Kradete Windows? Microsoft vám je vypne!
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 22 duben 2008
ikona-vista   A je tu další epizoda ze seriálu Microsoft v boji proti pirátství. Dnešní epizoda se jmenuje jak si nechat vypnout Windows.

 

 

    Že je mezi námi opravdu řada těch, kteří vlastní a provozují nelegální instalaci operačního systému Windows, se asi nemusíme dlouze dohadovat. Libí se mi, jak se Microsoft snaží svým programem Windows Genuine Advantage nikoho neurazit a podle svých slov se snaží každý den svým zákazníkům, kteří se stali obětí softwarové kriminality, získat originální software. Nejsem naivní a myslím si, že lidí, kteří se stali obětí softwarové kriminality, bychom našli jen pár. Většina nelegálních instalací je provozována s vědomím uživatele, že jsou nelegální a vlastně kradená, ale každý si najde důvod, jak to omluvit. Jednou je to proto, že Windows je strašně drahý, podruhé je to proto, že Linux je lepší, ale ten Windows se na něco hodí. No a častou omluvou je, že na internetu vládne komunismus a co se válí na síti, automaticky patří všem, tak jaképak zdržování s placením.

logo-windows

  No a když už máme tu svou instalaci doma, otevírají se různé možnosti jak to provozovat - s různými cracky, emulacemi OEM Biosů apod. Mluvíme teď konkrétně o nenáviděném Windows Vista, který podle diskusí na internetu musí být snad nejhorší software na světě a opravdu hodně nefungovat. Pravda je samozřejmě jinde. Vista nejen že funguje, ale funguje velice dobře. Samozřejmě způsob prosazování Windows Vista na počítače, který praktikuje společnost Microsoft, je věc už více diskutabilnější než samotná Vista. Většina z nás, co Windows Vista používá, tak rozhodně neskáče radostí do stropu, chyb a věcí co se dalo řešit jinak, každý najdeme nepočítaně, ale celkově to funguje a VISTA se usazuje na stále více počítačích. I na těch, jejichž majitelé ještě nedávno proti Vista ostře brojili. Nicméně hodně z nových instalací, i když to Microsoft nesmírně těší, se na počítačích usazuje nelegálně. Není to tak dávno, co jsme z úst představitelů MS slyšeli, že pirátství jim sice vadí, ale tolerují ho, protože raději vidí na počítačích nelegální kopii svého softwaru, než legální software jiné společnost. Je tu totiž naděje, že dotyčný uživatel si časem ten software od MS zlegalizuje. Microsoft tomu čas od času napomáhá různými akcemi a právě jedna taková se na nás chystá ...

  Zatím se týká jen Windows Vista, ale brzy prý bude následovat i prověrka Instalací Windows XP. A co jde? Microsoft k tomu píše:

    Softwarové pirátství je celosvětový problém postihující společnost Microsoft, její zákazníky a partnery. Z tohoto důvodu se Microsoft rozhodl nyní přistoupit ke kontrole nelegálních systémů Windows Vista, a to prostřednictvím nástroje schopného rozpoznat používání softwaru umožňujícího obcházet proces povinné aktivace tohoto systému. Nástroj je již součástí Windows Vista a funguje na principu antivirového programu. Stejný způsob kontroly bude následovat i pro systémy Windows XP. Kontrola se bude zaměřovat především na způsoby obcházení aktivace známé jako Grace Timer, OEM hack apod. Tyto a podobné systémy podle zjištění společnosti Microsoft zaznamenaly již miliony stažení z internetu a sdílených sítí, a umožňují uživatelům odložit aktivaci operačního systému na neurčito. Obcházení aktivace je přitom v rozporu s licenčním ujednáním.

V případě, že nástroj pro detekci těchto a podobných nástrojů zjistí jejich přítomnost, dojde k zablokování softwarového kódu porušujícího licenční pravidla systému Windows Vista. Současně přepne pozadí plochy systému do černé barvy a vodoznakem označí takový systém jako nelegální.        Nástroj bude dále uživatele několikrát denně po dobu 30 dnů upozorňovat na skutečnost, že používá nelicencovaný software, a nabídne mu varianty, jak snadno získat legální kopii. V případě, že uživatel svůj operační systém v uvedené době nezlegalizuje, bude mu po uplynutí tohoto období znemožněn přístup k systému, a to až do doby jeho aktivace.

„Windows Vista obsahuje sofistikovaný nástroj na detekci nelegálních kopií. Ve spolupráci s novou verzí aplikace „Výhody legálních Windows" provádíme kontrolu zcela na pozadí. Uživatelé s řádně zakoupenou licencí tak již nebudou vyrušováni zprávami systému o jeho legálnosti. Naopak uživatelé nelegálních systémů mají v rámci programu „Výhody legálních Windows" hned několik možností, jak svůj operační systém zlegalizovat. Kromě zakoupení krabicové verze systému je po přechodné období možné využít k legalizaci OEM licenci, jejíž cena začíná již na 2 000 Kč s DPH,"uvedl Tomáš Koška, manažer divize Windows Client společnosti Microsoft. Tyto kontrolní nástroje efektivně působí nejen na firmy, ale především na domácnosti, u kterých po ověření jejich počítačů zaznamenáváme obrovskou poptávku po licencích prodávaných přes naše partnery," dodává Jiří Karhánek, produktový manažer společnosti SWS."

Vista

   Co tedy Microsoft chystá je nad slunce jasné. Samozřejmě uživatele nelegálního systému se nemusí v dohledné době bát, že by jim zmizela nějaká data z počítače apod. Stejně tak se nikdo nemusí bát, že by mu přestal fungovat počítač, jak nás ve včerejším zpravodajství strašila jedna bulvární televize, jejíž redaktoři umí počítač nejspíše tak akorát zapnout. To, že vám Microsoft přepne Windows do speciálního režimu a po další době, kdy si ho nezlegalizujete vám následně znemožní přístup do něj, v žádném případě nijak neohrozí fungování samotného počítače. Jen vám bude bez operačního systému na nic :). A co na to profesionální piráti, kteří se starají o přísun stále nových cracků a způsobů jak provozovat nelegální software? Přímé vyjádření se nám sice získat nepodařilo, ale snad ani u Microsoftu si nemyslí, že by výše uvedený program byl pro tyto lidi nějakou překážkou. Jednoduše se vyrobí nějaký nový crack, nový OEM Bios atd. U MS jen spoléhají na to, že se najde slušná řádka těch, kteří se tímhle problémem, který před ně MS postaví, nechají nachytat na švestkách, pohne se v nich svědomí a tu legální instalaci si pořídí. Tento nejnovější protipirátský program je tak jen další ze série boje proti nelegálnímu softwaru a nikdo ze slušných lidí proti němu nemůže nic namítat. A to ani proti způsobu, který MS použije ke kontrole a případnému vypnutí operačního systému. Slušnému uživateli tahle kontrola nevadí, a ničeho se bát nemusí. Těm s nelegálním softwarem by ale měla znepříjemnit život a neměli by využívat stejných výhod, jako platící zákazníci. Krást se nemá. Snaha Microsoftu je tak plně pochopitelná, nejnovější počin vypadá jako ten vůbec nejúdernější, který kdy MS nasadí, nicméně kdo chce používat nelegální instalaci, způsob si jistě brzy najde. A co naši čtenáři? Používají legální software :)?

Zdroj: Microsoft

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 20:05:03

Jakej je problém pro "PC Guru" co si widle umí ocrackovat si prostě při "tomto problému s černým screenem" windowsy prostě přeinstalovat a hurá jede se dál? Beztak všichni trošku znalejší mají windowsy na extra partišně a vše ostatní na druhé,třetí...Nebo stačí podle mě mít dobrej firewall a "ET" prostě volat domů nebude :-D
A jinak, ano, krást sw je špatný. S tím souhlasím. Je to jako by někdo z vás něco vymyslel, a než to stačil patentovat, někdo by mu to ukrad... Ikdyž se jedná o morální vlastnictví a né hmotnou věc.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 21:32:15
avatar
30dni te to bude otravovat at si to koupis.... hmm
30dni je dlouha doba na to, aby se par sikovnych lidi posadilo k pc a vymyslelo software, ktery znovu presvedci tu ochranu, ze z daneho OS je najednou legalni verze. Tak to dle meho dopadne
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 16:31:45
avatar
Přesně tak. 30 dní je ve světě počítačů hodně dlouhá doba.
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no tak to zase bude 2008-04-22 20:11:24

Ja aj nadalej planujem pouzivat nezakupenu verziu OS Win XP. Planujem kupit windows až ked bude win7. Pokial toto spravia, ze proste znemoznia pristup, tak znova preinstalujem alebo uz prejdem na Ubuntu co je uz moj dlhodoby plan ale vzdy mi to prekazi nefunkcnost OpenGl na linuxe (CS je CS, bohuzial alebo radsej nastastie? ). Ine moznosti nevidim
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 20:33:48

CS a hromada dalších her se dá na Linuxu ladně rozjet s pomocí programu WINE (rekurzivně Wine Is Not Emulator )
Osobní zkušenosti s tím sice nemám, ale ty plánuju po maturitě získat nejspíš na Ubuntu.
Ostatně článek o WINE najdeš i tady na DDWorldu Odkaz
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 16:39:05
avatar
No jo. Jenže bez funkčního OpenGL je mu WINE na nic. Ale nové Ubuntu, které vyjde zítra, Ubuntu 8.04 Horny Hippo nebo Hardy Heron? , by mělo mít v sobě už vcelku slušné ovladače od ATI, takže i novější ATI karty by měly šlapat bez problému, nVidia a Intel šlapou v pohodě. Já co jsem měl možnost otestovat betaverzi Ubuntu 8.04 jsem byl nad míru spokojen. Hlavně proto, že nová Alsa podporuje přímo moji zvuk. kartu, a díky tomu mi začalo WINE vůbec fungovat. Před tím mi okamžitě vytuhlo.
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OpenGL a GNU/Linux 2008-04-23 12:03:23

Tady bych te poopravil,pac tva hlaska vyzniva opravdu humorne. OpenGL je totiz vyhradni knihovnou(jsou i dalsi,ale reaguji jen na tvuj prispevek) v Open source komunite pro ty,kteri mysli vyvoj her vazne. Naopak problem je s Microsoftim DX,ktere se prevadi v wine. Kdybych to lehce parafrazoval,to je jako bys rikal,ze ti prekazi nefunkcnost jazyku C/C++ na linuxu(Pritom kazdy kdo alespon trochu k GNU/Linux cichnul vi, ze C a linux jedno jest )
Braincreator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 14:50:26

To že plánuješ koupit Win7 zní jako hodně úsměvný a laciný alibismus. Proč bys kupoval Win7, když jsi nekoupil WinXP a přesto jí používáš.
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No tak ta opravim 2008-04-24 15:53:15

No tak za prvé, neviem načo by som sa "očisťoval" alibistickými rečami práve na DDworlde (nič proti, na žiadnom fóre, portáli to nemám za potreby). Absolútne nevidím dôvod.

A po druhé. Človek vekom nadobúda nové názory, zistenia alebo skúsenosti. Niečo podobné je aj u OS. Podľa mňa sa Microsoft stále sunie vpred (to bude reakcii a palcov dole, no sami musíte uznať že MS urazilo dlhú cestu od svojich prvých OS, a to bude zase veľa reakcii). A na základe tohto si myslím (myslím nie vyhlasujem, nechajte mi môj názor) že Win 7 bude kvalitný OS. Tiež sa zlepšuje aj ochrana proti nelegálnym používateľom a tak ja nemám za potreby byť stíhaný (akýmkoľvek spôsobom) a práve preto uvažujem o kúpe tohto OS. Pokiaľ ťa zaujíma viac mojich ďalších rozhodnutí tak mi kľudne napíš, ale neobviňuj ma z "lacného alibizmu". Želám ti čo najviac prečítaných úsmevných príspevkov do života.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 20:16:21
avatar
Ani to nemusím číst, ať už MS udělá cokoliv, celosvětový tým hackerů to do rána spraví:-) Ale přeci jen mám dobrý pocit, že jsem k Vánocům dostal originální Windows XP Professional.
AgentWC40 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 20:24:16
avatar
jestli tu ochranu dají do SP3 pro WinXP tak mě to dost nakrkne
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 23:22:35
avatar
Pokud to pri instalaci bude chtit odsouhlasit aktualizovanou verzi EULA tak temer s jistotou to tam bude.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 16:58:03
avatar
No. Jestli náhodou vám nějak přestanou nelegální Win XP Pro po SP3 fungovat, nebo budou dělat něco co se vám nebude líbit, tak jde zhruba za 2700,- s DPH zakoupit OEM licence, která není vázána nákupem nějakého HW, takže ji nemusíte kupovat jen s novým PC nebo s nějakým HW, ale můžete ji použít naprosto legálně i na váš starý nebo nový, již koupený stroj. Sice byste ji měli provozovat jenom na tom stejném PC, ale když to není svázané s tím HW, tak jediný problém bude to, že budete muset při aktivaci volat do M$ a tam jím říct, že to na nové PC neinstalujete, že je to pořád ten starý počítač, že to neprovozujete na druhém počítači, prostě dělat blbého usera a nebo že jste si to nechali PC přeinstalovat a že se to snažíte znovu zaktivovat a nejde to a nebo občas legální Windows XP udělaly to, že aniž by se jakkoliv změnil v PC hardware, chtěly znovu zaktivovat a nešlo to. Rozhodně by neměl být náhodou při nějakém problému tak velký malér, jako kdybyste je měli úplně na černo. Takže přenos na nové PC by měla být vcelku pohoda.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-24 00:27:48
avatar
Me je to jedno ja mam legalni Vistu tudis tto nemusim resit .
eoden [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 20:23:44
avatar
jako ve skole sme to probirali a akorat sme se tomu smali .
Sem zvědavy jak se budou bourat pres firewally a zjistovat jeli ten a ten win legalni. No a Visty ty uz radeji taky neresim vcera sem se vratil zpět na XP (a jaaak rad). jo a viděli ste tu reklamu na NOVĚ :-D:-D:-D s toho sme fakt nemohl..... no nic uvidime.
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 20:39:45
avatar
Budou to dělat přes Windows Update pomocí aktualizace, pokud si ji nainstaluješ, proběhne ověření legality.

A proč ses z Vist vrátil na XP? To je jednoznačně krok zpět, Visty jsou skvělý systém, ale ne pro amatéry ;-).
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 20:49:01
avatar
LOL Visty pokračují ve Windows trendu "OS čím dál víc pro důchodce a děti prvního stupně základní školy" ten samý trend můžeme vidět i u přechodu 98/XP ale u Visty je to markantnější. Ke každému nastavení s kterým se nepočítá že bude důchodce pracovat se musí člověk proklikat přes 3 prdele záložek odkazů a blbostí.

Já na Vistu přejdu až na XP nepojede software který budu chtít používat.
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 21:03:38

To je pravda. Přijít na to, kam ve Vistě napsat IP adresu mi trvalo x-krát déle než na XPčkách (na XP asi tak 5 sebejistých kliknutí během 5 sekund), Ve Vistě bloudění pár minut, asi tři zešednutí obrazovky s hláškou, že sem klik sem a sem a dotazem, jestli opravdu chci udělat to, co chci udělat atd. To mi nejvíc iritovalo.
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 21:34:46
avatar
Vypnutí UAC zvládl i můj malý brácha, smutné, že tys to nezvládl, rozhodně bych se tím ale nechlubil :-).
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 22:31:49
avatar
Sem to schválně kvůli tobě skusil najít a víš co... 8sec. včetně JEDNOHO zšedivění obrazovky, ale kolik lidí tolik názorů, tohle nemá smysl řešit... (jo a předtim sem to ještě nehledal)
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 21:34:14
avatar
Nikdy jsi Vistu nepoužíval, viděl jsi ji maximálně na screenshotu ;-).
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 22:08:12
avatar
ale používal. Tvrdíš že tenhle trend u Windows není?
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 22:11:31
avatar
Nezpozoroval jsem jej, a pokud už tam je, dá se řešit (viz vypnutí UAC).
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 23:58:08
avatar
s Vistama jsem něco dělal jenom pár hodin. uvedu příklad 98/XP. v 98 byl správce zařízení rovnou v záložce ve vlastnostech tohoto počítače. V XP se tam musím prokliknout přes další tlačítko.
Anonymní  2008-04-23 06:44:07

a co tak si udělat svoji složku s potřebnými linky?
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 12:22:29

Toto zjednodusovani je obecny trend u vsech OS nejen u Windows(treba Ubuntu aby byl max uzivatelsky "pritulny" jde v nekterych vecech jeste dal,ale plati stejne jako ve Vistach,kdo vi,umi si tyto ulehcovadla vypnout,ac ne v takove mire jako GNU/Linux/BSD). Pokud se chteji priblizit masam,nezbyva nic jineho.A je naprosto vporadku,ze se bezny uzivaten neproklika vsude.Uz tak delaji pekny bordel tam,kde se dostanou Hlavne ze ten ,kdo se vyzna,ma moznost si vse konfigurovat a pracovat jak chce. Jen doufam,ze MS v pristich verzich toto neomezi(zatim to nastesti vypada,ze cim dal vice vyuzivaji principu unixove architektury jako oddeleni grafickeho jadra do modulu apod.). Ale co se mi osobne nelibije overovani pravosti bez meho vedomi.Vyzdvihuji to jako novinku a velke plus,ale ja bych byl radeji kdyby me vista informovala aspon nejakym oknem s hlaskou,ze prave kontroluje pravost meho systemu. Nemam uz z principu rad,kdyz software dela nejake zasadni veci bez meho vedomi.
Anonymní  2008-04-23 13:58:12

Windows se unixovým systémům neblíží ani omylem. Oni sice nadhodí, "podívejte jaké jsme udělali zlepšení". Někdy se dokonce i přiznají, že se inspirovali v unixu. Bohužel, v 99,9% případů to ovšem tradičně "zbastlí" po svém. Viz ta příšernost UAC, která se tzv inspiroval unixem, a přitom je to Windowsovatější než předtím...
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 19:20:34

Jasne ze jo, o tom bez debat, Ale uspech je,ze aspon naznak funkce pochyti,ikdyz to pak zbastli.Ono vubec je humorne sledovat jejich programatorske vyplody.Ta jejich syntaxe a konstrukce je naprosto silena. Fakt by me zajimalo,jestli to delaji schvalne,nebo v MS panuje mezi programatory anarchie Nejlepe to zhodnotil nas profesor informatiky,kdyz rikal,ze takovyto zapis zdrojaku by nepovolil ani absolventu prvniho semestru,natoz profesionalum formatu MS .Trochu mimo misu: Nedavno me opravdu moc pobavilo porovnani formatu ODF a noveho MS standartu OOXML.
Dovolim si Odkaz
Anonymní  2008-04-23 21:46:04

To máš totiž tak. Bylo jedno jedno ctižádostivé bezskurpulní hovado, které okradlo všechny kolem sebe, aby vylezlo na vrchol. Co na tom, že neumělo programovat. Jeho autentickým výrokem je: "Není důležité, co lidi potřebují. Důležité je vnutit jim představu, že potřebují to co máme my." Ten člověk se jmenuje Bill Gates.
A tak tihle diletanti udělali zprasený OS a světe div se postavili na tom světový bussines. Sice to neuměli naprogramovat, ale uměli to prodat. Dneska má Microsoft jistě armády schopných lidí, bohužel, v rámci zpětné kompatibility místo radikálního řezu kompromisně lepí díry a chyby v návrhu a tak to vypadá jak to vypadá. Když se člověk podívá na konstrukci Windows, musí mu být jasné, že to vymyslel "ekonom" a né programátor
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-24 18:02:06

To mi silne pripomina nase silnicare, jen s tim rozdilem,ze svou praci neumi tak uzasne prodat!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 17:06:34
avatar
No jo. Vypnutí UAC je pěkné, když bych měl to OS na svém PC. Ale u cizích lidí ho radši nevypínám, abych ho nezapomněl pak náhodou zapnout a pak mě to vcelku vytáčí, když se to pořád na kdejakou triviální operaci. Ale pak aspoň vím, že ti lidé se bojí do něčeho rýpnout a aspoň si ty Visty tak rychle nerozdrbají. Ale zdají ve mi vcelku pomalejší, a když chod těch Vist jede náhodou solidně rychle, tak se mi zdá, že nejméně 70% aplikací se na ně instaluje 3× a až snad i 5× déle.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 23:39:24
avatar
S tim ze systemove nastaveni nejsou dostupny behem dvou kliknuti je pro bezne uzivatele dobre - kdyby se do nich dostal bezny uzivatel tak si ten system okamzite zmrvi. Jinak vzhledem k tomu ze se k vetsine systemovejch nastaveni dokazu dostat do 10 vterin tak s tim jak sou umistena nemam problem.
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 21:05:12
avatar
cize ak som tomu pochopil spravne, pokial nestiahnem aktualizaciu, mozem mal nelegalnu Vistu aj nadalej?..proste na to nepridu??
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 21:35:18
avatar
Ano, přesně tak, možná k smíchu, ale většina lidí má plně automatické aktualizace, takže ti se tomu nevyhnou..
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 22:19:35
avatar
A ty ses jeden z nich ...Pokud maji nelegalni okna tak je vypnou protoze by jim behem nekolika dni nebo tydnu zaclo vyskakovat dole na liste neco jako "stali ste se obeti piratstvi" nebo jak to bylo
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 22:40:00
avatar
Bohužel se chlapče mýlíš, já mám aktualizace nastaveny na manuální režim a koukám, co si stahuju ;-).
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 17:13:37
avatar
To ale neznamená, že se ti stáhne pouze to co se ti tam zobrazuje. Pokud vím, tak se stahují i jiné aktualizace OS, o kterých neví ani hoodně pokročilý uživatel, protože se v tom seznamu aktualizací nezobrazují a dokonce se stahují a aktualizují (opravdu skrytě) i při vypnutých automatických aktualizacích. Ale o tom jsi jak vidím nevěděl. A neví o tom hodně lidí. Se to dokonce tak před rokem i řešilo, jestli to dokonce není nelegální, když vlastně k tomu uživatel nedal souhlas a má vypnuté automatické aktualizace a stejně se mu tam něco stahuje a aktualizuje. Ale v EULA je to prý podchycené, takže je to prý zcela košér.
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 21:37:52
avatar
Pres muj server to neprojde takze co...Jinak pokud je to pravda(newim to) tak uz to prehnali.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 23:30:42
avatar
To jak mas nastavene aktualizace to neovlivni - windows se dokazi aktualizovat i navzdozy tomu jak to v nich mas nastavene a klidne i kdyz jim zablokujes pristup ve firewallu - MS ma totis backdoor do systemu (je to ve vsech verzich vydanych od roku 2000) - par mesicu zpatky okolo toho byla afera kdyz nekdo po letech zjistil ze samotna aktualizacni sluzba win se aktualizuje i kdyz ma aktualizace vypnuty. Firewall ti nepomuze protoze kdyz si OS usmysli ze prijme nejaky data (aktualizaci) aniz by o tom vedel SW v pocitaci tak to ten software nema jak zjistit.
Anonymní  2008-04-23 06:45:54

No. Dneska je náročný SW firewall přežitek. V době, kdy má každý ADSL, Kabel nebo Wifi je HW Firewall skoro všude.

Ovšem ten backdoor, to je fakt lahůdka
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 13:42:44
avatar
backdoor ma spousta programu i OS - ve spouste pripadu si ho tam integruje sam vyrobce.

Jinak mi ver ze samotnej OS muze ty data odeslat/prijmout tak ze beznej FW kterej je v routrech apod. to nerozpozna od bezneho provozu .
Anonymní  2008-04-23 13:54:49

Ano. třeba Adobe To jsou další experti. Kdybych dnes nucen používat některé Microsoft systémy, první co na firewallu zakážu jsou všechny domény microsoftu
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 21:51:42
avatar
ale Kdyz budes mit doma server kterej bude mit treba napr. ip od m odemu(neni presny modem v tomhle pripade ip adresu vubec neprebira) protoze ho nastavis jako bridge tak nazdar microsoft muze delat co chce. Si chranenej(Kdyz to dobres udelas) a cekas co novyho vymysli.Mezi nami mi nepride skenovani OS nebo portu ci instalovani programu do pocitace ktere zjisti licenci OS legalni. Ja sam to povazuju za hacking a porusovani osobni svobody. Ale at se snazi uz roky cekam az vymysli neprolomitelnej system , ale pochybuju ze se nekdy dockam.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 17:14:58
avatar
He! Tak přesně o tom jsem před chvilkou tady psal a teď jsem si to přečetl od tebe :-D
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 22:15:06
avatar
A proc by to ten dotycnej delal??? Nainstaluje SP2 jako pri kazdej instalaci a na ostatni se vykasle
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 20:25:18
avatar
je to jen dalsi humbuk na ty kteri pc moc nerozumi - ti slysi: pokud nemate legalni OS jste v haji, kupte si ho
no a ti co tomu rozumi davno maji v biosu SLIC
p.s. ja stale jedu na XP
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 22:21:11
avatar
me staci SP2 takze to nehrotim
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 21:34:55
avatar
nj minus za co???Mam server s linuxem na co bych si nastavoval trapnej firewall od microsoftu??? Vubec nepotrebuju jejich packy ktery stejne neochrani
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 20:27:46
avatar
no ja pouzivam nelegalnu servisnu verziu win xp, a na druhom pc je naistalovana tiez hoci mame riadne zakupenu win vista home premium x64 a na skrinke je aj stitok, nelegalny system je tam z dovodu funkcnosti zakupeneho softweru ktory nestal iba par stovak, (inak microsoft o tom vie a poslali nam tlacivo ze mozme pouzivat win xp professional v pripade ze nebudeme mat na inom stroji naistalovanu vistu, a ked uz na viste pojde vsetko ako ma tak na nu mozme kedykolvek prejst) a na mojom pc mam nelegalne xp preto ze sa na nom castejsie meni hardware (krabicova verzia vist je draha a xp si nechcem kupit) a taktiez sa na nom striedaju OS (Ubuntu, xubuntu, xp, vista home premiumx64, ultimate x86, ultimate x64, linux mandrake, atd)
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hh 2008-04-22 20:40:50
avatar
jeste ze mam OS Server 2003 + ESET a neni co resit jo a Windovs update mam vypnutej jen to zasira Okna
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 21:31:15
avatar
hmm myšlenka hezká, jen se trochu bojim, že na tom budou biti (jako obvykle) legální uživatelé - někomu to omylem legální systém vyhodnotí jako nelegální a začne tanec...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 23:32:58
avatar
Tomu kdo to ma legalne tam staci napsat svuj Produkt Key a ma po starostech takze nevim co by s tim melo by za problem....
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 21:32:07

Tak já sem zatím v klidu. Mám legální Win Vista Ultimate 32bit . Ale asi přejdu zpět na nelegální XP professional.
RedDwarf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Origoš 2008-04-22 21:44:40
avatar
Já mám své Windowsy originál a nic takového neřeším :-)
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 21:49:33
avatar
Mám legalní Vista 64 bit a jsem spokojen.Mam taky XP legalní a nemám důvod přechazet z Vist na XP.Vše šlape jak má.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 23:34:14
avatar
Souhlas - taky mi win jedou v pohode.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-22 23:37:11
avatar
osahal jsem oboje, a zas tak markantní rozdíl jsem v tom nepostřehl, ale jak říkám za ty stresy s ochranou, několikaterým reinstalováním mě to nestojí. a hrát se dá i na dx9
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vista fungují dobře? 2008-04-23 07:42:01

Jen tak pod čarou - Vista fungují velmi dobře maximálně doma na hraní. Na práci je to katastrofa. A to používáme jenom maily,pár grafických programů a virtuálku.

GiGi
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 08:40:08

Uplne s tebou suhlasim, mal som svoje problemy s Vista, tak som sa vratil k XP (inak legal ). Takze cakam, ak sa nebude dat hrat pod DX9, tak budem nadavat, ale na wista urcite neprejdem. Mam par drahych prog. z firmy a vyrobcovia neuvazuju vytvorit update pod Vistu, vravia kupte si novsiu verziu, ale ja nemam 100 000 na novu verziu a firme sa to nechce kupovat.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 09:57:45
avatar
Pokud poskutuji ty vyrobci tak "skvelou" podporu a aktualizaci ke svim produktum tak bych uz od nich nic nekoupil a obratil bych se na jejich konkurenci .
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 09:55:38
avatar
No vzhledem k tomu ze me tu funguje vse bez problemu 24/7 tak by me zajimalo cos s nima mel za tak strasnej problem...
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - názor 2008-04-23 09:13:23
avatar
Mám takový názor. Za většinu problémů si uživatelé můžou sami. Holt kdo napíše, že měl s Win Vista problém a rád se vrátil k XP, ukazuje, že to s počítači až tak dobře neumí. Já třeba měl jedinej problém s Vistami a to, že občas lehce blbnul zvuk na mé integrované zvukovce a nepomohl ani nová instalace ani nové ovladače. A víte co pomohlo. Nejdříve jsem to měl na Pata (ide) disku a po nainstalovaní na Sata disk už žádné problémy nejsou a ještě je i znát ta rychlost disku. Některé problémy nejsou prostě způsobené Microsoftem, ale něčím jiným.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 09:35:30

Jenže já se teď nebavím o domácích lamách, ale o profi využití.

Jen tak mimochodem - málokterého profíka by asi napadlo, že zvuk bude mít souvislost s PATA/SATA rozhraním, že? (pokud to tedy není KnownLimitation od MS).
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 10:18:18
avatar
No ja osobne znami peknejch par "profi" lam (nebo spise idiotu) - uvedu 2 priklady. Mame v praci jeden program delanej/upravenej primo pro nas a vzhledem k tomu jak funguje ho museli delet uplny idioti - ten program ani zdaleka neoplyva spolehlivosti a obcas se stane ze zaznamy ktere vytvari jsou naprostej nesmysl - pred pul rokem sem kvuli tomu programu malem byl v pruseru kdy podle logu sem vyrizoval jednu zalezitost ze ktery se stal pruser - nastesti sem v tom okamziku prokazatelne uz 3 hodiny nebyl v praci, byl sem odogovanej a nel vyplej svuj prracovni pocitac - to same uz se stalo nekolikrat ruznym lidem - tomu rikam opravdu "profi" prace.... .
Dalsim prikladem je nas sef IT - s klidem blaboli nesmysly a kritizuje program ktery videl spusteny mozna jednou v zivote pokud vubec to - patrim k dlouhodobim uzivatelum vicero verzi toho programu a k externim betatesterum jeho novich verzi takze vim ze to co ten trotl blaboli je nesmysl.

Zkratka to ze nekdo dela v IT neznamena automaticky ze vi vsechno o vsem a spousta lidi se vyzna hlavne v tom co se tyka jejich prace a o zbytku oboru toho moc vedet nemusi.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 10:24:30

Souhlas, k tomu není co dodat. Takových lidí je bohužel dneska dost.

Nicméně to nic nemění na tom, že Visty mají problémy nejen s profi programy(nicméně běžně užívanými pod XP miliony lidí),ale především mají problém samy se sebou.
Jednoho krásného dne je zapnut (po normálním ukončení) a nejde se přihlásit do systému. 10x dlafu to samý UserName a Heslo, dokonce i jedním prstem, abych vyloučil chybu. Nejde přihlášení ani otiskem prstu. Prostě spadla služba,která přihlašuje do systému. Neskutečný.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dodatek 2008-04-23 11:35:29
avatar
Zapomněl jsem dodat, že problém nebyl nejspíše přímo se zvukovkou, ale že občas prostě počítač nestihl zvuk a byl třeba setinový zásek, při kopírování se často zvuk sekal apod. Ani nová instalace nepomohla, ale co pomohlo bylo dát systém na Sata disk a hned je všechno jak pomásle i při kopirování se to neseká.
glider [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: a co nasi ctenari...... 2008-04-23 14:52:53
avatar
"A co naši čtenáři? Používají legální software ? "

hmm, som student a nekradnem
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Legal 2008-04-23 15:31:12
avatar
Dřív jsem používal nelegální OS, ale teď už mi to za to štrachání a bobkaření, jestli mi náhodou nespadne FW (který pořád samo používám z jiných důvodů) a někde něco nenapráská nestojí. Navíc stojí (Visty OEM) pár šupů a tak jsem je kouppil jak na svůj poč. (64bit), tak i na počítače manželky a dětí (32bitové verze). Prostě při nákupu komponent přihodím do košíku i OS a ty cca 2 litry při koupi celého poče neudělají takovou paseku. A že je nemůžu přenášet? No bóže. Jestli budu muset za tři roky koupit nový OS, tak to nějak přežiju :-) Nehledě na to, že to s tím blokováním při změně HW není tak horké. Visty mě upozornily po asi třetí, nebo páté aktivaci (přesně nevím), že jsem změnil HW a blablabla a že nelze, tak jsem zavolal na Microsoft, tam mi nadiktovali nové číslo a od té doby klid. A to jsem měnil kromě desky a CPU už všechno... Takže, klídeček pohoda jazz!
Bumblebee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - it crowd rulez 2008-04-23 16:20:36
avatar
zkoušeli jste to zapnout a vypnout ?
ano?
a jste si jisti že to mate zastrčeno v el. zásuvce ?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ano mám legal OS 2008-04-23 16:30:05
avatar
Ano. Já používám Ubuntu a Windows XP Professional, legální retail verzi. Ale na Visty mě ještě dlouho nikdo nedostane. A až ano, tak doufám, že budu mít nějakou slevu. Za věrnost
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Brekot 2008-04-23 16:45:25
avatar
Koukám že tady většina lidí Bulí a bulí...jak jsou Vista špatné atd....že jsou drahé....Vista není drahá nějakejch 1600 stovek nikoho nezabije!!!!
To že se zase zbrojí proti pirátům je dobře!!!!Ničej ceny nám slušnejm Lidem co nekradou!!!!Opakuji NEKRADOU!!!
eoden [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 20:18:57
avatar
no tak špatné.... to zas nejsou ale eště je hodně co dolaďovat. Např. hned po instalaci sem němel přístup k jednomu oddílu (a přitom nebyl nijak zabezpečený...) a trvalo mi hodku a pul než sem se prokousal přes všelijaké práva...., nebo problémy s ovládači zvukové karty - když sem odinstaloval ty od microsoftu a chtěl nainstalovat přímo od výrobce (vymakanější), tak se nainstalovaly, napsalo mi to ze fungují, restartoval sem, a najednou neexistuje zvukovka. Dále mi nefungoval gamepad... Prostě Visty pro mě nemají smysl když mi nenábídnou (kromě dalších problémů) nic víc než staré, dobré a zaběhnuté Xp.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-24 00:37:44
avatar
Pokud to byla zvukovka od Creative tak se nedivim - spousta jejich ovladacu je tak zprasena ze i kdybych dostal jejich zvujkovku zadara tak ji do sviho pocitace nedam.....

Pokud ses nemoh dostat na nejakej oddil disku a trvalo ti naprava dyl jak 5 minut tak si u toho musel chrapat - krome toho veci ohledne opravnenim jdou snadno zmenit.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tolik? 2008-05-02 21:46:54
avatar
No "1600 stovek" = 160 000 - to bych fakt za systém nedal...
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-23 17:51:12
avatar
já mám vypnutý aktualizace systému a dodnes jsem neměl žádný problém
Destructor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - co je to ten SLIC 2008-04-24 07:28:28

ahoj lidi asi jsem lama ale co přesně je ten SLIC?
muzete mi nekdo hodit nejaky link? bo mi o tom rozepsat?
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-24 18:57:54
avatar
to tu resit nemuzes,ale napis mi na mail, ja ti odpovim
je na mych strankach
www.bandolier.wz.cz
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Budem ti vďačný 2008-04-24 15:39:53

Mňa by to pomerne tiež zaujímalo. Velmi by si mi pomohol pokiaľ by si mi to tiež poslal, ďakujem. knss@szm.sk
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 21:57:59
avatar
Tak cerny obrazovky uz sou naostro - mam to potvrzeny od lidi ktery uz je maji ......
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!