Jak výkonný je AMD RYZEN? Spoléhat se bude na počet jader, frekvencí Intelu stačit nebude.
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 14 únor 2017
alt

 

 

 

 

  • Jak výkonný je AMD RYZEN?

           Spoléhat se bude na počet jader, frekvencí Intelu stačit nebude.

Pokud pátráte, jak to tedy bude s výkonem nových RYZEN procesorů, máme tady nápovědu. Samozřejmě na přesné a finální testy si budeme muset ještě chvilku počkat, nicméně poslední dny už docela hodně napověděly. Dá už se celkem pěkně odvodit, co můžeme očekávat.

  • AMD RYZEN vs Intel

Asi nejzajímavější a také nejkonkurenceschopnější budou opravdu 8jádrové procesory RYZEN 7. dobře na tom budou i 6jádra RYZEN 5, ale pravděpodobně ne moc zářit budou 4jádra. Tedy samozřejmě záleží na tom, s čím budeme srovnávat.

Poslední testy ukazují, že AMD RYZEN rozhodně nebude mít IPC špatné, ale zároveň nebude nejspíše dosahovat úrovně současné generace Intelu. Což samo o sobě ale moc neznamená. Výkon na jedno jádro dnes už příliš roli nehraje, a to ani ve hrách. Téměř všechny nové hry a aplikace, kde na CPU výkonu záleží, využívají klidně i více než 4 jádra a dokonce se pomalu jen 4jádrový CPU ukazuje jako brzda a to i když má hodně vysokou frekvenci. Objevuje se stále více her, kde 3GHz 8jádro od Intelu překonává bez potíží 4,2GHz čtyřjádro typu Core i7-7700K. O náročných kreativních aplikací nebo jen při zpracování více úloh najednou nemluvě. Přesto jsou, a ještě budou, případy, kde frekvence může být vidět. A to bude nevýhoda AMD RYZEN ….

Pokud bychom srovnaly takty, tak rozdíl výkonu mezi Intel a AMD nebude příliš velký. To je ostatně důvod, proč právě 8jádrové a 6jádrové RYZEN budou hodně dobré v prvních testech proti stávající generaci Intel Core i7-6000 procesorů pro X99 platformu. Ty totiž disponují velmi podobnými takty a ani v TURBO režimu nedosahují obvykle na 4GHz a výše.

Jenže čtyřjádrové modely KABY LAKE v čele s Core i7-7700K mají TURBO takty až na 4,2GHz na všech jádrech a to bude pro AMD problém. Ačkoliv je i tak 14nm FinFET a takty kterých první generace ZEN procesorů dosahuje obrovským překvapením a takty téměř 4GHz nikdo nečekal, je to prostě málo proti Intelu. Ten dokáže na všech jádrech běhat dnes blízko, nebo i přes 4GHz u svých aktuálních 14nm procesorů, AMD RYZEN má sice turbo takty u svých nejlepších modelů také 4GHz, ale téměř jistě na této frekvenci nepoběží celý CPU, ale jen právě třeba jedno jádro. A to bude hrát roli.

V případě 8jádrových/6jádrových RYZEN to v současnosti problém nebude, protože 8/6jádrové Intel procesory mají takty velmi podobné i v TURBO režimu. Nicméně víme, že Intel chystá SKYLAKE-X pro X299 platformu, které zcela určitě budou mít takty výše. A to je pravděpodobně i odpověď na to, že AMD bude moci sice dnes soupeřit i Core i7-6800/6900K procesory a nabídne přitom ten výkon podstatně levněji, ovšem ta cena počítá i s tím, že Intel přijde právě v září tohoto roku s rychlejšími procesory. Musím ale dodat, že ani AMD letos neskončilo a téměř jistě se objeví i rychlejší RYZEN procesory, k tomu AMD pracuje i na ZEN+ generaci, ale to je otázka nejdříve až příštího roku …

  • Kde se vyšší frekvence projeví?

Trochu těžší to bude u 4jader, kdy Intel u stávajících modelů posunul takty i nad 4GHz. Tomu 4jádrové RYZEN stačit nejspíše nebudou, a tak je AMD stáhne cenově níže a hlavně nabídne 4jádra s 8vlákny za cenu proti jen 4jádrovým Core i5. U mnoha aplikací a některých her to bude mít zásadní vliv a pravděpodobně bude i s nižším taktem RYZEN R3 výkonnější než Core i5, ale pokud přijde nějaká starší aplikace spoléhající na výkon jednoho jádra, bude díky nižšímu taktu na tom hůře. Na druhou stranu, Core i5 obvykle nejsou taktovány až tak vysoko (a taktovat dál nejdou), takže tím to Intel AMD přeci jen trochu usnadní. Nicméně nejrychlejší a nejvýkonnější 4jádro bude mít nadále Intel, čistě proto, že AMD prostě nebude nabízet procesor, který by dosahoval 4 a více GHz na všech jádrech jako Core i7-7700K, i když je pravdou, že mezi Core i7-7700K a výkonem ostatních Intel Core i7 a Core i5 je dost rozdíl, protože mají takty níže. Cenově proti němu ale AMD vyrukuje se 6 a možná i 8jádrem, což v aplikacích s využitím všech jader, což jsou dnes i modernější hry, bude znamenat, že AMD bude mít výhodu vyššího výkonu. Nevěříte? Takhle by měl vypadat výkon RYZEN procesorů s využitím všech jader, proti Intel procesorům s využitím všech jader:

(zdroj: "pravděpodobného výkonu" videocardz.com)

Ano, Core i7-7700K ani nataktované nedokáže držet krok. Nejvýkonnějším CPU bude dle očekávání 10jádrový Intel, nicméně na druhé místo se proboxoval RYZEN a to model 1700X, tedy druhý nejvýkonnější model, který tak překonává i výrazně dražší procesory Intelu (připomínám navíc, že RYZEN má 95W TDP zatímco ty Intely 140W). Ovšem pokud přijde na využití jednoho jádra, je jeho frekvence klíč:

(zdroj: "pravděpodobného výkonu" videocardz.com)

Intel Core i7-7700K je tady král, protože má nejvyšší frekvenci na jádro v TURBO režimu. RYZEN na tom ale není zle právě proto, že podobné takty jako on mají i stávající Core i7 pro X99. Nutno ale opět dodat, že opravdu dnes není skoro žádná aplikace, kde by na výkonu CPU záleželo a využívalo jen výkon jednoho jádra. I tak je výkon RYZEN mnohem, ale mnohem lepší než výkon starých FX procesorů, přestože mají podobné takty.  

 

  • RYZEN vrací AMD zpět do hry

Je ale zřejmé, že AMD bude spoléhat hlavně na výkon více jader/vláken, což už spoléhalo i u FX čipů. Jenže to byla jiná doba, až teprve v posledních letech se vícejádra běžně využívají a FX tak mají lepší výkon proti stávajícím Core procesorům než jejich pomalejším předchůdcům v minulosti, a proto se dokáží i dnes stále držet. Ostatně Intel by neuváděl 6/8 a dokonce 10jádra, pokud by to situace nevyžadovala. Kromě toho, modulární architektura AMD FX procesorů byla zvláštní a většina vývojářů aplikací ji nikdy pořádně nevyužila (neobtěžovala se s optimalizacemi pro ní), dokonce i Microsoft ji skutečně správně optimalizoval až u Windows 10. To architektura ZEN je zcela jiná, hlavně má docela blízko tomu, jak fungují jádra/vlákna u Intelů.

(zdroj: videocardz.com)

AMD má proti Intel ještě jednu výhodu, díky které ty výrazně nižší ceny mohou být skutečně tak nízko a to klidně při podobně vysokých maržích u většiny modelů jako má Intel (s výjimkou těch ultra drahých Intelů). Výrobní náklady u RYZEN procesorů jsou téměř jistě menší, než u procesorů Intelu. Proč? Ukazuje se totiž, že AMD dosahuje u RYZEN se stejným počtem jader/vláken a L2/L3 menší plochy (= méně křemíku) než srovnatelný Intel Kaby Lake, jenže v případě Intelu ještě u Core i3/i5/i7 procesorů pro LGA 1151 (Z270) je tam také integrované grafické jádro, který ale RYZEN nemá! Proto může být klidně výrobní cena 6jádrového, možná i 8jádrového RYZEN stejná, jako 4jádrového Core i5/Core i7 s iGPU, protože má prostě „méně křemíku“. Totéž platí i o Core i7 pro LGA 2011-3, které jsou velikostí křemíku mnohem větší, mají 4kanálový řadič a další věci které opět RYZEN nemají, protože jsou určeny pro menší, mainstreamovu platformu AM4 konkurující LGA 1151 (Z270). To je tedy další z odpovědí na otázku, proč jsou ty ceny RYZEN zdánlivě tak nízko.

Čistě a jednoduše, Intel nám u Core i5/i7 procesorů prodává i integrované grafické jádro, které ale v drtivé většině případů nevyužijeme a vlastně nepotřebujeme – ale platíme za něj. Je to velký kus křemíku a ve výrobních nákladech je to velká položka. AMD nám místo iGPU prodá více jader/vláken, nebo-li více samotného procesoru. AMD totiž nabízí integrovanou grafiku jen tomu, kdo ji skutečně chce používat a proto jsou zde APU procesory AMD, které v kombinaci 4jádrový/8vláknových RYZEN + VEGA Radeon iGPU dorazí v polovině roku. Samozřejmě za tomu odpovídající cenu.

  • Poznámka autora

Každopádně myslím že vše nasvědčuje tomu, že AMD bude velmi konkurenceschopné, uvidíme jaká bude reálná spotřeba. Doufejme, že to všechno není nějaký HYPE, protože to vypadá prostě až příliš dobře, ačkoliv je pravdou, že AMD nepřináší výkon, který bychom na trhu ještě neměli …. Přináší jej ale za cenu, za kterou jsme ho opravdu ještě neviděli a pokud bude TDP alespoň trochu korespondovat s reálnou spotřebou a efektivitou, tak k velkému překvapení bude RYZEN efektivnější než Intel?!?

Samozřejmě bylo by krásné, kdyby Intel reagoval posunem ceny svých procesorů. 10jádrový Core i7-6950X třeba za 700 dolarů by byl dost zajímavý finální upgrade pro X99 platformu … jinak vážně uvažuji nad tím, že X99 s 5960X půjde z domu a místo ní přijde na jádro i celý CPU výkonnější a úspornější AM4 s R7 1800X (možná jsem už ale prošvihl dobu, kdy se dala X99 skvěle prodat a zaplatilo by mi to celou tu novou AM4). Tedy pokud naše výsledky a testování budou alespoň trochu odpovídat tomu, co vidíme v posledních dnech a neobjeví se nějaký velký háček … jsem stejně zvědav jako jste vy. Na druhou stranu, Intel se určitě bude muset s X299 platformou docela snažit a vytáhnout …. To přeci nejde, aby AMD nabízelo výkon jeho 1100 dolarového CPU za méně jako 400 dolarů. Vidíte, jak moc nám chyběla konkurence, snad ty RYZEN procesory budou lidi kupovat, protože jestli ne, tak to bude konec AMD a konec jakéhokoliv, byť jen zdání konkurence …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 06:38:53

Co to pro mě jako hráče znamená zase nic,jen se sníží ta propast,ceny se nehnou, alespoň ne v mainstreamu
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 07:26:02
avatar
Ale pohnú, namiesto 4,2 GHz 2C4T i3 sa bude dať kúpiť 3,3-3,6 GHz 4C8T ZEN, alebo 4C4T ale o štvrtinu lacnejšie.

To je myslím jasné zlepšenie, pokiaľ niekto nespúšťa čisto jednovláknové benchmarky. A ak aj nie, tak sa určite dá čakať nejaké zlacnenie tých dvojjadier.
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 23:45:18

No já jsem zvědavý jaký to bude mít vliv na takovou i7 7700k,tenhle procak beru ještě jako mainstream,i3 je lowend
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 16:33:15

Neviem prečo ťa to trapi, ked budeš kupovať počitač, aj tak kupiš za dane peniaze to čo ma najlepši vykon/spotreba/cena v dany moment. A hlavne ked budeš kupovať herny počitať, tam procesor je az na 4 mieste
Lukash [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pre hračov skutočne nič 2017-02-14 20:14:38
avatar
Áno máš pravdu. Nás hráčov zaujíma hlavne výkon na jedno jadro. Nech si hovoria ľudia, že moderné hry sú optimaliozvané, ale aj tak je jedno jadro vyťažené najviac a nie všetky aplikácie idú v multithread. Prepady FPS ti najviac ovplyvní max výkon na jadro. Takže tu je opäť pripastný roziel medzi v prospech Intelu. Škoda... ale ceny pôjdu dole.
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 02:14:36

Wow tolik mínusů AMD fanboys útočí, přitom úplně nestranný komentář,je mi úplně jedno co si rudí myslí,pravda je taková že herní segment to nikam neposune do té doby než to vývojáři začnou dělat jinak.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 10:00:26
avatar
achjo..hlavne ti mladsi by meli konecne pochopit, ze herni nasazeni je pro ty procesory to nejpodradnejsi mozne.
To si opravdu myslite, ze ty 16 vlaknove udelatka delaji jen kvuli proste konzumaci her? o.O
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 10:15:53

Nejsem mezi těmi mladšími a nesouhlasím. Prostá konzumace her je poměrně velký a podstatný segment trhu. Dnes existují gamesy, které umí využít více jader a vláken. S příchodem DX12 jich bude přibývat. Takže podřadné to nemůže být ani pro výrobce. A hlavně, přijde mi naprosto logické, že hráči řeší procesory z pohledu hraní, když je na nic jiného nepotřebují. Nebo snad mám jako hráč řešit rendering, když mně vůbec nezajímá? Chápu, že CPU mají i jiné využití, ale tak každý asi řešíme to, na co ten HW potřebujem, ne?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 20:58:29
avatar
Ja tedy nepochybuji o tom, ze pokud maji mit jeste kremikove procesory budoucnost, tak jedine v pridavani poctu jader. Hernimu nasazeni bych opravdu pral, aby se naucila vyuzivat vsech tech 16 vlaken. Bohuzel doposud jsem ani neslysel o jedinne hre, ktera by vyuzivala, nebo byt jen planovala vyuziti tolika vlaken. Verim ze v budoucnu se takove hry objevi, ale v tuto chvili kupovat 8c/16t procesor ciste jen na ty hry neni vubec optimalni. Jasne bezte do toho, nemam nic proti a snad to aspon uspisi vetsi rozsireni vyuziti multijader.
Smysl tech 16 vlaken je ale hlavne tam, kde se to dokaze vyuzit.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 16:46:24

No myslím že šesti i osmi jádra budou kupovat uživatelé především kvůli her a sem tam nějakou tu práci, těch co jej budou chtít převážně na práci bude jistě o něco méně, na herním průmyslu se vydělá určitě mnohem víc...
Azi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 07:39:38

Na Ryzen se těším už delší dobu, rozhoduji se mezi 7700K a Ryzen alternativou za stejné peníze, ale také si pohrávám s myšlenkou koupit levný Ryzen a s příchozem Zen+ upgradovat. AM4 desky mají být kompatibilní, takže vybrat kvalitní desku a pak by i ten upgrade mohl být celkem rozumné řešení, nebo ne?
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 07:52:43
avatar
Ja si myslim ze najviac kupovane budu tie R5 1300vky. So 4 jadrami a 8 vlaknami a cenovkou do 5000 korun sa budu dotahovat na starsie i7cky, ktore dnes na bazosi bez zaruky pod 6000 malokedy najdete. Vela ludi radsej kupi nove veci so zarukou a najma ked im to da viac nez adekvatny vykon.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 09:03:53
avatar
Suhlasim. Ak sa tieto informacie potvrdia, budem jeden z tych, co si kupi nejaku R5. AMD je rozhodne v hre. Sice po dlhom case, ale je.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 19:18:13

Na to zapomeň. R5-1300 jsem odhadoval před týdnem na 5600 kč s DPH, a na tom si trvám. Pod 5000 tento procesor nebude ani omylem - to ostatně naznačují i ty "chinese prices"...
Ještě všech 10 prstů voblízneš za G4560.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 21:47:23
avatar
Tak keby bola aj ta cena o nieco vyssia, tak podla doterajsich informacii, by sa mal R5 oplatit viac oproti i5. Zrovnavat CPU 2/4 so CPU 4/8, ktore su od seba este aj cenovo uplne iny segment, je mimo misu.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 22:01:25

G4560 je dobrej procesor,na to zakladni nenarocny hrani,ale Ryzen prijde a prekope vse,bude vyhodnejsi nez G4560 o tom sem presvedcen,R3 1100 si ho da s prstem v nose
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - á em dé 2017-02-14 08:43:06
avatar
vypada to pro AMD na dosmrti na druhe housle... apropo ze by za par let udelali stejny pokrok jako Intel nikdo ani verit nemohl. Jako fajn, asi vic lidi odmitne i3/i5 ale top segment bude stale dominantou by Intel.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 10:56:19
avatar
nad tebou a tvojím komentárom len mávnuť rukou.. Keď ti tie Intel ceny vyhovujú, tak prosím..
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 13:18:09
avatar
AMD bude hrat vzdy druhe husle keby malo aj lepsie CPU, uz len z dovodu vyrobnych kapacit, ktorymi sa Intelu nikdy rovnat nemoze, tym padom ani poctom predanych kusov. To ale neznamena, ze Intelu nemoze konkurovat vykonom a cenou, o co sa prave teraz AMD snazi, a vizera to konecne nadejne a budeme z toho tazit my, zakaznici.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 13:21:31

Tak si hraj prvni housle za ty nechutne ceny.Rozumnej clovek si koupi radeji ryzen ktery bude mit o nakou tu jednotku % mene vykonu ale za o dost lepsi cenu.Dalsi vec je ze intel a jeho verze i3,5,7 tu jsou uz spoustu let a prodelali nekolik generaci upgradu kdezto ryzen je prvni generace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 13:37:33
avatar
dokud AMD nebude mít finance a výrobní kapacity jako Intel těžko může hrát jiné než druhé housle a protože nikdo nemá finance a kapacity jako Intel (ani SAMSUNG) tak všichni hrají druhé housle ;)
jurgenb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 17:25:03

To je stejné jako srovnávat Trabanta s Lamborghini, Rolexky se slunečními hodinami, Empire State Building s chýší.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 13:28:40

Jestly pro tebe je ryzen vs intel jako trabant vs lamborghini tak ses dobrej trouba
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Má cenu m 2017-02-14 09:25:55
avatar
Spíše by mě zajímalo zda má za současné situace význam měnit FX 8320 za nový Ryzen. Grafika se bude měnit, ale max RX 470.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 11:18:17
avatar
Toť otázka. Upgrade znamená vyměnit desku, ram a cpu. Myslím, že s FX do podzimu vydržíš a pak uvidíš. Stabilizují se ceny, bude na výběr z více cpu i desek, kurz koruny by díky ukončení intervencí měl klesnout.
Mít FX 8xxx tak bych si osobně počkal. Ale nemám
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 19:58:10

Mít FX taky bych vydržel aspoň do podzimu, pokud tě to ovšem nelimituje pracovně. Já s Phenomem to asi nevydržím, obzvlášť co mi zhodnocení akcií AMD vydělalo na pořádný upgrade (a to jsem do toho vlaku zbaběle nastoupil až v prosinci).
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nižší výrobní náklady? 2017-02-14 09:57:48

Do těch nižších výrobních nákladů jste zapomněl zohlednit to, že Intel si ty procesory vyrábí sám a AMD ne. Tedy rozdíl bude asi stejný, jako když si doma ugriluju půlkilovej stejk a když na poloviční vyrazím do restaurace. Hádejte, kdy budou náklady nižší.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Až na to, 2017-02-14 10:26:25

že než vyrazíte na ten stejk, budete si muset nejdříve hospodu postavit a to za sakra astronomickou částku. :-)
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vy doma nemáte gril? 2017-02-14 17:14:07

Proč bych si stavěl hospodu? Doma gril mám, stejně jako má Intel fabriku na procáky. Samozřejmě mě něco stál. Ale jeho cena moc nezáleží na množství stejků, které na něm vyrobím, stejně tak cena Intelovské fabriky moc nezáleží na tom, kolik a jak velkých procáků na něm Intel vyrobí. Předpokládám (zcela oprávněně), že já mám gril s dostatečnou kapacitou, stejně jako má Intel fabriku s dostatečnou kapacitou (což je logické, když vyrábí naprostou většinu procáků do běžných počítačů).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 17:24:45
avatar
Že nepočítáš náklady na stavbu a vývoj továrny do nákladů na výrobu CPU??? To je mě ale novinka .... ty bys nemohl vést firmu
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 10:41:08
avatar
Cena v GloFo je aj napriek tomu nižšia. Je to dané tým, že na tom procese vyrába okrem AMD aj Samsung, Qualcomm a X ďalších firiem. A čím vyššie vyrobené množstvo, tým nižšia cena za jeden kus.

Ďalšia vec je, že vývoj takého procesu a stavba tovární stojí desiatky milárd dolárov, ktoré Intel musel zaplatiť zo svojho. AMD zaplatilo len zlomok toho čo Intel (približne 400 miliónov).

Napríklad pri GPU, 28nm 212 mm2 jadro stálo $350 zatiaľčo 14nm 232 mm2 jadro len $200 ($240 za 8GB). To znamená že aspoň pri grafikách je 14nm GloFo výroba podstatne lacnejšia ako bola svojho času 28nm TSMC.
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale ne 2017-02-14 17:19:47

Je to jinak. Intel tu fabriku už postavil a zaplatil. Tedy teď už je skoro jedno, jestli v ní ty čipy vyrábí a nebo nevyrábí. Náklady má prakticky stejné.
To u AMD samozřejmě neplatí. Ti platí za každý wafer a tedy čím menší procesor, tím více se jich na jeden wafer vejde a ještě tím větší procento jich bude bezchybných a tím pádem budou výrobní náklady nižší.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 19:13:35
avatar
A z čoho ju Intel zaplatil? A z čoho Intel zaplatí vývoj a výstavbu 10nm?

Citace:
Tedy teď už je skoro jedno, jestli v ní ty čipy vyrábí a nebo nevyrábí. Náklady má prakticky stejné.

Nieje to jedno. Taká investícia je veľká aj na pomery Intelu a funguje to skôr tak že sa musí vrátiť v priebehu pár rokov, kedy tá továreň bude naplno produkovať čipy. Preto je tak dôležitá vyťaženosť tovární, nemôžu ju len tak vypnúť alebo nechať poloprázdnu, to sú vyhodené peniaze.

Možno by nám to lepšie vysvetlil nejaký ekonóm.

Citace:
To u AMD samozřejmě neplatí. Ti platí za každý wafer a tedy čím menší procesor, tím více se jich na jeden wafer vejde a ještě tím větší procento jich bude bezchybných a tím pádem budou výrobní náklady nižší.


To platí pre každého.

Ale skrátka a dobre, aj keď Intel tie továrne vlastní, výroba v GloFo (u Samsungu) je lacnejšia, pretože tam vyrába viac ľudí.
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - My chceme AMD Grafiky ! 2017-02-14 10:29:43

Kdo má 2500K a výše, tomu výkon i na dnešní hry pořád stačí a upgrade víceméně netřeba.
GK je to, co je třeba upgradovat mnohem častěji v současné době, narozdíl od procesorů.

Mrzí mě , že pořád nejsou venku konkurence schopné GK pro GTX 1070 , které by srazily její ceny tam, kam patří.
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 10:47:41

Na toto by som strasne chcel vidiet nejaky poriadny test. (DD?) Vraj to uz pri dnesnych 14/16nm grafikach tak nie je uplne pravda a rad by som videl nejaky poriadny test a hlavne v suvislosti s tym, ze by som rad kupil toto letu high end.
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 10:49:09

Okrem ocakavanej super ceny Ryzenu je pre mna lakadlo hlavne to (ak som to spravne pochopil a je to pravda) , je kompatibilita Ryzenu a AM4 dosiek, ze ak sa casom rozhodnem jedno z toho upgradnut, nemusim zaroven upgradovat druhe, aj ked nechcem, ako to je v pripade intelu, kde je kazdu chvilu nova patica
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 11:10:00

Jestli AMD nenasadi styl Intelu, co se tyka patic, tak to v budoucnu vidim na AMD. Zvlast ty 6 jadra vypadaji zajimave a kdyz budou mit vykon na takt jako Ivy nebo lepsi, nemam co resit.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 11:28:05
avatar
AMD už nějakou dobu funguje se zpětnou kompatibilitou CPU. Měl to už od AM2, kdy tam šly i AM3 CPU. Stejně to plánoval s FM2/FM2+ a teď AM4. Dokonce s tím, že bude mít jen tuhle jednu platformu, společnou pro APU a CPU a na cca 4 roky...tedy aspoň 2 generece APU/CPU.
To je docela výhoda oproti Intelu, který mění platformy jako ponožky.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 21:45:01

Ono je to o politice firem. Ne vše je špatné co se týče intelu, jak vy popisujete. Nezapomínejte na fakt, že Intel častější změnou patice zároven podporuje výrobce desek a tím tak podporuje i firmy, se kterými spolupracuje i AMD.
Ale jinak souhlas, pro normálního uživatele je lepší neměnit základní desku při upgradu
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 11:23:57
avatar
Tak nějak. AM4 by tu mělo být pro pár generací APU a CPU (ZEN, ZEN+).
Jedinou tázkou je, jak budou výrobci desek vydávat BIOSy.
Se může stát, že teď si člověk pořídí slušnou AM4 desku (mainstream) a za 2 roky k tomu nevydají BIOS s podporou nových CPU.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 11:08:54

"Kdo má 2500K a výše, tomu výkon i na dnešní hry pořád stačí a upgrade víceméně netřeba." Tohle zobecňování nemám rád. Mně nestačí. Vyšší rozlišení a některé hry Ashes of Singularity, TW série, Civ6, starý Supreme Commander atd. sakra využijí lepší CPU, než je několik generací starý 2500k.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 11:30:23
avatar
Tak tak, každý to vidí jinak. Někomu 2500K stačí ještě na několik let, ale někdo potřebuje třeba 8vlákno protože nehraje jen hry, ale třeba zpracovává audio, video, grafiku...
petrikman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 12:32:44

Jsem velmi zvědavý jak to celé dopadne.. v PC mi stále běží stařičký Phenom II x4 955 a ždímu z něj 4,1GHz na vzduchu.. Na to moje občasné hraní to zatím stačilo ale už by to chtělo nějaký pěkný upgrade na dalších pár let
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 13:17:35

Ja phenoma 965, co k tomas za grafiku? Ja zkousel 280x a byl to zajimavy posun oproti 7850 akorat to trosku topilo
Bojim se ze se vsichni budou chtit napakovat a deska bude za 4000 ten prostredni cipset, pameti tak 3500 procak 6/12 tech 7 tisic
lumus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 13:59:55

I se starym phenomem 965 se da v dnesni dobe vyzit, moji R9 390 sice trochu vice brzdi ale zasadni problemy ve hrach jsem zatim nepocitil(jen 1080p).
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 07:58:32
avatar
tak jako r9 390 si k tomuto prociku koupí jen poloblázen
petrikman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 15:57:44

Přecházel jsem z HD5850 právě na R9 280x
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 18:10:22
avatar
konečně, ač výkonem (v některých specifikacích) AMD stále zaostává - poměr cena-výkon je trhač
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 18:18:03

Uvidíme, já to koupím, nejvyšší řadu 1800X otestuji pod chlazením kompresoru, i když mám taktovanou 6800K na 4.5GHz ( všechny jádra vč HT) ale je pravdou že musím chladit tak max 20st při voltáži 1.35, vybíral jsem z deseti kusů, 6800K nejdou moc dobře taktovat, ten můj dává při dobré voltáži 4.2/ 1.25v, tak toho Ryzena musím vyzkoušet, pokud by šlapal na 4.5GHz při slušné voltáži, tak by to byla pecka.
vlado.sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 18:24:14

Neviem čo tak útočite na INTEL a ich ceny ako keby ste tie procesory kupovali každy mesiac.Kúpim raz za dve až try roky ale poriadny,že ušetrím 200ečok je na takú dobu smiešne.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 20:02:11

Sorry, ale ani 200E na chodníku neleží. Nebo je jenom nenacházím :-(
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 20:51:51

Už se těším na recenze po vydání. Snad se Ryzen skutečně povedl a nabídne solidní výkon. Tento rok hodlám také upgradovat. Čekal jsem od loňska právě na to s čím se vytasí AMD a mohl tak vybírat z větší nabídky. Tak snad nás všechny potěší konkurenceschopností. Na pokles koruny po skončení intervencí bych zcela nesázel. ČNB dlouho čeká s jejich ukončením a objevují se už kritici tohoto prodlužování. Hrozí vyšší inflace a dokonce i dlouhodobé podhodnocení měny.

Přeji AMD úspěch, už jen čistě ze zachování konkurence na trhu. Co se týče Intelu, ten se roky z velkou pravděpodobností soustředil na maximalizaci zisku a podle toho vypadala jeho nabídka i různá neoblíbená opatření (ztenčení PCB, kritizovaná pasta v procesoru). Nelze se jim divit, každý podnik by v jejich pozici zřejmě dělal to samé. Nevěřím, že potají kutali něco supr eňo ňůno co jen tak lehce vytasí z kapsy. Nebyl k tomu důvod z jejich úhlu pohledu.
Hurikan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD RYZEN 2017-02-15 12:42:19

Na RYZEN se opravdu těším....protože doufám že intel zlevní
Crusader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 18:55:01
avatar
Jsem sám, komu se nezdají ty jednojádrové výsledky physics v 3D Marku? Jako že Ryzen na 4 GHz má nižší skóre než na 3,3 GHz?
PatchmaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-17 21:15:35

Není to tím, že mají všechny nakonec stejný takt, díky režimu turbo? Ten rozdíl je minimální.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!