Co je lepší? TEST AMD Radeon RX 480 proti NVIDIA GTX 1060 v podání ASUS STRIX OC!
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 21 září 2016
alt

 

 

 

 

 

  • Co je lepší? TEST AMD Radeon RX 480 proti NVIDIA GTX 1060

                                                                            v podání ASUS STRIX OC!

Stejné provedení, stejné chlazení, stejná kvalita a podobná cena. Která je lepší grafická karta? Dnes to konečně rozsekneme. Na trhu už jsou obě karty nějaký ten týden, mezitím vyšly nové sady ovladačů a pár nových her, takže doufáme, že už si situace sedla a můžeme tedy srovnat Radeon RX 480 a GTX 1060 a to v maximálně vyrovnaných podmínkách …

  • ASUS STRIX RX 480 OC vs ASUS STRIX GTX 1060 OC

Do testu jsme si vybrali dvě nereferenční grafiky od společnosti ASUS. Obě v téměř identickém zpracování ASUS STRIX OC:

Obě grafiky mají stejný chladič a jediné v čem se drobně zpracováním ASUS liší, je, že RX 480 verze má výrazně podsvícené logo ROG na backplate, což GTX 1060 verze vůbec nemá. Samozřejmě liší se i v dalších věcech kolem výbavy a parametrů, jak ale od GTX 1060 a RX 480, tedy grafik založených na dvou různých GPU, čekáte. Takže si to připomeňme.

  • AMD Radeon RX 480 vs NVIDIA GTX 1060

Dvě dnes asi nejatraktivnější grafické karty na trhu, které nabízejí velmi dobrý výkon, moderní 14 a 16nm výrobu a skvělou efektivitu a to všechno za celkem přijatelnou cenu pro velkou část uživatelů. Jaké jsou papírové předpoklady?

AMD RX 480 staví na 14nm (GlobalFoundries - Samsung) GPU POLARIS 10, které má 232mm2 velikost a nese 5,7 miliardy tranzistorů, kdy v ohledu integrace počtu tranzistorů na 1mm2 plochy, je to nejpokročilejší grafické jádro na trhu vůbec a obrovský skok proti 28nm generaci, kde v podstatě stejný počet tranzistorů byl na 2x větší ploše. Naproti tomu GTX 1060 staví na 16nm (TSMC) GP106, které má plochu 200mm2 a integruje 4,4 miliardy tranzistorů.

Obě jádra jsou pochopitelně založena na zcela jiných architekturách a zaměření. Zatímco AMD je mnohem více univerzální a paralelní GPU, NVIDIA je více konzervativní a soustředí se hlavně na frekvenci výpočetních jednotek. Samozřejmě jejich počty nelze vzhledem ke zcela rozdílným architekturám přímo srovnávat a poměřovat. Srovnání frekvencí je přesto zajímavé. GTX 1060 běhá v základu na 1506MHz, ale taktuje se až k 1848MHz. Radeon RX 480 má minimálně 1120MHz a maximálně 1266MHz. To je samozřejmě obrovský rozdíl.

Další velký rozdíl je v paměťovém výkonu. GTX 1060 v tomto případě tahá za kratší konec, nejen že má jen 6GB paměti, ale má pouze 192-bit sběrnici. Radeon RX 480 je vybaven 8GB paměti a má 256-bit. Vzhledem k tomu, že obě grafické karty používají stejné 8GHz GDDR5 paměti, je výsledný výkon, tedy propustnost pamětí dosti rozdílná. Pouhých 192 GB/s pro GTX 1060 a 256GB/s u RX 480.

Celkově pak AMD Radeon RX 480 vede i s ohledem na maximální poskytovaný výkon karty, který činí 5,833 TFLOPS, naproti tomu GTX 1060 má jen 4,73 TFOPS. „TDP nebo typickou spotřebu“ karet pak výrobci uvádí 120W pro GTX 1060 a 150W pro RX 480, přičemž papírová efektivita daná poměrem celkového výkonu ku TDP je o něco lepší u AMD RX 480. Otázkou ale samozřejmě je, kolik z toho výkonu a jakým způsobem využívají současné hry. A na to se dnes zaměříme.

Vzali jsme obě karty v identickém nereferenčním provedení ASUS a postavili je proti sobě. ASUS je vybavil taktovacími profily, včetně fakticky referenčních, takže srovnání bude bez potíží. Obě karty jsme otestovali s nejnovějšími ovladači (k 15.9.2016) a v několika aktuálních hrách a samozřejmě obě ve stejných provozních podmínkách na stejné sestavě. Která je tedy lepší? :)

 

 

  • ASUS STRIX GTX 1060 a STRIX RX 480 – Grafické karty

Model ASUS STRIX RX 480 už jste v našich testech viděli, dnes je tedy vlastně novinkou u nás stejné provedení GTX 1060. A využili jsme příležitosti je otestovat pěkně spolu.

Balení obou modelů je podobné, samozřejmě rozlišené barvami :).

Samotné grafické karty, pokud nevíte na co koukat, tak možná je od sebe ani nepoznáte. Trochu znalejší ale nemají problém RX 480 verzi od GTX 1060 rozeznat, i když ASUS zpracoval obě stejně.

Všemu dominuje velký chladič DirectCU, který má masivní základnu s heatpipe a trojici ventilátorů nad tím. Obě karty mají možnost chodu v klidových stavech jen na pasiv (vypnuté ventilátory), obě karty mají RGB podsvícení, kdy ale jen na RX 480 svítí výrazně i velké ROG logo, což GTX 1060 překvapivě nemá.

Obě karty jsou díky osazenému chladiči opravdu velké, delší než jejich referenční verze. Celková délka tak činí 298mm. Obě karty mají silnou napájecí kaskádu designovanou přímo společností ASUS a obě napájí 8-pin konektor. Obě karty mají ještě extra dva-pin pro připojení dalších ventilátorů a měřící body pro sondy.

Obě karty rovněž nedisponují konektory pro připojení více grafik. Jenže zatímco u AMD RX 480 je to proto, že AMD dávno pro CrossFire zapojení více grafik nepotřebuje tyto konektory a vše obstarává prostě PCIe slot, takže i RX 480 můžete zapojit s dalšími grafikami a posílit tím celkový výkon, u GTX 1060 NVIDIA jednoduše SLI nepovoluje. SLI můstky chybí a GTX 1060 prostě do SLI dvou a více grafik zapojit nemůžete.

ASUS pak vsadil na stejnou konektorovou výbavu, kdy je zde jeden DVI port, dva HDMI 2.0 a dva DisplayPorty. I tady se ale nachází rozdíl. NVIDIA s GTX 1060 nepodporuje a neumí standard AdaptiveSync (FreeSync), který se dnes už běžně nachází na mnoha nových monitorech včetně těch levnějších. NVIDIA umí jen vlastní GSYNC, které je však jen na několika málo monitorech a ty zajímavé jsou hodně drahé.

Dobře, jaké jsou tedy grafické karty v praxi?

 

 

  • Testy a testovací sestava

Vybavili jsme a přestavěli naši hlavní testovací sestavou, kterou tvoří aktuálně nejvýkonnější platforma na trhu, Intel X99:

Pro otestování grafických karet jsme zvolili technicky aktuální hry. Vybrali jsme hlavně hry s ohledem na aktuálně používané herní engine a technologie, které budou využívat i připravované tituly, tak aby testy byly vypovídající pro výběr grafických karet.

Testujeme tři hlavní rozlišení. 1920x1080, 2560x1440 a 3840x2160, vždy v plných detailech. Testovány jsou vybrané typické herní scény o délce 120s, které projíždíme 3x na každé grafice v každém testovaném rozlišení. Výsledně uděláme průměr a výsledek měření vidíte v grafu jako průměrnou hodnotu FPS zaokrouhlenou na celé číslo. Pokud by karta vykazovala i přes slušné FPS nějaké problémy typu microstutteringu, byla by pod grafem o tom poznámka. Snažíme se o maximální jednoduchost a přehlednost výsledků, pochopitelných tak i pro méně problematiky znalé čtenáře.

Všechny grafické karty mají stejné podmínky, stejnou testovací sestavu, herní sekvenci i herní nastavení. V příslušných kapitolách najdete i naměřené provozní vlastnosti a na konci také z naměřených hodnot výkonu a známé ceny spočítanou výhodnost. Toť celý náš postup měření, zkrátka čistě a jednoduše, žádné zbytečné laborování.

Upozorňujeme, že výsledky testů nejsou přímo srovnatelné s výsledky na jiných serverech vznikajících na jiných sestavách. Také se mohou lišit výkony v různých částech hry, stejně jako nastavení detailů. Testované hry jsou také někdy vylepšovány výrobci či módy, které mohou ovlivňovat výkon. Výsledky našich testů jsou tak vždy platné k datu vydání testu a slouží k přímému objektivnímu srovnání testovaných grafik, které v tomto testování mají všechny stejné podmínky.

 

 

  • Testy – DirectX11

Dnes se podíváme pouze na srovnání RX 480 a GTX 1060, neb porovnání s dalšími modely na trhu už jsme dělali dříve. Rozdělíme si testy na zastaralejší DirectX11, o kterém už dnes víme, že zdaleka nedokáže využít výkonu jak grafik, tak procesorů a díky tomu máme nižší výkon, než jaký by grafiky skutečně podat dokázaly. Víme to díky novým API VULKAN a DirectX12, které naštěstí začínají tuto situaci řešit. Na hry s nimi se podíváme v další kapitole, teď tedy DirectX11, které sice pomalu končí, ale samozřejmě s ním hry dnes stále ještě drtivě převládají:

Jak vidíte, situace je poměrně vyrovnaná, obě nereferenční ASUS STRIX edice jsou lepší, než jejich referenční základy, což je dáno prostě tím, že lepší chlazení ASUS dokáže držet takty mnohem stabilněji na té vyšší úrovni, což u referencí, pokud necháte řízení otáček v základu, nedokáže. Referenční modely se při dosažení určitě teploty prostě zpomalí, takže ano u RX 480 je třeba uváděno až 1266MHz na GPU, v praxi má ale v Silent režimu jen mezi 1150-1200MHz, což výkon ovlivňuje. GTX 1060 proti tomu zase o tak moc neklesá s těch 1848MHz, v praxi běhá kolem 1820MHz.

ASUS nicméně má ve výbavě i režimy taktování. K dispozici máme v obou případech OC edice, kde výchozím taktem u RX 480 je 1310MHz na GPU, OC režimem pak 1330MHz. V případě GTX 1060 verze je výchozím taktem 1620-1847 (reálně tak běhá kolem 2020MHz), OC režimem je pak 1645-1873MHz, což takty posune k až 2050MHz). Z nějakého důvodu má bohužel jen GTX 1060 verze od ASUS přetaktované i paměti z 8000MHz na 8208MHz. U RX 480 zůstávají na 8000MHz. Ač se to přetaktování zdá velké, je to ve skutečnosti jen několik málo % a tomu odpovídá i nárůst výkonu.

A jaký je výkon v nastupujících modernějších API jako DirectX12 a API VULKAN?

 

 

  • Testy - DirectX 12 a API VULKAN

Ano, o DX12 a VULKAN už se mluví delší čas a někteří se neustále ptají, kde tedy jsou. Pravděpodobně nechápou, že sama obě API byla ve vlastním vývoji, který se povedlo dokončit v podstatě až začátkem tohoto roku, kdy jsou tedy v plné polní připraveny vývojářům her a herních engine. Vývoj takových engine však trvá další dva tři roky minimálně, takže už letošní nasazení DX12 a API VULKAN je malý zázrak ale ukazují rozhodně ten svůj potenciál a hlavně o kolik výkonu jsme v DX11 okrádáni. Samozřejmě větší nasazení obou nových API bude vidět v dalších letech, nicméně počet her, které je budou využívat, bude rychle růst a to ještě i v letošním roce. Aktuálně je k dispozici několik hotových her, které můžeme otestovat s první ochutnávkou využití DX12 (a někde i s velkým přínosem už).

Výhodou nových API je fakt, že podstatně lépe dokáží využít skutečný výkon včetně toho výpočetního, který jednotlivé grafické karty opravdu mají, přičemž je nebrzdí třeba procesor, což je něco s čímž pod DX11 bojuje třeba AMD, jejíž papírově výkonnější grafiky často zaostávají někdy i za mnohem slabší konkurencí NVIDIA, což není dané výkonem grafik, ale zkrátka SW/API omezeními. Ta pod novým DX12 a API MANTLE mizí a je to samozřejmě znát. Netěží z toho jen AMD, ale i NVIDIA, i když vzhledem k méně vyspělé architektuře PASCAL proti GCN, ne tolik.

ASUS STRIX verze jsou opět vždy lepší než reference a OC edice přidávají dalších pár % výkonu. Dobře, výkon bychom tedy měli, podívejme se na provozní vlastnosti a další taktování.

 

 

  • Provozní vlastnosti - Spotřeba, chlazení a taktování

Důležitým aspektem jsou dnes provozní vlastnosti, které se u jednotlivých modelů grafik dokáží poměrně významně lišit.

  • Spotřeba

Jako vždy měříme spotřebu v několika testech a hrách, nikoliv jen v jedné - uvádíme pak v grafu průměr těchto všech měření. Pokud narazíte na nějakou recenzi, kde měří spotřebu v jediném testu, vůbec jí neberte vážně, protože díky úsporným technologiím a dynamickému řízení spotřeby, mají všechny současné karty různou spotřebu v různých hrách a rozdíl může být klidně až mnoho desítek W! Takže co platí ve srovnání grafik v jedné hře, ve druhé platit nebude - proto děláme průměr spotřeby v rámci všech našich testů. Kolega kompletně přepracoval a přeměřil spotřeby i s ohledem na zařazení dalších testů.

 Taktéž platí, že existují specifické aplikace, které dokáží vytížit uměle grafiku naplno a proti běžné spotřebě ve hrách a běžně užívaných aplikacích, bude spotřeba vyšší o další desítky W. To je možná zajímavé ohledně výběru vhodného zdroje, ale o běžné spotřebě to nevypoví vůbec nic. V našem případě vidíte tedy typickou spotřebu celé sestavy, a že máme hodně "nabušenou sestavu" takže jsou a čísla docela vysoká :). Hodně přes 100W jde například na vrub jen použitému procesoru.

ASUS se svými STRIX grafikami docela příjemně překvapil. Pokud jde o spotřebu, tak vzhledem k výkonu a nastaveným taktům je spotřeba velmi dobrá a jsou to všechno velmi efektivní grafické karty. Přesně podle papírových předpokladů žere celkovým výkonem výkonnější RX 480 s 8GB paměti o něco více než výpočetně i parametrově slabší GTX 1060 se 6GB paměti. Rozdíl je kolem 30W, což je v celkových číslech hodně málo, mnohem lepší než rozdíl mezi GTX 960 a R9 380 v minulé generaci. Spotřeba jde na vrub faktu, že RX 480 má o 1,3 miliardy tranzistorů více než GTX 1060, což je 29% rozdíl. Spotřeba se ale zase tak moc neliší. AMD navíc přiznává, že v RX 480 GPU nejsou aktivní všechny úsporné technologie. Efektivita grafik se samozřejmě liší případ od případu, čistě výpočetním výkonem, je RX 480 efektivnější než GTX 1060, protože za 1W nabízí více výkonu. Ve hrách, ale pokud je GTX 1060 výkonnější než RX 480, je efektivnější samozřejmě GTX 1060. Nicméně jsou hry, zejména pod novými API, které využívají výkonu grafik a tam je efektivita opět vyrovnaná. Nedá se tedy obecně říci, že nižší spotřeba znamená, že jedna karta je efektivnější než druhá. Liší se to výkon případ od případu. Každopádně v této generaci výrazně stáhlo AMD náskok NVIDIA pokud jde o rozdíl spotřeby v grafech a recenzích, což asi vidí každý.

  • Chlazení karty

Obě karty mají stejnou verzi ASUS DirectCU chladiče. Tedy největší verzí s masivní základnou se silnými heatpipe a trojicí ventilátorů. Nicméně musím říci, že ASUS poněkud hůře nastavil profily otáček u RX 480, jako by i RX 480 měla profily GTX 1060. Ale řeší to.

Vzhledem k mnohem vyššímu počtu tranzistorů na téměř stejné ploše, očekáváme samozřejmě i tomu úměrné o něco vyšší tepoty na RX 480. A to také v praxi platí. Obě karty mají možnost jet v klidových stavech do zhruba kolem 50-60°C zcela pasivně a můžete tuto funkci zapnout/vypnout.

Z hlediska hlučnosti se potvrdilo, že ASUS měl drobný potíž s nastavením profilů otáček u RX 480. Ladí se to, dá se to udělat i ručně, ve výsledku tak karty dokáží být velmi podobně hlučné, což v tomto případě znamená, že jsou velmi, velmi tiché i v zátěži a pod OC! V lepší skříni s odhlučněním o nich v podstatě nebudete ani vědět.

  • Taktování

Stále je trochu problém v podpoře taktování Radeon RX 400 grafik ze strany dostupných aplikací. Stále to není úplně dotaženo, takže se nám rozhodně nepovedlo nataktovat karty na nějaké maximum.

V případě RX 480 STRIX s nejmohutnějším chladičem se z továrních až 1330MHz na GPU a 8GHz na pamětech podařilo kartu stabilně provozovat na 1370MHz pro jádro a 8800MHz pro paměti. Nárůst výkonu proti tovární OC (1330MHz) verzi ASUS činil zhruba 5%. Proti referenční RX 480 je nárůst výkonu klidně kolem 15%. Bez pořádné podpory taktování ze strany dostupných aplikací ale nevíme, kolik RX 480 skutečně zvládne.

V případě GTX 1060 STRIX je podpora taktování lepší a tak celkem víme, čeho je GTX 1060 maximálně schopna. V tomto případě se nám podařilo kartu provozovat na 1938MHz pro Boost což je kolem 2,15GHz v maximech na GPU a 9GHz se nám podařilo vytáhnout z pamětí. Nárůst výkonu proti referenci je tak kolem 13% výkonu. Což je podobný nárůst jak u RX 480 OC proti referenci.

Dá se tedy říci, že taktováním lze z obou grafik dostat podobný % nárůst výkonu, což v praxi znamená, že i v případě nataktování obou grafik, zůstane výkon obou modelů vůči sobě podobný. Tady tedy moc vítěze nenajdeme.

 

 

  • Výkon, ceny a výhodnost – RX 480 vs GTX 1060

Dostáváme se tedy k závěrům. Pojďme si to tedy všechno sečíst. S výkonem je to jednoduché, změřeno máme vše, takže nastupuje matematika průměrů:

  • Výkon v DirectX11

Zde je situace poměrně vyrovnaná:

 NVIDIA je o něco napřed, ale ve vyšším rozlišení se začne projevovat méně paměti a obecně slabší paměťový výkon než má RX 480, takže se GTX 1060 propadá i za RX 480.

  • Výkon v DirectX12/VULKAN

Zde už je situace mnohem jednostrannější:

 Náskok RX 480 je jasně viditelný, nicméně celkem odpovídá tomu, že RX 480 je se svými 5,8TFLOPS výkonnější grafikou než GTX 1060 se 4,7TFLOPS a pod DX12/VULKAN by ten výkon měl být právě náležitě využíván.

  • Celkový výkon v současných hrách:

Celkový průměr se bude lišit recenze od recenze, což je dáno jednoduše tím, kdo jak staré hry používá. Obecně platí, a vidíte to i z testů, čím starší, tedy méně moderní a méně optimalizované hry použijete, tím je GTX 1060 lepší a naopak. Čím modernější a aktuálnější hry s lepšími optimalizacemi použijete, tím se RX 480 vzdaluje. Proto jsou mezi jednotlivými recenzemi tak velké rozdíly. V našem případě jsme se snažili otestovat opravdu moderní hry pro které si tyto nové grafiky kupujeme, protože pro ty staré hry máme výkonu dávno dost, nemluvě o tom, že staré hry nevyužívají nic z nových grafik a nejsou nijak dobře optimalizované, takže o výkonu současných grafik nám vlastně neřeknou vůbec nic.

 Z hlediska výkonu je to tedy myslím jasné. Maximální využitelný výkon má Radeon RX 480 mnohem lepší než GTX 1060 a s tím jak nové API nastupují, bude jeho využití častější. Ve starších hrách či hrách s horší optimalizací má GTX 1060 navrch, protože RX 480 je v mnoha ohledech brzděna. Dnes už alespoň víme, že to není výkon grafiky, ale výkonem aplikace, či právě výkonem API.

  • Provozní vlastnosti

Překvapivě vzhledem k obrovskému rozdílu počtu tranzistorů, není rozdíl reálné spotřeby nijak velký. Jednou z největších v současnosti šířených lží je tvrzení, že GTX 1060 je efektivnější než RX 480. Není to pravda. Pokud vezmeme v potaz ten výpočetní výkon grafik, je fakticky RX 480 efektivnější než GTX 1060. U her je to samozřejmě situace od situace, pokud jde GTX 1060 výkonnější a zároveň úspornější, je logicky efektivnější, jsou ale hry, kde je RX 480 o dost výkonnější a ve výsledku je tak provozní efektivita vlastně velmi podobná. Což je hodně zajímavé vezmeme-li v potaz velký rozdíl v architektuře, ve faktu že AMD má mnohem více tranzistorů v GPU než NVIDIA a navrch má ještě RX 480 8GB paměti a 256-bit sběrnici, zatímco GTX 1060 má jen 6GB a 192-bit, což se samo o sobě ve spotřebě také nutně projevuje. Z hlediska spotřeby bych tedy moc rozdíly nedělal, ano, GTX 1060 je o něco úspornější, ale také má horší výbavu a horší potenciální výkon.

Z hlediska srovnání ASUS STRIX verzí pokud jde o chlazení. To má samozřejmě co dělat právě se spotřebou i hustotou tranzistorů a jejich počtem. AMD RX 480 má v tomto poněkud nevýhodu a to je dáno ve výsledku při úplně stejném chladiči o malinko vyššími, teplotami i hlučností. V tomto případě se ovšem bavíme o rozdílu, kterého si v běžné praxi většina uživatelů nemá šanci všimnout. Zejména u té hlučnosti jsou obě karty velmi tiché i v zátěži, a pokud to nezměříte, rozdíl horko těžko zaznamenáte. Obě karty jsou velmi tiché. Škoda jen, že ASUS opravdu měl špatný profil otáček u RX 480, ale snad by to již mělo být napraveno. GTX 1060 dokáže tedy těžit ze své nižší spotřeby a méně tranzistorů nižšími teplotami a tedy nároky na chladič, což ale u tak výkonného řešení jaké ASUS používá u svých STRIX edic, moc neznamená a v praxi jsou tedy rozdíly velmi malé. Obě karty jsou skvěle chlazené a hlavně tiše.

Překvapivě rozdíl není ani v OC potenciálu. RX 480 i GTX 1060 jdou taktovat se zhruba stejným přínosem, možná RX 480 dokonce s o něco málo vyšším, ale % přínos je prostě podobný u obou modelů. Zda doporučit taktovat nebo ne … v současnosti bych to asi neřešil. Toho výkonu mnoho navíc není (1-2FPS klidně), což moc dnes neřeší a spotřeba přitom zbytečně roste, stejně jako zahřívání grafik. Takže to klidně nechte nastavené jen na těch OC profilech daných přímo výrobcem.

  • Cena a poměr cena-výkon

Přicházíme pomalu k tomu zajímavému. Tedy, co za to?! GTX 1060 i RX 480 mají být mainstreamové grafiky. AMD stanovilo cenu 8GB RX 480 verze na 239 dolarů (u nás oficiálně 7100 korun vč. DPH). NVIDIA pak stanovila cenu na 249 dolarů (u nás 7500 korun vč. DPH) a vlastní referenci, kterou jinak v obchodech nepotkáte, prodává za 299 dolarů (8900 korun vč. DPH). Za uvedené ceny se už opravdu dají koupit některé modely i u nás.

Bohužel námi testované ASUS STRIX OC edice jsou trochu z jiného soudku. Jsou to skoro ty nejdražší edice na trhu vůbec. ASUS má i levnější verze bez OC (o pár set korun) a ještě levnější modely s jinými DUAL chladiči. Nicméně testovaná STRIX OC verze RX 480 stojí oficiálně 299 dolarů, tedy kolem 8900 korun vč. DPH. Testovaná GTX 1060 STRIX OC je dokonce za 329 dolarů, tedy za 9800 korun vč. DPH. Je zajímavé, že v českých obchodech obě grafiky za uvedené ceny najdete, většina obchodů se však snaží ceny těchto grafik přiblížit, kdy RX 480 verze zdražují k cenám 9400 - 9500 korun, zatímco GTX 1060 prodávají i levněji než je doporučená cena a to za 9500 tisíce. Opravdu zvláštní. Každopádně oficiální ceny jsou platné a ty karty za ně jsou i v ČR sehnatelné, takže pozor na některé vykutálené obchodníky.  

Z hlediska cenové výhodnosti jednoho nebo druhého, záleží na tom výkonu. U DX11 her bude situace vyrovnanější, u DX12/VULKAN her bude mnohem RX 480 výhodnější.

To ostatně vidíte v grafech. Nicméně i dnes celkově RX 480 výhodností o něco vede. V průměru je levnější a při podobném výkonu …

 

 

  • Závěr a hodnocení

Srovnání GTX 1060 a RX 480 ve stejných verzích dnes tedy dopadá hodně vyrovnaně, byť některé věci jsou jasně zřetelné. V obou případech je nutné vyzdvihnout masivní přínos výkonu proti GTX 960 a R9 380X z předchozí generace, které obě karty nahrazují. Bohužel jsou minimálně v podání ASUS STRIX, také dražší. Přesto, příznivci dobrého poměru cena-výkon a dostupných výkonných grafik musí mít z GTX 1060 a RX 480 velkou radost, vždyť obě karty mají výkon zcela běžně na úrovni modelů GTX 980 až Radeon R9 390X, což vzhledem k mnohem nižší spotřebě a ceně je prostě paráda.

Která je ale lepší? Když necháme stranou subjektivní hodnocení a podíváme se na objektivní parametry a možnosti obou grafik, není pochyb o tom, že AMD Radeon RX 480 je lepší grafická karta a pokud někdo tvrdí něco jiného, tak vědomě lže. GPU je technologicky dál a architektura je univerzálnější, připravena lépe na DX12/VULKAN což NVIDIA dost dobře říci nemůže. Kromě toho má Radeon RX 480 lepší výbavu díky 256-bit sběrnici a 8GB paměti, zatímco za v průměru vyšší cenu vám GTX 1060 nabídne jen 192-bit a 6GB paměti a to už se dneska projevuje na výkonu a plánujete-li přestup z FullHD rozlišení na vyšší bude mít GTX 1060 problémy díky slabšímu výkonu pamětí.

Pak je tady výbava a podpora technologií. Radeon RX 480 můžete zapojit do CrossFire systému více grafik, NVIDIA GTX 1060 nikoliv, SLI není podporováno! U AMD také funguje a nabízí využití standardu AdaptiveSync (FreeSync), který je přítomen na řadě nových monitorů včetně těch levných. NVIDIA tento standard stále nepodporuje a její vlastní GSYNC přítomné jen na několika málo drahých modelech rozhodně není vyvážením situace.

Ano, z hlediska výkonu je ve starších, či současných stále většinově DX11 hrách GTX 1060 srovnatelná, či dokonce výkonnější. Ale asi nikdo dnes už nepochybuje, že RX 480 je jako grafika potenciálem (i parametry) výkonnější, jen ji pod DX11 plného různých omezení, nelze plně využít. Novější hry ale naznačují, jak se bude vyvíjet situace a dost to připomíná situaci GTX 960 vs R9 380. I při jejich vydání byla situace velmi podobná = výkonově srovnatelné karty, kde GTX 960 byla navíc úspornější. A dnes?  AMD Radeon R9 380 je i o desítky % výkonnější, vyšší spotřeba nic neznamená, protože efektivita je vlastně ve výsledku podobná. Vše nasvědčuje tomu, že zcela stejný scénář se bude opakovat i v případě GTX 1060 a RX 480 s tím rozdílem, že tentokrát NVIDIA už nemá zdaleka tak velký náskok v té nižší spotřebě. Ostatně parametrově i výbavou je GTX 1060 slabší karta už dnes a v současnosti u majority DX11 her těží z toho, že DX11 samo o sobě není optimalizované a nedokáže pořádně využít výkonu moderních grafik i procesorů, čím prokazatelně trpí více AMD než NVIDIA. Pod modernějšími DX12/VULKAN naroste i výkon GTX 1060, ale RX 480 na tom díky svému mnohem vyššímu výkonu, který nově nebude brzděn, z toho získá více. Osobně jsem si dost jistý, že za rok touhle dobou bude rozdíl v testech, při měření v nově vycházejících hrách mezi GTX 1060 a RX 480, klidně 15-20% výkonu v průměru pro RX 480. A na tom se jistě shodneme i s těmi, kteří by teď preferovali nákup GTX 1060. Tak nějak počítají s tím, že NVIDIA grafiky zastarávají prostě rychleji, (což minulé generace grafik jasně dokazují) a preferují o něco lepší výkon hned, než o něco lepší výkon za pár měsíců.

A tím se tedy dostáváme k finálnímu doporučení. Pokud jste někde slyšeli závěr, že GTX 1060 je lepší než RX 480, nemusí to být nutně lež. Ve starších a některých současných hrách zejména hůře optimalizovaném DX11, má GTX 1060 navrch ale není to tím, že by byla lepší kartou. Protože má navíc nižší spotřebu, je to rozhodně příjemná grafika. Určitě je ale lží tvrdit, že je efektivnější, protože to už pravda není, ne celkově a ne všude. GTX 1060 je příjemná karta zejména v provedení jakým je ASUS STRIX, kdy je naprosto tichá i v zátěži. Reálně však má několik problémů, osobně mě dost vadí fakt, že NVIDIA nepodporuje standard AdaptiveSync, přítomný na mnoha nových monitorech už v základu (a bez přípatku proti v podstatě mrtvému GSYNC), asi nejvíce ale vadí v podstatě jistota, že výkon se bude v následujících měsících a letech proti RX 480 propadat. Slabší využitelný výkon, slabší parametry, jen 192-bit sběrnice a 6GB paměti a horší podpora DX12/VULKAN, to všechno se projeví. 

Radši bych tedy obětoval nákupem Radeon RX 480 pár % výkonu proti GTX 1060 teď, ve starších či současných DX11 hrách, kdy to vlastně ničemu nevadí a výkonu je stejně dostatek, než bych obětoval i mnohem více % výkonu za 1-2 roky, kdy už tyhle karty budou na tom s výkonem v budoucích hrách hůře a tak tak budou stačit a každý FPS se bude počítat k hratelnosti. I proto si myslím, že AMD Radeon RX 480 8GB je lepší grafická karta už nyní, než GTX 1060. Má lepší výbavu (AdaptiveSync, 256-bit a 8GB paměti, CrossFireX, lepší podporu DX12/VULKAN atd.) a větší výkonový potenciál a předchozí generace grafik nám jasně říkají, jaký ten vývoj situace bude. AMD má navíc velkou výhodu, že její architektura je v nových konzolích (dokonce POLARIS 10 čip je v novém PS4 PRO) a hry a herní technologie jsou vyvíjeny AMD na míru, takže nástup DX12/API VULKAN bude stále zřetelnější. Ve stejném provedení jakým je ASUS STRIX, je navíc stejně příjemnou tichou grafikou.

Jak GTX 1060 v provedení ASUS STRIX, tak RX 480 v provedení ASUS STRIX mohu s klidem doporučit. Jejich hlavním velkým negativem je vysoký příplatek proti referenčním cenám, kdy v podstatě 10 tisíc korun za grafiky, které mají být mainstreamem, je prostě hodně. GTX 1060 je díky nižší spotřebě o něco chladnější a tišší, ale RX 480 na tom není o moc hůře a v kvalitní skříni v praxi bez měření mezi nimi rozdíl moc nezaznamenáte. RX 480 je navíc o malinko levnější a díky lepší výbavě a většímu výkonovému potenciálu je podle mě zajímavějším modelem než GTX 1060 verze, i když někteří to budou vidět jinak pro současnost a s tím bych i souhlasil. To jsem ale shrnul všechno výše a tímto tedy celé téma pro teď uzavřeme a určitě se ke srovnání GTX 1060 a RX 480 vrátíme (minimálně o testu 3GB vs 4GB verzí) ale hlavě si je přetestujeme příští rok, zda se situace vyvíjí směrem, který předpokládáme. Pro teď je ale výběr celkem jasný. 

Hodnocení ASUS STRIX GTX 1060 6GB OC: 89%

Hodnocení ASUS STRIX RX 480 8GB OC: 90%

Za zapůjčení děkujeme společnosti ASUS

Za výbavu pro testy děkujeme našim partnerům:

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 18:05:40

Takže ten test ukázal, co se výkonu týče, že si stačí vybrat mezi těmi nejlevnějšími verzemi karet od jakehokoliv výrobce a to jediné o co tak maximálně příjdete bude v pruměru 5fps.
Naopak ušetříte min. 1500,- jak v případě 1060tky tak 480tky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 18:06:39
avatar
rozdíl dělají použité chladiče ...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 18:54:18

DO istej miery mate pravdu, ale nemali by ste brat tie najlacnejsie verzie mimo referencie, napriklad taka nereferencna RX 480 od gigabyte ma v zaklade bez taktovania 80°C a po pretaktovani taha na 90°C. Osobne by som isiel po HIS iCeq x2 RX 480, ktora je podla mna najlepsou RX 480 na trhu a ma cenu tusim 280 eur, ale... u nas a ani v CR nie je k mani, co je skoda. MSI ma slusny chladic, sapphire pokazila pasiv, ktory je prilis maly, ale myslim si, ze ak by som kartu prepastoval s mojou thermal grizzly hydronaut, tak by som tu teplotu stlacil o cca 4-5°C.
mathem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 18:17:18

Ale tady nejde jen o cena/výkon. Výkon se prostě platí exponenciálně (což pro nikoho snad není novinka), tedy to vlastně neplatí, co píšeš. Človek si určí hranici výkonu, co potřebuje, pak se rozhoduje dle cena/výkon.

Ještě bych dodal, že nVidia 1060 je pro alespoň trochu znalého naprosto neprodejná v tomto výkonnostním segmentu, zvlášť, pokud člověk alespoň trochu uvažuje tak na 6 měsíců dopředu.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 19:00:31

DD, mam na Vas otazku, ktoru ste mi doposial nezodpovedali, o ake usporne funkcie sa jedna vo vete: "AMD navíc přiznává, že v RX 480 GPU nejsou aktivní všechny úsporné technologie" ??? Zero core karta ma a nic ine ma nenapada (az na fakt, ze maloktora polaris 10 karta drzi v zaklade plny takt, cim dochadza samozrejme k znizeniu spotreby).

Inac, nie je fakt, ze RX 480 ma o 29% viac tranzistorov ako gtx 1060, pricom vykon v dx11 je podobny, chybou AMD?

Osobne by som isiel bud do 4GB rx 470 (ak by ma velmi tlacila penazenka), ktora ponuka 90% vykonu tychto kariet a je vyrazne lacnejsia alebo uz rovno do RX 480 8GB, kedze 6GB uz vie byt malo v hrach ako doom 2016 a rise of the tombraider.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 20:01:02
avatar
Uvnitř čipu jsou další technologie, které prý AMD nezaktivovalo zatím .... tvrdí AMD.

Jak to může být chybou AMD, když AMD DX11 nevytvořilo ... naopak AMD s jeho MANTLE celému světu ukázalo, jak je DX11 neefektivní a zásluhou toho přicházejí DX12/VULKAN (což je fakticky MANTLE) ... AMD udělalo maximum, za to že jsou karty nevyužívány a AMD Radeon zejména mohou tvůrci DX11 a hlavně tvůrci her liní optimalizovat ...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 22:36:34

AMD vyvinulo Mantle, pretoze pod dx11 ma vdaka vysokemu stupni paralelizacie a vysokym latenciam pamatoveho subsystemu vysoky driver overhead a mantle mal tento fakt adresovat. Je chybou AMD, ze tieto veci stale nevyriesilo na HW urovni a najskor ich adresovat nebude, kedze GCN tu este dlho ostane a dx12 1 vulkan tento problem adresuju. Dalej je chybou AMD, ze pod dx11 su niektore CU vypnute a samotne jadro nefunguje naplno, pricom vykonnostny rozdiel zvykne byt cca 10-15% a tento problem sa musi riesit pomocou asynchronnych vypoctov, ktore maju komplikovane algoritmus a su narocne na implementaciu. Preco nedokaze AMD vo finalizacnej faze adekvatne vyladit cipy, ktore zvyknu pouzivat od 40-100mV vysie napatie, ake realne vyzaduju? Vedel by som pokracovat.

Nie, nehanim AMD, sam ich graficke karty preferujem, kedze disponuju vlastnostami, ktore sa skvele hodia do mojho workflow, ale niektore veci, ktore doslova ani nevyzaduju vyrazne zvysenie nakladov a proste mi to vadi.

P.S.: Rad by som videl vyhlasenie AMD, kde tak povedali.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 23:07:41
avatar
proč má AMD řešit problémy DX11, které se vyřešit ani nedají? MS sám přiznal, že se na DX vykašlali, takže začali znovu a DX12, které hodně věcí z MANTLE převzalo je řeší ...

AMD nemá co řešit problém DX11, není to jeho problém ani jeho chyba, je to problém SW vývojářů.

vyladění čipů je problém, i když u RX 480 bych to zase za takový problém nepovažoval, ale ano, nejsou tam všechny technologie aktivní ...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 23:21:45

Poznam ludi, ktorym sa podarilo spotrebu rx 480 znizit o dobrych 20W podvoltovanim, pricom karta drzala 1266MHz stabilne...Podobne na tom boli R9 fury (tomshardware ma k tomu clanok), samozrejme, Hawaii jadra isli aj o 100mV dole, etc. Z Mantle prevzal kopec veci Vulkan. DX12 sa zacalo vyvijat tusim este pred oznamenim mantle, viete "Low-level API" spolu s kniznicami je narocne na vyvoj. AMD doslova muselo a musi riesit dx11 a to hlavne svoje instrukcne sady pre dx11 a hlavne ovladace, ktore maju vysoky driver overhead. Ako je potom mozne, ze konkurencia tento konkretny problem nema? Je to dane architekturou, ktora v pripade AMD ma tento konkretny problem, ktory mal byt rieseny uz davno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 00:33:18
avatar
Řešení problémů DX11 má být na tvůrcích DX11 ne na AMD ... pokud má AMD grafika horší výkon a zjevně není využívána jak by být měla, není to vada ani ovladačů ani problém AMD, ale čistě problém aplikace a jejich tvůrců, měli lépe optimalizovat. AMD dodalo co mělo, dodalo HW a dodalo dokumentaci k němu a postup jak optimalizovat ... nemá vůbec řešit nic dalšího ...

některé DX12/MANTLE případy jasně ukazují, že problém je v těch optimalizacích a přístupu vývojářů nikoliv v AMD ... takže tvá kritika míří špatným směrem ...
Machine7170 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 00:56:31

Takže když AMD má problém se standartem DX11 tak je to problem Microsoftu a jeho neefektivní prace ale kdyz ma Nvidia problem s DX12 tak je to chyba Nvidia protoze neumí optimalizovat karty... chápu to správně. O vytvoření si Mantle/Vulkan na míru ani nemluvím... potom je logické, že to běhá na jejich kartách lépe ale nevidím důvod proč by to nvidie mělo řešit. Opět se v recenzi stokrát omýlá ta samá lež asi proto aby se stala pravdou....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 01:15:27
avatar
AMD nemá problém ... v mnoha hrách DX1 AMD nemá žádný problém, takže to zjevně není problém AMD, když to někde nefunguje pořádně ... natož problém v podpoře toho standardu ..

ne, zjevně to nechápeš, nevíš o čem mluvíš, AMD i NV to podporují, jen jeden lépe a proto z toho jeden těží více než druhý .... takže žádná 100x omýlaná lež, prostě realita ... takže si o tom něco zjistit než tu začneš šířit lži ...

NVIDIA ani AMD nemají co řešit chod her a optimalizace her samotných ... AMD a NV mají vyrábět čipy se stadardy které mají SW vývojáři používat tak, aby se nic ladit nemuselo ...
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 01:37:23

Podle tvé logiky JÁ sám navrhnu a vyrobím čip a budu říkat, že má 100x vyšší výkon než stávající čipy. Jenže to nikdo nezjistí, protože čip nefunguje a je čistě problém aplikací a jejich tvůrců, že pro něj neudělají funkční DX11.
Jeden dotaz. To že Nvidia hůře funguje pod DX12 je problém Nvidie nebo čistě problém aplikací a jejich tvůrců?
Machine7170 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 08:23:40

Takže mít papírově vyšší výkon a v reálu menší výkon není problém AMD pod DX11?? Prostě a jednoduše v generaci DX11, která ač se ti to nelíbí tak je stale majorita AMD nezvladlo drivery a proto beží jejich DX11 hůře než nvidia. V DX12 genereaci kde se tento problem odstranuje pouzitim low level API a veškera softwarova prace je na vyvojarich se AMD konecne dostava na srovnatelnou uroven s Nvidii. Nvidie nemá obrovský nárůsty výkone pod DX12 jen proto, protože nejela pri DX11 se zatazenou rucni brzdou v podobe spatnejch driveru.Tohle je pravdivá realita kterou chápe celý internet. Staci se podivat ve svete na jine stranky nez Computerbase.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 01:29:39

Nemate tak celkom pravdu, pretoze AMD podporuje vsetky funkcie dx11, problemom je len fakt, ako dx11 a GCN architektura spolupracuju, resp. GCN je zavisla na vysokej paralelizacii, ktora vyzaduje velke mnozstvo dat (potreba rychlej cache a rychlej VRAM) a vykonne CPU. Ale komunikacia CPU je GPU je pomalsia vdaka vcelku velkemu mnozstvu vypoctov, ktore prebiehaju vdaka ovladacu AMD, ktory musi spravne koordinovat paralelne procesy, cim vznika softwer overhead. Tento overhead pridava dalsiu latenciu ku grafickym vypoctom a spomaluje cely proces. V pripade nvidia a dx 12 je to tak, ze cuda jadra nvidie nepodporuju velke mnozstvo dx12 funkcii a mnoho z nich (aj AS) musia emulovat, cim dochadza k spomaleniu vypoctou a znizeniu fps. AMD ma robustnu architekturu a ak aj nieco nepodporuje tak si tuto podporu dokaze vynutit cirou silou shaderov (na GCN sa da rozbehat kadeco, dokonca sa nou da emulovat aj cuda nvidie). Vacsina narastu vykonu, ale v pripade AMD pochadza zo znizeneho overheadu.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Takže +- plichta 2016-09-23 19:33:31

kde ve výsledku nakonec rozhodujou sympatie toho či onoho soudruha Tak nějak jsem to čekal.
Docela by mě zajímalo to samý, ale drobet rozšířenější v podání karet MSI, které považuju za nejpovedenější..
Tedy RX 470 (4, 8 ) RX 480 (4, 8 ) GTX 1060 (3, 6 ). To v závorce je velikost paměti v GB
To proto, že mám RX 470 8 GB od MSI
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 20:14:25

Máte pravdu, MSI dokáže v zátěži uchladit jádro RX480 na nižší teplotu a je přitom méně hlučná. A jako bonus je i levnější
Také si myslím, že je to u nás nejlepší nereference.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 19:31:27

V tabulce teplot to vypadá že jsou přehozeny karty-mám za to že ty víc přetaktované budou mít větší teplotu,v tabulce je to naopak.
Jinak zajímavé porovnání,karty jsou celkem vyrovnané.Jen bych Asus strix nikdy nekoupil,jsou předražené.Nvidia stojí v Alfě 9 500 kč a AMD dokonce 10 000.To si je můžou nechat.Třeba taková MSI Gaming od Nvidie je za 9 200kč a od AMD za 8350Kč,a to mám za to že jejich chladič,přestože má jen 2 větráky je minimálně stejně dobrý,spíš lepší než ten v Asus strix.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 20:01:46
avatar
ne je to v pořádku, ty dvě teplejší karty mají totiž referenční chlazení ....
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 20:04:36

O.k,už tomu rozumím
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 21:33:39

Moc pěkný porovnání.
kkaktus_Baxton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Děkuji za test 2016-09-23 22:22:07

Teď ještě kterou z nereferenčních karet RX 480 vybrat. Asi počkám až bude dostupná od MSI s dvěma větráky, měla by být tišší než tenhle strix a za podobnou cenu
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mega test 2016-09-23 22:27:05
avatar
Tak tak, chtěl bych vidět nějaký mega test, kde by bylo vícero výrobců. Pokud možno i těch, které běžně v ČR / SR nejsou k mání. Osobně takové karty ze zahraničí neobjednávám, takže pro mě čistě jen ze zvědavosti.
Ale možná budou časem na YT.
A taktéž by mě zajímaly ty úsporné funkce. Neměl mít náhodou model RX 470 aktivován více těch úsporných fcí než 480? A nepůjdou alespoň softwarově aktivovat i pro RX 480? Docela bych si o tom chtěl někde přečíst. Takto je to příliš abstraktní a vůbec nevím, co si pod tím mám představit a co si o tom myslet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 23:08:13
avatar
v redakci už mám Gigabyte G1 a čekáme i MSI GAMING X takže už budeme mít všechny ...
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 09:40:30

Teď v týdnu byly v CZC... jen se po nich zaprášilo.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 10:15:56
avatar
MSI jsem koupil minulý týden, musel jsem cca 8 dní čekat, protože velkosklad co doveze, to okamžitě prodá již čekajícím objednatelům.

Je to jednak proto, že RX480 opět slouží jako *coinminer, jednak proto, že za tu cenu jde o super nákup, zvláště u neref. MSI Gaming X, která je jen o cca tisícovku dražší než reference, přitom je prakticky nehlučná (a osobně ji řadím na první místo v nereferencích), nahrazoval jsem MSI R9 280X Gaming.
GagosCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 22:24:17
avatar
Pěkné karty obě dvě, ale chtít za ně kolem 10 000 je drzost, v USA se dají sehnat GTX 1070 za 10500 a za 14 000 GTX 1080.
Tibor84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX480 gigastore 2016-09-23 22:47:42

Chcel som sa spytat, ci uz niekdo kupoval rx480 8gb nitro+ z obchodu gigastore a ci mu aj dosla. Lebo v popise maju ze "predpokladaný termín dodania 30.9.2016" ktory sa ale kazdy den posune o jeden den.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-23 23:50:37
avatar
Tyto testy se mi zdají divné. Stačí se podívat na Youtube a srovnání v reálných hrách. Výkon někdy kolísá o víc jak 10 FPS v neprospěch 480X. Myslím, že 1060 je v současné době lepší volbou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 00:45:04
avatar
testujeme ve stejných reálných hrách, jen většinou ve vyšších detailech a vychází to podobně, jen s tím rozdílem že testujeme všechny moderní hry a vynecháváme ty staré, které o výkonu nových grafik nic neřeknou ... takže ne naše, ale jiné testy jsou divné ... jinak už to, že výrobci a prodejci se snaží prodávat RX 480 za stejnou cenu co GTX 1060, tak vám musí napovědět, že to zjevně v reálnu není pravda, že by RX 480 zaostávala ;)

Jinak víte co znamená myslet ? ;)

Objektivní důvody (nikoliv subjektiní) proč je RX 480 lepší grafika, jsou tam uvedeny s tím že chápu, proč si někdo může myslet, že GTX 1060 může být dnes lepší volba ....
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-26 07:54:38
avatar
"stačí se podívat na youtube" ..to mě dycky pobaví
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 07:27:29
avatar
Len tak pre info sa tesim na test MSI Gaming X ktoru mam ja.
Potom sa opytam ktora je tichsia. :-)
Pretoze mi nedavno tvrdilo vela ludi vratane auora ze MSI tak uvidime co nato po otestovani ze ci som kupil dobre alebo nie.

P.S. Len ma stve ze nato aby sa vypla funkcia nespustania vrtule do urcitej teploty + vypnutie LED diod je potrebne mat stale spustenu aplikaciu (ktora zbytocne zatazuje PC a zerie RAM).
Co by som dal za niaky cudlik na grafike ako to ma napr. Sapphire aby to bolo stale vypnute aj bez niakej stale beziacej aplikacie. Aspon na LED ked uz nie na vrtule.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 08:39:30

Právě o téhle kartě MSI rx480 gaming) uvažuju,tak ten test by se hodil.Jenže stále se nemůžu rozhodnout mezi RX480 a GTX1060...kdybych tak věděl jestli se většina nových her bude dělat v dx12 nebo bude stále většina se starší architekturou...
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 23:03:09
avatar
11 765 bodov v Fire Strike 1.1 vo Full HD.
Vcelku velka spokojnost. Mam aj niake vyhrady ale karta je vykonna a ticha aj v zatazi.

Ja som v tom mal jasno. Nebudem podporovat klamarov.
Vid. napr. Odkaz
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-26 11:20:12
avatar
Šel jsem do GTX1060, protože nereference RX480 byly jaksi v nedohlednu a rozhodně nelituju. Jak je vidět, tak výkon v podstatě stejný (alespoň v DX11) a karta ja fakt parádně tichá a chladná.
Nicméně s tím jak se ceny obou MSI karet pohybují, je asi RX 480 jasná volba.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 09:29:34

Co máš prosímtě za procesor a kolik paměti, že tě to vzrušuje? Komplet balík utilit MSI zabírá rezidentně v paměti cca desetinu toho, co např. Malwarebytes Anti-Malware (a ten zabírá nějakých 250000kB)..... vytížení procesoru 0000000nic
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 22:48:25
avatar
Je pravda ze vytazenie nieje velke, ale RAM to papa trosku viac. Neviem co zerie Malwarebytes Anti-Malware pretoze nepouzivam mam iny adware program ktory tiez spustam iba ked idem skenovat PC a nebezi stale.

Proste to nemam rad.
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 05:56:37

Ja osobne vypinanie vetrakov neuznavam. Ono jadro sice uchladi, ale co ostatne suciastky na pcb? Podla mna to znizuje zivotnost karty. Oni ci tie vrtule pojdu na 500t/min. alebo 0ot/min. nepocut ani jedno. Ale je tam aspon ofuk ze ano.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 22:49:34
avatar
Plny suhlas. Problem je ked mas teplotu na hranici. Potom sa vrtula kazdych 10 sekund zapne a vypne. A strasne ju to musi nicit si myslim.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 09:03:38
avatar
Citace:
Pak je tady výbava a podpora technologií. Radeon RX 480 můžete zapojit do CrossFire systému více grafik, NVIDIA GTX 1060 nikoliv, SLI není podporováno!

načo by aj nvidii bolo nejake SLi ??? na rozdiel od AMD ponuka aj single-chip karty s vykonom 2xgtx1060. AMD nema na vyber, kedze nema konkurenciu pre nvidiu.

cize tato veta je absolutny nezmysel

CF si kupi len blazon, alebo fanusik AMD, ktory zial nema dnes na vyber(pokial chce vykon)
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 11:18:10
avatar
Za mna jednoznacne RX480. Cena, parametre a technologicka vybava, su jasne v prospech RX480. Vykon podobny, do buducna s prevahou proti GTX1060. Spotreba na ten vykon a technologiu je v pomere ku GTX1060 vyrovnana. A prevedenie kariet takmer identicke a kvalitne u oboch.
Martas 01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 11:18:54
avatar
Nema byt v te prvni tabulce u toho TDP spis +20% nez -20%?
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 12:12:07

Nerad to říkám, ale ty ceny uvedené v článku neodpovídají skutečnosti
Článek:
ASUS STRIX RX 480 - 8900Kč
ASUS STRIX GTX 1060 - 9500Kč
----------
Dívám se na přehled Heureka a vidím nejlevnější ceny skladem:
ASUS STRIX RX 480 - 9200Kč (8750Kč firma Digisklad - za 2 týdny a ne OC varianta)
ASUS STRIX GTX 1060 - 9200Kč
Takže nejlevnější ceny na Heurece jsou stejné pro oba modely
----------
Dívám se na CZC, Alza, Mironet a vidím, že rozdíl ceny je max. 100Kč.
Tolik asi k rozdílům cen mezi těmito dvěmi kartmi. Ono přepočet z dolaru je jedna věc, ale reálná cena v obchodech druhá
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 12:24:08
avatar
dobrý postreh
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 12:33:04
avatar
nijak zvlášť, když si někdo nepřečte zbytek článku, kde je vše podobně vysvětleno ... vycházím z cen jak mě byli řečeny výrobcem.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 15:11:34

Jenže správné je vycházet z reálných cen a nejlépe u nás. To že výrobce určil nějaké teoretické ceny, za které se karty neprodávají je sice pěkné, ale pro zákazníky k ničemu.

Jako se uvádí reálný výkon ve hrách, je třeba uvádět reálné ceny, za které si ten výkon koupím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 15:37:43
avatar
ceny jsou reálné, proč to nereálně obchodníci předražují v případě RX 480 se neptejte mě ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 21:45:06

Takže kupujícího zajímá "reálná cena karet" a ne cena, co je opravdu v obchodech? To je přeci nesmysl :-) Vždyť to doporučujete nám, zákazníkům, tak musíte brát reálnou cenu na trhu. Teoretické ceny na papíře, za ty přeci nikdo nenakoupí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 22:54:48
avatar
To nejsou teoretické ceny, to jsou skutečné ceny, že to někdo prodává za jiné ceny, za to já nemohu, výrobce toho produktu mě řekl jasnou správnou a skutečnou cenu a ty uvádím .... dokonce jsou i v zahraničních obchodech dodržovány ... proč u nás je AMD předražována a NVIDIA naopak prodávána pod cenou, na to ti upřímně odpovědět neumím ... oficiální praktické ceny jsou jasně dané, pokud to někdo prodává za jiné, musíš se zeptat jeho .... mě byli řečeny tyhle ceny, ověřil jsem si je a napsal jsem k tomu komentář k situace v obchodech v ČR nad čímž nemám žádnou kontrolu ... zbytek je na vás ...
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-05 22:29:17
avatar
Mozte prosim zverejnit link, kde ste nasli to vyhlasenie ASUSu, ze bude predavat STRIX RX 480 8GB OC za cenu 299$ a STRIX GTX 1060 OC za cenu 329$ ?
Vopred dakujem.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 10:25:16
avatar
řeknu ti to takto (a v tomto ohledu se musím DD zastat): Já koupil MSI RX480 Gaming X 8GB za necelých 8 tisíc s DPH ve velkoobchodě. Ale Alza dnes tutéž kartu nabízí za 8819 Kč: https://www.alza.cz/msi-rx-480-gaming-x-8g-d4399553.htm?o=2

To je marže MINIMÁLNĚ 10%, pokud vezmu v potaz, že ani velkoobchod neprodává bez marže a Alza se svou velikostí má jistě své nákupní ceny daleko níže než já, malý "garážník."

Typická marže v IT se dnes pohybuje do 5%, takže asi tak!
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 19:30:11

To mi vysvětlovat nemusíš, jsem přes 10 let ve velkoobchodě. Ono jde o to, že tak jako my nemůže nakoupit každý, takže ostatní kupují za end user ceny. Tedy ty co vidí u nás na shopech.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 19:33:16

Alza je v poslední době nesmyslně nenažraná... na začátku roku to bylo ve srovnání např. s CZC +- stejně, teď je výrazně dražší. Za RX 480 Gamming X si v předobjednávce nestyděla říct přes 10000, zatímco jinde již byla skladem nebo na cesta za ca 8300.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-26 07:56:48
avatar
nechápu co řešíte, stejně se ty ceny u obchodníků měnily a mění... a měnit budou
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-05 22:24:47
avatar
od zaciatku predaja su vsade na svete ceny MSI aj ASUS top modelov ( s rovnakym chladicom ) lacnejsie 1060 ako 480.
Staci pouzit cenove vyhladavace (heureka, froogle, ebay, amazon, ...).
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 00:05:11

Tak tohle je na DDword perla roku. DDw to si z nás děláš srandu? Ty opravdu nevíš, co je a není realita? Prosím o redakci DDw, aby ti význam těchto slov vysvětlila.

Viděl jsi někdy jakýkoli katalog výrobce s cenami pro maloobchodní prodej? Skoro vždycky jsou to doporučené ceny od výrobce, ale v reálu se ty ceny pohybují úplně jinde. A dokonce dle zákonů by ty ceny měly být jiné, protože výrobce NESMÍ NAŘIZOVAT obchodům, za kolik mají jeho výrobky prodávat.
Z toho vyplývá, že věty "výrobce toho produktu mě řekl jasnou správnou a skutečnou cenu+oficiální praktické ceny jsou jasně dané" je sice pravda, ale pořád jde o doporučené ceny výrobce. Tzn., že jsou to nereálné ceny. Reálná cena, to je ta cena za kterou si ji koupí spotřebitel v obchodech, je vždy jiná.

Píšeš: "v konečném výsledku to ale na článku nic nemění". Ale mění třeba tabulku poměr cena-výkon.

Takže AMD všichni obchodníci v ČR předražují a GTX všichni obchodníci v ČR prodávají dokonce pod cenou. Tak tohle je typický příklad paranoie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 01:06:36
avatar
Uvedené ceny jsou zcela reálné, přímo od výrobce a ten jistě ví nejlépe kolik by to mělo stát.

nezmění to vůbec nic ... výsledek bude pořád stejný, RX 480 o něco výhodnější ...

Uvedené ceny jsou zcela reálné, přímo od výrobce. Objektivně jsem je uvedl s tím že jsem uvedl i současnou situaci v českých obchodech, které dost dobře nerozumím ... Paranoia? Já říkám, že to neumím vysvětlit ... takže jaká paranoia? Jen vám říkám, jaké ty ceny jsou skutečné a že nechápu proč se to u nás prodává za jiné zejména proč Radeon je v ČR předražovaný a GTX je prodávána pod oficiální cenou ... jestli znáš vysvětlení, sem s ním ...


perla roku? No vám stačí málo ... pár set korun, které na situaci nic nemění ani na výsledku testu ani na ničem .... jen zůstává otázkou proč se oficiální ceny od těch v některých obchodech liší a proč tak zvláštně ...
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 05:47:12

Takže ještě jednou.
1. AMD jako výrobce nemůže podle platných zákonů určovat za kolik budou obchodníci výrobek prodávat, proto jsou ty ceny jiné. Tzn. že ceny od výrobce jsou jen doporučené(ne reálné), reálné ceny utvoří až trh. To je prostě trh - kapitalismus a ne socialismus, kde bylo vše dané předem. Trh utváří ceny, pochopit přesně jak a proč, tak jsi multimilionář. Ale co třeba nejjednodušší vysvětlení - Nvidia dává pro prodejce větší marži než AMD, případně ASUS dává větší marži na GTX(z důvodu většího objemu prodeje), bylo by to vysvětlení? Takže ty, když něčemu nerozumíš, tak to podle tebe prostě neexistuje(reálná cena karty AMD)?

2. Takže jen příklad: Nvidia vydá doporučenou cenu GTX 1060 třeba nereálných 50 dolarů, ale výrobcům ji bude prodávat za 100 dolarů-obchod 150. Ty přesto budeš pořád uvádět do testů doporučenou cenu Nvidie? Nebo budeš psát o podvodech u Nvidie? Není to blbost uvádět doporučenou cenu výrobce, když už jsou známé ceny prodejců?

3. Píšeš: "nezmění to vůbec nic ... výsledek bude pořád stejný, RX 480 o něco výhodnější"
- i kdyby byla RX480 pořád výhodnější, tak se prostě něco změní - RX 480 nebude výhodnější o tolik a hlavně GTX 1060 bude dokonce výhodnější v DX11 a to je velká a jasná změna. Takže se změní poměr cenové výhodnosti a dokonce bude v DX11 GTX výhodnější(jedna lež a jedna polopravda v jedné větě). - z tohoto důvodu si dovolím poprvé napsat, přestože nechci dostat ban - ale už musím - že v tomto přímo LŽEŠ.

4. Perla roku je za Vaši definici reality "cena v obchodech dle Vás není cena reálná". To je prostě bomba. Jedině že by Matrix, pak se za perlu roku omlouvám.

5. Píšete: "Já říkám, že to neumím vysvětlit ... takže jaká paranoia?" - Paranoia je stav, kdy si utváříte svoje pravidla a nereálně obviňujete všechny kolem sebe z útoku na Vás nebo na Vámi milovanou věc. V tomto případě kapitalismus-trh útočí na Vaše AMD a to nemůžete dopustit. Když něco neumíte vysvětlit, tak to ještě neznamená, že je to nereálné. Přece nechcete tvrdit, že se proti AMD spikli všichni prodejci v ČR a zároveň naopak všichni prodejci v ČR dotují GTX 1060? Nebo ano?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 10:21:10
avatar
1, výrobcem je ASUS ne AMD

3, lžete, nezmění se nic celkově to zůstane v pořad jakém to je ...

4, to jste řekl vy ne já

5, to jste řekl vy ne já, to je vaše vysvětlení ne mé, já jsem napsal, že je to divné a neumím to vysvětlit .... neřekl jsem co tvrdíte vy že se proti AMD někdo spikl atd.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 17:45:44

1. To je napsáno obecně proto, abych vysvětlil, že jakýkoli výrobce nemůže podle platných zákonů určovat za kolik budou prodejci jejich výrobky prodávat.
Ale i tak píšu "případně ASUS dává větší marži na GTX(z důvodu většího objemu prodeje)".

3. Takže při případné stejné ceně karet nebude GTX 1060 v DX11 rychlejší než AMD480?

4. Vy jste neřekl, že cena v obchodech není cena reálná?
Prosím o vysvětlení této vaší věty: cituji Vás, "ceny jsou reálné, proč to NEREÁLNĚ obchodníci předražují v případě RX 480 se neptejte mě".

5. Paranoi nejde člověku vysvětlit.

Moc děkuji za odpovědi hlavně na body 3 a 4.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 15:38:18
avatar
Kdybyste si přečetl celý článek, tak je to tam napsané a poctivě rozepsané jak se věci mají ....

já uvádím správné ceny, odpovídající realitě. Proč obchody předražují RX 480 verzi, zatímco u GTX 1060 jdou dokonce v přepočtu pod oficiální cenu, upřímně nevím ... je to zvláštní

v konečném výsledku to ale na článku nic nemění ...
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 00:08:47

Správné ceny,odpovídající realitě jsou ty za které si tu kartu koupím v obchodě,ne ty které si přeješ.a to je ve 3 nejoblíbenějších obchodech u nás u obou karet cca 9500kč...tedy ne AMD 8900 a nvidia 9500.Obě 9500.Poměr výkon/cena je u nás velice důležitý,bylo by proto super kdyby byl taky objektivní.
Zákazníky nezajímá za kolik by se ty gk měli prodávat,ale za kolik se objektivně prodávají.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 00:58:31
avatar
na poměru cena-výkon a vyznění testu i tabulek to nic nezmění ....

objektivně jsem uvedl jak ceny oficiální reálné, tak cenovo situaci v obchodech .... nemohu za ceny v obchodem, v ruce mám ceny reálné za které by se to prodávat mělo přímo od výrobce a výrobce je více než prodejce ...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-26 09:43:29

Jen malou poznámku ;)
Reálná cena je už z definice tohoto slova to, za co jsou karty nabízeny reálně v obchodech. Prodejce zveřejňuje tzv. doporučené ceny, které mohou, ale nemusí být dodržovány.
Potom jsou tedy dva pohledy, buď v grafech uvádět výrobcem doporučené ceny (byť realita může být o dost jiná) nebo reálnou cenu zprůměrovanou z několika prověřených obchodů.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 19:52:26

Ja som dlho vahal co si zobrat RX 480 8g alebo GTX 1060 6g no kedze neschopnost AMD dodat ine varianty ako som chcel ja tak som presiel k nVidii, kde tento model na sklade bol GIGABYTE GTX 1060 Xtreme Gaming. Moje rozhodnutie nelutujem vyberal som hlavne tak co planujem hrat Mafia 3, Battlefield 1, Sniper elite 3 mozno este aj nieco ine ale hlavne tieto hry a to vo full HD. Ale to je jedno ci si vyberiete RX alebo GTX tieto karty budu ajtak odpadom o 2 roky a kupim si novu generaciu GTX 1160 ci RX 580
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 21:13:52

Ahoj, bod ode mně, přesně můj názor, aktuálně je DX12 nesmyslně přehypovaná věc, momentálně nepoužitelná. Rozjetá bude tak za 2 roky a to si tu budeme psát o nákupu karet další generace. Užívej GTX 1060, není nic co by nedala na full v 1920x1080.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 02:03:37

Ako da na full, ale napr. vo WoW mam uplne full a niekedy to ide na cca 35 fps (Dalaran)...cca 40 fps v M&M: Heroes VI...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 19:34:14

Tak zrovna u WoW to asi nebude grafikou. Ta je stará sto let. Tipoval bych to spíš na RAM nebo CPU.
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 20:22:38
avatar
U mňa jednoznačný výsledok :
...
NVIDIA je lepšia GTX 1060
...
AMD je lepšia RX 480
...
Vyberte si
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 22:50:38
avatar
AMD Radeon RX 480 má voči NVIDIA GeForce GTX 1060 význam iba pre priaznivcov minimálneho počtu herných titulov, v ktorých má navrch ako napr. Hitman, Doom (Vulkan)...
Naproti tomu RX 480 voči komplexne výkonnejšej a vyspelejšej, úspornejšej a tichšej GTX 1060 nemá vôbec čo ponúknuť a neoplatí sa.

Absolútne zavádzajúca môže byť a to nielen v súčanosti (zažili sme to už v minulosti pri iných dvojičkách AMD/NVIDIA) predstava, že RX 480 pod DirectX 12 v priemere o niečo výkonnejšia čo ju bude prípadne v budúcnosti zvýhodňovať voči GTX 1060. Ak si vezmete onehdy dvorný titul AMD v podobe Asches of the Singularity tak tam NVIDIA s Pascalom v podobe GTX 1060 dohnala AMD Radeon RX 480. Výraznejšie odstupy majú len súčasné dvorné tituly oboch táborov ako napr. Rise of the Tomb Rider od NVIDIA a výraznejšie presne naopak ako v Hitmanovi čo ide opäť o AMD blízky titul. Preto je vždy namieste sledovať dôsledne vybraté testovacie hry a metodiku jednotlivých redakcií v recenziách.

Zároveň si je treba uvedomiť, že ešte stále v súčasnosti byť sa nám to páči alebo nie vzniká diametrálne viac hier pod DirectX 11 ako nových API DirectX 12. Vulkan zámerne nespomínam pretože aj to obstarožné API OpenGL v hre Dooma čo je titul roka 2016 i keď to je staršie API avšak netreba zabúdať, že v oboch prípadoch Dooma OGL/Vulkan je framerate (100+FPS) ďaleko za hranicou bezproblémovej hrateľnosti!

8GB VRAM RX 480 (nehovoriac pri RX 470) teda o 2GB VRAM viac ako má GTX 1060 je pri týchto GPU-čkách sa v praxi pri zmienených rozlíšeniach neprejavia a ako som uviedol na 4K tie karty nemajú ostatne 8GB už pri R9 390/390X za ich životný cyklus ledacos napovedalo...

Na žiadne prísľuby v podobe svetlých zajtrajškov v prípade týchto životných cyklov grafických kariet neverím. Netvrdím, že nemôžu nastať, ale tak isto nemusia pretože obe spoločnosti primárne chcú produkovať zisk pri nových GPU architektúrach v ich životných cykloch.

Ak si uvedomím, že ani jedna z týchto kariet nieje výkonom určená na 4K nakoľko nato nemá a strop je 1440p a gro 1080p sa pri rozdelení trhového podielu rozlíšení (1080p vs 1440p) dá až povedať, že takto dobrý výkon oboch kariet je na 1080p až škoda (toto je v súčasnosti rybník 4GB RX 470 a 3GB GTX 1060)

Čo sa týka týchto drahých pre niekoho "luxusných" modelov STRIX, GAMING X a pod tak testy naprieč redakcia jasne preukázali, že výkonnostný rozdiel oproti ich lacnejším kolegom a proste nevyplatí a o niečo viac to platí pri tichšej, úspornejšej a menej zahrievajúcej sa GTX 1060, ktoré bezproblémovo uchladia aj Mini-ITX OC verzie týchto kariet. Inak všimli ste si ako keby RX 480 dokonca aj RX 470 pre mňa nepochopiteľne nateraz rezignovalo na Mini-ITX edície resp. karty blízko tohto Mini-ITX form factoru?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 22:53:43
avatar
to samé si mnozí říkali kdysi u GTX 960 vs R9 380 a znám mnohé majitele kteří nákupu GTX 960 teď litují protože R9 380 je mnohem lepší .... stejně takje to s GTX 1060 vs RX 480 ...

RX 480 je lepší karta než GTX 1060 a kromě starých her špatně optimalizovaných DX11 kde je celkem jedno jestli GTX 1060 nebo RX 480 protože obě mají výkonu na stejnou hratelnost, má smysl samozřejmě řešit výhled na další hry, které přijdou protože tam se bude lámat chleba, tam to bude výkonem na hraně hratelnosti atd.

Vtipné je, že nemá vlastně vůbec význam za současné situace řešit RX 480 vs GTX 1060 z hlediska výkonu v současných hrách ve FullHD ... jednoduše obě grafiky jsou stejně použitelné a výkonově. Má ale smysl řešit jejich potenciál a výkon do dalších let náročnějších her DX12 a vyšších rozlišeních, tam se bude lámat chleba a tam už bude záležet na každém % protože teď je dost výkonu ale za rok dva už ho bude podstatně méně ...
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 23:10:53

Ani jedna karta zadny potencial ve vyssim rozliseni jak full hd nema, mozna tak pod vulkanem jako low level api.
Mozna se jejich "vykon" navysi o par procent ale to proste stacit nebude a mam na mysli hrani na full detaily.Na low/medium hrani pod 2k rozlisenim neni moc cool.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-24 23:21:21
avatar
ale má ... a právě protože mají ten výkon přeci jen omezený, bude mnohem více záležet na tom výkon pod DX12/VULKAN v dalších 1-2 letech než teď pod DX11 kde je ho dostatek ...

Jinak věř mi, že RX 480 je použitelná i ve 4K teď ... bez potíží .... používám ji místo R9 290X a šlape všechno
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 11:35:21

Pokud si myslis ze max. prumernych 30fps na pc ve 4k je pouzitelne tak ok.
A co se tyce porad dokola vyzdvihovaneho vulkanu.je to low level api.Grafiku to nikam neposouva a ani se nijak od opengl nelisi.vyssi fps z toho tu hru hezci proste neudela.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 15:17:58

No, ve 4K jsem viděl několik testů a do použitelného herního zážitku to mělo daleko (31 a 23 FPS nepovažuji za plynulé). A to nemluvím o pozdějších hrách, které budou jistě náročnější:

Hitman (2016) (2160p - 4096 × 2160 pixels)
AMD RX 480: 31 fps
GTX 1070: 38fps
GTX 1080: 47 fps
GTX Titan X: 36 fps
GTX 980 Ti: 36 fps
AMD Radeon R9 Fury X: 35 fps

Rise of the Tomb Raider (2160p - 4096 × 2160 pixels)
AMD RX 480: 23fps
GTX 1070: 37fps
GTX 1080: 46 fps
GTX Titan X: 38 fps
GTX 980 Ti: 37 fps
AMD Radeon R9 Fury X: 28 fps
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 15:33:04
avatar
v takovém případě ale nemá na 4K podle těchto testů žádná současná karta. :-)
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 16:08:37

Prakticky ne, snad jen GTX 1080 a jeho budoucí ekvivalent u AMD jsou/budou dostačující.
U karet jako je RX480 a GTX1060 je zbytečné kromě FullHD a 2K (1440) pomýšlet na vyšší rozlišení. Potom je třeba omezovat detaily nebo překousnout málo FPS.
U AMD bych dnes pro nejrozšířenější FullHD a s výhradou pro 2K kupoval kvalitnější RX470 8GB a u nVidia GTX1060 6GB.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 19:46:01
avatar
já osobně nevidím rozdíl mezi 23 a 47 FPS, protože to je průměr a nic to nevypovídá o propadech, které dokáží hru totálně znepříjemnit a znemožnit. Navíc ony testy se běžně dělají v "plné palbě", včetně vyhlazování, což u 4K rozlišení je zhola zbytečné, takže při pozorném nastavení grafiky věřím, že se hry podaří zprovoznit v smysluplném framerate už od dnešní střední třídy - tj. RX480 a GTX1060.

Vezmi si různé ty surround režimy typu Eyefinity - ty jsou úhrnným počtem pixelů docela blízko (3xFHD, přitom 4K je "jen" 4xFHD) a spousta lidí hrávalo na kartách jako R9 290X (což je víceméně ekvivalent RX480).
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 08:56:36

No asi takhle - na přepravu z místa na místo klidně stačí Trabant nebo hadraplán...přesto si lidi, co na to maj kupujou Rollsku.
Po svezení jak v Trabantu, tak v Rollsce vím i proč
fanda433 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX12 2016-09-24 23:38:44

Děkuji za test, který mě jen usvědčil v tom, že člověk může po xx.letech přejít s tábora AMD k Nvidii.
Přechod na Win 10 neshledávám přínosným, takže DX12 odpadá.
Vyhrála to MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1, cena 7300kč.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 07:20:31
avatar
:-D ... přechod na win 10 mi trval asi půl hodiny a rozhodně přínosný je ... mám win 10 už rok a neměl jsem s nimi teda žádný problém a zkoušel jsem opravdu například mnoho her a prostě vše funguje tak jak má i lépe než dřív ... navíc jsou rychlejší, a přechod na ně je v roce 2016 docela nutnost ... a kolik let ještě budete počítám na win7 ? Kupovat si kartu s takovouto úvahou je pro mě nepochopitelný
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 19:42:53

Podpora (aktualizace OS) Win7 končí v r. 2020.
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 11:18:07

Kdyz to pise ferrari tak to je pravda.On to citil v kostech jak to vsechno jede lepe ;)
No kazdopadne jeste par nam tu nejaky ten rok Win7 vydrzi, o win 8/8.1 nemluve.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-25 11:39:00

Podle recenzí na různých serverech bych řekl, že tyto karty jsou si rovnocennými soupeři. Někde vyhrává jedna a někde druhá. Nicméně je pravda, že Nvidia karty v posledních generacích zastarávaly o dost rychleji. Nvidia raději vyrábí na aktuální DirectX hry a podle toho tvoří i architekturu a má tak lepší výkon v současných hrách. Nicméně si nemyslím, že je architektura Nvidie nějak vepředu. Když bude stejnou práci dělat specializovaný HW a univerzální HW, tak to vyhraje specializovaný HW. Když bude krok s velmi malým odstupem držet univerzální HW, tak to beru za úspěch pro toho univerzála. A co se týče implementace některých technologií, které tu někteří napadali u AMD. Podívejte se kolik času trvalo, než zvládli vývojáři SW 64-bitové aplikace. A některé technologie se určitě dodnes pořádně nenaučili a raději je nahradili jinými. Windows 10 je tu taky už chvíli a najdu Vám několik antivirových firem, které byť mají napsáno Windows 10 compatible, tak mají k tomu hvězdičku, že některé komponenty zabezpečení prostě nejedou. Kdo je pak na vině? Těžko říct a nejsou to žádné neznámé firmy se špatnou pověstí.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-26 02:08:14
avatar
A čo RX480 v CF? Bude niekedy test?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-26 10:22:25
avatar
možná .... karty mám ... ale mám tu řadu věcí co musí vyjít dříve takže to není priorita
bircky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Příliš pozdě 2016-09-26 13:39:57

Jakkoliv jsem byl po dlouhé nakloněn pořízení AMD a jejich RX480, koupil jsem GTX1060. Proč? Jednoduchá odpověď: Protože RX480 ve Strixu prostě nebyla ani měsíc a půl po uvedení RX480. A déle jsem již čekat nemohl, protože jsem postavil komp, ve kterém nebyla grafika a laptop jsem musel poslat dál. Díky tomu, že kartu budu mít max do jara, mě to výkonnově až tak netrápí (v 1080p jsou výkony dostatečné u obou). Chtěl jsem původně podpořit AMD, ale vše má své meze - a pokud nejsou schopni vypustit nereferenční karty v rozumném čase, pak se nesmí divit, že spousta lidí prostě sáhne po nV, která má pro ně řešení včas. Teď čekám co bude mít k nabídnutí Vega a pak se uvidí, jestli koupím 1080 a nebo přejdu k rudým. Alespoň ženě jsem na její WoWení koupil RX 460.
P.S. to, že nemá GTX 1060 svítící backplate logo a RX 480 má, beru jako podvod!
frantacv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 13:27:03

Všechno je o tom, jak DLOUHO chci, aby mi grafika vydržela.
V tvém případě je to jedno, protože budeš mít grafiku max. rok a v tom případě je jedno co si koupíš, protože tě daleká budoucnost netrápí. ALE třeba já, já chci aby mi grafika vydržela alespoň 3+ roky, takže jsem si loni koupil R9 390ku po 2,5 letech čekání s GTX 460. A dnes bývalý rival GTX 970 v nových hrách s DX12/Vulkanem je, kde je ... v pr..li
frantacv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8GB vs. 6GB 2016-09-27 13:36:24

V různých příspěvcích čtu, jak 8GB paměti u RX 480 je k ničemu. Že pak GTX 1060 6GB je lepší volba. Že na 4k jsou obě karty k ničemu. .... Ale spousta her si už dnes na FHD při full detailech bere 4-6GB, běžně. Bohužel spouta vývojářů v dnešní době moc hry neoptimalizuje a sází na to, že jsou na trhu grafiky se spoustou paměti. Takže dnes jako minimum vidím 4GB, optimálně 8GB. Z cohož vyplývá, že GTX 1060 se 3GB i 6GB jsou mimo hru. Jo a mám R9 390ku.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-27 22:36:20

Kdybys četl testy ohledně využití paměti, tak bys zjistil, že nové hry nejčastěji využijí při plných detailech mezi 4-6GB. Takže pro nové hry s nejlepším nastavením nejsou doporučovány karty s 2, 3 a 4 GB paměti. U slabších karet jako RX460 (a pravděpodobně budoucích GTX1050 a GTX1050Ti) to tolik nevadí, ta karta zas tak silná není, aby utáhla nové hry ve FullHD a výš v plném rozlišení. Ale u karet GTX1060. RX470 a RX480 to problém je.
Takže pokud člověk plánuje nové a náročnější hry s nejvyšším nastavením textur, tak v úvahu připadá GTX1060 6GB a dvojice RX470/480 8GB. Tyto karty zvládnou hru ve FullHD s vysokými FPS a zároveň bez výrazných propadů kvůli nedostatku paměti.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-08 00:33:24

Tak jsem šťastný majitel nové GK,Asus gtx 1060 dual,za 8400kč.
Je výborná,tichá i v zátěži.Co je zvláštní jede běžně na vysoké frekvenci,kolem 1936MHz.Přitom ji provozuju na nastavení "gaming",a tam má mít frekvenci 1569-1785 MHz.Přetaktovanou ji nemám.Napadlo mě jestli program MSI afterburner udává frekvenci přesně,když se jedná o kartu jiného výrobce,ale to myslím by nemělo mít vliv.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-08 10:55:50

Neboj se, vše je v pořádku. Tak funguje GPU Boost 3.0 u všech Pascal grafik. V závislosti na aktuálním TDP a teplot čipu se frekvence může vyšplhat i mnohem výš, než uvádí výrobci. Hodnoty udávané přímo od nich jsou takové, které by karta měla držet i při tom nejhorším throttlingu, jaký by za NORMALNICH okolností mohl nastat.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-08 13:22:21

Aha,tak to jo.Díky za vysvětlení
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-08 13:46:43
avatar
hej, treba veriť monitoringu nejakej utility napr afterburneru, tam je reálna frekvencia, na akej GPU core, Ram a pod, skutočne behá...

zvlášť pri NV modeloch kariet (jedno aký výrobca), tak tie udávané frekvencie jadra a udávaný boost clock prakticky nikdy neplatia...karta zvyčajne behá 100% času aj o niečo vyššie ako udávaný boost clock danej karty, mám to sám odpozorované...(samozrejme mám na mysli pod záťažou)
durikem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CUDA vs OPENCL 2016-10-12 11:01:18

Zdravim,

Pre mna osobne je pri rozhodovani dolezity aj parameter porovnania kariet v ramci vykonu v gpu axcelerovanych aplikaciach. Teda vlastne CUDA a OpenCL technologia pricom samozrejme AMD tu CUDA technologiu nepodporuje pricom NVIDIA OPENCL ano.
Neuvazujete do buducna zaradit aj par takychto testov (napriek tomu, ze sme na hracskom servri a ma to byt domena Workstation kariet), nakolko podobnych zrovnani je na svetovom webe pramalo.

dakujem
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!