TEST: ACER Aspire 8920G – Fenomenální HD notebook
Napsal Karel Tlamycha   
Středa, 28 květen 2008

 

 

 

 

 

  • ACER Aspire 8920G - Fenomenální HD notebook

   Výrobky společnosti ACER asi většina z nás dobře zná. V současné době je ACER jedna z největších firem na světě, která se zabývá výrobou počítačů. Pokud jde o mobilní počítače, tak ACER dobře zareagoval na sílící poptávku a hlavně vyrovnávající se situaci na trhu mezi značkami mobilních počítačů. Dnes už se zkrátka za ceny do 20 000 korun nabízí kvalita. ACER i dříve, kdy jste té kvality ani za 25 000 mnoho chtít nemohli, byl se svou řadou Aspire velice populární. To pramenilo z faktu, že Acer Aspire nabízel za slušnou cenu vždy bohatou výbavu. Ovšem někde se šetřit muselo a tak to většinou odnášela konstrukce notebooku. Bohužel tento dojem z počítačů Acer Aspire stále u některých lidí zůstal a přežívá, i když už dávno neplatí, ostatně ani cena některých modelů v řadě ASPIRE už se dnes nedá občas považovat za lidovou ...

acer-logo

   S notebooky ACER jsme se setkávali v minulosti často a tak musím říci, že pokud někdo na základě zkušeností dva a více let zpátky vnímá stále řadu ACER Aspire, jako dílensky nekvalitní, či horší než konkurence se snahou být co nejlevnější, šeredně se v současných modelech plete. Je tomu už něco přes rok, kdy ACER kompletně přebudoval konstrukci řady Aspire a nazval ji Gemstone. Změna proběhla hlavně právě v konstrukci šasi samotných notebooků a výrazně zlepšila tuhost a odolnost notebooků a spolu s tím ACER zkvalitnil i výrobu samotných počítačů. Za celý rok, co jsme se s novou modelovou řadu ASPIRE setkávali, musíme říci, že tak výrazný posun kupředu se málokdy vidí. Ostatně i díky tomu ACER jako firma zažil velice úspěšný rok a nadále posiluje své pozice jako výrobce počítačů. Nicméně abychom jen nechválili, stále je co zlepšovat.

as-8920g-mood-13

   ACER se však očividně chce dále zlepšit. Přichází dva modely v řadě ACER Aspire, které posouvají konstrukci těchto notebooků ještě o kousek dále. Po prvním ohledání nového ACER Gemstone Blue musíme říci - dobrá práce. Ale to už bude tématem dnešní recenze. Možná některý čtenář pamatuje naše předešlé recenze DTR a to 17" Acer 7520g a 20" Acer 9920g. Tentokrát k nám přišel model Aspire 8920g a jak uvidíte, svými vnitřnostmi drtí své příbuzné i konkurenci. Opět připomenu, DTR je zkratka DeskTop Replacement neboli náhrada stolního počítače. Podívejme se na parametry, které by si málokdo nepřál mít doma:

parametry

Dnešní model je pravou špičkou mezi současnými mobilními procesory a v současnosti nejspíše nejlepším multimediálním mobilním počítačem tzv. DTR na trhu. Jeho parametry jsou na mobilní počítač skutečně fantastické. Výkonný proces, 4GB paměti, dva 320GB pevné disky, relativně (na mobilní) výkonná grafická karta 9650M GS. Zlatým hřebem tohoto notebooku je ale 18,4" LCD s Full HD rozlišením 1920x1080! Pokud jde o balení, tak to samozřejmě odpovídá velikosti notebooku a je vkusně a prakticky zpracované. Balení notebooku obsahovalo kromě napájecího adaptéru také krytky pantů a Blu-ray disk s filmem. Je to jistě milá pozornost. Nás ale nejvíce zajímá samotný notebook ...

 

 

 

 

 

  • ACER Aspire 8920G Gemstone Blue - notebook

Začněme trochu netradičně. U multimediálních notebooků, které patří do skupiny DTR, tedy počítačů, které se snaží nahradit desktop ve všech ohledech, byla vždy potíž, co se týká jejich velikosti a hmotnosti. Acer však zapracoval i v tomto směru ...

Acer-aspire-11

Hmotnost a rozměry

  Hmotnost 4,25Kg je vzhledem k vybavení a velikosti přívětivá.  Vzpomeňte si na 20" obří model Aspire 9920G, který jsme testovali. U něj hmotnost atakovala hranici osmi kilogramů. Nový Acer 8920G má rozměry 440 x 290 x 43 mm je to notebook, který bychom občas přenést dokázali. Přesto asi nebude vhodný pro práci na klíně nebo každodenní nošení. Nicméně vzhledem k vybavení notebooku je to znatelný posun k lepšímu v oblasti DTR počítačů.

Acer-aspire-10

Vzhled

  Tuto kapitolu mírně zredukujeme, jde o velmi subjektivní posouzení, navíc každý čtenář má k posouzení fotografie. Mě osobně se design tohoto DTR velmi líbí a působí luxusně. Opět i Acer příliš neposlouchá hlasy volající po větší praktičnosti a trochu logického uvažování při návrhu. Jedna věc je podsvícení. Nekritizujeme ho zcela jako nevkusné, přesto v nočních hodinách bude uživateli nejspíše nepříjemné pracovat s tímto notebookem. Po spuštění se rozsvítí indikace převážně do modré barvy. Osvětlení je také v oblasti pantů a bílou barvou září i nápis Acer na vnější straně LCD panelu. Jistě by se při návrhu osvětlení hodilo více střídmosti. Mnohem nepříjemnější je ale jeden aspekt zpracování ...

Acer-aspire-6

 Konstrukce a výbava

  Nový model se konstrukčně liší od ostatních modelů ASPIRE a to v kladném slova smyslu. ACER pozměnil několik často kritizovaných detailů a dokonce přidal i trochu kreativity. Celkové zpracování je na dobré úrovni a masivní panty (dříve nejčastěji kritizovaná konstrukční záležitost) vytváří dojem nerozbitnosti. Lesklý povrch je pouze v oblasti LCD panelu (vně i uvnitř kolem LCD), takže otisky prstů by kolem klávesnice a touchpadu neměly být viditelné. Možná bychom v budoucnu doporučili odebrat lesklý povrch úplně. Nikdo nestojí o notebook, který vypadá hezky jen při koupi. To je právě onen nejnepříjemnější aspekt zpracování. Lesklý povrch víka vypadá sice efektně, ale je velmi, velmi nepraktický a velmi špatně se udržuje v čistotě.   

Acer-aspire-9

Konektorová a další výbava je bohatá:

1x ExpressCardTM/54 slot
Čtečka karet 6-in-1 (SDTM, MMC, MMCplusTM, MS, MS PRO, xD)
4x USB 2.0
1x HDMITM port s HDCP
1x externí displej (VGA) port
1x podpora sluchátka/reproduktor/line-out konektor s podporou S/PDIF
1x Microphone-in jack
1x Line-in jack
1x Modem (RJ-11) port
1x Ethernet (RJ-45) port
1x Firewire
1x DC-vst. konektor pro AC adaptér

Acer-aspire-7

   Její umístění potěší. ACER konečně upravil kritizovaný prvek umístění zvukových výstupů směrem dopředu, kde vadili při běžném užívání notebooku a přemístil je. A dokonce vybral i správnou stranu notebooku. Rozložení jednotlivých prvků je kvalitní promyšlené.

LCD a ovládací prvky

   TFT panel nabízí uživateli na mobilní počítač fenomenální úhlopříčku 18,4" a rozlišení 1920x1080. Jedná se o Full HD s poměrem stran 16:9 a filmy jsou na něm krásná podívaná. Podsvícení LCD obstarávají 2 lampy. Hodnoty jako jas 300cd nebo odezva 8ms nám více než dobře postačí pro běžné použití.

Acer-aspire-1

   Nezaznamenal jsem ovšem žádné nesrovnalosti v obraze, i podsvícení bylo rovnoměrné. Povrchová úprava je lesklá a nabízí živé barvy. Za slunečného počasí ovšem uvidíme nejspíše méně než s matnými panely. Zmínit se ale musíme o pozorovacích úhlech. Ty jsou ohromné kolem 140°. I s takřka kolmého úhlu stále vidíte, co je na obrazovce. Celkově se jedná o jeden z obrazově a dojmem nejlepších LCD, které jsme kdy na mobilním počítači viděli. Práce s ním i multimediální vyžití, je radost.

Acer-aspire-8

Dalším důležitým prvkem je plnohodnotná klávesnice včetně numerické části. Ta tak poskytuje opravdový luxus, na který nejsou většinou mobilní uživatelé zvyklí. Vlastnosti jako zdvih kláves, jejich velikost a celkově i touchpad hodnotím jako povedené. Vlevo od klávesnice se ovšem nachází chlouba tohoto notebooku, která od nás dostane mírnou kritiku. Začneme pochvalou za skvělý nápad a variabilitu. Jedná se o multimediální dotykový panel nazvaný CineDash Media Console. Nabízí např. ovládání hlasitosti nebo umožňuje vypnutí panelu jedním stiskem tlačítka Hold. To je praktické vzhledem k tomu, že při práci může uživatel zavadit o dotykové plochy panelu. Právě zmíněné ovládání hlasitosti ale po dobu testování notebooku fungovalo nespolehlivě. Abych to vyjádřil přibližnými čísly, panel byl spolehlivý v cca 80% případů. Někdy se stávalo, že zareagoval se zpožděním a výjimečně bylo nutné hodně přitlačit a opakovat požadavek na změnu hlasitosti.

Acer-aspire-5

Celkově se ale jedná o zajímavý, a pokud se to ještě trochu odladí, tak velmi funkční prvek. Tak trochu připomíná ovládací panel na vesmírných lodích v seriálu Star Trek. :)

Audio

  Co zde dodat, Acer napumpoval tento model pěti reproduktory a k tomu subwoofer. Hlasitost i kvalita přehrávaného zvuku je na vysoké úrovni a uživatel si může dopřát i skutečného prostorového zvuku. Kéž by takto byly vybaveny všechny notebooky. Samozřejmě že zvuk nebude ke spokojenosti všech. Ovšem po softwarové úpravě věřím, že si získá všechny majitele tohoto multimediálního krasavce.

as-8920g-mood-13

  Celkově po důkladném seznámení s tímto novým modelem Acer Aspire musíme říci, že je vidět hodně práce, velké zlepšení ve všech směrech a jen tak dál. Pokud ACER zapracuje na výše kritizovaných skutečnostech ... Podívejme se teď na to, co se ukrývá uvnitř a jak to funguje.

 

 

 

 

 

  • ACER Aspire 8920G Gemstone Blue - výkon a parametry

   Jedna věc je zpracování, druhá věc je výbava a výkon. Nicméně jak už víme z parametrů, máme před sebou jeden z nejsilnějších mobilních počítačů vůbec. Lehce se podívejme na parametry:

cpugpu

(pro zvětšení klikněte na obrázek)

Procesor, paměť a grafika

   Dvoujádrový procesor Intel Core 2 Duo T9300 pracující na frekvenci 2,5GHz je podpořen 6MB L2 cache a to je plně postačující pro veškerou práci v dnešní době. Zde Acer opravdu nešetřil a nacpal sem opravdový mobilní high-end prvek.

PCmark

   Sloty paměti jsou oba zaplněny, každý 2GB modulem DDR2 paměti. Celková kapacita 4GB operační paměti samozřejmě stačí na cokoliv. Jen jsem moc nepochopil, proč v některých případech instaluje na takový počítač 32-bitový operační systém, který využije jen 3,5GB RAM??? Možná to souvisí s tím, že stávající procesory Intel nejsou v čistě 64bit aplikacích až takové terno, jak to ve 32bit může vypadat. Každopádně pro plné využití výkonu je třeba chtít variantu s předinstalovaným 64-bitovým systémem. V našem případě jsme notebook testovali s 32bit verzí Windows Vista.

everest

latence

Pevný disk, mechanika

   Mechanika zasazená na pravé straně notebooku jistě potěší možností přehrání Blu-ray disku, vypalování již ovšem nezvládne (jen DVD,CD). I tak se ale tato mechanika jistě slušně projeví na finální ceně tohoto modelu. Výrobce dodává v balení i jeden Blu-ray disk s filmem.

HDtach

   Dalším krásným parametrem je pevný disk, vlastně 2 disky. Uvnitř totiž najdeme 2x320GB a uznejme, že přes 0,6TB prostoru má ve svém notebooku málokdo. Spolu s fenomenální velikostí se disky pyšní i slušnou rychlostí (viz. tabulka).  Pevné disky se chovají při práci celkem tiše a rozhodně nejsou rušícím elementem. V tomto případě nejsou pevné disky osazeny v systému RAID.

3dmark

Celkově se jedná o jeden z nejvýkonnějších notebooků v testu a to zejména co se výkonu grafické karty týká, tak zde všechny doposud testované převálcoval rozdílem třídy a určitě si ve slušném nastavení zahrajete většinu současných her. Bohužel na hraní v nativním HD rozlišení to určitě ale není. Pořád je to mobilní grafická karta. Notebook je po všech stránkách skutečně výborným nahrazením běžného stolního PC.

Podívejme se na závěr ...

 

 

 

 

  • ACER Aspire 8920G Gemstone Blue - hodnocení

 Dostáváme se k závěru. Podívejme se tedy na provozní vlastnosti testovaného modelu, ať ho můžeme celý zhodnotit.

Acer-aspire-12 

Výdrž a teploty

   Výrobce uvádí na svých stránkách výdrž až 2,5 hodiny. Často se setkáváme s údaji, kdy výrobce testuje výdrž notebooku nejspíše v úsporném režimu a vypnutým LCD panelem (jinak to není možné kolikrát udávaných hodnot dosáhnout). Zde musíme vyslovit další pochvalu firmě Acer, že „nekecá". Dokonce se nám podařilo udržet notebook naživu v klidu skoro 3 hodiny. Dalším testování jsme zjistili celkové praktické výdrže 170 min (text), 150 min (film - skvělý výsledek) a při maximální zátěži 65 min provozu. Doba nabíjení vypnutého notebooku je cca 115 min. Vzhledem k rozměrům a vybavení si Acer zaslouží pochvalu, instalovaná 8-článková baterie s kapacitou 71 Wh podává slušný výkon.

baterie

   Blížíme se ke konci a opět budeme chválit, tentokrát v teplotní oblasti. Ani po hodině maximální zátěže notebooku se teplota na procesoru nedostala přes 36 stupňů. Při teplotě okolí 21 stupňů má Acer chlazení vyřešeno excelentně. Navíc odvod tepla je na vysoké úrovni a mírné zahřátí na povrchu lze tolerovat. Nízkým teplotám napomáhá jistě konstrukce a velikost notebooku. Přeci jen když stejnou výbavu naskládáte do menšího prostoru, na teplotě se to odrazí dost výrazně.

teploty-CPU

  • Závěr a hodnocení

Tak tedy již víme o notebooku takřka vše. Teď to nejdůležitější, cena. Jak jsem řekl v úvodu, současná řada modelů ACER ASPIRE se nedá srovnávat s dva a více let starými modely stejné značky. Doba notně pokročila a ACER rozhodně nezaostal, ba právě naopak. Jak asi tušíte, tak tento model je skutečně bohatě vybaveným multimediálním notebookem a pravým DTR. Cena tomu tedy odpovídá. V dnes testované konfiguraci stojí přibližně 45 000 korun s DPH. Celkem se tento model dělá ve dvou konfiguracích:

Acer-aspire-11

AS8920G-834G32BN - 18.4" WUXGA FHD CB / C2DT8300 / NVidia GeForce 9500M-GS 512MB / 2x2GB / 1x320GB / BluRay drive / 802.11N / 8 cells / 0.3DV CrystalEye / BT / FP / Gemstone Blue / Vista Home Premium - Cena: 35 000 korun s DPH

AS8920G-934G64BN - 18.4" WUXGA FHD CB / C2DT9300 / NVidia GeForce 9650M-GS 512MB / 2x2GB / 2x320GB / BluRay drive / 802.11N / 8 cells / 0.3DV CrystalEye / BT / FP / Gemstone Blue / Vista Ultimate - Cena: 45 000 korun s DPH

Testovaný model jsme pak ohodnotili následovně:

hodnoceni

   Na rozdíl od dříve představeného 20" DTR není nový model 8920G až takovou šíleností :). Naopak jako celek působí velmi prakticky. Běžný domácí stolní počítač skutečně dokáže ve všech směrech nahradit. Dokonce ho lze přenášet bez toho, abyste si uhnali kýlu, i když samozřejmě na denní nošení to není. Celkově nabízí tento model skvělou výbavu a fantastické zpracování. ACER se skutečně pořádně pochlapil a tento ASPIRE je v současnosti jedním z nejlépe zpracovaných notebooků vůbec. Jako celek nabízí tento model skutečné multimediální vyžití. Vynikající 18,4" LCD s Full HD rozlišením s poměrem stran 16:9 + skvěle provedené ovládací prvky dělají z tohoto modelu uživatelsky příjemný multimediální počítač, který je absolutní špičkou na trhu a cena tomu plně odpovídá. Až na drobné výtky nelze než ocenit tento model a dát mu naše nejlepší doporučení.

Gold-Award

"Za kvalitu zpracování a perfektní multimediální výkon a provedení"

Za zapůjčení notebooku děkujeme společnosti ACER

acer-logo-2

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-28 20:32:28
avatar
Koukam, ze od posledni doby co sem vam tu kritizoval recenzi na X61 tablet se toho moc nezmenilo grafy stale velmi neprehledne a dost viditelne multimedialni smysleni o notebookach. Dukazem je vysledek - 91/100 za tenhle notes? LCD vychvalujete kvalitou... tak ono aby ne, WUXGA byvaji kvalitni, ale co ta silena lesklost? To vam prijde jako ok? Zvuk je relativne taky dost mizerny... sice 6repracku, ale paradoxne ma i treba business Lenovo X300 s 2 reprakama lepsi zvuk (sice se jedna o notebook drazsi, ale neni urcen na multimedia, coz prave tvori tento paradox) jinak nejlepsi repraky v notebookach maji Toshiby v Qosmio ci drazsich modelech Satellite. Doufam ze do budoucna planujete taky recenzi uzitecnejsich notebooku, 4+ kilogramu at si rika kdo chce co chce neni moc koser... doufam ze treba ke konci prazdnin tu budou nejake nove Thinkpady na Montevina platforme, ci business HPcka... rad bych videl vas nazor na 6910p (resp. 6930p = montevina)
tlamych [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 11:07:11
avatar
Ono je problem zalibit se vsem. Kazdy letime na neco jineho a je potreba hodnotit testovanou vec ve vsech ohledech. Tento notebook je DTR a vzhledem ke sve velikosti a podavajicimu vykonu ma proti svym konkurentum uctyhodne parametry. Co se tyka leskleho panelu, ten ma sve pro a proti. Vsichni vime, ze leskly panel trpi treba na odlesky. Zase ma ale lepsi podani barev. Osobne vlastnim take leskly panel a za matny bych nemenil. Celkove se ukazal tento Acer jako kvalitni a nektere parametry porazily veskere notebooky, ktere jsme tu zatim meli. Je pravdou, ze od repro bych take ocekaval vice.
Dicorion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 11:29:18
avatar
Naprosto souhlasím, jako náhrada stolního počítače pro velmi zřídkavé přesuny je to dobrý počin. škoda té ceny, neříkám, že je neadekvátní, ale tady budou notebooky stále nějaký čas strácet zájemce.

Ještě bych měl dotaz, o kolik klesne grafický výkon s tou 9500M-GS?
Abych pravdu řekl v číslování grafických karet v mobilním sektoru jsem úplně vedle jak ta jedle. Dá se najít nějaké rozumné "seřazení" dle výkonu? Díky
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 12:42:29
avatar
9500M GS = 8600M GT (akorat z 80nm na 65nm zmena vyrobniho procesu) a mozna mensi optimalizace, navyseni vykonu zanedbatelne. Dobre zerazeni podle vykonu maji zde Odkaz ale upozornuju ze se jedna jen o ciste a silne orientacni tabulku. Jinak mimochodem se 9650M GS = 8700M GT, z vyse zminenymi upravami. Ta 9.rada mobilnich grafik od Nvidie doznala jeste mene zmen nez ta na desktopech.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 12:56:00
avatar
Ono jsou jeste pololeskle displeje, ty tolik neodrazi svetlo (tyhle Acery jsou opravdu zrcadla) a pritom barvy maji stale kvalitni. Vymluvy na to(jak tu nekdo pode mnou rikal), ze notebook nebudem prenaset ven ci ke zdroji svetla neberu... clovek ne vzdy sedi v temne kobce plus tento prelesteny neduh je i u mensich Aceru, ty jsou prakticky identicke s timto vetsim. A ty uz do terenu vzit lze.

Ukazka porovnani displeju -
FJS v3205
Odkaz
Acer 6920G
Odkaz
Jestli tohle berete jako vyhodu, tak mozna kvuli tomu ze se u toho clovek muze oholit Zkratka uplne matne a uplne leskle displeje nejsou to prave orechove.

Jinak pokud jste milovnici zrcadel, tak si pockejte jestli do CR prijdou Lenovo Ideapady, pokud nekdo nevi at googli pochopi.
yesi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 09:11:17
avatar
Každopádně pro plné využití výkonu je třeba chtít variantu s předinstalovaným 64-bitovým systémem. V našem případě jsme notebook testovali s 32bit verzí Windows Vista.
Srandista, orig.cdkey z x86 funguje AJ na x64 a opacne. Mam to odskusane.
Inac, pekna recenzia..

A ty, Solitary, pokial tento notas nebudes mat proti svetlu, alebo ho nebudes brat von, tak na lesklom LCD neni co vycitat. Sam mam doma leskly Acer AL1951CS CrystalBrite, ktory je uplne leskly. Mal som predtym i matne, nebolo to o tolko horsie, aby to cloveku bolo luto. Pokial ho nebudes zapinat v oslnenom terene, alebo pouzivat proti svetlu, je to vlastne uplne jedno.
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 09:42:03

Presne, kdo by se s takovym NB chtel tahat ven, ze...
Rips [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 10:39:33

K tomu dotikovemu panelu pri niektorých zalezi aj od teploti ruky mne sa na podobnom paneli stavalo to iste ked som mal studene prsty tak ma moc neposluchal
Neznámý  - Kvalitní.... 2008-05-29 13:11:56

Může mi někdo řict, na základě čeho usuzujete, že se jedná o kvalitní výrobek? Ne, nespouštím se teď do kritiky Aceru kvůli příšerným zkušenostem z minula, ale do kritiky autora. To, jestli je něco kvalitní, se nedá jaksi odvodit pozorováním ale testy. Až budete notebook rok zavírat a otvírat a občas i přenášet, tak teprve potom můžete zhodnotit kolik pantů se ulomilo, kde se rozlezly plasty a jak dopadlo podsvícení lcd, případně po kolika měsících odešel invertor lcd, jaká je životnost baterie....

To že je něco hezké a plasty do sebe zapadají neznamená, že je to kvalitní. To, že je to kvalitní se pozná až pokud výrobek bude fungovat stejně za určitý čas. Takže abych to shrnul, tak kvalitu může posoudit jedině čas a ne recenzent produktové novinky.

Jako vážně nevím, kde autor bere tu odvahu tvrdit, že je to kvaltiní výrobek. Má snad studii na téma důvodů a počtu reklamací gemstonů za poslední rok? Nebo je to jen subjektivní názor autora že s ekvalita "zvedla"? A pokud máte zkušenosti s předešlou konstrukcí gemstonů (třeba s panty) tak jak si můžete být tak jistý že 18" lcd se bude chovat stejně jak 15" ? Chápu autorovno nadšení, mě se ten notebook taky líbí, Acer hodně zapracoval a očividně se zamyslel, co by se tak uživateli mohlo hodit, respektvie kde je díra na trhu a volné místo zaplnil. Ale obecně bych radil šetřit superlativy a nepléct si pojmy s dojmy.
tlamych [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 16:23:58
avatar
Diky za rady, castecne souhlasim. Tu kvalitu samozrejme nemame podeprenou mnohamesicnim testovanim. Prohlaseni o kvalite tohoto notebooku je potreba brat trosku s rezervou. Tato recenze byla napsana behem cca 3 tydnu testovani. Po tuto dobu se z nej stal nas staly spolupracovnik a dalo se lecos poznat. Netestujeme notebooky na jeden zatah, i kdyz by se to dalo zvladnout za jediny den. Tento model byl testovan v praxi pres 20 dni a z objevenych nedostatku vychazime. Problemy, ktere se na notebooku najdou treba po pul roce (napr. panty) tedy tezko odhalime. Kvalita uvadena v recenzi je tedy sumou vlastnosti, ktere notebook vykazoval po dobu testovani. Pokud napr. vezmu notebook a on se zacne nebezpecne prohybat a do toho vrzat, nejspise kvalitni nebude. Presnejsi by nejspise bylo napsat, ze po dobu testovani se notebook jevil jako kvalitni.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 17:44:44
avatar
Presnejsi by nejspise bylo napsat, ze po dobu testovani se notebook jevil jako kvalitni.

I to je dost zavadejici, a sklouzava to k tvrzeni - notebook je kvalitni. Staci se vzit do smysleni lidi, treba BFU. Ti nechapu rozdil mezi "radoby" hernim MSI za 30k a Thinkpadem za 30k... pro nej je to MSI zkratka lepsi, protoze ma vic Ghz/MB/Mhz a tehle libeznych veci, na to lidi leti. A neveri tomu, ze by ten Thinkpad byl nejak vyrazne lepsi, MSI po tom co ho vzali do ruky neprasklo ve svech, tedy nemuze byt prece tak hrozne. Chce to proste jen zkusenosti s vice notebooky a mit jich hodne osahanych a pouzivanych ve spouste pripadu.

(btw tema kecama o MSI sem vam nechtel naznacit aby ste na nejaky takovy notebook udelali recenzi, chran buh ... ty jejich turbo tlacitka, grilovaci chlazeni a zvlastni pocit funkcnosti je totiz vic nez iritujici)
Neco z vlastni zkusenosti s uzivateli MSI notebooku a pro zasmati:

Typicky MSIckar - chce to na hry, chce za co nejmin penez hodne muziky, neveri tomu ze je to nekvalitni a povazuje se za zkuseneho ITckare, protoze dobre a chytre vybral notebook.

Typicke reci MSIckare - ten notebook skoro vubec netopi, pouzivam chladici podlozku, bez ni se mi totiz sekaji hry a vypina notebook (jinymi slovy se tedy prehriva ) - nemam s tim notebookem sebemensi problem, zatim byl na reklamaci jen 2x - vsechno je tu naprosto stabilni BSOD sem tento mesic videl jen 3x
Pif Paf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 19:12:48
avatar
No né každý potřebuje spolehlivý kancelářský stroj do terénu jako je třeba Thinkpad. Hold se musí počítat s tím že u nadupanějších mašinek je potřeba počítat s daní v podobě většího zahřívání a menší kvality za ''rozumnou'' cenu.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-29 22:57:55
avatar
no to by se dalo jeste prezit...ale ze jim nestaci leskly displej a musi byt uz leskly komplet cely notebook to uz je vazne moc..jeden clovicek s msi nb je u nas na skole a hadrik na ocisteni ma vzdycky polozenej vedle touchpadu
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 02:33:46
avatar
Vyrobci notebooku to zacinaji cpat lidem jako trend... nove A300 (ne PRO verze) od Toshiby maji lesklou klavesnici, viko i prostor kolem klavesnice. Lenovo IdeaPad, ktery jsem vyse zminoval ma lesklou klavesnici, prostor kolem, leskly displej a navic jako bonus ma pres displej jeste leskly kryt... desigovne je to hezky, ale prakticky naprosto nepouzitelny. Nejaky zahranicni recezent si delal srandu, ze se ve svem odrazu na displeji skutecne holil

Coz me pripomina, ze hodnotit vzhled u notebooku v recenzi je dost subjektivni. Pokud uz to delate tak doufam, ze nezapocitavate body. Protoze tomuhle Aceru jste dali 9 z 10 za "luxusni vzhled" a me, nejen ze neprijde luxusni, spis mi prijde detinsky, neco se leskne, huste oble tvary, ovladani jak nejaky interface ve star treku. Tohle se mi ani trochu nelibi, ani predesle Gemstony se mi nelibili. Podle me za notebooky s luxusnim vzhledem lze povazovat treba Sony Vaio. U tohohle by me slovo "luxus" nikdy nenapadlo
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 00:02:21
avatar
Se stolnim pc se to neda srovnavat ani vykonem , ani cenou a ani kvaltou skutecneho zvuku, na prenaseni , pokud potrebuju mobilitu je to pritez, dela to dojem ze to je pro bfu ktery to zbali s regalu a uz to ma vsechno , za 2 roky po zaruce to vyhodi a koupi jiny.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 00:25:02
avatar
Pri cene PC komponent je tahle nahrada PC za 45k dost mimo. Za to postavim dva luxusni PC s podstatne vysssim vykonem. Ovsem pokud se nekdo casto stehuje nebo ma vic jak 2 stale bydliste, tak snad by mu tenhle notebook mohl byt dobry...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 07:19:45
avatar
do ceny toho pc musis zapocitat taky fullhd monitor...to uz 2 luxusni pc za 45k nepostavis.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 17:32:46
avatar
on se taky full HD monitor s uhloprickou 18,4 palce fakt nedela . Ja mam 19 s rozlisenim 1440*900 a drobnejsi pismenka bych uz fakt cist nechtel. Navic dost pochybuju ze bys poznal orizle Full HD video v rozliseni 1440*900 nebo na tomhle notebooku. Navic 22 stoji uz dost malo (5k) a 1680*1050 u filmu od full HD displeje beznym okem cloveka NEPOZNAS. Navic 16:10 je pro praci lepsi nez 16:9 a hry jsou taky lepe optimalizovane pro standardni rozliseni. Navic konfigurovatelnost PC je nesrovnatelna s notebookem

A jak testujete vydrz pri filmu, tak to je asi nejake klasicke AVIcko, pri fullHD bluray H264 kodeku by to bylo o dost min, ze?
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 18:05:01
avatar
Na druhou stranu postavis jeden kvalitni komp a jeden prenosny notebook. Jinak pokud bys chtel tomuhle notebooku konkurovat LCDckem, staci ti koupit nejlevnejsi monitor s fullHD rozlisenim. Kvalitou bude porad lepsi nez to co se dava do notebooku
MartensPh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vydrz 2008-05-30 17:12:24

Kdyz uz se tady dneska jen kritizuje take prisadim se svoji do mlynku.
Prijde mi ftipne, kdyz autorovi prijde vydrz v klidu 3 hodiny jako skvely vysledek, protoze jak to chapu ja, tak kolem notesu jen chodil a dival se, jak se na notebooku nic nedeje. Ale treba si tam dal skvely wallpaper
Takze kdyz to ma byt prenosne, tak chci, at to vydrzi vice hodin a v neklidu. Takze pro mne hodnotim vydrz jako velmi spatnou, ostatne z modernich notebooku zadny nema dobrou vydrz. Za to ovsem autor nemuze, takze mu to nepricitam k duhu. Navic pokud tohle ma byt herni notebook, tak vydrz je asi to posledni, co majitele zajima.
Ale vcera jsem shodou okolnosti prodal Aspire 5920G, coz, jak predpokladam, je mensi (ale stale hodne tezky) brachanec tohoto, takze ani 15,4" verze neni nic moc.
Takze na zaver, kdo chce herni notebook, at si koupi mensi case s normalnimi komponenty
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 00:09:32
avatar
notebook a výdrž baterie hodnotíme vždy na základě jeho určení a výbavy ... a výdrž 3 hodiny při 18,4" LCD a té silné sestavě uvnitř to je v tomto případě dobrý výsledek
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-30 23:28:28
avatar
mno tenhle notebook ma jednu vadu. Je to Acer a to znamena pravidelne navstevy reklamačního.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 00:08:30
avatar
hmm to už si ACERa asi dlouho neviděl viď?
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 00:39:43
avatar
Omyl, je vseobecne znamo, ze se muze pokazit jakykoliv notebook, a taky se kazi... ikdyz je fakt, ze malokde vidis repasovanyho staryho Acera, ci Asuse, ale spis starsi Thinkpady nebo HPcka, prece jen kvalitni chlazeni a provedeni ma i svoje klady. ALE - Acer ma stale docela mizerny servis, a to je ta hlavni bolistka(ale i znatelna nizsi cena notebooku, coz je pro lidi lakave). Jinak kvalitou notebooku Acer od nove rady Gemstone vykrocil kupredu. Asus, MSI a podobne zustali za nim.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 01:20:45
avatar
už nemá mizerný servis, nedávno přešel pod jeho správu do té doby to dělali třetí firmy ,ˇ.... ted si ACER dává záležet navíc po uvedení nových gemstone Acerů, to je rok, rapidně ubylo reklamací stačilo jen udělat kvalitnější šasi ...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 13:26:09
avatar
Presto porad neni neobvykle ze notes zustane v servisu delsi dobu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 13:53:18
avatar
nevim, poslední informace co mám od ACERU, tak hovoří asi o 5 pracovních dnech i s dopravou, což je solidní .... jako opravdu se u ACERU hodně změnilo a je to vidět ...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 15:43:53
avatar
Tak informaci od Aceru bych bral s rezervou. Co ja vim, tak uz pred rokem, rikali jak bude vsechno ok. A zatim co sem slysel od uzivatelu prubezne odezvu, tak se sem tam objevovali i stale ty 2tydenni reklamace, ale na tom, ze se to zlepsuje neco pravdy asi bude. Bohuzel stale maji servisni stredisko jen v Brne a nikde jinde.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 15:58:46
avatar
bohužel jinde ty přesné informace než ze servisního střediska, které aptří ACERU nezískáš brát jako relevnantí iformace přímo od nespokojených zákazníků, kteří si třeba za problémy můžou často sami? no nevim ....
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 16:03:43
avatar
A to jako myslis ze je duveryhodnejsi Acer nez primo "TY REKLAMACE" od lidi, o kterych se tu bavime a o ktere v prvni rade jde? To je snad logicke, ze musis brat na zretel skutecne udalosti, a ne nejake slova od Aceru. Nebo si snad myslis, ze Acer pred 2-3rokama by ti priznal "ano, nase servisy jsou na hovno, podvadime lidi, a na zakony kaslem"
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 16:45:05

No já bych ten servis aceru taky tolik nezatracoval. Dřívo to bylo tak, že víc věcí rozbili, než spravili a to se zlepšílo. Smutnou pravdou je, že se většinou ozve ten co se mu s tím něco stalo. Pokud mám správné informace acer je pořád nejprodávanější ntb v naší republice, tudíž i těch nespokojených musí být víc, než u některých dalších výrobců. Zpátky k reklamaci. Pokud si například člověk nepřiplatí u hp rozšířenou záruku, tak se může stát, že mu ten noťas taky těch 20dní opravují, zvláště u závažnějších závad. V naši republice není totiž plnohodnotné servisní středisko a větší závady se tudíž posílají do polska. V tomto případě si myslím, že servis aceru není o tolik horší než ostatní...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 10:03:53
avatar
V polsku ma servis HP Pavilion, Compaq ne.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj 2008-05-31 03:28:16
avatar
Pokazit se muze jakykoliv NTB. A u tech repasu - pri dnesnich cenach mi prijde celkem ftipne mluvit o repasovanych notesech. Kolik by nekdo za takovy repas mohl chtit? Vetsinou bejva v hajzliku baterka a vymlacena klavesnice - hlavne mezernik ;-) ...
Drive to bylo spatny - servisovaly to treti firmy, ale ted uz to snad dela Acer sam.
A k tomu monitoru... no radsi bych taky matnej, protoze v praci jsem mel lesklej a z toho bych se s prominutim posr...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Musí být teda asi fakt kvalitn 2008-06-02 11:24:45
avatar
protože tak nadšenou a pozitivní recenzi NTB jsem četl naposled při recenzi, kterou psal zažraný "mackař" a recenzoval nový MacbookPro. Ale tam se to dá pochopit, tam je to o uctívání modly. V PC/win sféře je takový pozitivizmus a optimismus "na pováženou" :-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!