XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan – TEST výhodné grafiky s výměnnými ventilátory HSF100
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 21 listopad 2016
alt

 

 

 

 

 

  • XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan

                     – TEST výhodné grafiky s výměnnými ventilátory HSF100

Na český trh se vrátila oficiálně značka XFX. Vyzkoušeli jsme nejvýhodnější 8GB verzi. Ne, že by nabídka grafických karet v ČR byla vyloženě chudá, nicméně není zdaleka tak bohatá, jako na západ, ale vlastně i na východ od nás. Řada významných výrobců u nás nepůsobí a pokud už se jejich karty u nás objeví, většinou jde o „individuální dovoz“ ve velmi malých množstvích, což má samozřejmě vliv na cenu atd. V ČR se tak oficiálně v plné velikosti distribuce ve velkých obchodech setkáváme nejčastěji jen se 4-6 značkami. Zajímavé je, že třeba značek specializujících se na NVIDIA modely je v ČR více, než značek věnující se čistě AMD modelům. V ČR vlastně oficiálně a ve velkém působí jediná společnost vyrábějící čistě AMD Radeon grafiky a to Sapphire. V jiných zemích a to i blízko té naší, však mají silnou pozici i firmy jako PowerColor či XFX, které vyrábějí také zajímavé vlastní edice a k nám se dostávaly opravdu jen individuálně. V případě XFX se to ale nedávno změnilo a karty se nyní prodávají oficiální plnou distribucí i u nás.

Samozřejmě v současnosti, kdy se nabídka aktuálních grafik AMD omezuje jen na nižší segmenty a nejvýkonnějším modelem je RX 480, podle toho vypadá i nabídka výrobců grafik, ale většině zákazníků to asi nevadí, protože drtivá většina grafik se prodává právě v těchto segmentech. A XFX má hned několik zajímavých edic vlastní konstrukce. Rozhodli jsme se proto, podívat se XFX na zoubek :). 

  • XFX Radeon RX 480

Nabídka modelů RX 480 od XFX startuje, či spíše startovala s referenční RX 480, kterou ale XFX doplnilo vlastním blackplate a lehce nataktovalo. Karta se však již v nabídce fakticky skladem nevyskytuje. Dnes už jsou k dispozici plně nereferenční modely s lepším chlazením. Úplně nahoře trůní XFX RX 480 8GB GTR Blackplate Black Edition OC, která má pověst jednoho z nejlepších nereferenčních RX 480 na trhu vůbec s vynikající optimalizací spotřeby a provozních vlastností při velmi solidním přetaktování. Pak má XFX ještě odlehčenou verzi bez přetaktu. Nás ale dnes bude zajímat ta vůbec nejprodávanější verze.

  • XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan

Tohle je základní nereferenční edice XFX RX 480 řady, označená jako RS. Proč je zajímavá? Stojí výrazně méně a fakticky jde u nás o nejlevnější 8GB nereferenční RX 480 grafiku, která je vůbec v prodeji, což samozřejmě znamená, že je o ní velký zájem. Prodává se za zajímavých 7600 korun vč. DPH a o něco levnější je 4GB edice ve stejném provedení. Nicméně vzhledem ke stoupajícím nárokům her, kdy 3GB paměti na konkurenční GTX 1060 mají občas problémy, 4GB už také není úplně ideální a 8GB se ukazuje jako bez potíží využitelná hodnota, je právě 8GB RX 480 pro nás zajímavé řešení, tím spíše že se bavíme o grafických kartách za ceny kolem 7 tisíc, což není zase tak málo (bohužel, dolar je drahý, dražší o více než 5 korun než před 3 lety).

XFX tedy servíruje tuhle grafiku s vlastním PCB a chlazením. Karta má i drobné přetaktování, kdy místo referenčních 1266MHz běží až na 1288MHz. Paměti jsou stále 8GHz. Karta má 8-pin napájení a kaskáda má náležité chlazení, což jak se dnes u některých jiných značek a grafik ukazuje, není tak samozřejmé, jak by mělo být.

Zajímavé je i řešení chlazení, či konkrétněji ventilátorů. Můžete je snadno vyjmout! Jedná se o nasazovací Hard Swap řešení. K čemu je to dobré? Tak kromě mnohem jednoduššího čistění pasivu karty je to třeba i proto, když si chcete kartu trochu přizpůsobit.

XFX totiž nabízí hned tři sady výměnných ventilátorů (HSF100), které pasují na všechny současné nereferenční XFX Radeon RX 470/480 modely. Jedná se fakticky o ty samé 90mm ventilátory, jen jsou jinak barevné a navrch mají LED podsvícení. Dodávány jsou ve třech barvách podsvícení a to bílá, modrá a červená. Všechny máme dnes k dispozici, takže vám je také v praxi ukážeme :).

Podívejme se ale nejdříve na XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan grafickou kartu …

 

 

  • XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan – Grafická karta

Balení XFX má vlastní styl, nechybí ale žádná podstatná informace.

Karta samotná má 24cm, přičemž samotné PCB je ale o něco kratší. Další rozměry jsou 12,1 x 4cm. Karta zabírá dva sloty.

XFX navrhl kompletně vlastní PCB s vlastní napájecí kaskádou i chlazením. Chladič používá vylepšenou technologii heatpipe trubic a pasiv používá kombinaci masivní měděné základny s hliníkovými žebry. To celé pak chladí dva 90mm ventilátory s Hard Swap technologií.

Nechybí ani hliníkový backplate s pěkným designem, i když nad jejich užitečností se u současných karet vedou diskuse.   

Karta má tedy plnou specifikaci jádra POLARIS 10 s 2304SP a 256-bit sběrnici připojenou na 8GB paměti. Lehké přetaktování umožňuje, že karta boostuje až na 1288MHz na jádře. Paměti zůstávají na 8GHz.

Z hlediska výstupů je na této edici přítomen 1x DVI, 1x HDMI 2.0 a 3x DP 1.4. Karta samozřejmě podporuje plně nejnovější DirectX12 , API VULKAN, VR technologie, zvládá více monitorů, umí také pracovat s více grafikami v systému (crossFire) a bez můstků a tak dále.

A jaká je v praxi?

 

 

  • Testy výkonu v DirectX 11

Samozřejmě jsme ale udělali výkonové testy na naší testovací sestavě:

Hlavně proto, abychom kartu pořádně vyzkoušeli a také samozřejmě abychom ji srovnali s referenční verzí, proti které má lepší chlazení i mírné přetaktování. A tady jsou výsledky:

Výkon odpovídá taktování, které je jen mírně zvýšeno proti referenci, ale na trhu jsou i výše taktované RX 480 edice.

 

 

  • Testy výkonu v DirectX 12 a API VULKAN

A ještě samozřejmě pár testů v DirectX12 a novém API VULKAN:

Opět výkon odpovídá taktování karet …

 

 

  • Provozní vlastnosti - Spotřeba, chlazení a taktování

To hlavní, co nás zajímá u nereferencí, jsou samozřejmě rozdíly v provozních vlastnostech grafik.

  • Spotřeba

Jako vždy měříme spotřebu v několika testech a hrách, nikoliv jen v jedné - uvádíme pak v grafu průměr těchto všech měření. Pokud narazíte na nějakou recenzi, kde měří spotřebu v jediném testu, vůbec jí neberte vážně, protože díky úsporným technologiím a dynamickému řízení spotřeby, mají všechny současné karty různou spotřebu v různých hrách a rozdíl může být klidně až mnoho desítek W! Takže co platí ve srovnání grafik v jedné hře, ve druhé platit nebude - proto děláme průměr spotřeby v rámci všech našich testů. Kolega kompletně přepracoval a přeměřil spotřeby i s ohledem na zařazení dalších testů.

Taktéž platí, že existují specifické aplikace, které dokáží vytížit uměle grafiku naplno a proti běžné spotřebě ve hrách a běžně užívaných aplikacích, bude spotřeba vyšší o další desítky W. To je možná zajímavé ohledně výběru vhodného zdroje, ale o běžné spotřebě to nevypoví vůbec nic. V našem případě vidíte tedy typickou spotřebu celé sestavy, a že máme hodně "nabušenou sestavu" takže jsou a čísla docela vysoká :). Hodně přes 100W jde například na vrub jen použitému procesoru.

XFX zvládá dobře vyladění spotřeby karty, ta patří k nejúspornějším RX 480 8GB na trhu, takže velmi dobře.

  • Chlazení karty

A jaké je chlazení? Ačkoliv jde o základní nereferenční chladič RS, který je o něco menší než GTR, nevede si vůbec špatně. XFX se snažilo najít vyvážení mezi výkonem chladiče a hlučností. Zdá se mi, že našlo a je o trochu lepší než některé podobné edice jiných výrobců.

Chlazení se samozřejmě snaží udržet takty co nejvýše, ale stabilních 1288MHz to není. Takty běhají zhruba mezi 1220-1288MHz. Teploty přitom dosahují kolem 76°C v maximální herní zátěži. XFX ale nastavilo otáčky ventilátorů až na 3000ot/min, což se mě osobně zdá trochu zbytečné, vzhledem k tomu, že při cca 2500-2600ot/min už karta téměř není slyšet a teploty se zvýší k 80°C, což v praxi není problém.

Celkově ale už v základu karta není hlučná a patří k lepším a tišším RX 480 edicím, a to se bavíme o základní RS verzi. Lepší a dražší GTR Black Edice je o pár stupňů lepší.

V klidu jsou ventilátory karty vypnuté a teplota GPU je i tak jen kolem 43°C, a karta je pochopitelně v tomto stavu zcela bezhlučná.

  • Taktování

XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan jde taktovat. Ačkoliv říkám na rovin, pokud jste fandové do taktování, sáhněte rovnou po té GTR Black Edici, má totiž lepší PCB a hlavně výkonnější chlazení. Což je u taktování RX 480 zásadní. V případě té RS edice jsme se dostali na obligátních stabilních 1370MHz na jádru a 8800MHz pro paměti, což je celkem standard u základních nereferenčních RX 480 verzí. Více je problém kvůli chlazení, ne že by to nešlo, ale musíte už dát chlazení na maximum, což jde proti jejich smyslu, tedy tichosti provozu. Každopádně 9-10% výkonu navíc proti základu karta běžně dokáže nabídnout, ale jak říkám, pokud chcete taktovat, nebo přetaktovanou edici rovnou, dává lepší XFX GTR Black edice větší smysl.  

 

 

  • Výkon, ceny a výhodnost grafik

Začněme u výkonu grafických karet. Otestovány máme aktuální grafické karty v aktuálních testech s aktuálními ovladači. A jak si tedy celkově výkonově karty stojí?

  • Výkon grafik

Otestovali jsme všechny modely ve vyrovnaných podmínkách v náročných nastaveních a aktuálních hrách a takovýto je tedy průměrný výkon:

  • Ceny a výhodnost grafik (poměr cena/výkon)

Jaké grafické karty jsme dnes testovali, víte. Uvádíme tedy ceny testovaných verzí grafik, typické běžné ceny, nikoliv nutně nejnižší, ale ani nejvyšší.

  • Poměr cena/výkon aneb výhodnost nákupu

Takže pojďme k závěru a hodnocením ...

 

 

  • Závěr a hodnocení

V současnosti cenově nejdostupnější 8GB nereferenční varianta RX 480, tedy XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan nás příjemně překvapila.

  • Výměnné ventilátory HSF100

Co stojí za delší komentář je systém hard swap (stejný používají všechny aktuální nereferenční XFX RX 470/480 modely), umožňující velmi jednoduše vyjmout oba ventilátory. V základu ty černé nejsou podsvícené. XFX ale nabízí výměnné sady s červenými, bílým a modrými podsvícenými ventilátory.

Mají jinou barvu lopatek než originál, a hlavně stálé LED podsvícení. A to ať už se točí nebo v klidových stavech netočí.

Vyzkoušeli jsme je všechny a je to pochopitelně otázka vkusu :). Osobně se mě ale líbí ta bílá a červená varianta (modré diody nemusím), docela bych si je i pořídil, pokud bych měl už LED RGB podsvícené komponenty v PC s oknem v bočnici. Je dobře, že tahle varianta existuje. Jedna sada stojí zhruba 440 korun vč. DPH.

Mě osobně se ale systém výměnných ventilátorů líbí i z jiného důvody. Praktičnosti a potenciálu. Praktičnost je jasná, někteří mají poněkud větší problémy s prachem než jiní a častěji musí čistit PC. Tento způsob usazení ventilátorů dělá čištění o mnoho jednodušší. Potenciál systému ale vidím v tom, že jsou tací, kteří neopatrnou manipulací sáhnout do jedoucí karty a klidně třeba ulomí lopatku ventilátorů. To byl dříve velký problém, Teď není, prostě ho vyměníte sami za pár vteřin.

Zajímavou možností by ale podle mého bylo, pokud by XFX kromě stejných nízkých 90mm ventilátorů, které nabízejí jen podsvícení, jinak jsou provozně stejné, nabídl třeba i ventilátory s vyšším profilem. Ano, kartu by to zvětšilo, ale to by tak moc většině nevadilo, jako že takové ventilátory by byly výkonnější a tišší, což by byla zajímavá možnost, zajímavější než duální BIOS s tišším ale slabším profilem s nižšími takty.

  • Hodnocení karty

XFX se opravdu snažil, aby i za tyhle rozumné peníze (pro nás), nabídl design, ale hlavně kvalitu. Ač je tedy chladič základní nereferenční verzí, uchladit kartu bez potíží dokáže a tiše, i když větší a dražší verze na GTR black edition je na tom ještě lépe. Ale její cena je vyšší.

(XFX RX 480 GTR edice)

XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan jako celek rozhodně funguje. Skvělá cena, skvělý poměr cena-výkon (i když na RX 470 nemá) atd.

 

 

Obě řady karet jsou bohužel dnes u nás trochu „drahé“, což je ale jen „optický“ dojem pro nás v ČR a netýká se to jen těchto produktů. Pochopitelně důvodem je zdražování dolaru za poslední 3 roky, kdy jsme si dříve zvykli na cenu 19-20 korun za dolar, ale dnes máme stále stabilně vysokých až aktuálních 25,5 koruny za dolar. A tak bohužel sice v zahraničí mainstream stojí dolarově stejně jako před časem, pro nás ale korunově zdražil. A právě proto pro mnoho lidí každá stokoruna dnes hraje rozdíl, a tak nejlevnější nereferenční 8GB edice na našem trhu, kterou momentálně v době psaní recenze testovaná XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan je, představuje nejatraktivnější volbu a proto jsme ji také chtěli otestovat.

A můžete s radostí konstatovat, že zajíce v pytli nekupujete. Naopak, patří k těm nejlepším základním edicím RX 480 na trhu s výborným zpracováním a velmi dobrým vyladěním chlazení i spotřeby. Ano, šlo by to udělat ještě lépe, ale protože jde i o cenu, tak si za to musíte připlatit a v tom případě je tu právě GTR Black Edition verze XFX RX 480, na kterou se podíváme zase jindy. Pokud vám jde hlavně o cenu, pak XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan je skvělou volbou a vítanou (pro zákazníky) konkurencí na trhu, kde se rozhodně neztratí. Právě naopak.

Hodnocení XFX Radeon RX 480 8GB RS Dual Fan: 91%

 

Za zapůjčení děkujeme české distribuci XFX, společnosti ASBIS


Za výbavu pro testování děkujeme našim dalším partnerům:

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 05:17:18

Zaujimava edicia, do ktorej by som ale nesiel. Priplatil by som si za GTR ediciu, ktora ma najkvalitnejsie napajanie na trhu, este lepsi chladic (v zakladnych nastaveniach (1288MHz) dosahuje okolo 60°C), genialny taktovaci potencial (tusim kazda z GTR kariet ide nad 1,4GHz) a paradoxne aj vybornu spotrebu, kedze samotne jadro GTR edicie si ziada len okolo 95W, co je asi dane teplotou napajania, ktore ma najvyssiu efektivitu pri nizsich teplotach.

Celkovo teplotny ideal pre POLARIS 10 karty je pod 70°C a je potrebne zabezpecit aj velmi nizku teplotu napajania.

Inac, DD, je sanca, ze sa pozriete na jednoventilatorovu verziu tejto karty? Cenou je velmi zaujimava a ak je jej chladenie lepsie ako to u referencnej karty, tak by mohla byt zaujimavou moznostou.

Edit: Prepacte, verzia s jednym ventilatorom je len pre rx 470.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 09:15:49

Jenže i u XFX Radeon RX 480 GTR Triple X Edition se lze dočíst na stránkách prodejců podobné minirecenze:
Přiznám se, že jsem vlastnil 6 let AMD kartu. Rozhodl jsem se pro obnovu a koupil jsem nejdříve XFX RS a pak také tuto GTR verzi, která ma o něco lepší chlazení oproti RS verzi. GTR je dost velká a vypadá luxusně, tak i chlazení. Ale tady musím říct, že bohužel jen vypadá. Testoval jsem jak v 3D Mark, tak ve hrách R6:Siege a ROTTR. Výkon karta má, ale teploty jsou bohužel na dnešní dobu vysoké a to při docela vysokých otáčkách a vysoké hlučnosti. Karta má v idle 53-56°C Karta v plné zátěži na 1080 topí cca. 71-75°C při otáčkách kolem 2200 - 2400 RPM a to už je docela hodně slyšet.
Kartu budu vracet a doma již mám MSI GTX1060 6GB Armor OCV1 a po prvním testovaní jsem nevěřil tomu co jsem viděl. V idle teplota 44-45°C a v zátěži ve stejných hrách a nastavení topí 60-64°C při cca. 1550 RPM a karta není slyšet skoro vůbec.
Ještě přidám 3D Mark na stejném PC:
GTR RX480 - 12865 - grafické body 18017
RS RX480 - 13697 - grafické body 19247
MSI 1060 Armor - 13357 - grafické body 18379
Takže za mě zklamaní z RX 480 GTR a RS a přechod k Nvidia a to především kvůli hlučnosti a chlazení.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 13:12:24
avatar
Díky za info.
Upřímně spíš trochu nevěřícně kroutím hlavou. Téhle edici jsem věřil a namlsal se na ni, ale nyní to stále vypadá na 6GB 1060GTX. Ale lépe asi vyzkoušej si sám.
Dnes už prodaná Gigabyte GTX 960 4GB WF2 dávala při hraní FC4 teploty kolem 76°C při 1450rpm, a to jsem neměl dobře větranou skříň. A byla tichoučká jak myška. Jestliže bych si nastavil podobné otáčky na XFX RS edici jako maximální, tak jakých teplot může asi dosahovat?
Jsem zvědavý na revizi RX485.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 12:45:27
avatar
to asi vsetci. Ak nepredvedie AMD zazrak, tak uz trh GK moze zachranit asi uz len konkurz/predaj AMD.
Pomaly sa uz zacinaju rysovat priblizne cisla, Steam statistiky ukazuju, ze GTX 1080 ma 2,5x viac hracov, ako RX 480. GTX 1070 ma z novych modelov absolutnu dominanciu. GTX 1060 o nieco lepsie predaje nez 1080.
Na zapade nikto o Polarisy ani nezakopne. Hovorilo sa o ovladnuti mainstreamu a realita je absolutna prehra v tomto sektore a stiahnutie sa z Performance a HE. Cela tato situacia ovplyvnuje cenotvorbu, ktora je v sucasnosti katastrofalna a nesuvisi to az tak s cenou CZKvsUSD ako s absolutnou neschopnostou AMD prijst s konkurencieschopnym riesenim na trh. To, ze si bude DD stale hust svoje a miesat Vulcan s DX12, vynechavat najkvalitnejsie implementacie DX12 (RotTR) a davat nedorobky typu DeusEX, len aby mohol deformovat pomer vykonu rx480 vs gtx1060... a koli comu? 50-70 naivnym navstevnikom tohto portalu, ktori si nepozru ine benchmarky a kupia RX480 namiesto 1060 neriesi absolutne nic! Jedina non-ref 1060 v testoch je vzdy extremne predrazeny STRIX model, pricom nie je dovod nepouzit napr. cenu Gigabyte G1, ktora je uvedena pri rx480. Koho chce tym pomerom cena/vykon DD presvedcit? Podla mna uz len seba sameho.
Sluby z jari o prichode najefektivnejsieho vykon/spotreba riesenia sa nenaplnili.
Sluby o super vykone Polaris10, ktory nebude mat problem konkurovat v OC ediciach 1070 sa nenaplnili.
DDho tvrdenia a ediciach rx480 s 1400 MHz sa nenaplnili. (nebavime sa o tom, kde sa daju karty nataktovat, ale ci si na to trufnu vyrobcovia, co musia znasat reklamacie).
Tvrdenia o ovladnuti trhu mainstreamu, ze mainstraem je najvacsiou zlozkou trhu (daval som sem screenshoty od agentur, ktore jasne hovorili, ze mainstream je az za Perf. a HE). Zverejnovane predajne cisla shopov jasne hovoriace, ze predaj 1070 je neporovnatelne vyssi od rx480. Steam cisla a staty ostatnych gaming sluzieb uz hovoria jasne.
Prve edicie Polarisu boli 1 absolutny fail od AMD.
Ak to nezachrani pripravujuca sa revizia, tak neviem. Konkurent najpredavanejsej sucasnej karty GTX 1070 jednoducho prijst musi!
16 GB HBM2 VEGA prijde do HE(Enthusiast) segmentu s vyssiou cenou, nez dosla 1. Fury, pod 650 Eur to urcite nebude.
Len sa modlim, aby to so ZENom nedopadlo podobne. Na CPU trhu uz AMD nedostane dalsiu sancu, ZEN uspiet jednoducho musi.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 13:41:10
avatar
Já mám chuť si pořídit XFX Black OC edici a ověřit si chování sám. Ale je to dost peněz a ty se mi utratit nechtějí.
A zase na tak velkou katastrofu bych to neviděl. RX 480 soudě podle dostupných informací v podstatě dorovnává GTX 970 - výkonem někdě lepší a spotřeba +/- podobná ne? To už přece není taková hrůza.
Taky nelze plně srovnávat prodané kusy karet společností, kde jedna je svou velikostí a výrobními kapacitami zlomkem té druhé. Je možné, že na počet prodaných Radeonů má AMD vyšší odběry než v minulosti a nestíhá dodávat. Ale to jen spekuluji, nic k tomu jsem nedohledával.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 17:19:48
avatar
ide o podiel na trhu. Karta samotna nie je zla, problem su ocakavania s ktorymi prichadzala na trh a ktore nesplnila a konkurencia. Navyse teraz sli ceny RX 480 nadol a napr. rozdiel medzi rovnakymi verziami STRIX, alebo MSI GAMING X narastli.
Ale ak sa na kazdu rx480 predali viac ako 3 gtx1060 (a este ovela viac gtx1070), tak je to s diverzitou na trhu a konkurencieschopnostou AMD velmi zle. A kym sa AMD nespamata, tak budu ceny za mainstream/performance/enthusiast take, ake su.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 17:54:12
avatar
očekávání splnily .... problém je, že AMD nemá žádný marketing (nemá na něj) na rozdíl od NVIDIA ....

a určitě víš, že existuje řada produktů která je lepší a prodává se hůře než třeba i horší a dražší produkt, co je více vidět. RX 480 je lepší grafika než GTX 1060 parametrově, technologicky i výkonem a podporou věcí, ale reklamy vidíš téměř výhradně na NVIDIA modely. A lidi kupují, co vidí.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 18:42:25
avatar
nema na nej != nevie ho robit. Je to miliardova korporacia, ktora ma oddelenia, dodavatelske, poradenske firmy zodpovedne len na PR!
Tak ako predaj ARM divizie, problem bude niekde vnutri firmy. Cele to zlucenie ATI s AMD je v spatnom pohlade jedna obrovska chyba.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 18:47:10
avatar
no v případě AMD opravdu platí, že na něj nemá peníze ... doslova! AMD nemá prostě peníze nejen na marketing. Všechno co měla investovala do vývoje POLARIS- VEGA a hlavně ZEN .... a teď prostě přežívá a modlí se aby ZEN a všechno vyšlo. V případě POALRIS se jí daří, čipů prodává dost, ale bez marketingu neosloví prostě tolik lidí jako NV která si může dovolit více. VEGA a ZEN budou zdá se konkurenceschopné a snad trochu marketingově podpořené, ale zázraky nečekám ...
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-24 14:06:47
avatar
tak treba verit, ze im VEGA, ZEN a revizia Polarisu vyjdu, aj ked mozno by bolo lepsie, keby ich niekto silnejsi prebral.
Prave preto je skoda, ze AMD a ATI su spolu. Keby ostalo ATI samostatne, tak by nebol problem so zlucenim napr. so SAMSUNGom. A mozno by sa nepredala ta ARM divizia ...

http://wccftech.com/radeon-rx-490-vr-4k-december/
mozes spracovat
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-24 07:32:06

No ohledně té XFX RX480 GTR je toho o hlučnosti a teplotách plný internet, takže to nevypadá na výjimku:
--------
Holy Shitballs that thing is noisy, I had a Sapphire HD 7850 for a looong time now and that thing not only was cool and inaudible. I don't hear that monstrosity only when the fan turns off, If I play lets say a unreal engine 4 game like Fractured Space on max it goes up to 89 degrees and I can't hear whats going on with my open back headphone in game.
I am talking about this one, the double dissipation one : https://www.afuture.nl/product/5271564/xfx-radeon-rx-480-gtr-8gb
Is that a normal thing? Jesus.
---------
The max 2500 RPM kinda helped, I can hear it but it's not the insane level as on 3000+ RPM. It keeps at 90 degrees under-load when it reaches that point, for one degree more I am willing to limit it to that speed.
---------
I got today the XFX RX470 and yes holy shit that one is loud too. I messed around with wattman a little bit and attempted an underclock that currently looks stable and it made things way better.
EDIT: i mean undervolt not underclock.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-24 14:35:42
avatar
Proto jsem psal, že nejlepší bude si ji koupit a vyzkoušet a v případě nespokojenosti vrátit.
Stěžovatelů bude vždycky hodně, protože kdokoliv může narazit na vadný kousek. Plus jsem se v takových případech většinou nedočetl, co mají za bednu. Já loni zkoušel ve špatně větrané skříni MSI Gaming R9 390 a fakt se to nedalo.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-25 08:00:51
avatar
ale uvedom si ze 480 stoji 6500 a 1060 8000 a vic pro me je to vyrazny rozdil a jinak je i rx460 za 3500 pro hodne lidi staci ja nikoho neznam kdo by kupoval nvidia...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:34:06
avatar
GTR je na cestě k nám, ale co jsem koukal po webu, tak máte asi nějaký vadný kus, protože všichni ji chválí jak je tichá atd. dokonce jsou videa všude, tak nevím ....
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 12:45:06

Těžko říct, tahle recenze je na CZC, v diskusi ke kartě je vložený i link daného uživatele na youtube. Takže stačí dohledat pro tuhle kartu.
Já jsem spokojený vlastník GTX 1060, ale chvilku jsem přemýšlel, jestli by RX480 nestála za to, když je k ní Civilizace 6. Ale názory některých vlastníků ohledně provozních vlastností mě nepřesvědčily.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 13:51:44
avatar
no nevím, mám tu několik RX 480 a z hlediska provozních vlastností za GTX 1060 zaostávají minimálně. Bezvýznaměn, za to mají za stejnou cenu vyšší výkon, 8GB ne jen 6GB paměti a 256-bit ne jen 192-bit. K tomu mají lepší výkon pod DX12 do budoucích her, mají podporu FreeSync atd.

Objektivně tedy 1-2dBA hlučnosti rozdílu v neprospěch jinak stále tichých RX 480 nepřebijí výhody a výhodnost, kterou RX 480 objektivně má. Neříkám, že GTX 1060 je špatná karta, není, ale RX 480 je za ty samé peníze prostě lepší a do roka bude mezi nimi výkonový rozdíl velmi znatelný ... v neprospěch 1060 = opakování situace GTX 960 vs RX 380
patro16 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-28 08:13:15

zdar, kedy cca vydas recku na tu GTR?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - omg 2016-11-23 07:50:52
avatar
co recenze člověk aby hledal cenu jak vůl ... to to nemůže být nějak vytučněné, nebo nejlépe na konci článku ?
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 08:27:58

To už jsem tu psal asi 100x Ale bez úspěchu. Jednou je cena nakonci jednou na začátku jindy není vůbec. To nemůže být napsána pokaždé na začátku a nebo v závěru ? To přeci není tak těžké. U testu grafik se to ještě dá díky tabulce poměr výkon/cena, ale takové testy skříní a jiných periferií to je fakt peklo.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 09:20:18
avatar
V obsahu máš časť:

"Výkon, cena a výhodnost"

Máš tam aj cenové porovnanie voči ostatným modelom...

Prehľadnejšie to ani nemôže byť
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 09:45:12

To ale platí jen u grafických karet .-) rozumbrado.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:22:52
avatar
Sám píšeš, že tu platí to čo som uviedol.

A "buzuluq" to tu nevedel nájsť

Tak o tom si môžem myslieť len toľko, že to ani poriadne nečítal alebo je sakramentský dyslektik.

Keďže som reagoval na daný príspevok pre túto recenziu a k nej príslušnej diskusii tak mi prepáč, že som tu neuviedol offtopic kde budem písať ako sa to má niekde úplne inde ...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:41:48
avatar
mě štve že to musím rozklikávat a hledat uprostřed článku...

pak jsou tu menší recenze, kde to je kdesi v textu na začátku již v úvodu (opět nevytučněné) ...

jde o to, že pokaždé musím trávit čas s hledáním ceny (dobře, tahle recenze až takový případ toho, na co narážím, není)...

ale proč to nemůže být někde výrazně, buď na začátku nebo v závěru ?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:40:01
avatar
já ale neměl zájem to pořádně číst celé.. chtěl jsem vidět na první pohled a hned kolik to stojí ...

a hlavně to musím hledat u recenzí, kde není samostatná část cena/výkon apod.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:34:49
avatar
cena je tam jasně uvedena dokonce v grafu a přehledně ...

zkusím si na to dát pozor
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:40:55
avatar
DD viz shora, když to je menší recenze bez této části o ceně, bylo by fajn, kdyby hned v úvodu (nebo v závěru) byla cena uvedena nějak výrazněji dík ;-)
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:25:49
avatar
XFX sa zda byt, aj podla dalsich recenzii na inych weboch, sikovny vyrobca. Aj tento test to potvrdil. Bude test takejto verzie XFX, ale RX 470 4GB? Mam totiz zalusk na XFX RX 470 4GB. Myslim si, ze je to tiez cenovo atraktivna volba RX 470 v tomto prevedeni.

Edit: Velmi dobra volba RX 470 mi prijde aj tato Asuska, ktora ma mozno aj to chladenie este kvalitnejsie:
https://www.alza.sk/asus-strix-gaming-rx470-directcu-ii-oc-4gb-d4422561.htm?catid=18859501

Bolo by fajn otestovat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:31:01
avatar
zatím tyhle karty na testy nemáme tak nemohu slíbit ...
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 12:09:50
avatar
xfx 470 4gb jsem si koupil pred tydnem a zatim nevim na co si postezovat
Anonymní  - podle mě je to vycucané z prst 2016-11-23 09:34:56

Jako v idle 43°C? WTF? V záteži pro Vás není problém 76°C s DVĚMA ventilátory běžícími na 3000 otáčkách? To se mi jen zdá co se dá na českých radoby počítačových webech dočíst. Když na CPU dosahuje maximálních otáček jeden ventilátor 1500rpm a docela to hučí že už to obtěžuje, tak dvě bestie na 3000otáčkách musí dělat celkem bordel jak startující vrtulník. (to je celkem urážka protože vrtulníku stačí 192rpm)
Cituji: "Kolega kompletně přepracoval a přeměřil spotřeby i s ohledem na zařazení dalších testů."
To mám věřit, že někdo 8x vyměnil grafické karty, které jste si museli "někde" znovu vypůjčit a pak několik hodin testovat spotřebu? Kvůli jednomu článku? Tomu nevěřím.
Ale chápu Vás, musíte vychválit Asus i to XFX, protože Vám půjčuje hardware a kdyby jste na něj nakydali hnůj tak Vám už nikdy nic nepůjčí. I když vlastně ani nevím jestli Vám vůbec něco půjčili když všechny použité fotky jsou klasické reklamní fotky stažené z internetu a dost pochybuji že vám ji vůbec půjčili.
Mínuska pojďte ke mě.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:10:38

ty si nedas pokoj ze? omg nechapem, ze clovek ako ty, moze existovat

tipujem, ze ak by takto menili 8x tie graficke karty, ale robili by to s nv, tak to tu vychvalis, ako si recezent dal tu namahu a takto to poriadne otestoval, aby sme to vsetci videli, atd atd

ja berem neurol, 1-2tb denne kvoli srdcu, ale tebe odporucam tak 10 mozno zacnes konecne pisat k veci, lebo tie perly, co davas na inom ceskom webe, och jej
Anonymní  2016-11-23 13:36:57

To je fajn že se přiznáš že bereš prášky. Pak to že mě nechápeš dává smysl.
Nikde nepíšu že bych nvidii chválil do nebe. Nemám rád nVidii ale co mám dělat když AMD spí?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:51:25
avatar
1, 43°C v iddle není problém, u grafik s vypnutými ventilátory je to normální hodnota, dokonce i lepší průměr ...

2, 76°C není problém, pokud je karta tichá a napájecí kaskáda je chlazena a u této karty je vše v pořádku ... navíc karta jako celek nijak zásadně netopí (přeci jen TDP je pod 200W) a těch 76°C je v podstatě jen na GPU v maximální zátěži .... jako blok karta nijak výrazně netopí.

3, nelze srovnávat různé ventilátory, kartu tady mám a hlučná rozhodně není. Ano, mohla by být ještě o 1-2dBA tišší, a může být.

4, Samozřejmě jsem použil textovou šablonu z předchozího článku a samozřejmě jsme použili výsledky grafik již změřených, protože jsme to měřili nedávno, takže XFX jsme jen odměřili na stejné sestavě, stejných hrách a se stejnými ovladači pro srovnání abychom si byli jistí že je jaká má být. Měnili jsme kartu tak jen jednou .... děkujeme za starost, zda nemáme moc práce ;).

5, Nemusím chválit nic, nejsem obyčejný novinář co nemá zodpovědnost za celý web a může si psát co ho napadne ... pokud si to ale zaslouží pochvalu, tak nemám problém. XFX mě nic nepůjčilo, kartu máme přímo z distribuce nejsem nikomu ničím povinován .... píšu jen to, jaký produkt je a za uvednou cenu je XFX skvělý kup, má skvělý výkon dobré provozní vlastnosti a výbavu ...

6 Použité fotky jsou jako obvykle většina moje (mám nový foťák děkuji, že si myslíte, že jsou reklamní, jsem ultra amatér se zrcadlovkou (moje první), takže pokud si myslíte že jsou opravdu jak reklamní, velká pochvala po mě .... ano v poslední době se snažím, pořídil jsem si pořádná světla, pořádný foťák: Odkaz

Každopádně vaše celé blábolení je vycucané z prstu, to mohu říci se 100% jistotou. Vy jste tu kartu zcela jistě neměl, takže jen žasnu jak vy můžete vědět, co je a co není vycucané z prstu, když zjevně nepoznáte ani fotku amatéra
Anonymní  2016-11-23 13:41:34

lidské ucho nepozná rozdíl 3dB, tolik asi ke všemu co jste vypsal. Jinak je mi to jedno...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 13:47:47
avatar
možná vaše ucho nepozná když je něco 2x hlučnější což 3 decibely rozdílu v podstatě znamenají. Já to poznám a hlavně to mám změřeno hlukoměrem.

Jinak vám je jedno že o nás vykládáte lži a nesmysly? Smutné ... když vás usvědčím z lhaní, kdy fotky a testy a všechno je opravdu naše, tak je vám to jedno? Hlavně že vám není jedno někoho napadat a lhát o něm ... zajímavé.
Anonymní  - fotky 2016-11-23 14:55:27

Vaše fotky to nejsou... měli by jste tam stůl, ruce, nohy, měli by jste vyfocený detaily chlazení a napájecí kaskády, fotku celé sestavy jak jste ji testovali apod...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 15:00:23
avatar
to se mám s tou kartou vyfotit? je tam moje "DD kačenka" ;) na krabici, pokud jste si nevšiml Odkaz... jinak karty nerozebíráme nevím proč bychom měli, nefungovaly by pak jak z výroby. Většina (90%) fotek v článku je moje reklamní jen doplňují ...

Prostě lžete a pokračujete v tom ....
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 15:12:22
avatar
"svlíkání" karty.. to máš pro nějaké zvláštní potřeby ?
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 16:06:44

Přesně, příště by to chtělo fotku DDho v plavkách a tričku Hello Kitty, grafikou v ruce a krevetama v puse. Pak taky uvěřim.
Anonymní  2016-11-23 16:48:29

přesně tak trošku toho lidství
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 16:55:52

Rabin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-01 21:02:17
avatar
"možná vaše ucho nepozná když je něco 2x hlučnější což 3 decibely rozdílu v podstatě znamenaj"

"Objektivně tedy 1-2dBA hlučnosti rozdílu v neprospěch jinak stále tichých RX 480 nepřebijí výhody a výhodnost, kterou RX 480 objektivně má" Take tiche to asi nebude ak je to o 50 % hlucnejsie v priemere (1-2 dB) . Tym netvrdim ze ta vyhodnost tam nie je len ,rozmyslam o kupe a hlucnost by mi dost vadila.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-12-01 21:08:44
avatar
cokoliv kolem 40dBa je tiché ... hlučné je to až nad 45
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 11:43:24
avatar
Crha, pacoš z PCt
majko885522 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 13:46:35

Jasom si kupil rx 480 fxf gtr som ju vratil moj kus nesiel taktovat ani jadro ani pamete. dostal som sa 1260 mnhz 1,090v uz to bolo hlucne cize nebol som schopny ani 1288 co som bol sklamany som ju vratil. 70,6 asis kvalita netrafil som dobri kus.
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kondenzatory 2016-11-23 15:00:24

Mozem poporosit nabuduce zistit ake kondenzatory su pouzite.
Prave mi zdochla x280 His IcQ turbo, vyplulo kondiky. Zistil som ze shitnejsie kondiky tam dat ani nemohli. Zohnal som z bazaru pouzitu Saphire X290 a co nevidim, ked som montoval akcerelo ? Tie iste shit kondiky. Tentokrat ak mi umrie kvoli kondikom (podotykam, ze netaktujem VGA, zatial nieje potreba) tak naozaj uz neviem, co kupit
Dakujem
Warlordik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 16:15:36

Tá teplota 84C na 1060-ke bola asi meraná "bez chladiča"!?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 16:53:59
avatar
ne ... s referenčním chlazením, prodávají se u nás zhruba 2-3 takové modely ...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 17:03:22
avatar
Tie ventilátory vyriešilo XFX super. Ako tak čítam DDworld, tak je tu dosť konzervatívnych ľudí, ktorým dnešný trend podsvietenia dosiek, grafík a PC obecne, prakticky vadí (i keď často sa ten podsvit dá vypínať). Môžu takto od XFX dostať kartu, ktorá nijako neni podsvietená. Naopak, ľudia, čo si PC radi dizajnovo prispôsobujú, si jednoducho vymenia ventilátory na grafike a dodajú jej trocha osobitého puncu. Ale má to aj praktické využitie, keby sa niečo stalo s ventilátorom na GPU a problém by bol iba v ňom (napr by iba horšie, či hlučnejšie behal ako druhý FAN), tak sa karta nemusí reklamovať a jednoducho sa môže dokúpiť sada nových...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-23 18:11:26

Pěkný kousek hardweru. Okomentováno nezávisle na DDWORLDU.
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Diky 2016-11-23 21:20:39

Diky za test, dnes jsem si ji objednal.
Update: Objednavka zrusena, nebot alza k tomu zapomina davat civilizaci 6
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-24 14:26:26
avatar
čo alza ale nezabúda, je dávať kopec reklám do telky
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Alza 2016-11-24 20:55:55

Tak mi psali z Alzy ze s akci zacnou uz mozna dnes.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-25 16:42:16
avatar
ako si napísal ten koment vyššie, tak som len narýchlo hňeď vtedy mrkol CZC.cz, teda ešte toho 24.11.2016. A tam bezproblémov pribalovali Civilization 6...
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a porad nic 2016-11-28 18:27:34

A v alze porad nic
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-29 14:01:35
avatar
tak vidíš, alza proste investuje do propagácie, čo niečo stojí...a na také veci ako pribaliť plnú hru ku grafike, čo pribalená má byť, tak na to zabúda... ...ak si neobjednal ešte inde, vyber si nejaký overený eshop, kde to vychádza aj s tou pribalenou hrou najlacnejšie podľa heureky
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - XFX 2016-12-19 12:46:00

Tak jsem si musel nachvilku poridit tuto kartu. Moje R9 290 z duvodu tezeni kryptomeny bohuzel umrely

Precetl jsem si mnoho recenzi, a premyslel jsem jesti pockat na VEGU a fungovat jen na Notebooku. Avsak rikal jsem si ze si chci semtam neco zahrat takze jsem sahl po teto karte. Nejak se mi ale nezdaji namerene veci ohledne hluku a teploty. Kdyz si pustim BF1 tak kartu vubec neslysim jedine co slysim tak jsou ventilatory ale to musi byt absolutni ticho.
Proto si rikam ze tech 41dB se mi zda moc. A to same ohledne teploty GPU dostal jsem se maximalne na 68 stupnu. KArtu jsem nijak netaktoval neupraoval, jen jsem koupil strcil do skrine a fungoval. DD muzes mi pls napsat jak si testoval teplotu a hlucnost?
Diky
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!