AMD RYZEN 7 1700X v TESTu! Procesor se špičkovým výkonem a nízkou spotřebou za dobrou cenu
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pátek, 10 březen 2017
alt

 

 

 

 

 

  • AMD RYZEN 7 1700X v TESTu!

  Procesor se špičkovým výkonem a nízkou spotřebou za dobrou cenu

Chcete hodně výkonný procesor za rozumné peníze? AMD RYZEN 7 1700X je tu přesně pro vás! Dnes se podíváme na zoubek prostřednímu ze tří uvedených nových procesorů AMD, jež otřásly celým trhem. A nebudeme vám lhát, pro mnoho z vás je tohle mnohem zajímavější model, než špičkový RYZEN 7 1800X.

  • Procesory AMD RYZEN 7

Z naší velké úvodní recenze s prvním testem RYZEN 7 procesorů v ČR vůbec víte, že AMD překonalo všechna očekávání (včetně těch vlastních) a nová CPU nejen že jsou více než konkurenceschopné vůči Intelu, ale podstatně lepší, než co sám Intel doposud na stejných cenových úrovních nabízel. AMD s novými čipy zcela mění trh a vše, na co jsme byli zvyklí, a to jsou prozatím 3 uvedené modely jen špičkou ledovce.

AMD nám zatím na trh dodalo RYZEN 7 procesory, tedy 8jádrové čipy se 16 vlákny, které se liší hlavně taktem (a tedy výkonem) a poměrně znatelně i cenou.

Model RYZEN 7 1800X, který už jsme testovali a který stojí na vrcholu, je tím nejlepším, co zatím RYZEN nabízí. Jedná se také o nejlepší kusy křemíku, které prošly testováním a zvládají vyšší frekvence atd. AMD je tak prodává za odpovídající cenu a určeny jsou pro nadšence, kteří prostě chtějí to nejlepší a jsou ochotni si to zaplatit (naštěstí to nejsou příplatky v desítkách tisíc, jako u Intelu).

AMD RYZEN 7 1800X – REVIEW a TEST procesoru, který mění trh a vrací AMD do hry!

AMD však myslí i na ty, kteří hledají ještě lepší poměr cena-výkon. Pro ty jsou zde levnější modely. A tak zatímco RYZEN 7 1800X stojí 14 990 korun, o 200MHz níže taktovaný RYZEN 7 1700X už pořídíte za 11 990 korun vč. DPH! A stejně jako vyšší model má maximální XFR technologii, která dovolí při dobrém chlazení až +100MHz automatické posunutí Boostu, takže všechna jádra mohou u 1700X jet nikoliv pouze na 3,4, ale 3,5GHz. A pro 1-2 jádra v boostu není maximem těch 3,8 ale až 3,9GHz. Oba modely mají 95W TDP a liší se tak od nejlevnějšího, ale podstatně níže taktovaného modelu RYZEN 7 1700, který má 65W TDP a jen +50MHz XFR. Co je však podstatné, všechny tři procesory jsou vlastně stejný čip a všechny jsou plně odemčeny pro taktování.

Pravda, pokud jde o nejlepší výsledky, měly by padat s 1800X, který by měl být vybranými nejkvalitnějšími kousky křemíku. Nicméně pokud chcete, nemusíte zdaleka taktovat do nějakých závratných výšin přes 4GHz, a když přidáte jen třeba na 3,8GHz na všech jádrech, tak se dostanete i s RYZEN 7 1700 vlastně výkonem nad úroveň netaktovaného RYZEN 7 1800X modelu! A o to jde. Ale to bude téma až další recenze ….

  • AMD RYZEN 7 1700X

Dnes se podíváme extra na model 1700X, který stojí o 3000 korun méně a má jen o 200MHz v základu i Boost režimu méně než model 1800X, což ho samozřejmě bude stát nějaký ten výkon, ale nemělo by to být mnoho. Téměř jistě to nebude tolik, o kolik je levnější, a poměrem cena výkon by tak měl být model 1700X velmi zajímavý.

3000 korun rozdílu (11 990 korun vs 14 990 korun) proti 1800X není nezajímavé, protože za ty peníze máte třeba paměti anebo slušnou část potřebné kvalitní desky. AMD o tom samozřejmě ví, ale ta cena je právě nastavena tak, aby R7 1700X byl výhodnější, přičemž u R7 1800X připlácíte na kvalitnější kusy křemíku, vyšší a zatím maximální výkon, který celá řada procesorů nabízí a lepší předpoklady k OC.

1700X je tu prostě pro ty, kteří nepotřebují za každou cenu to nejlepší, ale chtějí pořád velkou porci výkonu a můžete si být jisti, že nic, co nám Intel dosud za 12 tisíc korun nabízel (a nabízí) tak velký výkon nikdy nenabídlo …

Takže tolik k teoriím, podívejme se na výkon modelu R7 1700X a to, jak se vyplatí, či nevyplatí …

 

 

  • CineBench R15 – Renderování

Jako první tady máme oblíbený renderovací Cinebench v aktuální verzi 15, který opravdu dokáže každý současný procesor pořádně provětrat. Nejnovější verze k tomu využívá perfektní optimalizace pro fyzická jádra i HT technologii. Na četné žádosti jsme zařadili i dílčí test výkonu jen jednoho jádra, ačkoliv je pochopitelně pro současné aplikační použití mnohem více klíčový ten vícejádrový test.

Tento test tak odhaluje vlastně vše. A protože snad všechny moderní renderovací aplikace, včetně hojně užívaného Photoshopu využívají výkon všech jader, je vícejádrový CPU pořádný přínos. 

 

 

  • 7-Zip – komprimace dat (AES)

Jako další tady máme v praxi hojně využívanou komprimaci/dekomrimaci dat. A jaký tady mají potenciál testované procesory?

7-Zip je moderní aplikace využívají i pokročilých speciálních instrukčních sad, v tomto případě třeba AES, využívá také výhod vícejádrových CPU a hlavně výkonu pamětí, což je doména čtyřkanálové X99 platformy Intel.

 

 

  • POV-Ray 3.7 - RayTracing Rendering

Velmi náročný a velmi populární renderovací program využívající náročnou metodu RayTracing, se kterou se hodně počítá do dalších let.

A i v tomto náročném renderingu naprosto drtí vícejádrové procesory všechno a vysoko taktované 4jádro se jim příliš nepřiblíží.

 

 

  • HandBrake - Video Encoding

Převody videa jsou dnes stále populárnější mezi uživateli. Možností, jak je dělat, je celá řada. Dnes se dá využívat i síly GPU, které to dokáže převést podstatně rychleji, než CPU, ovšem stále jsou problémy s výslednou kvalitou, takže na procesor mnozí nedají dopustit. A převod videa výkonný CPU rozhodně výrazně urychlí. Můžeme se u HD videa bavit o rozdílech v řádu desítek minut i hodin.

I tato oblast výpočetního nasazení bez potíží využívá maxima jader/vláken.

 

 

  • TrueCrypt

Stále populární cryptovací nástroj, který vyžaduje hodně výkonu procesoru a není divu, že i tady je tedy požadavek na co nejvýkonnější procesor na místě.

Opět v tabulce vévodí 8-10 jádrové procesory. Vysoko taktované 4jádro hodně zaostává.

 

 

  • Herní výkon – Hrajeme na plno ve FullHD/4K

Na internetu je stále řada testů procesorů, kde testeři změří i s drahou grafikou výkon v extrémně nízkých odlišeních a bez plných detailů a AA/AF. Řekněme si na rovinu, že je to úplný nesmysl tohle měřit, protože koho to jako zajímá? On to někdo z nás bude hrát a používat v takovém nastavení? Ne! Nemá žádný význam ani vypovídající hodnotu testovat procesory s grafikou v rozlišení a nastavení, ve kterém to nikdo nebude normálně používat. Takže jediné smysluplné nastavení je silná grafika v kombinaci s běžným 1920x1080 i 4K rozlišením a plnými detaily. Zde nás zajímá, co kterým procesorem získáme za výkon. Ostatně i FullHD je dnes už nízké rozlišení a některé grafiky a hry jsou už výkonem CPU zde limitovány.

V aktuálních testech nových her z uplynulého roku je také znát, že vývojáři her přeci jen udělali značný pokrok a nová API VULKAN či DX12 výrazně zlepšily využití procesorů. Již nejsou k vidění bottlenecky, kdy vícejádrové CPU prohrávají s vysokotaktovanými modely s méně jádry, protože hra neumí využít více než 2-4 jádra. U mnoha současných nových her už není často problém s využití 8 i více jader. I když hlavní výhoda vícejádrových CPU spočívá v tom, že jejich výkon je konstantní, i pokud kromě hry máte zároveň spuštěny další aplikace.

  • Battlefield 1 (DirectX 12)

Další z vynikajících her roku 2016 a další z moderních her s výbornou optimalizací. I tady přes vysoký takt nestačí jen 4jádrové Core i7 na sice pomalu taktované ale vícejádrové procesory. Byť rozdíly jsou malé.

Ty se ještě sníží ve vysokém rozlišení, kdy v kombinaci s GTX 1080 není mezi procesory příliš rozdíl.

  • GTA V (DirectX 11)

No a zástupce starší generace končícího DirectX 11. GTA 5 je nicméně v aktuální slušně optimalizováno, i tady není problém s níže taktovanými procesory, pokud mají více jader než 4. Přesto je znát, že DirectX11 je omezením z hlediska využití výkonu vícejádrových čipů. Naštěstí, už se objevuje stále více moderních her, využívající modernější API a optimalizace.

I tady se ale rozdíly výrazně smazávají s růstem rozlišení, kde ve 4K už je hodně srovnáno.

  • Poznámka k RYZEN CPU a výkonu ve hrách

K testu her však musíme připojit podstatnou informaci. Už je potvrzeno, že Windows 10 bohužel mají bug a správně nepracují s SMT, tedy vlákny procesorů RYZEN. Stejně tak řada her nemá (zcela logicky a pochopitelně) optimalizaci pro správné využití nových AMD procesorů, a tak se zapnutým SMT často dochází k poklesu výkonu proti vypnutému SMT (kdy je z procesorů čistě 8jádro). Není to u všech her, u námi testovaných dvou her k tomu prokazatelně občas dochází.

Už se pracuje na opravách! A vývojáři her už dali jasně vědět, že pro mnoho her chystají updaty, kde podpory a optimalizace pro RYZEN procesory zahrnou. Je zjevné, že nižší výkon RYZEN 7 procesorů v některých hrách tak není způsoben nižším výkonem procesoru samotného, ale SW neoptimalizací, která bude velmi brzy opravena. Není samozřejmě žádný jiný důvod, proč by RYZEN 7 měl ve hrách nějak zaostávat za Core i7, když většina těchto CPU má stejný výkon na jádro a většina i mnohem nižší výkon jako celek. AMD RYZEN je ovšem obrovským zlepšením výkonu proti FX procesorům ve hrách, už nyní ….

  • Co vám testy běžně neukáží …

Ještě jednu věc bych chtěl zmínit. Skoro všechny recenze obvykle ukazují herní testy v ideálních, řekl bych až laboratorních podmínkách. To znamená na čistém OS, kde v pozadí neběží téměř nic (Proč? Protože se to snadno a přesně testuje). Jenže u mnoha uživatelů takové podmínky vůbec praktickému fungování neodpovídají. Mnozí mají kromě hry puštěnu řadu dalších aplikací, například prohlížeč s mnoha stránkami, k tomu třeba streamují, anebo mají otevřené různé další SW pro práci apod. No a věřte, že v takové praxi bude výkon procesorů ve hrách vypadat ale úplně jinak:

(rendering je tam jen jako příklad možného souběžného využití celkového výkonu CPU v praxi a co to znamená pro jednotlivé procesory)

Ještě si myslíte, že Core i7-7700K je nejlepší herní procesor? Opravdu není, stačí toho mít na pozadí trochu více než jen hru, a dělat více věcí najednou a tohle 4jádro prostě nestačí, zatímco pro 8jádrové čipy není žádný problém. Bohužel tyhle testy ve většině recenzích běžně neuvidíte, protože je obtížné je dělat. Nedají se dost dobře laboratorně přesně opakovat vždy se stejným výsledkem (měření se liší vždy o několik %) a prostě je to sice mnohem více vypovídající a praktičtější test, ale peklo pro recenzenty.

Podívejme se na provozní vlastnosti a taktování …

 

 

  • Spotřeba a taktování

Jednou z ostře sledovaných kategorií je dnes provoz, a hlavně spotřeba systémů. V našem případě testujeme spotřebu celé case. Nově v několika stavech se sestavou v klidu, s maximálním vytížením celého CPU a pak při hraní hry, kdy je zatížena hlavně grafická karta.

AMD RYZEN je mnohonásobně efektivnější než FX procesory, v mnoha oblastech je efektivnější než Intel, ale ne všude. Celkově je spotřeba mezi Z270 a X99 platformou, tedy Intel jednoznačně přišel o jednu z hlavních výhod. A připomínám, že RYZEN 7 1800X je procesor, který zase tak moc na spotřebu nekouká … to RYZEN 1700X už ano, a přes 95W TDP má v praxi znatelně nižší spotřebu než 1800X! Dokonce při plném využití CPU má 1700X spotřebu nižší než i7-7700K a to se bavíme o procesorech se zcela jiným výkonem! 

  • Taktování

Stále ještě je zběžně, pořádně jsme se tomuto tématu zatím v praxi nevěnovali, a to hlavně proto, že výrobci nám neustále posílají další nové BIOSy, které hodně zlepšují, pracuje se hlavně na pamětech, ale i na napájení procesoru atd. Nejnovější BIOS přišel až když jsme zase všechno doměřili, a co jsem si tak osobně rychle zkoušel, lze s ním opět dosáhnout lepších výsledků!

Takže naše taktování teď berte jako stále informační a zdaleka neukazujeme maximální možnosti. S běžným vzduchovým chladičem máme nicméně vyzkoušeno, že 4GHz lze stabilně pokořit, a to jak u RYZEN 7 1800X, tak u 1700X a oba procesory tak nabídnou stejný výkon! Nicméně pak už nastupuje zatím poměrně vysoké napětí, které však s novými BIOSY postupně klesá, nicméně v opravdu náročných testech není na vzduchu více než 4,05GHz úplně stabilních (tedy pokud to netestujeme s NOCTUA D15 apod.). Nicméně s AiO chlazením (Používáme Fractal Design KELVIN S36) není problém stabilně se dostat na 4,15GHz pro RYZEN 1800X i 1700X, ale zkusili jsme u 1700X nižší napětí (1,50V) a drží to zatím na 4,1GHz s RYZEN 7, pro 4,15GHz to na R7 1800X i 1700X chtělo 1,55V. Zatím jsme ale nezkoušeli další jemné doladění, které umožňují nové BIOSy. Taktéž jsme si vůbec nehráli s RAM, které s novými BIOSy už jsou krásně na 3200MHz a výrobci slibují další zlepšení.

Každopádně to hlavní: z R7 1700X můžete udělat výkonově R7 1800X a ještě trochu víc, a to v základu o 3000 korun levněji.  

 

 

  • Výkon, cena a výhodnost

RYZEN 7 1700X není o mnoho pomalejší, než RYZEN 7 1800X v průměru u aplikací je jen o zhruba 5% slabší ovšem stojí o 20% méně! Co to znamená pro výhodnost si asi umíte spočítat. Samozřejmě jsme to spočítali také. Takže si udělejme pár souhrnů.

  • Výkon

Celkový výkon nového R7 1700X je fantastický a je velmi blízko úrovně Core i7-6900K. Přiznáme ale férově, že protože v testování nemáme žádné speciálnější aplikace, kde by se projevil vliv 4kanálového řadiče pamětí, který i7-6900K má, tak jsou výkony dvoukanálových procesorů přeci jen srovnatelné. Pokud bychom zařadili nějakou náročnější aplikaci na paměť, i7-6900K by o několik % odskočil.

Nicméně je pravda, že ve většině běžných aplikací nemá prostě 4kanálový řadič žádnou výhodu, a proto se u mainstreamových platforem, kterými AMD AM4 a Intel LGA 1151 jsou, prostě používá jen dvoukanálový řadič (jež je výrazně efektivnější i pokud jde o návrh čipů, tedy výrobní náklady i provozní vlastnosti). V serverové a datové oblasti, odkud X99 platforma vychází, je to už o něčem jiném, tam je vícekanálový řadič podstatný a proti i tam bude nová NAPLES platforma AMD ZEN procesorů mít dokonce 8kanálový řadič.

Zdaleka nejmenší rozdíly jsou ve hrách. U RYZEN 7 bereme do úvahy výsledky s vypnutým SMT, kdy po opravě Windows budou tyto výsledky automatické. Ano, I7-7700K má stále díky frekvenci a bídné optimalizaci současných her z hlediska využití skutečného výkonu CPU navrch, ale náskok se snižuje velmi rychle a výrazně pomaleji taktovaná vícejádra Intelu i AMD v praxi ztrácí jen zanedbatelných pár FPS v nižším rozlišení a ve vyšších rozlišeních (jež budou běžněji využívaná) už není rozdíl vlastně žádný! RYZEN 7 je ale i bez optimalizací, které se zatím řeší, naprosto masivním a zásadním zlepšením proti FX procesorům a stejně dobrým procesorem pro hraní her, jako současná Core i7! Výhodou vícejádrových CPU obecně je lepší průběh FPS, kdy nejnižší hodnoty FPS neklesají tolik, protože CPU má prostě více jader a výkonu na zvládnutí i dalších věcí vedle běžící hry, což jen 4jádrové procesory rychle dostane do úzkých.  

Celkovým výkonem tak i model 1700X je na úrovni Core i7-6900K, i když jak jsme již řekli, pokud používáte aplikace, které více pracují s pamětí a využití 4kanálový řadič, tak by tato i7 o několik % výkonově odskočila. Nicméně v naší skladbě běžných aplikací a testů nemá 4kanálový řadič bohužel příliš využití, takže výkonově je RYZEN 7 1700 prostě na úrovni i7-6900K, což je naprosto fantastické!

  • Cena a výhodnost

Fantastické proto, že zatímco i7-6900K stojí 32 tisíc korun, 1700X stojí jen 12 tisíc! To je o 20 tisíc méně za v mnoha případech vlastně stejný výkon!

Za to postavíte celý zbytek PC sestavy! RYZEN 7 1800X je o něco výkonnější, ale jeho cena jako za „prémiový“ produkt je vyšší. A tomu odpovídá i poměr cena-výkon:

Ten je u RYZEN 7 1700X prostě lepší, velmi dobrý i ve srovnání s Core i7-7700K a dokonce se blíží podstatně levnějším Core i5!

Takže pojďme k závěrům …

 

 

  • Závěr

Pokud se vám tedy nechce dávat 15 tisíc korun (což je ale vzhledem k výkonu pořád fantastická cena) za RYZEN 7 1800X a spokojíte se v základu s o několik % nižším výkonem, který je ale pořád naprosto skvělý a na úrovni téměř nejlepšího Intelu (jediného 8jádra, který Intel nabízí za 32 tisíc korun), tak za 12 tisíc korun můžete mít RYZEN 7 1700X. A já myslím, že je skvělá volba. Skvělé na tom je, že pokud přeci jen chcete více výkonu, můžete ho mít, protože RYZEN 7 1700X jde taktovat, a tak ho můžete dostat snadno i výše než je výkon 1800X modelu v základu!

A ušetřené 3000 korun můžete využít třeba na nákup pořádného AiO chlazení. Na taktováním vám ale vážně doporučujeme pořídit kvalitní X370 základní desku, pro dlouhodobý provoz je to záruka, že to fungovat opravdu bude. Nicméně pokud taktovat nepotřebujete, pořád má RYZEN 7 1700X prostě fantastický výkon všude. Ve hrách, ale hlavně v běžných aplikacích a běžném multitaskingu. Mnohem lepší výkon než Core i7, které Intel za jeho cenu nabízí, což jsou jen 4jádrový i7-7700K (10 tisíc) nebo 6jádrový i7-6800K (13 tisíc). Co nás ale hodně zaujalo, je spotřeba RYZEN 7 1700X:

Přeměřovali jsme to třikrát, ale je to tak! AMD s RYZEN 7 1700X, které nabízí o třetinu vyšší procesorový výkon v průměru (v řadě aplikací i více, průměr sráží hry), má o několik W nižší spotřebu než i7-7700K!!! Nejen u Intelu na to všichni koukají jak tele na nová vrata, protože se podívejte, kde je se spotřebou výkonem nejbližší procesor Intelu, tedy Core i7-6900K. Proč najednou AMD vypadá se spotřebou, jak nedávno vypadal Intel a Intel teď vypadá jak AMD FX? Efektivita ZEN procesorů je neuvěřitelná, když vezmeme v potaz, že tohle je první pokus AMD se 14nm procesem a Intel už má třetí 14nm generaci procesorů!

Každopádně závěr je jednoduchý, pokud vybíráte výkonný procesor kolem 12 tisíc, je RYZEN 7 1700X jediná volba, Intel nabídku nyní můžete s klidem zcela ignorovat, nejbližší procesor, který výkonově nabízí něco podobného jako AMD, stojí od Intelu až 32 tisíc korun a i7-7700K či 6800K musí výrazně zlevnit. Můžete si připlatit na R7 1800X, pokud chcete to nej, na druhou stranu, pokud chcete ještě něco zajímavějšího v oblasti efektivity, je tu ještě RYZEN 7 1700 (3,0 – 3,7GHz) za 9790 korun s 65W TDP. Ale ten si otestujeme zase příště :). Dnešním ponaučením je, že AMD RYZEN 7 1700X je stejně skvělý procesor jako R7 1800X a dokonce ještě výhodnější. Všechny palce nahoru!

Hodnocení AMD RYZEN 7 1700X: 98%

 

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vypnutí SMT 2017-03-11 08:57:53

Může mít někdo říct, jak se jmenuje položka na vypnutí SMT v Biosu u Asusu? Několikrát jsem to tam hledal a nikde nic. Mám B350 Prime plus.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já to nevím 2017-03-12 10:57:19

Ale překvapuje mě, že ti na to tady ještě nikdo neodpověděl. Vzhledem k množství odborníků. :-) Jestli to tam má být, určitě to tam je. Jen počítej s tím, že se to bude jmenovat jinak, než čekáš. Zkus i fóra PCT nebo podporu ASUSU. Jsou rychlí a vstřícní.
EDIT: Mínus. No jo. Asi teoretik, co ví všechno od křemíku, po přidělování paměti v Ryzenu. Ale poradit mu neumíš. :-) Za 24h ani jedna nápověda. Asi sem hodím nicky všech, co o tom vypínání SMT mluvili nejzasvěceněji. Ale že ani DD... :-)
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Peklo pro recenzenty 2017-03-11 09:33:36

Tak si vzpomínám, že jsem při testu RX 460 zmínil, že by ten test neměl probíhat na hi-end čipu, protože s relevantním procesorem bude mít jiné výsledky. Tehdy mi bylo sděleno, že to neukáže skutečnou sílu karty. Jenže tohle je totéž. Jen s tím rozdílem, že v případě R7 jsou výsledky dokazující výhodnost AMD v běžné praxi. Takže peklo i pro čtenáře. Co je ta "správná informace"? Skutečný výkon v ideálních podmínkách nebo test s přívlastkem" reálný"? :-D
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 10:26:25

jo to jsou 4 rozdilny veci na testovani
absolutni vykon karty, cpu overhead, absolutni vykon cpu a jestli brzdi grafiku

vetsinou se meri absolutni vykon GPU a malokdo se zajima o to jestli je jedna nebo druha platforma zavislejsi na cpu
cpu overhead mereni je malo a vetsinou vychazeli pro AMD spatne. ted se mnozej nazory ze se to otocilo ale testy sem teda jeste nevidel ktery by to potvrdily

a zmerit absolutni vykon CPU ve hrach je tezkej problem
bud clovek meri v nizkych rozlisenich a to se na nej sesypou kriklouni co je to za kravinou koupit si cpu za 15k na fullHD monitor (ze si to tak nikdo nekupuje ale pouze se tim snazi odstranit omezeni GPU na to uz neslysej)
a nebo to clovek zmeri na silne zavislejch CPU hrach a to se na nej sesypou kriklouni ze ty tri hry nejhorsi pro cpu nejsou optimalizovany na toho jejich favorita, takze test je nesmysl

popravde moc nechapu proc do testu cpu zarazovat fps koridorovky kde i3 da 110 fps a i7 da 130fps
to je jak porovnavat trabanta a ferari pri ceste do pekarny, kam to mam 300 metru

me prijde nejlepsi testovat silne cpu zavisly hry treba v tom 4k. tj abych videl jak si cpu ve hrach povede treba za 5 let
kdyz me nekdo predlozi test kdy maji vsecky cpu 100-120fps tak to nerekne vubec nic
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2017-03-11 15:15:53

Upřímně, teď nevím, jestli mě poučuješ nebo přisazuješ. Pointu chápe asi jen DD, protože mu musí být jasné, proč to píšu. Fakta a metodika. Buď se držme toho, co už bylo psáno. A to jsou ideální podmínky nebo se snažme přiblížit realitě. V ideálních podmínkách je i7 7700 ve hrách lepší. V ideálních podmínkách má RX 460 víc fps s TOP procesorem. S TOP procesorem bude i s operacemi na pozadí víc fps. Takže reju, protože je to trochu postavené na hlavu. Chápu, že DD obhajuje Ryzen a souhlasím s tím. Ale pokud chce ctít pravidla, pak by se stejnou logikou měl testovat (třeba jen okrajově) i ty low-end grafiky. Protože výsledky se od těch"laboratorních" budou lišit a poskytnou vlastnosti v reálném světle má to vliv na volbu nebo nevolbu toho produktu, ať je to RX 460 nebo R7. Ryzen i v tomhle surovém stavu nabídne víc než i7. Je to vynikající procesor. Takže jestli jsi ten elaborát adresoval mně, mohl jsi si ušetřit námahu. :-)
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1700 2017-03-11 11:37:11

Osobne me se libi ta r7 1700 akorat premyslim na co me bude ten vykon .Na druhou stranu nemusel bych do pocitace cpat penize dalsich 6 let.Jeste by to chtelo poradnou grafiku k tomu.Ta moje 280x buude do zacatku k tomuhle slaba.
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 12:41:36

zalezi jak bude dal pokracovat vyvoj. kdo si koupil pred staletimi sandy/ivy bridge, tak byl doted vysmatej.
letos prijde vyrazny skok, kterej budou aplikace a hry reflektovat, jestli to zas bude na 5-6 let stacit je na AMD s Intelem.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 13:00:19
avatar
Souhlasím s tím, že nové Ryzen procesory nabízí Vysoký výkon, a poměr výkonu na Watt jsou efektivní. No nelze moc srovnávat Ryzen efektivitu s Intel 2011 platformou, jelikož nabízí také jiné "vybaveníčko". (a není to jen 4kanálový paměťový řadič)
Za mě je pořád nejvýhodnější "R7 1700"... je to prostě KING.
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 12:45:24

jedina rozumna volba je R7 1700, za ten rozdil ceny (oproti 1800x) mam paradni chladic slusnou desku, dotaktovat na 4 ghz a hotovo.
sparkyyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 12:53:12

Mel bys delat testy na dotu a CSGO, hlavne na CSGO. Muze se ti to zdat jako hloupost, ale je to hra, ktera je hrana 10 milionama aktivnich hracu, a jako kompetitivni hra vyzaduje ohromny mnozstvi FPS. Taky je to hra, ktera se nehraje v nejvetsim moznym rozliseni, takze rict, ze kdo si kupuje dobrej procesor hraje jen v 4k, je blbost.

Napriklad u me je to jedina hra, kterou hraju. Zbytek je u me prace s databazema, proto taky uvazuju o koupeni RYZENa.
Kritik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CSGO 2017-03-12 22:22:28

Jako vážně na CS GO testovat dnešní procesory i na mém x let starém intelu 4700HQ a GTX 780m (v notesu) jsem ve FHD silně nad 100FPS takže pokud nehraješ opravdu na kalkulačce je to uplně mimo mísu !
sparkyyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-16 12:45:46

CSGO ale vyzaduje obrovsky framerate, pokud v tom hrajes zapasy. Mam 8350 a 7800 GPU a a ten fps drop je fakt velkej. Jasny na spawnu mam 350 FPS, ale kdyz tam rushuje celej tym a nahazej tam nekolik smoku tak to pada i dost pod 100.

CSGO je hra, kde nechces mit 150 FPS ani v nejzatizenejsi situaci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-16 15:48:42
avatar
Co jsem našel po netu:
CS GO 1920x1108 s RX 480
Core i7-6800K: 284,12 avg / 275 min
RYZEN 7 1700X: 297,98 avg / 289 min

chápete že na 60Hz monitoru, které má většina lidí, neuvidíte více než 60FPS?
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 13:29:04

Možno by som upozornil niektorych, problem Ryzenu nieje len v hrach ako sa tu snaži napovedať recenzia. Vykon pada aj v čisto v aplikaciach ktore proste potrebuju silny procesor. Napriklad v oblasti spracovania audia. Tam sa Ryzen v realnej funkčnosti prepadava aj za Intel 4 jadra z rovnakeho dovodu prečo nestiha aj hry. To može byť fajn ak AMD poladi ovladače a CPU bude fungovat tak ako ma ale kedže žijeme v dobe slubov počkal by som na realne riešenia. Takže nie nieje všetko len čiernobiele a nie zatial to nieje najlepši procesor na svete a rozhodne by som ho za danej situacie neoznačoval ako ,,špičkovy vykon".

http://www.scanproaudio.info/2017/03/02/amd-ryzen-first-look-for-audio/
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 17:03:06

Ovšem zrovna v tomto IMHO budou aktualizace programů a hodně pomohou.
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 18:48:17

vyvešti niečo aj mne

ak budu bude to super, ale vramci objektivity by som sa zdrahal taketo niečo vyhlasovať. budeme mudrejši až tu tie aktualizacie budu
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 13:29:54

addmin, kde predávali tie komplety v krabici s doskou a ryzenom ?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 13:45:54
avatar
Neprodávají. Ty dostávají recenzenti od AMD.
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 14:01:32

Tak to mali predávať zákazníkom, recenzentom to stačí len vzorka na výmenu, aj bez obalu.
A akurát s tým by mali úspech, kúpiš celok len poskladáš a máš komplet
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 14:37:04
avatar
To určitě stačí. Taky se na ně mohli vykváknout s tím, že "tady máte CPU, ostatní si sežeňte" že?
I pro tu recenzi se musí AMD nějak prezentovat a tohle se myslím povedlo.
Jako kdyby ten komplet nabídli široké veřejnosti, tak si to své kupce určitě najde. Otázkou je, zda-li by se to vyplatilo. Pokud je ta bedýnka slušně zpracovaná, tak by celý set mohl stát klidně i o 2-3tis navíc.

DD, dotaz pro zajímavost:
Vy si tyhle sety necháváte nebo je musíte po určité době vrátit? Určitě máte s AMD nějaké podmínky využití takového setu, prozradíš je?
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 15:02:47

Napr. ja mám všetko od AMD, tak by som set uvítal. Ušetrí to kopec času so zháňaním vecí po nete

jasné oni to dostávajú free forever .

jj. aj tak im to/dosky/ dodá asus+ další free + ddr4 tester aj tak má, takže im to netreba, stačí požičať .

DD čo robíš s toľkými doskami ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 20:46:21
avatar
tak jsou to věci na testování, většinu těch produktů co vidíte ve všech magazínech na světě, tak jsou novinářské vzorky .... a ty jsou prostě pro testování, mohou se zničit a pokud je nezničí novinář, tak u některých věcí, které se vracet musí, tak se posílají na likvidaci (telefony, notebooky apod. což jsou většinou předvýrobní vzorky, které nechce výrobce, aby se dostaly do oběhu).

máme velkou spotřebu komponent ... 4 hlavní testovací sestavy, k tomu máme nějaké záložní komponenty, nějaké vybavení potřebují i naši testeři takže je tím uplácíme aby dál testovali no a řadu věcí máme v redakci a různě používáme pro stavění sestav na ověření doporučených PC sestav a dalších věcí .... prostě nic u nás není nevyužito a jen tak se neválí Udržujeme vše aktuální + zálohu kdyby něco odešlo ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 20:39:24
avatar
takhle .... pokud bychom byly velký anglicky mluvící web, firmy by k nám hrnuli všechno kamionem a o nějakém dělení se o vzorky, natož vracení produktů z testů by nepadlo ani slovo ...

bohužel jsme v ČR, naštěstí tu sice už není moc lidí, co HW ještě testuje, ale pořád je bohužel vzorků pro malé ČR (a často se dělíme ještě s SK) obecně méně, než lidí, takže se to musí točit ... co dále, to už je značně individuální a případ od případu a samozřejmě záleží na výrobcích a hlavně lidech .... je to všechno o lidech, důvěře a osobním jednání a slušnosti. DDWorld.cz mají, kromě jedné firmy (či spíše člověka), všichni rádi, takže musím zaťukat, ale nestěžujeme si a bez toho bychom prostě nemohli pro ně testovat nové produkty, či by to bylo značně obtížné. Samozřejmě je nám líto, že jedna klíčová firma není schopna podpořit nadšenecký web svými grafikami, vzorky bychom velmi rádi využívali a náležitě prezentovali ve spoustě článků, ale je to asi těžké na pochopení. Nemáme samozřejmě problém podpořit dobrý produkt i tím, že jej budeme využívat a budeme se k tomu hrdě hlásit

Jak říkám, je to o lidech, žádná jiná firma a že jich je opravdu hodně se kterými spolupracujeme, problémy s námi nemá a můžete jim všem poděkovat, že pro vás ty recenze a články dělat můžeme a dodávají jak výbavu pro testování, tak co testovat Doufejme, že to vydrží je bohužel pravdou, že DDWorld.cz jede na přeraz a řadu produktů na testování musíme odmítat, není čas to zvládnout
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 20:18:42
avatar
??? ty co máme v redakci na testy?

To jsou speciální novinářské sady, na světě jich je pár desítek snad .... nejsou prodejní, dělají se na zakázku a dělají je takhle mnozí výrobci, když se uvádí nějaká významná novinka a přelomová věc ... mám ještě někde od AMD ten novinářský kit k FX

některé obchody v zahraničí dělaly bundle CPU + deska ale u nás to moc není :/
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 21:04:01

JJ, tie fotky co ste ukazoval, ako v takom balení by urobili zákazníkom radosť, naviac netreba rozmýšľať nad tým, čo k tomu kúpiť, aby si komponenty rozumeli navzájom.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 21:41:16
avatar
ano bylo by to hezké prodejní balení ... ale ta dřevěná krabice byla ručně dělaná v USA její cenu odhaduji tak na 1000-2000 korun
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 19:54:48

Ten bug ve W10 se týká jen SMT nebo obecne prace W10 s Ryzenem?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 20:43:53
avatar
obecně ... W10 scheduler má průkazně bug a špatně přiřazuje úlohy u RYZEN .... výkon to ovlivňuje, AMD proto varovalo před používáním RYZEN v jiném než performance režimu .... v úsporném a normálním se to projevuje hodně, proto v některých recenzích ty výsledky více haprují protože na to prostě zapomněli ....

AMD o celé věci ví, je to jedna z hlavních věcí, která se řeší, nicméně ten UPDATE musí dodělat a vydat Microsoft, AMD to samo opravdu opravdu nemůže. Ale MS ví, že je to v jeho zájmu, tím spíše, že RYZEN míří do nového XBOX který jede na W10 ... takže opravdu 100% přijde. Pokud o tom bude AMD informovat extra, řekneme vám o tom a také bychom všechno otestovali znovu .... Updaty chystají i mnozí vývojáři her, hlavně ti, jejichž hry se běžně testují ...
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 00:22:29

Tady už u mě srovnání R7 1700 a 7700K obstojí. Dává konečně i smysl a je patrná i určitá výhodnost R7 zejména pro režim práce+hry. Ostudou ale bylo, že podobná výhodnost Ryzenu oproti 7700K byla slepě prezentována i u 1800X, kde se samozřejmě u o třetinu dražšího procesoru nedá ta "výhodnost" a "cena-výkon" vnutit ani banama od admina Koupit 1800X o 5 tisíc dráž než "dotaktovatelný" R7 1700 snad prostě nelze, i když je i zde o něm opět hovořeno jako o "plnohodnotném". Nebo tu někdo dá o třetinu víc (5 litrů!!!), jen aby měl jakože "plnohodnotný"? Ne vážně, je tu nějaký takový skalní fanda, kterého přesvědčil hype první recenze z 2.3. a koupil 1800X místo 1700 nebo 7700K?
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 13:21:49
avatar
Já bych to viděl asi tak, že paradoxně R7 1800X je nejvhodnější do levných desek, kde se taktovat nebude... jelikož ten křemík je prakticky na svém MAXimu. Plus nepřijdete o nějaké ty AUTO OC a AUTO ECO "fíčury". Pokud se něco v MAX OC změní novými BIOSy, to je otázka. (osobně bych na to moc nevsázel)
Naopak levnější R7 1700 je zase vhodná do nějaké té lepší desky, kde si nataktujete tu 1800X. A v globálu je jakékoliv 8jádro lepší volbou proti 4jádru. (tedy pokud chcete dát ty peníze)

Pro zajímavost:
Sem se díval na rozdíl mezi GIGABYTE AM4 AX370-Gaming 5 a Gaming K7. Ten je "pouze" takový, že ta dražší deska obsahuje "Turbo B-Clock", což je jakýsi čip, který Vám dovolí bez úhony měnit BCLK frekvenci až do 300MHz... tedy nemělo by (asi) dojít k narušení stability SATA, PCIex. Aspoň tak to chápu, jelikož kdyby to tak nebylo, tak je lepší pro taktování koupit levnější Gaming 5 desku. Kdesi sem četl, že taktováním k vyšším frekvencím CPU právě pomohlo ladění BCLK. Nakonec si myslím, že cosi takové budou mít všechny taktovačské desky vyšších tříd.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 13:32:48
avatar
A abych přesně odpověděl na tvou otázku... 1800X si koupí pouze nadšenec. Dát 5000Kč navíc pro pocit EXKLUZIVITY je i pro mě nesmysl.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Multitask 2017-03-12 14:29:38
avatar
Zajímavá myšlenka test multitask, ale osobně by mě zajímal spíše graf. Puštěný google chrome s 30 záložkami a antivirus. Opravdu by mě zajímalo, jestli by pouze u těchto dvou spuštěných programů na pozadí dokázal nějak výrazně padat výkon ve hrách.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 14:54:15

Stejne se najdou lidi kteri si kvuli 5 fps navic priplati 17k
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bežná činnosť 2017-03-12 22:10:20

Dosť veľa sa rieši, že aký výkon vlastne Ryzen priniesol. Z tých niekoľkých dní testovania naprieč internetom som pochopil, že Ryzen je úplne vynikajúci pri renderovaní a encodingu. Tam proste mastí aj niekoľko krát drahší Intel.
Pri hrách je aktuálne výhodnejšie kúpiť i7 7700K aj vzhľadom k cene.
Ale čo iné bežné denné činnosti? Toto sa veľmi netestuje. Podľa Odkazsa zdá, že napr. práca s dokumentmi, otváranie webových stránok, pdf a pod. tak tam sa tých 8 jadier nejako veľmi neprejavilo a je jedno či išlo o AMD alebo intel.
Pýtam sa preto; ak niekto nerobí s videom ako profík a pod. neprinesie mu náhodou lepší užívateľský komfort používania PC v bežnom dni + hranie hier viac dnešný silný i7 7700K oproti viacjadrovým Intelom alebo AMD?
Načo človeku osem alebo desať jadier, keď mu to prináša výkon iba v renderingu a encodingu?
A to je aj podľa mňa dôvod, prečo budú R5, resp. R3 omnoho zaujímavejšie.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 23:38:39
avatar
To je krátkozraké... Vulkan a DX12 se honosí tím, že dokáže využít sílu multicore CPU. Tím pádem je vždy lepší 8jádro, proti 4jádru. Plus všude v současných hrách podává 8jádro dostatečný výkon, pro hraní jakékoliv Hry na trhu. Prakticky neExistuje relevantní důvod kupovat 4jádro. Jináč tady je Odkaz, pro malou představu, jak si to AMD s Vulkan a MS s DX12 představují.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-13 01:11:18

tak me prosim vysvetli proc je RYzen v DX12 horsi nez DX11 a to dost velkym rozdilem?Ryzen v DX12 vs Ryzen v DX11
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 17:06:29
avatar
Jsou DX12 hry, kde 4core Intel podava lepsi vysledky nez 8core Intel. Zatimco ta sama hra pod DX11 bezi lip na 8c.
Proste to, ze nejaka hra ma nalepku DX12 neznamena, ze je dobre odladena, neboli vubec ma neco s DX12 spolecneho... nekdy tam proste pouziji jakousi nepatrnou technologii, a hned ta hra je DX12 ready. Blbost...

Proste 8core je hudba nastavajici budoucnosti. Koupi PC DNES, se mi jevi jako nejlepsi volba 8core Ryzen. (tedy pokud chcete dat za CPU 10litru)
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Otázka je špatně polozena 2017-03-13 07:45:08

Zcela zjevně přinese ryzen stejnou uživatelskou zkušenost jako 7700k. Lepší spotřeba a nižší cena desek je zanedbatelná.
Tedy zbývá jediná správná otázka - jsem ovce, co každé dva roky mění pc, respektive cpu? Pokud ano, pak je intbeeeeel rozhodně správná volba.

Jinak samozřejmě 8c ryzen.

Méně jádrové ryzeny jsou zajímavé pro socky,ale nemají budoucnost stejně jako málo jádrové Intel.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-13 09:06:59

Bože další pacient. Proč byste měl být ovce, když měníte CPU každé dva roky? Já to tak dělám a fakt se za to nestydím, doplatky minimální na nové věci, pořád aktuální záruky, zkuste se nad tím zamyslet. A co máte pořád s těma sockama? To jako všichni uživatelé využijí 8 jader?
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2017-03-13 14:00:41

:-)
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uz zas 2017-03-13 08:52:02

ake socky zas prosim ta .. niekazdy bude potrebovat 8c to ze ty ich chces aj ked ich pravdepodobne nevyuzijes je tvoja vec a doslova len "meranie pipika" s kamaratmi

4c Ryzen nebude marny urcite a pomocou downcore control sa to da zhruba nasimulovat uz dnes vid clanok: http://www.svethardware.cz/recenze-ryzen-1700x-a-1800x-v-testech-amd-povstalo/44045-8

ja osobne stale cakam este na viac vysledkov a hlavne ohladom R7 1700 pretoze to bude zrejme kandidat po tom ako sa zlepsi situacia na poli MB kedze vyber je naozaj zalostny v oblasti mATX kde by som ja chcel ist
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-13 15:34:04
avatar
Díky za test, všechno beru (a skládám si domů sestavu kolem Ryzena na video), ale prosím vás, tohle tu opakujete furt dokola:
"A protože snad všechny moderní renderovací aplikace, včetně hojně užívaného Photoshopu využívají výkon všech jader".

Není to pravda, Photoshop stále na mnoho procesů využívá 1 - 2 vlákna! Už jsem to tu dokládal i screenshoty z reálného (tedy ne teoretického benchmarkového) použití, ale vy si tu pořád melete tu svou
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 15:57:43

pozeral som ceny, no 1700 sa mi k i5 neblizi ani nahodou.. na Alze chcu za 1700x 365eur, kym 7700k je za 370. i5 7600k ide po 256eur...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!