OZONE Tri FX v TESTu – je libo herní headset typu „špunty“?
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 15 červen 2016
alt

 

 

 

 

  • OZONE Tri FX v TESTu – je libo herní headset typu „špunty“?

Někdo preferuje klasická sluchátka, jsou však situace, kdy sluchátka typu „špunty“ jsou šikovnější. Společnost OZONE před časem uvedla na trh celkem zajímavý produkt. Herní headset. Co je na tom zajímavého? Inu nejsou to klasická sluchátka, jak je známe, ale je to herní headset typu „špuntů do uší“, s výměnnými zvukovými moduly ve stylovém provedení. Nějakou dobu jsme je testovali a dnes pro vás máme recenzi.

  • OZONE Tri FX

Společnost OZON má v nabídce celou řadu zajímavých herních produktů a to včetně klasických herních headsetů, tedy sluchátek s mikrofonem. Novinkou v nabídce je herní headset ve formě špuntů do uší. A rozhodně nejde o špuntíky za pár korun, které dostanete třeba k mobilnímu telefonu. Na tomto headsetu si dal někdo hodně záležet.

Pochopitelně vše je dáno velikostí. OZONE si ale dalo hodně práce, abychom opravdu mohli mluvit o kvalitním zvuku a tak sluchátka mají i výměnné moduly tzv. EQ enhancery, které výrazně upravují zvuk v kombinaci s 9mm měniči. Nechybí integrovaný mikrofon a stylové zpracování.

Už balení je velmi pěkné a je v něm krásně vystaveno na očích vše, co si vlastně kupujete.

Uvnitř balení najdete kromě vlastních špuntů i ony výměnné moduly, také různě velké gumové nástavce do uší a také šikovnou zapínatelnou krabičku pro sluchátka + modul pro zapojení na dva výstupy do zvukovky.

Podívejme se na celou věc podrobněji …

 

 

  • Ozone Tri FX – herní headset

Začněme podrobnější prohlídkou sluchátek. Do rukou tedy dostáváme herní headset v podobě špuntů. Design je rozhodně velice povedený a líbí se mě obzvlášť pevné ploché dvoubarevné kabely. Celková délka je 1,2m a 3,5mm jack má 4 piny.

Oba špunty mají hliníkový lakovaný základní rámeček, ve kterém je vsazena elekronika 9mm měniče a na jednom konci je odšroubovatelný měnič charakteristiky zvuku. V balení najdete další dva takové, které na jeho místo můžete našroubovat. Jednotlivé měniče jsou barevně odlišeny.

Na druhém konci jsou pak nasazeny sundavací gumové nástavce, které jsou opět v balení další dva a liší se jednoduše velikostí. A to dost výrazně takže by každý měl najít ty, co mu vyhovují.

Abyste to všechno nepoztráceli, protože do té pěkné krabičky to budete vracet těžko, tak OZONE dodává ještě pěkné odolné zavírací pouzdro s přihrátkou pro to všechno, i když mohl udělat menší pro tyto drobné příslušenství.

Oba špunty jsou jasně označeny, do kterého ucha patří (L a R) a na tom pravém je pak integrovaný mikrofon s ovládáním PTT (push and talk), také umožňuje ovládání hlasitosti.

  

Sluchátka jsou zakončena 3,5mm konektorem ovšem s celkem 4 částmi (4 piny) a k tomu je dodávána i redukce pro zapojení mikrofonu a sluchátek zvlášť. Vše dohromady se jednoduše dá uklidit do toho pouzdra a jednoduše přenášet.

A jak to tedy hraje?  

 

 

  • Headset v praxi a hodnocení

V první řadě musím ocenit ploché na místo kulatého profilu kabelů. Ač se to nezdá, ploché jsou praktičtější, zdaleka ne tak snadno se zamotají, snáze se rozmotávají a zdají se i pevnější. Zkrátka dobrá volba. Určitě se ale ptáte, jak se nosí. OZONE udělalo dobře, že dodává 3 velikosti samotných nástavců špuntů do uší, a to tak, že jsou mezi nimi dost velké rozdíly a snadno si tak většina najde ten svůj. Pro mě osobně je nejlepší ten největší a s nimi špunty drží skvěle v uchu, tak jak mají a nepadají ani při prudším pohybu hlavy. Fungují skvěle i jako efektivní tlumič okolního hluku. Špunty jsou i velmi lehké.

  • Jak hrají?

Špunty jsem testoval se zvukovou kartou ASUS Essence STX II 7.1, která má extra kvalitní zvuk zejména pak pro sluchátka. Otestoval jsem samozřejmě všechny aspekty, včetně oněch výměnných modulů pro změnu zvukové charakteristiky.

Ty jsou u sluchátek celkem tři, snadno se mění a rozdíly jsou mezi nimi opravdu značné. Celočervené vytahují basy a to až neuvěřitelně na špuntová sluchátka. Šedé jsou pro střední tóny a ty černo červené pak pro výšky. Každý se tak dá využít ke specifickému nasazení, i když mnozí asi skončí spíše s těmi pro střední tóny. Výměna je jednoduchá a rychlá.

Nejen já jsem byl kvalitou zvuku těchto špuntů velice příjemně překvapen. Ač parametrově nejsou nijak úchvatné, na poměry špuntových sluchátek hrají nečekaně dobře a snadno snesou srovnání s mnoha mainstreamovými klasickými headsety. V kombinaci s ASUS Essence STX II, která nechá vyniknout plnému spektru zvuků, musím říci, že jim vlastně nemohu nic vytknout. Výšky, středy, basy, všechno vynikající, vzhledem k rozměrům těžko chtít něco lepšího, výměnnými moduly pak lze docílit opravdu výborného zvuku pro požadované nasazení. Ať už hudba, filmy nebo hry, zvuk je jasný, čistý a nečekaně prokreslený, což prostě normálně u špuntů neplatí.

Výborně je na tom i mluvené slovo a pochválit v této souvislosti musíme i mikrofon, který také překvapí čistým zvukem, výborně fungujícím potlačením ruchů a hluku a jednoduchým ovládáním. Měl jsem tu možnost vyzkoušet spoustu klasických i špuntových headsetů a Tri FX od OZONE patří bez debat k absolutní špičce mezi špuntovými sluchátky. Svým celkovým zpracováním navíc fungují skvěle i právě jako herní headset a celkově jsem velmi překvapen a to říkám jako někdo, kdo špunty moc nepreferuje. Schválně jsem půjčil Tri FX i několika dalším lidem a byl problém je od nich pak dostat zpět :).

  • Závěr a hodnocení

Mají tedy OZONE TRI FX nějakou vadu? No mají … u samotných sluchátek bych uvítal já osobně třeba ještě nástavce pro nasazení „za uši“ a také lépe řešenou „krabičku“ tedy pouzdro pro odkládání těch dalších velikostí špuntů i těch zvukových modulů. Největší problém je ovšem je vůbec někde koupit. OZONE je sice uvedl už v únoru na trh, poslal nám je na recenzi, ale je to také dost možná jediný kousek v ČR. OZONE Tri FX totiž nejsou stále zařazena do žádného českého obchodu, nejsou dokonce ani v obchodě na OZONE stránkách, a jinde v zahraničí je také moc nenajdete. A to už je já sám mám tři měsíce!

Doporučená cena výrobcem je stanovena na 30 euro, tedy zhruba 800 korun, což by byla super cena. Vzhledem k tomu jak výborně jsou vyrobena a hlavně jak dobře hrají, není nad čím váhat. Snad se tedy v obchodech opravdu brzy objeví, stojí za to.

  • Co se nám nelíbí :(

  • Nedostupnost v obchodech
  • Pouzdro by mohlo mít lépe řešený prostor pro nevyužívané moduly

  • Co se nám líbí :)

  • Zpracování a design
  • Skvělá funkčnost, zvuk, mikrofon, moduly
  • Výborně sedí
  • Cena (pokud 30 eur platí)

Hodnocení OZONE Tri FX: 95%

Za zapůjčení, děkujeme společnosti OZONE

Za zapůjčení zvukové karty děkujeme společnosti ASUS

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-16 22:28:31
avatar
mít to napojený na tu xonarku a mít pc pod stolem musí bejt docela oprus vlastně i na stole by mě to asi nebavilo. A nějaký srovná proti něčemu? Čemukoli? A nebude se náhodou prodávat nějaká víc šunt verze?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-16 22:33:17
avatar
srovnání vůči čemu? tak sluchátka to nejsou, ale neřekl bych že to hraje o moc hůře než běžná třída gamesetů kolem 1500 - 2000 na pecky super zvuk. Nevím o tom že by se prodával jiný typ než tenhle.

BTW: já používám stejně produlužovací kabel na sluchátka takže PC pod stolem je v poho
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 00:02:10
avatar
no napsat super zvuk je krapet zavádějící. V redakci máte problém absence nějaké refence. Prostě nemáte proti čemu porovnávat. Dobrý headset a celkem zprofanovaný je třeba hypercloud x2, nebo nějakej jinej rebrandovanej takstar. ve vyšší kategorii jsou známý a vyrovnaný třeba DT150... Potom můžete psát i o tom co slyšíte ne jen to co vidíte
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 00:04:36
avatar
v redakci máme cloudy, máme toho spousta ... ale k čemu chceš přirovnat špunty ... hrají prostě jinak .... a tyhle prostě super zvuk na špunty a klidně bych je srovnat s těmi headsety kolem 1500
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 14:11:17
avatar
no jestli hrají jinak a ne jen uvnitř hlavy, tak hrají asi nahovno. Považoval bych za normální napsat jak hrají. To je jak stíhají nástroje, prostor zvuku, charakter zvuku: basové, spíš výšky, nebo středy, nebo do V, nebo uťáplý basy. K tomu se dostanete tak, že to porovnáte s nějakou zvolenou referencí, jinak fakt můžete psát jenom o tom co vidíte
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Špunty 2016-06-17 06:16:48

Já neznám nikoho, mě nevyjímaje, komu by nevadily tyto špuntová sluchátka.
Dávaji se k mobilům atd, ale vždyť z toho bolí uši!

Alespoň se někteří poučili a dávají klasická špuntová...ne tyto ušní robertky.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SUBJEKTIVNÍ NOVINAŘINA 2016-06-17 08:49:52
avatar
V commentech na Odkaz tvrdí autor článku: "...naše recenze jsou objektivní ..." a o kus dál: "...nehodlám měnit styl protože bych nebyl objektivní, přesný ani bych nemohl správně radit..." Bohužel tomu tak není. Tento článek je typickou ukázkou subjektivní novinařiny stejně, jako např. články, které se zabývají zdroji.

Nedílnou (a základní) součástí recenze, resp. objektivního posouzení je MĚŘENÍ, bez měření je to pouze subjektivní náhled. pouze výsledky měření umožňují porovnání s jinými výrobky (objektivní).

Místo výsledků měření se objevují věty typu:

"Pro mě osobně je nejlepší ten největší a s nimi špunty drží skvěle v uchu, tak jak mají a nepadají ani při prudším pohybu hlavy."

"Otestoval jsem samozřejmě všechny aspekty, včetně oněch výměnných modulů pro změnu zvukové charakteristiky." (Vlastníma ušima :-)

"Ať už hudba, filmy nebo hry, zvuk je jasný, čistý a nečekaně prokreslený, což prostě normálně u špuntů neplatí." (Ano? I kdyby měl autor absolutní sluch, tak to s objektivitou nemá zhola nic společného.)

"Výborně je na tom i mluvené slovo a pochválit v této souvislosti musíme i mikrofon, který také překvapí čistým zvukem..." (I na vyhodnocování srozumitelnosti existuje metodika, "čistý zvuk" mikrofonu mě skytečně rozesmál.)

"...u samotných sluchátek bych uvítal já osobně třeba ještě nástavce pro nasazení „za uši“" (No, já třeba ne.)
Kde je alespoň měření kmitočtové charakteristiky a zkreslení, kde je měření parametrů mikrofonu? Vše, z čeho si lze udělat objektivní názor je nahrazeno osobními (subjektivními) pocity autora článku (a pár dalších lidí).

ĆLÁNEK JE UKÁZKOU RYZE SUBJEKTIVNÍ NOVINAŘINY

Je to stejné, jako by v článku o grafické kartě bylo napsáno, že pár známých a autor mají pocit, že je hodnocená karta rychlejší, než konkurenční karty. Informační přínos (bez měření a případně porovnání) by byl nulový.

Je to škoda, existenci DDWorldu považuji za přínosnou a rád jej čtu, ale takto odfláklé články mě zvedají z židle (subjektivně :-)
easz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 10:50:36

Celkem by mě zajímalo, jak můžeš napsat článek o testování sluchátek absolutně objektivně, někomu prostě na hlavě (v uších) budou držet jedny lépe než druhé. O zvuku ani nemluvím, tam těžko člověk změří cokoliv, jedině může ověřit parametry co udává výrobce.

Na druhou stranu nedostatek porovnání článku rozhodně nepomáhá...
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 11:41:35
avatar
Ano, ale potom se nesmíš neustále ohánět objektivitou. U sluchátek ale jde zejména o akustické parametry a ty většinově objektivně posouditelné jsou. Věta: "...těžko člověk změří cokoliv..." je zcela nesmyslná - pravdou je opak, zásadní význam má kvalita reprodukce a ta se dá vyhodnotit měřením, které se obv. doplňuje standardizovaným výrazivem typu "agresivní basy, přesné výšky..."

Pokud bys měl napsat subjektivní posouzení, které by mělo nějaký přínos, tak bys musel použít nezávislého recenzenta, který by prováděl tzv. "SLEPÉ TESTY", ve kterých by porovnával daný výrobek s jinými, vnímanými v dané oblasti jako etalony.

U subjektivního testu, který není slepý a navíc je prováděný amatérským recenzentem (a neznámo, zdali nezávislým) v dané oblasti je krajně pravděpodobné, že bude hodnocení natolik subjektivní, že bude irelevantní, nebo dokonce zavádějící.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:14:00
avatar
Jsi vůbec normální? nebo prostě nechápeš že i uživateslký test sluchátek může být objektivní - nijak jsem sluchátkům nenadržoval apod. ... objektivitou se klidně mohu ohánět i u testu sluchátek ... je to uživatelský test pro běžné uživatele. Tečka.

Udělej si vlastní test pokud řekneš, že ta sluchátka nejsou dobrá, a nehrají dobře, pak se můžeme dohadovat. Jinak si za svou recenzí a svým hodnocením stojím a tvrdím, že je zcela objektivní.

Každopádně někteří mě bavíte ... já jsem poměrně náročný uživatel, ale nikdy mě u sluchátek nenapadlo zkoumat to co zkoumáte vy ... ani s tím začínat nebudu. Zajímá mě jak hrají a na to prostý test někoho kdo má hudební sluch a skvělý sluch (mám obojí), zcela jistě naprosto stačí. je to uživatelský test a já z toho nedělám nic jiného, takže z toho nedělejte nic jiného ani vy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 11:24:53
avatar
já fakt nevím, co mám na sluchátkách měřit pro normální uživatele! Prostě jsem dostal na test sluchátka ... mám skvělý sluch mám skvělou zvukovku tak je otestuji ... dobrý zvuk prostě u mě znamená objektivně dobrý zvuk není to žádná reklamština apod.

A pro srovnání, napsal jsem v článku kategorii sluchátek se kterými je považuji za srovnatelné, ale jsou to pecky ...

Nehodlám dělat články pro pár superodborníků, tohle je uživatelská recenze a nikdy jsem netvrdil, že je to něco jiného a článek neí rozhodně nijak odfláknutý ... je v něm vše, co se sluší a patří ....
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 11:51:08

Pri sluchátkach nestáčí impendacia - čím vyššia tým sú lepšie; + rozsah frekvencií . Ako to testuješ ? Dúfam že nie len na Green DAY
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:12:45
avatar
sluchátka jsem používal skoro 2 měsíce a to na vše ... filmy, hudba všechny žánry, mluvené slovo, hry ...
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:22:19
avatar
Normální uživatel si chce vybrat, co koupí a k tomu potřebuje porovnání.

Opět jsi zcela nesprávně použil Tebou zamilované slovo objektivní u absolutně subjektivního hodnocení: "Prostě jsem dostal na test sluchátka ... mám skvělý sluch mám skvělou zvukovku tak je otestuji ... dobrý zvuk prostě u mě znamená objektivně dobrý zvuk"

Slova: "mám skvělý sluch", míněná jako argument, jsou ve vší úctě velmi komická (nechci polemizovat o kvalitě Tvého sluchu, natož, abych se Tě ptal, kdy Ti naposledy dělali audiometrické testy - které se navíc obvykle dělají v pro hodnocení kvality sluchátek nedostatečném rozsahu stovek Hz až max cca 10 kHz).

Budeš se divit, ale i mezi "peckami" existují kvalitní kousky, porovnávat s "kategorií", když nikdo nemůže tušit, jaké vlastnosti ta kategorie má, smysl nedává.

Netřeba psát "pro pár superodborníků" (ostatně, to bys nezvládl, pochybuji, že bys studoval akustiku), ale tak, aby byl článek prospěšný, tedy aby usnadnil "neodborníkovi" výběr a neohánět se objektivitou u článku, ve kterém hodnotíš ryze subjektivně (viz předchozí citace).

Nikdo není univerzálním superodborníkem a každý, kdo publikuje, by si to měl uvědomovat.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:00:27

THISONE : No ale sluchátka sa fakt dajú objektívne posúdiť len niekym kto má hudobný sluch a rozozná tak napr. všetky nástroje + realistické zachytenie ich tónov a zvuku.
Alebo myslíš tie testovacie CD pre zostavy na frekvenčný rozsah ?

Pre mňa má vyššiu vypovedaciu hodnotu, názor niekoho s hudobným sluchom, pri použití metodiky, ktorú uvádzam vyššie. Samozrejme niekoho bavia rezonančné frekvencie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:12:00
avatar
já mám hudební sluch počítá se to?
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:23:48

Veď to tam píšem, že mi tvoj názor stačí, lebo máš hudobný sluch /to viem - povedal si mi to, pýtal som sa ťa tak pred rokom/ .
Ale pravdupovediac špunty by som nikdy nekúpil, narazíš na blbú veľkosť a potom z toho bolia uši
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:23:57
avatar
Sorry, ale co přesně míníš slovy "mám hudební sluch"?
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:30:18

Thisome: to už preháňaš
normáne chodil do hudobnej školy pozná a počuje a rozoznáva tóny . Mne stačí ak to otestuje na nejakej skladbe kde je viac nástrojov a vyhodnotí to že ich zvuk zodpovedá realite. Hádam nechceš jeho diplom ?

Alebo vyžaduješ ako testera, niekoho z filharmónie ?
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 13:03:16
avatar
Rozeznání tónů absolutně nestačí pro subjektivní posouzení kvality reprodukce. Nedochází tam k posunům kmitočtu u žádaného (jiný tón), ale k degradaci signálu v elektroakustickkém měniči. K posouzení kmitočtového rozsahu je to také na kočku (míněni teens a mladší), protože i u těchto mladých jedinců s extrémně kvalitním sluchem je nerovná kmitočtová charakteristika. Nepomůže ani hudební sluch, ani absolutní sluch, ani "superrozsahový sluch". Jde tam o vyhodnocení jiných parametrů, než jakým je prosté "změření" přítomnosti kmitočtu uchem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:35:25
avatar
mám diagnostikovaný hudební sluch, řadu let jsem chodil do hudební školy, umím hrát na několik hudebních nástrojů ....

jinak kvalitu sluchu ... slyším vše včetně 19 000+ Hz (až mě z toho bolej uši .) ) ... další dotazy?

//přestáváš mě bavit ....
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 13:14:00
avatar
S poklesem kolika dB na krajích a s jak vyrovnanou kmitočtovou charakteristikou? nebo jen uvádíš práh slyšitelnosti? (19 kHz je ve tvém věku téměř nedosažitelný výsledek). Kdy byly testy provedeny? Jak to, že Ti měřili sluch (tedy pokud to byla audiometrie) "out of range"?

Já Tě nechtěl bavit, jenom jsem si dovolil upozornit na nezpochybnitelná fakta.

Nemám zájem na tom, abych rozdmýchával rozbroje, snažil jsem se být nápomocný, protože jsem při čtení trpěl a určitě nejsem sám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:41:18
avatar
já netrpěl .... sluchátka jsou v pohodě, za ty prachy hrají super a na špunty jsem z nich hodně překvapený. Pokud ti tohle uživatelské hodnocení od člověka s perfektním sluchem a hudebním sluchem a od testera co měl možnost slyšet mnoho produktů nestačí, pak je mi líto ale víc s tím nenadělám ...
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:58:17
avatar
Jak bys také mohl trpět jako autor článku, který jsi sám napsal? :-)

Ano, Tvoje hodnocení by mi nijak neulehčilo výběr (tedy pokud bych nevybíral pouze podle designu).

Slova: "hodnocení od člověka s perfektním sluchem a hudebním sluchem" myslíš jako argument, nebu jsi mě chtěl pouze pobavit? Nejsem si jistý.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 13:11:49
avatar
to je mi líto ale většině normálních uživatelů jistě může být recenze nápomocná zvlášť když je od někoho, kdo ty rozsahy slyší a kdo to otestoval řádně ve všech možných oblastech běžného používání jako uživatel ...
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 14:12:10
avatar
Nejde o kmitočtový rozsah, ale zejména o kmitočtovou charakteristiku (kmitočet vers. útlum) a tu nevyhodnotíš subjektivně, i kdybys slyšel jak božstvo. Zkreslení se dá subjektivně odhadnout (objektivně a lépe změřit), stejně tak mnoho dalších parametrů. Právě to je v normálních recenzích schováno za ustálenou terminologií.

JAKO ČTENÁŘ TESTŮ(RECENZÍ) V OBLASTECH, KTERÝM NEROZUMÍM, NECHCI NIC JINÉHO, NEŽ USNADNĚNÍ VÝBĚRU.

Bohužel, takto postavená recenze (test) mi ve výběru nepomůže. Jistě, jsou to jen "pecky" za pár kaček, ale příště to třeba budou sluchátka za pár kKč...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 13:17:37
avatar
testy jsem dělal nedávno, klasická audiometrie ... nemám problém slyšet 19k ... slyším všechno rvou mi uši i pískající trafa v monitoru když se přestěhuji a rozvody jsou jiné .... není to prostě super mít takový sluch, když tě pak ruší zvuky, které nemůžeš ostatním ukázat, když je většina neslyší třeba než jsem nedávno jednoho technika přesvědčil, aby mi vyměnil trafo u modemu protože fakt piští, to byla sranda mysleli si, že si dělám srandu ...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 17:58:29

A plašič krtkov ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 17:58:22
avatar
mě stačí plašič kun .... kuny už pár let nechodí do stodoly ale já taky ne
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:30:34
avatar
Principielně není nikdy hodnocení člověkem objektivní, ale je vždy subjektivní. Objektivně se dají změřit parametry typu citlivost, kmitočtová charakteristka, nelineární zkreslení - to dá základní představu (srovnání) o tom, jaký poslech se dá očekávat. No a potom přijde na řadu subjektivní hodnocení někým, kdo v tom má praxi a má odpovídající sluch, který subjektivně pomocí ustálené terminologie popisuje, jak se mu poslech "líbil". Fakticky tím (velmi zjednodušeně) říká, nakolik vadí různé nelinearity a pod. To ale fakt nemůže každý, i kdyby měl absolutní sluch (to je terminus technicus s definovaným obsahem, na rozdíl od sousloví hudební sluch).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:31:48
avatar
objektivní hodnocení být klidně může a to třeba ve smyslu, že si danému produktu nijak nenadržoval a hodnotíš ho dle stejných postupnů a stejného nadhledu jako ostatní ....
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:54:16
avatar
Promiň, ale to není pravda. Termín objektivní má jednoznačný význam, jako cizí slovo, i jako termín "novinářská objektivita". S omluvou copupastnu to, co jsem již jednou napsal do jiného commentu:


Ze slovníku:

OBJEKTIVNÍ - význam:
• týkající se objektu, věcný, předmětný, shodující se se skutečností
• existující nezávisle na subjektivním mínění, chtění n. zájmu, faktický, skutečný proti pouze míněnému

SUBJEKTIVNÍ - význam:
• vztahující se k danému jedinci, pro něj příznačný, osobní
• nevěcný, předpojatý, zaujatý, jednostranný
vyvstávající z mysli jedince, odehrávající se v ní, náležející k ní spíše než k vnější skutečnosti


Rysy a kritéria žurnalistické objektivity

Rysy objektivity:

• zachování neutrality ve vztahu k předmětu zpravodajství (tzn. vyloučit subjektivní pohled nebo osobní zaujetí),
• absence stranění (tzn. nestavět se na ničí stranu a zdržet se jakékoliv předpojatosti),
zachování přesnosti, relevance, úplnosti.

Kritéria objektivity:

Faktičnost
• pravda
informativnost
relevance

Nestrannost
• vyváženost
• neutralita
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 13:14:54
avatar
A přesně podle této definice je i má recenze objektivní, zachoval jem neutralitu k předmětu, absentuje stranění a zachoval jsem přesnost a relevenaci jako uživatelksého testu ... děkuji za potvrzení objektivity mého testu. Nikde není napsané, že objektivní test sluchátek musí obsahovat nějaké měření nebo srovnání nemusí a přesně dle definice může být recenze stále objektivní a to je za čímž si stojím ...
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 14:45:47
avatar
Ne, naopak, postrádám:

zachování přesnosti, relevance, úplnosti
informativnost
relevanci

Stranit nebylo komu (chybělo porovnání), s neutralitou je tomu stejně.

Nebudu pod tímto článkem nadále prudit, ale zkus se abstrahovat od "zachování si tváře za každou cenu" a trochu pogoogli na dané tema, nebo zkus dát tuto výměnu názorů přečíst někomu nezaujatému a vzdělanému. Tentokrát již bez commentů :-)

Jak budeš pokračovat, je ale samozřejmě jen a jen na Tobě...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 14:58:40
avatar
nesouhlasím .... to je tvůj subjektivní názor .... podle definice je recenze objektivní protože bylo dodrženo vše a žáádné srovnání objektivita nevyžaduje ...
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 15:11:29
avatar
...vrať se prosím k těm bodům v předchozím příspěvku...

Můj názor je vždy subjektivní, přesně stejně, jako ten Tvůj. Test, založený na tvrzení a nikoliv na měření (nebo jiných relevantních a obecně reprodukovatelných důkazech) je proto vždy subjektivní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 16:44:03
avatar
test je založený na zkušenostech s produktem při dodržení objektivy vůči produktů ... tečka.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 19:36:32
avatar
Zkušenosti = subjektivita :-)
ligy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 16:30:32

Naprostý souhlas. Čistě subjektivní recenze. A ještě autor postrádá jakoukoli dávku sebereflexe. Působí na mě jako malý dítě, který se vzteká, když mu někdo řekne, že něco neni tak, jak si on myslí.

aDDmin: Jak mam poznat, že jsi objektivní? Tim, že napíšeš, že to tak je? Napsal jsi, že nikomu nenadržuješ, ale jak to má člověk vědět, když tu chybí jakýkoli jiný info o jinejch produktech. A nejde tu o to, že bychom chtěli, aby tu byly nějaký audiofilní metodiky a bůhvíco, ale alespoň nějaká základní metodika by při recenzi rozhodně bejt měla (a to ne jen ve smyslu "věřte mi, je to tak"), pokud takovou metodiku nepoužiješ, neoháněj se aspoň OBJEKTIVITOU tak moc, jak to děláš. Tohle se nedá za objektivní recenzi vůbec považovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 16:33:35
avatar
to je tvůj subjektivní názor ;)
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 12:36:26

Thisome: preferujem názor človek, ak to bude zlé prídem mu to tu "otrepať o hlavu"
Čo môže aj ty
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 13:12:08
avatar
Nepreferuji názor, ale soubor informací, který mi umožní relevantní porovnání výrobků. Nic více, nic méně, protože z akustiky jsem (zaplať přírodo) již zapomněl téměř vše :-)

Jenom mě dovede otrávit, když čtu článek (recenzi?), který(á) je napsaný(á) subjektivně, laicky a nepřínosně a já - s troskami vědomostí - to na první pohled vidím.

Opakuji, že je to škoda, protože DDworld rozhodně není špatné periodikum.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 13:13:57
avatar
jenže DDWorld.cz je a vždy byl uživateslké médium a nikdy jsme si nehráli na nic jiného ...
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 14:03:45
avatar
Souhlas. Právě proto by měla vypadat recenze jinak - nakonec by stačilo uveřejnit metodiku, provádět pár základních měření a používat standardní terminologii pro subjektivní (slepé!) vyhodnocování a vždy používat pro porovnání alespoň jeden další výrobek.

Potom by měl test (recenze)výpovědní hodnotu.

Nic nákladného, nic pracného.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 13:27:06

Thisone, plne ta chapem, je tiez v niektorych veciach idem az do extremnej hlbky a kvality, ale pochop aj ty, ze ak chces extremne super audio testy, tak si na nespravnom webe a tato DD-ho recenzia pre drvivu vacsinu, co sem chodia, ma zmysel a je plne postacujuca, napr. pre mna ako PC hraca je naprosto OK
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 16:33:51
avatar
děkuji
ligy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 16:34:05

Fakt většině stačí recenze typu: "Je to supr, věřte mi?"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 16:34:59
avatar
většina součaných recenzí neobsahuje ani to ... obsahuje jen "hele koukněte se co mám, je to to absolutně nejlepší ... "
ligy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 16:42:31

No, to je teda útěcha...lidi by měli mít větší nároky :/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 17:25:53
avatar
měli ale nikdo ti tolik práce s tím nezaplatí ... a většina o to ani nestojí ... čtou maximálně nadpis a závěr
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 11:35:49

je to otazka zivotnych preferencii a priorit, ved predsa aj ty mas v urcitej oblasti vysoke naroky a v inej ti staci mainstream alebo lowend
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 11:33:00

zase znegovat celu recenziu si nemusel,
je to podobné, ako keby som napr. na zaklade tvojho prispevku vyhlasil, ze nevies čitat a prispevok za teba napisal kamoš,
ale neurobim tak
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To THISONE 2016-06-17 13:55:22

Hele Ty vemeno, profíka (audiofila), kterého budou zajímat parametry zvuku jak rádoby zasvěceně popisuješ, nebudou zajímat sluchátka za 30 Euro a už vůbec ne špuntová.

Běž si machrovat jinam, tady na Tebe není nikdo zvědavý a ani se nikdo Tvými debilními příspěvky nebaví.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-26 08:06:20
avatar
To mello: Hrubé výrazy svědčí o insuficienci intelektu.

Abys konečně pochopil "vo co gou": jde o to, aby bylo možné porovnávat a tedy i vybírat sluchátka mezi sebou.
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 14:05:17

Používání invektiv nemusí mít nic společného s intelektem.

Chápu, že frustrovaný člověk jako Ty, musí za každou cenu být nad věcí, ale asi jsi nepochopil (možná nižší selský rozum), že zde jde o test jednoho produktu a ne srovnávací test.

Prober se.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 14:48:15
avatar
V přechodu do osobní roviny je navíc kus zbabělosti a nemohoucnosti, a proto nemá smysl na Tebe dál reagovat.
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 14:57:17

Protože Ti došlo jak ses tu ztrapnil. Ani se tomu nedivím.
lern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 15:43:26
avatar
Tyhle diskuze audiofilů mě vždycky baví. Musím se smát, když srovnávají na základě svého netopýřího sluchu a pak nedokážou v blind testu rozlišit sluchátka za 1 000 od sluchátek za 10 000.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 15:54:07
avatar
Právě proto jsem blind testy zmiňoval. Ano, to bývá velmi zábavné v jakékoliv oblasti testování.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 16:19:00

No audiofil nie som preto si nechám poradiť. Ale zas v časopisoch o zostavách zistíš, že pod 100k sa nedá poskladať poriadna zostava, ktorá by bola schopná vydať zvuk A profi sluchátka stoja viac ako 20 k.

Tak uvítam rady, ale v normálnych cenových úrovniach, nie som taký veľký nadšenec hudobných zostáv a hudby aby som musel mať v obývačke aparatúru za 100k+.
lern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 16:14:34
avatar
V časopisech si můžou psát co chtějí, ale blind testy vždy ukázaly, že lidé stejně nejsou schopní poznat rozdíly.

Stejná sranda byla, když audiofilské časopisy propagovaly nesmyslně drahé napájecí kabely, že prý zlepší kvalitu nebo nesmyslně drahé kabely k reprákům.
Když je pak jeden človék proměřil, zjistil, že se od obyč kabelů moc neliší.

Takže bych spíš řekl, že jde o pozérství.

PS
Taky je dost sranda poslouchat diskuze analog vs digitál a MP3 vs FLAC. Blind testy opět ukázaly, kde je pravda.
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 16:22:41

Více blind testů na DD
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 16:38:57

No hlavne pri monitoroch Niektorí v komentároch s jastrabím zrakom tu rozoznajú vysoké FPS-odozvy a rozlíšenia
Napokon by dopadli ako píše lern, že nerozoznajú ten rozdiel
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 17:45:18

lern: no tak daj link na doporučené audio zostavy v medziach ľudských zmyslov
EDIT: no lebo si hovoril o výsledkoch blind testov
lern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 17:35:23
avatar
To je pro kaźdého individuální.

Žádný takový link nemám, najdi si ho sám.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-17 19:35:05
avatar
To lern : Rozdíl mezi bezeztrátovou kompresí a mp3 se slušným datovým tokem neslyším, ale před lety jsem zkoušel rozdíl mezi analogem a dig. záznamem konkrétně u Zoolooku od Jarreho - byl slyšitelný (rozpoznatelný) kvantizační šum u dig. ver.

S těmi kabely je to ale fakt legrační, zejména, když hifisti hovoří o skin-effectu (který se uplatňuje při kmitočtech o několik řádů vyšších, než je strop audiosignálu) a preferují zlacené kabely (ještě to chápu u konektorů kvůli přechodovému odporu). Vodivost (odpor)přívodních kabelů vliv má, stačí ale znalost ohmova zákona a následná korekce průřezu v závislosti na délce a impedanci beden.
Lord5619 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hodnocení? 2016-06-20 13:03:31

Jak tu už bylo zmiňováno, nějaká reference nebo popis zvuku alespoň by celkem bodly. Jak sluchátka hrají, jakou mají charakteristiku, jakou barvu (zvuku, ne těla), jestli mají moderní V-shaped zvuk nebo vyrovnaný, jestli se dají srovnat se špunty ve stejné cenové relaci. Třeba zda hrají jako Soundmagic E10, nebo spíš jako a-Jay Three, nebo oblíbené Xiaomi Iron. A taky zda plochý kabel trpí jeho "vrozenou vadou" a to mikrofonním efektem (na který jsem alergický). A také na čem bylo testováno, která hudba v jaké kvalitě, které hry nebo filmy.

Z popisu zvuku vůbec netuším, co očekávat a jestli se vůbec hodí pro různé styl hudby, nebo jde čistě o přebasovaná herní sluchátka.

Já chápu, že pro člověka, co třeba sluchátka netestuje je tohle složitější problematika (sám teď dělám svojí duhou recenzi sluchátek...), ale tyhle věci by tam prostě měly být.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 16:34:02
avatar
vynasnažím se to příště zlepšit
Dreamwalker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnotenie sluchadiel 2016-07-02 07:13:25

http://www.eteknix.com/ozone-trifx-pro-gaming-headset-review/3/

Myslím že väčšine ľudí stačí takáto recenzia. DD je podobná no chýbajú jej niektoré prvky. Myslím, ze z daného linku sa môže aj on poučiť. Inak dobre. Kúpiť sa dajú na najtovar.sk za 25€. Idem ich kúpiť. Som zvedavý na.ten zvuk.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!