. Každopádně pokud se vám Gigabyte G1 RX 480 líbí, můžeme ji doporučit, má skvělý výkon a příjemný velmi tichý provoz. I cenově patří k příznivějším modelům se 3 lety záruky.

Hodnocení Gigabyte Radeon RX 480 G1 GAMING: 89%

Za zapůjčení karty děkujeme společnosti Gigabyte

Za zapůjčení výbavy pro test děkujeme našim partnerům:

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 08:33:01

Najhorsia rx 480 na trhu, najhorsi chladic, najhorsia napajacia kaskada, nekupovat, radsej si par korun priplatit za HIS, XFX a ak tak za tu nie prave najlepsiu sapphire. Viacero renomovanych stranok hodnoti chladic tejto rx 480 ako ajhorsi mozny + ak sa k tomu prida fakt, ze takty a spotreba rx 480 su zavisle na dobrej teplote, tak je tato karta jednoznacne najhorsia (napajanie je daleko horsie v porovvnani s referencnou kartou).

https://www.youtube.com/watch?v=zdYzPEK9A30

https://www.youtube.com/watch?v=9MWMyQ-slLI

Naopak, XFX ma hadam najlepsie PCB a takt 1475MHz pri teplote 64°C

https://www.youtube.com/watch?v=zWASNajSdpg
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 09:19:06
avatar
Velká škoda, zvlášť když o GTX960 od Gigabyte jsem předtím vůbec nevěděl. Na tuto edici jsem se těšil a když jsem viděl recenze na YT, byl jsem zklamaný.
Jako jedna z lepších edic RX 470 8GB (ne 480) co se ceny, výkonu a chlazení týče, se mi zamlouvá MSI RX 470 Gaming. Škoda jen v základu podtaktovaných pamětí.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 09:34:04

Osobne by som isiel do referencnej rx 480. Napajanie je vyborne (nvidia by sa mohla ucit a aj niektore nereferencie ako redDevil, ci tuto gigabyte). V zaklade ide chladic na cca 83°C, co je pre mna osobne velmi vela, ale ja sam sa rad hram s HW a mam rad jeho modovanie, tak by som sa s tymto chladicom pohral, kym by som nedostal kartu s 1300MHz jadrom a 9GHz pamatami pri teplote cca 75°C.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 10:24:15
avatar
To zní slibně. Já bohužel takový eskamontér nejsem a dát za kartu kolem 8 tisíc a pak ji poškodit nebo rovnou zničit, to si nelajsnu. Já jsem z těch, co chtějí hotové koncové řešení a už se v tom až tak moc nehrabat.
Kdysi jsem si zrušil Radeon 9800Pro, když jsem se snažil vyměnit malý pasiv s mini větráčkem a dát tam celoměděný Zalman chladič.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 10:33:55

Jedem das Seine, ako hovoria Nemci. Mna to bavi, rad sa vo veciach hrabem, zistujem ako funguju, vzdelavam sa atd. Najradsej by som uz svoje skusenosti pretavil do youtube a mozno si tak trosku zlepsil financie, ale hlavne by som sa chcel podelit o svoje skusenosti v oblasti PC. Inac, maloktore veci si kupujem nove, ano niektore komponenty ako zdroj, RAM, disky, ci graficku kartu si kupujem nove, ale zvysok je vacsinou z bazaru, napriklad moj i5 2500k je z bazaru, inac, dava 4,2GHz podvoltovany o cca 60mV.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 12:59:54
avatar
žádné renomované stránky nevidím ... přijde mě že někteří dost přehánějí ... s touhle kartou není nic špatného, rozhodně není nejhorší ...

napájení je v pohodě, chlazení je krásně tiché, dobře vypadá, dobře funguje, spotřeba je OK, výkon je OK cena je OK ... v čem je hrozná? Kartu mám (na rozdíl od vás) a otestovali jsme ji jako jiné a nepřišel jsem na nic, čím by měla být hrozná ...

BTW: kolik RX 480 edic jste testoval, že vyjadřujete tak neomylné závěry?
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 14:22:48

Nechápu to. Kartu mám od pátku trvale zapřaženou a nemohu si na ni stěžovat.

Vzal jsem Gigabyte, protože jejich chladič při 24/7 provozu jako jediný vždy dokázal pracovat opravdu dlouho. A je jedno jestli to byly Radeony rodiny HD6000, HD7000 nebo následně R9 200 a R9 300. Jenom Gigabyte má chladič, který dokáže při takovém provozu jet skoro dva roky. Ostatní se zadřou po 8-12 měsících.

Navíc Gigabyte má vždy karty za zajímavé ceny s mírným OC. Karta šlape a za sebe nevidím důvod ji nekoupit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 15:11:59
avatar
já taky nechápu co někteří řeší, ta karta je v pohodě, žádný problém s ní není, nic jsme nezaznamenali a to jsme ji dalí pořádně zabrat. Ano není to žádná luxusní edice, ale tou být ani nemá ...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 20:17:38
avatar
To sú len fabulácie. Mne Sapphirka drží už cez 6 rok, a to väčšinu času išiel pc nonstop.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 09:15:55

Karta mi taktéž prošla rukou a žádný problém jsem neměl. Problem jsem naopak měl s tou samou verzí 1060ky v provedení G1 gaming... kde nešli ovladače a občas výstup..
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-13 13:22:55
avatar
Koukal jsem na XFX edice a i dle tech YT testu vypadaji velmi slibne. Daji se sehnat u zelenyho muzika a ta lehce taktovana verze (1288MHz) stoji 7600Kc. To uz je solidni cena.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 09:59:44

Kartu mám od pátku. Co mne zarazilo na balení karty je skutečnost, že v té krabici kromě karty nebylo vlastně vůbec nic. Pouze karta v antistatickém pytlíku usazená do pěnové výplně a pod ní malý Quick Guide. Jinak absolutně nic, žádná redukce, žádný disk s ovladači či SW, prostě nic. S takto ořezaným balením až na kost jsem se tedy u Radeonů zatím nesetkal Na straně druhé by mi ty věci akorát ležely v šuplíku.

Co se týká chladiče, tak karta jede vytížená od pátku na plno 24 hodin denně a hlučnost je velmi dobrá. Nelze říct, že by chladič byl hlučný nebo svým projevem vybočoval z kvalit Gigabytu. Teplota 77°C řpi dlouhodobé zátěži taky podle mne není nic špatného. V podstatě do odpovídá ostatním kartám Gigabytu.

K čemu jsem kartu potřeboval, to plní. Problém u ní žádný nevidím.

Pro fandy kryptoměn dodávám info o výkonu. V základním nastavení karta dává v Ethereum necelých 25 MH/s. Je to horší, než kolik dávají R9 290/390 řady, ale má podstatně lepší spotřebu a produkuje méně tepla.
Pro mining je tak nejlepší kartou stále R9 Nano, u ní ale bude brzy brzdou jen 4GB paměti u některých typů kryptoměn. Ethereum nyní potřebuje minimálně 3GB karty a DAG pomalu narůstá.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 10:06:51

Jak je možné tak vysoké hodnocení při tak špatných vlastnostech? Jedna z nejhorších neref.edic a 89% ? To jako vážně?
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 10:35:02

Radsej tu verziu od sapphire, kedze ta ma vyborne PCB a napajanie a s chladenim by sa uz cloek pohral (prepastovanie, vymena pasivu, etc).
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 10:51:33
avatar
Jak je možné, že sa nad tým vôbec čudujete
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 11:43:46
avatar
nechápu ... jaké špatné vlastnosti má mít? Spotřeba je stejná jako u jiných, chlazení je tišší než u mnoha jiných nechápu v čem je špatná? Kartu tu mám u sebe mohu si ji kdykoliv znovu otestovat, takže mě povězte v čem je špatná že si hodnocení nezaslouží proti těm, co jsme tu již testovali ...

Chlazení je lepší než u NITRO Sapphire, výkon je OK, spotřeba je OK, cena je ok .... takže co je na ní špatně? Testovali jste ji?
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 11:56:52

Chladenie urcite nie je lepsie ako v pripade nitro verzie, ta dosahuje okolo 75°C po vytvoreni priemeru z asi desiatich recenzii zo svetovo uznavanych stranok. Referencna karta dosahuje bez pretaktovanai okolo 83°C (akym zazrakom sa vam podarilo dosiahnut 94°C neviem): http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_radeon_r9_rx_480_8gb_review,6.html
Spotreba nie je OK, kedze samotna spotreba jadra je vyssia ako v pripade inych kariet (ci to je dane vysokym zakladnym napatim alebo vysokou teplotou je nezname). Kazdy rozumny clovek by sa mal tejto karte vyhnut, chladic je hrozny, napajanie je este horsie (horsia je asi uz len red devil od power-color) a urcite si nezasluzi 89% ako u vas.

Recenzia znamej osobnosti, ktora jasne ukazuje spravanie karty na na otvorenom test-bench-i
https://www.youtube.com/watch?v=9MWMyQ-slLI
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 12:58:27
avatar
obě karty jsem měl a chlazení na GB se mi líbí více než na NITRO ... teploty nejsou všechno, GB je mnohem tišší ...

"Známá osobnost" se naprosto mýlí a testuje to v nereálných podmínkách a dělá z toho zbytečné drama ... doporučil bych zkusit R9 290X/390X z minulosti abyste viděli, co je horká karta ..... proti tomu je 80°C u téhle v podstatě jako led

pokud jste kartu netestoval jako já, nemůžete vědět, jaké si hodnocení zaslouží ... nicméně žádná recenze neukazuje nic, proč by si ho nezsaloužila ... někteří jen přehnánějí ... karta v praxi funguje skvěle, je tichá žádný problém nemá.

Já mohu hodnotit jen objektivně na základě toho, co karta a předevede, a protože nemá žádný problém a naopak je tichá má dobrý výkon, slušnou cenu a je slušně udělaná, těžko mohu dát nižší hodnocení, protože jsem nenarazil na nic, čím by nefungovala ... pokud bych narazil na problém s přehříváním, hlučností nedostatečným napájením, rozhodně by tomu hodnocení odpovídalo. Ale já prostě na žádný problém s touhle kartou nenerazil ... je to dobrá karta, nicméně rozhodně netvrdím, že je to nejlepší edice ale ani bych nelhal jako někteří a neoznačoval bych ji za nejhorší ...

Kolik edic RX 480 jste jako já podrobně testoval, že vyjadřujete tak neomylné závěry ... ?!?
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 13:29:06

Ten posledny neargument prehliadnem, pretoze je defakto len provokaciou, ktora nema nic spolocne s temou.

Teploty okolo 80°C nie su vobec priatelne, 95 v pripade jadra hawaii bolo naozaj prehnanych, ale boli podmienene faktom, ze jadro bolo hnane velmi vysoko, mimo idealne hodnoty GCN architektury, bolo zvysene napatie (u mnohych cipov aj o viac ako 100mV) a pasiv chladica bol rovnaky ako v pripade hd 7970, ktora mala o cca 30-35% nizsi odber ako R9 290x.

80°C na karte, ktora ma cca 2,5X vacsi pasiv ako referencia, disponuje dvoma ventilatormi a ma teploty len o 3-5°C lepsie ako referencia (beriem v uvau priemer z velkeho mnozstva recenzii, nie vase hodnoty). Vysledna teplota Gigabyte karty je hrozna a poukazuje na zly pasiv.

K designu napajania... karta sice vyuziva rovnake mnozstvo faz, ale tranzistory v napajani disponuju pri vyssich teplotach (80-120°C) daleko nizsim prietokom v porovnani s referencnym PCB (cca 25-30°C) a v porovnani s kartami od HIS, XFX a dokonca aj s ASUS, je tento rozdiel este vyssi.

Ak si to spojime so zlym pasivom a celkovo vyssim teplotami aj napajania aj cipu, tak to moze viest k horsej stabilite, vyssej spotrebe (mensia efektivita napajania a ten rozdiel vie byt poriadne drasticky) a daleko horsim vyslednym frekvenciam.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 14:09:48
avatar
Pokud je GB vs NITRO tišší, ale má větší teploty, tak mi logicky vychází, že můžou být záměrně výrobce staženy otáčky.

Když se tu takhle přetahujete, tak DD udělej jednoduchý test.
Při zátěži dostaň regulací otáček GB na teploty NITRA a změř hlučnost.
Možná by nebylo špatné vidět "celé" spektrum otáček (třeba po 10 nebo 15%) + teploty a hlučnost.
Dokud jeden z parametrů nebude pro GB a NITRO společný, tak přece nelze porovnat ani ostatní parametry.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 14:19:09
avatar
ze zvědavosti jsme to udělal, jen jsem to nedal do recenze ... pokud na chladiči zvýším otáčky hlučnost se zvýší zhruba na 41dBA, teploty klesnout na 74-75°C pořád je o malinko tišší než Nitro ...

v článku jsem ale jasně napsal, že ty teploty GB obětovala právě nízké hlučnosti karty .... mě to nevadí.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 15:46:54
avatar
Ono to vadit nebude skoro nikomu, páč si při nejhorším trošku upraví profil otáček.
Takže celé to handrkování tady je o ničem
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 12:50:40
avatar
a co jako s testbenchem a teplotama ? já kartu snad budu mít mimo uzavřený case ?
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 13:10:05

Ideo o to, ze v pripade jayztwocents isla karta na 80°C mimo skrine + po pretaktovani musel nechat bezat ventilatory na 100%, aby kartu uchladil na 80°C a karta, konkretne len samotny cip dosahoval spotrebu okolo 190W.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 14:20:04
avatar
ve skříni se karta chladí lépe ... nemám žádný problém s dosažením 80°C při maximální zátěži a to je velmi tichá ta karty, tišší než ostatní RX 480 co jsme testovali ...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 16:21:11

Pre Vas su 3 stupne lepsie ako referencia a daleko horsie napajanie znakom kvalitnej nereferencie?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 16:45:14
avatar
já nevím z čeho vycházíte, že je napájení horší ... já jsem kartu měl a mám a nevykazuje žádný problém s napájením ...

mám i referenci, která s namaxovaným chladičem tak aby měla stabilně 1266MHz jede přes 90°C takže proti tomu je Gigabyte verze úplně super ... nemluvě o hlučnosti.

Prostě přijde mě, že si vymýšlíte nesmysly ... netvrdím, že se karta nedala udělat lépe, dala, ale stálo by to určitě více. Z praktických zkušeností ale nemohu potvrdit, že by problém byly teploty, výkon nebo napájení. Karta funguje zcela normálně a je pěkně tichá.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 19:30:56

No dobre, pridam vam par linkov.
Dam si tu namahu a ukazem vam videa a clanky, ktore by vam mohli pomoct k pochopeniu.
https://www.youtube.com/watch?v=zdYzPEK9A30

-detailne rozobrane PCB recenzovanej karty, inac, chlapik, co to rozobera je Cech.
PCB referencie:

https://www.youtube.com/watch?v=qG2e-v94L4M

XFX/HIS:

https://www.youtube.com/watch?v=GBWs_7vRWkA

Chladic referencie:
Citace:
http://www.guru3d.com


https://www.techpowerup.com

https://www.youtube.com/watch?v=lRDgiWBfs5I

Vacsina poukazuje na 83-85°C pri takte od 1220-1266MHz.

P.S.: Tato karta od gigabyte pri takte tusim 1375MHz dosahovala 88°C pri 90% otackach ventilatora... to nie je znakom dobreho chladica: https://www.youtube.com/watch?v=9MWMyQ-slLI
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 18:03:46
avatar
ukazovat mě můžete článků kolik chcete, ale jsou to jen cizí dojmy, ani vaše vlastní ... já tu kartu mám otestovanou v praxi mám ji tedy hned vedle sebe a došel jsem k jiným závěrům ...

žádná z recenzí navíc neukazuje nic, proč by GB nebyla dobrá karta a neměla by fungovat. Nemá žádný praktický problém.

Karta má od výrobce nastaveno 1290Mz a chladič má přitom 80°C a je velmi tichý, jedna z nejtišších karet, co jsem tu kdy měl ... takže co řešíte nějakých 1375MHz? GB to s takovým taktem neprodává ...

Já netvrdím, že je to nejlepší edice na trhu, zároveň ale odmítám tvrzení, že by byla nejhorší a měla nějaký problém. Nemá ... v praxi tak jak je prodávána je to tichá grafická karta s dobrým výkonem, pěkným zpracováním a slušnou cenou. A neukázal jste nic, co by to rozporovalo ...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 18:15:22

Darmo sa tu budeme hadat, aj tak sa nezhodneme. S Vasim hodnotenim nesuhlasim, kedze existuju verzie od inych XFX, HIS a sapphire, ktore su lacnejsie, disponuju lepsim napajanim a maju lepsie chladenie (64°C v pripade xfx pretocenej na 1,475GHz hovori za vsetko).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 19:33:26
avatar
jde o to že já se s váma bavím z pozice člověka, co má většinu těch grafik otestovanou a má s ní zkušenosti a vy jste ten kdo tyhle grafiky pravděpodobně neviděl ani z rychlíku a předkládáte cizí dojmy ze kterých si vybíráte jen to co se vám hodí a nemáte vůbec ponětí, jaká ta grafika v praxi je ... takhle se opravdu diskutovat nedá.

v podstatě mě říkáte, že jsem debil a nepoznám špatný hlučný topící a problémový produkt když ho vidím ... a to jen proto, že jste si přečetl pár zavádějících článků jinde ...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 20:48:58

To ste povedali vy... ja nesuhlasim s Vasim nazorom ohladom karty od gigabyte, podobne som nesuhlasil s Vasim nazorom oladom karty od sapphire, ale tam mi vadil len pasiv, kedze VRM Nitro verzie boli a su velmi dobre. Nikdy som Vas neosocoval, ani na inych forach, ani v sukromnych dialogoch, tak mi prosim nevkladajte slova a myslienky do ust, ktore som nikdy nevyslovil.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 22:08:22

Nevím no, než se hádat s redaktorem o té verzi či jiné verzi karty...... Pokud kupuju tuto kartu za 8k nebo jinou edici za 9k už pro mě osobně není takový rozdíl. Oboje je dost peněz a ten rozdíl 1k, ve kterém koupím většinu edic RX480 už je zanedbatelný. Tudíž, pokud by se mi recenzovaná nelíbila, tak bych ji jednoduše nekoupil, ale osočovat redaktora za hodnocení zda dal kterémukoliv produktu 50 procent nebo 97 nebo 99 procent už je dost i na mě. Hodnocení vychází z toho, co naměřil do výkonu, spotřeby, ceny, hlučnosti. Co více tam má brát v potaz ? Aplikovat do výsledného hodnocení renomé nereferenční MSI, ASUS a já nevím jakých ještě by asi bylo neobjektivní. A za neobjektivitu je zde DD opakovaně pranýřován. Zda oprávněně či neoprávněně je DD pranýřován za objektivitu/neobjektivitu ponechám na každém z nás. Ale osočovat jej kvůli udělenému hodnocení.... grafy tam pro srovnání jsou, tak co chtít více ? Nebo snad kupujeme produkty podle uděleného hodnocení redakce ?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 08:34:21
avatar
přesně... nějak moc nerozumím o čem tu lawliet furt spekuluje... jako chápu, že poukazuje na to, že jsou lepší verze... to ano... ale tak snad každý si vybere, i podle ceny, a jak píše DD pokud je produkt OK, tak proč nedoporučit...
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 16:47:43

Opravdu chcete tvrdit, že se ve skříni karta bude chladit lépe jak na benchi ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 16:52:21
avatar
ano, s tímhle typem chlazení ano ... ostatně sám jsem u karty naměřil nižší teploty než on protože já ji mám ve Fractal Define R5 skříni s pořádným chlazením ...
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 17:04:05

Ano to je sice pěkné, ale ve stejných podmínkách už z fyzikálního hlediska ta karta nemůže dosáhnout lepšího výsledku ve skříni než ve volném prostoru,, maximálně stejného pokud je to opravdu dobrá skříň.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 17:59:54
avatar
může ... Airflow ve skříni opravdu něco dělá zejména u takových typů chlazení, jaké má GB ;)
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 18:05:45

Ano airflow je potřeba ale je nemožné mít lepší výsledek to by v té skříni musel být vysloveně průvan o průtoku větším než je tlak ventilátorů na kartě. Bavíme se samozřejmě o měřeních za stejné okolní teploty, třeba pokojových 22 stupňů..
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 19:03:06

Nevím, jaký tam bude rozdíl stupňů vně nebo uvnitř case ? Skutečně bude ten rozdíl diametrální ? Z mého pohledu je na jemnou elektroniku 70-75 stupňů a více prostě moc, byť výrobce říká, že je to naprosto do 80-90 stupňů bezpečné a 98 stupňů, nebo kolik je už hraničních.

Skutečně grafika provozovaná na 90 stupňů, vydrží ve stejných podmínkách stejně dlouho jako ta stejná provozovaná na 55 max 70 stupňů ?
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 20:28:13

No já na toto mohu reagovat z vlastní zkušenosti. Měl jsem radeon 290. 2-3 Roky +- jsem ho provozoval na vodním chlazení kdy karta měla maximálně 65 stupnu. Potom jsem ji chtel prodat plácnul jsem na ni referenční chlazení a karta během 10 hodin chcípla. Normálně z ní vystřelil kondenzátor. Jestli to byla náhoda nebo ne nevím, každopádně je po kartě
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 21:55:15

Podle mě těch 90 i 80 stupňů už je prostě moc. Za mě, čím méně tím lepší a za strop bych považoval 70 stupňů vše víc už škodí. Tepelná roztažnost různých instalovaných materiálů, měnící se vodivost součástek vlivem teploty, při dlouhodobém působení teplot na materiál dochází k jeho degradaci atd.

R 290 dobrá karta, škoda jí a ten kond. nejde vyměnit ? nebo sebou vzal další věci ?
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 22:19:59

Nevím kašlu na ni prodávám ji poškozenou at si s tím nekdo hraje.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 11:51:34

Měl jsem gigabyte gtx 1060 s totožným chladičem,byla chladnější-ve furmark max 73 stupně,ale v zátěži šla slyšet,a co bylo nejhorší ten zvuk měl jiný tón než běžný šum jaký vydávají větráky,tak šel dost slyšet.Hned jsem ji vrátil a koupil Asus gtx 1060 dual a naprostá spokojenost.Chladič té gigabytky mě nepřesvědčil.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 12:02:23

Je to asi podobny pripad ako v minulosti s jadrami hawaii a spolocnostou Asus, ktorej chladice nedosadali spravne na cip a karty boli velmi horuce (tusim len dve zo styroch heatpipes nasadali na jadro). Osobne by do tejto karty nesiel, na trhu su lacnejsie a lepsie verzie, ci uz od sapphire, HIS a kto si chce priplatit za kvalitu, nech ide do xfx 480 GTR, ktora je jednoznacne najlepsou RX 480 na trhu a v pohode dosahuje 1400MHz a vyssie s 9GHz pamatami (cca 18-20% viac vykonu ako referencia). Ma vyborne napajanie a chladic je genialny + daju sa na nom menit ventilatory.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 12:31:39
avatar
Žial, prípad čo popisuješ na začiatku s jadrami hawaii (290X) som si sám skúsil, Asus Matrixka 290X a bežne cca 96 stupňov v záťaži a ťažké podtaktovávanie GPU, som čakal 30 dní na vrátenie peňazí. Ako som tú kartu vyberal z PC na vrátenie, tak sa chladič prakticky hýbal, ak som zatlačil na správne miesto rukou, takže vôbec nesedel a heatpipe neboli počas záťaže horúce. takže odvod tepla nefungoval. Ono sa vraví, že Asus použil málo upravené chladenie vtedy z GTX780Ti Matrix a nepasovalo dobre na radeonku.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 12:43:57

Tak, bol pouzity chladic priamo z gtx 780 tusim (780ti vysla az po hawaii-kartach) a polovica heatpipes sa nedotykala jadra. Osobne mam r9 280 od gigabyte s ich windforce chladicom, ktory ma vraj odvadzat az 400W tepla a... urcite nie, ani vo sne. Niektore spolocnosti to masivne prehanaju s propagaciou svojich produktov a castokrat vyuzivaju aj klanmlivu reklamu. V pripade polaris 10 kariet... shorsilo sa sapphire, ktore pouzilo maly pasiv a pridali rozne RGB hluposti, ktore su absolutne nepotrebne, ale zase navrhli vyborne PCB s kvalitnym napajanim. HIS (dlhodobo patria podla mna k najlepsim AMD vyrobcom) a XFX (masivne sa zlepsili) patria k elite AMD vyrobcov, potom MSI, tento rok aj ASUs (je ale strasne predrazeny). Osone by som sa nebal vziat aj referenciu, ak sa da zohnat velmi lacno, kedze napajanie ma porovnatelne s elitou a ich 6-pin konektor dokaze zabezpecit az 150W (ma tam 3x12V napajanie, oproti standartu 2x12V). K tomu pridat iny chladic (arctic ma co ponuknut, pokjne aj z bazaru, kde som nasiel accelera za cenu 30 eur) a mate naozaj vybornu kartu.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 15:08:23
avatar
no, ja som narážal na 290X matrix, ktorá sa predávala v rovnakom čase ako už GTX780Ti matrix, bol tu na DDworld na to duel medzi kartami, ale s tým chladením v prípede matrixu na 290X boli problémy a nebol som sám, vpodstate som vyfotil aj diskusiu vtedy tu (toľký sa na to ozvali) a použil z toho screeny do reklamačnej správy a trval som nie na oprave, ale vrátení peňazí, tak sa aj stalo, ale až po mesiaci ...

...inak pomerne nedávno tu boli sťažnosti od viacerých na sapphire RX 470 Nitro+ - reklamácie, ja si proste nemôžem pomôcť, ale nereferencií z AMDčok obecne je zopár modelov, od pár výrobcov, z NV kariet je bohatší výber nereferencí, stačí si zobrať taký väčší e-shop ako alza a je to do očí bijúce, na AMD sa výrobcom nechce hlavne do tých exkluzívnejších nereferencií, naopak v prípade NV kariet ano...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 16:10:08

Dalo by sa diskutovat, ci su vobec exkluzivne verzie kariet s hlupostami okolo potrebne. Podla mna v pohode staci RX 480 s kvalitnym sestfazovym napajanim, s dobrym a funkcnym pasivom, bez RGB hluposti, bez super extra podsvietenia. Osobne si myslim, ze je z coho vyberat aj v pripade AMD, len sa clovek musi vediet orientovat. Osobne odporucam z rx 480 znacky HIS, XFX, MSI, sapphire (tusim clovek moze v sapphore klube ziskat BF1 zdarma, tak to je velke plus, napriek horsiemu pasivu) a kto nehladi na vyssiu cenu tak aj Asus, ale je naozaj drahy. Sapphire a XFX maju peknu pridanu hodnotu v podobe vymenitelnych ventilatorov. Kto chce setrit, nech si kupi referencu od AMD, PCB tejto karty je vyborne a napajanie je vhodne aj pre LN2 taktovanie, takze len tak nezhori. Vyhol by som sa powercolor red devil a tejto karte od gigabyte.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 16:24:31
avatar
no, mňa prioritne zaujíma high-end a to čistokrvný - GTX980Ti (Gm200) a upgrade budem robiť pravdepodobne až na high-end volta grafiku a mňa pomerne zaujímajú tie vymazlenejšie nereferencie - napr Lightning v prípade MSi, Evga Kingpin u 980Ti, u Asusu Matrix (pri NV modeloch by s ním nemal byť problém, tam na to asus dáva majzla, teraz mám strixko ostatne 980Ti)...skrátka, na OC a pod, určite je záujmová skupina aj o drahšie nereferencie, tie ja rád sledujem, teda vpodstate tie exkluzívne karty mám rád teda, ale je to pre okrajovú skupinu ľudí priznávam, už kvôli tej cene, ale som proste rád, ak také verzie kariet (vymazlenejšie) na trhu sú, zvlášť zamerané na OC
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 17:42:07

Tak na Voltu sa nacakate, kedze este pride Pascal refresh a tusim, ze ani VOlta sa Vam nevyplati, nvidia ma super architekturu pre hracov (nie pre mna a ani pre ludi, ktori svoju grafiku vyuzivaju na ine veci ako hranie) a volta by mohla byt len evoluciou paxwellu (pascal je len maxwell na 16nm).
Arrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 18:50:23
avatar
Gigabyte G1 RX480 vs MSI 480 gaming X and MSI 1060 gaming X...https://www.youtube.com/watch?v=BAHMDrlRrug
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 18:28:22
avatar
tak ja som hráč...navyše NV kartu mám aj kvôli zbierke hier, na to, čo hrávam ja je lepšia - myslím skvôr jednu staručkú prastarú hru: Spellforce, čo mi pri nastavení rozlíšenia a detailov s R9 290X vždy padalo do winu a o tú hru by som nerád prišiel, som rád, že s NV ešte ide tak stará hra slušne a nepadá pri položke nastavení do winu...

a povedal by som, že Pascal je viac ako Maxwell na 16nm, nestráca toľko v DX12 ako Maxwelly zvykli....
Oxymirus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 17:55:05
avatar
Já osobně bych byl opravdu rád, kdyby někdo otestoval RX 480 od XFX, sám jsem si ji vybral ze všech těch subdodavatelů, a ve verzi BE OC, tam je ten chladič ještě o něco lepší než u RS modelů, a jsem s ní velice spokojen. Vždycky jsem preferoval karty od Gigabyte, ale u RX 480 rozhodlo chlazení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 17:59:21
avatar
snažím se to domluvit ...
Oxymirus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 21:04:00
avatar
Pokud by se to nepodařilo domluvit, jsem ochoten na test zaslat tu moji, chvilku bez ni vydržím
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-13 13:35:24
avatar
domluveno, XFX bude
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 19:30:30

Co se týká teplot gk velmi záleží na podmínkách ve kterých pracují.Pro příklad dnes jsem na zkoušku vypnul zadní 120mm větrák ve skříni (zdál se mi trochu hlučný).Hádal jsem jestli tam nejede zbytečně...zapnul jsem Dragon age inquisition a byl jsem v šoku,gk dosáhla o 10 stupnů víc!Místo 71 tak cca 81 stupňů,a začala být slyšet,víc než ten zadní větrák.(krom toho je v casse ještě přední.To ukazuje jak moc u testů gk záleží na tom jak je větraná skříň.Dále-záleží na okolní teplotě,teď na podzim může mít kde kdo doma třeba 19 stupňů,v létě mám běžně 26+.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 22:22:11

VO vacsine skriniek je prave tato oblast, lavy horny roh miestom akumulacie tepleho vzduchu, preto odporucam pridat aspon dva ventilatory na odvod vzduchu z tejto oblasti, ak sa vam zda vas ventilator hlucny, odporucam male adaptery na podvoltovanie ventilatora z 12V na 7V.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 07:42:11

Mám skříň Zalman Z1 a ten zadní větrák je jeho součástí,je to větrák bez ovládání,zapojuje se jen do zdroje.Asi nebude zrovna TOP,zvažuju jeho výměnu.Nicméně zatím na svou práci stačí,jen mi přijde že je už slyšet více než když byl nový,to bylo cca před rokem.
durikem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dilema 2016-10-11 11:55:09

R9 FURY 4GB vs RX 480 8GB

Ceny tych dvoch kariet sa v poslednom obdobi velmi priblizili. Potrebujem radu, do ktorej mam ist. Hram na rozliseni 2560 x 1080, teda niekde medzi 1080p a 1440p.

Dobra rada nad zlato...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 15:15:14
avatar
@durikem:

máš to pomerne ťažké - R9 Fury je výkonnejšia o niečo, ale zasa má iba 4GB RAM (hoci sú HBM1), ale momentálne je teda Fury výkonnejšia ako 480X, ktorá predstavuje mainstream - R9 Fury bol v minulej generácii high-end čip, ktorého nástupcu AMD iba pripravuje, ak by si mal vyberať iba z týchto grafík a netrápili by ťa veci ako hlučnosť, či spotreba, tak výkonnejšia je zatiaľ Fury 4GB HBM...je to dosť ťažké vyhodnotiť z tak málo údajov, koľko si poskytol, že akú grafiku (tvoja max predstava o cene, hlučnosti, spotrebe a či chceš o niečo vyšší výkon napriek horším prevádzkovým vlastnostiam)...

teda to zjednoduším, a budem predpokladať, že ti ide iba o výkon a grafiku chceš hneď, nechceš čakať a vyberáš iba zo spomenutých modelov - teda RX480 a Fury - výťaza máš potom Fury kartu...

ps: ak sa mi v hodnotení objavia mínusky, ber moju radu ako dobrú, nezáležiac na pluskách a mínuskách komentu - proste jeden užívateľ tu má 4 účty a mínuskuje ma kde vidí - zdravím jalava, anywherehome, mathema atď
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX12 - vyber hier 2016-10-11 14:52:10
avatar
nemozem si pomoct, ale ten vyber hier pre DX12 absolutne bije do oci.

TW:W - DX12 stale len beta, majitelia NV kariet reportuju mnozstvo problemov
Deus EX - DX12 naplaste na DX11 hru, trash, kopec problemov, vykonnostne takmer nic neprinasa, graficky detto.
Hitman - hra vyvyjana v spolupraci s AMD - napriek tomu kvalitne DX12 - OK
Doom 2016 - Vulcan - osobne si myslim, ze tato hra vobec nema dovod byt spriemerovana s DX12 hrami

RotTR - najhranejsia DX12 hra, kde vizualny rozdiel medzi DX11 a DX12 je priepastny, navyse prinasa aj vykonnostny bonus v teste chyba.

Ako nepochybne CGN architekture DX12 vyhovuje viac ako Pascalu, ale tento vyber hier uz trochu hranici s demagogiou (hlavne to spriemerovanie s Doomom). Ten rozdiel je ovela mensi.

Dalsia vec. Ceny Gigabyte G1 pre rx480 a gtx1060 su takmer totozne. Rozdiely su v jednotkach percent v zavislosti od shopu...

Ked sa vezmu vykony tohto podivneho vyberu DX12 hier, k tomu sa pouzije nerealny rozdiel v cenach, tak tie pomery cena/vykon su absolutne ustrelene a uskodia prave tym, ktori sa budu nimi riadit.

Ako fandit AMD je jedna vec, to fandim aj ja, ale toto je uz na hranici s vedomym poskodzovanim vlastnosti GTX 1060 skrz portal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 15:44:02
avatar
máš tam i DX11 hry a samostatně takže bez DX12 by zase někdo mohl tvrdit, že poškozueme AMD a hlavně neukazujeme to, jaké hry budou v dalších měsísích a letech, pro které si tyhle grafiky kupujeme
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - množství vram 2016-10-19 16:47:26

Už dávno nejsem gamer, sem tam si zahraju na fhd monitoru.
Můj dotaz je ohledně paměti vram na grafikách.
Zdá se mi to, nebo je hon za čím dál větším množstvím paměti?
Ještě nedávno stačilo 2gb ram a dnes 4gb je už skoro málo.
Nikdy dříve až tak několikanásobně nevzrostla pamět.
Je to skutečně potřeba mít min 4gb ram na grafice?
4k má málo kdo, bavím se o obyčejném fhd rozlišení.
Díky za odpověď
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-19 17:00:28
avatar
na fullHD by malo byť tých 4GB cca ideál, možno až na niektoré hry (dosť bol skloňovaný Tomb Raider ohľadom "žravosti RAM grafiky"), ja napr čo som najviac nameral v utilite, bolo okolo 3,8GB využitej VRAM v DA: Inquisition (všetko max v QHD), novšie hry zatiaľ moc nemám, nejako ma nič nepriťahuje hrateľnosťou, takže ja som na QHD s 6GB RAM v poho....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-19 17:03:26

No zdá se mi to hodně. Že by kvalita grafiky až tak stoupla, že potřebuje tolika paměti.
Dříve jsem neměl rád lidi, co posuzují grafiku podle vram a dnes je to pomalu potřeba
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-19 17:23:09
avatar
no, tie najnovšie hry určite niektoré žerú dosť, ako ano, bývalo to bežné, že tí čo nesledujú dianie okolo IT a GPU obecne, tak kupovali GPU podľa množstva RAM, ale je to skrátka jeden z kľúčových faktorov, ktorý nesmie byť nedostatkový, ale karta musí byť dobrá ako celok - výkonné jadro, dostatočná zbernica na komunikáciu s VRAM karty a dostatok samotnej VRAM, ale si zmienil fullHD, tam by 4GB mali stačiť - možno na pár výnimiek, záleží jednoducho od danej hry, teda od výberu hier čo hráš, najlepšie asi bude ak si čekneš hry čo ťa zaujímajú na youtube - sú tam rôzne benchmarky a testy hier na rôznych kartách, v rôznych rozlíšeniach...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-20 08:17:34

No a ve finále nám z toho vyjde, že kvalita grafiky se uměle zvyšuje vyšším rozlišením a né vývojem grafiky ve studiích... což má za následek tak maximálně větší a jemnější obraz
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-20 10:20:41
avatar
ale tak sú graficky pekné hry - proste grafika ide dopredu, len sa žiaľ ráta aj s konzolami a nejde to až tak, ako by mohlo, proste sa treba pozrieť na staršiu hru - koľko mala GB a koľko majú objemovo dnešné hry na stiahnutie - textúry a všetko proste
Anonymní  - chci se zeptat 2016-10-19 22:28:54

Která kombinace z RGB barev podsvícení zvýší výkon alespoň o 1 FPS?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-20 09:58:03
avatar
žádná ale když to máš ve skříni se oknem tak to alespoň může svítit jak chceš ...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-20 10:26:27
avatar
to nastaviteľné podsvietenie je proste teraz v móde - využívajú ho viacerí výrobcovia grafík a koprírujú to od seba, ako svojho času pasívny chod karty, do určitej teploty, ale nastaviteľné podsvietenie sa dostalo už pred časom na klávesnice a myši, rovnako na niektoré základné dosky...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-20 10:27:02

Někomu se to prostě líbí, proti gustu....
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-20 10:40:34
avatar
napr aj mne sa páči možnosť nastaviť si podsvietenie - rád mám komponenty zladené - aby k sebe pasovali, nemusí to byť síce ledkami, ale proste aby to vyzeralo zladene - tak som vyberal aj komponenty pre svoj comp - Obrázek

...ale mnohým je jedno, či majú modrú základnú dosku, červenú grafiku a trebárs nemajú ani priehľadnú bočnicu...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-20 10:48:42

Jo jasně, sexy stroj :-) Já jsem o víkendu přestavěl PC do Corsair Carbide 600C Inverse, prosklená bočnice a taky se dívám po nějakém ale opravdu decentním osvícení. Ventilátor nebo LED pásek. Zatím nebyl moc čas to řešit a nespěchám na to, ale až se k tomu dostanu, tak to chci pořešit. Taky mám rád, když PC vypadá pěkně i zevnitř, pěkně udělaná kabeláž/decentní zdroj světla.
majko885522 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-03 21:48:40

ja som fxf 480 gtr mal. Som ju vratil 1260mhz na 1,060v viac nesla hriala ako parom a cela bola horuca a hlucna a zle skalovala. Vsetky tieto hadky su zbytocne vsetko zalezi od vyladeneho procesu 14nm kamos ma sapphire 480 nitro+ a ide mu karta 1475mhz ma paradny kusok 89% asis qvality a za dalsie cipi maju zbytocne velku voltaz . ja uz cakam na vegu . inak som si zobral 470 8g nitro a mala 78% kvalitu cipa som ju predal a skusil som 480 4g ale sekanica qhd som skusil tu fxf 480 gtr po tom videu co je na yootobbe proste na nic kus to je len reklama daju tam jednu kartu aby to ludia videli a kupovali ze to pojde 1475 to by bol bomba taka karta ale realita je ina mozno jeden z 1000 kusov. 3kusi som mal od ufona doma nic ma nepresvedcilo chcel som r9 furi nano ale tam zas cvakaju cievky a furi nitro to uz zere vela no predoslu kartu som mal sapphire 290 vapor 4g je uz na qhd malo a zrala 300w ako nic.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!