Civilization VI – Benchmark TEST a Recenze krále tahovek aneb multikultura do boje!
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 31 říjen 2016
alt

 

 

 

 

  • Civilization VI – Benchmark TEST a Recenze

                                                   krále tahovek aneb multikultura do boje!

Nový díl jedné z nejslavnějších a nejoblíbenějších her je zde. A jak se povedl? Velmi! Otestovali jsme ji. Šestá Civilizace konečně vyšla a je to opět naprostá paráda a naplňuje ono „ještě jeden tah a jdu spát“ zcela dokonale. Před tvůrci nicméně nebyla lehká práce. Jak skloubit posun vývoje série s tím, udržet hru ve stylu a kvalitách, které máme rádi? Dá se říci, že se autoři opravdu snažili a inovovali některé prvky, a přesto celkově hra stále zachovává přesně to, co nás na ní nejvíce baví. V některých ohledech je hra trochu jiná než předchůdci.

Dnes pro vás mám jako obvykle podrobnou vlastní recenzi samotné hry a navrch, jak je u nás dobrým zvykem, vám ji kolega i otestoval na našich testovacích sestavách, pokud jde o výkon a technologické zpracování. Takže jaká je hra a jak běhá na našich grafikách a procesorech? Na vše se dnes podíváme.

  • Civilizace 6 aneb jeden národ vládne všem?!

I tentokrát je hlavním tématem Civilizace jednoduše Civilizace :). V roli vůdce jednoho z mnoha národů, které hra nabízí musíte ovládnout všechny ostatní národy. A to můžete v několika kategoriích, kulturní dominancí, vojenskou dominancí, vědeckou atd. Jak střet kultur proběhne, zda zvítězí jedna kultura nebo dnes tak populární multikultura? To záleží na vás. Některá vítězství je vhodné budovat spíše s partnery, jiná jsou snazší samostatně. Každopádně Civilizace 6 mnohem více než kdy dříve klade důraz na odlišnosti jednotlivých kultur, a to jak silné, tak slabé stránky a tomu odpovídajících specializací vývoje i budování.

O to více musíte využívat specializací vývoje, výstavby, výzkumu i politiky. Tvůrci dodrželi slib, že na rozdíl od starších dílů vyjde nová Civilizace již „v plné výbavě“, kde nebude chybět náboženství, kultura či diplomacie v pořádně propracovaných a funkčních systémech. Jako celek je šestá Civilizace asi nejkomplexnějším dílem, který vyšel, tedy pokud jde o stav při vydání. To ale neznamená, že by se nedalo pár věcí zlepšit.

Každopádně dá se říci, že všechno funguje. Tvůrci do hry vložili mnoho zajímavých kultur s jejich vůdci, zajímavými kladnými i zápornými vlastnostmi a bonusovými schopnostmi, že každá kultura je nějak zajímavá a na každého leadera platí něco jiného a jinak se chová vůči činům ostatních. K tomu patří opravdu parádní grafické zpracování a detailní animace včetně perfektního jazykově odpovídajícího provedení každé civilizace a každého vůdce. 

Hra opět umožňuje i vybrat si za koho budete hrát, vybrat si protivníky, velikost mapy a její vlastnosti a tak dále, kdy systém má generátor podoby mapy. Jinými slovy nekonečná hratelnost :). Co ale zážitek a výzvu ve hře ovlivňuje zdaleka nejvíce, je nastavení obtížnosti, kde je opravdu hodně levelů.

Rozdíly jsou přitom dosti markantní. Vyzkoušel jsem všechny a mohu s klidem prohlásit, ignorujte nejlehčí dvě nastavení. Jednoduše strašně rychle svým protivníkům utečete ve všech oblastech, AI je totálně tupá, pomalá a hra není žádnou výzvou ani zábavou. Začněte na třetí obtížnosti a postupujte dál. Za sebe musím říci, že každá obtížnost nutí hrát i jinak. Zatímco ty nejlehčí vám dávají jednoduše prostor zkoumat a stavět úplně všechno, aniž by protivníci dokázali s vámi držet krok, na vyšších obtížnostech budete muset sakra přemýšlet, využít dané schopnosti vašeho národa, omezené zdroje a čas i prostor budování využíváním toho nejlepšího, co se nabízí (mnohé budovy mají přísná omezení, kde je lze stavět), jednoduše prostě nemáte čas zkoumat vše, protože protivníci vás převálcují svými specializacemi. Taktéž jen na nižších obtížnostech není v podstatě absolutně nutné s někým spolupracovat, uzavírat aliance apod. Klidně můžete se všemi válčit a stejně na vás nemají. Na vyšších obtížnostech ale s touhle taktikou rychle narazíte. Budování aliancí je nutné a není to tak jednoduché, jak se zdá, díky odlišným vzorcům chování jednotlivých zástupců národů.

Bohužel jeden technický aspekt do hry promlouvá více negativně, než bych čekal. A to je hodně slabá AI. Na vyšších obtížnostech totiž jednoduše podvádí a má prostě lepší podmínky, než vy. Její celková „inteligence“ je ale mizerná. Například vyvolávání válek funguje více než naivně, budování a pohyb jednotek je také zvláštní a nepřijde mě příliš logický – AI prostě zjevně „nepřemýšlí“ více než ten jeden tah, který zrovna provádí. Zkrátka AI je bohužel slabší stránkou, ale snad se dočká vylepšení.

Tvůrci sáhli ke změnám fungování některých klasických prvků. Například dělníci vylepšující jednotlivá políčka mají omezený počet použití (v základu 3, ale s bonusy v podobě divů a speciálních civilizačních „karet“ mohou mít až 6), ale vybudování vylepšení je instantní. Novinkou je také seskupování jednotek. Výrazně vylepšený je systém kultury, speciálních postav atd. Jinými slovy, specializace může být ještě důležitější, než kdy dříve. A tomu odpovídá i systém budování měst, specializovaných částí, divů atd. což má vše svá poměrně svazující, ale zajímavá, pravidla.

A jak to celé šlape?   

 

 

  • Technické zpracování a TEST výkonu hry

Tady přichází mírné zklamání. Hra totiž po technické stránce není úplně hotová. V současné době hra běží jen na DirectX11. Tvůrci hry ve spolupráci s AMD připravují na později masivní technologický patch, který bude využívat DirectX12 s několika novými technologiemi. Původně to mělo vyjít s vydáním hry, ale nestalo se tak. Optimalizace hry v současnosti není úplně ideální, ale všechno funguje.

Co se změnilo, je grafická stránka a vůbec vzhled celé hry. Je trochu více komiksový, ale není to zároveň tak dětinské jako Blizzard hry :). Naopak animace stavby divů světa, jednotek a tak dále, všechno je parádní. Graficky začne ale hra být náročná až když pořádně zaplníte mapu. Pak oceníte opravdu hodně výkonný procesor s hodně výkonnou grafickou kartou, chcete-li si to užít naplno.

Co rozhodně musím pochválit je soundtrack, který je opět fenomenálně dobrý a můžete ho poslouchat zas a znovu. Úvodní Intro a hudba k němu je masterpiece :). Tématicky celé zapadá do sebe prostě neuvěřitelně.

Ovládání hry, tady bych měl výhrady. Hra sice nabízí jednodušší ovládání, kdy si opravdu většinu hry vystačíte bez menu apod. Na druhou stranu některé věci mě chybí, například bojové jednotky provádějí zadaný úkol postupně a nejdou najednou, takže to žere strašně času. Trochu zjednodušená byla na můj vkus i správa měst. Zvláštně funguje náboženství, kdy nováčci budou mít problém pochopit, jak se co ovládá a s jakým efektem. Prostě mě trochu chybí podrobnější menu některých prvků. Stejně tak lepší = přehlednější číselná vyjádření některých rozhodnutí, vztahů apod. Ale to se dá do vylepšit. Jak tedy hra jede a jaké má nároky?

  • Hardwarové nároky hry

Vzhledem k tomu, že hra nakonec nemá v základu API DirectX12 a nový engine nepodporuje ani API VULKAN jako ten starší, tak je hra zatím jen DirectX11, s čímž souvisí horší optimalizace a také zatím nefunguje na MAC a LINUX. Přesto pokud si vystačíte s nízkými detaily, lze ji hrát i na „šrotu“.

  • Minimální konfigurace:

  • OS: Windows 7 64bit
  • Procesor: Intel Core i3 2,5GHz nebo AMD Phenom II 2,6GHz
  • RAM: 4GB
  • HDD: 12GB
  • Grafika: Radeon HD 5570 1GB nebo GT 450 1GB, podpora DX11)

Pokud ale budete chtít hrát na vyšší detaily, nebo na vyšší rozlišení, potřebujete opravdu pořádný HW, zejména při velkých mapách v pozdějších fázích hry je hra hodně náročná. Doporučený HW je tedy o něco aktuálnější:

  • Procesor: Intel Core i5-2500K nebo AMD FX-8350
  • RAM: 8GB
  • Grafika: AMD Radeon HD 7970 nebo GTX 770 2GB+ DX11

No jak jsme na tom s nároky v praxi? Kolega to pro vás otestoval.

  • Benchmark – TEST výkonu hry

Začneme u grafických karet. Testujeme aktualizovanou STEAM verzi hry a všechny grafiky mají nejnovější beta verze ovladačů AMD a NVIDIA. Nastavení hry jsou Ultra detaily s 8x MSAA. Ve FullHD to ještě s nároky jde.

Vyšší rozlišení ale už dostávají některé grafiky do kolen. 4K rozlišení je pak už hodně na hraně pro mnohé grafiky. Přesto protože je to tahovka, tak bez potíží stačí i těch 30FPS. Nicméně musíme říci, že většina z vás bohužel takhle dobré výkony grafické karty neuvidí. Civilization 6 je jedna z her, která masivně těží z výkonného procesoru. No a v naší sestavě je Intel Core i7-5960X přetaktovaný na 4,5GHz. Ale i když jeho takt vrátíme na základní hodnotu, což jsou jen 3GHz, stále na něj žádný jiný procesor na trhu nemá!

Vliv výkonu procesoru u téhle hry je opravdu masivní a jednoduše 8jádrový procesor se 16vlákny uteče obrovským rozdílem třídy. Testováno ve FullHD rozlišení s GTX 1080 a rozdíly v procesorech jsou masivní. Rozhodně by se dalo s optimalizacemi udělat více, ale nezapomínejme, hra jede stále jen v DX11 a DX12 se chystá, a to obvykle slabším CPU dost pomůže. Pokud snížíte detaily, tak si ale i teď zahrajete na všem, a 30-40FPS nijak neobtěžuje a nekazí hratelnost v této tahové strategii.

Takže k závěru …

 

 

  • Závěr a hodnocení

Civilizace 6 je asi nejlepším dílem série, z hlediska stavu, ve kterém hra vychází při vydání. Všechno funguje, nic viditelně nechybí, systémy jsou vyladěné, robustní a fungují. Nemyslím si, že můžeme vyčítat nějaký nedostatek inovací, těch je akorát. Jako celek však hra vyžaduje trochu jiný přístup než u staršího dílu. Všechno totiž směřuje ke specializacím vaší civilizace a jejich maximálním využití i ve vztahu k ostatním. Zajímavá je také podstatně náročnější správa a management budování měst, specializovaných částí měst, divů, které mohou být vybudovány jen někde apod. Hra fakticky nemá „hluché tahy“, což je také zajímavá věc, které jsem si všiml.

Na druhou stranu pár věcí by chtělo doladit. Například zpřehlednit některé informace a menu. Také mě trochu mrzí nevyžití potenciálu, který ukázala odbočka Civilization Beyond Earth. Tam totiž tvůrci pracovali i s budoucností lidstva a budoucími technologiemi a trochu mě mrzí, že Civilizace 6 pokrývá v současnosti jen Starověk až Digitální věk. A i jednotky nejsou zdaleka tak variabilní a různé jako v Beyond Earth, kde byly ovlivňovány celkovým zaměřením vývoje vaší civilizace. Taktéž finální verze Beyond Earth dokázala využít vodní plochy na mapě, což v Civ6 také v podstatě není. Prostě myslím si, že se dalo vymyslet více, ale asi se chystají nějaká DLC, tak uvidíme.

Co je podstatné je, že hra opravdu baví, hratelnost je opět nekonečná, velmi návyková a prostě je to Civilizace v plné parádě, k tomu parádní příjemná grafika, úžasné namluvení a excelentní soundtrack. Prostě a jednoduše král tahových strategií je zpět v plné slávě. Doufejme, že se hra dočká i o něco lepší optimalizace, kdy musím říci, že mě dost zklamalo, že oficiální proklamovaná podpora a plné využití DX12 se nakonec při vydání hry nekoná a současný stav optimalizace hry podle toho vypadá. Svůj Intel Core i7-5960X procesor vážně hodně oceňuji proti běžným CPU je jeho výkon na úplně jiném levelu. Na všem se prý stále pracuje. Potěšující je, že při mnoha hodinách hraní je hra alespoň stabilní i ve hrách při mnoha stovkách tahů, což se o předchůdci například říci nedalo.

Tvůrci ale podle všeho plánují hru dodělat a vylepšit a snad i doplnit o další obsah, takže myslím že máme před sebou opravdu hodně povedený díl série, který bude hodně dlouho bavit. Za mě tedy vysoké hodnocení a jednoznačné doporučení. Hra sice nemá v základu české titulky, čeština ale vzniká dodatečně. Mě osobně absence nijak nevadila, složitých textů ve hře zase není mnoho.  

Hodnocení: 90%

Distributorem hry v ČR je společnost CENEGA

Dojmy pro recenzi získány na sestavě:

  • CPU:           Intel Core i7-5960X OC 4GHz
  • Deska:        ASUS Rampage V Extreme X99
  • GPU:           GTX 1080 8GB
  • RAM:          32GB DDR4 Kingston HyperX 2133MHz
  • SSD:            240GB PCIe Kingston Predator
  • Zvuk:          ASUS Essence STX II 7.1
  • OS:             Microsoft Windows 10 Pro 64-bit
  • Monitor:   3x BenQ BL3201PT 3840x2160 (11520x2160)

PS: Hru jsem hrál v 11520x2160 rozlišení a šlapala na 50FPS, takže pokud máte high end, je to slušně optimalizované ;).

Za zapůjčení výbavy pro testování děkujeme našim partnerům:

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 11:52:24
avatar
Nechápem čo žerie toľko výkonu. Hral som to - grafika určite nemá nárok na to aby hocijakým spôsobom šťavila výkonné karty, AI národov je tupá ako poleno, takže tam tiež nemôžu byť žiadne obrovské výpočty, takže mi z toho vychádza mizerná optimalizácia.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 11:59:46
avatar
není to izometrie, ale 3D objekty
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 12:01:34
avatar
S tvrzením, že to vyšlo bez chyb po vydání si dovolím nesouhlasit. Hra měla problémy se spustit - kolize s několika ovladači win7. Celé jsem to řešil asi 2 hodiny, než jsem zjistil co za update části přeinstalovat. S tímto problémem je na steamu založené celé vlákno.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 13:15:11

Na Windows 10 jsem žádné pády nebo nemožnost spuštění nezaznamenal, možná se to týká jen Win7.
Za mě jde o dobře vylepšenou klasiku, jen škoda těch problémů, které byly částečně zmíněny v článku a příspěvku výše:
1. AI je docela tupá, velmi snadno vyhlašuje války (i když nemá díky technologii šanci), základní jednotky soupeřů a městských států (např. válečníci s kyji) klidně existují i v moderní době, kdy nemají nejmenší šanci.
2. Tah trvá docela dlouho i na slušném CPU (mám i5-6500)
3. Některé věci v GUI chybí (naštěstí už existují první mody), není jasná závislost některých rozhodnutí (distrikty, divy...)
4. V jedné hře se mi stalo, že se mi po dokončení stavby/jednotky ve městech automaticky začal trénovat Horseman, musel jsem to pořád rušit
5. Střední část hry rychle uteče (ale to bylo časté i v dřívějších hrách), takže už existují mody na zpomalení vývoje ve středověku.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GUI 2016-11-01 14:00:59
avatar
Ty vztahy jednotlivých věcí jsou všechny dohledatelné ve hře. Třeba to není v civipedii, ale v popisech přímo ve hře. Je pravda, že některé věci se hledají komplikovaně. Třeba stavbu národního parku jsem musel hledat na youtube, než jsem pochopil, jak je to myšleno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 18:08:17
avatar
ano, ještě že tam ta encyklopedie ve hře je, také jsem pátral, třeba jak se dělají archeologové
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 18:11:03
avatar
Windows 7? .... no to je poněkud archaická záležitost ... neznám hráče, který by na nich ještě jel ;). Aktuální W10 je už taky rok a půl stará záležitost ....

Takže omlouvám se, hodnotím funkčnost hry na aktuálním OS, což je W10 a proti předchozím dílům série jsem nezaznamenal problém .... skvělé řešení pro vás by bylo ten W7 konečně zahodit a updatovat na W10. už jen proto, že na něj se teď optimalizuje přímo.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 18:21:17
avatar
Citace:
Windows 7? .... no to je poněkud archaická záležitost ... neznám hráče, který by na nich ještě jel ;).


Tak dík DD...u mňa stále Windows7 Ultimate 64-bit ;)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-02 08:41:21
avatar
taky na nich jedu dx12 hry mě zatím netáhnou...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 18:30:19

DD, se vší úctou, ty toho jeste neznáš hodně...
Neznáš písničku Neopouštěj staré věc pro nové ? ;O)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 18:50:09
avatar
:d dobře, v mém okolí neznám nikoho, kdo by na W7 ješja fungoval a byl to hráč ...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-03 18:15:47
avatar
Taky mám pořád Win7. Desítky si pořídím až do nového počítače. Ale ten tak nějak pořád nepotřebuji. Dobře optimalizované hry mi pořád jedou na high...
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 11:42:47
avatar
V životě a hlavně v PC se řídím jedním heslem - co funguje, v tom se nešťourám. Takže desítky přijdou až s nákupem nového šrotu.. což nyní oddaluji vzhledem k průšvihům nvidie s čipy..
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 13:54:48

Jsou to hrozne omalovanky, ta grafika je příšerná...
Z toho budu mít akorát mžitky...
Doufám, že ji zařadíte do testovaciho portfolia na CPU, tam bude hezky vidět, jak náročné CPU bude potřeba...
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 13:57:18
avatar
Grafiky jsem se také bál, ale po čase jsem si zvyknul a považuji ji za nejlepší z celé série. Například i základní jednotky se v detailech liší v grafickém zpracování dle typů národa (negříci z afriky jsou černí apod..)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-02 08:42:03
avatar
taky se mi moc nelíbí, je to jak pro děcka... a co tam žere tolik výkonu taky nevím...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 15:16:30

DD nezkoušel jsi ten nový mod, který přidá 3 nové velikosti mapy? Větší, než jsou v základu? To je teprve na prověření HW, kupříkladu ta největší mapa si vezme klidně 6GB VRAM. Někdo to ani nerozběhne. Viz. http://www.pcgamer.com/civilization-6-mod-adds-giant-earth-map/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 15:44:42
avatar
mody jsem nezkoušel neměl jsem tolik času, ale ty velké mapy vypadají super .... jo no je to všechno pořád náročnější ale tak 8GB má dnes i lepší mainstreamová grafika ;)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 16:42:21

Vzhledem k tomu, že hraju rád pouze na vítězství domination, tak dát to na největší mapě, to je vzít si v práci 14 dní volna :-)
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 17:16:13
avatar
Mne tam vadí to čo v predošlých častiach: zbytočné klikanie. Napríklad každú chvíľu obnovovať "trade-routes" a najmä keď je ich viac je dosť nanič. Alebo budovy, bral by som ak by sa dali aspoň tie základné stavať automaticky.

Ak to bude ako v Civ 5 tak sa to s datadiskami ešte zhorší. (World congres)

A ja sa chcem sakra sústrediť na dobývanie miest alebo iné zábavné aspekty, a nie každý druhý ťah potvrdzovať kde majú ísť obchodníci (keď najlepšia možnosť je ich poslať tam odkiaľ prišli).

No a samozrejme AI. Jeden ťah má 5x vyššiu military power ako ja, pár ťahov nato mu už preberám predposledné mesto, a nasledujúci ťah si spawne jednotky ktoré by ani podľa počtu technológií mať nemal...

Inak dĺžka ťahu sa mi nezdá až taká strašné, ale to bude asi tým že som nedávno hrával Total War.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 18:06:19

Lepší by bylo mít přehled obchodních cest a když potřebuješ, zrušit je a poslat karavanu jinam. Jinak by byla platnost nekonečná. Souhlas, tohle je fakt opruz.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 18:22:53
avatar
Presne. Chýba tam akákoľvek automatizácie na tie nudné úlohy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 18:07:38
avatar
ano, to je jedna z věcí, která mě také vadí, ale dá se to opravit a dodělat, stejně jako u Beyond Earth následně dodělali a upravili řadu věcí k lepšímu
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 18:27:58
avatar
No ja sa práve bojím že toto nevyriešia. Práve naopak. Pribudne tam X ďalších vecí ktoré bude treba stále dookola odklikávať.

A to by som už nezvládal. Už pri súčasná verzia ma znechutila až tak, že vôbec nemám chuť sa k tomu vracať, a to je len týždeň od vydania.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 19:36:29

Jsem optimističtější, věřím, že to spraví. Hlavně ta hra je v základu fakt luxusní. S dalšíma opravama a přídavkama to vidim na nejlepší Cívku vůbec.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 18:31:49

To opravovani trade routes bylo uz v C5. Docela otravne...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 19:02:47
avatar
Akože dosť sila, že v 1080p s osemjadrovým 4GHz AMD FX-8350 s 8GB GTX 1080 hra dáva 32 min FPS ~ 46 avg FPS.
To v podstate znamená, že až na pár AMD top modelov je hra Intel only.
Optimalizácia musela ísť okolo tejto hry z poriadne rýchleho rýchlika...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 20:06:40

Tak na tahovku 30FPS min. bohatě stačí, ale stejně je to nářez.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 20:08:58
avatar
no jo, ale kdo by k procesoru za 4 tisíce dával grafiku za 20?
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 20:34:13
avatar
Však, ale s menej výkonnou tj. lacnejšou grafickou kartou by to bolo ešte horšie zrejme pod 30 FPS teda nehrateľné...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 21:18:54
avatar
a plné detaily asi ne no .... ale stačí ubrat AA a pár blbin a zahraješ si to v pohodě ... je to škoda, ta grafika je docela pěkná ...

Myslím ale že prostě ta hra není hotová a s DX12 se rozhodně počítalo, ale nestihlo se to ... tak snad později ...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 22:23:22

i3 má dokonce jen 30 snímků. i5 s min 40fps je král poměr cena výkon
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-02 21:37:13

Citace:
Však, ale s menej výkonnou tj. lacnejšou grafickou kartou by to bolo ešte horšie


Pokud se testoval procesor v hrubém výkonu (kdy grafická karta nehraje roli), tak těch 32 fps dá i se slabší grafikou.

Edit: pokud klesne fps pod 32fps, bude na tom vina slabé GK. Za to CPU už nemůže.
Snad si rozumíme
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 19:25:15

Je to o výkonu na jádro. O tom strategie a simy byly dycky..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 20:09:56
avatar
vážně? Core i7-5960X má stejně výkonná jádra jako testované Core i3/5/7 procesory ;) .... jen jich má trochu více a dokonce na nižší frekvenci ...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 23:04:43

Srovnavam AMD a Intel. To je diky jine architektuře proste pomalejší. Nevím, proc jsou ty dva různé CPU výkonově shodné, přičítám to stejné architektuře.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 23:08:00
avatar
no to přeci víme, že díky architektuře neplatí 1jádro AMD = 1 jádro Intel ... u Bulldozerů totiž 1jádro AMD nemůže fungovat samostatně .... je to dvoujádrový modul jako 1 jádro, ale fyzicky jsou to 2 jádra/2vlákna ... bohužel podpora her ohledně vícevláknového zpracování se rozjíždí až v poslední době ...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 23:59:05
avatar
Citace:
Je to o výkonu na jádro. O tom strategie a simy byly dycky..

DD čo si týmto nižšie chcel ako reakciu povedať?
Citace:
u Bulldozerů totiž 1jádro AMD nemůže fungovat samostatně .... je to dvoujádrový modul jako 1 jádro, ale fyzicky jsou to 2 jádra/2vlákna

Však jedno jadro (dokonca aj 1C/1T) na Bulldozere a jeho odnožoch vieme objektívne otestovať aj modul vie pracovať s čisto 1C/1T aplikáciami.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-02 01:35:31
avatar
SW ano, HW však samostatně fungovat nemůže protože ten modul je samostatný funkční celek se sdílenými prostředky pro dvě jádra uvnitř není to jako jedno jádro u Intelu nebo u nového ZEN
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 20:04:50

Ještě k tomu výkonu, I5 3570, 16GB RAM, GTX1070, hra na SSD, 2560x1440, Win10 a držím stabilních 60FPS. Vše mám na full. Snímky mi měří Steam. Dostává to záhul až na větších mapách? Hraju většinou Large mapu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 20:08:26
avatar
ano věší mapy zejména poté co toho více obsadíte a ostavíte jsou výrazně náročnější ... na největších mapách mě to ve 4K běžně jelo 60-70 FPS, poté co jsem odkryl celou mapu a to je tady válečná mlha, a měl hodně měst atd. to padalo běžně i ke 40. Benchmark hry je tak někde uprostřed simulujíc asi nejčastějí použití ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 20:13:58

Tak to je potom jasný. Zkusím příští hru největší mapu a co nejvíc protivníků. Díky.
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - skoda 2016-11-02 13:29:20

dík za recenzi, vypadá to že tímto dílem pro mě série definitivně zemřela :-(

ve všech recenzích co jsem četl si stěžují na AI, někteří naivkové si dokonce myslí, že ji opraví, to se ale nestane. Katastrofální AI tu máme už od pátého dílu, kde se postupně vyvynula z neexistující AI na extrémně špatnou AI, dám příklad na jedné věci, jak ji opravovali: hráči dokázali rushnout první město protože AI si v něm nenechávala žádné jednotky (pokud by jednotka ve městě byla, tak byla potřebná cca 2-2,5 nasobná přesila útočníků), fix spočíval v tom, že posílili samotné město, ale stále to nestačilo, tak město posílili ještě více, čímž opravdu dosáhli toho, že se město nedalo na začátku hry rushnout. Bohužel vedlejší důsledek byl ten, že obrana měst byla příliš silná, takže AI si je nedokázali efektivně navzájem dobývat, takže jejich fix, hru zkazil víc než původní chyba.
A tohle je jen jedna chyba z mnoha, navíc dlc situaci spíš zhoršovala než vylepšovala.

Takže je pěkné, že se hra ze začátku pěkně hraje(to civka vždycky), jenže poté co si na konci hry uvědomíte, že jste vlastně vyhráli už před 50 tahy, protože AI neumí vůbec hrát, tak se vám hra znechutí.

Schválně si někdy z nostalgie zahrajte 4. díl, to vám připomene jak se má správná AI chovat.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 15:10:54

Ja tu hru nechápu.
Je to hrozne komixove, grafika fakt hnusnejsi nez na obrázku.
Neprehledny management města
Hrozne pomalé, furt na neco musím klikat, uz od prvních tahu čekám několik vteřin na tah soupeře, přitom mi klesne FPS na 21, ale využití CPU ukazuje porad konstantnich 25% na všech jadrech. Jede vubec ten CPU nekdy na plno? Myslim při plne mapě...
Oproti C5 mi prvních 20 tahu trvalo déle, což považuji za krok zpět. Inu, ne vždy je pokrok ku prospěchu... Vracím se zpět k C5...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 15:38:23
avatar
taky nechápu, grafika je krásná ...

Management města je jednoduchý

Ano, klikání opakované na věci co už jsem vyřešil je otravné ...

čekání několik vteřin na tah soupeře určitě nevadí ...

CPU mě jede na plno využití 16 vláken, FPS stále na 60+

Celkově už teď se mi hra líbí více než C5, která navíc měla problémy se stabilitou a fungováním v delších hrách.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 23:03:14

To je divne, fakt ti to ukazuje 100% na všech vlaknech? Merim ve sledování prostredku. Mne to ukazuje kolem 25%.
Proc jsou v C6 dva stromy vývoje? Je to zbytecne, slozite a zdrzuje to.
Čekání na každý tah v řádech jednotek vteřin DÉLE než v C5 znamená zopomaleni hry. To je nepřijatelné. C5 mi ani jednou nespadla, a to jsem hrál i neofiko mapy, ty největší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-19 01:48:22
avatar
100% ne ... ale hra využívá určitě 8 jader

Na těžší obtížnosti je ta specializace obou stromů velmi klíčová
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!