Vybíráme PC a Hardware (07/2016): 30 – 40 tisíc aneb PC výkon a kvalita za rozumnou cenu
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 24 červenec 2016
altCo nového ve světě HW a jak by měl vypadat pořádný PC za ceny 30 - 40 tisíc korun?

 

 

 

 

  • Vybíráme PC a Hardware (07/2016):

                       30 – 40 tisíc aneb PC výkon a kvalita za rozumnou cenu

Co nového ve světě HW a jak by měl vypadat pořádný PC za ceny 30 - 40 tisíc korun? Jediný komplexní a kompletní průvodce výběrem komponent a PC v CZ, je opět aktualizován. Tentokrát nám to zabralo nějaký ten delší čas. Na trh dorazilo několik nových produktů, které jsme nejdříve museli prověřit a vyzkoušet. DDWorld.cz totiž jako jediný v ČR doporučené sestavy skutečně testuje a zkouší a nestaví je tak říkajíc jen podle "papíru", ale skutečně fyzicky existují a snažíme se otestovat minimálně 95% doporučených komponent, což je samozřejmě časově náročné. Jako obvykle vybíráme navíc na základě testů většího počtu modelů, objektivně ty nejlepší možné varianty a k tomu přidáváme několik alternativ. Zkrátka a dobře, jediný komplexní průvodce stavbou PC a výběrem jednotlivých komponent v ČR je opět tady!

Novinkou ale bude rozdělení článků na jednotlivé cenové kategorie. Snad to bude přehlednější. Ono je to také o něco šikovnější z hlediska toho, že občas na nějaké novinky čekáme a kvůli tomu některé části celého přehledu všech cenových kategorií tak zdržujeme. Dnes se zaměříme na:

  • PC výkon a kvalita za rozumnou cenu kolem 30 - 40 tisíc korun

Chcete vysoký výkon pro hry ve vysokých detailech, vhodný i pro rozumné používání Eyefinity/Surround/VR hraní a práci na třech monitorech nebo i použitelné hraní ve 4K rozlišení? Chcete kvalitu ale za rozumnější cenu než co stojí opravdu drahý high end? Dobře, udělali jsme aktuální sestavy, které by to mohly splňovat s výběrem dalších komponent. Znovu připomínám, že sestavy navrhujeme z vyzkoušených komponent a tak, aby byly co nejvýhodnější, bez ohledu na stav skladů, cenové akce apod. Prostě tohle jsou ideální sestavy tak, jak bychom si je sami pořídili. Jednoduše řečeno za co nejméně peněz, co nejvíce kvalitní muziky!

  • Vyplatí se teď (07/2016) nakupovat? - Cenové změny

Kurz dolaru nám zásadním způsobem ovlivňuje ceny komponent v našich obchodech, takže je dobré jej sledovat, což děláme dlouhodobě:

ČNB se ke konci roku 2013 rozhodla pro umělé zdražení a znehodnotila českou korunu vůči euru i dolaru a tak se skoro ze dne na den dolar dostal přes 20 korun a pokračoval až k 25 korunám, kde se drží stále. Meziročně se tak ceny příliš nezměnily. Také ale vzpomínáte s láskou na rok 2013? To byly ceny! Dnes jen díky kurzu platíme za dolarově stejně drahý PC o deset tisíc víc!

  • Novinky na poli Hardwaru a PC

              - o čem je dobré vědět při a před výběrem                                                         v Mainstreamu/Performance segmentu?

Při výběru sestav a komponent je dobré brát ohled na aktuální situaci. A tak tu pro vás máme aktuální zpravodajství a zajímavosti, které by vás mohli zajímat.

  • Procesory: zatím žádné změny

Od vydání SKYLAKE procesorů Intel Core nenastaly žádné změny v nabídce. Snad jen u AMD jsou ceny procesorů extrémně atraktivní, což i díky lepší podpoře multijádrových procesorů ve hrách i současném SW staví 8jádrové FX-8000 do mnohem lepší pozice, než dražší jen 4jádrové Core. Nevýhodou AMD je ale vyšší spotřeba a stáří AM3+ platformy, i když výrobci s novými deskami nabízejí hodně pěkné desky. U Intelu bych ale rád zmínil konečně opět možnost osazovat cenově výhodnější XEON procesory, i když si musíte pořídit základní desku s C232/236 čipsetem, protože v Z170 fungovat nebude.

Aktuality ze světa procesorů

Na nějaké procesorové novinky si ale ještě počkáme, ke konci roku však dorazí a nebudete to nic menšího, než 14nm AMD ZEN a AM4 platforma, cenově ale očekávejte u prvních modelů spíše úroveň Core i7 modelů, ovšem výkon tomu bude odpovídat.

  • Základní desky: AM3+ v novém a C232/236 do akce!

V případě letité platformy AMD AM3+, budete se divit, ale na trhu je spousta zbrusu nových desek! A opravdu skvělých. Aktuálně dokonce ASUS představil zbrusu nový SaberTooth R3.0! A nové desky mají aktuální výbavu, takže fakticky nezaostává AM3+ v ničem. Samozřejmě pro končící platformu velká vzpruha a paradoxně je stále extrémně výhodná a výkonnější než kdy dříve. Aktuální bude ještě zhruba rok, než pro AM4 platformu přijdou i levnější ZEN procesory, které kompletně nahradí současnou 32nm FX řadu.

Aktuality ze světa základních desek pro AMD i Intel

To u Intelu pokračují stávající platformy. Výrobci inovují stávající desky novými modely a za zajímavé lze považovat nové C232/236 desky, které podporují i XEON procesory. Neumožňují ale normální taktování jako Z170 platforma (a to ani odemčených CPU), takže pozor na to.

  • Grafické karty: Radeon RX 480 vs GTX 1060

Tak jsme se dočkali a po letech dorazily první nové mainstreamové a již 14/16nm grafické karty! Nabízejí výkon vyšších modelů minulé generace za o něco nižší ceny a nižší spotřebu. Bohužel ceny v obchodech jsou vyšší než by měly být, nástup obou grafik je hodně pozvolný a dostupnost i ceny tomu také odpovídají.

AMD Radeon RX 480 je k dispozici ve 4GB verzi (oficiálně od 6100 korun), 8GB verze je pak dražší (oficiálně od 7100 vč. DPH). GTX 1060 6GB by měla stát oficiálně od 7500 korun vč. DPH. České ceny se zatím trochu liší. Obě karty mají výkon kolem úrovně GTX 980 až R9 390X, ale nižší cenu i spotřebu. GTX 1060 má trochu navrch v hůře optimalizovaných starších DX11 hrách. V novějších lépe optimalizovaných klidně i DX11 hrách z poslední doby, je to ale vyrovnané a v DX12/VULKAN hrách které nastupují, pak jasně vládne Radeon RX 480. Spotřebu má ale také i díky vyššímu výkonu o něco vyšší, i když je to hodně úporná karta proti minulé generaci. Samozřejmě starší grafiky GTX 960/970/980 nebo R9 380/380X/390/390X už nekupujte.

Aktuality ze světa grafických karet

Prozatím jsou ale ceny RX 480 a GTX 1060 ve fyzicky dostupných kartách v nereferencích hodně vysoko dokonce atakují 10 tisíc, což je vážně přehnané. Zatím nejlepší poměr cena-výkon má 4GB verze RX 480 která stojí kolem 7 (měla by být ale levnější). Pro spořivější pak brzy dorazí Radeon RX 470 který by měl stát kolem 5 tisíc. Konkurence v podobě 3GB GTX 1060 nebo GTX 1050 zatím není, ale asi bude. Testy aktuálně připravujeme.

  • Stále levnější SSD a to ve verzích SATA i M.2

Ceny SSD disků stále padají. Za 120GB zaplatíte dnes lehce přes tisíc korun, za 240-250GB zaplatíte i méně než 2 tisíce. Ve větší míře se na trh dostávají i M.2 modely se stejným výkonem jako 2,5“ SATA disky a jsou tak zajímavé pro desky, které M.2 mají = úspora místa ve skříni apod.

Aktuality v oblasti ukládání dat

To by bylo stručně k novinkám, teď se podívejme jak vybírat PC ...

 

  • Jak vybírat PC a pohled do minulosti

                                                           (co jsme kupovali před 4 lety?)

K dobrému přehledu musí patřit i skvělý přehled o skutečných schopnostech, výkonu a kvalitách různých komponent, z kterých jsou PC složeny. Na internetu najdete různé články s doporučením PC na nákup, ale většinou mají společného jmenovatele, kterým je, že autor sestav většinu doporučených komponent, nezná, netestoval a tak těžko může vědět vše a udělat nejlepší doporučení. Na DDWorld.cz s tím ale problém nemáme. Testujeme hodně komponent a doporučujeme tak věci, které skutečně známe, máme otestované, nebo s nimi máme zkušenosti a víme, jak se v dané sestavě budou chovat. Nejsou produktem jediného člověka, ale podílí se na nich několik lidí, kteří se stavbou PC přicházejí do styku každý den.

PC sestavy na našich stránkách jsou tedy složeny a doporučeny na základě skutečné znalosti jednotlivých komponent, žádné skládání sestav jen podle ceníků se nekoná. Víme a známe schopnosti, výkon, kvalitu i kompatibilitu všeho, co doporučujeme a téměř vše jsme měli v ruce. Dáváme i nějaké ty alternativy. Při výběru a doporučení se soustředíme na několik věci:

1, nesnažíme se vejít do dané ceny za každou cenu

Typickým nešvarem je snaha vejít se pevně stanovené hladiny, přičemž ale musíte udělat řadu kompromisů, které ve výsledku nejsou nutné, protože lepší, kvalitnější i výkonnější komponenty ve výsledku vyjdou třeba jen o pár set korun víc. Naše sestavy tedy netlačíme do striktně omezených cenových hranic, ale snažíme se na každé cenové relaci doporučit zkrátka to nejlepší a ideální, co se vyplatí pořídit. Nešetřete tedy pár korun za každou cenu!

2, Poměr cena-výkon a cena-kvalita je svatý

Nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci. Kvalitní komponenty nestojí o moc více než ty nekvalitní, přitom provozní vlastnosti mají výrazně lepší. Nešetřete za každou cenu. Neméně důležitý je poměr cena-výkon. Nenakupujte podle značky procesor ani grafiku, nekupujete nic, než logo. Žádnou prémiovou kvalitu, výkon ani jiné bonusy. Vždy kupujte to nejlepší, za vaše peníze (každý máme jiné limity). Jinými slovy to, co vám poskytne nejvyšší výkon s moderními technologiemi v nejlepší kvalitě a dobrými provozními vlastnostmi (tedy tiché a úsporné), a to vše za co nejnižší cenu (nutně tedy ne to nejlevnější – cena a kvalita musí být v rovnováze). Cokoliv jiného je prostě hloupost.

3, Doporučujeme PC sestavu jako základ

V našich doporučeních nenajdete periferie, jejichž výběr je značně individuální a nelze tak doporučit objektivně, jako to lze u HW v PC. Proto výběr periferií necháváme jen na vás a snažíme se vám vyjít vstříc nějakým tím testem, kterým na nějakou tu zajímavou periferii upozorníme. V tabulkách ale uvádíme cenu potřebného OS (a vhodné verze k dané sestavě).

  • Notebook nebo stolní PC

Stručně řečeno si dnes spousta lidí kupuje mobilní PC, i když jej vůbec nepotřebují a nikam ten PC vůbec nenosí. Mobilní PC ale mají málo výhod (je to kompromisní řešení) a mnoho nevýhod. Mezi ty největší patří slabý výkon proti desktopu za podobnou cenu, mnohem větší pravděpodobnost poruchy, kvůli miniaturizaci a celkové "nahuštěnosti" nutných komponent. Obecně 20% notebooků selže do 2 let provozu, u desktopu je to mnohonásobně méně. Výhodou desktopu je i to, že díky vyššímu výkonu bude déle použitelný a je možné jej navíc kdykoliv rozšířit a pár komponent vyměnit, takže s menšími náklady můžete mít stále aktuální stroj, což u NB nejde. Zkrátka pečlivě zvažte, zda má smysl pořizovat si na doma notebook, když jej nikam nenosíte. Nestačí vám na to vaše courání mimo domov tablet, nebo dokonce váš SmartPhone? Není lepší si pořídit za stejné peníze, co by vás stál notebook podstatně výkonnější, variabilnější a spolehlivější stolní PC? Jsme si jistí, že 90% uživatelů, kteří si pořídili, nebo plánují pořídit notebook, vůbec mobilní PC nepotřebují a nákup desktopového PC by pro ně měl mnohem větší smysl. Proto se dnes podíváme i na samostatnou kapitolu malých, ale výkonných PC sestav ;).

Co jsme nakupovali dříve?

Než se pustíme do novinek a aktuálních návrhů, podívejme se na to, co jsme pořizovali a doporučovali pár let zpět.  Podívejme se na to, co jsme kupovali zhruba v této době v roce 2012, tedy před 4 lety.

Mnozí tohle mají asi ještě dnes doma a pořád to ještě úplně nepatří do starého železa, i když samozřejmě síly tomu ubývají. Ale pořád z hlediska procesorových základu použitelné. Zbytek ale už asi budete měnit. Třeba více paměti nebo větší a rychlejší SSD.

Před 4 lety byla aktuálně ve světě grafik celkem nová 28nm Radeon HD 7950. Ve své době jedna z nejvýkonnějších grafik na trhu a stála to, co dnes stojí nový mainstream :(.

Takže se podívejme, na co třeba i tyto sestavy upgradovat, a co je aktuálně tak to nejzajímavější v pro zajímavý výkonný počítač za rozumnou cenu.

 

  • Výkon a kvalita  za rozumnou cenu – PC kolem 30 - 40 tisíc korun

Pokud jste náročnější a chcete více multimediálního výkonu, pak jako výkonný základ za rozumnou cenu považujeme sestavy za 30 - 40 tisíc korun. Opět jsme připravili hned dvě varianty od každé platformy. Jednu pro "běžně náročné" uživatele, druhou pro nadšence do taktování a náročnější hráče.

Varianta č.1, se sestává z procesorů a desek výborným výkonem i kvalitními deskami, bez příplatků na extra OC možnosti a schopnosti (Intel verze taktovat nejde vůbec). Prostě rozumná kvalita a výkon za rozumnou cenu, čemuž jsme přizpůsobili i zdroj a vše ostatní. Excelentní poměr cena-výkon má AMD platforma.

Druhé varianty jsou o něco dražší, ale zato má už maximalistické až extrémní procesory, zaměřené i na OC možnosti s kvalitními OC a herními deskami a odpovídajícím zdrojem. Ano to AMD je extrém a upřímně jej moc nedoporučujeme, v této cenové kategorii už dejte přednost Intel verzi naší sestavy, i když je ještě dražší – zajímavou v alternativách uvedenou je XEON varianta, pokud nechcete/neplánujete taktování.

  • O výběru komponent podrobněji

                                  – aneb alternativy a na co nezapomenout!

Proč vybíráme, co vybíráme a jaké jsou alternativy. Něco už jsme naznačili v tabulce, ale teď pár jednoduchých dalších tipů.

  • Procesory

Pokud máte na to utratit za procesor 10 tisíc, pak je Core i7 jasná volba. Jestli nechcete taktovat, osobně bych volil XEON E3-1230v5 za 7600 korun, ale musíte vzít základní desku s čipsetem C236 pro něj. Taktovat nejde.

Koupě 4jádrového procesoru řady Core i5 ….no, bohužel Intel nabízí nejlevnější 4jádrový procesor za více než 5 tisíc, slušný s vyšší frekvencí za 6 tisíc a taktovatelný K model je za 7 tisíc. To jsou opravdu strašné ceny! Dobrý výkon, skvělá spotřeba, ale strašné ceny. AMD FX-8000 jsou o mnoho výhodnější. Mají vyšší spotřebu, ale v nových aplikacích i některých hrách již optimalizovaných na vícejádra nemají žádný problém Core i5 i překonat (mají totiž 8 jader) a to jsou levnější opravdu znatelně. Samozřejmě je tu negativum, že AM3+ je starší platforma a bude do roka končit.

Testy procesorů a chladičů

K procesorům jsme rovnou vybrali i vhodné chladiče, zejména s ohledem na poměr cena-výkon. U OC variant sestav pak jdeme do vody :).

  • Základní desky

Nabídka desek je široká. U dnes cenově výhodnější AMD AM3+ platformy jsme se dočkali nových modelů s aktuální výbavou. ASUS dokonce ukázal nový SaberTooth R3.0, ale zatím jej u nás neprodává.

Gigabyte má ale velmi aktuální modely i pro maximální taktování.

Testy základních desek

U Intelu se také objevují nové modely, podobného provedení jako novinky pro AM3+. Do módy se dostalo RGB podsvícení. Za zajímavé novinky považuji C232/236 základní desky, kterých na trhu je několik různých cenových kategorií a fakticky jde o převlečené Z170/B150 desky, kdy čipsety C232/236 neumožňují taktování, ale umožňují kromě Core procesorů osadit i někdy výhodnější XEON procesory. Takže jsou zajímavé. Testujeme desky pravidelně.

  • Grafické karty

V tomto segmentu jako jediném zatím, jsou nové grafické karty obou výrobců. Tedy probíhá zde ostrý konkurenční boj. Bohužel na trh zatím velmi pozvolna přicházejí, takže dostupnost i ceny nejsou teď zdaleka ideální. Rozhodně jsou nové AMD Radeon RX 480 a NV GTX 1060 lepší volba, než starší modely 28nm grafik, které už nekupujte.

Zopakuji tedy zatím, jak se věci mají: Obě karty mají výkon kolem úrovně GTX 980 a R9 390X, ale nižší cenu i spotřebu. GTX 1060 má trochu navrch v hůře optimalizovaných starších DX11 hrách. V novějších lépe optimalizovaných klidně i DX11 hrách z poslední doby, je to ale víceméně vyrovnané, ovšem v nejnovějších DX12/VULKAN hrách, které nastupují a budou preferovány, pak jasněji odskakuje Radeon RX 480, který má i papírově vyšší výpočetní výkon než GTX 1060 a nová API jej právě dokáží lépe využívat. Spotřebu má ale také i díky vyššímu výkonu o něco vyšší, i když je to hodně úporná karta proti minulé generaci (až o 100W méně než R9 390X s podobným výkonem). Z dlouhodobého hlediska, tedy pro současné a hlavně novější hry tak vypadá dle aktuálních testů, že bude RX 480 lepší a výkonnější volba (proto je jako hlavní doporučená – vybíráme grafiku pro to, co je a bude v nejbližších 1-2 letech, nikoliv pro to, co bylo, na což stačí i staré karty), což potvrzují i zkušenosti z GTX 960 vs R9 380, kde to také bylo po vydání vyrovnané a dnes je rozdíl značný v neprospěch GTX 1060. Situace mezi RX 480 a GTX 1060 vypadá téměř identicky.

AMD navíc bude těžit značně z optimalizací nových her na míru, protože RX 470/480 bude i v nových verzích konzolí (PS4 NEO s RX 470 již letos). GTX grafiky také nepodporují standard AdaptiveSync (FreeSync) ale pouze vlastní „nestandard“ G-Sync, což omezuje výběr monitorů, kdy G-Sync monitory jsou výrazně dražší než jinak stejně FreeSync verze. Nicméně ani GTX 1060 nelze úplně ignorovat. Obecně je sice o něco dražší (tedy mělo by být dle oficiálních cen, má ale stále výhodu v nižší spotřebě (byť za cenu nižšího výkonu v nových hrách) a tomu odpovídajících o něco málo menším nárokům na chlazení, což ji dělá zajímavější třeba do menších skříní s horším chlazením.

Testy grafických karet

V tuto chvíli ale čekáme na příchod dalších nereferenčních modelů za normální ceny, odpovídající tomu, co by podle výrobců měly karty opravdu stát. V současnosti jsou ceny uměle vyhnané způsobené i nedostupností karet. Zatím nejvýhodnější z této kategorie grafik budou 4GB verze RX 480, které by se měly pohybovat kolem 6500 korun běžně.  

Doporučení: Pokud vám jde o cenu, ale chcete co nejlepší herní výkon, pak je možnost vzít ty levnější doporučené sestavy kolem 30tis a místo RX 480/GTX 1060 osadit GTX 1070. Stojí sice o zhruba 5 tisíc více, ale má přeci jen znatelně lepší výkon, i když pod DX12 není rozdíl proti RX 480 zase tak velký. Nicméně je to ve většině her jasně výkonnější grafika a tedy jako celek v kombinaci se 30tisícovými základy lepší herní základ, pokud se chcete vejít do 40tis.Bohužel není žádná střední varianta. Je buď RX 480/GTX 1060 nebo až GTX 1070 a pak až GTX 1080 ...

  • Operační paměti, pevné disky a další

Při výběru operační paměti pamatujte, že AM3+ je stále ještě DDR3 platforma, zatímco novější Intel LGA 1151 je DDR4. Vzhledem k cenám pamětí volíme dnes s rezervou dostatečných 16GB (2x8GB) jako základ.

U pevných disků doporučujeme, vybírat poměrem cena-kapacita, ale víte jak to nyní je. 3TB model je na tom dnes nejlépe. Mnohem důležitější je SSD, které do těchto sestav prostě už patří. Asi bych volil ideálně alespoň 250GB verzi, na systém ale bude stačit i jen 120GB a pokud byste rádi více (třeba i na pár her), tak nějaký levnější 480GB model taky dobrý. A vybrat si můžete zda jej chcete ve formě klasického 2,5" SSD, nebo M.2 SSD karty. Osobně preferuji M.2 „SSD karty“, které lze osadit rovnou do základní desky a není tedy nutno tahat žádné kabely ani nic osazovat do skříně.  

Diskutovat o použití kvalitního zdroje, bedny a chladičů nemá v této cenové relaci žádný smysl. Je to samozřejmost. U zdrojů preferujeme kvalitní a účinné modely s alespoň 80PLUS GOLD certifikací. Vybrali jsme 550W pro slabší a 650W pro „OC“ variantu sestav, což bude s rezervou stačit i na taktování či osazení výkonnější grafiky. Všechny varianty jsou cenově dostupné OEM verze prověřeného SEASONIC, pokud chcete modulární kabeláž atd., musíte si připlatit.

Testy skříní a zdojů

Pokud jde o počítačové skříně, je tu velký výběr různých modelů. Soustředili jsme se na midi/midletower (prostě pro ATX) ze středního segmentu. Zajímavá kvalitou provedením je Fractal Define S v základní verzi bez průhledné bočnice. Má i odhlučnění. Alternativou může být SilentiumPC Pax M70, Zalman Z9 NEO a jestli něco zajímavějšího designem, tak NZXT S340. To je takový základ, kde bych začal vybírat. Pokud něco lepšího, tak super volba je Fractal Design Define R5 nebo NZXT H440 či NZXT NOCTIS. Většina modelů se dělá i v různých barvách, s nebo bez průhledné bočnice. Pozor do některých se nemusí vejít některé grafiky, či větší počet disků nebo větší výměníky chlazení. S námi zvolenými konfiguracemi byste ale v žádné ze jmenovaných, problém mít neměli.

Rozhodně osaďte i kvalitnější zvukovou kartu alespoň do lepších sestav, i když se zvukové karty na deskách zlepšily, stále není nad neintegrovanou. Připravili jsme v tabulce vhodné alternativy.

S výkonem, který nabízí tyto sestavy, bude drtivá většina z vás více než spokojena, stačí s přehledem na všechny moderní hry i ve vysokých detailech, minimálně v 1920x1080. Pro rozlišení 2560x1440K to je také použitelné, ale už to nepůjde v maximálních detailech, bohužel nové generace grafických karet zdražují a nejbližší výkonnější volbou dnes, je GTX 1070 za skoro 15 tisíc v nereferencích. Nicméně když se trochu omezíte, ani hraní ve 4K není vyloženě problém, stejně jako použitelnost a slušný výkon ve všech ostatních oblastech. Zkrátka velmi rozumné sestavy se všeobecně dobrou použitelností výkonem a velmi slušným poměrem cena-výkon.

 

  • Závěr

Vidíte sami, že věci se na trhu poměrně rychle mění. DDWorld.cz je pro vás ale sleduje a včas vás na ně upozorňuje, ať už prostřednictvím aktualit nebo testů. Výběr PC není jednoduchá věc, zvlášť pokud se tomu nevěnujete pravidelně. Ale když víte co a jak, tak vybrat ideální PC pro každého není vůbec žádný problém. Nemusíte tedy tápat, stačí sledovat DDWorld.cz, protože zde sledujeme celý trh za vás. Kromě toho děláme i hromady testů, takže s výběrem jednotlivých komponent a toho nejlepšího za naše peníze, není žádný problém. Pozor na různé "amatérské" přehledy vycházející bohužel i na větších webech, často vznikající podle papíru, tedy bez znalosti toho, zda reálně ta kombinace vůbec bude možná. Obsahují chyby či ne úplně objektivně nejlepší možnosti. Na spoustu věcí přijdete, až když si to sestavíte, což v našem případě, kdy máme ke všem komponentám přístup, děláme.

Na vás zůstává jen výběr vhodného obchodu a sestavení. Obojí můžete vyřešit jednoduše, kvalitní internetové obchody nabízejí i možnost sestavení a instalaci, takže vás žádné těžkosti nečekají. Rozhodně ale nenakupujte v obchodech s nejnižšími cenami, protože to také může být na úkor servisu a dalšího přístupu k zákazníkovi.

Periferie k PC? Testy myší, klávesnic, ozvučení i monitorů na DDWorld.cz

Nezapomínejte také na to, že počítač je nutné udržovat a to jak po stránce softwaru, tak HW. Pokud víte, že pracujete v prašném prostředí, nezapomínejte PC pravidelně čistit. Pokud jde o výkon a funkčnost, zejména grafické ovladače jsou důležité a rozhodně také stahujte a instalujte nejnovější bezpečností aktualizace operačního systému, prohlížečů i antivirových programů.

Celý trh a jednotlivé komponenty pro vás dále sledujeme. DDWorld.cz je nezávislý uživatelský magazín, který je tu pro vás a naším cílem je poskytování nezávislých, objektivních a zcela přesných informací, bez ohledu na to, zda se někomu hodí do krámu nebo nikoliv. Na prvním místě je vždy uživatel a to, zda je po něj/nás daný produkt to nejlepší, co za své peníze může mít a loga na čipu vám opravdu žádné výkony ani kvality navíc nepřinesou. Vybírejte tedy chytře a s námi :).  

Pokud chcete polemizovat nad naším výběrem, doufám, že jste si pečlivě přečetli vše pod našimi tabulkami, kde popisuje proč objektivně zvolit to a ne to a stejně tak naše testy, ze kterých samozřejmě z vlastní zkušenosti s jednotlivými doporučenými komponenty vycházíme. Neřídíme se výběrem podle značek a doporučujeme vám totéž. Zapomeňte na to, co platilo o výběru před několika lety, kdy tahle a tahle značka třeba nabízela lepší produkty, nyní s několikátou novou generací produktů je situace úplně jiná. Jak ale bylo řečeno, nemusíte se prodírat recenzemi a vším možným abyste se dostali do obrazu, stačí se podívat na náš přehled, kde máte všechno pohromadě. Většinu uvedených sestav, tak jak jsou, jsme měli postavené (nebo s alternativními komponenty) a většinou komponent máme otestované a víme, proč je doporučujeme, včetně nejvhodnějších alternativ. Samozřejmě věci i časy se mění, v úvodu a v článku máme napsáno, co nás čeká a nemine, takže můžete zase očekávat aktualizovaný přehled, hned jak se nám věci dají do pohybu a nynější výběry již nebude aktuální …

Určitě se v diskusi podělte se svými dojmy, tipy a zkušenostmi a samozřejmě diskuse je zde i pro ty, kteří aktuálně sestavu vybírají a chtějí nějakou radu ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-26 23:22:13
avatar
Oprav si větu: "...vybíráme grafiku pro to, co je a bude v nejbližších 1-2 letech, nikoliv pro to, co bylo, na což stačí i staré karty), což potvrzují i zkušenosti z GTX 960 vs R9 380, kde to také bylo po vydání vyrovnané a dnes je rozdíl značný v neprospěch GTX 1060...." Má tam být: "...v neprospěch GTX 960..."

Btw., oceňuji, že ses tentokrát krotil :-)
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Škoda jen 2016-07-26 23:32:58

že ten SAPPHIRE Radeon NITRO+ RX 480 8GB nikde není skladem a jen "přijímáme předobjednávky" Čert aby tenhle přístup AMD (máme slušný produkt, který byste si i koupili, ale my řekli ne ...) spral...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 00:16:16
avatar
s levnějším GTX 1060 to není o nic lepší ... však o tom píšeme
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 06:50:32

No ale skřípat vztekle a bezmocně zubama nad tím musím.....
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-26 23:37:03
avatar
diky za cenu nitro+ 480
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 00:00:02

dá se předobjednat mnohem levnějš, za 8 191, 7 861, nebo 6 474 (4GB) třeba u DIGITORu. ALZA si ty svý ceny může strčit někam....
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 08:44:42
avatar
diky za tip
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-26 23:40:52

Tak v konecnom dosledku zalezi na tom, k comu je dany pc urceny. Pokial je to renderovanie a clovek nema prave mnoho penazi, pozastavil by som sa nad AMD fx 8300 (tieto cipy su extra binovane pre nizsie napatie a vyzaduju nizsie napatie aj pre pretaktovanie po urcitu hranicu) k tomu naozaj rychla RAM (aj pri hrach dokaze pri CPU limitovanych scenach masivne pomoct a vieme aky vykon podavaju FX procesory v hrach... nie prave najlepsi a kazda pomoc je potrebna) a dobra doska. Pokial su to hry, tak athlon 845 a dobra FM2+ doska a posnazit sa ho dostat nad 4GHz + rychla RAM. Inac nemozem ludom neodporucat bazar a kombinacie z68/p67 a z77 dosiek spolu s i5 sandy a ivy bridge (su ich plne bazary a kazda i5 tychto generacii sa da pretaktovat aspon o 15%).

Ohladom grafik...uprimne? gtx 1060 ponuka cca 5,7% viac vykonu pri 23% nizsej spotrebe a ide slusne taktovat. RX 480 ma vyhodu v 8GB VRAM, 256-bit zbernici a dx12 vykone, takze... asi si vybrat podla vlastnej preferencie (inac, vedeli ste, ze RAPTR nahravanie nefunguje poriadne pri zapnutom MSI afterburner? Dnes som to testoval, nastastie, AMD overdrive je super, tak to nie je az tak vyrazny problem) jedina dx12 hra v kotrej rx 480 prehrava s gtx 1060 je rise of the tombraider...takze to vyzera s RX 480 pozitivne do buducnosti. Osobne by som vsak vzal 4GB verziu (pre 1080p) alebo by som si pockal na rx 470 a tu nataktoval kam to pojde a tak aj prekonal rx 480.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-26 23:42:32

P.S. : DD, chcelo by to info o novych fire-pro kartach, ktore su zalozene na polaris 10/11 + jedna z nich ma 1TB pamate
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 00:03:36
avatar
Odôvodnenie výberu grafické karty v kapitole "Výkon a kvalita za rozumnou cenu - PC kolem 30 - 40 tisíc korun" na strane 3 z 4 opäť nesklamalo...

Len jedna poznámka. Ono by to najprv chcelo spraviť recenziu predmetnej doporučenej karty (samozrejme aj konkurenčnej referencie a nereferencie lebo ani tie tu neboli) a až následne vydať článok o výbere PC a hardware. Proste príčina a následok a nie naopak pretože potom sa nehnevajte, že to vyznie ako medvedia služba pre AMD pardon Sapphire a prejudikujete ako samotné recenzie dopadnú.

Ledaže by ste sa nechali inšpirovať zahraničnými recenziami, ale potom je dobré uvádzať zdroje!

Hoši dnes (26.7.2016) Vám nevyšiel deň (napieč redakciami) a ako povedal Julo Viršík v prvej Superstar: Vypadáte ako dve hrozná - jeden hrozný, druhý hrozný (neurážať sa je to joke či sarkazmus pre tých čo by nepochopili). Snaď teda nabudúce...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 00:16:57
avatar
nepredikujeme vše máme změřeno, na recenzích se pracuje - musím to dopsat, dodělat grafy a fotky to trvá tak nějaký ten den než jen měření, sorry ....
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 30 bit barva 2016-07-27 01:11:25
avatar
Napsal jsi:"...samozřejmě diskuse je zde i pro ty, kteří aktuálně sestavu vybírají a chtějí nějakou radu..." a tak se zkusím zeptat znovu (poprvé jsem se ptal 2016-06-30):

Podporuje, nebo nepodporuje RX 480 30 bit barvu (OpenGL - Photoshop)?

Děkuji za jednoznačnou odpověď
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 08:14:13

DEEP COLOR by měla umět už jen z toho principu, že má DP1.4 v plné specifikaci.
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 09:23:53
avatar
Dle diskuze na Reddit by měla být podpora 10-bit/channel, ale nikde jsem nenašel jakýkoli oficiální zdroj, který by to potvrzoval Odkaz
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 10:19:08
avatar
Díky oběma za info. 1060 by na tom tedy měla být stejně. Projevím se jako blb, ale - na čem záleží, jestli bude fungovat 30 (10) bit pod OpenGL? Zpracování (resp. zobrazení) videa mě nezajímá.

O 1060 jsem před delší dobou našel: "
Transmission of High Dynamic Range (HDR) video
Bandwidth up to 18 Gbps
4K@50/60 (2160p), which is 4 times the clarity of 1080p/60 video resolution
Up to 32 audio channels for a multi-dimensional immersive audio experience

DisplayPort wise compatibility has shifted upwards to DP 1.4 which provides 8.1 Gbps of bandwidth per lane and offers better color support using Display Stream Compression (DSC), a "visually lossless" form of compression that VESA says "enables up to 3:1 compression ratio." DisplayPort 1.4 can drive 60 Hz 8K displays and 120 Hz 4K displays with HDR "deep color."... Dále viz Odkaz

Znamená to, že by obě karty MOHLY podporovat 10 (30) bit v Photoshopu, ale záleží to na tom, jak budou napsané drivery?

Tato problematika je mimo rozsah mých znalostí a googlení mi nepomáhá. Zkrátka chci vyhodit druhou kartu (hlučné FirePro), 750 Ti OC nahradit modernější a mít tak na práci i hraní kartu jednu. Je mi v zásadě jedno, jestli to bude 480, nebo 1060 (tichá nereference s Twin Frozr), ale těch 10 (30) bit má pro mě poměrně značný význam.
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:16:19
avatar
Dle informací uvedených zde: Odkaz záleží na driveru. V tom dokumentu však řeší FirePro GK a hlavně CCC, které již AMD nevyvíjí.
Výňatek z odkazu:
Figure 5 demonstrates how the user can enable the 10-bit display support in the OpenGL driver by simply checking the relevant checkbox in the Catalyst™ Control Center (CCC)

EDIT:Koukám, že už máš zase "banána", tak snad ti to něják pomohlo.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:26:39

A propos dotaz: je takovej problém vzít na vyzkoušení obě karty, vyzkoušet a vrátit? Ideálně se k tomu hoděj kusy "rozbaleno", "zánovní" nebo "použité", aby si člověk nepřipadal jako hajzlík.....
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-28 07:51:27

Když už jsme u toho, to máš adekvátní monitor? Abys tady neřešil kartu a stejně na to koukal na nějaké 8bit šmucce
Naprostá většina monitorů je jen 8bit, pár jich je 8+2, ale nativní 10bit monitor je celkem rarita. A pěkně drahá.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 01:33:19
avatar
No, trošku viac som sa začal zaujímať o procesory, keďže plánujem upgrade.

A u AMD ma zarazila jedna vec. Procesory síce majú viac jadier ako Intel, ale len polovica z nich má neobmedzený výkon. Druhá polovica lezie do cache a kradne tej prvej, a taktiež pridáva latenciu.

Dôsledok puzdrovej architektúry AMD. Ak si k tomu prirátam spotrebu a fakt že jednovláknový výkon je mizerný, tak ako zákazník nemám dôvod kupovať AMD ak ma netlačí cena.

To je smutné
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 14:36:42

tohle je asi jediny misto na svete kde ti v roce 2016 doporuci stavet novy pocitac na FX proceosrech
ten procesor ma dneska jediny smysluplny vyuziti: nekdo ma doma desku, ktera ho podporuje a chce levnej upgrade

jinak je pretaktovany fx 8*** na urovni i3 6100 a to jak ve hrach tak v apliakcich
dukaz: http://www.techspot.com/review/1087-best-value-desktop-cpu/page4.html

a jsou hry kde je to mnohem horsi tady je benchmark procesoru v GTA5 s OC gtx 970
http://pclab.pl/art57777-22.html
fx9590 5Ghz na urovni haswell i3

a mimochodem OC 970 je karta na urovni rx 480 s tim ze NVIDIA ovladace maji mensi driver overhead nez AMD
jak nekdo muze doporucit fx8*** k rx 480 kdyz ten procesor nema sanci ji ukocirovat? dyt ta karta pojede v 80% hrach na pul plynu

a to vubec nemluvim o tom ze nestastnik, kterej tu mistni rady poslechne a bude za rok chtit ugradnout procesor tak muze vsecko vyhodit a zacit stavet novej pocitac, ta platforma mu nedava zadnou moznost do budoucna
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 15:11:32
avatar
vybíráte ty nejextrémnější případy, kde je zjevně problém s aplikací nikoliv s výkonem procesoru ... v moderních hrách s dobrou optimalizací FX nijak nezaostává za Core i5 natož jen dvoujádrovým Core i3 ... v aplikacích vyžadující CPU výkon, které jsou dnes masivně vícejádrové, má FX-8000 jasně lepší výkon než Core i5. Vše máme otestované v našich testech: Odkaz

V článku je navíc jasně napsáno, že problém AM3+ je, že do roka končí.
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 15:40:56

ano najdou se aplikace, ktere skaluji i na osmi jadrech, ale kolik jich je?
je totiz chyba si myslet ze vydam 8 jadrovy procesor, se slabsim vykonem na jadro nez jake meli moje starsi procesory (buldozer vs phenom x6) a vyvojari hned zacnou vsichni prepisovat svoje aplikace na 8 vlaken
ono paralelni programovani vyzaduje reziji navic, nic neni zadarmo
a optimalizovat aplikace na 8 jader? kdo by to delal kdyz vetsina lidi ma doma 2/4 jadra nebo 4 pseudojadra

a za tim, ze vetsina her je dneska dx11 a tam nejen, ze je rx480 o fous slabsi nez konkurence, ale navic ji tam jeste vrazi kudlu do zad nestihajici fx procesor, si stojim
yoschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesouhlas 2016-07-27 20:39:34
avatar
Problém CPU pro AM3+ je, že jsou prostě na prdlačku!
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 06:50:03

AMD má zopár % slabsi vykon na jadro pri rovnakej frekvencii, ale AMD tie frekvncie má vyššie. To mas ako s GPU, RX480 má lepší výkon pri rovnakej frekvencii ako GTX1070, lenže tá nejde na rovnakej ale podstatné vyššej frekvencii .
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:55:36

TO nie je par percent, skylake ma pomaly o 80% viac vykonu na jadro ako FX procesory...
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 23:23:57

Má typicky o 40% menší single thread performance. Takže Intel na 2.9GHz což je dle Steam statistiky častý tak je na jádro stejně výkonný jako AMD s 4GHz. Realita je taková že v multi core aplikacích ve finále nedává i7
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 07:55:14

M.2 modely se stejným výkonem jako 2,5“ SATA disky

M.2 disky jsou rychlejší než sata disky. Samozřejmě v případě, že je M.2 připojeno přes PCI a ne nějakou zprasenou redukcí ze SATA (jak je to u mnoha notebooků). Problém je jinde, než ve výkonu, a to v chlazení.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 09:50:54
avatar
M.2 je konektor můžeš ho napojit klidně na USB takže tvrzení že je rychlejší nemusí být vždy pravda a někteří výrobci desek/SSD na to spoléhají.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 10:09:17

Řeč byla o discích. M.2 disky nebyly kromě OEM variant, co sloužily za cache nikdy pomalejší než 3,5" bráškové.

SATA disk má maximum 6Gbs
M.2 disk má maximum 30Gbs

Používaly se na oboje stejné čipy...

Komunikaci samozřejmě můžeš na straně zapojení konektoru přiškrtit, ale ze SATA disku nikdy nedostaneš víc než 6Gbs, ať ho připojíš kamkoliv.

To co píšeš je samozřejmě pravda, ale m.2 připojené přes USB jsem tedy fakt neviděl. Hojně se vyskytuje m.2 připojené přes sata, což je nemilý nešvar, ale mají to převážně levné desky do kterých pravděpodobně stejně nekoupím ssd, kterému by to vadilo. A pořád to nic nevypovídá o těch discích, jen o zprasených motherboardech.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 10:18:32
avatar
Ale i disk s M.2 konektorem může mít rozhraní SATA 6Gb/s a tedy pracovat stejně rychle jako SATA6 SSD i když bude připojený na plnohodnotný (NVMe) M.2 konektor na desce.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-28 08:13:58

To by samozřejmě mohlo existovat... můžeš uvést jeden příklad nativního disku formátu M.2, který má takto zprasené připojení? Lehce mi připadá, že argumentuješ hypotetickými příklady (nebo kuriozitami z minulosti), zatímco já řeším realitu (vybíráme komponenty do nového pc).

Jinak je třeba si uvědomit, co tady řešíme. Řešíme stavbu nového PC. Neřešíme notebooky, neřešíme minulost. Řešíme nákup nového pc ze současných komponent.

Já jsem si plně vědom, že notebooky mají m.2 sloty připojené všelijak (pcie, stata, usb). Existují jisté limitace čipsetu a taky se předpokládalo/á připojení i jiných, mnohem méně náročných, zařízení než rychlé disky.

Ale ať na to koukám z jákekoliv stránky, nikdy neplatilo, že m2 disk by byl pomalejší než 3,5" kolega.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-28 09:23:37
avatar
Tak třeba na CZC na to mají samostatnou sekci M.2 6Gb/s Odkaz

Jak už jsem psal M.2 je jen konektor o rychlosti toho disku/desky nerozhoduje, důležité je rozhraní SATA/NVMe.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 10:30:05
avatar
Mám nadstandardně rychlý Kingston SHPM2280P2/480G (480 GB - M.2) a s teplotou nejsou problémy, i když prakticky leží naplocho na MB. Zkoušel jsem to měřit digimetrem (patrně termistorem na kablíku, opatlaným teplovodivou pastou, aretovaným lepenkou), protože k M2 není v mé osazené desce přístup (je schovaný pod grafikou). Výsledná teplota je tedy pouze orientační, ale pohybovala se okolo 50°C, což i kdyby byla chyba měření +- 20%, tak není žádná katastrofa.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 10:52:53
avatar
Hm nad něčím podobným taky přemýšlím u mě by to byl spíš Samsung, ale přijde mi to jen na hry zbytečný rozmar. Předpokládám že to máš převážně na práci, ale nezkoušel jsi porovnávat načítací časy u nějakých her?
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 10:30:34
avatar
Tak já bych CPU od AMD zcela vynechal a udělal bych dvě INTEL sestavy jedna normální a druhá OC. Nevidím nejmenší důvod jít do takto staré platformy to už je lepší, jak tu bylo psáno jít do starší platformy od INTELu.

Dotaz: proč je u INTELu (verze č. 1) Z170 MB když je to CPU bez K tedy by se dalo ušetřit na desce nebo obráceně připlatit na K CPU (6600K) a tím to dostat výkonem do jiné kategorie?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:13:16
avatar
kvalitnější deska, na deskách nešetříme.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:36:38

Navíc slušný desky s H170 stojej plus mínus stejně jako vybraný model....
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:55:38
avatar
Tak mě co napadla jako první dobrá deska je MSI B150M BAZOOKA za cca 2k popřípadě MORTAR za 2,2k pokud člověk plánuje M.2 SSD, ale desek je takovej výběr že mi to přijde jako nejhůře vybíratelný komponent.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:57:38
avatar
ty desky ale nejsou až tak kvalitní jako námi vybraná, jde také o zvuk ;) máme opravdu důvod doporučovat ty konkrétní desky! v této cenové hladině je každá stovka na něčem znát a to podstatně.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:10:24

B150 nepodporuje nativně M2, což je poměrně škoda a má jen 8 PCIe gen 3linek.. Já navíc nejsem příznivcem pidi desek a nacpaných pidi skříní. ATX a MidiTover se chladí výrazně lépe a tišeji.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:33:30
avatar
Jo máte oba pravdu tohle by bylo šetření na špatném místě.
Luckyboj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:07:24

v sestave do 40000k neni 1070gtx?to je dobrej provar,kdyz to bude stavet hrac,tak se muze jit bodnout i s 1060gtx,tak se 480rx
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:58:23
avatar
těžko můžete dostat do kvalitního PC za 40 tis, grafiku za 15 .... samozřejmě mlžete vzít ten za 30 tis a dát tam 1070 a dostat se ke 40tis ...

EDIT: sestavy byly upraveny a GTX 1070 varianta k levnějším sestavám byla do článku doplněna.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:22:55
avatar
Popravdě bych oželel i7 a vzal i5 6600K a k tomu 1070, takovej Gigabyt stojí něco málo přes 13k. Na CPU bych ušetřil cca 3k a GPU by mě vyšlo o 5k dráž to je podle mě za ten výkon navíc (ve hrách) ok.
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:30:41
avatar
Teď jsem si to v rychlosti naházel na webu do košíku a do 40 bych se bez nejmenších problémů vlezl i s GTX1070.

Core i7 je zbytečný přežitek, kdy po OC 6600k získáme dostatečný výkon pro jakoukoli hru.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:45:20
avatar
Taky jsem to zkoušel, ale mě to vyšlo na 48,8k, ale to jsem se nijak nedržel zkrátka a je to se vším (vodník, zvukovka, WIN 10) ,šlo by to stáhnout klidně o 4-5k.

Odkaz na košík Odkaz
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:53:44

Záleží, za jakým účelem stavíš. Už jsem viděl procesorově, paměťově a SSDčkově nadupanou mašinu spoléhající se na integrovanou grafiku. Majiteli vyhovovalo zcela, bo na tom jel virtuálky.
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:01:54
avatar
Samozřejmě souhlasím, taky už mi rukama prošel PC s int. VGA, kde primárně vypočítával tahy v šachu.
Tady předpokládám, že půjde o herní PC.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:06:35
avatar
než 6600K šel bych to XEONa se 4jádry/8vlákny jak to navrhujeme v sestavách.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:21:29
avatar
Ok já teda vycházím že to stavím na hry tedy je lépe ty 4 jádra na vysokých taktech, ale chápu lepší využití XEONa na specifické účely.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 23:31:00

s trochou snahy to pujde i do těch 30, ale bude to kompromis. Podstatně hůře se ale přidává grafika, kdežto paměti, disky se přidat dají kdykoli - vyhodit plotnový disk, nechat pro začátek 8GB paměti a už chybí cca tisícovka na 1070...


V nákladnější alternativě vůbec nechápu změnu zdroje. 550W je víc než dostačující.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:46:56

Nikdy se nemůžeš zavděčit lidem všem... já tyhle doporučený sestavy v určitých cenovejch hladinách beru jako orientační nástřel dobrého smysluplného "průměru" pro danou kategorii, od kterého se lze odpíchnout. Samozřejmě, někdo potřebuje větší disky, druhý lepší procesor a grafika mu je u zadele, další naopak chce výkonnější grafiku, další nepotřebuje zvukovku, jiný zas potřebuje víc paměti....
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sestavy mi nepřijdou jako výho 2016-07-27 11:43:16

Já teda nevím, ale mě se ty kombinace sestav moc nelíběj. Jak tu někdo napsal je fajn mít z170 desku ale na co když B 170 je na tom stejně a nebude se taktovat.

A ta druhá sestava, no prostě bez 1070 se tu nemáme moc o čem bavit ta druhá sestava mě připomíná dřívější sestavy autocontu Core i7 a k tomu radeon 7850 Navíc šavlozubku ? vyhozený peníze.

Prostě u té druhé se zbytečně rozhazuje, přitom by se z toho dalo dostat podstatně více výkonu.

Ve shruní se takovou sestavou dostaneme výkonem do mainstreamu za cenu performance segmentu.

Ale samozřejmě je to každého věc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 11:59:44
avatar
to je docela urážka, v žádné autocontu by vám takhle kvalitní sestavu nepostavili!

Vyhozený peníze?! Měl jste ty komponenty?! Ano lze se dostat na více výkonu za ještě nižší cenu, ale už to bude znát na kvalitě v mnoha oblastech včetně provozu ... sestavy navrhujeme skutečně jako kvalitní za rozumnou cenu.
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:05:50
avatar
Trochá sebestředná reakce, nemyslíš? Možná to bude šok, ale nejsi jediný, kdo dokáže postavit kvalitní sestavu....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:08:49
avatar
ne je to reakce přiměřená a hlavně mluvím ze zkušenosti.

Máme dobrý důvod proč vybíráme co vybíráme, známe ty komponenty, máme to otestované změřené, víme jaké jsou kvalitativní výhody a nevýhody a víme co se vyplatí a tak to doporučujeme ... na rozdíl od některých to neprodáváme, takže nemám důvod doporučovat ten konkrétní produkt protože na tom vyděláme. Můžeme doporučovat prostě to nejvhodnější bez ohledu na všechno.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:12:30

Při ceně 40 000 se dostaneme na kvalitativně velice podobnou sestavu s lepším herním výkonem díky 1070. Pokud to ale má být sestava zaměřená na výkon CPU tak ok, ale jako herní sestava to teda u mě neobstálo. Už jen protože se výkonově nikam znatelně neposune od 2 roky staré sestavy postavené na 290x/980, bohužel, ale je to tak, mám výkonově takovou doma a v žádném případě bych ji teď po 2 letech za 40 tisíc nekupoval...
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:29:52

A kdo tě nutí ke komplexní výměně najednou? Tohle je vodítko pro toho, kdo staví z nuly....
Já MB s CPU vyměnil až po 9ti letech... mezitím se v kisně vystřídalo 7 HDD, 3 SSD a rovněž 3 grafiky, 2 zdroje....
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:36:01

Původně jsem napsal jako reakci odstavec, ale shrnu to do :

" "
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 12:30:00
avatar
chápu ale v našem případě to koncipujeme jako univerzální základy, od kterých se mají lidé odpíchnout pro své specifické požadavky, i proto jsou tam ty alternativy ...
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 16:35:38

B170:
- jen 8 gen 3 PCI linek
- neumí RAID
- nepodporuje nativně M2

Podle mě to tedy moc stejný nejni. Na kancelářský pecko, nebo nějakýho prťavýho bastarda asi jo, ale na cokoliv lepšího nevim.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 23:35:03

Stavět PC za 40 a dát tam karty co jsou do sestav za polovic nedává smysl. Cena se navýší minimálně, nebo i zredukuje jinými komponentami ale herní výkon se nesrovnatelně zvedne. A do 50 tisíc se vleze v poho 1080
Luckyboj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-28 01:03:28

1080 se vleze i do 40k,ale je to o kompromisech
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-28 14:48:34
avatar
Tak k 1080 bych už tu i7 volil a to už si přes 30k, to už nezbývá moc peněz na kvalitní komponenty.
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:05:41

Můžu vědět, proč je u NV grafik to DX12 v uvozovkách?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:17:29
avatar
ty to nevíš? Protože podpora DX12 je omezena nezvádají tak dobře třeba právě Asynchrone compute apod. Ale ty to určitě víš. neříkáme že GTX grafiky neumí DX12m, protože umí, ale neumí ho plně s plnými výhodami proti Radeon grafikám, tak jak se dnes hry s ním používají a používat budou. Takže je objektivní to uvádět.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:23:32
avatar
Já se v tomhle nějak ztrácím, neměla by mít nVidia větší podporu pro DX12 když má 12.1 naproti tomu AMD má 12.0, ale háček je v tom že to neumí nVidia využit protože je to jen emulováno?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:34:57
avatar
žádný DX12.1 neexistuje jsou 12_0/1/3 tiery podpory DX12 sestávající se z určitých skupin požadovaných dle specifikace technologií DX standardu, zatímco NV podporuje určitě tiery DX12_3, amd nikoliv, zase jsou tu technologie z jiných tierů které NV neumí, nebo nemá tak dobře a AMD vlastně přesahuje specifikace takže tiery plnit nemůže, protože nejsou specifikovány tak daleko. Je to dost složitý. Každopádně obě karty jsou DX12 ale jednu z klíčových technologií (využívání výpočetního a grafického výkonu zároveň) NV kvůli konstrukci architektury nepodporuje tak dobře a netěží z ní a hry ji "bohužel" pro ni ve velkém využívají a využívat budou ... v 3Dmarku to obešli tak, že nevyužívají pravé AS s tím maximálním přínosem aby z toho NV v 3Dmarku těžila, ve hrách jsou však využívány výrazněji, proto je ten rozdíl v praxi jaký je ... proto to "DX12" u NV grafik. Zkrátka by o tom měli lidé vědět při výběru a zohlednit to, zejména s přibývajícím počtem DX12 her ...
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:31:38

DX12 neni na NV nijak omezeno, tvoje tvrzeni je dosti zavadejici.

Pokud jde o AS, tak jednak je to vec, ktera jen v urcitych pripadech muze trochu zvysit vykon a druhak uz AS Pascal umi, i kdyz ne tak dobre jako AMD grafiky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:37:17
avatar
není to zavádějící a také to tak vysvětlujeme .... ne že může, AS má zásadní přínos a využívá se a využívat masivně bude .... takže to, že to NV díky architektuře tak moc neumí, je nutné lidem říci ne? Jinak byste nás mohli obvinit právem z neobjektivity jak to někteří rádi děláte ;). Navíc celá věc není žádnou teoricí, ale jasně v praxi dokázána už v několika hrách a testech ...
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:59:17

Porad ale nevidim duvod tech uvozovek u DX12

A k te objektivite, ja mam spis opacnou obavu - ze se tu dela z komara velbloud, protoze si tu poznamku vidim snad v kazdem clanku, coz ve ctenari evokuje pocit, ze by snad NV grafiky mely nejak vyrazne zaostavat v DX12, coz je samozrejme nesmysl, protoze samotne kresleni v DX12 je stejne jako v DX11, jen je rozdilny zpusob komunikace mezi grafikou a procesorem (i proto nove API zvladaji napr. vice drawcallu).

Ten prinos AS neni zas tak zasadni, v beznych hrach ten prinos je a bude kolem 5-10% vykonu, coz tak vyrazny neni, kdyz ve spouste her je rozdil mezi stejne vykonnymi grafikami (treba RX 480 a GTX 1060) i pres 20% na obe strany.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 14:02:09
avatar
těch 5-10% ale dost ovlivní celková srovnání ... takže je výrazný.
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 14:12:30

Ono to ale taky casto muze byt min nez tech 5%-10%, ty hodnoty plati pro hry, kde se nejake compute shadery pouzivaji a bude to tam efektivni, coz je ale minimum her, vetsina her zatim compute shadery vubec nepouziva.

A hlavne porad nechapu, proc kvuli tomu jsou u DX12 u NV u Pascalu uvozovky, chapat by se to dalo mozna u Maxwellu, ktery AS neumel vubec (a jeste tam obcas ztracel vykon)
Luckyboj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-28 01:07:46

ty hry,spise ta hra je jedina a to DOOM,kde je API Vulkan
Luckyboj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:46:47

AS proste nvidia neumi(tak jak by chtela),protoze,nema tak vyspelou kartu jako AMD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:48:00
avatar
architektura AMD je prostě více univerzální (což jak v praxi vidíme má výhody i nevýhody) ... a je mnohem více paralelní (což NVIDIA s každou generací dotahuje) ...
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:56:13
avatar
Si tak říkám nebylo by pro AMD výhodné udělat "ořezanou" a na hry více zaměřenou kartu která by sice neuměla tak dobře to okolo, ale veškerý potenciál by směřoval na výkon ve hrách?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:58:27
avatar
njn ale to by nebylo AMD přece nebude dělat věci jednoduše, když to jde složitě a s problémy
Luckyboj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 13:50:05

univerzalnost AMD karet,je fakt ohromna........ale ne kazdy vyuzije ty karty naplno
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Skříň 2016-07-27 15:32:34
avatar
Jaký máte názor na bedny s předním plným krytem (byť s možností otevřít) a nasáváním přes boční úzké mřížky (např. často doporučovaný Fractal D R5 nebo S) a předním krytem s mřížkou (např. SilentiumPC Aquarius M60W), tudíž přímým nasáváním. Design neřeším, zajímá mě fčnost.
Není lepší přímé nasávání, než z boku úzkými otvory?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 15:36:18
avatar
že to normálně funguje, samozřejmě když tam ten panel není je to lepší, ale hůř to vypadá a je to hlučnější
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 16:11:08
avatar
Nebo vyměnit ventilátory za tišší, ale pořád dostatečně výkonné. I když pak se taková bedna pěkně prodraží.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 16:41:21

Od té doby co jsem přičuchnul k kisnám LIAN-LI (občas se daj sehnat z druhý ruky i za hubičku) a větráčkům od Noctue, nic jiného nedoporučuji
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 17:12:02
avatar
No ceny těch skříní jsou docela vysoké. Ale i ty bedny. Já jsem omezen výškou 450cm, pokud chci mít bednu pod stolem.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 18:13:23
avatar
A co tahle kráska In-Win 901 BLACK, ale je to Mini-ITX.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 18:29:41

No Lian Li PC-9F jsem sehnal na Aukru nepoužitou za 1500 i s dopravou a za tu cenu jsem nemohl odolat (není to tedy jako chci skříň, kouknu a koupim, ale o náhodě, pak jsem koupil i další.. a vždy do 1800) a rozměry jsou 210 x 473 x 498 mm. Neříkej, že ty 2,5 cm na vejšku (i s nožičkama) nedáš
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 20:12:20
avatar
Nedám. Musel bych dát bednu vedle stolu. Pokud nenajdu takovou, co by mi vyhovovala, do 450cm i s nožičkama, tak půjde vedle stolu. Zas tak velké vrásky si s tím dělat nebudu. Teď mám CM Silencio 450. Nemá dobré airflow a omezení GK délky 270 myslím. Ani Asus Strix GTX 970 tam nebyla dobrá.
Ale ta Lian Li PC-9F je pěkná. Nenáročný design, stále pozice na optiku a čtečku karet. Mně by se líbila SilentiumPC Aquarius M60W, ale odhlučněná a s gumovými výstylkami v otvorech pro vedení kabeláže.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Základní desky 2016-07-27 20:21:04

Zdravím všechny,

přicházím na to, že jsem na hlavu ...... Tak do sestavy (high end) za 60k volíte socket 2011V3 s procesorem za 11500,-Kč, kde jde v budoucnu upgradovat na výkonnější procesory a zde jako volitelnou variantu volíte socket 1151 s procesorem I7 6700 K, který vyjde o kolik levněji proti 2011V3? A budoucí upgrade této varianty ? Pokud by verze na 2011V3 byla natolik výhodná, jak jste sestavili v high end sestavách za 60K a více, tak proč jste tuto výhodnou variantu nedoporučili jako volitelnou alternativu zde v "performance" to je to slovo co hledám, podotýkám v alternativní sestavě opět socket 2011V3, byť by překročila variantu sestavy na platformě 1151 ? Počítejte se mnou. Procesor 6700K 10200 a 5820K za 11500, vaše doporučená deska zde 5800,-Kč a na platformě 2011V3 opět vámi doporučená za 6600,-Kč, cenový rozdíl tedy ? 1300+800 je 2100,-Kč více za budoucí možnost upgradu oproti nemožnosti .... nevím jak je na tom budoucí platforma skylake X, zda půjde do socketu 1151 a zda nabídne srovnatelný výkon jako top procesor na socketu 2011V3.

Dále, skutečně jsou základní desky Gigabyte natolik kvalitní, že je doporučujete odhadem v 80 procentech do všech sestav a nejen v této rubrice, ale možná i o rok zpětně ve všech doporučených sestavách ? Skutečně hledat a ověřovat si toto nebudu, kdyžtak mi to vyvraťte. A nejste jediný portál, který tak činí s těmi deskami od tohoto výrobce. Skutečně Gigabyte natolik ve své kvalitě předčí všechny ostatní výrobce ? Znám Gigabyte z let 1998-2012 a skutečně v této době mě neoslnil ve své spolehlivosti nepřesahující funkčnost max. 4 léta. Naproti tomu znám jiného výrobce základních desek, od kterého mi neselhala doposud jedinkrát žádná deska a to v sestavách počínaje 386 (1991) 486, P1, P4 až do 2016 na novodobých AMD i Intelech, (Možná jen štěstí na kusy) ale jmenovat nebudu ani na přání čtenářů toho příspěvku, abych nedělal reklamu a nebyl tzv. zaujatý.

Díky za odpověď a vřelé děkuji za palce dolů.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 20:57:46
avatar
To ani nemusíš, každý vie že je to Asus.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 21:41:03

Nemůžu potvrdit, nemůžu vyvrátit vzhledem ke své nezaujatosti.

Každý ať si dělá se svou sestavou co chce, třeba do skylake dává DDR3 s voltáží 1,5 V, pokud mu to udělá dobře........ nedivil bych se, kdyby se takový tuneři PC našli, ale já blbec, který ví, že to časem může a taky nemusí zničit procesor to prostě nejsem schopen tomu člověku, tomu zákazníkovi udělat, protože to nejsou moje peníze které tím riskuji, ale zákazníkovi peníze, já tím riskuji "akorát" své dobré jméno ....
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 23:33:45
avatar
Prečo? To že ty si spokojný s istou značkou neznamená že ideš niečo propagovať. Len sa podelíš o pozitívne skúsenosti.

Na tom predsa funguje celý ten systém užívateľských recenzií v eshopoch.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 21:03:49
avatar
A kolik těch základních desek bylo? 10-15? Z toho nemůžeš vyvozovat nic jen to štěstí/neštěstí na kus
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 21:22:57

Právě proto nechci uvádět daného výrobce, se kterým jsem spokojen, protože skutečně jsem mohl mít jen štěstí na dobrý kus, však to v článku který jsem sepsal nepopírám. Nicméně, jakou máš zkušenost ty s Gigabytem ? Prostě mi to napiš, pokud mi tu 95 lidí ze 100 napíše supr zkušenosti, že nikdy neměli problém s gigabytem, tak uznám, že jsem zrovna měl smůlu na dané kusy a začnu je do sestav zase dávat, ale nebudu si kazit jméno na tom, aby si pak ti lidé říkali například .... hele, na toho se vykašli, dal mi tam součástku k prdu, jen aby si zajistil další kšeft, tím že mi ji vymění za další. Chápej, že nikdo si nechce kazit své dobré jméno.... pokud nějaké má.
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 22:19:16
avatar
Tak pokud se stavěním živíš tak už ti rukama něco prošlo, já jsem postavil do rodiny dvě PC s GB deskama a jedou třetí a druhý rok bez problému normální kancl provoz (cca za 1k a 3k), ale zas co to je z toho se nedá nic usuzovat. Já svoje stavím na MSI a ASUS skoro s pravidelným střídaní podobně jako GPU.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 21:13:46
avatar
Já na gigabyte nemůžu říci křivé slovo, mám tu jednu z těch levnějších na socket 775, má u pamětí nafouklé kondíky a pořád je funkční, samozřejmě to nezakládám jen na té jedné staré desce

Nedávno se mě známý ptal na sestavu s i7 5820K. S 32GB ram(4x, 120Gb M2 SSD, 2TB WD RED, MSI GTX 1070 Gaming X, deskou GIGABYTE X99-SLI a zdrojem z recenze od Behemota Zalman ZM600-GVM by ho to vyšlo na necelých 41500, plus cca 500kč za klíč k w10 z aukra.

Tohle tu skutečně chybí, i7 5820K a GIGABYTE X99-SLI je za 17400(czc), to co má v topu DD vychází na 16000. Hráči to asi bude jedno, ten stejně nejspíš skočí po i5, ale kdo chce pracovat i hrát a má dost peněz na i7 6700K si raději koupí i7 5820K.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 21:44:17

Nebudeš mi věřit, ale jsem rád že jsi se za Gigabyte postavil a napsal, že není špatný, byť s kondikama nafouklýma ale funguje. Jak dlouho ho již máš ?
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 22:08:35
avatar
Ta deska jela v PC nonstop necelých 5 let, nejdelší čas vypnutí byl asi 3 dny, celkově bylo PC vypnuté odhadem kolem 1 měsíce. Jako první na ní bylo pověšené C2D 8200 a 4GB ram, poslední rok trošku přetočené C2D 8400 a 8GB ram. Aktuálně leží ve skříni a čeká na výměnu kondíků, pak poputuje dál, známý chce něco levného(za dobré víno) na úpravu fotek.

Teď mám asi druhým rokem opět gigabyte s čipsetem z77, na ní je pověšené i5 3570K(4Ghz) a 12GB(plánuji 32GB)ram, taky jede nonstop a taky zatím bez poruchy.

Na gigabyte deskách jsem postavil více PC, vím o dvou kusech které šli na reklamaci(odešli během testování), jinak nic.
Jednou jsem postavil PC na asus(s1155), začali umírat USB porty, to se řešilo koupením USB řadiče protože majitel nechtěl být bez pc, pak umřela síťovka a jednoho dne PC nenajelo vůbec. Jo, taky mi chcíply ještě dvě MSI, ale to bylo ještě za vlády C2D a 775 soketu.

Ale myslím si že je to spíše o štěstí, mě dlouhodobě funguje gigabyte, tak preferuji gigabyte, další člověk může mít opačnou zkušenost.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-27 22:10:30

Měl jsem Asuse i Gigabite a přijde mi, že dřív byl Asus lepší, teď je lepčí Gigabite, Asus mi přijde nějakej moc přeplácanej. Ale je to jen můj dojem. K i7 6700K versus i7 5820K: Dlouho jsem se rozmejšlel, ale nakonec u mě vyhrál 6700K, našel jsem desku, která mi plně vyhovuje, chladič použil z minula... kdybych chtěl postavit na 5820K to, co by se mi líbilo, vyšlo by mě to cca o 5-7 tícek víc a to se mi nechtělo (mám rád ticho, tak bych musel poměrně dost pořešit chlazení+ další drobnosti..)
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-28 22:25:25

Jo, to beru,

jenže, varianta 2 v podobě intel 6700 k v sestavách 30-40 000 a varianta v high end v kategorii 60k za použití těch základních doporučených součástek tvoří cenový rozdíl 2k. (CPU,deska, ram, chladič)

V obou sestavách stejný procesorový vodní chladič cenový rozdíl 0,-Kč
stejné ram 2*4 oproti 2*8 cenový rozdíl 50,-Kč

Pravda, rozdíl je ještě ve zdroji... seasonic za 2300 a be quiet za 4300, oba 650W, proč nedát na 5820k levnější seasonic?

skříň fractal desigen define S skutečně nepojme platformu 2011V3 abych musel použít fractal design define R5 ?

Pokud máš nějaké komponenty použitelné pro i7 6700 k, nevolil bych jinak, je to dobrý procesor, mám jej také, ale proč nedoporučili jako alternativní sestavu v tomto článku platformu 2011V3 ? Pokud tu 5820k nataktuju, dostanu se na téměř shodný výkon jako s nataktovanou i7 6700k.
harasko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-06 09:18:03
avatar
podle aktuální ceny a výkonu, se mi momentálně líbí více gtx 1060 . Rx 480 musí ještě výrazněji slevnit, aby se mi líbila více. Za měsíc a půl se rozhodnu co koupím.
Eugen88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-29 18:25:15
avatar
Ahoj mám otázku, chcel som ísť tento rok do AMD zostavy a mám vybraný FX-9370 cpu ale píšete, že AM3+ budú do roka končiť, oplatí sa mi ju teraz kúpiť alebo počkať na ďalšie dosky?
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-29 18:42:18

Jestli za každou cenu potřebuješ jít do AMD, tak se rozhodně vyplatí počkat na nové ZEN procesory, které budou mít AM4 patici. Navíc tebou zmíněný FX-9370 je v zátěži neskutečný žrout. Rozhodně bych počkal.
Eugen88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-29 19:21:07
avatar
A nebudú tie ZEN predražené?...predražené myslím 10k+ kč
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - čipová řada Xeon 2016-09-14 13:02:53
avatar
Nemá tenhle xeon náhodou čipovou řadu 232 a ne 236?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!