CrossFire Test ATI HD 4890 ala HD 4890 X2 – ASUS Radeon HD 4890 v akci
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Thursday, 23 April 2009
alt

 

  • CrossFire Test ATI HD 4890 ala HD 4890 X2! – ASUS Radeon HD 4890 v akci.

Test samostatné grafické karty ATI Radeon HD 4890 jsme před nedávnem uvedli. Protože se ale uvažovalo o tom, že by se na trhu mohla objevit také duální HD 4890 X2, zajímalo nás, jak velký výkon by vlastně taková karta mít mohla. Je to celkem snadné zjistit, stejně jako můžete nasimulovat výkon HD 4870 X2 dvěma HD 4870 1GB, lze teoreticky nasimulovat i výkon HD 4890 X2 dvěma HD 4890. Tak jsme se do toho lehce pustili.

Minule jsme si představili HD 4890 od Sapphire, dnes tu máme HD 4890 od ASUSu. Ačkoliv se karty od sebe neliší, díky referenčnímu provedení, jisté malé rozdíly zde jsou. Než se podíváme na grafiku od společnosti ASUS podrobněji, krátce si připomeňme, cože to ten Radeon HD 4890 je …
  • ATI RV790 na HD 4890 …

V první řadě je nutné si říci, že jádro RV790 není jen nataktovaným RV770. Normálně bychom asi označili RV790 jako novou revizi RV770, ale to také není tak úplně pravda. Nová revize čipů, jak ji vnímáme u GPU i CPU, nemění třeba pinové uspořádání, ani nepřidává a nemění podstatně části jádra a vnitřní uspořádání. Většinou jsou to jen malé optimalizační zásahy, kvůli kterým není potřeba předělávat PCB grafiky nebo základní desky, aby nová revize fungovala. Proto není RV790 vlastně revizí RV770, ale je trochu něco více.

Samo AMD mluví o RV790 jako spíše o nové čipu. Pravdou ale je, že je v něm více starého, než nového. RV790 se od RV770 neliší uspořádáním a počtem výpočetních jednotek. Nicméně přibyla jedna část čipu, kvůli které se měnilo právě pinové uspořádání a bylo nutné tak pro RV790 vytvořit nové PCB karty HD 4890. Na stejné frekvenci je RV790 v podstatě stejně, nebo jen opravdu mírně rychlejší než RV770, nicméně upravená část jádra umožňuje RV790 dosahovat daleko vyšších taktů a RV790 tak celkem běžně dosahuje až na 1GHz, což je pro RV770 hodnota vlastně nemožná. Rozhodně ne se vzduchovým chlazením na běžné kartě. Tím ale veškeré odlišnosti končí.

HD 4890 je tak vylepšenou HD 4870. Díky vyšší frekvenci dosahuje vyššího výkonu, díky úpravám jádra je v klidu dokonce úspornější, ale v zátěži je díky vyšší voltáži o něco žravější. Zrychlilo i 1GB GDDR5 pamětí a to z 3,6GHz na 3,9GHz. Celkově je tak HD 4890 pravděpodobně vrcholem, kam se RV7xx architektura AMD dostane, nepočítáme-li 40nm výrobu u slabších čipů. Po HD 4890 už by na RV7xx výkonnější model neměl vyjít. Je to to nejlepší, co jednojádrová HD 4800 série nabízí. A protože je na 99% jisté, že nevyjde HD 4890 X2, protože už zkrátka není čas, tak pokud toužíte po něčem výkonnějším než je HD 4870 X2, musíte si osadit dvě HD 4890. Jak výkonné to bude a jaké provozní vlastnosti to bude mít, na to jsme se dnes zaměřili …

 
  • Balení a příslušenství

Než se pustíme do testů, podívejme se na jednu z testovaných karet v Crossu, tu první od Sapphire už známe, tou druhou je model od společnosti ASUS.

ASUS už pracuje na nereferenční vlastní edici HD 4890, na začátku ale má jako všichni ostatní referenční edici. ASUS se snažil o odlišení a tak kartu vybavil vlastním OC softwarem a možností regulovat napětí. Pokud jde o samotné balení, má ASUS svůj tradiční styl. Poměrně jednoduchý, ale účelný a efektní.

Uvnitř najdeme kromě samotné grafiky nějaké to příslušenství. ASUS bohužel nepřidal žádnou plnou hru, z rozšířeného příslušenství najdeme jen klasickou jeho koženou podložku pro myš. Jinak nechybí standardní příslušenství.
Podívejme se na grafiku HD 4890 od ASUSu podrobněji …

 

 
  • ASUS Radeon HD 4890 1GB – grafika

 

Víceméně vlastně koukáme na referenční Radeon HD 4890 1GB s novým ASUS polepem chladiče. Grafika jinak pochází z úvodní série, která je stejná pro všechny.

Dvoslotový referenční chladič jsme si již představili v minulé recenzi. Jen zopakuji, že se vlastně jedná o vylepšený chladič z HD 4870. V tomto případě má ale masivnější základnu posílenou další heatpipe navíc a také funkčnější řízení otáček. Celkově se tento referenční chladič vyznačuje velmi vysokou účinností, díky které drží teploty jádra RV790 opravdu nízko. V klidu je karta velmi tichá, v zátěži její hlučnost naroste, ale je průměrná. Celkově má HD 4890 poměrně zdařilé referenční chlazení.

Pod chladičem se skrývá jádro RV790 a 1GB paměti. Předělaná je napájecí část, kde je velký rozdíl proti HD 4770. Karta může mít 6+8pinové napájení. Referenční edice mají ale 6+6 napájení. To znamená, že dosáhnout na takt 1GHz není úplně jistotou, ale zdaleka to není vyloučeno.

ASUS má také u karty vlastní utilitu, která umožňuje regulovat i napětí a dosáhnout tak vyšších taktů, než je možné klasicky v Catalystech. Nicméně z mé zkušenosti je výsledek víceméně podobný. Naše testovací grafika se dokáže 1GHz přiblížit. Nejlepší stabilní výsledek byl 980MHz na jádře, ale o něco více nás potěšili paměti, protože s těmi se dalo jít z 3,9GHz až na fantastických 4,62GHz.

Celkově je HD 4890 od ASUSu povedenou a dobře udělanou grafikou. Nás dnes ale zajímá to, jak si vedou dva HD 4890 v CrossFire …

 
  • Testy

Testovat má smysl samozřejmě Crossfire jen ve vyšších rozlišeních a tak jsme tak učinili. Je nesmysl testovat v menším než 1920x1200, protože v nižším rozlišení nemá CrossFire ani SLI smysl.

I dnes připomenu takovou jednu věc. Na 60Hz LCD, které má většina z nás dnes doma, je vlastně víc než 60FPS nanic, protože monitor je vlastně ani nedokáže zobrazit. Hry tak mají ve většině případech lock na 60FPS a pokud nevíte, jak je odstranit, tak máte prostě 60FPS ať máte osazenu HD 4870 X2 nebo HD 4830 (když tedy ta těch 60FPS dá). Takže je vám vlastně cokoliv nad 60FPS stejně nanic. Nasadili jsme tak opravdu vysoké detaily a tam kde to hry umožňují, jsme nasadili plné 8AA, které se dnes ve hrách využívá. Pokud grafiky zvládnou 4AA není důvod, proč nezkusit 8AA. Protože 8 je víc než 4 je to náročnější nastavení a tudíž se uvidí, která grafika je silnější. Samozřejmě v ovladačích grafik lze kartám vnutit i náročnější, dokonce až 24-48xAA, ale tyto stupně už se běžně nepoužívají. 8AA je taková současná běžná hladina. Pokud to grafiky nezvládnou, používá se 4AA. Osobně hraji co to dá, tedy FullAA fullAF, co hra nabízí.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 
Model
Zapůjčil
Procesor
AMD Phenom II X4 940 3,0GHz
AMD-logo
Chlazení
Ninja Scythe revB
 
Základní deska
Gigabyte AMD790FX DQ6
RAM
2x2GB 1066MHz DDR2
 
Grafická karta
 
Pevný disk
Western Digital Raptor
74GB 10 000ot/min
WD-HDD-ikonka
western-digital-logo
Zdroj
Thermaltake Toughpower 750W
 
Skříň
Gigabyte 3DAurora370
GB-Aurora-ikonka
gigabyte-logo
Zvuková Karta
ASUS Xonar DX
ASUS-Xonar-DX
asus-logo
Operační systém
Windows Vista Ultimate x64
vista_logo
microsoft_logo

Testy jsou náročné proto, že máme připraven ještě test CrossFire HD 4890 pro srovnání s HD 4870 X2 a GTX 295 i jednou HD 4890. Takže chceme udržet stejné testovací podmínky. A teď pojďme na testy samotné.

 
  • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL)
Jediná OpenGL záležitost. Testujeme přímo v samotné hře 2 minutový usek. V tabulce je průměrná hodnota FPS, kolem které se hladina FPS nejčastěji pohybují. Není možné, aby hra dosahovala slušných průměrných FPS nad 40-60 a přitom se cukala. Nižší FPS vyvažují zase vyšší a průměr je uprostřed.

Grafikám jsme naložili, co to dalo. 8AA/16AF a plné detaily.

 
  • Fallout 3 (DX9)
Fallout 3 na maximum je vizuálně působivá, ale také dost náročná hra.

Zde nás omezení 60Hz LCD trápit zdaleka nemusí, protože se s většinou karet k 60FPS nepřiblížíme, tedy pokud nemáme nějaké to duální řešení ...

 
  • S.T.A.L.K.E.R. : Clear Sky (DX10)
Vizuálně i atmosférou působivá, ale také pekelně náročná záležitost. Se 40FPS mají jednojádrové grafiky problémy i ve 22“ rozlišení.

U ATI by ale mohly být o něco lepší, protože zvládá DX10.1, který do hry přinesl patch a díky němuž je pod AA výkon zhruba o 10% lepší. Jenže s AA hru radši netestujeme. A podmínky musí být stejné pro všechny i NVIDIA grafiky, které DX10.1 neumí.

 
  • Tom Clancy´s H.A.W.X. (DX10)
Nová, technicky velice dobře zpracovaná hra. Obsahuje i DX10.1 rozšíření, který zhruba o 10% zvyšuje výkon ATI grafik pod AA. Testujeme ale kvůli absenci DX10.1 na NVIDIA grafikách jen v obyčejném DX10.0.


 
  • F.E.A.R. 2: Project Origin (DX9)
Sice hra, která vyšla až letos, ale technologicky poměrně dost stará záležitost, takžke současným grafikám nedělá problémy ani v maximálních detailech – 8AA/16AF žádný problém ani 1920x1200 a dokonce ani u 2560x1600.

 
  • World in Conflict (DX10)
Brutálně náročné RTS svědčí grafikám NVIDIA.

 
  • Race Driver GRID (DX9)
Parádní závodní záležitost je zase proti předchozí hře, doménou grafik ATI.

Maximální detaily včetně 8AA/16AF, dělají grafikám NVIDIA zjevně velké potíže, nicméně s tímto nastavením si 40FPS+ užijete i s HD 4870 512MB na 30“ LCD! Fantastický výsledek.

 
  • Crysis Warhead (DX10)
Jen s lehkým AA/AF v maximálních (Insane) detailech je hra opravdu hodně náročná. U Crysis stačí k bezproblémové hratelnosti alespoň 25FPS+.

Jenže jednojádrové grafiky nemají dost výkonu ani na 1680x1050 v tomto náročném nastavení.

 
  • CrossFireX ATI Radeon HD 4890

 

V dnešním testu má samozřejmě smysl testovat jen v nejvyšších rozlišeních a detailech. Je nesmysl si pořizovat CrossFire pro menší rozlišení než HD 1920x1200. Konkurencí k dvěma HD 4890 v CrossFire je duální HD 4870 X2 a konkurenční GTX 295.

Poměrně dost nás překvapilo, že HD 4890 CrossFire funguje velmi dobře a ve většině her na které můžete narazit. Ovladače CrossFire jsou na tom dnes opravdu dobře. Stejně tak docela dobře narůstá s druhou HD 4890 výkon. Jsou hry, kde je to proti jedné HD 4890 skutečně téměř 100%! Na druhou stanu i duální HD 4870 X2 a GTX 295 dnes nabízejí tolik výkonu, že neočekáváme od HD 4890 v CF nějaký větší přínos do her … (PS: u GTX 295 kazí průměr nefunkčnost SLI v některých nových hrách, kornkténě u testovaného HAWX) 

Přesto je výkon HD 4890 v CrossFire znatelně vyšší. V průměru v našich hrách je to o téměř 15% vůči HD 4870 X2 a +/- stejně proti GTX 295. Potencionálně by tak duální grafická karta HD 4890 X2 byla se slušným náskokem nejvýkonnější grafikou na světě.

Asi největší překážkou se zdají být provozní vlastnosti. Jenže podle našich výsledků se nám nezdá, že by největší překážkou v tom, proč HD 4890 X2 nevyjde, byly právě provozní vlastnosti. Spotřeba dvou HD 4890 v zátěži není zase o tolik vyšší a se spotřebou v klidu lze výrazně pracovat. Třeba jednoduše jednu HD 4890 vypnout v klidu a hned to není se spotřebou v klidu špatné.

Pořídit dvě HD 4890 nebo nepořídit? Z čistě výkonového hlediska je spojení dvou HD 4890 lepší než HD 4870 X2 i GTX 295. Cena je ale trochu rozdílná. Nejhorší poměr cena má GTX 295, která je hodně drahá a prodává se dnes kolem 12 000 korun. Za tu samou cenu můžete mít dvě HD 4890 s výkonem výrazně vyšším a poměr cena-výkon je tak o dost lepší. Jenže HD 4870 X2 stojí o nezanedbatelné 2000 korun méně, což z ní dělá ještě lepší volbu. I přesto, že výkonově nemá samostatný HD 4890 na duální řešení v testech, jeho cena je pouze 6000 korun a tak v poměru cena-výkon jasně vítězí.
  • Závěr a hodnocení

ATI CrossFire dnes funguje opravdu velmi dobře a spojení dvou HD 4890 ukazuje svou sílu. 15% proti HD 4870 X2 je dost na to, aby mělo smysl HD 4890 X2 vydat. Stejně tak spotřeba ani vyšší cena nejsou tak velkou překážkou, jak se mnozí domnívají. HD 4890 X2 se dvěma jádry RV790 ale na 99,9% nevyjde. A to z prostého důvodu, za 4 měsíce pravděpodobně budeme mít na trhu už HD 5000 s DX11. Prostě na vydání HD 4890 X2 už není čas.

Pokud si chcete dvě HD 4890 do CrossFire pořídit, pak bych k tomu řekl asi tolik, že v tom nevidím moc smysl. Po stránce výkonové je sice HD 4870 X2 slabší, ale na všechno dnes vlastně plně dostačuje. Ze současných duálních řešení je jednoznačně nejlepší volbou. Lze jej chladit tiše, stojí zajímavých 9500-10 000 korun. A je rozhodně lepší volba z provozních vlastností – hluk a teplo, než jsou dvě samostatné grafiky. O GTX 295 nemá dnes smysl uvažovat, stávající sendvič verze končí a NVIDIA připravuje na květen GTX 295 na jednom PCB ala HD 4870 X2. Z hlediska ceny a výkonu se ale nic nezmění, jen to půjde chladit konvečně tiše, což je asi největší kámen úrazu současné verze. Tedy kromě vysoké ceny a stále špatného fungování SLI při zapojení více monitorů. CrossFire s více monitory problémy nemá.

Pokud jde o HD 4890 od společnosti ASUS, jedná se o referenční grafiku se vším všudy. ASUS přidal vlastní software pro OC, umožňující i změnu napětí, což má za následek slušné OC možnosti, což je ale u HD 4890 poměrně normální. ASUS má již také TOP verzi HD 4890, která má v základu vyšší takty, takže se nemusíte někteří s OC obtěžovat.

Za zapůjčení grafiky děkujeme společnosti ASUS

 

 


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:29:41
avatar
dobře že to ATi nevydala... těm, co trochu ví o situaci GTX 295 proti HD 4870 X2 prostě musí dojít že HD 4890 X2 by prostě byla královna grafik ;-) i bez toho aby viděli testy
ale zajímal by mě výkon GTX275 do SLI by taky bylo zajímavý
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:40:44
avatar
V mnoha testech GTX 275 porážela ve hrách HD 4890 průměrně o 5%, protože má hodně blízko k výkonu GTX 280.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 14:04:42
avatar
já bych prostě neřešil co je lepší ..jestli ATi bo nVidia.. ani kdyby nvidia byla lepší tak fanatik koupí atinu..to samé na naopak
1=1 ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 03:30:29
avatar
V mnoha testech porazila o 5% HD 4890 i GTX 275 .... opravdu bych netvrdil, že GTX 275 je výkonější .... HD 4890 a GTX 275 jsou zcela srovnatelné .... 5% tam 5% tuhle
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:53:51
avatar
zajímavý test mají na Xbitlabs a protože víme že SLI dvou GTX 285 určitě SLI GTX 275 nepřekoná, tak podle tamního testu je CF HD 4890 na tom opravdu hodně dobře ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 17:34:06
avatar
mmnt GTX 285 ve SLI sou horší jako GTX 275 jo ?
víš tak ..pokud je na tom GTX 275 k GTX 295 stejně jak HD 4890 k HD 4870 X2 tak by mohl někdo suprovej udělat test pouze GTX 275 v SLI + GTX 295 u nVidie, a HD 4890 v CF + HD 4870 X2 u ATi.. bylo by zajímavý koukat na výsledky
třeba by bylo hezké sledovat jakej by byl výkon v takovém World in conflict.. je to ,,nvidia,, hra, a i HD 4890 v CF nedá GTX 295, takže by teoreticky GTX 275 ve SLI mohl bejt hezkej výkon
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 18:30:11
avatar
sem se upsal ... jasně že GTX 275 SLI nebude lepší než GTX 285 ... jinak vše co chceš vědět o tomto souboji máš v tomto testu http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gtx285sli-hd4890cf.html
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 21:00:26
avatar
koukal sem na to
docela mazec jak ten výkon nvidie klesá v 1920x1200 a 2560x1600 užasný
ale stejně si myslím že 1280x1024 a 1680x1050 sou rozvnitunější násobně více jak ty předešlé, takže k čemu kupovat dvě GTX 285 nebo dvě HD 4890 to aby ti lidi začali hrát na uranu 238 a chladili dusíkem, když stačí taková HD 4870 nebo GTX260214SP většinou na high ve všem .. každej normální člověk dokáže snížit detaily, a kdo ne tak ať vyhazuje penízky mno..
btw: diky za info
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:46:46
avatar
Zkratka 4890X2 = OC 4870X2 ,nic vic,nic min, cili co jineho cekat. Karta jako takova by nemela smysl.A provozni vlastnosti (highend nehighend) jsou opravdu strasne.
Jinak test hodne slabej,testovat hry pri 15-20 fps je vylozene blbost a o zarazeni H.A.W.X. lze jen polemizovat..
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 21:26:00
avatar
Mnho ak mi das HD4870 na 950 MHz s tym chladenim co ma HD4890 donesiem ti sampus
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 12:40:47
avatar
HAWX maji v testech i napr. na EHW. Proc ho nezaradit, protoze neumi karty Nv DX10.1? Tak to bysme casem mohli skoncit tak ze nebudem tetovat nove hry
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 14:36:19
avatar
Testujeme jej pro ATI i NV na DX10.0 (alespoň na DDWorldu)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 16:15:47
avatar
a proc ne pod ati s dx10.1?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 17:23:22
avatar
Protože testujeme karty ve stejných podmínkách pro všechny .... na tom si zakládáme od začátku testování
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:50:53
avatar
kacicka je sice fajn, ale je to len doplnok, takze sa priamo na nu zameriavat, alebo ju tlacit do kazdeho zaberu je podla mna trochu prehnane. viem, ma vela privrzencov, ale ked ju budu vidiet moc casto, tak si na nu zvyknu, co potom [proste menej kacicky...]
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 17:10:54
avatar
Jak ty říkáš, že Rockduck je na každé fotce, je mi celkem jedno, protože tohle chlazení bylo viděno už tolikrát....
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 17:28:29
avatar
aj ked ati ma nato aby spravil naj kartu na svete ako to spravila nv s gtx 295 tak vidno ze ati to moc netrapi ci su alebo niesu BEST
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 17:37:59
avatar
dá se to taky říct..ale je to jen úvaha
buď to nechtěj a přijde jim to zbytečný..a nebo chtěj ale nemaj na to prostředky..navíc sis mohl přečíst že HD 4890 X2 by byla neprodejná grafika, při příchodu DX11 generace ..
takže zbytečnej výdaj
ať si šetří na HD 5000+ X2 ;-) to budou zase muset rozbít pár set .. tisíc prasátek
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 11:38:48
avatar
Tak ono i logicky. Proč valit prachy do do HD 4890 X2, když by se to stejně stihlo těsně před uvedením HD 5xxx, když ta pravděpodobně stejně přebere roli nejvýkonnější karty na světě. A když ne, tak už určitě už teď pracují na HD 5xxx X2, která určitě bude nejvýkonnější grafárnou na světě.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 14:03:03
avatar
... mno já doufám že se G300 u nVidie povede...a bude to hodně hezkej souboj, sice bych přál víc nvidii...ale kdyby nvidia nebo ati hodně utekla svému protějšímu, tak by sme pak kupovali jedny karty, a nebyly by testy, recenze, pořád jenom ,,A tady máme další povedený kousek jd firmy ___, tak se koukneme s kým muže soupeřit ? á ..tak s nikým nevadí ,, prostě mno
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - grafiky 2009-04-23 18:51:31
avatar
Dost mi v grafu chybějí karty jako ATI HD 4850 a NV GTS 250.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 19:08:21
avatar
tohle není test nižšího mainstreamu
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 20:49:31
avatar
tak tak...tyhle grafiky byly testovány dávno... a už víme že sou ve stejné cenové relaci stejně vyrovnané... k čemu chceš v grafu 3x horší karty ?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 21:03:49
avatar
Nějak nikde v článku nevidím žádnou informaci o použitých ovladačích.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 21:18:16
avatar
použity byly aktuální před týdnem a něco, kdy se to testovalo ...
NoXiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 21:17:37

docela zajimavy by byl vykon po pretaktovani
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 22:04:01
avatar
tak si představ o 10% vyšší výkon a proto že je to cross bo sli tak cca 20% mno..;-) prostě masakr
CZ_viper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon karet 2009-04-24 09:04:09

Toto je snad jediný web, na kterém je GTX295 slabší než HD4870X2. Ale asi to bude tím, že se tu vybírají hry, které sedí AMD/ATI a navíc se tam prskne jedna, na které nefunguje SLI.
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 09:44:38
avatar
Spis to je pouzitim 8xAA, kde je nVidia slabsi. s tim HAWX je to trapnost, uz pri testu GTX295 se dalo funkcniho SLI dosahnout prejmenovanim sposteciho souboru a s dnesnimi ovladaci to uz jede v pohode i bez toho. Tady se ale budeme setkavat s timhle zkreslenym vysledkem jeste rok
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 10:15:02

dufajme, ze DD sa toho chyti a test teda prerobi..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 14:17:21
avatar
nejede a soubory nepřejmenováváme, nevidím důvod. Obě karty mají stejné podmínky a hry ve stejném stavu - originálním stavu.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 15:40:46
avatar
pokud vím tak tato hra je při vynuceném SLI značně nestabilní
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 10:15:27

skus dat namet ake hry testovat a mozno zmenia vyber hier..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 10:59:51
avatar
Ne, nevybírají se hry, které sedí AMD-ATI, vybírají se hry, které jsou dobré a HAWX je výborná hra.

Co se týká celkového výkonu ovlivňuje to nefunkčnost SLI, jinak je GTX 295 srovnatelná s HD 4870 X2 a zdaleka není DDWorld jediný web kde to ve vysokém rolišení a detailech takhel vychází ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 13:59:20
avatar
už dlouho je známo že nvidia má v 8X AA horší výsledky..nevím na co si stěžujete
navíc hry sou vybírány dle toho jak sou dobré, a dle toho jak si DD myslí ( možná má přesné info ) že se nejvíce hrají..každopádně by fakt bylo lepší dát místo 6 her ...v kterých sou GRID a HAWX spíš ATI hry třeba 12 ...
i když je pravda že kvalitních her ubívá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 03:35:53
avatar
Většinu současných her ani nemá smysl testovat, když tam lítá FPS i ve vysokých nastaveích přes 100 ... na 60Hz LCD se neámá smysl o 100FPS zbavit, stejně ti je nezobrazí (9/10 her má navíc Lock na 60FPS, který vypínáme, jinak bychom vlastn nemohli měřit rozdíly, žádné by mězi grafikami za 3000 a za 10000 vlastně v mnoha hrách nebyly)

většina her nestojí za nic, vybírám proto jen ty, které sám jako hráč hraju a vím že za něco stojí ... odmítám testovat špatné hry ...

S výběrem současných her jsem spokojen, uměl bych si tam představit ještě dvě, uvidíme jak na tom budou novinky, které se na nás v nejbližší době chystají ...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 11:52:41

dobre a spatne je relativne. Preco by sa nemohli testovat hry, ktore 80% hracov hra, ale tebe sa pre nieco nepacia, tak ich odmietas testovat. To nieje moc objektivne testovanie potom. "Novinar" nemoze povedat, ze "většina her nestojí za nic" to je hlupost. Napr. Left for dead som hral asi 10 minut, ale kamarat to hral niekolko krat cele. Ze sa to mne nepaci, 300 dalsim ludom sa to moze. Ako novinar musis testovat co sa paci ludom, nie co sa paci tebe.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 09:39:22
avatar
Zajimava simulace. Vazne se mi clanek dost libil.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 09:59:41
avatar
vsetko je pekne ale az teraz mi je jasne preco 4890X2 model nikdy nebude ...
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 22:06:28
avatar
Co si budem povídat.Invidia 275 je vykonnější než Ati 4890.Tohle je moje zkušenost a realita.Opravdu je ten výkon navíc znát u 275.
Neznámý  2009-04-24 22:23:36

Stejně záleží na hře a grafickém nastavení.S tvým rozlišením a detailech to realita být může.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 01:22:35

Cely je to polozeny takhle - v normalnich nastavenich beznych u single karty je GTX275 lepsi, v narocnejsich a s 8xAA je lepsi HD4890 - zalezi co preerujes. Pokud budeme brat bezna nastaveni je GTX275 lepsi a to je realita. Tezko si budes k 30" porizovat sinle grafiku ze.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 03:27:38
avatar
Celý je to položený takhle: pokud jde o herní výkon je HD 4890 s GTX 275 naprosto vyrovnaná .... obecně v nižších rozlišeních je GTX 275 jakoby výkonější, ale k ničemu když máě FPS přes 100, v běžných náročnějších nasatveních plnohodnotně využívající grafiky je časato HD 4890 o něco lepší ... to je realita
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 12:14:39

Jakoby vykonejsi? To je tak zhruba jako co?... Tohle je lolka, pises prakticky to same co ja, ale umis to podat svym osobitym stylem...

100FPS bude dobre k tomu, ze i kdyz je FPS lock, tak bude hra plynulejsi, protoze bude dochazet mene k situacim, kdy FPS poklesnou pod hratelnou urovne, to ze ti to LCD nezobrazi s tim proste nesouvisi - idealni stav: hra jede stale na 60FPS plynule. GTX275 je v soucasnosti mirne lepsi volba pro normalni herni nastaveni, pokud preferujes 8xAA ber HD4890, to je realita. Tvoje oduvodneni proc tyhle grafiky honit na 8xAA mi prijde scestne. Chapu proc to nekdo chce, z vizualniho hlediska, z pocitu, ze mu to jede full - to beru, ale oduvodneni, ze pokud ta grafika to da pres 60FPS, tak to nema smysl, zasadne nesouhlasim. Smysl to ma z duvodu plynulosti hry. Testy, kde se vysledky pohybuji v radu do 20FPS jsou pro me absolutne k nicemu. Uz jsme to nekolikrat resily a prijde mi, ze jsi hodne nevstricny k nazorum, ktere te nejakym zpusobem jakoby kritizuji. Ale ona kritika nemusi byt vzdy spatna, nekdy muze pomoci.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 15:28:05

na gtx275 navyse ide aj physX, a ma mensiu idle spotrebu.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 19:11:37

Tak je zase o 250 Kc drazsi i kdyz to v tyhle cenovy urovni nehraje az takovou roli.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 03:37:27
avatar
a jak hodně si HD 4890 testoval? a zajímají mě hlavně hry (9/10) u kterých je normálně 60FPS lock, jak moc je tam ten domnělý výkon GTX 275 navíc znát ...
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 23:41:42
avatar
OT: Jinak, kdyz jsme u tech her, co takhle testnout GTA4...myslim tim spis procesorový test nez graficky...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 03:28:47
avatar
z pohledu grafiky bezvýznamný test, navíc hra je to poměrně nudná ....
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 12:47:21
avatar
to ze te nebavi neznamena ze je nudna. Zvlastni ze to rika clovek ktery hraje zavodni a akcni hry, coz je v GTA super zpracováno. Kéž by bylo více takhle obrovských propracovaných a nudných her
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 13:09:47
avatar
máš naprostou pravdu
jinak mezi náročné a dobře zpracované hry se dostal i Empire total war
myslím že grafikám dává dost zabrat max.nastavení
v low je to totiž šileně nepovedená hra bez detailů..teda bylo tomu tak u dema
jinak sem to hrál jen u přátel na high mno
jinak DD pořád nechápu proč je u těch her lock na FPS 60 ?.. to jako že fps 60+ už je zbytečností ..a aby to nezvíhodňovalo tak se to omezilo nebo jak ? nechapu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 14:37:54
avatar
kvůli konzolím a kvůli LCD prostě 9/10 her má lock na 60FPS a víc ani ťuk většina z her co testujeme ten lock má a vypínáme ho úpravou INI souboru .... abychom vůbec něco naměřili ...
Orbb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Věty 2009-04-26 13:24:36
avatar
Nelíbí se mi že zde čtu úplně ty samé fráze (u her) jako u testu GTX295 a HD4870 X2...
marek1036 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nedomyšlenost 2009-04-28 19:41:49

když už sem dám 4890 CF tak snad aji konkurenci v podobe 2x gtx260 nebo 2x gtx275 je to fakt utržene z řetězu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!