AMD vydá RV770PRO 18.6.2008 – pak přijdou RV770XT a R700
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 15 květen 2008
ikonaKonec NDA RV770 již známe a víme i co a kdy AMD vydá z nové generace grafických karet HD4800.

 

 

  AMD prý potvrdilo datum 18.6.2008 jako den, kdy vyjde první grafická karta s jádrem RV770. Bude jím model HD4850, který známe pod označením RV770PRO. Tyto grafické karty budou mít jádro RV770 ve stejné specifikaci, jako následně vyšší modely. Takt jádra ale bude o něco nižší. Výsadou HD4850 budou stále DDR3 paměti a 256bit sběrnice. Měly by se objevit hlavně 512MB verze, ale mluví se i o levnějších 256MB. Cena karty by pak měla být okolo 180-220 dolarů, tedy přibližně 3500 - 4300 korun s DPH Pokud jde o výkon, jisté zdroje hovoří o výkonu někde kolem výkonu grafické karty NVIDIA 8800GTS 512MB s 65nm G92. Spotřeba by pak u HD4850 neměla převýšit 110W v maximální zátěži a v klidu by pak měla karta mít spotřebu minimální, díky vylepšeným šetřícím utilitám a funkcím. Grafické karty HD4850 se objeví 18.6.2008 a to s okamžitou dostupností. Výroba již běží.

hd4000
(údajné neoficiální parametry grafických karet ATI Radeon HD4000)

Díky zpoždění pamětí GDDR5, které jsou absolutní novinkou a proti GDDR3 přináší nejen výrazně vyšší rychlost, ale hlavně výrazně vyšší propustnost a co je nejdůležitější nižší spotřebu a také schopnost odebírat jen tolik energie, co je v daném režimu a zatížení nutné. Tyto nové grafické paměti vyrábí již hned několik společností a jejich cena velmi rychle klesá i díky nižšímu výrobnímu postupu, než kterým se vyrábí GDDR3. /plně první grafickou kartou, která se s GDDR5 objeví, je model AMD ATI Radeon HD4870 512MB. Oficiální vydání HD4870 s GDDR5je naplánováno na 25.6.2008 s dostupností v obchodech od července. Výkon HD4870 s GDDR5, která bude stát 250-270 dolarů, tedy 4800 - 5200 korun s DPH, je podle jistých zdrojů n něco vyšší než výkon duálního HD3870X2! K tomu snad jen poznámku, že nedávno zveřejněné údajně první grafy testu HD4870, kde překonával duální GF9800GX2, nemusejí být tak úplně od cesty, stačilo chytře vybrat těch několik případů, kdy duální Radeon překonává duální GeForce9800GX2 a protože by HD4870 měla být silnější, tak by ty grafy v těch případech nemusely být takový nesmysl, jak jsme si mysleli. Více v článku: Test ATI HD4870 - RV770 poráží GF9800GX2 ?!    

hd4870

 

Potvrzený je i duální model HD 4870X2. Ten bude obsahovat dvě jádra RV770. Jakých změn v konstrukci a fungování se dočkáme proti současnému HD3870X2, se zatím moc neví. Osobně bych si vsadil na minimálně podporu PCIexpress 2.0, což současný duální model ATI nemá. Díky GDDR5 pamětem, jejichž nasazení se předpokládá, by výkon duální HD4870X2 mohl být vskutku impozantní. Vydání duální R700 je naplánováno na blíže nepřesněný termín v Q3 (červenec, srpen, září). Cenu bychom pak mohli odhadovat na nějakých 9000-10 000 korun s DPH, což by byla přímá konkurence pro grafické karty na jádře GT200 společnosti NVIDIA.

Zdroj: VR-zone

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
marradPC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - už se těším 2008-05-15 15:05:54
avatar
No...to bude velice zajímavé.....už se těším na reakci nVidie.....

"a ceny padají"
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 19:33:05
avatar
Karty budou. Teď ještě aby bylo co na nich hrát...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 19:36:10
avatar
toho se také obávám
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 19:54:58
avatar
No, to je řekl bych v současnosti větší problém než to, jestli ta nebo ta karta udělá o 5FPS více. Možná je to u mě věkem, ale mám za to, že dříve bylo tak nějak víc co hrát
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 20:12:53
avatar
no letos těch her je poskromnu vše zajímavé výjde bud koncem okurkové sezony nebo a to hlavně před vánocema loni těch her bylo hafo ale rychle se to dohrálo
marradPC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 23:33:35
avatar
Ano...to je také problém.....Dříve si dali vývojáři víc práce s příběhem a hratelností než oslňovat grafickým prostředím....

Třeba taková Mafie....i dnes by dokázala konkurovat.....třeba takové detaily jízdy v autě...výborné na volantu....a takové ty vychytávky jako povolená rychlost, semafory..je toho mnohem víc.....to se cení.....a ten příběh....no nemá chybu...

Dneska jsou to spíš hromady benchmarků, který sou hezký na pohled ale nedá se to hrát a když tak je to styl dohrát a smazat......
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 15:11:52
avatar
Výborně ATI. Jestli to tak bude tak super. Nizsi vyrobni procesy, mensi spotreba energie,vyssi vykon,odebirat energii jen kdyz je nutno... jen tak dal...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 15:21:27
avatar
No jestli ta HD 4870 bude výkonostně na tom lépe než HD3870 X2, tak to by bylo hodně dobré. Jak jsem říkal v diskuzi pod článkem Test ATI HD4870 - RV770 poráží GF9800GX2 ?! Pokud bude mít takový výkon a za mainstreamové ceny, tak to bude bomba. To už totiž ATI bude mít konečně jednojádro porážející GF 8800GTS/ULTRA potažmo i některé GF 9800. Tak to jsem tedy hodně zvědavý.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 15:45:16
avatar
mno HD3870 nezaostává za 8800GTS/9800GTX až tak o moc. ale tomu že bude mít tak brutální výkon no nevím..Moc tomu nevěřím sice 32TMU a 16ROP jednotek jádro vydatně nabashuje ale SP je "pouze" 480 .Jedině že by ATI je přepracovala stejně jako nvidie u své G94 což se mi nechce věřit ale co.jestli se to potvrdí tak dobře jen pro nás
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 16:27:15
avatar
HD3870 je na roveň s 9600GT, která je 10% pod 8800GT, která je 10% pod 8800GTS. Nvidia má navíc lepší spotřebu - dnes jasně vede, takže RV770 sice G92 předběhne, ale nějak moc super to nebude.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 17:09:20
avatar
HD3870 je stejně výkoná a dnes i mírně výkonější než 8800GT mám to otestováno jelikož obě karty jsem měl po ruce a stále mám.vloni tomu bylo naopak to HD 3870 ztrácela 20% na 8800GT ale dnes je situace zcela jiná.." takže RV770 sice G92 předběhne, ale nějak moc super to nebude. " nějak moc super to nebude?ty máš věšteckou kouli?co vím tak oficální specifikace zatím nevyšly tak nemůžeš soudit.a jestli soudíš dle specifikací co kolují po internetu tak nevím ale ty parametry tu kartu musí nabashovat!nejsem zastáncem ani jedné značky například letos jidu do GT200 i kdyby stála 20k,- proto že věřím že bude výkonější než HD 4870(HD 4870x2 výjde až pozdějc-ta by měla být na stejné úrovni) .jidiným mínusem R600/RV670 bylo to že měly malý počet TMU a ROP jednotek což mělo veliký vliv na slabý výkon.jelikož sis nevšiml tak u RV770 je navýšení těchto jednotek o 100!+ zvýšené takty a přidané SP jednotky.já si enmyslím že HD 4870 bude válcovat HD 3870x2 nebo 9800GX2 ale myslím si že bude mírně pod něma.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 19:31:07
avatar
? Tak to si asi testoval nějakým revolučním postupem Na všech webech je to naopak. Jo promiň, já zapomněl - kapříci od nVidie
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 17:09:00
avatar
ani ne,3870 ma predsa takmer rovnaky vykon ako 8800 gt ... Kazdopadne na nove atiny pozeram s velkou nadejou ,nova,hlavne 4850,nova,pomerne lacna karta (podla tich cien) so slusnym vykonom ... i ked neviem ci uz radcej nezoberem tu 70ku,50ka bude pravdepodobne predsalen o malo rychlejsia ako moja 88 GTecka
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 17:29:46
avatar
přesně tak takmer rovnaky vykon ..Někde je výkonější někde je stejně výkoná ale samozřejmě jsou i výjímky např Gothic III kde zaostává poměrně dost stejně jako v dalších pár hrách kde těch 10% stále ztrácí (ale těch je jen málo a jsou to takové špatně optimalizované hry již neaktuální)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 20:18:54
avatar
OBC:je vidět že si zaspal dobu.co ATI vydala Cat 8.2 popřípadě 8.3 se výkon těch karet brutálně zvedl.všechny testy co jsou na netu jsou na starých ovladačích a jestli si myslíš že např: Obr u každého testu dělá testy všech grafik co jsou v tabulkách na novo tak to se šeredně mýlíš.Kdo by je mu půjčoval?nikdo...Když seš tak chytrý tak si je puč a otestuj si to.Já nemám nejmenší důvod zde vás tahat za nos.kdyby mi o to šlo tak jsem v testu na Wolfdale klidně mohl je znešvětit že jsou to šmejdy ale proč bych to dělal?jsem příznivce procesorů AMD ale k tomuto vážně nemám důvod.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 20:30:05
avatar
Brutálně zvedl. Takže to je asi spiknutí, že to nikde nikdo nepíše. Silně pochybuju, že by všude záměrně uváděli že 8800GT je výkonější než 3870, když by věděli, že na nových ovladačích je to naopak.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 21:52:34
avatar
kam zmizeli ty příspěvky? že by promaz? no hele tak díval jsem se na to a musím uznat že máš pravdu.Ale to co jsem naměřil za tím si stojím..holt každý měří v jiných scénách a pak je v tom guláš ale co jedno se musí uznat že jsou si vyrovnanými soupeři.tak ještě jednou >> omlouvám se
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 06:26:11
avatar
Dobrý. Často se nevidí aby se tu někdo omlouval, takže to hodnotim I když omluva nebyla třeba, šlo mi jen o to, že to není tak jednoznačné a chtěl jsem aby to tu zaznělo. Pokud si to naměřil, v pořádku, jinde to naměřili zase jinak a dokud těch testů nebude víc, tak nelze jednoznačně říct tak nebo tak.
Obě karty jsou kvalitní a případný rozdíl se vyrovnává cenou, takže jednoznačného vítěze nevidím.
P.S. Já příspěvky nemazal a nic co by zakládalo flame jsem neviděl.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 16:51:55
avatar
vykon 8800GT a 3870 je v priemere skoro na chlp rovnaky,co zo zaciatku vobec nebol ... zase u ati problem drivrov,a nie kazdemu sa chce cakat pol roka na doladovanie,akoze mam radcej ati ako nvidiu ale tie drivre by si uz mohli konecne osefovat ... kazdopadne nove atiny aj ked s iste mensim vykonom ako nove geforci budu velmi dobra varianta
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 18:01:01
avatar
Ach jo. Pokud ten průměr počítáš ze hry Call of Juarez, pak ano. Jinak bohužel (pro 3870) ne. Ten rozdíl je +/- stále 10-20%. Mám zase dávat odkaz na poslední testy s catalysty 8.2-3, který tu byl už jednou smazán? Prostě se smiř s tím, že legenda o dolaďování ovladačů už je minulostí. Minimálně do doby, než se na netu objeví testy (a ne prosím jeden!), které budou dokazovat opak. Jinak nové karty jistě (alespoň v to věřím) nebudou špatné. Jen aby byly taky hry, aby to nebylo jen o benchmarcích v mizerných hrách.
brut [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 15:30:47
avatar
Ta odhadovana cena 4870 se mi silne nepozdava. Pokud bude stejne vykonna nebo dokonce vykonnejsi nez 3870 X2, pak by ucinila 3870X2 zcela neprodejnou (citelne drazsi, technologicky zastaralejsi). Patrim mezi umirnene priznivce Ati a preju to ji, stejnetak nam uzivatelum, ale tohle zni prilis priznive. At tak ci tak, je temer jiste, ze budou nasledovat slevy stavajici generace a ja toho vyuziji. Me 2600XT zvoni hrana GL Ati
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 15:47:41
avatar
Brute: tak to je vždycky.HD 3870x2 bude mít za pár měsíců snad i pár týdnu END of LIVE a doprodají se jen skladové zásoby.Výrobní náklady na RV770 jsou jen mírně vyší než na HD3870 tak že ta cena ATI nebude dělat moc veliké potíže.Stále si na maržích nějaký peníz vymačká .
brut [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 16:17:32
avatar
To by mela celkem jepici zivot chudera. Zas tak dlouho se neprodava. Beztak mi to prijde trochu jako zavod, kterej uz je davno skoncenej. Ruku na srdce, kolik % z nas dokaze plne vyuzit uz dnesni generaci karet. Pro drtivou vetsinu z nas prichazi v uvahu max rozliseni 1600x1000 a pri nem se ty karty este druhym jadrem dloubou v rypaku. Nedovedu si moc predstavit mit doma monitor s vyssim rozlisenim, coz obnasi uhlopricky 24" a vejs (neberu prilis argument, ze se delaj monitory s nizsima uhloprickama a vyssim rozliseni - to je vysada jedincu). To uz clovek silne ocima blouma po obrazovce. Smysl (uzasnej) to ma snad jenom ve spojeni s full HD TV, to je pak jina dimenze. Ale lide, kteri maj doma slusnou full HD TV zas neresej, jestli daj za grafarnu 3k nebo rekneme 6k.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 17:57:48
avatar
neřekl bych..jak dlouho byla s námi GF 7950GX2? nebo HD2900XT? ne o moc déle. HD 3870x2 bude mít ten život na výsluní + - 5měsíců což není až tak špatné.ATI si na HD 3870x2 namastila kapsy (HD 3870x2 se velice slušně prodávala) a na trhu je již poměrně dost dlouho.Samozřejmě že dneska je nejrozšířenější rozlišení 1280x1024 nebo maximálně 1680x1050 (ale i těch je jen kapka v moři) takže takovým lidem bohatě postačí i 8800GTS 512mb.Jenže HD 4870 má za úkol nahradit HD 3870 která brzy také skončí a ati si nemůže dovolit zaspat vůči nvidii to již by byla v pytli.a HD 4870x2 zase míří až do těch nejvyších vod a lidé co si koupí tuto kartu tak jsito jistě mají na to i monitor.mě třeba HD 3870x2 na 1920x1200 (s AA a AF) co má můj 26" LCD panel v některých hrách nestačila tak jsem byl nucen pořídit druhou do CF ale ke vším smůle v těch hrách kde to nedostačovalo to stále nedostačuje kvůli špatné podpoře CF.Já jsem za karty typu GT200/RV770/R770X2 vděčen.Konečně si zahraji CRY SIS a par dalších her na max.A to je dze za okamžik Alan Wake/Far Cry 2 a na tyto hry dnešní generace grafik nebdue to pravé
brut [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 17:02:11
avatar
Celkem bych se vsim tak nejak souhlasil. Byt 2900 XT je v mych ocich etalonem drivejsiho highendu. A srovnavat jeji rozsirenost s 3870X2 nebo dokonce 7950GX2 (kdo o ni ma alespon tuseni?) je dost mimo misu. Nicmene si stojim za svym, ze uz uhlopricka 24" je pri standartim pouzivani (clovek sedi zhruba 1m daleko) az neprakticka. 22" beru dle sve zkusenosti jako strop. Mimochodem...nechcete se jedne 3870 zbavit ?
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 17:26:40

NO o 7950gx2 vědělo dost lidí, ale málo lidí na ní mělo. Byl to highend, který měl bojovat s ati 1950xtx. Bohužel měl dost problémů už na svém začátku... kompatibilata s deskami byla poněkud mizerná, karta se dost hřála a technologie sli byla ještě v plenkách tudíž trpěla dětskými nemocemi a s cenou okolo 15 tis to byl dost drahý kousek ( i když v té době stáli i 1950xtx 13k) Ten 24 palcový monitor bych taky tak nezatracoval, při standartním používání ho člověk využije. Okna se nemusí překrývat tudíž, člověk může pracovat hned s několika dokumenty najednou, což je v některých činnostech dosti přínosné. Vývoj v dnešním světě it plyne tak rychle dopředu, že prostě výrobek nevydrží na trhu 1.5 roku.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 17:49:22
avatar
brut:no rozšířenost jsem nemyslel.spíše délku jejich života.raději bych použil něco z rodiny X19xx nebo GF7xxx ale ty měli život poměrně dlouhý.s tou 7950GX2 máte pravdu ta se do podvědomí lidí ani nestihla moc zarýt.ano jestli sedíte od toho 1m tak je to docela prasárna.24"je pro normální lidi docela už moc.to jen já jsem takové pako že u své 26" sedím cca 45cm ..Jestli to o zbavení se HD3870 bylo myšleno na mě tak bohužel na Asusky již mám kupce a Sapphirku co mám v druhým pc tak ta poputuje bud z5 k prodejci nebo si ji nechám.ozvat se tak o týden dříve tak by byla vaše ale co prodávám je známému 6k za kus a za 7,2k není problém sehnat novou.ostatně již brzy nich budou plné bazary za obdobnou cenu za jakou ty asusky přenechávám známému.
brut [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 18:43:18
avatar
Diky za vysvetleni. Ja se beztak prvne prekouk. X2 je pro me zatim moc luxus. U me se g.k. vetsinou neohreje dele nez pul roku a v soucasne dobe je na rade vymena 2600XT. Na solidni monitor v dohledne dobe mit nebudu, takze pro me ucely 1280x1024 mi postaci 3850. Kdyby se ale naskytla dobra koupe 3870 DD4, tak pustim nejakou tu korunu navic.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 19:19:37
avatar
no tak to je jiná.to bude stačit i ta HD3850 (tedy do příchodu new her )
DEVastor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 18:56:57
avatar
treba na takovy Crysis na max se kazdy kousek vykonu hodi ;-)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba 2008-05-15 15:33:05
avatar
"potvrzený je i duální model HD3870X2. Ten bude obsahovat dvě jádra RV770. Jakých změn v konstrukci a fungování se dočkáme proti současnému HD3870X2" mělo by tam být potvrzený je i duální model HD4870x2
Anonymní  - HD4850 2008-05-15 15:52:37

Na HD4850 jsem velmi zvedav. Videl bych to jako pristi upgrade, a pokud vykonovy skok nebude nic moc, HD3850 za 2500,- bude luxusni zalezitost
Erik1111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Už stojí 2008-05-15 17:36:11

Staci se podivat do e-shopu a najdete tam HD3850 od Sapphire za 2440,-kč což je si myslim slušná cena,nedavno jsem porizovaz 3870 512MB za 3300,-kč,takze ty ceno jsou fakt paradni ,,A doufam ze výkon nové rady bude velice dobrý Ati to preju,a doufam ze bude este vice ostrejsi souboj mezi NV a ATI ,jelikoz z toho nejvice vytezime my,jakožto zákazníci
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4850 2008-05-15 16:46:32
avatar
Ja si myslím, že to bude dobrá karta. Asi ju kúpim aj ja. Teraz mám X1600XT a ARMA je na hranici hrateľnosti.
Shampoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Už aby tu byly..... 2008-05-15 16:50:51

Sorry, že rejpám, ale v textu je chyba v označení - místo HD4870X2 máš HD3870X2. Jinak v nové řadě od ATI vidím veliký potenciál. Cena je velmi přijatelná a spotřeba též. Škoda jen, že nejsou zatím zveřejněny oficiální specifikace. Nejvíc se těším na HD4870 GDDR5, jaký bude mít výpočetní výkon. Cena snad bude podobná.
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 17:22:29
avatar
Hm to vypada slibne nevi nekdo jaky napajeci konektory ma mit 4870 a 4870X2 jestli 6 pin nebo 2x 6pin popripade 8 pin mam 500W zdroj pro SLI/Crossfire se dvema 6 Pinama 8 pin by byl trochu problem.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 18:39:54
avatar
HD 4870 má mít 1x6 pin ..HD 4870X2 stejně jako dnešní HD 3870x2 tedy> 1x6 1x8 ale to že nemáš 8pin tě nemusí trápit! bez 8 pinu se obejdeš!HD2900XT jej nepotřebovala a ani HD3870x2 jej nepotřebuje stačí 2x6pin jediné k čemu je dobrý je to že si společně sním si můžeš taktovat v Catalistech ale neznám nikoho kdo by to tak taktoval. jen pro 9800GX2 je 8 pin nutností
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 20:20:06
avatar
Aha diky to jsem nevedel ja myslel ze to je nutnost i u X2 ale i tak doporucuji pro ni 550W ja mam 500W a skrin mam bigtowera plnyho HW takze nevim nevim jestli to utahne.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 22:27:00
avatar
jaká značka zdroje?
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-17 09:15:48
avatar
Chieftec model CFT-500-A12S 500W Hw na nem mam nasledujici:


C2D E6600 2400@3000MHz (9x333 1.296V REAL) + Scythe Ninja Rev. B /*/ Gigabyte 965P DQ6 r 1.0 FSB1066@1333Mhz QDR /*/ 2GB RAM DDR2 Kingston Hyper X 800@833 Mhz 4-4-4-12 (KHX6400D2LLK2/2G) 2.0V /*/ 2GB RAM DDR2 Geil 800@833 Mhz 4-4-4-12 (GX22GB6400UDC) 2.0V /*/ VGA Leadtek Winfast GF 7900 GTX /*/1X System Western Digital Raptor WD740ADFD - 74GB +200GB +300GB Seagate Baracuda`s + 500GB Hitachi Deskstar 7K500 /*/ Creative Labs X-Fi mX Xtreme Gamer + Creative Labs I-Trigue L3800 /*/ Chieftec Bigtower CA-01SL-SL-B + 500W Chieftec CFT-500-A12S +Scythe SCKB-1000SL Kama Bay /*/ 19`` iiyama MM904UT A /*/ NTB 12`` MicroStar PR210X-024CZ

Utahne neutahne ? Jsem celkem pripraven na nejhorsi ze poridim 850W od Chieftecu ma 2x8pin a 4x6pin ale nezbytne nutne by to nemuselo bejt kdyby byla sance ze to utahne tu X2.

Jeste mam dotaz moje deska ma 2 PCI-E sloty jeden jen 16X a druhy pouze 4x je tam vubec mozny crossfire dvou 4870 nebo je to bude brzdit a je lepsi vzit jednu X2 a co bude mit narocny na zdroj jedna X2 nebo 2 4870?
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 17:34:27
avatar
imho velmi zaujímavo vyzerá 4670tka, pretože výonnostne to odhadujem niekde na(d) 3870, a za cenu ktorú odhadujem po príchoe n trh takých 2000-3000sk, by to bola slušná kúpa...

Ja len dúfam, že toto vetko nieje len prehnaný hype, ako to bolo v prípade hd2900xt... to by ma dosť sklamalo.. inak sa na radu 4xxx velmi teším
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 18:04:29
avatar
no myslím si že test " Test ATI HD4870 - RV770 poráží GF9800GX2 ?! " je fake jako udajný test začátkem lonského roku na jednom nejmenovaném webu kde dva měsíce před vydáním HD2900xtx porážela 8800GTX v Crysis o 50% .specifikace nejsou zatím oficiálně potvrzené ale jelikož to jide ze všech stran tak bych jim aji věřil a jestli se vše co je v tabulkách potvdí tak by HD4870 měla být slušně výkoná karta za dobrou cenu u které přechod z 8800GT/HD3870 by se dle mého mohl oplatit
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 19:02:33

tak.... nova ATI 4870 vyzera skvele, som zvedavy, aky bude skutocny vykon.. pravdepodobne vsak nebude mat vykonom na GT200, ale pokial bude dobra cena, co verim ze bude, tak asi nie je o com.. GT200 si kupia hraci, co si potrpia na extremny vykon.. a pokial nova 4870 utiahne 1680x1050 pripadne vacsie rozlisenie - bude to dobra volba... nuz, uvidime prve testy - tak posudime.. ja sice momentalne vlastnim 2x 22" lcd, ale planujem vymenit za 2x 24" - preto ma zaujima vykon skor v tych vyssich rozliseniach.. no a samozrejme uvidime, ako zareaguje konkurencia.. tiez som zvedavy ako sa predvedie GT200.. ale pokial vykon GT200 bude lepsi na 22" alebo 24" monitore - tak je to pre mna jasna volba..

mam len taky maly dotaz na DD-ho: v clanku pises, ze 4850 bude s GDDR3, no v tabulke su uvedene GDDR5.. tak ako to vlastne je ????
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nejdrive GDDR3 pote GDDR5 2008-05-15 19:21:35
avatar
Zacne s GDDR3 a casem se objevi verze s GDDR5... Jako u HD3870 prisly verze s GDDR4...
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 21:28:32
avatar
HD3870 byla od začátku s GDDR3.
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - omg 2008-05-16 07:27:48
avatar
Omg vdyt to rikam, zacla GDDR3 a pote se objevily GDDR4 ! Nauc se cist!
Rips [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 21:23:01

Mno tak ked to bude taki víkon za take prachi tak asi začnem mať ATI rad
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Už aby to bolo 2008-05-15 21:57:19
avatar
K tomu zrovnani 9800gx2 a 4870, no neviem je to až moc ružové
Ale v každom prípade idem na 90% do 4870.
Už sa pomaly chystám rozbyť prasiatko
A ozaj ako niektori viete u nás na slovensku máme (vdaka našej bojím sa povedat to slovo "vláde")od budúceho roku euro, a už sa začali vyrábat aj kasičky aha http://sranda.kdecoje.cz/srandovni_obrazky/i770-Hubene-prasatko.html
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 22:17:29
avatar
ten "vepř" je drsnej
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 23:01:15

vlada je to taka ista ako kazda ina niekto je s nou spokojny niekto nie a ine to ani nikdy nebude, ale na to euro sa celkom tesim (i ked to nie je ten spravy viraz skor mi je jedno aku budeme mat menu len ma tesi ze budem moct nakupovat aj na nete zo zahranicia bez toho aby som za tovar platil este aj banke za prevod na inu menu) inak si myslim, ze to nebude mat nejaky vaznejsi vplyv na zivot ludi
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 00:20:36
avatar
Bodaj by si mal pravdu
Staré dobré koruny, prečo musíme mať centy ako američania
Ale už som trochu odbočil od témy...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-16 08:34:49
avatar
Vy vaší vládě ještě někdo říkáte vláda? U nás už takových lidí asi moc není. Jinak pro vás je zatím přechod na Euro vcelku nevýhodný, zatím co my ho už potřebujeme jako sůl a zatím ještě dlouho nebude.
eoden [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-15 22:33:56
avatar
hoho pěkná halda 18.6 mam zrovna narozky že by pro mě nějaké znamení
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!