NVIDIA GTX 1050 Ti – TEST grafiky ASUS EXPEDITION. Slušný výkon a 4GB paměti velmi úsporně.
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 25 říjen 2016
alt

 

 

 

 

 

  • NVIDIA GTX 1050 Ti – TEST grafiky ASUS EXPEDITION.

                                              Slušný výkon a 4GB paměti velmi úsporně.

Výzva pro Radeon RX 460 a RX 470. NVIDIA uvádí GTX 1050 TI. Otestovali jsme pro vás vše! Už v preview jsem vám sliboval, že ohledně GTX 1050 Ti je zde několik zajímavostí. Takže se podívejme, o co jde.

  • NVIDIA GTX 1050/1050 TI – „PASCAL“ Low end do akce

S koncem roku NVIDIA doplňuje kompletní řadu grafik stávající generace PASCAL od dva low endové modely postavené na malém GPU GP107. Co je zajímavé a někteří možná nevěděli, že zatímco všechny větší GPU pro GTX 1060/1070/1080/TITAN X modely jsou vyráběné u TSMC 16nm, jádro GP107 vyrábí SAMSUNG a to 14nm, tedy stejným procesem, jakým jsou vyráběny AMD POLARIS čipy.

A srovnání je to zajímavé. 16nm TSMC a 14nm SAMSUNG jsou sice obojí FinFET výroby, ale obě se liší v zaměření. TSMC jde hlavně po taktech, Samsung jde hlavně po hustotě tranzistorů a efektivitě. GP107 pro NVIDIA GTX 1050/1050Ti by tedy mělo být konkurencí POLARIS 11 na Radeon RX 460:

A jsou si docela podobná, POLARIS 11 má 123mm2 a přes 3 miliardy tranzistorů, zatímco GP107 má 132mm2 a necelých 3,3 miliardy tranzistorů. Hustota, tedy počet tranzistorů na mm2 vychází velmi podobně kolem 25 milionů na 1mm2, což je o poznání více než mají větší 16nm NVIDIA čipy (ty mají kolem 22 milionů). Otázkou, kterou si tak někteří okamžitě kladou, jak je na tom efektivita, tedy třeba spotřeba, protože se všude možně vykládá, že SAMSUNG je na tom hůře než třeba TSMC. No možná vás to překvapí …

Samozřejmě že čipy AMD POLARIS a NVIDIA GP107 nelze jinak dále přímo porovnávat, oba využívají naprosto rozdílnou architekturu, fungující jinak s odlišnou výbavou. Přesto výsledný výkon i vlastnosti mají být podobné. V případě GP107 má jádro 768SP na GTX 1050Ti a 640SP na GTX 1050. Drobně se liší frekvence, která je kolem 1,3GHz v základu a končí kolem 1,7GHz v maximální (neuváděném) boostu. Obě karty mají 128-bit sběrnici a 7008MHz na GDDR5 pamětech, kde GTX 1050 má 2GB, GTX 1050 Ti má 4GB.

Obě karty mají mít TDP 75W a druhé překvapení je, že ani 4GB GTX 1050Ti nevyžaduje nutně přídavné napájení a většina modelů ho tedy nemá.

  • ASUS EXPEDITION GTX 1050 TI 4GB

Modely GTX 1050/1050Ti jdou počínaje dnešním dnem na trh, a to hned v nereferenčních zpracováních. Od ASUS jsme dostali jako první na vyzkoušení novou edici ASUS EXPEDITION, zaměřenou na výdrž a nepřetržitý provoz.

Aktuálně je již dostupná v českých obchodech za cenu cca 5 tisíc korun vč. DPH.

  • Konkurence a pozice na trhu

Z hlediska výkonu nejsou GTX 1050/1050 Ti žádné velké překvapení, ani nic nového pod sluncem. Mám-li to říci na rovinu, za stejné peníze jste mohli mít stejný (dokonce i lepší) výkon dávno. Novinkou je nicméně efektivita, která je dramaticky lepší. Konkurence však sází hlavně na výkon.

Vzhledem k ceně je GTX 1050Ti 4GB mnohem blíže Radeon RX 470 4GB, než by asi bylo příjemné. Ten se dnes prodává za 5,5 - 6 tisíc korun běžně, přičemž ceny mají ještě klesnout o několik set korun. Z hlediska výkonu RX 470 4GB kope mnohem vyšší ligu. GTX 1050Ti hraje na úspornost. Na druhou stranu je zase výkonnější než RX 460 od AMD, která ovšem také zlevnila. AMD a NVIDIA se zkrátka snaží si vlastně přímo nekonkurovat a cpát se do mezer toho druhého. Takže GTX 1050/1050Ti míří mezi RX 460 a RX 470 a to jak výkonem, tak cenově. Otázkou je, kolik prostoru tam je. Na to se dnes podíváme …

 

 

  • ASUS EXPEDITION GTX 1050 TI 4GB – Grafická karta

Jsme v low end segmentu, takže asi nepřekvapí, že balení je velmi malé a mimo grafické karty v něm nic není.

Krabice má ale všechny náležitosti a je dostatečně barevná ;). Možná některé překvapí barevný styl grafiky, který spíše vypadá, že máme co do činění s AMD Radeon grafikou. Ale ne, opravdu jde o NVIDIA GTX 1050 Ti.

Karta je kompletně nereferenční s tím, že na poněkud zbytečně dlouhém PCB je i příprava na 6-pin napájení, které ale osazeno nakonec není. ASUS u této verze nechal PCB delší, takže karta má ve výsledku 212mm na délku.

Kryt chladiče je poměrně zajímavě ostrý a je tvořený plastem s barevným potiskem. Chlazení obstarává jednoduchý hliníkový pasiv, který je chlazený dvojicí 80mm ventilátorů. Na kartě nic nesvítí, žádné RGB podsvícení nečekejte.

Na výstupech najdete DVI, HDMI 2.0 a DisplayPort 1.4. TDP karty je stanoveno na 75W. ASUS nastavil takty na 1290MHz v základu a 1392MHz pro boost, což ve skutečnosti znamená, že takty se pohybují až kolem 1,7GHz, i když dost kolísají, samozřejmě s ohledem na chlazení. Takt 4GB paměti je 7GHz. Karta neumí SLI více grafik ani FreeSync (Adaptive Sync) standard. Jinak má všechny náležitosti PASCAL grafické generace.

A jaká je tedy v praxi?

 

 

    

  • Testy výkonu v DirectX 11

Samozřejmě jsme ale udělali výkonové testy na naší testovací sestavě, dnes samozřejmě jen ve FullHD, vzhledem k tomu, jaké karty testujeme:

Hlavně proto, abychom kartu pořádně vyzkoušeli a také samozřejmě abychom ji srovnali s referenční verzí, proti které má lepší chlazení i mírné přetaktování. A tady jsou výsledky. Otestovali jsme i nový Battlefield a to v režimu DX11 pro NVIDIA a DX12 pro AMD, protože v této hře jsou to pro obě karty funkčnější nastavení:

4GB GTX 1050 Ti má výkon dle očekávání a to na úrovni GTX 960 (někdy pod, někdy nad). Na grafiku bez přídavného napájení je to rozhodně dost dobré ;).

 

 

  • Testy výkonu v DirectX 12 a API VULKAN

A ještě samozřejmě pár testů v DirectX12 a novém API VULKAN:

Tady GTX 1050 Ti pokračuje v dobrých výkonech kolem úrovně GTX 960 4GB. Na druhou stranu je pod DX12 konkurence v podobě levnější RX 460 mnohem blíže než pod DX11

 

 

  • Provozní vlastnosti - Spotřeba, chlazení a taktování

To hlavní, co nás zajímá u nereferenčních grafik, jsou samozřejmě rozdíly v provozních vlastnostech grafik.

  • Spotřeba

Jako vždy měříme spotřebu v několika testech a hrách, nikoliv jen v jedné - uvádíme pak v grafu průměr těchto všech měření. Pokud narazíte na nějakou recenzi, kde měří spotřebu v jediném testu, vůbec jí neberte vážně, protože díky úsporným technologiím a dynamickému řízení spotřeby, mají všechny současné karty různou spotřebu v různých hrách a rozdíl může být klidně až mnoho desítek W! Takže co platí ve srovnání grafik v jedné hře, ve druhé platit nebude - proto děláme průměr spotřeby v rámci všech našich testů. Kolega kompletně přepracoval a přeměřil spotřeby i s ohledem na zařazení dalších testů.

 Taktéž platí, že existují specifické aplikace, které dokáží vytížit uměle grafiku naplno a proti běžné spotřebě ve hrách a běžně užívaných aplikacích, bude spotřeba vyšší o další desítky W. To je možná zajímavé ohledně výběru vhodného zdroje, ale o běžné spotřebě to nevypoví vůbec nic. V našem případě vidíte tedy typickou spotřebu celé sestavy, a že máme hodně "nabušenou sestavu" takže jsou a čísla docela vysoká :). Hodně přes 100W jde například na vrub jen použitému procesoru.

GTX 1050Ti bez přídavného napájení je opravdu velmi úsporná grafika, v podstatě je na úrovni 2GB RX 460, které také nemají přídavné napájení. Jenže GTX 1050Ti má 4GB paměti a vyšší výkon (ten rozdíl taktu na GPU je obrovský), takže má i lepší efektivity ve výsledku. Starší GTX 950 2GB bez přídavného napájení, co by předchůdce také neměla konektor (někdy) a přitom žere o něco více s výkonem mnohem nižším.

  • Chlazení karty

A jaké je chlazení? Vzhledem k extrémně nízké spotřebě karty je jasné, že chlazení nemá příliš práce. Karta tak běží v klidových stavech na zcela pasivní režim a ventilátory se ani netočí. I tak má teploty jen do 40°C v klidu.

V zátěži se ventilátory roztočí, teploty stoupnou na 68°C, ale ASUS se to snaží držet docela nízko tyhle teploty, protože je to závislé na stabilitě maximálních taktů, které se dokáží vyšplhat až k 1,7GHz. Hlučnost karty tedy není vyloženě maximalisticky nízká, ale pořád je to hodně tichá karta.

  • Taktování

Jde GTX 1050Ti bez přídavného napájení vůbec taktovat? Ano … víceméně jde spíše o to, donutit kartu stabilně běhat pořád na těch zhruba 1733MHz pro jádro. Paměti jdou posunout ze 7GHz na zhruba 7800MHz. Nicméně stoupnou nároky na chlazení. Nárůst výkonu je ve výsledku kolem 7-8%, což si nemyslím, že za to stojí.

 

 

  • Závěr a hodnocení

Dostáváme se k závěru. NVIDIA GTX 1050Ti je zajímavá karta a také ukazuje zajímavé věci. A to nejen sama o sobě, ale i o konkurenci.  V první řadě dokazuje, že 14nm SAMSUNG výroba nemá žádný problém s efektivitou. Vzhledem k extrémní hustotě tranzistorů je spotřeba velmi dobrá. NVIDIA také dosáhla na 1,7GHz naprosto bez problémů, ano, nejsou to 2GHz, které dosahují 16nm čipy NVIDIA. Ve srovnání s RX 460 je NVIDIA GTX 1050Ti jasně efektivnější, což je překvapivé, na druhou stranu to potvrzuje, a AMD to samo přiznalo, že efektivita stávajících POLARIS grafik není maximální, protože nefungují všechny technologie. Ať je to díky adaptaci 14nm SAMSUNG výroby u GF (kde AMD vyrábí čipy) nebo nedokončením optimalizací ze strany AMD. Zdá se ale, že AMD už věci vyřešilo u druhé revize čipů, kde by TDP u RX 460 2GB mělo prý padnout z 75W na 50W, což by umožnilo uvést i RX 460 4GB bez přídavného napájení a myslím si, že AMD dokáže tedy nabídnout ve výsledku stejnou efektivitu jako NV. Vzhledem ke zcela rozdílným architekturám je dost zajímavý výsledek. Rozdíl je už pak jen ve výbavě těch čipů.

Každopádně v tuto chvíli je NVIDIA GTX 1050 Ti 4GB jednoznačně nejlepší a nejvýkonnější grafika bez přídavného napájení. Výkon kolem úrovně GTX 960 4GB je vzhledem ke spotřebě samotné karty o 50W nižší, opravdu parádní výsledek, ostatně podobné (možná i o kousek větší) zlepšení proti minulým generacím nabídla i Radeon RX 460, takže výrobci zatím sliby ohledně efektivity této nové generace jednoznačně plní. Něco pro konspirátory: Mimochodem je zajímavé, že mnoho webů vynechalo z grafů v jejich srovnání právě GTX 960. Že by proto, že někdo nechce abyste věděli, že za stejný výkon, budete nadále platit stejně? :).   

  • Výkon

GTX 1050 Ti se výkonem řadí mezi Radeon RX 460 a RX 470, přesně na úroveň GTX 960. Má samozřejmě mnohem blíže výkonem k RX 460 než k RX 470, což už je ale také mainstreamová grafika. GTX 1050Ti je stále jednoznačně low end:

AMD Radeon RX 470 je o poznání výkonnější grafikou, úplně jiná třída. Proč o něm mluvíme? Kvůli ceně …

  • Cena a poměr cena-výkon

AMD se na příchod NVIDIA GTX 1050/1050Ti opravdu řádně připravilo. Ostatně doposud to bylo právě AMD jejíž grafiky jednoznačně dominují low endu a mainstreamu současné generace. GTX 1050 Ti je velmi schopná grafika a rozhodně je výrazným konkurenčním prvkem. AMD tak snížilo ceny RX 460 i RX 470, čímž donutilo i NVIDIA snížit ceny úvodní GTX 1050Ti. Zdá se ale, že ne ke všem výrobcům karet se tohle doneslo, a tak se GTX 1050Ti prodává i za ceny kolem 150 dolarů, co měla stát původně místo 139 dolarů, co má stát nakonec. Právě ta reálná cena na trhu je pro GTX 1050 Ti trochu problém.

V našem testu máme několik grafik. Máme tam Radeon RX 460 2GB za 3400 korun. Pak Radeon RX 460 4GB za 4000 korun. Také tam máme Radeon RX 470 4GB za 5500 korun vč. DPH. Námi testovaná ASUS GTX 1050 TI 4GB Expedition edice stojí 5000 korun. A to je sakra blízko RX 470 a poměr cena-výkon a tedy výhodnost podle toho vypadá:

NVIDIA GTX 1050Ti není příliš zajímavá grafická karta, pokud jde o „hodně muziky za málo peněz“. Poměrem cena-výkon zkrátka nedokáže konkurovat. 5 tisíc za low end není zrovna málo peněz, což se asi shodneme, takže doufejme, že ceny GTX 1050Ti půjdou přeci jen níže (oficiálně by měla stát GTX 1050Ti zhruba 4300 korun vč. DPH).

  • Závěr a hodnocení

NVIDIA GTX 1050Ti nemá v cenové hladině kolem 5 tisíc korun co dělat, což se asi nikdo přít nebude. To už jsou mainstreamové vody a tam už číhá AMD se svým supervýhodným Radeon RX 470, který low endovou grafiku typu GTX 1050Ti totálně převálcuje, a to i modely s horším chlazením, které zdaleka nevyužívá naplno taktů, které RX 470 může mít. Pokud vám jde o poměr cena-výkon a chcete utratit za grafickou kartu kolem 5 tisíc, což nejsou malé peníze, tak Radeon RX 470 je jasná volba (byť zajímavější modely začínají u 6 tisíc).

Rozdíl výkonu mezi low endem a mainstreamem je jasně zřetelný. GTX 1050Ti je jasný low end a v tuto chvíli výkonnější než AMD Radeon RX 460 4GB, kdy navíc má výhodu v tom, že na NVIDIA to zvládla napoprvé se všemi aktivními úspornými funkcemi a tak nepotřebuje přídavné napájení. U AMD si budeme muset počkat na nějakou druhou revizi. I tak má GTX 1050Ti výhodu ve vysokých taktech, což je stále u některých her dost znát. U novějších her s DX12/VULKAN je však Radeon RX 460 4GB hodně blízko, i když i tady vyjde GTX 1050Ti o něco výkonnější. Pokud by tomu odpovídala i cena, nebylo by o čem hovořit. Ale GTX 1050 Ti se někteří snaží prodávat opravdu draho kolem 5 tisíc a to v době, kdy RX 460 4GB už padá k 3600 korunám. Pokud by ceny byly blíže, kolem těch 4 tisíc, byla by GTX 1050Ti 4GB zajímavější volba proto, že je prostě úspornější. Pokud bych měl jmenovat, co mě na GTX 1050Ti jako kartě chybí, tak je to podpora FreeSync (AdaptiveSync) standardu, kdy NVIDIA GSYNC jednoznačně vzhledem k nabídce monitorů opravdu nepředstavuje stejně dobrou a využitelnou alternativu.

ASUS edice Expedition GTX 1050 Ti je pěkná karta, ale osobně si myslím, že zbytečně dlouhá ;). ASUS by také měl přehodnotit a dát tomu trochu více odpovídající cenovku. Jinak ale pokud chcete výkonnou low end grafiku s nízkou spotřebou, tedy bez přídavného napájení, je GTX 1050 Ti 4GB skvělá volba a určitě ji můžeme doporučit. V současnosti je ale příplatek na tu nízkou spotřebu vysoký a platíte zjevně nikoliv za výkon, ale za úspornost.

Hodnocení ASUS Expedition GTX 1050 Ti: 85%

„Ocenění za skvělou efektivitu, rozumný výkon se 4GB paměti bez přídavného napájení!“

Za zapůjčení děkujeme společnosti ASUS

Za výbavu pro testy děkujeme našim partnerům:

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hitman 2016-10-25 20:44:44

Není ten výkon ve hře Hitman u karty 380 změřenej nějak zle ? Jelikož jinde je ta karta v Hitmanovi o cca 20% pomalejší jak 1050 Ti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-25 23:52:11
avatar
To záleží v jakém Hitmanovi to kdo měří ... v našem případě je to měřeno v tom aktuálním a v DX12 ;)
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 00:16:49

No příklad na TPU. Samozřejmě že DX 12 Hitman. Jak na to koukám ta 380 je tady ve všech testech nějaká "overboosted" vdit většinou je výkonově skoro jako 970 ? WTF?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 01:11:03
avatar
nebo spíše na TPU to mají nějak divně ... všude jinde RX 380 dobrý ...

Nevím, výsledky jsou stále aktuální u nás. jak to měří jinde, to netuším. Dost by mě zajímalo, jak by RX 380 mohla být v DX12 hře (navíc optimalizované od AMD) o 20% pomalejší než 1050 ;) ....
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 01:19:41

na TPU se dost zhorsili s testama
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - r9 380 2016-10-26 10:27:01
avatar
Nebude to na TPU tím, že tam testujíá 2GB verzi v referenčním provedení a zde 4GB od nějakého výrobce (tedy vyšší takt a více grafické paměti) ?
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-25 21:24:42

Palitka 1050Ti je za 4.290,- na Alze a ta karta je malinká na stránkách výrobce. Takže Asus bude asi trošku předraženej (ostatně obvykle je dražší než ostatní značky), 700kč je na této cenovce velký rozdíl. No 4290,- se vešlo cenově tak nějak mezi RX460 a RX470, teď je řada na AMD s RX470D. Je z čeho vybírat, ideální stav. Ta spotřeba GTX1050Ti je fakt neuvěřitelná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-25 23:51:44
avatar
a to testovaná verze není zdaleka TOP verze ASUSu ... STRIX je ještě o 500 dražší
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-06 23:37:10

Ta verzia STRIX je absolutna sialenost. Nechapem naco je v lowend-e dobra takato "premiova" verzia. Za priplatok 30-40 € (800-1000 CZK) ma clovek STRIX RX470 co je o triedu vyssia karta. A nech mi nikto nehovori ze ked ma 200+ € na "premiovy low end" tak nema 240 € za velmi solidny mainstream.
Asus ma zjavne problem s nacenovanim iba u Nvidia chipov ...
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-25 21:34:51

tak to vypada,ze 470d bude pouze pro cinu,tak bych asi moc necekal
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-25 22:09:22
avatar
Citace:
"ASUS edice Expedition GTX 1050 Ti je pěkná karta, ale osobně si myslím, že zbytečně dlouhá ;). ASUS by také měl přehodnotit a dát tomu trochu více odpovídající cenovku."

Súhlasím táto karta je absolútne nezaujímavá a doknca nieje ani OC, dnes som okolo nej len presiel keď som zháňal GTX 1050 Ti. Zaujal ma 166mm PALIT GeForce GTX 1050 Ti StormX za 4 290,- CZK s DPH / €157,90 , ale tiež je bez OC a zaujal tiež MSI GTX 1050 Ti GAMING X 4G no skôr len OC-čkom 1493 MHz / 1379 MHz / 7108 MHz (OC Mode) za 4 990,- CZK s DPH / €179,99 , ale opäť 229mm.

Cez prázdniny sa mi podarilo predať ešte v záruke svoju 4GB OC GTX 960 a paradoxne s cenami GTX 1050 Ti som s vyrovnaným rozpočtom

Premýšlam na 144.78mm Milášikmi ako napr. EVGA GTX 1050 Ti SC alebo ZOTAC GeForce® GTX 1050 Ti Mini atď. ale zaujal ma veľmi aj 174mm ZOTAC GeForce® GTX 1050 Ti OC Edition Base: 1392 MHz / Boost:1506 MHz za 4 789,- CZK s DPH / €174,40.
Naozaj v Asuse by mali "popremýšľať" nad cenovou na OC / dĺžkou kariet a v neposlednom rade cenovou politikou.

NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti je v rozlíšení Full-HD 1080p absolútne bezkonkurenčný bestseller.
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - žádný vývar to není 2016-10-25 22:32:49

Tedy pro zákazníka.Pokud se bude prodávat 470 za sníženou cenu kolem 5100 kč a 105oTi za 4300 Kč, pak vzhledem k lepší multimediální výbavě Radeonu, ti co chtějí úspornou karu se základem pro hraní tak je jasná volba 460 2GB kolem 3200Kč a není důvod připlácet 1100 kč za 20% výkonu navíc.
Kdo chce výkon pro full HD tak 1050 nestačí protože,ztrácí 30-35% výkonu a bude jen o 800 Kč(16%) levnější. Takže 1050 Ti bude mít význam , pro ty co chtějí nejvyšší možný výkon bez přídavného napájení s co nejnižší spotřebou. Mám obavy, že výše 2 uvedené karty obsáhnou představu mnohem většího spektra zákazníků, protože tady tento takový kočkopes nenabídne ani výkon a ani cenu pro potřeby například HTPC.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-25 22:36:46

ja si naopak myslim,ze 1050Ti bude trhak,oproti 460,je vykonejsi a je do 5k

a jeste jedna vec,proc bude mit vyhodu i proti 470,ac ma 470 o 40 procent vic vykonu,je velikost karty,AMD nema ve verzi 470 kartu do 20cm
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-25 23:50:32
avatar
většina GTX 1050 Ti také nemá do 20cm ...
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-25 23:59:21

ale ja resim to,ze maj nabidku do tech 20cm a s tou spotrebou,neni potreba takove chlazeni

ja sam sem si myslel,ze pujdu do 470,ale bohuzel nemuzu,kvuli delce karty a 1060gb3 kupovat nebudu,protoze je draha

spis me fakt stve,ze nemaj kartu do ITX reseni,kdyz ta 470 taky nicmoc nezere,ale asi to bude tou technologii,protoze nejsou schopni neco takoveho vidat,Nvidia ma reseni v ITX,kazde kategorii az na 1080gtx
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 00:05:19
avatar
nevim proč to u AMD Radeon nedělají ... Sapphire třeba mělo ITX u R9 380tky
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 00:08:22

tohle me fakt stve,hned bych mel jasno......a ten vykon co bych mel
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 12:30:14

Tak podle mne GTX-1050Ti má smysl především v ITX verzi. Protože kupovat další dva větráky do low-end herní sestavy, to už si raději připlatím těch 500-1000Kč za RX-470.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 16:33:37

ale kdyby byla verze 470rx,tak spousta lidi premysli jinak,takhle kdyz budete potrebovat kratkou kartu,tak od AMD neni reseni
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 12:29:07

bude to trhák, pro neznalé, tedy většinu

ovšem také je cenově i technologicky dost nevýhodná oproti 460 a výkon už moc neporoste narozdíl od 460, kde DX12 bude výkon přidávat pravidelně s novými hrami, jak nás dlouhletá historie naučila
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tříúčtový troll 2016-10-26 12:30:24

Jalav: Poslední návštěva 10.26.2016 11-01-02 (bez příspěvku), Anywherehome: Poslední návštěva 10.26.2016 11-00-14 (bez příspěvku), +Sebesta, to máme přesně mé 3 mínusy u příspěvků. Prosím admina, aby pořešil tohoto TROLLA! Používá prokazatelně několik účtů, pravděpodobně z jedné IP adresy. Na všech účtech používá úplně stejné slovní obraty a naprosto slepou fanatickou argumentaci proti Nvidia a Intel, každý normální člověk to vidí, že se chová jako blázen. Díky.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 12:46:42
avatar
máš to márne - ja som to už riešil dávnejšie súkromnou správou DDmu a dokonca som postol priamo linky na účty, ktoré viem, že patria jemu a btw nie sú 3 ale 4+...nedáva mínusky naraz, on ich postupne dávkuje, aby to vyzeralo, že +/-kuje viac užívateľov...

anywherehome/jalav/mathem/sebesta....tieto sú isté na 100%, ako treba ho nechať tak, on verí, že ho mínuskuje 7, či 10 účtový užívateľ, pritom on sám je k takému množstvu účtov najbližšie, treba ho nechať proste tak, ale aj mňa zaráža, že užívatelia a diskusia nie je proti podobným užívateľom chránená, zvlášť ak kopec užívateľov dostalo rovno ban za menšie veci, smutná realita, ale je to tak...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 12:53:01

Mně v podstatě žádné mínusky nezajímají, ale ty jeho stejné plky a psaní toho samého o Nvidii/Intelu mně číst fakt nebaví, to není normální diskuse, o nějaké objektivitě nemluvě. Edit: jo a ještě je tak ubohej, že si ty příspěvky hodnotí sám multiúčtově, to neni normální ne?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 12:59:50
avatar
ja to mám rovnako, koľkorazy niekto dal nejakú nepresnosť, znamenajúcu podporu NV a videl som okamžite zabanovaný účet, od sebestu (pod všetkými účtami) bolo tých nepresností viac, len išli k dobru AMD, tu už zasiahnuté nebolo, nehovoriac, že vo viacerých diskusiách úplne sprepáčením sprosto vláčil v komentoch nicky práve našich účtov, môj nick ešte častejšie a koment sám o sebe častokrát ani nič iné neniesol a bol postnutý opakovane, teda to bol SPAM a FLAME...viac v konverzácii tu pod nickom sebesta Odkaz
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 13:06:31

Doplnuji info o zalogování Mathema, kupodivu stejný čas:

Poslední návštěva 10.26.2016 11-00:38

Vše dohledatelné.
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 19:38:40
avatar
Tak chlapi, trochu soucitu.
Vždy nesnášel tu Fantastic Four: Intel, Nvidia, Apple a Microsoft. Každý kdo s někým z nich spolupracoval, nebo si od nich něco koupil byl okamžitě označen za nesveprávného atd...
Jediné co uznával bylo AMD. Bohužel i AMD začalo spolupracovat s jedním z výše zmiňovaných(čti Apple), takže se taky dostalo na blacklist. Tak už mu zbylo jenom žvatlat.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 20:06:45
avatar
no, vymenoval si to presne, ale očividne AMD stále môže, plus Samsung a Google s jeho Androidom, dosť by ma zaujímalo, ako vlastne tá nenávisť hneď k štyrom značkám u neho vznikla, v minulosti spomínal, že nezoženie NB s AMD a podsvietenou klávesnicou, plus vkuse spomína nečestné jednanie hlavne intelu, snažiac sa odstrániť z cesty AMD, čo pravda je a riešilo sa to súdne, ale aj tak mi príde ako extrém...
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 20:19:31
avatar
Fanatici byli před námi a budou i po nás. Hlavně ať zůstanou lidi co PC komponenty berou jako spotřební zboží a ne důvod k další svaté válce.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 19:39:57

Že se na to nevyserete a trolíte v další diskuzi a necháváte zlost cloumat svým majestátem......
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-27 19:52:51

jenže pro ně je to to největší, co v životě dokážou, takže proto je to tak bere
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 21:01:16

:-)
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-27 07:49:43

:-D žiju v tvé hlavě zdarma

DD, už abys zakročil proti této smutné bytosti, jak se někde objevil, okamžitě jsem měl -7 během pár minut, děkujeme za celý DD, ať už tyto multi-kulti smutné bytosti zmizí

neustále trollíte a provokujete, na vaše provokatérství v diskusi se Shadowem máte asi společnou psychickou poruchu, tak už toho nechte, ubohé bytosti
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 21:01:09

:-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 15:57:53
avatar
situaci budeme řešit s novým webem a systémem ... tam si na trolly extra posvítíme v současnosti už do stávajícího systému, který stěží drží pohromadě a už tak některé věci nejedou, nechceme radši sahat ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 16:05:10

Super, bylo by fajn, kdyby pod články nevznikala žumpa a nemohl mne tu nějaký nýmand nebo dítě urážet. To mně tu aktuálně vadí asi nejvíc Na druhou stranu je tu spousta fajn lidí, od kterých se toho dost dozvím. Byl bych ochoten poslat i nějaký Donate, kdyby to bylo ku prospěchu věci.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 16:20:46
avatar
ako píšeš, aj mňa štve, že diskusiu narúša jeden užívateľ (zdravím až bude čítať a mínuskovať ) a inak je to na výnimky celkom fajn, pomerne nenarušené prostredie a aj mne sa tu dostala v minulosti rada za milón, takže snáď na novom webe, to drahý sebesta nebude mať až také jednoduché, ale si myslím, že nejako si on tú cestu nájde aj tam...už aby to bolo, kedy zhruba asi ten nový web bude?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 17:38:37
avatar
o to se snažíme, minimálně chceme aby v novém systému bylo jasně vidět kdo hodnotí příspěvky a články a jak a také proč

vidíme kdo tu trolí a jen rozdává mínusky a kdo skutečně hodnotí
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 18:42:11
avatar
super by bolo, keby bolo treba každé +/-ko odôvodniť, že prečo bolo udelené daným užívateľom, to by sme sa nasmiali v niektorých prípadoch
Wamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jen tak na okraj 2016-10-26 19:26:54

Také jsem byl nařčený z multiúčtu, napadání admina a jiných věcí v této diskuzi (předposlední příspěvek): Odkaz
No beru to s nadhledem, celkem chápu, že tu admin má práci. Nechápu, že to ti dotiční mají zapotřebí. Asi se v životě hrozně nudí a sedí celý den za pc. Každopádně je potřeba je ignorovat.

Omlouvám se, že to není post k článku .

Edit, špatně vložen odkaz.
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-27 07:52:40

To bude super, od provokatéra a trolla Kocoura už nebude -7 bodu během minutky

Za tuhle pra*árnu, co zde v diskusi předvedl se Shadowem by si zasloužili opět a opět ban, a to dělají neustále - to jim za tu hloupost někdo platí, že jsou tak nešťastní, nedostávají odměny, když nemají "úspěch", proto takové neštěstí?

Však se podívej, jak opět zničili diskusi svou psychickou poruchou....
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 21:01:48

:-)
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-27 07:41:24

paranoia ti jde dobře, je třeba tě už zabanovat, neustále dáváš multiúčty mínusy - kolik jich máš? Odhaduji tak 7 mínusů mi vždy, když jsi v diskusi aktivní, než jsem tě odhalil

DD, prosím zakroč proti tomuto provokatérovi, jen se podívej, jak za*írá diskusi a je citově nevyrovnaný ze své aury, díky
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 21:01:40

:-)
Wamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pěkný test 2016-10-26 00:18:17

Myslím si že jde o povedenou kartu, snad nebude mít problém s paměťmi, jako některé GTX 1070. Jako novinka v lowendu je cena vysoko a pravděpodobně půjde za pár týdnů dolů. Momentálně je AMD RX 470 výhodnější a výkonější karta. Já osobně pokud bych se měl rozhodovat co si pořídit, šel bych za téměř identický peníz do AMD RX 470, ač jsem příznivcem Nvidie. Určitě ne všichni výrobci budou mít karty tak drahé jako ASUS.
Moc pěkná recenze. Jen je škoda. že lowend dnes stojí to co dříve mainstream, mainsteam to co dříve hi-end a hi-end je pro milionáře (myšleno s nadsázkou )
Rozhodně bych si osobně nikdy neběžel koupit novou kartu do dvou měsíců od uvedení do prodeje, a to ať z důvodu ceny, nebo z důvodu funkcionality a spolehlivosti.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 06:14:22
avatar
Ceny jsou obecně výše, než by se spoustě z nás líbilo, ale právě jsem koukal na XFX RX470 a 480 na zeleným mimozemšťanovi. 480 4GB single fan startuje na 5600Kč vč. DPH (paměti na 6600MHz), dual fan 6000Kč (paměti na 7000Mhz) a taková RX 480 8GB dual fan na 7600Kč. To už za mainstream nejsou tak hrozné peníze. Byť by mohlo být ještě líp
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 08:44:36

S těma cenama máš jednoznačně pravdu, šlo to všeobecně nahoru. K tomu včasnému nákupu, jak kdy, třeba já dostal jednu z prvních gtx1070 a jsem moc rád, protože zezačátku do nich dávaly samsung paměti a pak tam začali rvát problémovej Micron, takže vyjímka potvrzuje pravidlo
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 12:49:41

No já si navíc myslím, že MSI je v grafikách lepší než Asus. Asuse (MB i grafiky) jsem měl, ale v poslední době se mi nějako nelíběj. Volajaké přeplácané a zbytečně drahé mi to přijde.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 08:56:32
avatar
Nvidia milo prekvapila. GTX 1050Ti je schopna low-end grafika na FHD. Idealna ku Core i3 6100 alebo ku Athlon x4 845. Lacny komp, skvely pomer cena-vykon, nizka spotreba a nizke naroky na chladenie. A co sa tyka Asus, tradicne kvalitne vyhotovenie, ale az na tu cenu, ktora by mala byt rozhodne nizsia.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 09:35:57
avatar
Ale to snad ne-e, porovnávat i3 6100 s x4 845.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 10:28:17
avatar
pistael tím chtěl říci, že kartu uživí jakž takž i samotný Athlon 845(čili AMD s nejsilnějším pure x86 výkonem)
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 15:16:56
avatar
Ano, presne to som mal na mysli. Su to lacne CPU s nizkym TDP. Samozrejme, ze vykonostne ma navrh Core i3 6100, ktory je aj dvakrat drahsi. Dal by sa k tomu cenovo viac zrovnat Athlon x4 880k, ktory je stale slabsi oproti Core i3 6100, a ma aj vacsie TDP. Ale vsetky tieto low CPU su pre tuto grafiku, ale vobec cely segment low GPU, v pohode.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - drivery 2016-10-26 10:28:56
avatar
Jaké drivery v testu pro GTX1050ti jsi použil? Nějaké bety?
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 12:02:33
avatar
Zajimave bude srovnat zakladni 2gb 1050 vs 2gb rx 460, cenove si budou podle vseho hodne blizko.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 13:16:23

nevím kdo by v dnešní době kupoval 2gb kartu(každopádně tam má nVidie po překročení 2x víc pcie linek)
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 15:36:15

Tak jelikož už mě éra gamesení téměř opustila, tak mám stále 22" monitor s rozlišením 1680*1050 a HD6850 1GB z dob před 7 lety. Karta s 2GB by pro mě mohla být docela zajímavá. Kdybych si ponechal monitor, to rozlišení by 2GB mohly utáhnout.

Ale asi je pravda, že kdybych teď našel nějakou hru, co za to stojí (bohužel o takové zatím nevím), tak bych si asi koupil pořádnou mašinu a ne minoritní upgrade.
Panoramix0903 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ZOTAC 2016-10-26 14:49:55

Táto karta Odkaz
vyzerá byť vhodný upgrade môjho starého DELL Optiplex 755 MT. Teraz tam mám Radeon 7750.
Musí tam byť jednoslotová záslepka, ventilátor kľudne môže zasahovať do druhého slotu. Dvojslotová záslepka by nešla uchytiť. Myslím si, že táto 1050 Ti by mohla mať aj 2x taký výkon ako tá 7750 Radeon. Musím mať kartu bez prídavného napájania. Mám otázku, má význam táto výmena grafiky ohľadom na Intel Core 2 Quad Q9650 ? Nebude ten procesor kartu brzdiť?
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 15:30:39
avatar
Ano, vykon grafiky bude dvakrat taky a ano, procesor bude uz GTX 1050Ti brzdit. Ale nic strasne to nebude, len neukaze plny potencial. To by si musel pouzit aj Core i5 6600k s DDR4 3000MHz, aby si sa dostal k teoretickemu maximu pre takuto grafiku. Tak ci tak, vykon ti urcite porastie a spotreba poklesne.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-26 15:49:59
avatar
@Panoramix0903:

Pomohol ti nejako ten môj odkaz - presne túto kartu čo postuješ tu, som ti ja postol v odkaze, lepšie som nenašiel a z nereferenčných RX460 jednoslotový uchytávací plech vôbec...

...procák máš starší, ale je to aspoň Core 2 Quad a nie Core 2 Duo...asi to zopár FPS - spraví oproti novším CPUčkam, ale nič drastické podľa mňa, ten update by si mal cítiť
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nic moc. 2016-10-26 18:49:43

Cena 5000 Kč je úplně mimo. Bazarová 280X za 3k dá o cca 20% vyšší výkon a i po započtení vyšší spotřeby o 150W a hraní 2h denně se 1050Ti nevyplatí ani za 4 roky. (při průměrné ceně 3.8 Kč za kWh). Tahle karta je dobrá jen pro lidi kteří potřebují rozměrově menší kartu a/nebo kartu bez přídavného napájení.
Machine7170 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny 2016-10-27 10:05:49

Opět mě na zdejším článku něco praštilo do očí... Když se zacinala prodavat RX 480 tak se brala do testu oficialni doporucena cena s tim ze cesti obchodnici nesmyslne udrzuji cenu zbytecne vysoko a hle nvidia vyda kartu a v testu je predrazenej asus s ceskou prirazkou a to i pres to ze u mimozemstana kterej neni uplne levnej jsou lepsi ceny...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-27 10:42:40
avatar
Divím se, že tě nepraštilo do očí také to, že v případě RX 480 jsme měli k dispozici referenční kartu, takže uvádět oficiální doporučenou cenu dávalo smysl ... u RX 480 nereferencí jsme vždy uváděli cenu nereferenční karty ....

V případě GTX 1050 Ti jsem v článku uvedl kolik je cena oficiální, ale protože referenční GTX 1050Ti nemáme a do testu dorazila ASUS Expedition edice, samozřejmě jako u neref Radeonů uvádíme její cenu ...
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-05 18:28:55
avatar
Současné generace grafik ať NVIDIA tak AMD jsou velmi dobré a určitě člověk neudělá chybu ať zakoupí tu nebo onu... V současné době je spíš situace o tom, kolik za kartu chcete dát a osobní preference. Většina her stejně jede na DX11, tam jasně vládne NVIDIA a pod DX12 zase AMD, kdy ale rozdíly nejsou nijak extrémní, viz BF1 nebo Hitman. Ve většině her se dá přepnout DX11 nebo DX12, podle gusta každého soudruha, ale výsledný efekt není žádný, prostě to není okem zřetelné. Jde pouze o optimalizace nic víc nic míň.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!