ATI Radeon HD 3870 X2 oficiálně – R680 v testech
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 28 leden 2008

 

 

 

  • ATI Radeon HD 3870 X2 oficiálně - R680 v testech

Na nový ATI Radeon HD 3870 X2 alias R680, jsme čekali se zvědavostí. Tato karta nám totiž ukazuje cestu, kterou se vydají výkonné grafické karty další generace. Končí doba, kdy na high-endových kartách trůnil jeden obří čip. Výroba těchto čipů totiž začíná narážet na problém s cenou, výrobou i provozními vlastnostmi. Před nedávnem oba výrobci svorně prohlásili, že další cestou jsou vícejádrové grafické karty. Na tento princip se ale již výrobci delší dobu připravují. Až zde totiž najdou skutečně běžné upotřebení systémy spojení více grafických karet ATI CrossFire a Nvidia SLI.

hd-3870-x2-2

ATI Radeon HD 3870X2 je první grafickou kartou, která má přinést skutečnou funkčnost konceptu duálních karet a má také naději na masivní rozšíření, než jakákoli duální karta před ní. Mnohé recenze jsou již venku a tak se pojďme podívat nato, zda se to HD 3870 X2 zdařilo ...

  • ATI Radeon HD 3870 X2 - Karta

Nejprve si ale podrobně představme kartu samotnou. Konstrukce dvou čipů na jediném PCB si žádá své. Přesto není duální Radeon delší, než PCB 8800GTX a Ultra. Všechny mají 10,5 palce. Samozřejmě je PCB duálního Radeonu mnohem složitější než běžné HD3870.

hd-3870-x2-1

HD3870X2 má PCB složené z 12ti vrstev, zatímco PCB běžné HD3870 jen z 8. HD3870 nese dva plnohodnotné čipy RV670, které jsou v jejím případě navíc taktovány na 825MHZ, což je dokonce více, než základní takt RV670 na běžné HD3870. Tam tiká stejné jádro jen na 775MHz. Rozdíl je ale v použitých pamětech. Na duální ATI HD3870X2 má každé jádro k dispozici 256bit sběrnici a 512MB paměti. Ty jsou ale formátu DDR3 a tikají na 1,8GHz. Standardní HD3870 má 512MB GDDR4 na 2,25GHz.

hd3870-x2-2

Ten velký čip uprostřed mezi jádry RV670 je PCIe můstek. Čip který se stará o to, aby to ve všech základních deskách správně fungovalo. Duální karty totiž v minulosti měly problémy s funkčností, protože mnohé základní desky nedokázaly pochopit, proč jim do jednoho slotu dáváte ty grafiky dvě. Tento můstek by se měl postarat o bezproblémovou funkčnost. Rozděluje 48 PCIe linek. Bohužel se jedná o formát PCIex16 1.1 a nikoli nejnovější 2.0. Navíc linky jsou pro každé jádro omezeny. Ke každému jádru jich vede 16 a zbylých 16 slouží k přenosu dat mezi kartou a základní deskou. To je tedy nevýhoda dvoučipové grafické karty, kdy se musí dělit o kapacitu sběrnice. Nakolik to ovlivňuje výkon, si netroufám odhadovat. Napájecí obvody na kartě jsou samozřejmě mnohem složitější než na běžné jednočipové grafice. Přítomny jsou samozřejmě dva napájecí konektory. Přeci jen si dvě jádra a 1GB paměti žádají své.

hd-3870-x2-4

Chlazení karty je zajímavé. Musí být samozřejmě navrženo tak, aby chladilo dva čipy. U ATI si s referenčním chlazením ale dlouho hlavu nelámali. Prostě upravili chlazení HD2900XT pro dva čipy. Výsledkem je standardní konstrukce, kdy jedno jádro chladí hliníkový pasiv a druhé měděný, přesto je hnán vzduch braný ze skříně pomocí ventilátoru a veden je přímo ven z prostoru skříně. Jak to bude účinné a tiché je otázka.

hd-3870-x2-3

Víme ale ještě minimálně o dvou druzích chladičů na HD3870X2. Jeden používá firma ASUS, která vsadila na duální ventilátory a další firma používá zajímavou konstrukci ala zalman. Velmi efektní chlazením má HD3870X2 v provedení společnosti Gecube.

 Cena nového Radeonu HD3870X2 se pohybuje mezi 400-449 dolary, což není špatná nabídka. V našich obchodech cena nového Radeonu startuje na velmi zajímavých 9000 korunách s DPH. Za tuhle cenu neseženeme ani dvě HD3870 do CrossFire. Nejblíže ceně nového duálního Radeonu je Nvidie GF8800GTS 512MB, která se prodává za ceny kolem 7000-8000 korun. Za SLI a CF grafické systémy dáme dnes následující částky: Za dva HD3850 512MB dáme přibližně 8600-9000 korun (4500 kus). Dva HD3870 512MB stojí 10 000 - 11 000 korun s DPH. Dvě GF8800GT nás vyjdou na cca 11 000 - 12 500 korun a dvě GF8800GTS 512MB vyjdou na 14 000 - 16 000 korun. A jak si vede duální Radeon HD 3870 X2? Podívejme se na testy ...

 

 

 

  • ATI Radeon HD 3870 X2 v testech

Ovladače jsou to, na čem bude výkon duálních karet a systému CrossFire či SLI stát a padat. Problém u HD 3870 X2 je ten, že de facto stále nejsou hotové ovladače a většina serverů tak kartu testovala s betaverzí ovladačů pro HD 3870 X2 a nebo ATI Catalyst 8.1. I přesto si nová HD3870X2 nevede vůbec špatně.

ut3

Začneme u UT3. Tento test není testem jen této hry. Všichni dobře víte, že na UT3 herním enginu je vystavena řada nových her a další se plánuje. Je to aktuálně nejpoužívanější herní engine, takže dobrý výkon v něm je důležitý a lze říci, že výsledky v UT3 jsou výsledky i v dalších hrách, jako je třeba BIOSHOCK, Medal of Honor Airborne, Gears of Wars atd. A výkon HD3870X2 je fantastický. Všechny jednojádrové karty nechává daleko za sebou a dražší dvojici 8800GT SLI nechává jen lehký náskok.

bioshock 

Ověřme si to na BisShocku, který má modifikovaný engine UT3. Žádný pochyb o tom, že v těchto enginech se ATI skutečně daří. Ve vyšším rozlišení překoná i dvojici 8800GT v SLI.

cod4

Call of Duty 4 je oblíbená hra a ani zde není výkon HD3870X2 vůbec špatný. 8800GT SLI ale trochu uniká, nicméně před ostatními kartami má HD3870X2 obrovský náskok.

crysis

V crysis už to zase tak slavné není. Přesto i zde vítězí před jednojádrovými grafikami. Problém ovšem nastává v Test Drive Unlimited. Zde Duální HD3870 X2 zdá se nefunguje.

tdu

V oblivionu záleží na rozlišení, se stoupajícím rozlišením duální Radeon ostatním uteče.

oblivion

Duální HD3870X2 funguje i ve Stalkeru celkem dobře, ale náskok není tak velký.

stalker

V zaklínači ale zase HD3870X2 funguje velmi dobře a ani dražší kombo dvou 8800GT v SLI není tak daleko.

witcher

Lze tedy s jistotou říci, že i se stávající stále ještě nedoladěnou verzí ovladačů HD3870X2 funguje velmi dobře.

 

 

 

  • ATI Radeon HD 3870 X2 - provozní vlastnosti a Závěr

Již tedy známe výkon nové duální karty ATI a jak je na tom s hlučností a spotřebou? Zahraniční recenzenti se nějak nemohou dohodnout, zda je karta hlučná nebo ne. Pokud bychom měli brát výsledky v následujícím grafu:

hluk

Pak je HD3870X2 celkem tichá, tedy není hlučnější než stávající běžné karty. Někteří recenzenti ale říkají něco jiného. Více však budu moci povědět, až kartu dostanu na testy.

teploty

Teploty duální HD3870X2 jsou ale velmi nízké, takže by to s tou hlučností chladiče nemuselo být až tak zlé.  

spotreba  

 A jak je na tom spotřeba? No, nízká není. Na druhou stranu ve 2D je velmi dobrá. Není vyšší než u GF8800GTX a je jen o málo vyšší než u 8800GTS 512MB. ATI má zkrátka ve 2D dnešní karty velmi úsporné. Ve 3D to ale dokáží pořádně rozbalit. Přesto je spotřeba duální HD 3870 X2 celkem slušná. Je podobná spotřebě GF8800Ultra. Dvě HD3870 v CF i dvě 8800GT v SLI navíc zcela určitě spotřebují více.

  • Závěr a hodnocení

Jak tedy zhodnotit duální HD3870 X2? Jednoduše. Ono to opravdu funguje - tedy ono to mnohem více funguje, než nefunguje! A to je významná změna proti duálním kartám z minulosti. A dokonce to u HD3870X2 funguje tak, že je bez debat nejvýkonnější grafickou kartou vůbec. Překonává o desítky procent GF8800Ultra! A to na grafickou kartu za startovní cenu pod 10 000 korun není vůbec špatné. Duální Radeon HD3870 X2 ukazuje, že je života schopným duálním řešením plně konkurující jakékoliv jednojádrové kartě. Jeho výkon zejména ve vyšších rozlišeních je fantastický. I výkon proti dvěma kartám v CF nebo SLI je velmi dobrý. Nevýhodou HD3870X2 zůstává to, když CrossFire v dané hře nefunguje, protože pak je výkon HD3870X2 nízký, a tedy výkon v dané aplikaci stojí a padá s ovladači.

hd-3870-x2-2

HD 3870 X2 je nejvýkonnější grafickou kartou na světě, protože ve většině her funguje velmi dobře a lépe než jakákoli jednojádrová konkurence. Díky tomu se po delší době mění pozice výrobce nejvýkonnější grafické karty na trhu. Nvidia je poražena a ATI usedá na pozici technologického i výkonnostního leadera trhu. Má nejen plně funkční duální řešení, ale hlavně takové, které minimalizuje nevýhody duálního řešení na minimum. Hlavně je ale cenově velmi přijatelné a výkonově lepší, než cokoli, co tu s jedním jádrem kdy bylo. Hlavní úkol tu před ATI ale stále je - neustálý vývoj a zdokonalování ovladačů.

Testy, recenze HD 3870 X2 a zdroje dat:

Na původní recenzi DDWorldu se podíváme buď ke konci tohoto týdne, nebo začátkem příštího.

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lester [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 12:47:52
avatar
Citace:
Nvidia je poražena a ATI usedá na pozici technologického i výkonnostního leadera trhu


No s tim vyrokem bych trochu brzdil. Je sice pravdivy ale mozna i docasny, protoze se na trhu jeste poradne neukazala karta od nvidie.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 12:55:43
avatar
Ta mozna vykonejsi bude, ale taky to bude hroznej moloch za hroznou cenu... ikdyz, to co ted Nvidia predvadi, to je taky hezkej cirkus.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 13:13:46
avatar
je už na trhu? to je jako když jsme věřili po vydání 8800GTX že ATI vydá R600 která bude výkonější a říkali jsme tyk že je to dočasné ;) ... dočasné je vždycky všechno, momentálně je ta věta ale pravdivá ... to samé jsme ovšem svého času tvrdili třeba o GF4200TI, 5900FX, ATI X850XT, X1950XTX, GF8800GTX atd. všechno je vždy jen na chvíli, tak to těm kartám přejme

určitě to budeme s vydáním nových karet zase přehodnocovat ;)
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - for dd: 2008-01-28 13:06:04

Před vánoci si nám sliboval recenzi 4x 3870 v crossfireX bude někdy?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 13:11:23
avatar
jo bude, až to bude fungovat. ATI slibovala ovladače už před vánoci, bohužel quadcrossfire stále nefungovalo, mám domluvenu zápůjčku té Spider sestavy až budou ovladače, do té doby to jaksi nemá cenu testovat
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 13:10:30

1. prebrata recenzia z tom's hardware ...ale preco je tak zle prelozena?
2. som sklamany pouzitim CF (dvojnasobna cena, 40% narast vykonu), ktore je pri pouziti na jednej karte povazovane za krok spat
3. tesim sa na test. kedy bude?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 13:24:08
avatar
cizí testy nikdy nepřekládám, jen velmi volně interpretuji. Dělám totiž celkový pohled z výsledků vícero webů. Grafy jsou většinou z anandtechu, který považuji za stále nejlepší web v oboru, tomshardware který se sice zhoršil ale stále patří ke špičce a taky tweaktown který testuje také zajímavým způsobem. Testy ale rozhodně nepřekládám ani celé nepřebírám, jednak se to nesmí a ejdnak je to škoda, dkyž můžu využít informace všech magazínů a udělat ucelený pohled. Navíc tohle je vždy jen takové preview, enchci zacházet do detailů, na to mám vlastní recenze, které připravujeme.

s tím CF je to celkem zajímavé, ale na HD3870X2 funguje velmi dobře, lépe než CF 3870. Ten přínos je v závilosti na hře, ovladače ATI stále vyvíjí většina těch webů netestovala s hotovými, protože nejsou ... ale s podobným se bude prát i Nvidia. U její duální GF9800GX2 nečekám, že by výkon byl větší než SLI 8800GT, protože na 9800GX2 jsou ta jádra i paměti dost utaženy na taktech. Cena ale zatím co vím jasně hovoří pro 3870X2, je levnější než většina smysluplných CF či SLI.

Test bude jakmile dostaneme kartu na test, stále ji nemám a to jsem se snažil co to šlo ... nicméně snad tento týden dorazí test tedy nejdříve v pátek, ale spíše až příští týden. Zatím testím CF a SLI karet co máme
Mirbx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jaktože jsou ty spotřeby tak n 2008-01-29 20:31:43
avatar
Vysvětlil byste mi někdo tu spotřebu? Jaktože tam jsou tak malá čísla?
Moje PC bez monitoru bere v klidu 165W a v zátěži není problém 315W!?
Děkuji.
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pěkně ati, pěkně... 2008-01-28 14:01:42

Tahle karta se jim povedla. Sice vykon by mohl byt na novy high-end vyssi (oproti ultre nic moc), ale - spotreba ve 2D dobra, pravdepodobne ticha, chladna, jednoslotova a za vybornou cenu. Dokud tady nebude nic poradneho (9800GX2 nemyslim), je to dobra volba pro ty, co posilhavaji po necem silnem a jedou zatim na starych kartach.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 14:39:04
avatar
Souhlas az na to, ze neni jednoslotova
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jackin - pěkně ati, pěkně... 2008-01-28 14:42:44
avatar
"Tahle karta se jim povedla. Sice vykon by mohl byt na novy high-end vyssi (oproti ultre nic moc)" nárust výkonu oproti 8800ULTRA je 40% to se ti zdá málo?když vyšla GTX tak byla o 30-40%výkonější jako X1950XTX a všeci nad GTX onanovali pač to byla bomba karta.7900GTX ztrácela na X1950XTX 10-20% a nikomu to nevadilo a všeci vychvalovali novou nadupanou kartu od ati.na to že HD3870X2 je jen půl generací odvozenou od R600 tak ten výkon je až euvěřitelný.kdyby už takto nebo jen o 20% méně byla výkoná HD2900XT tak ati by byla dnes o světelné roky dále.SUper karta už se těším až mi příjde domů..
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:06:26

Ty Budy, ty jsi HW masochysta, kdyť jsi nedávko říkal, že máš HD3870CF a teď chceš tohle...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 14:56:31
avatar
mno jen jednu a to Asus HD3870 druhá byla zapůjčena od spolužáka.Asusku zítra posílám zpět do obchodu.mám nárok na vrácení peněz do 14dnů tak proč toho nevyužít .Hold HD3870X2 je levnější,méně topí,méně žere, a je výkonější.
1742 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mno 2008-01-28 14:11:53

Od karty jsem čekal větší výkon, jak už jsem řekl na fóru. Každopádně pravda je, že karta stojí cca 10 000 (+- 2000), což je na to, že překoná Ultru velmi dobré. Přesto ale nemá tak velký výkon, aby donutil majitele 8800/3870 měnit...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 14:19:18
avatar
no to si nejsem tak jistý - pokud si někdo pořídil 24" LCD pak je 3870X2 celkem jasná volba ...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 14:46:53
avatar
nechápu co čekáte více?ten nárust výkonu je neuvěřutelný a v některých hrách podle mě ještě tak o těch 5% by mohl jít nahoru.navíc ta cena.snad nikdy enbyla na trhu takto výkoná karta za takovou super cenu.
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:13:48

budy ty ten "super" vykon beres z prilis kratkodobeho hlediska. Jasne, na to co mela Ati v rukou se jim to povedlo na jednicku. Ale vykon je nekde treba tech 40-50%, nekde daleko mene, Crysis nic moc...zkratka po ultre ubehlo tolik vody, ze ted ocekavam (a nejsem pravdepodobne sam) kartu minimalne 2x tak silnou. Chapu ze s touhle to od zacatku byt nemohlo. A mimochodem, velmi vyborny pomer cena/vykon mela 8800GT, v mainstreamu konecne po dlouhe dobe poradna karta.
Secteno a podtrzeno - 3870X2 je vynikajici karta, ale hi-end bych tomu oznaceni nedal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:19:46
avatar
no 9000 taky není High end cena
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 07:06:48

Tak už i na ddworldu se devět tyček považuje za mainstream? Ach jo.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:43:53
avatar
A jake oznaceni bys tomu dal, kdyz je to v soucasnosti nejvykonejsi graficka karta? Mainstream? To potom 8800Ultra je nizsi mainstream, GTX vyssi lowend, HD3870 a 8800GT jsou lowend... zajimalo by me co jsou potom karty jako je HD36x0 apod. nizsi lowend? A karty jako HD34x0 a 8400 jsou potom v sekci pastelky a papir ne?
1742 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 17:28:04

Tak toto mě dostalo . High end cena to asi není, ale nejvýkonnější grafika ano :-)
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ROFL :D 2008-01-28 19:51:43
avatar
Tak ted si me rozsekal. Ze mas vetsinou trefne komentare, to jsem si uz zvyk, ale tohle Ja umiram smichy!!! Pastelky a papir Konec...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 14:43:46
avatar
"Více však budu moci povědět, až kartu dostanu na testy."hm takže jak vidím AMD popřípadě sapphire zase se na tebe vykašlali a nedodrželi slovo co?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:02:01
avatar
ani mi nemluv
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 14:47:51

hmm, docela slušný. Věřím že dvojkarta od Nvidie na tom budem +- stejně. A bude až někdy za 2 měsíce. To se ATI docela povedlo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:01:42
avatar
no kdyby natom byla 9800GX2 stejně jako HD3870X2 tak je to velmi špatně, zatímco HD3870X2 jsou dvě HD3870, kde se ušetřilo na druhém PCB, nataktovala se jádra, ale má slabší paměti, tak 9800GX2 je jasko SLi 8800GTS 512MB, ale neušetřilo se na PCB, karta má dvě, jádra jsou sice G92 128SP, ale podtaktovaná a i frekvence 2x512MB ram je nižší. Cena GF9800GX2 by měla být minimálně 15 000, takže výkon musí nabídnou mnohem vyšší než HD3870X2 za 9000 ;), nicméně se obávám, že výkon bude velmi podobný výkonu GF8800GT 512MB v SLI, což by za danou cenu nebylo moc dobré ... i když by to byla nejvýkonější karta na trhu, za danou cenu bychom čekali asi více.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:10:50
avatar
sendviče jsem nikdy neměl rád ale chleba papám každý den hlavně ten tekutej je nejlepší .....9800GX2 bude pravděpodobně stejný propadák jako 7950GX2
podle zatím dostupných
"info" co kolují po netu to tak vypadá.Hold nvidia ze svou 9800GX2 možná bude moci konkurovat výkonem ale cenou nikoliv a už vůbec ne spotřebou atd.karta se obrací a bylo už na čase!...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:18:41
avatar
Jj, bylo by dobre kdyby ted byla na koni Ati, proste vyrovnat vahy... no "na koni" naskok jako mela Nvidia se svoji 8.radou mit asi ted nebude... Nvidia mela predtim stesti s tim, ze Ati byla dost ochromena spojenim s AMD. Ikdyz jestli se hodne povede R700, tak Nvidia by mohla ten pul rok docela cumet na drat, jestli bude vydavat novou generaci az na konci roku.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:24:19
avatar
IMHO:o R700 se zatím neví nic. ale kdyby nakonec by to byla více chipová karta jak se původně spekulovalo tak by možná mohla ati přinést vavříny.2xupravená R670 s více ROP a nějaké ty serepetičky navíc mno to by bylo fajn ale bohužel nikdo o ní nic neví takže musíme se nechat překvapit.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - co to? 2008-01-28 15:35:03
avatar
vedelo se o tomhle? ja teda nikde nic necetl a ted jsem to nasel
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814129104
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:36:30
avatar
o dvou chipové HD2600XT se vědělo ale byla to jen limitovaná edice.ani recenzí moc nebylo...
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 Budy 2008-01-28 15:38:35
avatar
aha tak tim se to vse vysvetluje dik za info
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:42:21

tady je test

Odkaz
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 15:42:48
avatar
doclea mě udivuje toto: http://www.tweaktown.com/reviews/1281/4 21k pro hd3870x2 nějak málo!moje bývalá HD 2900XT měla 24k
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 17:08:26
avatar
Hele pls porad mi kde na to vsecko beres prachy . Ja tu porad skudlim s GF7600GT (teda prave tedka budu mit snad uz novej komp) a s starym jednojadrovym opteronem a ty tu stridas kartu co mesic
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 17:43:44
avatar
stačí aby tvá matka měla dva tituly ...NE!!!!tak ono chodím na brigády a když mi chybí peníze tak máma doplatí
Neznámý  - Má tato karta cenu při rozliše 2008-01-28 19:17:35

1280/1024nebo 1366/768 ? Nikde jsem nenašel v článku test při těchto rozlišeních? Jde mě o to, jestli je nějaký rozdíl při těchto rozlišeních oproti třeba 8800 GTS 320MB. Také by mě zajímalo jaký vliv na kartu má procesor? Jinak rcenze jako vždy GOOD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 19:52:06
avatar
pod menším rozlišením než 1600x1200 má HD3870X2 výkon nízký, ostatně na tyto rozlišení není karta určena.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 20:29:34

Crysis bohužel opět nic moc ...podle mého názoru se nevyplatí kupovat GK, která nedá Crysi vše vehy high + plné vyhlazování. Crysis 2 má být údajně ještě náročnější. Osobně jsem rozhodnutý jít až do úplně nové generace, která snad nabídne konečně pořádný výkon. Kdo má dneska 8800GTX nebo Ultru pro něj nemá cenu uvažovat o výměně a raději rok počkat...což mě samozřejmě štve ale za tak dlouhou dobu může neexistence konkurence, což se snad ted konečně obrátí k dobrému.
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 20:48:11

Myslim si to stejne, ale - co se obrati k dobremu ? Maji velke kulove, reseni 2v1 me tedy zatim nenadchlo. Jo casem se ovladace vyladi a na dalsich podobne resenych kartach (vicechipovych) to znovu uspesne pouziji, ale jak dlouho je tu treba SLI a zadny zazrak to neni, nehlede na cekani nekolik mesicu u novych her nez si ji muzes vubec zahrat. Tomu rikam masochismus.
Jak dlouho je tu uz 8800GTX/ultra ? Rok a ctvrt ? A zadny nastupce ktery by je "rozdrtil" neni ani mezi nami, ani na horizontu. Jo mozna za kopcem u potoka chyta colky. Ati ma sekeru kterou hned tak nezalepi a nvidia zatim nema potrebu spechat s novym high-endem. Zatim nam serviruji stare bikmeky s koleckem zeleneho salamu navic.
DeathMaster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon v Crossfire 2008-01-28 20:52:17

Docela se těším na výkon v Crossfire, ikdyž jim bude trvat nejmíň půl roku než vyladí ovladače, třeba si jenom počíst o tom jak by si vedlo celkem 8 jader. Podle mě to bude senzace
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 22:01:27

Trochu nechápu tuhle vaší euforii nad tím dvoučipovým řešením. Podle mě je 3870X2 naprosto stejně blbá jako 9800GX2. Doposud tyhle řešení vždycky stáli za houby a dojedou na ně všichni co budou chtít hrát i jiné hry než ty na které se ATI/NV uráčí udělat optimalizace v ovladačích. Rozhodně čekám na G100, doufám že vyjde brzy.
Mimochodem to, že ne ve všech hrách dvoučipová 3870X2 překonala rok starou jednočipovou 8800ultru je úspěch srovnatelný snad jen s tím jak dnes na PCT překonal 4j. nativní fenom přetaktovaný na maximálních 2,8Ghz rok starý Q6600 na základní frekvenci 2,4.
Jen tak dál ATI.
Ta onanie nade mnou je vážně drsná. To je snad jasný i z výsledků dvou 3870 v cross., že jsou výkonější než ultra. Tak proč se tady nad tím tak rozplýváte to tedy netuším.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 22:03:38
avatar
Protoze je to levnejsi a uspornejsi reseni nez dve karty v CF ci SLI a funguje. Jinak tve kousave poznamky o prekonavani rok starych komponent, tady asi nikdo pri smyslech nebude brat vazne.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 22:07:23

A v čem to řešení funguje? Právě v několika málo hrách na který jsou hotový optimalizace. Tam kde nejsou ještě hotový jako třeba v Crysis to ATI pěkně projíždí. A takhle to bude vždycky. Stará klasika u ATI, výkon za půl roku a to ještě jenom někde.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 22:49:26
avatar
Soudis kartu ktera nema dodelane ovladace...a tim nemyslim optimalizace pro hry, ale ovladace primo pro kartu. Ale stejne, co si budem povidat... cokoliv napisu, tak je pro tebe irelevantni, protoze se jedna o Ati, a nebudem si nalhavat, ze si Nvidiar.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 19:20:24

Já nejsem jenom Nvidiář. Zrovna mi messenger přinesl 2600XT-agp do jednoho staršího kompu a třeba uznávám, že do AGP nemá NV naprosto co dát. :-) Ale dvojčipový karty neberu, to už radči rovnou sli který má vyrovnané výkony ve větším množství různých her a optimalizace jsou rychle díky TWIMTBP.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-28 23:21:03
avatar
Naštěstí realita neodpovídá tomu podle tebe. Zvykni si na dvoj a více čipová řešení. ATI i Nvidia již nebudou dělat nic jiného. ATI zcela určitě , R700 bude karta velmi podobná té dnešní HD3870X2, akorát tam budou dva čipy RV770. U nvidie si nejsem jisti co bude nová generace, ale jelikož Nvidia také řekla, že vícejader je jediná další cesta, lze s největší pravděpodobností říci, že se vydá stejným směrem jako nová ATI.

V případě G100 si totiž zatím nikdo není jist co to vlatně je. Je tu jistá šance, že Nvidia ještě zkusí vyrobit poseldní velký high endový čip. ten by ale musel být dvakrát tak výkonný jako G92, tedy musel by být obrovský s miliardou tranzistorů a to by byl čip jako kráva. je otázka zda je to vůbec reálné. je tedy dost dobře možné, že G100 bude také dvoučipová karta na bázy dvou upravených G92 na jednom PCB.

A proč se nad výeldky HD3870X2 tak rozplýváme? protože stojí 9000 korun, je rozhodně o dost výkonější než CF HD3870 a navíc vyjde levněji, a dokonce stíhá i 8800GT SLI. a ještě s nižší spotřebou i pořizovací cenou. ve vysokých rozlišeních je HD3870X2 skutečně enormě silná a protože tažení 24" LCD pokračuje, jsme z HD3870X2 skutečně nadšeni. Stačí?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 06:51:03
avatar
G100 ma byt stale jednocipova karta...kdyz bude vyrabena 55nm procesem tak jadro cca tak velke jako G80 i kdyz bude mit vic jak miliardu tranzistoru tohle nech na lidech kter tomu rozumi (inzenyri nvidie)

a k tomu co pises o HD3870X2..opravdu nevim jestli jsme videli stejny grafy...podle anandtechu je 8800GT SLI v prumeru o 15% vykonejsi v zavislosti na hre..nekde vic nekde je 3870X2 lepsi..podle toms hardware az na minimalni rozdili ktery jsou absolutne bezvyznamny kdyz jsou hodnoty kolem 70-80fps je HD3870X2 stejne vykona jak HD3870..a veskery rozdil (az na jednu nebo dve hry kde CF nefungovalo) je zpusoben odlisnym taktem..takze jak o dost vykonejsi???ze si ji za 9000 muzes predobjednat..oka..ale jaka bude cena az bude na sklade??
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 08:23:45

O G100 si všichni vycucávají informace z prstu, ať už se jedná o koncept(jedno jádro či dvě?) či o tom jakým procesem bude vyráběna. nVidia je přeborník na tajení informací. Každej ti napíše "zdroj blízký nVidii" nebo "zdroj nemohu jmenovat". Můj názor je, že 55nm vyráběná nebude nýbrž 65nm, ale to má stejnou váhu jako tvůj názor že bude .
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 12:01:16
avatar
No, určitě jsou lepší "uniklé" zprávy z ATI, které jsou většinou lživé...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 12:27:44
avatar
hahaha ... lživé? máš na to důkazy? Podle mě jsou natom s pravdivostí vypouštěných informací jiné firmy daleko hůře než ATI ... nicméně nemá cenu si nic nalhávat šichni se snaží prodat, ale protože se v tom pohybuji, tak musím řici že ati patří k těm pravdomluvnějším .... samozřejmě ti ale jako ostatní neřejnou tak úplně všechno ... jde o to, co si necháš kterou firmou nabulíkovat a základem je ověřovat ověřovat a ověřovat
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 12:38:16
avatar
Samozřejmě že jsem to záměrně přehnal, kdybys stejným způsobem, jako na můj příspěvek proti ATI, reagoval i na příspěvky zjevně nesmyslně namířené proti nVidii, tak bych za 1. sežral vlastní klávesnici a za 2. nemusel bych to psát.
A co se týče důkazů, nebyl by problém najít i zde na DD několik "uniklých" zpráv o budoucím výkonu karet nebo i ovladačů ATI, které se nepotvrdily a vždy byly pro ATI příznivé, ještě jsem nezažil zprávu o ATI, která by byla uniklá a byla by pro ně nepříznivější než realita... Což nic nemění na tom, že překroucené zprávy jsou obvyklou praktikou u všech firem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 13:17:03
avatar
no a o kterém nesmyslném příspěvku proti Nvidii to mluvíš? To o těch zdrojích na které si reagoval? No co je natom proti Nvidii? v poseldní době pozoruji velké ticho kolem Nvidie a když už něco, tak jsou to nepříliš kladné zprávy, to že Nvidii nic neunikne je fajn pro nvidii, horší je to pro novináře ´ale s povděkem kvituji, že Nvidia už upustila od těch svých proslavených grafů srovnání s výkonem konkurence, které byly většinou mimo ...

BTW: chceš příklad zprávy která unikla a byla posléze pro ATI realita lepší? tak třeba ten výkon HD3870X2 - já jsem tedy podle všech zpráv čekal mnohem menší a hlavně jsem čekal že to nebude moc fungovat, ale situace je uplně jiná ...

prostě samozřejmě ty zdroje zpráv před vydáním nových produtků je třeba brát s rezervou, není úplná pravda, že firmy nic neřeknou, ale je tam NDA. Naštěstí pro nás si ale hlavně čínské weby neberou žádné servítky, takže jako kdyby NDa nebylo. Většina těchto informací, které se posléze potvrdí, pochází právě z číny nebo taiwanu od serverů kteří spí snad vedle továrny.
ferda35 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak tak.. 2008-01-29 13:28:17

plne s tebou suhlasim.. najskor musim DDho pochvalit, ze za ten cas urobil velky kus prace.. ddworld napreduje a to hlavne koli nam - citatelom, ktorí sa radi na tento web vracaju... ALE: sledujem tento web skoro od zaciatku a precitam si kazdy clanok.. a nech robim co robim - jednoducho sa neubranim pocitu, ze AMD ATI je DDmu "trosku" blizsie ako konkurencia... citit to vo vsetkych clankoch tykajucich sa AMD alebo ATI, ktore je tu vykreslene vzdy v tom lepsom svetle.. myslim, ze kazdy z nas ma hlavu na krku a vlastny obraz na vec si dokaze vyvodit sam.. nie som obhajca ani jednej znacky, vystriedal som ich za tie roky snad vsetky - a preto je mi srdecne jedno, ci mam v pc intel alebo amd, ci mam ati alebo nvidia - snazim sa vzdy rozhodnut, co je na trhu za danu cenu vykonnejsie a vyhodnejsie.. preto sa niekedy velmi dobre pozabavam pri citani niektorych prispevkov.. reagujuem preto, lebo obc je jeden z tych rozumnejsich ludi na tomto "fore".. tiez sa neda prehliadnut, ako sa DD zastava vo svojich prispevkoch AMD ATI... za tu dobu som si nevsimol, ze by sa zastal intelu alebo nvidie... teda: myslim, ze zastal - aby som mu nekrivdil.. ale pomerom je to ako 100 : 1 ... firme amd ati samozrejme fandim a bol by som rad, keby tu s nami este nejaky ten rok zostala.. note: nedavno som mal este athlon a ati grafiku a bol som velmi spokojny...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 13:40:45
avatar
neboj, zastanu se jich, ale neviděl jsem tolik nesmyslů proti nim jako proti ATI AMD. Já obecně se snažím bojovat proti jakémukoli nesmyslu a pověře proti komukoliv .... takže se snažím co to dá ...

BTW. ale nesouhlasím s tím že bych v článcích vykresloval ATI AMD lépe než jiné. když mám kladné inforace, rád je zvěřejním, podle mě i kladná zpráva je zpráva. Záporné informace zveřejňuji také, jde o to, co kde o kom píší. Ale jen tak někde něco kreslit lépe ? To nedělam a dělat nebudu. Píšu jen to tom, o čem mám informace a jaké mám informace, nic nepřekrucuji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 11:20:06
avatar
koukám že zase víš více než mi ostatní jen tak mezi námi. O G100 se ví tak málo, že bych si vůbec nevsadil nato, že to bude jedno jádro ...

BTW: víš co je na srovnání HD3870X2 a 8800GT SLI ? fakt že ta ATI se vůbec nemusí pokoušet to SLI překonat, ta cena je natolik rozdílná, že je na SLI aby bylo o to výkonější. Navíc 9800Gx2 se obávám bude stěží výkonu 8800GT SLI dosahovat kvůli utaženému jádru i pamětem. Ale uvidíme. A cena HD3870X2 bude pořád kolem 10 000, že 9000 je reálných od Sapphire, které nasadilo pořádnou cenu kvůli powercoloru ... už jsem viděl HD3870X2 i pod 9000
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 18:50:10
avatar
proc by sem mel vedet vic nez ostatni??pisu ze "ma byt" ne ze bude...tak bud cti poradne nebo to laskave neprekrucuj...urcite je to pravdepodobnejsi nez kdyz si ty hlasal ze HD3870 prekona 8800Ultra

cena???myslim ze v danem segmentu pro potencionalni zakazniky (myslim opravdu realne zakazniky ne ty co o tom basnijou jen na forech) rozdil 2 tisice (3870X2 - 10000Kc, 8800GT SLI - 12000Kc) nehraje zadnou roli odpovida to cca i tomu vykonu kterej navic dostanes...

na cenu a pomer cena vykon se muze hrat v mainstremu a low-endu..tam kde grafiky kupuje nejvetsi pocet lidi...a to jsou grafiky do 3000Kc..zajemcum o high-end je opravdu jedno jestli nakou tisicovku navic daji nebo ne zas tak moc ta cena rozdilna neni

o 9800GX2 se toho da rict mnohem vice...jak ji rozebirali na chiphell tak nevim jestli sis vsiml ale jadro melo oznaceni G92-450..8800GTS 512 ma oznaceni G92-400..poukazoval na to obr na pctuningu...a je docela i mozne ze 9800GX2 bude mit aktivnich vice SP nez 128aspon by to odpovidalo znacenim predchozich G92..nebo tam muzou byt i jine rozdily..no muzem se nechat prekvapit ale jeste ji nezatracuj..urcite to nebude karta pro masy (coz ani 3870X2 neni) ale novej high-end
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 19:16:48
avatar
já ji nezatracuji jako příznivec maximálního výkonu ji určitě přivítám, ale obávám se že jako nejvyšší high end si za ni nechá výrobce pořádně zaplatit jak ale říkám, není to konkurence pro HD3870X2 ty ceny budou příliš rozdílné.

BTW: já si myslím že nemáš pravdu s tím že by i zájemci o SLI ty ceny nesledovali. 2000 už rozdíl je celkem slušný ...
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 23:14:56
avatar
+ par tisic navic za desku s SLI , nemluve o tom ze na 3870X2 neni potreba ani deska s CF...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 06:34:00
avatar
pro toho kdo che kupovat kartu za 10000 by mela byt kvalitni deska samozrejmosti...kdyz nemam vic jak 2000 na desku tak urcite nebudu davat 10000 do grafiky...kazda lepsi deska ma podporu CF nebo SLI
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 11:30:27

minule sem ti spočítal ty rozdíly, většina lidí co si vydělává prací a tráví v tý práci hodně času bude počítat... na co ti je quad core? Na co ti bude deska pro CF/SLi když můžeš peníze použít jinak, třeba udělat radost přítelkyni a vzít jí na luxusní večeři, vše je otázkou priorit a i ten kdo koupí desku za 2000,- si HD3870X2 klidně koupit může protože nevyhodil 10000 za desku s procesorem , ale pouze 5000, a místo HD3870 či 8800GT může přidat peníze co ušetřil a má HD3870X2 raz dva, jen nebude mít podle mě zbytečný čtyřjádro a zbytečný dva sloty na desce.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 14:55:17
avatar
nebude mit zbytecny 4jadro..nebude mit zbytecnou desku s 2 sloty..ale bude mit zbytecne HD3870X2 kdyz mu HD3870 nebo 8800GT poslouzi stejne dobre...nehlede na to ze za HD3870X2 jeste vic zaplati na spotrebe...

a setrit na zakladni desce je pekna hovadina..kvalitni deska ma neco do sebe nemyslim tim ze se maji kupovat rovnou nejdrazsi..to ne..ale kdyz uz chces mit dobrou herni masinu (a ten kdo by si 3870X2 koupil asi chce) tak by se mela postavit na kvalitnim zakladu...tedy kvalitni zakladni desce..predejdes tim spouste moznym problemum

koupit HD3870X2 k low-end procesoru a low-end zakladni desce je to samy jak dat motor z ferrari do trabanta

a samozrejme aby si tu kartu jeste tedka poradne vyuzil potrebujes aspon 24" kvalitni monitor...a ten taky neco stoji na naky 17" - 21" jsou to opet jen zbytecne vyhozeny prachy ktery by se daly investovat do neceho lepsiho

a opet ten kdo si takovej monitor poridi..a k nemu i tuhle kartu tak bude mit na lepsi procesor i zakladni desku..a 2000 pri cene tech veci dohromady ktery by si dal navic za vykonejsi 8800GT SLI uz opravdu nehrajou zadnou roli
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DeathMaster - Výkon v Crossfir 2008-01-29 05:24:15
avatar
bohužel 8 jader v CF se zatím nedočkáš.HD3870X2 jde jen do quad CF (2x2jádra)...to samé s HD3870 ty jidou také jen do Quad CF (4x1jádro)
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .....ATI...... 2008-01-29 11:40:17
avatar
No tak urcite je to perfektna karta ale 9 kacek urcite stat nebude , ano spomedzi teraz uvedenych je tato cena najnizzsia ale ralita bude ina , okolo 10 000 niekde mozno aj viac, uvidime ked pride do obchodou a u mna este stale neni jednoznacne ci 3870cf alebo 3870x2, tym si budem isty az recenziou id DD alebo na pctuningu
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 11:51:46
avatar
Taky bych to s cenou neviděl tak růžově...
A kdybych si měl vybrat mezi 3870 CF nebo 3870x2 tak jdu do tý x2. Spotřeba, místo atd mluví jasně pro
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 12:29:15
avatar
já si tedy nejsem jist, ale nebívá při uvedení karty cena nejvyšší a posléze klesá? já si myslím, že 10 000 je maximální cena za kterou by se tahle karta dala prodávat, takže brzy očekávám při dobré dostupnosti běžnou cenu někde ´kolem 8500 .... záleží na té dostupnosti ...
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .....ati..... 2008-01-29 12:55:27
avatar
dd kiez by si mal pravdu a keby sa x2 predavala za tych 8500 bol (boli) by sme vsetci nadseny, kym by ta cena bola realitou tak by mozno nvidia prisla s niecim vykonnejsim ale vykonom vystaci x2 aj za pol roka ci rok, nepotrebujeme vzdy to najnovsie a mozno do vtedy pride r 700 a x2 sa nahradi nejakym novsim ale vykonom podobnym modelom
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-29 13:23:31
avatar
do R700 je daleko. Vyjde ve 3Q 2008. Nvidi 100% přijde s něčím výkonějším, ale ATI oficiálně razí strategii, poměr cena-výkon je důležitější než absolutní výkon a také hodně spotřeba je proni důležitější. To není z mé hlavy to je přímo od ATI-AMD. Takže souboje na úplné výkonové špičce pro ATI nejsou tak důležité a neočekával bych, že ATI bude za každou cenu odpovídat na výkonější kartu Nvidie. Pozornost výrobců se přesouvá k integrovaným řešením, fusion, a vysokém výkonu v mainstreamu.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 12:03:06
avatar
ok súhlasím, je jasné, že najvačší tok peňazí ide z mainstreamu, ktorý ma ATi viac než schopný. Lenže R600 nebol povodne navrhnutý ako mainstream karta (kde jeho Die Shrinky + 2900Pro/GT spadajú). A vieš, keď nemáš riadnu TOP kart, dosť ťažko sa z nej "osekaním" robia MS karty. Veď ATi nemala ROK poriadnú Mainstream VGA od X1950Pro , museli si počkať až na 55nm DieShrink RV670. Preto je lepšie mať TOP čip a na tom istom výrobnom procese postaviť (príp. lepšiom ak to technika dovoľuje) a vydať MS karty tesno/popri high-endu. Čoho samozrejme nVidia nevyužina a vydala ten sajrajt v podobe 8600 ...
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - high end 2008-01-29 15:03:50
avatar
to je sice pravda a mainstream a vyssi lowend su pre vyrobcou asi najdolezitejsie pretoze ludia, bezny ludia, a aj vacsina hracou kupuju to, a moze si niekto hovorit ze hrac musi mat top high end kartu a 24" monitor, hoci to kopa tvrdi tak v skutonosti maju maju beznu kartu s priemernym procesorom (samozrejme su aj vynimky ktory high end skutocne maju ale tych je straaasne malo)
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Porovnani cen 3870X2 vers. 2x8 2008-01-31 13:06:18

Tak jsem se kouknul u nasich partneru a jeden z nich ma 3870X2 skladem (www.sws.cz) od MSI za resellerskou cenu 8.901 bez DPH. Kdyz proti tomu postavim 2x 8800GT u stejneho distributora, konkretne Gigybyte, dostavam u SLI se na 4.919 x 2 = 9.838. Rozdil je tedy 937 Kc bez DPH a 1.115 Kc vcetne DPH.

Kdyz prihlednu k tomu, ze SLI stale zatim funguje lepe nez CF (mozna se to casem zmeni, ted to tak ale je), tak rozdil 1115 Kc opravdu neni az tak markantni - nehlede k tomu, ze vysledny vykon bude vyssi.

Je tu jeste jedna vec - kdyz se mi u SLI jedna karta "odporouci", porad mam jeste jednu...to u jedne karty udelat nemuzete - a vzhledem k tomu, ze dodavatel ma ze zakona 30 dni na reklamaci...tak radeji nedomyslet...z tohoto duvodu budu mit vzdy radeji 2x1chip kartu nez 1x2chip reseni - a je jedno, jestli od ATI nebo nVidie...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 14:50:02
avatar
Jenomze to se divas na 8800GT s 256MB pameti, s 512MB stoji uz podstatne vice. Tam stoji s dph od 6000,- kdezto 3870X2 s dph jde sehnat od 10 000,- takze rozdil je 2000,- + spotreba dvou karet
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dost tezko... 2008-02-01 09:58:49

Cena 4.919 bez DPH je pro 512MB verzi...

A to, ze JDE sehnat (neplet si to s predobjednavkami) od 10.000 - tak to jsem jeste nikde nevidel - videl jsem tu MSI - ktera je realne skladem a ta stoji 8.901 bez DPH...
takze plati rozdil, co jsem psal...

A to ostatni koneckoncu taky...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 10:19:08
avatar
Jenze ty na to koukas jen z jedny strany nehlede na to, ze mas ty ceny z nejaky stranky, kterou ani neznam a ani sem tam ty ceny takovy nenasel... tak tvrdis ze dve karty jsou lepsi reseni jak jedna vykona, s velmi slusnym konstrukcnim a spotrebnim resenim... tak si rovnou muzes koupit dve HD3870 do CF a mas to lepsi jak HD3870X2? To tu tvrdis? Dve karty jsou lepsi nez jedna dvoucipova? To ze ti to zabere hodne mista v casu, ze to bude mit vetsi spotrebu a potrebujes na to zakladni desku s vice PCIE sloty a podporou chipsetu pro danou architekturu spojeni karet, to je uz ale vedlejsi vid?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3870 opravdu ne.... 2008-02-01 11:16:24

3870 je malo vykonna, a CF nefunguje srovnatelne dobre jako SLI - koukni na weby kolem sebe...

Ja tvrdim, ze 2x8800GT je lepsi nez 1x 3870X2 - to je cele...a tvrdi to opet weby venku...s tim nic vykriky na tomto webu neudelaji...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 12:41:27
avatar
Jedine co vidim, je ze SLI 2x 8800GT 512MB je vykonejsi nez jedna 3870X2... a o tom se ja s tebou nehadam. Jenze jde i o jine veci nez o vykon, ale taky jde o prakticke reseni a cenu. Obe spolecnosti vidi ve vice cipech budoucnost, protoze je to lepsi a uspornejsi reseni. Hlavne jeste nejsou domaknute ovladace, takze horsi uz to byt nemuze... jen lepsi
krejca23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tady jsem nasel kartu nejlevne 2008-02-08 14:46:56

http://www.abitech.cz/?Mode=Sti&StiId=34942
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!