RADEON HD4870 a HD4850 - fotografie, parametry
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 26 květen 2008
ikonaServer Tom´s Hardware zveřejnil prezentace k chystaným modelům AMD ATI Radeon, víme, jak budou karty vypadat a co přinesou.

 

 

Začněme tím, jak budou karty vypadat:

hd4850-foto-1

hd4870-foto-1

  Vlastně příliš rozdílů proti HD3870 a HD3850 není, chladiče jen dostaly hezčí samolepku a karty vypadají teď opravdu rychle :-D. ne vážně. Chladiče jsou vlastně až na maličkosti stejné, jako u stávajících modelů a vzhledem ke spotřebě karet HD4850 a HD4870 115W a 150W jsou dobré a dostatečné.

hd4850-foto-2

hd4870-foto-3

   Co se týká technologií, které modely HD4800 přinesou, tak vzhledem k tomu, že se od vydání HD3800 nic nového na tomto poli neobjevilo, tak přinesou všechno to, co mají HD3800. Dvě drobnosti jsou použití GDDR5 pamětí a jistá podpora herních fyzikálních výpočtů a dalšcíh výpočtů včetně Ray Tracingu. Podpora DX10.1 stále zůstává technologickou předností proti konkurenci.  

hd-4000-1

  Co se týká parametrů karet, nic novějšího, než co jsem uváděl dříve, se zatím neobjevilo. Není úplně jisté, že se 16.6.2008, kdy se mají modely HD4850 a HD4870 představit, objeví model HD4870 již s 1GB GDDR5. A pokud ano, tak s jeho dostupností to bude horší a na trhu se objeví reálně až během června. S dostupností HD4850 by problém být neměl. Využívá GDDR3 paměti, vyrábí se již nějakou dobu a dostupnost by měla být ihned po vydání.

hd4870-foto-2

   Co se týká výkonu, stále platí odhady HD4850 někde kolem 8800GTS 512MB - 9800GTX 512MB. Záležet bude samozřejmě na ovladačích. Nicméně RV770 notně posílilo po všech stránkách. Má 480 shaderů proti 320 a navíc tikají na vyšší frekvenci. Má dvojnásobný počet TMU jednotek, takže propady pod AA v některých titulech, by měly být minulostí. A vyšší takty a zvýšený výkon za takt. To vše by z modelu HD4850, který by se měl objevit za cenu kolem 249 dolarů, tedy nějakých 4500-5000 korun s DPH, měl udělat grafickou kartu více než zajímavou. Model HD4870 s 1GB GDDR5 nás díky tomu, že se GDDR5 paměti teprve nedávno začali naplno vyrábět, čeká až trochu později.

Tak uvidíme, jak se situace vyvine, nicméně myslím, že aktuální situace, kdy máme za nízké ceny více než dostatek výkonu pro naše potřeby, bude dále pokračovat. Já nevím jak vy, ale já se rozhodně zlobit nebudu.

Zdroj: Tom´s HW.

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
doggie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 16:57:20
avatar
vypada to zajimave...kdy bude HD4850 s gddr5? taky se o ni mluvilo pokud si vzpominam
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:01:48
avatar
časem se možná objeví v dohledných měsících si to ale nemyslím. GDDR5 paměti zatím zůstanou vyhrazeny HD4870 a možná duálnímu HD4870X2 ...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:11:10
avatar
Omg DD uz si ma tym nadpisom potesil ze tu mame nejake prve testy 4850ky a tu nic Nevadi,musim sa uspokojit aj stym co tu je
Anonymní  2008-05-27 06:40:38

Co jsem četl já, tak 770XT se dotáhne na 9800GTX, ovšem s tím rozdílem, že 9800GTX jde mnohem lépe taktovat. Takže modely na základních taktech by mohly být rovnocené, ale OC modely budou rychlejší od nVidie. Teď záleží na ceně 770XT.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-27 08:08:09

Presnejšie 4870 ma teoreticky 2x vačšiu vypočetnu silu ako 3870, takže všetko zaleži od ovladačoch. Ak ovladače ATI bude mať totalne o ničom tak 9800GTX može byť rovnako vykonna ako 4870, ale po doladeni ovladačov ATI by s prekonanim 9800GTX nemala mať problem.
PS: ja sem zase četl že 4870 v 3DMark 06 ma 21300 bodov a GTX280 3DMark06 ma 25500 bodov, pretaktovana 9800GTX ma niečo cez 3DMark06 15000 bodov
Anonymní  2008-05-27 08:12:33

Vzhledem k historii firmy ATI jsem spíše skeptický. Bude opět bojovat cenou. Mimo to, většině lidí postačí i HD3850, takže není se kam hnát.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-27 10:27:52

No jo plny suhlas momentalne skladam zakaznikovi PC CPU E1200 @3,2GHz 1600MHz- 980Kč doska ASUS G31 - 1120Kč, GPU 8800GT 512MB @750MHz 2100MHz -2800Kč RAM 2x2GB @800MHz CL3 1480Kč, zdroj Fortron 680Kč
Za 8k slušna zostava
Osobne som sa zasmial, ked vidim že za cenu jednej nvidiackej high-end karty si kupim dve kompletne počitačove zostavi s celkom slušnym vykonom
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Wanna BENCHMARK!!!! 2008-05-26 17:17:05

Koukam a nic noveho nevidim Kazdy den koukam kdy se konecne mezi novinkami objevi neco jako: Prvni test HD4870 je tady!!! nebo HD4850 tj jedno, osobne me velice zajima i ten nizsi model s GDDR5 ale to vse az po otestovani atd atd...Jen me zarazilo jak se pise, ze HD4870 potrebuje 500W zdroj. Neni to mnoho na tu spotrebu? Nestacil by treba 400W kdyz uvazim v PC 1xHDD,1xDVD a k tomu C2D 65nm ? Samozrejme na CF to je malo ale na Single? diky
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:26:57
avatar
Rekl bych ze kvalitni 400W stacit bude, ale co me zarazi je to ze potrebuje 2x6pin konektor? Vzdyt vsude se uvadelo 1x6pin, ale snad to nebude vadit a vykompenzuje se to vykonem, hlavne jsem zvedavy jak tomu pomuze 32TMU a jak to bude s tim AA vykonem a hlavne (potreti) jak si povede proti 9800GTX ci 9800GX2 (proti GT280 me to ani tak nezajima, protoze to bude vykonem ale i cenou urcite neco jineho)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:47:14
avatar
2x6pin je kvůli starým deskám s pcie 1.1
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 18:56:19
avatar
jo diky..uz jsem si to nasel na netu, pac je to pry dost na hrane se starym pcie 1.1 ktere zvlada cca 75W a jeste zalezi na desce
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:19:46
avatar
hmm 4870 2x6pin konektor??na mainstreamovou kartu to je docela dost ne??to se spotrebou v zatezi nebude asi nejak slavne..a na hd4870 zase turbina..skoda chladic 3870 byl dost ucinny a pri tom dost tichy..sem zvedavej taky na ty teploty po strance vykonu muze byt slusna ale tyhle veci me docela zklamaly..po ztrance provoznich vlastnosti to vypada na krok zpatky
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 19:18:59
avatar
ked kunes na krabicu 2600pro ddr2 mas tam optimálny zdroj 500 W

hore kolega ty odpovedal preco 2x6 pin
doggie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:30:34
avatar
nevite kolik tak muze mit spotrebu radeon x850xt? hledal jsem na netu ale na tak starou kartu toho uz moc neni...chtel bych to vedet v porovnani s 4850 a 70...sice je slabsi ale zase starsi...
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 19:22:24
avatar
x850xt je vlastne x1800xt (gto) a mel by mit spotrebu do 130W tusim, no rozhodne to vice jak 150W nebude :-D
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 20:36:40
avatar
LoL

Toto myslíš úplne seriózne hej?

x850XT má ďaleko od x1800XT, x1xxx je nová rada kariet, navyše x850XT mala len 2.0b shadery, x1800XT už 3.0
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 20:54:23
avatar
LOL? Vsak hej, lisily se od sebe snad jen temi shadery...
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lacomme ""odborník" 2008-05-26 22:10:40
avatar
Ty sa vyznáš v GRAFIKÁCH
Ked provnávaš(zrovnávaš) 9600Pro s nv6600GT , a teraz x850XT s x1800XT

ATi-
Radeon X850 XT AGP, R480, 520/1120MHz, 256MB DDR3/256bit(16Pp, 6Vs), 0,13nm
Radeon X1800XT PCie,R520, 600/1400MHz, 512MB DDR3/256bit(16Pp, 8Vs), 90nm

EDiT: sa to tu dnes ale "boduje"
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 21:24:02
avatar
x1800xt byla asi o 30% rychlejsi nez x850xt
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zadam nejake vysvetleni :) 2008-05-26 17:33:18

Dnesni novinka ze serveru Fudzilla.

According to a roadmap we've seen, the RV770XT, the card that ATI might brand as the Radeon HD 4870 512MB will be position to fight the Geforce 9800GTX 512MB.

(tedy HD4870 je primym konkurentem 9800GTX)

The RV770XT should be as fast as a non-overclocked version of the Geforce 9800GTX 512MB or around that speed. This means that the RV770XT might be a bit faster or a bit slower than this Nvidia offering.

(HD4870 ma byt stejne rychla jako netaktovana 9800GTX,mozna trosec lepsi,trosec horsi)

However, the RV770XT based 512MB cards won't be able to beat overclocked Geforce 9800 GTX 512MB cards, which implies that the RV770XT performance will be a bit below that of an overclocked G92 with 128 Shaders.

(HD4870 nebude lepsi nez 9800GTX OC coz naznacuje ze bude mirne pod vykonem taktovaneho jadra G92 128Shaderu)

This sounds quite good for a card that will sell for $229 at launch.


Na zaver je zde uvedena cena 229USD nesedi mi ani jedna informace :-DD Prosim o REAKCE!!!
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:45:26

ma pravdu tiez som to cital a tie vyjadrenia o tom ze HD4870 nema dosahovat ani rychlosti nenataktovaneho G92 co ma celkom zarazilo kedze vsetky predchadzajuce spravy hovorili ze 4870 bude niekde medzi HD3870 x2 a 9800GX2 a 4850 ma byt niekde medzi 9800GTX a 8800GTS, mam taky pocit ze sa na nete zacinaju objavovat dost rozporuplne informacie
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Smrtihlav 2008-05-26 17:50:39
avatar
karta na to parametry má.ale otázkou jsou ovladače...obávám se že ovladače při vydání budou opět strašné.a proto výkon "jen" jako u 9800GTX. ale i tak to není nic hrozného 9800GTX je se svým výkonem blízko HD 3870x2ce..Trošku se poladí ovladače a uvidíme
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 23:19:47
avatar
Nevím proč ti dávaj všichni mínusy... Taky bych to viděl že se ty ovladače budou ještě dlouho ladit. Je tomu tak ostatně skoro vždycky že... Ale buďme rádi že většinou se s novými ovladači posouvá i výkon nahoru...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 23:56:51
avatar
to nejsou minusy jen cervene se hlasi pocit ati fans co s tim vyrokem souhlasi a zelene nvidia fans co s tim souhlasi normalnimu cloveku je hodnoceni ukradene jinak myslim ze s ovladaci by na tom nemusela byt nejhur protoze je to porad stejna architektura. stare hry ma uz vyladene takze se nebude snad opakovat to jak u vydani 2900xt ze ji nekde starsi x1950xt prekonala..s novyma hrama jiste problemy urcite budou ale to je bezne (treba ani 4 mesice po vydani crysis nebyly ovladace pod dx10 a hlavne CF pro tu hru doladene). nekdy i nvidia s tim problem (assasins creed - i kdyz ja sem zadne problemy s padanim apod nijak nezpozoroval)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:48:36
avatar
divný
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Divny? 2008-05-26 18:11:20

To je vyjadreni :-DDDD

Radsi tady uvedu odkaz:
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=7511&Itemid=1

Tak se mi zda,ze s postupem casu,jak se zacina schylovat k vydani techto super karet se super pomerem cena/vykon ,na ktere jsem se tak tesil, zacina vynorovat vice a vice informaci, avsak s kazdou dalsi se lehce snizuje jejich vykon. Nevim jestli je to pouze muj dojem, ale zacinam se zlehka obavat co se jeste dostane na povrch,nemluve o prvnich testech Ja si moc chci koupit tyto nove grafiky ale postupne ze mne opada opojeni starymi informacemi, a dnesni nadpis na fudzille,,RV770XT to challenge 9800GTX'' je tomu zarnym prikladem Snad si Fuad Abazovic trochu vic lokl budlightu nebo co pije a urychlene tuto novinku opravi. Doufal jsem ze mi toto tvrzeni nekdo z vas vyvrati ale nestalo se tak Kuaaaaa
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:48:42
avatar
229USD je překlep tolko bude stát HD 4850..HD4870 má stát 300-350USD
Enngage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:57:48

To mě trochu přivádí k otázce zda má cenu kupovat HD4850 za cenu kolem 4000kč když se dnes dá sehnat 8800GT od Palitu do 3000kč ( 2800 jsem našel nejlevnější skladem )
Zatím se to hemží spekulacemi, a sám taky trochu mystifikuji, takže bude nejlepší počkat na testy, které tu snad budou co nevidět
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 18:22:50

Hm...velmi dobry postrech Jestli bude HD4850 treba jen o 10% vykonejsi nez 8800GT ale zase bude o 35% drazsi...hmmm tak to bude velky boj, to nVIdia zdrazi :-D PResne tohle jsem zde chtel taky napsat,pokud vykon bude pod ocekavani ale ceny vysoke vzhledem k jejich vykonu,tak bude lepsi se poohlednnout k 8800GT/HD3870,potencial novych karet bude mozna treba hledat jinde(spotreba,teplo, oc? ) Asi jeste predbihame nicmene se mi stavajici informace lehce receno nelibi. Mainstream za cenu highendu ...mno nevim nevim kez by....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Bangla, Enngage a dalsi 2008-05-27 09:06:24

Stejne jako ja nepredpokladam ze u nV i AMD/Ati jsou marketingovy idioti(mysleno na tvorbu cen oddeleni, nikoli na reklamu) tak to same zkuste nepredpokladat i Vy, zatim jeste(az na par vyjimek) jsem od obou firem nevidel kartu ktery by mela vylozene nevyhodnou cenu, proste dneska neni chybou koupit od 3850/9600 pres 3870/8800 az po 9800.... Samozrejme ze zase nove i stare produkty cenove PRIZPUSOBI, ostatne jako pokazde....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Bangla 2008-05-27 08:58:41

Typicky fudzilla flame, ani jedna "hypoteza" neni nicim podporena, proste osobni nazor na vykon jednoho redaktora
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 18:18:55

Kdyz uz nam tak pada vykon nasich ocekavanych karet, aspon doufam ze ta spotreba 10W v klidu vydrzi hm?
Marty_86 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Enngage 2008-05-26 18:45:57

cuss neposlal bys mi link na ten shop kdes nasel 8800gt za 3000?a mel jsi na mysli 512 mb verzi?
Enngage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 18:54:20

Stačí když zadáš třeba na seznamu 8800gt a vyhledáš podle nejlevnějšího... Ano jedná se o 512MB verzi. Palit ji má upravenou - vlastní design karty i vlastní chladič. Co jsem četl recenze tak OC potenciál také není vůbec špatný. Jen to chce hledat
Marty_86 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 18:57:29

od diky cihnu se,jen jsem to chtel bez prace ale jinak palit dela vetsinou good provedeni s dobrym chlazenim
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 19:06:51

Je smutný, že nová ATI HD4870 dotáhne jen 2 roky starou 8800 GTX (nově 9800GTX) ....vydáním GTX280 Nvidia získá další obrovský výkonnostní náskok. Podpora DX10.1 je ATIně platná asi jako mrtvému zimník. DX 10.1 nepřináší totiž žádné efekty navíc ..ale je jistou optimalizací vyhlazování. Nvidia vyhlazování řeší brutálním nárůstem výkonu nové generace: Na VR-zone včera psali (je to od novináře co byl na prezentaci), že pokud jsme byli udiveni výkonnostím nárůstem osmé generace oproti sedmé ..tak nástupem nové generace budeme doslova šokováni a prý to nejsou marketingové kecy (doslova píší žádných mizerných 25% proti 9800 GX2). Osobně počkám s koupí nové Nvidie až vyjde ATI 4870 X2, což možná srazí ceny. Podle všeho ale výkonem na novou Nvidii nebude mít ani náhodou.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 19:20:58
avatar
To víš, když v AMD na highend rezignovali, je to holt smůla.
Dicorion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 11:43:53
avatar
Souhlasím, ale v každém případě to leckomu přijde spíše vhod. Nevím kolik lidí bude radši koukat na kvalitní výkon za cenu, kterou jsou ochotni akceptovat než na maximální výkon (zatím i nevyužitelný) za vysokou cenu.

Osobně jsem rád, že se alespoň jedna firma vydala cestou mainstreamu za slušnou cenu.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 19:19:54
avatar
Chladiče jsou hezké, bohužel ten HD4870 notně připomíná nechvalně známý chladič HD2900XT. Chladič HD3870 je spíše X1950XTX.

To je zajímavé, že když jsem tu kdysi říkal, že karty budou mít 480SP, tak jsi výslovně říkal, že "karty budou zcela jistě mít přes 500SP" a tvrdil jsi, že těch 480SP si někdo vymyslel, že se nic neví.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 19:57:49

ako som uz pisal, zatial su to vsetko len spekulacie..
najskor citam, ze ati bude mat brutalny vykon, potom ze to nebude take ruzove... a to iste sa pisalo o nvidii - najskor ze to bude prepadak a teraz vraj bude mat ohromujuci vykon..... uvidime vsak, aka bude realita jednej strany v porovnani s konkurenciou...
drzim sa skor pri zemi, takze nejake euforicke recicky o extremnom vykone jednej alebo druhej karty ma zatial nemozu rozhadzat..
ale o tom to je - aby sa ludia dohadovali v diskusiach, ktora ze to karta bude ta NAJlepsia...
pockame na prve testy a hned budeme mat vsetci jasno....
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 20:22:04
avatar
GTX 280 bude urcite brutalni karta ktera vykonem poskoci ATI z dohledu o jednu, beztak i dve generace. Sakra, ATI by melo neco delat a vratit se do Highendu. A kecy ze Highend si nikdo nekupuje bla bla bla si nechte, kolik lidi si koupilo 8800GTX,GTS a maji je dodnes, kdy hraji vsechny hry na max detaily krom Crysis ktery je (opet se opakuji) brutalni prasarna.

Kdo si ted koupi GTX280/260 bude mit zase na 2 roky vystarano, Nvidie si zase namasti kapsy a ATI zbudou jen oci pro plac a prazdne kapsy .. Je to urcite skoda ze ATI s highendem po fiasku s 2900XT prestala, vzdyt si vzpomente na 9800XT nebo na 1950XTX , misto tech reci typu "Highend neni vynosny a nikdo si jej nekupuje" by meli neco delat, nebo takhle mohou skocit rovnou po hlave do prdele do lowendu/nizsiho mainstreamu a zacit se rozprodavat a vyrabet jen integrovane grafiky....

BTW: Nvidii ten marketing nejvykonejsiho hrace na trhu opravdu svedci..
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 21:13:40
avatar
jj high-end ma co do sebe...x1950 se take hodne prodavala a hodne lidi ji ma dodnes..a to stejne to bylo s 9800pro ktera se stala taky docela hitem a spousta lidi ji mela nvidia slavila stejne uspechy s 8800GTX a vypada to ze ted to bude to stejne s GTX280..zvlast jestli se splni to co o ni tedka bezi po internetu
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 20:24:31
avatar
"........že pokud jsme byli udiveni výkonnostím nárůstem osmé generace oproti sedmé ..tak nástupem nové generace budeme doslova šokováni a prý to nejsou marketingové kecy (doslova píší žádných mizerných 25% proti 9800 GX2)......."
Konec citátu.

To je všecko pěkné. Ale furt se mi vtírá neodbytná myšlenka....
NA CO TEN VÝKON POTŘEBUJU?! Nepamatuju takovou bídu v nabídce her, jak je teď... To mám měnit 8800Gt za novou grafiku kvůli nějakým NFSXX, Turok2, Gears of War2 a jiným trapárnám/předělávkám z konzolí? Jedině snad GRID a to mi jede na stávající kartě v mém rozlišení (1600x1200) jak víno... Ale jinak v DOHLEDNÉ době kde nic tu nic... A nejsem nijak extra náročný, bezvadně jsem se pobavil např. u MOH Airborn, COD4, Crysis, Flatout2... Už jsem začal znovu hrát staré pecky, při hraní kterých si opět akorát znovu uvědomím, co dnes vychází za s****y...
A benchmarky já nehraju...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 20:38:23
avatar
To je pravda,sam mam 88 GT a som maximalne spokojny ... Akurat ze menim veci v kompe tak casto ako sa da,aby som nemusel za nove veci vela doplacat,predam staru kartu,prihodim 2-3 litre a mam novu ... To sa mi uz osvecilo
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 21:14:27
avatar
Taky tak...
Prodal jsem svoji oprašovanou 1950ku za 3000, přihodil jsem další tři a hle, Gainward 8800GT byl na světě!
:-
Jo leda tak, že bychom tu měli nějakou novou kartu, která by měla třeba stejný výkon jako např. ta 8800GT, ale v klidu by byla na dietě (W)... To pak jo...
xentoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 20:32:13

RiMr ja zdielam ten isty nazor,ved bola tu aj novinka,ze mozno vyjdu nove ATi karty na konci roku,ak to je pravda,naco kupovat seriu 4000?
uz si mozem rovno pockat na novu,no nie?
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 20:34:17
avatar
Sme par tyzdnov od vydania kariet,niesu ziadne realne testy,aspon niesu uverejnene,vsetko su len spekulacie na ktorych sa proste neda robit zavery ... Treba pockat a potom sa az uvidi co a ako ... Reci ako GT 280 zruluje Atiny na rok a ze Ati na high end nema ... To je predsa uplna sprostost,sory,toto nemoze normalne zmyslajuci clovek s promile mensou ako 2 napisat To ze robi ATI single karty do mainstreamu je jasne,ale par ludi tu ma asi kratku pamat na dobu ked sa 3870 X2 celkom uspesne bila o tron highendu s Ultrou ... Nvidia potom samozrejme reagovala zachranou brzdou ci ako to nazvat,spojila 2 88GTSky a mala vystarane ... A pokial Atiny budu mat fakt maly vykon,cenami pojdu dole,55nm proces maju uz podla vlastnych slov pekne zmaknuty a mozu si davat dole ceny ako chcu,staci pozret 670ky ...
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 22:00:24
avatar
Myslis vzpominat na tu dobu ktera trvala par tydnu a to jeste mela v nekterych hrach problem prekonat onu temer 2 roky starou kartu? opravdu uz nevite jak hajit zajmy ATI o mainstream, spis bychom si meli vsichni priznat ze ATI nema zajem o to dobyvat highend protoze ne nechce, spise protoze na to nema...vzpominam na dobu 9xxx
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "HighEnd" 2008-05-26 22:27:31
avatar
Hovorí ti niečo pojem zdravý "SELSKÝ" rozum

EDiT: Nemyslel som na Teba, že "nemáš"rozum.
ATi sa drží "mainstreamu"(určite kto by nechcel TOP...), ale za koľko vložených investícií , vrátilo by sa jej to(nieje v najlepšej finančnej situácii) a kto v dnešnej dobe potrebuje GRAFIKU za 16litrov(nv280 vid.OBR) keď tu máme super výkon za max.8000,-
Hlavné že jej zarábajú VGA ako sú HD38xx
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 22:13:53
avatar
sedlak bude asi tezko rozumet vecem jako jsou grafiky...

EDIT: Navic nechapu co tady tahas zdravy selsky rozum, rozumu mam dost, ale nekteri jedinci asi ne, kdyz si nejsou schopni uvedomit ze ATI nema na to dobyt highend, jestli na to ma muzes se me pokusit presvedcit, rad si to prectu
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 23:03:59

no......amd/ati nechce ani dobyvat hiend, jako dostat se ze sracek a tou cestou je mainstream/lowend . Navic vykonove na hry stacej, to jenom pubertaci se dohadujou kdo je lepsi. Jasne nvidia, je to tak!!! Uf ty graficke aktuality
Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-27 09:25:40

V tomhle s Tebou souhlasím. Řekl bych však, že na to nemá finančně, protože by tím nejspíše moc nevydělali. Co se týče zda na to má technologicky apod., tak to už nezjistíme.

Ale jak někteří říkají, že není co hrát na PC, jeliko je málo kvalitních her a nejsou až tak náročné.

Kdysi jsem měl Geforce 2 GTS za 13k bez DPH. Tenkrát jsem moc na výběr neměl, ale dnes bych si už high end nekoupil, jsem rád za tak nízké ceny mainstreamu (ať už ATI nebo NVIDIE).

Nicméně v době, kdy jsem koupil tu GF 2 GTS bylo spoustu pěkných her, dnes je kvalitních her velmi málo (crysis mezi ně taky nepočítám - pěkná grafika, změna díky obleku, 12h zábavy a 40 minut mučení v kosmické lodi - příběh obvyklý). Snad nás z toho vytrhne mafia 2.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-27 07:51:01
avatar
Samozrejme ze hajim zaujem ATI o mainstream,ako inak ? Ved kdo nie,ked za cenu pod 8 litrov budu karty ktore ti utiahnu vsetko bez problemov a nemusim take iste karty kupovat za 15 litrov s tym,ze mi zozeru hlavu a ziskam namiesto 60 FPS ,100FPS ??? Snad blbost nie ?? Ati ukazala ze na highend ma ale zameriava sa na mainstrem kedze z highendu cashe nejdu ... Sami to hovoria ,ked nesledujes tvoj problem ale ked uz podla teba 3870 x2 nieje high end ,tak fakt neviem co to je Druha,v niektorych testoch mozno tretia aj stvrta najvykonnejsia karta tejto doby ale Ati na highend nema ... Zaujimave tvrdenie Nikdo nepoprie silu Nvidie,kazdy vidi ze vydava skvele a vykonne karty a uz nielen v highende ale aj v mainstreame lenze vychadzam z toho co je tu vidiet teraz a nevestim vykon kariet ktore pridu o mesiac
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chladic 4870 2008-05-26 20:37:51
avatar
parada, 4870 ma zase poriadny chladic. ten fan nemusi byt len turbina, teraz bude mat nastarosti len 1/2 tepla co na r600, takze nevidim dovod aby bol nutne hlucny. ale konecne tam vidim heatpipe (minimalne 2, mozno tretia "po doske"), ktore na 3870 dost chybali (mali len Cu pasiv).
tak hadam budu este tichsie ako 3870
MikeKup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Accelero S1 2008-05-26 20:57:51

Me spis nejvice trapi, jestli pujde na 48x0 strcit Accelero S1 v2. Tim by se udelalo ticho za vsech okolnosti. A pokud i tech +-10W v idle, tak bych si chrochtal ve velkem.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 21:37:12
avatar
accelero bude zrejme sediet, nemaju dovod davat inu roztec dier, a rev.2 ma premenlivu vysku jadier, takze sediet bude urcite. nevidim problem.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 21:17:07
avatar
heh poradny chladic??prave ze to je turbina nvm ale ten co byl na obyc 3870 byl hodne dobry a dost tichy..turbiny opravdu nemam rad..na 800 otacek to poradne nefouka a na 1400 je to uz hodne hlucny.
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 21:31:31

No myslím, že to acceleru S1 jistí
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 21:38:48
avatar
ako som napisal, podla recenzii mal R600 v idle celkom tichy chod, co sa da povedat, ze idle r600=burn rv770. tak neviem preco by ati zbytocne nicila tak podareny chladic. urcite maju dovod preco ju tak osadili, tak to nebude az take zle.
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cooler na HD3850... 2008-05-27 00:23:21
avatar
Mám ZALMAN vf700AlCu
Dával už niekto z Vás tento chladič na HD3850
Plánujem ho "nasadiť", a videl som že aj GIGABYTE ho má v štandarde
Netreba ho špeciálne prispôsobovať
Dík za reakce

EDiT: GRAFIKA sa (ne)=chladič

EDiT: to houmer56-ja mam "original" od zalmana a mal som k nej pribaleny rozbočovač(9v/5v asi...), mal som to zapojené(nv6600TD) na ten "menší"prúd a vôbec ho nebolo počuť.Kamoš ma GiGABYTE+ zalman x1950Pro a nemá to tak zregulované a počuť ho o dosť viac
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 22:02:46
avatar
odpovedel bych ti, ale podle tebe sa vyznam v GRAFIKÁCH velmi dobre (vubec)
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 23:07:03

Mam tu verzi od GB a teploty idle 42,load 65 (max co sem tam viděl). Na max otáčky je ale dost hlučný (v tichém PC tedy), chce ho to zregulovat a účinnost se sníži minimálně. Kdybych měl chladič koupit,vzal bych radši Accelero S1 (za ty ceny...). Snad ti to pomohlo
Septic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Accelro 2008-05-26 21:50:47
avatar
bude na takovou 150W kartu stacit Accelero S1 r.2 ?
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 22:01:15
avatar
pasivne urcite nie. +1fan staci. videl som rev1 na r600, a chladilo to. takze ano, uchladi.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 22:32:18
avatar
Me se zkratka nelibi chladic na HD 4850 - 3870 mela 105W, 4850 ma 114W a horsi chladic k tomu...
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - X2 2008-05-27 13:25:21

Až vyjde 4870X2, to bude teprv zajímavý. Jelikož Mafia 2 má vyjít až příštim rokem, tou dobou by mohla bejt na světě i 4870X2 a to pak bude šlapat. Začínám se totiž obávat, že má 3870X2 na Mafii 2 v plných detailech stačit nebude...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-27 13:29:29
avatar
Zajimavi by bylo kdyby se potvridilo info o tom ze HD5xxx by melo vyjit uz na prelomu roku
Shampoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NDA? 2008-05-27 17:11:00

Lidi, kolikátého končí NDA na HD48xx? Nějaký týden před vydáním? Ptám se, protože DD něco zásadního ví...
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-27 17:59:00
avatar
vydanie je na 16.6, a nda konci urcite tak isto. takze smola, este 2,5 tyzdna trpenia musime prezit.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!