Stavíme výkonný mini-ITX PC pro 4K/60FPS hraní v obýváku – kompaktní NZXT a ASUS v akci
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 12 červen 2017
alt

 

 

 

 

  • Stavíme výkonný mini-ITX PC pro 4K/60FPS hraní v obýváku –

                                                                    kompaktní NZXT a ASUS v akci

Výkonný PC nemusí být žádná přerostlá a šedá nudná krabice. Dnes si postavíme výkonný mini-ITX! Nedávno se ke mně dostal požadavek na sestavení opravdu výkonného, ale zároveň kompaktního PC se zajímavým designem, který by se dal vystavit do obývacího pokoje a daly se na něm kromě jiných věcí, hrát také hry, a to na bez omezování detailů ve 4K rozlišení a při nejlépe 60FPS. Žádný problém, říkám :). Hned jsem věděl, co použít ...

Stavba PC sice není žádná velká věda, ale když to má být pořádně, kvalitní a k něčemu vypadat, docela se u toho nadřete. Pro nás nadšence je to pochopitelně ale největší zábava. Někteří mají koníček teoretizování v článcích a stavění sestav podle ceníků, jiní teoretické trollování v diskusích, někteří z nás ale radši opravdu staví počítače a komponenty testují v běžné praxi. Nejtěžší věc ovšem je vybrat ty správné komponenty, kdy DDWord.cz testujme velkou část běžných komponent, které míří na trh a naše doporučené sestavy z velké části opravdu vznikají a testujeme je. Stavíme si různé sestavy a dnes si jednu takovou postavíme, protože je docela zajímavá. Dnes nám na konkrétním výběru sestavy až tak nezáleží. Spíše se nám v redakci sešlo pár zajímavých aktuálních i nových věcí, tak jsme se rozhodli dát je všechny dohromady a postavit běžnou PC sestavu, ovšem s velmi zajímavým designem. Ta ukazuje, kam se věci za poslední dobu posunuly, a že PC jako šedá nudná krabice už je opravdu dávnou minulostí. Takže pojďme na to.

 

  • NZTX MANTA v akci

                                   – aneb stylový kompaktní ale velmi výkonný PC

Celkem nedávno jsme testovali NZXT MANTA skříň, která je ideálním základem pro dnešní zamýšlenou sestavu:

 

Tahle skříň je velmi zajímavá. Především design skříně je naprosto unikátní (kromě bílo černé, existuje i v černé nebo černo-červené a všechny verze s oknem, nebo bez) a už v jejím testu jsme říkali, že si s ní určitě postavíme nějaký PC. Dnes k tomu tedy dochází. Ačkoliv je to mini-ITX skříň, do které lze osadit jen základní desku s rozměry 17x17cm, nesnaží se být za každou cenu co nejmenší. Naopak. NZXT pojalo tuto skříň jako luxusní herní case, která sice staví na nejkompaktnějších základních deskách, ale to neznamená, že do ní nelze naskládat velmi výkonné komponenty a účinně je chladit. A dnes si to velmi názorně ukážeme …

 

  • Výkonná herní mini-ITX PC sestava DDWorld.cz s ASUS

Původně jsme chtěli počítač postavit na AMD RYZEN procesoru, bohužel stále nám do redakce nedorazila žádná kvalitní mini-ITX deska. Ale už se blíží. Finální build tak už bude postavený nejméně na procesoru RYZEN 7 1700X. Dnes jsme tedy zvolili sice o něco slabší, ale stále dostatečně výkonnou platformu s procesorem Intel Core i7-7700K, který kdyby stál cca 6 tisíc, byl by stále velmi zajímavý. Zvolili jsme tuto platformu proto, že v pro ni máme po ruce velmi povedenou ITX desku (a opravdu doufáme, že ASUS přijde s něčím podobným i pro RYZEN). A to ASUS ROG STRIX Z270I GAMING, kterou už jsme také testovali.

Jedná se o luxusní výbavou nabušenou základní desku, která přes své rozměry má velmi bohatou výbavu, včetně RGB podsvícení, slušného zvuku, WiFi/BT a dalších věcí. Není tedy od věci vám ji ukázat pěkně v praxi :).

 

ASUS ROG STRIX Z270I GAMING – TEST a REVIEW téměř perfektní základní desky!

Sestava má být také herní, zvládat maximální detaily her a to ve 4K rozlišení, takže co potřebujeme je opravdu výkonná grafická karta. Jednu bychom tady o ruce v redakci měli. Co takhle GTX 1080Ti v provedení ASUS STRIX? To už nějakou tu hru rozběhá :). Ano, i ta se do naší ITX skříně bez potíží vejde.

A vejde se do ní i velké a výkonné AiO chlazení, takže jsme použili NZTX KRAKEN X62 s 280mm výměníkem. Vejdou se do ní dokonce dvě taková chlazení.

NZXT Kraken X62 – TEST asi nejhezčího AiO chladiče na trhu. Výkon, ticho a styl!

Dále jsme osadili několik disků. Jako systémový tady máme M.2 SSD disk od Kingston, dále 2x 2,5“ SSD pro hry a další aplikace. No a jako odkládací disk je zde klasický 3,5“ HDD. Nechybí samozřejmě operační paměti a solidní napájecí zdroj 650W, který je modulární a kompaktní. Operačním systémem je Windows 10 PRO 64-bit (USB flash disk) a aktualizovaný na nejnovější verzi.

Podívejme se tedy na to, jak takový výkonný 4K mini ITX herní PC může vypadat a fungovat …

 

 

  • Stavíme výkonný 4K mini PC

Článků na stavbu PC jsme tu měli, a ještě budeme mít mnoho, takže to dnes nebudeme rozvádět do podrobností. Prvním krokem je jako obvykle kontrola, zda máme vše, zda je vše alespoň vizuálně v pořádku. Připravíme si všechny komponenty na vhodném bezpečném místě (pozor především na statickou elektřinu).

Připravíme si všechny kabely, šroubky, upínky a také šroubováky. Rozhodně si ke všem klíčovým věcem vyndáme návody a důrazně doporučuji je číst, zejména při zapojení některých věcí. U základní desky například to, kde jsou jednotlivé konektory, nebo kam osadit moduly pamětí do jakých slotů. U Skříně se z návodu můžete dozvědět, co všechno a jak se dá rozebrat. U návodu k AiO chlazení, jak to správně zapojit a na co nezapomenout, u ostatních věcí to samé. Chyba a omyl se stát může, ale někdy může být pro drahou komponentu fatální a návod vám pomůže se tomu vyhnout.

 

  • Začínáme!

Prvním krokem je příprava skříně. V našem případě tedy mini-ITX NZXT MANTA v nezvyklém bílo-černém matném provedení. Bočnice má velké okno, vše je vyrobeno z velmi masivních plastů a kromě zadní strany jsou všechny strany skříně zaoblené. Nicméně skříň je velice snadno bez nutnosti použít na většinu věcí šroubovák, rozebíratelná.

Doporučuji skříň maximálně odstrojit, jak je to možné. Sundejte obě bočnice, jsou jednoduše nasazovací. Pak zaberte vespodu za přední panel a sejměte jej (je bez šroubků jen nacvaknutý). Horní panel je to samé, zaberte vpředu. Uvnitř skříně se dá ještě odšroubovat celý ten bílý vnitřní plech, ale nepovažuji to za nutné.

Skříň je připravena na montáž komponent. V tomto případě začneme montáží AiO chlazení, protože je velké a špatně by se nám tam s ním později manipulovalo. Osadíme nedávno uvedený NZXT KRAKEN X62, který má pasiv pro dva 140mm ventilátory a tedy celkově i s přesahy více než 280mm. Ač se to nezdá, malá ITX MANTA má pro něj místo jak nahoře, tak vpředu. Nicméně vždy používejte přední pozice. Ze dvou důvodů. Prvním důvodem je, že vpředu umístěný výměník má nejlepší výkon pro chlazení, protože je na něj přiváděn neohřátý vzduch. Druhým důvodem je, že stejně potřebujete přívod vzduchu do skříně, takže když dáte výměník na horní pozici a dáte a něj 2 ventilátory, stejně potřebujete minimálně jeden dopředu. A více ventilátorů = větší hluk, vyšší spotřeba atd. Takže dejte výměník dopředu a dva ventilátory budou chladit, jak CPU, tak celou skříň.  

Technicky bychom i na KRAKEN X62 mohli dát ty podsvícené NZTX AER RGB ventilátory, ale protože je předek skříně zakryt neprůhledným masivem, nebyly by vidět a je to tedy zbytečné. Osadíme tam tedy oba nové 140mm ventilátory AER, které jsou jako příslušenství v základu u KRAKEN AiO. Nebuďte líní a dotáhněte vše 8 šroubů (nezapomeňte na podložky pod ně). Vodní blok má ochranný obal dole i plast nahoře a rozhodně je tam nechte až do finální montáže bloku na desku!

Následovat bude příprava montáž základní desky. Dnes jsme si vybrali ITX skříň, takže tam musíme dát mini-ITX desku, což je formát 17x17cm. Aktuálně asi nejlepší základní deskou tohoto formátu je ASUS ROG STRIX Z270I GAMING. Extrémně dobře vybavená základní deska. Umožňuje osazení dvou M.2 SSD disků (jeden vpředu, druhý vzadu). Teoreticky by byla zajímavější ta pozice na zádech desky, nicméně protože když desku dáte do skříně, překrývá ji vzadu už zadní stěna, takže pokud byste náhodou chtěli ten disk vyndat, musíte rozmontovat celý PC. Takže využijeme přední pozici, která má i pasivní chladič, pod který se disk nainstaluje. Zároveň by bylo dobré osadit procesor a namontovat upínky pro chladič. Ale obojí lze udělat i až je deska osazena ve skříni.

Abyste to mohli udělat, musíte mít ve skříni distanční podložky pod desku, některé je tam mají už z výroby. Taktéž, než tam tu desku strčíte, osaďte zadní krycí plech, často se na něj zapomíná. Desku usaďte na místo. Podle návodu ke skříni zvolíte ty správné šroubky a opět osadíte a utáhnete všechny (tady jsou jen 4).

Nyní bych doporučil osadit chladič. Takže byste tam měli mít montážní kit pro danou platformu. A dobře si rozmyslete, jak tam namontujete ten blok. U běžných desek je námi zvolený KRAKEN X62 udělaný tak, že má vstup/výstup hadice na pravém boku a nápis NZTX je tedy rovně. Jenže u ITX desek jsou velmi blízko patice sloty pro paměti a když to tam namontujete, jak jsem uvedl výše, nemůžete první slot osadit modulem. I s ohledem na délku hadic, jsem provlékl hadice nahoru, abych je schoval a celý blok po-otočil o 90°, tak aby vstup/výstup byl nahoře. Logo NZTX je tedy kolmo, stejně jako je NZTX logo na tom bílém plechu kousek vedle ve skříni. Tak už se tam vše krásně vejde. Na procesor tedy nezapomeňte dát pastu a celý blok pak nasaďte a jednoduše přitáhněte. Nyní připojte kabely, v tomto případě jsou tu dva – jeden ovládá RGB podsvícení (USB) a druhý napájí pumpu a ventilátory. V případě toho USB narazíte na problém. Tato ITX deska nemá logicky žádné vnitřní USB konektory, takže není kam to připojit. Inu není to takový problém, prostě vezměte klasický miniUSB-USB kabel a protáhněte ho vhodně ven na zadní panel a tam jej připojte do USB. Je to trochu nevzhlednější, ale jediný způsob, jak to udělat, ale jinak plně funkční.  

Následně bych osadil disky. Záleží na vás, já na ukázku použil tedy jeden M.2 SSD do desky, dva SATA 2,5“ a 1x 3,5“ HDD. Skříň spolu s použitou deskou umožňují 2x M.2 SSD, a pak jsou tu 4x SATA a ve skříni 2x 3,5“ pozice a 2x 2,5“ (jedna ještě místo jedné 3,5“). Prostoru tedy dost.

Protože už začíná být ve skříni plno, hlavně na druhé straně, ke jsou kabely doporučuji se nyní věnovat zapojení klíčových prvků, ovládání skříně, USB kabelů i jednotlivých ventilátorů. Na vše jsou konektory na desce, které doporučuji primárně využívat. A dělejte si vzadu v kabelech pořádek – je příjemné, že díky konstrukci bočnice je tam nezvykle hodně prostoru pro kabeláž (i když se to nezdá).

Následuje osazení zdroje, který patří dolů na druhou stranu skříně (usnadňujeme si situaci použitím modulárního zdroje a používáme jen nejnutnější kabeláž, tak aby ji v PC bylo co nejméně). Od něj rozvedete hlavní kabely, kdy připojte ten 24-pin a také 8-pin pro CPU nahoře. Je tam ještě jeden 4-pin, ale ten nemusíte nutně připojovat, podstatný je jen při výrazném (extrémním) taktování, samozřejmě si ke zdroji připojíte i kabely, které potřebujete pro disky a další příslušenství. V našem případě nám stačí jediný SATA kabel a jeden klasický molex. Jako poslední pak osadíme tu obří grafickou kartu a připojíme k ní PCIe napájení (8pin v našem případě). Jak vidíte, krásně se sem vejde, NZTX nechal trochu prostoru pod ní a udělal perforace dole tak, že tudy opravdu prochází vzduch od předního ventilátoru ve skříni. Takže velmi dobré řešení.

Následuje osazení pamětí. V našem případě jsou to GEIL 2x 8GB DDR 2400MHz s možností až 3200MHz. Mají také RGB systém podsvícení a ten musíte připojit extra kabelem, buď se dají ovládat tím červeným přepínačem, ale pak nemůžete nastavit konkrétní barvy (připojují se jen do FAN konektoru). Anebo mají druhý konektor ala RGB pásek a ten můžete připojit na RGB konektor, který dnes desky mají. Pak lze podsvícení plně ovládat a řídit. Takže samozřejmě volíme ten druhý způsob, protože ASUS deska má takový speciální konektor. S osazením pamětí tu není žádná věda, protože deska má jen dva sloty.

 

EXTRA: Čistě pro ukázku jsem do PC ještě osadil jeden 120mm NZTX AER RGB ventilátor, který je lepší než ten originální na zadní pozice. Bohužel abych využil i jeho možnosti podsvícení, musí do case přijít ještě NZTX HUE+, což je zajímavý produkt, ale v době RGB už poněkud překonaný. Bohužel ty AER RGB ventilátory fungují jen s ním! HUE+ se samo připojuje také přes USB, a stejně jako u KRAKEN AiO, zvolená deska nemá žádný vnitřní USB, takže jsem musel vytáhnout ven ještě druhý, tentokrát microUSB-USB kabel a připojit jej na zadní konektory. Takže pokud se někdo diví, co to jde za ty dva kabely ven … když už jsem dal do case HUE+, připojil jsem na to i jeden RGB LED pásek.

NZXT Hue+ Advanced Lighting - TEST plně nastavitelného RGB systému podsvícení pro váš PC

Nezbývá, než zkontrolovat, zda je všechno (a správně) připojeno. Nezapomeňte připojit konektory pro ovládání skříně, zapínání atd. Pozor na RGB podsvícení, ať neobrátíte polaritu konektorů, některé méně kvalitní produkty by to nemusely přežít, ale i u kvalitních vám pak může celý PC dělat různé neplechy. Samozřejmě kabely pečlivě ukliďte, svazujte, pokud je třeba, pozor na klubka, ohýbání kabelů apod. Osaďte filtr a čelo skříně, pak zavřete tu zadní bočnici. a jste připraveni počítač vyzkoušet. Pokud jste vše udělali správně, počítač funguje, minimálně se můžete dostat do BIOSu, kde uvidíte že je vše aktivní, připojené atd. Můžete tak nasadit i tu druhou bočnici a počítač zavřít.

Následovat tak bude instalace operačního systému. Což je díky faktu, že MS prodává Windows 10 už dnes i na instalačním USB, hračka, v našem případě celá instalace byla hotova za cca 5 minut. Dalších pár desítek minut se ale instalovalo a aktualizovalo. Windows 10 je natolik inteligentní, že už nemusíte lovit CDčka a stahovat ovladače ze stránek výrobce atd. Všechen osazený HW dokáže Windows 10 nainstalovat a z internetu mu stáhne ovladače. V mnoha případech ale staré, třeba pro grafiku nainstaloval aktuální ovladače, to samé pro desku apod. Nicméně pro plné fungování všechno jede, takže si pak můžete skrze aplikace výrobců instalovat aktuální verze a další SW. Každopádně tohle všechno Windows 10 zvládl rychle. Déle mu trvala instalace dvou velkých updatů a několika záplat, ale do hodinky bylo hotovo a systém je v nejaktuálnější verzi včetně nejnovějšího Creators Update a připravený k používání :).

A co umí a jak vypadá náš PC?

 

 

  • Kompaktní výkonný mini PC s RGB podsvícením v akci

Nemáte rádi, když něco v PC svítí, to se vám naše sestava asi líbit nebude. Mám-li ale být upřímný, také nemám diody rád. Hlavně ty otravné modré na skříních. Jenže tahle skříň svítí krásně bíle! Sama má bíle podsvícené LOGO a pozor u zadních kontektorů je spínač, který aktivuje to logo, nebo jej vypne, či ještě zapne bílé diody co by baterku nad zadními konektory (velmi praktické!). RGB podsvícení komponent uvnitř, to je zcela jiná liga kvalitou svícení. Zejména když použijete opravdu kvalitní komponenty.

Ano, můžete z toho mít úplný cirkus, ale můžete to nastavit i velmi vkusně. A nejen to. Podsvícení nemusí mít jen estetický charakter, má i funkční. Řada komponent dokáže osvícením indikovat teploty, výkon apod. Podsvícení má řadu režimů, reaguje na basy, hudbu atd. V našem PC toho svítí opravdu hodně. A je to opravdu pořádné divadlo, zejména NZTX KRAKEN a nové AER ventilátory jsou naprosto hypnotické. Svítí nám také ty paměti, které jsou připojeny k ASUS desce. A tak jsou s ní synchronizované a dají se přizpůsobit skrze ASUS AURA aplikaci. Na desce je RGB podsvícen celý pravý bok skříně odspodu. Další výrazné podsvícení má i použití ASUS STRIX GTX 1080Ti grafická karta. A i ta se dá ovládat.

Svítí nám také NZXT HUE+, který ovládá podsvícení těch AER ventilátoru. Ty se bohužel nedají oficiálně připojit jako klasické LED pásky což je podle mě škoda. K desce samotné lze připojit LED pásek, nicméně tento port jsme využili pro připojení LED podsvícených pamětí, i když na trhu jsou i paměti, které tohle nevyžadují, jako G.SKILL modely. A jejich podsvícení je také výrazně lepší.

Všechno tedy může a nemusí svítit. Jak se to dá ovládat? Nejlepší jsou aplikace. U desky si stačí nainstalovat ASUS RGB AURA aplikaci, která ovládá tedy podsvícení desky i všeho, co je připojeno do ní skrze ty RGB porty. V našem případě tedy tímto řídíme kromě desky i podsvícení pamětí a mohli bychom teoreticky i ty LED pásky ve skříni. A protože máme osazenu i ASUS grafiku s AURA podsvícením, aplikace by dokáže ovládat i tu. No a pro NZTX komponenty, tedy KRAKEN X62, AER RGB ventilátor a HUE+ slouží NZTX CAM aplikace. Ta je i komplexním nástrojem pro monitoring celého PC, umožňuje také taktování, řízení ventilátorů, ale také ovládání komplexního systému podsvícení. Kromě PC si můžete aplikace nainstalovat i do vašeho mobilního telefonu a část věcí monitorovat i ovládat z něj.

Systém podsvícení skrze CAM je rozsáhlý a komplexní. Umožňuje zdaleka nejdetailnější nastavení podsvícení ze všech. Můžete doslova nastavit jednotlivé diody na LED páscích. Umožňuje synchronizace všech připojených komponent podsvícení, nebo jednotlivé věci zvlášť.

U KRAKEN X62 tak můžete nastavit styl a podsvícení loga i kruhu kolem něj zvlášť. A jdou s tím opravdu parádní věci. Podobně jsou na tom AER RGB ventilátory, kdy je zde celá řada režimů a stylu podsvícení a stejně tak LED pásků. Prostě vaší představivosti se meze nekladou. Můžete zvolit jakoukoliv barvu, styl, můžete nechat funkční podsvícení indikující teploty komponent, zatížení systému apod. Kvalita podsvícení v případě NZTX komponent je naprosto perfektní, žádná laciná diodová blikátka, ala světýlka na vánočním stromečku apod.

Finální build asi nebude mít ten AER ventilátor, ale může mít LED pásek. Pravděpodobně ještě deaktivuji to LED podsvícení na pamětech, nebo sáhnu po pamětech s kvalitnějším RGB podsvícením (či pamětech bez podsvícení). Každopádně hlavně ve večerních hodinách je skříň hypnoticky zajímavá :).

K závěru ….

 

 

  • Závěr

Pro vaši informaci, prezentovaný build obsahuje následující komponenty, které se ale u finální sestavy budou lišit:

Ač zvolený Intel i7-7700K není, zejména pro hraní, slabý procesor (ale zrovna u her ve 4K má „stejný“ výkon jako RYZEN 5/7 apod.), pro jiné věci už slabý je. Problém je hlavně s jeho cenovkou a horší efektivitou vzhledem k výkonu, kdy skoro 10tisíc je prostě strašně moc za to málo (4jádra), co nabízí. Mnohem levnější 6jádrové RYZEN 5 1600/1600X jsou výrazně lepší volbou a vyšší efektivitou. Bohužel na kvalitní mini-ITX základní desku AM4 pro ně stále čekáme. Ale něco už je na cestě. Finální sestava pro zákazníka bude obsahovat určitě mini-ITX AM4 desku a v ní RYZEN 1700X (možná 1800X) procesor, což je výkonově trochu jinde. Cenově ale kupodivu už moc ne.

Taktéž uděláme změny v diskovém poli, finální sestava bude mít superrychlý 512GB M.2 SSD PCIe od Samsung a dva levnější 2,5“ 480GB SSD na hry a odkládání dat (nejspíše necháme i použité Kingston UV400 kvůli jejich designu, který ladí k bílé MANTA). 3,5“ mechanický HDD už v PC nebude, protože uživatel má NAS server doma. Takže v PC nebude hučet žádný mechanický disk. V PC také nebude HUE+ a AER RGB ventilátor, kvůli nutnosti vyvádět další USB kabel zevnitř, stačí ten od KRAKEN X62 z čehož také nadšením neskáčeme, ale když je KRAKEN X62 podsvícený tak hezký, tak tam zůstane :).

Pravdou je, že na chlazení mainstreamových i7/RYZEN 7 procesorů by s velkým přehledem stačil i NZTX KRAKEN X42, tedy jen poloviční 140mm výměník (jež je také o něco levnější) a není nijak nutný ten 280mm. Ale když ten se tam vizuálně hodí lépe :), takže i ten tam zůstane. V případě grafické karty si nemůžeme moc vybírat, vzhledem k požadavkům na výkon je GTX 1080Ti dnes jediná volba, později můžeme když tak vyměnit za Radeon RX VEGA, ale zatím není na pořadu dnes. Zvolená ASUS STRIX GTX 1080Ti edice je perfektní, má hezky udělané RGB podsvícení a do skříně se velmi dobře vejde.

Tady bych se zastavil. Malá skříň totiž vždy znamená vyšší hlučnost a teploty než velká skříň. Nicméně protože MANTA není zase tak malá skříň, i když je to pořád ITX, karta je stále velmi tichá rozdíl teplot je proti velké skříni téměř neznatelný. Jen lehce je vyšší hlučnost v zátěži, ale jen když to měříte, v běžné praxi to moc nepoznáte. V podstatě v zátěži je grafika jediné, co tam trochu nějaký ten hluk dělá, ale není nijak rušivý, takže v obýváku, kde tento PC bude používán je klid. Tedy klid ve smyslu, že hluk nedělá ani takto kompaktní a výkonný PC.

 

  • Závěr

Samozřejmě zvolené komponenty nemusí vyhovovat každému, a cena této sestavy je vysoká. Nicméně má být kvalitní, kompaktní a hlavně velmi výkonná a pokud možno tichá a designově zajímavá. Vše splňuje. Musím říci, že NZXT MANTA je naprosto unikátní a parádní skříň, jedna z nejlepších, ne-li nejlepší ITX na trhu, zejména když někteří osazují do ITX skříní i výkonné karty. Výkonný HW potřebuje chlazení a v malých ITX skříní, kdy se většina soustředí na co nejmenší rozměry, je to často problém. V MANTA skříni tento problém ale není.

Osobně preferuji mATX formát před ATX i ITX formáty základních desek i skříní, protože umožňuje osazení i kvalitní PCIe zvukové karty, nicméně MANTA je zatím jen v ITX variantě. Doufám, že ji NZXT ještě o malinko zvětší pro mATX formát. Každopádně tahle skříň je paráda, a když se to hezky podsvítí, můžete ji postavit klidně do toho obýváku doprostřed, jako umělecké dílo :). Málokdo by navíc hádal, jak všeobecně velký výkon to při tichém provozu nabízí. Díky bezdrátovým periferiím si tak můžete užívat vše z pohodlí gauče/křesla na velké 4K TV/projektoru, jak jen je libo (což plánuje finální majitel této sestavy).

Za spolupráci na článku děkujeme našim partnerům:

  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 07:08:50
avatar
ty Windows s cenou jak z nosu takhle v "normálním" obchodě fakt jako někdo kupuje ?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 07:29:37
avatar
70tis?
Pche...vždyť to 4K/60fps budeme mít od MS za cca 15tis

Ne, nemyslím to vážně. MS s tím prohlášením je fakt vtipné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 09:06:42
avatar
ale já tomu věřím, ovšem za cenu velkých optimalizací, i RX 580 zvládne řadu her ve 4K na 60FPS, za cenu značného snížení detailů, nebo u starších her ;).
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 12:08:34
avatar
Navíc jak níže uvedl potooczech, obraz nebude pravděpodobně počítán ve 4K ale v nižším rozlišení.

Chápu: moje R9 380X taky dá 4K na 60fps, když vemu správnou hru a nastavení detailů, nechám to počítat ve FullHD a pustím na 4K.
Možná by to zvládnul i mobil do 10tis.
To je prostě komedie
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 09:49:56

Tak on nový Xbox to nebude vykreslovat nativně ve 4K, ale jen v 1440p a dál to bude upscale, což stejně v reálu nikdo nepozná.
Takže ten obsah na 4K telce v 60fps je možný, protože 60fps v rozlišení 1440p už je celkem uvěřitelných.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 12:03:39
avatar
Jo, ale tomu se pak (s odpuštěním) říká "ojeb" a marketingová lež
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX KalmX 2017-06-13 12:02:10
avatar
Já jsem sehnal v akci GTX 1050 Ti KalmX 4 GB za 3000,-Kč (novou). Ticho a na video a hraní výkon perfektní. Ovšem ta spotřeba, to je ukázkové. A ticho... masakr.

Diky za minusy ; ).
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 13:39:12

Pěkné, to jsi litránek ušetřil. A jestli nechceš mínusky, tak tady na tom webu nikdy nepiš, že sis koupil Nvidia kartu, protože i když jsi jí koupil o litr levněji tzn. velmi výhodně, tak místní magoři tě bez napsání názoru mínuskama stejně odmění Toť ke kvalitě místní diskuse, taky tu mám pár takových fanoušků (oveček).
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-14 10:46:01

Jestli to spíš není tím, že nikoho nezajímá, jakou si koupil kartu a jak byla levná a že je to u tohodle článku offtopic?
Být to u článku k rx550, tak je to relevantní, ale proč má proboha nutkání nám to tady teď sdělovat? jestli se che chlubit, tak ať to postne na facebook, nebo kde ten člověk sociálně žije. Tam dostane lajků tunu.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Obývák 2017-06-14 19:26:46
avatar
Protože PC do obýváku by mělo být pasivní.

Jinak milý pisateli, urážlivé chování a arogance vypovídá o stavu vaší inteligence. Facebook, pardon, sic jej mám, chodím na něj tak 3 x za rok kvůli spolužákům a kamarádům z vojny.
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 12:34:10
avatar
v pořádku, ale asi je to na základě požadavků každého z nás a jsi teď trochu mimo s komentem. A dokazovat, že ti je víc než na kolik to vypadá, když píšeš o IQ a aroganci a urážkách tak asi nevidím co je na tom z toho co GRNDL napsal...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 09:47:29

Sorry jako ... ale vážně tam nacpete 280mm vodníka na 90W procesor a grafiku se spotřebou kolem 250W chladíte vzduchem a ještě jí ten chladič nacpete tak, že lapá po dechu?

To je takový problém při ceně celku si koupit na grafiku full cover blok za nějaké 3 tisíce, grafiku chladit vodou a na ten procesor chladit vzduchem, což je dnes u 100W procesorů naprosto v pohodě? Případně to můžete v klidu dát do jednoho okruhu, protože 280mm radiátor to v klidu zvládne.

Tohle mne na podobných řešeních zaráží hned na první pohled. To vám to nepřijde divné?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 10:16:55
avatar
neděláme custom loop .... používáme normální komponenty.

Ano, ten AiO pro ten CPU je overkill, ale vypadá to super a chladí to úžasně a naprosto tiše.

Grafika ... no STRIX GTX 1080Ti je pořádný macek, a ne grafika právě v této skříni po vzduchu nelapá! To je výhoda MANTA skříně, ona tam má vyřešené chlazení i přívod vzduchu, přední 140mm ventilátor spodní totiž fouká vzduch spodem a v tom tunelu kde je zdroj jsou otvory udělané tak že směřují vzduch přímo k ventilátorům grafiky, je to skvěle udělané, právě žádné lapání po dechu se nekoná, což ve většině malých skříní neplatí ...

BTW: ale jinak se tam samozřejmě dá osadit grafika s AiO nebo i vlastním vodním blokem, do skříně se na strop ejde klidně ještě jedno 280mm AiO
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 19:11:02

No já jsem si říkal, že je to stavěné spíš pro ty fotky, že to celkem dobře vypadá .

Budiž
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-14 16:49:08

Nebyl tu náhodou už tenhle článek dřív a nebylo tam napsané, že je to z komponent "co dům dal?"
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chudák GK 2017-06-16 20:24:53
avatar
S tím lapáním po vzduchu má potooczech pravdu.

Změř DD kolik máš místa mezi ventilátory GK a dnem nad zdrojem. Odhaduju to na ±7mm. Z čela nasáváš dvěma ventilátory s odporem skrz celoplošný výměník ohřátý vzduch ke grafice. Od jinud tam vzduch než z čela přes výměník nedostaneš. Proto je lepší tam dát Krakena X41/X42. Dole nechat místo pro 140tku ventilátor na nasávání studeného vzduchu směrem ke grafice.

Mě se i včetně toho ventilátoru pod Krakenem X41 (Noctua) grafika RX480 MSI Twin Frozer (2slot) neuvěřitelně pekla 90°+ s ventilátorama na 100%. Nemohl jsem ji provozovat v MSI OC módu, tam se objevovaly artefakty a dokonce se karta i kousla.

Co to musí dělat u 1080TI s 2,5 až 3 slotama, která pro udržení taktů potřebuje být chladná, to bych chtěl vidět. Ty ventilátory GK prostě nemají v té škvírce kde brát vzduch. Na tyhle basťochy je ta skříň hodně špatná. Je fakt krásná, ale v tomto případě to bez vody není jemně řečeno optimální. To by měl DD jako dlouholetý odborník na prní pohled vědět. Já nejsem odborník a proto mi to trvalo déle. :-D

První moje GK v této skříni byla MSI GTX970 Twin Frozer. Ta byla v pohodě, nebyla takový basťoch a žrout a i s velkým OC 1500/8000 jela bez problémů až do její smrti po 2,5 ročním používání :-D.

Proto jsem byl teď nucen zvolil GK s vodníkem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 20:11:12
avatar
dlouholetý odborník DD to ví, dlouholetý odborník DD zná tu skříň a ví o čem mluví ...

Skříň má vyřešený přívod vzduchu ke grafice! Spodní ventilátor zepředu žene vzduch do prostoru se zdrojem a v tom tunelu oddělující ten prostor jsou přesně směrované výřezy které směřují vzduch ke grafice ... samozřejmě že ve větší skříni je vždy chlazení lepší, ale v této malé skříni je na chlazení skvěle pamatováno a grafika se tam nepeče ani nelapá po vzduchu. V této skříni ne ...

testovaná GTX 1080Ti STRIX neměla žádný problém s držením vysokých taktů ...
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 20:46:02
avatar
To co tu píšeš by fungovalo za předpokladu že by jsi měl spodní ventilátor uvnitř skříně(jde tam přidat) navíc končící pod hranou perforovaného dna a pak by ventilátor musel procpal vzduch skrz těch 12náct 3 milimetrových obdélníkových otvorů s dost velkým odporem.

Ale, jelikož ti mezi radiátorem a perforovaným dnem zbyl otvor přes 4cm, tak většina proudu vzduchu vytvořená ventilátorem odejte snažší cestou do horního prostoru.

:-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 20:50:13
avatar
vzhledem k tomu, že jsem to celé vyzkoušel v praxi s jednou nejvýkonnější grafik na trhu, a funguje to, nevím co se mi tu snažíš namluvit.

Já rozhodně netvrdím, že je to nějak super skvěle chlazeno, je to malá skříň a tam je vždycky chlazení všeho horší, má to horší teploty a vyšší hlučnost, ale na rozdíl od jiných ITX skříní tahle je dost velká a není tedy chlazení tak omezeno a stačí. Ale pochopitelně vždycky bude ve větší klasické koncepce skříně lepší chlazení ...
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 20:56:48
avatar
Mimochodem ta půl roční RX 480tka MSI co se mi v této skříni tak přehřívala, slouží novému majiteli v ATX bedně bezvadně i v MSI OC módu a za znatelně nižší teploty a hlučnosti.

Toto mi právě potvrdilo ten problém s cirkulací vzduchu a přehříváním GK.

A proto moc nevěřím, že ta Strix na tom bude dobře po delším provozu na vysokých taktech a s nízkou teplotou.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 09:48:12
avatar
použití mini ITX desky ještě nedělá mini ITX počítač. To je tak vše co bych k tomu buildu řekl
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 09:50:53
avatar
no samotné použití mini-ITX desky ne, ale použití skříně kam se vejde maximálně mini-ITX ano ;)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 11:32:23
avatar
to je taková divná logika, podle které bude i EATX bedna upravená tak, že se do ní vejde pouze ITX deska stále ITX buildem. To že bude mít 20 pozic na disky, 3 vodní okruhy a bude větší než typický ATX build podle Vás nehraje roli?

ITX nedefinuje pouze rozměr desky, ale například i karty (17cm). Tím, že máte např. delší grafiku, tak už jste out.

Jinak build je to pěkný, s tím Ryzenem by to byla jistě bomba. Jen bych to nenazýval ITX buildem. Na skutečném ITX buildu řešíte jak ohnout USB porty pod chladič aby měl vůbec kudy jít nebo si objednáváte speciální slim ventilátory, protože vám ty normální nevejdou, case upravujete atd. Můj build má 9,5 litrů. Až se vejdete do 11, pak můžete o názvu "ITX" uvažovat. To co jste postavili zvládné každý. Není to ani malé, ani nevyžaduje žádné zkušenosti. Sorry jako
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 11:34:08
avatar
ITX počítač definuje hlavně skříň a tahle je prostě pro maximálně ITX desky, takže není to upravená velká bedna do které dáš malou desku, je to prostě luxusní ITX i pro výkonný HW ;)
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 11:47:43

Pod pojmom Skrinka pre ITX formát dosky mám predstavu tohto. Fractal Design Core 500, SilverStone RVZ01 Raven Z, Cooler Master Elite 130.

Skrinka vami použitá je podľa mňa maximálne plytvanie priestoru. A verte tomu, že v spomenutých skrinkach je možné osadiť HW čo ste použili.

Takže po prečítaní titulku som mal troška na mysli inú stavbu PC.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-14 15:33:03

Souhlas, Také jsem čekal něco, co strčím pod telku do fochu po videu. Tohle je pěkný normální komp.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-14 10:54:59

Ono je to celé o tom, že ta bedna je úplně blbá. Tím nechci říct nekvalitní, nebo špatně vyřešená, ale jde tak nějak proti selskému rozumu, který mi říká, že když dělám itx (a notně za to připlácím), tak chci, aby to bylo ve výsledku kompaktní. Tohle má k velikosti běžných itx buildů fakt dost daleko.

Mimochodem, po té bedně jsem koukal, moc s emi líbila, ale když jsem zjistil, že je itx a ne matx, tak jsme si poklepal na čelo a koupil rajintek metis. (A to mi to ve srovnání s jinými itx buildy přišlo obrovské)
Charlly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 10:36:07

Vypadá to dost dobře, ale do obýváku bych si to fakt nedal. Vysavač a ještě to svítí jak lampion. Určitě bych to Chladil vodou cele a nejlépe namontovat do skříně pod TV do co největšího prostoru z hliníku. Jinak pěkná stavba. Ta skříň je povedena.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 11:14:17
avatar
není to vysavač, je to velmi tichá sestava ;) ... svítit to může jakkoliv jen chceš (i nesvítit) ...
Charlly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 14:42:13

Mam doma dvě a chlazení má Asus na ni dobrý, ale když to jede tak je to proste vysavač. Tohle mít vedle TV tak se asi zblázním. Když jsem to dával do PC a testoval v obýváku tak jsem myslel ze to uletí
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 10:47:38

No nějak mě to přijde docela "velký". 1080Ti se dělá od zotacu skoro v poloviční verzy a vešla by se do měnších skříní toto je takovej ITX v provedení m-atx.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 11:15:48
avatar
jo, ale nemá tak dobré chlazení ;) ... tenhle ASUS STRIX GTX 1080Ti docela tichý i v zátěži, což na kartu s tímhle monstr výkonem je hodně dobré ...

ano, je to velká ITX, ale právě díky té velikosti se tam dá uchladit tiše podobá výkonná sestava, což prostě v mnoha ITX skříní nejde a HW tam pečeš ...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 11:15:00

Manta je moc pěkná, ale na ITX IMHO zbytečně velká. Raději bych použil konzervativnější FD Define Nano S, která je paradoxně menší, a přitom IMHO lépe uspořádaná.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 14:20:16
avatar
Sestava pěkná, ale volba těch Windows naprosto šílená a přestřelená. Na Aukru koupíte pouze licenci za 2 kila a mechaniku na instalaci si půjčíte od souseda, který se nesnaží být za každou cenu "in" a mechaniky se nezbavil. No a za ušetřené peníze se tam dá dát 32GB RAM, když má deska jen dva sloty a WD Black místo Blue edition, jak by se na sestavu téhle třídy slušelo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 14:39:42
avatar
samozřejmě verzi Windows si tam dejte jakou chcete, většinou osazujeme HOME verzi na USB flash disku, někteří ale preferují PRO verzi ....

32GB RAM pro počítač převážně na hraní her nemá žádný přínos a zejména při současných extrémních cenách DDR4 pamětí je investice nesmysl. Disk ve finální sestavě nebude vůbec, dotyčný má NAS, v sestavě budou dva 2,5" 480GB SSD a jeden rychlý systémový ... jinak ten WD Blue edition je nejlevnější smysluplný 3,5" disk ....
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-13 20:47:49

Kupovat padělané licence, proč proboha?
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-14 15:28:32
avatar
Jak se obvykle chranite pred statickou elektrinou pri skladani pc. Dik za odpovedi.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-14 16:48:16

Nijak? Zcela vážně se zeptám, proč by to měl někdo dělat a v jaké míře. Která komponenta je náchylná na statickou elektřinu?
Zažil někdo někdy, že by statická elektřina při skládání cokoliv provedla?
Přiznám se, že jsem elektrikářský prase a tohel neřeším, ale za těch "pár" let jsem ještě nic nezničil.

Můj jediný pokus o to se "chtánit" (tedy spíš komponeny) skončil na tom, že rukavice přikládané ke zdroji tagan byly tak o dvě čísla menší.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-14 17:38:08
avatar
Nijak, maximalne predtim chytnu rukama topeni a pri montovani nesaham na kocku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-14 19:38:32
avatar
neskládám to na dece, neskládám to ve svetru a prostě v čemkoli co rádo dělá výboje. A to by ses divil, co takový nevinný výboj statické elektřiny dokáže udělat za neplechu na desce, či grafice, prostě na jakémkoliv PCB s jemnou nechránněnou elektronikou ....
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-15 05:29:26

Pri skladani PC nebo obecne pri rozebirani/skladani jakekoli elektroniky obsahujici polovodice doporucuji alespon naramek na ruku, ktery z vas odvede hromadici se naboj. Jestli dale chcete vyloucit poskozeni zminenym svetrem, tak NAVIC jeste noste ESD plášť. Elektrostaticky nabojem se nabijite i kdyz nehladite zrovna kocku! Staci, ze rukou prejedete po papire, jdete po PVC podlaze,... Vetsina elektroniky je do jiste miry charanena proti ESD, ale na onu miru se nespolehejte! Pokud stresem tuto miru konkretni komponenty prekrocite, nastane poskozeni struktury polovodice, kde projev toho poskozeni nemusi nastat okamzite, ale snizite spolehlivost/zivotnost komponenty.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-15 15:56:03

uz je to leta co sem naposledy dostal ranu kdyz sem si sahnul byt jen na kliku u dveri, pred sahanim na elektroniku si staci sahnout na radiator/topeni, a nedelat to v necem co generuje statickou elektrinu.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 17:27:10
avatar
Chráním se dotykem o futra dveří než začnu :-D
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-14 17:54:59
avatar
No ja prave videl jakysi nesmysl co se pripne tusim k ruce a je to na takove te kroucene snure jak ke sluchatku od telefonu pevne linky, osobne jsem taky nikdy pri vrtani se v pc nic neodpalil, ale chystam se poprve poskladat pc sam tak bych si nerad vydelal hned na zacatku :-D
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-15 13:35:28

moje predstava o ITX je CM 110,silverstone sugo sg13 a dalsi takhle male skrine,kde se vejde GK do 20cm

Toje ITX,to das na policku,vedle TV a nikdo nevi co je to,tuhle skrin co tu mate je klasicke MIDI,takze ITX ani nahodou

jinak mam tu CM 110 s kombinaci GB 1060gtx 6gb mini
kraken na CPU a je to velmi ultimatni konfigurace a velmi ticha,podotikam,ze mam pouze SSD a MSATA disk

CPU mam intel a zmenu planuji az vyjde na Ryzen prava ITX deska
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LOL 2017-06-16 14:00:59
avatar
Tak to jsi mě dostal. Celou dobu tu haníš nevýhodnost cena/výkon i7-K a teď jí narveš do sestavy, ROFL.

Jinak pro info Manta se dělala i pro MB M-ATX s paticí 2011, možná ale už není dostupná.

S Nvidia grafikou ta hlučnost celkem jde. Měl jsem v ní RX480 MSI Twin Frozer a ta tam doslova řvala, teploty nad 90°C a ventilátory naplno. Fakt otravný hnus, pokud jsem tedy neměl zrovna sluchadla na palici.

Jinak mě v Mantě bohatě stačil NZXT Kraken X41(140x140)+2x Noctua NF-A14 ULN a s OC 4,8-5Ghz se teplota kapaliny pohybovala 35 - 38°C (řízení přes teplotu kapaliny v CAM). Ten obr je tam k prdu, jsou to vyhozené prachy.

Teď tam mám MSI Sea Hawk 1080Ti EK a čekám na komponenty vodního chlazení EK včetně CPU. Pak už si užiju konečně tichou Mantu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 14:58:30
avatar
možná by si to chtělo konečně vyndat hlavu ze zadku a přestat lhát a vymýšlet si o mě. Já nikdy nehanil i7, já jen říkal jaká je realita. To není hanění ...

V článku je napsáno proč byla zvolena sestava s i7.

mATX LGA 2011 deska existuje a dokonce jednu mám ve svém osobním PC .... ale nechtělo se mi to rozebírat. Navíc už to není aktuální platforma ...
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 19:05:25
avatar
Já tě jen dráždil, protože moc dobře vím, že není doposud dostupná žádná základní ITX deska pro Ryzen.

Jestli si dobře pamatuju tak jsi nedávno psal, že jen idiot by si koupil i7-K, když může mít místo ní 8jádro AMD. Máš pravdu ty jsi nehanil produkt, omlouvám se. Ty jsi vlastně hanil spotřebitele, který si tento skvělý produkt pro hráče s výrazně horším poměrem cena/vícejádrový výkon koupí.


Samo se teď nabízí otestování tohoto herního PC s vodníkem a O.C. 5GHz+ a pak porovnat po výměně za RYZEN 1700X (1800X) s O.C. 4,1GHz+. Za použití nejnovějších herních titulů ve 4K.

Co ty na to DD?

A objektivně prosím!

aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 19:55:04
avatar
a jaký čekáš že tam bude rozdíl???

Ve 4K rozlišení není téměř žádný vliv výkonu CPU a zátěž je celá o grafice. A výkon i7 a RYZEN 7 bude většinou totožný s tím, že AMD bude mít vyšší minimální FPS a nižší zatížení CPU ... pokud necháš puštěno něco na pozadí, tak AMD bude mít i více FPS ...
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 20:15:12
avatar
A proto stačí na herní stroj bohatě i5 7600K O.C. 4,5GHz+(6500Kč) a MB MSI Z170-A PRO (2500Kč), jak jsem již kdysi uváděl.

:-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-16 20:23:11
avatar
no vzhledem k ceně je objektivně mnohem lepší koupit RYZEN 5 1600 než Core i5 ... ve hrách bude výkon stejný, všude jinde mnohem lepší a časem bude lepší i v těch hrách ... prostě jen blb by kupoval slabší procesor než jaký může mít a RYZEN 5 je lepší CPU než Core i5 ...

Jinak on někde někdo tvrdí, že na hraní her potřebuješ i7 nebo RYZEN 7?!?!? Já tedy rozhodně ne ... na hraní her ti stačí klidně dnes super výhodný AMD FX-8000, který koupíš za pár šupů. Jde o to, kolik těch FPS chceš, ale stejně tak nepotřebuješ na hraní her grafiku za 5 ani 20 tisíc, stačí ti nějaká stará, záleží co a v jaké kvalitě chceš hrát ...

Pokud vybíráš PC je herní výkon v podstatě pokud jde o procesory to poslední, co tě zajímá, protože každý 4+ jádrový CPU dnes má na hry více než dost výkonu. Zajímat tě má pouze celkový výkon CPU / cena. proč? protože výkon CPU a výkon ve hrách není jedno a to samé. Pokud by tomu tak bylo, tak procesory jako Core i7-6900K či RYZEN 7 1800X by byly o polovinu ve hrách výkonnější než i7-7700K ... proč? Protože jsou to prostě o tolik výkonnější procesory ... výkon ve hrách není bohužel záležitost výkonu CPU, ale optimalizace konkrétní hry a umu vývojářů ... pokud testujeme výkon ve hrách, fakticky netestujeme výkon hardware ale výkon aplikace samotné ...
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-18 18:37:25

no pokud jde ITX,tak AMD zatim nema desku,takze to neni mozne postavit do maleho resení
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-18 20:23:45
avatar
víme ale už brzy bude
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-18 22:57:50

Aj keď súhlasím s tým, že výkon CPU v hrách treba riešiť primerane vzhľadom k ostatným komponentom, tak FX CPU by som v jednej vete s hrami naozaj nespomínal.
Mám svoju skúsenosť s 8350 a je to naozaj veľký hráčsky fail, ktorý dnes položí na lopatky aj G4560. Kúpila sa k tomu karta 290X, aby to išlo, ale celé to bolo zbytočné. Tak ako píšete, záleží na tom, koľko FPS chceme a v akej kvalite chceme hrať. Ak sme masochisti a chceme hrať Watch dogs na 19 FPS, tak si kúpme FX-ko. Ak chceme hrať na 35, tak si kúpme i3.
Na tom FX-ku sa dá robiť mnoho vecí úplne v pohode, ale hry to rozhodne nie sú. Nehovorím, že nejdú vôbec, ale majú tak časté a hlboké prepady FPS, že to človeka časom prestane baviť.
Je veľká škoda, že AMD FX nezvládlo a že sa vývojári hier na FX vysrali.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!