NZXT Noctis 450 v TESTu – Krásná a prostorná PC skříň s vynikajícím chlazením
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 22 červen 2016
alt

 

 

 

  • NZXT Noctis 450 v TESTu

                           – Krásná a prostorná PC skříň s vynikajícím chlazením

Jedna z nejhezčích a přesto funkčních PC case za rozumné peníze. Dnes se podíváme na další z mnoha PC skříni na trhu. A to na model, který má jeden z nejzajímavějších designů na trhu za stále rozumné peníze. Dnes si představíme NZXT NOCTIS 450:

Jedná se velikostně o middletower pro základní desky o maximálně ATX velikosti. Skříň má moderní návrh, takže nepodporuje 5,25“ pozice. Na první pohled ale vyniká designem.

Skříň má ostře řezané plochy, částečně zakrývající chlazení a k tomu je zde systém podsvícení, kdy svítí logo uvnitř pod průhlednou bočnicí a spodek skříně. Obojí je nerušivé a velmi pěkné. Skříň se prodává ve 3 barevných kombinacích. Námi testovaná verze je černá s přizpůsobitelným červeným podsvícením. Pořídit ale můžete i bílou skříň s modrým podsvícením a pak zajímavou tmavou modrou barvu skříně a modrým podsvícením.

Parametry skříně vidíte v tabulce, je to poměrně prostorná case, s rozměry 567 x 220 x 540 a váží 9,5kg, což vám jasně říká, že nejde o žádný laciný papírák. NZXT nicméně vybralo rozumné materiály a konstrukce je tak ocelová, stejně jako všechny mřížky a části vnějšího šasi jsou z velmi kvalitního plastu.

Podívejme se tedy na skříň podrobněji …

 

 

  • NZXT Noctis 450 – exteriér a interiér

Tohle je jedna z dalších skříní, která vypadá o něco lépe na živo než na fotografiích. Design skříně je opravdu působivý a také můžete naživo ocenit opravdu precizní zpracování z jinak běžných materiálů.

Vše je víceméně o designu, kdy NZXT Noctis je opravdu odvážná, ale nepůsobí nijak lacině. Skříň nemá žádná dvířka vpředu. Panel je vcelku. To samé je i horní část. A právě tyhle dvě části nesou ten hlavní vnější design.

Zbytek skříně je ocelový standard. Bočnice jsou ocelové, bohužel nemají odhlučnění. Levá bočnice má pěkné plexi, které je seříznuto tak, aby pohled do skříně odhaloval opravdu pohled jen na samotné komponenty a nebyla tak vidět zbytečně vnitřní konstrukce a v dolní části krásné podsvícené logo NZXT.

Spodek skříně tvoří vysoké nožičky a dva LED proužky, takže skříň může svítit i od spodu. Vidíte také, že výrobce osadil jednoduše čistitelný prachový filtr.

Skříň lze snadno rozebrat. Připevněny jsou klasicky jen bočnice. Přední panel a vrchní panel jsou na nacvákávacích držácích a jednoduše to lze oddělit. Pod předním panelem tvořeným jednoduchou ocelovou mřížkou a tou plastovou efektní designovou kreací je pak druhý čistitelný prachový filtr a přímý přístup ke třem už v základu osazeným 120mm ventilátorům.

Stejným způsobem lze sejmout i stejně konstruovaný horní panel. Zde už další prachový filtr z pochopitelných důvodů není. Za to jsou zde 4x USB a ovládací tlačítka. Vidíte také další pozice pro ventilátory.

Pohled do skříně odhalí stále více se prosazující design, kdy už skříně nemají klasické 5,25“ pozice a mají třeba oddělený prostor pro dole umístěný zdroj. Také vidíte, že NZXT do skříně kromě tří předních 120mm ventilátorů, osadil ještě jeden zadní, rovnou 140mm ventilátor.

Skříň má tak dost prostoru pro osazení vodního chlazení a také disků, kdy je zde prostor pro 6x 3,5“ a 2x 2,5“. Těch šest 3,5“ pozic je přístupných z druhé strany skříně, ty dvě 2,5“ jsou vpředu právě nad zdrojem.

Skříň má udělané kabelové rozvody a specialitou jsou zde obvody pro napájení a řízení ventilátorů a také červené podsvícení loga a spodku skříně.

Podívejme se tedy na praktické použití skříně při montáži a podobně …

 

 

  • NZXT Noctis 450 v praxi a montáž

Přes svůj trochu odvážný design je skříň jinak použitelná jako kterákoliv jiná. Osazení HW dovnitř nedává žádné speciální nároky, samozřejmě jsou zde nějaká ta omezení dané hlavně rozměry.

  • Základní deska

Skříň je přesně určena jen pro maximálně ATX velikost základní desky. Samozřejmě lze stejně dobře dovnitř namontovat i mATX či ITX desky.

  • Chlazení procesoru

Maximální výška chladiče CPU je podle výrobce 180mm. Námi zkoušená NOCTUA má 165mm a místa je tam stále hodně.

  • Grafická karta

Bohužel NZXT trochu nezvládlo konstrukci osazení disků, kdy přestože je tam spousta místa, tak rámeček pro disk vyšel přesně do prostoru grafické karty a tak při osazeném rámečku je maximální délka grafiky možná jen do 294mm.

Pokud rámeček pro disk vyndáte, dostanete tam i 406mm dlouhou kartu. V našem případě jsme tam nacpali ASUS STRIX R9 FURY, která má kolem 300mm a bohužel tam ten přímý konflikt s rámečkem disku je.

  • Disky

Skříň má tedy celkem 6 pozic pro 3,5“ disky a 2 pozice pro 2,5“ disky. Těch 6 pozic je ve formě pěti rámečků a jedné na „dně“ skříně. Dvě pozice pro 2,5“ SSD jsou nad zdrojem vystaveny tedy na očích.

Dle našeho názoru se dala celá věc zpracovat o něco lépe, zejména v oblasti toho konfliktu s delší grafickou kartou. Pak totiž zbývá už jen 5 pozic pro disky, což některým prostě nemusí stačit. Samotné osazení disků je jednoduché, funkční a mají dost prostoru pro chlazení.

Totéž platí i pro 2,5“ disky, které jsou pěkně vystaveny na očích. Kabely k diskům lze jednoduše vést a schovat.

  • Zdroj

Velikostně zde není nic omezeno. Snad jen rámeček držící i poměrně těžké zdroje mohl být udělán lépe. Jinak jsme tam nacpali 1200W velký Be Quiet! a opravdu bez potíží.

Dostatek prostoru je i pro vedení kabeláže.

  • Montáž a chlazení

Nenarazily jsme obecně na žádný problém se skříní, co tvrdí že podporuje, to se tam opravdu bez potíží vejde. Rozměrově by snad skříň mohla být širší kvůli více prostoru pro kabely, ale stačí i stávající stav.

Z hlediska chlazení máme velmi málo co vyknout. V základu tři 120mm ventilátory vpředu znamenají opravdu královský přísun vzduchu do skříně a 140mm ventilátor vzadu a odvětrávání ve stropě pak bezproblémový odvod vzduchu. Ventilátory jsou přímo od NZXT a 120mm (FN V2 120) má až 1200 otáček, 140mm (FN V2 140) má až 1000 otáček.

Tyto pozice podporují i vodní výměníky, tedy vpředu můžete mít 240mm (2x 140mm) nebo 360mm (3x 120mm) výměník, to samé se vejde i na strop. Dozadu se pak dá dát až 140mm výměník.

Z hlediska chlazení opravdu nemáme výhrad. Bohužel to už se netýká odhlučnění, které fakticky není. Vzhledem k tomu, že přední i horní panel jsou v podstatě jen mřížky překryty tím plastovým „polo-brněním“ a i bočnice a zbytek skříně postrádá odhlučňovací hmotu, není odhlučnění prostě věnována žádná pozornost. Takže pokud hledáte skříň zaměřenu na tichý provoz, NOCTIS není model přímo pro vás. Ale pokud chcete design …. To je jiná záležitost.

 

 

  • Závěr a hodnocení

NZTX Noctis 450 v naší černo-červené variantě je opravdu krásná skříň. Za design všechny palce nahoru. Podsvícení (variabilní a regulovatelné) je opravdu parádní a vkusné a zručnější kutilové si klidně přepracují to NZXT logo na vnitřní konstrukci za nějaké vlastní :). Design skříně vzhledem k jinak standardní konstrukci a použitým materiálům je prostě parádní a na živo je to jedna z nejhezčích běžných skříní na trhu a nepůsobí ani trochu lacině.

Přitom až tak drahá není. Aktuálně se cenově pohybuje kolem 3500 korun vč. DPH, za což máte kvalitně vyrobenou, pěknou skříň s vynikajícím chlazením a solidní prostorností. Je trochu škoda, že NZXT už nevěnovalo pozornost odhlučnění, podle mě by nalepení odhlučňovací hmoty na bočnice, a na ty vnější designové pláty zespodu celkem dost pomohlo a skříň výrazně utišilo, což by byl krok opravdu k dokonalosti. Podsvícení by také možná mohlo být RGB, zejména když NZXT má v nabídce HUE+ sadu (prodávána extra).

Celkově však nemáme příliš dalších výhrad, tedy kromě těch disků, což se myslím vzhledem ke konfliktu s delší grafikou dalo vyřešit lépe. Cena za celek je ale rozumná, skříň je prostorná, chlazení vyřešené a výkonné s řešením ventilátorů, podsvícení nevypadá jako pouťová atrakce a celkový design je parádní a naživo působí velmi pěkně a kvalitně a je to jedna z nejhezčích běžných skříní na trhu. Myslím si, že by stálo za to, aby NZTX udělalo nějakou revizi s vyřešeným odhlučněním, lepším prostorem pro disky, RGB podsvícením a možná trochu širší celkovou konstrukcí. Pravděpodobně by tomu ale odpovídalo navýšení ceny, což už by některé mohlo odradit.

  • Závěr

NZXT Noctis 450 je tedy hodně zajímavá skříň, preferující výkonné chlazení a krásný design včetně pohledu dovnitř. Pokud vám tohle stačí, pak lze říci, že je jednou z nejzajímavějších CASE na trhu za rozumné peníze. Slabinou je hlučnější provoz výkonnějších sestav, kdy odhlučnění nebylo věnováno moc pozornosti a také omezený počet HDD, které lze dovnitř osadit. Avšak jako celkově ji můžeme jen a jen doporučit, zejména pokud se chcete pochlubit svým PC ostatním a kochat se svými komponenty uvnitř.

Hodnocení NZTX Noctis 450: 91%

Za zapůjčení děkujeme společnosti NZXT

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 20:54:51
avatar
Díky za recenzi, budu asi v létě stavět nový komp a nejvíc váhám u case.
Zatím vítězí Odkaz, ale zdá se mně moc drahá.
Doporučil by mně tady někdo kvalitní odhlučněnou skříň?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 23:15:49
avatar
R5 utišení není levný no ...
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-23 23:36:08
avatar
No asi tu R5 vezmu, je to kvalitní a dobře řešená skříň.
mystical77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 14:35:53
avatar
Ja by som volil asi R4, ktoru vlastnim 3 roky. R5 ma sice nejake nove vychytavky, ale napr. to upevnenie prednych dvierok, je zalostne, a celkovo mi to pride v niektorych veciach, ze isla kvalitativne dost dole. Ked som ju mal v rukach tak som bol rad ze mam R4.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 07:30:29
avatar
Nezkoušel jsi někdy jaký je rozdíl v hlučnosti s prosklenou bočnicí a neprosklenou?
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 07:42:06

Tiež by som chcel novú skrinku. Rozhodujem sa medzi Fractal Design R5 a S (určite verzia bez okna). Zatiaľ sa prikláňam k S z dôvodu toho, že nepotrebujem DVD mechaniku a väčší vzdušný priestor v skrinke sa vždy hodí (znížia sa teploty). Bojím sa však uchytenia pevných diskov na boku, či nebudú veľmi rezonovať/vybrovať.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 08:54:48
avatar
Moc nebudou, jsou uchycené pomocí měkkých gumových průchodek v separátních šuplatech (2x4) , která se strkají do boxů uvnitř a jsou aretovaná pružinami. Btw., tu boxy jsou u R5 dva, takže jde jeden vyhodit pro zlepšení průchodu vzduchu předních fanů - nejlépe ten spodní, aby se chladný vzduch cpal do case odspoda (+ přidaný fan na samotném spodku case).
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 08:42:02
avatar
R5 mám, není špatná. Má drobné chyby - nepříliš kvalitní dílenské zpracování, poměrně mizerný lak (stačí ťuknout a loupe se - není na bazi polyuretanu), dvířka vepředu nejsou z broušeného eloxovaného hliníku, jak to vypadá, ale z plastu.

Konektory USB, powerswitch a reset button umístit shora mohl jen idiot (budou se neustále plnit prachem), přední dvířka (zevnitř zatlumená) jsou obecně fajn, ale když musíš občas použít archaická optická media a něca strčit do mechaniky, tak je buďto necháš otevřená a hrozí, že ulomíš chatrné plastové panty, nebo je zavřeš a potom určitě zapomeneš a budeš vysouvat CD/DVD do zablokovaného prostoru.

Největší problém ale je, že to chtělo z pravé strany přidat tak 1 cm na kabely, pokud budeš mít v PC hodně věcí (a tedy i hodně kabelů), tak se zapotíš při jejich vyvazování (pokud jsi pečlivka, ale nebrání tam průtoku vzduchu, takže je tam stačí nacpat).

Pokud zvolíš case bez průhledné bočnice (doporučuji kvůli hluku), tak dej levý plech doprava, odstraň odhlučnění na větracím otvoru a tím způsobíš možnost přístupu vzduchu zhruba v oblasti, kde je backplate procesoru na MB.

Shora vyndej tu vzdálenější záslepku, dej tam pod (zevnitř) vyvrtané síto z hrubých děr skutečnou síťku pro ventilátory, aby tam nic nepadalo a nejlépe pomaloběžnou Noctuu s ještě sníženými otáčkami (je to nad zadní částí chladiče směrem od čela PC).

V case byly 3 fany, ty jsem vyhodil a nahradil Noctuami, navíc jsem jednu Noctuu přidal dopředu (byl tam jen jeden fan), jednu zespoda před zdroj, jedna je nahoře nad chladičem procesoru. Pokud budeš mít MB, který podporuje PWM tak do toho, chce to použít rozdvojky (Y), pomocí kterých se snímají otáčky z jedné a regulují oběma, na konektory bez PWM to snese připojit Noctuy s nízkými otáčkami (NF-A14ULN) a ještě je zpomalit tím kablíkem, ve kterém je odpor. No a nakonec se mi osvědčil semipasivní zdroj (750W), který nasává odspoda a vyfoukává za PC. Otáčky ventilátorů by se měly nastavit tak, aby byl v bedně neustále mírný přetlak - potom je vzduch nasávaný POUZE přes filtry (vepředu a vespod) a vyfoukávaný větráky a dírami. Jo, ty fany jsou "čtrnáctky".

Přes to, co jsem napsal negativního, jsem v rozumných cenových relacích nenašel funkčně výhodnější case při zachování alespoň minima estetických kriterií.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 08:56:30
avatar
Díky za podrobné info, asi půjdu do R5 bez okna.
Zjistil jsem, že je to fakt těžké vybrat dobrou skříň, skoro každá má něco co se mi nelíbí, nestojím o vodní chlazení, ale chci odhlučnění a slušné prachové filtry.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 09:27:58

Podepisuji se pod to, co napsal THISONE (akorát dokážu být esteticky uspokojen i levněji). Fractaly občas kupuji a můžu říct jedno, za ty peníze prostě nestojí. Kdyby se aspoň daly používat dodávané ventilátory, tak neřeknu, ale ta skříň potřebuje další investice a za ty prachy už by měla být skoro dokonalá (aspoň funkčně, když je z obyčejných materiálů).

Skoro bych doporučil levnější skříň kolem dvou litrů a zbytek vrazil do větráků/chladičů. Nemá smysl tlumit pěnou. Nenech hluk vůbec vzniknout a pak si můžeš nechat klidně průhlednou bočnici. Jako nechci se rouhat, ale i do takového entry modelu jakým je Zalman R1 jsem postavil tiché pc založené na FXku. Ono o čem to ticho vlastně je? Nemít vibrující disk (řeší SSD), mít slušnou edici grafické karty, koupit nějaký tower na porocesor a vybrat zdroj, který má dobrý projev v nízkých otáčkách. Je pak skoro jedno, jeslti to naskládáš na stůl nebo do krabice za spoustu peněz. Jediné, co podle mě u kejsu má výrzaný vliv na tlumení hluku je přítomnost předních dvířek. Zbytek se dá nějak ošetřit.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 09:43:06
avatar
Popravdě mě nezanedbatelně ovlivnil design - case vypadá trochu jako MAT 1 ze Space Odyssey od Arthur C. Clarkeho (sakra, jak se tahle cizí příjmení skloňují ví čert).
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 10:47:40
avatar
Dík za postřehy.
Ty větráky to je právě problém, jsou fakt tak špatné, dokonce horší jak Arctic?
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 10:59:14
avatar
Nzč. Nemám srovnání s Articem, pustil jsem je a dělaly kravál i když jsem jim snížil otáčky a tak opustily case tak rychle, že se nestačily ohřát :-)

O jejich kvalitě svědčí již to, že když se přestávaly točit, tak bylo u dvou z nich vidět, že rotují poněkud excentricky.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 10:50:17
avatar
A podle čeho usuzuješ, že za to ta bedna nestojí? Má adekvátní levnější konkurenci?
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OFF-TOPIC - BREXIT 2016-06-24 08:45:43
avatar
VSADILI JSTE SI NĚKDO NA ODCHOD GB Z EU?

Nerad sázím, ale po letech jsem neodolal a vyhrál jsem dost na to, abych si koupil velký profi NAS, osazený disky :-)))
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 09:04:17
avatar
Na to jsem nesázel, ale zdá se, že to Británie nebude mít vůbec lehké, vážně jí teď hrozí rozpad.
Skotové, Sev. Irové a Gibraltar chtějí odejít, nehledě na to jak referendum rozdělilo přátele i rodiny.
Ono se při každé příležitosti šermuje referendem, ale následky nikdo moc nedomyslí.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 09:40:02
avatar
Zásadní otázkou je, jaký to bude mít vliv na zbytek EU. "Eurosojuz" je mi léta trnem v oku, ale pragmaticky vzato jeho zásluhou (resp. zásluhou jeho existence) se v Evropě po desetiletí neválčí (pokud se abstrahuji od bývalé Jugoslávie) - patrně poprvé v dějinách naší civilisace. Nic není zadarmo a za mírové doby platíme diktátem Bruselu, regulacemi, pokrytectvím (politickou korektností)... To ale není až tak velká cena za to, že neteče krev (zatím).
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 10:54:30
avatar
Jo, lidi co zažili válku vědí, že rozvrácená země a chaos je o dost horší než diktát Bruselu.
Nezávidím Britům co je čeká, ale na zbytek EU to bude mít taky určitě velký dopad.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 11:11:30
avatar
Bude to mít vliv na stabilitu, uspořádání, pokles HDP, kurzové výchylky... EU se již před lety vydala cestou necestou - vznikl takový kočkopes, který by se rád federalizoval, ale vůbec pro to nevytvořil podmínky. Cesty byly dvě - buďto to odpískat a zachovat většinově jen jednotný ekonomický prostor, nebo co nejrychleji spět k federaci. Emigrační krize, která vytvořila "společného nepřítele" byla ideální příležitostí pro vytvoření komunitního cítění, společný nepřítel funguje vždy jako integrační faktor (tedy pokud to politici zcela neproserou, jako v tomto případě. We shall see...
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 14:04:30
avatar
Potěší, že máš střízlivý pohled na věc.
Bohužel lidé se stále snadno nechají manipulovat a chovají se jako stádo.
Ačkoliv si někdo mohl myslet, že větší informovanost z medií pomůže, zdá se, že je to úplně stejné jak začátkem 20. století.
Na něco jsou referenda dobrá, ale pokud např. budou o odtržení bohatých regionů i v rámci států, dopadne to bledě.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 15:33:51
avatar
Není nebezpečnější věc, než referendum. Výsledek hlasování není výsledkem racionálního posuzování, ale je výsledkem manipulací a brainwashingu. Prakticky vždy. Je to zamilovaný nástroj simplexních jedinců, milujících jednoduchá (a tedy i nesmyslná) řešení. Njn.

Referenda ano - na konkrétní temata na komunální úrovni (koupíme si jako obec vodovod, nebo kanalizaci?) Na celostátní úrovni je to nástroj, umožňující revoluční (nikoliv žádoucí evoluční) řešení. Brrr.
lern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 15:44:43
avatar
"Není nebezpečnější věc, než referendum. Výsledek hlasování není výsledkem racionálního posuzování, ale je výsledkem manipulací a brainwashingu."

A volby snad takové nejsou?
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 20:00:32
avatar
Ne, protože tam se volí zastupitelé a nerozhoduje se přímo. Zastupitelé jsou jednak většinově výrazně inteligentnější než průměr populace (no ano) a kromě toho jsou svázáni negociačními a rozhodovacími mechanismy, které působí jako integrační faktor.

Nebezpečí je právě v tom přímém a okamžitém rozhodování, které často funguje tak, jako bys nějaký průběh derivoval a to je průser (nemluvě o intelektu a vzdělání průměrného voliče).
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 10:57:11
avatar
Jen abych hodil do vínku další alternativu, mám Corsair Carbide Series™ 300R Odkaz, Windowed a je super - prostoru na rozdávání, pěkná, vzdušná, dobře se v ní chladí a je hezky mohutná a krásně mohutná (těžká jako prase)

Jedna starší fotka s G1.Sniper deskou, která sama o sobě svítí, a páskem diod od Akasy Odkaz
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 11:05:01
avatar
Z fotek není zřejmé, jestli má zezadu (myšleno za plechem, na který je připevněn MB) prostor pro kabeláž. Pokud ne, tak bych ten case nechtěl - kdo jednou dával "střeva" do case, který měl prostor, kam se dají protáhnout a schovat všechny kabely, tak by nikdy nechtěl jiný. U R5 to při pohledu do skříně vypadá, jako by tam nebyly žádné kabely. Nic nebrání průtoku vzduchu (odpadá nutnost vyvazování a záchvaty vzteku při každé změně, když je nutné so svazků zasáhnout, nebo v nich hledat) - je to přehledné a prach se nemá na čem usazovat.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 14:56:11
avatar
Jak to máš se zanášením prachem?
Zdá se mi ta skříň moc děravá.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-24 15:28:27
avatar
Právě o tom je přetlak (mírný) - zespoda je filtr pro pozici PSU a přídavného fanu, zapředu jsou filtry pro obě pozice fanů (tedy pro osazenou i neosazenou). Mám to tak, že ven funí jen fan, osazený za chladičem s procesorem a nad ním, dovnitř ženou vzduch 3 (spodní a dva zepředu), PSU má průtok vzduchu mimo case a pro jednoduchost zanedbám chování obou grafik. Regulací otáček jsem to nastavil tak, že většinou (jjj, mělo by vždy) do case leze více vzduchu, než jsou fany na výfuku schopny odsát.¨Zbytek jde ven dírami v case.

Na filtrech zůstává spousta prachu (v závislosti na prostředí), ale ony to tak moc filtry nejsou (to by ucpaly průchod vzduchu), jsou to de facto moskytiéry, které zachytávají to nejhorší - jemná vlákna, na které se lepí bordel.

Dají se bez problémů vyndat a vyčistit, jinak chladič a vnitřek jsem po cca měsíci jednou profoukal (mám na to malý kompresor) a moc prachu tam nebylo (jemný nános, na stole je jej po týdnu srovnatelně). S tímto case nemám delší zkušenost.

Takže ty díry nevadí (mimochodem, těmi předními z boků, resp. svizlými napravo a nalevo při pohledu zepředu) leze vzduch dovnitř právě na ten přední filtr, takže ty jsou velmi žádoucí.

Btw., case mám na stole, aby nenasával zvířený prach od podlahy.
PavlosCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-26 00:37:19

Jednu chybu bych na te skříni přeci jen našel a myslim ze je docela velká.
Skříň vlastním a ve všem je skvělá, jak jste ji tu popsali az na to ze jsem si spolu s ni koupil vodní chlazení nzxt Kraken x41 a chtel ho namontovat dozadu místo 140mm ventilátoru. Problem je v tom ze se tam ma vejít ale nevejde. Skříň je o par milimetru tenči a na výšku mu tam jeste zasahuje svítící dioda co osvětluje sloty pro rozšiřující sloty. Dost me to nastalo kdyz mate skříň a chlazení od stejné značky a nevejde se to kam je uvedeno, ze se to vejít ma.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!