Ceny a dostupnost karet NVIDIA GT200 a ATI RV770
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 13 květen 2008
ikonaMáme tady první podrobnější informace o cenách a dostupnosti očekávaných grafických karet.

 

 

Protože většina z nás počítači žije, je vydání každé nové grafické karty očekáváno s napětím. Takže jen pro informaci, na co a kdy a za kolik se můžeme těšit. Začněme tou masověji očekávanější, což je AMD ATI RV770. Tohle je mainstream a zajímá podstatně více lidí, než high-end. V tuto chvíli se má situace tak, že grafické karty HD4850 s GDDR3 postavené na RV770PRO se již vyrábějí jako na běžícím páse a samply jsou již nějakou dobu dostupné. Tento týden by se měly objevit pro partnery první dostupné modely i grafické karty HD4870 s 512MB GDDR5. Mírné zpoždění je zapříčiněno tím, že teprve nyní najíždějí velcí výrobci na plnou výrobu těchto nových a nadějných pamětí, které nás se svou frekvencí 4,0GHz vrhnou ve vývoji o slušný krok dále.

hd4870

   Co se týká ceny modelů HD4850 s GDDR3, tak ta se odhaduje na +/- 200 dolarů. Cena silnější varianty HD4870 s GDDR5 by měla být okolo 250-300 dolarů. Obě grafické karty by se již měly objevit na výstavě Computex na začátku června. Nicméně s plným vydáním to vypadá až na poslední týden v červnu. AMD by rádo vydalo obě varianty najednou a brzdí to právě RV770XT s GDDR5, která teprve bude začínat produkci. Přesné datum vydání a konce NDA se dozvím brzy. Karty by měly být dostupné okamžitě po vydání.

9900gtx

    Tak to máme mainstream a teď se podívejme na naději v High endu. NVIDIA GT200 alias 9900GTX. Co zatím víme. Přesná konstrukce jádra zůstává záhadou, ale bude to veliké jádro. Jistě víme, že karta disponuje 512bit paměťovou sběrnicí a minimálně 512-1GB pamětí GDDR3. Co se týká výkonu, očekává se někde kolem +/- 9800GX2. Samply jsou již venku a ke konci května by se měly dostat k novinářům. Karta se objeví nepochybně již na červnovém Computexu a vydání by mohlo proběhnout někdy v polovině června. NVIDIA tedy takticky posouvá vydání před ATI RV770, i když se vlastně o přímé konkurenty nejedná, snad jedině, že by se ATI vytasila s duální RV770 o které se zatím jen živě spekuluje. Každopádně cena nejlevnější varianty s GT200 bude obvyklých 499 dolarů, tedy nějakých 9000 - 10 000 korun s DPH, což sedí na poslední odhady.

    Na konci června-začátkem července tak můžeme hromadně uvažovat o grafickém přezbrojení našich počítačů. Recenze všech grafických karet na DDWorldu samozřejmě nebudou chybět a jako obvykle v jednoduchém, přesném a nezaujatém uživatelském pohledu a testu se podíváme na to, jak si karty stojí výkonem, cenou, provozními vlastnostmi a poměrem cena-výkon. Minimálně nás tedy v červenu - červenci čekají dvě zajímavé recenze grafických karet a do té doby zatím doděláme slíbené SLI/CF a také bychom rádi zkompletovali přehledy generací ATI HD2000/3000 a NVIDIA GF8/9 a udělali kompletní výkonové srovnání. Už se na tom pracuje, děláme to dohromady, už tři týdny jsme tu až po uši zahrabáni v grafických kartách - sice jsme při minulém kompletním přehledu říkali, že už nikdy se do podobného srovnání nepustíme, ale už jsme v tom zase, i když už teď někteří kamarádi ve zbrani, co to tu nezištně pro nás testují, trpce litují :-) a zase nějaký čas nebudou chtít grafickou kartu ani vidět :)   

Zdroj: Fudzilla.com a DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kdyz pochvalit, tak sebe 2008-05-13 13:22:28
avatar
Tenhle web mam rad. Chodim sem casto. S mnoha ohledech s poslednim odstavcem souhlasim. Ale samochvala vzdycky smrdi, vzdycky smrdela a vzdycky smrdet bude. Stacilo proste rict, ze recenze bude co nejdrive.

PS: Uz se na to srovnani nemuzu dockat.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 13:32:50
avatar
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 13:37:07
avatar
Já se nechválil, já chválil naše testery, jak tu na tom makaj a jen se snažím vysvětlit, že za to nic, co za to dostávají a za co to dělají, tu mnozí ty testy berou v té podrobnosti jako až příliš velkou samozřejmost :/ nemluvě o tom, že napsat a zkompletovat mě osobně pak tu recenzi trvá dalších cca 8-10 hodin ... Nerad bych, aby se DDWorld začal brát jako samozřejmost a čím dál více mám pocit, že to s tím srovnáváním nás a jiných magazínů, i když nás to těší, mnozí příliš zjednodušují. S našimi aktuálními možnostmi se nemůžeme se žádným profesionálním magazínem vůbec ani vzdáleně měřit. DDWorld je čistě amatérský, našenecký uživatelský magazín, za který většinu článku píši já, starám se o celý chod atd. jsem rád za tu pomoc od všech ale skutečně je zázrka, že jsem se s DDWorldem dostali v tomhle režimu tak daleko a že to zatím funguje
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:33:31
avatar
podla mna len DD opisal situaciu aka panuje v kolektive ktori nam serviruje informacie v jednom kuse,,,tak diiiik za secko
Mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 15:27:41
avatar
Ty DDR5 na 4GHz vypadaj moc zajimave, oproti predchozim typum je to celkem skok
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 15:35:57

To určitě ale otázka je jakej výkon to oproti DDR3 přinese..
Mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 15:54:09
avatar
V nejake extra velke navyseni vykonu moc nedoufam ale aspon je to hezky na oko
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 16:37:54
avatar
No nejaky vykon to prinest musi, protoze kdyz se podivas treba na G92, tak je tam 256bit s DDR3 na 2,2GHz stejne limitujici. Protoze jadro je samotne vykonejsi nez G80 (vyssi frekvence, stejne stream procesoru) ale kvuli prostupnosti vykon takovy nema.

Takze DDR5 bude aspon na cas zase dostacujici. Vykon pameti nedelaji. Vykon dela cip. Prostupnost maximalne tak vykon nesnizuji.

Spis by me zajimalo jak je to u DDR5 s latencema. Nevite to nekdo?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 16:45:01
avatar
no s latencema presne nvm a ani sem o nich nikde zadny oficialni zminky necetl ale myslim ze ze zacatku to nijak slavne nebude...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GDDR5 2008-05-14 15:45:32

http://www.eetasia.com/ART_8800503578_499486_NP_74d933d1.HTM
1. GDDR5 mají menší spotřebu. Můžou regulovat svou propustnost a s tím i spotřebu podle nutnosti.
2. GDDR5 mají více než dvojnasobek propustnosti v porovnání s GDDR3.
3. Fyzická latence pro grafiku vůbec není důležitá. Omezuje rychlost jenom pro mnoho samostatných operací na růných adresách.
Jak je vidět ze zmíněného članku, efektivní latence DDR5 pro masové operace bude velice slušná.
4. GDDR5 mají vlastní detekci chyb a adaptivní možnosti, tzn, převezmou tyto funkci od čipu.
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 15:57:15
avatar
Nyni Radeonu bezmezne verim. prekvapil s HD3870X2 tak bych rekl ze i nyni to bude bomba. Ale u NVIDIE se divim ze to jejich slavne "superjadro" GT200 bude mit jen GDDR3 pameti. Rekl bych ze prave u NVIDIE by GDDR5 byly silne ale bylo by to vse zase drahe. Nojo je to high-end
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 16:17:15
avatar
zalezi taky jakymi se budou moci gddr5 pochlubit latencemi..ony ty nejlepsi gddr3 pameti jsou na tom uz ted velmi dobre (treba kousky na 9800GTX) a ve spolupraci s 512bit sbernici budou silne i na ten high-end vic nez dostatecne
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 17:41:54
avatar
Ale bude to pak ve vysledku hodne papat - 512bitova sbernice, DDR3, velikej cip... ham ham
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 19:03:53
avatar
dyt je to highend...nechtej po tom spotrebu jakou ma integrovana..
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 22:18:24
avatar
Samozrejme nic takoveho sem nemyslel ale jen podotykam, ze veskere parametry jen znaci velkou spotrebu... nesetri se, krom teda moznosti provozovat HybridSLI, ale to je zas jen pro nforce chipsety.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 19:14:20
avatar
njn kdyz chces vykon tak se musis smirit i s vyssi spotrebou..bezna vec..ale diky hybrid sli se blyska na lepsi casy
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:09:36
avatar
GT200 nepotřebuje GDDR5, má širokou sběrnici. GDDR3 2,4GHz na GT200 budou propustností odpovídat GDDR5 4,8GHz na RV770.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GT200 2008-05-13 16:11:54

Obr na pctuning fóru píše, že 9900GTX skutečně existuje ale bude to slabší model ...skutečný highend má vyjít podstatně dříve než v polovině června ..cena bude bohužel prý daleko vyšší než současná 9800GX2 ..ale výkon jistě monstrózní. Pokud je to pravda tak cena tohoto kousku bude jako 8800GTX v době uvedení ..tedy + - 16.000,-Kč. Doufám, že ten výkon fakt bude stát zato a že jeho informace sedí. Nejasno je také ohledně výrobního procesu ..někde píšou, že u highendových modelů bude již 55nm, kdežto u slabších modelů zatím 65 nm ...tak nevím ale podle všeho do konce tohoto měsíce bude jasno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 16:20:53
avatar
jeho informace nemohu teď ani vyvrátit ani potvrdit musíte si počkat ;)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 16:31:17
avatar
no mirek jahoda v nekterych novinkach na ehw uz naznacil ze vi mnohem vice o chystane grafice nvidie (ne-li uz skoro vse) ale nemuze nic rict klasicky kvuli nda...posledni jeho zminka byla o tom ze umyslne napsal pouze oznaceni GT200 a ne 9900GTX s tim ze si na to v cervnu mame vzpomenout a vic uz ani muk
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:16:35
avatar
Zkrátka všichni co děláme takhle tyhle magazíny a jsme v pozicích že máme informace dopředu pod NDA od výrobců, tak víme více než říkáme, protože to zkrátka naplno pustit nemůžeme, využíváme tedy jen ty informace co se objeví a ty formujeme .... označení GT200 a 9900GTX se používají proto, že už se vžily a víte o čem mluvíme. Na oficiální názvy si počkejte. Do června, i když nepochybuji, že si někdo pustí pusu na špacír za pár dní ke konci května ....

na DDWorldu dodržujeme NDA a píši tedy jen o tom, co vejde ve známost jinde, jestli je to pravda nebo ne, to vám říci nesmím nesmíme musíš tyhle novinky co všichni píšeme brát jako klasickou předvydávací proceduru, protože všichni hardwarem žijeme, tak rozebíráme všechny možnosti a novinky, i když třeba víme, že to je ve skutečnosti trochu jinak ;)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 16:31:18
avatar
Obr má info přímo od zdroje tak že by se mu dalo věřit
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:12:37

Podle OBRa měla AMD už před půl rokem koupit jiná společnost ...
Samozřejmě že to bylo 100% info přímo od zdroje ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:21:35
avatar
trefná poznámka protože mám taky své zdroje, často se nad podobnými zaručenými informacemi s nimi bavíme
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:29:55
avatar
ehm.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:34:13
avatar
no co se divíš? To bys koukal co za lidi čte to, co my/vy a mnohdy tě překvapí, co všechno sledují, že to nejsou jen samotné články ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:18:55
avatar
ehm .... no teď jde o to, zda se dá věřit tomu zdroji ;) jen připomínám že zastírací manévry a vypouštění záměrně nepravdivých a zkreslených informací je oblíbená předvydávací procedura a zejména jsou k tomu využívání různí senzacechtivý pisálkové ;)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:30:25
avatar
vzácná sebekritika
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:35:29
avatar
jaká sebekritika? normální popis fungování jakéhokoliv slušného magazínu se správnými kontakty ohledně novinek před vydáním Nic víc nic míň ...
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-14 09:31:41
avatar
OBR toho nahovoriiii....
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 17:03:55

Tak že k GT200 je o nej zname, že sa sklada z 2x92b 2x256bit (512bit) a to presnejšie 2x96 stream procesorů, realne to je 2x9600GT
Lenže to bude na jednom plošaku (čipe) a s honosnym nazvom 9900GTX o mesiac neskvor pride karta s 2x 8800GTS (2x9800GTX) skladajuca sa z 2x128 stream procesorů, ešte honosnejšim nazvom 9900ULTRA, preto nenapadne nVIDIA odpratava z trhu 9800X2 ktora je zložena z (2x8800GTS-2x9800GTX) . Jedine čo je nove je že to nebude ako senvič, ale to bude na jednom plošaku. Zvyšok je to nVidiacky marketing aby ludi presvečil aky je to super čip. A boli ochotny vyhodiř 10-15k Kč za 9600GT v SLI
Nova generacia je ohladena pred vianocami, toto su len zlepence starych jadier s obrovskou davkou NVIDIACKEHO marketingu!
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 17:12:12
avatar
no jeste ze tu mame odborniky na marketing nvidie s ati/amd preferencemi vetsi kravinu sem jeste dneska necetl..

1) NENI ZNAME PRAKTICKY NIC!!! tohle jsou pouhe spekulace
2) realne to nemuze byt 2x 9600GT!!! napred pouzi tu malou vec ve svy hlave a zjisti si ze 9600GT pouziva jadro G94 ktere ma fyzicky pouze 64SP
3) jestli ma mirek jahoda pravdu..a jakoze tomu sem ochoten uverit..tak je dost mozne ze se to ani 9900GTX nebude jmenovat
4) nikde sem jeste nic poradne necetl ani o 9900Ultra..takze odhaduji ze to zase vylezlo jenom z te tve hlavy...

at ma marketing jaky ma tak ji narozdil od amd funguje dobre tak tady neplakej..amd si taky dokaze vymyslet spousty kecu (treba krasny grafy rozdilu mezi pcie1.1 a pcie2) jen se neumi tak prosadit..a jeste navic odstupuje od smlouvy s ferrari..neplakej tu kvuli tomu ze nvidia ma v marketingu schopne lidi a amd tupce..oni ty lidi v tom marketingu si chcou taky vydelat penize..tak delaji tak jak nejlepe umi a jak by delal snad kazdej byt na jejich miste
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 17:40:10

jasne ze jen tak placam v živote som GT200 nevidel http://en.expreview.com/2008/03/31/gt200-to-become-9900gtx-and-9900gx2-launch-date-set-to-july/
Maš pravdu s tou 9600GT sem se sek ale jadro 92b som trafil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:20:08
avatar
no oni ty odborníci na marketing Nvidie s preferencemi Nvidia na tom zcela evidentně nejsou o nic lépe
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:39:44
avatar
a co z toho co sem napsal neni pravda?

btw nam ty reklamy muzou bejt ukradeny..ale to i naproste vetsine soudnych lidi, kteri si nez neco zacnou nakupovat (obzvlast kdyz uz to je za nekolik tisic) najdou nejake informace na internetu nebo se poptaji aspon znamych..sou ale tupci ktery verijou kazde reklame kupuji veci od horsta fuchse ale to uz je jejich problem..a tem je uz taky uplne jedno jestli koupi amd nebo intel..a kdyz se pak ptaji prodejce tak ten jim doporuci nejake veci kterych se nemuze zbavit a nebo neco drazsiho na cem vic vydela zase ale nesmite delat taky ze vsech lidi BFU..nahodou mali kluci se uz v pc taky docela vyznaji..vidim to sam na 9 letym bratranci kterej uz v 6 hral docela slusne po netu battlefront
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:55:33
avatar
no jo nám ty reklamy celkem ukradený být můžou, rptožoe se o ty PC zajímáme, tak víme, ale většina zákazníků se nezajímá, maximálně se podívaj třeba na anše stránky když chtějí ěnco koupit, ale jsou snadno ovlivnitelní a nebudeme si namlouvat, že současný marketing mnoha firem je ku prospěchu zákazníka a radí mu v jeho nejlepším zájmu ....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 19:11:23
avatar
to byl je a bude kazdej marketing kazdy firmy vcetne nvidie vcetne amd vcetne intelu je ale nesmysl nadavat na jednu firmu ze zamestnava schopne lidi kvuli konkurencni firme ktera tam ma idioty
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 19:31:29
avatar
já nenadávám na jednu firmu a ale na současný stav marketingu obecně samozřejmě že ti největší jsou za něj odpovědní ;)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 19:40:48
avatar
kazdej dela jen to aby co nejvic vydelal...nerikej ze ty bys nedelal na jejich miste to stejny..a ati muze taky klidne spolupracovat s vyvojari her..jejich chyba ze nemaji program podobny twtmbp nebo jak je ta zkratka xD ale proc kvuli tomu nadavat nvidii ktera vyvojarska studia podporuje a jejichz hry pak radi a s chuti hrajeme??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 19:59:26
avatar
no nevim, já jsem asi trochu staromodní, co se týká lhaní, přehánění a klamání věřím, že dobrý výrobek by neměl reklamu vůbec potřebovat a to dnes vůbec neplatí
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 20:17:45
avatar
tak s timhle pristupem by si za mesic letel pryc s poctivosti nejdriv pojdes
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 20:50:40
avatar
no na DDWorldu to zatím funguje a nevypadá že by to nefungovalo i nadále ale chápu že proti některým s tímto přístupem nemám moc šancí, ale mě to náladu nezkazí sice budu chudší ale zase budu mít čistý svědomí
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 21:05:27
avatar
no tak ale ty si na ddworldu nestavis svou zivnost...kdyby si chtel vydelavat jenom prostrednictvim tohoto webu tak je to o necem jinem
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:31:20
avatar
Přesně tak, svalovat všechno jen na marketing je nesmysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 18:53:31
avatar
jasný, marketing je jedna věc, ale nedá se jím uhrát všechno. Na druhou stranu když máš dva srovnatelné produkty nebo dokonce jeden o něco horší a ten jeden má obrovskou marketingovou podporu a ten druhý ne, je to jasný kdo uspěje. Zda je to úplně fér k uživatelům a zákazníkům ....? Taky se docela dobře daří silnějším produktem podporovat prodej slabších i když třeba nejsou tak dobré a neplatí pro ně to co pro ten silný ... Tohle je realita a každopádně to víme. Marketing je jedna věc a technická a výkonová realita je věc druhá. Já se tedy raději zabývám tím druhým, to první mi upřímně leze akorát na nervy protože to často zasahuje tam kam nemá a snaží se poupravit nebo minimálně přikrášlit skutečnost, což já nemám moc rád, protože v současné době začíná marketing trochu až moc zasahovat do skutečného stavu věcí ... pro příklady nemusíme chodit daleko - válka Intel-Nvidia, Nvidia-ignorující AMD atd. prohlášení ten neudělal tohle, ten neovlivnil tohle, ten nezapaltil tomuhle, kterým se nedá v žádném případě věřit - pak už běžný člověk neví, kde je pravda - marketing upřímně nemám rád svalovat se na něj sice všechno nedá, ale na druhou stranu zasahuje dnes do tolika věcí, že ho můžeme považovat za jeden z hlavních zdrojů úspěchů, neúspěchů či omylů a zkreslených dojmů mnoha uživatelů atd. - já sám mám zdroje první ruky a sám mám občas potíže odlišit, co je marketing a co je pravda a skutečnost, před dvěma lety, když jsem byl běžný čtenář a tyhle zdroje jsem neměl, musím říci, že jsem tak často žil v bludu a tak chápu postoj mnoha ....

Na druhou stranu, alespoň to v tom IT trochu žije a co si budeme povídat, povídačky, marketingové kecy a fámy jsou hnacím motorem diskusí, zájmu o PC atd.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 20:41:11

ja sa tesim na RV770XT dufam ze ta odhadovana cena myslim tych 250-300$ vide a potom ma uz len zaujima aby mi to zase nemalo prehnanu spotrebu, o vykon sa neobavam urcite to bude slusna karta a na moje rozlisenie 1024x786 resp. 1280x1024 mi to bude BOHATO stacit na dost dlho
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 20:52:01
avatar
na to tvoje rozliseni bude bohate a dost dlouho stacit i 3850 512MB nebo 9600GT nebo jedine s novou kartou si kup i novej monitor..jen tak mimochodem pokud koupis dobre tak ti vydrzi i nekolik let..tzn mnohem dele nez ta karta..bude lepe vypadat a bude se ti na nem komfortneji pracovat/hrat
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 21:57:41
avatar
Když koupíš HD3850 256MB, 9600GT, nebo dokonce 8800GTS, tak ti s tvým lowend rozlišením může být RV770 naprosto ukradená.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-13 23:14:07

to nie je low end ja len pouzivam take male rozlisenie pretoze ked si sadnem za PC tak 85% z casu hram CSko a to na rozliseni 800x600 (kto CS hrava/l vie ze u CSka cim vacsie rozlisenie tym sa to horsie dava) a keby som potom skocil do nejakych monstroznych rozliseni tak by som mohol utrpiet sok ale tak ma teraz napadlo myslite ze keby som si kupil AMD 5600+, 4GB a k tomu ASUS 3780 TOP 512MB nebol by problem ani s takym Crysis ale hlavne ho chcem kupit koli hram Fallout 3 a Mafia 2 tie si chcem zahrat v plnych detajloch uplne plynule, no uvidim kolko bude stat ta RV770XT ak okolo 6000Sk skocim po nej a budem mat vystarane a mozem zase setrit na airsoft
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-14 00:31:09
avatar
tak csko hram tez na 800x600 to je jasne ale u jinych her si dopreju lepsi rozliseni pokud ale hrajes i ostatni na max 1280x1024 tak ti soucasne grafiky (38xx,9600GT,8800GT(S) - kazda 512MB) vystaci s prehledem i do budoucna a investice do RV770 a jeste XT je v tomto pripade opravdu zbytecna..a 6000Sk v dobe uvedeni urcite stat nebude no a pokud ti pak grafika nebude stacit tak ji muzes strelit na nakym bazaru a koupit si treba tu RV770XT ktera ale uz bude stat naky 2-3k a u procesoru by se dalo popremyslet o E7200 kterej za svou cenu pod 3k toho nabizi opravdu hodne..jak nizkou spotrebu a teploty tak i obrovsky OC potencial.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-14 07:37:08

No jo ale on chce PC na hry, takže mu stači akekolvek CPU ktore zvladne 2,6GHz tak že ja by som mu odporučil skvor Intel Celeron E1200 to stoji pod 1000Kč ktore sa bez najmenššich problemov da vytočiť na 3,2GHz mne osobne sa podarilo 3,4GHz Všetko ostatne od intelu je drahe (strašne drahe) a kupovať E7200 je zbytočne mrhanie penazi však stoji 3x tolko ako E1200 a tych 2000Kč nech račej vrazi do GPU
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-14 15:27:01
avatar
toho celera sice muzes pretocit ale 0.5MB cache uz ma dost vyznamny vliv na vykon...E7200 nejen kvuli jeho zakladnimu taktu a moznostem pretaktovani ale i diky vsem vyhodam 45nm procesu
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: smrtihlav 2008-05-14 11:47:25

Ted jsem stavel dceri HTPC, a situaci jsem prozatimne vyresil Sempronem LE-1100 ktery chodi stabilne bez navyseni napeti na 333FSB(3,16GHz), nechal jsem FSB na 333(kvuli rychleji taktovanym cache), snizil nasobic z 9,5 na 8x a napeti o -0,1V a diky CnQ s BOX chladicem ma v idle 28°C a v burnu 35°C, zatim to na vsechny jeji cinnosti staci a az bude potreba(za 1/2-1rok) tak s klidnym svedomim si ze Semprona udelam privesek na klice(stal 600Kc) a dokoupim ji nizkoenergetickeho X3P ci X4P...

Samozrejme i to co navrhuje snajprik je take dobre reseni


Dneska uz neni situace kdy je potreba za vykon platit 5-30k Kc, dneska i low end staci na bezne cinnosti a hlavne jak Intel tak AMD/Ati se poucili s paticemi a dneska se da realne naplanovat upgrade na 2roky dopredu(patice CPU, PCiEx2.0, vysokorychlostni USB, to vse s nami jeste minimalne 2-3 roky vydrzi protoze jsou dostatecne a DDR2/DDR3 s nami vydrzi protoze nove technologie se nedostanou do komerce drive jak za 2-3roky)...
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-14 13:20:45
avatar
1024x768 i 1280x1024 je lowend, za tím si stojím a to jsi ani nepopřel.

5600+ - proč ne o 200,- dražší a po přetaktování dvakrát výkonnější E7200?

HD3870 TOP - kup si 9600GT, která dnes nemá konkurenci a přetaktuj si ji sám na 800MHz - potom to tvou HD3870 TOP doslova rozseká. Nebo počkej na RV770, to je druhá možnost.
Anonymní  - neočekávám brutální nárůst 2008-05-14 06:16:36

,ale na druhou stranu, aspon si koupim HD 3850 za cenu okolo 2000,- A to uz bude pancku kauf.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!