TESTy a RECENZE: NVIDIA GTX 1080 – velmi výkonná a efektivní grafika ale zatím ji nekupujte
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 17 květen 2016
alt

 

 

 

 

  • TESTy a RECENZE: NVIDIA GTX 1080

                       – velmi výkonná a efektivní grafika ale zatím ji nekupujte

Realita není tak veselá a referenční GTX 1080 jednoduše za ty prachy nestojí. Chceme nereference! Po mnoha mnoha letech jsme se konečně dočkali. Dávno přežitý 28nm výrobní proces jde do důchodu a protože jej nenahradil podle původních plánů už před dvěma lety 20nm, dočkali jsme se až letos 16nm u TSMC a 14nm u GF. A tak je skok mnohem mnohem větší, protože skáčeme ne o jednu, ale minimálně o jednu a půl generaci výroby. To je důležité mít na paměti, protože tomu by také měla řada věcí odpovídat.

Ač to tak dlouho nevypadalo, prvním produktem z nové generace grafik se nakonec pochlubila NVIDIA. I když je to AMD, které své 14nm POLARIS GPU prezentuje veřejně už půl roku, oficiální oznámení konkrétních grafických karet přišlo první od NVIDIA, která před 14 dny oznámila GTX 1080 a GTX 1070. Ovšem na zahájení prodejů si musíme počkat do konce měsíce u GTX 1080 a skoro do poloviny června u GTX 1070. A přesto se už nyní objevily slíbené recenze, kdy NVIDIA rozeslala vybraným partnerům a novinářům onu Founders referenční edici GTX 1080 s tím, že 17.5.2016 je možné uveřejnit recenze, ačkoliv karty stále nejsou v prodeji a nebudou až téměř do konce měsíce. Na test slabší, ale také mnohem cenově zajímavější GTX 1070 si budeme muset počkat ještě déle.

Každopádně GTX 1080 vypadala hodně zajímavě a NVIDIA rozhodně nešetřila velkými sliby. 2x lepší výkon a 3x lepší efektivita než GTX TITAN X a všechny hry naplno ve 4K při 60FPS! A jak to tedy vypadá v praxi? Splnila NVIDIA to, co slibuje? Inu …. Není to taková pecka, jak jsme čekali. Zklamání však není na místě, protože je to stejně velký skok po zoufalství přesluhujících 28nm produktů.

 

  • 16nm v hlavní i vedlejší roli

                   – výkon hnaný frekvencí GPU s efektivitou nové výroby

TSCM se to tedy podařilo a 16nm FinFET výrobní proces se zdá být funkční a připravený a jako takový hraje hlavní roli v tom, co nabízí GTX 1080 a její GP104 jádro. Proti 28nm staré výrobě je to 1,5generačního skoku a tomu odpovídá i nárůst denzity (počtu tranzistorů na mm2), nárůst efektivity a nárůst taktů. GP104 má 7,2 miliardy tranzistorů na ploše jen 314mm2, tedy 22,9 milionu tranzistorů na mm2!

Předchůdce, GM204 na GTX 970/980, má 5,2 miliardy na 398mm2, tedy 13,1milionu na mm2. A pro úplnost, high endové GM200 na GTX 980Ti/TITAN X, jehož nástupcem je již představené GP100 (TESLA P100) má 8 miliard tranzistorů na 601mm2. Hustota se tedy díky nové výrobě zvýšila zhruba o 75%!

A přišel i růst frekvencí, kdy z nějakých 1,1-1,3GHz, což je v rozsah ve kterém běhala GTX 980 na GM204 jádře, se dostáváme na 1,6-1,8GHz, kde běhá GTX 1080 na GP104. To je zhruba o třetinu více. Došlo samozřejmě i na počet výpočetních jednotek.

GTX 980 s GM204 jádrem měla 2048 výpočetních jednotek, 64 ROP a 128TMU. GTX 1080 s GP104 má 2560 jednotek, 160 TMU ale zůstalo 64 ROP. Zůstává také stejná konstrukce paměťového systému s 256-bit, a NVIDIA u GTX 1080 zvýšila výkon prostě použitím rychlejších GDDR5X pamětí. Ty mají 10GHz proti GDDR5 u GTX 980 na 7GHz. Při stejné sběrnici tedy GTX 1080 dosahuje 320GB/s propustnosti, zatímco GTX 980 měla 225GB/s. Nemluvě o tom, že GTX 980 měla 4GB paměti a GTX 1080 má 8GB.

Efektivitu 16nm pak podtrhuje TDP. To je takovým matoucím údajem u výrobců a snad u každého produktu si jej výrobce udává podle jiných pravidel. Každopádně TDP GTX 1080 je skvělých 180W, což vypadá jako nárůst proti 165W u GTX 980, jenže reálně měla GTX 980 také 180W, takže ano, nárůst počtu jednotek, masivní nárůst frekvencí, dvakrát více paměti a TDP a tedy teoreticky spotřeba zůstává na stejné úrovni. To vše je zásluhou 16nm.  

 

  • PASCAL je víceméně jen lehce poladěný MAXWELL

Otázkou je, zda NVIDIA k 16nm výhodám přidala i nějaké výhody vylepšením architektury? Odpověď zní, „minimálně“. Dá se říci, že PASCAL je víceméně jen 16nm vyrobený 28nm MAXWELL. NVIDIA totiž u GP104 čipu na architekturu moc nesáhla. Samotné shadery jsou kompletně převzaty, drobné úpravy v konfiguraci a některých parametrech jádra samozřejmě nastaly, ale rozhodně nejde o generační změny. Mnoho úprav navíc bylo děláno hlavně s ohledem na 16nm výrobu. Nutno říci, že proti velkému GP100 se GP104 jasně orientuje na spotřební segment a tomu odpovídá i odlišná konfigurace jádra.

PASCAL = 16nm MAXWEL. Víceméně to tak je, což nemusí být nutně špatná věc. Opravila však NVIDIA problémy s výkonem a podporou některých DirectX12/API VULKAN prvků, zejména spojených s využitím výpočetního výkonu zároveň a grafickým? I na to první recenze odpověděly.

Tak se na to všechno pojďme podívat.

 

 

  • GTX 1080 v testech – Výkon a provoz karty

Byl jsem nemile překvapen, kolik redakcí testovalo tuhle grafiku hlavně ve FullHD rozlišení. Jako kdyby se našel někdo, kdo má 20 tisíc na novou kartu a nemá dnes alespoň 2K nebo spíše 4K monitor. Ale to je jedno. Minimálně nám tyto testy odpověděly na to, že v mnoha hrách je dnes FullHD jednoduše moc nízké rozlišení a výkon karet omezuje procesor. Jak si ale GTX 1080 vede ve 2K a 4K, kam se s ní dá počítat primárně?

 

  • Výkon ve 2560x1440:

Vybrali jsme některé oblíbené aktuální hry z testů serverů:

Jak vidíte, všude se bez potíží GTX 1080 prodírá na první místo mezi testovanými kartami.

 

  • Výkon ve 3840x2160

Stejné hry ve 4K nastavení. Je zde tedy slibovaných 60FPS ve 4K u GTX 1080 v každé hře? Inu …

GTX 1080 je stále podle očekávání na prvním místě, ale v mnoha hrách není náskok až tak propastný a hlavně počet FPS se rozhodně ani neblíží 60FPS a to ve většině hrách.

 

  • Výkon v DirectX12 hrách s Asynchronními Shadery

Existují dvě hry, které již výrazněji využívají DirectX12 včetně Asynchronních shaderů. Těmi jsou Ashes of the Singularity a mnohem povedenější HITMAN. V těch si NVIDIA nevedla zrovna skvěle, protože se přišlo na to, že z výhody DX12 grafiky NVIDIA GTX 900 nedokáží moc těžit, protože ve skutečnosti správně nepodporují všechny funkce a technologie, zejména souběžné využití grafiky a výpočtů. Problém je to ale architektury a její konstrukce, a protože PASCAL = vlastně 16nm MAXWELL, podle očekávání NVIDIA moc neopravila:

Ano, GTX 1080 i tak má mnohem lepší výkon než GTX 980Ti a GTX 980, ale hnáno je to zase parametry a frekvencí, nikoliv opravou a plnou podporou DX12 v oblasti AS. Proti AMD FURY X se tak náskok výkonu smrskává u DX12 her s trochu lepším využitím DX12 optimalizací na i méně než 10% výkonu! To rozhodně není dobrý výsledek ani signál do dalšího rozvoje DX12 her, které AS budou ve stále větší měřítku používat.

Nicméně k vylepšení výkonu pod DX12 a AS skutečně došlo a NVIDIA tak úplně nelhala. Svědčí o tom fakt, že zatímco u GTX 900 grafik výkon po zapnutí DX12 a AS dokonce klesl, u GTX 1080 vždy stoupl, i když jen o málo (asi 3%, AMD z toho ale těží několikrát víc). Nikdy ale neklesl, takže nějaké drobné úpravy udělány zjevně byly. Mimochodem AS nejsou žádnou novinkou, na konzolích se používají už roky u PC je to složitější, protože ne každý HW je podporuje … jejich přínos je neoddiskutovatelný a vývojáři s nimi umí, jejich nasazení u PC komplikuje ten, koho HW je tak úplně nezvládá … nebudeme ukazovat prstem …

 

  • Provoz karty

Jak bylo řečeno v úvodu, karta má TDP 180W, tedy v podstatě stejně, jako GTX 980. A podle toho to i vypadá se spotřebou:

Vzhledem k nárůstu výkonu je spotřeba fantastická, jen o pár W přerůstá GTX 980, je nižší než spotřeba GTX 980Ti či FURY X. V klidu je tu také pár W úspory. Takže tady rozhodně velmi velmi dobré.

Chlazení karty je však zklamáním, zejména když Founders edice je drahá příplatková verze za 699 dolarů (20 tisíc korun). Chladič má sice VaporChamber, jenže malý turbínový ventilátor a nevelký pasiv na to prostě ideálně nestačí. Teploty kolem 80°C jsou běžné, karta kvůli tomu i nedrží pořád vysoký boost a za pár minut výkon ještě klesne, když se karta ohřeje. Hlučnost je také vysoká, je stejná jako u referenční GTX 980Ti.

Takže k závěru …

 

 

  • Závěr a první hodnocení

Z mnoha recenzí je cítit mírně rozčarování (= zdaleka ne takové nadšení, jak bychom čekali) a hodnocení jsou taková strojená, snad aby vybraní testeři potěšili NVIDIA a dostali i příště přednost před všemi ostatními, protože realisticky bombastické sliby rozhodně nebyly naplněny a 2x výkonnější, 3x efektivnější než GTX TIATN X, GTX 1080 zdaleka není. Natož abyste v plných detailech mohli hrát všechny hry ve 4K rozlišení při 60FPS, k tomu se GTX 1080 ani neblíží, což je v přímém rozporu s tím, co tvrdil šéf NVIDIA při představení karty (dá se dohledat na youtube)! Snad nám NVIDIA nelhala?!

Každopádně generační rozdíl 40% výkonu proti GTX 980 není zanedbatelný a špatný, ale připomínám, 28nm vs 16nm je více než 1,5generační skok, 75% nárůst hustoty tranzistorů, 30% nárůst počtu jednotek v GPU, 40% nárůst frekvencí GPU, 30% nárůst frekvencí RAM a 100% nárůst velikosti paměti. Cokoliv pod 40% nárůst výkonu by tedy bylo dost špatné a těch 40% je tak vlastně tak nějak to, co by to alespoň mělo být.   

Rozčarování je cítit i nad tím, že NVIDIA představila příplatkovou referenční edici „Founders edition“, která kromě výrazného příplatku má jen vylepšený referenční chladič o vapor-chamber a přesto není provozně nijak úžasný a ovlivňuje výkon grafiky (negativně).

 

  • Proč nekoupit referenční GTX 1080(1070)?!

Proč? Třeba Computerbase se zaměřil na takty karty a změřil kartu jak ve standardu, tak při chlazení nastavené na max. tedy hlučnost vysavače. Drahá příplatková Founders referenční edice je ale mizerná. Chladič je prostě u grafiky za 20 tisíc zcela nepřijatelné kvality. Je hlučný, je nevýkonný a v běžném režimu ovlivňuje výkon karty a to i recenze. Pokud najdete recenzi s podezřele vysokým výkonem GTX 1080 a doma nemůžete stejného výkonu dosáhnout, tak vezte, že je rozdíl mezi studenou GTX 1080 a ohřátou GTX 1080 po půl hodině hraní. Výkon karty klesá, a ne o málo. Rozdíl může být klidně i 10FPS tedy i několik % výkonu. A že v domácích podmínkách ne každý má skvěle chlazenou CASE a laboratorní prostředí, jako někteří recenzenti, je asi jasné. Referenční chlazení „Founders Edice“ je mizerné a rozhodně nestojí za žádný příplatek a už vůbec ne za 20 tisíc, co karta stojí. Připomíná to AMD s jeho Radeon R9 290X v referenci, jenže ty na rozdíl od GTX 1080 nestály 20 tisíc a AMD za to referenční chlazení nechtělo příplatek.

V žádném případě tedy nekupujte referenční GTX 1080(1070) natož abyste si připláceli na Founders edici. Počkejte si pěkně na nereferenční modely s mnohem lepšími chladiči, nejlépe AiO vodníkem. A mimochodem, všimli jste si, že jsme v žádné recenzi neviděli 2,1GHz přetaktování při 63°C v zátěži, které bylo vidět v představení NVIDIA? Ano, realita je zjevně ta, že tou EVGA GTX 1080 byla některé z nereferenčních verzí, ne-li rovnou vybavená vodním chlazením. Mimochodem těch 2,1GHz lze s GTX 1080 opravdu dosáhnout i s referencí (byť to provozovat s tou hlučností chtít nebudete). Takže další důvod, proč počkat na lépe chlazené nereferenční grafiky.

 

  • Kdy se dočkáte recenze a grafik u nás?

Bohužel karet na recenze je jen pár a poskytovala je jen NVIDIA a jen svým vybraným partnerům, takže v ČR máme zatím smůlu. Čekáme na grafiky výrobců, ale to si ještě počkáme. Máme něco rozjednáno, budeme mít referenční verzi na srovnání, ale prim u nás hrají nereference a ty jsou otázkou až průběhu měsíce června, takže ono vydání GTX 1080/1070 je dost předčasné a docela mě to překvapuje, protože vše co je teď na trhu nad 10 tisíc je rázem neprodejné a NVIDIA tak zastavila prodeje grafik ve vyšším segmentu na několik týdnů, protože GTX 1070/1080 nemá na trhu a v obchodech, referenční verze si většina nekoupí, protože za to nestojí a nereference budou až za několik týdnů. A když jsme u toho:

 

  • Nekupujte referenční GTX 1080/1070 – počkejte na nereference!

Osobně tedy říkám na rovinu, GTX 1080 v referenčním provedení? Rozhodně ne! GTX 1080 v příplatkové referenční Founders edici? No tak to už bych musel být úplný blázen (pokud to někoho uráží, je mi ho líto). Koupit grafiku za horentních 20 tisíc s tak nedostatečným chlazením, evidentně negativně ovlivňující výkon s takovou hlučností a mizernými teplotami apod.? Tady prostě není co řešit. Myslím, že nikdo při smyslech nemůže doporučit GTX 1080(1070) v referenčním provedení k pořízení. Snad jen pokud plánujete ten chladič sundat a nahradit třeba FullCover vodním blokem, nebo alespoň AiO vodníkem, pokud tedy na to něco kompatibilního je. Jinak ale prostě za 20 tisíc je to nesmysl v současném provedení a rozhodně to za ty peníze nestojí. Výkon je zajímavý, ale to chlazení a provedení prostě ne, natož aby se za něj takhle připlácelo. Důrazně doporučuji počkat na nereferenční verze, i když ty přijdou až za pár týdnů.  

Poznámka na závěr: Jinak mám trochu obavy o GTX 1070/1080. Jejich výkon je super v 3DMarcích a super v DX11 hrách a některých pseudo DX12 hrách (=DX11 hra jen běžící „jako“ DX12 tedy hry jako Gears of War, Quantum Brake, Rise of the Tomb Raider atd.). Ale v reálných DX12 hrách to vypadá, že výkon bude proti AMD Radeon grafikám o dost jinde než v současných DX11 hrách jak ukazují recnze a míst 35% bude rozdíl jen 10% proti FURY X a někdy ani to ne. Pokud je mainstreamový POLARIS 10 třeba jen trochu někde kolem R9 390X, tak rozdíl v DX12 může být třeba jen i 15% výkonu proti GTX 1080, přitom cena POLARIS 10 může být klidně třetinová a určitě méně než poloviční. A to POLARIS 10 je mainstream a rozhodně nemíří nikam poblíž GTX 1080. Takže co až v říjnu dorazí AMD s VEGA grafikou přímo proti GTX 1080? Kam se propadne GTX 1070/1080 v nových DX12 hrách využívajících stále více vše, co DX12 nabízí včetně AS, jak je prezentuje HITMAN? Nad GTX 1070/1080 se tak vznáší dosti temný mrak … zajímavé, že ne ve všech recenzích byla tato skutečnost objektivně vzpomenuta. Tím spíše mě zaráží některá ocenění, kterými nebylo šetřeno, zvlášť když karta zdaleka nezvládá 4K při 60FPS na plno, což přesně a do písmene šéf NVIDIA sliboval při představení karty. Tady zjevně někdo trochu dost ustřelil a hodnocení karty v recenzích tomu evidentně moc neodpovídají.

(Nejzajímavější technologie kterou NVIDIA představila a nikdo to ani neotestoval! Proč?!)

Já každopádně čekám na nereference a hlavně na to jestli nějak funguje ta projekční technologie, co má mít mnohem nižší nároky na 3 monitory než nyní, o které NVIDIA básnila v prezentaci. Pokud to není nějaká pohádka, ale funkční záležitost, tak čert vem ty nevýhody :). Zatím to však nikdo neotestoval ani nevyzkoušel, takže mám takový neblahý pocit ….

Zdroj grafů a dat: Computerbase.de, hardwarecanucks.com a další

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 00:36:18
avatar
Skvelá karta.
A to je karta "len" s GDDR5X teda vylepšené GDDR5 som zvedavý na GPUčko a kartu HMB2.
Ale načo sa vystrieľať hneď na začiatku keď v podstate kontrolujete trhový podiel a nikto Vás neohrozuje a to sa už aj do tretej kozoly údajne hrnú.
Polaris by sa mal poponáhľať lebo to nemusí dopadnúť dobre pričom obdobne to platí na Zen pri procesoroch.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 01:22:58
avatar
Tuná to niekto prehnal s alkoholom. Je to Maxwell na nižšom výrobnom procese. Nič nad čím by ľudia mali jasať.
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 01:46:30
avatar
a hlavne co ma mat spolocne Polaris s Pascalom. Polaris zamerany jasne do ineho segmentu, na inych NM s inou cenovkou.
Akurat sa ocakava, ci nebudu OC verzie Polaris 10 vykonom konkurovat 1070, ale cakal by som par percent pod.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 15:59:58
avatar
Promiň ale ta karta vypadá dobře jen proto, že je to první 14/16nm karta na trhu. Poměr cena/výkon je tristní i ve srovnání s 28nm generací. Co teprve až přijde polaris a další 14/16nm karty? Tohle je jen pokus nvidie prodat mainstream kartu za cenu hiendu. Až bude na trhu celé portfolio 14/16nm karet, tak budou muset jít s cenou dolů, jinak po ní neštěkne ani pes.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 16:25:20
avatar
Prepáč, ale za najvýkonnejšiu kartu (jednočipovú) nepovažujem cenu $599 MSRP (current) za premrštenú hlavne keď GTX 980 Ti koštuje $649 MSRP (current) /R9 Fury X $649 $649 MSRP (current)/ a GTX 1080 je o cca 30% výkonnejšia ako GTX 980Ti.

V súčasnosti je to najvýkonnejšia grafická karta na trhu (jednočipová) a to, že vieme že niekedy v budúcnosti + 6 mesiacov a viac bude aj veľký Pascal s HBM2 a Vega nemení nič na tom, že sa jedná tč. výkonovo o HIGH-END.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 17:38:42
avatar
Ale však toto jsem přesně psal - ta karta těží jen a pouze z toho, že je první 14/16nm karta na trhu. Všimni si sám, že porovnáváš neporovnatelné 16 a 28nm, je opravdu takové překvapení že první karta na novém výrobním procesu je lepší než ty na 3 roky starém?

Pokud oponuješ, že nic lepšího na trhu půl roku nebude pak ano. Pak ale uznej že cena je prémiová (kdo kdy chtěl tolik za mainstream čip??? nikdy). Hiend to není!!! Ani nemůže když sama Nvidia uvede ještě výkonější čip. Vždyť by to nedávalo smysl: lowened - 1080 hiend podle tebe - nakonec HBM2 pascal zase hiend??? A mainstream nebude? Tohle je nesmysl. Přitom je to tak prosté - 14/16nm mainstream má prostě jen výkon 28nm hiendu a je to v pořádku, naopak by bylo něco špatně kdyby tomu tak nebylo. Zarazilo mé, že jsi na začátku hned napsal že karta je "skvělá". Tak silný výraz si podle mého zaslouží (obecně) minimálně až taková grafika, která uspěje proti konkurenci. Jenže to 1080 nemůže, protože konkurenci zatím nemá, do té doby je třeba se vyvarovat takových výroků. Je to jakobych tě posadil do trabanta a protože jsi zatím v žádném jiném autě neseděl, tak bys mi tvrdil, že je skvělý.
Abych to tedy celé uzavřel. 1080 není z pohledu 14/16nm generace hiend, ale pouze vyšší mainstream a vyšší mainstream NIKDY nestál tolik peněz. 1080 tedy může být "skvělá". Ne ale dnes, možná zítra a rozhodně ne za takovou cenu.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 18:12:17
avatar
GTX1080 súhlasím, že je vyšší mainstream, už keď si vezmeme plochu čipu a aj parametre karty, no na druhú stranu prekonala ako nástupca GTX980 aj všetky nereferenčné GTX980Ti na silných taktoch a 28nm najsilnejšie jednočipovky obecne už v referencii, v každej hre a testovanom rozlíšení a to budú ešte nereferencie časom, takže skvelá karta to je už teraz, AMD je na ťahu...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 21:10:46
avatar
Presne tak a cena $599 MSRP (current) je úplne primeraná.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 21:16:28
avatar
Ja som písal, že je GTX 1080 low end?
Karta je samozrejme skvelá prečo by nebola veď je najvýkonnejšia na trhu (single chip) - nová litografia, GDDR5X pamäte, vynikajúce možnosti pre taktovanie OC nereferenčných verzií.
No a z tým Trabantom si to zabil takže radšej to ukončím aby to neskĺzlo niekam kam to nepatrí.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 00:12:31
avatar
Citace:
Ja som písal, že je GTX 1080 low end?

To nikde netvrdím, jen podle tebe je to hiend pokud souhlasíš s cenou. S tím nesouhlasím, je to mainstream jak jsem vysvětlil
Citace:
nová litografia, GDDR5X pamäte, vynikajúce možnosti pre taktovanie OC nereferenčných verzií.

to nedělá "skvělou" kartu, tohle všechno bude mít konkurence taky. "Skvělé" bude až bude mít karta něco, co konkurence ne a to "něco" zatím nenalézám, kromě ceny která je vražedná
Citace:
No a z tým Trabantom si to zabil takže radšej to ukončím aby to neskĺzlo niekam kam to nepatrí.

byl to špatný příklad, zkusím lepší - gf 1080 je jako Iphone nebo Samsung galaxy - kvalitní kus HW za nesmyslnou cenu = existují nebo budou existovat mnohem výhodnější alternativy = ani iphone ani samsung galaxy nejsou dobré telefony, ale třeba takové Xiaomi ano, protože je (téměř) stejně dobré za menší než poloviční cenu. A věřím že Polaris bude jako Xiaomi = lepší. V hiedndu se pak utkají HBM2 karty. Teprve v tomto segmentu pak bude záležet jen a pouze na výkonu, protože jen v hiendu můžeme cenu omluvit, v mainstreamu nikoliv
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 09:34:59
avatar
...všetcia čo dianie trocha sledujú, tak vedia, že NV GTX grafiky, hlavne pri modeloch ako GTX980 majú vyššiu cenovku oproti AMD konkurencii...samozrejme je to zlé pre zákazníka, ale ak sa tie grafiky predajú aj za tú cenu?...nemá NV dôvod dávať to lacnejšie, v desktope predáva dlhodobo lepšie a necháva si to zaplatiť...ja som inak tiež naklonený nereferenciám a nemám referencie vpodstate príliš v láske, ale nepochybujem, že spočiatku ľudia tú referenciu budú kupovať, a až nastúpia nereferencie GTX1080, tak sa začnú predávať tie - bolo to takto napr s GTX980Ti...

Citace:
to nedělá "skvělou" kartu, tohle všechno bude mít konkurence taky. "Skvělé" bude až bude mít karta něco, co konkurence ne a to "něco" zatím nenalézám, kromě ceny která je vražedná


skvelú kartu to robí, lebo posunula hranice a oproti čomukoľvek jednočipovému priniesla zvýšenie výkonu, niekedy väčšie, inokedy menšie a to som zvedavý na nereferencie, tie budú ešte lepšie ako skvelé, ale je jasné, že ak niekto hrá až príliš na cena/výkon, tak NV zvykne mať tento pomer horší, ale ako som písal vyššie, môže si to dovoliť...
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 09:40:48

myslím že to má NV rozdělené dobře.

1080p - budoucí GTX 1060 / 1060Ti
1080p - 1440p - GTX 1070
1440p(2K) / ultra-wide 1440p + entry 2160p - GTX 1080
2160p(4k) - 2880p(5K) - GTX 1080Ti / new Titan

čekám že koncem roku / začátek 2017 příjde bud 1080Ti nebo Titan s cenovkou 999 dolaru, myslím že už je to téměř jisté...dle ceny GTX 1080, Btw i AMD řeklo že Vega s HBM2 bude drahá záležitost a já se jim nedivím .. neočekávám cenu pod 20K
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 10:09:29

Ale ten pekáč od ASUSu - Matrix čo si mal, tak to nebola referencia
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 17:24:34
avatar
hej, smutné obdobie s tou matrix 290X a to som sa musel snažiť a strašne na to tlačiť, aby vrátili peniaze ( už som ju používal niekoľko mesiacov a bežne sa karty opravujú), ale podarilo sa, tak keby som tam chcel na to AiO, že dám dole chladič karty a vymením, tak by bola ok, ale ja nezvyknem robiť podobné veci...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 05:36:20
avatar
karta ako taka je fajn, prakticky bez konkurencie, len skoda tej ceny..
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 06:34:48
avatar
tady je takove shrnuti výkonu z jednotlivych webu, dik puvodnimu autorovy ze to udelal.

---------

1440p/4k. 1080p nepočítam, GTX1080 myslím vážne nie je karta do Full HD.
Takisto nepočítam recenzie kde testujú na 3 či dokonca len 2ch hrách - to už rovno mohli na jednej...

1. http://www.guru3d.com
1080 100% 100%
980Ti ref. 79% 75%
Fury X 69% 76%
980 59% 56%

2. www.techpowerup.com/
1080 100% 100%
980Ti ref. 73% 73%
Fury X 73% 75%
980 60% 59%

3. http://www.pcworld.com
1080 100% 100%
Fury X 78% 77%
980 55% 58%

4. http://www.computerbase.de
1080 100% 100%
980Ti Gigabyte 92% 92%
980Ti ref. 78% 77%
Fury X 73% 80%
980 61% 61%

5. http://arstechnica.com
1080 100% 100%
980Ti ref. 76% 75,7%
980 57,2% 56,6%

6. http://www.pcgamer.com
1080 100% 100%
980Ti ref. 75% 75%
Fury X 75% 79%
980 60% 60%

7. http://www.gamespot.com
grafy bez presných čísel - čo do ***** to má byť ?
ale inak: "At 4K, where it’s really able to flex its muscles, it can be 70 percent faster than its predecessor, which is insane when you consider that the GTX 980 is still a fantastic GPU"

8. http://www.eurogamer.net
1080 100% 100%
Fury X 71% 76%
980 60% 60%

9. https://www.pcper.com
1080 100% 100%
980Ti ref. 71% 71%
Fury X 62% 65% masívna strata vo GTA a Tomb Rider
už som si všimol že GTX980 som zabudol spočítať ale už na to *****

10. http://hothardware.com test na 4hrách/v 1440p len v 3och - slabota no...
1080 100% 100%
980Ti ref. 88% 91%
Fury X 69% 85%

11. http://hexus.net test na 4hrách... fakt "vzorka"...
1080 100% 100%
980Ti 80% 82%
Fury X 65% 74%
980 63% 62%

12. http://www.kitguru.net pre porovnanie počítam 1342MHz GTX980Ti od Gigabyte...
1080 100% 100%
980Ti GB 89% 87%
Fury X 75% 82%
980@1279 63% 60%

13. http://www.tweaktown.com
1080 100% 100%
980Ti 78% 80%
Fury X 75% 80%
980 61% 62%

Ergo...

25-30% nad 980Ti ref./Fury X v závislosti na hre a rozlíšení, pri spotrebe GTX980 - čo je o 40-45% slabšia karta !

OC980 Ti +/- 10% pod ref. 1080, dá sa čakať že OC1080 vs OC980Ti bude zase s prehľadným 25% náskokom 1080ky.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Obdiv 2016-05-18 08:18:34

DD..máš můj obdiv.

Napsat článek, ve kterém cca 5x zopakuješ (z toho 3x tučně), že je karta úplně na hovno a proč, že je předražená a proč, že NV opět lže a proč, že je dobré počkat na konkurenci a proč....dát si s článkem takovou práci, aby i zabedněnec pochopil, že se nesnažíš očernit něčí značku, ale ušetřit lidem prachy...a pak tu stejně pořád a dokola číst příspěvky, jak je to supr karta "prakticky bez konkurence" a kdo všechno ji nejen brání, ale rovnou si ji v referenci běží koupit.....jako zcela upřímně - asi by mě jeblo.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 09:12:09
avatar
pane kuba. prosim citujte cely prispevok ked uz. Pisem ze cena je nahovno. A bez konkurencie je. Bodka! Inak by tu cenu nemala. Najprv mysliet, potom pisat ..
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 10:04:02
avatar
Ja sa budem strašne smiať keď prídu nereferenčky Vegy, čo potom povedia majitelia referenčných 1080.

Naozaj len blázon môže kúpiť výrobok bez toho aby pár mesiacov nepočkal na konkurenciu a porovnal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 10:05:37
avatar
tak to, že si někdo GTX 1080 koupí za šílenství nepovažují, pokud na to dá vodníka nebo koupí nereferenci ... VEGA je pořád pár měsíců daleko ;)
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 10:12:13
avatar
Lenže sám si povedal že nereferenčky tu ešte pár týždňov (možno dlhšie, u nvidie nikto nevie) nebudú. U vodníka už niekto vie kompatibilitu? Toto skracuje čakanie na Vegu.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:03:00
avatar
a ked bude mat vega napicu chladic tak co ? zas tam sa bude cakat mesiace dalsie..

to je logika jak hovado
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:04:01

pokud na vegu dá AMD opět vodní chlazení tak se stejně bude prodávat méně jako Fury X
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:15:51
avatar
pochybujem ze Vega bude mat vodnika...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:20:19
avatar
Já o tom zase nepochybuji ... v referenci je to téměř jasné, protože AMD se poučilo, AIO se velmi osvědčilo a nemá důvod se vracet ke starému ... jen doufejme, že tentokrát AMD dovolí i nereferenční chladiče ...

Jde i o náklady, NVIDIA předvádí, jak nasazuje extrémní cenovku za lacině provedenou kartu a něco tak banálního jako vaporchamber chlazení. AMD naopak nemá problém dát na grafiku za 599 dolarů odpovídající chlazení a to i když FURY X byla výrobně mnohem dražší než GTX 1080 dnes. AiO řešení je navíc dnes už velmi cenově dostupné a v cenových hladinách high endu už nehraje tak velkou roli ... a pokud by NVIDIA chtěla, kdlidně by GTX 1080 mohla mít AiO v referenci, jenže to by na tom vydělal tak o 50 dolarů méně ....
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:19:13
avatar
lenže Fury ma velky cip ako prasa, Vega bude snad polovična..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:24:10
avatar
A? Z hlediska použitelnosti AiO to nic neznamená Nákladově to bude podobné FURY X ...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:28:14
avatar
AiO AMD nasadila len preto, lebo Fury topi. Uchladit to vzdchom by bolo hlucne, ten vodnik im zbytocne zdvihne naklady a ani ho nebude treba. Ja sa kludne s tebou stavim, ze AiO bude mat az Vega 11, alebo nejaky vyssi model..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:36:41
avatar
no samozřejmě, AMD se poučila z R9 290X ... NVIDIA zjevně ne ...

Vodník není výrazně dražší, než kvalitní klasické chlazení už takže podle mě TOP model na VEGA 11 klidně tu referenční AiO mít bude ... a u grafiky za 20 tisíc se vůbec nehodlám bavit o tom, že AiO je drahé řešení ...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 16:18:10
avatar
tu by som doplnil...

Citace:
no samozřejmě, AMD se poučila z R9 290X ... NVIDIA zjevně ne ...


nVIDIA karty aj s klasickým vzduchovým chladením pri referenčnom vyhotovení stačili kartu uchladiť ako príklad povedzme si GM200 TitanX, ale u AMD mala vzduchová referencia problém aj na referenčných taktoch a teploty išli vysoko, takže AMD jednoducho muselo prejsť na silnejšie chladenie, NV nutne nemusí, od toho je na trhu kopec nereferenčných modelov - aj s AiO, aj do vodného okruhu a vôbec z NV kariet sa robí omnoho viac nereferencií ako z AMD modelov, kto pozerá e-shopy, tak mi isto dá zapravdu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:15:14
avatar
no podle mě je téměř vyloučeno, že by AMD u VEGA použilo v referenci něco jiného, než AiO vodníka .... inak karty budou pravděpodobně stejně jako FURY bez X i s nereferenčními chladiči ....
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 00:26:20
avatar
co Nano?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 11:01:36
avatar
NANO? Tak víš sám že to je karta dělaná speciálně aby byla malá a kompaktní, takže má i stejně stylové chlazení a to rozhodně není špatné na to jak výkonná a malá grafika to je ;)
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AiO 2016-05-19 11:20:13

Já si naopak nemyslím, že by AMD použilo Aio chladič. Už jednoduše protože lidi jsou konzervy a prostě velká část vodu do PC nechce. Tím si snížíš potenciónální základnu kupujících. Mimoto ten AiO chladič je opravdu nákladnější. Dle mě se opět vrátí starej dobrej fukar zase s jiným krytem.
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 13:09:14

jj pokud chce AMD víc prodávat tak půjde do vzduchového chlazení. Né každý má skřín do které se vleze vodnik a kdo uvažuje o 2 grafikách tak je to celkem banán v menší skříni.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 00:25:59
avatar
Citace:
Ja sa budem strašne smiať keď prídu nereferenčky Vegy, čo potom povedia majitelia referenčných 1080.

Naozaj len blázon môže kúpiť výrobok bez toho aby pár mesiacov nepočkal na konkurenciu a porovnal.


No právě, 1080 se až nápadně podobá své předchůdkyni 980. Tu také nejdříve všichni kupovali, protože to byla nejvýkonnější karta. Pak přišel 980Ti a hlavně Fury/Nano, které to po slevách úplně převálcovali a s 980ky se stala jednoznačně nejhorší karta v portfoliu Nvidie. A podle té ceny 1080ky to vypadá, že bude mít podobný osud.
jankolincak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nechapem 2016-05-18 14:39:12

nechapem tento post, dd jasne hovori ze nekupujte referenciu alebo founders edition, myslim ze to je kazdemu jasne a nikto by si referenciu nekupil. a s tym predrazenim ma uplnu pravdu ... , co uz pockat na nereferencie ktore pojdu na 2.5g
Mavis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 20:25:29

No mě tím peníze šetří....
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 08:54:21

Podle mně není pravý čas na 4k. Aby nebylo všechno titěrné, je potřeba mít LCD 32" a výš, na 27" to jaksi není ono. Rozumné LCD je dnes otázkou 30k. Grafika je dalších 20k a to ještě nemá pořádný výkon, aby to rozlišení uživila. Počkám rok dva a pak přejdu, ale zatím jsou to vyhozené peníze.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 11:31:23
avatar
No já nevim, ale já mam 27" 4k LCD a v pohodě, velikost textu mam na 175% a jemnost v celém systému je jak na mobilu. Na práci není lepšího, na hry si člověk nastaví FullHD a taky to nějak jde
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 15:08:38

No a to je právě ono, musíš ten text zvětšovat, na 32" je to jiná liga (měl jsem možnost porovnat). Ale věřím, že na práci to musí bejt super. Jak na tom vypadá to Full HD? Já když na svym 2k 27" nastavím Full HD, tak je to humus.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 21:49:33
avatar
A ve hrách je to pak na p***, protože většina nemá nastavení na zvětšení UI...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 00:27:58
avatar
jj právě proto když 4K tak 32"+
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 07:29:33
avatar
Vyzkoušeli jste si to někdy v reálu? Aplikace fungují úplně stejně jen je ten text, případně grafika/ikony jemnější, prostě jak Retina. Ve hrách je to buřt, ty si stejnak pouštím ve FullHD, protože nemám uplně highend grafiku, nehledě na to, že hry ve 4k vypadají zblízka tak nějak divně, všechno je takový řídký, jak přehazovačka na hlavě, sice o mnoho víc detailů než ve fullHD, ale ne 4x. Ale to už je na vývojářích, a ty na to budou sr**t, protože konzole to nezvládají, tak proč dělat víc detailů...
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 11:23:17

vůbec nevíš o čem mluvíš pokud nehraješ ve 4K aktualní tituly... co to je za blbost koupit si 4K monitor a hrát ve fullHD ?


To že jsou v některých starších hrách horší textury které se ve 4K projeví o moc více než fullHD je pravda. Ale současné hry ve 4K vypadají naprosto úchvatně a srovnávat s fullhD není absolutně na místě.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 15:23:10
avatar
Jo vyzkoušel, mám jen monitor 2560x1440 27" a spoustu her co nemá nastavení na zvetšení UI má tak miniaturní text, že se to nedá číst.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 09:26:20

Tak já myslím, že mi to ve Fallout 2 a Might and Magic VI-VIII těch 60fps dá
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ať si každý koupí co chce 2016-05-18 10:37:59
avatar
Karta není rozhodně propadák má obstojný výkon a spotřebu, je na trhu v podstatě bez konkurence (Nvidia) získala náskok. Negativa jsou taky jasná slabá podpora Direct12, vysoká cena za průměrný chladič, se kterým moc parády nikdo neudělá. No stejně si každý koupí co chce, fandové zeleného tábora budou jásat a někteří více nedočkaví jí prostě koupí ty chtřejší počkají na nerference. Já zase kupuji karty spíše od AMD, je mi symatiko z mnoha důvodů a pokud nebude mít karty horší není ani důvod to měni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 11:10:59
avatar
kdo kde použil slovo propadák? To snad ani nejde při tom nárůstu výkonu a efektivitě ... jen se nám nelíbí, že máme připlácet na referenci, přitom za ten příplatek nedostaneme ani trochu rozumné chlazení ...
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:02:09

když už dáváš graf do testu bylo by dobré si ho přečíst .. 2x větší výkon a 3x větší efektivita se týká VR výkonu ve hrách ... né herního výkonu

to jen tak na úvod

ale abych tě jenom nebuzeroval, souhlasím že GTX 1080 v referenci nikdo kupovat nebude, proto doufám že do testu zařadíš i nereferenci která bude zajímat většinu (spolu s nereferenčními modely polaris grafik samozřejmě)

+ ano huang řekl 4K / 60 gaming ale neřekl že na max detaily k tomu bude 1080Ti ( na high presety v současných hrách to s GTX 1080 dosáhnout lze. viz linustech test na youtube)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:13:40
avatar
no tak snížit detaily abych ve 4K dosáhl 60FPS můžu i na FURY X/980Ti ... tak asi tak a rozhodně řekl že na to 1080 stačit bude ... dokonce velmi pomalu, aby to bylo všem jasné ;).


týká se to herního výkonu ve hrách v Exyefinity/Surrund já vím, ale ani jedna recenze nic takového nepotvrdila ... proč? Copak není VR a více monitorů k dispozici?!
Na to narážím ....

Co se týká testů .. v běžných testech bude samozřejmě reference, protože referenční výkon GTX 1080 je jasně daný a tak se musí srovnávat. Nicméně samozřejmě testovat budeme i nereference ...
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:46:24

VR a více monitoru k dispozici je, avšak technologie Simultaneous Multi-Projection zatím není v praxi ještě použítá a tudiž se to zatím testovat nedá...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:50:00
avatar
tak to jediné, co bylo zajímavé je pustá teorie?

BTW: no tak pak nemá smysl tvrdit, že je 2x výkonnější a 3x efektivnější ...
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 13:09:39

marketing 101 : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 13:15:43
avatar
tak teď jsem opravdu hodně hodně zklamán ... chci nové 3x 4K monitory a těšil jsem se, že to půjde provozovat jednou grafikou jako GTX 1080 ... zjevně ne ... tak teď mě NVIDIA tedy těžce zklamala
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 15:34:06

ted se koukam na test 1080 s nerefenčním chladičem a těch 2100+ Mhz dává a v Doomovi např při 4K těch 60 fps dá i na max detaily což je solidní výsledek když je to uplně nová hra.

Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 15:38:20
avatar
pozor ... DooM je docela nenáročný prostředím ... a jeho engine se jinak ve hrách nevyskytuje. takže jej nelze brát moc jak bernou minci.
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 15:41:13

jo je to méně náročné ale vypadá to dobře, sám to hraju ve 4K +- 45fps, na max bez motionu bluru a dá se to.

Celkově hra je dobře optimalizovaná a při aktuálních driverech je hratelná ve 4K na Fury X i 980Ti což je super

Jsem zvědavy po updatu na Vulkan Api jak hra pojede, budete pak retestovat ? protože jsem četl že test Dooma planujete.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 15:57:04
avatar
jj kolega testuje, já ještě stahuju
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:20:30

no pokial viem tak sa vzdy benchmarkuje na najvyssich detailoch. To potom mozem aj ja povedat ze moja 5rocna 7850 (2GB) dokaze bez problemov bezat BF4 na W3440x1440 65-75 fps (mantle API - low detail)...takto momentalne hram. A na 4k by mi to sem tak aj vyskocilo mozno na dakych 30-40 fps...
Takze taketo vyjadrenia ocakavas a akceptujes? Taka Fury X urcite da 60fps na 4k na low detailoch ...a to sa ani moc nezahreje.
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:48:15

je rozdil low a ultra detailu, ale upřímně ultra vs high je ten rozdil daleko menší a o to jde

navíc nikde nikdo neřekl že 1080 je určena pro 4K ultra / 60 fps gaming a o to jde.

Ani 1080 pří 2.5Ghz nebude schopná dosahnout 4K ultra / 60 fps ve všech hrách ... na to bude až případná 1080Ti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:58:03
avatar
Řekl to velice jasně a zřetelně ... 4K hraní při 60FPS všechno na plno, všude ... snadno si tu pasáž na videu při představení karty najdi ... řekl to přesně takhle nahlas zřetelně a pomalu .. takže jaké že neřekl?!
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 13:21:17

v čase 24:47 ano řekl 60 fps všechno na MAX detaily ale nikde neřekl nic o 4K ..

doporučuju si to pustit ještě jednou

Odkaz

jestli je tam něco o 4K gamingu je to možná myšleno s použitím SMP které by kraje obrazovky nevykreslilo ve full detailech obdobně jak to funguje ve VR , jelikož se soustředíme na střed obrazu... ale tohle je čistě moje spekulace.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 18:24:05
avatar
On pouzil frazi "maximalni konfigurace / nastaveni". Je to hodne o vykladu, ale i rozliseni je nastaveni! A vtipne je, ze z velke casti prave diky neefektivite GameWorks tohle ta karta nemuze nikdy splnit.

SMP je zatim projekt / napad, ktery nema zadnou realnou aplikaci, pokud se ukaze byt tak skvely jak nvidia tvrdi, tak bude muset byt standardizovan. Nema totiz (podle toho co vime) zadny specialni pozadavek na HW pro svoji funkcnost a rozhodne tuhle technologii budou chtit vyuzit i dalsi platformy, predevsim konzole a embedded.
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 22:54:46

hodně o výkladu ... každý si to vyloží dle svého ale podstatné je to že to ve znění 4K / 60 fps ultra přimo neřekl a tak to je ... domyslet si můžeš uplně cokoliv .. i 8K / 60 fps gaming ... což je blbost
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 09:09:33

kazdy trosku inteligentnejsi clovek to musi brat ako max detail. Sak preboha 60fps na 4k ti viem dokazat aj na 5 rocnych grafickych...ak ubereme detaily.
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 09:46:51

ano max details ale kde řekl něco o 4K ? i dooma a paragon prezentovali v 60 fps / 1080p .. jak mysliš že asi dosáhli těch 67°C při taktu 21XX Mhz ? (chlazeno vzduchem - sám Huang to řekl v tom videu)

Vymyšlíte něco co Huang neřekl a snažíte se vidět to co tam není. Ano NV lže v určitých věcech ale tady se ji musím zastát. Vaše s prominutím výklady o jeho výrocích jsou pouhým trollenim nic víc.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 14:51:12
avatar
DD. To nebylo na tebe to jak ten článek je napsaný se mi v podstatě líbí a přijde mi to na místě...
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 11:03:25

DD a ty nedostanes daku 1080 na test?
Inak zaujimali by ma velmi benchmarky a porovnanie medzi 980ti OC (gpu okolo 1,5Ghz) a referencnou 1080 ...To by bol fun
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 11:13:14
avatar
jo až bude v obchodech, tak určitě někde schrastíme nějakou referenci, ale nebude to asi hned, a až budou nereference, tak 100% s námi počítají, ale zatím nikdo neví co kdy bude přesně ....

na poslední straně máš nahoře srovnání s 980Ti OC ;) nic zvláštního na tom neuvidíš ...
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:11:50

ten graf som akosi prehliadol..mas pravdu nic zvlastneho... GPU takt na 980ti OC o 300MHz mensi ako 1080 a vykon na urovni 1080 Chcelo by to este benchmarky z hier..
Takze presne ako sme si podaktori mysleli...pascal ziadnu HW optimalizaciu neprinasa len tazi z 16nm vyrobneho procesu. Je to len lahko vytunena MAxwell architektura, ktora dokaze bezat na vyssich frekvenciach.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:21:21
avatar
koukni na odkazovaný Computerbase.de, ten to testovat s OC edicí 980Ti ...
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 21:47:17
avatar
Ale s OC hodně mizerným... jen 1.325/4.001
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 09:48:21

jen ? reálný takt na téhle Gigabyte při téhle frekvenci ve hrách je 1500+ / 8000 co bys víc chtěl ?
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 15:28:51
avatar
Co to plácáte za blbost... reálný takt na frekvenci 1325 MHz je 1325!
Oficiální takty této GK jsou Boost:1279 MHz/ Base: 1190 MHz in OC Mode.
Takže žádné OC na 1500 MHz se v tom testu nekonalo.
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 19:24:30

Oficiální takty této GK jsou jak říkáš ale reálná frekvence ve hře je větší chápeš ?
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 19:46:12
avatar
...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 19:41:06
avatar
oficiálne takty karty hlavne pri NV kartách vpodstate neplatia - napr ja som na jadre nastavil boost frekvenciu v utilite na 1340MHz, ale podľa monitoringu beží karta nepretržite na hodnote 1441MHz, čo je celkom rozdiel, najhoršie klesne max na 1429MHz, ale to sa príliš často nedeje, takže uvádzaný boost jadra na krabici nejakej karty s čipom NV netreba brať vôbec vážne - je to závádzajúci údaj a ako napísal tu Mira21 nadomnou, reálne tá karta beží na jadre vyššie...

//editované...

Citace:
Taky větší byla, napsali 1325 MHz, co je na tom k nepochopení, na 1500 to samo boostovat nebude, já mám doma 980 Ti, tak vím co to dělá...


ano, na 1500 to až samo neboostuje, na to treba OC a nie každá 980Ti sa dostane až na 1,5GHz...ale mnohé po OC ano
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 11:26:46

Pravděpodobně je toto moje příští karta do mého herního PC. Ale referenci opravdu nemá smysl kupovat.

Jednak cena je vyšší, než za kolik by měly být následné edice výrobců. Problematický je referenční chladič, který prostě pro delší hraní nestačí, karta se ohřeje a klesají jí turbo takty. Navíc je přeci jen hlučnější, než obvyklé chladiče s více ventilátory.

Takže rozhodně bych si počkal na OC edice, které budou paradoxně levnější, s lepším chlazením a nejspíše s lépe dimenzovaným napájením, kdy přibude další napájecí konektor. Takže to budou karty, které budou mít o nějakých 20% výkonu více. S vodním chlazením to pak bude možná ještě lepší.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 18:27:54
avatar
Pokud chce nekdo utratit tolik penez za grafiku, tak by se melo jednat o high-end. Tahle karta high-endem neni, tim bude zrejme Vega/velky pascal, nicmene jeji cena bude muset jit velmi rychle hodne dolu. A priplacet si tolik za pul rocni exkluzivitu, nevim...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 20:52:27

S tímto přístupem si ale nekoupíte kartu nikdy, protože vždy budete v situaci, kdy za půl roku až rok vyjde něco rychlejšího.

U GTX 1080 jde o to, že OC verze by se mohly prodávat někde kolem 17 tisíc. A za ty peníze si lepší kartu nekoupíte. Ještě před měsícem jste za to nekoupil ani Fury X, která je dražší, je to highend 28nm generace a přitom má o dost nižší výkon jak referenční 1080.

Ono nemá smysl moc na něco čekat. Ano v říjnu přijde Vega, ale podle všeho v podstatě dorovná výkon GTX 1080 a bude nejspíše za podobnou cenu. Rozdíl plus mínus tisíc korun v ceně nebo plus mínus 3 snímky za vteřinu nemají absolutně žádný vliv a nemá smysl na nic čekat.

A rychlejší karty budou v podstatě za rok a budou o dost dražší a s cenou GTX 1080 nejspíš nikam nepohnou, protože se zařadí na ceny, kde byla 980Ti, tedy přes 20 tisíc, takže opět proč čekat. Není na co. Není důvod nedat 17 tisíc za kartu, která je v průměru o 25% rychlejší jak Fury X a má nižší spotřebu.

Ale jednoznačně se vyplatí počkat pár týdnů na OC edice výrobců ... budou levnější, rychlejší, lépe chlazené a tišší. Reference je pro nedočkavce, co na to stejně dají vodníka a peníze jsou jim ukradené. Ono 700 dolarů na západ od nás nejsou zase takové peníze.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:07:17
avatar
GTX 1080 je nastupca GTX 980. Pokial ide o vykon tak ako upgrade z GTX 980 obstoji. Ako upgrade z GTX 980 Ti sa to ale neoplati podla mna. Co sa tyka ceny tak ta je vysoka, na druhej strane je len o 50 dolarov vyssia ako GTX 980 pri uvedeni a to vzhladom na ovela vyssi vykon, novy druh pamati a nizsiu spotrebu je obhajitelne. To sa ale bavime o nereferencnych GTX 1080 ktore budu dostupne neskor, ponukat Founders ediciu o 100 dolarov drahsiu je podla mna trufalost od Nvidie, proste vedia ze nech tomu napalia cenu aku chcu ale obkecaju to PR zvastami, stado to kupi.
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 14:22:01

cena 1080 se zdá být vysoká ale opravdu tomu tak je ? poráží výkon dražší 980Ti OC, které se dají sehnat +- za 20K a navíc při mnohem nižší spotřebě.

Cena je odpovídající aktuálnímu výkonu a bude klesat , stejně jako v případě GTX 980 po uvedení konkurence ze strany AMD případně po uvedení GTX 1080Ti

Snad nikdo nečekal že NV dá výkon zadarmo aniž by si to nenechala zaplatit ? není to charita
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 22:48:12
avatar
Zatial je to tak ze OC GTX 1080 ma mozno 15% navrch proti OC GTX 980 Ti, to je slaby upgrade. Uvidime co sa zmeni s nereferencnymi chladicmi ale 2.5 GHz by som od toho necakal.
Ionna22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - clanek z ineho vesmiru 2016-05-18 12:23:12
avatar
tak ja nevim, porad tady od ledna? slysime ze nvidia nic neukazala, ze poradne karty nikdo nevidel, kdyz karty oznami a hned na to je maji recenzenti fyzicky k dispozici, tak je to taky spatne, protoze 'soucasne karty jsou neprodejne'

a neni to lepsi nez AMD, ktera ma svuj 'Hype ' pul roku abysme pak zjistili, ze karty zase nebudou (? rumors ja vim ale..)

jako verim (a trosku doufam) ze zadny normalni clovek na DD nechodi s tim, ze bere vase clanky ( alespon ohledne grafik, konzoli a mobilu) vazne, jako opravdu, jestli je web jen vas konicek, neni lepsi to zabalit, novinky a idnes jsou snad vic seriozni nez vy <
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:36:02
avatar
Víte tohle vaše házení špíny na mě je úsměvné ...
ale kdybyste laskavě sdělil, co je na tom článku objektivně špatně , byli bychom všichni nadšeni ...

A tím myslím objektivně, tedy bez ohledu na to, že si z nějakého důvodu myslíte, že tu někdo nadržuje AMD ...

No já zase věřím, že normální lidi na DDW chodí přesně kvůli seriózním článkům, ve kterých věci popisujeme tak jak se skutečně mají z uživatelského pohledu normálního člověka. Pořád jste nikdo nikdy nevysvětlil, ani objektivně nedoložil, proč by to co píšu byla "neseriózní blbost" ... jen plivete a házíte špínu. Takže co je v tomto konkrétním článku špatně?!

No oznámit grafiky a nechat je otestovat ale nedodat je do obchodů (natož v rozumných verzích) vyjde úplně na stejno, jako když AMD půl roku karty ukazuje a řekne že budou v obchodech v polovině roku!!!
//Mimochodem AMD představí POLARIS grafiky za pár dní taky, takže reálný start prodejů a dostupnosti nereferenčních GTX 1070/1080 a POLARIS 10/11 grafik může být v úplně stejné době ...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 23:42:19

Z toho čo sa hovorí o POLARIS, tak AMD zle odhadlo aký bude výkon kariet /teda zlý marketing/, alebo NV sa zľakla a predáva výkonnejšiu kartu ako Titan X ?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:36:01
avatar
esli ji ma recenzet fyzicky k dispozici je mi platný k čemu, když ji nemohu po přečtení recenze koupit ??

btw. proč bych měl kupovat k gpu s tím jejich bullshit referenčním chlazením ??
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:52:05

No taky nechápu, co NVidii vedlo tomuhle divnýmu hlučnýmu chlazení, když k tomu není vůbec žádný důvod. A příplatek za rambajz, to je fakt špatnej ftip.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:59:20
avatar
vydělat ještě o 50 dolarů víc na jedné kartě .... to by byl příplatek na cenu AiO vodního řešení ala FURY X proti tomu co má GTX 1080 teď na čemž NVIDIA vydělá tak 150-200 dolarů na jedné kartě ...
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 20:05:02

No já nevim, jestli moje další karta bude AMD, nebo NVidia. Ale vim, že to nebude hlučná turbína....
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Realita dostupnosti GTX 1080 2016-05-18 13:02:04
avatar
Ebay to vybavi
http://www.ebay.com/itm/GIGABYTE-GeForce-GTX-1080-Founders-Edition-PRE-ORDER-NVidia-Pascal-/162074512554?hash=item25bc64ccaa:g:eMEAAOSwIzNXO6Yk

Sukromny predajca
US $1,059.00
2 ks k dispozicii


Ak niekto zozeniete GTX 1080 za 699 US do 1.6.2016 dajte vediet
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 13:25:26

tomu se říká správný hype a bohužel někteři jedinci nejsou schopni pochopit to co si vlastně kupují... stejně jako se mnozí diví že si lidi kupujou iphony místo "lépe" vybavených androidu ... ale to už je na jinou diskuzi


NV umí pořádný hype a zaujmout zákazníky i pro něco co nepotřebují hned a ještě si za to připlatí skvělý marketing a musí být radost v takové firmě pracovat.
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 14:06:28

No moment, cena 1000 dolarů je ještě "v pohodě"

Odkaz
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 19:14:50
avatar
toto neveští nič dobré ... snáď na tie ceny naletí minimum záujemcov

NV vpodstate urobila zo svojej doterajšej referencie niečo exkluzívne a pribudla referencia základná, ktorá nevyzerá dobre už na pohľad...aj toto je marketing
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 21:44:54

Tak Founders edition /699USD/ a výkon vyšší ako Titan X, takže kúpa je to dobrá , neskôr od výrobcov má stáť 599 USD
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 22:17:46
avatar
mrkol si ten link? ...dva komenty nad tebou? tam je trocha iná cena
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 23:28:57

Preto som dal do zátvorky údajne oficiálnu cenu FE
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 12:59:29

Moc nechapu proc se hned hrnout do 2k nebo 4k rozliseni hloupost podle mne soucasne hry vypadaji tak dobre ze i na max nastaveni ve full hd vypadaji skvele.Rozliseni bude mit vzdy naskok oproti vykonu karet a za par let kdyz uz jakztakz budou karty zvladat 4k ale to jeste s tezi tak uz bude 8k a na to karty proste nebudou mit vykon.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 13:00:54
avatar
protože 4K rozlišení mají dnes už monitory cenově se blížící mainstreamu, protože 4K je prostě "nové FullHD" ... prostože 4K vypadá prostě skvěle, zatímco FullHD je proti tomu jak když si nasypeš písek do očí ... mám pokračovat?
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 13:08:37

Vim ze 4k monitory jsou uz cenove pekne dostupne ale o to prece vubec nejde 4k monitor je to nejmensi.Jde o to brutalni zelezo co pak musi clovek mit v pc aby utahl moderni hry ve 4k na plne detajli a v minimalnich 60 fps.Za 2-3 roky abyste toto utahly s gtx 1080 uz bude potreba mit 2 karty ve sli uplne to vidim.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 13:17:18
avatar
simtě ... hraji v 5760x1200 což je náročností zhruba jen o 15% méně náročné než 4K na výkon a to už 3-4 roky. Takže na 4K nepotřebuješ nic extra, když se trochu uskromníš
Mira21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 13:26:57

přesně tak 4K se nedá s fullHD vůbec srovnávat, dokud to neuvidíš na vlastní oči nepochopiš... ale věř že 4K s G-syncem nebo Freesyncem je už dnes skvělý zážitek který je naprosto úžasný a přeju ti jen abys to viděl někde na živo
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 21:06:56

4K monitory do 10 tisíc s DPH jsou kvalitou naprostý odpad. Ono i v případě 1440p začínají opravdu kvalitní monitory nad 10 tisíc s daní.

Takže o nějaké dostupnosti 4K monitorů bych nemluvil. Rozhodně ty 28", které mají v drtivé většině panel od jednoho výrobce pouze s obměněnou elektronikou nepovažuju za něco, co bych si dal doma na stůl.

A dokud nebudou Windows a programy pro ně dělané umět skutečně pracovat i s vysokými rozlišeními aniž by na to člověk potřeboval při práci lupu, tak to opravdu není všeobecné použitelné. Na filmy ano, na hraní taky, pokud na to máte GPU, ale na práci pod Windows zatím ani náhodou.

A pokud chcete 4K monitor s kvalitním panelem, rozhodně to nebude cenovka mainstreamu. Rozhodně to není do 10 tisíc s daní.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 20:03:58

Každý má jiné potřeby. 1080p není zase tak velká plocha na práci. Já osobně jsem si natolik navyknul na 1440p, že 1080p je pro mne už málo. 1080p dnes beru jako naprostý základ pro 22" a 24" monitory, ale kdo chce větší plochu tak 1080p na 27 palcích už opravdu není moc koukatelné.
Stejně tak je 4K potřebné u televizí. Od nějakých 40-42 palců už 1080p nebylo zrovna jemné rozlišení a na větších úhlopříčkách to připomínalo 720p na 32" televizi. Tam je 4K jednoznačně posun vpřed a samozřejmě řada lidí k tomu připojí i PC a chtějí si na tom zahrát.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 19:20:17

fiha to pozeram ze DD vyboldoval polku clanku .
Kazdopadne keby sa clovek nesledoval trh a chcel za 2 tyzdne kupit tu naj kartu za 700 Euro tak rozhodne 1080 bude to najlepsie co je na trhu.

Nemyslim si ze nvidia klamala o vykone 2x Titan X aj na grafoch je napisane ze je to pre VR experience
Na druhej strane uz zabudla dodat ze myslim tym VR Experience ktore je nakodovane vo VRWorks aby podporovalo SMP.

Konieckoncov RoadtoVR testovalo GTX1080 a o SMP konstatuju iba toto : As for those claimed fantastical VR performance gains, they have to be treated as largely theoretical for now. Pascal does introduce a radical, hardware assisted technology in the form of Simultaneous Multi-Projection, a parent technology which powers many VR relevant functions such as Multi-Res shading and Lens Matched Shading and all form part of the recently re-branded VRWorks suite of APIs. We’ll dive into more detail on some of these technologies imminently. But the point we need to make in the mean time is that, whilst all of the above could bring huge performance wins for virtual reality applications, they all require software to be coded to support them and, by definition are Pascal and Nvidia specific.

http://www.roadtovr.com/nvidia-gtx-1080-benchmark-review-performance-head-to-head-against-the-980ti/3/#vr-benchmarks
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 10:49:34

"boldovanie" - konečne krátka, stručná a výstižná recenzia ako sa patrí a nie kniha.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 19:35:27

Je zajímavé, ze u grafik se výrazně snížil výrobní proces a frekvence jdou nahoru, zatímco u procesoru je tomu obracene, resp. tam ty frekvence stagnuji.
Čím to je?
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-18 21:00:03

Ono to možná bude tím, že jde o zcela odlišné architektury. Navíc se ukázalo, že právě díky novým procesům se jádra tak zmenšují, že je snažší jich dát víc k sobě, než je nutit pracovat na vyšší frekvenci. Pokud byste virtuálně odstranil z CPU grafickou část, zbyde opravdu miničip, i když jde o slušné čtyřjádro.
A také je to o tom, že CPU jsou u hranice 4GHz, zatímco GPU se teprve přibližují k 2GHz. Velkým limitem bývají cache paměti, kdy buď mají nízkou latenci a rychlý přístup k datům, nebo vysokou latenci, pomalý přístup k datům, ale umožní vyšší taktovací frekvence. Od určitého bodu je tak poměrně těžké optimalizovat všechny části čipu tak, aby byly při vysokých frekvencích stále efektivní. Nakonec to někde narazí a je levnější jít cestou paralelizace.
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 12:29:09

https://www.youtube.com/watch?v=TQYsl360v1A

a odporucam:
http://wccftech.com/nvidia-gtx-1080-async-compute-detailed/
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 12:51:23
avatar
Tak na grafiku nové generace teda nic moc. A v DX12 prakticky žádný rozdíl. To je konkurence ohledně výkonu maximálně pro Polaris, ale cenově to bude úplně někde jinde. Spíš jsem zvědavý na Vegy o kolik budou výkonnější než 1080
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 15:59:32

U tohoto článku je živo. Koupit si referenci za tyto peníze a bez porovnání s novými kartami od konkurence není chytré. V tom mají lidé pravdu. Někdo tu psal, že s čekáním na další model by si člověk nic nekoupil. To není pravda. Nové řady karet se nevydávají tak často, aby se nevyplatilo počkat na představení a testy novinek v dané generaci a kategorii. Navíc většina lidí si nekupuje grafické karty na rok či dva. Mnozí i na déle.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 16:41:34
avatar
To porovnanie s konkurenciou je ťažké. Je to proste najvýkonnejší jednočip na svete a pekných pár mesiacov nebude mať žiadnu konkurenciu. A cena tomu zodpovedá, vlastne by boli blázni ak by to predávali lacnejšie.

A s čakaním nesúhlasím. Minulý rok tu napríklad boli karty ako FuryX alebo 980ti, a našli si pomerne dosť zákazníkov aj napriek tomu, že sa vedelo že tu do roka budú 16nm karty. Rovnaká situácia je dnes, pretože sa vie, že o rok tu budú karty ktoré pošlú 1080 do mainstreamu.

Takže kto ten výkon chce, ten si zaplatí. A pre šporivých, ktorí hľadia na cenu a kupujú na viac rokov tu bude Polaris a GP106.
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-19 23:35:50
avatar
Asi už prestanem čítať články o nových grafikách !!!

Vždy je to o tom istom...a len sa smejem ako mi stále stačí moja archaická HD6850OC

A vždy sa to tu zvrhne na hádku a veeeľmi horúcu debatu...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!