Další zbytečný 3DMark vyšel: Vantage a jeho výsledky
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 28 April 2008
ikonka-3dmarkJaro je dávno tu a s ním zdá se přichází i ten správný čas prohnat své PC nějakým tím náročným avšak nic neříkajícím testem.

 

 

   Oslavujme! Po dvou letech přichází nový 3DMark. Jmenuje se 3DMark Vantage a přináší nám .... ??? .... ??? .... ??? .... Velké NIC! Ačkoliv jsem usilovně přemýšlel a pročítal zprávy dokola a dokola, nepřišel jsem vůbec na nic, proč by se člověk měl o nějaký 3DMark Vantage zajímat. Zkrátka neexistuje žádný trochu rozumný důvod, proč se o 3DMark Vantage vůbec bavit.  Už jenom tím, že mu věnujeme tento článek, mu děláme službu a pozornost, kterou si nezaslouží a za kterou vlastně sám o sobě ani nestojí.

vantage

   Avšak dobrá, protože jsou mezi námi ti, kteří by snad mohli podle výsledků v tomto testu nějaký hardware vybírat, či někteří hodlají zahájit flamewar o to kdo má větší .... ehm, výsledek v tomto testu, tak zde je stručný popis toho, jak nový Vantage funguje. Pěkný článek o tom se objevil na německém serveru pcgameshardware.de. A jaké jsou jeho závěry?

  • Vantage běží nejrychleji na Windows VISTA a to bez SP1. Snainstalovaným SP1 dosáhnete nižších výsledků.
  • Vantage výrazně zvýhodňuje více čipová řešení. Platí to jak u vícejádrových grafických řešení, jako jsou duální grafiky, i systémy SLI a CrossFire, tak to platí i u více jádrových procesorů. Zkrátka jak se říká: „čím víc jader(proužků), tím víc Adidas „
  • Pokud máte vsystému osazenou fyzikální kartu AGEIA dosáhnete o 1.500 bodů vyššího výsledku vCPU testu a o 200 bodů více vcelkovém skóre více.

Pořadí grafických karet dle testu je takovéto:

vantage-gpu-big

Nejsilnější grafickou kartou v současnosti je zcela nepřekvapivě Nvidia GF 9800GX2. Pořadí procesorů je pak takovéto:

vantage-cpu-big

Zde už je to zajímavější. AMD X3 Phenomy vypadají velice zajímavě. Dvoujádrové procesory většinou nezachrání ani vysoké přetaktování. Nejvýkonnější procesory v testu jsou nepřekvapivě 45nm Core 2 Quad. Zkrátka více jader, je opět více Adidas. Asi už vám pomalu dochází, k čemu nový 3D Mark Vantage vlastně slouží.

  Hádáte správně. Je zde pro marketingové účely výrobců. Bodové výsledky neukazují vlastně vůbec nic praktického, nic hmatatelného, nic využitelného. Výrobci nás ale budou moci opět po několika optimalizačních řadách svých ovladačů přesvědčovat, že díky o 40% vyššímu skóre než má konkurenční produkt, získáme 40% výkonu navíc. Že to budou v praxi řádově třeba 4-10sekund, nebo 2-4FPS, to je už věc druhá :). Samozřejmě tedy na výsledky v 3D Marku neberte žádný ohled a ani se jich nevšímejte. 3D Mark Vantage je jeden z nejvíce neužitečných softwarů, který existuje. Náš server, protože jsme prakticky zaměření a zajímají nás reálné výsledky a ne to jak a kolik nám, či někomu jinému kdo zaplatí, abychom tvrdili, že je to jinak. Zkrátka dáváme přednost uživatelské realitě a praxi a tak si dovolíme 3D Mark Vantage v našich testech zatím vynechat a pokud možno ho nezapojit ani v budoucnu. 3D Mark Vantage je sice opravdu pěkný zpracovaný test, bohužel úplně na nic. Nestahovat ho můžete například z těchto stránek zde. Pokud vám snad základní trial verze zalíbí, můžete si nekoupit základní placenou verzi za cca 120 korun, rozšířenou verzi s kompletním testovacím programem za nějakých 320 korun a profesionální edici pro komerční účely můžete nemít již za skvělých 8000 korun. No neberte to :)

EDIT:// no a jako bych to neříkal, závody ve zbrojení nám začaly - posunování výkonů ve 3DMarku Vantage nám začalo, jako první přichází ATI a vydává speciální hotfix pro své grafiky, který navyšuje skóre duálních modelů až o 800 bodů a jednočipové karty získají 400 -500 bodů. Hotfix je k mání zde.

zdroj: pcgameshardware.de

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-28 22:55:38

Jasně, tento 3D mark nemá žádný význam. Začne ho mít možná teprve tehdy, až ATI doladí svoje ovladače a jejich výsledky nebudou vypadat takto trapně jako v tomto grafu.
Ovšem zajímavě vypadají samosebou výsledky Phenomu X3 .. to se nám hodí do krámu.
Nesponzorovala tuto verzi náhodou firma Sapphire??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-28 22:56:38
avatar
ATI/AMD nemá špatný výsledky v tom testu ... navíc je úplně jedno jak kdo doladí ovladače, pořád to bude test k ničemu a s optimalizovanými ovladači té či oné společnosti bude 2x k ničemu ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 08:33:45
avatar
Hihi to jako vážně že GF8800GTS320 dává v týhle gamesce Radeon HD3870 a zametá s HD2900XT? )))) RRROFLLLL tomu říkám skore hodné technologického náskoku
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 08:52:16
avatar
njn to sou ty ovladace ati..sak uz ted vysel hotfix kterej zvysuje skore o 400 bodu
Anonymní  2008-04-29 08:55:04

Hele. A co tak uspořádat mistroství světa v hraní 3DMarku. Můžou se přihlásit jednotlivci i teamy
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 09:12:48
avatar
nemam na pc vistu a jeste nakou dobu ani mit nebudujestli ma za chvilu vyjit windows 7 tak postradam smysl koupe visty za 5 nebo vic tisic (podle verze) na tady 2 roky...nehlede na to ze winXP me osobne poslouzi i mnohem lepe
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 09:48:10
avatar
Hihi jestli je to pravda, tak 8800GTS byla nejlepší koupě
A to jsem před pár měsíci uvažoval o změně za 3870 Tfuj
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-28 23:12:25
avatar
Mě by spíše zajímal tvůj názor na téma, o kterém je novinka, než to, že téma vezmeš a použiješ ho jako útok na tento web, který má z tvé IP min. 20 přístupů denně a tudíž tě nezajímá a máš důvod ho hanit
ADD - přehánim asi (možná xD) ale jemu se pokazdy tak podaří mě čílit, že si musi nad tim mnout ruce, jestli je to zamer
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 19:47:31

A ty seš co? Nějaká "alexa"?? :-)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 06:53:49

GPU 9800GX2 v SLI je dva krat rychlejšia ako 9800GX2 myslim že každy vie ako je to v skutočnosti Alebo 3870X2 oproti 3850X2 v realu je medzi nimi rozdiel 10% a tu 40% a hlavne CF od ATI nestači na 9800GTX Asi viem kto sponzoroval tento test, neviem kolko zaraba narketing u NVIDIE, ale určite si zaslužia viac
PS : odporucam pozrieť vysledok NVIDIA8600 a porovnat s ATI 2600 no neviem o tom žebi 8600 bola 3x rychlejšia ako 2600 , dokonca 8600GTS je 2x rychlejšia ako 3650 dlho mne tak nic dobre nepobavilo
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - xD 2008-04-28 22:59:56
avatar
No dobrý...já bych Vantage tak úplně nezatracoval. Co se týče výsledků při porovnání různých komponent tak ano. Z těch grafů nic nevyplývá - ani to, že Phenom X3 dosáhl dobrého výsledku, jak píšeš Tak se porovnávat nedá. Na druhou stranu při testování základní desky se stejnými komponentami už to není tak špatné. Každá deska má jeden jižní, jeden severní můstek a rozdíl při porovnání na stejné sestavě může být brán jako reálný a s Vantage testovatelný. To samé například u pamětí stejného druhu, tam také rozdíly jsou +-0, ale když porovnáme na stejné sestavě, ukážou se lepší a horší v daných testech daného testu Vantage. Dále bych zmínil i disky, kde nám to rozdíl změří - u nich je akorát problém, že pro dobré porovnání je mít porovnávané na 7200ot. a pokud možnost stejnou cache, jinak jsou výsledky neodpovídající. Můžeme také porovnat práci různých desek se stejným CPU atd. Souhrnně to znamená - praktičnost Vantage nulová, pro porovnání při testování vyhovující (za podmínek, které jsem nastínil)
Vše píši z praktické zkušenosti při testování
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 02:20:44
avatar
Ja myslim, ze poznamka o vysledku Phenomu X3, nebyla minena jako "uzasne, podivejte jak porazi Intel C2D, vivat AMD" ale spis jako doplnek k tvrzeni "vic prouzku, vic adidas" protoze i DD, i kazdy normalne myslici clovek si je vedom toho, ze v nekterych porovnani vysoce nataktovane C2D v realnych situacich vetsinou porazi X3(protoze spousta aplikaci jeste neni optimalizovana na vice jader), kdezto v 3Dmarku tomu tak neni(protoze je to synteticky benchmark a ten samozrejme musi mit veskere testy optimalizovane na dostupny hardware) coz znamena, ze nam to ale zas zpusobuje nekorektnost a nepresnost vysledku (v podstate jako u jakehokoliv syntetickeho benchmarku) vysledek nema totiz nic spolecneho s realnymi aplikacemi a vykonem v nich. (spousta aplikaci jeste totiz neni optimalizovana). To same plati (a platilo) i u grafik...realny vykon ve hrach != vysledek v 3dmarku

Aspon tak sem to pochopil ja... ze tedy neslo o to ukazat na to "X3 je dobry procesor" ale spis na to, ze se 3Dmark zas vyznamenal a ze bez jakychkoliv problemu nam predhazuje X3 procesory jako lepsi nez C2D.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - co? 2008-04-28 23:38:17
avatar
tak nadpis článku mě docela znepokojil.Proč zbytečný?..Chápu že ty 3D marky moc v lásce nemáš ale tento je úplně jiný než 06 a bere konečně ohled jen na vga(no jo na ageiu a další sračky ohled bere ale nepřidává to na skore tak jako každičký MHz na cpu v 06).Byla by škoda jej opět nezařadit do testů..(popřípadě se omlouvám článek jsem nečetl není čas-snad zítra)
Tin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-28 23:47:38

parádní článek... a ten konec.... jsem se docela zasmál
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Taktování 2008-04-29 09:07:21
avatar
3DMark jsem vždy používal jenom pro zjištění stability PC při taktování. Rozhodně sem výsledku nikdy nevěnoval pozornost. Pro taktování se mi zdá ale výhodný, protože nemusim u PC sedět a pro zkoušku testovat hodiny nějaké hry.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 09:14:18
avatar
jj napodobne a taky orientacne vidis aspon jestli nejaky narust vykonu tam vubec mas a jaky
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 12:16:59
avatar
Souhlas, na testování OC a stability je to dobrý. Bohužel na cokoliv jiného je to nanic.
Přitom by nebylo tak těžký vyrobit dobrej benchmark. Stačí použít pár herních enginů (U3, Quake 4) a vytvořit nějaké scény odrážející náročnost průměrných her (tj. jednoduché scény, složité, složité s HDR a různejma eye-candy efektama) a pak to prostě vyplivne jednotlivý FPS a my budem vědět kolik to tak zhruba dá ve hrách na DirectX a OpenGL.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 13:12:09
avatar
jj dobre by to bylo ale urcite..ale pro vytvoreni takoveho benchmarku bys potreboval licence na vsechny ty engine atd a to je docela velkej problem
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 13:21:57

Jenže za použití těhle enginů bys musel platit jejich výrobcům. To si radši necháš zapltit od výrobců HW, aby ten tvůj engin na jejich výrobcích šlapal o něco lépe... ;)
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 14:22:36
avatar
tak to je taky asi jediny k cemu se da pouzit
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - thno - Taktování 2008-04-29 15:13:28
avatar
Orthos ti nic neříká?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 15:32:30
avatar
a co takle taktovani grafiky???to ti nic nerika???
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - budy 2008-05-03 16:19:49
avatar
Samozřejmě sem myslel kvůli stabilitě grafiky. Jak naznačil LuckyJosh. Jako zátěžoví test CPU bych použil jiný program než 3DMark. Ale abych se přiznal Orthos mi skutečně nic neříká. Já používal tušim CPU BURN nebo tak nějak.
elpin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesouhlas 2008-04-29 13:19:01

Hmm, zase nekdo kdo si musi rypnout do neceho co je popularni jen proto ze je to popularni, protoze prece rypat do neceho co je popularni je v ocich urcitych jedincu hrozne popularni ;-)
Ne vazne, nerikam ze tam v tom clanku neni nejaka pravda, ale vicemene je to sporne.

-"Vantage běží nejrychleji na Windows VISTA a to bez SP1" - to bezi vsechny 3d aplikace, ne jen Vantage

-"Vantage vyrazne zvyhodnuje vice cipova reseni" - to je asi nejvetsi prusvih ktery vyrazne zkresluje skutecny vykon od toho 3dmarkoveho, ale jak jinak to delat? Nechat 3dmark frcet jenom na jedno jadro? Nebo ho naprogramovat tak at vyuziva vice jader? Nevim jak by to mohli naprogramovat tak aby to bylo jen na pul jako skutecne aplikace ktere nejsou tak udelene schvalne, ale kvuli toho ze je jejich paralelizmus omezen funkcema. 3DMark aspon hezky ukazal ze jde udelat 3d aplikace ktera korektne vyuziva vsechna jadra.

-"....AGEIA..." - o 1500 bodu v CPU testu je myslim oka. Ageia opravdu pomaha ve vetsich FPS ve hrach ktere je podporuji a z ciste logickeho hlediska - kdyz ji mas, nekdy pomuze, ale nikdy neuskodi - se mi zda to hodnoceni v poradku.

Mimochodem, k te vete "Dvoujádrové procesory většinou nezachrání ani vysoké přetaktování."... hlavne ze vysoce taktovany Core 2 Duo je v tabulce rychlejsi nez Phenom X4 ;-)
Kdyz si spustite nejakou aplikaci ktera korektne vyuziva vsechna ctyri jadra, bude realny vykon procesoru takovy jako v tabulce.

Samozrejme diky takto vyuzitemu paralelizmu je vypovedni hodnota testu nizsi, ale takovy byl 3D mark vzdy. Urcite bych ale netvrdil ze nema smysl ho vubec stahovat. Je to legrace se mrknout jak komu s nim slape sestava. Orientovat se ale podle nej co koupit... to snad nedela nikdo rozumny.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 15:45:15
avatar
Co ja jsem slysel, tak prave Ageia i docela skodila, jelikoz tam byly diky ni slusne propady fps ve hrach...

K tvemu poslednimu odstavci... nevim, koho a v jake mire povazujes za rozumne lidi, ale divil byses kolik existuje lidi, kteri ty 3Dmarky zerou a udelaj cokoliv pro kazdou stovku bodu navic. Klidne i taktujou notebooky, jen aby meli ten pocit, ze to ted maj vykonejsi. A ten 3Dmark jim ten pocit potvrdi, ve hrach uz ale nepociti nic... jestli mas o 2fps vic ci min, clovek stejnak nepozna.
elpin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 23:20:28

Ano to je jasny. U vseho se najdou urciti extremiste. Nepocitam ze je tady nekdo kdo by nazval cloveka pretaktovavaciho notebook rozumnym. A kvuli tem samozrejme nema smysl debatovat jestli je 3dmark takovy nebo makovy, protoze tem je to uplne jedno, hlavne kdyz to dava bodiky a maji dobry pocit. Nakonec tech sto bodiku je primo umerny 2fps takze ani nebudou moc zklamani. Pro ty bych rek ze je 3dmark idealni

A pak ze je zbytecny
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 14:08:07
avatar
Si zrobim tež hotfix na třiDéSmark ve fotošopu a byjetě mrugať jak žaba v prochu
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 20:14:44

Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-29 16:32:27

"Vantage běží nejrychleji na Windows VISTA a to bez SP1." je lehce zmatečné, on totiž na ničem jiném než na VISTA ani nefunguje vůbec.
Monty_Jack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prosba 2008-04-29 17:41:24
avatar
Mohl by mi nějaký znalec jazyka českého vysvětlit větu "Náš server, protože jsme prakticky zaměření a zajímají nás reálné výsledky a ne to jak a kolik nám, či někomu jinému kdo zaplatí, abychom tvrdili, že je to jinak."
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!